(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7 خرداد 1391 - شماره 20219

چرا دندانمان درد مي گيرد؟
عادتهايي كه شما را پير مي كند
عوارض اعتياد زنان بر روي نوزادان
فراموشي در زندگي شهري
راه اندازي بخش جديد درمان تومورهاي چشمي
عجيب ترين روش هاي درماني
معجون هاي طبيعي براي درمان معده درد



چرا دندانمان درد مي گيرد؟

دندان درد مي تواند علل خاص خودش را داشته باشد. برخي از آن ها ممكن است بسيار خطرناك باشند به همين دليل بايد از اين درد پيشگيري كنيم و اگر به آن دچار شديم بدانيم كه چگونه درد آن را كم كنيم.
علت هايي براي دندان درد:
1- پوسيدگي دندان
يكي از شايع ترين علل دردهاي دندان، پوسيدگي است. پوسيدگي دندان يعني ايجاد حفره هايي در لايه هاي خارجي دندان (مينا و عاج). اين دو لايه از لايه داخلي دندان آن يعني عصب محافظت مي كنند. عروق و اعصاب منتشر به هر دندان در عمق آن جاي گرفته اند. اسيد توليدشده به وسيله باكتري هاي دهاني عاج و مينا را در خود حل مي كند و باعث ايجاد پوسيدگي هاي دنداني مي شود.
پوسيدگي هاي سطحي و كوچك معمولا دردي ندارند. بنابراين ممكن است از ايجاد آنها با خبر نشويم اما هرچه پوسيدگي بزرگ تر و عميق تر شود، درد بيشتر مي شود. با پوسيدن لايه هاي خارجي، ريشه دندان بي محافظ مي شود و سم باكتريايي و خوراكي هاي سرد، گرم، ترش يا شيرين آن را تحريك مي كند و به اين ترتيب دندان، درد مي گيرد. عصب دندان بافتي زنده دارد و اگر آسيب ديدگي آن شديد باشد، مي ميرد و آبسه پديد مي آيد و گاهي لثه در آن ناحيه تاول كوچكي مي زند.
2- امراض لثه
دومين علت شايع دردهاي دنداني، بيماري هاي لثه هستند كه طي آن بافت نرم لثه ملتهب و استخوان اطراف دندان از بين مي رود و متخصصان مي گويند بيماري هاي لثه به مرور دراثر سمي كه باكتري هاي دهان توليد مي كنند، ايجاد مي شود.
اولين نشانه اين بيماري ها، خونريزي بدون درد لثه است. ولي اگر علاوه بر خونريزي، درد هم وجود داشته باشد، يعني بيماري پيشرفته شده و احتمالا استخوان هاي اطراف دندان از بين رفته و باكتري ها باعث ايجاد كيسه هاي چركي عمقي در لثه شده اند. به اين ترتيب عفونت، تورم، درد و تحليل بيشتر استخراج رخ مي دهد. بيماري هاي پيشرفته لثه مي توانند باعث شوند فرد دندان خود را از دست بدهد. حتي اگر سالم باشد. بهداشت ضعيف دهان و دندان، سابقه خانوادگي بيماري هاي لثه، مصرف سيگار و ابتلا به ديابت مي توانند باعث مبتلا شدن به بيماري هاي لثه شوند.
3- حساسيت سطح ريشه دندان
دوسوم انتهايي دندان، ريشه است كه در حالت طبيعي داخل استخوان قراردارد. سموم باكتريايي، باعث تحليل استخوان و لثه اطراف دندان مي شوند و سطح ريشه را عريان مي كنند، ريشه چنين دندان هايي نسبت به موادغذايي گرم، سرد، ترش بسيار حساس مي شود زيرا ديگر لثه سالمي از آن محافظت نمي كند.
4- ترك خوردگي دندان
گاززدن با دنداني كه ترك خورده، ممكن است باعث درد شديد در آن ناحيه شود. اين ترك ها دراثر جويدن، گاززدن يا شكستن جسمي سخت مثل بيسكويت سفت، آبنبات يا جويدن سرمداد يا دندان ايجاد شوند. دندان پزشك با زدن نوعي رنگ يا تاباندن نوري خاص به دندان، ترك خوردگي را تشخيص مي دهد.
5- اختلال مفصل گيجگاهي فكي
اختلال مفصل گيجگاهي- فكي مي تواند باعث درد ناحيه گوش و آرواره پايين شود. اين مفصل مانند لولايي فك پايين را به جمجمه وصل مي كند و توانايي جويدن و صحبت به فرد مي دهد. اختلالات مفصل گيجگاهي فكي ممكن است دراثر ضربه، ورم مفاصل يا خستگي عضلات فكي ناشي از دندان قروچه نيز به وجود بيايند. درد مفصل گيجگاهي- فكي همچنين ممكن است پس از جراحي هاي دندان پزشكي مثل جراحي دندان عقل يا فشرده شدن دندان عقل نهفته به ناحيه اين مفصل ايجاد شود.
راه هايي براي رفع دندان درد:
گاهي ممكن است شما نتوانيد خودتان را به سرعت به پزشك برسانيد و در اين مواقع بايد بدانيد كه چگونه مي توان به طور موقت درد آن را كم كنيد. در ادامه راه هايي را به شما پيشنهاد مي كنيم.
- از اسپري هاي بي حسي استفاده كنيد. آنها مي توانند براي مدتي روي اعصاب دندانتان تأثير بگذارند تا بتوانيد خود را به دكتر برسانيد. آنها در داروخانه ها در دسترس شما هستند.
- كمپرس يخ بگذاريد. روي گونه خود مقداري يخ كه داخل يك كيسه است بگذاريد، كمك تان مي كند.
- نگه داشتن آب يخ در دهانتان ممكن است كمكتان كند اما اگر مي بينيد باعث درد بيشتر و حساس شدن دردتان مي شود از آن صرف نظر كنيد.
- سرتان را بالا نگه داريد. با اين كار از فشار وارده به دندانتان كاسته مي شود.
- دهانتان را بشوييد. گاهي اوقات گير كردن غذا بين دندان هاي تان مي تواند به اندازه خرابي دندان دردناك شود.
- به هيچ عنوان غذاي سرد، گرم يا شيريني ها را وارد دهانتان نكنيد.
- با تكه اي از آدامس دندانتان را بپوشانيد.
راه هاي طبيعي:
اگر دوست داريد كه به صورت طبيعي درد دندانتان را آرام كنيد مي توانيد با كمك گرفتن از اين گياهان اين كار را انجام دهيد.
¤ كمي روغن ميخك به طور مستقيم روي دندان مورد نظر قرار دهيد. روغن ميخك خاصيت فوق العاده اي در از بين بردن باكتري و ايجاد بي حسي دارد و در قرن 18 ابزار اصلي دندان پزشكان بوده است. اين ماده كه خاصيت بي حس كننده دارد، در ابتدا سوزش ايجاد مي كند اما بعد از مدتي درد را برطرف مي كند.
اين كار را با نگه داشتن ميخك خرد شده روي دندان آسيب ديده به مدت نيم ساعت نيز مي توان انجام داد. در صورت نداشتن ميخك، مي توانيد از تركيبي از پودر زنجبيل، چند قطره آب و فلفل قرمز تهيه و كمي پنبه را به آن آغشته كنيد و روي دندان قرار دهيد. اين مخلوط لثه ها را مي آزارد، بنابراين دقت كنيد كه پنبه تنها روي دندان قرار گيرد.
¤ با محلولي از گياه «مورد» كه خاصيت منقبض كننده آن در رفع التهاب موثر است و باكتري را از بين مي برد، دهان خود را شست وشو دهيد. براي آماده كردن اين محلول، يك قاشق چاي خوري پودر گياه مورد را در 2 ليوان آب به مدت 30 دقيقه بجوشانيد و صاف كنيد، 5 تا 6 بار در روز يك قاشق چاي خوري آب مورد صاف شده را در نيم فنجان آب مخلوط كنيد و دهان خود را شست وشو دهيد.
يك قاشق پودر برگ خشك نعناع را در يك پيمانه آب به مدت 20 دقيقه بجوشانيد و پس از خنك شدن دهان خود را با آن شست وشو دهيد. نعناع خاصيت بي حس كننده دارد. محلولي متشكل از يك قاشق نمك و يك ليوان آب ولرم را به مدت 30 ثانيه در دهان نگه داريد و سپس بيرون بريزيد آب نمك دهان را تميز مي كند.
كارهايي كه نبايد انجام دهيد:
- آسپرين را روي دندانتان نگذاريد. اگر مي خواهيد حالتان بهتر شود آن را با آب بخوريد. گذاشتن آن روي لثه مي تواند آنرا زخم كند كه خوب شدن آن 3 يا 4 روز طول مي كشد.
- اگر درد از بين رفت به معناي آن نيست كه شما خوب شده ايد. تصور نكنيد با قطع شدن درد مشكل از ميان رفته است. آن را جدي بگيريد و سريعا به دكتر مراجعه كنيد.

 



عادتهايي كه شما را پير مي كند

برخي از عادات روزمره زندگي با تاثير منفي بر اندامهاي بدن، موجب پيري زودرس آنها مي شود.
-شغل
در حالي كه هر يك از انسانها در مشاغلي مشغول به كار هستند، كه براي سايرين مفيد و موثر است، اما به طور غيرمستقيم موجب تضعيف و ركود تدريجي قواي بدن مي شود.
براساس تحقيقات دانشمندان كار منبع اصلي استرس و در نتيجه بيماريهاي قلبي و تحليل سلولهاست.
به علاوه صرف وقت زياد در محل كار به معني كاهش وقت براي فعاليت هاي مفيدي چون ورزش كردن، تهيه و مصرف غذاهاي سالم و خواب كافي مي باشد.
براي كاهش اين آسيب ها بايد ساعات كاري خود را كاهش و بخشي از ساعات عصر و تعطيلات آخر هفته را به اين گونه فعاليت هاي مفيد اختصاص داد.
- صابون
ممكن است تصور كنيد صابون بهترين دوست براي پوست شماست، اما كاملا در اشتباهيد. پوست داراي پوششي اسيدي است كه به عنوان حصاري طبيعي عمل مي كند. با استفاده از صابون اين لايه روغني محافظ از روي پوست شسته شده و علاوه بر خشكي پوست، آسيب پذيري آن در برابر باكتري ها و آلودگي ها نيز بيشتر مي شود.
صابونهاي با PH طبيعي و فاقد مواد شيميايي مي تواند راه حلي براي اين كار باشند.
- استفاده از هدفون و هندزفري
كاهش شنوايي، يكي از نشانه هاي كهولت سن محسوب مي شود، اما استفاده از هدفون و هندزفري براي گوش دادن به موزيك، مي تواند روند سنگيني گوش را تسريع كند.
موسيقي با صداي بلند آثار مخرب آنها را تشديد مي كند.
- خوابيدن
خوابيدن طولاني روي يك سمت بدن و فشار درازمدت يك طرف صورت روي بالش موجب پيدايش خطوطي در چهره مي شود كه در صورت تكرار آن، اين خطوط براي هميشه روي صورت مي ماند.
قرار گرفتن صورت روي بالشي همچنين رطوبت پوست را گرفته و خشكي و چين و چروك ايجاد مي كند.
به پشت خوابيدن و استفاده از ابريشم و ساتن به عنوان روبالشي، تاثير بسزايي در كاهش اين اثرات دارد.
- رژيم غذايي كم چرب
برخي افراد براي جلوگيري از چاقي و بيماريهاي قلبي، چربي ها را بطور كامل از برنامه غذايي خود حذف مي كنند، در حالي كه نبود چربي هاي مفيدي مانند امگا3 در بدن تاثيرات مخربي بر بدن بخصوص در پوست دارند.
روغن زيتون، روغن كنجد و روغن ماهي نه تنها مضر نبوده؛ بلكه سلامتي و جواني پوست و افزايش قواي جسمي را به دنبال دارد.

 



عوارض اعتياد زنان بر روي نوزادان

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: زناني كه در دوران بارداري شيشه مصرف مي كنند كودكانشان دچار تشنج خواهند شد.
«برزو دهقاني» در گفت وگو با ايرنا افزود: شيشه مخرب ترين ماده مخدر بر روي سيستم عصبي است و فرزندان اين زنان، از 3 سالگي به بعد دچار حالت هاي عصبي شديد و تشنج مي شوند.
اين روانپزشك با بيان اينكه اكثر زنان به واسطه همسرشان معتاد مي شوند، اظهار داشت: مصرف شيشه باعث تحريك سلول هاي مغزي، حالت تهاجمي و اختلال در حركات جسمي مي شود.
دهقاني ادامه داد: به مرور زمان، فرد معتاد به شيشه دچار علايم بدخلقي، افسردگي شده و اختلال حركتي مثل پاركينسون نيز در وي ظاهر مي شود.
وي، كاهش اشتها، افزايش تعداد تنفس، فعاليت فيزيكي، تحريك پذيري و بي خوابي، لرزش، اضطراب و خشونت را از ديگر عوارض مصرف شيشه عنوان كرد.
براساس آمارهاي رسمي كشور، حدود 6 هزار زن معتاد وجود دارد و آمارهاي غيررسمي نيز اين رقم را حدود 9 هزار نفر تخمين زده است.

 



فراموشي در زندگي شهري

درحال حاضر زندگي ما آن چنان پرمشغله و پراسترس است كه حتي بر حافظه ما هم تاثير گذاشته است.
استرس عامل مهمي در ابتلا به فراموشكاري شناخته شده است و فراموشكاري هم تمام جنبه هاي زندگي را تحت تاثير قرار مي دهد. در واقع استرس، هورموني در بدن ترشح مي كند كه موجب آسيب به مركز حافظه در مغز مي شود.
نظرسنجي هاي مركز آموزشي ساوهمتون درانگليس نشان مي دهد شيوه هاي ناصحيح زندگي پرمشغله علاوه بر استرس زا بودن، نداشتن خواب كافي، نداشتن ورزش لازم و تغذيه ناسالم را نيز به همراه دارد كه همه و همه برحافظه اثر نامطلوب مي گذارد. طبق نتايج تحقيقات انجام شده براي جلوگيري از اين امر موارد كنترل وزن، فشارخون و سطح كلسترول باعث كاهش احتمال ابتلا به اين بيماري ها مي شود.
به طوركلي هرچه براي قلب خوب باشد براي مغز نيز خوب است. اگر هرازگاهي در زندگي خود دچار فراموشي مي شويد بهتر است آن را جدي بگيريد.
يك رژيم غذايي كه با پروتئين (سينه مرغ كبابي) و چربي (ماهي آب هاي سرد، ماهي تن، سالمون، ماهي خال مخالي) و مغزها (پسته و...)، ميوه و سبزيجات و كربوهيدرات هاي پيچيده (محصولات غلات كامل، نخود) همراه است، توصيه مي شود همچنين انجام تمرينات ورزشي قلبي و عروقي (حداقل 45 دقيقه در روز)، خواب و زماني براي آرامش (حدود يك ساعت در روز براي مطالعه، حمام گرم، يا انجام كاري كه دوست داريد) براي كاهش اثر استرس موثر بر حافظه مفيد است.
اگر انجام اين كارها موثر واقع نشد بايد به يك پزشك مراجعه كنيد تا او وجود مشكلات ديگري مانند آلرژي غذايي، بيماري مزمن، افسردگي، كم خوني، مشكلات هورموني (مثلا كم كاري تيروئيد) را مورد بررسي قرار دهد.
استرس، مشكلات هورموني، رژيم غذايي نادرست (كمبود مواد غذايي)، كشيدن سيگار، پايين بودن قند خون، افسردگي، آلرژي غذايي، بيماري هاي مزمن، كم خوابي و افزايش سن مي شود.
شايد بد نيست بدانيد كه جويدن مانع از كاهش حافظه مي شود. مطالعات انجام شده بر فعاليت مغز نشان مي دهد حركات فك باعث مي شود تا سيگنال هاي هيپوكمپوس (ناحيه اي از مغز كه براي يادگيري حياتي است) افزايش يابد. همچنين جويدن استرس را نيز كاهش مي دهد.
ملاقات يك دوست يا صحبت كردن با ديگران مي تواند فراتر از يك تفريح باشد. بنابر نتايج اين تحقيق افرادي كه روابط اجتماعي بيشتري دارند، با تلفن صحبت مي كنند، به ملاقات دوستان و فاميل مي روند... در امتحانات عملكرد بهتري دارند و حافظه آنها بدون توجه به سن شان بهتر آنها را ياري مي كند.
نوشيدن يك فنجان قهوه هنگام صبح مي تواند حافظه و تمركز را تا بعدازظهر بهبود بخشد.
ورزش مغز به اندازه ورزش بدن از اهميت برخوردار است. متخصصان آموختن يك زبان جديد، نواختن موسيقي، مطالعه، حل جدول كلمات متقاطع و يا حتي مشاهده مسابقات تلويزيوني را توصيه مي كنند.
تحقيق انجام شده در اين مركز نشان مي دهد افرادي كه براي مدت زماني طولاني مثلا حدود 2 سال مكمل هاي ويتامينC را هر روز مصرف مي كرده اند، در تست حافظه نمره بيشتري نسبت به افرادي كه براي مدت كمي (و يا هرگز) مكمل ويتامين C مصرف كرده اند گرفته اند.
خوردن ماهي دو بار در هفته مغز را سالم نگه مي دارد اما چگونه اين امر ممكن است؟ دي اچ اي ماده اي است كه جريانات را به مغز بهبود مي بخشد و از وارد شدن صدمات به محل هاي ارتباطي سلول هاي مغز جلوگيري مي كند. ماهي ها غني از اين ماده هستند.
تحقيقات نشان داده است مصرف منظم داروهاي ضدالتهاب مانند ايبوپروفن از پيشرفت بيماري هاي اين چنيني جلوگيري مي كند.
بنا به گفته ويلتون در واقع زندگي پراسترس و اشتغالات زياد انسان، امروز موجب مي شود كه دستگاه عصبي توان لازم را براي مقابله با خواسته هاي فرد نداشته باشد. زندگي طبيعي با الزامات معدودي همراه است اما زندگي شهري، سرعت زياد و اقدامات فراواني دارد. امروز عده اي از افراد مجبورند بيشتر كار كرده و كمتر بخوابند اين ها باعث مي شود مغز احساس خستگي و فرسودگي كند.
به همين دليل بسياري از مطالب به علت كثرت محرك هاي بيروني اصولا وارد دستگاه عصبي نمي شود و بسياري از مسائل هم به علت خستگي دستگاه عصبي به ياد آورده نمي شود اما گذشته از اين موارد بايد گفت برخي از اين فراموشي ها جنبه روانشناختي دارد يا به اصطلاح در اثر عوامل ناخودآگاه رواني است.
گاهي فرد نمي خواهد كاري انجام دهد يا به قول خود عمل كند ممكن است به صورت ناخودآگاه آن را فراموش كند در حالي كه دستگاه عصبي ايرادي ندارد. باز از علل ديگر فراموشي ها در زندگي امروز كاربرد همزمان چندين عامل اطلاعاتي با يكديگر است براي نمونه جوان دانشجو در حالي كه تلويزيون روشن است و در حال گفت وگو با تلفن هست مي خواهد درس هم بخواند كه طبعا چيزي به خاطر نخواهد داشت.
در مجموع زندگي پرسرعت و استرس هاي شديد از علل فراموشي هاي زندگي در جوامع شهري است. سروصداي محيط شهر همچون آلودگي صوتي و آلودگي هوا كه باعث خلل در كاركرد مغز مي شود نيز در ايجاد فراموشي مؤثر است.

 



راه اندازي بخش جديد درمان تومورهاي چشمي

رئيس مركز تحقيقات چشم پزشكي علوم پزشكي تهران، از راه اندازي بخش جديد درمان همزمان تومورهاي چشمي براي اولين بار دركشور خبر داد.
دكتر علي صادقي طاري در گفت وگو با مهر اظهار داشت: چشم و اطراف آن مثل هر نقطه بدن دچار توده هاي مي شوند كه درآن محل طبيعي نيست.
وي با اشاره به انواع و اقسام توده ها و تومورها در بدن كه ممكن است خوش خيم يا بدخيم باشند، افزود: اين تومورها درچشم و اطراف آن مي تواند وجود داشته باشد كه آنها را درمان مي كنيم.
اين استاد چشم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران در ارتباط با روش ها و شيوه هاي درمان تومورهاي چشم و اطراف آن گفت: درمان اين تومورها مي تواند با استفاده از جراحي يا شيمي درماني و يا راديوتراپي باشد و گاهي اوقات تركيبي از اين روش ها همزمان با هم مي بايست انجام داد.
صادقي طاري با تاكيد بر اينكه انجام اين روش ها درايران تاكنون به صورت متمركز انجام نشده است، تصريح كرد: انجام اين روش ها را به طور جداگانه در مراكز درماني كشور انجام مي شود اما تاكنون بخشي را نداشته ايم كه ضايعات تومورال چشم و نواحي اطراف آن را بخواهد همزمان دريك مكان درمان كند.
وي با اعلام اينكه بخشي در بيمارستان فارابي درحال راه اندازي است، ادامه داد: مقدمات كار تهيه شده تا بتوانيم اين قبيل بيماران را بپذيريم و درمانها را به صورت همزمان و متمركز انجام دهيم.
صادقي طاري با اعلام اينكه درمانگاه بخش آماده است، تاكيد كرد: به محض اينكه دستگاه راديوتراپي تامين شود، اين بخش راه اندازي خواهد شد.
رئيس مركز تحقيقات چشم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، از راه اندازي اين بخش به عنوان خدمتي براي آن دسته از بيماران يادكرد كه نياز دارند همزمان چند عمل و درمان بر روي چشم آنها انجام شود.
صادقي طاري از وجود متخصص راديوتراپي دركنار متخصصان چشم پزشكي دراين بخش خبر داد و گفت: ايجاد چنين بخشي به اين شكل فقط در برخي كشورهاي پيشرفته دنيا وجود دارد.
اين چشم پزشك ادامه داد: تعداد بيماراني كه دركشور همزمان نياز به چند درمان براي بيماريهاي چشم دارند، كم نيستند.
وي در ارتباط با هزينه هاي درمان اين قبيل بيماران دربيمارستان فارابي افزود: قطعا هزينه هاي درمان درچارچوب تعرفه هاي دولتي است.

 



عجيب ترين روش هاي درماني

برخي اقوام كشورهاي مختلف، روش هاي درماني عجيبي دارند كه فرد پس از آگاهي از آنها به درمان شيميايي توجه بيشتري نشان مي دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري شين هوا؛ عجيب ترين درمان هاي دنيا به قرار زير است:
1- عقرب درماني در شرق چين
«عقرب درماني» طبي سنتي در شرق چين است كه با قراردادن عقرب هاي مرده اي روي قسمت هاي بيمار بدن فرد، اقدام به درمان مي كنند.
عقايد سنتي اين طب حاكي از آن است كه سم ضعيف شده عقرب مرده، مي تواند بيماري هاي عفوني، پوستي و ميگرن را درمان كند.
2- گل درماني در چين
شهر «آنشان» در شرق چين يكي از مراكز بزرگ گل درماني است.
ساكنان اين منطقه براين باورند كه موادمعدني موجود در انواع گل اين منطقه، مي تواند دردهاي روماتيسمي، عصبي و سرطاني را درمان كند.
3- گوساله درماني در كامبوج
اهالي دهكده «ترانگ پر» در شمال غرب «غنوم پن» كامبوج براين باورند كه گوساله مرده، خواص فراوان درماني دارد.
برخي عقايد آنها حاكي است كه ريختن آب روي گوساله مرده و نوشيدن آن آب مي تواند انواع بيماري هاي روحي و رواني را درمان كند.
آنها معتقدند؛ روح گوساله مرده در جسم يك تمساح قدرتمند رسوخ مي كند و نوشيدن اين آب، فرد بيمار را قدرت مي بخشد.
4- ادرار درماني
اهالي دهكده «كومپاك» در جنوب پايتخت كامبوج اعتقاد زيادي به نيروهاي درماني حيواناتي همچون گاو، مار و لاك پشت دارند.
دراين شهر كوچك اهالي از ادرار گاو براي درمان برخي بيماري ها استفاده مي كنند و تاثير آن را برتر از داروهاي جديد شيميايي مي دانند.
5- بادكش در شانگهاي
بيماران در شهر شانگهاي چين، پس از درمان هايي شبيه به طب سوزني و انواع ماساژ، از درمان بادكش براي خارج كردن گرماي بدن استفاده مي كنند.
6- درمان خاص ستون فقرات در چين
اين شيوه درماني ستون فقرات در يكي از بيمارستان هاي شهر هيفي چين كاربرد دارد و برخي بيماران رضايت خود را از آن نشان داده اند.
7- سنگ درماني در اندونزي
اهالي شهر «جومبانگ» در شرق جاوا اندونزي، اعتقاد دارند سنگ جادويي پسربچه 9 ساله اي به نام «محمد پوناري» خاصيت درماني دارد.
قراردادن سنگ جادويي با دست «محمد» در يك ليوان آب، مي تواند به اين آب، خاصيت درماني بخشد.
به گفته محمد؛ اين سنگ حين يك بارندگي شديد از آسمان افتاده و او درحال حاضر مالك آن است.
پيش از اين گزارشاتي درباره خاصيت مغناطيسي شهاب سنگهاي آسماني ارائه شده است، ولي درباره خاصيت درماني آن هنوز تحقيقاتي انجام نشده است.
8- درمان عشاء رباني در غنا
گروهي از پيروان مكتب «بوسون» در غنا، براين باورند كه نوعي درمان با مراسم عشاء رباني دارند كه مي تواند بيماري هاي روحي و رواني فرد را درمان كند. اين درمان همواره با مراسم خاص حركت هاي فيزيكي همراه است.
9- دلفين درماني در پرو
ساكنان شهر ليما در پرو معتقدند، امواج صوتي با فركانس بالا دلفين ها روي كودك تولد نيافته تاثير مثبت داشته و موجب مي شود، توانايي هاي عصبي و ذهني كودكان افزايش يابد.
10- ماهي درماني در ژاپن
در ژاپن گونه هاي خاصي از ماهي به نام «گارا روفا آبتوساس» معروف به دكترماهي وجود دارد كه از پوست انسان تغذيه مي كند و باعث درمان بيماري هاي پوستي مي شود.
در حال حاضر يكي از هتل هاي مجلل توكيو با نگهداري 1000 دكترماهي در يك استخر، اين خدمات درماني را براي درمان بيماري هاي پوستي، ارائه مي دهد.
11- بلعيدن ماهي زنده در هندوستان
برخي از مردم حيدرآباد هندوستان معتقدند: بلعيدن ماهي زنده، مي تواند بيماري هاي آسم و اختلالات تنفسي ريوي را درمان كند.
12- نيش زنبوردرماني در غرب چين
ساكنان غرب چين مخصوصا در ناحيه شيان، از نيش زنبور و زهر ضعيف آن براي درمان روماتيسم و آرتروز استفاده مي كنند.
13- حجامت در فلسطين
ساكنان شهر «حبرون» در كرانه باختري بر اين باورند كه حجامت مي تواند جايگزين بسياري از داروهاي شيميايي باشد.
14- گردودرماني در چين
ساكنان شهر شنيان درشرق ايالت شاندونگ چين با قراردادن گردو روي چشم ها و قراردادن برگهاي درختان موكسا، در گوش بيمار و آتش زدن آن، اقدام به درمان بيماري هاي سر و گردن مي كنند.
15- زالودرماني در روسيه
«زالودرماني» از زمان مصر باستان به عنوان يك شيوه درماني كاربرد داشته است.
درحال حاضر در مسكو از اين شيوه درماني براي درمان بيماري هاي خوني بهره مي برند.
بررسي هاي اخيري كه روي بزاق زالوها انجام شده نشان مي دهد، بزاق زالوها با ورود به خون همانند يك صافي ناخالصي هاي خون را پاك مي كند.
16- بادكش با شاخ كرگدن در چين
اهالي شهر «نانينگ» در چين با استفاده از شاخ كرگدن توخالي، اقدام به بادكش بدن براي درمان دردهاي عضلاني مي كنند.
17- شن درماني در ليبي
اهالي شهر «سيوا» در ليبي معتقدند؛ شن هاي اين منطقه از خاصيت درماني روماتيسم، مفاصل و ناتواني هاي جنسي برخوردار است.
18- مار درماني در اسپانيا
اهالي شهر تالمي اسپانيا با استفاده از شاه مارها به ماساژ درماني مي پردازند. آنها معتقدند، حركات موجي شكل مارها روي بدن انسان علاوه بر احساس آرامش فيزيكي، مي تواند از انرژي مارها نيز بهره ببرد.
19- لاك پشت درماني در كامبوج
مردم روستاي «كاندال» در كامبوج، از لاك پشت براي درمان بيماري هاي پوستي و جوش هاي چركي استفاده مي كنند.
به عقيده آنها: تماس لاك پشت با پوست مي تواند باعث درمان اين بيماريها شود.
20- رابرنتي در هند
«رابرنتي» يك حركت يوگا است كه در هند براي درمان سرماخوردگي، آسم و بيماري هاي گوش و حلق و بيني استفاده مي شود.

 



معجون هاي طبيعي براي درمان معده درد

معده درد يك ناراحتي بسيار شايع است كه در همه افراد از هر جنسيت و در هر گروه سني ممكن است بروز كند.
معمولاً خوردن چيزي در خارج از برنامه غذايي، موجب بروز معده درد مي شود.
به گفته متخصصان تغذيه و گوارش، زماني كه دستگاه گوارش بدن نمي تواند غذايي را هضم كند، فرآيند هضم غذا كامل نمي شود و در نتيجه درد معده بروز مي كند. هرچند اين قبيل معده دردها ممكن است مشكل جدي و مزمن نباشند اما در هر حال موجب ناراحتي مي شوند و آزاردهنده هستند.
روزنامه اينديا اكسپرس در مقاله جديدي به چند راه كار مؤثر و طبيعي براي كاهش درد معده اشاره كرده است كه مي توان براي درمان معده درد آنها را جايگزين قرص ها و داروهاي شيميايي كرد. اين گزينه هاي طبيعي به قرار زير است:
- اگر درد معده شما ناشي از اسيدي شدن معده است، يك ليوان آب سودادار بنوشيد.
- يك نوشيدني انرژي زا كه درعين حال تأثير شگفت انگيز در تسكين معده درد دارد، مخلوط يك ليوان آب با نصف ليموترش و يك قاشق غذاخوري عسل است.
- يك ميان وعده سالم براي تسكين درد معده، مقداري دانه انار همراه با كمي نمك و فلفل است.
- همچنين يك راه كار مؤثر براي تسكين فوري و سريع درد معده مصرف تركيبي از نعناع، زنجبيل و آب ميوه همراه با مقدار اندكي نمك سياه در يك ليوان آب است. نوشيدن اين شربت درد معده را به سرعت كاهش مي دهد.
- جويدن دانه رازيانه نيز در درمان معده درد مؤثر است. براي اين كه بهتر نتيجه بگيريد يك قاشق چايخوري تخم رازيانه را در يك ليوان آب ريخته و از شب تا صبح بگذاريد خيس بخورد. صبح روز بعد تخم هاي رازيانه را بخوريد و آب اين شربت را نيز بنوشيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14