(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 خرداد 1391 - شماره 20220

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امان از وقتي كه آن روي روشنفكر بالا بياد !
صالحي: تعميق روابط ميان ايران و آفريقا بايد با برنامه ريزي بلندمدت همراه باشد
سيدحسن نصرالله: نقش ايران در حمايت از مقاومت بر هيچ كس پوشيده نيست
وال استريت ژورنال: چين به رغم تحريم ها، نفت بيشتري از ايران خريداري مي كند
23 پروژه الكترو اپتيكي و ليزري با حضور وزير دفاع به بهره برداري رسيد
جلسه فراكسيون اصولگرايان براي انتخاب گزينه هاي پيشنهادي هيئت رئيسه
دانشگاه تهران در محكوميت توهين به امام هادي(ع) تجمع كردند
مهمانپرست مطرح كرد ايران از غني سازي 20 درصد كوتاه نمي آيد
دستگيري يك جاسوس توسط سپاه در سبزوار همزمان با سفر رئيس جمهور



در حاشيه اهداي جايزه 60 هزار يورويي به اصغر فرهادي
امان از وقتي كه آن روي روشنفكر بالا بياد !

سعيد مستغاثي
اعطاي جايزه اتحاديه اروپا به فيلم ساخته نشده اصغر فرهادي در حاشيه جشنواره كن امسال، از آن اتفاقات جالبي بود كه نه تنها در تاريخ سينما، بي سابقه است، بلكه يك بار ديگر نشان مي دهد كه وقتي پاي دشمن و دشمني ديرين به ميان بيايد، ديگر همه شعر و شعارها و اعتبار علمي و هنري و سياسي و فرهنگي و... بي رنگ مي شوند.
وقتي قرار بشود كه تمام عيار با كشور و ملتي كه همه منافع نامشروعشان را در دنيا به خطر انداخته مواجه بشوند، ديگر در نظرشان اسناد و مدارك و اعتبار بين المللي به پشيزي هم نمي ارزد. در اين جاست كه موسسات ظاهراً معتبري همچون نشنال جيوگرافيك و مراكز عظيم اينترنتي مانند گوگل در روز روشن مثل... دروغ مي گويند و بي تعارف همه تحقيقات و پژوهش هاي آكادميك را ناديده گرفته و شواهد مستند تاريخي خود را زير پا له مي كنند تا بگويند نخير اين خليج فارسي كه جمهوري اسلامي مي گويد، خليج فارس نيست!
وقتي قرار باشد با مردمي كه در يك كلام مي گويند ديگر نمي خواهند تحت امر و فرمان (به قول ويليام اسكاونت بلونت انگليسي) يك مشت اشرار بين المللي زندگي كنند، آن وقت ديگر بازي جوانمردانه و حقوق بشر و دموكراسي فقط حرف مزخرفي بيش نيست، آن وقت ديگر كاربرد مثلا بمب فسفري توسط اسراييل در جنگ 22 روزه غزه يك اقدام دمكراتيك محسوب مي شود!! آن وقت حتي اگر آمريكا و اعوان و انصارش هزاران تن بمب اتمي هم داشته باشند و سابقه كاربرد آنها را نيز عليه ملت ها در كارنامه سياهشان ثبت كرده باشند، باز هم آن مردم استقلال طلب، حق دستيابي حتي 4 درصدي به موارد هسته اي را هم ندارند!! آن وقت اگر تمام كشورهاي دست نشانده و ديكتاتورهاي قرون وسطايي منطقه حتي حق داشتن شناسنامه را هم براي جمعيت زنانشان قائل نباشند، نقض حقوق بشر تلقي نمي شود ولي باز هم عليه آن كشور مستقل ادعاي حقوق بشري مي شود!!! آن وقت ديگر مهم نيست كه مثلا اين آمريكا بوده كه در 30 سال اخير (بنا به مكتوبات خود غربي ها) 16 كشور را مورد تهاجم نظامي قرار داده است و همواره از سلاح تحريم و ترور و خرابكاري عليه ديگر مردم جهان استفاده كرده، چون قرار است كه ايران اسلامي به عنوان تهديدگر جهاني معرفي گردد!!!
همين اتحاديه اروپايي كه اينك جايزه به فيلم نساخته و نديده فرهادي مي دهد، مگر همان نيست كه رذل ترين سازمان تروريستي جهان يعني سازمان مجاهدين خلق (منافقين) را فقط به دليل دشمني با ايران و ملت ايران، از ليست تروريست ها درآورد؟ سازماني كه خود بر اساس دهها اعلاميه و بيانيه و سخنراني مسئولينش، بيش از 120هزار نفر از شهروندان ايراني را به شهادت رسانده است. (البته بر اساس آمارهاي معتبر و از جمله كانون هابيليان 17 هزار و 160 نفر از شهروندان ايراني، قرباني تروريسم منافقين بوده اند). يعني خود اين سازمان به تروريست بودنش، معترف است، و از اين گذشته خود سازمان هاي حقوق بشري غربي و حتي نهادهاي رسمي نظامي و امنيتي غرب، بارها و بارها به همدست بودن سازمان مجاهدين خلق با صدام در قتل عام و زنده به گور كردن كردها و شيعيان عراق قبل از حمله نيروهاي ناتو به اين كشور اذعان داشته اند. و حتي اين سازمان را شريك جنايات جنگي صدام دانستند. حال چگونه است كه همين اتحاديه اروپا، آن را از ليست تروريست ها خارج مي سازد؟!!
مگر همين اتحاديه اروپا نبود كه در طول دوران دفاع مقدس با انواع و اقسام سلاح هاي مخرب هوايي و زميني و شيميايي و ميكروبي به صدام كمك كرد تا اين آب و خاك را زير چكمه هاي مزدورانش پايمال سازد و هنوز قربانيان آن جنايات در گوشه و كنار همين مملكت چون شمع آب مي شوند و گاه گاهي هم اخبار شهادت مظلومانه شان را مي شنويم؟
مگر همين اتحاديه اروپا نبود كه در مقابل مواضع ضد صهيونيستي و ضد نژادپرستي ايران در كنفرانس دوربان ايستاد و آن اجلاس را ترك كرد؟ مگر همين اتحاديه نيست كه حتي بيش از آمريكا گوش به فرمان سران رژيم صهيونيستي هر اقدامي را براي پوشاندن و توجيه جنايات و خباثت هاي آن رژيم انجام داده است؟
مگر همين اتحاديه اروپا نبوده و نيست كه در دهها بيانيه و اعلاميه پيشرفت هاي علمي و تكنولوژيك كشور ما را محكوم كرده و با صرف ميلياردها دلار، تحريم هاي مختلف اقتصادي و سياسي غيرانساني را عليه ملت ايران اعمال نموده است تا اين ملت را وادار به تسليم در مقابل صهيونيست ها كند؟
مگر سركردگان و نمايندگان همين اتحاديه اروپا نيستند كه به عنوان پيش قراولان دشمنان اين ملت در آن سوي ميز به اصطلاح مذاكره و در واقع جبهه جنگ امروز، مترصد تضعيف و توبيخ مردم ايران نشسته و با ترفندهاي مختلف مرحله به مرحله و كشور به كشور مي روند تا بلكه بتوانند، پشت اين مملكت را دوباره به خاك برسانند؟
حالا همين اتحاديه اروپا كه حداقل در دو سه سال اخير، ثابت كرده كه در دشمني با اين مردم و اين سرزمين از هيچ رذالت و خباثتي رويگردان نيست، براي يك اثر ساخته نشده از اصغر فرهادي جايزه اي 60 هزار يورويي مي دهد كه وي بتواند فيلم آينده اش را بسازد!!! (كه چه فيلمي بسازد؟ آيا اين فيلم در جهت خواسته ها و اهداف و استقلال طلبي و آزادي خواهي ملت ايران است كه قبلاً اتحاديه اروپا با تحريم هايش، همه حقوقش را به دليل همين آرمان ها ناديده گرفته است يا در راستاي منويات اتحاديه اروپا؟)
يعني در اين جنگ پيچيده اي كه امروز بين ملت ايران و دشمنانش در جريان است و در اين ميان اتحاديه اروپا در صف مقدم اين دشمنان، سرزمين ايران را آماج حملات سياسي و اقتصادي اش قرار داده، به عنوان دستخوش جايزه اي هم به يك فيلمساز به اصطلاح ايراني مي دهد! چرا؟ فرض كنيد در ميانه جنگ ايران و عراق، اين جايزه را صدام به يك ايراني مي داد! آن وقت چه اتفاقي مي افتاد؟ و مگر نداد؟ مگر صدام در همان ميانه جنگ عليه مردم ايران، به منافقين پناهندگي نداد و به آنها شهرك و سلاح و پول اعطاء نكرد؟ و مگر ملت ايران به خاطر اين عمل شنيع (علاوه بر ساير خباثت هاي منافقين)، آن جماعت منافق را در زمره سياه دل ترين دشمنان خود قرار نداد؟
اكنون هم در ميانه جنگي رسمي و اعلام شده كه در جبهه هاي مختلف بين همين ملت و اين بار با اربابان صدام در جريان است، همان اربابان صدام (كه حضورشان در جنگ تحميلي و در جبهه صدام امروز حتي در نوشته ها و مكتوبات محققين و پژوهشگران غربي نيز مندرج است) به يك ايراني ديگر جايزه مي دهند و به طور رسمي وي را براي اقدامات بعدي اش حمايت مالي مي كنند. همان ارباباني كه به صدام سوپر اتاندارد و اگزوسه و سلاح شيميايي و بمب ميكروبي و خوشه اي دادند تا عليه مردم و سرزمين ايران به كار بگيرد.
و جماعت شبه روشنفكر ما هم جوگيرانه براي اين جايزه دست مي زنند كه چه اتفاق باشكوهي! اتحاديه اروپاي باشكوه حتي براي فيلم ساخته نشده فرهادي باشكوه، جايزه مي دهد!!! عملي كه براي بزرگترين فيلمسازان تاريخ سينما همچون آلفرد هيچكاك و هاوارد هاكس و استانلي كوبريك هم اتفاق نيفتاد! (البته اين فيلمسازان براي هيچ يك از فيلم هايشان، شخصاً جايزه اي دريافت نكردند!!)
توجه بفرماييد! اتحاديه اروپا كه اينك ملت ايران را تحريم اقتصادي كرده، رابطه شركت هاي مختلفش را ممنوع كرده و مانع هرگونه معامله اقتصادي كشورهاي اروپايي عضو با ايران شده و حتي حساب هاي بانكي اش را بسته، تا اين ملت را در تنگناي مالي و پولي به انزوا بكشاند، به اصغر فرهادي پول مي دهد تا فيلم آينده اش را بسازد!! و جماعت شبه روشنفكر دست مي زند و هورا مي كشد!!
اين همان جماعتي است كه هنوز خودفروختگان پيشاني سفيدي مانند ميرزا ملكم خان (كه فراموشخانه فراماسونري اش اولين پايگاه اين سازمان مخوف صهيوني در ايران بود و براي بستن قراردادهاي خفت بار انگليسي، رشوه هاي حقيرانه مي گرفت) و حسن تقي زاده (كه مي گفت بايد از نوك پا تا فرق سر فرنگي شويم) و ميرزا حسين خان سپهسالار (كه همه منابع زيرزميني و رو زميني اين سرزمين را طي قرارداد ننگين رويتر به انگليس واگذار كرد) را پدران معنوي خود مي داند!!
اين همان جماعتي است كه در هيچ يك از بزنگاه هاي تاريخ اين ملت لااقل در 200 سال اخير حضور نداشته و اگر با دشمنان اين سرزمين نساخته، در گوشه اي عزلت گزيده است! اين همان جماعتي است كه به خشن ترين ديكتاتوري ها تن در داد و از وحشي ترين استبدادها حمايت كرد فقط براي اينكه اسلام را در زندگي اش برنمي تابيد.
و عجبا كه چنين اتفاقي امروز در مصر هم در شرف وقوع است. روشنفكراني كه ظاهراً با مبارك مخالف و مدعي دفاع از آزادي بودند، وقتي ديدند تنها مخالف جدي رژيم هاي وابسته اي مانند مبارك، اسلام گرايان هستند و آنها جانشين احتمالي رژيم حسني مبارك خواهند بود علناً اعلام كردند كه با شوراي نظامي مصر (يعني بقاياي رژيم مبارك) كنار مي آيند تا نكند روزي اسلام گرايان روي كار بيايند و امروز هم در مقابل پيروزي كانديداي اسلام گرا در انتخابات رياست جمهوري مصر، به اغتشاش دست زده و كانديدايي را مي طلبند كه از اعوان و انصار حسني مبارك بوده است!!!
اين همان وقتي است كه مي گويند آن روي روشنفكران بالا آمده است و اسرار هويدا مي شود و همه ادعاهاي ريز و درشت آزادي و استقلال و وطن پرستي و ميهن دوستي و... رنگ مي بازد.
همان ادعاهايي كه پيش از اين ها در ايران پنبه اش زده شده است:
در روي كار آوردن رضاخان و كودتاي 28 مرداد و سكوت در مقابل حادثه و قتل عام 15 خرداد 1342 و لايحه كاپيتولاسيون در سال 1343 و همچنين يقه دراندن براي سلطنت كردن شاه به جاي سقوطش و مخالف خواني در تمام طول دوران دفاع مقدس ملت مسلمان ايران و سياه نمايي در مقابل همه پيشرفت هاي جوانان اين سرزمين كه جهانيان را به شگفت آورده و همراهي با فتنه صهيونيستي سال 88 و همه جبهه خبيثي كه از سران رژيم صهيونيستي و حاكمان آمريكا گرفته تا تروريست هاي منافق و اعضاي فرقه ضاله بهاييت و ساواكي ها و طاغوتي ها و سرمايه داران و... پشت آن قرار گرفته بودند و... و امروز كه براي صله دادن به دشمنان تاريخي اين ملت، كف مي زنند و سوت مي كشند.

 



صالحي: تعميق روابط ميان ايران و آفريقا بايد با برنامه ريزي بلندمدت همراه باشد

وزير امورخارجه كشورمان تصريح كرد كه گسترش و تعميق روابط با كشورهاي قاره آفريقا در تمامي ابعاد آن به لحاظ موقعيت ژئوپلتيكي دو طرف مي بايست با برنامه ريزي بلندمدت همراه باشد.
علي اكبر صالحي بعدازظهر ديروز در مراسمي كه به مناسبت گراميداشت «روز آفريقا» در سفارت الجزاير در تهران برگزار شد، اين روز را به همه دولت ها و ملت هاي آفريقايي تبريك گفت.
وي طي سخناني در اين مراسم كه با حضور سفرا و روساي نمايندگي هاي سياسي كشورهاي خارجي و دفاتر سازمان هاي بين المللي در تهران برگزار شد، اظهار داشت: همكاري، تحكيم و توسعه روابط با كشورهاي اسلامي و آفريقايي همواره سرلوحه سياست هاي رهبر انقلاب حضرت امام خميني، رهبر معظم انقلاب، مسئولين و مقامات عاليرتبه نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است و توسعه روابط با كشورهاي آفريقايي كه از ظرفيت هاي بالايي در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي برخوردارند، بدون ترديد از اهميت بسزايي برخوردار بوده و در راستاي منافع متقابل ايران و كشورهاي آفريقايي قرار دارد.
وزير امور خارجه با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير قاره آفريقا در سال هاي اخير و وقوع تحولات بزرگ سياسي، فرهنگي، اجتماعي و حتي اقتصادي در اين قاره بزرگ، قرن حاضر را قرن آفريقا دانست و خاطرنشان كرد: اقدامات سازنده اتحاديه آفريقا به عنوان نماد وحدت تمامي ملل آفريقايي و برگزاري نشست ها و اجلاس هاي متعدد سران و ديگر سطوح بيانگر نگاه جديدي است كه مردم و دولت هاي آفريقايي به دنبال آن هستند.
به گزارش مهر، صالحي با يادآوري برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در شهريور سال جاري (اگوست 2012) در تهران و ارسال دعوتنامه ها براي سران كشورهاي عضو جهت حضور در اين اجلاس، بر ضرورت اهميت همفكري و تشريك مساعي در اين اجلاس ها و مشاركت فعالانه و پررنگ و حضور در بالاترين سطح سران كشورهاي آفريقايي تاكيد كرد.

 



سيدحسن نصرالله: نقش ايران در حمايت از مقاومت بر هيچ كس پوشيده نيست

دبيركل حزب الله لبنان در ديدار با سفير كشورمان در بيروت بر نقش بارز جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت تاكيد كرد.
غضنفر ركن آبادي، سفير ايران در لبنان در ملاقات هاي جداگانه با نبيه بري، رئيس مجلس لبنان و سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله، پيام كتبي علي لاريجاني (رئيس مجلس هشتم شوراي اسلامي) به مناسبت عيد مقاومت و آزادي و سالروز آزادسازي جنوب لبنان از اشغال رژيم صهيونيستي را تقديم و در خصوص تحولات منطقه گفت وگو كرد.
نبيه بري، رئيس مجلس لبنان با تشكر از پيام رئيس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به روابط خوب دو كشور در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، پارلماني و علمي بر لزوم تقويت همكاري ها در همه زمينه ها تاكيد كرد.
رئيس مجلس لبنان حادثه ربودن زائران لبناني توسط گروه هاي مسلح در خاك سوريه را محكوم و اظهار كرد: با توجه به تلاش هاي صورت گرفته جهت آزادسازي آنان، اميدواريم به زودي شاهد بازگشت آنان به لبنان باشيم.
نبيه بري همچنين با محكوم كردن ربودن رانندگان كاميون هاي ايراني در سوريه اظهار داشت: اميدواريم در اسرع وقت شاهد آزادي آنان باشيم.
سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان نيز با اشاره به تحولات اخير در منطقه، بر لزوم هوشياري در مواجهه با توطئه هاي فتنه برانگيز دشمنان تاكيد كرد و اظهار داشت: نقش بارز جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت و پيروزي هاي حاصله بر هيچكس پوشيده نيست.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان، در اين ملاقات ها ضمن ارج نهادن به رشادت هاي مردم مقاوم لبنان جهت آزادي مناطق اشغالي از چنگال رژيم غاصب صهيونيستي، بر لزوم تداوم روحيه فداكاري و مقاومت در ميان مردم منطقه تا نابودي كامل رژيم صهيونيستي و احقاق كليه حقوق فلسطينيان تاكيد ورزيد.

 



وال استريت ژورنال: چين به رغم تحريم ها، نفت بيشتري از ايران خريداري مي كند

روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال نوشت: به رغم تحريم نفتي ايران از سوي آمريكا، چين همچنان خريدار پايدار نفت خام ايران باقي مانده و واردات نفت خام اين كشور از ماه آوريل رو به فزوني گذاشته است.
به نوشته اين روزنامه، مقام هاي چيني اعلام كرده اند كه تحريم هاي غرب تاثيري بر خريد نفت خام چين از جمهوري اسلامي نداشته است.
در گزارش اين روزنامه آمده است: واردات نفت خام چين از ايران در ماه آوريل به يك باره افزايش يافت و نسبت به ماه مارس 48 درصد رشد پيدا كرد.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه مي نويسد: افزايش خريد نفت خام ايران از سوي چين، نشان مي دهد كه اختلافات ميان شركت دولتي چيني «چاينا اينترنشنال يونايتد پتروليوم اند كميكال كو» تحت نام اختصاري «يونيپك» با «شركت ملي نفت ايران» حل و فصل شده است. گفتني است، اين اختلافات بر سر شروط قرارداد بوده است.
به نوشته اين روزنامه اختلاف فيمابين اين دو شركت در نيمه ماه فوريه حل شد و از ماه آوريل نفت هاي بيشتري كه خريداري شده بود در مدت حدود سه هفته از جزيره «خارك» در ايران روانه چين شد؛ چنانكه انتظار مي رود در ماه هاي آتي نفت بيشتري از ايران روانه چين شود و ايران در ماه هاي آتي بطور كامل صدور نفت خام به چين را از سر خواهد گرفت.
به گزارش ايرنا به نقل از وال استريت ژورنال چين در دفاع از اقدام خود مي گويد كه تنها از تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران تبعيت مي كند و خريد نفت خام از ايران مغايرتي با اين تحريم ها ندارد.
بنابراين گزارش ايران در سال گذشته سومين تامين كننده بزرگ نفت خام چين بوده است. ايران سال گذشته روزانه 557 هزار بشكه نفت خام به چين صادر كرده است.
گفتني است، چين با افزايش واردات نفت خام، هم اكنون روزانه 44/5 ميليون بشكه نفت وارد مي كند كه البته به علت عمليات حفظ و نگهداري از پالايشگاه ها، اين ميزان نسبت به ماه مارس كه 57/5 ميليون بشكه در روز بود، افت داشته است.
از سوي ديگر؛ به گزارش «ماركت واچ»، تحريم هاي اخير اتحاديه اروپا بر ضد صادرات نفت ايران مي تواند تبعاتي جدي براي شركت هاي اروپايي فعال در قاره آسيا داشته باشد، چرا كه تدابير در نظر گرفته شده در اين تحريم ها مي تواند منجر به بازرسي محموله هاي اين شركت ها شود، حتي اگر بيشترين تلاش را براي اعمال تحريم ها عليه ايران به عمل آورند.
براساس قوانيني كه از اول جولاي اعمال خواهد شد، شركت هاي نفتي اروپايي اجازه نخواهند داشت حتي اندكي نفت را كه از مبدا ايران صادر شده باشد، به قلمرو اتحاديه اروپا وارد كنند.
اما شيوه تعاملات نفتي در آسيا به گونه اي است كه اين شركت ها ممكن است حتي ناخواسته اين قوانين جديد را نقض كنند چرا كه در آسيا عموما محموله هاي نفتي تركيبي از انواع مختلف نفت است. بخش عمده اي از صادرات نفت ايران سوخت كشتي است كه براي حركت موتورهاي كشتي ها كاربرد دارد.
در اين ميان برخي از تجار اروپايي مي گويند با توجه به متن تحريم هاي اعمال شده از ايران، بحث نفت مخلوط ايران در تحريم ها مشخصا مورد اشاره واقع نشده است. چنانكه يك مقام ارشد در يك شركت بازرگاني نفتي مي گويد كه كلمه نفت مخلوط در تحريم ها مورد اشاره قرار نگرفته است و اين تحريم ها تنها در خصوص توليدات نفتي ايران سخن مي گويند و بحثي از تركيب وجود ندارد.
همچنين براساس معافيت شركت هاي نفتي كه در خارج از خاك اروپا قرار گرفته اند از برخي تحريم ها، مي توان به برخي از اين شركت ها اجازه داد تا به تجارت نفت خود با ايران ادامه دهند. اين تحريم ها تنها مشمول شركت هاي مستقر در اتحاديه اروپا و شاخه هاي خارجي آنها مي شود.

 



برگي ديگر از پيشرفت هاي دفاعي ايران
23 پروژه الكترو اپتيكي و ليزري با حضور وزير دفاع به بهره برداري رسيد

23 پروژه الكترو اپتيكي و ليزري در زمينه هاي شبيه سازي، رديابي، اجراي آتش و تصويربرداري با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به بهره برداري رسيد.
سردار سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» روز يكشنبه در حاشيه مراسم بهره برداري از 23 پروژه الكترواپتيكي و ليزري در شركت صنايع الكترواپتيك صا ايران در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت الكترونيك، اپتيك، مخابرات و ليزر در دفاع از كشور، گفت: دانشمندان، متخصصان و مهندسان شركت الكترواپتيك صاايران با ابتكار و نوآوري، محصولات جديدي براي تجهيز نيروهاي مسلح به روزآمدترين فناوري هاي برتر را طراحي، توليد و ارايه مي كنند.
وي با تشريح ويژگي هاي پروژه هاي بهره برداري شده اظهار داشت: 6 نوع سامانه جستجوگر، رديابي و كنترل آتش الكترواپتيكي كه قابليت كشف، رديابي و اجراي آتش بر روي اهداف هوايي و دريايي را دارا هستند به بهره برداري رسيد.
وزير دفاع خاطرنشان كرد: سه نوع سامانه تصويربرداري و عكسبرداري قابل نصب بر روي انواع پرنده هاي هوايي كه داراي قابليت شناسايي و رديابي هستند نيز امروز به بهره برداري رسيد.
سردار وحيدي يادآور شد كه خط توليد نمايشگر هوايي كه نقش مؤثري در ارتقاي قابليت پرنده هاي هوايي را داراست نيز مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي اظهار داشت: سه نوع سامانه ليزري كه از توانمندي فاصله يابي و مخابراتي برخوردار هستند و نيز سه نوع جستجو گر تصويري قابل نصب بر روي موشك ها كه از توانايي كشف و رديابي اهداف زميني و دريايي و ارسال فرامين و هدايت موشك برخوردار هستند از پروژه هاي ديگري هستند كه در صنايع الكترواپتيك وزارت دفاع طراحي و ساخته شده اند.
وزير دفاع همچنين گفت: سامانه هاي الكترواپتيكي ديده باني شلتري كه به صورت متحرك و هوشمند، ديده باني و مراقبت تصويري و مرزباني در شب و روز را انجام مي دهند از پروژه هاي جديدي هستند كه خط توليد آنها افتتاح شد.
سردار وحيدي با اشاره به اهميت شبيه سازها در زمينه آموزش نيروهاي مسلح تأكيد كرد كه شبيه ساز توپ 57 و جنگ متقابل از ديگر پروژه هايي است كه امروز شاهد بهره برداري از آن هستيم.
وي يادآور شد: خط توليد سامانه كمك بازرسي X- RAY با قابليت افزايش ضريب امنيتي نيز افتتاح شد.
وزير دفاع با بيان اين كه يكي از قابليت هاي مهم صنايع الكترواپتيك صاايران طراحي و توليد تجهيزات پزشكي است، افزود: موقعيت يابي آمبولانس ها و ارسال علايم حياتي به مراكز اورژانس كه بخشي از راه كارهاي جامع پزشكي از راه دور است و نيز دو نوع نمايشگر علايم حياتي قلب با ويژگي هاي كيفيتي بالا كه با محصولات مشابه غربي برابري مي كند از محصولاتي هستند كه امروز به بهره برداري رسيدند.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار وحيدي با قدرداني از خدمات شايسته و اقدامات اقتدارآفرين متخصصان شركت صنايع الكترونيك وزارت دفاع به ويژه صنايع الكترواپتيك صاايران، اين موفقيت هاي بزرگ را مرهون مجاهدت، ايثار و فداكاري شهدا، جانبازان و رزمندگاني دانست كه با خلق حماسه هاي ماندگاري همچون فتح خرمشهر، هجوم متجاوزان را درهم شكستند و پرچم پيروزي را بر گلدسته هاي مسجد جامعه خرمشهر برافراشتند.
وي خاطرنشان كرد: امروز رهروان آنان با علم و ايمان و خلق فناوري هاي جديد توطئه، تهديد و تحريم هاي دشمنان را ناكارآمد و بي اثر مي كنند.

 



جلسه فراكسيون اصولگرايان براي انتخاب گزينه هاي پيشنهادي هيئت رئيسه

جلسه فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم عصر ديروز با حضور غلامعلي حداد عادل و حدود 140 نماينده اصولگراي مجلس نهم برگزار شد .
در اين جلسه كه همه نمايندگان اصولگراي مجلس دعوت شده بودند رهروان ولايت حضور پيدا نكردند ، گفتني است در جلسه روز شنبه رهروان ولايت ، علي لاريجاني به عنوان رئيس پيشنهادي مجلس نهم انتخاب و معرفي شد .
جلسه فراكسيون اصولگرايان مجلس براي انتخاب گزينه هاي پيشنهادي هيئت رئيس مجلس جديد برگزار شد .
حجت الاسلام احمد سالك منتخب اصفهان در مجلس نهم رياست اين جلسه را بر عهده داشت .
محمد قسيم عثماني عضو فراكسيون رهروان راه ولايت بعد از ظهر ديروز از تصميم اين فراكسيون براي شركت نكردن در جلسه عصر يكشنبه فراكسيون اصولگرايان خبر داده بود .
وي با اشاره به جلسه صبح يكشنبه اين فراكسيون اظهار داشت: ساعت 7 صبح حدود 40-50 عضو فراكسيون رهروان راه ولايت جلسه اي تشكيل دادند و در اين جلسه درباره حضور يا عدم حضور در جلسه فراكسيون اصولگرايان بحث شد.
وي ادامه داد: نظرات مختلفي در اين جلسه مطرح شد و نهايتا نظر جمعي فراكسيون اين بود كه در جلسه عصر يكشنبه فراكسيون اصولگرايان شركت نكنيم.
عثماني ادامه داد: علت اين تصميم اين بود كه در جلسه روز شنبه فراكسيون رهروان راه ولايت نيز اعلام شده بود كه در جلسه عصريكشنبه فراكسيون اصولگرايان شركت نمي كنيم.
عثماني گفت: هدف از تشكيل جلسه فراكسيون اصولگرايان تصميم گيري درباره تعيين رئيس وهيئت رئيسه مجلس نهم است كه ما روز شنبه نسبت به آن تصميم گيري كرده ايم.
تعامل با نتيجه
به جاي تنازع بي نتيجه
غلامعلي حداد عادل در جلسه فراكسيون اصولگرايان با اعلام اينكه شعارم تعامل نتيجه بخش است نه تنازع بي نتيجه گفت : تجمع امروز ما تجمعي طبيعي است و ما مي خواهيم فراكسيون اصولگرايان كه در مجلس هفتم و هشتم وجود داشت را در مجلس نهم هم ادامه دهيم.
وي افزود: اگر عده اي تحت عنوان رهپويان ايثارگران يا پايداري يا متحد فعاليت مي كنند تعريف جديدي نيست بلكه منظور همان اصولگرايي عام است.
حداد عادل ادامه داد: حقيقتا جاي اين سؤال مطرح است كه چه ضرورتي دارد كه فراكسيون جديدي در ميان اصولگرايان تشكيل شوند.
نماينده مردم تهران اظهار داشت: بنده قصد داشتم در جلسه اي كه همه اصولگرايان باشند خودم را معرفي كنم هر چند دوستان با ما آشنايي دارم. من در 12 سالي كه در مجلس بوده ام روشم شناخته شده است.
وي ادامه داد: حركت در مسير رهنمودهاي رهبري براي من خيلي مهم است و من به سبب ارتباطي كه از اول انقلاب تاكنون با ايشان داشته ام و دارم ايشان را به تقوا، زهد و ايمان قبول دارم و از هر جهت افتخار خودم مي دانم كه در مسير ترسيم شده از سوي ايشان حركت كنم.
حداد عادل افزود: بايد در مجلس نظر رهبري را تامين كنيم البته رهبري در قانون گذاري و جزئيات دخالت نمي كنند و ايشان مجلس مستقل مي خواهند ولي بايد در جهت ديدگاه هاي ايشان حركت كنيم.
وي اظهار داشت: بايد كاري كنيم كه رهبرمعظم انقلاب ناگزير به مداخله مستقيم نشوند چرا كه ايشان امروز بايد متكلف امور بيداري اسلامي در جهان باشند و دغدغه گرفتاري هاي مجلس را نداشته باشند.
وي با بيان اينكه نبايد كاري كنيم ذهن رهبري مشغول گرفتاري هاي ما شود گفت: شعار بنده تعامل نتيجه بخش است نه تنازع بي نتيجه، مراد من از تعامل نتيجه بخش چشم پوشي از استقلال مجلس نيست، چرا كه من وظيفه دارم از استقلال مجلس دفاع كنم. اما بايد تعامل را هم رعايت كرد.
حداد عادل با بيان اينكه من با فحاشي، تهمت زدن و زبان تند گشودن در مجلس مخالفم افزود: من با كساني كه چنين زباني دارند مخالفم البته نمي توانم دهان نمايندگان را ببندم ولي بالاخره رئيس مي تواند از اين مسائل حمايت نكند.
آخرين خبرها
از فراكسيون اصولگرايان
كانديداهاي فراكسيون اصولگرايان براي هيئت رئيسه مجلس نهم مشخص شدند .
تنها كانديداي رياست مجلس نهم در جلسه فراكسيون اصولگرايان غلامعلي حدادعادل بود كه با 132 رأي از 144 رأي مأخوذه به عنوان كانديداي نهايي فراكسيون اصولگرايان براي رياست مجلس نهم انتخاب شد. 7 نفر هم به علي لاريجاني رأي داده بودند. 5 نفر هم رأي سفيد دادند.
در اين جلسه محمدمهدي زاهدي منتخب كرمان، احمد سالك منتخب اصفهان، محمدحسن ابوترابي فرد، محمد سليماني، محمدرضا باهنر منتخب تهران و علي اصغر زارعي منتخب تهران كانديداي نواب هيئت رئيسه مجلس نهم شدند كه از اين بين ابوترابي فرد با 61 رأي و سالك با 59 رأي به عنوان كانديداهاي نهايي فراكسيون اصولگرايان براي نواب رئيس مجلس نهم انتخاب شدند. زارعي با 34 و باهنر با 23 رأي هم در جلب آراي حاضران ناكام ماندند. محمدمهدي زاهدي و محمد سليماني نيز به ترتيب 8 و 3 رأي آوردند.
سيدمسعود ميركاظمي و مرتضي آقاتهراني نيز با وجود اينكه كانديداي نواب رئيس نشده بودند اما به ترتيب 3 و يك رأي حاضران در جلسه را به خود جلب كردند.
گفتني است در حالي كه محمدرضا باهنر نامزد فراكسيون رهروان ولايت براي نايب رئيسي مجلس است ديروز با حضور در جلسه فراكسيون اصولگريان نامزد نايب رئيسي مجلس شد .

 



ادامه موج اعتراضات به خواننده هتاك دانشجويان
دانشگاه تهران در محكوميت توهين به امام هادي(ع) تجمع كردند

جمعي از دانشجويان دانشگاه تهران در محكوميت توهين به امام هادي(ع) تجمع كردند.
جمعي از دانشجويان دانشگاه تهران ظهر ديروز در محكوميت توهين به امام هادي(ع) در دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران تجمع كردند.
براين اساس، گروه هاي مختلف دانشجويي در اين تجمع، ضمن عزاداري دعاي توسل را قرائت كردند.
اين تجمع در محوطه دانشكده دامپزشكي برگزار شد و با قرائت بيانيه در محكوميت هتك حرمت به ائمه اطهار به پايان رسيد.

 



مهمانپرست مطرح كرد ايران از غني سازي 20 درصد كوتاه نمي آيد

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه ما اكنون به دانش غني سازي 20 درصدي به صورت كاملا بومي دست پيدا كرده ايم و اجازه نمي دهيم كه هيچ كشوري حق ما را پايمال كند، شرط ايران براي مذاكره در مورد نحوه و محل تأمين سوخت هسته اي 20 درصد غني شده را بيان كرد.
به گزارش مهر، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان در نشستي با عنوان ديپلماسي رسانه اي در بيداري اسلامي كه در دانشكده صدا و سيما برگزار شد در خصوص غني سازي 20 درصدي اورانيوم گفت: ما قصد غني سازي 20 درصدي را نداشتيم و آنها خودشان ما را مجبور به اين كار كرده اند . زماني كه بحث رآكتور تحقيقاتي تهران مطرح شد ودر حالي كه اين رآكتور تنها جنبه تحقيقاتي داشت آنها حاضر به فروش اورانيوم غني شده 20 درصدي به ما نشدند.
وي خاطرنشان كرد: اگر اين كار تحقيقاتي لازم نبود چرا 40 سال پيش آمريكايي ها اين رآكتور را در تهران راه اندازي كردند و سوختش را نيز خودشان تامين مي كردند. طبق ان پي تي آنها موظف بودند كه هر گاه كه ما نياز به سوخت داشتيم بدون شرط سوخت را به ما بفروشند اما اين كار را انجام ندادند و گفتند كه درمقابل تحويل سوخت 5 درصد ، سوخت 20 درصد را مبادله مي كنيم.
سخنگوي وزارت امورخارجه با اشاره به اينكه آنها با اين اقدام غني سازي 5 درصدي ما را پذيرفتند تصريح كرد: توليد اورانيوم 20 درصد براي ما چرخه اقتصادي نداشته است. اينكه ما علاوه بر نياز خود توليد كنيم هيچ صرفه اي ندارد . ما اكنون به دانش غني سازي 20 درصدي به صورت كاملا بومي دست پيدا كرده ايم و اجازه نمي دهيم كه هيچ كشوري حق ما را پايمال كند. در صورتي كه اين حق پذيرفته شود در مورد اينكه اورانيوم را از كجا تهيه كنيم بحث خواهيم كرد.
مهمانپرست تصريح كرد: در مذاكرات بغداد نيز اينكه دو طرف به توافق رسيدند كه مذاكرات ادامه پيدا كند مثبت است اما اينكه بخواهند تهديدهايي بوجود آورند بارها ديده اند كه به نتيجه نمي رسد. حقوق ما بايد به رسميت شناخته شود و در چارچوب هسته اي بحث كنيم.
مهمانپرست همچنين در پاسخ به سؤالي درباره تصميم گيري هايي كه نماينده شوراي عالي امنيت ملي در مذاكرات ايران و 1+5 انجام مي دهد بيان كرد: در كشور ما براي تصميم گيري هاي كلان تدبيري انديشيده شده و مجموعه اي به اسم شوراي عالي امنيت ملي وجود دارد كه در آن همه نهادها و ارگانها حضور دارند و اختلاف سليقه ها مطرح مي شود و تصميم نهايي به دست رهبري رسيده و با تاييد رهبري قابل اجرا خواهد بود.
وي تاكيد كرد از اين جهت قدرت مذاكره كننده ما در مذاكرات بالاست و به همين دليل جليلي مي تواند محكم حرف آخر را بزند. طرف مقابل نيز اگر ضعيف است مشكل خودش است.
سخنگوي وزارت امورخارجه تصريح كرد:يكي از نكات حاشيه اي در مذاكرات بغداد اين بود كه ميزان جلسات كشورهاي 1+5 با خودشان بيشتر از جلساتي بود كه با ما داشتند و انگار مذاكرات بهانه اي بود براي اينكه دور هم جمع شوند و بحث كنند.
مهمانپرست تاكيد كرد: خوشبختانه در كشورما اين طور نيست و همه بخش هاي نظام از نظر مذاكره كننده حمايت مي كنند و همه تابع نظرات نهايي در چارچوب نظام هستيم.

 



دستگيري يك جاسوس توسط سپاه در سبزوار همزمان با سفر رئيس جمهور

جاسوسي با هويت معلوم كه مرتبط با سرويس هاي اطلاعاتي يكي از كشورهاي عربي بود، توسط عوامل اطلاعات سپاه دستگير شد.
به گزارش روابط عمومي سپاه ناحيه سبزوار، يك نفر با هويت معلوم كه مرتبط با سرويس هاي اطلاعاتي يكي از كشورهاي عربي بود، توسط عوامل اطلاعات سپاه سبزوار دستگير شد.
فرد بازداشت شده در جريان بازجويي ها به ارتباط با دو تبعه يكي از كشورهاي عربي و انتقال اطلاعات مهم به اين افراد همچنين بيش از 100 مورد كلاهبرداري با استفاده از جعل عنوان مامور اطلاعات سپاه و ... اعتراف كرده است.
به اين فرد توسط عوامل خارجي يك دستگاه لپ تاپ و تجهيزات جانبي جهت ارسال اخبار و اطلاعات تحويل داده شده و اين فرد تاكنون 110 ميليون ريال بابت اطلاعات ارسال شده به كشورهاي بيگانه پول دريافت كرده است.
از منزل اين فرد تعدادي فشنگ جنگي، مرمي، پوكه، بيسيم، شوكر، لباس نظامي، جزوات مربوط به جاسوسي و ... كشف شده است.
در اين گزارش آمده است اين فرد كه در جريان سفر رياست جمهوري به سبزوار به طرز مشكوكي به منطقه حفاظت شده و محل استقرار چرخ بال رئيس جمهور رفته بود، توسط كاركنان اطلاعات سپاه سبزوار شناسايي و از محل اخراج و روز بعد دستگير شد.
پرونده فرد ياد شده تحويل مراجع قضايي شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14