(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 خرداد 1391 - شماره 20223

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از دل نرفته اي اگر از ديده رفته اي وعده تو راست بود جهان اسلام بيدار شد
علي لاريجاني: مجلس ايران از اصلاحات در سوريه حمايت مي كند
خارج از دستور
سنت هاي جاري خداوند و عوامل پيروزي در آزمون ها(1)
نامه اي به امام خامنه اي «آقا» را از هر طرف بخواني آقاست
چهاردهم خرداد، روز تجديد پيمان ملت با ولايت
پيش بيني حضور دو ميليون زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
آيت الله مهدوي كني در بيانيه اي :
تحقق آرمان هاي انقلاب مستلزم وحدت حول خط امام و اطاعت از رهبري است
در پنجمين جلسه دادگاه نماينده دادستان از روش هاي اختلاس در شركت بيمه ايران پرده برداشت
آمادگي ايران براي تاسيس نيروگاه در «مومباسا»



از دل نرفته اي اگر از ديده رفته اي  وعده تو راست بود جهان اسلام بيدار شد

سه دهه پيش وقتي ملت ايران به عنوان تنها كشور اسلامي و بلكه تنها كشور دنيا موفق شد خود را از يوغ سلطه ابرقدرت ها نجات داده و جمهوري اسلامي را بنيان بگذارد، ناخداي كشتي انقلاب فرمود؛ «ما مي خواهيم اين چيزي كه در ايران واقع شد و اين بيداري كه در ايران واقع شد و خودشان از ابرقدرت ها فاصله گرفتند ... و دست آنها را از مخازن خودشان كوتاه كردند اين در همه ملت ها و در همه دولت ها بشود، آرزوي ما اين است. معني صدور انقلاب ما اين است كه همه ملت ها بيدار شوند و همه دولت ها بيدار شوند و خودشان را از اين گرفتاري كه دارند و اين تحت سلطه بودني كه هستند و از اينكه همه مخازن آنها دارد به باد مي رود و خودشان به نحو فقر زندگي مي كنند نجات بدهند.جنبشي كه از طرف مستضعفان و مظلومان جهان عليه مستكبران و ظالمان شروع شده و در حال گسترش است اميد بخش آتيه روشن است و وعده خداوند تعالي را نزديك و نزديك تر مي نمايد.»
اين وعده بزرگ در حالي مطرح شد كه نهال نوپاي انقلاب اسلامي در معرض انواع و اقسام توطئه ها و دشمني هاي آشكار و پنهان بود؛ از جنگي تحميلي گرفته تا طرح هاي كودتا و موج ترور مسئولان و مردم كوچه و بازار، تجاوز نظامي آمريكا و تحريم و تهديد و... طرح وعده بيداري امت اسلامي و نويد آينده اي روشن براي جهان اسلام در آن روزها تنها از ابرمردي همچون امام خميني برمي آمد و تداوم آن از رهبر فرزانه و حكيمي چون امام خامنه اي .
هر چه زمان بيشتر مي گذرد و پرده هاي حجاب از مقابل ديدگان اهل زمين كنارتر مي رود، بر شگفتي دوست و دشمن نيز افزوده تر مي شود كه آن پير زاهد از بالاي بالكن محقر حسينيه جماران چگونه افق هاي دوردست را چنين روشن و واضح مي ديد و در ابراز اين ديده ها نيز ذره اي تزلزل و ترديد به خود راه نمي داد؟ از پيش بيني سرنوشت اردوگاه شرق كه منتهي به زباله دان تاريخ شد تا مكافات صدام و صداميان و عاقبت برخي از ياران انقلاب و ...
او بود كه فرمود؛ « ابرقدرت ها آن لحظه اي كه منافعشان اقتضا كند شما و قديمي ترين وفاداران و دوستان خود را قرباني مي كنند و پيش آنان دوستي و دشمني و نوكري و صداقت ارزش و مفهومي ندارد. آنان منافع خود را ملاك قرار داده اند . »
و مشخصاً درباره فرعون مصر گفت؛ «ملت مصر به خيابان ها بيايند و اين تفاله هاي آمريكا را بيرون بريزند...!
اين رئيس جمهور تحميلي ثاني [حسني مبارك ] كه خيال دارد در مصر مثل آن [انور سادات ] حكومت كند، دربست خودش را در اختيار آمريكا گذاشته است؛ قبل از اينكه به رياست برسد اعلام همبستگي خودش را با اسرائيل و آمريكا كرده است. نديده است كه همان طوري كه سلف طالحش به واسطه خشم ملت به جهنم واصل شد، همين عمل را با او هم خواهند كرد.»
نگاهي به سرنوشت نامبارك بن علي و حسني مبارك و قذافي بيندازيد! آل خليفه و آل سعود هم حال و روز بهتري ندارند و خود نيز نمي دانند آيا فردا نيز بر تخت نشسته اند يا چمدان به دست آواره اند.
امام خميني سنگ بناي بيداري جهاني را بر اساس راهبرد «قيام لله»، نيم قرن پيش در نيمه خرداد سال 1342 عملاً گذاشت و آن كه براي خدا قيام كند از هيچ كس و هيچ چيز هراس ندارد و نمي ترسد؛ نه از رژيم سفاك پهلوي، نه از ارتش تا دندان مسلح بعثي و نه از ناوهاي هواپيمابر آمريكايي.
تنها چنين مردي مي تواند در حالي كه نهال نوپاي خودش در معرض انواع طوفان ها و تهديدهاست، از سترگي و ريشه دواندنش در تمام عالم سخن بگويد.
اينگونه است كه واشنگتن تايمز در بحبوحه انقلاب هاي منطقه مي نويسد: «اتفاقات اخير خاورميانه و شمال آفريقا ادامه همان راهي است كه ايت الله خميني آغاز كرد. اينك به رغم ارزيابي غلط تحليلگران غربي، نفوذ ايران رو به افزايش است و شايد در آينده شاهد پايان حيات اسرائيل باشيم.»
واشنگتن تايمز راست مي گويد. آنها به اندازه كافي تحليل ها و پيش بيني هاي آيت الله خميني را بررسي و موشكافي كرده اند و شايد به خاطر نگاه مادي خود نتوانسته باشند منشأ آن را درك كنند اما ديگر خوب مي دانند كه پيش بيني هاي اين مرد دير يا زود محقق مي شود و يكي از وعده هاي او نابودي رژيم صهيونيستي است.
23 سال از هجرانش مي گذرد و اين براي عاشقانش غم كمي نيست اما حضور و نفوذ روحش در كالبد امام خامنه اي دميده است و در گيتي روز به روز عيان تر مي شود و دلهاي مشتاق را جذب خود مي كند.
اويي كه با تمام عظمتش خاضعانه خود را خدمتگذار مردم مي خواند، پس چه جاي تعجب دارد اگر هر ساله حضور خيل مشتاقانش در سالگرد عروجش بيشتر و بيشتر شود. امسال نيز بي شك اينگونه خواهد بود.

 



علي لاريجاني: مجلس ايران از اصلاحات در سوريه حمايت مي كند

رئيس موقت مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه خاكستر آتش افروزي در سوريه رژيم صهيونيستي را مي پوشاند گفت: مجلس شوراي اسلامي از اصلاحات در سوريه حمايت مي كند.
علي لاريجاني در نطق پيش از دستور جلسه علني ديروز مجلس افزود: به نظر مي رسد آمريكا و غرب به دنبال زمينه سازي بحران جديدي هستند، سوريه به هيچ وجه مختصات ليبي را ندارد و بنغازي سازي در سوريه به داخل فلسطين اشغالي كشيده مي شود و خاكستر اين آتش افروزي قطعا رژيم صهيونيستي را مي پوشاند.
لاريجاني با بيان اين كه غرب بايد متوجه بازي خطرناك خود باشد، با طرح ا ين سوال كه آيا نسبت به اشغال نظامي بحرين لازم نيست اقدامي كنند، گفت: سوال اين است كه چرا مجال نمي دهند سير اصلاحات سياسي در سوريه جلو رود. برخي از مرتجعين منطقه افتخار مي كنند كه پول و سلاح براي جنگ داخلي سوريه ارسال نموده اند و به نظر مي رسد رئيس جمهور دموكرات آمريكا دچار همان اشتباه محاسباتي كارتر گرديده است كه عجولانه به تاريخچه سياسي خود مهر پايان زد.
وي تاكيد كرد: مجلس شوراي اسلامي از اصلاحات دموكراتيك در سوريه كه بتواند حقوق ملت را تامين نمايد حمايت مي كند و رفتارهاي تروريستي و دخالت هاي فرصت طلبانه برخي كشورها در سوريه و پيام هاي جنگ طلبانه و غيرعقلاني آمريكا را محكوم و هشدار مي دهد كه شروع اين ماجراجويي ممكن است سهل جلوه كند اما پايان قطعا صعب خواهد بود.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در اين سه دهه بارها و بارها ايالات متحده آمريكا علي رغم اشتولوم گويي هاي سياسي در پي رخنه با ظاهري دوستانه بود گفت: گاه برخي سهل انديشان ميدان سياست در اين وادي دچار ترديد و سستي شدند كه در چنين شرايطي حكمت سخن امام (ره) و نقش رهبر معظم انقلاب مانع غفلت سياسي گرديد.
وي بيان داشت: تكيه بر استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي در نظريه حكومتي امام(ره) امري كانوني است، امام(ره) زيربناي استقلال سياسي و اقتصادي را استقلال فرهنگي مي دانند و بارها جامعه را به رجوع به عالمان دين و اسلام شناسان واقعي توصيه فرمودند تا از صراط مستقيم خارج نشوند و از طرفي وجه غالب انحطاط در جوامع اسلامي را در عدم استقلال سياسي مي دانستند به اين جهت مبارزه با استكبار و استعمار در نظريه سياسي ايشان امري فرعي و تاكتيكي و مقطعي نيست بلكه امام بيماري جامعه مسلمانان امروز را در فرودستي اجباري و از دست دادن عزت نفس مسلمانان مي يابد و علت العلل آن را از دست دادن استقلال سياسي و تحميل استعماري مي داند.
رئيس موقت قوه مقننه ادامه داد: به اين جهت واژه شيطان بزرگ در نگاه امام صرفا يك ابتكار در واژه گزيني نيست بلكه نقش چراغ خطر براي نسل هاي مختلف دارد تا از مكر آن در امان بمانند و انصافا اين خط فكري، عامل عزتمندي نظام جمهوري اسلامي گرديد.
تصويب اعتبارنامه
دو سوم نمايندگان
در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي اعتبار نامه دور سوم منتخبين مجلس نهم به تصويب رسيد و شرايط براي انتخاب هيئت رئيسه دائم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فراهم شد.
در حالي كه قرار بود مجلس بعدازظهر چهارشنبه با تشكيل جلسه علني نسبت به انتخاب هيئت رئيسه دائم اقدام كند اين برنامه به جلسه سه شنبه آينده مجلس موكول شد.
در جلسه ديروز سخنگوي هر شعبه از شعب 15گانه بررسي كننده اعتبارنامه هاي منتخبان به صورت تك تك نام هر نماينده را در صحن علني قرائت مي كردند و در صورتي كه اعتبارنامه آن نماينده مشكلي نداشت و يا اعتراضي از سوي ديگر نمايندگان به آن وارد نبود اعتبارنامه آن نماينده به تصويب مي رسيد.
ارجاع اعتبارنامه 2 نماينده
به كميسيون تحقيق
جواد جهانگيرزاده عضو هيئت رئيسه موقت مجلس شوراي اسلامي از بررسي گزارش تمام شعب بررسي اعتبارنامه ها در صحن علني مجلس و اعتراض نمايندگان به اعتبارنامه دو منتخب مجلس نهم خبر داد.
وي تصريح كرد: براساس گزارش هاي شعب بررسي اعتبارنامه ها، اعتبارنامه دو نفر از منتخبان مجلس نهم مورد اعتراض قرار گرفته و به كميسيون تحقيق ارائه خواهد شد.
گفتني است جلسه ديروز مجلس شوراي اسلامي با اعتراض تعدادي از نمايندگان به اعتبار نامه دو منتخب مجلس نهم مواجه بود.
احمد توكلي نماينده تهران با بيان اينكه روي پرونده اعتبارنامه منتخب مردم بيله سوار و پارس آباد اعتراض دارد از هيئت رئيسه مجلس خواست تا تخلف شعبه 4 مبني بر عدم رسيدگي به اين اعتراض برخورد كند.
وي گفت: وقتي به اعتبارنامه نماينده اي اعتراض مي شود شعبه بررسي كننده اعتبارنامه نبايد پرونده وي را تاييد شده اعلام كند زيرا بر اعتبارنامه آن فرد اعتراض وارد شده است.
توكلي خطاب به لاريجاني گفت: اين در حالي است كه شما اعتبارنامه وي را تصويب شده اعلام كرديد و اين خلاف آئين نامه است. حتي شعبه بررسي كننده از من دعوت نكرده و شما بايد به خطاي شعبه هم رسيدگي كنيد.
توكلي ادامه داد: از صبح تا الان هم نمايندگاني آمدند به قصد خيرخواهي خواستار پس گرفتن اعتراض من بودند كه من نپذيرفتم.
لاريجاني در پاسخ به توكلي گفت: درست است اگر اعتراضي شده بايد بررسي شود.
پس از اين تذكر توكلي، مصباحي مقدم به عنوان رئيس شعبه در توضيحاتي گفت: تا ساعت 9 صبح، منتخبين مهلت داشتند كه اعتراضاتشان را به شعب اعلام كنند و تا ساعت 9 صبح امروز، اعتراضي به شعبه واصل نشد از اين رو در گزارش شعبه، اعتبارنامه آقاي برومند تاييد شده قرائت شد.
در پايان جلسه ديروز مصباحي مقدم مجدداً در توضيحاتي نسبت به اين مسئله گفت: پرونده آقاي برومند ساعت 8.55 دقيقه به شعبه ارجاع شد ولي اطلاعات اين موضوع به موقع به بنده نرسيد.
وي در ادامه با بيان اينكه از آقاي توكلي عذرخواهي مي كنم، گفت: حق با آقاي توكلي است، دبير شعبه ساعت 10 صبح اين موضوع را به بنده اطلاع داد.
مصباحي مقدم در خاتمه گفت: پرونده آقاي برومند منتخب مردم پارس آباد و مغان را مجدداً بررسي كرده و نتيجه را اعلام مي كنيم.
اعتبارنامه نماينده مباركه نيز در جلسه ديروز مجلس باعث بحث و كشمكش ميان نمايندگان شد.
مهدي كوچك زاده نماينده تهران در اين زمينه گفت: منتخب مباركه كه پرونده اش در شعبه 13مطرح شد سه ماه و يك روز زندان داشته و به 6 ماه زندان محكوم شده است.
وي ادامه داد: با اين حال اين مسئله مورد اعتراض 2 نماينده مجلس قرار گرفت.
كوچك زاده در ادامه به اعتراض منتخب مباركه به اعتبارنامه 22نماينده تهران اشاره كرده وگفت: اگر هيچ دليلي بر عدم صلاحيت وي نبود همين گروكشي حاكي از عدم صلاحيت آقاي ايران پور است.
اسماعيل كوثري نيز گفت: منتخب مباركه به خاطر اعتراض يكي از منتخبان تهران به اعتبارنامه وي از 30 منتخب تهران انتقام گرفته است.
وي ادامه داد: اين يك اقدام بي منطق و زشت است كه اين چنين بخواهد مقابله به مثل كند البته هيچ اشكالي ندارد و مجلس اين موضوع را بررسي خواهد كرد چرا كه پرونده هر نماينده اي مشخص است و پس از بررسي مشخص مي شود چه كسي تخلف داشته است.
منتخب مردم تهران در مجلس نهم خاطرنشان كرد: اگر كسي تخلف نداشته باشد، اين اقدام را انجام نمي دهد بنابراين مشخص است تخلفي در پرونده نماينده مباركه وجود دارد كه اكنون گروكشي كرده و به اعتبارنامه هاي نمايندگان تهران اعتراض كرده است.
ايرانپور نيز در واكنش به سخنان كوچك زاده با تكذيب تمامي سخنان وي گفت:كوچك زاده حق ندارد از تريبون مجلس به مردم مباركه توهين كند.
وي ادامه داد: برخي ها تصور مي كنند خونشان رنگين تر است و نماينده تر از ديگران هستند ولي بدانند همه نمايندگان منتخب ملت هستند.
كميسيون ها نياز به اصلاحات دارد
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: در مجلس نهم بايد به لحاظ ساختاري در بخش هاي مختلف اصلاحاتي انجام شود.
مرتضي آقاتهراني در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس گفت: مجلس براي اينكه بتواند قوي كار كند نياز دارد يكسري اصلاحات در بخش هاي مختلف از جمله كميسيون ها صورت گيرد.

 



خارج از دستور

تحليف 6 منتخب در سومين جلسه مجلس نهم
6 تن از منتخبان مجلس نهم كه در 2 جلسه نخست مجلس غايب بودند مراسم تحليف را در جلسه روز چهارشنبه به جاي آوردند.
در جلسه علني روز چهارشنبه از 7 منتخب كه مراسم تحليف خود را به جا نياورده بودند دعوت شد كه با قرار گرفتن پشت تريبون براساس ماده 17 آئين نامه داخلي مجلس سوگند ياد كنند.
روح الله حسينيان يكي از 7 نماينده اي بود كه براي مراسم تحليف نامش قرائت شد اما به دليل آنكه غايب بود مراسم تحليف وي به اولين جلسه اي كه به مجلس مراجعه كند محول شد.
تبريك نبيه بري به لاريجاني
رئيس پارلمان لبنان انتخاب مجدد علي لاريجاني به رياست موقت مجلس را به همتاي ايراني خود تبريك گفت.
نبيه بري رئيس پارلمان لبنان در تلگرافي انتخاب مجدد علي لاريجاني به عنوان رئيس موقت مجلس شوراي اسلامي ايران را به وي تبريك گفت.
گفتني است علي لاريجاني در جلسه روز دوشنبه مجلس با رأي 173 تن از منتخبان ملت به رياست موقت مجلس نهم انتخاب شد. هيئت رئيسه دائم مجلس نهم در جلسه سه شنبه آينده مجلس انتخاب خواهند شد.

 



سنت هاي جاري خداوند و عوامل پيروزي در آزمون ها(1)

داستان انتخابات اخير و پيروزي هايي كه دشمنان هم به آنها اعتراف كردند يكي از نمونه هاي نصرت الهي است كه در طول تاريخ براي پيروان حق و بخصوص مسلمانان اتفاق افتاده و هر وقت مردم قدردان اين نعمت هاي الهي، مخصوصا نعمت هايي كه همراه با مددهاي غير عادي بوده، شكر كردند خدا بر نعمتشان افزوده و موفقيت هاي بيشتري نصيبشان كرده است. ما هم به همين دليل در مقام شكر الهي برمي آييم و به فرمايش مقام معظم رهبري ـ دامت بركاته ـ جبهه خضوع بر آستان ربوبي مي ساييم كه اين موفقيت را نصيب جامعه ما كرد و كشور و ملت ما در مقابل دشمنان سرفراز شدند.
عامل اين نعمت و پيروزي در درجه اول شخص مقام معظم رهبري
ـ مد ظله العالي ـ بودند؛ اين، هم بر دوست و هم بر دشمن مخفي نيست. هر چند كساني دوست ندارند اين امر ابراز و به آن پرداخته شود؛ ولي دوست و دشمن مي دانند كه تدبيرهاي حكيمانه ايشان و دلسوزي، صداقت و اخلاصشان در برابر خداي متعال و انجام وظايف، بزرگترين عامل براي موفقيت هايي است كه در طول مدت قريب به ربع قرن كه ايشان پرچم ولايت را به دست دارند، نصيب مردم ايران شده و اين انتخابات هم نمونه اي از اين پيروزي ها بود. البته در درجات پايين تر كساني كه بيشتر از نعمت وجود ايشان و همينطور از ساير نعمت هاي الهي قدرداني كردند استحقاق نعمت هاي بيشتر را پيدا كردند و اميدواريم كه در آينده هم عنايات الهي روزافزون شود.
آزمون هاي الهي، مراتب و دشواري ها
بدون شك بعثت پيغمبر اكرم (ص )نقطه عطفي در تاريخ بشريت بود كه دوران بعد از آن با ماقبلش بسيار متفاوت است. اما معناي اين حرف اين نيست كه آنچه در زمان خود پيغمبر اكرم ـ ص ـ اتفاق افتاد نقطه اوج اين حركت بود؛ بلكه نقطه شروع بود. با مشاهده حركتي كه از بعثت شروع شود، به وسيله ائمه اطهار ( ع) مدارج تكامل را پيمود و نهايتا به دست مبارك ولي عصر ـ عج ـ به نقطه اوج خود خواهد رسيد، متوجه مي شويم كه اين حركت از روز اول توأم با مبارزه و سختي ها بوده و اين مبارزه تا روز آخر ادامه خواهد يافت. با اين تفاوت كه در ابتدا پيغمبر اكرم با گروهي بت پرست جاهل، بي منطق و مبتلا به خرافات مواجه بودند كه معرفت و شعور آنها در اين حد بود كه بتي را كه خودشان از كشك و خرما درست كرده بودند، مي پرستيدند و وقتي گرسنه شان مي شد همان بت ها را مي خوردند! ناگفته پيداست كه چنين كساني با پيغمبر اكرم(ص) برخوردهاي غيرانساني، نامعقول و بي ادبانه اي داشتند و همين برخوردها به بيش از هشتاد غزوه و سريه منجر شد. زندگي مسلمانان بعد از تشكيل جامعه اسلامي در مدينه كلا به جنگ گذشت و اين يعني حركت پيامبر(ص) از ابتدا با مبارزه توأم بود.
رويارويي ياران قديمي با رهبر جامعه
حلقه دوم اين مبارزه از روز رحلت پيغمبر اكرم(ص) شروع شد تا دوران 25 سال خلافت خلفا هم گذشت و سرانجام مردم خسته و نااميد از ديگران، به در خانه علي هجوم آوردند و اظهار كردند كه حالا ما فهميديم كه بايد از شما اطاعت كنيم. در اينجا مرحله جديدي شروع شد كه اميد مي رفت حضرت امير(ع) بتوانند خطاهاي گذشته را جبران كنند و قدم هاي بلندي در مسير تكامل جامعه اسلامي بردارند. ولي چند روزي نگذشت كه جنگ جمل را به راه انداختند و اميرالمؤمنين(ع) مجبور شد ناخواسته جنگي را تحمل كند. اما اين جنگ با جنگ هاي پيغمبر(ص) خيلي متفاوت بود. پيامبر اكرم(ص) با بت پرستاني مي جنگيد كه دخترانشان را زنده به گور مي كردند و بت هايي را كه خودشان مي ساختند، مي پرستيدند؛ اما جنگ علي(ع) با پسر عمه خودش و بعضي ديگر از اصحاب پيغمبر(ص) بود؛ با كساني كه سال ها در جبهه هاي جنگ شركت كرده بودند، در ركاب رسول الله(ص) مجاهدت ها كرده بودند، هزينه هايي پرداخته بودند، فداكاري هايي كرده بودند، بسياري از آنها نور چشمي هاي جامعه اسلامي بودند. اين نوع ديگري از مبارزه بود.
حلقه سوم اين مبارزات توسط سيدالشهد ا(ع) انجام شد و اين زنجيره مبارزات تا زمان ظهور ولي عصر ( عج) ادامه دارد. اما هر كدام از اين حلقه ها، يا به تعبيري ديگر آزمايش هايي كه براي جامعه اسلامي پيدا شد، ويژگي هاي خاصي داشت و هر يك سخت تر از آزمايش قبلي بود.
اساسا طبيعت آزمايش و امتحان همين است. دانش آموز دوره ابتدايي را در يك سطح آزمايش مي كنند؛ دانش آموز دوره راهنمايي را در سطح ديگري؛ در مقطع دبيرستان هم در سطح بالاتر و... هر مرحله از آزمون ها سخت تر و پيچيده تر از امتحان هاي قبلي مي شود. تاريخ اسلام هم گواه همين امر است. بعضي از كساني كه در ركاب اميرالمؤمنين(ع) با معاويه مي جنگيدند و به اصطلاح از آزمون شان سربلند بيرون آمده بودند، در كربلا با امام حسين(ع) جنگيدند؛ نه فقط در صف مقابل آن حضرت قرا گرفتند، بلكه قاتل سيدالشهداء(ص) شدند! اين سنت الهي است كه هر روز امتحان ها سختتر و پيچيده تر مي شود. چون روز به روز سطح فهم، شعور، توقعات، قدرت و توانايي انسان بالاتر مي رود؛ نوع برخوردها هم با متفاوت مي شود. كساني كه ديروز هم سنگر بودند، امروز روياروي هم قرار مي گيرند.
رويارويي عالمان با امام زمان(عج)
در روايت معتبري نقل شده كه حضرت بقيه الله الاعظم ـ اروحنافداه ـ بعد از ظهور، مبارزه اي سخت تر از همه جنگ ها و درگيري هاي عالم خواهند داشت كه علاوه بر خونريزي هاي فراواني كه خواهد شد، ابزار هاي نظامي پيشرفته و تعداد زياد افرادي كه در جنگ با آن حضرت بكار گرفته مي شوند و همچنين موقعيت متفاوت خود امام ـ عج، ايشان با كساني مواجه مي شوند كه به وسيله آيات قرآن با آن حضرت محاجه مي كنند؛ يعني با امام زمان بحث و مناظره مي كنند و مدعي مي شوند كه آن حضرت بر حق نيست!
زمان پيغمبر(ص) و مقابله ايشان با گروهي بت پرست را مقايسه كنيد با كساني كه خطاب به امام زمان (ع) مي گويند اصلا تو قرآن را نمي فهمي؛ معني آيه چيزي است كه من مي گويم! ببينيد امتحان چقدر سخت مي شود؟ آن گروه بت پرست به راحتي با استدلال قانع يا محكوم مي شدند؛ اما با كساني كه براي مقابله با امام زمان ـ ع ـ به قرآن استدلال مي كنند و مي گويند معناي آيه همان است كه من مي گويم يا مي گويند فهم تو براي خودت حجت است و من چيزي غير از آن مي فهمم، با چنين كسي چگونه مي توان بحث كرد؟ چقدر موقعيت براي ولي عصر سخت است؟ پيامبر به بت پرستان مي گفت:«أتعبدون ما تنح تون؟»( صافات/95). آيا چيزي را كه به دست خودتان مي تراشيد، مي پرستيد؟ آنها هم جوابي نداشتند. نهايتا مي گفتند: پدران ما چنين مي كردند، ما هم از آنها تبعيت مي كنيم. اما كسي كه به محاجه با امام زمان ـ عج ـ مي پردازد، مي گويد: قرآن درست است، پيغمبر راست گفته، ولي معني آيه قرآن چيزي است كه من مي گويم و آنچه تو مي گويي درست نيست! چنين كساني افراد بي سوادي نيستند؛ كه امام(ع) به آنها بگويد برويد درس بخوانيد؛ آنها ملا و عالم هستند؛ اما به خودشان حق مي دهند كه با امام زمان محاجه كنند و به آن حضرت بگويند تو نمي فهمي!
دشواري هاي دوران غيبت
اين موقعيت خيلي سختي است؛ ولي آخرين حلقه از مبارزات مردان خداست. از زماني كه حضرت ولي عصرغيبت كردند تا زمان ظهور، جامعه بايد مراحل مختلفي را بگذراند تا به اين حد برسد. ما بايد اين حقيقت را درك كنيم و هر روز آماده پيچيده تر شدن موقعيت معرفتي جامعه باشيم؛ روزبه روز مطالب پيچيده تر و ابهام ها بيشتر مي شود، حرف هاي تازه و اشكالات جديدي مطرح مي شود كه حل كردن آنها و قانع كردن طرف مقابل مشكلتر است؛ ولي اين واقعيتي است و ما بايد با تصحيح فهممان، رشد معرفتمان و تقويت ايمانمان خود را براي چنين شرايطي آماده كنيم و منتظر چنين مشكلاتي باشيم. اين مسايل براي همه ممكن است رخ بدهد. خدا با كسي تعارف ندارد و هيچ كس هم از امتحان مستثني نيست. همه امتحان خواهند شد؛ البته هر كسي به اندازه ظرفيت خودش و امروزه بالاترين و سختترين امتحانات براي مقام معظم رهبري ـ دامت بركاته ـ است. همچنان كه طبق روايات در زمان ظهور ولي عصر بالاترين سختي ها و مشكلات براي شخص امام زمان ـ عج ـ است. امروز يكي از وظايف ما اين است كه هر روز و شب تا جايي كه مي توانيم براي موفقيت و تأييدات مقام معظم رهبري دعا كنيم كه خدا ايشان را از همه آفات و بليات حفظ كند، علوم و معارف الهي را به قلب مباركشان الهام كند، در انجام وظايف موفقشان بدارد، يارانشان را زياد كند و مددهاي غيبي اش را به ايشان بيشتر كند. علاوه بر اينكه بايد خودمان را هم براي مراحل سختتر امتحان آماده كنيم.
جريان انحرافي، خطري سخت تر از فتنه هاي پيشين
براي درك بهتر اين مطلب خوب است نگاهي به جريانات و حوادث پس از پيروزي انقلاب تا كنون بيندازيم. از حضور ليبرال ها در رأس حكومت به سركردگي بني صدر كه صريحا مخالفتشان را با افكار و انديشه امام اظهار مي كردند؛ بعد از آن، شهادت بزرگاني مثل شهيد بهشتي، رجايي، باهنر و ... بعد از آن حضور كساني كه حرف هاي ليبرال ها را با پوشش و لعابي از اسلام و انقلابي گري در جامعه مطرح مي كردند. تا كار به جايي رسيد كه در دوره اصلاحات ارز ش هاي اسلامي رسما مورد توهين قرار مي گرفت و اين روند تاكنون ادامه داشته و بعد از اين هم فتنه ها به صورت هاي ديگري پديدار خواهد شد؛ ما هم بايد منتظر فتنه هاي جديد باشيم. فتنه هايي كه طليعه آن در چند سال گذشته ظاهر شد؛ جرياني كه با تظاهر به اسلام و تشيع و تمسك به نام مبارك امام زمان (ع) در باطن تيشه به ريشه اسلام مي زند. بعضي از مسئولان هم متوجه نيستند كه بالقوه چه خطري در پيش است كه شايد از همه خطرهاي گذشته سخت تر و سنگين تر باشد. هر چند ـ الحمدلله ـ اين جريان بالفعل آبرويي ندارند؛ اما اگر خداي نكرده از آنها غفلت شود و بتوانند فرصتي براي ترويج افكار خود پيدا كنند خطرشان از همه خطرهاي گذشته بيشتر است.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته) درجمع گروهي
از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي - قم - 22/12/90
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



نامه اي به امام خامنه اي «آقا» را از هر طرف بخواني آقاست

حسين قدياني
سلام «آقا». مي خواهم نامه بنويسم به شما. حرف بزنم. مي خواهم مقصد نامه ام را بنويسم «فلسطين جنوبي». مي خواهم دل خوش كنم به خوشي هاي روزگار. شايد به دستت رسيد و خواندي. از «ماه» كه چيزي كم نمي شود. شما «آقا»ي مايي. «آقا» را از هر طرف بخواني «آقا»ست. با شما نجوا نكنيم، مي پوسيم. از هر سو برويم، آخر به شما مي رسيم. رود اگر چه جاري است، ليكن مسير دريا را بلد است. مي پيچد و مي خمد تا دست به دريا دهد. آه! چه لذتي دارد شما را داشتن. قلب به دليلي بايد بزند. «ولايت فقيه» دليل زندگي ماست. من اصلاً مراقب نيستم غلو نكنم. مشكلم قصور زبان در مدح شماست. مشكلم چيز ديگري است. فرض كن يك منتظر مي خواهد به نائب امام زمان، نامه بنويسد. خب سخت است. ننويسد هم سخت است! خوش به حال شهدا. دم رفتن، راحت بود نوشتن. اي خوشا صفحه، خاك باشد و جوهر قلم، خون. لحظه اي است لحظه عاشقي. ما اما فاصله ها داريم با ديدار. زندگي شده حجاب شهادت. غرور شده آفت بصيرت. نمي فهميم شما را. ماهي، همه دريا را چگونه بفهمد؟! پروانه، همه آسمان را چگونه تصوير كند؟! مايي كه نمي فهميم شما را، چه بيم از غلو؟! كلمات ما كجا و كمالات شما كجا؟! ببخش كه اين نوشته در شأن شما نيست، هر چند قدر مرا بالاتر مي برد. من اينجا روزنامه نگار نيستم؛ فرزند شهيدم. دوست دارم اين سمت را. فرزند شهيد كه باشي، جور ديگري به «خامنه اي»، مي گويي «آقا». چفيه شما، چفيه شهداست. با شهدا باشد، هنوز هم براي ولي فقيه جان مي دهند. شنيده ام شهدا رجعت مي كنند. رجعت كنند، باز هم به عشق ولي فقيه شهيد مي شوند. در رگ ما خوني است بي قرار در سينه ما دردي است كه دوايش شهادت است. شهادت، زيباترين نسخه اي است كه خدا براي عاشق مي پيچد. ما عاشق خداييم. عاشق «دست خدا». دست خدا مجروح نيست. روح «كف العباس» دارد. جراحت از نگاه ماست كه نمي فهميم شما را، اما بدان دوستت داريم «آقا»، همچنان كه پدران مان «خميني» را دوست داشتند. حتي ما بيشتر. فرزندان ما از خودمان بيشتر. مي داني «آقا»! آنجا كه شما نباشي، جبهه ما نيست. ما اردو در سرزمين ولايت زده ايم. خميني يعني خيمه. خامنه اي يعني جبهه. مكتب ما «اسلام» هم كه باشد، جز با قرائت ولي فقيه، قبولش نداريم. كربلا به پا كني، با خون مان راحت تر سخن مي گوييم تا با كلمات. دارم حساب مي كنم از 68 به اين طرف، چند سال مي شود؟! سرباز چشم بر هم مي زند، جنگ تمام مي شود، اما در عوض، فرمانده پير مي شود. «آقا»! معايب ما، محاسن شما را سپيد كرد. شايد هم معايب سياست، محاسن ولايت را. چه بسيار حادثه كه شما نگذاشتي فتنه شود، و ما نفهميديم. چه بسيار فتنه تلخ كه پايانش 23 تير و 9 دي شد، شيرين تمام شد، و ما نفهميديم. به خود گفتيم «عمار»، اما بي خود گفتيم. باد مي برد پروانه را، اگر كه آسمان قرار نداشته باشد. قرارگاه ما شمايي «آقا». «قرارگاه عمار»، «بيت رهبري» است. «علي» در هر عصري، «عمار» دارد و «ميثم تمار». اگر «عمار» يعني يار «علي»، آنكه امروز بر صورت اغيار سيلي مي زند، «سفير نهج البلاغه» است. «سيدعلي» بودن، كار سختي است. بعد از «محمد»، «ولي» بودن، كار دشواري است. فتنه را مديري چون شما بايد، كه دست آخر، سران فتنه هم بيايند و رأي بدهند. شما مظلومي «آقا»، مثل «انقلاب اسلامي» اما اقتدارتان بسيار بيشتر است. ما به اقتدار شما افتخار مي كنيم، آنجا كه در صف رأي مان، اصحاب قليل فتنه را مي بينيم. روزهايي هست كه مي ايستيم به نوبت تا در انتخابات جمهوري اسلامي رأي دهيم. روزهايي هست «آقا» كه با شناسنامه مي آييم. جز اين، روزهاي ديگري نيز هست. روزهايي كه وصيت نامه، هويت ما مي شود. ايام بيعت. بيعت فرق دارد با رأي. رأي مي آيد و مي رود، آنچه اما هيچ طوفاني ياراي خم كردن قامتش را ندارد، بيعت ما با شماست. خون بر خلاف رأي، نمي آيد و نمي رود، بلكه فقط به عشق محبوب جاري مي شود. كاش بداني «آقا» چه لذتي دارد امامي چون خامنه اي داشتن. شما بگو چيست راز گريه هاي ما؟ مگر مي توان شما را ديد و اشك نريخت؟ چيست راز اين گريه ها؟ ولايت چه مي كند با قلوب عشاق؟ شما بگو! پدرم در وصيت نامه اش نوشته: «خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي(عج)، خميني را نگهدار». امام كه رفت، غصه ها خوردم. شما كه رهبر شدي، ديدم خدا روي هيچ شهيدي را زمين نمي اندازد. تا انقلاب مهدي(عج) خميني شده خامنه اي. خميني زنده است. عاشق اين شعارم: «دست خدا بر سر ماست، خامنه اي رهبر ماست».
¤¤¤
اي سيد و مولاي ما! سالها بعد از فتن 78 و 88 دارم با شما سخن مي گويم. با همه معايب مان، عهد كرده بوديم اينجا كوفه نباشد. اينجا كوفه نيست. تا انقلاب آفتاب، ستاره هر روز، عشقش به ولي فقيه فزوني مي گيرد. ما نه فقط منتظر خورشيديم، بلكه انتظار يك لحظه ناب را نيز مي كشيم. نگاه ما به دست كف العباسي شماست. آري! در علقمه بايد ريشه داشته باشد آن دست، كه دست در دست يوسف زهرا(س) بگذارد. با اين همه آرزو، بگذار پروانه بد تفسير كند آسمان را. در اقيانوس ظهور، تصوير ماه مي بينم. امن تر از ولايت، ما را چه ساحلي است «آقا» جان؟! دل به دريا مي زنيم، امر كني طوفان مي كنيم، بخواهي سر مي بازيم، اما از ما نخواه با شما نجوا نكنيم. نوشتن از پرواز، كمترين سهم پروانه زخمي است! گفت: «اي نامه كه مي روي به سوي حسين، از جانب من ببوس روي حسين».
¤¤¤
راستي «آقا»! دوست دارم در اين نامه، خطاب به شما با كلماتي بغض آلود بنويسم: پيشاپيش روز پدر مبارك! اين را اما خوب مي داني؛ «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست».

 



دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از ملت ايران براي حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
چهاردهم خرداد، روز تجديد پيمان ملت با ولايت

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، در آستانه فرا رسيدن بيست و سومين سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام(ره) با صدور اطلاعيه اي از امت بزرگ ايران اسلامي خواست تا با حضور گسترده، انقلابي و آگاهانه خود در ويژه مراسم بزرگداشت بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) با آرمان هاي بلند امام راحل عظيم الشأن و مقام معظم رهبري تجديد ميثاق نموده و بار ديگر حول محور ولايت فقيه همدلي و اقتدار خود را به نمايش درآورند.
در اين اطلاعيه آمده است:
در فرهنگ غني انقلاب اسلامي در حافظه تاريخي ملت شجاع، مؤمن و مبارز ايران اسلامي براي هميشه نيمه خرداد با نام و ياد خميني كبير، آن ابرمرد تاريخ ساز پيوندي ناگسستني و رمزآلود دارد. خرداد بوي خميني مي دهد، چون در هر آينه آن، يد بيضاي بزرگ مردي از خاندان رسول الله و تبار نور ايمان نمايان است كه به سرانگشت هدايت، كشتي انقلاب اسلامي را سكانداري مي كند.
و اينك چهاردهم خرداد، روز عروج ملكوتي آن پير سفر كرده است و حديث ماندگار عشق ملتي است به امام خود كه بزرگ پرچمدار عدالت و حقيقت در قرون اخير بود، همان پرچمي كه امروز در دست جوانان مسلمان منطقه، به تبعيت و تبرك دست به دست مي شود؛ جواناني كه در پي تحقق آرمان هاي والاي انساني- اسلامي حضرتش به خيابان ها ريخته و عليه حكام خودكامه و وابسته به غرب قيام كرده اند و اين است رمز ماندگاري مكتب خميني كبير كه امروز پس از گذشت بيش از دو دهه از حيات آن بزرگمرد با شكستن تمامي حصارهاي زماني و مكاني، زميني و دنيوي، از فراسوي زمان، پيام انقلاب اسلامي را به آن سوي مرزهاي ايران اسلامي و آزادگان جهان رسانده است.
اين اطلاعيه مي افزايد: «چهاردهم خرداد»؛ روز تجديد بيعت امت با امام عشق و نور و خلف صالحش مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) است، هم اويي كه امروز رداي با كفايت امامت امت اسلامي و زعامت جامعه، شانه هاي سترگ ايشان را زيبنده است و از كلام گوهربار او بوي وصال و عطر دل انگيز خميني كبير به مشام مي رسد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از ملت بزرگ ايران اسلامي مي خواهد تا در روز يكشنبه چهاردهم خرداد (از ساعت00:9 صبح) مصادف با بيست و سومين سالگرد ارتحال امام راحل عظيم الشأن همه با هم با حضور معنوي، گسترده و انقلابي در كنار حرم مطهر و مرقد منور آن روح بلند دوران ضمن نمايش اقتدار و عظمت و وحدت كلمه خود حول محور ولايت با فرزند خلفش، مقام معظم رهبري، ميثاقي دوباره بسته و از كلام دلنشين و رهنمودهاي راهگشاي آن حضرت كه تجلي كلام امام خميني(ره) است، بهره مند گشته و بر پيمان نامه خود با امام امت و در تبعيت از فرامين معظم له مهر تأييدي ديگر بزنند.

 



سردار كاظميني خبر داد
پيش بيني حضور دو ميليون زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

مسئولان و نهادهاي مختلف از آمادگي كامل براي برگزاري هرچه باشكوه تر مراشم بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) خبر دادند.
سردار حسين كاظميني فرمانده قرارگاه شهيد فهميده در نشست خبري صبح ديروز به مناسبت بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، گفت: امام خميني با قيام خود ملت ايران و بشريت را نجات داد و آثار انقلاب روز به روز براي جهانيان شناخته مي شود.
وي با اشاره به اينكه از بهمن سال 90 برنامه ريزي براي بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در اين قرارگاه شروع شد، گفت: 14 كميته فعال تلاش شبانه روزي مي كنند تا مراسم 14 خرداد هر چه با شكوه تر و امنيت كامل برگزار شود.
كاظميني با بيان اينكه امسال بيش از يك ميليون زائر از ساير استانهاي كشور به تهران مي آيند، گفت: در تمام اين كاروان ها روحاني و مداح وجود داشته و دسته هاي فرهنگي كه در آن زندگينامه و سيره امام آورده شده بين زائران توزيع مي شود.
وي همچنين به ديگر برنامه هاي مراسم 14 خرداد اشاره كرد و گفت: رژه موتورسواران از گردان هاي امام علي (ع) در تهران، برپايي نمايشگاه هاي جنگ نرم در حرم امام، برپايي نمايشگاه بيداري اسلامي، برگزاري مسابقات فرهنگي، پياده روي زائران از استانهاي مختلف، ويژه نامه هاي حاوي فرمايشات امام و مقام معظم رهبري در خصوص توليد ملي و خدمات درماني و بهداشتي توسط جامعه پزشكان از جمله كارها و خدماتي است كه در سالگرد ارتحال امام به زائران داده مي شود.
كاظميني اظهار داشت: امسال برخي زائران عراقي از كشورشان پياده تا حرم امام مي آيند.
وي با اشاره به مراسم تشييع 96 شهيد در روز 13 خرداد گفت: پيش بيني مي كنيم زائران حرم امام در مراسم امسال به بيش از 2 ميليون برسند.
وي در پايان گفت: همچنين مهماناني از كشورهايي كه در آن بيداري اسلامي رخ داده به اين مراسم دعوت شده اند.

 



آيت الله مهدوي كني در بيانيه اي :
تحقق آرمان هاي انقلاب مستلزم وحدت حول خط امام و اطاعت از رهبري است

رئيس مجلس خبرگان در بيانيه اي بر وحدت حول خط امام و اطاعت از رهبري براي تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي تاكيد كرد.
آيت الله مهدوي كني در بخشي از اين بيانيه كه به مناسبت قيام الهي 15 خرداد و سالروز رحلت امام(ره) صادر شده تاكيد كرده است: اتحاد رمز موفقيت هاي بزرگ در نظام اسلامي ما است. لذا دشمنان اسلام همواره در راه همگرايي ملت، نخبگان، روشنفكران و روحانيون اخلال مي كنند و از اين راه مي كوشند نقشه هاي شوم خود را اجرا كنند. تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي، مستلزم وحدت حول محور خط امام و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامي است. وحدت، صراط مستقيمي است كه بايد همواره آن را پيش چشم خود داشت.
در بيانيه مجلس خبرگان رهبري آمده است: گرد و غبار جنگ نرم دشمن، پس از مشاركت وسيع مردمي در انتخابات مجلس نهم، فرو نشسته است. مردم با هوشياري و بصيرت از فتنه عبور كردند. اكنون همه وفاداران به انقلاب اسلامي بايد با حفظ هويت سياسي خود براي رفع مشكلات مردم و برون رفت از معضلات راه حل ارايه دهند و ثابت كنند درد آشنايند و مي خواهند مشكلات را از پيش پا بردارند. مديران، دولتمردان و همه هواداران نظام اسلامي بايد ثابت كنند كه در مبارزه با فساد آشتي ناپذيرند و در حفظ بيت المال هيچ كوششي را فرو نمي گذارند، بايد از رفتارهاي فرسايشي و بي ثمر پرهيز كنند تا مبادا دشمن در شكاف به وجود آمده از اين رفتارها لانه كند.

 



در پنجمين جلسه دادگاه نماينده دادستان از روش هاي اختلاس در شركت بيمه ايران پرده برداشت

پنجمين جلسه از مرحله دوم رسيدگي به پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران روز گذشته در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور وكلاي متهمان، نماينده دادستان و جمعي از خانواده هاي متهمان برگزار شد.
در ابتداي جلسه، ذبيح زاده نماينده دادستان با اشاره به اينكه اختلاس در شركت بيمه ايران به 3 روش انجام شده است اظهار داشت: اتومبيل هايي كه اين افراد برايشان خسارت پرداخت كرده اند با استعلامي كه از سيستم راهور ناجا شده است چنين پلاكي در بيرون واقعيت خارجي داشته است اما نوع خودرو متفاوت بوده است.
وي خاطرنشان كرد: در روش دوم اختلاس اين شبكه زماني كه از سيستم راهور ناجا استعلام شد مشخص شد اساساً چنين پلاكي وجود خارجي نداشته است به طوري كه در روش سوم نيز با انجام استعلام از سيستم راهور ناجا مشخص شد اتومبيلي كه براي آن خسارت مشخص شده است مربوط به اشخاص حقيقي و حقوقي و نهادهاي مختلف بوده است.
بعد از اظهارات نماينده دادستان، «د.ف» متهم رديف دوم اختلاس شركت بيمه ايران در جايگاه قرار گرفت و با اشاره به اينكه دادستان 3 روش را براي اختلاس شركت بيمه ايران تصريح كرد، گفت: آيا منطقي است كه چكي كه متعلق به چند وقت پيش است و وصول شده مجدداً براي دريافت خسارت چك جديدي صادر كنيم؟ من دسته چك نو در اختيار داشتم و نيازي به جعل برگه پزشكي قانوني و كروكي نبود.
نماينده دادستان خطاب به اين متهم گفت: در دادگاه سال 89 بيان كرديد كه از آقاي «ج. الف» ترسيدم، مي ترسم و خواهم ترسيد در حالي كه در اين دوره گفتيد كه نقش «ج. الف» بسيار كمرنگ بود.
متهم در پاسخ گفت: اينكه گفتم مي ترسم اكنون نيز همين نظر را دارم و مي ترسم آيا آدمي كه به صراحت مي گويد من 10 ميليارد به آقاي ايكس دادم ترس ندارد. ما مدعي هستيم كه به آقاي «ج.الف» 34 فقره چك داديم شايد اين فرد با پول ما درشت شده و اين از بدشانسي ما بوده است هنگامي كه در بازجويي جسارت وي را ديدم هنوز هم برايم قابل ترس است.
در ادامه جلسه «م.ح.-ن» در آخرين دفاعياتش با بيان اينكه به هيچ عنوان كيفرخواست مندرج در پرونده و اتهامات را قبول ندارم گفت: به هيچ عنوان رقم 74 ميليارد ريال را قبول ندارم چون اين رقم غيرواقعي است.
متهم گفت: من مبلغ 250 ميليون تومان اختلاس بيمه ايران شعبه فاطمي را قبول ندارم زيرا اصلاً آن زمان اين اختلاس از سوي من رخ نداده بلكه افراد ديگري در آن نقش داشته اند.
اعتراف متهم به اختلاس
متهم در پاسخ به سوال قاضي كه شما چه ميزان از 5/7 ميليارد تومان اختلاس در كرج را قبول داريد گفت: من فقط يك و نيم ميليارد آن را مي پذيرم آن هم به شرطي كه چك هايي كه امضاء من بوده را نشانم بدهيد.
قاضي گفت: بالاخره شما قبول داريد اختلاس كرديد يا خير.
متهم جواب داد: من رقم يك و نيم ميليارد تومان را هم در طول 5 سال مي پذيرم.
قاضي پرونده به منظور درج اظهارات متهم بارديگر تكرار كرد كه پس شما رقم يك و نيم ميليارد اختلاس را هم در كرج مي پذيريد كه متهم گفت: بله.
متهم با گلايه از قاضي پرونده مبني بر اينكه شما در جلسات قبلي به من گفتيد رفته بودي كرج تا اختلاس را شناسايي كنيد در حالي كه خودتان اختلاس كرديد گفت: انگيزه من را گرفتند من در سال 81 يك اختلاس 800 ميليون توماني را كشف كردم اما حراست بيمه ايران به جاي آنكه حق الكشف را به من بدهد من را كتك زد و فقط 500هزار تومان اضافه حقوق به من داد.
در ادامه قاضي يكي ديگر از متهمان اين پرونده با هويت «د.ف» را به جايگاه احضار كرد و اتهام مشاركت در اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفري از شركت بيمه ايران شعبه كرج به مبلغ 74 ميليارد و 958 ميليون و 750 هزار و 140ريال و اختلاس اوليه به مبلغ پنج ميليارد ريال از شعبه فاطمي را به او تفهيم كرد.
اين متهم در دفاع از خود گفت: از اين مبلغ حدود 626 ميليون حواله است. آيا حواله هم به گردن من است؟ حواله مربوط به خسارت است. من كه نيازي به حواله نداشتم. من فقط كارم صدور چك بوده است و واحد صدور چك هيچ نقشي در خسارت ندارد.
قاضي مديرخراساني پرسيد: شما چه مبلغي را در شعبه كرج مي پذيريد؟
متهم پاسخ داد:5/1 ميليارد تومان.
در ادامه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران، «ب.ك» در جايگاه متهم قرار گرفت و اظهار كرد: اختلاس را نمي پذيرم. كارشناسان شما فقط يك چك را به امضاي من پيدا كردند. من مسئول صدور چك نبوده ام اما شما بيان مي كنيد كه چندين فقره چك به امضاي من صادر شده است. آن زمان امضاي دوم چك توسط من صورت مي گرفت زيرا من كارمند بودم و آنها به من دستور مي دادند و من نيز ناچار به تبعيت بودم.
پس از اظهارات اين متهم، نماينده دادستان توضيحاتي ارايه كرد.
در ادامه، قاضي مديرخراساني از «ح» خواست به عنوان مطلع در جايگاه قرار گيرد و در رابطه با اظهارات «ب.ك» توضيح دهد كه وي گفت: آقاي «ب.ك» مسئول حسابداري بودند و من با وي هيچ مراوده مالي نداشتم.
قاضي مديرخراساني بار ديگر اتهامات «ب.ك» را به وي تفهيم كرد و از او خواست كه آخرين دفاعيات خود را بيان كند.
اين متهم در آخرين دفاع از خود گفت: من كيفرخواست را قبول ندارم و معتقدم كه اشتباه صادر شده است. من يك پادوي حسابداري بودم اما منظور اين نبود كه كار حسابداري بلد نيستم.
در ادامه قاضي مديرخراساني از «غ.و» خواست كه در جايگاه قرار گيرد و به بيان آخرين دفاعيات خود بپردازد كه متهم در جايگاه قرار گرفت و گفت: آقاي «د.ف» در اظهارات خود بيان كرده است كه 100 ميليون تومان به من پول داده است. اين در حالي است كه اگر كل دارايي من را جمع كنيد به 100 ميليون تومان نمي رسد. آقاي «د.ف» بارها به دنبال تطميع من بود. او بايد براي كسري 100 ميليون تومانش به جاهايي كه انعام داده برود. آقاي «د.ف» بيايد توضيح دهد كه چرا برادرش را به شهر ما و به دنبال من فرستاد؟ من خواهشم از آقاي «د.ف» اين است كه صداقت داشته باشد.
وي تاكيد كرد: من هيچ جعلي انجام نداده ام و ريالي از بيت المال را صاحب نشده ام.
قاضي مديرخراساني در ادامه اسامي چند نفر ديگر از متهمان اين پرونده را قرائت كرد كه هيچ كدام از آنان حضور نداشتند.
فاز دوم رسيدگي به پرونده بيمه
وي گفت: در پرونده مربوط به بيمه، آخرين دفاعيات از متهمان به غير از يك نفر اخذ شده و ديگر نيازي به ادامه جلسه در اين خصوص نيست و پرونده وارد فاز دوم مي شود كه مربوط به تخلفات استانداري است.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران اظهار كرد: زمان برگزاري جلسه بعدي دادگاه درخصوص رسيدگي به اتهامات كاركنان استانداري تهران به چهارشنبه 17 خرداد موكول مي شود.
براساس اين گزارش، پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران 78 متهم دارد كه در بخش مربوط به تخلفات كاركنان استانداري تهران 23 نفر به عنوان متهم معرفي شده اند و در جلسه چهارشنبه آينده به اتهامات آنان رسيدگي خواهد شد.

 



در سفر رحيمي به كنيا مطرح شد
آمادگي ايران براي تاسيس نيروگاه در «مومباسا»

معاون اول رئيس جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران در زمينه توليد برق آمادگي دارد با تاسيس يك نيروگاه در شهر مومباسا، روشنايي را به خانه هاي مردم اين شهر برساند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي شامگاه سه شنبه به وقت محلي در جريان برنامه هاي سفر به كشور كنيا، در ديدار علما و جامعه مسلمانان شهر «مومباسا» اظهار داشت: يكي از آرمان هاي امام خميني كه ملت ايران هرگز از آن دست نخواهد كشيد، حمايت قاطع از حقوق ملت مظلوم فلسطين است و در اين راستا ملت ايران هميشه با تمام وجود در كنار برادران فلسطيني خود ايستاده است.
وي همچنين با اشاره به مشكلات كمبود برق در شهر بندري «مومباسا» خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران در زمينه توليد برق از تجربيات گرانبهايي برخوردار است و آمادگي دارد با تاسيس يك نيروگاه برق در اين شهر، روشنايي را به خانه هاي مردم مومباسا برساند.
گفتني است، رحيمي پيش از اين ديدار در جمع تجار و روساي جامعه بلوچ ها در شهر مومباسا حضور يافت و در خصوص گسترش تجارت ميان دو كشور با آنان گفت وگو كرد.
همچنين بنابراين گزارش محمدرضا رحيمي در آخرين ساعات شامگاه (سه شنبه) به وقت محلي پس از حضور در جمع جامعه مسلمانان و علماي شهر مومباسا در دومين مرحله از سفر پنج روزه خود به آفريقا، وارد فرودگاه بين المللي جوليوس نايرره شهر دارالسلام شد و از سوي محمد قريب بلال معاون رئيس جمهور و ساير مقامات ارشد محلي مورد استقبال قرار گرفت.
ديدار و مذاكره با رئيس جمهور و معاون رئيس جمهور تانزانيا از جمله برنامه هاي رحيمي در سفر به كشور تانزانيا خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14