(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 خرداد 1391 - شماره 20223

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: دولت تا آخرين لحظه به خدمتگزاري ادامه مي دهد
با تلاش متخصصان سايبري ايران پيچيده ترين ويروس اسرائيلي را مهار كرد
ولايتي: برقراري رابطه رسمي ميان ايران و مصر نبايد منوط به هيچ شرطي باشد
هشدار روسيه به آمريكا تحريم هاي فرامرزي آمريكا عليه ايران روابط مسكو- واشنگتن را تهديد مي كند
رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان: جوان مبتكر انديمشكي موتورسيكلت ورزشي ساخت
معاون امور استان هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور:مدارس 3 برابر كتابخانه هاي عمومي كتاب دارند
اين رشته در جهان صورت گرفت برگزاري پنجمين كنگره بين المللي قلب رضوي در مشهد
ترافيك در آزادراه امام خميني (ره)
گلپايگاني ها 32 شهيد گمنام دفاع مقدس را در آغوش كشيدند
استقبال از 50 دوچرخه سوار چناراني
اخبار ادبي و هنري



رئيس جمهور: دولت تا آخرين لحظه به خدمتگزاري ادامه مي دهد

رئيس جمهور گفت: بنده و ساير خادمان دولت تا آخرين لحظه حضور در مناصب خود با همان روحيه آغاز كار خدمتگزاري را ادامه خواهيم داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمود احمدي نژاد در مراسم توديع و معارفه معاونين رئيس جمهور افزود: در دولت محوريت و اصالت با خدمت و كار است و اين دولت خدمت را امري پيوسته مي داند كه با جابجايي ها خدشه و توقفي در آن ايجاد نمي شود.
احمدي نژاد در ادامه با تشكر از خدمات معاونين خود در مناصب قبلي گفت: برخي مي گويند چرا دولت در سال آخر مسئوليتش به فكر ايجاد معاونت اجراي قانون اساسي افتاده است و بنده در پاسخ مي گويم كه اتفاقا اين بهترين زمان براي چنين اقدامي بود چرا كه اگر در سال اول روي كار آمدن دولت اين معاونت ايجاد مي شد، اين شائبه پيش مي آمد كه اين اقدام براي منافع خود دولت انجام شده است در حالي كه امروز اين شائبه وجود ندارد و براي همه آشكار است كه چنين اقدامي براي مصالح نظام و كشور انجام شده است.
تجليل رئيس جمهور از فردوسي پژوهان
رئيس جمهور همچنين شامگاه سه شنبه در مراسم تجليل از فردوسي پژوهان و نكوداشت ثبت جهاني نقالي در فهرست ميراث ناملموس يونسكو گفت: فردوسي از سويي حقيقت مكتب پيامبر(ص) را تبيين و از سوي ديگر هويت حق جوي ملت ايران را زنده كرد و با حقيقت آن پيام پيوند داد.

 



با تلاش متخصصان سايبري ايران پيچيده ترين ويروس اسرائيلي را مهار كرد

سازمان ملل در حالي در رابطه با خطرات و پيچيدگي هاي ويروس جديدي كه با هدف جاسوسي از ايران طراحي شده هشدار داد كه متخصصان ايراني توانستند به خوبي اين ويروس را مهار كنند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ديلي تلگراف» مسئول امنيتي سايبري سازمان ملل با هشدار نسبت به خطرات ويروس اينترنتي شعله (فليم)، اين ويروس را خطرناك ترين ابزار جاسوسي ناميد كه تاكنون به وجود آمده است.
«ماركو اوبيسو» هماهنگ كننده امنيت سايبري اتحاديه ارتباطات راه دور سازمان ملل، با اشاره به پيچيدگي ويروس جاسوسي جديد، گفت: اين جدي ترين شرايط هشداري است كه تا به حال در آن قرار داشتيم.
اعلام شرايط هشدار براي اين ويروس به آن معني است كه ويروس شعله، يك ابزار جاسوسي خطرناك است كه حتي مي تواند به زيرساخت هاي حياتي نيز حمله كند.
«اورلا كاكس»، تحليلگر امنيتي شركت امنيتي «سيمانتك» نيز اين ويروس را به بمب اتم تشبيه كرده و عنوان مي كند: نحوه ايجاد اين (ويروس شعله) شبيه هيچ يك از چيزهايي كه پيش از اين ديده بوديم نيست.
تلگراف اشاره مي كند كه شواهد نشان مي دهد اين ويروس نيز از سوي كشور يا كشورهايي ايجاد شده است كه در سال 2010 ويروس «استاكس نت» را با هدف ضربه زدن به تاسيسات هسته اي ايران توليد كرده بودند.
اوبيسو در اين باره ادامه مي دهد: فكر مي كنم اين (ويروس شعله) تهديدي بسيار جدي تر از استاكس نت است.
روز گذشته «موشه يعلون» معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي به دست داشتن اين رژيم در توليد و ارسال اين ويروس با هدف ضربه زدن به ايران، اعتراف كرد.
با وجود تمام پيچيدگي هايي كه اين ويروس جاسوس دارد، متخصصان ايراني توانستند آن را مهار كرده و حتي آنتي ويروس مربوط به آن را نيز در فضاي مجازي منتشر كنند. عملكرد متخصصان ايراني در برابر اين ويروس حتي تحسين كارشناسان و متخصصان شركت امنيت سايبري «كاسپراسكاي» را نيز برانگيخت.

 



ولايتي: برقراري رابطه رسمي ميان ايران و مصر نبايد منوط به هيچ شرطي باشد

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي تاكيد كرد كه برقراري رابطه رسمي ميان ايران و مصر نبايد منوط به هيچ شرطي باشد و دو كشور درباره چگونگي آن تصميم مي گيرند.
علي اكبر ولايتي در ديدار با هيئت رسانه اي مصر كه صبح چهارشنبه در حوزه هنري برگزار شد، خطاب به اين هيئت گفت: شما مي توانيد از نزديك آنچه را در ايران پس از انقلاب اسلامي رخ داده ببينيد كه اين راهي است براي ايجاد تفاهم هرچه بيشتر بين دو كشور.
«محمد امين» معاون سردبير الاهرام با طرح اين پرسش كه مشكل در روابط بين ايران و مصر را در برقراري رابطه با رژيم صهيونيستي و قرارداد كمپ ديويد مي دانيد و يا بحث ريشه دار شيعه و سني سوالات را آغاز كرد كه ولايتي پاسخ داد: ايران و مصر به صورت مبنايي هيچ مشكلي ندارند. در دوران گذشته مشكلاتي پيش آمد كه روابط دو كشور را تيره كرد، اما الان كه آن دوران گذشته مشكلي در گسترش روابط دو كشور وجود ندارد كه البته اين موضوع نيازمند گذشت زمان است.
«ناصر محمد» از تلويزيون مصر ديگر سوال كننده بود كه پرسيد: در اجلاس سران عدم تعهد كه در تهران برگزار خواهد شد، آيا از رئيس جمهور مصر دعوت مي شود يا خير؟ كه ولايتي پاسخ داد: ما با دقت انتخابات مصر را پيگيري مي كنيم و خوشحاليم كه مرحله اول آن برگزار شد و اميدواريم در مرحله دوم رئيس جمهور آينده انتخاب شود كه پس از آن تحولات عملي و اجرايي بين دو كشور سريع تر پيش خواهد رفت.
«عبدالمنعم فوزي» معاون سردبير روزنامه جمهوريه با طرح اين سوال كه روابط بين ايران و مصر به سوريه وابستگي هاي زيادي دارد و آيا كشمكش بين سوريه و اعراب به كشمكش بين ايران و عراق تبديل شده است؟ نظر ولايتي را خواست كه وي پاسخ داد: برقراري رابطه رسمي بين دو كشور نبايد منوط به هيچ شرطي باشد. دو كشور تصميم مي گيرند كه با هم رابطه رسمي ضعيف يا قطع شده را برقرار و يا آن را تقويت كنند.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي ادامه داد: با توجه به ظرفيت هاي ايران و مصر در جهان اسلام، دو كشور بايد تلاش كنند تا مشكلات مسلمانان را مرتفع كنند كه در رأس آن قضيه فلسطين است.
سوال كننده ديگر «محمدعلي سيد» سردبير مجله آخر الساعه بود كه پرسيد تحولات مصر را چطور ارزيابي مي كنيد؟ و ولايتي پاسخ داد: ما از مصر همان توقع را داشتيم كه اتفاق افتاد. زماني كه كارهايي در حكومت مصر انجام مي شد كه با هيچ معيار اسلامي مطابقت نداشت، منتظر بوديم تا ببينيم ملت فهيم و باشعور بالاي مصر چه عكس العملي خواهد داشت.
وي ادامه داد: مشخص شد مردم مصر همان طور بود كه توقع داشته و داريم و شايد صبر ما كم بود.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اين كه ديديم طي اين سال ها اين ظرفيت انباشته شده و پروسه انقلاب طول كشيد تا به پختگي رسيد و با يك حركت، نظامي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي از آن حمايت مي كردند، اظهار داشت: علت اينكه براي آمريكا و رژيم صهيونيستي اين قيام غيرمنتظره بود، آن بود كه آنها مردم مصر را نمي شناختند.
وي ادامه داد: ما از هيچ يك از تحولات و انقلاب هاي كشورهاي عربي به اندازه مصر خوشحال نيستيم، چرا كه مصر مركز تفكر، فرهنگ و سياست جهان عرب است و هر اتفاقي در اين كشور رخ دهد در جهان عرب جريان مي يابد.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پاسخ به «حمدي محمد» معاون سردبير مجله روزاليوسف كه پرسيد چرا با انقلاب هاي منطقه از سوي ايران به يك نوع رفتار شد و با سوريه به يك نوع ديگر و نظر شما در مورد تهديد حمله اسرائيل به ايران چيست؟ پاسخ داد: رژيم صهيونيستي نه چنين قدرتي دارد و نه چنين جرأت و جسارتي، چرا كه مي داند اگر چنين كاري كند ديگر باقي نخواهد ماند.

 



هشدار روسيه به آمريكا تحريم هاي فرامرزي آمريكا عليه ايران روابط مسكو- واشنگتن را تهديد مي كند

سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه تأكيد كرد كه اگر تحريم هاي فرامرزي دولت آمريكا عليه ايران، منافع شركت هاي روسي را در معرض خطر قرار دهد، روابط دو كشور با چالش هاي جدي مواجه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري «اينترفكس»، «الكساندر لوكاشوويچ» سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه تأكيد كرد كه جنبه فرامرزي داشتن تحريم هاي آمريكاعليه ايران ممكن است عواقب سنگيني براي روابط مسكو و واشنگتن داشته باشد.
لوكاشوويچ در مصاحبه با اين خبرگزاري گفت: ما معتقديم كه عملكرد اقتصادي ما كاملاً مطابق با اجراي قوانين صادراتي- بازرگاني روسيه است و در عين حال هيچ يك از محدوديت هاي اعمال شده از سوي شوراي امنيت سازمان ملل را هم نقض نمي كند، نبايد بار ديگر در معرض خطر تحريم هاي فرامرزي اعمال شده از سوي دولت آمريكا عليه ايران قرار بگيرند.
اين ديپلمات بلندپايه روس تأكيد كرد: درغير اين صورت چنين مسئله اي ممكن است عواقب بسيار سنگيني براي روابط روسيه و آمريكا در پي داشته باشد.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه يادآور شد كه در سال 2010 مقامات واشنگتن محدوديت هاي يكجانبه اي را عليه برخي شركت ها و سازمان هاي روسي كه طرف همكاري ايران بودند، اعمال كرد.
لوكاشوويچ افزود: ما بارها و در تمامي سطوح اعلام كرده ايم كه اعمال فشار بيش از اندازه بر ايران اقدامي غيرسازنده است و تنها باعث مي شود تا روند حل و فصل مسائل پيرامون برنامه هسته اي اين كشور را به بن بست خواهد كشاند، ضمن اينكه گسترش تحريم ها عليه مقامات حقيقي و حقوقي كشورهاي ديگر اقدامي غيرقابل قبول است.
گفتني است، مقامات آمريكايي پيش از اين اعلام كرده اند كه مقامات واشنگتن نگراني هاي طرف روسي در رابطه با تحريم هاي فرامرزي اين كشور در قبال ايران را به خوبي درك مي كنند.
در همين رابطه «مايكل مك فول» سفير آمريكا در مسكو اخيراً در مصاحبه با اين خبرگزاري گفت: به عنوان نماينده رسمي دولت آمريكا بايد بگويم كه من همه روزه روي اين موضوع كار مي كنم تا منافع اقتصادي روسيه در اين رابطه مورد آسيب قرار نگيرد. اين موضوع براي ما بسيار حساس است، ولي هميشه نمي توانيم همه مسائل را تحت كنترل داشته باشيم.

 



رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان: جوان مبتكر انديمشكي موتورسيكلت ورزشي ساخت

رئيس اداره ورزش و جوانان انديمشك گفت: جوان مبتكر انديمشكي موفق به ساخت موتورسيكلت ورزشي از نوع موتورهاي «اسپورت بيك» شد.
به گزارش فارس، نعمت مريدي اظهار داشت: جوان مبتكر انديمشكي، سعيد نوري براي نخستين بار در سطح كشور موفق به ساخت موتورسيكلت ورزشي شده است. وي گفت: تمام قطعات به كار رفته در موتور، شاسي، قطعات بدنه، طراحي بدنه و رنگ آميزي آن با دست تنظيم شده و توليد ايران است.
رئيس اداره ورزش و جوانان افزود: اين موتورسيكلت به دليل ايمني بالا، شاسي مهندسي، سيستم ايمني ضد سرقت، داشتن آئروديناميك و پايداري بالا در سرعت، در بين ساير موتورها ازويژگي خاصي برخوردار است.
مريدي عنوان كرد: اين مبتكر مدت يك سال به طور حرفه اي به ساخت اين موتور پرداخته است. وي افزود: چون طراحي و ساخت قطعات موتورسيكلت توسط خود فرد صورت گرفته، نسبت به مشابه خارجي، هزينه بسيار كمتري داشته و توليد انبوه اين اختراع كشوري در ارزآوري براي ايران اسلامي بسيار سودمند خواهد بود.

 



معاون امور استان هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور: مدارس 3 برابر كتابخانه هاي عمومي كتاب دارند

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
در حال حاضر در كتابخانه هاي مدارس كشور حدود سه برابر كتابخانه هاي عمومي، كتاب وجود دارد.
معاون امور استان ها، مجلس و مشاركت هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، در نخستين جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي گنبدكاووس، با اعلام اين مطلب افزود: اكنون كل كتاب هاي موجود در كتابخانه هاي عمومي كشور 30 ميليون جلد است در حالي كه در كتابخانه هاي مدارس كشور 88 ميليون جلد كتاب موجود است.
سيد «جواد سادات فاطمي» با بيان اينكه كتاب يك سرمايه ملي است كه بايد در اختيار همگان قرار گيرد، گفت: مدارس و ادارات و نهادها بايد فضاي لازم براي استفاده همگاني از كتاب هاي خود را فراهم كنند تا فرهنگ مطالعه در جامعه ترويج شود.
وي با بيان اينكه سالانه 65 هزار عنوان كتاب با تيراژ 2 تا 5 هزار جلد در كشور چاپ مي شود، گفت: چاپ اين تعدادعنوان كتاب قابل توجه است به شرط اينكه فرهنگ كتابخواني در جامعه ترويج و افزايش يابد. سادات فاطمي در شوراي اداري كتابخانه هاي عمومي استان گلستان نيز گفت: هم اكنون تعداد كتابخانه هاي عمومي در سراسر كشور دو هزار و 800 باب است.

 



با حضور بزرگان جراحي
اين رشته در جهان صورت گرفت برگزاري پنجمين كنگره بين المللي قلب رضوي در مشهد

مشهد - خبرنگار كيهان:
پنجمين كنگره بين المللي قلب و عروق رضوي همزمان با چهارمين كنگره بين المللي پرفيوژن در مشهد، با حضور بزرگان جراحي قلب جهان برگزار شد.
به گزارش كيهان، 80 متخصص مطرح جراحي قلب از سراسر جهان و همچنين 40 جراح ايراني در اين كنگره حضور دارند.
پنجمين دوره كنگره بين المللي قلب و عروق رضوي در 3 بخش، جراحي قلب و عروق، بيماري هاي قلب و عروق و پرفيوژن برگزار شده و مهم ترين موضوعات مورد نياز روز كشور در آن بررسي مي شود.
مجموع مقالات ارسال شده به دبيرخانه اين كنگره 200 مقاله است، همچنين 4 عمل جراحي ويژه قلب به صورت آموزشي نيز از جمله برنامه هاي اين كنگره است كه يكي از اين عمل ها براي نخستين بار در كشور انجام مي شود.
شايان ذكر است: پنجمين كنگره بين المللي قلب و عروق رضوي هم زمان با چهارمين كنگره بين المللي پرفيوژن 10 لغايت 12 خردادماه جاري در مشهد در حال برگزاري است.

 



ترافيك در آزادراه امام خميني (ره)

سرويس شهرستانها-
در سالروز ارتحال بنيانگذار كبير انقلاب، حضرت روح الله، خيل عظيم مردم از اقصي نقاط ميهن پرگهرمان از پياده ها گرفته تا دوچرخه سوارها و كاروان هاي زيارتي به سمت حرم امام هميشه زنده، حركت كردند.
همدان 4600 زائر
روانه مرقد روح خدا مي كند
به گزارش خبرنگار ما از همدان، 4600 زائر از شهرستان همدان به مرقد مطهر امام خميني«ره» اعزام مي شوند. اين كاروان 13خرداد به سمت مرقد امام اعزام مي شود.
فرمانده بسيج ناحيه همدان گفت: علاوه بر اعزام كاروان، برپايي مراسم عزاداري توسط هيئت بسيجيان در صبح روز 14خرداد انجام مي شود.
اعزام 70 زائر
از مرواريد خليج فارس
به گزارش كيهان از كيش 70 نفر از مردم مرواريد خليج فارس به نمايندگي از مردم ولايتمدار اين خطه به اين سفر پرفيض و معنوي مي روند.
اين كاروان اعزامي جزيره كيش جمعي از بسيجيان، طلاب، برادران و خواهران اهل سنت كيش، بازاريان و اقشار مختلف مردم در روز سيزدهم از جزيره كيش عازم تهران مي شوند تا در مراسم سالروز ارتحال امام خميني«ره» شركت كنند.
15 هزار زائر بوشهري
به گزارش كيهان از بوشهر 15هزار نفر در قالب 12كاروان از اين استان جهت شركت در مراسم رحلت امام و تجديد پيمان با رهبر معظم انقلاب به حرم امام راحل اعزام مي شوند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: اقدامات سپاه پاسداران در اين ايام احداث بيمارستان صحرايي در روستاي زيارت (دشتي) است كه در اين بيمارستان پزشكان متخصص و عمومي به مردم اين روستا و روستاهاي اطراف خدمات ارائه مي دهند.
در اين بيمارستان متخصص دندانپزشك، زنان، قلب، داخلي، اطفال، ريه و چشم وجود دارد. اين بيمارستان داراي داروخانه، سونوگرافي و راديولوژي نيز است و كليه خدمات درماني سرپايي و جراحي هاي عمومي نيز انجام مي گيرد و مابقي جراحي ها با هماهنگي در مركز استان و بصورت رايگان انجام مي شود.
كرج ميهمان 70 هزار زائر
به گزارش كيهان از كرج كاروان پياده استان گيلان براي شركت در بيست و سومين سالگرد بنيانگذار انقلاب اسلامي صبح پنجشنبه (امروز) وارد البرز شدند.
معاون هماهنگ كننده رئيس ستاد بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني در استان البرز گفت: اين استان ميزبان بيش از 70 هزار نفر از عزاداران مراسم ارتحال امام خميني در نواحي سپاه امام حسين(ع)، سپاه امام رضا(ع)، سپاه امام هادي(ع) است.
عبدلي خاطرنشان كرد: روز 13خردادماه سال جاري گروه دوچرخه سواري از استان كردستان وارد البرز شده و پس از اسكان و استراحت عازم مرقد مطهر امام خميني«ره» هستند.
وي گفت: از استان البرز نيز 47 هزار نفر با همكاري ساير دستگاه هاي اين استان با 820 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي اعزام مي شوند.
وي يادآور شد: تمامي افراد اعزام شده و شركت كننده در مراسم ارتحال امام خميني«ره» بيمه مي شوند.
وي افزود: تمامي اعزام شدگان و ميهمانان استان البرز بسته هاي فرهنگي ويژه سالگرد ارتحال امام خميني«ره» از سپاه امام حسن مجتبي(ع) البرز دريافت مي كنند.
ايران در سوگ امام
به گزارش واحد مركزي خبر، 50 هزار زائر اصفهاني با هزار و200 اتوبوس به حرم امام خميني عزيمت مي كنند.
برنامه هاي ويژه ارتحال امام خميني«ره» از چند روز گذشته در اصفهان آغاز شده است و ورزشكاران اصفهاني نيز با دوچرخه مسير اصفهان تا حرم امام(ره) را ركاب مي زنند.
¤ همچنين جمعي از دانشجويان دانشگاه امام علي(ع) با پاي پياده به سمت مرقد مطهر حركت كرده اند تا در بيست و سومين سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران شركت كنند.
¤ كاروان 35 هزار نفري زائران حرم امام خميني«ره» استان فارس هم، به سوي مرقد مطهر آن حضرت حركت كردند.
اين كاروان از مناطق مختلف استان فارس با بدرقه مردم و مسئولان محلي در قالب 840 كاروان براي بيعت مجدد با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي عازم مرقد امام راحل شدند.
¤ بيش از 30 هزار نفر از عاشقان خميني(ره) از استان خوزستان هم براي شركت در مراسم سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي عازم مرقد مطهر آن بزرگوار شدند.
¤ همچنين كاروان 15هزار نفري مردم شهرستان هاي استان كرمانشاه، براي بزرگداشت و شركت در مراسم بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني(ره)، راهي مرقد آن حضرت شدند.
در اين كاروان افزون بر مردان و زنان انقلابي، حضور نوجوانان و جوانان جلوه خاصي به جمع عاشقان روح الله بخشيده است.
¤ 15هزار نفر از مردم همدان هم ديروز با 428 اتوبوس براي شركت در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني عازم مرقد مطهر عزيز سفر كرده شدند.
¤ 12هزار كرماني نيز براي شركت در مراسم سالگرد ارتحال امام عازم مرقد مطهر آن حضرت شدند.
¤ كاروان 10 هزار نفري مشتاقان روح الله نيز از شهركرد به سمت مرقد امام خميني عزيمت كردند.
¤ كاروان 8هزار نفري زائران حرم امام خميني(ره) استان اردبيل نيز، به سوي مرقد مطهر آن حضرت حركت كردند.
اين كاروان از مناطق مختلف اردبيل با بدرقه مردم و مسئولان محلي با 180 اتوبوس براي بيعت مجدد با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي عازم مرقد امام راحل شدند.
همچنين كاروان 4 هزار نفري دوستداران امام خميني از اروميه به سمت مرقد امام عزيمت كردند.
مشتاقان مرقد امام از 17 شهرستان استان آذربايجان غربي نيز، براي شركت در سالگرد ارتحال امام خميني(ره) عزيمت كردند.
شماري از مشتاقان امام روح الله در شهرهاي خوي و بوكان براي شركت در اين مراسم، تا مرقد امام راحل را به مسافت بيش از 730 كيلومتر با دوچرخه ركاب مي زنند.
¤ همچنين كارواني متشكل از 1200 نفر صبح ديروز از دزفول عازم مرقد امام(ره) شدند.
زائران اين كاروان، با 23 اتوبوس به مرقد مطهر حضرت امام خميني عزيمت كردند.
¤ كاروان زيارتي 635 نفره مردم مهاباد نيز، با شوق فراوان و دلي غمگين رهسپار تهران شد.
اين كاروان ديروز در ميان بدرقه گرم مردم به سوي حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي حركت كرد تا همراه با ميليون ها نفر از مردم عزادار كشور و شيفتگان امام(ره) در سراسر جهان در مراسم بيست و دومين سالگرد عروج ملكوتي امام(ره) شركت كند.
از ديگر استانهاي كشور نيز خبر مي رسد، عاشقان خميني كبير در قالب كاروان هاي زيارتي از چند روز پيش راهي حرم امام شده اند تا در مراسم بيست و سومين سالگرد عروج ملكوتي رهبر فرزانه شان شركت كنند.
درمانگاه سيار آماده خدمت رساني به زائران
در همين زمينه مديركل درمان تامين اجتماعي استان تهران از استقرار درمانگاه سيار اين اداره كل و آماده باش مراكز درماني تابعه اطراف حرم و همچنين باند بالگرد امداد بيمارستان فياض بخش در مراسم سالگرد ارتحال حضرت روح الله خبر داد.
به گزارش فارس، محسن نبيوني با اشاره به نزديك شدن ايام برگزاري مراسم سالگرد ملكوتي روح خدا گفت: در مراسم امسال مطابق با سال هاي گذشته درمانگاه سيار اين اداره كل، يك دستگاه آمبولانس براي ارائه خدمات اورژانسي در حرم مطهر حضرت امام(ره) مستقر شده و همچنين تمامي بيمارستان ها و مراكز درماني تابعه اداره كل درمان استان تهران كه در اطراف مرقد مطهر حضرت امام(ره) قرار دارند، به منظور امدادرساني و خدمات دهي رايگان به زائران از تاريخ 13 و 14 خردادماه در آماده باش كامل به سر مي برند.
آمادگي وزارت راه
نماينده وزارت راه در ستاد ارتحال امام خميني(ره) نيز با بيان اينكه امسال حدود 2 تا 5/2 ميليون زائر در مراسم سالگرد ارتحال روح خدا حضور مي يابند، از آماده سازي انواع ناوگان ريلي و جاده اي براي جابجايي زائران خبر داد.
شهريار افندي زاده گفت: در اين راستا ادارات كل حمل و نقل و پايانه هاي هر استان، متناسب با ميزان تقاضاي زائر، اتوبوس هايي را با همكاري بخش خصوصي فراهم كرده اند كه زائران بتوانند به راحتي از امكانات مناسب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام بهره گيرند.
نماينده وزارت راه و شهرسازي در ستاد ارتحال امام خميني(ره) با تاكيد بر اينكه زائران حرم امام خميني(ره) از طريق صورت وضعيت مسافران بيمه مي شوند، افزود: تلاش كرديم كه طي هماهنگي با استانداري ها با توجه به نياز هر استان و تعداد زائر، تقاضا از طريق ادارات كل حمل و نقل و پايانه هاي استان ها و ادارات كل راه آهن مطرح شود و متناسب با آن از اتوبوس ها و واگن هاي مناسب به خصوص در محورهاي جنوب، غرب، شرق و شمال استفاده شود.
افندي زاده افزود: همچنين راه آهن جمهوري اسلامي ايران در خطوط ريلي موجود براي مسافراني كه مي توانند از قطار براي تشرف به حرم امام استفاده كنند، امكانات مناسبي را اختصاص داده است تا انتقال زائران در زمان هاي مناسب و به راحتي انجام شود.
اختصاص هواپيما براي شركت كنندگان بين المللي سالگرد روح خدا
وي يادآور شد: در بحث حمل و نقل هوايي بيشترين توجه به زائران خارجي حرم امام خميني(ره) است كه از كشورهاي مختلف در اين مراسم شركت مي كنند.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه ميهمانان خارجي كه امسال به اين مراسم دعوت شده اند نسبت به سال هاي گذشته بيشتر هستند، گفت: شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران طي هماهنگي با ستاد گراميداشت ارتحال امام خميني(ره) با اختصاص پرواز ويژه، امكان حضور به موقع را براي ميهمانان خارجي اين مراسم فراهم كرده است.
نماينده وزارت راه و شهرسازي در ستاد ارتحال امام خميني(ره) يادآور شد: همچنين شركت هواپيمايي ايران اير اين زائران خارجي را در روز 15 خرداد از تهران به مشهد و بالعكس براي زيارت حرم امام رضا(ع) جابه جا مي كند.
آماده سازي جاده هاي پرتردد
افندي زاده به مكان هايي كه ستاد ارتحال حضرت امام خميني(ره) در اختيار زائران قرار مي دهد اشاره كرد و افزود: مسيرهايي كه منتهي به مرقد حضرت امام مي شود آماده سازي شده ضمن آنكه فضاي مورد نياز براي پاركينگ خودرو و اتوبوس ها و راه هاي دسترسي با همكاري اداره كل راه و ترابري و اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران از مدت ها قبل آماده سازي شده است.

 



گلپايگاني ها 32 شهيد گمنام دفاع مقدس را در آغوش كشيدند

مراسم استقبال و تشييع كاروان «فرزندان روح الله، در آغوش روح الله» حامل 32 شهيد گمنام هشت سال دفاع مقدس، در شهرستان گلپايگان برگزار شد.
پيكر شهداي والامقام مناطق عملياتي «فاو» و «مجنون» كه از شهرستان خمين وارد شهرستان گلپايگان شدند، با استقبال عظيم اقشار مختلف مردم شهيدپرور اين شهرستان، از ميدان «معلم» اين شهر، پس از عبور از خيابان هاي امام حسين، امام خميني و هفده تن تا محل امامزاده هفده تن گلپايگان تشييع شد.
در مراسم تشييع در امامزاده هفده تن مراسم سوگواري، عزاداري و سينه زني برپا شد. خانواده معظم شهدا، نيروهاي سپاهي، بسيجي، انتظامي، روحانيون و مسئولان و اقشار مردم گلپايگان با حضور در اين مراسم با آرمان هاي شهدا ميثاقي دوباره بستند.
كاروان اين كبوتران خونين بال دفاع مقدس كه از جنوب كشور حركت كردند، به مدت چهار ساعت ميهمان اين شهرستان بودند و سپس پيكرهاي پاك اين شهيدان به حرم مطهر حضرت امام خميني«ره» انتقال داده شد.

 



استقبال از 50 دوچرخه سوار چناراني

چناران- خبرنگاركيهان:
گروه 50 نفري دوچرخه سواران جانباز، ايثارگر، آزاده و معلول زائر مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي امام خميني(ره) ديروز مورد استقبال مسئولان اجرايي و ارادتمندان آن امام و ورزش دوستان قرار گرفتند.
هدف از اين اقدام اين گروه، انتقال ارزش هاي انقلاب اسلامي به نسل هاي سوم و چهارم انقلاب و گراميداشت ياد امام خميني(ره) عنوان شده است. در اين گروه 50 نفره 6 پدر و پسر و سه فرزند شهيد حضور دارند و جوانترين گروه نوجوان 17ساله و مسن ترين آنان 64سال سن دارد.
ديدار از برخي خانواده هاي شهداي مسير و اهداي هديه متبرك آستان قدس از جمله برنامه هاي فرهنگي گروه است.

 



اخبار ادبي و هنري

معرفي فيلم هاي شبكه قاچاق در يك نشريه سينمايي!؟
ماهنامه سينمايي فيلم شماره442 خود را به ويژه نامه معرفي سريال هاي مستهجن آمريكايي و اروپايي اختصاص داده است.
در اين شماره نشريه، عموم سريال هاي پربيننده و طولاني غربي به همراه مشخصات فيلمشناسي، داستان، حتي قصه توليد آنها به چاپ رسيده است، البته همراه با تصاوير متعددي از هر سريال، به گونه اي كه بيشتر به كاتالوگ معرفي فيلم ها و سريال هاي شبكه قاچاق مي ماند تا يك نشريه تخصصي در حوزه سينما. طرفه اينكه باتوجه به محتواي سياه، مستهجن، ضداسلامي و ضدايراني سريال هاي ياد شده، مردم هيچگاه شاهد پخش آنها از صداوسيماي كشورمان نخواهند بود.
بدين ترتيب نشريه مدعي نخبه گرايي عملاً در خدمت بازار قاچاق فيلم هاي فاسد و سياه قرار گرفته است به گونه اي كه به بولتن معرفي سريال هاي ضداسلامي و ضدايراني شبيه تر است تا يك نشريه تخصصي در حوزه سينما.
در اين بين سؤال اساسي از متوليان وزارت فرهنگ و ارشاد، اعضاي محترم هيئت نظارت بر مطبوعات و مدعي العموم در برابر قانون شكني هايي از اين دست تا چه مرحله اي ادامه پيدا مي كند.
خاطرات ناگفته رهبر انقلاب از امام خميني(ره) منتشر مي شود
خاطرات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامي از امام خميني(ره) در قالب يك كتاب منتشر مي شود. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامي، كتاب «مدح خورشيد» كه به زودي و در آستانه سالگرد رحلت امام خميني(ره) روانه كتابفروشي ها خواهد شد، شامل بيان خاطرات و تبيين مصاديق بارزي از سيره و رفتار امام خميني(ره) است. اين خاطرات كه برخي از آن ها تاكنون انتشار عمومي نيافته است، خاطرات روزهاي رياست جمهوري آيت الله العظمي خامنه اي را هم شامل مي شود. اين كتاب توسط مؤسسه انقلاب اسلامي منتشر مي شود.
مهار نشده در شبكه هاي سه و مستند
مستند «مهار نشده» كه به پرونده هسته اي ايران مي پردازد قرار است پنجشنبه و جمعه از شبكه سه و مستند سيما پخش شود.
مستند تحسين شده «مهار نشده» امروز، پنجشنبه ساعت 20:22 از شبكه سوم پخش مي شود. بنابراين گزارش، اين فيلم كه به نويسندگي و كارگرداني مصطفي رضواني و تهيه كنندگي محمد حسن پور است، همچنين روز جمعه ساعت 19 از شبكه مستند سيما پخش خواهد شد. مهار «نشده»، مستندي است كه جست وجوي يك دانشجوي پاكستاني در ايران سال هاي 2010 و 2011 را روايت مي كند. بعد از ترور دو دانشمند هسته اي در نوامبر 2010 ميلادي، «محتشم» درگير پرونده اتمي ايران شده و وادار به بررسي اتهام ايران در ساخت سلاح اتمي مي شود. در اين مستند 70 دقيقه اي، به موضوعات مهم ديگري همچون بيداري اسلامي، سفر رئيس جمهور به لبنان و برخي مراسم هاي مذهبي و سنتي در ايران پرداخته شده است.
توليد يك ترانه عليه تحريم و گزافه گويي هاي غرب
ترانه «تحريم» به خوانندگي «حامد زماني» و در پاسخ به گزافه گويي هاي بيگانگان توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي منتشر شد.
به گزارش فارس، حامد زماني در پي انتشار اين سرود در يادداشتي نوشته است: قطعه تحريم واكنشي بود در قالب موسيقي به گزافه گويي هاي دشمن و نيز در جهت حمايت از حق ملت ايران و گوشزد كردن اين نكته كه هدف ملت حزب الله جز سير الي الله نبوده و جز از او مزد نمي گيريم و تمام رنگ و لعاب هاي دنيوي را براي نيل به مقصودمان زير پا خواهيم گذاشت.
يك كتاب دفاع مقدس به چاپ پنجاه و هفتم رسيد
كتاب «فرمانده من» توليد دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري است كه به تازگي توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجاه و هفتم رسيده است.
اين كتاب حاوي قصه هايي از فرماندهان دفاع مقدس است كه رحيم مخدومي، احمد كاوري، داوود اميريان، علي اكبر خاوري نژاد، حسن گلچين، هادي جمشيديان، عباس پاسيار و... به نگارش درآورده اند.
شكست جريان احياء فيلمفارسي در يك شبكه مبتذل
يكي از شبكه هاي فارسي زبان خارج كشور كه از آلمان برنامه پخش مي كند با شكست در يكي از پروژه هاي ضد ديني خود روبرو شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، شبكه «پ» كه در جريان فتنه 88 در نقش حامي فتنه برانگيزان آشكار شده بود، با دعوت از تعدادي سينماگر فاسد قصد احياء جشنواره فيلم سپاس تهران را با همين عنوان داشت كه با برخورد سرد فيلم سازان ايراني همراه گرديد.
يكي از داوران معرفي شده توسط اين شبكه شهره آغداشلو بود. آغداشلو كه پس از ازدواج با هوشنگ توزيع بهايي به سلك بهائيان درآمد، وي مدتي نظافتچي يك لباس فروشي در انگليس بود و براي به دست آوردن اقامت آمريكا به ازدواج با توزيع تن داد. آغداشلو كينه شديدي به دين اسلام دارد و حضور در چند كار ضد ديني و ضدايراني نظير «سنگسار» و «ميهمانان هتل آستوريا» را در كارنامه خود به ثبت رسانده است. داور ديگر شبكه ياد شده، خليل وثوقي معروف به بهروز وثوقي بود.
«خليل» مدتي در نقش معشوق اشرف پهلوي ظاهر شد و از قبال حمايت دربار توانست به موقعيت بالايي در عرصه «فيلمفارسي» دست يابد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14