(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 خرداد 1391 - شماره 20223

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عامل حولاي سوريه همان عامل قاناي لبنان (يادداشت روز)
جشن ! (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني: مجلس نهم به اعتماد مردم و نظام پاسخ مثبت بدهد
كيهان و خوانندگان
ضرغامي: سران فتنه مي خواستند يكطرفه به تلويزيون بيايند و بيانيه بخوانند
قرائت جديد از انتقاد پذيري (خبر ويژه)
نگران كراوات هستيد يا برندهاي اروپايي؟! (خبر ويژه)
درخواست غرامت گروگان هاي آمريكايي از ايران رد شد (خبر ويژه)
يونايتدپرس: اسرائيل باز هم اشتباه كرد بشار اسد ماندني است (خبر ويژه)
وكيل مهدي هاشمي: موكلم قلدري كرده ولي از نوع مثبت! (خبر ويژه)
حالا ديگه فراموش كردن حق مردم است ! (خبر ويژه)



عامل حولاي سوريه همان عامل قاناي لبنان (يادداشت روز)

طي روزهاي گذشته فشارهاي سياسي و امنيتي بر «دمشق» به نحو كاملا محسوسي افزايش يافته است. در داخل سوريه اقدامات تروريستي به بي شرمانه ترين شكل يعني كشتن زنان و كودكان در روستايي از شهر حمص از طريق به آتش كشيدن خانه ها گسترش يافته و در بيرون از مرزهاي اين كشور، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا از آمادگي ارتش آمريكا براي اقدام عليه سوريه خبر داده و كشورهاي غربي عضو گروه G8- شامل آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، كانادا، استراليا، اسپانيا و ايتاليا - سفراي سوريه را از كشور خود اخراج كردند. در خصوص تحولات سوريه، بهتر است ابتدا خبرهاي زير را مرور كنيم:
1-همزمان با آغاز به كار مجلس قانونگذاري سوريه كه در پي اصلاح قانون اساسي و برگزار شدن انتخاباتي با مشاركت حدود 51 درصد از مردم سوريه شكل گرفت و حتي رسانه هاي غربي به آزاد بودن اين انتخابات تاكيد و بنياد كارتر آن را قانوني و سالم ارزيابي كرد، ماجراي حمله شبانه به يك روستا (حولا) در نزديكي شهر حمص كه به كشته شدن حداقل 108 نفر و زخمي شدن حدود 300 نفر انجاميد و در مجموع وحشيانه ترين اقدام تروريستي عليه مردم سوريه طي حدود 15 ماه گذشته بود، پيش آمد و توجهات از روند سياسي در سوريه به سمت موضوع «امنيت» انتقال پيدا كرد.
2- همه خبرها بيان گر آن است كه پس از اجلاس اسلامبول كه در تاريخ 13 فروردين ماه 91 - اول آوريل 2012 - با حضور حدود 60 كشور و تحت عنوان «دوستان سوريه» با محوريت آمريكا و مخالفان نظام سياسي سوريه- تشكيل شد، شكاف هاي جدي در ميان مخالفان پديد آمد تا جايي كه برهان غليون كه چند هفته پيش بار ديگر بعنوان رئيس شوراي ملي مخالفان منصوب شده بود، استعفا داد و با صراحت از ناكارآيي ساختار و عدم وحدت مخالفان سخن گفت. بعد از انتخابات فرانسه و شكست ساركوزي زمزمه تغيير سياست فرانسه در سوريه به گوش رسيد اين دو موضوع به معناي شكست فرايند حركت سياسي عليه بشار اسد بود و بر اين اساس مطبوعات غربي از بهبود وضعيت بشار اسد سخن مي گفتند و يك مقام وزارت خارجه روسيه اعلام كرد كه آمريكا منتخب بودن نمايندگان و قانوني بودن مجلس سوريه را پذيرفته است. درست در اين حال و هوا، حادثه حولا پيش مي آيد وزير خارجه انگليس به فرانسه مي رود و رئيس جمهور جديد فرانسه را تشويق به ادامه سياست ساركوزي مي كند و در نهايت كاخ اليزه بيانيه اي صادر مي كند و دولت بشار اسد را متهم به ارتكاب «جنون مرگبار» عليه مردم كرده و وجود آن را «تهديدي براي امنيت منطقه» مي خواند و بالاترين مقام ارتش آمريكا كه تا پيش از اين وانمود مي كرد كشورش برخلاف قطر و عربستان با تجهيز نظامي مخالفان بشار اسد موافق نيست، از لزوم اقدام نظامي عليه سوريه خبر داد و حال آنكه منطقي ترين واكنش در برابر حادثه حولا اين بود كه آنان از عنان و حدود 300 ناظر خود در سوريه بخواهند كه گزارش دقيقي از آنچه اتفاق افتاده است را به شوراي امنيت سازمان ملل منعكس نمايند. همان چيزي كه روسيه درخواست كرد. اما در اين صحنه هم غرب به جاي محكوم كردن جنايت و جانيان به صدور حكم پيشدستانه روي آورد.
3-روزنامه لبناني الاخبار با اسناد و مدارك فاش كرد كه يك گروه تروريستي تعدادي از اتباع لبناني را در روستاي السلامه سوريه ربوده و سپس به يك پايگاه اطلاعاتي- كيليس- متعلق به سازمان اطلاعات تركيه منتقل كرده و تحت بازجويي اين سرويس قرار داده اند. يك روز پس از آن، مالك الكردي يكي از مزدوران عربستان كه عنوان معاون ارتش آزاد سوريه را دارد در مصاحبه با روزنامه سعودي الشرق الاوسط اصل خبر را تاييد كرد و در عين حال مدعي شد كه اين گروگانها در سوريه اند و به تركيه منتقل نشده اند اين خبر و اسناد آن به خوبي رابطه تروريست هاي داخل سوريه را با دو كشور تركيه و عربستان ثابت مي كند.
4-يك گزارش رسمي دولت سوريه كه عليرغم آنكه دو ماه از اعلام رسمي و رسانه اي آن گذشته از سوي دولت فرانسه تكذيب نشده، بيانگر آن است كه مقامات اطلاعاتي فرانسه با راه اندازي مراكزي در سه كشور همسايه سوريه- يعني لبنان، اردن و تركيه- به آموزش و سرويس دهي عوامل مسلح ضدسوري مبادرت مي ورزند كه عمده آنان غيرسوري بوده و عضو القاعده مي باشند. جالب اين است كه چند روز پيش از حادثه حولا يك مقام ارشد القاعده قتل بشار اسد و ساير اعضاي دولت سوريه را واجب اعلام كرد و يك مفتي سعودي- وهابي- براي ترور بشاراسد 450 هزار دلار جايزه تعيين كرد.
5-يك روز پس از حادثه حولا و در روزي كه عنان براي پيگيري ماموريت خود و ديدار با مقامات سوريه وارد اين كشور شد و از قضا در فرودگاه دمشق از همكاري دولت سوريه با ناظران بين المللي تشكر كرد، ماهر النعيمي نفر دوم مخالفان بشار اسد اعلام كرد كه طرح عنان شكست خورده و ديگر موضوعيت ندارد. پيش از اين هم مخالفان از پذيرش آن بخش از بندهاي شش گانه طرح صلح عنان كه به پايان دادن به خشونت برمي گشت، خودداري كردند و براي حتي يك روز سلاح هاي خود را كنار نگذاشتند و حال آنكه عنان با صراحت از خارج شدن ارتش سوريه از شهرها- از جمله شهر حمص- خبر داده بود. حادثه حولا درست در زماني اتفاق افتاده كه ارتش سوريه در حمص به پادگانها بازگشته اند و پس از پاكسازي 12 اسفند سال گذشته اين شهر حالت عادي به خود گرفته بود.
با اين وصف تحولات جاري سوريه و اهداف منطقه اي و بين المللي را مي توان اينگونه صورت بندي كرد:
الف: فرايند سياسي در سوريه تا آنجا كه به دولت اين كشور برمي گردد تا حد زيادي پيش رفته است. دولت قانون اساسي را اصلاح كرده و آن را به معرض آراي عمومي گذاشته و با 57 درصد آراء شهروندان به تصويب رسيده است دولت تك حزبي را كنار گذاشته و به مخالفان اجازه تشكيل حزب و ائتلاف و... داده و با اين مبنا انتخابات 16 ارديبهشت گذشته را اجرا كرده و مجلس جديد بر اين اساس شكل گرفته است. ارتش سوريه هم به پادگان هاي خود بازگشته اند اما اين فرايند تا آنجا كه به جبهه مقابل- شامل گروه هاي تروريستي داخل سوريه و كشورهاي مخالف سوريه- برمي گردد شكل نگرفته است. اتحاديه عرب كه به جاي دفاع از يكي از اعضاي در برابر كشورهاي مهاجم، خود به ابزاري براي سقوط اين كشور تبديل شده، طرحي را مطرح كرد كه به طرح صلح عربي موسوم گرديد براساس اين طرح ناظران طي دو نوبت به سوريه گسيل شدند و دولت سوريه هم با آنان همكاري كرد ولي در نهايت اعضاي آسيايي اتحاديه عرب شامل عربستان و قطر روند اعزام ناظران را متوقف و از شوراي امنيت سازمان ملل خواستار مداخله در امور سوريه شدند.
آمريكايي ها طرح جديدي پس از پاكسازي حمص از سوي دولت سوريه- 12 اسفند سال گذشته- و هم زمان با اجلاس تونس ارائه كردند و بر مبناي آن كوفي عنان به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب مأمور شد تا از طريق يك طرح سياسي به سوريه براي رسيدن به دمكراسي و پايان دادن به خشونت ها كمك كند. عنان در سوريه، ايران و روسيه مورد استقبال قرار گرفت و با همكاري روسيه و چين اعزام 300 ناظر بين المللي هم به تصويب شوراي امنيت رسيد و ناظران در يك ماه گذشته در شهرها و روستاهاي مختلف سوريه حضور پيدا كرده اند اما درست در زماني كه اين ناظران بايد گزارش و جمع بندي و پيشنهادات خود را درباره مسايل سوريه ارائه دهند، آمريكايي ها از لزوم توسل به شيوه حمله نظامي به سوريه حرف مي زنند. اين دو موضوع به خوبي نشان مي دهد كه هم عربستان و قطر كه اعزام ناظران اتحاديه عرب را پيشنهاد كردند و هم آمريكايي ها و انگليسي ها كه اعزام ناظران بين المللي را پيشنهاد كرده و به تصويب رساندند دنبال حل واقعي موضوع نبودند بلكه اعزام ناظران در شرايطي كه عمليات و اقدام نظامي عليه سوريه به بن بست رسيده بود را يك فرجه و فرصت براي خط زدن طرح سياسي و ايجاد اجماع حول محور اقدام امنيتي و بازگشايي مسير پيروزي طرح امنيتي مي دانستند و از اين رو بي جا نيست اگر بگوئيم «عنان» - شايد بي آنكه بخواهد- جاده صاف كن فاجعه روز دوشنبه حولا بوده است.
ب: اگر به حادثه روستاي حولا و مسايل پس از آن نگاه بياندازيم آن را شبيه ماجراي روستاي قانا در استان صور لبنان در جريان جنگ 33 روزه يا حادثه مدرسه انرواي غزه در جريان جنگ 22 روزه مي بينيم يعني ارتكاب جنايت براي پايان دادن به يك روند و آغاز كردن يك روند ديگر. در ماجراي حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به كودكان و زنان در قانا كه در روز نوزدهم جنگ 33 روزه اتفاق افتاد، يكي از افسران ارشد ارتش آن رژيم فاش كرد كه: «براي رها شدن گريبان اسرائيل از جنگي كه شكست اسرائيل در آن قطعي بود، به وقوع جنايتي هولناك نياز داشتيم و از اين رو قانا به شوراي امنيت امكان داد تا قطعنامه 1701 را صادر و از فروپاشي ارتش اسرائيل جلوگيري كند.» در جريان جنگ 22 روزه نيز زماني كه جناح سياسي اسرائيل- دولت اولمرت- بر ادامه جنگ تا نابودي حماس تأكيد مي ورزيد و اين كار از نظر نظاميان غيرممكن بود، ارتش تل آويو با توسل به جنايت انروا به دولت فهماند كه بايد شكست را در جنگ بپذيرد و بيش از اين به ارتش فشار نياورد. در واقع حادثه حولا از نظر ماهيت كاملا اسرائيلي است و به نظر نگارنده اصلي ترين متهم حادثه به حساب مي آيد اين حادثه هر چه بود روند سياسي را به پايان راه رساند و از اين رو هم زمان آمريكايي ها و ساير اعضاي گروه G8 با اخراج سفراي سوريه و مقامات عربستان و قطر با تعيين جايزه براي ساقط كردن بشار و مخالفان آموزش ديده و مسلح سوريه به طور رسمي پايان روند سياسي را اعلام كردند.
ج: اعلام پايان راه حل سياسي در سوريه به معناي آن نيست كه راه حل امنيتي در سوريه راه به جايي مي برد چرا كه اگر منظور «مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك آمريكا از راه حل نظامي، حمله خارجي به سوريه باشد، مانع روسيه و چين در شوراي امنيت هنوز پابرجاست و اختلاف كشورهاي اروپايي براي حمله به سوريه نيز كماكان وجود دارد كما اينكه دو روز پيش «لوران فابيو» وزير خارجه فرانسه به لوموند گفت مداخله نظامي در سوريه منطقه را درگير جنگ مي كند و به مقابله جدي ارتش سوريه مي انجامد از آن طرف كشورهاي خاص همسايه سوريه شامل عربستان، قطر، اردن و تركيه نيز عليرغم آن كه كمك هاي مهمي به مخالفان مسلح بشار اسد مي كنند اما هيچكدام قادر به واگذاري بخشي از سرزمين خود به عنوان سكوي اقدام نظامي عليه سوريه نيستند بنابراين بن بست امنيتي كماكان وجود دارد و اين همه در حالي است كه دولت، ارتش، مردم، نيروهاي امنيتي سوريه و همراهان بين المللي و منطقه اي بشار اسد كماكان روي حفظ سوريه و به شكست كشاندن برنامه غرب و رژيم صهيونيستي تأكيد دارند.
سعدالله زارعي

 



جشن ! (گفت و شنود)

گفت: مدتي است كه مدعيان اصلاحات پشت سر هم جلسه مي گذارند تا براي ورود دوباره به عرصه سياسي نظام، راهي پيدا كنند!
گفتم: خب! به نتيجه اي هم رسيده اند؟
گفت: بعضي از آنها مي گويند با آنهمه ساختارشكني در فتنه 88 ديگر راهي باقي نمانده است.
گفتم: اين بعضي ها عقلشان از بقيه بيشتر كار مي كند.
گفت: همين بعضي ها مي گويند، با منافقين و ماركسيست ها و سلطنت طلب ها ائتلاف كرديم، به نفع آمريكا و اسرائيل شعار داديم، به ساحت امام حسين(ع) و حضرت امام(ره) اهانت شد، ساكت بوديم، كلمه اسلام را از جمهوري اسلامي ايران خط زديم و... پس حالا چه انتظاري داريم كه مردم دوباره ما را بپذيرند؟!
گفتم: راست ميگه! هر كلكي بزنند، شناخته مي شوند... يارو در يك مجلس جشن شركت كرده و حسابي مشغول خوردن بود. يكي از او پرسيد؛ شما را كي دعوت كرده؟ يارو گفت؛ من از خانواده داماد هستم. و طرف گفت؛ ولي اينجا جشن تولده نه عروسي!

 



آيت الله آملي لاريجاني: مجلس نهم به اعتماد مردم و نظام پاسخ مثبت بدهد

رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد كه نمايندگان مجلس مصالح كشور را در نظر بگيرند و به اعتماد مردم و نظام اسلامي، پاسخ مثبت بدهند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي با تسليت فرا رسيدن ايام ارتحال حضرت امام(ره) گفت: هر روز و هر سالي كه از ارتحال حضرت امام(ره) مي گذرد اهميت راه و نظريه ايشان در باب احياي حكومت ديني بر همه بيشتر روشن مي شود و امام به معناي واقعي كلمه احياگر اسلام در جهان است.
رئيس قوه قضائيه، «اصرار و تاكيد حضرت امام بر جدا نبودن دين از سياست و تلاش براي عملي كردن اين نظريه و همراه كردن مردم با آن را» از ويژگي هاي اصلي حركت و تلاش حضرت امام دانست و تاكيد كرد: نظريه عدم جدايي دين از سياست را برخي بزرگان دين در دوره معاصر و در دوران قبل نيز مطرح كرده اند و در اصل و مباني ديني ما نيز به آن تاكيد شده است اما اين حضرت امام بودند كه با مجاهده و تلاش فراوان و همراه كردن امت اسلامي احياگر حكومت ديني شدند و نظريه جدا نبودن دين از سياست را در صحنه عملي متبلور ساختند.
آملي لاريجاني «عدم جدايي دين از سياست را نظريه مهم ديني و بزرگ ترين سلاح امت اسلام» اعلام كرد و با اشاره به بيداري اسلامي در جهان اسلام تلاش ملت هاي مسلمان در كشورهاي اسلامي نظير مصر، تونس، الجزاير و ساير كشورها را برگرفته از حركت و تلاش حضرت امام دانست و گفت: ويژگي مهم راه و حركت امام ايستادگي و تاكيد بر ارزش هاي الهي و اجراي حدود الهي بود و همگان به ياد دارند كه امام چگونه در مقابل تلاش عده اي براي نفي اجراي قانون حدود و قصاص ايستادند و چگونه در مقابل عده اي از روشنفكرها و سياسيون ملي گرا كه تلاششان حذف اسلاميت نظام بود ايستادگي كردند.
رئيس قوه قضائيه تاكيد بر قدرت ديني بر پايه ولايت فقيه را نكته برجسته نظريه سياسي حضرت امام(ره) دانست و گفت: مصلحت امت اسلام در تبعيت از ولايت فقيه است و در طول تاريخ تاكنون هيچ فقيهي كشور را نفروخته است اما از ميان روشنفكراني كه همواره خواهان كمرنگ شدن و حذف اسلام از زندگي و راه و حركت مردم ايران بوده اند كساني كشور را فروخته اند.
آملي لاريجاني حضرت امام خميني را از سياسي ترين سياسيون دانست و اظهار داشت: در عين حال، حضرت امام هيچ گاه در ابعاد سياسي محدود نبودند و هرگز اجازه ندادند سياست بر امور اخلاقي، ديني، فقهي، فلسفي و عرفاني ايشان سايه بيندازد و نامه حضرت امام به گورباچف سند ماندگاري از چند بعدي بودن ايشان است.
رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به شروع كار مجلس نهم، نمايندگان را در عمل به توصيه هاي مقام معظم رهبري فراخواند و گفت: مجلس شوراي اسلامي عصاره جامعه اسلامي و به موجب قانون اساسي، داراي پايگاه بسيار بالايي است و نمايندگان حتما بايد بر اين اساس، مصالح كشور را در نظر بگيرند و به اعتماد مردم و نظام اسلامي، پاسخ مثبت دهند.
آيت الله آملي لاريجاني وظيفه نمايندگي را وظيفه اي الهي توصيف كرد و خواستار اولويت دادن مصالح ملي به مصالح فردي و منطقه اي از سوي نمايندگان شد و با تاكيد بر اين كه نمايندگان و همه مسئولان و قواي مملكت بايد قانون را فصل الخطاب بدانند افزود: اميد داريم همه قوا با وحدت و همدلي در راه رسيدن به اهداف بلند نظام اسلامي تلاش كنند.
رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از برخي از رويه ها و برخي افراد و كارگزاران نظام اسلامي در بي توجهي به ارزش هاي اسلامي و عدالت و حيف و ميل بيت المال ابراز اميدواري كرد مسئولان و مردم جامعه اسلامي با تبعيت از راه امير المؤمنين علي(ع) تمام تلاششان را انجام دهند تا در مسير آن حضرت قرار بگيرند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي آئين نامه قانون نظارت بر اعمال قضاوت مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و برخي از مواد آن به تصويب رسيد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤سالگرد عروج ملكوتي روح خدا در كالبد زمان حضرت امام خميني(ره) را گرامي مي داريم كه با نفس مسيحايي خود موجب بيداري اسلامي در دنيا و شكست بت هاي امپراطوري شرق و غرب يكي پس از ديگري شد و انقلاب اسلامي را در ايران به يادگار و امانت گذاشت تا پرچم آن توسط خلف صالحش امام خامنه اي ان شاءالله به صاحب اصلي انقلاب حضرت ولي عصر(عج) سپرده شود بر روح بلندآوازه او درود و سلام و صلوات مي فرستيم و از خداوند براي او علو درجات و از او براي امتش و خلفش دعاي خير خواهانم.
طاهري
¤حضرت علي(ع) در يكي از سخنان گهربار خويش مي فرمايند: «پيروزي از فرد صبور و بردبار جدا نمي شود، هرچند كه سختي ها طولاني شوند.» اميدواريم اين رهنمودها سرلوحه زندگي ما قرار بگيرد.
2143---0913
¤در روزهاي 14 و 15 خرداد در كنار عزاداري ، رسانه هاي كشور به ويژه رسانه ملي بايد برنامه هايي ويژه به منظور معرفت افزايي نسبت به اين دو حادثه براي مردم داشته باشند.
1925---0916
¤اعتقاد بنده اين است كه هرچه تعداد جلسات مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 بيشتر شود مردم جهان بيشتر به حقانيت و مظلوميت مردم ايران پي مي برند و همچنين تنفر جهاني به نظام هاي سلطه گر زيادتر مي شود.
7561---0917
¤ در شروع كار مجلس دوره نهم خطاب به نمايندگان محترم اين جمله از سخنان ارزشمند حضرت علي(ع) خطاب به يكي از واليان را يادآوري مي كنم كه حضرت فرمودند: «همانا شغل و مقام براي تو طعمه نيست بلكه امانتي برگردن تو مي باشد.»
1347---0912
¤توصيه من به مجلس و دولت در سال توليد ملي اين است كه قانوني وضع كنند تا هر توليدكننده چنانچه محصولش استاندارد نيست جريمه سنگين شود. اين روش بهترين حمايت از كار و سرمايه ايراني خواهد بود و آرمان هاي توليد ملي را هرچه زودتر تحقق خواهد بخشيد.
8397---0912
¤خطاب به دشمنان و بريده شده هاي انقلاب بنويسيد اگر لازم باشد اقتصاد مقاومتي اوايل انقلاب را بار ديگر احيا مي كنيم ولي عزت و كرامت ايراني مسلمان را به جهان سلطه نمي فروشيم.
4732---0917
¤از نيروي انتظامي به خاطر پلمب نمايشگاه يزد به دليل پوشش نامناسب غرفه داران تشكر مي كنم اميدوارم در ساير استانها نيز شاهد چنين اقداماتي باشيم.
0206---0914
¤دولتمردان و نهادهاي مسئول به حدي در قضيه رعايت حجاب در جامعه كوتاه آمده اند كه روسري خانم هاي بدحجاب تا پشت گوش هايشان عقب رفته. متاسفانه موضوع انتخابات و رسيدن به كرسي رياست جمهوري اسباب كسب راي به هر قيمت براي بعضي از شخصيت ها شده و اين امر آنان را نسبت به ضروريات دين در جامعه بي تفاوت ساخته است. خداوند عاقبت كار همه را ختم به خير كند.
عسگري
¤از نيروي انتظامي درخواست مي شود به كمك بسيجيان دريادل به جمع آوري مانكن هاي خياباني اقدام كنند و جامعه را به سمت كمال و آرامش در اين ماههاي مبارك رجب و شعبان و رمضان سوق دهند.
8847---0919
¤براي بنده و خيلي هاي ديگر اين سوال مطرح است كه چرا خانم شيرين عبادي به عنوان يك ايراني تبار به اندازه يك هزارم مواضعي كه عليه ايران و مسئولين كشورمان مي گيرد و براي غربي ها خوش رقصي مي كند درخصوص تحركات شيخ نشين هاي عرب مانند قضيه الحاق بحرين به عربستان از خود واكنش نشان نمي دهد.
3419---0915
¤ در تاريخ 22/2/91 در قمصر كاشان پنج جوان لاابالي را در حين متلك گفتن به دختري، امر به معروف و نهي از منكر كردم كه به همين علت با من درگير شدند. يكي از آنها كه از قبل جراحت داشت به پزشك قانوني رفته و بابت آن طول درمان گرفته بنده ناهي از منكر ماندم و بازداشت و محكوميت به پرداخت دو ميليون تومان. آيا اين است نتيجه يك امر به معروف و نهي از منكر ساده؟
تكاور حياتي پور
¤ از مسئولين تيم اقتصادي دولت درخواست مي شود مشكل تورم و گراني و حقوقهاي زير 600-700 هزار توماني افراد مستأجر و داراي چند فرزند را حل كنند و به شعار بسنده ننمايند. يكي از علتهاي بي حيايي و فساد در جامعه قطعاً مشكل اقتصادي است. مسئولين وزارت صنعت معدن و تجارت هم فقط شعار ارزاني مي دهند و در عمل خلاف آن مشاهده مي شود.
اسدي
¤ مسئولين كشورمان بايد تجربيات به دست آمده در مبارزه با اعمال تروريستي اوايل انقلاب را براي كمك به دولت سوريه در اختيارشان بگذارند تا بتوانند با موفقيت از چالش هاي پيش رو عبور كنند.
8516---0919
¤ درخواست ما والدين دانش آموزان از مسئولين مدارس دولتي اين است كه در ايام تعطيلات تابستان مدارس باز باشد و به كمك انجمن اوليا و مربيان دانش آموزان را هر روز صبح تا 12 ظهر در مدرسه نگه دارند و با يك برنامه ريزي صحيح اوقات فراغت اين نسل را با كلاس هاي علمي و ورزش پركنند و نگذارند وقت شان در كوچه و خيابان به بطالت بگذرد.
حسيني
¤ در بيشتر خيابان هاي شهر مياندوآب بين 2 تا 4 كافه سنتي وجود دارد و بيشتر مشتريان اين اماكن نوجوانان بين 16 تا 20 سال هستند. از مسئولين امر بخواهيد خطر را احساس كرده و چاره انديشي كنند.
يك هموطن از مياندوآب
¤ بيمه طلايي فرهنگيان يك ماه مي شود كه خدمات نمي دهد جالب توجه اينكه هيچ توجهي به بازنشسته ها نيز نكرده اند.
2364---0919
¤ سه ماه از سال جديد مي گذرد با اين حال قشر بازنشسته تحت فشار و تورم هنوز با شرايط حقوقي سال قبل حقوق دريافت مي كند. در چنين شرايطي آنچه كه بيش از هر چيز ما را آزار مي دهد سخنان وزير اقتصاد است كه از اجراي دومين مرحله طرح هدفمند كردن يارانه ها سخن مي گويد و دردمان را دوبرابر مي كند.
8516---0919
جوابيه سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 30/1/91 تحت عنوان «پيشنهاد دارم درختكاري اجباري شود» به آگاهي مي رساند: درختكاري يكي ازا عمال نيكي است كه ريشه در آداب اسلامي و فرهنگ دارد. ائمه معصومين(عليهم السلام) همواره مسلمانان را به بازپروري و احياء طبيعت، از جمله اراضي و جنگل ها، تشويق و ترغيب مي كردند، چنان كه رسول اكرم(ص) مي فرمايد: «احي بلدك الميت»، (زمين مرده و باير شهر خود را آباد كن). در همين راستا يكي از سياستهاي اصلي شهرداري تهران فرهنگسازي و پيوند شهروندان محترم تهراني با فضاي سبز و گل و گياه، درختكاري و روشهاي كاشت آنها بوده است. توزيع ساليانه بيش از يك ميليون اصله درخت، احداث و راه اندازي كلينيك هاي گياه پزشكي و ارائه رايگان خدمات مشاوره اي به شهروندان، برپايي نمايشگاههاي گل و گياه، و... نمونه هايي از اين خدمات بوده كه طي سالهاي اخير انجام پذيرفته است. لذا ترويج فرهنگ درختكاري و مراقبت از آن در ميان مردم و ترغيب آنان به اين امر پسنديده كه داراي بركات فراواني مي باشد راه حلي بسيار مناسب براي توسعه فضاي سبز شهري و درختكاري مي باشد و مردم شهيد پرور ام القراي ميهن اسلامي جهت كاشت درخت كه از سنتهاي پيامبر اسلام (ص) مي باشد نياز به طرحي اجباري در اين زمينه نخواهند داشت. علي اي حال پيشنهاد آن شهروند محترم در خصوص لحاظ درختكاري به عنوان يكي از شروط صدور پروانه ساختمان، پيشنهاد قابل توجه و تأملي بوده كه اين سازمان زمينه هاي اجرايي كردن آن را بررسي خواهد نمود. ضناً شهروند محترم مي توانند جهت پيگيري موضوع و همفكري در اين خصوص به معاونت آموزش و پژوهش اين سازمان مراجعه نمايند.
 



ضرغامي: سران فتنه مي خواستند يكطرفه به تلويزيون بيايند و بيانيه بخوانند

رئيس رسانه ملي در همايش امنيت پايدار گفت: من شخصا با سران فتنه گفت وگو كردم و به آنها گفتم شما هم بياييد و گفت وگو كنيد، اما آنها مي خواستند يك طرفه بيايند و بيانيه بخوانند!
سيدعزت الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما در همايش امنيت پايدار كه به همت دانشگاه جامع امام حسين(ع) برگزار شد، گفت: امنيتي كردن اموري كه امنيتي نيست، خود باعث از بين بردن امنيت پايدار مي شود.
وي افزود: يكي از بهترين پايلوت هاي بررسي اين موضوع فتنه 88 است. حادثه فتنه در اوج قدرتمندي نظام و مشاركت بالاي مردم ناگهان اتفاق مي افتد و خيلي ها را غافلگير مي كند.
ضرغامي ادامه داد: نيروهايي قبل از وقوع فتنه در جامعه وارد مي شد كه ديده نمي شد و از ديد خواص مغفول مانده بود اما اثرگذاري خود را گذاشت.
رئيس سازمان صداوسيما خاطرنشان كرد: همانطور كه آنها بعدا اعلام كردند، بحث شان تقلب نبود و مشكل به وجود آمده ناشي از چيزهاي ديگري بود كه كم كم آن را اعلام كردند.
ضرغامي در ادامه تصريح كرد: بخشي از كار مقابله با فتنه جمع كردن كف خيابان ها بود كه توسط نهادهاي امنيتي انجام مي شد و در كنار آن بايد بر روي افكار عمومي كار بسيار وسيعي انجام مي شد.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب در آن زمان از ما خواستند كه جداسازي كنيم و نشان دهيم افرادي كه الان در كف خيابان ها امنيت را برهم مي زنند، غير از 13ميليوني هستند كه به جريان مقابل راي دادند.
ضرغامي با بيان اينكه گفت وگوهاي تلويزيوني و مصاحبه هاي زيادي در اين خصوص صورت گرفت، گفت: من شخصا با سران فتنه گفت وگو كردم و به آنها گفتم شما هم بياييد و گفت وگو كنيد اما آنها مي خواستند يك طرفه بيايند و بيانيه بخوانند، از طرفي برخي از آقايان هم نيامدند و مي خواستند ببينند در آينده چه مي شود و بخشي هم كه مخالف فتنه بودند، براي صحبت كردن شرط مي گذاشتند و مي خواستند بسيار تند صحبت كنند.
رئيس سازمان صداوسيما با بيان اينكه اصلي ترين كار ما عادي سازي شرايط بود، گفت: مصاحبه هايي با مردم صورت مي گرفت كه آنها عمل فتنه گران را تقبيح مي كردند و اين به عادي شدن شرايط كمك مي كرد.
ضرغامي ادامه داد: همين طور در چهار سال پيش و ايام عيد كه آمريكا تبليغات فراواني براي حمله به ايران مي كرد، ما در جهت خنثي سازي آن گزارش هايي از عادي بودن شرايط در ايران و خريد شب عيد مردم پخش مي كرديم كه اين خودش يك كار امنيتي بود.
وي ادامه داد: تلاش دشمن اين است كه نشان دهد مردم اميدي به آينده ندارند و مايوس هستند و هرگونه سياه نمايي و تخريب كه به اسم انتقاد و دفاع از مردم و حتي براي اعتمادسازي صورت مي گيرد، امري نادرست است.
رئيس سازمان صداوسيما در ادامه خاطرنشان كرد: برخي مي گويند دولت را نبايد مثل سابق تعريف كرد و يا وقتي خدمات دولت را مي گوييم، حرف هايي به ما مي زنند بايد به مردم اميد دهيم و خدمات دولت گفته شود.
ضرغامي تاكيد كرد: امروز ما جنگ اقتصادي داريم و دشمن مي خواهد اقتصاد ما را شرطي كند.
وي افزود: در جلسه اي كه با رئيس جمهور و برخي وزرا و نهادهاي امنيتي داشتيم، مطلبي را گفتم و آن اين بود كه چند هفته پيش در حال پياده روي نزديك سبزه ميدان بودم كه ديدم انگار چند نفر در حال دعوا هستند و مردم جمع شده اند اما جلوتر رفتم و ديدم كه دعوا نيست و آقايي وسط جمع ايستاده و با موبايل قيمت دلار و اجناس را مي گيرد و بلند مي گويد و بقيه در گوشه اي قيمت اجناس را در سراسر كشور اعلام مي كردند؛ حال معلوم نيست آدمي كه معلوم نيست با كجا ارتباط دارد، قيمت را در كشور تعيين مي كند.
ظرفيت هاي ژئوپلتيك ايران
همچنين در همايش امنيت پايدار جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: ما ظرفيت هاي اثرگذاري بر روي ذهن دشمنان داريم و اين مدل بازدارندگي جديد است، لذا هر وقت سخن از ظرفيت هاي ژئوپلتيك خود مي كنيم، جهان به هم مي ريزد.
سردار حسين سلامي در همايش امنيت پايدار كه در دانشگاه جامع امام حسين (عليه السلام) برگزار شد، با اشاره به حضور رژيم اشغالگر اسرائيل به عنوان عامل ناامني در منطقه افزود: رژيم صهيونيستي به عنوان منبع تهديد امروز تكيه گاه هاي ژئوپلتيك خود را در منطقه در حال از دست دادن مي بيند.
جانشين فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: آمريكا و غرب امروز از فضاي ميدان راهبردي به ميدان هاي عملياتي تنزيل سطح دادند و از فضاي دور به حضور مستقيم روي آوردند آنها مستقيما در لايه هاي امنيتي در تماس با حوادث هستند.
وي افزود: در گذشته ديگران هزينه مي كردند و آمريكا منافع را مي برد اما الان آمريكايي ها هزينه مي كنند و ديگران منافع را مي برند. آمريكايي ها براي حفظ وضعيت موجود و جلوگيري از زوال زودرس مجبور هستند به پاتك هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و امنيتي نظامي دست بزنند.
سلامي با بيان اينكه حداكثر استفاده از ژئوپلتيك خود را در دستور كار داريم گفت: موقعيت و ظرفيت خليج فارس فقط در اختيار ايران است و اين ظرفيت مي تواند توليد هراس و بازدارندگي در برابر دشمن داشته باشد.
جانشين فرمانده كل سپاه ادامه داد: ما ظرفيت هاي اثرگذاري بر روي ذهن دشمنان داريم و اين مدل بازدارندگي جديد است ما هر وقت سخني از ظرفيت هاي ژئوپلتيك خود مي كنيم جهان به هم مي ريزد.
بنابراين گزارش سرلشكر پاسدار سيديحيي رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا كه از سخنرانان اصلي اين همايش بود، در حاشيه اين همايش گفت: بنيادي ترين مولفه امنيت پايدار رضايت مردم از دولتمردان و نظام سياسي كشور است و با حضور همه جانبه ملت ما در صحنه همچون انتخابات مجلس نهم و حضور قدرتمندانه دستگاه هاي متولي امنيت پايدار عليرغم تلاش بيگانگان براي نشان دادن يك نوع عدم سرمايه گذاري خارجي در زيرساخت ها از صنعت نفت كشورمان، شاهد موفقيت نظام جمهوري اسلامي هستيم.
سرلشكر مصطفي ايزدي معاون ستاد كل نيروهاي مسلح نيز با بيان اينكه حدود 340 مقاله به همايش امنيت پايدار واصل شده است، گفت: اين يعني قابليت هاي عملي خوبي از لحاظ تئوريك در اين حوزه داريم و از نظر عملي هم در مقابله با گروهك هاي تروريستي در غرب و شمال غرب مطالب بسيار ارزشمندي داريم كه براي بشريت و نسل هاي آينده قابل استفاده است.

 



قرائت جديد از انتقاد پذيري (خبر ويژه)

روزنامه ايران مورخه 10/3/1391 در صفحه نخست خود ضمن انعكاس بخشي از گفته هاي جمشيد پژويان مشاور اقتصادي وزير اقتصاد و رئيس شوراي رقابت نوشت:«اخلال گران در هدفمندي يارانه ها را محاكمه كنيد. برخي با اظهار نظرهاي سياسي مي خواهند دولت فاز دوم هدفمندي يارانه ها را اجرايي نكند».
اين روزنامه همچنين در سرمقاله خود مي نويسد:
«افراد و گروههاي مغرضي كه با كينه توزي و دشمني بي حد و مرز با دولت حاضر به قرباني كردن اقتصاد ملي پاي منافع حزبي، شخصي و گروهي خود هستند، بايد در پيشگاه ملت ايران مورد بازخواست قرار بگيرند.»
بدين ترتيب از روزنامه ايران، منتقدان به زمان اجراي طرح دوم يا بايد محاكمه انقلابي بشوند و يا به عنوان متهم در يك دادگاه مردمي حاضر شوند. بدين ترتيب فقط تأييدكنندگان دوست شمرده مي شوند و ابراز هر نظر مخالف حتي اگر دوستانه و مشفقانه باشد خيانت شمرده مي شود. به نظر مي رسد بر اين اساس دولت طرحي را به مجلس محترم ارائه كند كه براساس آن كليه منتقدان به زمان ادامه طرح هدفمندي يارانه ها مي بايد محاكمه و يا به دادگاههاي صحرايي سپرده شوند. كمترين مجازات آنها نيز نفي بلد باشد به اين مي گويند جديدترين قرائت از انتقاد پذيري.

 



نگران كراوات هستيد يا برندهاي اروپايي؟! (خبر ويژه)

روزنامه «هفت صبح» مورخه 10/3/91 كه با حمايت ويژه حلقه انحرافي منتشر مي شود در صفحه نخست خود به عنوان خبر ويژه با حروف درشت اين تيتر را برجسته كرده است:
«فروش كراوات ممنوع شد»
در ابتداي اين گزارش آمده است: «در حاليكه طرح مبارزه با بدحجابي به شدت از سوي نيروهاي انتظامي در حال پيگيري است، دامنه مقابله دستگاه هاي انتظامي به اصناف هم رسيده است. ديروز بحث ممنوعيت فروش كراوات در فروشگاه هاي پوشاك مردانه مطرح شد. ممنوعيتي كه به گفته برخي از فروشندگان بيشتر از هميشه نمايندگي هاي برندهاي معروف را نشانه گرفته است.»
با اين همه مديران «هفت صبح» كه اين خبر را به عنوان خبر و گزارش اول خود مهم شمرده اند بالاخره تكليف خوانندگان را روشن نكرده اند كه بيشتر نگران ممنوعيت فروش كراوات به عنوان نماد فرهنگ غرب هستند و يا نگران ضرر و زيان نمايندگي هاي برندهاي معروف لباس كه متأسفانه علي رغم تحريم كشورمان از سوي اروپايي ها و آمريكايي ها بازهم در شمال شهر تهران و ديگر مناطق اعيان نشين به وفور يافت مي شود و فروشندگان و واردكنندگان با خيال راحت به بريدن گوش خلق الله مشغول هستند؟!

 



درخواست غرامت گروگان هاي آمريكايي از ايران رد شد (خبر ويژه)

ديوان عالي آمريكا، شكايت 100 تن از اتباع اين كشور را كه خواستار غرامت از ايران بودند، وارد ندانسته و رد كرد.
اين شكايت به حوادث تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان ايراني در سال 58 مربوط بود.
بي بي سي گزارش داد: ديوان عالي آمريكا درخواست گروگان هاي آمريكايي را براي احياء پرونده شكايتشان جهت دريافت غرامت از ايران، رد كرد.
حدود 100 نفر كه گروگان هاي آمريكايي سه دهه پيش در ايران و برخي بازماندگانشان را شامل مي شوند از ديوان عالي آمريكا خواسته بودند اجازه دهد پرونده شكايت آنان براي دريافت غرامت از دولت ايران، بار ديگر به جريان افتد.
اين عده در شكايتي كه حدود ده سال پيش در يك دادگاه بدوي مطرح كردند خواستار دريافت بالغ بر شش ميليارد دلار غرامت از ايران شده بودند اما دادگاه بدوي اين درخواست را رد كرد.
براساس شكايت اوليه، هر يك از گروگان هاي سابق مبلغ 10 هزار دلار به ازاي هر روز كه در بازداشت بود دريافت مي كرد.
اين دادگاه در سال 2002 ميلادي بنا به درخواست وزارت امور خارجه آمريكا، از دريافت غرامت اين آمريكايي ها از ايران جلوگيري كرده بود.
براساس راي دادگاه، پيمان نامه موسوم به بيانيه هاي الجزيره كه بين ايران و آمريكا به امضا رسيد و به آزادي گروگان ها منجر شد، دولت و يا شهروندان آمريكا مجاز نيستند با راي محاكم آمريكايي خواستار غرامت از ايران شوند.
شاكيان قصد داشتند غرامت موردنظر را از دارايي هاي مسدود شده ايران در آمريكا دريافت كنند.
وكيل آنها مي گويد قبل از سقوط شاه در ايران، مقاديري از پول ايران نزد بانك هاي آمريكايي سپرده شده بود كه در زمان رياست جمهوري جيمي كارتر مسدود شده، و همچنان در بانك هاي آمريكا موجود است.
طبق يكي از مفاد پيمان نامه الجزاير كه با وساطت الجزاير بين ايران و آمريكا امضا شد، رسيدگي به شكايت دو طرف از جمله در ارتباط با گروگان گيري كارمندان سفارت ايالات متحده در تهران تنها در صلاحيت دادگاه بين المللي ويژه بررسي دعاوي دو كشور است.
ديوان عالي آمريكا طبق رويه متعارف خود، در راي روز سه شنبه دليلي براي رد شكايت گروگان هاي سابق اعلام نكرد.
هر چند ديوان عالي آمريكا درخواست به ناحق اين 100 نفر را رد كرده است اما درباره پول هاي بلوك

 



يونايتدپرس: اسرائيل باز هم اشتباه كرد بشار اسد ماندني است (خبر ويژه)

طي ماه هاي گذشته بارها مقامات رژيم صهيونيستي پيش بيني كردند كه دولت سوريه سقوط مي كند و حتي وعده هاي چند هفته اي را براي سرنگوني بشار اسد مطرح كردند ولي محاسبات آنها غلط از آب درآمد.
در همين حال، خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس ديروز -10 خرداد- نوشت: «گزارش سازمان هاي اطلاعاتي اسرائيل حاكي از آن است كه «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه در قدرت باقي خواهند ماند و اين برخلاف آن چيزي است كه «ايهود باراك» وزير دفاع اسرائيل چند ماه قبل گفته بود بشار اسد در چند هفته آينده سقوط خواهد كرد.»
بنابراين گزارش، تنها باراك نبوده كه پيش بيني سقوط بشار اسد را كرده است و شوراي امنيت ملي اين رژيم كه وابسته به دفتر نخست وزير اسرائيل است در تحقيقات و بررسي هاي خود پيش بيني نموده كه حضور بشار اسد در قدرت مسئله چند روز يا چند هفته خواهد بود!
از سوي ديگر؛ روزنامه معاريو نوشت: «اوري حزان» پژوهشگر مركز تحقيقات سياسي وزارت خارجه اسرائيل توانسته است تعدادي از مسئولين اسرائيلي از جمله «ديويد ولتسر» و «اويگدور ليبرمن» وزير امور خارجه اين رژيم را با پيش بيني هاي خود قانع كند كه احتمال باقي ماندن خاندان اسد در قدرت بالا خواهد بود و اين امر در مورد ساختار كنوني نيز صدق مي كند.»
ه شده ملت ايران در آمريكا كه وكيل شاكيان اين پرونده نيز اعتراف كرده است، حكمي صادر نكرده است.!

 



وكيل مهدي هاشمي: موكلم قلدري كرده ولي از نوع مثبت! (خبر ويژه)

وكيل مهدي هاشمي از بازگشت قريب الوقوع موكلش به كشور خبر داده و مدعي شد وي در معرض هيچ اتهامي نيست!
محمود عليزاده طباطبايي در گفت وگويي مفصل با روزنامه شرق كه بيشتر شبيه يك رپرتاژ آگهي است اتهامات مهدي هاشمي را سراسر كذب و شانتاژ رسانه اي خواند و مدعي شد نه مدعي العموم و نه شاكي خصوصي عليه وي شكايتي نكرده است!
وي در بخش ديگري از اظهارات خود با ذكر خاطره اي از ديدار با يك مقام قضايي از قول وي ادعا كرد كه اظهارات سخنگوي قوه قضائيه درباره مهدي هاشمي را رسانه اي نكنيد، خبرنگاران سؤال كردند و دادستان هم يك جوابي دادند! اين ادعا در حالي است كه بارها سخنگوي قوه قضائيه تأكيد كرده است كه هيچ تبعيضي در محاكمه نيست و از جمله مهدي هاشمي با آمدن به ايران تعقيب خواهد شد.
وكيل مهدي هاشمي در ادامه موكل خود را «قلدر» اما از نوع «مثبت»(!) مي خواند و در توضيح مثبت بودن اين قلدري مي گويد؛ «بار مثبتش اين است كه وقتي رئيس سازمان بهينه سازي مصرف سوخت بود يا حتي قبلش در صنايع دريايي، براي سازمانش به اين وزارتخانه يا آن وزارتخانه دستور مي داد.»! مسئله قابل توجه در اظهارات عليزاده طباطبايي كه شباهت زيادي به اظهارات پيشين موكل خود دارد، خط و نشان كشيدن براي دستگاه قضا و تعيين تكليف براي آن است؛ از جمله اينكه بايد دادگاه علني بوده و از تلويزيون پخش شود، محاكمه عادلانه باشد، اگر اتهام از نوعي است كه بازداشت الزامي است بازداشت انجام شود و... عليزاده در بخش ديگري از مصاحبه نيز از قول آقاي هاشمي درباره عكس العمل وي نسبت به بازداشت فرزندش مي گويد: «آقاي هاشمي گفت من كه بچه نيستم (عكس العملي نشان دهم) اين همه اجحاف شده؛ خب يكي هم نسبت به بچه من.»!
نوع اظهارات عليزاده از طرف خود و موكلانش به نحوي است كه مي كوشد به مخاطب القاء كند اجحاف در قوه قضائيه يك رويه معمول است و چون اين بار پاي مهدي هاشمي در ميان است، دستگاه قضا بايد عادلانه برخورد كند!

 



حالا ديگه فراموش كردن حق مردم است ! (خبر ويژه)

يك گزارش موثق از تلاش و نشست هاي پي در پي شماري از مدعيان اصلاحات با هدف زمينه سازي براي ورود دوباره به عرصه سياسي كشور حكايت مي كند. در اين نشست ها از حضور ساختارشكنانه مدعيان اصلاحات در فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 و قانون شكني ها و آشوب آفريني ها در آن مقطع با عنوان اصلي ترين مانع در راه بازگشت دوباره اصلاح طلبان به حلقه نظام ياد مي شود. در جريان اين نشست ها، يكي از حاضران خطاب به خاتمي مي گويد؛ شركت شما در انتخابات مجلس نهم مي تواند يك گام در نفي گذشته تلقي شود ولي بسياري از رخدادهاي بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم از ذهن مردم پاك شدني نيست. وي به خودداري خاتمي و موسوي و كروبي از تن دادن به قانون و فرار از شمارش صندوق هاي مورد اشاره آنها كه نظام با آن موافقت و بر آن اصرار نيز كرده بود، به عنوان حركتي كه از نگاه مردم غيرقابل قبول بوده و نشانه نفي شعار قانونمداري اصلاح طلبان است اشاره مي كند و يكي ديگر از حاضران! با اعتراض به نفر قبلي مي گويد؛ چرا صورت مسئله را پاك مي كنيد! چرا به ائتلاف ما با منافقين، سلطنت طلب ها و ماركسيست ها اشاره نمي كنيد؟ چرا از شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران» كه قبلا از سوي سايت وزارت خارجه اسرائيل پيشنهاد شده بود حرفي نمي زنيد؟ چرا، وقتي هوادارانمان روز 13آبان به نفع آمريكا شعار دادند و روز عاشورا به ساحت امام حسين(ع) اهانت كردند، سكوت كرديم؟! وي كه شديدا عصباني به نظر مي رسيد بعد از برشمردن چند نمونه ديگر از اين دست، كپي يكي از يادداشت هاي روزنامه كيهان را كه به اين نمونه ها پرداخته بود نشان مي دهد و مي پرسد؛ در مقابل اين ندانم كاري ها چه پاسخي براي افكارعمومي آماده كرده ايم كه انتظار بازگشت دوباره به عرصه سياسي را داريم؟!


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14