(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 خرداد 1391 - شماره 20229

حادثه پارك طالقاني به طور ويژه پيگيري مي شود
امحاي 60 تن مواد مخدر در 10 استان
موافقت پليس با اكران مسابقات فوتبال در سينماها
26 مبتلا و 6 فوتي، آخرين وضعيت تب كنگو در كشور
مرگ كارگر 17 ساله زير آوار گودبرداري غيراصولي
سپرده گذاران احسان الزهراي همدان: معاون رئيس جمهور به وعده خود عمل كند
دانشجويان دختر با معدل بالاي 15 ميهمان دائم مي شوند
ليست انتظار كاشت حلزون هر سال طولاني تر مي شود
واژگوني علت 30درصد از تصادفات جاده اي
مرگ 2 كودك در اتوبان همت
انتصاب سرپرست واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد
رئيس سازمان مديريت بحران كشور: 200 خانوار «رويدري» در معرض ريزش كوه قرار دارند
2 قاچاقچي و گروگانگير در زاهدان اعدام شدند
10 شتر براي سر اوباما 20 مرغ براي هيلاري
سرطان هديه آمريكا يي ها به مردم نجف
بازگشت به زندگي



پليس امنيت اعلام كرد
حادثه پارك طالقاني به طور ويژه پيگيري مي شود

ماموران پليس امنيت پيگيري و دستگيري عوامل حادثه پارك طالقاني را در دستور كار خود قرار دادند.
در پي حمله شنبه شب اراذل و اوباش به پارك طالقاني و تخريب تعداد زيادي از خودروها و ضرب و شتم مردم حاضر در پارك، پليس امنيت تهران پيگيري موضوع و شناسايي عوامل اين حادثه را در دستور كار خود قرار داده است.
به همين منظور تيم ويژه اي از ماموران پليس امنيت كار شناسايي و دستگيري عوامل حاضر در اين حادثه را در دستور كار خود قرار داده اند. تاكنون سرنخ هاي جديدي از عوامل حادثه به دست آمده است.
يك منبع آگاه در پليس تهران با تاييد اين موضوع به خبرنگار مهر گفت: اخبار منتشر شده در مورد قطعي برق و تقصير شهرداري در اين حادثه كذب محض است. به زودي اخبار جديدي در رابطه با اين حادثه منتشر مي شود ضمن اينكه ماموران پليس در اين پارك حضور دارند.
گفتني است شامگاه جمعه گروهي از اراذل و اوباش به پارك طالقاني حمله كرده و پس از آسيب رساندن به چند دستگاه خودرو از آنجا متواري شدند.
به گفته شاهدان عيني حدود 20 نفر از اراذل و اوباش با چند دستگاه موتورسيكلت وارد محوطه پارك شدند و با عربده كشي و تهديد شروع به شكستن شيشه هاي خودروهاي پارك شده در حاشيه پارك كردند.
برخي از شهروندان كه به رفتار اين افراد اعتراض كردند مورد حمله اراذل قرار گرفتند. اين افراد پس از چند دقيقه قدرت نمايي پارك را ترك كردند.

 



امحاي 60 تن مواد مخدر در 10 استان

مشاور دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از امحاي بيش از 60 تن انواع مواد مخدر در 10 استان كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، بابك دين پرست افزود: اين ميزان مواد در ده استان كشور از جمله سيستان و بلوچستان، كرمان، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، تهران، البرز، اصفهان، فارس و هرمزگان امحا خواهد شد.
مشاور دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: البته امكان افزايش حجم مواد مخدري كه امحا خواهد شد و تعداد استان ها تا ششم تيرماه وجود دارد.
دين پرست خاطرنشان كرد: همچنين در هفته اول تيرماه و همزمان با روز جهاني مبارزه با مواد مخدر، افتتاح 4 مركز درماني و كاهش آسيب موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر را خواهيم داشت كه در استان هاي خراسان جنوبي، مشهد و تهران، اين مراكز راه اندازي خواهد شد.
وي همچنين از راه اندازي دو اردوگاه نگهداري از محكومين مواد مخدر در شرايط سخت براي نخستين بار در كشور خبر داد و گفت: اين اردوگاه ها در راستاي اجراي ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر افتتاح مي شود.
به گفته دبير ستاد برگزاري سالروز جهاني مبارزه با مواد مخدر، همچنين برگزاري همايش بهبوديافتگان عرصه اعتياد در 10 استان كشور و برگزاري انواع مسابقات و كارگاه هاي آموزشي با موضوع پيشگيري اوليه اعتياد از برنامه هاي ديگري است كه در اين روز برگزار خواهد شد.

 



موافقت پليس با اكران مسابقات فوتبال در سينماها

پليس پايتخت با اكران مسابقات فوتبال جام ملت هاي اروپا (يورو 2012) در سينماها موافقت كرد.
در پي درخواست انجمن سينماداران در خصوص اكران مسابقات فوتبال جام ملت هاي اروپا (يورو 2012) فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اكران اين مسابقات در سينماهاي پايتخت صرفا با حضور آقايان و كسب مجوز لازم از اداره اماكن تهران موافقت كرد.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در اين خصوص اعلام كرد: آن دسته از سينماهايي كه در نظر دارند نسبت به اكران اين مسابقات اقدام كنند مي توانند از طريق انجمن سينماداران و با مراجعه به اداره اماكن فرماندهي انتظامي تهران بزرگ و اخذ مجوز براي اكران مسابقات فوتبال جام ملت هاي اروپا (يورو 2012) اقدام كنند.
بر اين اساس مجوز مذكور به جهت حفظ شان و شخصيت بانوان صرفا براي اكران آقايان صادر مي شود و سينماهاي ياد شده بايد حتما در اين خصوص توجه لازم را داشته باشند.
پليس پايتخت همچنين اعلام كرده است كه براساس هماهنگي صورت گرفته امنيت لازم براي آن دسته از سينماهايي كه مجوز اكران ا ين مسابقات را دريافت كنند توسط ماموران انتظامي تهران بزرگ تامين مي شود و در اين خصوص مشكلي وجود ندارد.

 



26 مبتلا و 6 فوتي، آخرين وضعيت تب كنگو در كشور

رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، به تشريح آخرين وضعيت بيماري تب كريمه كنگو در كشور پرداخت و گفت: مردم عادي به اين بيماري مبتلا نمي شوند بلكه افرادي كه در ارتباط با دام و كشتارگاه ها فعاليت دارند، در معرض ابتلا به تب كريمه كنگو قرار دارند.
دكتر محمدمهدي گويا در گفتگو با مهر اظهار داشت: متأسفانه بعضاً در خبرها مي خوانيم كه مردم عادي با خوردن گوشت دام به اين بيماري مبتلا مي شوند. در صورتي كه اين بيماري براي كارگران شاغل در كشتارگاه ها، قصابي ها و كساني كه با دام سر و كار دارند، است.
وي با اعلام اينكه از ابتداي سال جاري تاكنون 26 نفر در كشور به تب كريمه كنگو مبتلا شده اند، افزود: تا الان 6 نفر در اثر ابتلا به اين بيماري فوت شده اند كه يك مورد آن مربوط به كشور همسايه بوده است.
گويا ادامه داد: فصل بهار و تابستان فصل ابتلا به بيماري تب كريمه كنگو است ولي موارد ابتلا نسبت به 3 ماهه اول سال گذشته افزايش نداشته است.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت با اشاره به ماه هاي مبارك رجب، شعبان و رمضان افزود: ذبح و كشتار دام در اين ايام زياد است در نتيجه تماس با دام بيشتر است. لذا، به هموطنان توصيه مي شود از ذبح دام در منزل خودداري كنند و از خريد دامهايي كه غير از كشتارگاه ها ذبح شده اند، امتناع كنند.
گويا با اعلام اينكه دامها بعد از ذبح در كشتارگاه به مدت 24 ساعت در سردخانه مي ماند، گفت: در اين مدت ويروس از بين مي رود و مصرف گوشت خطري براي افراد ندارد.
بروز علائم شبيه سرماخوردگي و استخوان درد در مراحل اوليه و تب همراه با خونريزي در مراحل بعدي از نشانه هاي اين بيماري است و كادر درماني و افرادي كه با اين دسته از بيماران مواجه مي شوند بايد سريعاً مراتب را به مراكز بهداشتي درماني اطلاع دهند.

 



مرگ كارگر 17 ساله زير آوار گودبرداري غيراصولي

اورزانس تهران از وقوع يك حادثه گودبرداري در خيابان يخچال خبر داد و گفت: در جريان اين حادثه كه وقوع آن در ساعت 20:16 روز گذشته به اورژانس اطلاع داده شد، دو نفر مصدوم و توسط عوامل اورژانس به بيمارستانهاي فيروزگر و شهداء تجريش منتقل شدند .
در جريان اين حادثه جوان 17ساله اي به دليل ريزش آوار جان خود را از دست داد .

 



سپرده گذاران احسان الزهراي همدان: معاون رئيس جمهور به وعده خود عمل كند

همدان- خبرنگار كيهان:
گروهي از سپرده گذاران صندوق قرض الحسنه
احسان الزهراي همدان نارضايتي خود را از عملي نشدن وعده هاي معاون اول رئيس جمهور اعلام كردند.
معترضان كه اقدام به بستن قسمتي از خيابان دكتر شريعتي حدفاصل محل شعبه مذكور تا ميدان امام كرده بودند، با سردادن شعار «الله اكبر» از حركت خودروها به سمت ميدان به مدت حدود 5/3 ساعت جلوگيري كردند.
سپرده گذاران معترض صندوق احسان الزهرا كه سال گذشته به علت عدم موفقيت در بازپرداخت ديون خود به مردم، ورشكسته اعلام و به تعطيلي كشيده شد، در گفتگو با خبرنگار كيهان خواستار تحقق وعده هاي سال گذشته مسئولان به ويژه محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور، در ايام سفر خود به استان شدند.
مرد جواني كه از سپرده گذاران صندوق بود، به كيهان گفت: ما جمع زيادي از سپرده گذاران صندوق هستيم كه به عنوان مشاركتي ناميده مي شويم در حالي كه هنگام سپرده گذاري هيچ قراردادي با ما مبني بر شرايط سپرده مشاركتي بسته نشد و هيچ گونه اطلاع رساني نيز صورت نگرفت، فقط پول را گرفتند و دفترچه اي دادند تا مطابق آن هر ماه سود سپرده را دريافت كنيم.
وي افزود: اما پس از شكايت ما، در دادگاه گفتند كه مشاركتي به معني شراكت در سود و زيان است و شما بايد حسابتان بررسي شود كه چقدر سود گرفته ايد و چقدر زيان شامل سپرده هايتان مي شود.
سپرده گذاران كه بيشترشان از اقشار ضعيف و متوسط و نيز زنان سرپرست خانوار شهر هستند خواستار بازپس گيري مبالغ سپرده هاي خود بوده و از استاندار و ديگر مسئولان مرتبط مي خواهند تا در اين مورد همكاري و اقدام سريع داشته باشند.
زن ميانسالي كه پس انداز چندين و چند ساله خانواده را به صندوق فوق سپرده بود تا با سود آن كمك خرجي براي هزينه هاي سنگين خانواده فراهم آورد، كپي نامه اي را كه بنا به گفته سپرده گذاران معاون اول رئيس جمهور آن را در تاريخ 12/7/90 پاراف كرده و به مسئولان استان و شهرستان دستور داده بود كه نسبت به رفع مشكلات سپرده گذاران اعم از قرض الحسنه و مشاركتي در اسرع وقت اقدام كنند، به خبرنگار ما نشان داد و گفت: تاكنون هيچ اقدامي عملي براي كمك به سپرده گذاران مشاركتي انجام نشده و هيچ مسئولي پاسخگوي ما نيست.
يادآوري مي شود، معاون اول رئيس جمهور در سفر سال گذشته خود به استان همدان، در مواجهه با تجمع سپرده گذاران صندوق احسان الزهرا(س) نسبت به همكاري جهت رفع مشكلات آنان در اسرع وقت و با همكاري بانك مركزي، قول مساعد داد كه پس از مدتي رسيدگي به وضعيت سپرده گذاران قرض الحسنه آغاز شد و طلب ها به تدريج پرداخت شد اما در مورد بخشي از آنان كه مشاركتي ناميده مي شوند تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است.

 



دانشجويان دختر با معدل بالاي 15 ميهمان دائم مي شوند

دانشجويان دختري كه موفق به كسب معدل ميانگين معدل بالاتر از 15 دارند، مي توانند به صورت ميهمان در واحد مقصد ادامه تحصيل دهند.
براساس اطلاعيه دانشگاه آزاد اسلامي دانشجويان دختري كه موفق به كسب معدل ميانگين بالاتر از هفده در مدت 2 نيم سال متوالي ميهمان نشوند، ولي ميانگين آنها بالاتر از 15باشد به صورت ميهمان مي توانند در واحد مقصد ادامه تحصيل دهند.
رضايت واحدهاي دانشگاهي مبدأ و مقصد از عملكرد علمي و فرهنگي دانشجو و عدم مشروطي در ترم هاي تحصيلي از جمله شرايط لازم براي اجراي اين بخشنامه است كه در صورت از دست دادن هر يك از موارد دانشجو بايد به واحد مبدأ بازگردد.
براساس ماده واحده جديد، در طول دوران ميهماني هزينه ثابت هر ترم بايد به واحد دانشگاهي مبدأ و هزينه متغير واحدهاي گرفته شده به واحد دانشگاهي مقصد پرداخت شود و در ساير موارد مقررات و قوانين مربوط به دانشجويان ميهمان حاكم است.
در اين اطلاعيه آمده است، بخشنامه ضوابط خاص انتقال دانشجويان فعلي شاغل به تحصيل در دوره هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد به محل زندگي دايم خانواده آنها فقط يك بار براي متقاضياني كه تقاضاي خود را از تاريخ 15 خرداد تا 15 تير سال 91 ارايه دهند قابل بررسي و اجرا است و شامل دانشجويان ورودي جديد در مهر 1391 و بعد از آن نمي شود.
اين بخشنامه جديد شامل واحدهاي برون مرزي و تهران نمي شود و نقل و انتقال در واحدهاي بين الملل نيز ممنوع است.

 



ليست انتظار كاشت حلزون هر سال طولاني تر مي شود

رئيس دومين سمينار تخصصي تازه هاي سمعك و كاشت حلزون گفت: وظيفه صندوق هاي بيمه است كه هزينه هاي تهيه سمعك را تحت پوشش بيمه قرار دهند چرا كه اين كار براي تامين سلامت سالمندان مزاياي زيادي دارد.
دكتر حسام الدين امام جمعه در نشست تخصصي دومين سمينار سمعك و كاشت حلزون كه ديروز در انجمن شنوايي شناسي برگزار شد، افزود: در حال حاضر بيشتر بيمه ها هزينه هاي سمعك را پوشش نمي دهند و برخي از آنها تنها پوشش مختصري به اين كار مي دهند كه متناسب با نياز بيماران نيست، البته در ايران خدمات سمعك بسيار ارزان قيمت است و نسبت به كشورهاي ديگر به يك دهم قيمت انجام مي شود.
وي افزود: سالمنداني كه نياز به سمعك پيدا مي كنند، پس از دادن يك عمر حق بيمه زماني كه براي استفاده از بيمه خود به منظور تهيه سمعك اقدام مي كنند، متوجه مي شوند كه صندوق هاي بيمه، هزينه هاي سمعك را تحت پوشش قرار نمي دهد. هدف از برگزاري اين سمينار تبادل نظر ميان متخصصان داخلي و خارجي در پيشرفت هاي نرم افزاري و سخت افزاري انجام شده براي كاشت سمعك است.
امام جمعه در ادامه اظهار كرد: در حال حاضر سازمان بهزيستي سمعك را به قيمت كمتر در اختيار برخي از افراد قرار مي دهند اما آنان حق انتخاب نوع سمعك خود را ندارند، اين در حالي است كه بايد زمينه فراهم شود تا بيماران بتوانند سمعك را انتخاب كنند.
امام جمعه در زمينه وضعيت ليست انتظار بيماران نيازمند به كاشت حلزون گفت: تعداد مراجعان نه تنها كاهش نيافته است، بلكه افزايش داشته است، اما تعداد پروتزها پاسخگوي نياز آنان نيست و هر سال ليست انتظار انجام عمل كاشت حلزون طولاني تر مي شود.
امام جمعه افزود: در حال حاضر حدود هزار و500 تا 2000 بيمار در ليست انتظار كاشت حلزون هستند. اين در حالي است كه سالانه 400پروتز به هشت مركز فعال در اين زمينه اختصاص داده مي شود.
وي افزود: به طور متوسط بيماران دو سال در ليست انتظار عمل كاشت حلزون قرار دارند، اين در حالي است كه بهترين سن براي انجام اين عمل 2 تا 4 سالگي است، اما در بهترين حالت حدود يك سال براي تشخيص و تجويز كاشت حلزون زمان لازم است، البته يك سال پس از انجام اين عمل تيم كاشت حلزون بر روند درماني بيمار نظارت دارد.
رئيس دومين سمينار تخصصي سمعك و كاشت حلزون درباره چگونگي تامين هزينه عمل كاشت حلزون اظهار كرد: 32ميليون تومان هزينه عمل جراحي كاشت حلزون و اقدامات پس از آن است كه با مساعدت هيات امنا و صرفه جويي ارزي تنها شش ميليون تومان از اين هزينه را بيمار مي پردازد.
وي تاكيد كرد: بودجه اختصاص داده شده براي خريد پروتز مورد نياز براي عمل كاشت حلزون كافي نيست و رديف بودجه تخصيص يافته به اين موضوع در سال جاري نسبت به سال گذشته تغييري نكرده است و ما محدوديتي در زمينه واردات پروتز مورد نياز نداريم.
امام جمعه در ادامه اظهار كرد: بزرگسالاني كه به عللي مانند بيماري ناشنوا شده اند مي توانند تحت عمل جراحي كاشت حلزون قرار گيرند البته نبايد بيش از پنج سال از ناشنوايي آنان گذشته باشد.
ورود بهياران ديپلمه
به طرح شنوايي سنجي
وي در ادامه از ورود برخي افراد غيرمتخصص به طرح غربالگري شنوايي سنجي نوزادان انتقاد كرد و گفت: متاسفانه سازمان بهزيستي براي انجام اين طرح در بيمارستانها، بعضا از بهياران با مدرك ديپلم استفاده مي كند.
عضو تيم كاشت حلزون بيمارستان حضرت رسول(ص) با انتقاد از ورود برخي افراد غيرمتخصص به طرح غربالگري شنوايي سنجي نوزادان در بيمارستانها، ادامه داد: متاسفانه سازمان بهزيستي براي اجراي اين برنامه بعضا از افراد غيرمتخصص و بهياران ديپلمه استفاده مي كند كه همين مسئله مي تواند نتايج غربالگري را دچار مشكل سازد.
امام جمعه افزود: در همه جاي دنيا چنين برنامه ها و كارهايي توسط انجمن هاي مربوطه انجام مي شود اما در كشور مي بينيم كه دستگاهي را در اختيار فردي قرار مي دهند كه هيچ ارتباطي با رشته شنوايي سنجي ندارد. در نتيجه نتايجي كه حاصل مي شود، اساس كار و برنامه را زير سؤال مي برد.
وي تاكيد كرد: به نظر مي رسد متولي چنين برنامه ها و كارهايي كه در ارتباط مستقيم با سلامت جامعه قرار دارد، مي بايست وزارت بهداشت باشد. چون اين وزارتخانه متولي آموزش متخصصين اين رشته است.
در ادامه دكتر احمدرضا ناظري عضو هيئت مديره انجمن علمي شنوايي شناسي ايران ضمن مهجور خواندن رشته شنوايي شناسي در كشور، افزود: متاسفانه اين رشته حتي در نظام سلامت و در بين جامعه پزشكي نيز هنوز شناخته شده نيست.

 



واژگوني علت 30درصد از تصادفات جاده اي

رئيس پليس راه كشور گفت: براساس آمار موجود واژگوني 30درصد از تصادفات جاده اي را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ محمدرضا مهماندار افزود: از آنجايي كه راه هاي برون شهري در كشور ما طولاني هستند و سفرهايي بيش از 5 ساعت را به همراه دارند لذا خواب آلودگي و خستگي فشار شديدي را به رانندگان وارد مي كند تا براساس آمار 30درصد از تصادفات به علت خواب آلودگي و خارج شدن كنترل خودرو از دست راننده و نهايتا واژگوني باشد.
وي اظهار داشت: شب به هيچ وجه زمان مناسبي براي رانندگي به حساب نمي آيد لذا با توجه به تعطيل شدن مدارس و بالا رفتن حجم سفرها پيشنهاد مي شود رانندگان سفرهاي خود را در طول روز انجام دهند چرا كه در ساعت هاي پاياني روز احتمال خواب آلودگي چندين برابر افزايش مي يابد.
رئيس پليس راه كشور بيان داشت: سرنشينان خودرو هرگز به مهارت هاي راننده اعتماد نكنند و در حين مسير رفتارهاي راننده را زيرنظر داشته باشند تا حادثه اي خونبار برايشان به وقوع نپيوندد.

 



مرگ 2 كودك در اتوبان همت

اورژانس تهران از مرگ دو كودك بر اثر تصادف با خودرو در اتوبان همت خبر داد.
حسن عباسي در تشريح جزئيات اين خبر گفت: برخورد يك دستگاه خودرو سواري با عابران پياده در ساعت 11:21 روز شنبه سبب مرگ دو كودك حدودا 10 ساله و مجروحيت شديد مادر 40 ساله شان شد.
بنابر گزارش رسيده، تكنيسين هاي اورژانس پس از حضور در محل واقع در مسير شرق به غرب اتوبان همت روبروي بيمارستان ميلاد و انجام اقدامات اوليه، زن مجروح را به بيمارستان ميلاد منتقل كردند.

 



انتصاب سرپرست واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد

احمد شمس در حكمي از سوي فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد به سرپرستي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب منصوب شد.
بنابراين گزارش، بعد از تغيير در راس واحدهاي تهران شمال و تهران مركزي جداي از واحد علوم و تحقيقات در سومين انتصاب، اين بار غلامرضا هاشم زاده خوراسگاني جاي خود را در واحد تهران جنوب به احمد شمس داد.
دانشجو همچنين در نامه اي از تلاش ها و زحمات غلامرضا هاشم زاده خوراسگاني در مسئوليت واحد تهران جنوب تقدير و تشكر و اظهار اميدواري كرده است كه وي با استعانت از درگاه ايزد منان در خدمت به اسلام و مسلمين موفق و مويد باشد.
احمد شمس پيش از اين در مسئوليت رئيس دانشكده حقوق و علوم سياسي واحد تهران جنوب مشغول به كار بوده است.

 



رئيس سازمان مديريت بحران كشور: 200 خانوار «رويدري» در معرض ريزش كوه قرار دارند

رئيس سازمان مديريت بحران كشور گفت: در حال حاضر تعداد 200 باب مسكن در شهر رويدر بندرخمير در معرض و خطر ريزش كوه قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مركز بخش رويدر در شهرستان خمير واقع در غرب بندرعباس، حسن قدمي عصر شنبه در حاشيه بازديد از شهر رويدر با بيان اين مطلب افزود: خانواده هاي ساكن آنها بايد هرچه سريع تر به مكان امن منتقل شوند، جابه جايي آنها در حفظ جان و مالشان تاثير بسزايي خواهد داشت و از مهاجرت به شهرهاي ديگر نيز جلوگيري مي شود.
معاون وزير كشور ادامه داد: با توجه به ضعف بنيه مالي اكثر اين خانوارها اعطاي زمين رايگان، دادن وام هاي بلاعوض و تسهيلات بانكي با بهره كم بايد از سوي ارگان هاي ذيربط در اختيار آنها قرار گيرد و با تخصيص اعتبارات ويژه به شهرداري رويدر تملك اراضي واحدهاي در معرض ريزش كوه آغاز شود.
وي خاطرنشان كرد: اقدامات پيشگيرانه هزينه و تلفات كمتري دارد و با توجه به زلزله خيز بودن منطقه اين مهم بايد هرچه سريع تر صورت گيرد و مسئولان استان بايد اين را در اولويت كاري خود قرار دهند.
رويدر شهري است از توابع بخش رويدر شهرستان خمير در استان هرمزگان، اين شهر در 87 كيلومتري شمال غربي بندر خمير و 140كيلومتري بندرعباس واقع شده است.

 



2 قاچاقچي و گروگانگير در زاهدان اعدام شدند

زاهدان- خبرنگار كيهان:
دو قاچاقچي مواد مخدر و شرور مسلح صبح شنبه در زندان مركزي زاهدان به دارمجازات آويخته شدند.
دادگستري استان سيستان و بلوچستان با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: در راستاي مبارزه بي امان و قاطع با سوداگران مرگ و پديده گروگانگيري كه هر از چند گاهي توسط افراد شرور با هدف زورگيري و ايجاد رعب و وحشت در بين مردم انجام مي شود، متهمان محمد محمدحسني لوتك فرزند الله داد و سعيد بلوچ شه بخش فرزند محمد به اتهام محاربه از طريق آدم ربايي مسلحانه و ايجاد رعب و وحشت در بين مردم و حمل و نگهداري مقادير زيادي مواد مخدر و سلاح غيرمجاز از سوي دادگاه انقلاب اسلامي به اعدام محكوم شدند كه احكام صادره پس از تاييد توسط مراجع قضايي كشور در محل زندان مركزي زاهدان به مرحله اجرا درآمد و افراد مذكور به دار مجازات آويخته شدند.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: دستگاه قضايي استان در اجراي قاطعانه اين گونه احكام و اجراي عدالت لحظه اي درنگ نخواهد كرد.

 



10 شتر براي سر اوباما 20 مرغ براي هيلاري

يكي از رهبران شاخه القاعده در سومالي براي سر رئيس جمهور و وزير خارجه آمريكا جايزه تعيين كرد.
به گزارش مهر به نقل از شبكه خبري اي بي سي نيوز، «فواد محمدخلف» در بيانيه اي كه بر روي وب سايت هاي زيادي منتشر شده با لحني كه حكايت از تمسخر مقامات آمريكايي دارد، اعلام كرد: براي هرگونه اطلاعاتي كه مجاهدين را به «باراك اوباما» برساند 10 شتر جايزه مي دهم.اين رهبر القاعده در سومالي براي «هيلاري كلينتون» نيز جايزه تعيين كرده و براساس اعلام وي، اطلاعاتي كه منجر به دسترسي القاعده به كلينتون شود، 20 مرغ جايزه خواهد داشت.
البته جايزه تعيين شده براي كلينتون در وب سايت هاي مختلف با عبارت هاي مختلفي نقل شده براي مثال سي ان ان، 20 مرغ را براي سر هيلاري كلينتون تعيين كرده اما شبكه اي بي سي نيوز 10 مرغ و 10خروس را به عنوان جايزه براي اطلاعات منجر به دسترسي به هيلاري كلينتون عنوان كرده است.اين اقدام فواد محمد در واكنش به اقدام آمريكا در تعيين جايزه 33 ميليون دلاري براي دستگيري چند تن از رهبران الشباب انجام شده است.از اين مبلغ، پنج ميليون دلار براي دريافت اطلاعاتي كه منجر به بازداشت و يا كشته شدن فواد محمد خلف شود اختصاص يافته است.البته اين براي اولين بار نيست كه براي سر اوباما جايزه تعيين شده و پيش از اين نيز يكي از نمايندگان مجلس اعيان انگليس مبلغ 12 ميليون يورو براي سر اوباما جايزه تعيين كرده بود كه اين اقدام واكنش هاي زيادي را در انگليس و آمريكا برانگيخت.«نظير احمد» عضو ارشد حزب كارگر و نماينده كنوني مجلس لردهاي انگليس در زمان سفر خود به پاكستان قول پرداخت 12 ميليون يورو (حدود 10 ميليون پوند) به دستگيركننده رئيس جمهوري آمريكا داده است.علت اظهارات احمد، اقدام دولت آمريكا در تعيين جايزه نقدي براي دستگيري يكي از سركردگان شبه نظاميان پاكستان عنوان شده است. اين در حالي است كه در فروردين ماه سال جاري يك سخنگوي حزب كارگر از انجام تحقيق در اين مورد و برخورد با اين لرد انگليسي در صورت اثبات صحت اين ادعا خبر داده بود.

 



سرطان هديه آمريكا يي ها به مردم نجف

تسليحات و بمب هاي خوشه اي اشغالگران شهر نجف اشرف را به كانون انواع تومورهاي سرطاني مبدل كرده است.
به گزارش فارس، گسترش بيماري هايي همچون تومورها و انواع سرطان ها در عراق معضل بزرگي در اين كشور است كه با بالا رفتن شمار افراد مبتلا، نگراني ها نيز افزايش يافته است.شهر نجف اشرف شاهد افزايش ميزان بروز ابتلا به بيماري هاي سرطان و تومورها است به گونه اي كه در دو منطقه اصلي شهر شمار زيادي با اين بيماري دست و پنجه نرم مي كنند.منطقه نخست محله الانصار يكي از محله هاي فقيرنشين شهر است.منطقه ديگر دانشكده فني در نجف اشرف است كه پايگاه اشغالگران آمريكايي بوده و 13 مورد ابتلا به سرطان در بين دانشجويان و محصلان آن گزارش شده است.به گفته دكتر «طالب كمونه»، رئيس بخش تومورهاي سرطاني بيمارستان الصدر روزانه 50 عراقي براي انجام عمل شيمي درماني به اين مركز مراجعه مي كنند.
«شنان العارضي» رئيس بخش پيشگيري از سرطان در مركز بهداشت شهر نجف گفت: يكي از عوامل ابتلا به بيماري سرطان پيامدهاي جنگ اخير عراق و هزاران تن بمبي است كه نيروهاي آمريكايي در عراق بر سر مردم فرو ريختند اين بمب ها حاوي اشعه و اورانيوم بوده است.براساس آمارهاي رسمي مركز بهداشت نجف 546 مورد ابتلا به سرطان در سال 2009 در شهر نجف گزارش شده است و 544 نفر نيز در سال 2010 به بيماري سرطان مبتلا شده اند.

 



بازگشت به زندگي

«ژاك هيلاري»، كودك 2 ساله اي است كه پس از 39 دقيقه ايست قلبي، زنده شده و به زندگي بازگشته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري تلگراف؛ چندي پيش مادر اين كودك 2 ساله، او را كه به علت حمله قلبي بيهوش روي زمين افتاده بود، به بيمارستان رساند، اما در فاصله زماني رسيدن به بيمارستان قلب كودك ايستاد و مغز او نيز دچار ورم شد.
پزشكان با معاينه كودك اعلام كردند كه 39 دقيقه از مرگش گذشته است، اما با عمليات احياء به زندگي بازگشت و هم اكنون مراحل بهبود خود را مي گذراند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14