(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 خرداد 1391 - شماره 20229

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سوريه ، دو نما از بيرون و درون (يادداشت روز)
مشافرت ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
جليلي: تلاش آمريكا براي نجات رژيم صهيونيستي بي فايده است
سازمان هاي بين المللي با نقض حقوق بشر در سوريه توسط گروه هاي تروريستي برخورد كنند
باقري در نامه به اشميد: شما در مذاكرات معاونين نه پاسخي داشتيد و نه طرحي ارائه داديد
مادر شهيد حاج داوود كريمي به ديدار فرزند شهيدش شتافت
شاخص فلاكت اپوزيسيون در آينه عبرت شوراي ناهماهنگي سبز (خبر ويژه)
مبارزان بنگي و آسياب هاي بادي (خبر ويژه)
صداي آمريكا: شاخص هاي اقتصادي براي اوباما مأيوس كننده است (خبر ويژه)
اصلاح طلب واقعي ما هستيم كه براي موساد عملگي مي كنيم! (خبر ويژه)
نتانياهو: براي نابودي اسرائيل رهبر ايران از همه مصمم تر است (خبر ويژه)



سوريه ، دو نما از بيرون و درون (يادداشت روز)

تحولات سوريه يك نماي نزديك و يك نماي دور دارد. نماي نزديك همان نمايي است كه شهروندان داخل سوريه هر روز با آن مواجه اند و نماي دور همان نمايي است كه ما هر روزه از طريق رسانه ها با آن مواجه مي شويم. اين دو نما با يكديگر تفاوت اساسي و بنيادين دارد.
در «نماي ميداني» سوريه پس از حدود 15 ماه كه از آغاز ماجراهاي امنيتي مي گذرد، وحدت و يكپارچگي خود را در سطوح مردم و حاكميت حفظ كرده است. اين مسايل مردم سوريه را به دو يا چند بخش تقسيم نكرد و نيز يكپارچگي دولت، ارتش و نيروهاي امنيتي را با شكاف مواجه نكرد. سوريه در طول اين 15 ماه هيچگاه شاهد برگزاري يك تظاهرات چند ده هزار نفره ضد دولتي نبوده و نشانه اي هم وجود ندارد كه بيانگر حمايت بخشي از مردم از آنچه در داخل توسط گروه هاي مسلح انجام مي شود و يا در خارج از مرزها توسط دولتهاي مخالف دمشق طراحي مي گردد و حال آنكه دمشق، حلب، لاذقيه و ساير مراكز استان هاي سوريه بارها شاهد تظاهرات چند صد هزار نفري هواداران بشار اسد بوده و مشاركت 57 درصدي مردم در همه پرسي قانون اساسي و مشاركت حدود 51 درصدي در انتخابات مجلس هم اسناد غيرقابل انكاري اند كه از پايگاه مردمي نظام سياسي سوريه خبر مي دهند.
از سوي ديگر در نماي نزديك شاهد اقدامات خشن تروريستي در بعضي از شهرهاي سوريه- بخصوص در سه استان حمص، حما و ادلب- هستيم. اين اقدامات از يك سو نشان مي دهد كه مخالفان پايگاه محكم مردمي ندارند چرا كه اگر چنين پايگاه و چنان جمعيتي وجود داشت، دولت و ارتش سوريه ياراي مقابله با آن را نداشتند. از سوي ديگر تمركز تروريسم در سه استان ياد شده كه در يك خط عمودي شامل بخشي از جنوب، بخشي از مركز و بخشي از شمال سوريه مي شود و اگر اين سه از كنترل دولت مركزي خارج شوند، سوريه به 4 بخش شرقي (شامل حلب، ديرالزور و حسكه) غربي (شامل لاذقيه و طرطوس) مركزي (اين سه استان) و جنوبي (شامل دمشق، سويدا، قنيطره و درعا) تقسيم مي شود و بقاي كشوري بنام سوريه مورد تهديد جدي قرار مي گيرد و اين به تنهايي نشان مي دهد كه تروريسم سوري يك پديده خارجي است.
در نماي رسانه اي اما ماجرا كاملا معكوس است. در اين منظر مخالفان عملا سوريه را در اختيار دارند! رژيم سوريه براي بقاي خودش به انواع جنايات دست مي زند و در نهايت بشار اسد و رژيم او فقط يكي دو گام تا فروپاشي مطلق فاصله دارند! در اين نما سوريه در معرض تهاجم نظامي بين المللي و يا تهاجم ناتو قرار دارد و امروز و فردا سناريو ليبي و عراق در سوريه هم به اجرا درمي آيد! اين دو نما به اين اندازه با هم مباينت و مغايرت دارند. ما مشابه اين دو تصوير متضاد را در سال 1388 در ايران شاهد بوديم. در آن زمان ما كه در داخل ايران و بخصوص در شهر تهران بوديم با تصور نزديك و واقعي مواجه بوديم و از اين رو مي دانستيم كه فتنه ياراي غلبه بر انقلاب را ندارد اما دوستان ما در خارج از مرزها كه از طريق رسانه ها مسايل را مي ديدند، بشدت نگران بودند و بعضا تصور مي كردند كار نظام جمهوري اسلامي تمام است. در همان موقع بعضي از اين دوستان را در ايران ملاقات مي كرديم و مي ديديم كه چه حرص و جوشي خورده اند. بد نيست كه يك اعترافي داشته باشيم غرب واقعا در تصويرسازي «ناواقعيت» بسيار موفق عمل مي كند و ما در تصويرسازي از واقعيت بسيار ضعيف هستيم و اگر لطف خداي متعال نبود ناواقعيت بر واقعيت غلبه مي كرد.
در تحليل تحولات سوريه توجه به نكات زير ضرورت دارد:
1- چندي است بحث جايگزين شدن «گروه تماس بين المللي» به جاي «طرح كوفي عنان و ناظران بين المللي» مطرح شده است. حدود 7 روز پيش كوفي عنان در گزارش كار به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل ادعا كرد كه: «سوريه به نقطه برگشت ناپذيري رسيده است» و «سازمان ملل بايد بي درنگ مديريت مسايل سوريه را دردست بگيرد.» همزمان با اين مسئله، عربستان و قطر با وقاحتي شگفت آور از شوراي امنيت خواستند سوريه را ذيل بند 7 منشور سازمان ملل- يعني قيمومت- ببرد و اداره سوريه را بدست بگيرد. آمريكايي ها نيز با صراحت از گزينه نظامي و تكرار نسخه عراق- حمله بدون مجوز- حرف زدند و دست آخر سروكله بحث «گروه تماس بين المللي» پيدا شد. آنان كه با مسايل سوريه از نزديك آشنايي داشتند و تحولات آن را به دقت بررسي مي كردند مي دانستند كه اين تبليغات ظاهري دارد و باطني كه از هم متنافر مي باشند. كاملا معلوم بود كه سوريه نمي تواند ذيل بند 7 منشور قرار گيرد چرا كه كشوري ذيل اين بند قرار مي گيرد كه «صلح و امنيت بين المللي» را به خطر انداخته باشد يعني به كشوري حمله كرده و يا ديگر كشورها را بطور جدي تهديد كرده باشد كه نه تنها هيچكدام از اين دو اتفاق نيفتاده بلكه سوريه كشوري است كه بخشي از آن در اشغال رژيم صهيونيستي (جولان و جبل الشيخ) و بخشي از آن در اشغال تركيه (استان شمالي اسكندرون) است و علاوه بر آن اين عربستان، قطر، تركيه، فرانسه، انگليس و آمريكا هستند كه با صراحت از اقدامات نظامي عليه دولت سوريه و تجهيز نظامي مخالفان آن حرف زده و وارد عمل شده اند. علاوه بر آن با وجود مخالفت روسيه و چين امكان صحنه سازي حقوقي براي اعمال بند 7 وجود ندارد. نكته ديگر اين است كه اساساً زماني اين حرف ها به ميان آمده كه مأموريت عنان- بنا به اعتراف خود او- نه در پي عدم همكاري دولت دمشق بلكه بواسطه تشديد اقدامات تروريستي شكست خورده است با اين وصف فضاي امنيتي سوريه فضايي دولت ساخته نيست كه با حذف آن از ميان برود اما البته اين تروريسم ماموريت دارد تا هر طرح سياسي را با بن بست مواجه كند چرا كه دستگاه هاي گرداننده تروريسم با توجه به اوضاع نامساعدي كه در منطقه براي آنان پيش آمده است به دوره اي از هرج و مرج در سوريه نياز دارند. آنان معتقدند اگر روند بطور طبيعي پيش برود اسلام گرايي كل منطقه را دربرمي گيرد.
2- بحث حمله نظامي به سوريه كماكان امكان وقوعي ندارد از يك طرف مانع حقوقي در شوراي امنيت كماكان وجود دارد، از سوي ديگر ناتو بدون در اختيار داشتن يك منطقه وسيع ارضي در جوار مرزهاي سوريه قادر به عمليات زميني- كه شرط لازم سقوط يك نظام سياسي است- نيست و ترديدي در اين نيست كه هيچ كدام از همسايگان سوريه- حتي رژيم متجاوز صهيونيستي- حاضر نيستند كه بخشي از سرزمين خود در مرز را به ناتو براي عمليات واگذار كنند چرا كه واگذاري زمين به معناي پذيرش جنگ در درون كشور كمك كننده است و همه مي دانند كه نه تركيه، نه اردن و نه رژيم صهيونيستي نمي توانند پذيراي جنگ باشند و تبعات آن را تحمل نمايند، عراق و لبنان هم كه خود را با سوريه در يك موقعيت و سرنوشت مي بينند. علاوه بر اين دو، حمله به يك كشور زماني به نتيجه مي رسد كه در درون آن سرزمين گروه مخالف از ظرفيت و توانايي لازم براي بهره برداري از فشار خارجي برخوردار باشد در شرايط فعلي كه مخالفين حتي به اندازه يك روستا هم زمين در اختيار ندارند عمليات صرف هوايي چه موفقيتي مي تواند داشته باشد نكته ديگر در اين ميان ارتش قدرتمند سوريه است، اين ارتش حدود 300 هزار عضو دارد و طي 40 سال گذشته- از ژوئن 1967تاكنون- در حالت آماده باش بوده و دائماً خود را براي يك جنگ آماده مي كرده و امروز در زمره يكي از چند ارتش مقتدر خاورميانه است. ارتش سوريه از ارتش تركيه اگر قوي تر نباشد ضعيف تر نيست و باز بايد به اين موارد جايگاه سوريه در جبهه قدرتمند مقاومت را اضافه كرد كه مردم و دولت سوريه از حمايت قاطع و همه جانبه نيروهاي مقاومت در منطقه و بخصوص جمهوري اسلامي برخوردار است. ايران قطعاً حمله نظامي خارجي به سوريه را به منزله حمله به ايران و مقدمه حمله به ايران ارزيابي مي كند و دست روي دست نمي گذارد با اين وصف كاملاً واضح است كه حمله نظامي به سوريه فقط مي تواند در تريبون و رسانه مطرح باشد.
3- اما بحث گروه تماس بين المللي در واقع اين بحث خود به خود به معناي بن بست طرح هاي غربي عربي عليه سوريه است تا همين ديروز تركيه، قطر و عربستان، محور منطقه اي و آمريكا، فرانسه و انگليس محور فرامنطقه اي حل و فصل مسايل سوريه با رويكرد سقوط رژيم اين كشور- به هر نحو ممكن- بودند و اجلاس پشت اجلاس در استانبول، پاريس و دوحه برگزار مي كردند و با وقاحت از اقدامات تروريستي حمايت مي كردند الان كه بحث گروه تماس بين المللي با عضويت اين كشورها و روسيه، چين و ايران مطرح مي شود به اين معناست كه آن طرح ها شكست خورده كما اينكه عنان هفته پيش شكست طرح عربي و شوراي امنيت را صراحتاً اعلام كرد وقتي پاي ايران، روسيه و چين به بحث سوريه باز شود كاملاً پيداست كه از فشار عليه مردم و دولت سوريه كاسته مي شود و فشار بر تروريست ها و كشورهاي حامي آنان افزايش مي يابد. وقتي ايران و دو عضو ثابت شوراي امنيت در گروه تماس حضور دارند، نه اين گروه و نه شوراي امنيت نمي توانند گزارشي مبتني بر مجازات دولت بشار اسد- كه حقيقتاً قرباني تروريسم غربي و عربي است- به شوراي امنيت منعكس كنند. در اين فضا طبعاً يا گروه تماس با مخالفت آمريكا، انگليس، عربستان و... منحل مي شود كه ضرري براي دولت سوريه ندارد يا اينكه به كار خود با هدف دستيابي به راه حل سياسي ميان دولت و مخالفان ادامه مي دهد كه بازهم با توجه به اينكه دولت و مردم سوريه منسجم اند و مخالفان دچار اختلاف هستند به نفع دمشق تمام مي شود. حال شما نگاه كنيد به تصويرسازي رسانه اي كه طي هفته گذشته القا مي كند كه مهمترين مأموريت گروه تماس بين المللي مديريت مسايل سوريه پس از بركناري بشار اسد از قدرت مي باشد. حالا بد نيست اوضاع سوريه را از نگاه دستگاه امنيتي رژيم صهيونيستي هم ببينيم؛ دو هفته پيش دستگاه اطلاعاتي ارتش اسرائيل (امان) در تجزيه و تحليلي كه به كنست (پارلمان رژيم) ارائه كرد، گفت: «سوريه انسجام خود را حفظ كرده و متأسفانه بشار اسد آنطور كه تصور مي شد رفتني نيست.»
4- مخالفان طي هفته هاي اخير دچار اختلافات جدي شده اند. برهان غليون كه اهل حمص است كنار گذاشته شد. يك نفر كرد- عبدالباسط سيدا- اهل استان كردنشين حسكه جاي او را گرفت. غليون نتوانست در مراكزي كه داراي گرايشات معتدل تري بودند- نظير مخالفان دمشقي يا حلبي- نفوذ كند به اين دليل كنار زده شد در حاليكه صدرا نيز نفوذي در دمشق و حلب و حمص و حماء و ساير شهرها نداشته و نفوذ او در حسكه محدود مي شود. از سوي ديگر در بخش نظامي اخيراً يك نظامي بنام شيخ به جاي رياض الاسعد معرفي شد و او پس از درگيري با رياض از فرماندهي كناره گرفت و همزمان با آن مواضع تندي عليه اخوان المسلمين سوريه گرفت و خبرهاي ديگر كه همه از اختلاف ميان آنان حكايت مي كند، با اين وصف مي توان گفت طرح هاي ضدسوري شانسي براي موفقيت ندارند.
سعدالله زارعي

 



مشافرت ! (گفت و شنود)

گفت: راديو زمانه وابسته به سازمان اطلاعاتي هلند حسابي از بي عرضگي اپوزيسيون عصباني شده و آنها را يك مشت «مفت خور» و «پشت هم انداز» ناميده است.
گفتم: چرا؟ واسه چي؟!
گفت: خطاب به آنها مي گويد؛ اينترنت يكي از ابزار مبارزه است نه اين كه اصل مبارزه باشد ولي شما به جاي مبارزه با رژيم پشت كامپيوتر نشسته ايد و از دور عليه جمهوري اسلامي موضع مي گيريد.
گفتم: حرف حساب زده! خب! ديگه چي؟!
گفت: كار اپوزيسيون را با خيال بافي افراد «بنگي» و «مافنگي» مقايسه كرده و پرسيده؛ در اين چندين و چند سال چه كاري عليه رژيم انجام داده ايد؟!
گفتم: بي انصافي كرده! آخه بايد شرايط و حال و هواي اين يك مشت بنگي و مافنگي را هم در نظر بگيرد... دو تا ترياكي توي اتاق نشسته بودند، يكي از آنها چند دقيقه از اتاق بيرون رفت وقتي برگشت، ديد رفيقش اومده پاي پنجره نشسته. با تعجب و تحسين گفت؛ خشته نباشي! مي بينم كه مشافرت كردي!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ همان گونه كه يكي از جلسات مذاكرات هسته اي بين ايران و گروه 1+5 در عراق برگزار شد و حاوي پيام خاص خودش بود پيشنهاد مي كنم يكي از اين جلسات در شهر طبس برگزار شود تا يادآور شكست مفتضحانه آمريكايي ها در منطقه طبس در اثر طوفان شن در سال 59 باشد.
انصاري از اهواز
¤ پا نهادن برخي سران فتنه و همراهان آنها در عرصه سياست بدون اينكه از مردم عذرخواهي بكنند يا از گذشته زشت خود توبه كرده باشند و همچنين طرح شعارهاي غلط انداز مأموريت جديدي است كه براي منحرف ساختن اذهان و افكار مردم از حركت بيداري اسلامي منطقه صورت مي گيرد افراد و جريان هاي دلسوز نظام لازم است در اين خصوص هوشيار باشند مردم انقلابي كشورمان نيز بيش از پيش حركت هاي خزنده فتنه گران را تحت نظر دارند و به موقع عكس العمل هاي خود را نشان خواهند داد.
محمودي
¤ گفته مي شود وزارت خارجه كشورمان درصدد برقراري رابطه با كشور انگليس برآمده است. عرض مي كنم آيا هزينه هايي كه ايران در خصوص داشتن رابطه با كشورهايي مثل انگلستان، قطر، تركيه و... متحمل شده عبرت براي مسئولين نشده كه از تجربيات گذشته درس بگيرند.
حسيني
¤ غيرتي كه حميدرضا افشاري تكواندوكار زنجاني در دفاع از مردم مظلوم فلسطين در عرصه ورزش انجام داد قابل تحسين و تقدير است.
1923---0913
¤ در كليه اتوبوس هايي كه در خطوط جنوب شهر تهران مسافران را به شهرك هاي اقماري جابه جا مي كنند موضوع تفكيك آقايان و بانوان كنار گذشته شده است. عرضم اين است كه چرا بعضي از مسئولين براي امنيت اخلاقي جامعه احساس مسئوليت نمي كنند؟
عليشاهي
¤ در پارك چيتگر تهران خانم ها با وضع زننده دوچرخه سواري مي كنند عدم احساس مسئوليت مسئولين كشور در قبال معضل بدحجابي در جامعه تا كي بايد طول بكشد و مردم متدين را غصه دار سازد؟
يك شهروند
¤ معاون استاندار تهران قول داده بود كه نان گران نخواهد شد. پس آنچه كه اتفاق افتاده چيست. چگونه اين قضيه را مي خواهند توجيه كنند. اگر قرار است نرخ تضميني خريد گندم از كشاورزان افزايش يابد چرا قول مي دهند؟
7754---0935
¤ شبكه 2 سيما برنامه روايت فتح را ساعت 3 بامداد پخش مي كند خداوكيلي در اين موقع از شبانه روز چند درصد از هم وطنان بيدارند؟
6419---0930
¤ سال گذشته مجلس تصويب كرد كه 10 هزار نفر مهندس ناظر كشاورزي در وزارتخانه مربوط و دستگاه هاي زيرمجموعه استخدام بشوند. جالب اينكه دولت اين مصوبه را اسفند ماه 90 براي اجرا ابلاغ كرد ولي آقاي وزير هيچ مسئوليتي در اين مورد نمي پذيرد. هر روز كه مراجعه مي كنيم يك بهانه مي آورند. تكليف ما مهندسين ناظر كشاورزي چه مي شود؟
شجاع
¤ در صفحه 3 روزنامه شنبه 20/3/91 از مرحوم آيت الله مشكيني با عنوان سيد ياد كرده ايد در حالي كه آن مرحوم سيد نبودند. خواستم بدينوسيله اشتباه پيش آمده را يادآور شده باشم.
جعفري از ملارد
كيهان: ضمن تشكر از دقت اين خواننده محترم يادآور مي شويم كه در تيتر و محتواي خبر از نام آيت الله مشكيني ياد شده است. صرفاً در بخشي از خبر سهواً ذكر سيد به ميان آمده است كه بدينوسيله از خوانندگان محترم پوزش مي طلبيم.
¤ بارها مشاهده كرده ام مأمورين قرائت كنتور شركت گاز خيلي سريع كنتور را قرائت مي كنند و حاضر نمي شوند عدد خوانده شده را دوباره چك كنند. به طور قطع با اين سرعت عمل اشتباه در قرائت پيش مي آيد و اعداد و ارقام بالا و پايين مي شود. سرانجام بايد مشترك بيچاره كلي هزينه بكند تا ثابت شود اشتباه در قرائت كنتور بوده است.
زرگر
¤ سازمان آب و فاضلاب منطقه 5 تهران قرارداد خود با بانك هاي ملي و صادرات در خصوص دريافت پول قبض هاي آب مشتركين تهراني ساكن منطقه را قطع كرده و در حال حاضر امكان پرداخت پول قبض آب از طريق تلفن بانك ممكن نيست از قرار معلوم بايد فقط از طريق خودپرداز يكي از بانك هاي خصوصي اين كار انجام شود. تو را به خدا بنويسيد مردم را تا اين حد تحت فشار قرار ندهند.
از ساكنين منطقه 5 تهران
¤ شركت پگاه شيرپاكتي 675 توماني را ناگهان به قيمت 1250تومان وارد بازار كرده است. آيا مردم حق دارند ناراحت شوند يا خير؟ بنده يك عامل توزيع موادغذايي هستم و از اينكه مردم در موقع خريد رنجيده شوند ناراحت مي شوم اميدوارم مسئولين توجه جدي كنند.
اكبري
¤ از مسئول مبارزه با مواد مخدر در كلانتري 19 اصفهان به خاطر برخورد قاطع با عاملان توزيع مواد مخدر در اين شهرستان تشكر مي كنيم در يك كلمه عرض مي كنم امنيت را به محل زندگي ما برگردانده اند واقعاً ممنون هستيم.
3893---0938
¤ سواري هاي خط رودهن- مبارك آباد بدون دستور شوراي شهر و سر خود مبلغ كرايه را از 500 تومان به 1500 تومان افزايش داده اند. بنده معلم هستم و هر روز بايد اين مسير را بروم و دوباره برگردم. از مسئولين شهر هيچ واكنشي در اين مورد ديده نمي شود و همين بي تفاوتي آنان درد ما را دوبرابر كرده است.
صفدري
¤ در شهر آق قلا مسئولين تامين اجتماعي با مراجعين برخورد خوبي ندارند ضرورت دارد از سوي مقامات بالاتر مورد تذكر و حتي توبيخ قرار بگيرند تا به مردم بي احترامي نشود.
0512---0938
¤ تو را به خدا از وضع بدي كه در خصوص اجاره خانه ها پيش آمده گزارش تهيه و چاپ بكنيد بلكه مسئولين تكان بخورند. صاحبخانه بنده سر يك سال مبلغ ده ميليون تومان روي پول پيش گذاشته است و الا بايد منزل را تخليه بكنيم.
سياتي
¤ در شهرستان ايذه حجاب و عفاف در معابر كاملاً رعايت نمي شود خانم هاي كارمند اين شهر پوشش مناسبي ندارند و همين امر قبح بدحجابي را ريخته است. اجراي طرح امنيت اجتماعي بايد از سوي مسئولين جدي گرفته شود.
7524---0918
¤چرا با پرونده فساد بزرگ مالي مدارا مي كنيد، چرا اسم آنها را به صورت علني بيان نمي كنيد، اگر اسم آنها را فاش نكنيد، فردا گردنكش تر مي شوند و از كشور فرار مي كنند، با خائنان نبايد مدارا كرد چون فردا دست به دزدي هاي ديگري مي زنند.
وحدتي
¤ از مسئولين شركت واحد اتوبوسراني مسير آزادي- شهرك انديشه درخواست مي شود نسبت به تفكيك مسافرين همچون تمامي شهرستانها بين آقايان و خانم ها اقدام نمايند و به اين وضعيت اختلاط كه موجب آزار و اذيت مؤمنين وغيرتمندان است پايان دهند.
يكي از مسافرين مسير آزادي- انديشه
¤برخي روضه خوانهاي دوره گرد در معابر عمومي با تهديد افراد در صورت عدم كمك به روضه خوان آنها را به بلاهاي گوناگون بشارت مي دهند شايسته است مسئولين امر فكري به حال اين گونه روضه خوانها هم بنمايند.
يكي از اهالي افسريه
¤ترفند صهيونيستي آمريكايي در انتخابات مصر آن است كه با تقلب و دست كاري در آراي مردم مصر اخوان المسلمين را با اختلاف يك درصد آرا پيروز انتخابات جلوه دهند و با يارگيري در بين سربازان مصري براي احمد شفيق وزنه سياسي خود را در آينده مصر به منظور مصادره انقلاب سنگين جلوه دهند. مسلمانان به ويژه اخوان المسلمين بايد با هوشياري مانع توطئه هاي استكبار شوند.
گودرزي- اصفهان
¤در شهرك ايثار كهنوج با گرماي 45درجه بدون داشتن برق زندگي مي كنيم از استاندار محترم و ديگر مسئولين امر انتظار مي رود مشكل روشنايي اين شهرك را حل نمايند.
6799-0913
¤ تقصير ماست غيبت طولاني شما
بغض گلو گرفته ي پنهاني شما
بر شوره زار معصيتم گريه مي كنيد
جانم فداي ديده ي باراني شما
پرونده ام براي شما دردسر شده
وضع بدم هست دليل پريشاني شما
يا فارس الحجاز برايم دعا كنيد
درمانده است نوكر ايراني شما
2487-0911
¤ شهرداري تهران، شوراي شهر تهران، معاون فني و عمراني شهردار تهران و شهرداري منطقه 12 چه توجيه محكمه پسندي براي از بين بردن سنگ فرشهايي كه 3-2 سال قبل در پياده روهاي خيابان 17شهريور شمالي به كار بردند دارند؟! چرا ملت بايد چوب اين سوء مديريتها را بخورند؟ آيا با تعويض هر مديري بايد كار مدير قبلي را تخريب كرد؟
طاهري
¤عده اي كارتن خو اب يك ماه است كه شبها در پله سوم خيابان ولي عصر(عج) بيتوته كرده و صبح ها در هنگام ترك كردن، وسايل خود را همان جا رها مي كنند. از شهرداري درخواست مي شود هم به وضع پله ها و هم به وضع اين كارتن خوابها رسيدگي كند.
4198-0912
¤اهمال كاري مسئولين مترو با دستفروشان آنان را در ايجاد مزاحمت در داخل قطار و ايستگاههاي مترو جسورتر كرده است.
9912-0919
¤ مدت 5سال است كه ورشكسته شده ام و با سختي زندگي مي كنم از افراد خير و نيكوكار انتظار دستگيري دارم.
5830-0939
¤سامانه اعلام وضعيت راهها (141) مدتي است جواب نمي دهد از مسئولين مربوط مي خواهيم موضوع را پيگيري كرده و رسيدگي نمايند.
8608-0917
¤ خرداد سال91 هم از راه رسيد. مع الوصف مشكل نيروهاي شركتي هنوز حل نشده است. معاون محترم نيروي انساني رياست جمهوري چه زماني مي خواهد به وعده هاي خود عمل كند؟ بنويسيد امدادگران گاز گلستان هنوز نيروي شركتي محسوب مي شوند و تغيير عضويت پيدا نكرده اند. چرا؟
6106-0911
¤چون نظارت و كنترلي روي بازار وجود ندارد در بازار مبل تهران ميزهاي عسلي مخصوص جام شراب طراحي گرديده و داخل برخي از مغازه ها به نمايش گذاشته شده است
زينعلي پور
¤ در شهر 180 هزار نفري دورود در استان لرستان علائم راهنمايي و رانندگي بسيار كم در معابر نصب شده و رانندگان وسايل نقليه به صورت توافقي و كدخدامنشي از تقاطع خيابان ها عبور مي كنند كه بعضاً منجر به تصادف همراه با خسارت جاني و مالي مي شود براي رفع اين معضل از مسئولين شهر درخواست مساعدت و رسيدگي داريم.
3441-0916
¤ امام صادق(ع): از خداوند متعال بخواهيد كه براي برخورداري از اعتقاد صحيح و راسخ و كردار شايسته توفيقتان دهد. «مستدرك الوسايل»
6263:0938
¤ چه در فراق تو اين لحظه ها دل آزارند
چه بي قرار تو اين كوچه هاي غمبارند
زمين ز عمق وجودش هزار پاره شده
بيا كه ثانيه هامان بسي جگرخوارند
فرود سبز شياطين نگر به عرصه دل
ببين چه با دل انسان همايشي دارند
گناه و جور منت خون نموده دل مهدي
چه مويه هاي غريبانه بر دلت كارند
مگر تو پرده گشايي ز روي اي يوسف
كه عاشقان حضورت بسي گرفتارند
سعيد كاظمي از همدان
¤اي يوسف پرده نشين از تو خجالت مي كشم
حبس گناهان مني از تو خجالت مي كشم
هر روز عهدي مي كنم شايد گنه كمتر كنم
از نقض عهد دم به دم از تو خجالت مي كشم
7941:0912
¤ به نظر مي رسد اگر من بعد بگوييم 2+5 صحيح تر است زيرا خانم اشتون و آقاي شرمن قبل از اينكه گزارش جلسه بغداد را به اتحاديه اروپا و آلمان بدهند با عجله خود را به تل آويو رساندند و گزارش خود را به نخست وزير كثيف رژيم غاصب و جعلي دادند.
جواد ملكي
¤از خوانندگان هر روز كيهان هستم از رئيس جمهور سخت كوش و ولايتمدار مي خواهم به ستون كيهان و خوانندگان توجه بيشتري نمايند چرا كه حرف دل مردم در همين بخش منعكس مي شود.
وحيد قهرمانيان از آذرشهر
¤ حذف يك باره چهار صفر از پولي ملي، مشكلات زيادي را به بار مي آورد و فشار تورمي را بر دوش خانواده هاي ضعيف وارد خواهد آورد.
سيدكاظم ميرامامي
¤ درحالي كه اواخر خرداد مذاكرات دور سوم به ميزباني روسيه در مسكو برگزار مي شود و رژيم صهيونيستي به بهانه سالگرد آغاز روابط روسيه با رژيم صهيونيستي و جشن پيروزي روسيه بر آلمان نازي دعوت گرمي از پوتين به عمل آورده است. اين بايد توجه كارشناسان ما را به خود جلب كند كه در مذاكرات پيش رو راهبرد همان شعار نه شرقي نه غربي باشد. اين بهترين راهبردي است كه به ما جواب مي دهد.
رضا ميهني
¤ مسئولان وزارت امورخارجه نبايد اجازه بازديد بازرسان آژانس از مناطق پارچين كه كاملا غيرهسته اي است را بدهند، چون با توجه به ابزاري كه در اختيار دارند، دست به كارهاي خطرناكي بزنند شايد فضاي آنجا را آلوده به راديواكتيو كنند و بعدها با همين بهانه براي ما مشكل درست كنند. خواسته غيرقانوني بازديد آژانس از پارچين نبايد ساده تلقي شود.
ميهن پرست
¤ چرا دولت سوريه مثل ايران در روستاهاي خود پايگاه هاي بسيج راه اندازي نمي كند، اگر دولت سوريه اين كار را بكند ما آمادگي خود را براي همكاري با مردم سوريه اعلام مي كنيم و حاضريم تمام تجربيات خود را در اختيار اين مردم مظلوم قرار دهيم.
يك شهروند
¤ يك كارگر فصلي و شهرستاني هستم. روي هر دو چشم بنده بايد پيوند قرنيه صورت بگيرد والا طبق نظر پزشكان بينايي خودم را از دست مي دهم. مسئولين بيمارستان هلال احمر فقط ده درصد تخفيف مي دهند درحالي كه چيزي درحدود شش ميليون هزينه جراحي مي شود خلاصه چاره را اين ديدم كه مشكل و نيازم را در اين ستون مطرح بكنم شايد فرجي بشود.
نوري
¤ چرا مي گوييد در كشور كار نيست دوست من در آرايشگري كار مي كند و روزي بالاي صدهزار تومان درآمد دارد و گچكار بالاتر از اين مبلغ و... كار هست، كاركن كم است.
7419:0912
¤ مادر يك معلول در مركز توانبخشي رشد هستم كه فرزندم مشغول آموزش است، اما متاسفانه اين مركز قرار است از تاريخ 31خرداد تخليه شود، ساختمان مركز مربوط به حساب 100 امام است. از مسئولان تقاضا داريم از تعطيل اين مركز جلوگيري كنند چون بچه هاي معلول و نابيناي زيادي كه توانايي ذهني ندارند، دراين مركز آموزش مي بينند و والدين واقعا در مضيقه و زحمت قرار خواهند گرفت.
مادر يك معلول
¤ از مراكز مسئول تشكر مي كنم كه مطالبات بازنشستگان كشوري و لشگري را پرداخت كردند، اما از سال 86 طلب داريم ما به اين پول احتياج داريم، به سختي داريم زندگي را مي گذرانيم، اين مطالباتمان را بايد از چه كسي بگيريم.
يك بازنشسته آموزش و پرورش
¤ بركسي پوشيده نيست كه فشار غرب به ايران اسلامي برسر مسئله هسته اي نيست بحث مسائل هسته اي فقط بهانه اي است براي فشار و ايجاد مشكلات در مسير انقلاب اسلامي آمريكا و اروپا تفكر اسلام انقلابي و ناب محمدي(ص) را سدي محكم برسر راه اهداف زياده خواهانه و جهانخواري خود مي دانند و اگر ايران اسلامي مواضع انقلابي استقلال طلبانه خود را در انطباق با كشورهاي خود فروخته اي چون عربستان و قطر و... تعديل نمايد قطعا آنان هم ديگر به ما كاري نخواهند داشت و به اهدافشان رسيده اند.
بختياري
¤ آمريكا پس از سقوط نامبارك 200 ميليون دلار به حساب طنطاوي جانشين خلف مبارك واريز كرد تا بتواند بر مسير فرعون مصر گام بردارد و درحال حاضر ملت مصر در حساس ترين لحظات تاريخ انقلاب خود قرار گرفته و اگر مهره دست نشانده اي مثل شفيق برسركار آيد حوادث خونباري در انتظار ملت مصر خواهد بود. ملت ها بايد با حمايت از مردم مصر و دعاي خير براي نصرت اين مردم مسلمان، بي تفاوت از كنار مسئله عبور نكنند.
عليمرداني
¤«در ارتباط با بحرين و خواب بي تعبير آل سعود»
گويم سخني آل سعودي داند
بر قلب سياه خويشتن بنشاند
بحرين به زير بار ذلت نرود
يك كشور پاك و مستقل مي ماند
سعيد نصيري از اراك
¤ مسئولين اگر سختشان نيست عينكي را كه روي چشم خويش گذاشته اند و حقايق را نمي بينند كنار بگذارند و ساعتي را در كوچه و خيابان به ميان مردم بيايند تا متوجه بشوند بر مردم چه مي گذرد و بي بندوباري تا كجا پيش رفته است.
4359:0919
¤ بالاخره مسئول پاسخگويي و رسيدگي به وضع غيرقابل تحمل بدحجابي در جامعه كيست؟ چرا اجازه مي دهند عده اي نسبت به ارزش ها و مقدسات دهن كجي بكنند؟
4359:0919
¤ يكي از نمايندگان مجلس در توجيه تهمت هايي كه در صحن علني زده گفته است از اين طرف و آن طرف خبرهايي به گوش او رسانده اند و ايشان آن حرف ها را براساس اين شنيده ها به زبان جاري ساخته است. لطفا بنويسيد مگر ايشان تا به حال سوره حجرات و اين آيه از اين سوره را نخوانده كه قرآن مي فرمايد: اگر فاسقي براي شما خبر آورد تحقيق كنيد.
تجارتچي
¤ امام خميني(ره) فرمودند: «وقتي بيگانگان براي شفا كف مي زنند بدانيد كه اشكالي در كارتان وجود دارد» مدتي است كه بيگانگان بدجوري براي اظهارات يكي از نمايندگان مجلس كف مي زنند آيا نبايد ايشان به خود آيد؟
نجفي از جزيره قشم
¤ از تبعات انشعاب جبهه هاي پايداري و جبهه متحد ورود افرادي به مجلس است كه مردان مرد جبهه هاي حق عليه باطل را ناجوانمردانه مورد تهمت و افترا قرار مي دهند.
مهدي درخشنده
¤ متأسفانه سخنان آقاي علي مطهري در مجلس مرهمي بود بر زخمهايي كه پدرشان بر دل استكبار و دشمنان نظام زده بودند.
ميثم چاياني از همدان- مريانج
¤ گويا دستور رهبر معظم انقلاب مبني بر ضرورت تشكيل كرسي هاي آزادانديشي سرنوشت فرمان 8 ماده اي معظم له در چند سال گذشته را پيدا كرده است. حداقل اين دستورات و فرامين را درجايي نگهداري كنند شايد نسل هاي بعدي مديران غيرتي شده و پيگير موضوع بشوند.
8516:0919
¤ از سازمان محيط زيست كشور درخواست مي شود براي شناسايي گونه هاي گياهي و حيواني شهرستان فردوس خصوصا مناطق كوهستاني اقدام اساسي نمايند.
2773:0913
¤ از واحد روشنايي معابر مولوي درخواست مي شود نسبت به رفع خاموشي اكثر لامپهاي خيابان هاي مردم و علامه شريف رضي منشعب از خيابان مجاهدين اسلام كه شبها در خاموشي قرار دارند اقدام نمايد.
سجادي
¤ ميوه فروشي دوره گردها با بلندگو در افسريه خيابان دهم موجب سلب آسايش و آرامش مردم شده است. متاسفانه برخي از مسئولين سدمعبر و... شهرداري نيز به علت نامعلومي به راحتي از كنار آنها عبور مي كنند از ناجا درخواست مي شود با برخورد مقتدرانه و جريمه در صورت استفاده از بلندگو مانع سلب آسايش مردم شوند.
پيري
¤ با وجودي كه وانت نيسان ديزل مدل 89 بنده هنوز گارانتي دارد وقتي براي تعمير موتور به نمايندگي شركت زامياد آمل مراجعه كردم متاسفانه از تحويل گرفتن خودرو و رفع مشكل طفره رفتند. با توجه به اينكه تنها منبع درآمد بنده همين وسيله است از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
مهدي غلامي
¤ مدتي است از شيرخشك يارانه اي خبري نيست، چه كسي پاسخگوست؟
7268:0913
¤ متأسفانه در سال هاي اخير حساب هاي قرض الحسنه بانك ها بسيار كم تحرك و بعضا غيرابتكاري است. پيشنهاد مي شود حداقل موجودي در اين حسابها به دو ميليون ريال افزايش يابد و جوايز عمدتا به صورت وام و سپرده بلند مدت و حتي الامكان 5 ساله اختصاص يافته و براي اشتغال زايي ازدواج و مسكن جوانان منظور شود.
گودرزي- اصفهان
¤ داروخانه [...] واقع در شميران نو منطقه 4 ميدان پاكدامن داروها را بالاتر از قيمت مصوب و روي قوطي داروها مي فروشد به طور مثال داروي (قرص) «شكوريدين» روي قوطي قيمت دوهزار تومان درج شده ولي داروخانه به قيمت 3500تومان مي فروشد. از مسئولين وزارت بهداشت درخواست اقدام لازم را دارم.
0467:0912
¤ ايام سوم خرداد همه سخن از خرمشهر و خوزستان مي گفتند آن هم فقط شعار . از مسئولين درخواست مي شود سري به خرمشهر، باغملك، رامهرمز و... در خوزستان بزنند تا محروميت اين شهرها را از نزديك لمس نمايند. به عمل كار برآيد. مردم عمل مي خواهند.
9570:0916
¤ امروزه افرادي كه با چند گل زدن در فوتبال از رنو به پرادو رسيده اند هنرمند شناخته مي شوند ولي هنرمندان واقعي كشور بعضي جانبازاني كه براي حفظ اين آب و خاك دست و پا داده اند در شرايط سخت مالي به سر مي برند و با سيلي صورت خودشان را سرخ نگه مي دارند.
4958:0916
¤ 22 سال است كه مستأجرم. اميد به خانه دار شدن را كاملا از دست داده ام. اگر انسان خير و نيكوكاري پيدا مي شود دست ما را بگيرد و نجاتمان بدهد.
0671:0911
¤ خطاب به دست اندركاران قوا از مجلس گرفته تا مديران اجرايي كشور عرض مي كنم بياييم قيامت را باور كنيم. وعده خداوند حق است كاري نكنيم كه اگر پرده ها كنار رفت شرمنده بشويم.
3284:0917
¤ پنجشنبه شب (4/3/91) فيلم «سما در آتش» از شبكه شما پخش شد و نقش زنان در دفاع مقدس را خيلي قشنگ نشان داد. چقدر خوب است مشابه اين فيلم ها در شبكه سراسري يا شبكه 5 سيما پخش شود و مردم از طريق هنر سينما و فيلم با واقعيت هاي جنگ 8 ساله آشنا بشوند و ارتباط برقرار بكنند.
0970:0912
¤ قوم سيستاني يكي از اقوام ايراني با قدمت هفت هزار ساله مي باشد و ديارشان معروف به دارالولايه است. ضرورت دارد مردم از طريق مطبوعات اطلاعات بيشتري در خصوص اين قوم و مردم ولايتمدارش در شرق كشور پيدا بكنند.
1999:0938
¤ در حال حاضر سرپرستي يك مادر و دو خواهر مجرد بالاي 29 سال را برعهده دارم. خطاب به مسئولين محترم نظام وظيفه عرض مي كنم چرا بايد غيبت امثال بنده براي خدمت سربازي موجه شناخته نشود.
4457:0914
¤ در منطقه يوسف آباد تهران هر منزل اجاره اي كه سراغ مي گيريم نرخ اجاره آن يك ميليون و 200 هزار تومان و پول پيش 50 ميليون تومان مي باشد. مي خواستم بدانم آيا مسئولين ما در جريان آنچه كه در كشور مي گذرد هستند و اين مشكلات كي قرار است حل بشود؟
پورتقوايي
¤ راننده كاميون هستم و در عسلويه كار مي كنم. بيشتر مواقع كه براي سوخت گيري به جايگاههاي سوخت مراجعه مي كنم گازوئيل ندارند. دليل آن هم اين است كه سوخت را غيرقانوني مي فروشند حداقل يك شماره تماس براي شكايت مردم اعلام كنند.
9454:0913
¤ با اينكه يك خانواده چهار نفره هستيم ولي در اثر اشتباه به وجود آمده از اول اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، به 3 نفر از ما يارانه مي دهند. هرچه پيگيري كرده ايم نتيجه نداده است. اميدواريم از اين طريق جواب بگيريم و مشكل حل بشود.
7683:0916
¤ يك مددجوي كميته امداد منطقه 10 هستم، 75 ساله و مستأجرم، 80 روز است كه مستمري ماهي 40هزار تومان ما را نداده اند، دو ماه طلب داريم، آخر اين مستمري ما مگر چقدر است كه آنها اين پول را به ما نمي دهند.
نام محفوظ
¤ الان كه فصل تابستان نزديك است و مستأجران مجبور به جابه جايي هستند صاحب خانه ها هر نرخي كه دلشان مي خواهد روي خانه هاي خود مي گذارند و مستأجر بيچاره زير دست و پا دارد له مي شود. مسكن مهر هم كه حق انشعاب آب- برق- تلفن و گاز به ما نمي دهد، از مسئولان مي خواهيم كمتر شعار دهند و بيشتر عمل كنند.
فاطمي
¤ پول جهيزيه دو دخترم را در بانك گذاشتم، با كم كردن سودها تمام ارزش پولم از بين رفت و الان نمي دانم با اين مشكلات و گراني ها چگونه مي توانم براي فرزندانمان جهيزيه بخرم، ما پول مان را در بانك گذاشتيم تا تورم از بين برود، اما الان شاهد تورم و گراني هستيم ما احتياجي به سود نداريم اما مي خواهيم جلوي تورم را بگيرند.
يك شهروند
¤ پنير گلپايگان پلاستيكي 350 گرمي كه قبلا 2750 تومان بود، الان 3هزار تومان شده است و روي آن نوشته شده قيمت اصلاح شده! معني اصلاح را فهميديم!
يك دبير بازنشسته
 



در ديدار با احمد جبرئيل
جليلي: تلاش آمريكا براي نجات رژيم صهيونيستي بي فايده است

احمد جبرئيل، دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين با سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به تحولات منطقه، بيداري اسلامي را فرصتي براي محور مقاومت و ايستادگي در مقابل رژيم صهيونيستي دانست و افزود: با وقوع خيزش هاي مردمي در منطقه و سقوط پي در پي رژيم هاي ديكتاتوري به ويژه سقوط مبارك در مصر، رژيم صهيونيستي در ضعيف ترين وضعيت خويش قرار گرفته است.
جليلي با اشاره به حمايت هاي مستمر سياسي و رسانه يي و نيز كمك هاي گسترده اقتصادي و نظامي برخي قدرت ها از رژيم صهيونيستي، تصريح كرد: بيداري اسلامي نشان داد كه سرنوشت رژيم صهيونيستي در دست ملت هاي منطقه است.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اين كه حاميان ديروز رژيم صهيونيستي در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه، امروز نيز عليه نمادها و روندهاي مقاومت جبهه گيري كرده و ظرفيت ها و امكاناتي را كه بايد عليه رژيم صهيونيستي به كار گرفته شود در مسير تأمين خواسته هاي آمريكا و رژيم اشغالگر قدس هزينه مي كنند، تأكيد كرد: هرچند دشمنان و مخالفان محور مقاومت تمام تلاش خود را براي نجات رژيم صهيونيستي از اين ضعف راهبردي بسيج كرده اند، اما قطعاً آن ها در اين مسير موفق نخواهند شد.
در اين ديدار احمد جبرئيل، دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين هم با اشاره به نگراني رژيم صهيونيستي از تجميع ظرفيت هاي جهان اسلام گفت: فشارهاي برخي قدرت ها عليه جمهوري اسلامي ايران نشان دهنده آن است كه تحولات منطقه و گسترش دامنه بيداري اسلامي توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي را افزايش داده است.
دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين با اشاره به كمك هاي مادي و معنوي جمهوري اسلامي ايران به جريان مقاومت فلسطين تصريح كرد ايران اميد استراتژيك ملت فلسطين است.
ديدار صالحي با جبرئيل
علي اكبر صالحي نيز در گفتگو با جبرئيل بر موضع اصولي انقلاب و جمهوري اسلامي در حمايت و دفاع از آرمان آزادي فلسطين و قدس شريف به عنوان اولويت اصلي سياست خارجي ايران و تداوم اين حمايتها تاكيد كرد.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به سرنوشت ساز بودن تحولات اخير منطقه بدنبال آغاز موج بيداري اسلامي در برخي كشورهاي عربي تأكيد كرد: سمت و سوي تحولات كنوني به نفع مصالح و منافع ملتهاي مسلمان منطقه و در راس آنها مردم فلسطين و به ضرر رژيم صهيونيستي و حاميان آن رقم خواهد خورد و با روي كار آمدن دولتهايي برآمده از خواست و اراده ملتهاي منطقه بيش از پيش شاهد تقويت جبهه مقاومت ضدصهيونيستي خواهيم بود.
احمد جبرئيل، دبير كل جبهه خلق براي آزادي فلسطين نيز در اين ديدار ضمن تمجيد از موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي در حمايت همه جانبه از ملت فلسطين، اين موضع را مايه افتخار و مباهات همه امت اسلامي و عربي دانست و از حمايتهاي رهبري و مردم و دولت ايران از مردم فلسطين تقدير كرد.
وي اظهار داشت: علاقه و محبت به ايران اسلامي در جان و روح و عواطف همه فلسطينيان قرار دارد و ما امام خميني (ره) را آغاز گر و احياء كننده موج بيداري اسلامي و خط مقاومت در منطقه و در فلسطين مي دانيم.

 



جمعي از حقوقدانان دانشگاه تهران خواستار شدند
سازمان هاي بين المللي با نقض حقوق بشر در سوريه توسط گروه هاي تروريستي برخورد كنند

جمعي از حقوقدانان دانشگاه تهران با صدور بيانيه اي عدم برخورد سازمان هاي بين المللي با نقض حقوق بشر در سوريه توسط گروه هاي تروريستي را محكوم كردند.
در بخشي از بيانيه حقوقدانان دانشگاه تهران آمده است؛ «طول حيات سازمان ملل متحد بيانگر آن است كه آرزوهاي بشر از تاسيس سازمان ملل براي صلح، عدالت و امنيت در حد آرزو باقي ماند و حتي در موارد بي شماري از جمله ماههاي اخير، سازمان ملل متحد ناتوان از تصميم گيري در جهت برخورد با گروههاي مسلح تروريستي است كه توسط كشورهاي خارجي مسلح شده اند. اين كشورها در كلام از طرحهاي ادعايي سازمان ملل حمايت مي كنند اما در عمل با پشتيباني مالي و تسليحاتي زمينه كشتار مردم سوريه را فراهم مي كنند. چرا شوراي حقوق بشر سازمان ملل چشم خود را بر روي نقض حقوق بشر مردم سوريه بسته است؟ چرا به گروههاي تروريستي حق كشتار مردم داده مي شود؟ چرا به اصلاحات در سوريه و حضور مردم در انتخابات مجلس توجهي نمي شود؟ سازمان ملل متحد خود مي بايست مشوق تنش زدايي و مقابله با جنگ افروزي باشد، چرا به دعوت و درخواست اصلاحات پاسخي داده نمي شود؟ براي جلوگيري از جنگ و آتش افروزي بايد تشويق به اصلاحات و كمك به تغيير مسالمت آميز در آن كشور شود. لكن به جاي تغيير بدون خونريزي و اصلاحات قانوني در سوريه از مداخله نظامي و تجاوزگري سخن مي رود.»
در ادامه اين بيانيه آمده؛ «سازمان مللي كه بايد خود داعيه صلح و برقراري امنيت براي همه انسان هاي روي زمين داشته باشد در نهاد شوراي امنيت خود به تطهير اقدامات جنگ افروزانه در سوريه مي پردازد. كشورهاي حامي تروريست در سوريه، به دنبال مهر مشروعيت براي مداخله نظامي در اين كشور مي گردند اما مردم جهان به خوبي آگاه هستند و تنفر خود را از اين سياست بازي خطرناك اعلام مي دارند. آقاي بان كي مون به خوبي واقف هستيد كه چنانچه مداخله نظامي در سوريه رخ دهد و با پشتيباني كشورهاي غربي و عربي به اختلافات و جنگ هاي داخلي دامن زده شود اين فقط سوريه نيست كه در آتش جنگ قرار مي گيرد بلكه تبعات اقتصادي، سياسي و مسايل مربوط به امنيت انرژي تمام جهان را فرا خواهد گرفت. لذا ضروري است كه در يك اقدام عاجل و فوري مسير مسالمت آميز حل اختلافات در سوريه به طور جد پي گرفته شود و از هرگونه مداخله نظامي و ريختن خون زنان، كودكان و مردم بي گناه جلوگيري شود.
با تحقيق دقيق و بي طرفانه نام كشورهاي حامي اقدامات تروريستي در سوريه به جهانيان معرفي شود و عاملان جنايات به دستگاه عدالت سپرده شوند. بدون شك مردم سوريه بارها با حضور در انتخابات و تظاهرات نظرات خود را اعلام كرده اند اما گروههاي خارج نشين فقط ادعاي حمايت از مردم سوريه را دارند اما دل به كمك خارجي بسته اند و در بين مردم پايگاهي ندارند.»

 



باقري در نامه به اشميد: شما در مذاكرات معاونين نه پاسخي داشتيد و نه طرحي ارائه داديد

باقري در نامه خود به اشميد با اشاره به 2 دور گفت وگوي بين آنها در ژنو آورده است كه شما در آن مذاكرات با تعابيري چون «براي مذاكره به ژنو نيامده ام»نه طرحي را ارائه كرديد و نه پاسخ مشخصي براي پيشنهادهاي ايران داشتيد.
علي باقري معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به نامه اخير « هلگا اشميد» معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، عدم آمادگي طرف مقابل براي عمل به توافقات انجام شده در مذاكرات بغداد را موجب كند شدن روند و وقفه در مسير پيشرفت گفت وگوها دانست.
در اين نامه آمده است: «پس از گفت وگوهاي استانبول، در دو دور گفت وگوهاي معاونان در ژنو، جمهوري اسلامي ايران پيشنهادهاي مشخصي را هم براي چارچوب گفت وگوها و هم براي موضوعاتي كه مي توان در اين گفت وگوها مورد بحث و تبادل نظر قرار داد، ارائه كرد، اما شما با تعابيري چون «براي مذاكره به ژنو نيامده ام» و ... نه طرحي را ارائه كرديد و نه پاسخ مشخصي براي پيشنهادهاي جمهوري اسلامي ايران داشتيد.
جناب آقاي دكتر جليلي در ديدار دوجانبه با سركار خانم اشتون در حاشيه گفت وگوهاي بغداد اين امر را متذكر شده و خاطر نشان كردند كه عدم آمادگي شما موجب كندشدن روند و وقفه در مسير پيشرفت گفتگوها شده است. بر همين مبنا در جلسه نهايي گفت وگوهاي بغداد تأكيد شد دور آتي گفت وگوها در مسكو در صورتي موفق خواهد بود كه معاونان و كارشناسان بتوانند براي محورهاي پيشنهادي ايران و نيز پيشنهاد 1+5 دستور كار مشخصي را آماده كنند.
در بخش ديگري از نامه باقري آمده است: عليرغم پيگيري ها و نامه هاي متعدد جمهوري اسلامي ايران، شما تاكنون نتوانسته ايد چنين آمادگي را فراهم كنيد. اين يك سؤال مهم براي افكار عمومي است كه چرا برخلاف توافق بغداد از برگزاري نشست معاونان و كارشناسان براي تهيه دستور كار گفت وگوهاي آتي اجتناب مي كنيد؟ آيا گفت وگوهاي آتي با داشتن دستوركاري كه ابعاد آن مشخص باشد، موفق خواهد بود يا بدون برنامه و گفت وگو صرفاً براي گفت وگو؟
اگر توافق هاي هر دور گفت وگو نتواند بطور شايسته در سطح معاونان و كارشناسان پيگيري شود، چه تضميني براي موفقيت گفت وگوهاي آتي خواهد بود. به هر حال جمهوري اسلامي ايران با منطقي روشن و پيشنهادهايي مشخص براي شكل گيري گفت وگوهايي موفق، آمادگي دارد. اميدوارم شما نيز بتوانيد هر چه سريع تر اين آمادگي را پيدا كنيد.

 



مادر شهيد حاج داوود كريمي به ديدار فرزند شهيدش شتافت

مادر شهيد «حاج داوود كريمي» صبح ديروز در 86 سالگي بر اثر عارضه ريوي به ديدار فرزند شهيدش رفت.
بانو مولود رحمتي مادر شهيد حاج داوود كريمي كه از دو هفته پيش در بيمارستان ايرانشهر بستري بود، صبح ديروز بر اثر عارضه ريوي در 86 سالگي دار فاني را وداع گفت.
به گزارش فارس، سردار شهيد حاج داود كريمي از فرماندهان عالي رتبه جنگ تحميلي بود كه در نيمه شهريور ماه 1383 بر اثر جراحات ريوي ناشي از مصدوميت شيميايي به شهادت رسيد.

 



شاخص فلاكت اپوزيسيون در آينه عبرت شوراي ناهماهنگي سبز (خبر ويژه)

يك مشاور خارج نشين حزب مشاركت درباره فراخوان هاي گاه و بيگاه گروهك شوراي هماهنگي سبز گفت: اين فراخوان ها براي تجمع از نظر عملياتي ناممكن است اما آنها چون تحت فشارند از اين فراخوان ها مي دهند.
حسين قاضيان به بي بي سي گفته است: دعوت هاي شوراي مذكور براي اين قبيل اقدامات سياسي را مي شود از چند زاويه بررسي كرد از جمله اينكه چرا چنين كاري مي كنند، اين به معناي فهم عمل آنهاست.
همكار عباس عبدي در مؤسسه نظرسازي آينده كه اكنون در آمريكا اقامت دارد، افزود: اگر آنها از جانب افراد و گروه هاي مختلف تحت فشار هستند براي اينكه كاري بكنند و چون حيطه ابتكار عمل شان بشدت محدود شده ممكن است با اذعان به اينكه اين كار موفق نيست ناچار شوند چنين كاري صورت دهند بنابراين از زاويه فهم عمل آنها مي شود چنين نتيجه اي گرفت. اما از جهت عملياتي بايد فرض كرد كه اين تجمع نمي تواند موفق باشد كما اينكه در گذشته با مشكل روبرو بوده و عملاً با استقبال روبرو نشده و واقعه سياسي مهمي را پديد نياورده است.
وي گفت: از نظر زمينه هاي سياسي- اجتماعي هم بايد گفت زمينه عملي براي تجمع وجود ندارد و هماهنگ كردن و تبديل عمل فردي به يك كنش جمعي در يك زمان معين چندان آماده نيست و كار فوق العاده دشواري است.
اما شبكه صهيونيستي بالاترين درباره نمايش هاي شوراي هماهنگي سبز نظر متفاوتي دارد. بالاترين، شوراي مذكور را «شوراي ناهماهنگي راه سبز نااميدي» توصيف كرده و مي نويسد: آنها پس از بازداشت فعالان جنبش و حصر كروبي و موسوي قرار بود مسئوليت هماهنگي را داشته باشند. اما دعوت به تجمع سكوت كردند. حال از خود بپرسيم چرا سكوت؟!! وقتي اين شورا دعوت مي كند مثلاً شب جمعه به پارك ها برويم و سكوت كنيم، يعني اين قدر به اضمحلال رسيده ايم كه بايد شب جمعه و زماني كه پارك ها و اماكن عمومي به طور طبيعي شلوغ است را دعوت به تجمع از نوع سكوت كنيم و فرداي آن روز اعلام شود كه جمعيت بسياري در پارك ها بوده اند؟؟؟ با اين وصف بهتر است نام شورا را به شوراي ناهماهنگي راه سبز نااميدي تغيير دهيم.

 



مبارزان بنگي و آسياب هاي بادي (خبر ويژه)

«اينترنت ابزار مبارزه بود اما اپوزيسيون آن را تبديل به خود مبارزه كرد و به توهم افتاد».
پايگاه ضد انقلابي -نيمه تعطيل- راديو زمانه در تبيين شلوغ بازي هاي بي حاصل گروهك ها نوشت: اينترنت كه قرار بود نقش ابزار مبارزه را بازي كند، تبديل شد به خود مبارزه و بدين ترتيب اين اشتباه و توهم براي بسياري اتفاق افتاد كه فكر كردند اگر بنشينند پشت كامپيوترها مي توانند مبارزه كنند. بنابراين شروع كردند يكسري از مطالب بسيار محدود را كه ناشي از حضور محدود يكسري از افراد در خيابان ها بود، براي همديگر ارسال كردن و بدين ترتيب يك نوع احساس كاذب مبارزه گري را در خودشان به وجود آوردند. در واقع يك نوع ذوق زدگي كاذب بود و لذا به خاطر اين اشتباه تاريخي نوعي سردرگمي درست شده است.
يك تحليلگر راديوزمانه درباره نقش رسانه هاي اپوزيسيون مي گويد: رسانه هاي دولتي كه از غرب حمايت مي شوند، نمي توانند نقش فعالي در ايجاد جنبش ايفا كنند و حداكثر از جريان هاي برانداز حمايت مي كنند. رسانه هاي سازماني [گروهكي] نيز معلوم نبود كه اصلاح طلبند، حامي نخست وزير خط امام هستند يا طرفدار براندازي. اين سردرگمي باعث پيام هاي متناقض شد. اما رسانه هاي خصوصي اپوزيسيون نيز در اوج آشفتگي قرار داشتند و براساس منافع صاحبان خود عمل مي كنند.
يادآور مي شود سالهاست رسانه هاي ضد انقلاب اذعان مي كنند اپوزيسيون به اسم مبارزه، در حال «كليك كليك- بنگ بنگ» در فضاي مجازي است و ترجيح مي دهد از كنار سواحل در اروپا و آمريكا به اين مبارزه مجازي ادامه دهد يا اگر در ايران است كباب و نان و ريحان و چيپس و ماست و [...] را كنار خود داشته باشد و به آسياب هاي بادي به سبك دون كيشوت هجوم ببرد.

 



صداي آمريكا: شاخص هاي اقتصادي براي اوباما مأيوس كننده است (خبر ويژه)

صداي آمريكا اعلام كرد بحران اقتصادي سرنوشت باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري را تهديد مي كند.
وبسايت صداي آمريكا در تحليلي نوشت: افزايش اخير نرخ بيكاري در آمريكا و رسيدن آن به بالاي 8 درصد، و نيز نوسان در بازار بورس ترديدهاي جديدي نسبت به ثبات اقتصاد داخلي به وجود آورده است. تحليلگران سياسي مي گويند اين حالت يك عامل اصلي در رقابت بين باراك اوباما رئيس جمهوري و رقيب او از حزب جمهوريخواه خواهد بود. جمهوريخواهان مي گويند شوق مردم براي شركت در انتخابات از چهار سال پيش كه اوباما بر سناتور جان مك كين نامزد جمهوريخواهان غلبه كرد بسيار بيشتر شده است.
جان فورتير، عضو انديشكده سياست دو حزبي در واشنگتن مي گويد: فرق انتخابات امسال با انتخابات سال 2008 آشكارا اين است كه جمهوريخواهان پرتوان تر خواهند بود. در آن زمان آنها چنين حالتي نداشتند. احتمالا شاهد انرژي گرفتن دوباره دو طرف در انتخابات سال 2012 باشيم. راي گيري اخير در ويسكانسين كه اسكات واكر فرماندار جمهوريخواه را در مقامش ابقا كرد، نشان داد كوشش جمهوريخواهان براي جلب آراي بيشتر موثر بوده است.
صداي آمريكا اضافه كرد: بسياري از حاميان اوباما نگران هستند ضعف اقتصاد آمريكا اميدهاي او به پيروزي در انتخابات نوامبر را از بين ببرد. پرزيدنت اوباما سعي دارد تمركز را بر فعاليت جمهوريخواهان نگاه دارد، و آنها را مسئول جلوگيري از تصويب لوايحش در كنگره مي داند.
به گزارش صداي آمريكا، جان فورتير مي گويد رئيس جمهوري بسيار نگران است كه شاخص هاي اقتصادي مايوس كننده ادامه يابد و به يك گرايش تبديل شود. وي مي افزايد: «بنابراين، فكر مي كنم راي دهنده معمولي خواهد پرسيد آيا وضع در جهت درست پيش مي رود؟ شايد بيكاري هنوز بالا باشد، اما اندكي بهتر خواهد شد؟ يك مقام موسسه نظرسنجي گالوپ با اين نظر موافق است كه اقتصاد نتيجه انتخابات را تعيين خواهد كرد.
در همين حال باراك اوباما ضمن فرار به جلو، توپ را در زمين اروپا انداخته و اعلام كرده كه بحران اقتصادي اروپا، آمريكا را تهديد مي كند.
او ضمن يك كنفرانس در كاخ سفيد به سران دولت هاي اروپايي درباره بحران مالي منطقه يورو هشدار داد و گفت: آنها خود از وخامت اوضاع و ضرورت و فوريت اقدام براي مقابله با بحران آگاهند.
باراك اوباما گفت: براي اجتناب از خراب تر شدن بيشتر اوضاع اقتصادي بايد موازين مشخصي را هرچه سريع تر، خصوصا در جهت ثبات سيستم هاي مالي به كار گرفت.
باراك اوباما درباره يونان كه مردم آن در 17 ژوئن آينده براي انتخاب نمايندگان، مجددا به پاي صندوق هاي رأي خواهند رفت، گفت كه در صورت ترك منطقه يورو وضع آنان به مراتب سخت تر خواهد شد.
اوباما گفته است: بحران اقتصادي اروپا، آمريكا را تهديد مي كند اما بي بي سي درباره اين گفته اوباما تصريح كرد: در حالي كه انتظار مي رود انتخابات رياست جمهوري آمريكا در فضاي نامساعد اقتصادي برگزار شود، اوباما مي كوشد بخشي از تقصير را متوجه اروپايي ها كند. بحران اقتصادي ابتدا از بازار مسكن آمريكا به بانكهاي اروپايي سرايت كرد و اكنون تبعات ويرانگر آن مي تواند باز دامنگير آمريكا شود.
بحران اقتصادي آمريكا در حالي شدت يافته كه كاخ سفيد در مهار بحران افغانستان نيز توفيقي به دست نياورده و از اشغال عراق نيز هيچ طرفي نبسته است. همزمان وزارت دفاع آمريكا در گزارشي رسمي اعلام كرد: شمار سربازان آمريكايي كه امسال خودكشي كرده اند به بالاترين حد خود طي 10 سال گذشته رسيده و هر روز يك سرباز آمريكايي دست به خودكشي زده است.
طبق اين گزارش در 155 روز نخست سال جاري ميلادي 154 سرباز آمريكايي در نقاط مختلف جهان به زندگي خود پايان داده اند. اين رقم 50 درصد بيشتر از شمار سربازان آمريكايي است كه در همين مدت در افغانستان كشته شده اند.
به گزارش دويچه وله و به گفته كارشناسان، دلايل گوناگوني براي افزايش آمار خودكشي سربازان آمريكايي وجود دارد، از جمله فشار رواني پس از تجربه هاي وحشتناك در ماموريت هاي جنگي، زياده روي در مصرف داروهاي آرامبخش و مشكلات مالي شخصي. از آمار پنتاگون همچنين برمي آيد كه تعرضات جنسي، زياده روي در مصرف مشروبات الكلي و خشونت هاي خانگي نيز در ميان سربازاني كه در خدمت هستند همواره بيشتر مشاهده مي شود.
جكي گريك، مسئول شعبه تازه اي در پنتاگون براي پيشگيري از خودكشي گفت، اين آمار پريشان كننده است.
به گفته وي، احتمالا ضعف اقتصادي آمريكا نيز عامل مختل كننده اي براي اقدامات پيشگيرانه بوده است.

 



اصلاح طلب واقعي ما هستيم كه براي موساد عملگي مي كنيم! (خبر ويژه)

در حالي كه سخنگوي فراكسيون اقليت در مجلس هشتم رويكرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم را اشتباه بزرگ مي داند، يكي از اصلاح طلبان فراري، حاميان حضور در انتخابات را اصلاح طلبان تقلبي عنوان كرد و مدعي شد با وضعيت فعلي صحبت از شركت در انتخابات رياست جمهوري غيرممكن است.
داريوش قنبري گفته است: در شرايط فعلي يكي از مشكلاتي كه اصلاح طلبان براي حضور در عرصه انتخابات دارند، نداشتن تشكيلات منسجم و كارآمدي است تا بتواند نيروهاي فعال و مفيد را جمع كرده و فعاليت كنند.
وي كه نامزد انتخابات مجلس بود اما ناكام ماند درگفت وگو با «اعتدال» ضمن تأكيد بر لزوم شركت در انتخابات رياست جمهوري گفت: رويكرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس اشتباه بزرگي بود و نبايد اين گونه عمل مي شد.
در همين حال حنيف مزروعي پسر رجب علي مزروعي كه پس از فتنه سال 88 از كشور گريخت و در بروكسل به خوش نشيني مشغول است، پيشنهاددهندگان حضور در انتخابات را اصلاح طلبان تقلبي توصيف كرد.
او درباره كلاهبرداري مالي و سياسي خود در بروكسل توضيح نداد اما نوشت: تا تكليف برخي مقوله ها روشن نشود نمي توان درباره شركت در انتخابات صحبت كرد. تا زماني كه مسائلي مانند سرانجام (حقيقت) انتخابات گذشته رياست جمهوري، تكليف كشته شدگان حوادث سه سال اخير، تكليف دستگير شدگان و زندانيان سياسي حوادث پس از انتخابات، و نيز مسئله مهم حصر و حبس سران جنبش سبز (دو نامزد انتخابات پيشين) مشخص و حل و فصل نشود، صحبت از شركت در انتخابات قابل توجيه به نظر نمي رسد. تا زماني كه حاكميت تكليف خود را با نظارت استصوابي و لوازم و شرايط انتخابات آزاد و سالم روشن نكرده و بسياري مسائل ديگر در خصوص انتخابات ادامه دارد، شركت مجدد در انتخابات كوبيدن آهن بر همان سندان سابق است.
وي با بيان اينكه «امروز نيز بار ديگر نياز است تا اصلاح طلبي بازتعريف شود» نوشت: آنان كه حاضرند به هر دري بزنند تا جايي در دل حكومت بازكنند، از اصلاح طلبان اصولگرا [!؟] كه حاضر نيستند به هر بهايي در نمايش انتخابات حاضر شوند، جدا و متمايز مي شوند. در انتخابات مجلس نيز اين صف بندي تا حدي نمايان بود؛ صف اصلاح طلبان تقلبي كه حاضرند با ساز حاكميت برقصند، از آنان كه در انتخابات حاضر نشدند بايد اصلاح طلبان تقلبي را تفكيك كرد.
مزروعي روشن نكرده كه عملگي سرويس هاي جاسوسي آمريكايي و صهيونيستي در ازاي مشتي دلار و يورو، و پيوند با گروهك هاي سلطنت طلب و تروريست چه تناسبي با ادعاي اصلاح طلبي اصولگرايانه مي تواند داشته باشد ضمن اينكه همراهي همين عناصر كلاهبردار (در پوشش شوراي هماهنگي سبز) با سناريوي تحريم انتخابات، باعث 14 درصد افزايش مشاركت به نسبت دو دوره قبلي انتخابات مجلس شد.

 



نتانياهو: براي نابودي اسرائيل رهبر ايران از همه مصمم تر است (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي وقتي از سؤال خبرنگار آلماني شوكه شد، به جاي پاسخ منطقي افسانه هولوكاست و نقش آلمان را به رخ خبرنگار كشيد!
ماجرا از اين قرار است كه خبرنگار نشريه بيلد در مصاحبه چندي پيش خود با نتانياهو به او يادآوري مي كند كه مردم آلمان قضاوت بسيار منفي نسبت به رژيم اسرائيل دارند. او مي گويد «آقاي نخست وزير! طبق يك نظرسنجي جديد 79 درصد مردم آلمان معتقدند اسرائيل به حقوق بشر احترام نمي گذارد و 70 درصد آنها مي گويند اسرائيل منافع خود را بي توجه به منافع ملت ها پي مي گيرد. شما وقتي اين اعداد و ارقام را مي شنويد چه فكر مي كنيد؟»
نتانياهو كه از اين سوال جاخورده بود، مي گويد: معلوم است كه در آلمان و اروپا برداشت خيلي غلطي از اسرائيل وجود دارد. ما يك دموكراسي هستيم كه مقابل ايران و عوامل آن ايستاده ايم. ما يگانه پرچمدار آزادي و حقوق بشر در منطقه ايم. آيا مي دانيد كه يك ميليون عرب در كشور ما زندگي مي كنند و از حقوق شهروندي برخوردارند(؟!)
نتانياهو در ادامه با اشاره ضمني به افسانه هولوكاست و نقش آلمان، گفت: طبيعي است كه اين موضوع در آلمان [نظر مردم آلمان درباره ماهيت ضد حقوق بشري اسرائيل] با تاريخ خاصش خيلي ناگوار است. بدتر از چنين نظرسنجي هايي هم در تاريخ ملت[!؟] ما بوده و تأسف بار است اتهاماتي كه روزگاري عليه يهوديان بوده است، اكنون درباره اسرائيل گفته مي شود.
طنز تلخ در اظهارات نتانياهو تحريف مطلق تاريخ و بيان اين عبارت است كه «يك ميليون عرب در كشور ما زندگي مي كنند»! حال آن كه كشور فلسطين اصالتا متعلق به آن اعراب است ضمن اينكه 6 ميليون فلسطيني به خاطر اشغالگري و سبعيت رژيم صهيونيستي از حق سكونت در كشور خود و حاكميت ملي محروم شده و آواره ديگر كشورها هستند.
نتانياهو در اين مصاحبه با اشاره به بيداري و انقلاب ملت هاي مسلمان منطقه گفت: وضعيت در خاورميانه به نسبت 3 سال پيش خيلي بدتر شده و اكنون شاهد سلطه اسلامگرايان و ايجاد حكومت هاي اسلامي هستيم.
وي همچنين درباره برنامه هسته اي ايران مي گويد: اين برنامه ذره اي كندتر نشده و با وجود همه فشارهايي كه وارد شده، هيچ اتفاقي نيفتاده است. ايران موفق شده حتي غني سازي 20 درصدي را هم انجام دهد اما جامعه جهاني نه توقف غني سازي را مطالبه مي كند و حتي نمي خواهد تاسيسات زيرزميني فردو را تعطيل كنند. تاكنون تحريم ها هيچ نتيجه اي در توقف اقدامات ايران نداشته است.
نتانياهو با بيان اينكه «طرف اصلي اسرائيل در ايران [آيت الله] خامنه اي است كه حكومت را هدايت مي كند» تصريح كرد: او بيشترين عزم را در ايران براي نابودي اسرائيل دارد و حتي از احمدي نژاد هم در اين زمينه مصمم تر است.
خبرنگار پرسيد وقتي به مقامات ايراني فكر مي كنيد چه احساسي داريد؟ كه نتانياهو پاسخ داد: ملاك احساسات من نيست. مهم واقعيت است و واقعيت اين است كه هر چه ايران هسته اي تر مي شود، اين بد است. آنها تروريست ها را سراغ ما مي فرستند و حماس و حزب الله را تجهيز مي كنند، تهديد مي كنند كه تنگه هرمز را مي بندند و جلوي صادرات نفت را مي گيرند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14