(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 خرداد 1391 - شماره 20229

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
واكنش آمريكابه نشست ايران و آژانس در وين
با حضور رئيس جمهور نخستين نمايشگاه ملي گياه دارويي و طب سنتي ايران افتتاح شد
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور : تحريم ها باعث افزايش سرعت رشد علمي ايران شد
در پيام هاي جداگانه رئيس جمهور و رئيس مجلس خبرگان درگذشت امام جمعه لارستان را تسليت گفتند
پايگاه تحليلي ريس فور ايران: آمريكا براي بقاء در خاورميانه نيازمند ايران است
هدفمند كردن سهميه هاي حج و تدوين شيوه نامه افزايش اعزام زائران
گزارشي درباره ميس لمبتون ايراني تحركات ملكه جاسوسي و كودتا چگونه لو رفت
دبير كل حزب رفاه ملي افغانستان: عزت ايران اسلامي سربلندي ملت افغانستان است
با پسروي درياچه اروميه 204 هزار هكتار از اراضي آذربايجان شرقي به خطر افتاد
اعزام تيم هاي چشم پزشكي به رباط كريم
اصلاح اعطاي كاربري مسكوني به كل اراضي وزارت راه
اتمام زمان مشاركت بنياد مستضعفان در آزادراه تهران شمال
ثبت نام از مددجويان متقاضي مسكن تا پايان شهريور
اخبار ادبي و هنري



واكنش آمريكابه نشست ايران و آژانس در وين

نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي، نشست ايران و آژانس در وين را نااميدكننده خواند و ادعاهاي غرب درباره برنامه هسته اي ايران را بار ديگر تكرار كرد.
«رابرت وود» نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي در ايميلي به خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه عدم پيشرفت در گفت وگوهاي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي نا اميد كننده بود و نمايانگر ادامه عدم پايبندي ايران به تعهداتش در مقابل ديده بان هسته اي سازمان ملل است.
پس از پايان نشست روز جمعه ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي، اين نهاد اعلام كرد كه در نشست روز جمعه پيشرفتي حاصل نشد.
براساس مفاد معاهده «NPT»، بازرسي از مراكز نظامي كشورها در چارچوب وظايف آژانس بين المللي انرژي اتمي نيست اما آژانس اصرار دارد كه از اين سايت نظامي بازديد كند.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش خود در نشست شوراي حكام آژانس را متهم كرد كه تبديل به يك سازمان اطلاعاتي براي برخي كشورها شده است.
آمريكا كه به دنبال بهانه اي براي فضاسازي عليه ايران در آستانه مذاكرات كشورمان با 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) در مسكو است با اشاره به نشست روز جمعه ايران و آژانس گفت: نتايج روز گذشته اين نشست برادامه عدم پايبندي ايران به تعهداتش در مقابل آژانس بين المللي انرژي اتمي و بر لزوم همكاري اين كشور با آژانس بين المللي انرژي اتمي به منظور پرداختن به نگراني هاي واقعي جامعه بين الملل تأكيد دارد.
از سوي ديگر؛ «ويليام پري» وزير دفاع اسبق آمريكا در حاشيه نشست هسته اي لوكزامبورگ، نسبت به نتايج مثبت مذاكرات ايران و گروه 1+5 در مسكو (29 و 30 خردادماه) ابراز خوشبيني كرد.
وي با تأكيد بر ديپلماسي و گفت وگو در حل موضوع هسته اي ايران، افزود: تهديد به خشونت راه حل درستي براي حل مسائل نيست و تنها از طريق مذاكره و اقدامات ديپلماتيك مي توان به نتايج مناسب رسيد.

 



با حضور رئيس جمهور نخستين نمايشگاه ملي گياه دارويي و طب سنتي ايران افتتاح شد

نخستين نمايشگاه ملي گياهان دارويي، فرآورده هاي طبيعي و طب سنتي ايران روز گذشته با حضور رئيس جمهور در محل مصلاي تهران افتتاح شد.
بنابر گزارش رسيده محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه گفت: امروز ما دو روش كاملا مجزا براي برخورد با بيماري ها و عوارض حاصل از آن داريم، يكي از اين روش ها بهداشت و درمان رايج است كه خوشبختانه پيشرفت هاي فراواني در آن صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: طب سنتي براساس طبيعت انسان بنا نهاده شده است و متاسفانه در طول 200 سال گذشته به ما دوري از سرمايه طبيعي تحميل شده است.
احمدي نژاد گفت: در طب سنتي ما روش هاي تشخيصي بسيار ساده تري داريم كه دقيق تر نيز عمل مي كند. به عنوان مثال بوعلي سينا كه پزشكي بالاتر از آن در طول تاريخ نيامده است، در كتاب خود 2 هزار نسخه كاملا عالمانه براي انواع مريضي ها با مزاج هاي گوناگون مطرح كرده است.
وي افزود: تمام اين تشخيص ها براساس تنفس و همچنين بررسي انواع خروجي هاي بدن بود كه تشخيص ها نيز تشخيص بسيار دقيقي بود؛ بسياري از پزشكان طب سنتي هستند كه با گرفتن تنها يك نبض از بالا تا پايين سر انسان را اسكن مي كنند.
احمدي نژاد با اشاره به تفاوت هاي طب سنتي و طب جديد گفت: در طب جديد معمولا با عوارض بيماري ها و مريضي ها برخورد مي شود در حالي كه در طب سنتي عامل اصلي مريضي را درمان مي كنند.
وي افزود: امروز طب سنتي تبديل به يك صنعت پربار شده است و ما بايد با استفاده از فرهنگ خودمان آن طب را احيا كنيم. از جمله روش ها، تشخيص ها، گياهان و داروهايي كه در اين طب استفاده مي شوند.
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به اينكه طب سنتي بخش مهمي از فرهنگ اسلامي ايران را تشكيل مي دهد، گفت: ما براي از بين رفتن يك ساختمان و يا يك اثر فرهنگي به شدت غصه مي خوريم اما ميراث مهمتر ميراث معنوي ما است كه طب سنتي نيز بخشي از آن است.
وي افزود: ما بايد انشاءالله به نقطه اي برسيم كه مردم ايران دو روش كاملا درماني مجزا داشته باشيم تا مردم حق انتخاب داشته باشند و اين حق مردم است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين مسئله كه طب ايراني اسلامي بايد احيا شود و براساس آن يك نظام نامه ايجاد شود، گفت: اميدواريم به فضل الهي در سال جاري بتوانيم بخشي از اين نظام نامه را پياده كنيم.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به واردات سالانه 3 ميليارد دلار تجهيزات بيمارستاني و دارو به كشور، گفت: من اميدوارم كه ما بتوانيم با صادرات گياهان دارويي تمام اين هزينه را جبران كرده و حتي صادرات بيشتر نيز داشته باشيم و اين شدني است.
وي با اشاره به بازار مناسب گياهان دارويي در خارج از كشور، گفت: اگر ما بتوانيم تنها بخشي از بازار كشورهاي آسيايي را در اختيار خود بگيريم، مي توانيم نزديك به 200 هزار شغل را در اين بخش ايجاد كنيم.
همچنين رئيس جمهور با اشاره به ضرورت حمايت از گياهان دارويي گفت: ما انشاءالله گياهان دارويي را وارد بخش ستاد كشاورزي خواهيم كرد تا به توليدكنندگان دارويي وام بانكي با سود 7درصد اعطا كنيم.

 



معاون علمي و فناوري رئيس جمهور : تحريم ها باعث افزايش سرعت رشد علمي ايران شد

رئيس بنياد ملي نخبگان مي گويد براساس آمارهاي پايگاه هاي اطلاعاتي تحريم هايي كه اروپا و امريكا عليه ايران تحميل كرده اند نه تنها براي محققان ايراني محدوديت و تهديد نبوده است بلكه همه تهديدها، به فرصت تبديل شده است.
نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان در ضيافت شامي كه با حضور پرفسور پيتر آگرا، برنده جايزه نوبل و همراهانش برگزار شد، گفت: توسعه علم و فناوري در دنياي امروز حاصل تمدن هاي بي شمار و تلاش همه انسان ها در كل تاريخ است كه در زمان هاي مختلف از ايران تا مصر و از چين تا هند به عنوان ميراث بشري براي ما به يادگار مانده است.
وي با اشاره به اينكه بشر هميشه در فكر كشف رموز جهان و توسعه دانش و خلاقيت بوده است، ادامه داد: اين دانشي كه در طول تاريخ به دست ما رسيده است و امروز به شكل انفجار اطلاعات و جهش فناوري خود را نشان مي دهد، متعلق به يك كشور يا مردم خاصي نيست بلكه به همه جهانيان تعلق دارد كه در طول تاريخ، ابناي بشر براي دست يافتن به آن تلاش كرده اند.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور افزود: همه ابناي بشر حق دارند از اين ميراث بزرگ و دانش به يادگار مانده، براي زندگي بهتر و رفاه بهره مند شوند و حضور اين دو دانشمند در كشور ايران گوياي همه اين مسئله است كه دانشمندان و محققان بايد به دور از ستيز و انحصار طلبي براي دستيابي به علم و دانش در كنار هم تلاش كنند.
وي گفت: ايران طي سه سال گذشته شاهد پيشرفت هاي زيادي در عرصه هاي علم و فناوري بوده است و رشد علمي كشور براساس مقالات چاپ شده و آمارهايي كه پايگاه هاي اطلاعاتي اعلام مي كنند و اين رشد را تاييد مي كنند، نشان مي دهد كه تحريم هايي كه اروپا و آمريكا بر ما تحميل كرده اند نه تنها براي محققان ايراني محدوديت و تهديد نبوده است بلكه همه تهديدها، به فرصتي تبديل شده است كه سرعت رشد و شكوفايي كشور ايران در عرصه هاي علمي را بيشتر و بيشتر كند.
رئيس بنياد ملي نخبگان بيان كرد: امروز در كشور ما فناوري هسته اي بومي شده است و پرتاب ماهواره هاي كوچك و ساخت داروهاي بيولوژيك و راديوداروها در كشور ما توسط محققان امكان پذير شده است و در تمامي اين زمينه ها آمادگي داريم دانش فني و يافته هاي علمي خود را در اختيار كشورهاي ديگر قرار دهيم.
وي در خاتمه ضمن ابراز خرسندي از حضور پرفسور پيتر آگرا در كشور ايران، ابراز اميدواري كرد كه روزي فرا رسد تا همه ابناي بشر بتوانند در سايه صلح و عدالت در كنار هم زندگي كنند.

 



در پيام هاي جداگانه رئيس جمهور و رئيس مجلس خبرگان درگذشت امام جمعه لارستان را تسليت گفتند

به مناسبت درگذشت امام جمعه فقيد لارستان، محمود احمدي نژاد و آيت الله مهدوي كني در پيام هاي جداگانه اي ارتحال اين عالم برجسته را تسليت گفتند.
متن پيام تسليت محمود احمدي نژاد بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
خبر درگذشت روحاني جليل القدر حضرت آيت الله سيدعبدالعلي آيت اللهي، فقيه وارسته و عالم مجاهد، كه عمر پربركت و گرانمايه خود را صرف مجاهدت در مسير ارزش هاي انساني و نشر و گسترش معارف اسلامي نمود، مايه تاسف و تالم خاطر گرديد.
اينجانب مصيبت وارده را به بيت مكرم ايشان تسليت عرض نموده و از پيشگاه خداوند متعال براي آن معلم اخلاق و اسوه علم و فضيلت، رحمت و علو مقام و براي بازماندگان اجر و شكيبايي مسئلت دارم.
محمود احمدي نژاد
رئيس جمهوري اسلامي ايران
پيام تسليت رئيس مجلس خبرگان رهبري
آيت الله مهدوي كني نيز در پيامي جداگانه درگذشت آيت الله سيدعبدالعلي آيت اللهي را تسليت گفت.
متن پيام بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ارتحال عالم رباني مرحوم آيت الله سيدعبدالعلي آيت اللهي موجب تالم و تاثر گرديد.
اين ضايعه وارده را به علماي اعلام و مردم عزيز استان فارس و اهالي مؤمن لارستان و بيت معظم ايشان تسليت مي گوييم.
اميد است كه خداوند منان فقدان آن عالم جليل القدر را به لطف خود جبران فرمايد.
محمدرضا مهدوي كني
مجلس خبرگان رهبري
تسليت آيت الله نوري همداني به مناسبت ارتحال امام جمعه لارستان
آيت الله حسين نوري همداني با صدور اطلاعيه اي ارتحال امام جمعه لارستان راتسليت گفت.
در اين اطلاعيه آمده است: خبر ارتحال عالم رباني حضرت آيت الله حاج سيدعبدالعلي آيت اللهي اعلي الله مقامه موجب تأسف گرديد اين فقيه بزرگوار همه عمر پربركت خود را در راه تحقيق و تصنيف و تعليم و تربيت فضلا و ارشاد و هدايت مردم و مبارزه با استبداد و استكبار و جهاد پرصلابت در راه انقلاب اسلامي و درعرصه امر به معروف و نهي از منكر و خدمتگزاري به مردم سپري نمود و درخشندگي بيشتري به تاريخ درخشان آن بيت شريف بخشيد طوبي له و حسن مأب
والسلام عليه يوم ولد و يوم مات و يوم يبعث حيا
ما اين مصيبت را به مردم متعهد و ولايتمدار فارس و علماء معظم و فضلاي مكرم و حوزه هاي علميه آن سامان بويژه به آقازاده ها و دامادهاي مكرمشان تسليت عرض مي كنيم و از خداوند متعال براي آن مرحوم علو درجات بيشتر و براي بازماندگان محترمشان صبر و اجر مسألت مي نمائيم.

 



پايگاه تحليلي ريس فور ايران: آمريكا براي بقاء در خاورميانه نيازمند ايران است

پايگاه تحليلي «ريس فور ايران» نوشت: آمريكا منافع بسيار مهمي در منطقه خاورميانه دارد كه براي حفظ اين منافع مجبور به برقراري روابط مثبت با كليه بازيگران مهم منطقه، مخصوصا ايران است.
به گزارش فارس اين پايگاه تحليلي درباره نقش جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از بازيگران برجسته و مهم منطقه خاورميانه و اثرگذاري آن در حفظ منافع آمريكا در اين منطقه نوشت:
«رابطه منطقي مشابهي در خاورميانه جريان دارد.» آمريكا تلاش مي كند تا بر افغانستان، عراق و ساير كشورهاي منطقه تسلط پيدا كند. نتيجه روشن است: تلاش آمريكا در تسلط بر خاورميانه نتيجه اي دربر ندارد؛ در حقيقت، «اين كار به تضعيف بيشتر ما مي انجامد.» درست همان طور كه آمريكا در آسيا منافعي داشته (و دارد)، «منافع بسيار مهمي» نيز در خاورميانه دارد. و اين منافع تنها با برقراري روابط مثبت با كليه بازيگران مهم منطقه- مخصوصا با ايران- حفظ شده و ارتقا داده خواهند شد. هر چند كه اين مسئله «رابطه اي راهبردي» است كه ظاهرا دولت اوباما بيش از دولت هاي قبل از خود مانند بوش پسر (و يا دولت كلينتون و بوش پدر)، قادر به پذيرش آن نيست. اين مسئله يك شكست راهبردي عظيم به شمار مي رود.
اين پايگاه تحليلي با اشاره به شكست راهبردي اوباما در قبال انزواي جهاني ايران به رهبري آمريكا نيز آورده است: دولت اوباما روي رويكردي پافشاري مي كند كه در نهايت محكوم به شكست است، اين بود كه با افزايش قيمت نفت، تهديدات اسرائيل مبني بر حمله به ايران و لزوم اثبات نقش رهبري مداوم آمريكا در امور بين المللي، دولت آمريكا حس كرد كه ناگزير به برگشت بر سر ميز مذاكرات است. اما اين كار صرفا تصميمي حساب شده بود و منجر به هيچ تجديد نظري (هر قدر هم ناچيز) درخصوص راهبرد جامع آمريكا در قبال ايران نشد.
پايگاه ريس فور ايران درباره تلاش هاي تيم اوباما براي تسلط بر منطقه خاورميانه و آثار اين تلاش نوشته است: در حاليكه سياست داخلي آمريكا، آشكارا بخشي از مخالفت دولت با اتخاذ سياستي مبتني بر واقعيت است، يك عامل بسيار مهم، مشغله فعلي تيم اوباما مبني بر سلطه آمريكا در خاورميانه است. تصميم بر به تحت سلطه درآوردن منطقه، به طرز ناخوشايندي رويكرد ديپلماتيك دولت اوباما را از مسير اصلي خود خارج ساخته است؛ زيرا اين مسئله مذاكرات هسته اي با تهران را نه به عنوان عاملي براي بازسازي روابط ايران و آمريكا بلكه به عنوان محلي براي اينكه جمهوري اسلامي تن به خواسته هاي آمريكا دهد، تهديد مي كند.
در اين تحليل با اشاره به اينكه دولت اوباما تمايلي در به رسميت شناختن حقوق هسته اي ملت ايران ندارند، افزوده است: «هيچ بحث جدي» در عدم به رسميت شناختن حق ايران در غني سازي، وجود ندارد. اما اوباما و تيم وي «تمايلي براي انجام يك معامله انجام شدني ندارند» كه اين مستلزم به رسميت شناختن حق ايران در غني سازي است در حاليكه ايران نيز پذيرفته است تا تضمين بيشتري ارائه كرده و دست به اقداماتي زند كه صلح آميز بودن برنامه هسته اي اين كشور را ثابت مي كند.
به گزارش فارس، اين پايگاه تحليلي در ادامه با اشاره به اينكه آمريكا درصدد است از تجربه سازش با جمهوري خلق چين استفاده كند، آورده است:
البته، تمايل به حمايت از منافع قانوني يك قدرت روزافزون انقلابي، دقيقا همان چيزي است كه آرايش جديد روابط چين و آمريكا را در اوايل دهه 1970، ممكن ساخت. هنگامي كه ريچارد نيكسون در سال 1969 وارد كاخ سفيد شد، دشمني مداوم 20 ساله نسبت به جمهوري خلق چين به عنوان بخشي از تعقيب آرمانگرايانه سلطه در آسيا بود «كه با آغاز جنگ ويتنام به پايان رسيد» و به موقعيت استراتژيك گسترده آمريكا در آسيا و در كل جهان لطمه زد، نيكسون و هنري كيسينجر، به شدت بر اين باور بودند كه: «آمريكا در آسيا منافع بسياري دارد و آنها قصد عقب نشيني از منطقه را ندارند.» آنها همچنين پذيرفته بودند كه صرفا «تلاش براي پيدا كردن تسلط و موقعيتي كه درآن قادر به كنترل همه چيز بود»، كافي نيست و اين كار آمريكا را بيش از پيش تضعيف كرد. به علاوه، آنها به قدر كافي جرات داشتند تا نتيجه گيري درستي از تحليلشان در مورد سياست آمريكا كه در آن آمريكا مجبور به «سازش» با جمهوري خلق چين شد، داشته باشند.
«ريس فور ايران» در مورد نتايج مذاكرات هسته اي ايران با 1+5 و نقش آمريكا دراين باره مي نويسد:
به نظر مي رسد، اوباما و تيم سياست خارجي وي، در رسيدگي به مسائل مهم مربوط به توافقات جدي با ايران، از جمله موافقت بين المللي مبني بر غني سازي تحت حفاظت در ايران و پذيرش اين موضوع كه بايد براي دستيابي به توافقات، تحريم ها را به طور چشمگيري كاهش داد، آمادگي چنداني ندارند. توافقي به مراتب جدي تر از آنچه كه وي در طول سال هاي 2010-2009 در سياست هسته اي خود اتخاذ كرده بود. مادامي كه اوضاع به همين صورت است، شانس اندكي براي موفقيت در مذاكرات وجود دارد.

 



رئيس سازمان حج و زيارت اعلام كرد
هدفمند كردن سهميه هاي حج و تدوين شيوه نامه افزايش اعزام زائران

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: تدوين و ترسيم منشور حج با استفاده از منويات امام و مقام معظم رهبري در دستور كار سازمان حج قرار دارد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد موسوي تصريح كرد:هدفمند كردن سهميه هاي حج و تدوين شيوه نامه افزايش اعزام زائران از جمله اقداماتي است كه در دستور كار سازمان حج قرار دارد.
وي از تشكيل اتاق فكر در اين سازمان خبر داد و افزود: هماهنگي با نماينده ولي فقيه در امور حج، روابط فرهنگي حج و زيارت و راهكارهاي ماندگار كردن آن،كلان نگري در حج و خارج شدن از نگاه سنتي به حج، استفاده از ظرفيت و نظرات كارشناسان ،كارگزاران، مراجع و متخصصين از اهداف بزرگ سازمان حج است.
موسوي بيان كرد: با تدوين شيوه نامه افزايش اعزام زائر در تلاشيم كه سهميه حج تمتع و عمره ايران را افزايش دهيم.
وي هدف از تشكيل اتاق فكر در سازمان را استفاده از نظرات نخبگان و خرد جمعي در خور ايرانيان مطرح كرد و اظهار داشت: تدوين و ترسيم منشور حج با استفاده از منويات امام راحل،مقام معظم رهبري، تلاش جهادي براي حفظ و ارتقاء منزلت زائران، تلاش در جهت رفع مشكلات زائران و همچنين رضايتمندي اين افراد از اقداماتي است كه قرار است راس كارهاي در سازمان حج قرار گيرد.
حجت الاسلام و المسلمين موسوي يادآور شد: سند چشم انداز حج و زيارت و تصويب آن در شوراي عالي حج، هدفمند كردن سهميه حج و عمره ،حاكميت قانون پاسخگويي و رسيدگي به نيازها و پرسش ها، انتقادات و درخواست ها از طريق ايجاد سامانه گويا از ديگر اقداماتي است كه انجام مي شود.

 



گزارشي درباره ميس لمبتون ايراني تحركات ملكه جاسوسي و كودتا چگونه لو رفت

گزارش پيش روي به تحركات و اقدامات پشت پرده ركسانا شاپور كه او را بايد ميس لمبتون ايراني ناميد اختصاص دارد.
ميس لمبتون اصلي كيست؟
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ميس لمبتون (1290 تا 1387 ه.ش) معروف به ملكه جاسوسي و كودتا، مادر جاسوسي و جاسوسان، انگليسي الاصل، ايران شناس و كسي كه 60 سال از عمر خود را عليه ايران و بخش مهمي از آن را در ايران سپري كرد. او كه از موثرترين جاسوسان انگليسي در ايران شناخته شده، از جمله عناصري بود كه در تلاش براي انگليسي كردن حكومت محمدرضا پهلوي، در شرايطي كه تنفر عمومي در ايران عليه انگليس به اوج خود رسيده بود، اقدامات موثري انجام داد. آنهم در زماني كه رقباي آمريكايي و آلماني، انگليس اقدامات همه جانبه اي براي بسط نفوذ خويش در ايران به منظور از ميدان به در كردن رقيب انگليسي خود به عمل مي آوردند.
وي در عزل رضاخان و جايگزيني محمدرضا نقشي عمده ايفا كرد و پس از به قدرت رسيدن محمدرضا از جمله كساني بود كه شاه مخلوع از او حرف شنوي تمام عيار داشت و درباريان به دست بوس او مي رفتند. ميس لمبتون با طيف گسترده اي از به اصطلاح روشنفكران غرب زده و لائيك، حتي نوع كمونيستي آنها ارتباطات وسيعي برقرار كرده بود. اين زن از جمله افراد موثر در راه اندازي راديوفارسي بي بي سي بوده و بعد از راه اندازي نيز همكاري نزديك و گسترده اي با اين راديو داشت.
همچنين بنابراين گزارش، ميس لمبتون در كودتاي 28 مرداد نقشي بسيار اساسي اما كاملا حساب شده و به كلي پنهان (برخلاف آمريكائي ها) ايفا كرد. او به همه جاي ايران سفر كرده، بين بسياري از اقوام ايراني زندگي نموده و مطالعات عميق و دامنه داري در موضوع ايران شناسي انجام داده بود و نتيجه تحقيقات و مطالعات خود را تا 30 سال پس از بازنشستگي در اختيار سازمان هاي جاسوسي و افسران اطلاعاتي كه عليه ايران فعاليت مي كردند، قرار مي داد. به همين جهت نسلي قابل توجه از افسران اطلاعاتي و ديپلمات هاي انگلستان (حول هدف ايران) و گردانندگان قبلي و فعلي راديو و تلويزيون بي بي سي فارسي، تربيت شده او هستند.
ميس لمبتون ايراني!
انتشار خبر يكي از كلاه برداري هاي حرفه اي صادق صبا اگرچه در نوع خود بسيار مهم بود اما هيچگاه پيش بيني نمي شد كه آن اتفاق به كشفيات بسيار بزرگي بينجامد. قصه از اين قرار بود كه سايت بولتن نيوز در تاريخ 27 آبانماه 1390 خبري تحت عنوان «كلاه برداري بي بي سي فارسي از بيوه شاه سابق» منتشر كرد.
خلاصه خبر اين بود كه فرح پهلوي براي ديدار از شبكه بي بي سي فارسي ابراز تمايل مي نمايد، مديريت شبكه جهاني بي بي سي با شرط محرمانه ماندن ديدار موافقت مي كند، فرح در هنگام ديدار پيشنهاد مي كند در ازاي كمكي دو ميليون دلاري به شبكه بي بي سي (آنهم تحت عنوان دهان پركن كمك به گسترش اطلاع رساني در ايران)، آن شبكه فيلم مستندي از زندگي نكبت بار او را توليد و پخش نمايد، صادق صبا بطور پنهاني به فرح مي گويد كه آن مبلغ را به حساب شخصي او بريزد و در عوض، او ضمن توليد و پخش آن مستند، تصاوير فرح را به بهانه هاي مختلف از بي بي سي فارسي پخش نمايد. (اتفاقي كه در همين روزها نيز و به بهانه بازگويي خاطرات فرح از سفر ملكه انگليس به ايران در 52 سال پيش؟! حادث و چند بار تكرار شد)
پس از چانه زني طرفين بالاخره فرح با پرداخت محرمانه چهارصد هزار پوند به صادق نژاد موافقت و قسط اول آن (دويست هزار پوند) را واريز مي نمايد، صادق صبا كار توليد مستند را به تيمي خارج از بي بي سي فارسي مي سپارد، مستندي كه توليد و پخش مي شود نه تنها مورد رضايت فرح نبوده بلكه او را به شدت شاكي مي نمايد و قسط دوم را به صبا نمي دهد، دعوايي پنهان بين آنها ( و بعدا اشرف پهلوي و...) درمي گيرد و بقيه ماجرا...
وقتي پرده از سيماي ركسانا شاپور مي افتد
اين دعوا ادامه داشت تا چندي بعد مشخص شد حلقه اتصال بيوه شاه مخلوع به صادق صبا، زني به نام ركسانا شاپور بوده است و ايضا همين زن بوده كه با دريافت كميسيون از طرفين، امكان ديدار فرح از بي بي سي فارسي را فراهم كرده و هنگام ديدار نيز نقش دلال بين آن دو نفر را ايفا كرده است.
در آن خبر آمده بود كه ملاقات فرح و صبا منجر به قراري محرمانه بين آن دو نفر مي شود. در اين هنگام اشرف (خواهر فاسد محمدرضا پهلوي) از انجام چنان معامله اي مطلع و او نيز درخواست مشابهي مي كند و صبا نيز گوش بري مشابهي از او انجام مي دهد (دريافت وجهي كلان به عنوان كمك به بي بي سي فارسي، بدون هيچ فايده اي براي آن پيرزن بدنام).
لذا ابتدا فرح پهلوي تصميم به شكايت از صادق صبا مي گيرد. اما به دليل پرداخت پنهاني و غيرقانوني پول به صادق صبا (يعني پرداخت رشوه به او) و نداشتن هيچگونه مدركي از پرداخت مذكور، لذا از ارائه شكايت خودداري مي ورزد. از طرف ديگر، طرح چنان شكايتي به معناي اقرار رسمي نسبت به پرداخت رشوه بود كه علاوه بر رسوايي، آثار كيفري آن متوجه فرح پهلوي و ركسانا شاپور (دلال آن معامله) مي گرديد و اما جنجال حاصل از آن معامله و تبديلش به يك رسوايي تمام عيار موجب نگراني و انصراف صادق صبا از عمل به تعهدش در قبال اشرف مي شود. بدين ترتيب دعوايي سه جانبه (صبا، فرح، اشرف) شكل مي گيرد و هر سه طرف دعوا، علاوه بر يكديگر، ركسانا شاپور را عامل بروز اين رسوايي معرفي مي كنند.
اما ركسانا شاپور در اين شرايط درمانده نمي شود. هوش، نفوذ و ارتباطات ويژه اين زن هزار چهره بكار مي افتد و مشكل را (لااقل براي مدتي محدود) رفع و رجوع مي نمايد. «ميس لمبتون ايراني» كه از برنامه و تاكتيك جديد و جاه طلبانه رضا پهلوي براي مطرح نمودن خويش بين اپوزيسيون مطلع شده بود، اين را به نيكي دريافته بود كه تحقق رؤياي جديد ربع پهلوي دقيقاً به معناي نياز شديد و روزافزون او به رسانه هايي همچون بي بي سي فارسي و «شبكه بهايي من و تو» است. بنابراين اين بار وارد معامله اي با رضا پهلوي مي شود.
در اين معامله ركسانا از طرف صادق صبا متعهد مي شود كه خدمات رسانه اي مورد نياز ربع پهلوي را از طريق شبكه هاي «من و تو» و بي بي سي فارسي تأمين نمايد و در عوض، رضا پهلوي نيز رضايت مادر و عمه خود را جلب و آنها را از تعقيب صادق صبا برحذر مي دارد.
بدين ترتيب يك مشكل نفس گير صادق نژاد (صبا) لااقل موقتاً رفع مي شود و از دست دو عفريته خاندان پهلوي (فرح و اشرف) رها مي شود. اما مشكل ديگري همچنان باقي مي ماند و آن «زير ذره بين رفتن رشوه هاي دريافتي صادق صبا» از طرف دستگاه هاي امنيتي، قضايي، مالياتي انگليس و مقامات بي بي سي جهاني است كه باز هم ارتباطات ركسانا شاپور بايد بكار گرفته شود.
ركسانا شاپور كيست؟
ركسانا شاپور آبادي سابقه كارمند محلي سفارت انگلستان در ايران را در كارنامه خود دارد.
اگرچه شغل رسمي (و در عين حال پوششي او) ايجاب مي كرد كه فرد شناخته شده اي در سفارت انگلستان باشد، اما اولين بار در زمستان سال 1382 توجه بسيار زيادي را به خود جلب مي كند. او كه در آن زمان در پوشش دبير مطبوعاتي سفارت انگلستان، مدتي را در كمپ نمايندگي سازمان ملل در شهر زلزله زده بم اقامت مي گزيند، به اقداماتي مبادرت مي ورزد كه برخي ديگر از نمايندگي هاي خارجي مستقر در آن كمپ به پوششي بودن حضور او در آنجا پي مي برند. از جمله نمايندگي يك كشور شرقي در گزارشي به پايتخت آن كشور، وي را زني پيچيده و پركار و بسيار باهوش معرفي مي كند كه «براي مأموريتي خاص و غيرمرتبط با امدادرساني به زلزله زدگان» در آن كمپ اقامت گزيده است. ركسانا شاپور كه پيش و پس از مقطع پيشگفته مشاغلي از قبيل كارمند سازمان اكو، كارمند سازمان ملل (UNDP)، كارمند دفتر امور ايرانيان آمريكا در دبي و... رابعهده داشت پس از دوم خرداد 76 و روي كار آمدن دولت موسوم به اصلاحات در ايران به همكاري نزديك با مطبوعات دوم خردادي (معروف به زنجيره اي) مي پردازد و از طريق آن همكاري ها از سويي با عناصر اصلي مطبوعات زنجيره اي و عناصر رسانه اي آنها آشنا مي شود. از سوي ديگر با برخي شخصيت هاي مطرح دوم خردادي و نزديك به مقامات ارشد اجرايي وقت، ارتباطات خاصي برقرار مي كند. ارتباطي كه چنانكه گفته خواهد شد، با ابلاغ مستقيم سفير انگلستان در تهران به ركسانا شاپور برقرار مي شود.
در مراحل بعدي و بدنبال فشارها و پي گيري هاي اطلاعاتي يك سرويس اطلاعاتي شرقي مستقر در كابل و تهديد كردن ركسانا شاپور به افشاي اسناد و تصاوير موجود، بالاخره ركسانا مي پذيرد كه علاوه بر MI6 با C.I.A نيز همكاري دارد به گونه اي كه سيا از همكاري او با MI6 اطلاع دارد اما MI6 از روابط ركسانا با سيا اطلاعي ندارد و اضافه مي كند كه بين اپوزيسيون ايراني مقيم انگلستان و آمريكا، همكاري با MI6 و سيا امري كاملاً عادي است و حتي رابطه با اين دو سرويس را افتخاري براي خود مي داند.

 



دبير كل حزب رفاه ملي افغانستان: عزت ايران اسلامي سربلندي ملت افغانستان است

دبير كل حزب رفاه ملي افغانستان تأكيد كرد: مردم مسلمان افغانستان عزت ايران اسلامي را بدون شك عزت خود و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را سربلندي افغانستان مي دانند.
دبيركل حزب رفاه ملي افغانستان با ارسال پيامي به علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران انتخاب مجدد وي را به رياست مجلس ايران تبريك گفت.
در اين پيام آمده است: انتخاب مجدد حضرتعالي را به سمت رياست مجلس شوراي اسلامي از سوي نمايندگان مجلس نهم به جنابعالي، دولت و ملت بزرگ ايران تبريك و شادباش مي گويم.
جعفري در اين پيام تأكيد كرده است: مردم مسلمان و متدين افغانستان عزت ايران اسلامي را بدون شك عزت خود و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را سربلندي افغانستان عزيز مي دانند.
در بخش ديگر پيام دبير كل حزب رفاه ملي افغانستان آمده است: حزب رفاه ملي افغانستان معتقد است دسيسه و توطئه هاي همه جانبه غرب عليه ايران هرگز نمي تواند دولت و ملت رشيد و مقاوم ايران را از اهداف بلند و اساسي كه ايجاد اتحاد و وحدت جهان اسلام در پرتو رهبري هاي خردمندانه مقام معظم رهبري است باز دارد.

 



با پسروي درياچه اروميه 204 هزار هكتار از اراضي آذربايجان شرقي به خطر افتاد

رئيس جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: پسروي درياچه اروميه، 204 هزار هكتار از اراضي استان را با مخاطره روبه رو كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، «مسعود محمديان» صبح ديروز در ديدار جهادگران و مديران سازمان جهاد كشاورزي با آيت الله مجتهدشبستري نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز از فرصت ايجاد شده براي جهادگران براي ديدار با نماينده مقام عظماي ولايت در استان تقدير كرد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان با اشاره به كاهش 14درصدي بارش باران نسبت به سال گذشته در برخي از مناطق استان و محدوديت منابع آبي افزود: اين چالش ها بخش كشاورزي استان را با مشكل روبه رو كرد و در اين زمينه پسروي درياچه اروميه، 204هزار هكتار از اراضي استان را به مخاطره انداخته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مجموع اراضي مستعد آبياري تحت فشار را در آذربايجان شرقي 138هزار هكتار اعلام كرد و گفت: تاكنون بيش از 43هزار هكتار از اراضي به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده است.
«محمديان» با بيان اينكه به منظور بهينه سازي مصرف آب در سال گذشته 260ميليارد ريال كمك دولتي براي اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار در استان هزينه شده است، افزود: با اجراي همه پروژه هاي تعريف شده همچون تصفيه پساب 7 شهر بزرگ استان، حجم قابل توجهي از آب آبياري استحصال شده، صرفه جويي مي شود.

 



سازمان بسيج جامعه پزشكي خبر داد
اعزام تيم هاي چشم پزشكي به رباط كريم

8 تير ماه همزمان با ولادت امام حسين(ع) از سوي سازمان بسيج جامعه پزشكي تيم 38 نفره پزشكان براي ويزيت رايگان بيماران چشمي به نسيم شهر رباط كريم اعزام مي شوند.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي، دكتر سيدنظام الدين طباطبايي، جانشين سازمان بسيج جامعه پزشكي در اين رابطه گفت: تيمي شامل 8 متخصص چشم پزشك 10 اپتومتر و 20 پرستار به اين منطقه اعزام خواهند شد.
وي افزود: اين تيمها تمام تجهيزات چشم پزشكي كه مورد نياز است از جمله اسلايد لامپ، معاينات مخصوص اپتومتري را با خود همراه دارند. به احتمال زياد طبق كاري كه در دوره هاي قبل هم انجام داده ايم حدود هزار نفر از بيماران را از صبح تا ساعت 5 بعدازظهر به مدت يك روز مورد معاينه قرار مي دهند.
دكتر طباطبايي تصريح كرد: بيماراني كه نياز به درمان هاي سرپايي دارند در اين منطقه تحت درمان قرار مي گيرند و آن هايي كه به جراحي نياز داشته باشند به بيمارستان فارابي ارجاع داده مي شوند، فرم ارجاع مخصوص به بيماران داده مي شود. از آنجا كه در اين بيمارستان كانون بسيج جامعه پزشكي فعال است، هماهنگي هاي لازم را با بخش مددكاري انجام مي دهند تا مرجوعين بتوانند از پوشش هاي درماني بيمارستان به صورت رايگان استفاده نمايند.

 



اصلاح اعطاي كاربري مسكوني به كل اراضي وزارت راه

سخنگوي شوراي شهر تهران اعلام كرد: با پيگيري شوراي شهر، پهنه بندي آن دسته از اراضي دولتي كه به كاربري فضاي سبز و سرانه هاي عمومي اختصاص دارد، تغيير نخواهد كرد و مصوبه اخير شوراي عالي شهرسازي در خصوص اعطاي كاربري مسكوني به كل اراضي وزارت راه و شهرسازي، اصلاح شد.
خسرو دانشجو در حاشيه چهارصد و شصت و هفتمين جلسه شوراي شهر تهران كه بدون حضور مستمع برگزار شد، با بيان اينكه اعضاي شوراي شهر در اين جلسه به بيان انتظارات خود از اجراي دقيق طرح تفصيلي شهر تهران پرداختند، گفت: در اين جلسه نمايندگان مردم پايتخت تاكيد داشتند كه به هيچ وجه در شهرداري اقدامي خلاف ضوابط و مقررات طرح تفصيلي صورت نگيرد.
وي همچنين با بيان اينكه نگراني هايي بابت كاهش ساخت وساز در پايتخت و در نتيجه افزايش قيمت مسكن به دليل اجراي طرح تفصيلي وجود داشت، اظهار كرد: شهرداران برخي مناطق كه امروز به دليل بررسي لايحه معرفي خود به عنوان قائم مقامان ذي حساب در جلسه حضور داشتند، اين موضوع را رد كردند.
دانشجو با بيان اينكه برابر آمارهاي مستند شهرداري تهران، حجم دستور نقشه و پروانه ساختماني صادر شده در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است، اظهار كرد: در برخي مناطق آمار صدور پروانه تا دو برابر نسبت به مدت مشابه افزايش داشته و به طور متوسط در اين مدت شاهد افزايش 30 درصدي پروانه هاي ساختماني صادر شده در شهرداري تهران بوديم.
وي تاكيد كرد: بنابراين اينكه اجراي طرح تفصيلي منجر به كاهش ساخت و ساز و افزايش تقاضاي مسكن و در نتيجه افزايش قيمت شده باشد، با زبان آمار رد شد و اميدواريم با رونق ساخت و ساز و تمهيدات دولت، امسال حتي شاهد كاهش قيمت مسكن باشيم.
وي همچنين افزود: در مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري به كليه اراضي متعلق به وزارت راه و شهرسازي، كاربري مسكوني و مختلط داده شده بود كه اين مسئله موجب نگراني شوراي شهر بود؛ اما در نامه وزير اين طور آمده كه مقرر شده پهنه اراضي دولتي كه به كاربري هاي فضاي سبز و سرانه هاي خدمات عمومي اختصاص دارد، تغيير نكند.
سخنگوي شوراي شهر تهران افزود: برابر مفاد طرح جامع شهر تهران پهنه هاي عمومي و فضاي سبز اراضي دولتي تا سال 95 حفظ مي شود و تنها آن دسته از زمين هاي دولتي كه به مردم واگذار شده، كاربري مسكوني خواهد داشت.

 



وزير راه و شهرسازي خبر داد
اتمام زمان مشاركت بنياد مستضعفان در آزادراه تهران شمال

وزير راه و شهرسازي با اشاره به كم كاري بنياد مستضعفان در ساخت آزاد راه تهران شمال گفت: زمان مشاركت بنياد براي ساخت اين پروژه تمام شده است.
به گزارش فارس، علي نيكزاد در حاشيه دومين جشنواره روابط عمومي هاي وزارت راه و شهرسازي درباره آزادراه تهران- شمال، اظهار داشت: قول داده بوديم قطعه 4 اين آزادراه سال گذشته افتتاح شود اما رانش زمين سبب به تاخير افتادن اتمام اين پروژه شد.
وي ادامه داد: قطعه چهار شهريور امسال به اتمام مي رسد و عيد سعيد فطر مردم مي توانند از اين مسير استفاده كنند.
وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: قطعه يك از تهران تا شهرستانك به طول 32 كيلومتر، حدود 60 كيلومتري مسير را كوتاه تر مي كند كه در اين قطعه چيني ها به عنوان پيمانكار بنياد مستضعفان فعال هستند.
نيكزاد افزود: اين قطعه مشكلاتي كه در اخذ مجوز داشت توسط وزارت راه و شهرسازي بررسي و برطرف شد و چيني ها در حال فعاليت در اين قطعه هستند.
وزير راه و شهرسازي گفت: در اين قطعه تونل هاي زيادي وجود دارد كه چيني ها ابتدا تونل را ساخته و سپس لاينينگ آنها را اجرا كرده اند.
نيكزاد افزود: در قطعات 2 و 3 هم قرار بود كنسرسيوم خصوصي وارد شود كه اين امر اجرايي نشد و بنياد هم در اين دو قطعه فعاليتي انجام نداده است.
وزير راه و شهرسازي افزود: ما از ابتدا قول افتتاح قطعات يك و 4 را در دولت دهم داده بوديم و هم اكنون در حال رايزني هستيم تا بخش خصوصي براي قطعات 2 و 3 وارد عرصه شود.
نيكزاد يادآور شد: قبل از دولت احمدي نژاد توافق ساخت هر 4 قطعه آزادراه توسط بنياد منعقد شده است و اين در حالي است كه تاكنون در قطعات 2 و 3 عمليات اجرايي انجام نشده است.
وزير راه و شهرسازي افزود: ما پيشنهاد داده ايم قطعه يك و 4 به اتمام برسد و قطعات 2 و 3 به بخش خصوصي داراي توان فني و سرمايه گذار قوي واگذار شود.
وي در پاسخ به اين گفته خبرنگاران كه بنياد مدعي شراكت در آزادراه است و كنار نمي رود، گفت: بنياد اگر مي تواند وارد عرصه در اين قطعه شود، وزارت راه كه جلوي فعاليت بنياد را نگرفته است اگر مي خواست اين آزادراه را بسازد طي 20 سال اخير مي ساخت نيكزاد افزود: براي وزارت راه فرقي نمي كند كه قطعات 2 و 3 را چه كسي بسازد، در ساخت آزادراه ها 50 درصد دولت و 50 درصد بخش خصوصي سرمايه گذاري مي كند و پس از اتمام سهم 50 درصدي بخش خصوصي شامل اصل سرمايه و سود در مدت زمان معين از طريق اخذ عوارض مستهلك مي شود.
وي تاكيد كرد: هر كسي در آزادراهي سرمايه گذاري كند تا اصل و سود خود را نگيرد صاحب آن آزادراه است و وقتي به اصل و سود پول خورد رسيد آزادراه به دولت برمي گردد.
وزير راه و شهرسازي افزود: وقتي كه زمان مشاركت بنياد تمام شده است و قطعات 2 و 3 كماكان دست نخورده باقي مانده اند بهتر است اين دو قطعه به جامعه فني- مهندسي كشور سپرده شوند.
وي ادامه داد: آزادراه خرم آباد- پل زال نيز سختي كار آزادراه تهران شمال را داشت اما به سرعت اجرا شد.
وي اضافه كرد: بنياد هم اگر مدعي اجراي قطعات 2 و 3 است بايد تعهد بدهد و آن 2 قطعه را بسازد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين كه تهران شمال را مي توانستيم با استفاده از بخش خصوصي واقعي بسازيم، گفت: شراكت قانون دارد و اگر بنياد هم مدعي شراكت است و مي گويد بايد مشكل از طريق مقامات قضايي برطرف شود مشكلي نيست اما وقتي كسي كار نمي كند و نمره عمليات اجرايي اش صفر است مدعي شدن اين شخص در افكار عمومي تامل برانگيز است.
نيكزاد گفت: در قطعه 4 وزارت راه 82 ميليارد تومان تزريق كرد بنابراين مشكل آورده ندارد، اما شريك ما در اين پروژه پيمانكار آزادراه است و سه شركت بنياد در اين آزادراه فعاليت مي كنند.
وي يادآور شد: اگر بنياد نمي تواند قطعات 2 و 3 را بسازد و يا مدعي است وزارت راه شريك خوبي نيست و پول نمي دهد چرا از مشاركت كناره گيري نمي كند.

 



سازمان بهزيستي اعلام كرد
ثبت نام از مددجويان متقاضي مسكن تا پايان شهريور

معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور گفت: همزمان با هفته بهزيستي و دولت تعداد قابل توجهي از مددجويان و معلولان صاحب مسكن خواهند شد.
حسين بدخشان با اشاره به آخرين جلسه سازمان بهزيستي در زمينه واگذاري مسكن به مددجويان و معلولان تحت پوشش اظهار داشت: در اين جلسه مقرر شد تعداد قابل توجهي از واحدهاي مسكوني آماده در هفته بهزيستي و هفته دولت به متقاضيان مسكن واگذار شود.
وي تصريح كرد: از ابتداي اجراي طرح نهضت تامين مسكن معلولان و مددجويان تا به امروز 20هزار واحد مسكوني از 200 هزار واحد مسكوني واگذار شده است كه بتدريج مابقي نيز در صورت تامين اعتبار واگذار مي شود.
به گزارش فارس معاون مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: تا به امروز حدود 160 هزار نفر از معلولان و مددجويان تحت پوشش بهزيستي در طرح نهضت تامين مسكن ثبت نام كرده اند كه مابقي نيز پيش بيني مي شود تا پايان شهريور ثبت نام كنند.
وي بيان داشت در طرح نهضت تامين مسكن معلولان و مددجويان با حداقل 4 ميليون و حداكثر 11 ميليون صاحب مسكن مي شوند و اختلاف اين رقم ها مربوط به نوع استان و مسكن مورد نظر مي باشد.
ترويج فرهنگ خانواده درماني
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور گفت: ترويج فرهنگ خانواده درماني به معناي نگهداري معلولان در خانه و توسعه آن در استان هاي سراسر كشور از مهمترين اقدامات بهزيستي در سال جاري است.
«يحيي سخنگويي» افزود: سازمان بهزيستي امسال در نظر دارد فقط پذيراي افراد معلول در درون جامعه هدف خود باشد.
وي با بيان اينكه افرادي كه مبتلا به كمردرد و يا پادرد هستند ديگر جزو جامعه هدف بهزيستي نخواهند بود، گفت: در طرح خانواده درماني، فقط خانواده هاي داراي فرزند معلول كه مدت هاست در انتظار نوبت براي بهره مندي از خدمات توانبخشي بهزيستي بوده و يا تاكنون موفق به استفاده از آموزش هاي اين بخش نشده اند، در اولويت قرار دارند.
سخنگويي ادامه داد: درمانگران مستقر در مراكز توانبخشي تحت پوشش بهزيستي، پس از معرفي فرد معلول، آموزش و تمرين هاي لازم را به آنان ارايه مي دهند.
وي با بيان اينكه پس از دو ماه، خانواده ها اين تمرين ها را در منزل به افراد معلول آموزش مي دهند، گفت: درمانگران نيز مرتب با اين خانواده ها در ارتباط هستند و در صورت نياز به آموزش جديد، آنان را مطلع مي كنند.
سخنگويي تاكيد كرد: انجام اين كارها در منزل باعث مي شود تا هزينه هاي رفت وآمد خانواده ها به اين مراكز كمتر شده و مادران و پدران از مشكلاتي مانند سنگيني ناشي از جابه جايي و بلند كردن افراد معلول در امان باشند.
به گزارش ايرنا سازمان بهزيستي، اكنون سه ميليون نفر مددجو و معلول را تحت پوشش خود دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

بازي «مبارزه در خليج عدن» رونمايي شد
طي مراسمي از نخستين بازي رايانه اي توليد ارتش جمهوري اسلامي ايران رونمايي شد. مراسم رونمايي از بازي «مبارزه در خليج عدن» با حضور اميردريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش روز گذشته در محل مركز همايش هاي غدير برگزار شد. محمدرضا واحدي معاون فرهنگي روابط عمومي ارتش در اين مراسم گفت: كشورهاي غربي جزو آسيب پذيرترين ها از نظر سايبري هستند و ايران مي تواند قدرت هاي بزرگ را در جنگ سايبري به چالش بكشد.
وي افزود: بيگانگان نسبت به ساخت اين بازي واكنش نشان داده اند كه اين امر نشانگر جنگ نامتقارن در فضاي سايبر است.
پنتاگون چگونه فيلم هاي هاليوود را سانسور مي كند؟
يك نويسنده آمريكايي با افشاي نقش پنتاگون در دست بردن در فيلمنامه هاي جنگي هاليوود، معتقد است پنتاگون با سانسور فيلم هاي جنگي هاليوودي در تلاش است چهره خوب و قهرمانانه از سربازان آمريكايي به نمايش بگذارد و مردم آمريكا را جذب ارتش كند.
به گزارش فارس به نقل از راشا تودي، ديويد راب نويسنده كتاب «عمليات هاليوود: پنتاگون چگونه فيلم ها را شكل مي دهد و يا سانسور مي كند» در گفت وگويي با اين شبكه خبري به بررسي نحوه دخالت پنتاگون در هاليوود مي پردازد و ضمن انتقاد از اين رويكرد آن را برخلاف قانون اساسي آمريكا مي داند. اين نويسنده و گزارشگر سابق هاليوود ضمن تاييد حمايت پنتاگون از تعداد مشخص و خاصي از تهيه كنندگان و فيلمسازان هاليوودي عنوان مي كند: پنتاگون تنها از كساني حمايت مي كند كه اجازه بدهند در فيلمنامه شان دست ببرد و يا آن را سانسور كنند و يا اگر وجهه منفي از ارتش آمريكا نشان دهد آن را آن طور كه مطلوب مي داند تغيير دهد. تنها در اين صورت است كه پنتاگون دسترسي به جت ها، كشتي ها، زيردريايي ها و ادوات جنگي و سلاح هاي خود را در اختيارشان مي گذارد. ديويد راب در پاسخ به اين سؤال كه در اداره اي كه پنتاگون براي ارتباط با هاليوود درنظر گرفته است چه مي گذرد، مي گويد: در لس آنجلس اداره اي وجود دارد كه فيلمسازان فيلمنامه هاي خود را به ماموران نظامي پنتاگون تحويل مي دهند و ماموران با مطالعه و بررسي آنها مي گويند كه چه قسمتي بايد حذف شود، چه قسمتي بايد سانسور و يا چه قسمتي به آن اضافه شود. سپس در صورت توافق طرفين، قراردادي منعقد مي شود. پس از ساخت و آماده سازي فيلم قبل از پخش عمومي، براي ژنرال ها و مقامات ارشد نظامي پخش مي شود. به نظرم اگر مردم آمريكا اين موضوع را بدانند به خشم مي آيند. وي در پاسخ به اين سؤال كه هاليوود چه سودي از اين رابطه و دخالت پنتاگون مي برد اظهار كرد: هاليوود به دنبال دسترسي كم هزينه و ارزان به انواع تسليحات و امكانات و ادوات جنگي ارتش آمريكاست و اين امر بدون رضايت و كمك پنتاگون صورت نخواهد يافت. به همين دليل برخي فيلمسازان براي دسترسي به اين امكانات تن به دخالت پنتاگون در فيلم هاي خود مي دهند. وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود مي افزايد: پنتاگون كودكان را هدف گرفته است چرا كه آنها سربازان آينده آمريكا خواهند بود و سعي دارد و با نمايش چهره اي خوب و قهرماني از ارتش آمريكا، كودكان و مردم آمريكا را جذب ارتش كند و آنها را طرفدار و دوستدار جنگ نمايد.
تقدير از خانواده شهيدان جزيره ابوموسي در يك جشنواره
از خانواده شهيد اسحاق دارا و شهيد اسدالله رئيسي از شهيدان جزيره ابوموسي، در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران در ابوموسي قدرداني مي شود.
آئين تقدير جشنواره فيلم ويديويي تهران از مقام شامخ شهداي ابوموسي، در تاريخ چهار تير و با حضور سينماگران صورت مي گيرد.
گفتني است نخستين جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران از 28خرداد تا دوم تير به همت موسسه رسانه هاي تصويري با همكاري سازمان سينمايي كشور و به دبيري محمدرضا عباسيان برگزار مي شود.
موافقت رئيس جمهور با برنامه استراتژيك كتابخانه ملي
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران از تدوين برنامه استراتژيك اين سازمان خبر داد و گفت كه سازمان براي 13سال آينده برنامه اي استراتژيك طراحي و تنظيم كرده است تا با سند چشم انداز 20 ساله (1404) همراه و هم خواني داشته باشد. به گزارش خبرنگار كيهان، اسحاق صلاحي در اين نشست خبري با محوريت چگونگي تدوين برنامه استراتژيك و راهبردي سازمان اسناد و كتابخانه ملي گفت: در اين زمينه بررسي وضعيت سازمان در تطابق با اهداف پيش بيني شده آن، از مهر سال 90 آغاز و كميته هايي براي احصاي وضعيت مطلوب تشكيل شد و در همين رابطه هم مدل هايي ارائه شده است.
رئيس كتابخانه ملي گفت: علاوه بر اين برنامه سه ساله، دو برنامه پنج ساله دوم و سوم را نيز در دستور كار قرار داديم كه پس از اتمام آن و براي اجرايي شدن بايد به تصويب هيات امنا برسد. در صورت تصويب نهايي، برنامه 13ساله سازمان تدوين شده است. به گفته وي، چندي پيش جلسه اي با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برپا شد كه در اين جلسه 4 نفر از اعضاي هيئت امناي اين كتابخانه حضور داشتند و رئيس جمهور نيز طي نظري با برنامه استراتژيك اين سازمان موافقت كردند اما هنوز دو نفر ديگر باقي مانده اند تا اين برنامه استراتژيك را هدف امضا قرار دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14