(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول تیر 1391 - شماره 20237

حديث دشت عشق
كفاشيان: وقت نداريم؛ دنبال تفحص هم نيستيم
بي تفاوتي فدراسيون فوتبال به تخلفات آشكار در نقل و انتقالات!
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
تغييرات مديريتي در يكي از شركت هاي مهم وزارت ورزش و جوانان
پاي تبليغات و پول هاي ميلياردي در ميان است؟!
متسو رفت كالدرون مطرح شد اتلاف وقت در پرسپوليس
تكواندوكاران المپيكي ايران در فرانسه
دعوت از 21بازيكن به تيم ملي واليبال



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «مهدي نوابي»
با شهادت، تو به سرمنزل ايمان رفتي
... در عمليات، برادر كوچكترش با او بود، به وي سفارش مي كرد «اگر من در عمليات زخمي شدم معطل من نشو و راهت را ادامه بده...»
در كشاكش انقلاب اسلامي اعلاميه هاي امام (ره) را پخش و تنور راهپيمايي ها را گرم مي كرد. عشق به دفاع از اسلام و كشور و اطاعت از فرمان امام، او را به جبهه ها كشاند و هر چه مي گذشت قبساتي از نور خدا دريافت مي كرد. سرانجام افتخار شركت در عمليات بيت المقدس را يافت و بال به بال عشق بست و تا فراخناي ابديت پرواز نمود.
طلبه بسيجي شهيد «مهدي نوابي»، سال 1345 در كردآباد اصفهان متولد شد و در 16/2/1361 در عمليات بيت المقدس (آزادسازي خرمشهر) به شهادت رسيد.

 



كفاشيان: وقت نداريم؛ دنبال تفحص هم نيستيم
بي تفاوتي فدراسيون فوتبال به تخلفات آشكار در نقل و انتقالات!

سرويس ورزشي-
رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد: به توافق هاي پشت پرده باشگاه ها با بازيكنان كه ارتباطي به قرارداد ثبت شده آنها در هيئت فوتبال ندارد، ورود نمي كنيم و اصلا وقت تفحص بيشتر در اين رابطه را نداريم.
علي كفاشيان روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاري ايسنا در رابطه با مسائل روز فوتبال كشور از جمله وضعيت تيم هاي ملي، فصل نقل و انتقالات باشگاه ها، فوتسال، بازيهاي تداركاتي و... سخن گفت كه برخي از آنها تازگي و جاي پردازش داشت.
وقت نداريم در توافق پشت پرده بازيكنان و باشگاه ها تفحص كنيم
كفاشيان در واكنش به اينكه آيا از پرداخت مبالغ ميلياردي براي جذب بعضي بازيكنان در بازار نقل و انتقالات خبر داريد و فدراسيون براي نظارت بيشتر بر اجراي قانون سقف قراردادها برنامه اي خواهد داشت؟ گفت: اين گزارش ها به صورت مستند و مكتوب به ما نمي رسد و فعلا از هيچ باشگاهي مدركي در اين باره به دستمان نرسيده است. فدراسيون جداي از قراردادهايي كه در هيئت فوتبال استان ها به ثبت مي رسد، در هيچ توافق احتمالي ديگري ميان باشگاه ها و بازيكنان ورود نمي كند و اصلا وقت اين كار را نداريم كه بخواهيم تفحص بيشتري در اين زمينه داشته باشيم.
واقعاً بي ام و مي دهند؟
به ما هم بدهند سوار مي شويم!
رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال كه آيا دادن خودروهاي گرانقيمت به بازيكنان علاوه بر مبلغ قراردادهاي ثبت شده تخلف به حساب نمي آيد؟ تصريح كرد: ما هم اين اخبار را در رسانه ها شنيده ايم. واقعا BMW و از اين جور ماشين ها مي دهند؟! به ما بدهند خوبه، سوار مي شويم! (با خنده.)
به مشكل مي خوريم
كفاشيان درباره عملكرد تيم ملي فوتبال در بازي با قطر و اينكه آيا گزارشي را در اين رابطه از كارلوس كي روش خواسته ايد؟ اظهار كرد: به نظرم اگر تيم ملي ما بخواهد به جام جهاني صعود كند بايد بهتر و قوي تر از اين ها عمل كند و اگر بخواهد اين جوري بازي كند در ادامه راه با مشكل مواجه خواهيم شد. قطعا كي روش بايد درباره عملكرد تيم ملي مقابل قطر به كميته فني و توسعه ما كه در يكي دو روز آينده رئيس جديدش را معرفي مي كنيم گزارش دهد.
فقط بازي تداركاتي با سوريه
و كره شمالي قطعي است
رئيس فدراسيون درباره مسئله سرپرستي تيم ملي و بازي تداركاتي احتمالي با يك تيم بزرگ در تابستان، گفت: امور تيم ملي فعلا طبق آن چيزي كه برنامه ريزي شده پيش مي رود و اگر مشكلي در كار باشد قطعا شخصي را با عنوان سرپرست تيم بكار مي گيريم. درباره بازي هاي تداركاتي هم كه فعلا بازي با سوريه و كره شمالي قطعي شده و رايزني هاي مختلف براي ديدارهاي تداركاتي بيشتر در حال انجام است. هنوز بازي تداركاتي با تيمهاي بزرگ مشخص نيست.
هيچ پيشنهاد جدي
براي اسپانسر نداريم
كفاشيان درباره وضعيت اسپانسرينگ تيم ملي خاطرنشان كرد: اين موضوع در كميته بازاريابي فدراسيون مشغول بررسي است اما متاسفانه هنوز هيچ پيشنهاد جدي دريافت نكرديم و فعلا اسپانسر مشخصي نداريم.
كادر فني تيم ملي فوتسال
تقويت مي شود
وي در پاسخ به اين كه براي تغييرات در كادر فني تيم ملي فوتسال ظاهرا اختلاف نظرهايي بين شما و ترابيان رئيس كميته فوتسال وجود دارد و بالاخره تكليف چه مي شود؟ گفت: آنچه كه مسلم است اينكه كادر فني اين تيم تقويت مي شود. مابه اين نتيجه رسيديم كه يك تجديد سازماندهي در تيم ملي داشته باشيم. ما از برنامه هاي كميته فوتسال حمايت مي كنيم و كادر فني با تركيبي از علي صانعي و مربيان ديگر تقويت شده و تيم ملي را هدايت خواهند كرد.
كيهان: در حالي كه اين روزها اهالي فوتبال انتظار دارند فدراسيون فوتبال به عنوان مرجع به موضوع قراردادهاي ميلياردي برخي از باشگاه ها ورود پيدا كند، علي كفاشيان از بي تفاوتي فدراسيون به اين موضوع مي گويد و صراحتا اعلام مي كند كه فدراسيون جداي از قراردادهايي كه در هيئت فوتبال استان ها به ثبت مي رسد، در هيچ توافق احتمالي ديگري ميان باشگاه ها و بازيكنان ورود نمي كند و اصلاً وقت اين كار را نداريم كه بخواهيم تفحص بيشتري دراين زمينه داشته باشيم. آقاي كفاشيان به واسطه حضور 4 ساله در فوتبال بهتر از ما مي داند كه توافقات ميلياردي برخي باشگاه ها با بازيكنان در پشت پرده صورت مي گيرد و زمان ثبت قرارداد همه چيز طبيعي است. او با علم بر اين موضوع تاكيد مي كند كه فدراسيون كاري به توافقات پشت پرده ندارد، پس اگر اين گونه است فدراسيون نيز قانون رعايت سقف قراردادها را ملغي اعلام كند تا شايد بساط دروغ و پنهان كاري از فوتبال برچيده شود!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

4 تيم برتر ليگ آسيايي مي شوند
نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال با اشاره به اينكه كي روش مي بايست در تيم ملي بازيكنان با انگيزه را جانشين «نام»ها كند، گفت: كف مبلغ در نظر گرفته فدراسيون براي فروش حق پخش تلويزيوني 15 ميليارد تومان است كه اميدواريم بالاتر هم برود. سيدهادي آيت اللهي با بيان اينكه درحال حاضر زمان اردوها مشخص شده اما داخلي و خارجي بودن آنها معلوم نيست، اضافه كرد: درصورت لغو جام حذفي، فرصت كافي براي آماده سازي تيم ملي در اختيار كي روش قرار مي گيرد و ديگر جاي هيچ بهانه اي نخواهد ماند.نايب رئيس نخست فدراسيون فوتبال در خصوص اينكه با لغو جام حذفي، وضعيت نمايندگان ايران در آسيا چه خواهد شد، افزود: در صورتي كه AFC با لغو جام حذفي موافقيت كندو همچنين بتوانيم چهار سهميه حضور در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را كسب كنيم، چهار تيم نخست ليگ، نمايندگان ايران در مسابقات فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا خواهند بود.وي در مورد انتقادات اعضاي هيات رئيسه به عملكرد تيم ملي يادآور شد: مسئله مهم در بازي ايران برابر قطر، آشتي 100هزار نفري تماشاگران با تيم ملي بود اما تيم ايران نتوانست در آن بازي نتيجه مطلوبي بگيرد. در آن ديدار مشخص شد تيم ملي در برخي از خطوط بايد ترميم شده و به جاي استفاده از نام ها بازيكنان باانگيزه به ميدان فرستاده شوند.آيت اللهي اضافه كرد: كادر فني تيم ملي بايد به راحتي بازيكنان بي انگيزه را كنار بگذارد و از نفراتي استفاده كند كه در هر بازي 10 تا 13 كيلومتر در زمين بدوند. در فرصت باقيمانده، كادر فني بايد مشكلات را برطرف كرده تا تيم ملي در بازي هاي آينده نتايج لازم را بدست آورد كه اين خواسته مردم است.
دروگبا به تيم شانگهاي شنهوآ چين پيوست
«ديديه دروگبا» با انعقاد قراردادي 5/2 ساله به تيم فوتبال شانگهاي شنهوآ چين پيوست. بازيكن 34 ساله ساحل عاجي كه در پايان رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا به حضور خود در تيم فوتبال چلسي پايان داد، با قراردادي
2/5 ساله به هم تيمي پيشين خود نيكلاس آنلكا پيوسته است. رسانه ها از حقوق هفتگي 200 هزار پوند اين بازيكن خبر داده اند.
ياوري:براي 3 ميليارد بايد كل ايران را بگرديم
سرمربي فجرسپاسي شيراز گفت: يك تيم با 3 ميليارد تومان آماده مي شود و تيمي ديگر با 30 ميليارد تومان هنوز بسته نشده است. محمود ياوري در مورد وضعيت تيم فجرسپاسي گفت: از 11 خرداد تمرينات را آغاز كرديم و در حال حاضر 20 بازيكن در تمرينات ما حضور دارند. بدون هياهو بازيكنان خوبي جذب كرديم. هفته آينده يك اردوي كوتاه مدت در اصفهان يا تهران برگزار مي كنيم تا بازي تداركاتي هم در اين اردو داشته باشيم.وي ادامه داد: فجرسپاسي در اين فصل 7 بازيكن گرفته است. خزايي، رضا جلالي، مجتبي تشيز، جابر انصاري، عباس محمدرضايي، بابك لطيفي و جلال علي محمدي را جذب كرده ايم و به دنبال جذب يك بازيكن ديگر هستيم كه بعد از قطعي شدن انتقالش نام او را اعلام مي كنيم.ياوري در مورد پرداخت هاي كلان برخي باشگاه ها به بازيكنان گفت: آنچه به جايي نرسد فرياد است. يك باشگاه مثل فجرسپاسي براي
4-3 ميليارد تومان بايد سراسر ايران و شيراز را بگردد. در اين وضعيت چه بگويم؟ اصلا حرف من چه تاثيري خواهد داشت؟ اختلاف طبقاتي در فوتبال ايران بيداد مي كند. يك تيم با 3 ميليارد تومان و بدون هياهو تيمش را مي بندد ولي تيمي ديگر با 30 ميليارد تومان هنوز تيمش را نبسته است.
پژمان منتظري در يك قدمي السيليه
يك سايت قطري از حضور مدافع استقلال در تيم فوتبال السيليه خبر داد. سايت الكاس قطر از طرف منابع آگاه مدعي شد باشگاه تازه ليگ برتري شده السيليه قطر مذاكرات خود را با پژمان منتظري، براي پيوستن به اين تيم در فصل جديد ليگ ستارگان آغاز كرده است.اين سايت نوشت كه تا چند روز ديگر مذاكرات نهايي به منظور قطعي شدن اين انتقال با منتظري انجام مي شود.اين خبر در حالي منتشر شده كه مسئولان باشگاه استقلال مدعي شده بودند با اين مدافع ملي پوش به توافق رسيده و قرار است وي به زودي قراردادش را با آبي پوشان تمديد كند.
بازگشت سرمربي پرتغالي و ثبت قرار داد دهنوي با تراكتورسازي
سرمربي پرتغالي تيم فوتبال تراكتورسازي كه بامداد ديروز وارد تبريز شده بود از عصر ديروزبصورت رسمي هدايت اين تيم را برعهده گرفت. محمدحسين جعفري مدير عامل باشگاه تراكتور سازي ضمن بيان اين مطلب در خصوص آخرين وضعيت نقل و انتقال در اين تيم گفت: قاسم دهنوي هافبك ملي پوش امروز(ديروز) با حضور در باشگاه قرار داد خود را به مدت يك سال با تيم تراكتورسازي بست و سپس با حضور در هيئت فوتبال استان قرارداد خود را به صورت رسمي به ثبت رساند.وي با اشاره به اينكه پيش از اين مهدي كريميان از سپاهان، محمد نصرتي از پرسپوليس، محمد ايرانپوريان، آنسلمو گنزالس مهاجم تيم ناسيونال پرتغال و ژائو ويلا هافبك تيم ژيل ويل سند پرتغال را به خدمت گرفته بوديم افزود:تا كنون قرارداد مرتضي اسدي، مهدي كياني، مصطفي اكرامي، محمد ابراهيمي، مهدي ثابتي، فرزاد حاتمي و فلاويو لوپز را هم تمديد كرده ايم.

 



اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ تيم هاي ملي فوتبال انگليس و فرانسه موفق شدند به جمع هشت تيم پاياني رقابت هاي يورو 2012 صعود كنند. در آخرين ديدار هاي مرحله گروهي جام ملت هاي اروپا انگليس با تك گل وين روني (48) از سد اوكراين گذشت تا ديگر ميزبان اين رقابت ها نيز حذف شود. انگليس با اين پيروزي هفت امتيازي شد و به عنوان تيم نخست گروه D به مرحله بعدي صعود كرد. آنها بايد در يك چهارم نهايي به مصاف ايتاليا تيم دوم گروه C بروند.در ديگر ديدار همزمان سوئد كه به دليل دو شكست در ديدارهاي نخست خود حذفش از اين رقابت ها قطعي شده بود با نتيجه 2 بر صفر فرانسه را مغلوب كرد.اما با اين وجود فرانسوي ها با 4 امتياز در رده دوم جدول قرار گرفتند و جواز صعود به جمع هشت تيم پاياني را كسب كردند. زلاتان ايبراهيموويچ(54)و سباستين لارسن(90) براي سوئد در اين بازي گلزني كردند.فرانسه در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال يورو 2012 بايد به مصاف اسپانيا، مدافع عنوان قهرماني رقابت ها برود.
¤آندري شوچنكومهاجم كهنه كار تيم ملي فوتبال اوكراين پس از حذف تيم كشورش از رقابت هاي جام ملت هاي اروپا از خداحافظي خود با فوتبال ملي خبر داد. وقتي خبرنگاران در پايان بازي از شوچنكو پرسيدند كه آيا اين آخرين بازي ملي وي بوده، گفت: شايد. من فقط در يك بازي دوستانه ديگر كه آن هم ديدار خداحافظي ام است شركت خواهم كرد .
¤ميشل پلاتيني رئيس اتحاديه فوتبال اروپاگفت : دوست دارم در ديدار نهايي يورو 2012 شاهد رويارويي آلمان و اسپانيا برابر يكديگر باشم. اين دو تيم سهم زيادي در پيشرفت فوتبال در قاره داشته اند و در جام ملت ها بهترين بازي ها را به معرض نمايش گذاشتند.
برنامه كامل ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي
پنج شنبه اول تيرماه :جمهوري چك ................................... پرتغال
جمعه دوم تيرماه :آلمان .................................................. يونان
شنبه سوم تيرماه :اسپانيا .............................................. فرانسه
يك شنبه چهارم تيرماه:انگليس ....................................... ايتاليا
¤ سرمربي تيم ملي فوتبال اوكراين به شدت از قضاوت داور ديدار اين تيم مقابل انگلستان در رقابت هاي يورو 2012 انتقاد كرد.تيم ملي فوتبال اوكراين در حالي مقابل انگليس شكست خوردكه مهاجم اين تيم ماركو دويچ در دقيقه 60 توپ را وارد دروازه انگلستان كرد اما داور مسابقه راي به ادامه بازي داد.اولگ بلوخين در نشست خبري پايان بازي گفت: در اين ديدار پنج داور در زمين حضور داشتند و توپ نيم متر از خط رد شد. اصلا با اين حساب ما براي چه به پنج داور نياز داريم؟ داوران همچنين ضربه اي كه «اندي كارول» با آرنج به بازيكن ما زد و همچنين ضربه اي كه جان تري از پشت به يار اوكراين زد را ناديده گرفتند.

 



تغييرات مديريتي در يكي از شركت هاي مهم وزارت ورزش و جوانان
پاي تبليغات و پول هاي ميلياردي در ميان است؟!

گويا وزارت ورزش و جوانان قصد دارد مجددا تبليغات فوتبال را به صندوق حمايت از قهرمانان واگذار كند تا قسمت عمده اي از اين درآمدها به خود ورزش تزريق شود و تغييرات صورت گرفته در مديريت اين صندوق نيز در همين راستاست.
روز گذشته يكي از شركت هاي بزرگ وزارت ورزش و جوانان دستخوش تغييرات شد؛ سعيد رضا عاصمي از مديريت صندوق حمايت از قهرمانان كنار گذاشته شد و جايش را به رامين ولايتي داد. نام ولايتي براي اهالي ورزش آشنا نيست اما اهل سيما به خوبي او را مي شناسند؛ وي پيش از حضور در ساختمان مهم خيابان پرديس مديركل مالي و اداري معاونت سيماي جمهوري اسلامي ايران بود.
اهميت صندوق در ورزش
شايد هيچ وقت نام صندوق حمايت از قهرمانان به اندازه اهميتي كه براي ورزش دارد شنيده نشده است؛ اين صندوق به همراه شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور يكي از زيرمجموعه هاي مهم وزارت ورزش و جوانان است كه گردش مالي بالايي دارد. رسيدگي به وضعيت پيشكسوتان ورزش و برگزاري بسياري از مراسم ها و اهداي جوايز قهرمانان با اين صندوق است.
دليل تغييرات
گفته مي شود يكي از دلايل ايجاد تغييرات در صندوق حمايت از قهرمانان اتفاقاتي بود كه در فدراسيون فوتبال رخ داد. تا همين چند روز قبل موضوع سوءاستفاده هاي صورت گرفته در قرارداد تبليغات دور زمين و دستگيري يكي از افراد مرتبط نقل محافل ورزشي بود. شايد وزارت ورزش و جوانان قصد دارد مجدداً تبليغات دور زمين را به صندوق حمايت از قهرمانان واگذار كند تا قسمت عمده اي از اين درآمدها به خود ورزش تزريق شود، و اين تغييرات نيز به همين واسطه صورت گرفته است. روز سه شنبه عزيزي خادم عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال در مصاحبه اي با خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: موضوع اسپانسرينگ مسابقات ليگ برتر و تيم ملي يكي از بحث هاي مهم جلسه اخير هيئت رئيسه بود. بنده نسبت به قراردادي كه فدراسيون درباره حق پخش تلويزيوني و تبليغاتي محيطي به صورت سه جانبه با صدا و سيما و يك شركت خصوصي بسته انتقاد كردم و گفتم مبلغ اين قرارداد نسبت به ظرفيت هاي فوتبالي در ايران بسيار پايين است. وي افزود: از مدت اين قرارداد دو سال ديگر باقي مانده است و در صحبتي كه با كفاشيان داشتم، قرار شد كميته حقوقي فدراسيون بررسي هايي را درباره راه هاي قانوني فسخ اين قرارداد داشته باشد تا بتوانيم بهترين تصميم را بگيريم. البته كميته بازاريابي فدراسيون هم تلاش هايي را در اين زمينه انجام مي دهد. ظرفيت فوتبال ايران فوق العاده بالاتر از اين رقم هاست و براين مسئله تأكيد شد كه بستر مناسب رسانه اي ايجاد شود و اسپانسرينگ ليگ برتر و تيم ملي تقريباً به صورت مزايده به بالاترين پيشنهاد اعطا شود. همين اظهارنظر حكايت از برخي تغييرات در حوزه تبليغات ورزش دارد كه بزودي بايد شاهد آن باشيم.

 



متسو رفت كالدرون مطرح شد اتلاف وقت در پرسپوليس

برونو متسو پس از گفت وگو با محمد رويانيان صبح چهارشنبه تهران رابه مقصد امارات ترك كرد.
برونو متسو سرمربي فرانسوي كه براي انجام گفت وگو با مقامات باشگاه پرسپوليس به تهران آمده بود، پس از انجام مذاكرات صبح ديروز به دوبي بازگشت تا پس از مشخص شدن تكليف مصطفي دنيزلي و پاسخ نهايي مسئولان باشگاه پرسپوليس به تهران برگردد.
اين در حالي است كه قرار است تا يك هفته آينده تكليف نهايي سرمربي پرسپوليس مشخص شود. در همين حال باشگاه پرسپوليس مذاكرات موازي را با ديگر گزينه ها در دستور كار قرار داده و با توجه به اين كه احتمال ماندن دنيزلي در پرسپوليس نزديك به صفر است، يكي از اين گزينه ها هدايت پرسپوليس را در فصل جديد برعهده خواهد گرفت. شنيده مي شود يكي از اين گزينه ها كالدرون آرژانتيني است. با اين حال شانس متسو براي نشستن بر روي نيمكت پرسپوليس بيش از ساير گزينه ها است.
اي كاش در روزهايي كه پرسپوليس مشغول خريد ستاره هاي گران قيمت بود، مديران اين باشگاه نيم نگاهي نيز به نيمكت تيم خود داشتند. سرخپوشان در حال از دست دادن روزهاي مهمي هستند؛ روزهايي كه در آن تمام تيم هاي ليگ برتري تمرينات سخت بدنسازي را پشت سر مي گذارند اما سرخپوشان همچنان در پيچ و خم انتخاب سرمربي هستند. شايد باشگاه پرسپوليس مدعي باشد كه تمرينات خود را آغاز كرده اما كيست كه نداند از زمان حضور سرمربي در تمرينات است كه كار تازه شروع مي شود.

 



تكواندوكاران المپيكي ايران در فرانسه

اعضاي تيم ملي تكواندو كشورمان قبل از اعزام به رقابت هاي المپيك 2012 لندن براي برگزاري يك دوره تمريني راهي فرانسه مي شوند.
تيم ملي تكواندو با استفاده از قرارداد بين كميته هاي ملي المپيك ايران و فرانسه درنظر دارد يك اردوي تمريني 10روزه را در پاريس پشت سر بگذارد. براساس اين گزارش، شوراي برون مرزي وزارت ورزش با اين سفر موافقت كرده و تيم ملي با چهار تكواندوكار 14تيرماه راهي پاريس مي شود. قرار است چند روز از تمرين به صورت مشترك با ملي پوشان فرانسه برگزار شود. كوروش رجلي و عليرضا نصرآزاداني، دو تكواندوكاري هستند كه در اين سفر محمد باقري معتمد و يوسف كرمي را همراهي خواهند كرد. فريبرز عسگري و علي محمد بسحاق نيز كار هدايت تيم چهار نفره تكواندوي كشورمان را برعهده دارند.
كمپ تمريني فرانسه يكي از مجهزترين كمپ هاي تمريني در جهان است و ملي پوشان تكواندوي كشورمان مي توانند قبل از اعزام به بازي هاي المپيك 2012 لندن يك دوره تمريني خوب را پشت سر بگذارند.

 



دعوت از 21بازيكن به تيم ملي واليبال

خوليو ولاسكوسرمربي تيم ملي واليبال 21 بازيكن را به اردوي تداركاتي اين تيم براي شركت در مسابقات جام واگنر لهستان دعوت كرد.
دور جديد تمرينات تيم ملي واليبال از 5 تيرماه در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي آغاز مي شود. تيم ملي براي حضور در رقابت هاي جام واگنر لهستان آماده مي شود كه طي روزهاي 28 تيرماه تا 2 مردادماه برگزار خواهد شد. بازيكنان دعوت شده به دور جديد تمرينات تيم ملي واليبال عبارتند از: مير سعيد معروف، مهدي مهدوي، محمد طاهر وادي، امير غفور، رضا قرا، شهرام محمودي، عليرضا نادي، محمد موسوي، حسن صنوبري، سامان فائزي، مسعود غلامي، سعيد مصطفي وند، فرهاد قائمي، حمزه زريني، عليرضا مباشري، پوريا فياضي، مجتبي ميرزاجانپور، محمدرضا حسيني پويا، فرهاد ظريف، ياشار شاهيني و ناصر رحيمي.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14