(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول تیر 1391 - شماره 20237

پاكسازي دره فرحزاد در عمليات شبانه پليس
طناب دار به شرارت هاي 4 متجاوز به عنف پايان داد
وزارت بهداشت : مردم شيرهاي پاستوريزه و استريليزه را با خيال راحت مصرف كنند
برخورد با بدحجاب ها در حاشيه برگزاري يك كنسرت
از سوي سازمان استاندارد مجوزشماره گذاري وانت پيكان صادر شد!
با حضور وزير ارشاد و بهداشت مركز درماني ويژه هنرمندان و خبرنگاران افتتاح شد
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان خبر داد
برگزاري جشنواره ستارگان تابستان 91 ويژه دانش آموزان
آزمون زبان و استعداد تحصيلي ازكنكور دكتري حذف شد
تصميم گيري درباره نرخ كرايه ها به شوراي حل اختلاف كشانده شد
احمدي مقدم خبر داد
اعزام نيروهاي تقويتي براي تأمين امنيت سواحل دريا
گرد و غبار 6 پرواز فرودگاه هاي آبادان و دزفول را لغو كرد
گرد و غبار در بوشهر به 13 برابر استاندارد رسيد
انتصاب در وزارت علوم
15 تير آخرين فرصت ثبت نام اول دبيرستاني ها
تصاوير تكان دهنده از كودكان گرسنه يمني
پسر خوش شانس!



پاكسازي دره فرحزاد در عمليات شبانه پليس

سركلانتر دوم تهران از عمليات شبانه پليس براي پاكسازي دره فرحزاد و دستگيري 100 معتاد پرخطر و تابلو خبر داد.
سرهنگ علي محمدي به مهر گفت: شامگاه سه شنبه در اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده از وجود معتادان تابلو و پرخطر عمليات ماموران سركلانتري دوم تهران در منطقه فرحزاد آغاز شد. در اين عمليات ماموران كلانتريهاي سركلانتري دوم، مبارزه با موادمخدر، معاونت تجسس، معاونت اطلاعات و پليس پيشگيري حضور داشتند.
وي افزود: در اين طرح گسترده ماموران محدوده هاي رودخانه فرحزاد، ابتداي جاده امامزاده داوود، بزرگراه نيايش پشت مجتمع قضايي قدس و پارك ستاره را از وجود معتادان تابلو و پرخطر پاكسازي كردند. در اين رابطه نيز 100 معتاد مرد دستگير و به كمپ شفق منتقل شدند.
سركلانتر دوم تهران تاكيد كرد: 25 آلونك و چادر متعلق به معتادين نيز در اين محلها تخريب و امحاء شد كه اين اقدام پليس با رضايت ساكنان اين محدوده همراه بود.

 



طناب دار به شرارت هاي 4 متجاوز به عنف پايان داد

چهار متجاوز به عنف در سحرگاه ديروز با اتهام تجاوز به عنف در چهارراه ميثم، ميدان محلاتي تهران به دار مجازات آويخته شدند.
بنابر گزارش خبرگزاري ها چهار متجاوز به عنف با هويت هاي فرشيد 21 ساله، محمد 21ساله، ايمان 25ساله و بهزاد 35ساله كه از اشرار سابقه دار بوده در ملاءعام واقع در چهارراه ميثم، اتوبان محلاتي اعدام شدند.
دونفر از اين محكومان در كرج و دونفر ديگر در تهران مرتكب عمل منافي عفت و تجاوز به زنان، دختران و پسران شده بودند.
نگاهي به پرونده جرايم متهمان
يكي از اين متهمان كه مرد جواني است 3سال قبل در يك شب در حوالي ميدان آزادي يك دختر دانشجو را با تهديد چاقو وحشيانه مورد تجاوز قرار داده بود اما به دليل باقي ماندن تلفن همراهش در صحنه وقوع جرم مأموران پليس موفق شدند او را دستگير كنند.
در پرونده ديگر فردي در تيرماه سال87 خود را به عنوان يكي از دوستان شوهر يك زن معرفي كرده و به بهانه دادن يك بسته از سوي شوهر اين زن به وي او را در خانه اش مورد تجاوز قرار داده است.
اين در حالي است كه پرونده سوم مرد جواني به نام فرهاد قرار است به دار مجازات آويخته شود اين فرد در پوشش مسافربر اقدام به سوار كردن زنان جوان كرده و سپس با تغيير مسير در محلي خلوت به آنها تجاوز كرده است.
در ميان محكومان به اعدام فردي به نام بهزاد به چشم مي خورد كه اين فرد در سال 85 پسر جوان 17ساله اي را مورد تجاوز قرار داده و از اشرار سابقه دار است.
جزئيات جنايت هاي سياه اعدامي ها
آزار و اذيت دختر جوان: يكي از قربانيان كه دانشجوي رشته دندانپزشكي است، مي گويد: روز حادثه به تهران آمدم و در حوالي ميدان آزادي از اتوبوس پياده شدم. در آنجا از يك مرد جوان آدرس ترمينال را پرسيدم كه او گفت از پشت بيمارستان روانپزشكي بروم و طبق آدرسي كه او اعلام كرده بود حركت كردم ناگهان همان مرد از پشت سر به من حمله ور شد و مرا به پشت شمشادها برد. هر چه التماس كردم فايده اي نداشت. مرد شيطان صفت مرا مورد ضرب و شتم قرار داد و تهديد كرد اگر سر و صدا كنم من را خواهد كشت. سپس نقشه شوم خود را اجرا كرد.
تجاوز به همسر زندانيان
دومين محكوم به مرگ يك زنداني بود كه با شناسايي همسران همبندي هاي خود آنها را مورد تجاوز قرار مي داد.
نخستين شكايت سال87 عليه مجرم خطرناك در دادسراي كرج مطرح شد. زن جواني به بازپرس جنايي گفت: همسرم مدتي را در زندان بود و در آنجا با مردي به نام «ايمان» آشنا شد.
يك روز ايمان سراغ من آمد و مدعي شد همسرم خيانت كرده و با زن جواني ارتباط پنهاني دارد. قرار شد شامگاه ديروز او به دنبالم بيايد تا به محل قرار شوهرم با هوويم برويم. حدود ساعت 10شب به مقابل خانه مان آمد و وقتي در را برايش باز كردم با تهديد مرا مورد تجاوز قرار داد.
مسافربر شيطان صفت
سومين اعدامي ديروز مردي بود كه زن جواني را در ميدان آزادي به عنوان مسافر سوار خودروي پژوي خود كرده و او را پس از ربودن مورد آزار و اذيت قرار داد. راز اين جنايت دوم آبان ماه سال 87 با شكايت زن 28 ساله در كلانتري آزادي افشا شد. شاكي به ماموران گفت: ساعتي قبل از ميدان آزادي به مقصد شهرك آپادانا سوار يك دستگاه پژو شدم كه در ميان راه راننده با تهديد چاقو مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. هنگام فرار از خودرواش موفق شدم تلفن همراه او را بردارم.
كلكسيوني از جرايم خشن
آخرين اعدامي ديروز مرد 35 ساله اي به نام «بهزاد» بود كه كلكسيوني از جرايم خشن مانند آدم ربايي، سرقت مسلحانه، موادمخدر، شرارت، تهديد با چاقو، خريد و فروش اسلحه، سرقت احشام و تجاوز به عنف را در پرونده تبهكاري اش داشت. او در آخرين جنايت خود پسر جواني را سوار موتورسيكلتش كرده و به يك دامداري در حوالي ورامين كشاند.
او پس از آزار و اذيت پسرنوجوان او را تهديد كرد اگر موضوع را به كسي بگويد نقشه قتلش را اجرا مي كند. بهزاد پس از محاكمه در شعبه 72 دادگاه كيفري استان تهران به اعدام محكوم شد كه قضات شعبه 20 ديوان عالي كشور حكم را تاييد كردند.
با مخلان نظم جامعه
بشدت برخورد مي شود
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران گفت: اجراي حكم اعدام، قصاص و قطع يد در ملاءعام در پيشگيري از وقوع جرم موثر است و مخلان نظم جامعه و متجاوزان به عنف با برخورد قاطع دستگاه قضايي روبه رو مي شوند.
فريدون اميرآبادي در حاشيه اجراي حكم اعدام 4 متجاوز به عنف در شرق تهران (اتوبان شهيد محلاتي) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قطعا اجراي احكام قطع يد، اعدام و قصاص در ملاءعام به لحاظ اينكه افرادي كه مجرم بوده يا در ذهن خود تصور ارتكاب جرم دارند، براي انصراف آنها از اين كار تأثير بسزايي دارد.
وي ادامه داد: از نظر سياست كيفري، يكي از اهداف مهم اجراي احكام، پيشگيري از جرم و عدم انجام فعل مجرمانه توسط ديگران است.
اميرآبادي گفت: قبلا هم اعلام كرده ايم، در هر موقع از زمان كه قوه قضاييه مصلحت بداند، احكام اعدام، در ملاءعام اجرا خواهد شد.
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران خاطرنشان كرد: ما با افرادي كه به هر نحو مخل نظم جامعه هستند و همچنين متجاوزان به عنف، برخورد قاطع خواهيم كرد و در صورتي كه محاكم كيفري حكم به مجازات در ملاءعام بدهند، احكام صادره در انظار عمومي اجرا خواهد شد.

 



وزارت بهداشت : مردم شيرهاي پاستوريزه و استريليزه را با خيال راحت مصرف كنند

 



برخورد با بدحجاب ها در حاشيه برگزاري يك كنسرت

طرح تشديد برخورد با بدحجابي و مانكن ها در اماكن فرهنگي عصر سه شنبه در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران و درحاشيه برگز

 



از سوي سازمان استاندارد مجوزشماره گذاري وانت پيكان صادر شد!

 



با حضور وزير ارشاد و بهداشت مركز درماني ويژه هنرمندان و خبرنگاران افتتاح شد

مركز درماني ويژه هنرمندان و خبرنگاران ديروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بيمارستان شهيد رجايي تهران افتتاح شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ايرنا گفت: در پي رايزني هاي صورت گرفته با وزير بهداشت، اين مركز درماني به هنرمندان كشور اختصاص يافته است.
حسيني هدف از راه اندازي اين مركز درماني را برطرف كردن دغدغه هنرمندان و خبرنگاران عنوان كرد و افزود: همواره درصدديم يك مركز درماني خاصي در تهران براي اين قشر از جامعه در نظر گرفته شود تا هر هنرمندي كه به آنجا مراجعه مي كند، كارهاي درماني او بدون هيچگونه معطلي و مشكلي انجام شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: البته اگر هم در اين مركز يا بيمارستان امكان پيگيري درمان وجود نداشت، با هماهنگي كادر پزشكي به مركز درماني ديگري معرفي مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: البته در حال حاضر نيز در بيمارستان هاي مختلف به هنرمندان توجه و رسيدگي مي شود اما قرار بر اين است كه در اين مركز اختصاصي خدمات ويژه به امور درماني هنرمندان كشور ارائه شود.

 



اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان خبر داد
برگزاري جشنواره ستارگان تابستان 91 ويژه دانش آموزان

دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان از برگزاري «جشنواره ستارگان تابستان 91» ويژه دانش آموزان سراسر كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، احمد خليلي در نشست خبري در جمع خبرنگاران ضمن تشريح فعاليت هاي تابستاني اين تشكل دانش آموزي با بيان اين كه جشنواره ستارگان تابستان 91 بهترين فرصت براي رشد معرفتي، تشكيلاتي و مهارتي دانش آموزان است، اظهار داشت: اين جشنواره در دو بخش عمومي و خصوصي انجام مي پذيرد.
وي در ادامه به برنامه هاي اين جشنواره اشاره كرد و افزود: در بخش معرفتي برنامه هاي تابستان فعاليت هايي به منظور آشنايي دانش آموزان در موضوعاتي چون غيرت ديني، نقش نوجوان در تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي، حكمت وجود احكام، انسان شناسي، اهميت مسجد و حضور در جمع مومنانه، آشنايي با وجوه زندگي امام حسن مجتبي(ع) و دشمن شناسي برگزار مي شود.
خليلي با بيان اين كه مباحث تشكيلاتي شامل جنگ تشكيلاتي، آشنايي با اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، چرايي و رسالت انجمن اسلامي، شاخص هاي عضو انجمن اسلامي است، ادامه داد: قرارگاه چرا و چگونه، جنبش دانش آموزي، معنويت در تشكل حق، رهبري گروه هاي همسال، مديريت زمان و برنامه ريزي، چشم انداز ده ساله اتحاديه، مديريت بحران، در مدرسه چه مي توان كرد از ديگر بخش هاي اين مباحث تشكيلاتي مي باشد.
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان همچنين تصريح كرد: نحوه برگزاري هيات مطلوب، نشريه نويسي، وبلاگ نويسي، مهارت نامه نگاري، مهارت تهيه خبر و تهيه گزارش كار، مهارت برگزاري مراسم، مديريت جلسات هيات مركزي و برنامه ريزي براي انجمن مدرسه از بخش هاي آموزش مهارتي است.

 



آزمون زبان و استعداد تحصيلي ازكنكور دكتري حذف شد

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام خبر برگزاري اولين آزمون زبان ملي كشور در اواخر تابستان جاري، ازحذف آزمون زبان و استعداد تحصيلي از دوره بعدي آزمون دكتري خبر داد.
محمد حسين سرورالدين با اشاره به حذف آزمون زبان و استعداد تحصيلي از سومين دوره آزمون متمركز دكتري، گفت: با توجه به اينكه از اين پس قرار است آزمون زبان به صورت ملي برگزارشود، درنظر داريم آزمون زبان و استعداد تحصيلي را از آزمون دكتري حذف كنيم.
وي افزود: با برگزاري آزمون ملي زبان و استعداد تحصيلي براي اين آزمون اعتبار چند ساله درنظرگرفته مي شود تا داوطلبان با شركت در آزمون دكتري مجبور به شركت در امتحان زبان و استعداد تحصيلي نباشند.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در خاتمه با بيان اينكه در نظر داريم كه تا شروع سال تحصيلي جديد در مهر ماه اولين دوره آزمون زبان ملي را برگزار كنيم، اظهار كرد: اين طرح براي تسهيل حال داوطلبان آزمون دكتري اجرا مي شود؛ چرا كه درحال حاضر هر دانشگاه و سازمان به صورت مستقل آزمون زبان دكتري برگزار مي كند ولي با برگزاري آزمون زبان ملي اين پراكندگي ها از بين مي رود.

 



تصميم گيري درباره نرخ كرايه ها به شوراي حل اختلاف كشانده شد

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران گفت: بعد از اعتراض فرمانداري به افزايش نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي، مصوبه براي تعيين تكليف نهايي به شوراي حل اختلاف مي رود.
حمزه شكيب در گفت وگو با فارس؛ در خصوص اعتراض فرمانداري تهران به مصوبه شوراي شهر درباره افزايش نرخ كرايه تاكسي گفت: اعتراض حق قانوني فرمانداري است بالاخره براساس سياست هايي كه دارند قاعدتا مغايرت هايي در اين زمينه وجود داشته كه فرمانداري اعتراض كرده است.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر ادامه داد: هرساله شوراي شهر براي نرخ كرايه حمل و نقل عمومي تصميماتي مي گيرند.
به گفته شكيب، براساس جميع جهات در نظر گرفته شده نرخ ها تعيين مي شود و در بيشتر موارد تصميم مي گيريم كه عادلانه اين نرخ ها تصويب شود كه هم بهره بردار و هم رانندگان تاكسي دچار مشكل نشوند.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با بيان اينكه حال ممكن است مصوبه شوراي شهر درباره افزايش نرخ كرايه ها با سياست هاي كلي دولت مغايرت داشته باشد، گفت: به هرحال اعتراض حق قانوني فرمانداري است.
وي در ادامه اضافه كرد: مصوبه به شوراي حل اختلاف رفته و در آنجا تصميم گيري نهايي صورت مي گيرد.
شكيب در ادامه گفت: البته به نظر مي رسد چون فاز دوم هدفمندي يارانه ها هنوز اجرايي نشده مسئولان فكر مي كنند كه 2 بار افزايش نرخ خواهيم داشت و همين موضوع باعث نگراني آنها شده و فرمانداري به افزايش نرخ ها اعتراض كرده است.
به گفته رئيس كمسيون عمران شوراي شهر درسال 90 نرخ هاي سال جاري تصويب شده است و از اول تير سال جاري تا تيرسال آينده نرخ ها مشخص است اما تا زماني كه فرمانداري تصويب نكند اين نرخ ها اجرايي نمي شود.

 



احمدي مقدم خبر داد
اعزام نيروهاي تقويتي براي تأمين امنيت سواحل دريا

فرمانده نيروي انتظامي گفت: از 25 خرداد با تعطيلي تدريجي مدارس، پليس اقدامات خود را براي افزايش امنيت تفرجگاه ها، پارك ها و راه ها انجام داده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در حاشيه دومين مجمع كانون بازنشستگان نيروي انتظامي ضمن اشاره به حضور پليس در تفرجگاه ها، پارك ها و راه ها، اظهار داشت: شيفت گشت ها نيز افزايش يافته است تا اگر مردم خواستند تا پاسي از شب بيرون از منزل باشند، امنيت آنان تأمين شود.
وي همچنين در مورد طرح سالم سازي دريا نيز گفت: وضعيت دريا سال به سال رو به بهبود است. در گذشته مردم پراكنده در هر ساحلي كه مي خواستند سكني مي گزيدند و گاها شرايط جوي نامناسب، عدم امكانات بهداشتي مشكلاتي را به وجود مي آورد كه سال به سال با تلاش دستگاه هاي متولي و استانداري اين مشكل برطرف شد.
وي با بيان اينكه مناطق طرح دريا مشخص و كمپ هايي نيز درنظر گرفته شده است، گفت: پليس براي تأمين امنيت سواحل، امنيت اخلاقي و جلوگيري از مزاحمت برنامه هايي دارد و نيروهاي تقويتي نيز به استان هاي شمالي اعزام كرده است تا اين طرح به صورت گسترده تر انجام شود.
احمدي مقدم همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا افشانه اشك آور يا وسايل دفاع شخصي به خبرنگاران نيز اختصاص داده مي شود، گفت: پليس اين آمادگي را دارد اما بايد وزارت ارشاد يا مسئولان صنفي براي دريافت اين وسايل به پليس پيشگيري ناجا مراجعه كنند.
وي افزود: بايد چارچوب كار و همچنين ضوابطي در مورد ارائه وسايل دفاع شخصي و افشانه اشك آور به خبرنگاران در نظر گرفته شود كه اين وسايل شامل حال چه افرادي مي شود.
به گفته وي پليس آمادگي ارائه اين خدمات به خبرنگاران را دارد اما وزارت ارشاد يا مسئولان صنفي جامعه خبري بايد تقاضاي خود را به پليس ارائه دهند.

 



گرد و غبار 6 پرواز فرودگاه هاي آبادان و دزفول را لغو كرد

گرد و غبار 6 پرواز را در فرودگاه هاي آبادان و دزفول لغو كرد.
مدير روابط عمومي فرودگاه بين المللي آبادان از لغو چهار پرواز سه شنبه شب فرودگاه آبادان به دليل گرد و غبار و ديد كم خلبان خبر داد.
«سيما يوسفي شيخ رباط» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: چهار پرواز ياد شده در مسير «شيراز- آبادان- شيراز» و «تهران- آبادان- تهران» به دليل شرايط نامساعد جوي لغو شد.
وي اظهار داشت: وجود گرد و غبار غليظ كه از دوشنبه شب بر فضاي منطقه حاكم شد تا روز گذشته لغو تمام پروازهاي صبح و بعدازظهر فرودگاه بين المللي آبادان را در پي داشت.روز سه شنبه ميزان گرد و غبار در هواي آبادان و خرمشهر به 45 برابر حد مجاز رسيد و باعث تعطيلي اداره ها و نهادهاي دولتي در اين شهرستان ها شد.
همچنين رئيس روابط عمومي فرودگاه دزفول از لغو دو پرواز فرودگاه دزفول به دليل بروز پديده گردوغبار خبر داد.
«محمدجواد خواجوي» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: يكي از اين پروازها قرار بود ساعت 13و پرواز ديگر در ساعت 22 سه شنبه شب از فرودگاه دزفول انجام شود كه هر دو پرواز به دليل شدت گرد و غبار و كاهش ديد لغو شد.فرهاد قلي نژاد رئيس اداره محيط زيست دزفول گفت: ميزان ذرات معلق در هواي منطقه ناشي از پديده گرد و غبار در روز چهارشنبه به 23 برابر حد مجاز رسيد.

 



گرد و غبار در بوشهر به 13 برابر استاندارد رسيد

بوشهر-خبرنگار كيهان:
وجود ريزگردها در استان بوشهر 13 برابر استاندارد جهاني است.
كارشناس ارشد هواشناسي استان بوشهر با بيان اين مطلب افزود: ريزگردها پيش از ظهر سه شنبه وارد اين استان شد و شهرهاي گناوه و ديلم را تحت تاثير خود قرار داد به طوري كه ديد افقي در اين شهرها به 800 متر رسيد.
زهرا راستگو افزود: به تدريج تراكم گرد و غبار در استان بوشهر افزايش يافت، به گونه اي كه ديد افقي به 400 متر رسيد.
به گفته وي شرجي بودن هواي استان بوشهر باعث شده روند كاهش گرد و غبار به كندي صورت بگيرد. براساس همين گزارش افزايش گرد و غبار در شهرهاي مختلف استان بوشهر سبب اختلال در روند زندگي هموطنانمان در اين شهرها شده و تردد در سطح معابر عمومي شهرهاي مزبور به شدت كاهش يافته و پروازهاي فرودگاه بوشهر نيز لغو شده است.

 



انتصاب در وزارت علوم

طي حكمي از سوي وزير علوم، ابراهيم خدايي به عنوان سرپرست سازمان سنجش جايگزين محمدحسين سرورالدين شد.
گفتني است محمدحسين سرورالدين نيز به عنوان رئيس دانشگاه آزاد منطقه 17 معرفي شد.

 



15 تير آخرين فرصت ثبت نام اول دبيرستاني ها

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: در صورتي كه دانش آموزان اول دبيرستاني تا 15 تيرماه براي ثبت نام به مدارس موردنظر مراجعه نكنند، فرصت انتخاب مدرسه را از دست خواهند داد.
ابراهيم سحرخيز گفت: ثبت نام دانش آموزان مقطع راهنمايي و دبيرستان بايد تا 15 تيرماه به اتمام برسد تا بتوان برنامه ريزي هاي بعدي را براي آغاز سال تحصيلي جديد انجام داد.
به گفته وي، به تمام مدارس مقطع متوسطه ابلاغ شده است كه نتايج امتحانات را حداكثر تا اول تيرماه به دانش آموزان اعلام كرده و همزمان با نتايج امتحانات، برگه انتخاب رشته را نيز به دانش آموزان براي ثبت نام در رشته مورد نظر خود ارائه دهند.سحرخيز به ثبت نام دانش آموزان حداكثر تا 15 تيرماه اشاره كرد و گفت: ثبت نام تمامي دانش آموزان راهنمايي و دبيرستان بايد تا تاريخ اعلام شده به اتمام برسد و درخواست داريم چنانچه دانش آموزان مي خواهند در مدرسه مورد نظر خود ثبت نام كنند، تا 15 تيرماه به مدارس موردنظر خود مراجعه كنند.

 



تصاوير تكان دهنده از كودكان گرسنه يمني

يك پايگاه خبري يمني با انتشار تصاويري از كودكان يمني درباره قحطي و فاجعه انساني كه جان يك ميليون كودك در اين كشور را تهديد مي كند، هشدار داد.
به گزارش فارس، شبكه هاي اجتماعي مختلف اينترنتي اقدام به تشكيل كمپيني براي كمك رساني به منظور نجات جان 5 ميليون يمني و از جمله يك ميليون كودك در اين كشور از قحطي كرده اند.
«علي الظفيري» خبرنگار و يكي از كاربران شبكه اجتماعي «توييتر» خواستار نجات يمن از كابوس مرگ و قحطي شد و در اين شبكه نوشت: اگر ما از يمن حمايت نكنيم، هيچ خيري در ما نخواهد بود. اگر من روزنامه نگار و دوستدار يمن باشم و هيچ توجهي به وضعيت دشوار و استثنايي خانواده هاي يمني نداشته باشم، واي به حال ديگران!
وي در ادامه خواستار اقدامي عملي و جدي براي جلوگيري از وقوع فاجعه اي انساني در يمن شد.
اين كمپين به اسم «براي يمن» كه با پيشنهاد ظفيري به وجود آمده است با كمپين هاي ديگري با نامهاي «Yemen Famin»، «كمك به يمن»، «قحطي در يمن»، «به يمن كمك كنيد» و چندين كمپين ايجاد شده ديگر در شبكه هاي توييتر و فيسبوك همراه شده است.
اين اقدام با استقبال چشمگير محلي، منطقه اي و خارجي مواجه شده است و اصحاب رسانه هاي عربي، شخصيت هاي سياسي مختلف و نيز زنان براي كمك رساني اعلام آمادگي و حتي پيشنهاد كرده اند كه شماره حساب هايي براي كمك رساني به كودكان يمني باز شود و جمعيت ها و سازمان هاي امدادرسان براي نجات يمن از كابوس قحطي وارد عمل شوند.
در اين ميان پايگاه خبري يمني «مارب پرس» نيز تصاويري تكان دهنده از رنج و مشكل كودكان يمني منتشر كرد كه با واكنش هاي متعددي در سطح منطقه اي مواجه شده است.
در حالي مردم يمن با اوضاع بسيار وخيم اقتصادي دست و پنجه نرم مي كنند كه عبدا صالح در حال تردد بين يمن، آمريكا و عربستان است و منصور هادي معاونش جانشين وي شده است.

 



پسر خوش شانس!

يك نوجوان در فلوريداي آمريكا كه در حادثه اي اتفاقي، نيزه ماهيگيري در سرش فرو رفته و از سوي ديگر خارج شده بود با خوش شانسي تمام از چنگال مرگ گريخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي ميل، اين نوجوان 16 ساله در جنوب فلوريدا، در حادثه اي كه از روي بدشانسي براي وي اتفاق افتاد به طور تصادفي در مسير شليك نيزه ماهيگيري قرار گرفت و نيزه از بالاي چشم راست وي وارد و تا انتهاي جمجمه وي در مسير مغز، پيش رفت.
وي بلافاصله با هواپيما به بيمارستاني در ميامي منتقل شد و پزشكان در عمل جراحي نادري كه سه ساعت به طول انجاميد، با كمك دريلي پرسرعت نيزه را از سر اين نوجوان خارج كردند.
به گفته گروه پزشكي معالج اين نوجوان، وي در زمان رسيدن به بيمارستان هوشيار بود و با گروه فوريت هاي پزشكي نيز توانست ارتباط برقرار كند و همين امر باعث شد پزشكان در شروع عمل جراحي براي نجات وي هيچ فرصتي را از دست ندهند. اتفاق معجزه آسا اين كه نيزه وارد شده، به هيچ كدام از بخش هاي اصلي و حياتي مغز آسيب وارد نكرده و اين نوجوان دوشنبه هوشياري خود را به دست آورده و برنامه توانبخشي ويژه اش نيز شروع شده است. وي توانسته است چند جمله كوتاه با كاركنان بيمارستان صحبت كند ولي چيزي از اين حادثه را به ياد نمي آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14