(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 تیر 1391 - شماره 20252

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در دومين مرحله از رزمايش يگان هاي واكنش سريع پدافند هوايي در مناطق عملياتي مستقر شدند
دربار در بار گند زد !
در مكتب امام
مصري: دريافت عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز حق ايران است
امير عبداللهيان: پروژه بركناري بشار اسد شكست خورده است
براي رايزني درباره سوريه كوفي عنان وارد تهران شد
حسن رحيمي: رويكرد دستگاه قضايي تبليغاتي نيست
ابراز تاثر سخنگوي وزارت خارجه در مورد حادثه سيل روسيه
پاسخ علي مطهري به اعلام جرم دادستان
تحليلگر تركيه اي: آمريكا از ترس ايران جرأت حمله به سوريه را ندارد
هيات منصفه دادگاه مطبوعات: «ايران جمعه» و «چلچراغ» مجرم هستنند
اطلاعيه دادستاني تهران درباره اعلام جرم عليه علي مطهري و اظهارات اخيرش
نقدي : رويكرد بسيج رسانه بايد تربيت نسلي متعهد در رسانه ها باشد
دفتر محسني اژه اي فيلتر شدن «الف» را تاييد كرد
افشاگري مترجم رجوي عليه سركرده گروهك تروريستي منافقين


در دومين مرحله از رزمايش يگان هاي واكنش سريع پدافند هوايي در مناطق عملياتي مستقر شدند

در دومين مرحله از رزمايش پدافند هوايي ارتش در شمال غرب كشور، يگان هاي واكنش سريع پدافند هوايي نيروهاي مسلح در مناطق عملياتي مستقر شدند.
در اين مرحله از تمرين تاكتيكي منطقه اي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران يگان هاي واكنش سريع پدافند هوايي نيروهاي مسلح تحت فرماندهي كنترل و هدايت عملياتي ستاد قرارگاه فرعي تمرين تاكتيكي منطقه پدافند هوايي شمال غرب در منطقه رزم به سرعت در مناطق عملياتي از پيش تعيين شده گسترش يافتند.
اين گسترش در جهت تقويت شبكه راداري و سامانه هاي توپخانه اي و موشكي زمين به هوا كه به دست متخصصان جوان صنايع نظامي كشورمان بهينه سازي و توليد شده است انجام شد.
امير شاهرخ شهرام سخنگوي اين تمرين تاكتيكي، گسترش سامانه هاي متنوع فريب موشكي و توپخانه اي و اجراي عمليات رواني را از ديگر بخش هاي قابل توجه اين مرحله از تمرين تاكتيكي برشمرد و افزود: تا اين لحظه كليه مراحل اين تمرين تاكتيكي متناسب با طرح ها و دستورالعمل هاي اطلاعاتي و عملياتي پيش بيني شده با موفقيت كامل به اجرا درآمده است.
همچنين در ادامه اين مرحله از تمرين تاكتيكي ديده بان هاي بصيري هوايي مستقر در منطقه رزم شمالغرب كشور اعم از ديده بان هاي ارتش، سپاه، نيروي انتظامي، بسيج و نيروهاي مردمي به سرعت در مناطق تعيين شده گسترش يافته و مستقر شدند.
اين نيروهاي ديده باني شامل هزاران نفر هستند كه در لايه هاي مختلف و در بيش از 50000 كيلومتر از منطقه رزم شمالغرب كشور براساس ويژگي هاي جغرافيايي مناطق جانمايي شده و وظيفه ارسال اطلاعات درباره وضعيت هر شيء پرنده در آسمان جمهوري اسلامي ايران را به مراكز كنترل منطقه اي و در نهايت شبكه يكپارچه فرماندهي و كنترل پدافندي را برعهده دارند.
اطلاع از سرعت گسترش و ميزان آمادگي و هماهنگي ديده بان هاي بصري با سامانه هاي راداري و نيز ارتباط آنها با شبكه يكپارچه پدافند هوايي از جمله مهمترين محورهاي مرحله دوم اين تمرين تاكتيكي در نوبت صبح بود.
همچنين ساعت 3 بامداد ديروز تعدادي از هواپيماهاي دشمن فرضي با هدف جمع آوري اطلاعات و شناسايي مناطق حساس و راهبردي با عبور از مرزهاي هوايي اقدام به نقض حريم هوايي ميهن اسلامي كردند.
هواپيماهاي دشمن فرضي كه سعي در نفوذ به حريم هوايي مناطق حساس، صنعتي و هسته اي كشور داشتند با عملكرد مناسب سامانه هاي راداري مختلف تحت فرماندهي و كنترل ستاد قرارگاه فرعي تمرين تاكتيكي منطقه پدافند هوايي شمال غرب در منطقه رزم مورد كشف و شناسايي قرار گرفته و بلافاصله هواپيماهاي اسكرامبل جهت تعقيب و درگيري با هواپيماهاي متجاوز دشمن فرضي به پرواز درآمدند.
امير شاهرخ شهرام با اعلام خبر نقض حريم هوايي كشورمان توسط هواپيماهاي دشمن فرضي گفت: هواپيماهاي نيروهاي كشور نارنجي بعد از نقض حريم هوايي ميهن اسلامي اقدام به ايجاد اختلال الكترونيكي به روي سامانه هاي راداري كردند اما پس از مشاهده هوشياري و آمادگي بالاي شبكه يكپارچه پدافند هوايي اقدام به پرواز با سرعت فراماخ به سمت پايگاه هاي خود كرده و از صحنه رزم متواري شدند.


دربار در بار گند زد !

حدود يك ماه پيش كله گنده دربار انگليس يعني ديويد كامرون به يك بار رفت و تا حد مستي، زد و خورد و نوشيد و رقصيد و دست آخر هم گند زد و آمد بيرون. قضيه از اين قرار است كه ديويد كامرون، همراه زن و بچه هاي شان از جمله نانسي 8 ساله، به علاوه چند خانواده اشرافي ديگر در مراسمي تحت عنوان «شام يكشنبه» وارد باري به نام «پلاگ اين» شدند، اما ديويد اينا(!) بعد از عيش و نوش، وقتي به خانه برگشتند، دست از پا درازتر ديدند دخترشان نانسي نيست!
ديويد كامرون: مگر اين نانسي گور به گوري در ماشين تو نبود؟!
سامانتا: نه!
ديويد كامرون: زن! يعني بچه را جا گذاشتي در بار، خودت آمدي دربار؟! چطور خودت را يادت نرفت كه بياوري دربار، اما بچه را جا گذاشتي در بار؟!
سامانتا: الكي براي من باربار نكن ها! خب به خيالم نانسي در ماشين توست! چه مي دانستم تو هم فكر مي كني در ماشين من است؟
و به اين ترتيب دعواي زن و شوهر بالا گرفت تا اينكه ديويد كامرون از همان دربار زنگ زد بار و ملتفت شد نانسي در دست شويي بار گير كرده! به همين مناسبت دفتر نخست وزيري انگليس بيانيه اي صادر كرد كه در قسمتي از آن مي خوانيم: «كاركنان بار، دختر دربار را در دست شويي بار پيدا كردند و نمي دانستند چه كار بايد بكنند. قطعا اينطور نيست كه شما شماره تلفن ديويد كامرون را در دفتر تلفن پيدا كنيد، زنگ بزنيد و به او بگوييد؛ شما دخترتان را در بار جا گذاشته ايد. اين خيلي ترسناك است كه نخست وزير دربار چيزي به اين مهمي را در بار جا گذاشته باشد.»
درباره اين دربار با اين بار، چند نكته به نظرم مي رسد:
يك: اگر فكر مي كنيد كه سطور بالا تراوشات ذهن راقم است، لطف كنيد و كليدواژه هاي متن را در سايت هاي جست وجوگر كليك كنيد.
دو: الحمدلله به يمن نظام مقدس جمهوري اسلامي، ما نه بار داريم و نه دربار، اما دمي درنگ! اگر در يك مراسم بعله برون، حالا بگو ختنه سوران، يكي از مديران رده مياني جمهوري اسلامي، بچه اش را در خانه طرف جا بگذارد، انصافا بي بي سي فارسي چند ماه يقه دراني مي كند؟! آيا جز اين است كه تا مرز جنون، خودشان را خفه مي كنند و آرزوهاي خام خود را به عنوان «خبر» به خورد خلايق مي دهند؟! و ناظر بر دست مالي، قيصريه اي را به آتش مي كشند؟! در عوض، رسانه هاي ما چه آسان گذشتند از جايي كه مي شد آسان نگذشت و يقه بار و دربار را با هم گرفت. من براي نوشتن اين متن، خيلي صبر كردم؛ خيلي، بلكه ببينم دوستان ديگر چه مي كنند، اما...
سه: دقت شود! نانسي يك دختر 8 ساله است. با اين ننه بابا، ببين اين مي خواد چي بشه!!
چهار: خداوكيلي چه كساني دارند بر انگليس حكومت مي كنند؟! ايام آشوب انگليس، پليس لندن، دانشجويي معترض را دستگير كرد و در زندان فهميد كه اين جوان برخلاف اغلب معترضان، پدر مادر مرفهي دارد. بازجو از وي مي پرسد: تو ديگر چرا؟ و جواب مي شنود: من با حكومت انگليس از اساس مشكل دارم. شما به شكمم چه كار داريد؟! با چنين باري و چنين درباري، انصافا حق با اين دانشجوي جوان نيست؟!
پنج: آيا لندن براي بازي هاي المپيك واقعا جاي مناسبي است؟! اين المپيك است يا پيك نيك؟! اصولا با اين كامرون مست، چه استبعادي دارد كه ديويدخان در مراسم افتتاحيه المپيك، نانسي را در مشعل بازي ها جا نگذارد؟!
شش: آيا نيروي محترم انتظامي، من باب «بني آدم اعضاي يك پيكرند»، نبايد يكي از اين واحدهاي مظلوم گشت ارشاد را روانه بارهاي انگليس كند؟! چه خوب كه بياييم و تقسيم كار كنيم مرضي رضاي سردار نقدي عزيز. دربار انگليس با گردانهاي عاشورا و الزهرا، بار انگليس با گشت ارشاد!!
هفت: باباجون! من خودم قبل از اينكه بيايم «چيزنا»، چوپان بودم در ولايت خودمان. به خدا گوسفند در چرا، بي چون و چرا، بچه اش را جا نمي گذارد. بيابون به اون بزرگي، گوسفند بچه اش را جا نمي گذارد، اون وقت بار به اين كوچكي... البته «مرگ بر انگليس» به جاي خود، اما گاهي جا دارد بگوييم: «خاك بر سر انگليس»، با اين بارش و اين دربارش!
هشت: من آخه چه طنزي بنويسم براي اين خبر؟! اينجا از اونجاهايي است كه طنز، گيرم طنز تلخ در دل سوژه مستتر است. حيف كه بزرگان بر دوش ما نامزدي در انتخابات... يعني ببخشيد؛ فحش ندادن را تكليف كرده اند و الا 2تا ليچار بار دربار و بار و شخص ديويد كامرون مي كردم. آخه آدم اينقدر الاغ؟! الهي يك روز دربار انگليس را در بار لفت و ليس جا بگذاري، هي!
نه: به قول يكي از بچه ها؛ با اين پدرومادر مست، همين كه نانسي (بخوانيد باربارا!!) به سن 8 سالگي رسيده، خودش موضوع جالبيه براي تحقيق.
¤ ¤ ¤
نه آخه! من الان دقيقا چي بايد بنويسم؟ يعني بازم بايد يه سري اسم رديف كنم و از قول تك تك شون جمله بسازم؟! اگه اينو مي خواي، بفرما.
حسين شريعتمداري: بار، براي چندمين بار است كه فحاشي عليه كيهان را براي دربار فاكتور مي كند!
علي مطهري: در اين ماجرا، نانسي، سامانتا، كامرون، مصر، ليبي، الجزاير، سوريه و روسيه به يك اندازه مقصرند!
باقري لنكراني: رويكرد جبهه پايداري به قضيه بار، گفتماني است، نه مصداقي!
خاتمي: بايد ميان بار پلاگ اين و تره بار جنبش سبز، ديوار كشيد!
داود اغلو: جنگنده تركيه اي در آب هاي بين المللي بود! (سر جدت، اظهار نظر را نيگا!!)
محمدنبي حبيبي: اگر اصولگرايان عليه دربار انگليس به اجماع نرسند، موتلفه به صورت مستقل بيانيه مي دهد!
رويانيان: با عقد يك قرارداد، باشگاه پرسپوليس سرپرستي نانسي را برعهده مي گيرد! به لج استقلال، پول سرالكس فرگوسن هم جوره!
«آرمليا- خبرنگار چيزنا»
 


در مكتب امام

شيعيان ضد ستم و ستمگري اند
شهادت اميرالمؤمنين عليه السلام و نيز حسين عليه السلام و حبس و شكنجه و تبعيد و مسموميت هاي ائمه عليهم السلام همه در جهت مبارزات سياسي شيعيان عليه ستمگري ها بوده است.
و در يك كلمه:
مبارزه و فعاليت هاي سياسي بخش مهمي از مسئوليت هاي مذهبي است.
صحيفه نور ـ ج 4ـ ص 33


مصري: دريافت عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز حق ايران است

سخنگوي هيات رئيسه مجلس با تاكيد بر لزوم بررسي طرح اخذ عوارض و ماليات از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز دريافت عوارض را حق قانوني جمهوري اسلامي ايران دانست.
عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز در مجلس خبر داد و گفت: اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز خليج فارس حق جمهوري اسلامي ايران بوده و قطعا قابل اجرا خواهد بود.
وي در ادامه با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره خواستار ثبات و استقرار امنيت در منطقه و جهان بوده و خواهد بود، تصريح كرد: اگر قرار است حقوق قانوني ملت ايران در موارد گوناگون به رسميت شناخته نشود جمهوري اسلامي ايران از تمام ابزارهاي قانوني براي احقاق حقوق خود استفاده خواهد كرد.
سخنگوي هيئت رييسه مجلس همچنين اجراي طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز را مستلزم بررسي بيشتر و تعيين سازو كارهاي حقوقي- بين المللي براي قرارگرفتن در دستور كار پارلمان دانست.
مصري در پايان ابراز اميدواري كرد كه طرح اخذ عوارض از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز براي بهبود شرايط اين منطقه استراتژيك اجرايي شود. گفتني است بنابر آخرين اخبار منتشره بيش از 60 نفر از نمايندگان با طرح دريافت عوارض و ماليات از كشتي هاي عبوري از تنگه هرمز موافقت كرده اند.


امير عبداللهيان: پروژه بركناري بشار اسد شكست خورده است

معاون وزير امور خارجه كشورمان انديشه بركناري اجباري و يا اجبار به تبعيد بشار اسد را يك شوخي خواند و ضمن هشدار نسبت به هرگونه حمله احتمالي به سوريه آن را «احمقانه» و «فاجعه بار» دانست.
«حسين اميرعبداللهيان» كه به منظور تسليم دعوتنامه محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران به ملك عبدالله دوم، پادشاه اردن به امان سفر كرده بود، در كنفرانس خبري گفت كه دعوتنامه ايران از ملك عبدالله دوم تسليم شد.
معاون وزير امور خارجه كشورمان با بيان اين كه تحولات منطقه در چارچوب خواسته هاي مردمي شكل گرفته است، گفت: جمهوري اسلامي ايران مواضع شفاف، روشن و مساوي در قبال آنچه كه در بحرين، يمن و سوريه مي گذرد، دارد.
وي افزود: ايران هرگونه دخالت خارجي در اين كشورها را محكوم مي كند و معتقد است كه ارسال هر نوع سلاح چه از داخل اين كشورها و چه از خارج از آن، امري خطرناك است.
امير عبداللهيان در ادامه بر ضرورت توجه دولت هاي اين كشورها بر خواسته هاي مردمي تاكيد كرد و گفت: تنها راه خروج از بحران ها در پيش گرفتن راه حل هاي سياسي و به دور از استفاده از گزينه هاي نظامي است. وي با اشاره به اين كه سوريه متفاوت از ليبي است و در پيش گرفتن هرگونه راه حل غيرسياسي موجب بروز فاجعه در منطقه خواهد شد، ادامه داد: بايد براي انجام اصلاحاتي كه بشار اسد، «رئيس جمهور سوريه و طرح كوفي عنان خواستار آن شدند، فرصت كافي داد.
اين مقام ايراني در خصوص اوضاع سوريه نيز بيان كرد: سوريه در معرض خطر بزرگي قرار دارد.
وي در ادامه از سكوت شك برانگيز جامعه جهاني در خصوص تحولات جاري در سوريه، به گونه اي كه برخي طرف هاي خارجي به دنبال بحراني كردن اوضاع در اين كشور هستند، انتقاد كرد.
وي افزود: ايران از طرح هاي بشار اسد براي انجام اصلاحات حمايت مي كند و انجام مذاكرات براي فشار به اسد به منظور اجبار وي به تبعيد را «شكست خورده» خواند.
معاون وزير امور خارجه ايران گفت: دخالت نظامي در سوريه ممكن نخواهد بود و اگر چنين مسئله اي اتفاق بيفتد اين مسئله امري بسيار احمقانه خواهد بود.
وي ادامه داد: سوريه مي تواند به تنهايي و بدون كمك ايران از خود دفاع كند.
امير عبداللهيان با بيان اين مطلب كه ايران مي تواند بخشي از راه حل مشكل سوريه باشد، گفت: تهران پيشنهاداتي را به كوفي عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در خصوص سوريه ارائه كرده است.
وي افزود: ايران با تمام توان از مسئله يافتن راه حلي براي بحران سوريه حمايت مي كند و در راستاي اجراي اصلاحات از سوي بشار اسد به وي كمك مي كند.
 


براي رايزني درباره سوريه كوفي عنان وارد تهران شد

نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه به منظور ديدار و گفت وگو با مقامات كشورمان در خصوص تحولات سوريه شب گذشته وارد تهران شد
«كوفي عنان» نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه ساعت 19دوشنبه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان قرار گرفت.
وي در اين سفر ضمن ديدار با علي اكبر صالحي وزير خارجه ايران در خصوص مسائل مربوط به سوريه به رايزني مي پردازد.
اين دومين سفر كوفي عنان به تهران پس از انتصاب به اين سمت است.
نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه همچنين با برخي مقامات ديگر كشورمان از جمله سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو مي كند.
عنان پيش از تهران به دمشق رفته بود و با بشار اسد در سوريه ديدار داشته است . لازم به ذكر است كوفي عنان پيش از اين بر حضور ايران براي حل بحران سوريه تاكيد كرده بود.
 


حسن رحيمي: رويكرد دستگاه قضايي تبليغاتي نيست

مديركل روابط عمومي قوه قضاييه، با تقدير از تلاش هاي رسانه اي در انعكاس فعاليت هاي هفته قوه قضاييه بر نقش رسانه ها در گسترش «دانش حقوقي» مردم و كاهش مشكلات دستگاه قضايي تاكيد كرد.
حسن رحيمي با بيان اينكه در طول هفته قوه قضاييه و پيش از آن خبرگزاري ها، روزنامه ها و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران فعاليت مطلوبي به منظور توجه به برنامه ها، وظايف و نحوه عملكرد قوه قضاييه از خود نشان دادند، از رسانه هاي متعهد و قانونمند به عنوان بازوان اطلاع رساني حقوقي و قضايي نام برد و تصريح كرد: هفته قوه قضاييه هر سال فرصت بسيار مناسبي براي انعكاس فعاليت هاي قوه قضاييه و پيشرفت هاي آن است و امسال نيز با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته، تعامل سازمان صدا و سيما با ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاييه بسيار ارزنده و قابل تقدير بود.
وي رويكرد دستگاه قضايي را بهره گيري از ظرفيت هاي بالاي رسانه اي در پيشبرد اهداف قضايي و اطلاع رساني متناسب و قانوني از فعاليت هاي قوه قضاييه دانست و ادامه داد: رسانه هاي مختلف با اطلاع رساني دقيق، اصولي و منطبق با قانون و موازين حقوقي نقش موثري در جلب اعتماد عمومي دارند و در اين مسير با انجام متعهدانه وظايف خود به قوه قضاييه و ساير قوا نيز همواره ياري مي رسانند.
قائم مقام ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاييه در ادامه با تاكيد بر اينكه هيچ گاه برنامه هاي ويژه اين ستاد در هفته قوه قضاييه نمايانگر حجم انبوه فعاليت ها و تلاش هاي قضات و مسئولان قضايي نخواهد بود، ادامه داد: با توجه به اينكه رويكرد دستگاه قضايي تبليغاتي نيست و نيز با توجه به ماهيت كار قضايي، قاعدتا نمي توان تمام آنچه را كه قضات، كاركنان و مسئولان قضايي در طول سال خالصانه به انجام آن مي پردازند، منعكس كرد.


ابراز تاثر سخنگوي وزارت خارجه در مورد حادثه سيل روسيه

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان مراتب همدردي و تاسف ملت و دولت ايران را به دليل وقوع سيل كه باعث كشته شدن تعدادي از مردم روسيه شد، اعلام كرد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان مراتب همدردي و تاسف ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران را به دليل وقوع سيل كه باعث كشته شدن تعدادي از مردم روسيه شده است، به ملت و دولت روسيه اعلام كرد.
وي براي خانواده كشته شدگان و بازماندگان اين حادثه مهيب از خداوند سبحان صبر و شكيبايي مسئلت كرد.


پاسخ علي مطهري به اعلام جرم دادستان

علي مطهري در واكنش به اعلام جرم دادستان تهران عليه وي درباره نطق پيش از دستورش در مجلس اظهار تعجب كرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه نظر شما درباره اعلام جرم دادستان تهران عليه شما در خصوص نطقي كه در مجلس داشته ايد چيست؟ اظهار داشت: براي من اسباب تعجب شد كه بيان يك مطلب جامعه شناسانه و روانشناسانه چرا بايد موجب اعلام جرم شود.
وي افزود: نبايد به گونه اي رفتار شود كه مردم احساس اختناق كنند. حرف من اين بود كه اگر برخي مقامات دولتي اعتقادي به نظارت بر پوشش اسلامي در جامعه ندارند و قائل به آزادي تحريك جنسي جامعه هستند، بايد به لوازم آن هم متعهد باشند و به تأسيس اماكني براي ارضاي غريزه جنسي اقدام كنند تا جوانان دچار عقده هاي رواني نشوند.
نماينده مردم تهران در خانه ملت بر همين اساس يادآور شد: گفتم ما يا بايد به نظام خانوادگي اسلام عمل كنيم يا به نظام غربي با همه آثار سوء آن، نمي شود بينابين حركت كنيم، هم اسلامي باشيم و هم غربي، و به عبارت ديگر نه اسلامي باشيم و نه غربي.
وي همچنين گفت: مردم قضاوت كنند آيا بيان اين مطلب جرم است؟ اگر يك نماينده مجلس نتواند اين مطلب را در نطق خود بگويد، بايد فاتحه آزادي بيان و قانون اساسي را خواند.
علي مطهري ادامه داد: سخن آقاي جعفري دولت آبادي موجب وهن نظام و تضييع حقوق مردم است، اساساً دادستان حق ورود به نطق نمايندگان را ندارد، اگر توهين يا افترايي در كار باشد، فرد توهين شونده حق دفاع از خود در صحن مجلس را دارد، طبق اصول 84 و 86 قانون اساسي، نماينده در اظهارنظر درباره همه مسائل كشور آزاد است و نبايد چماقي به نام «دادستان» بالاي سر او باشد.
وي در خاتمه تأكيد كرد: ظاهراً آقاي دادستان تحت فشار دولت اين حرف را زده، چون ايشان را آدم عاقل و معتدلي مي دانستم كه در برخي موارد دستش بسته است، بهتر است ايشان به جاي اين جور كارها، تكليف پرونده افرادي مانند آقايان مرتضوي، رحيمي و جواد لاريجاني را مشخص كند.


تحليلگر تركيه اي: آمريكا از ترس ايران جرأت حمله به سوريه را ندارد

يكي از تحليلگران تركيه اي در مقاله ديروز خود نوشت آمريكا به دليل نگراني از واكنش نظامي ايران جرات حمله به سوريه را ندارد.
به گزارش فارس از تركيه، «عمر تاش پينار» نويسنده و تحليلگر روزنامه صباح تركيه در مقاله ديروز خود به تجزيه و تحليل دلايل عدم حمله نظامي آمريكا به سوريه پرداخت و نوشت اوباما رئيس جمهور آمريكا به سه دليل عمده تمايلي به حمله به سوريه از خود نشان نمي دهد.
تاش پينار نوشت :برخي تحليل گران مي گويند اوباما به دليل نزديكي انتخابات رياست جمهوري در آمريكا مخالف عمليات نظامي عليه سوريه است. وي افزود شايد اين برهان درست باشد، اما سوال اين است كه اگر اين انتخابات تا اين حد نزديك نبود، آيا اوباما به سوريه حمله مي كرد.
تاش پينار با دادن پاسخ منفي به اين سوال تصريح كرد: اوباما باز هم تمايلي به حمله به سوريه از خود نشان نمي داد. وي سه دليل عمده براي اين امر مطرح كرد.
تاش پينار در اين مقاله آورده است : دليل اول اين امر، بيزاري مردم آمريكا و حتي دولتمردان آمريكايي از خاورميانه و جهان اسلام است. وي افزود در پنج سال گذشته افكارعمومي آمريكا بيش از هر چيز به مشكلات اقتصادي در داخل كشورشان متمركز شده اند و در حالي كه از عراق خارج شده و از افغانستان نيز در حال خارج شدن هستند، همه آمريكايي ها خواهان رهايي از جغرافياي جهان اسلام شده اند.
اين تحليلگر تركيه خاطرنشان كرد : كما اينكه آمريكا مهم ترين تهديد اقتصادي و ژئوپلتيك عليه خود را نه از جانب خاورميانه، بلكه از جانب آسيا مي داند و در اين راستا از ابرقدرت چين هراس دارد و به همين دليل مي توان گفت در حساب و كتاب هاي آمريكا در مورد تهديدات خارجي، نقطه ثقل اين تهديدات را به سوي آسيا متمايل كرده است.
تاش پينار دليل دوم اجتناب آمريكا از حمله نظامي به سوريه را عدم تحقق شرايط مشابه ليبي در سوريه دانست و نوشت :در اينجا مسئله اصلي نفت نيست. وي افزود اوباما به مسئله مشروعيت اقدامات خود اهميت زيادي قائل است و در اينجا نمي خواهد عليرغم روسيه و چين وارد عمل شود.
وي در ادامه نوشت: اما دليل سوم عدم تمايل حمله نظامي آمريكا به سوريه، بحث ايران است. اوباما به خوبي مي داند كه در حمله به سوريه ريسك درگيري نظامي با ايران را در پي دارد.
تاش پينار افزود: سوريه از لحاظ موازنه بين شيعه و سني و قطب بندي بين اين دو بسيار حائز اهميت است و از اين منظر كليه ديناميك هاي حاكم بر لبنان در مورد سوريه نيز صادق است و از ديدگاه آمريكا سوريه از همين لحاظ از مثال هاي ليبي، مصر و تونس و سايرين متمايز تلقي مي شود.
لذا آمريكا همانگونه كه در مورد بحرين برخورد دوگانه اعمال مي كند در مورد سوريه نيز به لحاظ موازنه هاي ژئوپلتيك و ژئو استراتژيك در شرايط دشواري قرار گرفته است.
اين تحليلگر تركيه اي تصريح كرد : در نتيجه آمريكا نمي خواهد در خاورميانه با ايران درگير شد. اسرائيل هم نمي خواهد گامي بردارد كه موازنه استراتژيك بين ايران و عربستان سعودي را برهم زند.
لذا مي توان گفت حتي اگر در آمريكا انتخابات رياست جمهوري نزديك نبود، اوباما ترجيح مي داد در مورد سوريه به همين صورت واكنش غيرفعال نشان دهد.


هيات منصفه دادگاه مطبوعات: «ايران جمعه» و «چلچراغ» مجرم هستنند

دادگاه مطبوعات نشريه ايران جمعه را به اتهام توهين و اهانت به اقوام كشور و نشريه چلچراغ را به اتهام استفاده ابزاري از تصاوير زنان محاكمه كرد.
جلسه رسيدگي به كيفرخواست هاي مطروحه عليه نشريات «ايران جمعه» و «چلچراغ» روز يك شنبه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مديرخراساني و با حضور اعضاي هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، در مورد اتهامات متهم در نشريه ايران جمعه مبني بر توهين و اهانت به اقوام كشور و تشويش اذهان عمومي با نشر مطالب خلاف واقع هيات منصفه مطبوعات استان تهران با اكثريت آراء متهمان را مجرم تشخيص داد، ليكن مستحقق تخفيف ندانست.
هم چنين در خصوص اتهام منتسب به نشريه چلچراغ (طبق پرونده) به جهت استفاده ابزاري از تصاوير زنان هيات منصفه مطبوعات استان تهران متهم نشريه مذكور را به اتفاق آراء مجرم دانست و در مورد اتهام نشر مطالب خلاف عفت عمومي، هيات منصفه مطبوعات استان تهران با اكثريت آراء متهم را مجرم تشخيص نداد.
براساس اعلام دادگستري استان تهران، هم چنين هيات منصفه مطبوعات استان تهران به اتفاق آراء متهم مذكور را مستحقق تخفيف ندانست.


اطلاعيه دادستاني تهران درباره اعلام جرم عليه علي مطهري و اظهارات اخيرش

در پي انتشار اظهارات علي مطهري نماينده مجلس شوراي اسلامي در خصوص اعلام جرم دادستاني تهران عليه وي، پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران اطلاعيه اي در اين زمينه منتشر كرد .
به گزارش ايسنا، متن اين اطلاعيه به شرح زير است :
1 ـ در پي انتشار مطالب آقاي مطهري، دادستاني تهران با دقت كامل نسبت به بررسي موضوع اقدام و تحقيقات كاملي را در اين زمينه آغاز كرد كه از جمله آنها مي توان به اخذ نوار اظهارات نامبرده از مجلس شوراي اسلامي، پياده كردن كامل نوار و استماع اظهارات وي توسط چند نفر كارشناس اشاره كرد كه سرانجام بخشي از اظهارات وي مبني بر «.... آقايان مشايي و احمدي نژاد كه زيركانه وضعيت پوشش اسلامي در جامعه را به اينجا رسانده اند... در واقع تحريك جنسي را آزاد فرموده اند و موجب پديد آمدن عقده هاي رواني در جوانان ما شده اند، پس به فكر بخش دوم كار خود يعني ارضاي جوانان از طريق كاباره ها و كلوپ هاي شبانه نيز باشند....» جرم تلقي شده است. بديهي است اظهار نظر نامبرده به شرح فوق به مسايل جامعه شناسي و روانشناسي ارتباطي ندارد .
2 ـ توهين به مقامات كشوري از جمله رئيس جمهوري و همچنين انتشار اكاذيب حسب قانون مجازات اسلامي جرم بوده و اظهارات نامبرده به شرح فوق جنبه مجرمانه داشته و دادستاني در اين زمينه طبق تكليف قانوني اقدام كرده است .
3 ـ اين كه آقاي مطهري اقدام دادستاني در عمل به قانون را موجب وهن نظام دانسته مايه تاسف است زيرا آنچه موجب وهن نظام است اظهارات اخير نامبرده و قائل بودن به مصونيت ويژه براي خود است. مفاد اصل 86 قانون اساسي هيچ گاه شامل عناوين مجرمانه نمي شود و دادستان در صورت اظهارات و اقدامات مجرمانه نمايندگان، حق ورود دارد؛ كما اينكه تاكنون نيز در موارد مشابه اقدام صورت گرفته است و نظريه تفسيري شوراي محترم نگهبان از جمله به شماره
80/ 21/ 3036 مورخ 20/ 10/ 1380 نيز مويد اين امر است .
4 ـ نحوه اظهارات و ادبيات آقاي مطهري در مورد نهاد دادستاني تحت عنوان اينكه « نماينده در اظهار نظر درباره همه مسايل كشور آزاد است و نبايد چماقي به نام دادستان بالاي سر او باشد» و يا «اعلام جرم از فرط بيكاري يا فشار دولت» خود از مصاديق عناوين مجرمانه است .
5 ـ نامبرده در اظهارات خود از برخي افراد داراي پرونده در دستگاه قضايي نام برده است كه در اين زمينه نيز اعلام مي شود همانگونه كه بارها دادستان تهران و ساير مقامات قضايي اعلام و تصريح كرده اند » در برخورد قضايي با متخلفان هيچ كس مصونيت ويژه ندارد» و اين موضوع شامل آقاي مطهري هم مي شود.


نقدي : رويكرد بسيج رسانه بايد تربيت نسلي متعهد در رسانه ها باشد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد كه جنگ امروز حول محور رسانه فعال شده است و ما در عرصه رسانه با دشمنان در حال جنگ هستيم و در اين نبرد قطعا ما پيروزيم.
محمدرضا نقدي افزود: امروز بسياري از سلاح هاي استكبار از كار افتاده و اقتصاد آنها نيز دچار شكست شده است؛ بنابراين جنگ امروز حول محور رسانه فعال شده است و ما در عرصه رسانه با دشمنان در حال جنگ هستيم.
وي اتقان و استحكام مباني اسلام در حوزه فكر و انديشه را بي نظير خواند و تصريح كرد: در جنگ رسانه اي قطعا ما پيروز خواهيم بود، چرا كه جهانيان با استماع كلام اسلام به سوي آموزه هاي دين جذب خواهند شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به سياست هاي دشمنان در رسانه ها اظهار كرد: بسيج رسانه بايد با تربيت نسلي متعهد و انقلابي در رسانه ها نقش تاريخي خود را به شايستگي ايفا كند.


دفتر محسني اژه اي فيلتر شدن «الف» را تاييد كرد

كاربران اينترنت ديروز با مراجعه به پايگاه خبري «الف» با صفحه مربوط به پالايش سايت هاي اينترنتي مواجه مي شوند كه در اين راستا دفتر سخنگوي دستگاه قضايي نيز خبر فيلتر شدن اين سايت را تاييد كرد.
توكلي منتظر تماس دادستاني هستم
احمد توكلي با ابراز بي اطلاعي از دليل فيلتر شدن سايت «الف» گفت: تلاش مي كنم تا دليل اين كار را متوجه شوم اما اگر فيلتر غيرقانوني انجام شده باشد، با آن برخورد مي كنم .
مسوول سايت «الف» در گفت وگو با ايسنا ، افزود: هنوز خبر رسمي در مورد دليل فيلتر شدن سايت الف به من نداده اند و اكنون منتظر تماس دادستاني براي دليل اين كار هستم .
وي اظهار داشت: به نظر مي رسد فيلتر سايت الف غيرقانوني بوده است كه در اين صورت برخوردهاي لازم را انجام خواهم داد.


افشاگري مترجم رجوي عليه سركرده گروهك تروريستي منافقين

مترجم سركرده گروهك تروريستي منافقين، همكاري اين گروهك با تعدادي از شخصيت هاي سياسي و پارلماني عراق از جمله طارق الهاشمي، معاون تحت تعقيب رئيس جمهور عراق را فاش كرد.
به گزارش ايسنا، «علي حسين نژاد» كه به تازگي از گروهك تروريستي منافقين جدا شده، با اشاره به فعاليت خود در اين گروهك به عنوان قديمي ترين مترجم در بخش روابط خارجه گفت: شخصيت هاي سياسي، رسانه اي و نمايندگان عراقي را از فهرست العراقيه و يا مخالفان دولت نوري المالكي، نخست وزير و يا كساني كه مبالغ هنگفتي را مستقيما و غيرمستقيم از گروهك دريافت كرده اند، مي شناسم كه با اين گروهك همكاري داشتند.
وي افزود: از جمله شخصيت هايي كه با گروهك همكاري نزديكي داشت، طارق الهاشمي، معاون تحت تعقيب رئيس جمهور عراق است.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14