(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 تير 1391 - شماره 20257

يادداشت خبرنگار
افزايش 5 برابري بودجه صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي
ايران در كيهان
صيد ماهي كيلكا در گيلان افزايش يافت
رئيس خزانه معين استان يزد:
دستگاه هاي اجرايي كالاي ايراني خريداري كنند
رئيس ثبت احوال استان:
فاطمه و زهرا بيشترين نام نوزادان دختر در بوشهر است
مديركل بنادر و دريانوردي استان:
 17بندر در هرمزگان درحال ساخت است
مدير شركت غله و خدمات بازرگاني چهارمحال و بختياري:
محدوديتي براي ايجاد نانوايي وجود ندارد
جوانان حاميان ايتام در گلستان
استاندار مازندران: من دفتردار نماينده مجلس نيستم
رئيس پليس راهور البرز:
كرج تنها كلانشهري كه دوربين كنترل ترافيك ندارد
مدير مركز رسيدگي به امور مساجداستان:
خراسان رضوي جوان ترين ائمه جماعات را دارد
تدوين استانداردهاي ملي براي كاربرد سموم كشاورزي
انتصابات جديد در شهرستان ها
رئيس نظام مهندسي ساختمان استان:
مهندس بيكار در قزوين وجود ندارد
تشرف يك ميليون زائر به بقعه امامزادگان نيشابور


يادداشت خبرنگار

نان گران شد اما كيفيت همچنان خراب
قيمت نان براساس سياست نرخ گذاري كشور افزايش داشته است كه متوليان امر يكي از دلايل افزايش قيمت نان را كيفيت بهتر و كمتر دورريزي آن بيان كرده اند.
اين مطلب در روي كاغذ، بسيار كارشناسانه و اساسي است منتها حداقل در شهرمان اين مسئله اجرائي نشده است.
جداي از كوچك شدن اندازه و قد و قواره نان، هيچ نظارتي بر پخت نان صورت نگرفته است و نانوايان به بدترين نوع نان را به خريداران عرضه مي كنند.
ناصر قنبرزاده رئيس شركت تعاوني نانوايان بابل يكي از دلائل بي كيفيتي نان را در استفاده از بذر نامرغوب گندم عنوان كرد و ارگان هاي نظارتي را بي تقصير دانست.
وي گفت: نان به نسبت ساير شهرهاي مازندران بابل از كيفيت بهتري برخوردار است و تمامي سعي ما و ارگان هاي ذي ربط نظارت و سياست تشويق و تنبيه براي نانوايان است.
در هر صورت به زعم اين مقام مسئول، نان بابل از كيفيت بالاتري برخوردار است منتها آنچه كه عيان است چه حاجت به بيان است. جز معدود نانواياني كه تعدادشان شايد به اندازه يك دست هم در بابل نرسد، نان شب را نمي شود تا فردا صبح با صبحانه خورد و نيمي از نان هاي شهرمان دورريز است.
بابل- خبرنگار كيهان
 


افزايش 5 برابري بودجه صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي

زنجان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران از افزايش 5 برابري بودجه سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان زنجان، فخرالله مولايي در مراسم معارفه علي اصحابي مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان زنجان، افزايش بودجه سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران را در راستاي تحقق حمايت از توليد ملي برشمرد و افزود: نمايندگان مجلس با درك واقع بينانه از نقش صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي در توسعه صنعتي با افزايش بودجه اين مجموعه موافقت كردند.
وي ضمن قدرداني از تلاش نمايندگان مجلس گفت: اميدواريم با تلاش و پيگيري هاي نمايندگان مجلس اعتبارات اختصاص يافته هرچه زودتر به دست صنعتگران برسد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت چاره انديشي براي بهبود شرايط مالي واحدهاي صنعتي را ضروري دانست و افزود: متأسفانه 75 درصد مشكلات شهرك هاي صنعتي مربوط به مرحله پس از توليد است. وي خاطرنشان كرد: به منظور افزايش حمايت از واحدهاي صنعتي تفاهمنامه هايي با بانك هاي ملت، صنعت و معدن، تعاون و پست بانك براي تسهيل روندپرداخت تسهيلات منعقد شده است.
 


ايران در كيهان

تكميل پروژه هاي نيمه تمام
بادرود- خبرنگاركيهان: رئيس گروه بودجه امور استان هاي دفتر نظارت و برنامه ريزي راهبردي رئيس جمهور در نشست شوراي اسلامي شهر نطنز گفت: يكي از پروژه هاي مهم كه در شهر نطنز به صورت نيمه تمام مانده تكميل دفع آبهاي سطحي است.
حسين سپهري افزود: تكميل هرچه زودتر اين پروژه به علت شرايط آب وهوايي و كوهستاني بودن نطنز و جاري شدن جريان آب ناشي از بارندگي ها و جلوگيري از بحران در سطح شهر ضرورت دارد. وي تصريح كرد: ما نبايد منتظر باشيم تا اتفاقي بيفتد بعد به دنبال جبران خسارت باشيم.
تعريض جاده ساحلي
بابل- خبرنگاركيهان: شهردار بابل از تعريض قسمت مهمي از جاده ساحلي در ابتداي ورودي شهرك ولي عصر(عج) «گله محله» خبر داد. مهندس فرهاد عسكري افزود: در راستاي تأمين امنيت بيشتر، در يكي از قسمت هاي مهم جاده ساحلي كه ورودي شهرك حضرت ولي عصر(عج) محسوب مي شود 2واحد مسكوني با شرايط عرصه و عيان و صرف هزينه 2 ميليارد ريال تملك، آزادسازي و تعريض شده و مورد بهره برداري همشهريان گرامي قرار گرفته است.
وي با اشاره به اهداف برنامه ريزي شده شهرداري بابل در جهت توسعه زيربنايي شهر، داشتن جاده هاي استاندارد را از مؤلفه هاي شهرهاي توسعه يافته ذكر كرد و اظهار داشت: جاده ساحلي از پروژه هايي است كه تماماً از مرحله طراحي تا اجرا توسط شهرداري بابل و پيمانكاران بومي انجام شده است.
اجراي طرح ولايت
شهركرد- خبرنگاركيهان: طرح ولايت با حضور 200نفر از دانش آموزان بسيجي دفتر استان چهارمحال و بختياري در دبيرستان نمونه پژوهش شهركرد آغاز شد.
مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان استان در مراسم افتتاحيه اين دوره آموزشي طي سخناني گفت: اين طرح با هدف كادرسازي و پرورش فرماندهان واحدهاي مقاومت آينده برگزار مي شود.
حمايت از عشاير
رئيس سازمان بسيج عشايري كشور گفت: با وجودي كه عشاير 2درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهند اما 28درصد از توليدات دامي ايران ناشي از فعاليت آنان است. وي افزود: تحقق شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نيازمند نگاه مسئولان به قشر عشاير به عنوان يكي از توليدكنندگان اصلي كشور است.
تأسيس كانون پيشكسوتان
يزد- خبرنگاركيهان: مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان يزد از راه اندازي كانون پيشكسوتان جهاد و شهادت در اين استان خبر داد. سرهنگ بني فاطمه گفت: اميدواريم اين كانون بتواند محلي براي جمع شدن بيش از 50هزار رزمنده استان باشد. وي هدف از ارائه اسناد، خاطرات و اطلاعات مربوط به اين دوران را انتقال فرهنگ غني دفاع مقدس به نسل جوان برشمرد.
بني فاطمه همچنين جمع آوري اسناد را مهم برشمرد و يادآور شد كه اين اسناد مي توانند نگاه آينده را به گذشته معطوف كنند.
تسطيح و يكپارچه سازي
ساري- خبرنگاركيهان: مدير جهاد كشاورزي شهرستان ساري از تسطيح و يكپارچه سازي 450هكتار از اراضي شاليزاري شهرستان ساري خبر داد.
طهمورث قاسم نژاد گفت: نظر به اهميت طرح تجهيز و يكپارچه سازي اراضي زراعي طي سالجاري حدود 450هكتار از اراضي شاليزاري اين شهرستان تحت پوشش طرح تسطيح و يكپارچه سازي قرار گرفت.
وي اعتبار اجراي اين طرح را 10ميليارد ريال به صورت كمك بلاعوض اعلام داشت و تصريح كرد: با اجراي اين طرح علاوه بر عمليات تسطيح هر يك از قطعات مجهز به كانال آبياري، زهكش و جاده دسترسي مي گردند كه باعث توسعه كشت مكانيزه، كشت دوم و افزايش توليد و درآمد كشاورزان مي شود.
راه اندازي مركز اسناد
رشت- خبرنگار كيهان: سرپرست مديريت اسناد و كتابخانه ملي گيلان از راه اندازي بزرگترين مركز اسنادي شمال كشور تا پايان تيرماه امسال خبر داد و گفت: با راه اندازي اين مركز، اسناد مربوط به استان هاي شمال كشور از جمله گيلان از مركز اسناد تهران به اين استان منتقل شده و در اختيار علاقه مندان و دانش پژوهان قرار مي گيرد. عباس نژاد افزود: كتابخانه تخصصي گيلان شناسي نيز با سرمايه گذاري 2 ميليارد ريال و ظرفيت نگهداري يكهزار جلد كتاب به زودي در گيلان راه اندازي مي شود.
19 طرح كشاورزي
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: در راستاي اجراي طرح توسعه كشاورزي در شهرستان سنقر كليايي 19 طرح كشاورزي با اعتباري بالغ بر 9 ميليارد و 730 ميليون ريال به تصويب رسيد.
مدير جهاد كشاورزي سنقر و كليايي در هفدهمين جلسه طرح توسعه كشاورزي با بيان اين مطلب افزود: اين طرح ها شامل 15 طرح دامپروري و چهار طرح مكانيزاسيون است. محمد قاضي تصريح كرد: در طرح توسعه كشاورزي كشاورزان مي توانند از تسهيلات با نرخ هفت درصد و بازپرداخت طولاني برخوردار شوند.
برپايي ايستگاه دوستي با آب
كرج- خبرنگار كيهان: مدير روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان البرز گفت: همزمان با آغاز هفته صرفه جويي در مصرف آب، ايستگاه هاي دوستي با آب طي 16 شب در بوستان كرج برپا شد. عليرضا لرستاني افزود: دوستي با آب نام جشنواره اي است كه همه ساله در فصل تابستان در بوستان هاي كرج برپا مي شود و به اجراي برنامه هاي مفرح و شاد مي پردازد.
وي، گريم چهره كودكان، ايستگاه نقاشي، اجراي موسيقي زنده به همراه مسابقه و شعرخواني، نمايش موزيكال و... توزيع جوايز بين كودكان را از برنامه هاي ايستگاه هاي دوستي با آب عنوان كرد.
واكسيناسيون دام
همدان- خبرنگار كيهان: معاون فني سازمان دامپزشكي استان همدان گفت: امسال 950 هزار رأس دام در استان بر ضد بيماري تب مالت واكسينه مي شوند. دكتر محمودرضا رسولي افزود: تعداد دام هاي واكسيناسيون شده عليه بيماري تب مالت در استان، سال گذشته 610 هزار رأس بود كه امسال با 36 درصد افزايش عملكرد اين تعداد به 950 هزار رأس خواهد رسيد.
وي ادامه داد: از آنجا كه سه ماهه فصل تابستان به علت ورود عشاير، شيوع تب مالت بيشتر از ساير فصول است، لذا دام هاي عشاير در اولويت تزريق واكسن قرار دارند.
بهره برداري از ديوار سبز
اصفهان- خبرنگار كيهان: شهرداري منطقه 13 اصفهان از اجراي ديواره سبز براي نخستين بار در كشور در اين منطقه خبر داد.
«مهندس حميدرضا فرهنگ» با اشاره به افتتاح 130 پروژه مهم شهري در منطقه 13 در روز 28 تيرماه گفت: يكي از شاخص ترين پروژه هاي مورد افتتاح اجراي طرح ديوار سبز در شهر اصفهان به طول 110 متر و ارتفاع 3 متر است. وي با اعلام اينكه 130 پروژه با هزينه اي بالغ بر 58 ميليارد و 600 ميليون تومان آماده بهره برداري است، افزود: پروژه ميدان همسطح و تقاطع غيرهمسطح 9 دي از ديگر پروژه هاي شاخص منطقه است كه به منظور تسهيل در عبور و مرور و روان بخشي ترافيكي در محدوده اجرا شده است.
 


صيد ماهي كيلكا در گيلان افزايش يافت

رشت- خبرنگار كيهان:
صيدماهي كيلكا امسال در گيلان 42 درصد افزايش يافت.
معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: با آغاز صيدماهي كيلكا در درياي خزر از اول فروردين 91 تاكنون، 250 صياد گيلاني با استفاده از 25 فروند شناور 233 تن ماهي كيلكا صيد كردند كه اين مقدار 79 تن بيشتر از سال گذشته است.
محمد محبوب با اشاره به اينكه با صيد اين مقدار ماهي يك ميليارد و 200 ميليون ريال درآمد نصيب صيادان شده است افزود: 15 درصد كيلكاي صيد شده در سبد غذايي خانوارها قرار گرفته و بقيه به پودر ماهي كيلكا براي خوراك طيور تبديل شده است.
بر پايه همين گزارش بررسي هاي شيلات نشان مي دهد كاهش تدريجي تعداد شناورهاي صيد از 118 فروند به 25 فروند و جلوگيري از صيد بي رويه از مهم ترين راهكارهاي شيلات براي حفظ ذخاير كيلكا در 10 سال گذشته بوده است.
 


رئيس خزانه معين استان يزد:

دستگاه هاي اجرايي كالاي ايراني خريداري كنند

يزد-خبرنگار كيهان:
دستگاه هاي اجرايي استان يزد بايد كالاهاي توليد ايران را خريداري و مورد استفاده قرار دهند.
رئيس خزانه معين استان يزد بر خريد كالاهاي ايراني از سوي دستگاه هاي اجرايي استان در راستاي حمايت از توليد داخلي و تحقق شعار امسال تاكيد كرد.
«سيدحسن ميرزاده» در جلسه ذي حسابان دستگاه هاي اجرايي استان يزد با بيان اينكه كالاهاي ايراني با دوام است و خريد آن موجب حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني مي شود، اظهار داشت: ذي حسابان در اين زمينه نظارت لازم را داشته باشند.
وي افزود: 365 قلم كالا در فهرست اجناس ايراني قرار دارد كه دستگاه هاي اجرايي در صورت نياز مي توانند نسبت به خريد آن اقدام كنند و آن را در ليست خريدهاي سالانه خود قرار دهند.
معاون هزينه سازمان امور اقتصادي و دارايي استان يزد اظهار داشت: ليست كالاهاي ايراني در پايگاه اطلاع رساني كالا و خدمات به نشاني www.irancode.ir وجود دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرصت باقي مانده تا پايان تير ماه براي جذب اعتبارات عمراني سال 90 بر تسريع در جذب اين اعتبارات از سوي دستگاه هاي اجرايي تاكيد كرد.
 


رئيس ثبت احوال استان:

فاطمه و زهرا بيشترين نام نوزادان دختر در بوشهر است

بوشهر- خبرنگاركيهان:
بيشترين نام انتخاب شده براي نوزادان دختر در مركز استان بوشهر فاطمه و زهراء است.
رئيس سازمان ثبت احوال استان بوشهر در جلسه شوراي ثبت وقايع حياتي اين شهر گفت: از مجموع يك هزار و 143ولادت ثبت شده در شهرستان بوشهر طي سه ماه ابتداي امسال اسامي فاطمه و زهرا به ترتيب 18/4 و 53/2 نسبت به نام هاي ديگر در رتبه اول و دوم قرار دارند.
شعبان شيركاني از ارائه خدمات رايگان نظير صدور شناسنامه براي مواليدي كه در نيمه شعبان متولد شده و در فاصله 15روزه به ادارات ثبت احوال مراجعه و نسبت به برگزيدن اسماء مباركه «محمد، محمدمهدي، مهدي، نرگس و نرجس» مبادرت كرده اند خبرداد.
در اين نشست فرماندار بوشهر گفت: در اين استان با برنامه ريزي و تعامل دستگاه هاي ذي ربط مسائل و مشكلات دير ثبتي و عدم ثبت به هنگام وقايع حياتي شامل ولادت و فوت به حداقل خود رسيد.
پوركبگاني بر ثبت به موقع وقايع حياتي تأكيد كرد و از شهرداري بوشهر خواست تا نسبت به رفع نواقص آرامستان هاي محلات جنوبي بوشهر اقدام كند.
 


مديركل بنادر و دريانوردي استان:

 17بندر در هرمزگان درحال ساخت است

بندرعباس خبرنگاركيهان:
مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان گفت: تحريم ها هيچ تأثيري در توسعه و پيشرفت كشور نخواهد داشت.
به گزارش روابط عمومي بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، علي اكبر صفايي با تشريح عملكرد اداره كل بنادر و دريانوردي در سال 1390 گفت: با الحاق 2400هكتار به مجموعه بندر شهيدرجايي ظرفيت اين بندر به دو برابر افزايش يافته و با رشد 75درصدي فاز دوم طرح توسعه مجتمع بندري شهيد رجايي حركت به سمت هاب شدن در سال جاري نيز با سرعت بيشتر ادامه مي يابد. وي با اشاره به نگاه ويژه سازمان بنادر و دريانوردي به بنادر چند منظوره در كنار توسعه و تجهيز بنادر بزرگ اظهار داشت: به منظور اشتغالزايي ساحل نشينان و باز كردن راه آنان به دريا 17بندر چند منظوره مردمي در استان هرمزگان درحال ساخت است كه 85درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به كار برنامه محور بر اساس شاخص هاي تعيين شده اظهار داشت: سال91 سال پركار و پرتلاشي خواهد بود و ما بايد خود را براي اجراي پروژه هاي بزرگ آماده كنيم.
 


مدير شركت غله و خدمات بازرگاني چهارمحال و بختياري:

محدوديتي براي ايجاد نانوايي وجود ندارد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
هيچ محدوديتي براي ايجاد نانوايي هاي جديد در استان چهارمحال و بختياري وجود ندارد.
مدير شركت غله و خدمات بازرگاني استان چهارمحال و بختياري با بيان اين مطلب افزود: افرادي كه قصد ايجاد نانوايي دارند بايد ازمراكز آموزش فني و حرفه اي مداركي مبني بر صلاحيت پخت نان ارائه كنند.
وي تصريح كرد: نانوايي ها براي تامين آرد با هيچ گونه محدوديتي مواجه نخواهند بود. محسن ضيايي ناقچي با بيان اينكه 600 نانوايي فعال در سطح استان چهارمحال و بختياري وجود دارد، اظهار داشت: پيگير ايجاد مجتمع هاي نانوايي در شهرستان هاي استان هستيم و اميدواريم كه تا پايان امسال يك مجتمع نانوايي در شهركرد راه اندازي كنيم.
 


جوانان حاميان ايتام در گلستان

گرگان-خبرنگار كيهان:
مدير كل كميته امداد امام خميني استان گلستان گفت: 38 درصد حاميان ايتام را جوانان 18 تا 35 سال تشكيل مي دهند.
عباس حاجي اكبري افزود: در استان گلستان 13 هزار و 120 حامي، سرپرستي ايتام گلستان را برعهده دارند كه از اين ميزان 4 هزار و 846 حامي را جوانان 18 تا 35 سال تشكيل مي دهند.
مدير كل كميته امداد امام خميني استان گلستان با بيان اينكه از حاميان گلستان در سال گذشته 3 ميليارد و 200 ميليون تومان جمع آوري شده است اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاري حاميان استان گلستان 630 ميليون تومان به ايتام استان كمك كرده اند كه اميد داريم با پيگيري هاي انجام شده از سوي مسئولان اكرام و عنايت حاميان اين رقم نسبت به سال گذشته افزايش داشته باشد.
 


استاندار مازندران: من دفتردار نماينده مجلس نيستم

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: استاندار دفتردار نماينده مجلس نيست بلكه نماينده دولت و وظيفه اش حمايت از حريم رياست جمهور است.
سيدعلي اكبر طاهايي در نشست هم انديشي با مديران رسانه هاي استان گفت: اينجانب به نظر نمايندگان و منتقدان احترام مي گذارم و از اهالي رسانه انتظار دارم كه با حفظ حريم كلمات در اطلاع رساني، عدالت را رعايت كنند.
وي ادامه داد: قوه مجريه مديريت شركت سهامي نيست و رئيس جمهور بعد از رهبري دومين جايگاه را دارد و به مصلحت هايي كه از جانب رهبري تبيين مي شود، پايبند است بنابراين بگذاريم رئيس جمهور با اقتدار دولت را اداره كند.
طاهايي با تاكيد بر اينكه رسانه ها حريم قانون را حفظ كنند، خاطر نشان كرد: اين نشست ها فرصت مناسبي است كه مديران و رسانه ها با همكاري و هماهنگي بيشتر به طور تخصصي تر در مورد مسائل و مشكلات استان ورود پيدا كنند و در جهت رفع آن موثرتر گام بردارند.
وي اظهار داشت: دل مشغولي هاي ارزشمند اصحاب رسانه، دغدغه ما نيز است و مصوبات سفري كه تاكنون انجام نشده، در سفر چهارم هيات دولت به مازندران پيگيري خواهد شد.
 


رئيس پليس راهور البرز:

كرج تنها كلانشهري كه دوربين كنترل ترافيك ندارد

كرج- خبرنگاركيهان: كرج تنها كلانشهر كشور است كه امكانات مكانيزه در معابر شهري از قبيل دوربين هاي كنترل ترافيك ندارد.
رئيس پليس راهور استان البرز در گفت وگو با خبرنگاركيهان اظهار داشت: هم اكنون بيش از 800هزار خودرو در كرج رفت و آمد مي كند كه آمار بسيار بالايي است، با اين وجود هنوز دوربين هاي كنترل ترافيك در اين شهر نصب نشده است.
سرهنگ حبيب كمالوند افزود: با نبود تجهيزات و امكانات مكانيزه در استان به ويژه كرج، در فهرست ايمن ترين استان هاي كشور در حوزه راهنمايي و رانندگي قرار داريم.
وي تصريح كرد: در چند سال گذشته روند روبه رشدي در حوزه ايمن سازي خودروها داشته ايم هرچند كه هنوز به حد مورد نظر نرسيده ايم.
كمالوند گفت: اكنون نقطه حادثه خيزي در استان وجود ندارد و تلاش شده ايمن سازي در اين خصوص به طور كامل انجام گيرد.
 


مدير مركز رسيدگي به امور مساجداستان:

خراسان رضوي جوان ترين ائمه جماعات را دارد

مشهد- خبرنگار كيهان:
مدير مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان رضوي گفت: اين استان به لحاظ ميانگين سني ائمه جماعات، جوان ترين استان كشور است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين حائري افزود: مهم ترين امور مساجد، كادرسازي و شناسايي افراد شايسته براي خدمت به مسجد است.
وي با اشاره به اينكه ائمه جماعات با فعاليت خود، بايد مساجد را به عنوان مهم ترين پايگاه رسيدگي به امور نيازمندان و محرومين قرار دهند، اظهار داشت: در ماه مبارك رمضان، دوره آشنايي با مديريت سايت و پورتال براي ائمه جماعات استان برپا خواهد شد.
حائري تصريح كرد: اكنون لازم است مساجد به فضاهاي مجازي ورود يابد، چرا كه بسيار كاربرد داشته و يكي از پل هاي ارتباطي مردم بااخلاق و علم قرار خواهد گرفت اگر از اين فضا به نحو صحيح بهره برداري شود. لذا متوليان امور فرهنگي مساجد، كانون هاي فرهنگي، بسيج، هيئت امناء و... بيشتر به اين امر توجه كنند.
وي در پايان از راه اندازي دفاتر رسيدگي به امور مساجد در استان هاي خراسان شمالي و جنوبي در ماه مبارك رمضان خبر داد.
 


تدوين استانداردهاي ملي براي كاربرد سموم كشاورزي

همدان - خبرنگاركيهان:
مديركل استاندارد همدان گفت: 16 استاندارد ملي براي كاربرد سموم دفع آفات و كودهاي كشاورزي تدوين شده است.
مهندس «فرهاد تيموري» در نشست با رئيس و مديران سازمان جهاد كشاورزي همدان افزود: تدوين اين استانداردها در راستاي لزوم رعايت مقادير مجاز به كارگيري سموم دفع آفات و كودهاي شيميايي توسط كشاورزان انجام گرفته است.
وي ادامه داد: همچنين تدوين استاندارد براي توليد محصولات حلال و محصولات ارگانيك مراحل نهايي خود رامي گذراند كه با همكاري بين دو دستگاه جهاد كشاورزي و اداره استاندارد، مي توانيم استانداردهاي تدوين شده را بهتر اجرا كرده و به توليدات سالمتري دست پيدا كنيم.
تيموري يادآور شد: جهت استانداردسازي محصولات كشاورزي، بهتر است كار از گلخانه ها را آغاز كنيم زيرا نياز به بررسي و كنترل ميزان استفاده از سم و كود درتوليدات اين واحدها بيشتر احساس مي شود و به علاوه گلخانه ها داراي تجهيزات كامل و حد و حدود مشخصي هستند كه قابليت نظارت كامل بر آنها را افزايش مي دهد.
وي اضافه كرد: استانداردسازي محصولات كشاورزي، علاوه بر آنكه حمايت از توليد ملي را در بردارد، خواسته ها و نيازهاي مصرف كنندگان را نيز برآورده مي سازد.
اين مسئول خاطرنشان كرد: درهمين راستا، دو نهاد مذكور با ورود كارشناسي شده به اين عرصه، ضمن درجه بندي محصولات كشاورزي، رقابت سالم بين توليدكنندگان را افزايش داده و باعث ايجاد قدرت تشخيص و حق انتخاب براي مصرف كنندگان مي شوند.
 


انتصابات جديد در شهرستان ها

هويزه-خبرنگار كيهان: طي مراسمي «همايون ديناراني» به عنوان شهردار رفيع معرفي شد.
اردبيل-خبرنگاركيهان: طي مراسمي فضايل عزيزي به عنوان سرپرست فرمانداري مشكين شهر تعيين شد.
كرج-خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي مديرعامل بنياد توسعه و عمران موقوفات كشور، رضا قلي به سمت سرپرست دفتر توسعه و عمران موقوفات اداره كل اوقاف و امور خيريه استان البرز منصوب شد.
¤ استاندار البرز با صدور حكمي مصطفي آجرلو را به عنوان سرپرست معاونت برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري شهرستان كرج تعيين كرد.
بابل- خبرنگار كيهان: عليرضا مرادي طي حكمي به سمت دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان مازندران منصوب شد.
رشت- خبرنگار كيهان: طي حكمي حجت الاسلام والمسلمين هادي شكري به عنوان رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان گيلان منصوب شد.
اهواز- خبرنگار كيهان: استاندار خوزستان با صدور حكمي رضا قيصي پور را به سمت مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري منصوب كرد
¤ طي مراسمي دكترعلي محمد گيتي فروز به عنوان سرپرست دانشگاه پيام نور اهواز معرفي شد.
¤ رئيس دانشگاه علمي كاربردي طي حكمي مهندس سيد نورالله حسن زاده را به سرپرستي واحد دانشگاه جامع علمي كاربردي استان خوزستان منصوب كرد.
 


رئيس نظام مهندسي ساختمان استان:

مهندس بيكار در قزوين وجود ندارد

قزوين- خبرنگار كيهان:
با جذب 5 هزار و 200 مهندس فعال استان در طرح مسكن مهر و ساير طرح ها، مهندس بيكار در قزوين وجود ندارد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان قزوين با اعلام مطلب بالا در نشست خبري خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان افزود: با رعايت 21 مبحث در اجراي مقررات ملي ساختمان توانستيم براي پنجمين سال متوالي رتبه اول كشوري را در رعايت اصول فني ساختمان كسب كنيم.
«علي فرخزاد» نقش سازمان در تصدي گري امور دولتي را بسيار پررنگ و مهم ذكر كرد و افزود: اخيرا تهيه نقشه هاي ثبتي آپارتمان ها كه از كارهاي حاكميتي قوه قضائيه است به اين سازمان واگذار شده كه ضمن تخصصي شدن كار دقت را هم افزايش داده است و در اين زمينه ضمن بازنگري در نقشه ها، تغييرات مساحتي واحدها اصلاح شده و ارزش ساختمان ها در خريد و فروش بهتر مشخص مي شود.
وي گفت: فعالان بخش آسانسور در استان شناسايي و ساماندهي شده اند و تاكنون 40 شركت نصب آسانسور صلاحيت لازم را براي فعاليت كسب كرده اند.
فرخزاد تصريح كرد: در دو سال پياپي در كيفيت ساخت مسكن مهر رتبه اول كشوري را كسب كرديم و اولين استاني هستيم كه با تعامل كامل تجربه ورود بخش خصوصي در مسكن مهر را با موفقيت اجرايي كرديم.
 


تشرف يك ميليون زائر به بقعه امامزادگان نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
مسئول بقعه امامزادگان محمد محروق و ابراهيم نيشابور از تشرف بيش از يك ميليون نفر در سال به زيارت امامزاده محروق در اين شهر خبر داد.
محمدمهدي مژدي افزود: بيشترين زمان پيك زائر در اين امامزادگان تعطيلات نوروز و تابستان است.
وي از برگزاري طرح نشاط معنوي در امامزاده محروق و ابراهيم نيشابور خبر داد و گفت: اين مهم از دهم تيرماه 91 به مدت حدود 56 روز در اين امامزادگان برگزار مي شود كه طرح مذكور ويژه دانش آموزان 8 تا 18 سال يعني مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه است.
محمدمهدي مژدي تصريح كرد: مباحث اخلاقي، اعتقادي، پاسخگويي به شبهات ديني و آموزش هاي علوم قرآني از جمله مواردي است كه در طرح نشاط معنوي به آنها پرداخته مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14