(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 تير 1391 - شماره 20257

به دنبال شكايت خبرنگار كيهان
شركت تالاب گسترپلدختر به پرداخت جزاي نقدي محكوم شد
وزير بهداشت خبر داد
پوشش بيمه اي 200 قلم داروي صعب العلاج منتظر دستور دولت
هاشمي خبر داد تشكيل صندوق بيمه اي در بهزيستي
رئيس پليس امنيت عمومي تهران خبر داد
پلمب 87 رستوران و قهوه خانه به خاطررعايت نكردن شئونات
پرداخت تسهيلات ارزي به دانشجويان علوم پزشكي به شرط معدل
پليس نسبت به شيوه جديد كلاهبرداري هشدار داد
رئيس ستاد ديه درخواست كرد
دفترخانه ها نبايد مهريه هاي بالاي 14 سكه را ثبت كنند
كشف بيش از 900 هزار نخ سيگار قاچاق در دشتي
توقيف 64 تن مرغ زنده در گيلان
شناسايي و دستگيري هكر ايميل فروشگاه رايانه اي در يزد
سوانح رانندگي در آذربايجان شرقي و سمنان 8 كشته گرفت
به اتهام رابطه نامشروع كارگردان مشهور سينما و تلويزيون بازداشت شد
در محور سراوان -خاش رخ داد يك كشته و 7 مجروح در واژگوني تويوتا
لغو مجوز 15آژانس گردشگري متخلف در برپايي تورهاي غيراخلاقي
كلاهبرداري با فروش سكه هاي تقلبي
زورگيري از شهروند ايتاليايي در سراب
¤ زورگير در كمتر از 2 ساعت دستگير شد
از هر 10 زنداني انگليسي يك نفر نظامي است
دستور تخليه خانه 400 هزار ژاپني
بازداشت تحت تعقيب ترين جاني آمريكايي
ريزش ساختمان 11 طبقه


به دنبال شكايت خبرنگار كيهان

شركت تالاب گسترپلدختر به پرداخت جزاي نقدي محكوم شد

پلدختر- خبرنگار كيهان:
شركت تالاب گستر پلدختر به دنبال شكايت خبرنگار كيهان در اين شهر و خودداري از اجراي راي اداره كار لرستان به پرداخت جزاي نقدي محكوم شد.
به دنبال اخراج غيرقانوني خبرنگار كيهان در پلدختر از بيمارستان اين شهر، در سال گذشته عباس جودكي به دادگستري پلدختر شكايت كرد.
شعبه 102 دادگاه عمومي دادگستري پلدختر پس از بررسي پرونده شركت مذكور را علاوه بر اجراي راي اداره كار لرستان منوط به بازگشت به كار جودكي به پرداخت 13 ميليون ريال جزاي نقدي در حق دولت محكوم كرد.
براساس اين گزارش، مديرعامل اين شركت در دفاعيات خود در شعبه 102 دادگاه عمومي دادگستري پلدختر علت عدم اجراي راي اداره كار و بازگشت به كار خبرنگار كيهان در تاسيسات بيمارستان امام خميني پلدختر را مخالفت مسئولان اين شهرستان عنوان كرد و گفت: من نمي توانم با خبرنگاري كه به مسئولان انتقاد مي كند، كار كنم!

 


وزير بهداشت خبر داد

پوشش بيمه اي 200 قلم داروي صعب العلاج منتظر دستور دولت

وزير بهداشت با اشاره به مصوبه دولت براي پوشش بيمه اي بيش از 200 قلم از داروهاي بيماران صعب العلاج و خاص، گفت: دستورالعمل بيمه شدن اين داروها را آماده و به دولت ارسال كرده ايم اما پوشش بيمه اي داروها دست وزارت بهداشت نيست.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در گفت وگو با ايسنا گفت: پوشش بيمه اي اين 200 قلم دارو مصوبه دولت را دارد اما هنوز انجام نشده است.
وزير بهداشت گفت: دستورالعمل مربوط به پوشش بيمه اي اين 200 قلم دارو از سوي وزارت بهداشت آماده و به دولت ارائه شده است اما تحت پوشش بيمه قرار گرفتن آن با وزارت بهداشت نيست.
دستجردي در پاسخ به اين سؤال كه آيا مي توان اميدوار بود اين 200قلم دارو امسال تحت پوشش بيمه قرار گيرند، گفت: پوشش بيمه اي اين داروها مصوبه دولت را دارد لذا بايد حتما امسال انجام شود و تصويب به تنهايي كفايت نمي كند.
وي درباره اقدامات كارشناسي براي بيمه شدن اين داروها، گفت: اگر انجام مراحل كارشناسي به دست زمان سپرده شود ممكن است كارشناسي ها به اين زودي در آن سازمان مربوطه يا شوراي عالي بيمه صورت نگيرد. اين كار يك عزم و همت مي خواهد تا زودتر انجام شود.
وزير بهداشت پيش از اين گفته بود كه از 200 قلم داروهاي بيماران خاص و صعب العلاج كه تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد،50 مورد مربوط به داروهاي ضد سرطان، سه مورد داروهاي روانپزشكي، اعصاب و افسردگي، 3 مورد داروهاي درمان بيماران تالاسمي، سه مورد داروهاي درمان هموفيلي، چهار مورد داروهاي درمان نازايي، دو مورد داروهاي درمان نارسايي كليه، دو مورد داروهاي درمان چشم، سه مورد داروهاي درمان بيماري هاي ريوي، دو مورد داروهاي بيماري هاي قلبي، دو مورد داروهاي بيماري هاي كبدي، دو مورد داروهاي ارتوپدي، يك مورد داروهاي درمان پوستي مي شود. در مجموع تعداد زيادي از داروهاي بيماران صعب العلاج تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد.
 


هاشمي خبر داد تشكيل صندوق بيمه اي در بهزيستي

رئيس سازمان بهزيستي از تشكيل صندوق بيمه اي براي ارائه خدمات بيمه تكميلي و بيمه اجتماعي خبر داد.
همايون هاشمي در نشست خبري به مناسبت هفته بهزيستي گفت: براساس برنامه ريزي انجام شده قصد داريم در سال جاري صندوق بيمه اي بي واسطه اي تشكيل دهيم به طوري كه هر فرد تحت پوششي بتواند هزينه خودش را از اين صندوق اخذ كند.
وي تاكيد كرد: در قانون جامع حمايت از حقوق معلولان اجازه تاسيس صندوق كسب و كار و همچنين حياتي به بهزيستي داده شده است و بر همين اساس در تلاش هستيم مصوبه اي براي راه اندازي صندوق هاي بيمه اي دريافت كنيم.
رئيس سازمان بهزيستي در مورد ارائه گزارش مناسب سازي معابر به هيئت دولت گفت: در حال حاضر گزارش مناسب سازي از دستگاه هاي مختلف جمع آوري شده و مكاتبات لازم در اين خصوص صورت گرفته است به طوري كه در مردادماه نتايج گزارش جمع آوري شده به هيئت دولت ارائه مي شود.
هاشمي با اشاره به اين كه در سال جاري 70 هزار فرصت شغلي ايجاد مي شود، افزود: سال گذشته 62 هزار فرصت شغلي ايجاد شده است و قرار است در سال جاري نيز به اين تعداد افزوده شود.
وي به لايحه اورژانس اجتماعي اشاره كرد و افزود: اين لايحه هم اكنون در كميسيون اجتماعي دولت به تصويب رسيده و به زودي در دستور كار دولت قرار مي گيرد.
هاشمي همچنين از صدور 36 هزار مجوز استخدام براي مناطق كم برخوردار اشاره و تاكيد كرد: با توجه به تعداد كم نيروها در اين مناطق قصد داريم در سال جاري تعداد افراد شاغل را افزايش دهيم.
وي در مورد ضمانت وام مددجويان نيز اشاره و تاكيد كرد: براساس رايزني هاي انجام شده اخيرا بانك مركزي با ضمانت وام از طريق مستمري و يارانه مددجويان موافقت كرده است به طوري كه در دو استان كشور نيز اين امر اجرايي شده و تا پايان سال نيز در استان هاي ديگر عملياتي مي شود.
هاشمي در مورد سرويس اياب و ذهاب معلولان نيز گفت: در اين راستا هيچ شركت خصوصي حذف نمي شود و علاوه بر فعاليت آنها پايانه اي نيز با 50 دستگاه ون مناسب سازي شده ويژه معلولان راه اندازي خواهد شد.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اين كه تا پايان سال جاري تعداد اردوگاه هاي درمان اعتياد به 800 مركز مي رسد گفت: در حال حاضر 500 اردوگاه ويژه درمان اعتياد در سراسر كشور وجود دارد كه قصد داريم تا پايان سال تعداد آنها را افزايش دهيم.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اين كه آمار بزه زنان ويژه در جامعه كم شده است، گفت: با توجه به اقداماتي كه انجام شده تعداد زنان ويژه در جامعه كاهش پيدا كرده است به طوري كه در حال حاضر 31 خانه سلامت با ظرفيت 30 نفر در سراسر كشور فعال است.
وي در مورد وضعيت اين مراكز نيز گفت: آمادگي لازم براي ارائه خدمات به اين افراد وجود دارد به طوري كه تاكنون تنها 10 درصد اين مراكز پر شده است.

 


رئيس پليس امنيت عمومي تهران خبر داد

پلمب 87 رستوران و قهوه خانه به خاطررعايت نكردن شئونات

87 رستوران و قهوه خانه به خاطر عدم رعايت شئونات و ارايه قليان به زنان پلمب شدند.
سرهنگ عليرضا محرابي رئيس پليس امنيت عمومي تهران در گفت وگو با ايسنا گفت: عصر شنبه در يك طرح ضربتي 87 رستوران سنتي و قهوه خانه در منطقه فرحزاد را به خاطر عدم رعايت شئونات و ارايه قليان به زنان در اين اماكن تعطيل و آن ها را تا تعيين تكليف پلمب كرد.
در اين طرح كه ماموران پليس امنيت، پليس اماكن و پليس امنيت اخلاقي به صورت مشترك حضور داشتند، ضمن برخورد با قهوه خانه ها و رستوران هاي سنتي متخلف، افراد بدحجابي كه در اين مكان ها حضور داشتند را نيز دستگير كردند.
وي در تشريح عمليات در منطقه فرحزاد گفت: ماموران معاونت نظارت بر اماكن پليس امنيت عمومي تهران بزرگ عصر شنبه از بيش از 100 رستوران سنتي و قهوه خانه در منطقه فرحزاد تهران بازديد كردند كه از اين ميان 87 رستوران سنتي و قهوه خانه داراي تخلف را پلمب كردند.
وي با بيان اينكه اين امر در پي اجراي تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و به درخواست شهروندان تهراني صورت گرفته است، گفت: اين واحدها به دليل عدم رعايت شئونات اسلامي، ارائه قليان به بانوان و نداشتن پروانه فعاليت، پلمب شده و مالكان اين اماكن طي صورتجلسه اي به اماكن پليس تهران بزرگ معرفي شدند تا درصدد رفع مشكلات واحد صنفي خود برآيند.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه اجراي طرح امنيت محله محور به شكل مستمر ادامه خواهد داشت، تصريح كرد: علي رغم ابلاغيه هاي قبلي به مالكان قهوه خانه ها، مبني بر ممنوعيت ارائه قليان به بانوان، بديهي است كه در صورت تخطي از موارد اعلام شده به مالكان اين واحدها نسبت به پلمب واحدهاي متخلف اقدام خواهد شد.پليس پايتخت اعلام كرده است كه به زودي اين طرح در مناطق ديگر تهران نيز اجرا مي شود.
 


پرداخت تسهيلات ارزي به دانشجويان علوم پزشكي به شرط معدل

رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت از وجود شرط معدل و نمره براي پرداخت اين گونه تسهيلات خبر داد.
دكتر محمود قاضي خوانساري در گفت وگو با مهر افزود: ميزان تسهيلات ارزي بستگي به كشور مقصد دارد كه البته اين تسهيلات با شهريه دانشجويان كه پرداخت مي شود، تفاوت دارد.
رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت گفت: ما در وزارت بهداشت و هم همكاران ما در وزارت علوم مي دانيم كه كشورهاي مختلف از نظر هزينه و شهريه با هم تفاوت دارند و اين موضوع را در بورسيه هاي دانشجويي در نظر مي گيريم.
وي با اشاره به شرايط ارائه تسهيلات ارزي براي گروه علوم پزشكي گفت: دانشجويان رشته هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي كه در دانشگاه هاي كشورهاي مشترك المنافع و بلوك شرق تحصيل مي كنند بايد داراي جمع معدل ديپلم و پيش دانشگاهي بالاي 17 و همچنين نمرات بالاتر از 14 باشند تا بتوانند تسهيلات ارزي دريافت كنند.
قاضي خوانساري گفت: گروه پزشكي با جان مردم در ارتباط است بنابراين معدل در گروه علوم پزشكي با معدل در رشته هاي مرتبط با وزارت علوم متفاوت است و از همين رو در اعطاي تسهيلات آن را دخالت مي دهيم.
وي تاكيد كرد: تمامي دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از كشور براي دريافت تسهيلات ارزي بايد در سامانه كامپيوتري، پرونده دانشجويي تشكيل دهند و از اين پس ثبت نام و نوبت دهي در سامانه انجام مي گيرد و به هيچ يك از درخواست هاي خارج از اين سيستم پاسخ داده نمي شود.
 


پليس نسبت به شيوه جديد كلاهبرداري هشدار داد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان از شيوه جديد كلاهبرداري در استان و لزوم هوشياري شهروندان خبر داد.
سرهنگ محسن عطار گفت: مدتي است كه افراد ناشناس با استفاده از تلفن همراه ايرانسل و برقراري تماس با چند نفر از اهالي و معرفي خود به عنوان كارمند بانك، فرد خير و... تحت عنوان اين كه شما برنده خوش شانس بانك شديد از آنها مبالغي را كلاهبرداري مي كنند.
وي ادامه داد: كلاهبرداران با بيان اين كه در قرعه كشي برنده سفر زيارتي و سياحتي شده و يا اين كه قصد دارند در جهت امر خير و... پول واريز كنند از فرد مي خواهند تا به يكي از عابر بانك ها مراجعه تا مبلغ برنده و يا هديه را به حساب آنها واريز كنند.
رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت كلاهبرداران با تماس با فرد موردنظر و راهنمايي و انتخاب گزينه منوي لاتين، موجودي آنها را خالي مي كنند لذا شهروندان بايد در اين گونه موارد هوشيار باشند و به سادگي فريب اين افراد را نخورند.

 


رئيس ستاد ديه درخواست كرد

دفترخانه ها نبايد مهريه هاي بالاي 14 سكه را ثبت كنند

رئيس ستاد ديه كشور از دفترخانه ها خواست كه مهريه هاي بالاي 14 سكه را ثبت نكنند.
اسدالله جولايي در گفت وگو با مهر با بيان اينكه دستور رئيس قوه قضائيه براي آزادي زندانيان مهريه و مبحث اعصار بسيار پسنديده بود گفت: اين طرح خوبي است و اميدوارم به زودي ابلاغ شود اما بايد تلاش كنيم ضرب المثل «مهريه را كي داده و كي گرفته» از زبان خانواده هاي ايراني برچيده شود.
وي افزود: در دو سال گذشته حدود 20 هزار كانون خانواده به دليل شكايت زوجه عليه زوج براي دريافت مهريه از هم پاشيده و اين آمار هر روز در حال افزايش است. به نظر من قبل از اين كارها بايد فرهنگ مهريه بالا را درست كرد. ما 4 سال است كه در تلاشيم اين موضوع را فرهنگ سازي كنيم و در مجلس هم تلاشهايي در اين زمينه انجام داده ايم.
جولايي در مورد لايحه اي كه در آن مهريه بالاي 110 سكه زنداني ندارد، گفت: با اين افزايش قيمت سكه 110 سكه هم زياد است و بايد دفاتر اسناد را مجبور كرد كه بيشتر از 14 سكه را ثبت نكنند.
وي افزود: پيشنهاد كميته ستاد ديه اين بود كه در عقدنامه ها از كلمه عندالاستطاعه استفاده و ثبت شود تا زوج در صورت داشتن استطاعت و توان مالي مهريه زوجه را پرداخت كند. البته اين پيشنهاد است و بايد در مجلس توسط كارشناسان راهكارهاي جلوگيري از فرار قانون افراد سودجو هم در نظر گرفته شود تا زوجه دچار مشكل نشود.
 


كشف بيش از 900 هزار نخ سيگار قاچاق در دشتي

بوشهر-خبرنگار كيهان:
پليس شهرستان دشتي استان بوشهر طي سه عمليات بيش از 900 هزار نخ سيگار را در اين شهرستان كشف و ضبط كرد.
ماموران انتظامي شهرستان دشتي در پي كسب خبري مبني بر فعاليت گسترده يك باند چهار نفره خريد و فروش انواع سيگار، بلافاصله اكيپ عملياتي تشكيل و وارد عمل شدند.پليس، پس از بررسي هاي دقيق انجام شده، ضمن هماهنگي با مقام قضايي طي 3 عمليات وارد منزل اعضاي اين باند به نام هاي سياوش، بهرام، مهدي و حميد شده و در مجموع 971 هزار و 200 نخ انواع سيگار قاچاق را كشف و ضبط كرد.متهمان همگي دستگير و جهت سير مراحل قضايي تحويل مراجع ذي صلاح داده شدند، ارزش تقريبي كالاي كشف شده، بالغ بر 500 ميليون ريال برآورد شده است.
 


توقيف 64 تن مرغ زنده در گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
2 محموله غيرمجاز مرغ زنده به وزن بالغ بر 64 تن در رشت و منجيل توقيف شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رشت اظهار داشت: مقدار 27 تن و 500 كيلوگرم مرغ زنده كه با 7 دستگاه كاميون به تهران حمل مي شد در پاسگاه سراوان رشت توقيف شد.
سرهنگ كارگرنيا افزود: اين مقدار مرغ در اختيار سازمان صنعت، معدن و تجارت رشت قرار گرفت تا پس از كشتار به نرخ مصوب ميان مردم توزيع شود. وي افزود: تا عادي شدن روند توزيع مرغ در استان، از خروج هرگونه مرغ چه به صورت زنده و چه به صورت كشتار شده از گيلان جلوگيري مي شود.
به گزارش خبرنگار ما سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودبار نيز از توقيف 37 تن مرغ زنده غيرمجاز در منجيل خبر داد و گفت: اين مقدار مرغ كه با 14 وانت بار و كاميونت قرار بود به تهران حمل شود با هماهنگي دستگاه هاي ذيربط توقيف شد.
نجاتي با اشاره به اينكه 6 تن از اين مرغها در رودبار و 31 تن آن در رشت توزيع شده است افزود:
در كمتر از 10 ساعت گذشته، از خروج 85 تن مرغ از گيلان جلوگيري شده و متخلفان به مراجع قضايي معرفي شدند.
 


شناسايي و دستگيري هكر ايميل فروشگاه رايانه اي در يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
فردي كه با هك ايميل و پست الكترونيكي اقدام به سوءاستفاده مالي از فروشگاه مي كرد دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، با اعلام شكايتي از سوي مديريت فروشگاه رايانه اي مبني بر اينكه شخصي ناشناس با هك ايميل شخصي و پست الكترونيك متعلق به فروشگاه اقدام به سوءاستفاده مالي كرده و از اعتبار و حساب الكترونيك فروشگاه از سايت هاي طرف قرارداد خريد كرده است و ضرر و زيان عديده اي از لحاظ مالي، معنوي و اعتباري به فروشگاه وارد ساخته، كارشناسان پليس فتاي استان يزد موضوع را در دستور كار قرار دادند. با بررسي موضوع و انجام تحقيقات فني از سوي كارشناسان پليس فتا، متهم شناسايي و پس از هماهنگي و كسب دستور از مقام قضائي، نامبرده در منزلش دستگير و در بازرسي از منزل ادله فني ارتكاب جرم كشف و ضبط شد.در تحقيقات به عمل آمده، متهم كه يكي از مشتريان فروشگاه بود به جرم خود اعتراف و انگيزه خود را دسترسي به نرم افزارهاي جديد با استفاده از اعتبار فروشگاه كامپيوتري بيان داشت. پس از تكميل تحقيقات، پرونده به همراه طرفين جهت ادامه رسيدگي به دادسراي استان ارسال شد.


سوانح رانندگي در آذربايجان شرقي و سمنان 8 كشته گرفت

سوانح رانندگي در محور استان هاي آذربايجان شرقي و سمنان 8 كشته و 43 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش روابط عمومي فوريت هاي پزشكي استان آذربايجان شرقي، بر اثر برخورد يك دستگاه پرايد با ميني بوس در كيلومتر هفت محور شبستر- صوفيان پنج عضو يك خانواده كه با پرايد از زيارت مشهد برمي گشتند در دم كشته و دو نفر از سرنشينان ميني بوس بر اثر واژگوني مجروح شدند.
كارشناسان پليس راه، علت حادثه را انحراف به چپ پرايد و خستگي ناشي از مسافت زياد رانندگي اعلام كرده اند.
همچنين به گزارش ايرنا از سمنان، برخورد دو دستگاه اتوبوس در محور دامغان- شاهرود كه شنبه شب رخ داد سه كشته و 41 مجروح برجاي گذاشت.
رئيس پليس راه استان سمنان گفت: اين سانحه ساعت 20 و 47 دقيقه شنبه شب در كيلومتر 45 اين محور رخ داد.
سرهنگ «عليرضا رضوي خبير» افزود: كارشناسان پليس علت اين حادثه را در دست بررسي دارند.
وي گفت: مجروحان اين حادثه كه به بيمارستان انتقال يافتند همچنان بستري هستند و حال برخي از مسافران مطلوب گزارش شده است.

 


به اتهام رابطه نامشروع كارگردان مشهور سينما و تلويزيون بازداشت شد

شيراز-خبرنگار كيهان:
يك كارگردان و تهيه كننده سينما و تلويزيون به اتهام رابطه نامشروع در شيراز دستگير شد.
پس از شكايت همسر اين كارگردان پرونده امر در دادسراي شيراز تشكيل و با حكم مقام قضايي، «ع-ن» كارگردان سينما و تلويزيون به اتهام رابطه نامشروع و نگهداري سلاح غيرمجاز دستگير شد.
پس از انجام تحقيقات مقدماتي در نيروي انتظامي و دادسراي شيراز اين متهم با قرار صادره از سوي قاضي پرونده روانه زندان مركزي شيراز شد.
گفتني است پرونده اين كارگردان و تهيه كننده در دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در حال رسيدگي است.
 


در محور سراوان -خاش رخ داد يك كشته و 7 مجروح در واژگوني تويوتا

زاهدان- خبرنگار كيهان:
بر اثر واژگوني تويوتا وانت در محور سراوان به خاش 8 نفر كشته و زخمي شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، برابر اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك فقره واژگوني منجر به فوت در محور سراوان به خاش ماموران به محل حادثه مراجعه كردند.
بر اساس اين گزارش ماموران مشاهده كردند كه يك دستگاه تويوتا وانت به رانندگي و سرنشيني 8 نفر بنا به دلايلي از جاده منحرف و واژگون شده است.
در اين واژگوني يك نفر بنام «فاطمه -ر» به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و 7 سرنشين ديگر مصدوم كه جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.
علت حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
 


لغو مجوز 15آژانس گردشگري متخلف در برپايي تورهاي غيراخلاقي

مديركل امور مراكز و خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفت: مجوز 15آژانس گردشگري متخلف در برپايي تورهاي غيراخلاقي در پايتخت لغو مجوز شد.
مرتضي شريفي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: طي هفته گذشته مجوز 15آژانس گردشگري متخلف در برپايي تورهاي غيراخلاقي را لغو كرديم.
وي افزود: براي 7 آژانس متخلف ديگر نيز در اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران، پرونده تشكيل شده است.
مديركل امور مراكز و خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: گشت هاي غيرمحسوس ارزيابي عملكرد آژانس هاي گردشگري نيز آغاز به كار كرده است كه براي نمونه تعدادي از تورهاي غيرمجاز گردشگري كه از مبدأ ميدان آرژانتين، سفر خود را آغاز مي كردند، شناسايي شدند.
شريفي تصريح كرد: معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برخورد با عواملي كه منجر به ايجاد فضاي ناسالم در بخش گردشگري كشور مي شوند را با جديت در دستور كار دارد.
 


كلاهبرداري با فروش سكه هاي تقلبي

فرمانده انتظامي شهرستان ازنا از دستگيري يك كلاهبردار سكه تقلبي و كشف هزار و 800 قطعه سكه دراين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد به نقل از معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان لرستان، غلامعلي جودكي گفت شخصي به هويت «ع» ساكن تهران به ماموران آگاهي ازنا مراجعه و اظهارداشت،مبلغ 15 ميليون تومان از طريق فروش سكه هاي تقلبي، از وي كلاهبرداري شده است.
وي افزود: ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضايي به محل اعزام شدند و متهم را شناسايي و دستگير و تعداد هزار و 800 عدد سكه تقلبي از وي كشف و ضبط كردند.
جودكي افزود: متهم به پليس آگاهي انتقال و با شاكي مواجهه حضوري و موردشناسايي مال باخته قرارگرفت.
فرمانده انتظامي ازنا گفت: دراين رابطه مبلغ كلاهبرداري شده به مال باخته مسترد و متهم به همراه پرونده متشكله تحويل دادسراي ازنا شد.
 


زورگيري از شهروند ايتاليايي در سراب

¤ زورگير در كمتر از 2 ساعت دستگير شد

فرمانده نيروي انتظامي سراب از دستگيري زورگير از شهروند ايتاليايي در عرض دو ساعت در اين شهرستان خبر داد.
«محمد خشتگر» ديروز درگفتگو با فار س در سراب گفت: برابر اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره زورگيري و سرقت وسائل شخصي يك نفر تبعه ايتاليا عوامل اين فرماندهي بلافاصله براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.
وي افزود: يك فرد موتورسوار با پيشنهاد استراحت به شهروند ايتاليايي او را از جاده منحرف و به سمت يك واحد گاوداري هدايت كرده و در آنجا با همكاري يك فرد ديگر، با تهديد چاقو از تبعه خارجي اقدام به زورگيري، مبلغ حدودا 450 يورو، 150 دلار و 1 ميليون و 200 هزار ريال وجه نقد، يك دستگاه دوربين، يك دستگاه لپ تاپ و كتاب الكترونيكي (اي بوك) و بلندگو و گوشي موبايل نوكيا مي كنند.
«خشتگر» در ادامه گفت: با توجه به حساسيت اين امر و با هماهنگي مقامات قضايي و نيز راهنمايي شهروند خارجي محل گاوداري شناسايي و معلوم شد متهمان از محل متواري شده اند كه پس از كار اطلاعاتي و عملياتي دقيق متهم اصلي در كمتر از دو ساعت دستگير و تمام اقلام مسروقه كشف و تحويل مالباخته شد.
تلاش براي دستگيري متهم دوم ادامه دارد و پرونده متشكله براي سير مراحل قانوني به همراه طرفين تحويل مقامات قضايي شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان سراب گفت: تبعه خارجي كه در مهمانسراي جهانگردي سراب ساكن شده است در حضور فرماندار شهرستان از عملكرد سريع و حرفه اي پليس در زمينه كشف اموال مسروقه و نيز دستگيري متهم اصلي قدرداني كرد.
 


از هر 10 زنداني انگليسي يك نفر نظامي است

يك روزنامه انگليسي در گزارشي با نادرست خواندن آمارهاي ارائه شده از سوي دولت اين كشور نوشت: از هر 10 نظامي بريتانيايي بازگشته از جنگ يك نفر از آنها هم اكنون در زندان به سر مي برد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه اينديپندنت، تعداد كهنه سربازان انگليسي كه هم اكنون در زندان به سر مي برند سه برابر بيشتر از آن چيزي است كه دولت اعلام كرده است.
براساس نتايج بدست آمده از يك تحقيق جديد از هر 10 زنداني انگليسي يك نفر از نظاميان بوده اند كه از كشورهاي ديگر بويژه افغانستان و عراق به بريتانيا بازگشته اند.
دليل اصلي زنداني شدن اين نظاميان، گرفتاري هايي بوده كه پس از بازگشت از جنگ گريبان آنها را گرفته است.
برخي مقامات رسمي انگليس اين گزارش را شوكه كننده و نااميد كننده اعلام كرده اند. با توجه به آنكه 20 هزار نظامي انگليسي كه تا چند ماه پيش در عراق و افغانستان بودند و بواسطه اصلاحات اقتصادي تا سال 2020 از كار بيكار مي شوند، احتمال افزايش تعداد زندانيان نظامي در زندان هاي انگليس نيز افزايش مي يابد.
در همين رابطه «الفين لويد» از اعضاي مجلس عوام انگليس با انتقاد از سياست هاي وزارت دفاع انگليس در قبال كهنه سربازان گفت: اين آمارها بيانگر تخطي ارتش از تعهدات خود است و اگر ما اقدامي براي رفع آن انجام ندهيم آمارها بدتر مي شوند.
اين در حالي است كه دولت اين آمار جديد را تكذيب كرده و اعلام مي كند كه 4/3 درصد از كل زندانيان انگليسي را كهنه سربازان اين كشور تشكيل مي دهند.
اين در حالي است كه قرار است بواسطه اصلاحات اقتصادي تا 2020 ميلادي 20 هزار نظامي انگليسي از كار بيكار شوند. براساس طرح دولت ائتلافي انگليس براي صرفه جويي و كوچك سازي ارتش اين كشور، قرار است حداقل 20 هزار نفر از نيروهاي ارتش به تدريج تا سال 2020 ميلادي شغل خود را از دست بدهند.
براساس اين طرح تعداد پرسنل ارتش انگليس از 102 هزار نفر به 82 هزار نفر كاهش خواهد يافت كه نتيجه آن حذف برخي از واحدهاي ارتش و يا ادغام آنها با واحدهاي ديگر است.
 


دستور تخليه خانه 400 هزار ژاپني

در پي بارش هاي سنگين، مقامهاي ژاپني به حدود 400 هزار نفر در جنوب غرب اين كشور دستور تخليه خانه هايشان را داده اند.
به گزارش فارس، سازمان هواشناسي ژاپن هشدار داده در پي بارش 11 سانتي متر باران در هر ساعت در جزيره كيوشو انتظار رانش زمين و سيل وجود دارد.دستور تخليه براي حدود 260 هزار نفر در شمال اين جزيره صادر شده كه رودخانه هاي بيشتري نيز در اين منطقه طغيان كرده اند. از اين افراد خواسته شده تا به پناه گاههاي تعيين شده مانند مدارس يا ساختمان هاي دولتي بروند.
به نوشته خبرگزاري فرانسه به 140 هزار نفر ديگر در 4 منطقه ديگر كيوشو نيز توصيه شده براي پيشگيري از وقوع حوادث احتمالي خانه هاي خود را ترك كنند.
تنها در شهر فوكوكا 78 هزار نفر دستور تخليه داده شده كه در اين منطقه 181 مورد رانش زمين نيز رخ داده است.
در شهر آسو ظرف 72 ساعت بيش از 75 سانتيمتر باران باريده است.آمار مرگ و مير اين حوادث تا شب يكشنبه به 20 نفر رسيده كه 19 نفر در اثر رانش زمين و يك نفر ديگر در نزديكي آسو جان باخته است9. نفر نيز هنوز ناپديد هستند و اطلاعي از سرنوشت آنها در دست نيست.
 


بازداشت تحت تعقيب ترين جاني آمريكايي

تحت تعقيب ترين جاني آمريكا سرانجام پس از 24 سال فرار در مكزيك بازداشت شد.
به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، «وينسنت لگرند والترز» در شهر كاكاوان مكزيك بازداشت شد.
والترز در سال 1988 د ر سن ديگوي كاليفرنيا به اتهام ربودن و قتل يك زن، قاچاق سلاح و مواد مخدر تحت تعقيب قرار گرفته بود و از آن زمان تا كنون پليس آمريكا در پي وي بود.
والترز در ابتدا به اتهام قاچاق موادمخدر تحت تعقيب بود؛ اما در سال 1988، براي فرار اقدام به ربودن دو مرد و نامزد يكي از آنها كرد كه اين آدم ربايي منجر به كشته شدن اين زن شد.والترز يكي از 15 نفري بود كه عنوان تحت تعقيب ترين فراري آمريكا را از آن خود كرده بود.
به گفته مقامات آمريكايي، والترز با نام مستعار «اسكار ريورا» در شهر كاكاوان اقامت داشته و در فرودگاه بين المللي اين شهر نيز مشغول به كار بود. وي روز جمعه بازداشت و به منظور استرداد به آمريكا به شهر مكزيكوسيتي منتقل شده است.به گفته يكي از مقامات مكزيك كه خواست نامش فاش نشود، والترز به طور رسمي كارمند فرودگاه بين المللي كاكاوان نبود اما به مدت يك دهه بود كه در اين مكان و در بخش فروش محصولات گردشگري فعاليت مي كرد.نحوه لو رفتن آمريكايي بدين صورت بوده كه خود وي در محل كارش به افراد مختلف گفته بود كه در سن ديگوي كاليفرنيا تحت تعقيب قرار گرفته است.علاوه بر والترز، برادر وي با نام ماترين نيز به اتهام آدم ربايي و قتل در آمريكا به 25 سال زندان محكوم شده بود.
 


ريزش ساختمان 11 طبقه

بر اثر فرو ريختن يك ساختمان 11 طبقه در اسكندريه مصر دست كم 12 تن جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام پليس محلي شهر «اسكندريه»، ريزش اين ساختمان 11 طبقه موجب شد تا سه ساختمان مجاور آن نيز فرو ريزد.
پليس اسكندريه اعلام كرد: از ساخت اين ساختمان مسكوني مدت زمان زيادي نگذشته و ساختماني نوساز بوده است.نيروهاي امداد شهر «اسكندريه» پس از اطلاع از وقوع اين حادثه توانستند 16 تن از جمله دو كوك 7 و 5 ساله را از زير آوار بيرون آورند كه همگي آنان بر اثر جراحت هاي وارده به بيمارستان منتقل شدند.پليس با اعلام اينكه عمليات امداد و نجات همچنان ادامه دارد، تصريح كرد: مالك اين ساختمان 11 طبقه تحت تعقيب است.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري العربيه ، در سال هاي گذشته، چندين ساختمان در مناطق مختلف اين كشور دچار حادثه شده اند كه دليل بيشتر وقوع اين حوادث نقض موارد ايمني بوده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14