(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 مرداد 1391 - شماره 20277

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چراغ ماه مي سوزد دوباره...
به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت
ديدار و گفت وگوي رئيس جمهور با خبرنگاران
درپرتو وحي
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر جنايت سينا را محكوم كرد
رايزني هاي جليلي در دمشق براي حل بحران سوريه
در سالروز حمله اتمي آمريكا به هيروشيما صورت گرفت
 1000درناي سفيد هديه فرزندان شهداي هسته اي ايران به سفير ژاپن
سفير اسرائيل در واشنگتن:
سانتريفيوژهاي ايران از هميشه تندتر مي چرخند
مراسم تقدير از ايثارگران عرصه رسانه در جزيره ابوموسي
پرچم جمهوري اسلامي در دستان خبرنگاران جانباز بر فراز خليج فارس
نشريه آمريكايي: آمريكا در جبهه مخالف ايران تنهاست
رئيس ستاد تبليغات دفاعي:
خبرنگاران، افسران عرصه نبرد با امپراتوري رسانه اي غرب هستند
سفير ايران در فرانسه در گفت وگو با داوجونز:
تحريم ها را به فرصت هايي براي خود تبديل خواهيم كرد
زيباري: عراق در بالاترين سطح در نشست سران عدم تعهد شركت مي كند


چراغ ماه مي سوزد دوباره...

شب آمد كوچه هاي كوفه تب دار
چراغ ماه مي سوزد دوباره
چه باران ها نشسته بي سرانجام
به ابر چشم هاي بي ستاره
بيابان است و نخلستان و غربت
شب است و ناله هاي سنگي چاه
علي امشب سراغ من نيامد
چه غمگين است اين دلتنگي چاه
علي چون سر درون چاه مي كرد
تمام حزن زهرا بود با او
براي بي پناهان غصه مي خورد
صداي گريه اش مي رفت هر سو
خدا در آسمان سرشار مي شد
سحر از نغمه قرآني او
ابوذر در كوير خسته مي خواند
سرود درد نخلستاني او
نمي آيد صداي ربنايش
ميان اين همه فرياد امشب
اگر زهرا در اين هنگامه ها بود
علي از پا نمي افتاد امشب
كمك كن تا از اين دلخستگي ها
رها گردم خداوندا كمك كن
در آن غوغاي پرآشوب انگار
علي مي گفت يا زهرا كمك كن
براي كودكان كوفه امشب
دل خونين زهرا داغدار است
الا اي مادر پهلو شكسته
زمين و آسمان دلگير و تار است
علي از خنجر نامرد مي گفت
علي با درد و دشنه آشنا بود
بدي ها ديد در اين غربت خاك
علي تنهاترين، مثل خدا بود
همان هايي كه با او يار بودند
جفا را، دشمني را برگزيدند
عدالت پيشگان فتنه انگيز!
عدالت را چه آسان سر بريدند
علي از غربتش با چاه مي گفت
نگاهش شعله در آيينه مي زد
غريبانه دل من نوحه مي خواند
دو دسته اشك، نم نم سينه مي زد
دلم رفت و نديدم روي دلدار
فغان از اين تغافل آه از اين زجر
شب قدر است و طي شد نامه ما
سلام فيه حتي مطلع الفجر
صادق رحماني
 


به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت

ديدار و گفت وگوي رئيس جمهور با خبرنگاران

مراسم گراميداشت روز خبرنگار ظهر ديروز با حضور رئيس جمهور، خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
رئيس جمهور در اين مراسم گفت: عرصه رسانه عرصه نمايش اعتقاد و آزادي بيان نيست بلكه عرصه حقيقي و واقعي پايبندي به آزادي بيان است و اگر هم اشتباهي از سوي فردي در عرصه فعاليت رسانه اي رخ داد نبايد با او به تندي برخورد شود.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بعضي سخنان مطرح شده از سوي تعدادي از خبرنگاران حاضر در جلسه درباره برخي برخوردهاي تند با اصحاب و فعالان رسانه خاطرنشان كرد: اين شيوه درستي نيست كه با فعالان اين عرصه برخورد شده يا پايگاه هاي اينترنتي مسدود شوند؛ آيا اگر مردم چيزي را نبينند خدا هم نخواهد ديد؟
رئيس جمهور تاكيد كرد: كساني كه در نظام جمهوري اسلامي مسئوليت دارند بايد پرچمدار سماحت تحمل و عدالت باشند.
احمدي نژاد ادامه داد: البته اين حرف به معناي آن نيست كه اگر جايي از فردي حقي ضايع شد برخوردي صورت نگيرد، كه متاسفانه در جريان بازي هاي سياسي كه برخي رسانه هاي ما نيز در آن گرفتار شده اند، چنين اتفاقاتي نيز مي افتد، اما اگر رسانه ها آزاد نبوده و آزاده نباشند، اين نقض غرض فلسفه وجودي رسانه ها خواهد بود. احمدي نژاد با اشاره به اينكه اگر بستن رسانه ها موثر واقع مي شد، امروز شرايط به گونه ديگري بود، اظهار داشت: اين خيلي بد است كه كسي خودش هم در جايگاه شاكي قرار داشته باشد و هم در جايگاه قاضي و تصميم گير، در كشور قانون وجود دارد و طبق تصويب مجلس قانون حاكم بر فعاليت هاي مطبوعاتي و رسانه اي، فعاليت ها در فضاي مجازي نيز ساري و جاري است و اين شرايط مطلوبي نيست كه بدون حساب و كتاب با برخي فعالان رسانه اي و رسانه ها برخورد شود.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه از ديد ما همه رسانه ها محترم هستند، خاطرنشان كرد: از ديد دولت روزنامه ايران كه روزنامه خودش است، با ديگر رسانه ها هيچ تفاوتي ندارد و هيچ گاه چه به اين روزنامه چه به ديگر رسانه ها ديكته نكرده است كه چه بنويسند و چه چيزي ننويسند.
احمدي نژاد با بيان اينكه جامعه بشري در مسير كمال خود بزرگ شده و اصلا برپايي سعادت عمومي مستلزم بزرگ شدن آدم ها است، اضافه كرد: جهاني شدن بسيار مساله مثبت و خوبي است و انسان اگر جهاني نشود در جايگاه و طراز واقعي انسانيت قرار نگرفته است؛ نگاه ما بايد نگاه جهاني باشد و همه جامعه بشري را با محوريت نظر به حقيقت انساني انسان ها، شامل شود.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: ديگر زمان آن گذشته كه پيام خود را در چارچوب هاي طايفه اي و ملي محدود كنيم و بايد براي همه جهان پيام داشته باشيم.
گفتني است در اين مراسم سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور و محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد نيز حضور داشتند.
 


درپرتو وحي

تميز و پاكيزه و آراسته
وارد مسجد شويد!
قرآن كريم:
اي فرزندان آدم!
زينت خود را به هنگام رفتن به مسجد، با خود برداريد.
و (از نعمت هاي الهي) بخوريد و بياشاميد ولي اسراف نكنيد!
زيرا خداوند مسرفان را دوست ندارد.
سوره اعراف - آيه31
 


رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر جنايت سينا را محكوم كرد

رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر با محكوم كردن حمله روز دوشنبه افراد مسلح به پست مرزي مصر، اين اقدام را مغاير با ارزش هاي انساني و اسلامي خواند.
به گزارش روزنامه اليوم السابع «مجتبي اماني» رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر حمله روز دوشنبه افراد ناشناس به يك پست مرزي در صحراي سينا را محكوم كرد.
اماني با احمقانه توصيف كردن اين اقدام، چنين اقداماتي را مغاير با تمام ارزش هاي انساني و ارزش هاي اسلامي برشمرد. وي ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريستي تاكيد كرد: ايران هر اقدامي كه به ثبات و امنيت مصر آسيب برساند را محكوم مي كند.
اماني گفت: امنيت مصر از سوي دشمنان واقعي اين كشور به ويژه رژيم صهيونيستي هدف قرار گرفته است.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر اين سخنان را پس از رسيدن «حميد بقايي»، معاون رئيس جمهوري ايران به قاهره بيان كرد.
بقايي حامل نامه محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران جهت دعوت از محمد مرسي، رئيس جمهوري مصر براي حضور در نشست سران غيرمتعهدها در تهران است.
گفتني است نشست سران غير متعهدها قرار است، طي روزهاي 26 تا 31 آگوست جاري در تهران برگزار شود.


رايزني هاي جليلي در دمشق براي حل بحران سوريه

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه سفر به برخي كشورهاي منطقه، ديروز وارد دمشق شد و با رئيس جمهور و ديگر مقامات اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
«سعيد جليلي» صبح ديروز از بيروت وارد دمشق شد و در فرودگاه بين المللي اين شهر از سوي «احمد عرنوس» معاون وزير خارجه و مهاجران سوريه و «محمدرضا رئوف شيباني» سفير ايران در سوريه مورد استقبال قرار گرفت.
جليلي سپس در ديدار با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه با اشاره به اهداف دشمنان در سوريه اظهار داشت: نبايد اجازه داد دشمنان انتقام شكست هاي خود از مقاومت را از مردم سوريه بگيرند.
وي همچنين تاكيد كرد: تنها راه حل موضوع سوريه دموكراسي و احترام به انتخاب مردم اين كشور است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ارائه كمك هاي انسان دوستانه به مردم مقاوم و رنجديده سوريه تاكيد كرد.
در اين ديدار بشار اسد، رئيس جمهور سوريه نيز با استقبال از ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران دخالت برخي بيگانگان كه با ارسال سلاح از تروريسم در سوريه حمايت مي كنند را غير قابل قبول دانست و بر عزم دولت براي پاسخگويي به مطالبات مردم از مسيرهاي دموكراتيك تاكيد كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان همچنين در بدو ورود به سوريه در جمع خبرنگاران با اشاره به بحراني كه دراين كشور در جريان است، گفت: ايران از راه حل هاي خارجي كه به سوريه تحميل مي شود، حمايت نمي كند و معتقديم كه مسير جديدي بايد دنبال شود كه در آن براساس گفت وگوهاي ملي و داخلي اين بحران به راه حلي برسد.
وي با بيان اينكه ايران از همه ظرفيت هاي خود براي تحقق اين موضوع استفاده خواهد كرد، يادآور شد: براي آزادي گروگان هاي ايراني نيز تمام ظرفيت هاي خود را به كار خواهيم گرفت.
دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: كشورهاي حامي گروه هاي تروريستي در سوريه بايد پاسخگوي اعمال جنايتكارانه گروهك هاي تروريستي در سوريه باشند.
ديدار جليلي با نخست وزير
و رئيس مجلس و وزير خارجه لبنان
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان پيش از ورود به دمشق و در جريان سفر به لبنان با رئيس مجلس و نخست وزير اين كشور ديدار و پيرامون تحولات منطقه گفت وگو كرد.
جليلي در ديدار «نبيه بري» رئيس مجلس لبنان با اشاره به دسيسه جبهه استكبار و صهيونيسم بين الملل براي ايجاد انحراف در روند بيداري اسلامي و دامن زدن به اختلافات قومي و طائفه اي براي مقابله با فرصت هاي جديد جهان اسلام بر ضرورت هوشياري ملت هاي منطقه تاكيد كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي همچنين بر ضرورت همفكري و هم افزايي بيش از پيش كشورهاي منطقه و نخبگان جهان اسلام براي بهره برداري موثر از فرصتهاي جديد ناشي از رشد بيداري اسلامي در منطقه و تقويت جريان مقاومت بر ضد رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.
در اين ديدار نبيه بري نيز بيان داشت آنچه در سوريه مي گذرد يك توطئه از قبل طراحي شده در جهت خدمت به منافع رژيم صهيونيستي است و لازم است نسبت به دسيسه دشمنان براي بسط بحران در منطقه هوشيار باشيم.
«سعيد جليلي» در ديدار با «نجيب ميقاتي» نخست وزير لبنان نيز با اشاره به عزم دشمنان براي ايجاد و تشديد كانون بحران و ناامني در سوريه به منظور حضور بيشتر خود در خاورميانه، همكاري كشورهاي منطقه براي جلوگيري از گسترش ناامني را خواستار شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در پايان ديدارهاي خود با مقام هاي لبناني، عصر روز دوشنبه با عدنان منصور، وزير امور خارجه لبنان ديدار و گفت وگو كرد.
جليلي در اين ديدار گفت: معتقديم دوستان سوريه لازم است با كمك به توقف كامل رفتارهاي خشونت آميز، شكل گيري گفت وگوها در راستاي برقراري انتخابات سراسري در اين كشور و با ارسال كمك هاي انسان دوستانه از فشارهاي تحميل شده بر مردم سوريه بكاهند.
 


در سالروز حمله اتمي آمريكا به هيروشيما صورت گرفت

 1000درناي سفيد هديه فرزندان شهداي هسته اي ايران به سفير ژاپن

آرميتا رضايي نژاد، عليرضا احمدي روشن و محمدحسين قشقايي فرزندان شهداي هسته اي 1000 درناي كاغذي در سالروز حمله اتمي آمريكا به هيروشيما به سفير ژاپن هديه كردند.
همايش درناي سفيد به همت فرهنگسراي بهاران برگزار شد.
در اين همايش كه به مناسبت سالگرد بمباران اتمي هيروشيماي ژاپن توسط آمريكا با حضور عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه و كين ايچي كومانو سفير ژاپن در ايران در سينما تئاتر بهاران برگزار شد، از خانواده شهداي هسته اي تقدير به عمل آمد.
همچنين در حاشيه اين مراسم آرميتا رضايي نژاد، عليرضا احمدي روشن و محمدحسين قشقايي فرزندان شهداي هسته اي هزار درناي كاغذي به ياد ساداكو ساساكي دختر 12 ساله ژاپني كه قرباني تشعشعات راديو اكتيو باقيمانده از انفجار شده بود را به سفير ژاپن در ايران تقديم كردند.
اين درناها به مركز ساداكو در پارك يادمان صلح شهر هيروشيما ارسال خواهد شد.
به گزارش فارس، مجسمه ساداكو در اين پارك به ياد دختر 12 ساله اي به نام ساداكو ساساكي برپا شده كه پس از جنگ جهاني دوم به دنيا آمد ولي بر اثر تشعشعات راديواكتيو باقيمانده از انفجار هسته اي هيروشيما، دچار سرطان خون شد و درگذشت.
براساس افسانه هاي ژاپني اگر كسي هزار درناي كاغذي درست كند، يكي از آرزوهايش برآورده مي شود.
ساداكو در حالي كه در بيمارستان بستري بود با تشويق دوستانش و كمك برادرش شروع به ساخت درناهاي كاغذي كرد اما پس از ساخت 644 درنا درگذشت. در سال 1965ميلادي، از مجسمه ساداكو در حالي كه درنايي طلايي در دست دارد، در پارك صلح هيروشيما پرده برداري شد.
همه ساله مردم صلح دوست جهان با درست كردن درناهاي كاغذي و فرستادن آنها به مركز ساداكو در پارك يادمان صلح شهر هيروشيما همدردي خود را با قربانيان بمباران و انزجار خود را از كاربرد و گسترش سلاح هاي هسته اي اعلام مي كنند.
 


سفير اسرائيل در واشنگتن:

سانتريفيوژهاي ايران از هميشه تندتر مي چرخند

سفير اسرائيل در واشنگتن با بي اثر دانستن فشارها و تحريم ها عليه كشورمان تأكيد كرد كه ايران بر سانتريفيوژهاي خود خواهد افزود و آن گونه كه آژانس اعلام كرده است، اين سانتريفيوژها تندتر از هميشه مي چرخند.
«مايكل اورن»، طي يادداشتي كه در روزنامه وال استريت ژورنال، از رسانه هاي جريان غالب آمريكايي منتشر شده است، پس از جاري كردن سيلي از اتهامات عليه جمهوري اسلامي ايران، از مسئله هسته اي گرفته تا تروريسم، اذعان كرد كه كشورهاي موسوم به 1+5 در مذاكره با ايران رويكردي ناموفق را در پيش گرفته اند.
بنابراين گزارش، اورن ضمن اشاره به مذاكرات سال 2009 و برشمردن خواست هاي آن زمان شش كشور از جمهوري اسلامي ايران مبني بر توقف كامل غني سازي اورانيوم و خارج كردن ذخاير اورانيوم 5/3 درصد غني شده از اين كشور، تصريح كرد كه ايران نه تنها خواست هاي مزبور را رد كرد بلكه اورانيوم را تا سطح 20درصدي نيز غني ساخت كه به ادعاي وي، تبديل آن به سلاح تنها چند هفته به طول مي انجامد.
وي سپس به شرايط حال حاضر رجوع كرده و اضافه كرد كه اكنون، ايران داراي 225 پوند اورانيوم 20درصد غني شده است، 11000 پوند اورانيوم 5/3درصد دراختيار دارد كه مجموع اين ها براي توليد 5 بمب اتمي كافي است! 1+5 به جاي اينكه بر خواسته هاي قبلي خود تأكيد كند، تنها خواستار قطع غني سازي 20درصدي و انتقال ذخاير 20درصد غني شده به خارج از كشور و تعطيلي تأسيسات هسته اي فردو شد. اما ايران حتي همين را هم رد كرده است.
اورن تأكيد كرد كه ايران بر سانتريفيوژهاي خود خواهد افزود وآن گونه كه آژانس اعلام كرده است، اين سانتريفيوژها تندتر از هميشه هم مي چرخند.
سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا مدعي است كه تحريم هاي غرب توانسته اند بر اقتصاد ايران اثر گذارند اما اذعان كرده كه نتوانسته اند تأثيري بر برنامه هسته اي ايران داشته باشند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي كه به نظر نوعي فضاسازي در مسير اعمال فشار بر جمهوري اسلامي ايران مي رسد، به نقل از ديپلماتي كه خواسته نامش فاش نشود! نوشته است كه ايران پيشرفت هاي بيشتري را در توسعه قطعات مربوط به برنامه هسته اي نظامي خود به دست آورده و اين پيشرفت بيش از آن چيزي است كه غرب فكر آن را مي كرد.
منبع اطلاعاتي هاآرتص مدعي شده است كه ارزيابي در ماه فوريه و پس از آن آغاز شد كه ايران از دسترسي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به سايت پارچين ممانعت كرد. ماه گذشته روزنامه انگليسي ديلي تلگراف نيز مدعي شده بود كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران مجموعه اي از 60 دانشمند هسته اي را در منطقه لويزان در نزديكي تهران گردهم آورده تا بر روي برنامه هسته اي ايران كار كنند.
البته منبع خبر ديلي تلگراف نيز سازمان مجاهدين خلق (منافقين) عنوان شده است.
هاآرتص سپس طي ادعايي به يافته هاي ماهواره اي انديشكده آمريكايي علم و امنيت بين المللي اشاره كرده كه براساس برخي تصاوير ادعا كرده بود كه ايران در حال توليد سلاح هسته اي در پارچين است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در تيتر يكي از مطالب خود به رژيم متبوعش توصيه كرده كه قبل از آنكه به فكر حمله به ايران باشد، مواظب باشد كه خودزني نكند.
هاآرتص با اشاره به جمله اي از اسحاق رابين، نخست وزير معدوم رژيم صهيونيستي اشاره كرده كه گفته بود: اسرائيل هرگاه در حال تقويت حمايت بين المللي از خود باشد، در حال آماده شدن براي جنگ با ايران است و هرگاه از جنگ با ايران خودداري كند، بر وجهه بين المللي خود مي افزايد.
بنابراين گزارش، موقعيت اسرائيل براي حمله به ايران زماني بهبود مي يافت كه مي توانست طي سال هاي اخير دست كم براي خود چند دوست در سطح بين المللي پيدا كند. براي اسرائيل، اهميت حمايت بين المللي كمتر از بمب هاي سنگرشكن و موشك هاي سطح به سطح پيچيده نيست اما اگر در آينده كميته تحقيق تشكيل شود به اين نتيجه خواهد رسيد كه مقامات اسرائيلي در افزايش توان دفاع ديپلماتيك خود ضعيف عمل كرده اند.
يك روزنامه صهيونيستي ديگر در مطلبي نوشت كه وجود رقابت هاي هسته اي ميان ايران و اسرائيل منجر به خنثي شدن تنش هاي ميان اعراب و يهوديان مي شود كه اين امر به نفع منطقه خواهد بود.
روزنامه «يديعوت آحارونوت» در سرمقاله خود ضمن اشاره به مزاياي قدرت هسته اي ايران نوشته است كه وجود رقابت هسته اي ميان ايران و رژيم صهيونيستي منجر به مداخله جهاني در درگيري خاورميانه مي شود و اين امر به خنثي كردن تنش هاي ميان اعراب و يهوديان كمك مي كند.
در اين مقاله آمده است كه جهاني بدون وجود تسليحات هسته اي يك مكان بهتر خواهد بود اما وجود يك ايران هسته اي نيز مزايايي دارد كه بايد از آنها آگاه بود.
اين روزنامه مدعي شده است كه در اندازه گيري بهاي كارآمدي جنگ عليه ايران بايد اين نكته را مدنظر داشت كه تسليحات هسته اي ايران منجر به ايجاد تعادل در فعاليت هاي تروريستي در خاورميانه مي شود و اين امر احتمالاً به نوعي به نفع كل منطقه خواهد بود.
در اين مقاله اين طور ادعا شده است كه يك ايران هسته اي مي تواند به خنثي سازي تنش هايي پيرامون درگيري هاي فلسطين و اسرائيل كمك كند؛ براي مثال، ايران هسته اي مي تواند اسرائيل را به ترك نمادهايي مانند «معبد سليمان» و «مرزهاي اسرائيل» تشويق كند و اين امر احتمالاً منجر مي شود كه اسرائيل به اشغالگري خود پايان دهد و با غيرنظامي كردن منطقه اي موافقت كند. روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست»، نيز طي خبري تصريح كرد كه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي شد كه اگر ايران به بمب هسته اي دست يابد، قطعاً احتمال آن وجود دارد كه از اين بمب استفاده كند.
 


مراسم تقدير از ايثارگران عرصه رسانه در جزيره ابوموسي

پرچم جمهوري اسلامي در دستان خبرنگاران جانباز بر فراز خليج فارس

خبرنگار كيهان- جزيره ابوموسي:
مراسم تجليل از خبرنگاران جانباز و ايثارگران عرصه رسانه در تالار انديشه جزيره ابوموسي با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين عبدالنبي صداقت، نماينده ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه پاسداران و با حضور سردار مشيدي يكي از فرماندهان نيروي دريايي سپاه، سردار عمويي فرماندهي سپاه ابوموسي، سيدطالب موسوي فرماندار ابوموسي و حجت الاسلام زنگي آبادي مسئول روابط عمومي نهاد نمايندگي رهبري در نيروي دريايي سپاه برگزار شد.
در اين مراسم كه 40 نفر از خبرنگاران و نويسندگان برجسته كشورمان حضور داشتند، حجت الاسلام والسملين صداقت ضمن خير مقدم به آنان گفت: «ايثارگران رسانه، كساني كه امروز در يك شرايط بسيار حساس و سرنوشت ساز قلم به دست گرفته اند و با قداست قلمي كه خداي سبحان به آن سوگند ياد كرده است، با شهدا عهد بسته اند كه به روشنگري و مبارزه با فتنه ها و انحرافات بپردازند. به لطف الهي ما شاهد حضور فعال و موثر ايثارگران در عرصه رسانه هستيم و مي بينيم كه با قلم خود به وظيفه خطير پاسداري از نظام اسلامي مي پردازند.»
نماينده ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه پاسداران ايثارگران رسانه را مانند ايثارگران جهاد سازندگي دانست و اظهار داشت: «ايثارگران جهاد سازندگي معروف به سنگرسازان بي سنگر هستند، خبرنگاران را نيز مي توان سنگربانان بي سنگر ناميد، چون در مظلوميت به انجام وظيفه مي پردازند. من با تمام وجود عرض مي كنم كه نمي توانيم آنگونه كه حق شماست ميزبان شما باشيم و خدمتگزاري كنيم.»
پس از پايان مراسم، خبرنگاران جانباز و اصحاب رسانه با حضور در ساحل ابوموسي و آب هاي نيلگون خليج فارس پس از اجراي سرود ملي كشورمان پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي را در حضور فرماندهان نظامي و مسئولان منطقه به اهتزار درآوردند. پيش از اجراي مراسم اهتزار پرچم كشورمان، سردار مشيدي، به همراه فرماندار ابوموسي و فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل در اقامتگاه خبرنگاران جانباز و ايثارگر حضور پيدا كردند. سردار مشيدي در اين ملاقات از حضور آنان در جزيره ابوموسي سپاسگزاري كرد و گفت: « شايد شما به تمام بركت حضورتان در اين مقطع در خليج فارس آگاه نباشيد اما من خالصانه عرض مي كنم كاري كه امروز شما انجام داديد، روحيه بسياري را به همه سربازان و سنگربانان در اين منطقه حساس داد. سفر خبرنگاران جانباز و ايثارگر آن هم در اين گرماي شديد و امكانات كم يك سفر استثنايي است و پيام بزرگي را براي دشمنان ما به همراه دارد.»
بهروز ساقي، خبرنگار جانباز روزنامه كيهان نيز در اين ملاقات به نمايندگي از ايثارگران و جانبازان حاضر در اين سفر از فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي سپاه به سبب همكاري براي برگزاري اين مراسم تقدير كرد و اظهار داشت: «همانگونه كه در ساليان دفاع مقدس كوشيديم از ايران اسلامي و ارزش هاي انقلاب پاسداري كنيم، امروز در عرصه رسانه نيز همين وظيفه را احساس مي كنيم و به با تمام وجود به ايفاي آن مي پردازيم.»
 


نشريه آمريكايي: آمريكا در جبهه مخالف ايران تنهاست

يك نشريه آمريكايي ضمن اينكه تفسير آمريكا از ماده 4 معاهده ان پي تي درباره برنامه هسته اي ايران را نادرست دانست، ديدگاه آمريكا نسبت به برنامه هسته اي ايران را ديدگاهي كم اهميت ارزيابي كرده و تأكيد كرد كه آمريكا در جبهه مخالف ايران تنهاست.
نشريه قانون كنترل تسليحات نوشت، نشست هيجدهم تا نوزدهم ژوئن در مسكو ميان گروه پنج به علاوه يك و ايران برگزار شد. طبق گزارش ها در نشست مسكو، هدف اساسي ديپلماتهاي ايران كه به نظر خيلي جالب بود، به دست آوردن تأييديه چند جانبه درباره قانوني بودن غني سازي اورانيوم در كشورشان بود. به عبارت ديگر هدف اصلي ايران در نشست مسكو اين بود كه به هر ترتيبي موافقت گروه پنج به علاوه يك را با حقوق قانوني و بين المللي خود كسب كند.
حال آيا بيانيه حقوقي پيشنهادي ايران درست است؟ آيا برنامه غني سازي اورانيوم ايران قانوني است؟ اين پرسشي است كه نويسنده اين مقاله به طور مفصل راجع به آن نوشته و همه استدلالات را به نحو ديگري در اينجا بيان مي كند. در ضمن به اين پرسش در صفحه هفتاد و هشت تا هشتاد و هفت كتاب خود تحت عنوان «تفسير پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي» منتشر شده در سال 2011 و نيز مقاله اي در پايگاه اينترنتي اشاره كرده است.
خلاصه اين پيمان اين است، همانطور كه اين حق براي هر كشور عضو معاهده ان پي تي اعم از كشورهاي دارنده سلاح هسته اي و غير دارنده سلاح هسته اي به رسميت شناخته مي شود، ايران نيز از حق قانوني استفاده صلح آميز از مواد و فناوري هاي انرژي هسته اي برخوردار است.
اين مقاله اضافه كرده كه آمريكا مي گويد ايران بايد تمام فعاليت هاي غني سازي خود را به حالت تعليق درآورد. اما روسيه نظر ايران را قبول دارد كه اين حق در مفاد معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي تضمين شده است، مبني بر اينكه كشورهاي امضاءكننده اين معاهده حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را دارند.
نويسنده مقاله در ادامه افزود كه در كتابي كه سال 2011 منتشر كرده، به طور مفصل اظهارات كشورهاي دارنده سلاح هاي هسته اي و غيردارنده سلاح هاي هسته اي را درباره بند يك ماده چهارم معاهده ان پي تي مبني بر حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي بررسي كرده است.
اين مقاله افزوده است كه تفسيري كه آمريكا به شدت از آن حمايت مي كند، ماده قانوني محسوب نمي شود و هميشه ديدگاهي كم اهميتي بوده است كه آمريكا به تنهايي بر آن تأكيد دارد. درحالي كه برخي جنبه هاي سياست هسته اي آمريكا حداقل در حرف و نه در عمل به طول چشمگيري تغيير كرده است، از زماني كه اوباما رئيس جمهور آمريكا در سال 2008 به قدرت رسيد به نظر نمي رسد مواضع سياسي اين كشور درخصوص ماده چهارم معاهده ان پي تي و حقوق و تكاليف مربوط به استفاده صلح آميز مشتمل بر آن تحول قابل توجهي پيدا كرده است. اين امر به دلايل مختلف به ويژه از جهت موانعي كه در برابر تلاش هاي ديپلماتيك براي رفع مناقشه هسته اي ايران ايجاد كرده است، مايه تأسف است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران نويسنده اين مقاله در پايان از آمريكا درخواست كرد تا در اشتباهات و ديدگاه حقوقي نادرست خود تجديدنظر كند و مواضع سياسي و حقوقي خود را با ديدگاه هاي جامعه بين المللي هماهنگ كند.
 


رئيس ستاد تبليغات دفاعي:

خبرنگاران، افسران عرصه نبرد با امپراتوري رسانه اي غرب هستند

رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور گفت: خبرنگاران به عنوان افسران عرصه نبرد با امپراتوري رسانه اي غرب و طلايه داران آگاهي و بصيرت بخشي در جبهه مقاومت و استكبارستيزي هستند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح؛ سرتيپ پاسدار سيد مسعود جزايري در جمع مديران و دست اندركاران امور رسانه اي و روابط عمومي سازمان هاي نظامي با تقدير از خبرنگاران و به خصوص خبرنگاران حوزه دفاعي رسانه گفت: امروزه ملاك و مزيت برتر خبرنگار و رسانه به ميزان تعهد انقلابي، تحرك، هوشمندي، هوشياري و حضور به موقع آنها در ميدان هاي توليد خبر و نيز روندها و فرآيندهاي نوين و طراحي شيوه هاي جذاب و اثرگذار در خبرنويسي و خبررساني بستگي دارد.
وي خاطرنشان كرد: موفقيت يك خبرنگار و يك بنگاه رسانه اي را نيز بايد در نوع نگاه اقدام آنها براي قرار دادن مخاطب در متن رويدادها و رخدادها جستجو كرد.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور افزود: صحنه امروز سوريه از منظر موضوع رسانه بسيار حائز اهميت است و عملكرد ضد انساني و تجاوزگرانه دستگاه هاي رسانه اي جبهه استكبار و خبرنگاران خود فروخته رژيم هاي فاسد منطقه، به خوبي نمايان است.
سردار جزايري خاطرنشان كرد: اين دستگاه هاي رسانه اي با دروغ پردازي، وارونه سازي و نمايه سازي كاذب به ترويج دروغ هاي بزرگ در جهان كمك مي كنند و از اين جهت لكه هاي سياه حرفه خبرنگاري به حساب مي آيند.
وي افزود: بر اين اساس لازم است كه اصحاب رسانه هاي مستقل و آزادمنش و به خصوص رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران به افشاگري دستگاه هاي رسانه اي غربي و ارتجاع منطقه كه به تخريب كشور و ملت سوريه كمر بسته اند، بپردازند و دين خود را به مقاومت منطقه ادا كنند.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه اضافه كرد: خبرنگاران در معرض آسيب و نفوذ سيستم هاي امنيتي بيگانه و در تندباد جنگ نرم دشمن قرار دارند و از اين جهت به شدت بايد از خود مراقبت كنند و دستگاه هاي رسانه اي وظيفه دارند از خبرنگاران و اصحاب رسانه محافظت لازم را به عمل آورند.
سردار جزايري همچنين تصريح كرد: نگاه خبرنگاران و رسانه هاي كشور به موضوع نيروهاي مسلح و مسايل دفاعي و نقش آفريني در عرصه نمايش اقتدار دفاعي و توان بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران بويژه در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، ستودني بوده است.
 


سفير ايران در فرانسه در گفت وگو با داوجونز:

تحريم ها را به فرصت هايي براي خود تبديل خواهيم كرد

سفير ايران در فرانسه در گفت وگو با آژانس خبري «داو جونز» تأكيد كرد كه بعد از دهه ها تحريم، مطمئن باشيد همانطور كه در گذشته ثابت شده، تحريم ها را به فرصتهايي براي خود تبديل مي كنيم.
علي آهني در گفت وگو با «بنوا فوكون» خبرنگار آژانس خبري داوجونز با اشاره به برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران، سياست تحريم و انزواي ايران را بي اثر توصيف كرد و تأكيد كرد كه تحريم ها ملت ايران را متحد مي كند.
به گفته يك ديپلمات عالي رتبه ايراني، ديدگاه اين كشور در قبال سناريويي مبني بر كاهش درصد غني سازي هسته اي در مقابل پايان تحريم ها، بسته نيست.
اين گزارش ادعا كرده كه اين اظهارات نشان مي دهد كه با وجود ناتواني روز پنج شنبه كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و سعيد جليلي، مذاكره كننده ارشد پرونده هسته اي ايران براي توافق در مورد تاريخي براي مذاكرات مجدد، دولت ايران از تلاش براي يافتن راه حل دست يرنداشته است. اما موضع ايران هم چنين برشكاف موجود بين دو طرف تأكيد دارد. غرب تاكنون انگيزه كمي در مورد كاهش تحريم ها نشان داده است و هميشه در درجه اول خواهان بحث بر سر كاهش غني سازي اورانيوم بوده است.
گزارش منتشر شده توسط داوجونز ادعا كرده كه هرچند وقتي از علي آهني، سفير ايران در پاريس، سؤال مي شود كه اگر غرب پيشنهاد پايان تحريم ها در مقابل محدود كردن غني سازي اورانيوم در حد 5 درصد را به ايران بدهد، ايران چه واكنشي نشان خواهد داد؟ وي مي گويد چنين «مبادله اي» مي تواند مورد بررسي قرار گيرد.
اين گزارش اضافه كرده كه اين ديپلمات در اعلامي نادر خطاب به يك سازمان خبري بين المللي از زمان آغاز تحريم هاي جديد در تابستان اخير عليه ايران، مي گويد در صورتي كه حسن نيتي از سوي «طرف مقابل» وجود داشته باشد، چنين تفاهمي مي تواند حاصل شود. آهني افزوده است كه مذاكره درباره غني سازي 20 درصدي، مستلزم مذاكرات همزمان در مورد پايان دادن به تحريم هاست.
«بنوا فوكون» خبرنگار داوجنز در گزارش خود افزود كه جليلي، مذاكره كننده ارشد ايران، در ماه ژوئن گفته است كه در صورتي كه غرب حقوق ايران مبني بر توليد سوخت هسته اي را به رسميت بشناسد و تحريم ها را كاهش دهد، ايران حاضر به مصالحه خواهد بود.
وي ادعا كرد كه اظهارات آهني نيز نشان مي دهد كه ايران آماده است تا در رابطه با برنامه هسته اي خود انعطاف نشان دهد.
داوجونز در گزارش خودآورده است كه ايران تاكنون سطح فعاليت هاي غني سازي خود را تا حد 20 درصد افزايش داده است، اما مي گويد كه آماده است تا اين سطح از غني سازي را (20 درصدي) از طريق كشور ثالث تأمين كرده و غني سازي خود را تا حد 5 درصد كاهش دهد. كاهش سطح غني سازي ايران تقاضاي اصلي غرب است.
بنابراين گزارش، با اين همه آهني گفته است چنين گزينه اي صرفاً در صورتي مي تواند در نظر گرفته شود كه غرب متعهد شود كه اورانيوم غني شده 20 درصدي مورد نياز ايران را تأمين كرده و همچنين به تحريم هاي اقتصادي خود عليه ايران پايان دهد. آهني گفته است «ما در عين حال كه به تعهدات خود مبني بر پيمان منع گسترش سلاح اتمي پايبند هستيم، برنامه هسته اي» را بدون درنظر گرفتن تحريم ها ادامه مي دهيم.»
بنوا فوكون در گزارش خود ادعا كرده كه ايران مي تواند در مقابل اقدامات شديد اخير كه براي ضربه زدن به درآمدهاي ايران اتخاذ شده اند، استقامت كند. آهني اضافه كرد كه آن ها مي پندارند كه مي توانند اقتصاد ايران را به زانو دربياورند، اما بعد از «دهه ها تحريم، مطمئن باشيد همان طور كه درگذشته ثابت شده، ما اين تحريم ها را به فرصت هايي براي خود تبديل خواهيم كرد.»
 


زيباري: عراق در بالاترين سطح در نشست سران عدم تعهد شركت مي كند

وزير امورخارجه عراق از مشاركت كشورش در بالاترين سطح در نشست سران عدم تعهد كه در تهران برگزار خواهد شد، خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري «السومريه »، «هوشيار زيباري» وزيرخارجه عراق روز دوشنبه پس از ديدار با «حسن دانائي فر» سفير ايران در اين كشور تاكيد كرد كه عراق در بالاترين سطح در اجلاس سران عدم تعهد كه در تهران برگزار خواهد شد، شركت خواهد كرد. در بيانيه وزارت خارجه عراق آمده است: در ديدار زيباري و دانائي فر نحوه توسعه روابط دوجانبه در تمامي زمينه ها بررسي شد. بنابراين گزارش، وزارت گردشگري و آثار باستاني عراق در 4 آگوست گذشته از امضاي 3 يادداشت تفاهم با ايران خبر داده بود. «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور ايران چندي پيش «جلال طالباني» همتاي عراقي خود را براي شركت در نشست سران عدم تعهد در تهران دعوت كرده بود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14