(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 مرداد 1391 - شماره 20279

حديث دشت عشق
مدال با ارزش باقري معتمدو حذف حاجي پور در اولين ديدار
شوك بزرگ به تكواندوي ايران با شكست كرمي
اخبار كوتاه از فوتبال
ابقاء باقري و استراحت 4 ماهه به ملي پوشان المپيكي وزنه برداري
رضازاده: به موفقيت در مسابقات جهاني و المپيك 2016 فكر مي كنيم
پس از كسب طلاي 200 متر
بولت: الان شايسته لقب اسطوره هستم
اضافه شدن مربي بلژيكي و يك بازيكن جديد دو رگه به تيم ملي فوتبال
روي خط المپيك
مدال هاي ايران دو رقمي شد
صعود مقتدرانه گودرزي به فينال المپيك


حديث دشت عشق

به ياد شهيد «محمدعلي حيدربيگي» دانشجوي شهيد شيميايي
گل وجود شهيد «محمدعلي حيدربيگي» سال 1346 در شهرستان «خوراسگان» بر هستي تبسم زد. در سايه سار باغبانان زندگي كه ميراث دار شريعت الهي و اسلام بودند جانش رشد كرد و باليد. با فرا رسيدن زمان تحصيل وارد دبستان شد و توانست با عزم و اراده اي استوار اين راه را تا مقطع دانشگاه و كسب علم در رشته روانشناسي طي كند و پشت سر گذارد.
او كه در كمك رساني به خانواده و همياري به ديگران زبانزد همگان بود در امور خارج از خانه نيز مشغول به كار گشت تا بتواند در برداشتن باري از دوش خانواده سهيم باشد. به همين خاطر در امور كشاورزي با برادران خود همكاري مي كرد.ايمان راسخ و اعتقاد فراوانش به ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي او را بر آن داشت تا به حفظ مرزهاي ميهن عزيزش و دفاع از انقلاب بپردازد.
پس از عضويت در بسيج دانشگاهي و آموزش عمليات نظامي بلافاصله به جبهه اعزام شد. نهايت همه تلاش هايش در اين راه مقدس پس از چندين مرحله مجروحيت در تاريخ 11/11/1365 بر اثر اصابت بمب شيميايي در عمليات «كربلاي 5» جاودانه گشت.
 


مدال با ارزش باقري معتمدو حذف حاجي پور در اولين ديدار

شوك بزرگ به تكواندوي ايران با شكست كرمي

كسب مدال نقره توسط محمدباقري معتمد ، شكست يوسف كرمي سرگروه تيم ملي تكواندو و سوسن حاجي پور تنها بانوي تكواندوكار ايران عملكرد تيم سه نفره تيم تكواندو كشورمان در پيكارهاي تكواندوي المپيك 2012 بود هر چند كه كرمي ديشب با رفتن رقيبش به فينال وحضور در گروه بازنده ها شانس كسب مدال برنز را پيدا كرد.
محمدباقري معتمد نخستين عضو تيم ملي تكواندو ايران براي رسيدن به فينال مسابقات المپيك 2012 لندن در اولين ديدار خود به مصاف تكواندوكار تيم ملي آفريقاي مركزي رفت و توانست با نتيجه 7 بر 2 وي را شكست دهد. وي در دومين بازي خود به مصاف «روح الله نيك پا»، تكواندوكار افغاني و دارنده نشان برنز المپيك رفت. وي در راند اول با نتيجه يك بر صفر حريفش را شكست داد. راند دوم با نتيجه 3 بر 2 به سود نيك پا خاتمه يافت و راند سوم با نتيجه يك بر يك خاتمه يافت تا بازي به راند طلايي كشيده شود. در اين راند معتمد با نتيجه يك بر صفر و در مجموع با نتيجه 5 بر 4 به برتري دست يافت.
معتمد در مرحله نيمه نهايي به مصاف »ديه گو سيلوا« تكواندوكار تيم ملي برزيل رفت. راند اول با نتيجه صفر بر صفر به پايان رسيد، معتمد توانست در راند دوم با نتيجه 2 بر صفر حريفش را شكست دهد و در حالي كه راند سوم با نتيجه 5 بر يك به سود معتمد در حال خاتمه بود، در ثانيه هاي آخر، ناگهان حريف برزيلي ضربه اي 4 امتيازي به سر معتمد زد و با ناباوري مسابقه به تساوي 5 بر 5 رسيد تا كار به راند طلايي كشيده شود. در راند طلايي امتيازي رد و بدل نشد ولي به دليل فعاليت بيشتر تكواندوكار ايراني، داوران محمد باقري معتمد را به عنوان برنده مبارزه معرفي كردند و وي راهي فينال شد.
در ديدار فينال كه بين محمدباقري معتمد از ايران و «سرورت تازگول» از تركيه در سالن اكسل برگزار شد در پايان سه راند نماينده ايران با نتيجه 5 بر 6 مغلوب حريف تركيه اي شد و به مدال نقره بسنده كرد.
در ادامه مبارزات روز سوم رقابت هاي تكواندوي المپيك 2012 لندن يوسف كرمي، سرگروه تيم ملي كشورمان در اولين ديدار خود به مصاف »نيكولاس گارسيا« از اسپانيا رفت.
كرمي در اين مبارزه كه در وزن سوم مسابقات تكواندوي المپيك لندن برگزار شد، همان تكواندوكار هميشگي نبود و به نتيجه را به حريف خود واگذار كرد. كرمي راند اول اين ديدار را با امتيازي كه در پنج ثانيه پاياني كسب كرد يك بر صفر به سود خود خاتمه داد.در راند دوم تكواندوكار اسپانيايي جبران كرد و با يك ضربه روي سر و صورت كرمي سه امتياز گرفت و 4 بر يك پيش افتاد. برتري تكواندوكار اسپانيايي در راند سوم نيز ادامه پيدا كرد و در نهايت با نتيجه 8 بر 2 به پيروزي رسيد.
با اين شرايط كرمي براي دستيابي به مدال برنز المپيك مي بايست در انتظار صعود اين حريف اسپانيايي به ديدار نهايي مي نشست تا در گروه بازنده ها به ميدان برودكه خوشبختانه اين اتفاق رقم خورد تا كرمي هنوز شانس كسب مدال برنز را داشته باشد.نتايج كرمي در گروه بازنده ها به چاپ روزنامه نرسيد.
سوسن حاجي پور تنها بانوي تكواندوكار كشورمان هم در بازي هاي المپيك 2012 لندن در اولين ديدار خود مقابل كارمن مارتون از استراليا بازنده از ميدان خارج شد.
حاجي پور در آغاز اين ديدار ابتدا دو امتياز از دست داد و سپس با ضربه روي سر حريف استراليايي سه امتياز گرفت تا وقت اول را 3 بر 2 به سود خود خاتمه دهد. در راند دوم حريف استراليايي روي ضربه سر سه امتياز كسب كرد كه با اعتراض مربي كره اي تيم كشورمان اين سه امتياز از روي تابلو پاك شد.
در اين راند داوران به اشتباه سه امتياز براي حاجي پور روي تابلو ثبت كردند كه با تذكر داوران كنار نتيجه به همان 3 بر 2 قبلي تغيير يافت. در راند دوم امتياز بين دو تكواندوكار رد و بدل نشد تا كار به وقت سوم كشيده شود.در راند سوم«مارتون» يك امتياز كسب كرد و نتيجه را به تساوي كشاند و در پايان اين راند دو تكواندوكار با امتياز تساوي 4 بر 4 به كار خود پايان دادند و تا تكليف تكواندوكار پيروز به امتياز طلايي در راند چهارم كشيده شود.
در راند چهارم نماينده استراليا روي ضربه سر، از داوران سه امتياز كسب كرد كه با درخواست مربي تيم ايران داوران به بازبيني فيلم پرداخته و اين سه امتياز تاييد نشد و از روي تابلو پاك شد. در نهايت حريف استراليايي يك امتياز گرفت و پيروز از ميدان خارج شد. در مجموع حاجي پور با عدم حضور رقيبش در فينال اين رقابت ها شانس كسب مدال برنز را از دست داد تا كار براي تنها نماينده بانوان ايران به پايان برسد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ديدار دوستانه تيم ملي فوتسال ايران با پرتغال
ملي پوشان فوتسال ايران در ديداري دوستانه به مصاف تيم ملي پرتغال خواهند رفت. فدراسيون فوتبال پرتغال پيشنهادي را مبني بر انجام بازي دوستانه با تيم ملي به كميته فوتسال ارائه كرد و اين پيشنهاد پس از بررسي مورد موافقت قرار گرفت. البته تلاش كميته فوتسال براي انجام اين بازي پيش از جام جهاني بي ثمر ماند و قرار شد ديدار تيم هاي ملي ايران و پرتغال يك ماه پس از پايان جام جهاني تايلند در آذرماه برگزار شود. پرتغال در آخرين رنكينگ جهاني اعلام شده در جايگاه پنجم جهاني قرار گرفته و ايران هم رده هفتم را به خود اختصاص داده است.
انتقاد رحيمي از فهرست تيم ملي
مدير عامل باشگاه سپاهان ضمن انتقاد از فهرست بازيكنان دعوت شده به تيم ملي با تأكيد بر اينكه جاي دو بازيكن ديگر سپاهان محمدباقر صادقي و اميد ابراهيمي در اين فهرست خالي است، گفت: افكار عمومي مي تواند ملاك بسيار مهمي براي قضاوت در اين مورد باشد. عليرضا رحيمي، مدير عامل باشگاه سپاهان اصفهان در خصوص فهرست بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي ضمن بيان مطلب فوق گفت: درست است كه بازيكنان بايد براساس تفكرات و تاكتيك هاي مدنظر تيم ملي دعوت شوند اما در خصوص اينكه فقط يك بازيكن از تيم سپاهان به اردوي تيم ملي دعوت شده بايد بگويم كه افكار عمومي مي تواند ملاك و معيار بسيار مهمي براي قضاوت در اين مورد براي هر مربي حتي سرمربي تيم ملي باشد. با اين حال بازيكنان سپاهان مثل قبل حرف هاي خود را درون زمين و در هنگام مسابقه مي زنند.
چشم كميته انضباطي از تأخير رأي تباني ترسيد
تيم فوتسال منصوري قرچك به دليل پرتاب بطري از سوي تماشاگرانش در بازي با ميثاق تهران با جريمه نقدي و محروميت مواجه شد. ديدار تيم هاي شهيد منصوري قرچك و ميثاق تهران از هفته اول ليگ برتر فوتسال كه تا دقايق پاياني با نتيجه هفت بر دو به نفع تهراني ها پيگيري مي شد به دليل پرتاب بطري از سوي تماشاگران منتسب به تيم منصوري نيمه تمام ماند. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال پس از گذشت يك هفته از اين اتفاق رأي را به نفع تيم ميثاق تهران صادر كرد و به اين ترتيب اين بازي با نتيجه هفت بر صفر به سود ميثاق اعلام و باشگاه منصوري نيز به پرداخت جرميه نقدي و همچنين يك جلسه محروميت تماشاگرانش محكوم شد.
در حالي رأي كميته انضباطي براي حواشي هفته اول ليگ فوتسال در عرض يك هفته صادر مي شود كه كميته فوتسال به دليل تأخير چند ماهه كميته انضباطي در خصوص تباني گيتي پسند ابراز نگراني كرده بود.
خانه تكاني در دپارتمان داوري
ناظر داوري فوتبال از خانه تكاني گسترده در دپارتمان داوري فدراسيون خبر داد.
علي خسروي اظهار داشت: روز دوشنبه هفته جاري اصفهانيان بندي را به هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال ارائه مي كند كه طبق آن بند اعضاي دپارتمان داوري بايد از سوي كميته داوران اتنخاب شوند. بنابراين هفته آينده شاهد خانه تكاني اساسي در دپارتمان داوري خواهيم بود. در تمام كشورها دپارتمان داوري از سوي كميته داوران و رئيس اين كميته انتخاب مي شوند اما در فدراسيون فوتبال اين مسئله نامشخص بود كه چه كسي بايد اعضاي دپارتمان داوري را مشخص كند. وي ادامه داد: بحث كميته داوران شخص حسين عسگري نيست بلكه بحث بر سر اين مسئله است كه اعضاي دپارتمان بايد از سوي كميته داوران انتخاب شوند. اگر حسين عسگري مصاحبه نمي كرد و حكم ابقايش صادر نمي شد مطمئنم در سمتش باقي مي ماند اما مصاحبه هاي عسگري كار دستش داد.
پيروزي نزديك پرسپوليس مقابل نيروي زميني
تيم فوتبال پرسپوليس در ديدار تداركاتي با نتيجه 3 بر 2 نيروي زميني را مغلوب كرد. تيم فوتبال پرسپوليس بعد از ظهر پنجشنبه هفته گذشته در ديداري تداركاتي در ورزشگاه درفشي فر به مصاف نيروي زميني از تيم هاي ليگ يك رفت. در اين ديدار كه كمي در نيمه دوم خشن شده بود، پرسپوليس موفق شد با نتيجه 3 بر 2 نيروي زميني را شكست دهد. علي جوادي پور (3) و ترابي (13) براي نيروي زميني گلزني كردند و گل هاي پرسپوليس در دقايق 10، 40 و 80 توسط معدنچي، زايد و سيف اللهي به ثمر رسيد. تيم پرسپوليس دومين بازي تداركاتي خود را روز دوشنبه هفته جاري انجام مي دهد. سه حريف براي قرمزپوشان در نظر گرفته شده و قرار است تا فردا (يكشنبه) يكي از آنها انتخاب شود.


ابقاء باقري و استراحت 4 ماهه به ملي پوشان المپيكي وزنه برداري

رضازاده: به موفقيت در مسابقات جهاني و المپيك 2016 فكر مي كنيم

رئيس فدراسيون وزنه برداري با بيان اينكه تيم ملي ايران در سي امين دوره بازي هاي المپيك با كادر ايراني بهترين نتيجه تاريخ وزنه برداري را كسب كرد، گفت: رئيس فدراسيون جهاني بسيار خوشحال است كه ايران دوپينگي ندارد و با ورزشكاراني پاك مدال مي گيرد.
حسين رضازاده در مورد موفقيت وزنه برداران ايران در المپيك ضمن بيان مطلب فوق برنامه ريزي چهار ساله، حمايت مسئولان و اهميت به رده هاي پايه را عامل موفقيت وزنه برداري در المپيك دانست و افزود: قبل از اينكه آقاي باقري بيايد سجاد انوشيرواني بيرون بود. ما روي همه ورزشكاران كار كرديم و امروز علاوه بر نفرات اصلي به غير از سجاد، ميانگين سني همگي آنها 21 سال است. ضمن اينكه ما در رده جوانان جهان قهرمان شديم و پشتوانه هاي بسيار خوبي داريم.
رضازاده هدف اصلي فدراسيون وزنه برداري را تكرار و افزايش اين موفقيت ها در المپيك 2016 دانست و افزود: قبلاً در وزنه برداري بحث دوپينگ وجود داشت و مردم ديد خوبي به اين رشته نداشتند اما امروز هر دفعه كه رئيس فدراسيون جهاني من را مي بيند ابراز خوشحالي مي كند كه ما دوپينگي نداريم. اين باعث مباهات و خوشبختي است كه تيم ايران با سرمربي ايراني هم مدال آور و افتخارآفرين است و هم پاك پاك.
وي از گرفتن آزمايش خون و ادرار از سجاد انوشيرواني روز پيش از مسابقه ياد كرد و افزود: سرمربي تيم ملي وزنه برداري چهار ماه به اعضاي تيم استراحت مي دهد و پس از آن وزنه برداران براي حضور موفق در مسابقات جهاني 2013 ورشو لهستان اردوها و تمرينات آماده سازي را آغاز خواهند كرد.
رضازاده از خريد 100 ميله هالتر استاندارد براي تجهيز امكانات استان ها خبر داد و افزود: قطعاً با افتخارآفريني وزنه برداران ايران در المپيك همانند گذشته علاقه خانواده ها براي حضور فرزندان شان در اين رشته بيشتر مي شود و ما نيز با حمايت استانداران محترم و ساير مسئولان نظام برنامه ريزي گسترده اي را جهت افزايش امكانات سخت افزاري در همه استان ها خصوصاً استان هايي كه در رشته وزنه برداري بيشتر مطرح هستند را داريم.
«علاوه بر ورزشكاران، مربيان تيم ها در پشت صحنه با هم شطرنج بازي مي كنند»، رضازاده با بيان اين مسئله افزود: خوشبختانه باقري در پشت صحنه رقابت در شطرنج با ساير مربيان موفق بود و وزنه هاي بسيار دقيقي را براي ورزشكاران در نظر گرفت. به طور مثال كيانوش رستمي در اولين حركت مدالش مسجل شد و اگر مي توانست از دو فرصت بعدي استفاده كند حتي طلا نيز مي گرفت. نواب شلال هم اگر وزنه 229 كيلوگرمي را بالاي سر مي برد قطعاً طلا مي گرفت.
وي نقش باقري را در اين موفقيت ها بسيار پررنگ دانست و ادامه داد: بنا اعلام كرده مي رود اما تا وقتي من در فدراسيون هستم باقري سرمربي تيم وزنه برداري است او را به زور نگه مي داريم زيرا زورمان بيشتر است!
رضازاده با بيان اينكه در چهار سالي كه به عنوان سرپرست و رئيس در فدراسيون وزنه برداري فعاليت كرده تغييرات اساسي در اين فدراسيون به وجود آورده است، گفت: به دنبال اقداماتي كه صورت داديم براي اولين بار قهرمان جوانان جهان شديم، عنوان قهرماني بزرگسالان آسيا را بدست آورديم، در مسابقات جهاني مدال هاي رنگارنگي گرفتيم و امروز در المپيك لندن بهترين نتيجه وزنه برداري در تاريخ را كسب كرديم.
وي اضافه كرد: از همه مهمتر اين بود كه در كنار اين موفقيت ها برخلاف گذشته كه برخي ورزشكاران ناخواسته درگير دوپينگ مي شدند با كمك فدراسيون پزشكي ورزشي كلاس هايي را برگزار كرديم كه برنامه هاي ما خيلي خوب جواب داد و امروز قهرمانان پاكي در اختيار داريم.
رئيس فدراسيون وزنه برداري از تأسيس دو خانه وزنه برداري در قائمشهر و ساري با همت استاندار مازندران خبر داد كه قطعاً نام خانه وزنه برداري قائمشهر بهداد سليمي خواهد بود، تأكيد كرد: اينكه توانستيم در لندن پرچم ايران را به اهتزاز درآوريم باعث غرور بود و اميدواريم با افزايش امكانات در استان ها و كشف استعدادها در دوره هاي بعدي المپيك نتايج بهتري كسب كنيم.ما اين موفقيت بزرگ را به مردم عزيز و رهبر معظم انقلاب تقديم مي كنيم.
وي در خصوص حفظ سرمايه هاي ورزش ادامه داد: بايد از امثال بنا حمايت كرد و آن را به هر طريقي حفظ كرد، زيرا ما با تلاش هاي اين مربي در رشته اي سه طلا گرفتيم كه يك روز آرزوي گرفتن مدال در آن داشتيم. مربيان مانند ورزشكاران بسيار زحمت مي كشند و به عقيده من 100 ميليون تومان پاداش كمي براي آنهاست و بايد بهترين ها را براي شان درنظر گرفت.
رضازاده از جلسه اي ويژه در لندن بين مسئولان فدراسيون وزنه برداري و مسئولان وزارت ورزش و كميته المپيك براي حمايت از مربيان ايراني خبر داد و در پايان گفت: افتخار مي كنم با مربي ايراني بهترين نتيجه تاريخ وزنه برداري را گرفتيم. باقري مي تواند 10 برابر رقمي كه در ايران مي گيرد در كشورهاي ديگر بگيرد اما به خاطر ايران مانده است.
 


پس از كسب طلاي 200 متر

بولت: الان شايسته لقب اسطوره هستم

ستاره سرعت دووميداني جهان پس از كسب دومين طلاي خود در بازي هاي المپيك لندن گفت كه الان ديگر شايسته لقب اسطوره است.
يوسين بولت در فينال دوي 200 متر بازيهاي المپيك لندن هم درخشيد و موفق شد زودتر از ديگر رقباي خود به خط پايان برسد و طلاي اين ماده را هم به گردن آويزد.
بولت كه چند روز پيش هم طلاي دوي 100 متر را از آن خود كرد و بار ديگر عنوان سريعترين دونده جهان را به خود اختصاص داد پس از كسب دومين مدال طلاي خود با بيان اينكه بسيار خوشحال است گفت: بعد از پشت سر گذاشتن يك فصل سخت و طاقت فرسا به آنچه كه مي خواستم دست يافتم. احساس بسيار خوبي دارم.
وي افزود: جامائيكا ثابت كرد كه سريعترين دوندگان در جهان را دارد. نمي خواهم بگويم كه سريعتر از من نخواهد آمد فقط مي خواهم از اين لحظات لذت ببرم. اين لحظات هيچگاه از خاطره ام فراموش نخواهد شد. بايد اعتراف كنم كه در رقابت امروز از ناحيه كمر احساس درد مي كردم اما خوشبختانه توانستم در اين ماده هم عنوان قهرماني را به دست آورم. الان ديگر شايسته لقب اسطوره هستم.
بولت 200 متر را در اين رقابت با زمان 19 ثانيه و 32 صدم ثانيه طي كرد و زودتر از ديگران از خط پايان گذشت. بولت در حالي سريعتر از هموطنش بليك از خط پايان گذشت كه مي توانست به راحتي ركورد اين ماده را جابجا كند، اما در ده متر آخر تمام توانش را استفاده نكرد و با اين وجود طلا گرفت.
در اين ماده پس از بولت، بليك هموطن بولت همانند رقابت صدمتر به نشان نقره رسيد و يك دونده جامائيكايي ديگر به نشان برنز رسيد!


اضافه شدن مربي بلژيكي و يك بازيكن جديد دو رگه به تيم ملي فوتبال

در نخستين روز از حضور تيم ملي فوتبال ايران در اردوي مجارستان، هادي عقيلي، رضا قوچان نژاد و بدنساز جديد تيم ملي به اردو ملحق شدند.
نام مربي جديد بدنسازي كه جانشين ميك مكدرموت شده است بارت كاوبرگ و اهل كشور بلژيك است. وي پيش از نخستين تمرين تيم ملي و در اردوي مجارستان، در جلسه اي با حضور كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي ايران و ساير اعضاي كادرفني شركت كرد و كي روش شرح وظايف دقيق و برنامه تمرين را براي او تشريح كرد.
تمرين نخست تيم ملي فوتبال ايران در مجارستان، بعدازظهر روز پنجشنبه با حضور 20 بازيكن حاضر در اردو زير نظر كارلوس كي روش سرمربي و ساير اعضاي كادرفني در محل كمپ تيم هاي مجارستان برگزار شد. در اين تمرين ابتدا كي روش رضا قوچان نژاد و بدنساز جديد تيم ملي را به ساير بازيكنان معرفي و سپس دقايقي براي آنان صحبت كرد و سپس بازيكنان زير نظر كاوبرگ بدن هاي خود را گرم كرده و آماده تمرين شدند.
اين تمرين شاداب كه در يك هواي خوب و زمين چمن باكيفيت كمپ تيم ملي مجارستان انجام شد، تمرين نسبتا سبكي بود كه هم خستگي سفر از ايران به مجارستان از تن بازيكنان خارج شود و هم آنان آماده تمرين سنگين روزهاي بعد شوند.
در اين تمرين كليه بازيكنان به ويژه قوچان نژاد كه براي نخستين بار در اردوي تيم ايران حضور يافته بود، با طراوت و انگيزه زيادي تمرين كردند.


روي خط المپيك

دستور احمدي نژاد براي تقدير شايسته از عبدولي
رئيس جمهور به وزير ورزش و جوانان دستور داد به دليل برخورد ناعادلانه با سعيد عبدولي در مسابقات كشتي فرنگي المپيك لندن پاداش مدال طلا براي اين كشتي گير جوان در نظر گرفته شود.
رئيس جمهور به وزير ورزش و جوانان دستور داد، نظر به شايستگي هاي سعيد عبدولي، قهرمان كشتي فرنگي كشور و برخورد ناعادلانه با وي در المپيك، مدال اين كشتي گير جوان طلا محسوب شده و مورد تقدير شايسته قرار گيرد. متن اين دستور به شرح زير است:
بسمه تعالي
جناب آقاي عباسي
وزير محترم ورزش و جوانان
با سلام و احترام
نظر به شايستگي هاي قهرمان كشتي فرنگي كشور جناي آقاي سعيد عبدولي و درخشش وي در بازي هاي المپيك و با توجه به برخورد ناعادلانه كه نسبت به او انجام شده است، حسب دستور رياست محترم جمهوري لازم است مدال ايشان طلا محسوب شده و مورد تقدير شايسته قرار گيرد.
سعيد عبدولي، كشتي گير شايسته كشورمان در دومين مسابقه خود در جريان پيكارهاي وزن 66 كيلوگرم مسابقات كشتي فرنگي بازي هاي المپيك 2012 لندن با ناداوري مغلوب حريف فرانسوي شد و از دستيابي به مدال در اين رقابت ها بازماند.
آرزو حكيمي حذف شد
كاياك سوار ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن در رقابت هاي 200 متر اين ماده در گروه دوم آخر شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به لندن، آرزو حكيمي، نماينده قايقراني ايران در رقابت هاي كاياك 200 متر بازي هاي المپيك 2012 لندن با زمان 44 ثانيه و 576 هزارم ثانيه در گروه خود آخر و از گردونه اين رقابت ها حذف شد. در اين گروه نماينده اسپانيا با زمان 41 ثانيه و 263 هزارم ثانيه اول شد و به مرحله بعدي راه يافت.
امروز؛ روز اختصاصي آزادكاران
كاروان ورزش ايران رقابت هاي خود در شانزدهمين روز بازي هاي المپيك 2012 لندن را به مبارزه سه كشتي گير آزادكار دنبال مي كند. برخلاف ديروز كه ورزشكاران كاروان ايران در رشته هاي تكواندو، كشتي آزاد و كاياك يك نفره 200 بانوان رقابت هاي خود در بازي هاي المپيك را دنبال كردند، امروز فقط كشتي گيران آزادكار در ميدان المپيك با حريفان خود مبارزه مي كنند. در شانزدهمين روز بازي هاي المپيك لندن كه امروز برگزار مي شود، مسعود اسماعيل پور، احسان لشگري و كميل قاسمي رقابت با حريفان خود را آغاز مي كنند.
خادم: فيلا نسبت به ما حساس شده است.
رسول خادم پس از وزن كشي كشتي گيران ايراني گفت: كشتي گيران آزادكار ما بايد هرچه هنر دارند، روي تشك به نمايش بگذارند.
مدير تيم هاي ملي كشتي ايران اظهار كرد: متاسفانه كار ما در رقابت هاي آزاد سخت است و ما فشار زيادي را تحمل مي كنيم. از يك طرف به خاطر موضوع عبدولي، نامه ها و پيغام هاي زيادي به مسئولان فدراسيون جهاني و رئيس اين فدراسيون رسيده كه چندان به نفع ما نيست. اين باعث شده كه هيئت رئيسه فيلا و داوران نسبت به ما حساس شوند. از طرف ديگر عملكرد خوب كشتي فرنگي كه باعث افتخار ماست، باعث شده كمي فشارها و استرس هاي آزادكاران بيشتر شود تا آنها بتوانند چنين موفقيتي را به دست آورند؛ بنابراين فشار از چند جهت به ما وارد مي شود. خادم ادامه داد: ما در اين چند ماه و در اين مدت كوتاه كه تيم ملي كشتي را در اختيار گرفتيم، برنامه ريزي جدي را انجام داديم تا بتوانيم تيم را در شرايط خوبي قرار دهيم. فردا روز ارزيابي نهايي ماست و بچه ها بايد هنر فني و كشتي ايراني را بر روي تشك به نمايش بگذارند.
صعود آمريكا به صدر جدول و حضور ايران در رده چهاردهم
آمريكا با دست آوردن 5 طلا در روز پنجشنبه بالاتر از چين در صدر جدول توزيع مدال المپيك ايستاد.
كاروان ورزشي آمريكا در پايان رقابت هاي روز پنجشنبه با كسب 5 مدال طلا، تعداد طلاهايش را به عدد 39 رساند و از چين جلو افتاد. در رقابت هاي روز پنجشنبه آمريكايي ها دو طلا در دووميداني، يك طلا در فوتبال زنان، يك طلا در واترپولو و يك طلا در بوكس به دست آوردند. نماينده قاره كهن اما تنها دو طلا در بوكس و شيرجه به دست آورد و از آمريكا عقب افتاد. كاروان ورزشي ايران نيز در رقابت هاي پنجشنبه يك نشان نقره توسط باقري معتمد در رقابت هاي تكواندو به دست آورد و با 4 طلا، 4 نقره و يك برنز در جايگاه چهاردهم ايستاد. جدول رده بندي مدال هاي المپيك تا پايان روز پنجشنبه به اين شرح است:
1-آمريكا (39 طلا، 25نقره، 26 برنز)
2-چين (37 طلا، 24 نقره، 19برنز)
3-بريتانيا (25 طلا، 13نقره، 14برنز)
وزنه برداري ايران نايب قهرمان المپيك شد
تيم ملي وزنه برداري ايران براي دومين بار توانست عنوان نايب قهرماني المپيك را بدست آورد.
در پايان رقابتهاي وزنه برداري المپيك لندن، تيم ملي مردان ايران براي دومين بار توانست عنوان نايب قهرماني المپيك را بدست آورد. تيم ملي وزنه برداري مردان ايران در سي امين دوره بازيهاي المپيك در شهر لندن، با 122 امتياز عنوان نايب قهرماني را پس از چين بدست آورد. بنابر امتيازهاي اعلام شده در پايان رقابتهاي وزنه برداري، شش وزنه بردار كشورمان به ترتيب امتيازهاي زير را به دست آوردند:
كيانوش رستمي (مدال برنز دسته 85 كيلوگرم): 23امتياز
سهراب مرادي (در دسته 85كيلوگرم حذف شد): بدون امتياز
سعيد محمدپور (نفر پنجم دسته 94كيلوگرم): 21 امتياز
نواب نصيرشلال (مدال نقره وزن 105كيلوگرم): 25 امتياز
سجاد انوشيرواني (مدال نقره وزن 105+كيلوگرم): 25 امتياز
بهداد سليمي (مدال طلاي وزن 105+كيلوگرم): 28 امتياز
بدين ترتيب تيم ملي وزنه برداري ايران براي دومين بار در تاريخ اين رشته ورزشي عنوان نايب قهرماني المپيك را بدست آورد. در اين رقابتها تيم ملي وزنه برداري چين با 128امتياز در مكان نخست قرار گرفت و تيم كره شمالي با 109 امتياز سوم شد. اين نتايج نشان مي دهد اگر سهراب مرادي رقابتش را با موفقيت به اتمام مي رساند، تيم ملي وزنه برداري ايران قهرمان المپيك مي شد.تيم ملي وزنه برداري ايران در بازيهاي المپيك 2000 سيدني با تركيب مهدي پانزوان، محمدحسين برخواه، شاهين نصيري نيا، كوروش باقري، حسين توكلي و حسين رضازاده با رسيدن به دو مدال طلا به عنوان نايب قهرماني المپيك رسيده بود.
مشخص شدن چهره 4 تيم پاياني بسكتبال مردان
چهره تيم هاي مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال المپيك در بخش مردان مشخص شد.
پيكارهاي بسكتبال المپيك در بخش مردان در مرحله يك چهارم نهايي برگزار شد كه در يكي از اين ديدارها، تيم قدرتمند آمريكا مدافع عنوان قهرماني المپيك موفق شد با نتيجه 119 بر 86 استراليا را درهم بكوبد و مقتدرانه راهي مرحله نيمه نهايي شود.در ديداري ديگر، آرژانتين با نتيجه 82 بر 77 از سد برزيل عبور كرد تا در مرحله بعد حريف آمريكا شود.فرانسه نيز در ديدار مقابل اسپانيا با نتيجه 59 بر 66 شكست را متحمل شد تا ماتادورها راهي مرحله بعد شوند.روسيه نيز در ديدار مقابل ليتواني با نتيجه 83 بر 74 پيروز شد تا در مرحله نيمه نهايي با اسپانيا روبرو شود.
روزبهاني: به مادرم قول مدال دادم اما نتوانستم
بوكسور وزن منهاي 81 كيلوگرم تيم ملي گفت: مقابل حريفم چيزي كم نداشتم اما شرمنده مردم و مربيان شدم و اميدوارم مرا ببخشند. احسان روزبهاني پس از شكست برابر بوكسور قزاقستاني و عدم راهيابي به نيمه نهايي گفت: واقعاً شرمنده مربيان شدم. توان حرف زدن ندارم. مربيان خيلي برايم زحمت كشيدند اما از يك جهت خيالم راحت است كه در مقابل اين حريف چيزي كم نگذاشتم.وي كه در پايان مسابقه با چشمان گريان رينگ را ترك كرد، ادامه داد: شايد اسير تجربه او شدم. از مردم ايران عذرخواهي مي كنم. اميدوارم از اينكه مدال نگرفته ام مرا ببخشند.روزبهاني تصريح كرد: از مادرم عذرخواهي مي كنم چون قبل از سفر به المپيك به او قول داده بودم كه با مدال برمي گردم اما نتوانستم.
جايزه ويژه عباسي براي مظاهري و عبدولي
محمد عباسي وزير ورزش و جوانان گفت: براي سعيد عبدولي و علي مظاهري بابت اتفاقاتي كه افتاد خيلي نگران شديم و حتماً براي آنها جايزه ويژه در نظر داريم.وزير ورزش گفت: بعضي از رشته ها بايد با حضور در المپيك تجربيات زيادي كسب كنند مثلاً برخي از ورزشكاران با حضور در المپيك به تجربيات آنها افزوده مي شود. اگر در فضاي بزرگي مثل المپيك قرار بگيرند آينده روشني دارند.
رحيمي حذف شد
آزادكار وزن 55 كيلوگرم كشتي كشورمان در بازي هاي المپيك 2012 لندن به دليل ناكامي حريف هندي در راه رسيدن به فينال، از رسيدن به گروه شانس مجدد اين وزن بازماند. حسن رحيمي كه عصر ديروزدر نخستين ديدار خود در پيكارهاي وزن 55 كيلوگرم مسابقات كشتي آزاد بازي هاي المپيك 2012 لندن موفق به شكست حريف مغول شده بود در دومين ديدار برابر حريف هندي خود مغلوب شد تا چشم انتظار راهيابي اين آزادكار هندي به فينال بماند.متاسفانه با ناكامي اين آزادكار هندي در راه رسيدن به فينال، رحيمي هم از رسيدن به گروه شانس مجدد بازماند و در عين شايستگي از گردونه رقابت هاي وزن 55 كيلوگرم المپيك 2012 لندن حذف شد. «آميت كومار» در مرحله يك چهارم نهايي به حريفي از گرجستان باخت.
شگفتي بزرگ در تكواندو با شكست لوپز رقم خورد
تكواندوكار نامدار آمريكايي كه براي كسب چهارمين مدال المپيك خود راهي لندن شده بود اولين ديدارش در مسابقات تكواندوي اين بازي ها را به نماينده آذربايجان واگذار كرد.
روز سوم از رقابت هاي تكواندوي بازي هاي المپيك 2012 لندن با ثبت يك شگفتي آغاز شد. «استيون لوپز» كه پنج مدال طلاي جهاني و دو مدال طلا و يك برنز المپيك را در كارنامه خود دارد، در اولين ديدارش در پيكارهاي تكواندوي المپيك لندن مقابل «رامين عزيزف» از آذربايجان قرار گرفت و در پايان راند سوم با نتيجه 3 بر 2 بازنده شد.اين ديدار در وزن 80- كيلوگرم مسابقات تكواندوي المپيك لندن با برتري يك بر صفر لوپز آغاز شد ولي »عزيزف« در ادامه جبران كرد و با دو امتيازي كه در راند دوم كسب كرد برتري خود را روي تابلوي امتيازات ثبت كرد و در راند سوم هم هر دو تكواندوكار يك امتياز كسب كردند تا نماينده آذربايجان به برتري 3 بر 2 برسد و به دور دوم مسابقات راه يابد.
حدادي: هميشه كسب اولين ها سخت است
دارنده مدال نقره پرتاب ديسك المپيك 2012 لندن معتقد است دووميداني كاران ايراني مي توانند در ماده هاي ديگر اين رشته مدال هاي المپيك را از آن خود كنند. احسان حدادي كه موفق شد مدال نقره پرتاب ديسك المپيك را كسب كند با بيان اينكه هميشه كسب اولين ها سخت است افزود: اميدوارم با مدالي كه من در المپيك گرفتم اين مسير براي بقيه ماده هاي رشته هاي دووميداني نيز باز شود و بتوانيم به مدال آوري در دوره هاي بعدي المپيك ادامه دهيم.حدادي همچنين درباره پرتابش در مرحله نهايي المپيك بيان كرد: من تمام سعي و تلاشم را كردم و پرتاب اولم پرتاب خوبي بود. همچنين در يكي از پرتاب هايم بالاي 68 متر انداختم اما با توجه به اينكه خطاي كوچكي را مرتكب شدم ديگر نتوانستم به مدال طلا برسم. در پايان مي خواهم از تمام كساني كه برايم زحمت كشيدند تا بتوانم اين مدال را كسب كنم تشكر كنم.
چين از يك طلاي پينگ پنگ هم نگذشت!
با پايان رقابت هاي پينگ پنگ بازي هاي المپيك چيني ها تمام طلاهاي اين رشته را درو كردند تا اقتدار خود را بار ديگر ثابت كنند.
رقابت هاي پينگ پنگ در چهار ماده برگزار شد و به پايان رسيد كه در هر چهار ماده ورزشكاران چين نشان هاي طلا را به دست آوردند و البته در دو ماده نقره هم نصيب آن ها شد!در فينال تمام چيني انفرادي مردان ژان جايك نفر اول رنكينگ جهان مقابل هم وطنش وانگ هائو نفر دوم جهان به برتري رسيد تا نشان هاي طلا و نقره انفرادي بين ورزشكاران چين تقسيم شود.پينگ پنگ باز آلماني در اين ماده به مدال برنز رسيد. در رقابت هاي تيمي مردان تيم چين حريف كره اي خود را به آساني شكست داد و به نشان طلا رسيد.تيم دو نفره آلمان نيز با غلبه بر هنگ كنگ به نشان برنز تيمي مردان دست يافت.
ساعي: نمي دانم چه بگويم !
مدير فني تيم ملي تكواندو در مورد شكست يوسف كرمي در المپيك گفت: امروز، روز يوسف نبود. هادي ساعي اظهار كرد: وقتي يك روز، روز ورزشكار نباشد همين مي شود. صبح كه تمرين مي كرديم شرايطش خيلي خوب بود، به طوري كه وقتي ميت مي گرفتم توان مهار ضربه هاي او را نداشتم.دارنده دو مدال طلاي المپيك در مورد اينكه آيا توقع كسب مدال از يوسف كرمي كار را براي او سخت تر كرده بود؟ گفت: كرمي به دليل اين كه تنها مدال دار المپيكي ايران در كاروان اعزامي به لندن بود انتظارات از او بيشتر شده بود كه همين توقع و انتظارات استرسي را به او وارد مي كرد. نمي دانم چه بگويم و نمي دانم چرا اين اتفاق افتاد.وي ادامه داد: نمي خواهم باخت يوسف كرمي را توجيه كنم اما اين حق را به هر ورزشكاري مي دهم كه در يك روز كه روز بدش باشد نتواند نتيجه بگيرد.قهرمان دو دوره المپيك در پاسخ به اين سوال كه آيا تغيير كادر فني در فاصله چند ماه مانده به بازي هاي المپيك در اين نتايج تاثيرگذار بود؟ يادآور شد: برد و باخت براي يك تيم است. گروه ما و فدراسيون در اين مدت براي المپيك زندگي مي كرديم و تلاش زيادي هم انجام مي داديم. عسگري هم زحمت زيادي كشيد. درست است كه كار ما گروهي است اما در نهايت خود ورزشكار است كه در وسط ميدان بايد تمام برنامه ها را اجرا كند.


مدال هاي ايران دو رقمي شد

صعود مقتدرانه گودرزي به فينال المپيك

آزادكار وزن 74 كيلوگرم كشورمان با برتري در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي كشتي آزاد بازي هاي المپيك 2012 لندن موفق شد به ديدار فينال اين وزن راه يابد و كاروان ورزش ايران را صاحب دهمين مدال در المپيك سي ام كند.
صادق گودرزي آزادكار وزن 74 كيلوگرم كشورمان كه در ديدارهاي قبلي خود موفق به شكست حريفاني از بلغارستان و ازبكستان شده و به مرحله نيمه نهايي رسيده بود، در اين مرحله نيز از سد »گابور هاتوس« از مجارستان گذشت و به فينال اين وزن رسيد.
گودرزي در اين كشتي حساس با نتايج (2 بر صفر) و (2 بر صفر) به پيروزي رسيد تا ضمن راهيابي به فينال وزن 74 كيلوگرم مسابقات كشتي آزاد بازي هاي المپيك 2012 لندن، نخستين مدال كشتي آزاد ايران را در اين رقابت ها مسجل كند.
گودرزي كشتي گير وزن چهارم كشورمان كه 3 مدال نقره و برنز جهان را در كارنامه دارد پس از استراحت در دور اول ،در دور دوم نيز با اقتدار ترزي يف، دارنده مدال برنز المپيك پكن از بلغارستان را شكست داده بود و در دور سوم هم مقابل تيگي يف، نايب قهرمان المپيك 2008 پكن به پيروزي رسيده بود.
در ديگر ديدار نيمه نهايي اين وزن جردن باروس، دارنده مدال طلاي 2011 جهان از آمريكا از سد دنيس چارگوش دارنده دو مدال طلاي 2009 و 2010 جهان از روسيه گذشت و حريف گودرزي در فينال شد. گودرزي يك بار در ديدار فينال جهاني 2011 و يك بار هم در جام جهاني مغلوب اين كشتي گير قدرتمند آمريكايي شده است.
پيش از اين كاروان ورزشي كشورمان در المپيك لندن موفق به كسب 9 مدال؛ چهار طلا، چهار نقره و يك برنز در مسابقات كشتي فرنگي، وزنه برداري، دووميداني و تكواندو شده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14