(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 مرداد 1391 - شماره 20279

تا پايان ماه مبارك رمضان ستاد ديه 210 جشن گلريزان برگزار مي كند
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد :
 10 هزار يتيم تحت پوشش اين نهاد منتظر حامي هستند
ابلاغ نظام نوين پرداخت بيمارستاني تا 2 ماه آينده
شهداي ايراني نام خياباني در مزار شريف
افزايش وام اشتغال مددجويان از 10 به 15 ميليون تومان
رئيس سازمان بهزيستي خبر داد
پرداخت مابه التفاوت سهميه بنزين معلولان تا پايان مرداد
حاجي بابايي: استخدام مربيان پيش دبستاني
منوط به 13 ساله شدن نظام تعليم و تربيت است
هشدار معاون دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي:
تعداد مراكز غيرمجاز تهيه غذا از مجاز بيشتر است
نجات دانشجوي انرژي هسته اي از مرگ
بزرگترين مجموعه فرهنگي، هنري منطقه 10 افتتاح مي شود
سرهنگ رستمي خبر داد
لزوم دريافت پلاك جديد خودرو در صورت تغيير محل سكونت مالك
حوادث كوتاه از كشور
رويدادهاي خارجي
سخنگويي خبر داد
 30 هزار معلول در نوبت دريافت خودروي مناسب سازي شده
دستگيري دخل زن 80 ساله در زنجان
سارقان 180 قناري در زنجان دستگير شدند
311 سال حبس براي جوان آمريكايي
ركورد جديد پيرمرد 90 ساله!
فروش مشعل هاي المپيك لندن
عاقبت همبازي شدن با جوجه تيغي
هزينه بازسازي مسجد ميسوري
پليس آگاهي: اين نوجوان 13 ساله را شناسايي كنيد


تا پايان ماه مبارك رمضان ستاد ديه 210 جشن گلريزان برگزار مي كند

رئيس ستاد ديه كشور گفت: تا پايان ماه مبارك رمضان 205 تا 210 جشن گلريزان برگزار خواهد شد.
سيداسدالله جولايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه ستاد ديه اين جشن ها را با حمايت مسئولين و مردم برگزار كرده است در عين حال به برگزاري جشن هاي گل ريزان در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: همانند سال هاي گذشته بيش از 205 جشن گلريزان در سراسر كشور برگزار خواهد شد به طوري كه تاكنون 65 جشن گلريزان با حمايت مسئولين و مردم برگزار شده است.
رئيس ستاد ديه كشور افزود: اولويت ستاد ديه براي آزادي زندانيان بزهكار جرائم غيرعمد و غيركلاهبرداري است.
جولايي حضور مردم در جشن هاي گلريزان را بسيار عالي توصيف كرد و گفت: حضور مردم هر سال نسبت به سال قبل پررنگ تر و پرشكوه تر مي شود و مردم تا نيمه هاي شب در جشن هاي گلريزان حضور دارند و خواهان سهيم بودن اين امر نيكوكارانه هستند.
وي در پايان تصريح كرد: همچنين كودكان نيز در اين جشن ها با قلك هاي پس انداز خود براي آزادي زندانيان نيازمند حضور پررنگي داشتند.


معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد :

 10 هزار يتيم تحت پوشش اين نهاد منتظر حامي هستند

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني كشور گفت: در سطح كشور 10 هزار يتيم بدون حامي تحت پوشش اين نهاد هستند.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، علي محمد ذوالفقاري در آئين افطار ايتام و نخبگان دانش آموز زير پوشش كميته امداد امام خميني هرمزگان افزود: هشت درصد از ايتام بدون حامي زير هفت سال، سه درصد بين هفت تا 12 سال و 50 درصد بين 12 تا 18 سال و مابقي نيز بالاي 18 سال سن دارند.
وي بيان داشت: هم اكنون 270 هزار نفر يتيم در كشور زير پوشش كميته امداد هستند كه 610 هزار حامي از آنها حمايت مي كنند.
ذوالفقاري اظهار داشت: 12 هزار يتيم در كشور از وجود پدر و مادر محرومند و به طور متوسط هر سه ماه يك بار بر ايتام تحت پوشش اضافه مي شود كه نياز به حامي جديد است.
وي گفت: سال گذشته نيز در طرح اكرام ايتام حدود يك هزار و 420 ميليارد ريال براي حمايت و پشتيباني مالي به يتيمان و خانواده هاي نيازمند جذب شد.


ابلاغ نظام نوين پرداخت بيمارستاني تا 2 ماه آينده

معاون درمان وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل نظام نوين پرداخت بيمارستاني تا 2 ماه آينده خبر داد.
حسن امامي رضوي در گفت وگو با فارس، افزود: دستورالعمل نظام نوين پرداخت بيمارستاني براي اصلاح نظام پرداخت بيمارستان ها و بازتوزيع مناسب درآمدهاي بيمارستاني در حال تدوين است و مراحل نهايي خود را طي مي كند.وي گفت: در دستورالعمل قبلي پرداخت بيمارستاني بيشتر به تعداد و ميزان خدمات كاركنان بيمارستان ها توجه مي شد اما در نظام نوين پرداخت بيمارستاني معيارهاي كيفي خدمات و پرداخت براساس عملكرد فرد بيشتر مورد تاكيد قرار مي گيرد و تعداد خدمات كاركنان تنها معيار پرداخت حقوق نخواهد بود.
معاون وزير بهداشت اضافه كرد: دستورالعمل جديد و نظام نوين پرداخت بيمارستاني تا 2 ماه آينده به تمام بيمارستان هاي كشور ابلاغ مي شود.


شهداي ايراني نام خياباني در مزار شريف

سفارت جمهوري اسلامي ايران در كابل طي اطلاعيه اي اعلام كرد يكي از خيابان هاي اصلي شهر مزارشريف در مركز استان بلخ در شمال افغانستان به نام شهداي ايراني نامگذاري شد.
در اين اطلاعيه آمده است: شوراي استان بلخ در سالگرد شهادت 9 ديپلمات و خبرنگار شهيد كشورمان و با هدف گراميداشت ياد و نام شهداي ايران، يكي از خيابان هاي اصلي اين شهر كه متصل به روضه سخي (بارگاه منسوب به حضرت علي(ع)) است را به نام شهداي ايراني نامگذاري كرد.مقامات محلي شهر مزارشريف ضمن استقبال از اين اقدام تاكيد كردند كه خون شهداي مزارشريف سبب نزديكي مردم دو كشور ايران و افغانستان خواهد شد.
8 ديپلمات سركنسولگري كشورمان و خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در 17مردادماه 1377 توسط گروه طالبان به شهادت رسيدند.


افزايش وام اشتغال مددجويان از 10 به 15 ميليون تومان

مدير كل كميته امداد استان تهران از افزايش وام اشتغال مددجويان از 10 به 15 ميليون تومان خبر داد.
تبارك سبحاني در گفت وگو با فارس گفت: در سال جاري مبلغ وام اشتغال مددجويان نسبت به سال گذشته افزايش يافته است به طوري كه سال گذشته 10 ميليون تومان به مددجويان پرداخت مي شد اما امسال قرار است براي ايجاد اشتغال از سوي مددجويان 15 ميليون تومان وام اشتغال پرداخت شود.
مدير كل كميته امداد استان تهران ادامه داد: علاوه بر پرداخت وام اشتغال به مددجويان مجموعه امداد به مددجويان خود نيز وامي را تحت عنوان وام اشتغال پرداخت مي كند كه رقم آن حدود 8 ميليون تومان است.
وي با اشاره به آمادگي كميته امداد براي ثبت نام نيكوكاران و حاميان براي ايتام گفت: از ابتداي ماه مبارك رمضان استان تهران در اين بخش توانسته است اقدامات خوبي را انجام دهد و آمار حاميان خود را نسبت به سال گذشته افزايش دهد.
سبحاني تصريح كرد: در دو دهه گذشته از ماه مبارك رمضان بيش از 7 هزار و 600 حامي به جمع حاميان گذشته ايتام استان تهران اضافه شده است.
سبحاني ادامه داد: با برنامه ريزي انجام شده تا پايان ماه مبارك رمضان بنا داريم آمار حاميان امسال خود را به 20 هزار نفر افزايش دهيم و اين در حالي است كه در حال حاضر بسياري از ايتام تحت پوشش كميته امداد استان تهران بيش از 2 تا 3 حامي دارند.
مدير كل كميته امداد استان تهران ادامه داد: در سال جاري و با توجه به مصوبه استانداري قرار است تا پايان سال 11 هزار و 500 فرصت شغلي براي مددجويان فراهم شود.


رئيس سازمان بهزيستي خبر داد

پرداخت مابه التفاوت سهميه بنزين معلولان تا پايان مرداد

رئيس سازمان بهزيستي كشور از پرداخت مابه التفاوت سه ماهه نخست سهميه بنزين معلولان با بنزين آزاد از محل اعتبارات داخلي سازمان بهزيستي كشور تا پايان مرداد ماه خبر داد.
همايون هاشمي در گفت وگو با ايسنا گفت: مابقي سهميه بنزين با اعتبار اخذ شده از معاونت نظارت راهبردي و برنامه ريزي رياست جمهوري پرداخت مي شود.
وي در ادامه با تأكيد بر اينكه در زمينه اختصاص بودجه مشكلي با معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري نداريم افزود: نگاه آنها هم به حوزه مددجويي نگاهي حمايتي است.
به گفته هاشمي تمامي موافقت نامه هاي مربوط به بودجه سال 91 در حوزه هاي مختلف اعم از توانبخشي، اورژانس اجتماعي و غيره با معاونت برنامه ر يزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري منعقد شده است.
رئيس سازمان بهزيستي همچنين با اشاره به آغاز پرداخت بن هاي سبد كالاي مددجويان سازمان بهزيستي از 17 مردادماه عنوان كرد: براي اين امر 22ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است.
وي تأكيد كرد: به خانواده هاي يك نفره بن 30 هزار توماني، خانواده هاي 2 و 3 نفره بن 50 هزار توماني و به خانواده هاي سه نفره به بالا بن 70 هزار توماني پرداخت مي شود.
رئيس سازمان بهزيستي كشور بااشاره به اينكه هنوز مابه التفاوت افزايش مستمري معلولان و مددجويان در سال 91 پرداخت نشده است، گفت: به محض ابلاغ هيئت وزيران اين افزايش پرداخت مي شود.
همايون هاشمي در گفت وگو با فارس، با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي كشور امسال افزايش 15 درصدي را براي مستمري معلولان در نظر گرفته است، گفت: اين افزايش در حالي است كه خدمات مختلف سازمان بهزيستي نيز افزايش يافته است كه از آن جمله مي توان به خدمات حوزه پيشگيري، توانبخشي و توانمندي اشاره كرد.


حاجي بابايي: استخدام مربيان پيش دبستاني

منوط به 13 ساله شدن نظام تعليم و تربيت است

وزير آموزش و پرورش استخدام مربيان پيش دبستاني در مدارس را منوط به 13 ساله شدن نظام تعليم و تربيت دانست.
حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: براساس روند 33 سال گذشته پيش دبستاني هيچ وقت دولتي نبوده است.
حاجي بابايي گفت: پيش دبستاني هايي كه در مدارس دولتي بودند، در حقيقت از آموزش و پرورش كلاس هاي خالي مدرسه را اجاره مي كردند، يعني اينها اجاره نشين مدارس بودند و كارمند وزارت آموزش و پرورش نيستند.
وي با تاكيد بر اينكه پيش دبستاني از نظر نظارت، محتوا و مجوز زير نظر آموزش و پرورش است، ادامه داد: در گذشته اداره كل پيش دبستاني نداشتيم و بنده آن را ايجاد كردم.
وزير آموزش و پروش اضافه كرد: هم اكنون «اجراي پيش دبستاني» به معاونت مشاركت هاي آموزش و پرورش، «نظارت، پايش و سياست گذاري» را به معاونت ابتدايي و «توليد محتوا» به سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي آموزش و پرورش سپرده شده است.
اين مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه سازمان بهزيستي اعلام كرده است كه 50 هزار نيروي پيش دبستاني دارد، گفت: بنده مطيع قانون هستم و هرچه قانون بگويد، همان كار را انجام مي دهم.وي ادامه داد: در استخدام مربيان پيش دبستاني دو حالت وجود دارد به اين معني كه يا اين مربيان استخدام شده و وارد آموزش و پرورش شوند كه در ابتدايي، راهنمايي و متوسطه تدريس كنند يا استخدام شوند تا در پيش دبستاني بمانند.
 


هشدار معاون دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي:

تعداد مراكز غيرمجاز تهيه غذا از مجاز بيشتر است

معاون امور بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با انتقاد و هشدار نسبت به رعايت نكردن اصول بهداشتي توسط بسياري از مراكز تهيه غذا(كترينگ ها) گفت: متاسفانه تعداد كترينگ هاي غذايي غيرمجاز بيشتر از كترينگ هاي مجاز است.
احمدرضا فرسار در گفت وگو با فارس با اشاره به فعاليت حدود 120 تا 150 مراكز تهيه غذا در زيرمجموعه جغرافيايي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي افزود: معاونت امور بهداشتي فقط وظيفه رسيدگي به امور بهداشتي اين مراكز را برعهده دارد و از نظر بررسي جواز صدور پروانه فعاليت كه برعهده اتحاديه هاي مربوطه است طبق قانون نمي تواند ورود كند.
فرسار تصريح كرد: متاسفانه به دليل اينكه در برخي مواقع قيمت هاي غذايي اينگونه مراكز تهيه غذا پائين تر از حد قيمت معمول بازار است مردم نيز براي خريد از اين مراكز گمراه مي شوند.
وي از اداره ها، شركت ها و حتي خانواده ها درخواست كرد كه قبل از ارائه سفارش براي تهيه غذا از كترينگ ها حتما پروانه كسب آنان را رويت و بررسي كنند.


نجات دانشجوي انرژي هسته اي از مرگ

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مهندس رشته الكترونيك جانش را فداي برادرش كه دانشجوي رشته انرژي هسته اي است، كرد.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: دو برادر خرم آبادي به نام هاي «ميثم شكاري» 23 ساله مهندس رشته الكترونيك و «وهاب شكاري» 21 ساله دانشجوي ترم 5 رشته انرژي هسته اي كه به اتفاق دوستان شان به تفريحگاه آبشار بيشه در حومه خرم آباد رفته بودند، هنگامي كه وهاب مشغول شنا بود، براثر شتاب آب رودخانه غرق شد كه ميثم سراسيمه به داخل رودخانه پريد و وي را نجات داد اما بر اثر شدت سردي آب خود دچار ايست قلبي شد و جان خود را از دست داد.
سرتيپ «كاظم عليزاده» افزود: جنازه ميثم پس از 18 ساعت با تلاش نيروهاي غواص، آتش نشاني و اهالي محل از رودخانه پيدا و خارج شد.


بزرگترين مجموعه فرهنگي، هنري منطقه 10 افتتاح مي شود

مجموعه شهيد حبيب غني پور به عنوان بزرگترين مجموعه فرهنگي، هنري منطقه 10 واقع در خيابان قزوين با اعتبار 80 ميليارد ريال به زودي افتتاح مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 10، فرامرز عظيمي شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: رويكرد منطقه در احداث مجموعه هاي فرهنگي، لحاظ كردن خواسته ها و نيازهاي شهروندان و استفاده بهينه از تمامي ظرفيت هاي مكاني و فضاهاي موجود است كه در مجموعه شهيد غني پور تمام اين موارد در نظر گرفته شده و شهروندان منطقه و حتي خارج از منطقه مي توانند از خدمات ارائه شده و امكانات اين مركز استفاده كنند.
شهردار منطقه تصريح كرد: اين مجموعه با 7200 متر مربع زيربنا يكي از مجموعه هاي منحصر به فرد اين منطقه است كه طبق آخرين دستاوردهاي روز با اعتبار 80 ميليارد ريال احداث و تجهيز شده است.
عظيمي در ارتباط با مشخصات اين مجموعه گفت: مجتمع شهيد غني پور در دو طبقه داراي امكاناتي از قبيل، كتابخانه با دو سالن مجزا براي استفاده همزمان آقايان و بانوان، فضاهاي آموزشي، بخش هاي مختلف هنري مانند سالن تمرين نمايش، سالن گريم، خانه سلامت، خانه اسباب بازي، سالن آي تي، اتاق كنفرانس و سالن آمفي تئاتر با 400 نفر ظرفيت است.
وي ديگر امكانات اين مركز را احداث پاركينگ طبقاتي برشمرد و خاطرنشان كرد: براي رفاه حال شهروندان و مراجعان دو طبقه پاركينگ با ظرفيت 150 خودرو در نظر گرفته شده همچنين احداث سالن آمفي تئاتر روباز در بام مجموعه با گنجايش 600 نفر مخاطب از ديگر امكانات اين مجموعه است.
وي يادآور شد: مساحت فضاي سبز اين مجموعه نيز 7400 متر مربع است.
 


سرهنگ رستمي خبر داد

لزوم دريافت پلاك جديد خودرو در صورت تغيير محل سكونت مالك

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور از ضرورت دريافت پلاك جديد براي خودروهايي كه مالكان آنها محل سكونت خود را به شهرستاني جديد انتقال داده اند، خبر داد.
سرهنگ احمد رستمي در گفت وگو با فارس گفت: مالكان خودرو در صورت تغيير محل سكونت دائمشان از شهرستاني به شهرستان ديگر بايد با مراجعه به مراكز صدور پلاك نسبت به دريافت پلاك اقدام و پلاك متعلق به شهرستان محل سكونت قبلي را فك كنند.
وي ادامه داد: افراد ملزم هستند با تغيير آدرس، نشاني جديد خود را به دفاتر پليس+10 اطلاع دهند تا در سامانه، پلاك جديد براي آنها در نظر گرفته شود.رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور گفت: برخي افراد هستند كه به دليل نوع موقعيت شغلي خانه اي در يك شهرستان و خانه اي در شهرستاني ديگر دارند لذا براي اين افراد نيز در سامانه شماره گذاري پليس راهور فضايي فراهم شده تا در صورتي كه آنها داراي دو خودرو باشند هر دو خودرو با توجه به نشاني هاي دائمي در شهرستان هاي مورد نظر پلاك دريافت كنند.وي خاطرنشان كرد: اين دسته از افراد براي دريافت پلاك بايد مدارك احراز سكونت خود را به مراكز تعويض پلاك تحويل دهند.رستمي گفت: كساني كه به صورت موقتي در بين شهرستان هاي مختلف در حال تردد هستند نياز به تعويض پلاك ندارند.
 


حوادث كوتاه از كشور

صياد غيرمجاز صيد شد
اروميه- خبرنگار كيهان: جوان 32 ساله بانه اي هنگام صيد غيرمجاز ماهي در رودخانه زاب سردشت جان خود را از دست داد. علت حادثه برق گرفتگي از ژنراتور مورد استفاده در شكار عنوان شده است.
زلزله در آرين شهر
ايرنا- زلزله اي به قدرت 1/4 درجه ريشتر بامداد روز جمعه آرين شهر در استان خراسان جنوبي را لرزاند. مركز دقيق زمين لرزه 25 كيلومتري آرين شهر، 34 كيلومتري قاين و 35 كيلومتري زهان گزارش شده است.
زورگيري در خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان: 3 نفر سارق به عنف در شهرستان هويزه شناسايي و به دام افتادند. متهمان با خودرو سواري طعمه هاي خود را سوار كرده، و در بين راه دست به سرقت عنف مي زدند.
 


رويدادهاي خارجي

غارت فروشگاه هاي اسپانيا
روز پنجشنبه به شماري از فروشگاههاي اسپانيا يورش برده شد و اين فروشگاهها غارت شدند.
غارتگران اين فروشگاهها مدعي شدند كالاهاي غارت شده را ميان افراد نيازمند توزيع خواهند كرد.
اين فروشگاهها در منطقه «آندالوسيا» واقع است كه به شدت از بحران اقتصادي اسپانيا ضربه ديده است.
اسپانيا يكي از بدترين ركوردهاي اقتصادي خود را در سال هاي اخير پشت سر مي گذارد. بيكاري در اين كشور به 34 درصد رسيده است.
با تشديد بحران اقتصادي و افزايش بي سابقه نرخ بيكاري در اسپانيا، دولت براي كمك به برون رفت از اين بحران، تصميم گرفته سفارتخانه هاي خود را در سراسر جهان بويژه كشورهاي ثروتمند اروپا براي فروش خانه و املاك فعال كند.
به عقيده كارشناسان، يكي از دلايل عمده وقوع بحران اقتصادي در اسپانيا، ساخت انبوه مسكن در نقاط مختلف اين كشور بويژه شهرها و نقاط ساحلي است كه بسيار بيش از تقاضا بوده كه رونق خود را از دست داده و ركود موجود در بازار نيز عملا اقتصاد ملي را به فروپاشي كشانده است.
اين ركود موجب شده، بسياري از خانه ها فروش نرود و با فقدان سرمايه و افزايش بدهي ها، ديگر پروژه ها نيز دچار ركود شود.
اين وضعيت به اخراج كارگران در بخش مسكن و صنايع مرتبط منجر شده است و با گسترش بيكاري، بسياري از مردم نيز قادر به پرداخت اقساط خانه هاي خود نيستند.
از سوي ديگر، مصادره گسترده خانه هاي داراي بدهي از سوي بانك ها، عملا ركود بيشتر در بازار مسكن را تقويت كرده و در نتيجه، افت شديد قيمت املاك در اسپانيا بيش از دو سوم نسبت به قيمت آن در سه سال پيش است.
آمارهاي رسمي اعلام شده نشان مي دهد كه در زمان حاضر فقط در مناطق ساحلي اسپانيا بيش از 687 هزار باب خانه منتظر مشتري است و اين رقم هر روز افزايش مي يابد.


سخنگويي خبر داد

 30 هزار معلول در نوبت دريافت خودروي مناسب سازي شده

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از ثبت نام 30 هزار نفر معلول براي دريافت خودروي مناسب سازي شده در كشور خبر داد.
«يحيي سخنگويي» در گفت وگو با ايرنا افزود: اين در حالي است كه بهزيستي كشور در مرحله نخست واگذاري خودورهاي مناسب سازي شده، فقط اسامي چهار هزار و 700 نفر را پذيرش خواهد كرد.
وي با بيان اينكه خودروي مناسب سازي ياد شده توليد داخل نيست، گفت: اين خودرو داراي 30 ميليون تومان معافيت گمركي است كه اين مبلغ را دولت پرداخت خواهد كرد.
وي با بيان اينكه اولويت واگذاري اين خودروها به افراد معلول بر اساس ميزان و شدت معلوليت است، گفت: معلولاني كه خود قادر به رانندگي هستند از جمله افرادي هستند كه در اولويت دريافت خودروي مناسب سازي شده قرار دارند.
اين مسئول در سازمان بهزيستي گفت: ما بايد فهرست افراد مورد نظر خود را به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كنيم و آنها نيز اسامي را به اداره گمرك ارجاع دهند.
سازمان بهزيستي در حوزه توانبخشي، بيش از يك ميليون نفر را تحت پوشش خود دارد.


دستگيري دخل زن 80 ساله در زنجان

زنجان-خبرنگار كيهان-
فرمانده انتظامي شهرستان زنجان از دستگيري سارق سابقه دار 80 ساله به جرم دخل زني خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرمانده انتظامي استان زنجان، سرهنگ حسين عبدي در تشريح اين خبر اظهار كرد: روز گذشته فردي از طريق فوريت هاي پليسي 110 از وجود سارق دخل زن در يكي از مغازه هاي واقع در چهار راه انقلاب خبر داد.
وي گفت: بلافاصله ماموران كلانتري 12 زنجان به محل اعلامي اعزام شده و موضوع را مورد بررسي قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان زنجان خاطرنشان كرد: با راهنمايي مالباخته، پير مردي 80 ساله كه از سارقان سابقه دار بود به اتهام دخل زني از مغازه دستگير، و به كلانتري منتقل شد.
«عبدي» ادامه داد: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به دخل زني از مغازه شاكي اعتراف كرد و در بازرسي از وي مبلغ 22 ميليون و 450 هزار ريال وجه نقد كشف شد. فرمانده انتظامي زنجان در ادامه از دستگيري 4 سارق و كشف يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه خبرداد و گفت: همچنين با تلاش ماموران انتظامي شهرستان يك سارق داخل خودرو، 3 سارق ساختمان هاي نيمه كاره و يك سارق موتورسيكلت شناسايي، دستگير و يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف شد.


سارقان 180 قناري در زنجان دستگير شدند

زنجان-خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان زنجان از دستگيري 3 فرد به اتهام سرقت 140 قطعه قناري به ارزش 800 ميليون ريال خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرمانده انتظامي استان زنجان ، سرهنگ «مصطفي طلوعي» افزود: ماموران آگاهي زنجان در پي شكايت فردي مبني بر اينكه 140 قطعه قناري از مغازه اش به سرقت رفته پيگيري موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي در ادامه تصريح كرد: با اطلاع پليس از اين شكايت تحقيقات در اين زمينه آغاز شد و ماموران با كار اطلاعاتي و پليسي رد پاي 3 سارق را در اين پرونده شناسايي كردند.
رئيس پليس آگاهي زنجان افزود: در پي شناسايي اين متهمان دستور دستگيري آنان صادر و با تعقيب و مراقبت هاي شبانه روزي در يك اقدام ضربتي و غافلگيرانه هر 3 متهم به نام هاي «ر-الف»، «م-م» و «ج-م» دستگير شدند.
وي با اعلام اينكه در بازرسي از منزل متهمان 42 قطعه قناري مسروقه كشف شد خاطرنشان كرد: آن ها در بازجويي هاي صورت گرفته به سرقت 140 قطعه قناري اعتراف كردند و از طريق دادسرا روانه زندان شدند.


311 سال حبس براي جوان آمريكايي

قاضي دادگاه كاروليناي شمالي، جوان 24 ساله اي را به جرم تيراندازي در يك رستوران كه به مرگ يك پسربچه 4 ساله و مجروح شدن 5 نفر ديگر منجر شد، به 311 سال حبس محكوم كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، اين مرد 24 ساله آمريكايي در حادثه تيراندازي در حياط خلوت يك رستوران در ايالت «كاروليناي شمالي» كه به مرگ يك پسربچه 4 ساله و زخمي شدن 5 نفر ديگر منجر شد، مجرم شناخته و به 311 سال زندان محكوم شد.
در اين خبر آمده است كه «دوريس شاكلي» قاضي دادگاه، تيراندازي در اين رستوران را «بي رحمانه» و «بي معني» توصيف كرد و «اورلاندو لوپز» جوان 24 ساله آمريكايي را كه عامل اين تيراندازي بود، به 311 سال حبس محكوم نمود.اين خبرگزاري در ادامه نوشته است كه لوپز به قتل درجه يك و ساير اتهامات در تيراندازي ماه ژوئن سال 2011 ميلادي در كاروليناي شمالي محكوم شد؛ مقامات مربوطه اعلام كرده اند كه لوپز به همراه «پائول برادن» 22 ساله از حياط خانه اي به سمت مردمي كه در رستوران حضور داشتند، تيراندازي كرده اند.در جريان اين تيراندازي «اسكايلر رپ» پسربچه اي 4 ساله كشته شد و 5 فرد بزرگسال از جمله مادر اين پسر بچه زخمي شدند.در اين خبر آمده است كه به نظر مي رسد كه اين تيراندازي در اوج دشمني ميان دو خانواده صورت گرفته است.برادن 22 ساله نيز به اتهاماتي شبيه لوپز متهم شده و قرار است كه دادگاه درباره او حكم صادر كند.
 


ركورد جديد پيرمرد 90 ساله!

هرچند بازي هاي المپيك 2012 لندن با ميليون ها تماشاگر از سراسر جهان طي هفته گذشته بسيار خبرساز بود ولي در اين ميان يك پيرمرد 90ساله ورزشكار هم در آركانزاس شگفتي آفريد و ركورد جهاني جديدي در پرش با نيزه برجاي گذاشت.
دكتر ويليام بل در حال حاضر ركورد پرش با نيزه را در اين گروه سني در جهان شكسته است علاوه بر آن در گروه سني 75 تا 79، 80 تا 84 و 85 تا 89 سال هم ركوردشكني كرده است.
بنابر تاييد داوران، اين مرد سالخورده با پرشي به ارتفاع 218 سانتي متر ركورد اين ماده را جابه جا كرده است.
ويليام در سال 1984 ميلادي در مسابقات المپيك توانست به مدال نقره در رشته پرش با نيزه دست يابد.
در حال حاضر جوانترين فرزند وي در حال آموزش قهرماني پرش با نيزه در مركز ورزشي جونزبوروي آركانزاس است.


فروش مشعل هاي المپيك لندن

مشعل هاي المپيك لندن 2012، در يك حراجي اينترنتي با قيمت هايي متفاوت به فروش رسيدند.
به گزارش فارس به نقل از «هافينگتون پست»، يكي از مشعل هاي المپيك 2012 لندن همراه با يونيفورم حمل كننده آن، در حراجي اينترنتي eBay به مبلغ 40 هزار دلار به فروش رسيد.
برخلاف اين مشعل، ديگر مشعل هايي كه در اين حراجي در معرض فروش قرار گرفتند، با استقبال مناسبي روبه رو نشدند و با قيمت هاي 5 و 7 هزار دلار به فروش رسيدند.
اين اتفاق كه تعجب بسياري از كارشناسان را برانگيخت موجب شد برخي تحليلگران، زمان كنوني را بدترين زمان براي حراج يادبودهاي المپيك اعلام كنند.
برخي كارشناسان اعلام كردند در روزهايي كه اكثر گردشگران و علاقه مندان به بازي هاي المپيك در حال تماشاي بازي ها هستند، به حراج گذاشتن يادبودهاي مربوط به اين بازي ها اشتباه بود و اين اقدام بايد پس از اتمام مسابقات صورت مي گرفت.
كاهش بي سابقه قيمت گذاري ها در بخش حراج مشعل هاي المپيك در حالي است كه همواره مشعل هاي المپيك در صف گرانترين يادبودهاي المپيك قرار داشتند.


عاقبت همبازي شدن با جوجه تيغي

يك سگ بزرگ كه در ايالت اوكلاهاما آمريكا احساس دوستي و نزديكي زيادي با يك جوجه تيغي مي كرد با 500 تيغ مورد حمله جوجه تيغي قرار گرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين سگ پس از جراحي اورژانسي و درآوردن 500 تيغ از نواحي مختلف بدنش به ويژه صورت، وضعيت عمومي نسبتا خوبي دارد، اما دامپزشكان معتقدند كه هنوز تعداد زيادي تيغ در بدن او باقي مانده است.
اين درسي بود براي اين سگ سه ساله كه هيچگاه به دوستي هايي از نوع «دوستي خاله خرسه» اعتماد نكند.
 


هزينه بازسازي مسجد ميسوري

مسلمانان و خيرانديشان طي دو روز نيمي از هزينه 250 هزار دلاري براي بازسازي مسجد آتش گرفته ژوپلين ايالت ميسوري را پرداخت كردند.
به گزارش ايرنا اين مسجد صبح روز دوشنبه در يك آتش سوزي مشكوك به كلي منهدم شد و تنها چند ستون سنگي از آن باقي ماند.
در حالي كه هزينه بازسازي 250 هزار دلار برآورد شده است بيش از 1000 اهداكننده خيرخواه در طول دو روز گذشته بيش از 126هزار دلار كمك براي بازسازي مسجد مسلمانان شهرك ژوپلين اهدا كردند.
نويد زيدي رئيس هيات امنا و مدير مركز اسلامي ژوپلين استقبال مسلمانان و ساير ياري دهندگان را غير قابل تصور و نشانه اي از محبوبيت و همدردي نسبت به مسلماناني دانست كه در ماه مبارك رمضان عبادتگاه خود را از دست دادند.
همسايگان محلي اين مسجد كميته اي براي همدردي با مسلمانان تشكيل داده اند.
با توجه به تكرار آتش سوزي دو مسجد در طول يك ماه مقامات اف بي آي اعلام كردند نسبت به قضيه آتش سوزي مشكوك هستند و به همين دليل بررسي هايي را آغاز كرده اند.
با توجه به اين نكته كه ساختمان مسجد ژوپلين در مقابل خسارت آتش سوزي بيمه بوده است، مقامات مركز اميدوارند با كمك هاي جمع آوري شده بتوانند مسجدي بزرگتر و بهتر بسازند.
گرفتاري و دلمشغولي فعلي هيئت امنا در حال حاضراجاره محلي مناسبت براي تسهيل عبادت مسلمانان در ادامه ماه رمضان است.
 


پليس آگاهي: اين نوجوان 13 ساله را شناسايي كنيد

پليس آگاهي از شهروندان خواست نوجوان 13 ساله اي را كه يكسال پيش مفقود شده، شناسايي كنند.
در پي مراجعه پدر و مادر نوجوان 13 ساله اي به كلانتري 157 هاشم آباد در تاريخ 23 مرداد سال گذشته و اعلام اين كه پسر 13 ساله آنان به هويت «اسد-س» در ساعت 9 روز بيستم مرداد از منزلشان واقع در مسعوديه - خيابان ابومسلم خراساني خارج شده و ديگر به خانه بازنگشته است، پرونده مقدماتي تشكيل و براي بررسي تخصصي به داديار شعبه دوم دادسراي جنايي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
تحقيقات براي مشخص شدن سرنوشت فرد مفقود شده در شرايطي در دستور كار كارآگاهان اداره يازدهم قرار گرفت كه اطمينان پيدا كردند احتمال آدم ربايي براي تهديد و يا اخاذي از خانواده فقداني وجود ندارد و اعضاي خانواده سلطان نيز با هيچ فرد يا شخصي داراي مشكلات شخصي يا خانوادگي نيستند.
همزمان با بررسي هرگونه احتمال در خصوص آدم ربايي و اطمينان كارآگاهان از عدم وقوع آن، كارآگاهان با مراجعه به پزشكي قانوني و مراكز بهزيستي و همچنين بررسي سوابق بيمارستان ها مختلف سطح شهر به تحقيق از اين مراكز پرداخته اما در هيچكدام، آثار و نشانه اي از سرنوشت فقداني به دست نيامد.
سرهنگ آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت؛ تحقيقات براي بازگرداندن فقداني به خانواده يا مشخص شدن سرنوشت وي همچنان در دستور كار اداره يازدهم پليس آگاهي قرار دارد اما تا به اين لحظه كمترين اطلاعاتي كه قابل پيگيري در اين پرونده باشد، در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم قرار نگرفته است. بنابراين دستور انتشار تصوير فقداني از سوي داديار پرونده صادر شده تا هرگونه اطلاعات جديدي در خصوص وي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گيرد.
وي از كليه شهروندان كه موفق به شناسايي هويت فرد مفقود شده و اطلاعاتي از وي در اختيار دارند، خواست تا اطلاعات خود را از
طريق شماره هاي
تماس 51055511 و 51055611 در ساعات اداري در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14