(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 مرداد 1391 - شماره 20279

اعتراض نمايندگان مجلس لبنان عليه سفر فرستاده نظامي پنتاگون به بيروت
مخالفت احزاب اسلامي اندونزي با مبادلات تجاري «جاكارتا و تل آويو»
سازمان ملل ارسال غذا و دارو به مسلمانان ميانمار را ضروري خواند
اعتراف آمريكا به توان نظامي سوريه
ايجاد منطقه پرواز ممنوع كارايي ندارد
روزه داران بحريني خطاب به آل خليفه عقب نشيني هرگز
اعتراض ها عليه آل سعود از شرق به غرب عربستان كشيده شد
انفجار و درگيري در عراق 25 شهيد و 20 مجروح برجاي گذاشت
اعزام تجهيزات و نيروهاي تازه نفس مصر به مناطق مرزي با اسرائيل
محمد المقريف رئيس پارلمان ليبي شد
در اعتراض به پائين بودن دستمزدها
خلبانان و كاركنان2 خط هوايي فرانسه دست از كار مي كشند
اعتصاب كارگران و نيروهاي پليس در 26 ايالت برزيل
طرح آمريكا براي استقرارسپر موشكي در 6 كشور عرب خليج فارس
نظاميان افغان بار ديگر اشغالگران آمريكايي را به رگبار بستند


اعتراض نمايندگان مجلس لبنان عليه سفر فرستاده نظامي پنتاگون به بيروت

نمايندگان مجلس لبنان ضمن هشدار به سفر اخير فرمانده نيروي دريايي آمريكا به لبنان تاكيد كردند، اين سفر صرفا با هدف تامين امنيت اسرائيل صورت مي گيرد.
به گزارش ايرنا از بيروت، قاسم هاشم عضو فراكسيون حركت امل در مجلس لبنان با اشاره به سفر «جان ميلر» به بيروت گفت، اين سفر در تمامي ابعاد آن شك برانگيز است چرا كه آمريكا همواره به دنبال تامين منافع اسرائيل در منطقه است.وي افزود: سياست خصمانه آمريكا در برابر تحولات منطقه كاملا آشكار است و اين كشور هيچ روزي به دنبال تامين مصلحت وخير لبنان نبوده و مسئله مجهز كردن ارتش لبنان از سوي آمريكا شعاري بيش نيست.«مردان فارس» عضو حزب قومي سوري و نماينده مجلس لبنان نيز تاكيد كرد، از مردم و مقامات مي خواهيم نسبت به خطرناك بودن اين سفرها هوشيار باشند چرا كه آمريكا به خاطر تامين امنيت اسرائيل حاضر به مجهز كردن ارتش به وسايل نظامي نيست.
 


مخالفت احزاب اسلامي اندونزي با مبادلات تجاري «جاكارتا و تل آويو»

احزاب سياسي اسلامي اندونزي خواستار توقف مبادلات تجاري با رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، احزاب سياسي اسلامي اندونزي در واكنش به صدور مجوز واردات خرما از اسرائيل خواستار توقف مبادلات تجاري با اين رژيم شدند.«المضميل يوسف» نايب رئيس فراكسيون حزب سياسي عدالت و رفاه در مجلس نمايندگان اندونزي ضمن مخالفت با هرگونه ارتباط تجاري ميان اندونزي و رژيم صهيونيستي گفت، اسرائيل رژيمي اشغالگر است و فلسطين را به اشغال خود درآورده لذا براي همبستگي با ملت مظلوم فلسطين بايد از ورود هرگونه كالايي از اين رژيم جلوگيري شود. گفتني است اندونزي هرگونه روابط ديپلماتيك خود را با رژيم صهيونيستي قطع كرده است ولي در برخي حوزه هاي خاص روابط تجاري ميان طرفين برقرار است.اندونزي طي ماه هاي اخير 10 تن خرما از اسرائيل وارد كرده كه با واكنش شديد نهادهاي مردمي به ويژه احزاب سياسي اسلامي مواجه شده است.
 


سازمان ملل ارسال غذا و دارو به مسلمانان ميانمار را ضروري خواند

سخنگوي دبيركل سازمان ملل درباره شرايط وخيم انساني در ميانمار هشدار داد و گفت: فرستادن كمك هاي غذايي و دارويي به مسلمانان آواره ميانمار بسيار ضروري است.
به گزارش ايرنا، مارتين تسيركي روز پنجشنبه با اعلام اين خبر گفت: تعداد آوارگان ميانماري كه از خشونت گروه هاي افراطي بودايي و پليس گريخته اند، به نيم ميليون نفر رسيده است.
هفته گذشته نيز گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل خواستار توجه جامعه جهاني و ارسال كمك به مسلمانان آواره ميانمار شده بود.
مردم اندونزي نيز براي چندمين روز متوالي مقابل سفارت ميانمار در جاكارتا و در اعتراض به تداوم كشتار مسلمانان توسط ارتش و بودائيان افراطي اين كشور تظاهرات كردند.
در هفته هاي گذشته نيز مردم در كشورهاي پاكستان، مالزي بنگلادش و تركيه عليه نسل كشي مسلمانان ميانمار تظاهرات كردند.
از سوي ديگر از ميانمار خبر مي رسد با ادامه درگيري ها و تداوم خشونت ها عليه مسلمانان دولت اين كشور در بخش هايي از ايالت راخين در غرب ميانمار اعلام حكومت نظامي كرد. اين هفتمين منطقه در ايالت راخين به شمار مي آيد كه در روزهاي اخير شاهد اجراي حكومت نظامي است.
در يك سال اخير هزاران نفر از مسلمانان ميانمار توسط ارتش و بودائيان افراطي كشته و يا از خانه و كاشانه خود آواره شده اند.


اعتراف آمريكا به توان نظامي سوريه

ايجاد منطقه پرواز ممنوع كارايي ندارد

آمريكا با اذعان به توان دفاعي بالاي دمشق تاكيد كرد، ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه با دشواري هاي زيادي روبه رو است و اين اقدام كارايي ندارد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از شبكه خبري الجزيره، سوزان رايس نماينده آمريكا در سازمان ملل اعلام كرد، ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه آنگونه كه در ليبي محقق شد كار چندان راحتي نيست و دشواري هاي زيادي دارد.
وي تاكيد كرد، با توجه به اينكه سامانه دفاع هوايي سوريه يكي از پيشرفته ترين سامانه هاي جهان است ايجاد منطقه پرواز ممنوع در اين كشور كارايي چنداني ندارد.
سوزان رايس همچنين گفت، ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه به دخالت نظامي در سوريه منجر خواهد شد.
وي در عين حال اظهار داشت، واشنگتن همچنان به حمايت هاي مادي و سياسي خود به مخالفان سوري ادامه خواهد داد و مخالفان را با وسايل ارتباطي تجهيز خواهد كرد.
جان برنان مشاور ارشد مبارزه با تروريسم باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نيز گفت، ما در حمايت از مخالفان سوري دست به يك سري اقدامات زده ايم و هم اكنون كمك هاي بسياري در حال انتقال به منطقه است.
در همين حال «ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس رسما از افزايش كمك هاي انگليس به تروريست هاي سوري خبر داد.
وي اظهار داشت، ديپلمات هاي انگليسي با نمايندگاني از ارتش آزاد سوريه ديدار داشته اند و در اين ديدار دولت انگليس به مخالفان سوري درباره افزايش كمك هاي لندن اطمينان داده است.
فرانسه نيز اعلام كرد به مرز سوريه با اردن نيروي نظامي اعزام كرده است.
گزارش هاي منتشر شده همچنين حاكي از آن است كه شركت آمريكايي بلك واتر به آموزش جنگجويان القاعده در عربستان سعودي و مناطق مرزي تركيه با هدف جنگيدن در سوريه مشغول هستند.
همچنين دستگاه اطلاعات سوريه پس از بازداشت افراد مسلح در دمشق و حلب با مليت هاي عربي مختلف اسناد مهمي از آنان به دست آورد كه نشان مي دهد عربستان، قطر و تركيه به طور مستقيم از تروريست ها حمايت مي كنند.
اين در حالي است كه عمليات سنگين ارتش سوريه براي پاكسازي مناطق مختلف حلب از لوث گروهك هاي تروريستي همچنان ادامه دارد.
ارتش سوريه پس از كنترل كامل منطقه استراتژيك صلاح الدين حلب عمليات در مناطق حي السكري و سيف الدوله را آغاز كرده است.
هم اكنون درگيري نيروهاي ارتش با گروه هاي تروريستي در مناطق مختلف باب النيرب، مساكن هنانو، حي الازاعه، حي اسكري و سيف الدوله ادامه دارد و تروريست ها با دادن تلفات سنگين وادار به عقب نشيني شده اند.
ورود نيروهاي ارتش به مناطق پاكسازي شده با استقبال مردم حلب همراه شده است.
همچنين تلاش گروه هاي تروريستي براي ورود به خاك سوريه از لبنان با شكست مواجه شد و نيروهاي ارتش تروريست ها را وادار به عقب نشيني كردند.
ارتش سوريه موفق شد يك محل نگهداري موشك در انباري تسليحاتي در نزديكي حلب را كشف و ضبط كند در اين كارگاه ماسك ضد شيميايي و تجهيزات مختلفي به دست آمد كه نشان مي دهد شورشيان در حال ساخت سلاح شيميايي بودند.
برخي از گزارش ها نيز از احتمال استفاده سلاح هاي شيميايي از جانب شورشيان حلب خبر مي دهند، شورشيان دهها موشك قابل حمل زمين به هوا نيز به دست آورده اند.
شورشيان سوري 30 جوان از هويت هاي مختلف عربي كه از مشاركت در عمليات تروريستي سر باز زدند را قتل عام كردند و پس از عقب نشيني مردم را به گلوله مي بندند و در منازل آنها بمب كار مي گذارند.
تروريست هاي موسوم به ارتش آزاد در سوريه همچنين تعدادي از كارمندان دولت و مهندسان پروژه هاي مختلف را در شهر سراقب استان ادلب كشتند و اجساد آنان را در مدرسه اي رها كردند.
تحليلگران سياسي منطقه معتقدند تروريست ها با اين اقدامات به انتها رسيده اند و نيروهاي ارتش سوريه فقط چند روز تا پايان ماموريت خود در نبرد با تروريست ها فاصله دارند.
ساير رويدادها
¤ وزير خارجه پاكستان گفت، هيچ كشوري حق ندارد در امور داخلي سوريه مداخله كند.
¤ تلويزيون اسرائيل: سوريه داراي اقتدار موشكي بالايي است كه مي تواند تل آويو را هدف قرار دهد.
¤ بنا به دستور بشار اسد رئيس جمهور سوريه وائل نادرالحلقي وزير بهداشت دولت سوريه نخست وزير اين كشور شد.
¤ منابع خبري تركيه اعلام كردند، زخمي هاي شورشيان سوري به بيمارستان هاي تركيه منتقل مي شوند.
¤ رايزني ها براي انتخاب اخضر ابراهيمي ديپلمات كهنه كار الجزايري به عنوان جانشين كوفي عنان همچنان ادامه دارد.
¤ سفير سوريه در موريتاني پيشنهاد رشوه حقوق ماهيانه 20 هزار دلار به مدت 20سال و اقامت دائم در دوحه براي جدايي از دولت سوريه را نپذيرفت.
 


روزه داران بحريني خطاب به آل خليفه عقب نشيني هرگز

مردم بحرين در مناطق مختلف اين كشور با شعار «آزادي وطن» تظاهرات كردند و خواستار حق تعيين سرنوشت شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم انقلابي بحرين روز گذشته پس از برگزاري نماز جمعه بار ديگر به خيابان ها آمدند و بر ادامه تحركات انقلابي خود تاكيد كردند.
در اين تظاهرات كه با عنوان «آزادي وطن» برگزار شد مردم يكصدا فرياد مي زدند: «تسليم نمي شويم»، «عقب نمي نشينيم»، «ما خواستار سرنگوني آل خليفه هستيم.»
انقلابيون بحريني تاكيد كردند آماده شهادت هستيم و با رژيم آل خليفه گفت وگو و سازش نخواهيم كرد.
در منطقه سلماباد جوانان بحريني با شعار آزادي وطن لاستيك ها را به آتش كشيدند و جاده منتهي به منامه را مسدود كردند. در منطقه المصلي نيز مردم بحرين با در دست داشتن پرچم بحرين و سردادن شعارهاي «الله اكبر» خواستار سرنگوني رژيم آل خليفه و آزادي زندانيان سياسي شدند.
عضو ارشد جمعيت اسلامي وفاق بحرين گفت، انقلابيون بحريني از خواسته هاي خود عقب نشيني نخواهند كرد و مصمم به رسوا كردن آل خليفه به سبب جنايات بي شمار عليه مردم بحرين هستند.
وي تاكيد كرد، گفت وگو با اين رژيم هيچ سودي ندارد چرا كه آل خليفه بارها ماهيت خود را نشان داده و مردم به اين رژيم بي اعتمادند. مجيد ميلاد اظهار داشت، بحران در بحرين زماني پايان مي پذيرد كه خواسته هاي مردمي تحقق شده باشد.
وي همچنين تصريح كرد، رژيم آل خليفه بايد بداند كه با استفاده از سلاح سياست و سركوب قادر نيست به اعتراضات در اين كشور پايان دهد، مردم براي رسيدن به خواسته هاي خود متحد و يكپارچه هستند.
جنبش طرفداران انقلاب 14 فوريه بحرين نيز تنها راه بحران سياسي و قانوني اين كشور را ادامه انقلاب و تسليم نشدن در برابر توطئه هاي رژيم آل خليفه دانست.
اين جنبش با صدور بيانيه اي كناره گيري مسئولان اين رژيم از قدرت را تنها راه جلوگيري از خشونت هاي بيشتر، ريخته شدن خون مردم بيگناه و نيز ممانعت از متشنج شدن اوضاع سياسي و اقتصادي بحرين دانست.


اعتراض ها عليه آل سعود از شرق به غرب عربستان كشيده شد

هزاران تن از مردم غرب عربستان با برگزاري تظاهرات ضددولتي، خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، ما ساكنان شهر «طائف» در غرب عربستان سعودي با سرازير شدن به خيابان هاي اين شهر به اقدامات سركوبگرانه رژيم آل سعود و بازداشت هاي مستمر مخالفان اعتراض كردند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان پنجشنبه شب با سر دادن شعارهايي، خواهان آزادي زندانيان سياسي شدند كه بدون محاكمه در زندان هاي سعودي به سر مي برند.
گزارش هاي دريافتي به نقل از شاهدان عيني حكايت از اين مي كند كه بسياري از تظاهركنندگان با در دست داشتن تصاوير زندانيان، آزادي فوري آنها را از بند رژيم عربستان خواستار شدند.
مردم معترض طائف در حالي كه شعارهايي بر ضد حكومت آل سعود سر مي دادند بر ادامه اعتراضات تا تحقق خواسته هاي خود تاكيد كردند.
معترضان در طائف، آزادي آيت الله «نمر باقر النمر» را از خواسته هاي اصلي خود عنوان كردند و در حمايت از وي بر ضد آل سعود شعار دادند.
اين تظاهرات در حالي برگزار شد كه فعالان عربستاني فاش كردند: مسئولان سعودي از شيوه هاي ناجوانمردانه اي براي بازداشت و اعتراف از افراد دستگير شده سود مي برند. همچنين استفاده از شيوه هاي قضايي براي ساكت كردن معترضان و صدور احكام بازداشت طولاني مدت و ممنوعيت سفر به خارج از كشور از اقدامات رايج حكومت سعودي بر ضد مخالفان است.
از سوي ديگر، سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه اي از حكومت عربستان خواست تا هر چه سريع تر مقدمات آزادي روحاني مبارز شيعه را فراهم كند.
در بيانيه سازمان عفو بين الملل با اشاره به گذشت يك ماه از بازداشت «آيت الله نمر» خاطرنشان شده است: وضعيت شيخ نمر در بازداشت مشخص نيست و وزارت كشور عربستان اعلام كرده است كه اتهام او تحريك براي فتنه انگيزي و مقاومت در برابر نيروهاي امنيتي است، اين در حالي است كه خانواده اش تاكيد كرده اند كه شيخ نمر هيچ گاه سلاح نداشته است.
همچنين «حسيبه حاج صحراوي» معاون برنامه خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين الملل تاكيد كرد: يك ماه از بازداشت شيخ نمر گذشته است و اين سازمان از مسئولان سعودي مي خواهد كه او را آزاد كرده و يا علت بازداشتش را اعلام كنند.
وي خاطرنشان كرد: مسئولان سعودي همچنين بايد به نقض گسترده حقوق شهروندان شيعه در منطقه «الشرقيه» پايان دهند.


انفجار و درگيري در عراق 25 شهيد و 20 مجروح برجاي گذاشت

انفجار بمب و درگيري در سه منطقه عراق 25 شهيد و 20 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش پرس تي وي، پنجشنبه تروريست هاي ناشناس مراسم عزاداري شهادت امام علي(ع) را هدف انفجار بمب قرار دادند. اين اتفاق كه در منطقه «التنميه» 50 كيلومتري جنوب شرق بغداد روي داد، 13 شهيد و 20 مجروح برجاي گذاشت. در شهر«بيجي» استان صلاح الدين نيز خانواده يك وكيل حقوقي هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت در اين حمله نيز هشت نفر (وكيل و اعضاي خانواده اش) جان باختند. چندي پيش عناصر موسوم به القاعده عراق قضات و بازپرس هاي دولت را تهديد به قتل كرده بودند. در شهر «الدجيل» 60 كيلومتري شمال بغداد هم مهاجمان مسلح ناشناس با حمله به يك مركز ايست و بازرسي، دست كم چهار تن از اعضاي شوراي بيداري عراق را به شهادت رساندند.
خبر ديگر از عراق اينكه پارلمان اين كشور پيگيري قضيه سلب صلاحيت از «نوري مالكي» نخست وزير را منتفي دانست.
انفجار در موصل
خبرهاي تكميلي از عراق حاكي است ديروز يك تروريست با عمليات انتحاري در مسجد شيعيان نزديك شهر موصل، پنج نمازگزار را شهيد و 50 نفر ديگر را زخمي كرد.


اعزام تجهيزات و نيروهاي تازه نفس مصر به مناطق مرزي با اسرائيل

ارتش مصر ده ها دستگاه تانك و نيروهاي تازه نفس براي تعقيب و سركوب گروه هاي مسلح مورد حمايت رژيم صهيونيستي در مرز با اسرائيل مستقر كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، ارتش مصر با اعزام سربازان تازه نفس، دهها دستگاه تانك و عراده توپ به صحراي سينا، عمليات نظامي خود عليه گروه هاي مسلح در العريش را تشديد كرد.
براساس اين گزارش، پاكسازي مركز سينا و مرزهاي رفح با اسرائيل و سرزمين هاي فلسطيني، هدف اصلي عمليات گسترده ارتش مصر عنوان شده است و فرماندهان مصري تاكيد كردند تا حذف كامل مخفيگاه هاي شبه نظاميان مسلح، عمليات ادامه خواهد داشت.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، گروه هاي مسلح مورد حمايت اسرائيل كه گمان مي رود تعداد آنها چند هزار نفر باشد و هم اكنون در نقاط مختلف صحراي سينا و از جمله ارتفاعات پناه گرفته اند، داراي تجهيزات و سلاح هاي پيشرفته اي است كه منبع ارسال آنها مشخص نشده است.
اين در حالي است كه منابع محلي مصر در صحراي سينا از وجود بيش از 1200 تونل در مرز كه مورد استفاده گروه هاي مسلح قرار مي گيرد خبر دادند و گفتند: تجهيزات جديدي از سوي ارتش براي تخريب تونل ها وارد رفح شده است.
شاهدان عيني در منطقه نيز از استقرار هلي كوپترهاي تهاجمي، خودروهاي زرهي، تانك و موشك انداز در جاده منتهي به شهر العريش در مرز با رژيم صهيونيستي خبر دادند و پيش بيني عمليات بزرگي در روزهاي آينده توسط ارتش مصر مي رود.
از سوي ديگر شهر العريش در روزهاي جمعه، شاهد درگيري هاي پراكنده نظاميان مصري با گروه هاي مسلح بود. اين در حالي است كه طي روزهاي گذشته بيش از 20 تن از تروريست ها توسط ارتش مصر مورد حمله قرار گرفتند و به هلاكت رسيدند.
در همين حال مصر در حالي صحنه عمليات و درگيري جديد است كه «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر در اقدامي قاطعانه، رئيس سازمان اطلاعات و امنيت، فرمانده گارد رياست جمهوري و رئيس پليس نظامي اين كشور را به دليل ناتواني در مقابله با گروه هاي مسلح از كار بركنار كرد.
اگرچه دولت مصر رسما سخني از دخالت و حمايت رژيم صهيونيستي از گروه هاي مسلح به عمل نياورده است، اما جماعت اخوان المسلمين مصر، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و ده ها حزب و گروه مصري، انگشت اتهام خود را به سوي اسرائيل نشانه رفته اند و هدف اصلي را ادامه محاصره مردم غزه عنوان كرده اند.
همچنين تظاهركنندگان مصري با تجمع در مقابل كاخ رياست جمهوري، از تصميمات اخير مرسي در بركناري مسئولان امنيتي و اعزام نيروهاي نظامي به منطقه سينا حمايت كردند.
تظاهركنندگان همچنين خواهان پايان يافتن حاكميت نظاميان در كشور و آزادي بازداشت شدگان شدند.
گفتني است هفته گذشته، در حمله افراد مسلح به افراد پليس و گارد مرزي مصر، در مرز با اسرائيل، 16 تن از سربازان و افسران مصري كشته و 7 تن ديگر نيز به شدت زخمي شدند. رژيم صهيونيستي با جود گذشت يك هفته از اين حمله، نه تنها آن را محكوم نكرده است، بلكه براي استقرار نيروي تجهيزات سنگين مصر در مرز رفح مانع تراشي مي كند.
 


محمد المقريف رئيس پارلمان ليبي شد

نمايندگان منتخب مردم ليبي رهبر «جبهه ملي» را به رياست پارلمان اين كشور انتخاب كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي انتقال قدرت از شوراي ملي انتقالي ليبي به پارلمان ليبي، نمايندگان پارلمان «محمد المقريف» رهبر «جبهه ملي» را به رياست پارلمان برگزيدند. المقريف يك شخصيت ليبرال و مستقل است و سابقه مبارزه عليه رژيم قذافي را در پرونده خود دارد. از مجموع 200 عضو پارلمان 113 نفر به المقريف راي موافق و 85 نفر رأي مخالف دادند. برخي منابع خبري المقريف را يك شخصيت اسلامگرا اعلام كردند.
خبر ديگر در مورد حاشيه مراسم انتقال قدرت اين كه «مصطفي عبدالجليل» يك خانم مجري بي حجاب كه قرار بود مراسم انتقال قدرت را اجرا كند را از مراسم اخراج كرد. عبدالجليل در اين رابطه گفت: ما به آزادي هاي فردي ايمان داريم و براي گسترش آن تلاش مي كنيم، ولي ما مسلمان هستيم و به ارزش هاي خود پايبند هستيم. همگان اين مسئله را بفهمند.
پس از اخراج اين مجري بي حجاب، يكي از اعضاي شوراي ملي انتقالي اجراي اين مراسم را برعهده گرفت.
محمد المقريف متولد 1940 در شهر بنغازي، سال ها با رژيم «معمر قذافي» مبارزه كرد. وي در سال 1981 از حزب «جبهه ملي براي رستگاري ليبي» جدا شد و هم اكنون رهبر «جبهه ملي» است. اين حزب سه نماينده در پارلمان دارد. المقريف را چهره اي نزديك به اسلامگرايان مي دانند.
 


در اعتراض به پائين بودن دستمزدها

خلبانان و كاركنان2 خط هوايي فرانسه دست از كار مي كشند

خلبانان و كاركنان شركت هاي هواپيمايي فرانسه در اعتراض به اوضاع اقتصادي اعتصاب مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، خلبانان و كاركنان شركت هاي هواپيمايي، «ايزي جت» و «اير فرانس» فرانسه اعلام كردند در اعتراض به كمي دستمزد و حقوق و بي توجهي مسئولان به شرايط اقتصادي آنها هفته آينده سر كار خود حاضر نخواهند شد.
سنديكاي ملي خلبانان خطوط هوايي فرانسه (اس ان پي ال) اعلام كرده در اعتصابي كه براي روزهاي 15، 17 و 19 اوت (25، 27 و 29 مرداد) برنامه ريزي شده، 250 نفر از خلبانان شركت هواپيمايي «ايزي جت» با هدف مجبور كردن مسئولان شركت به افزايش حقوق و دستمزد، اعتصاب مي كنند.
كاركنان شركت هواپيمايي «اير فرانس» نيز به دنبال فراخوان اتحاديه هاي صنفي هواپيمايي فرانسه تصميم دارند جمعه آينده (27 مرداد) سر كار خود حاضر نشوند.
كاركنان «اير فرانس» استراسبورگ هدف از اعتصاب يك روزه خود را «اعتراض به تصميم مسئولان» اين شركت براي حذف خط هوايي و خدمات پرواز استراسبورگ-شارل دوگل اعلام كرده اند. اين شركت هواپيمايي اعلام كرده در نظر دارد براي جبران كاستي هاي ناشي از حذف اين خط هوايي، خدمت دهي به مسافران در مسير مذكور را به شركت راه آهن ملي فرانسه واگذار كند. بدين ترتيب كاركنان اين شركت هواپيمايي بايد به فكر يافتن شغل جديدي براي خود باشند!


اعتصاب كارگران و نيروهاي پليس در 26 ايالت برزيل

به دنبال پيوستن نيروهاي پليس 26 ايالت برزيل به كارگران اعتصابي، تنش ها بين دولت و معترضان به اوضاع اقتصادي به اوج خود رسيده است.
به گزارش خبرگزاري ها، با پيوستن نيروهاي پليس سرتاسر برزيل به جمع كارگران اعتصابي اين كشور كه در اعتراض به اوضاع وخيم اقتصادي و تورم مدتي است سر كار خود حاضر نمي شوند، تنش ها در اين كشور آمريكايي به اوج خود رسيده است.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، ترتيب دهندگان اين اعتصاب از 30درصد نيروهاي پليس برزيل خواسته در اين اعتصاب شركت نكنند تا اوضاع در اين كشور از كنترل خارج نشود!
بنابر اعلام سايت خبري «ورلد سوشاليست» ، اين اعتصاب از زمان روي كار آمدن حزب كارگران در سال 2003 تاكنون بي سابقه بوده چرا كه بيش از 350 هزار كارگر از 27 ايالت مختلف در آن مشاركت دارند.
اعتصابيون خواستار افزايش 25درصدي حقوق خود به خاطر وجود تورم هستند.
براساس اين گزارش طي چند روز گذشته درگيري هايي بين نيروهاي ارتش و معترضان به وقوع پيوست كه طي آن پليس با گاز اشك آور، باتوم و اسپري به مقابله با آنها پرداخت.
گروهي از نيروهاي معترض پليس نيز در فرودگاه سائوپائولو تظاهرات كردند.
اين اعتصاب و تظاهرات حمل و نقل در شهرهاي بزرگ برزيل را فلج كرده است. معترضان بر ادامه اعتصاب و تظاهرات تا تسليم دولت «ديلما روسف» تاكيد كردند.


طرح آمريكا براي استقرارسپر موشكي در 6 كشور عرب خليج فارس

ايالات متحده در كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس سپر دفاع موشكي ايجاد مي كند.
خبرگزاري فارس به نقل از «نيويورك تايمز» گزارش داد، آمريكا به بهانه مقابله با تهديد ايران، در كشورهاي حاشيه خليج فارس سپر دفاع موشكي ايجاد مي كند. نيويورك تايمز در اين رابطه نوشت: آمريكا قصد دارد به همراه متحدان عرب خود در طول خليج فارس سپر دفاع موشكي مستقر كند.
طبق اين گزارش، «هيلاري كلينتون»، وزير خارجه آمريكا، از نخستين افرادي بود كه سه سال پيش بحث سپر موشكي در خليج فارس را مطرح كرد و در سفر اخير خود به عربستان سعودي نيز كوشيد كشورهاي حاشيه خليج فارس را به اين امر ترغيب كند.
وي در نشست شوراي همكاري خليج فارس كه در ماه مارس برگزار شد، مدعي شد: از طريق سپر دفاع موشكي بالستيك بهتر مي توانيم از خليج فارس دفاع كنيم. برخي اوقات براي دفاع موثر از يك كشور لازم است سيستم راداري در كشور همسايه وجود داشته باشد.
براي اين منظور، پنتاگون سال گذشته با امارات متحده عربي براي فروش دو رادار دفاع موشكي پيشرفته قرارداد بست. همين طور اوايل سال جاري ميلادي برخي منابع افشا كردند قرار است يك رادار دفاع موشكي با دقت بالا نيز در قطر نصب شود.
اين روزنامه آمريكايي مدعي شد: سپر دفاع موشكي منطقه خليج فارس مشابه سامانه موشكي در اروپاست.
در بخش ديگري از اين گزارش به تفاوت سپر دفاع موشكي در اتحاديه اروپا و خليج فارس اشاره شده و آمده: در بحث سامانه موشكي اروپا، مسئوليت برعهده ناتوست و بعد از مذاكرات رسمي اين طرح به اجرا در مي آيد. اما برعكس، فعاليت ها در خليج فارس همراه با مذاكرات دوجانبه براي فروش ميلياردها دلار اسلحه ميان آمريكا و كشورهاي اين منطقه صورت مي گيرد.
نيويورك تايمز سپس با اشاره به اينكه استقرار سپر موشكي در خليج فارس مانند چيدن تكه هاي پازل است، به فهرست فروش سلاح هاي آمريكايي به كشورهاي عربي اشاره كرد و نوشت: پنتاگون هفته گذشته از فروش 2/4 ميليارد دلار اسلحه شامل چهار رادار، 20 سكوي پرتاب و 60 موشك پيشرفته پاتريوت خبر داد. اين تعداد به 350 موشك پاتريوتي كه كويت بين سال 2007 تا 2010 از آمريكا خريداري كرده است، افزوده خواهد شد.
طبق برخي اسناد، امارات نيز طي چهار سال گذشته 12 ميليارد دلار سيستم موشكي خريداري كرده است و بنا بر اعلام پنتاگون قرار است دو پرتابگر پيشرفته دفاع موشكي نيز براي اين سيستم ها تهيه كند. عربستان سعودي نيز سال گذشته سيستم هاي موشكي پاتريوت به ارزش 7/1 ميليارد دلار را خريداري كرده است.
به نوشته اين روزنامه، با اين حال، چالش هاي ايجاد سيستم دفاع موشكي منطقه اي هم فني و هم سياسي است. در بعد فني، هيچ سيستم موشكي نمي تواند صد در صد موثر باشد.
طرح استقرار سپر موشكي در خليج فارس خصوصا در كشور قطر، با استقبال رژيم صهيونيستي مواجه شده است. ناظران سياسي منطقه مي گويند كه آمريكا با ترساندن كشورهاي عربي خليج فارس مي خواهد سلاح هاي خود را به اين كشورها بفروشد.
 


نظاميان افغان بار ديگر اشغالگران آمريكايي را به رگبار بستند

نظاميان افغان در سومين حمله خود عليه نيروهاي اشغالگر، نظاميان آمريكايي را در استان هلمند به رگبار مسلسل بستند و سه تفنگدار آمريكايي را به هلاكت رساندند.
به گزارش خبرگزاري مهر، نظاميان افغان ديروز بار ديگر افراد ارتش آمريكا را هدف حمله قرار دادند. نظاميان آمريكايي در حال گشت زني در مناطق جنوب بودند كه هدف رگبار مسلسل قرار گرفتند و طي آن سه تفنگدار آمريكايي به هلاكت رسيدند.
طي يك هفته اين سومين بار است كه آمريكايي ها و نظاميان ناتو بر اثر تيراندازي نظاميان افغانستان كشته مي شوند. افزايش اين حملات نگراني شديد فرماندهان ارتش آمريكا و مقامات كاخ سفيد را در پي داشته است. سخنگوي ارتش آمريكا مكان حمله ديروز را استان هلمند اعلام كرد.
چهارشنبه گذشته نيز آمريكايي ها در استان «كونار» واقع در شرق افغانستان هدف تيراندازي يك نظامي افغان قرار گرفته بودند. اين تيراندازي نيز مرگ چهار افسر آمريكايي را در پي داشت.ديروز در استان هلمند انفجار يك بمب كنار جاده اي نيز جان شش غيرنظامي افغان را گرفت و يك تن ديگر را زخمي كرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14