(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 مرداد 1391 - شماره 20279

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرباز صفر اسرائيل در جنگ پنجم (يادداشت روز)
جليلي در كنفرانس خبري در بغداد:
آمريكا در اعزام تروريست هاي القاعده به سوريه نقش دارد
زلزله (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نيروي دريايي ارتش: ناوگان دريايي خود رابه سوخت هسته اي مجهز مي كنيم
امير عبداللهيان: اخبار اميدواركننده اي درباره اتباع ايراني منتشر خواهد شد
دي سايت: عربستان هيچ كاره است كليد سوريه دست ايران است (خبر ويژه)
ابطحي: نه آقاي خاتمي مياد و نه درسته كه بياد! (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: آمريكا به بهانه ايران هراسي به اعراب اسلحه مي فروشد (خبر ويژه)
آلمان قرباني تازه بحران اقتصادي اروپا (خبر ويژه)
دو دليل هاشمي براي عدم ورود بيشتربه مسائل سياسي (خبر ويژه)
سايت حق العمل كار: القاعده و جنايت؟! زبونتو گاز بگير! (خبر ويژه)
مراسم عزاداري به مناسبت سالروزشهادت امير مؤمنان حضرت علي(ع) با حضور رهبر انقلاب


سرباز صفر اسرائيل در جنگ پنجم (يادداشت روز)

ارتش سوريه پس از تصرف آخرين مواضع گروه هاي مسلح تروريستي در شهر حلب، در حال پاكسازي اين منطقه در مرز تركيه است. رقم افراد مسلح در اين منطقه تا 8 هزار نفر هم برآورد شده است. حلب آخرين نقطه اميد محور آمريكا و تركيه و عربستان و اسرائيل محسوب مي شد و پاكسازي گروه هاي مسلح در اين منطقه به معناي زدن تير خلاص به پروژه 18ماهه غرب در سوريه خواهد بود. جنگ سوريه پنجمين جنگ مشترك آمريكايي- صهيونيستي در 11سال گذشته بود اما اين دو رژيم به اعتبار تجربيات به غايت تلخ 4 جنگ قبلي ترجيح دادند نيابت جنگ پنجم را به گردن دولت ديگري (تركيه) بيندازند. در واقع سوريه، فقط قطعه اي از پازل بزرگ جنگ و فصلي از فصول متعدد آن در خاورميانه است.
اسناد فراواني وجود دارد كه نشان مي دهد صهيونيسم بين الملل نقش عمده اي در تحريك آمريكا براي حمله به افغانستان و عراق داشت. در واقع حس برتري طلبي آمريكايي ها بهانه تحميق و تحريك آنها واقع شد. صهيونيست ها اميدوار بودند بدين ترتيب بحران بقا را از مرزهاي فلسطين اشغالي به هزاران كيلومتر دورتر در شرق ببرند و ضمنا به تسويه حساب با كشورهاي اسلامي بپردازند. اما در سالهاي 2005 و 2006كه شكست آمريكايي ها آشكار شد، اين بار نوبت آنها بود كه از اسرائيل بخواهند جور جنگ نيابتي را براي تغيير نقشه خاورميانه اسلامي بكشد. بنابراين اسرائيل با چراغ سبز دولت بوش- و سپس اوباما كه به رياست جمهوري انتخاب شده بود- به جنوب لبنان و باريكه غزه در سالهاي 2006 و 2008 يورش برد. اين دو جنگ براي رژيم اسرائيل و ارتش اسطوره اي آن همان قدر خسارت استراتژيك به همراه داشت كه دو جنگ قبلي براي آمريكا. كمر آمريكا و اسرائيل با اين جنگ ها شكست. جمع بندي ارزيابي ها درباره علت شكست در اين جنگ، وجود جبهه مقاومت اسلامي با محوريت ايران بود. اما يك محاسبه نه چندان پيچيده مشخص مي كرد كه درگيري با ايران مي تواند هزينه هاي به مراتب سنگين تر و پيش بيني نشده تري را به دنبال داشته باشد. سوريه در اين ميان ضعيف مي نمود و حلقه اتصال شرق و غرب جبهه مقاومت بود. ضمنا پروژه سوريه مي توانست اذهان را از بيداري اسلامي- قطعه مكمل مقاومت اسلامي- منحرف كند تا آمريكا و متحدانش فرصتي براي تجديد قوا پيدا كنند و رژيم هايي نظير عربستان از گوشه رينگ بگريزند. با اين حال چشم آمريكا و رژيم صهيونيستي از 4 تجربه قبلي بشدت ترسيده بود. از متن اين فرآيند بود كه تركيه نامزد انتحار شد، با همان فرمول دميدن در آرزوهاي نوستالژيك و تحريك و تحميق. در چالش سوريه، اگر پروژه اصلي شكست خورد اما اسرائيل تا اينجا به واسطه لجن مال كردن حيثيت دولت تركيه، انتقام سختي از عملكرد دو سال پيش آنها در ماجراي كشتي مرمره و... گرفته است. اينها البته بدان معنا نيست كه حال و روز اسرائيل در مواجهه با جبهه مقاومت و ايران، حال و روز خوبي است. اسرائيل در آستانه روز جهاني قدس، حال و روز بدي دارد آن گونه كه اخبار متعدد حكايت مي كند. ماجراي سوريه را بايد از زاويه باخت هاي استراتژيك آمريكا و اسرائيل نگريست و اينكه با به ميان كشيدن پاي تركيه كوشيدند دولت آنكارا را در حالي كه مثلا در اتحاديه اروپا راه داده نمي شود، در زيان هاي هنگفت غرب شريك كنند.
اسرائيل آن گونه كه روزنامه آلماني نويس دويچلند چند روز پيش خاطرنشان كرد به خاطر وعده احمقانه آريل شارون براي فتح 48 ساعته لبنان، مجبور شد 18 سال در لبنان هزينه بدهد و پس از دادن تلفات سنگين، در سال 2000 ميلادي از اين كشور بگريزد در حالي كه ثمره آن اشغال 18 ساله چيزي جز سر برآوردن حزب الله و قدرتمندتر شدن روز به روز آن به ويژه پس از جنگ 33 روزه نبود. اسرائيل به لحاظ وضعيت داخلي و خارجي با شرايط بغرنجي دست و پنجه نرم مي كند. در هيچ يك از اعتراضاتي كه طي 2 سال گذشته از خاورميانه تا اروپا و آمريكا رخ داد، به اندازه رژيم صهيونيستي آبروريزي نشد، جايي كه 11نفر به خاطر شدت فشارهاي موجود، دست به خودسوزي زده اند. در بيرون از مرزهاي فلسطين اشغالي وضعيت بهتر از اين نيست. مقامات صهيونيستي تلاش بسياري را به كار بستند تا پاي آمريكا را به پرتگاه جنگ با ايران بلغزانند. ايهود باراك سال گذشته گفته بود اسرائيل دولت كوچكي است و نبايد هزينه جنگ با ايران را بپردازد بلكه غرب و جامعه جهاني بايد اين مسئله را حل كنند. موضع آمريكا در اين ميان جالب توجه است. روز گذشته به فاصله يكي دو ساعت پس از انتشار گزارش روزنامه هاآرتص و استناد ايهود باراك به آن مبني بر اينكه گزارش نهادهاي اطلاعاتي جديد آمريكا، نظر اسرائيل درباره نزديكي خطرناك ايران به توليد سلاح هسته اي را تاييد مي كند، بلافاصله يك سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا با رويتر گفت وگو و تصريح كرد «ايران تصميم به ساخت بمب اتمي نگرفته و ما همچنان معتقديم اين كشور در آستانه دستيابي به تسليحات اتمي نيست.» يعني اينكه واشنگتن ديگر حاضر نيست با طناب تل آويونشينان وارد چاه شود. مقارن همين اتفاق، پايگاه خبري رديس فاش كرد كه آويگدور ليبرمن وزير خارجه به مقامات امنيتي و نظامي اسرائيل گفته «موضع گيري درباره حمله نظامي به ايران غيرمسئولانه است و من از آنها مي خواهم دهان خود را ببندند.»
وقتي فردي با مختصات «وزير خارجه» اسرائيل به چهره هاي امنيتي و نظامي كاركشته نظير مئير داگان، يودال ديسكين، گابي اشكنازي، بني گانتس، عاموس يادلين، يورام كوهين، آوي كوخاوي، امير ايشل و نظاير آنها مي گويد «دهانتان را ببنديد» يعني اسرائيل در حوزه قدرت و پرستيژ و اعتبار خارجي دچار بدحالي مفرط است. اين واقعيت را هفته گذشته «متيو گولد» سفير انگليس در تل آويو كه خود يك صهيونيست افراطي است مورد اذعان قرار داد. اين ديپلمات انگليسي مي گويد «در حالي كه تل آويو مي كوشد همه چيز را در داخل براي جهانيان خوب نشان دهد، اسرائيل در حال فروپاشي كامل است... هر كس در دنيا نگران جايگاه اسرائيل است بداند جايگاه اين دولت روز به روز در حال ضعيف شدن است و لحظه به لحظه از تاييد آن نزد جهانيان كاسته مي شود. به نظر من اين روند سرعت تازه اي به خود گرفته است. منظور من فقط افراد عادي نيست بلكه نمايندگان پارلمان و شخصيت هاي مهم جهاني يك به يك از تاييد اسرائيل منصرف مي شوند. اسرائيل اكنون شاهد است كه صبر جهانيان از رفتارهاي او به سر آمده است.»
در چنين موقعيتي كه اسرائيل از جنوب (مصر) احساس خطر مي كرد، پروژه سوريه كليد خورد و آمريكا و رژيم صهيونيستي و عربستان و قطر، از تركيه به عنوان سپر و پياده نظام در جنگ نيابتي استفاده كردند. از نگاه اين جبهه، تركيه به اعتبار ملت مسلمان آن، داراي صبغه دموكراتيك بود و مي شد به واسطه معامله با دولت آنكارا- خيانت به ملت مسلمان تركيه- اين پرستيژ مثبت را خرج بي حيثيتي هاي آمريكا و اسرائيل و عربستان كرد و احتمالا ضمن منحرف كردن انقلاب هاي منطقه از اهداف اسلامي، انسجام جبهه مقاومت را از هم گسيخت و البته با تركيه نيز در آخر كار تسويه حساب كرد. اسرائيل به واسطه ماجراي دو سال پيش كشتي مرمره و هو شدن شيمون پرز رئيس كودك كش صهيونيستي دل پرخوني از تركيه داشت. اما هر قدر كه زورآزمايي غرب در اين جنگ نيابتي طولاني تر شد، انرژي آزاد شده از سوي اين جبهه نيز بيشتر به سوي پياده نظام آنها (تركيه) كمانه كرد. گروه هاي مسلح براي اولين بار پنجشنبه گذشته، به يك خودروي نظامي در شهر مهم و بندري ازمير حمله ور شده و 11نظامي را كشته يا مجروح كرده اند. درگيري با پ ك ك در مناطق كردنشين هم 40 كشته و مجروح را در همين دو هفته اخير به دنبال داشته است. اكنون خبرگزاري رويتر به نقل از ديپلمات ها و تحليلگران تركيه گزارش مي دهد «بدترين كابوس براي دولت آنكارا در حال وقوع است. روابط تركيه به خاطر دخالت در ماجراي سوريه و حمايت از گروه هاي مسلح با همسايگاني چون ايران و عراق و حتي روسيه مسموم شده حال آن كه سياست آنكارا، به صفر رساندن مشكلات با همسايگان بود. رويكرد دولت تركيه درباره بحران سوريه، بي توجهي فوق العاده به ملاحظات سنتي سياسي و امنيتي اين كشور بوده و تبعات آن گريبانگير خود تركيه شده است. با وجود اظهارات جنگ طلبانه مقامات آنكارا عليه سوريه و كمك به مخالفان دولت اسد، آنها توانايي كار ديگري را ندارند و كاري بيش از اين از دست آنان برنمي آيد. با وجود همه كمك هاي غرب و تركيه به اپوزيسيون بشار اسد، او همچنان پابرجاست و در كنار متحداني چون ايران و عراق ايستاده و تمام فشارهاي خارجي به بن بست رسيده است. ايان لسر كارشناس آمريكايي در امور تركيه مي گويد در آينده بدترين سناريو براي تركيه اين است كه هرج و مرج هاي طولاني موجب خلأ امنيتي در مرزهاي جنوب و مناطق كردنشين اين كشور شود.»
تعبير بي بي سي درست است كه «باتلاق سوريه مي تواند دولت تركيه را ببلعد و سرنوشتي مانند سرنوشت دولت بلر در جنگ عراق را رقم زند. جنگ عراق بلر را از چشم مردم انگليس انداخت و سرانجام باعث بركناري وي و كوتاه شدن عمر قدرت حزب متبوع او شد.» اين واقعيت را وزير خارجه فرانسه نيز مي فهمد كه با اعتراض به تحركات ساركوزي گفته است «آيا ساركوزي مي خواهد ما را در موقعيت بوش هنگام اشغال عراق قرار دهد؟ سوريه، ليبي نيست و اين دو كشور كمترين شباهتي به يكديگر ندارند. وقتي چين و روسيه حامي دولت سوريه هستند نمي توان از هماهنگي بين المللي سخن گفت.» اسرائيل و آمريكا- حتي عربستان- با زيركي آميخته به غدر و خيانت، زيان و هزينه هاي هنگفت خود را به دوش دولت آنكارا انداخته و تركيه را آلوده بدنامي هاي خود كرده اند.
ناظران مسلمان در منطقه اكنون مي بينند كه تركيه ماه هاست كلمه اي درباره رژيم اشغالگر صهيونيستي سخن نمي گويد همان گونه كه درباره نقض جنايت آلود حقوق بشر و دموكراسي در عربستان و بحرين و يمن و قطر مطلقا ساكت است. از آن سو ملت هاي مسلمان واقفند كه دولت سوريه محور مقاومت ضد صهيونيستي بوده و طبيعتا مي پرسند سود كشاندن اين محور مقاومت به درگيري و بحران داخلي عايد چه كسي مي شود؟ قطعا دل ملت مسلمان و غيور تركيه نيز از اين وضعيت خفت بار خون است و اعتراض و خشم خود را به تدريج نشان خواهد داد. قضاوت سر راست نزد ملت هاي مسلمان منطقه آن است كه دولت تركيه نقش خيانت آلود مبارك و ملك عبدالله در جنگ هاي 33 و 22روزه را به عهده گرفته است. آنكارا در صف خيانتكاران به امت اسلام ايستاده و پرسش اين است كه آيا خيانتكاراني چون صدام و مبارك عاقبت به خير شدند كه برخي زمامداران تركيه قدم در راه آنها گذاشته اند؟ تركيه بايد به افكار عمومي منطقه توضيح دهد كه چرا به جاي رژيم صهيونيستي، با سوريه و ايران و لبنان و عراق درگير شده و بحران را از عمق راهروهاي رژيم اشغالگر قدس به مرزهاي خود با سوريه و عراق منتقل كرده است؟ آيا قرار بوده دولت تركيه در پروژه شكست خورده اسرائيل و آمريكا، بي آن كه متوجه باشد مقدمات تجزيه و تحليل رفتن نيروي كشورهاي مسلمان غرب خاورميانه را فراهم كند وخود نيز در اين ماجرا خودكشي كند؟
هنوز هم براي محاسبه مجدد در ميان سياستمداران آنكارا دير نشده است. آنها بايد از خود بپرسند تا كجا مي توانند با رژيم اشغالگر و غدار صهيونيست كه حتي دولت آمريكا را قرباني مطامع خود كرد، هم داستان شوند؟ يا اينكه چرا تبديل به آلت دست ژنرال هاي لائيك و كودتاگر تركيه كه بارها چوب آنها به تنشان خورده بود، شدند؟ آيا آقاي اردوغان مي خواهد سرباز صفر اين ژنرال ها يا عضو پياده نظام ارتش اسرائيل باشد؟ آيا او با تحريك داود اوغلو، خشاب سربازان رژيم كودك كش اسرائيل را پر مي كند؟! اسرائيل نمي توانست بدتر از اين، از دولت تركيه انتقام بگيرد.
محمد ايماني
 


جليلي در كنفرانس خبري در بغداد:

آمريكا در اعزام تروريست هاي القاعده به سوريه نقش دارد

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: يك سند معتبر رسمي از آمريكا در دست داريم كه در آن اعتراف مي كند، عناصر تروريستي القاعده را به سوريه اعزام مي كنند.
دكتر سعيد جليلي در ادامه رايزني با مقامات عراقي در بغداد با «فالح فياض»، دبير شوراي امنيت ملي عراق ديدار و گفت وگو كرد.
دبير شوراي امنيت ملي كشورمان در ديدار با همتاي عراقي خود با اشاره به تحولات منطقه و فرصت هاي جديد پديد آمده بر ضرورت تقويت همكاري هاي ايران و عراق در حوزه مسائل امنيتي تأكيد كرد.
همچنين فالح فياض نيز با حمايت از موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات سوريه تصريح كرد كه راه حل مسأله سوريه توقف خشونت ها و انجام گفت وگوهاي ملي بدون دخالت هاي خارجي است.
جليلي و فياض پس از اين ديدار با حضور در كنفرانس مشترك مطبوعاتي به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در اين كنفرانس بار ديگر بر مسئوليت كشورهاي حامي تروريست ها در سوريه نسبت به ربايش زائران ايراني در اين كشور تاكيد كرد.
نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: بخشي از توطئه كنوني ضد سوريه به علت حمايت آنها از مقاومت فلسطين است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در كنفرانس مشترك خبري با فالح فياض، مشاور امنيت ملي عراق اظهار داشت: مردم منطقه فراموش نمي كنند زماني كه مردم غزه تحت شديدترين حملات رژيم صهيونيستي بودند برخي دولت هاي منطقه مثل حسني مبارك مانع حتي آب رساني به غزه مي شدند، اما سوريه با شجاعت از مقاومت حمايت مي كرد.
سعيد جليلي با اشاره به بحران سوريه و حوادث منطقه اي گفت: نقش سوريه در حمايت از مقاومت، پيروزي حزب الله در دو دهه اخير در لبنان، جنگ 33 روزه و پيروزي حماس در جنگ غزه غيرقابل انكار است.
وي گفت: يك سند معتبر رسمي از آمريكا در دست داريم كه در آن اعتراف مي كند عناصر تروريستي القاعده را به سوريه اعزام مي كنند.
جليلي در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره موضوع هسته اي ايران گفت: ايران در اين باره ديدگاه روشني دارد و در چهارچوب ان.پي.تي معتقد به وجود «دانش هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس» است.
وي ادامه داد: اين ديدگاه را در مذاكرات هسته اي در بغداد و مسكو بيان كرديم و آن چه را در مسكو گفتيم منتشر كرديم و خانم اشتون هم فرصت خواسته است تا پاسخ ايران را پس از ماه رمضان بدهد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه اين كنفرانس خبري گفت: دموكراسي از طريق اعزام تروريست و ارسال سلاح به سوريه به دست نمي آيد و بايد مانع اين كار شد.
جليلي افزود: كساني كه به سوريه سلاح ارسال مي كنند در پي فتنه افكني در منطقه هستند و برخي اتهامات خود را نيز با فرافكني و فرار به جلو توجيه مي كنند.
وي گفت: با همين سلاح ها زائران ايراني در سوريه به اسارت گرفته مي شوند و آنها مسئول اين گونه اعمال تروريستي در آن كشور هستند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به اين كه سرنوشت سوريه از طريق گفت وگوهاي ملي و صندوق هاي رأي مشخص مي شود افزود: مردم منطقه و سوريه نمي پذيرند كه رژيم صهيونيستي طرفدار دموكراسي و مردم سوريه باشد و بي شك آمريكا هم كه بيشترين ارتباط را با ديكتاتورهاي منطقه داشته است، نمي تواند طرفدار دموكراسي و مردم اين كشور باشد.
وي افزود: در پي بيداري اسلامي بسياري از رژيم هاي ديكتاتوري منطقه جاي خود را به منتخبان مردم داده اند، از اين رو دشمنان امت اسلامي از اين وضع خوشحال نيستند.
جليلي با بيان اين كه دشمنان از تجميع ظرفيت هاي امت اسلامي خوشحال نيستند، افزود: آنها نگرانند كه امت اسلامي قطب جديدي در منطقه و جهان تشكيل دهند به همين دليل آنها در پي دامن زدن به توطئه تجربه شده اختلاف هاي قومي و مذهبي در كشورهاي منطقه اند.
گفتني است، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه ديدار و گفت وگو با مقامات برجسته عراقي با سيد عمار حكيم، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، ابراهيم جعفري، رئيس ائتلاف ملي پارلمان عراق، نوري مالكي نخست وزير عراق و خضير خزاعي معاون رئيس جمهور عراق نيز ديدار و درباره تحولات عراق و منطقه گفت وگو كرد.
جليلي پس از ديدار با معاون رئيس جمهور عراق كه آخرين ديدار رسمي وي به شمار مي رفت، بغداد را ترك و پس از سفري كوتاه به كربلا و نجف عازم تهران شد.


زلزله (گفت و شنود)

گفت: آمريكا و اسرائيل چرا تركيه را در ماجراي سوريه جلو انداخته اند؟!
گفتم: خب! آمريكا در حمله به عراق و افغانستان بدجوري تودهني خورده و اسرائيل هم در دو جنگ 33 روزه و 22 روزه سيلي سخت و محكمي خورده است.
گفت: خب! كه چي؟! منظورت چيه؟!
گفتم: حالا براي مقابله با سوريه كه يكي از محورهاي مقاومت است، به جاي اين كه خودشان وارد عمل شوند، تركيه را جلو انداخته اند.
گفت: يعني اردوغان نمي فهمد كه اگر آمريكا و اسرائيل كمترين احتمال پيروزي بر سوريه را مي دادند، خودشان مستقيما وارد عمل مي شدند ولي از زلزله 4 جنگ قبلي وحشت دارند و مي خواهند شكست در جنگ با سوريه را به حساب تركيه بنويسند!
گفتم: چه عرض كنم؟! از يارو پرسيدند ديشب متوجه شدي كه زلزله اومد؟ يارو جواب داد؛ نه! گفتند؛ يعني خواب بودي؟ يارو گفت؛ نه! روم اونور بود نديدم!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ الهي، شب قدر همه قرآن بر سر مي كنند ما را سعادت ده كه قرآن بر دل بنشانيم و به مهم تر از بيداري كشيدن يعني به بيدار شدن بينديشيم.
رحماني
¤ برخي مسئولين سخنان رهبرمعظم انقلاب را با بنر و كاغذ و... بر سر ادارات خود نصب مي كنند ولي اقدام عملي براي تحقق اين خواسته آقا انجام نمي دهند. لذا به آنها مي گويم شعار سال مشخص شده نياز به تبليغات ندارد و فقط بايد براي تحقق اين شعار كمر همت بست.
3092---0911
¤دولت بودجه را با دلار 1226 تومان به تصويب مجلس رسانده و بايد همان سهميه را خرج كند و الا در صورت افزايش نرخ دلار بودجه ريالي دولت نيز افزايش پيدا مي كند و هزينه آن را بايد مردم بپردازند. دولت نبايد راضي به ظلم در حق ملت بشود.
9923---0935
¤ مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان مصداق عقل جمعي طبق اصول قانون اساسي وظيفه مشاوره دادن به رهبري را ايفا مي كند. فلذا عنوان نمودن اين مطلب از سوي بعضي افراد كه تعيين سياست كلي مربوط به نظام انتخاباتي برعهده مجمع تشخيص مصلحت است عبارت درستي نيست و بايد اصلاح شود.
8516---0919
¤ تحريم كشورمان از سوي دشمنان براي شكست اقتصاد و ايجاد بحران و آشوب در داخل است. لذا همان گونه كه در برقراري امنيت حساس و جدي هستيم بايد درخصوص ثبات اقتصاد جدي باشيم و اجازه ورود هر كالايي را به داخل ندهيم، در ضمن اسكله هاي غيرمجاز نيز بايد جمع آوري بشود.
3825---0912
¤ كيهان بررسي كند و براي مردم روشن نمايد چرا حكم ضعيف مجازات فائزه هاشمي در كشور اجرا نمي شود و ايشان آزادانه به خارج از كشور رفت و آمد دارد؟ مسئولين دستگاه قضايي چگونه دهن كجي اين گونه افراد به قانون را تحمل مي كنند؟
توكل
¤ انتقاد آيت الله صافي گلپايگاني از وضعيت بدحجابي در صدا و سيما بسيار به موقع بود انشاءالله صدا و سيما اين انتقادات را سرلوحه كار خود قرار دهد.
محمد ايراني از كرمانشاه
¤ بخشي از بالا رفتن قيمت دلار در اين چند روز نتيجه مصاحبه اي بود كه آقاي بهمني رئيس كل بانك مركزي چند روز قبل انجام داد و از پايين بودن قيمت دلار اظهار ناراحتي كرد. تو را به خدا بنويسيد آيا مسئول يك كشور با مردم خودش اين گونه رفتار مي كند. تعجب بنده از اين است كه چرا در كشور با چنين مسئولي و ديدگاه هاي خطرناك او برخورد نمي شود. آزادي عمل براي چنين مسئولي تا چقدر و تا چه زمان؟
بيگ زاده
¤ نماينده مرعوب مجلس ششم كه جزء امضاءكنندگان جام زهر بوده است چه خدماتي مي خواهد براي وزارت بهداشت انجام دهد كه از او دعوت به همكاري شده است؟!
3294---0913
¤ در حال حاضر دشمنان هر وقت كه مشكل پيدا مي كنند عليه صدا و سيماي برون مرزي ما وارد عمل مي شوند و اقدام به قطع كردن بعضي از كانال ها مي كنند كه صداي حق شنيده نشود. اما بنده فكر مي كنم كشور ما به اين قدرت تكنولوژي دست پيدا كرده كه برنامه هاي برون مرزي خودش را روي ماهواره مستقل ارسال كند و از تهديد دشمن خارج شود فقط بايد بيش از اين خودمان را باور كنيم و جلو برويم.
فهيمي
¤ متاسفانه مصرف در كشورمان كه 99 درصد مردم مسلمانند از كشور بي دين يك و نيم ميلياردي چين بيشتر است. به قناعت و عدم اسراف توجهي نمي شود. اگر سري به سطل هاي زباله و دورريزي غذاهاي اضافه نگاه كنيد خود قضاوت خواهيد كرد كه روش زندگي بسياري از ما با اسلام همخواني ندارد اين همه تاكيد بر عدم اسراف و اين كه خداوند مسرفان را دوست ندارد و برادري مسرفين با شيطان و تاكيد بر درست مصرف كردن و قناعت در آموزه هاي ديني ما مورد غفلت قرار گرفته است. به راستي آيا فكر كرده ايم خودما چقدر در گراني ها نقش داريم؟
6960---0936 و 3419---0935
¤ قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه با پشتكاري مثال زدني جاده روستاهاي بناب كليان و حسين آباد از توابع بافت كرمان را آسفالت نمودند كه تاثير به سزايي در محروميت زدايي اين منطقه داشته است. دست خدا به همراهشان.
نجفي از روستاي بناب
¤ منطقه جواد الائمه(ع) شهرستان فردوس خراسان نياز به ايجاد كانون فرهنگي بانوان و برادران و كتابخانه مركزي و ورزش دارد. از مسئولين امر و خيرين درخواست اقدام و مساعدت داريم.
2773---0913
¤از نمايندگان محترم مجلس درخواست مي شود با تصويب طرحي كارمنداني را كه سابقه 14 سال به بالا در مراكز دولتي داشته و به انحاء مختلف بازخريد شده اند، به بازنشستگي تبديل نمايند تا مرهمي بر زخم دل هاي شكسته خانواده هاي اين افراد باشد.
4813---0919
¤ ملت مسلمان سوريه مقاوم باشيد كه پيروزي نهايي از آن شماست مگر همين آمريكاي جهانخوار هشت سال براي تضعيف پايه هاي انقلاب جنگ را به ملت ايران تحميل نكرد. ان شاء الله به ياري خداوند پيروزي از آن شماست. مقاوم باشيد.
دبيري
¤ ملت مسلمان تركيه در خيانتكاري مسئولانش ديگر نبايد ذره اي شك و ترديدي به خود راه دهند و هرچه زودتر بايد جلوي آتش افروخته شده توسط آمريكا و اسرائيل را بگيرد وگرنه فردا دير خواهد بود.
هموطني از سراب
¤ زماني اعلام شد كه مؤسسه حفظ و نشر آثار امام سالانه ميلياردها تومان دريافت مي كند، اين مؤسسه كه حتي حاضر نيست به تحريفاتي كه درباره سيره امام مي شود رسيدگي كند، آيا اين پولها را در كدام وقت و كجا خرج مي كند و چه كسي بايد در برابر اين دريافتها پاسخگو باشد.
يك هموطن
¤ وقتي قرار نيست سبد كالا در ماه رمضان به فرهنگيان تعلق بگيرد، چرا زحمات و اجر ما را ضايع مي كنيد؟ما سبد كالا نمي خواهيم، كار و حرفه مان را با عشق انتخاب كرده ايم نه به هواي سبد كالا.
يك فرهنگي
¤ از مسئولان شركت واحد تقاضا داريم، يكي از آقايان براي امتحان هم كه شده لااقل يك بار سوار اتوبوس فرحزاد- صنعت شود تا ببيند چقدر وقت و عمرمان هدر مي رود. تقاضا داريم اتوبوس هاي اين دو خط را جدا كنيد تا مسير كوتاه تر شود.
زحمت كش
¤ ساكن فاز 3 شهر پرديس هستم طي 3 هفته اي كه در اين شهر مستقر شده ام هفته اي 2 بار با قطع آب مواجهيم. در تاريخ 11/5/از صبح تا ساعت 1 بامداد و 12/5/ از صبح تا 6 عصر فاقد آب بوديم هر وقت هم كه تماس گرفتيم گفتند الان وصل مي شود؟! در اين ماه مبارك و گرماي تابستان اين نحو عمل كردن سزاوار و شايسته نيست.
حياتي
¤ پيامبر اعظم(ص) فرمود: غافل ترين مردم كسي است كه از تغييرات دنيا پند نمي گيرد... و ايمان دو قسم است يك قسم صبر و قسم ديگر شكر.
3797:0911
¤ برخي مساجد سطح شهر تهران اقدام به اقامه نماز اول وقت مي نمايند كه كاري شايسته و قابل تقدير است . برخي خيرين نيز حاضرند افطاري مختصري پس از اقامه نماز بين روزه داران تقسيم نمايند و از ثواب بسيار آن بهره مند شوند ولي متوليان مساجد مانع مي شوند و اعلام مي دارند كسر شأن مسجد است! اگر خيرين مي خواهند افطاري بدهند بايد شام (چلوكباب و...) بدهند؟! از مسئولان امور مساجد درخواست مي شود ائمه جماعات و هيئت امناء مساجد را توجيه كنند تا هم بر رونق نماز جماعت اول وقت بيفزايند و هم مانع كار خير ديگران نشوند.
صباغيان از نمازگزاران مسجد انصارالحسين(ع) نيروي هوايي
¤ رئيس بانك مركزي با رساندن نرخ دلار از 1060 تومان به 1260 تومان التهاب كاذبي ايجاد و بازار را متزلزل نمودند و حالا باز زمزمه افزايش مجدد آن شنيده مي شود. لذا درخواست مي شود از دست زدن به قيمت آن خودداري كنند و آن را به دولت بعد بسپارند.
يك هموطن از انگليس
¤ طبق قانون نظام وظيفه قبلي كساني كه داراي مدارك تحصيلي عالي دانشگاهي بودند خدمت وظيفه آنان 17 ماه و بقيه افراد 21 ماه بود ولي طبق قانون جديد و از ابتداي سال 91 خدمت نظام وظيفه عمومي براي همه يكسان و 21 ماه اعلام شده است. از دولت محترم و نمايندگان درخواست مي شود نسبت به اصلاح اين قانون همانند قانون سال قبل اقدام نمايند تا تفاوتي بين كساني كه 16 تا 21 سال تحصيل كرده اند با كساني كه به حداقل تحصيلات اكتفا نموده و زودتر وارد بازار كار و تشكيل زندگي شده اند، باشد.
مرادي از كرمانشاه
¤رئيس محترم قوه قضائيه در مصاحبه خويش مي فرمايند چاقو و شمشير حكم سلاح گرم را دارد ولي دادگستري شهرستان زرند كرمان درخصوص پرونده قطع عضو توسط چاقو و شمشير هيچ اقدامي نمي كند. مردم با اين تناقض ها چه بكنند؟
8016---0914
¤از وزير راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به آسفالت جاده دهستان «برندق» به «پاوه رود» كه 23 كيلومتر است اقدام نمايند. اين كار علاوه بر احداث مسير تردد خلخال به سد منجيل كاهش مسافت و مصرف سوخت و زمان را هم در پي خواهد داشت كه به نفع مردم و نظام اسلامي است.
يكي از اهالي روستاهاي برندق و پاوه رود
¤به دولت خدمتگزار پيشنهاد مي كنم كه گاهي وزارتخانه هاي خود را از ساختمان هاي چند ده طبقه كه دسترسي به برخي از آنها نيز دشوار است به داخل مساجد بياورند و پس از اقامه نماز (در هر ماه چند مسجد) نسبت به رفع مشكلات افراد مراجعه كننده همت نمايند تا بسياري از معضلات و مشكلات اداري مردم مرتفع شود. اين چيزي بود كه در ابتداي اين دولت اميد به آن در دل مردم روشن شده بود.
يك هموطن تهراني
¤حدود يك سال است در مهرشهر كرج-شعبان آباد تمامي كوچه ها را سازمان آب و فاضلاب كنده و رها كرده است نه شهرداري و نه شركت آب هيچ كدام پاسخگو نيستند و خاك اهالي محل را به شدت زجر مي دهد. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي دارم.
نعيمي
¤با وجودي كه هر سال مسئولين وزارت آموزش و پرورش اعلام مي كنند كه هيچ مدرسه دولتي حق دريافت مبلغي هنگام ثبت نام ندارد ولي به هنگام ثبت نام در پايه چهارم دبيرستان فرزندمان گفتند دويست هزار تومان بايد واريز كنيد. لطفا مسئولين امور رسيدگي كنند.
صادقپور از كرج
¤لطفا در مورد نيروهاي شركتي پيام نور به مسئولين امر يادآوري كنيد تا قرارداد مستقيم و بدون واسطه با پيمانكار ببندند تا اين نيروها سريع تر سر و سامان بگيرند.
0350---0915
¤ آيا واقعا براي ماه مبارك رمضان و وقت شريف افطار حيف نيست كه در اين ساعت پرفيض شاهد سريال چاقوكشي و دزدي نوزاد از رسانه ملي باشيم؟
9271-0913
¤ خطاب به وزير ورزش بنويسيد سياست پولي كردن فوتباليست ها در پيروي از سياست غرب را كنار بگذارند مردم راضي نيستند كه از بيت المال ميلياردي به فوتباليست ها پول داده شود.
9271-0913
¤ يقين دارم ملت عزيز ايران تحت پرچم ولايت تمام توطئه ها و تحريم دشمنان را خنثي خواهند كرد و به تدريج زمينه ظهور امام عصر(عج) فراهم خواهد شد. ان شاءالله
1829-0912
¤ در خبرها آمده بود حومه تهران يكي از محروم ترين مناطق درماني كشور است. اگر چنين چيزي صحت داشته باشد بايد به حال مسئولين و مديران دوره هاي مختلف تأسف خورد كه در اثر كوتاهي و قصور آنان چنين وضع غيرقابل تحملي به وجود آمده است.
6263-0938
¤ اگر دولت به خانواده ها قرض الحسنه بدهد تا با اين پول سهام خريداري كنند هيچ وقت از روزگار عقب نمي افتند و مشكل اقتصادي پيدا نمي كنند يا كمتر گرفتار مي شوند. وقتي چنين راه حل هايي براي مشكلات اقتصادي وجود دارد چرا دولت و مسئولين امر اقدام نمي كنند؟
3419-0935
¤ در آموزش و پرورش مربيان پيش دبستاني با 11 سال سابقه و تجربه كاري به راحتي كنار گذاشته مي شوند. چرا از اين عدالت و مهرورزي كه دولت و مسئولين از آن دم مي زنند چيزي شامل حال ما نمي شود؟
0782-0936
¤ با وجود خانم هاي دانشمند و متخصص ايراني در رشته هاي مختلف علمي كه هر روز بر تعداد آنها نيز افزوده مي شود چرا بايد وزارت ارشاد از روي كج سليقگي در مورد يك راننده زن در مسابقات اتومبيل راني فيلم تهيه بكند يا سفارش توليد بدهد؟
2748-0912
¤ دشمنان قسم خورده اسلام و ايران هيچ حد و مرزي براي نابودي اسلام و كشور عزيزمان ايران قائل نيستند. بسيار ساده انديشي است كه عده اي تصور كنند آمريكايي ها صلح طلب هستند بنابراين نبايد ذره اي از اصول و آرمان هاي خود كوتاه بياييم.
8847-0919
¤ هدف استكبار جهاني با محوريت آمريكا و صهيونيسم جهاني از اختلاف انداختن بين كشورهاي اسلامي منطقه مثل ايران، تركيه، عراق و سوريه به وجود آوردن كردستان بزرگ است كه براي آنان حكم اسرائيل دوم را دارد فلذا در اين شرايط حساس منطقه رهبران و دولت هاي كشورهاي منطقه بايد بيش از پيش هوشيار باشند و مثل مسئولين فعلي تركيه در دام دشمنان نيفتند.
درويشي از قم
¤ در وزارت نفت نيروهاي شركتي را مشروط به داشتن ديپلم و 10 سال سابقه كار تغيير وضعيت مي دهند. تكليف نيروهايي كه اين شرايط را ندارند چه مي شود و تا چه زماني بايد به صورت نيروي شركتي باقي بمانند؟
9566-0912
¤ آقاي شريعتمداري، يادداشت 15/5/91 را خواندم و لذت بردم، خدا قوت. اگر بتوانيد پس از صدور حكم قطعي اسامي كامل مفسدين را اعلام كنيد آن وقت همه مي بينند شما چقدر طرفدار داريد مردم تشنه عدالتند.
8455-0912
¤ زمستان رفت و رو سياهي آن براي زغال ماند، حكايت تركيه و عربستان و قطر و اربابانشان است كه تمام تلاش خود را براي شكست بشاراسد به كار بردند ولي ملت و ارتش سوريه با سربلندي از اين فتنه بيرون آمدند و دشمنانشان روسياه شدند.
0950-0919
¤ خدايا من هرگز نگويمت دست من بگير، يك عمر گرفته اي مبادا رها كني!
سيدهادي ميري
¤ از شهردار محترم شهرك ظفر كرمانشاه و مسئولين راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به روشنايي جاده قديم تهران- كرمانشاه كه شبها در تاريكي مطلق به سر مي برد و باعث حوادث ناگواري مي شود اقدام نمايند.
5016-0918
¤ خدا نگذرد از برخي متوليان امور مردم كه با سستي ها، اهمال كاري ها، كجروي ها، خيانت ها و مصلحت انديشي هاي بنيان كن خود مشكلاتي را به نظام و كشور تحميل مي كنند.
8516-0919
¤ ياد دارم يك غروب سرد سرد
مي گذشت از كوچه ها يك دوره گرد
دوره گردم كهنه قالي مي خرم
دست دوم جنس عالي مي خرم
كاسه و ظرف سفالي مي خرم
گر نداري كوزه خالي مي خرم
اشك در چشمان بابا حلقه بست
عاقبت آهي كشيد و بغضش شكست
اول ماه است و نان در سفره نيست
اي خدا شكرت ولي اين زندگي است؟
بوي نان تازه هوشم را ربود
اتفاقاً مادرم هم روزه بود
خواهرم بي روسري بيرون دويد
گفت آقا سفره خالي مي خري.
5385-0918
¤ من با 3سال تخفيف عدم خسارت بيمه موتورم شده 120هزار تومان ولي كسي كه تخلف كرده و موتورسيكلت خود را بيمه نكرده با 50درصد تخفيف و 80هزار تومان بيمه مي شود و يا كسي كه خلاف كرده و به زندان رفته مبلغ ده ميليون تومان وام خود اشتغالي مي گيرد و كسي كه به زندان نرفته از گرفتن آن محروم است. در نتيجه تشويق به خلافكاري و عدم رعايت قانون در جامعه به سود اين طيف است نه كسي كه به قوانين و مقررات پايبند است. آيا اين ها خلاف عدالت اجتماعي نيست؟
3095-0936
¤ مهاجراني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاتمي اعلام كرده كه وطنش لندن است .به خاتمي كه مدعي بود بهترين وزيرش ايشان است مي گويم پس بدترين وزيرت كدام است ؟اين بهترين شد خود فروخته و حتي به خون برادر شهيدش هم پشت كرد.
مرداني
¤ حمله به پست نيروهاي مصري در گذرگاه رفح بدون ترديد كار صهيونيست هاست رژيم صهيونيستي رويه جديدي را آغاز كرده و به طور كلاسيك با ارتش كلاسيك خود به منطقه حمله نمي كند و به سلفي ها، و هابي ها يا القاعده پول مي دهد و با كمك عربستان و قطر ارتش هايي را در گوشه و كنار براي به آشوب كشاندن كشورهاي مسلمان تدارك مي بيند.
يك شهروند
¤ مستند كلوپ ترور كه از صداوسيما پخش شد ارزشمند بود. از سربازان گمنام امام زمان (عج) تشكر مي كنم. اما در بخش انتهايي مستند كه خبرنگار با مصاحبه كنندگان درمورد دشمنان حق هسته اي صحبت مي كند، بايد دقت مي شد كه رسانه ملي نبايد براي مستند جلوه دادن برنامه هاي خود با خانم هاي بدحجاب مصاحبه كند، اين بدعت بايد از بين برود كه رسانه ملي براي اينكه گزارش خود را زنده تلقي كند با زنان بدحجاب مصاحبه كند. اين نوعي تاييد و به رسميت شناختن بدعت فرهنگي است اين رويه چادرزدايي از كشور است كه بايد جلوي آن گرفته شود. آن خانم بي حجاب مصاحبه شونده مدافع حقوق هسته اي هم ، خواسته يا ناخواسته با بدحجابي خود به آرمانهاي شهدا خيانت مي كنند.
ميهني
¤ اعضاي شوراي شهر تهران اصلاً برخورد مناسبي با شوراياران ندارند. براي رفع مشكلي كه در محله صاحب الزمان پيش آمد به عنوان شورايار محله به نزد ايشان رفتم تا مشكلم را مطرح كنم. اما متأسفانه اجازه صحبت درمورد ساخت و ساز را به بنده ندادند. دهان روزه از منطقه يافت آباد براي ديدار با ايشان رفتم ولي كاملاً بي توجهي كرده و برخورد بسيار نامناسبي كردند. مسئولان شوراي شهر نمايندگان مردم هستند و بايد هدفشان رفع مشكلات باشد.
فاطمه نوفلاح
¤ يكي از راههاي مقابله به مثل در برابر تحريم هاي اقتصادي، تحريم هاي علمي و فرهنگي به غرب يا فراخوان اساتيد و پژوهشگران ايراني از اين كشورهاست.
روحي
¤ حادثه تلخ جهانگردان ايتاليايي در شهرستان سراب، زنگ خطري براي مسئولان استان آذربايجان شرقي است. همه ساله حدود 900نفر خروجي فارغ التحصيل ديپلم و ليسانس داريم كه اگر براي آنها زمينه كار فراهم شود، بزهكاري ريشه كن مي شود.
سرابي
¤ خبر دستگيري تعدادي از افسران عالي رتبه تركيه در خاك سوريه، نشان از دخالت آشكار تركيه در امور سوريه دارد. بشار اسد بايد محكم قدم جلو بگذارد و به سازمان ملل شكايت كند و مسئولان سازمان ملل از اسرا بازجويي كنند و قطعنامه اي عليه قطر، عربستان و تركيه تصويب كنند.
يك هموطن
¤ وانت پيكان 89 از نمايندگي 1351 قزوين خريداري كردم، چندين بار به نمايندگي مراجعه كردم تا اشكالات ديفرانسيل و فرمان خودرو برطرف شود، اما متأسفانه هيچ كس حاضر به كمك نشد و ماشينم كه وسيله امرار معاشم مي باشد مدتها است كه در نمايندگي خوابيده از مسئولان مي خواهم لطفاً به موضوع رسيدگي كنند.
0931-0912
¤ شهرداري جز اسراف كار ديگري انجام نمي دهد، يك هفته يك پياده رو را مي كند و هفته بعد آن را موزائيك مي كند، و دوباره چند ماه بعد همه را جمع مي كند و اين چرخه هميشه درحال تكرار است.
اميري
¤ با تك نرخي شدن ارز وضعيت اقتصادي كشور بدتر مي شود و كار را براي رئيس جمهور آينده سخت تر مي كند. مسئولان با درايت بيشتري در اين مورد تصميم گيري نمايند.
8031-0935
¤ وقتي بودجه آتيه نوزادان در مجلس رد مي شود چگونه انتظار داشته باشيم كه مردم به فكر افزايش اعضاي خانواده خود باشند و به يكي دو تا فرزند اكتفا نكنند.
1706---0913
¤ وقتي هيچ كدام از دانشجويان كارورز پزشكي ورودي 84 دانشگاه آزاد مشهد در كشيك بخش زنان بيمارستان 17 شهريور اين شهر حضور نداشته باشند دليل بر اين است كه اين دانشگاه با ضعف مديريتي همراه است و نظارت و كنترل مناسبي بر آن وجود ندارد.
4607---0915
¤ از شهرداري منطقه 14 ناحيه 6 درخواست مي شود كه با سد معبر در انتهاي 15 متري چهارم افسريه به بلوار هجرت كه باعث ترافيك سنگين و تصادف مي شوند برخورد نمايد.
ايرانشاهي
¤ دبستان پسرانه تربيت مدرس واقع در دانشگاه تربيت مدرس منحل شده و 700 دانش آموز براي ثبت نام سرگردان شده اند. دانشگاه اعلام مي كند كه ما چند سال است اخطار داده ايم ولي مسئولين امر توجهي ننموده اند. از طرفي آموزش و پرورش منطقه 6 نيز به امروز و فردا موكول مي كند كه قضيه را حل و فصل نمايد. برخي متوليان دبستان منحل شده نيز درصدد اجاره مغازه و منزلي هستند تا از اين موقعيت بهره برداري و نسبت به ثبت نام از دانش آموزان اقدام و هزينه هاي دبستان غيرانتفاعي 3-2 ميليوني از اولياء اخذ كنند. در اين ميان اولياء دانش آموزان سرگردان مانده اند كه چه كنند. به مدارس اطراف هم كه مراجعه مي شود ثبت نام نمي كنند. از رئيس سازمان آموزش و پرورش تهران درخواست مي شود براي حل مشكل فوق تدبيري بينديشند.
بختيار
¤ چرا مسئولين سازمان تأمين اجتماعي براساس حرف خود مبني بر افزايش 18درصد حقوق بازنشستگان عمل نكردند و آن را به 15درصد تقليل دادند؟ چه پاسخي به ما دارند؟
8516---0919
¤ دعوت از آقاي دكتر احمدي نژاد براي شركت در اجلاس مكه از سوي آل سعود نشان از استيصال اين رژيم در كشور خود و جبهه مقاومت و بحرين و... دارد. آن ها براي تأييد جنايت خود اقدام به تشكيل اين اجلاس و دعوت از سران كشورهاي اسلامي كرده اند و بايد با تدبير و اصول سياست خارجي كشورمان پاسخ مناسبي به اين اجلاس داده شود.
عليمرداني
¤ آقاي دكتر آذر كه درس ادبيات فارسي خوانده چرا در پايان هر برنامه همه را «بدرود »مي گويد و از لفظ «خدا نگهدار» پرهيز دارد؟
9005---0913
¤ اردوغان كه گويا تربيت شده سيا و موساد است با ايفاي نقش يك هنرپيشه در جريان اعتراض به پرز در حاشيه اجلاس داووس و اعزام كشتي مواد غذايي به غزه قصد جلب افكار عمومي به ويژه مسلمانان منطقه را به خود به عنوان يك رهبر مذهبي در سر مي پروراند ، اما با نقش دوم ايشان در جريان هماهنگي و همكاري براي شكست جبهه مقاومت در سوريه براي همگان آشكار گرديد كه وي تربيت شده دست قدرت هاي مستكبر است و به عنوان پادوي آنها عمل مي كند.
وليزاده از قائم شهر
¤ هر سال از خردادماه به بعد ما ساكنان منطقه نوكان كرمانشاه مشكل قطع آب داريم و متأسفانه مسئولين امر نيز توجهي نمي كنند. سد گاوشان كرمانشاه هم افتتاح شد ولي مشكل ما حل نشد با تانكر برايمان آب آشاميدني مي آورند كه ديگر خسته شده ايم. (كرمانشاه- نوكان- انتهاي خيابان بانك صادرات آخرين كوچه)
5016---0918
¤ سرباز وظيفه با مدرك ليسانس و حقوق ماهانه پنجاه هزار تومان دريافتي! اين حقوق با توجه به تورم و گراني و تردد و رفت و آمد چگونه مي تواند فقط پاسخ گوي كرايه تاكسي ام شود؟ شايسته است مسئولين امر تدبيري نمايند.
4386---0937
¤ چرا برخي شركت هاي معتبر مثل ال جي به منظور فروش بهتر كالاهاي خود با تبليغات تحت عنوان جشنواره، محصولات خود را به فروش مي رسانند ولي بعد يادشان مي رود كه هداياي خريداران را ارسال كنند.
1013---0919
¤ از مسئولين ستاد رسيدگي به امور مساجد درخواست مي شود استقلال مساجد را حفظ و آنها را نمك گير برخي شهرداري ها نكنند.
8516---0919
¤ از مسئولين راه و شهرسازي شهرستان خوي درخواست مي شود نسبت به مرمت و بازسازي بخشي از جاده 20 كيلومتري قره ضياءالدين به خوي كه بر اثر بارندگي از بين رفته و باعث واژگوني چندين خودرو شده است اقدام نمايند.
يك هموطن از قره ضياءالدين


نيروي دريايي ارتش: ناوگان دريايي خود رابه سوخت هسته اي مجهز مي كنيم

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: توانايي ساخت سامانه رانش هسته اي براي كشتي ها در ايران وجود دارد.
امير دريادار غلامرضا خادم بيغم در گفت وگو با العالم ادامه داد: مطرح شدن بحث رانش هسته اي و يا استفاده از اورانيوم غني شده براي ايجاد سيستم رانش به معناي آن است كه اين توانايي در كشور وجود دارد كه بتوان اين سيستم رانش را براي كشتي ها درست كرد.
بيغم درباره امكان استفاده از سوخت هسته اي براي ناوها و يا زيردريايي هاي كشور در آينده، گفت: بحث سوخت هسته اي در واقع استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي است، اين فن آوري امروز در كشور وجود دارد و اگر قرار باشد ناوهاي بزرگتري بسازيم كه عمر طولاني تري در دريا داشته باشند، بايد سوخت هاي بهتر و مطمئن تري داشته باشند.
بيغم تاكيد كرد: اين امر هنوز در سياست جمهوري اسلامي ايران و نيروي دريايي نيست و اگر نياز شد كه استفاده شود، ما به دليل آنكه اين تكنولوژي را داريم، آن را به كار خواهيم گرفت، اما در حال حاضر اين سياست وجود ندارد و ما فعلا به همين سيستم هايي كه داريم و ساخت و سازهايي كه در بحث ناوشكن ها و زيرسطحي ها انجام مي دهيم اكتفا مي كنيم و با توجه به تاكتيك و راهبرد نظامي، اين سيستم ها فعلا در منطقه جوابگوست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه نيروي دريايي آمادگي واكنش به هرگونه تهديد در آب هاي بين المللي را دارد گفت: قابل پيش بيني نيست كه اگر جنگي در منطقه روي دهد واكنش ايران به چه صورت خواهد بود و اين موضوع همچنان براي نيروهاي فرامنطقه اي و آمريكا مسئله اي مبهم است.
وي ادامه داد: مطمئنا واكنش ايران در بحث تنگه هرمز كه يكي از مناطق مهم دنيا براي عبور نفت است، منافع جمهوري اسلامي ايران هم در اين منطقه است و صدور نفت و تجارت ايران نيز از اين منطقه بايد انجام شود، مبهم است و آنها عكس العمل ما را نمي توانند درك كنند.
بيغم تاكيد كرد: ما تجربه بسيار خوبي در دفاع مقدس داريم، زماني كه عراق مي خواست از تنگه هرمز براي پشتيباني جنگ خود استفاده كند، به راحتي توانستيم منطقه را كنترل كنيم و حتي اجازه نداديم يك كشتي به سوي عراق حركت كند.
جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: البته اين عمل با تجهيزات آن زمان صورت گرفت و با توجه به وضعيت فعلي و ارتقاي بسيار چشمگير توان نيروهاي مسلح ما، مطمئنا منطقه گسترده تري را مي توانيم پوشش دهيم. اما ما اميدواريم كار به جايي كشيده نشود كه جنگي در منطقه به وجود بيايد.
بيغم در ادامه تاكيد كرد: توانايي ايران براي بستن تنگه هرمز، بحثي است كه در زمان خود مشخص خواهد شد، ولي مسئله آشكار اين است كه اين توانايي بالا در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد كه در هر شرايطي بتواند از منافع خود در منطقه دفاع كند.
 


امير عبداللهيان: اخبار اميدواركننده اي درباره اتباع ايراني منتشر خواهد شد

معاون عربي - آفريقاي وزير امورخارجه كشورمان اعلام كرد كه به زودي اخبار اميدوار كننده درباره اتباع ايراني ربوده شده در دمشق منتشر خواهد شد.
«حسين اميرعبداللهيان» روز پنجشنبه در حاشيه نشست مشورتي سوريه در تهران در خصوص وضعيت اتباع ربوده شده ايراني نيز گفت: هشدارهاي لازم را به گروه موسوم به ارتش آزاد داده ايم و همچنان به طرف هايي كه مي توانند به ما كمك كنند. معتقديم كه آمريكا كه تروريست ها را حمايت مي كند، مسئوليت مستقيم دارد، همچنين از تركيه و قطر خواستيم كه در اين خصوص اقدام كنند.
وي خاطرنشان كرد: اخبار اميدواركننده اي در خصوص آزادي اتباع ايراني به زودي منتشر خواهد شد.
وي در خصوص احتمال حمله نظامي به سوريه نيز گفت: تصور حمله به سوريه اشتباه است؛ چرا كه اگر مي توانستند قبلا اين كار را مي كردند، در ثاني سوريه با توانمندي بالاي دفاعي مي تواند از خود دفاع كند.
امير عبداللهيان همچنين در خصوص آينده تحولات در سوريه گفت: پيش بيني مي كنيم اين كشور در روزهاي آينده از اين بحران خارج شود؛ چرا كه حكومت و مردم توانستند از بحران بزرگي كه در دمشق در هفته اول ماه رمضان در حال شكل گيري بود، خارج شوند.
معاون وزيرخارجه راهكار سوريه را گفت وگوهاي ملي خواند و اظهار داشت: اين موضوع مي تواند وضعيت را به وضع مطلوبي برساند.


دي سايت: عربستان هيچ كاره است كليد سوريه دست ايران است (خبر ويژه)

يك نشريه آلماني تصريح كرد نقش و نفوذ ايران در منطقه خاورميانه قابل انكار نيست و غرب بايد براي حل بحران سوريه با ايران مذاكره كند.
دي سايت با تصريح بر اين مطلب كه براي جلوگيري از وخامت اوضاع در سوريه بايد با ايران مذاكره كرد، نوشت: سوريه همچنان ارتش بزرگ و كاملا مجهز و مسلحي دارد. سوريه مي تواند سرنوشتي مانند لبنان يا عراق را پيدا كند.
دي سايت تصريح كرد: غرب تاكنون تا حد زيادي نقش ايران را در منطقه ناديده گرفته و انكار كرده است؛ ايران در گفتگوهاي بين المللي در مورد سوريه شركت نداشت. اين كار كاملا خطرناك است زيرا تهران نخواهد پذيرفت كه نفوذش در منطقه كاهش يابد و در عين حال نفوذ عربستان وهابي زياد شود. جامعه بين المللي هم بايد نسبت به قوي شدن بيش از حد عربستان بدگمان باشد.
نشريه آلماني خاطرنشان كرد: غرب نبايد به ابتكار ايران بي اعتنايي كند. براي جلوگيري از سناريوهايي مانند آنچه در لبنان يا عراق بعد از سال 2003 اتفاق افتاد بايد منافع ايران مورد توجه قرار گيرد گرچه اين كار با سنت فعلي متفاوت است.


ابطحي: نه آقاي خاتمي مياد و نه درسته كه بياد! (خبر ويژه)

معاون حقوقي و پارلماني خاتمي در دولت اصلاحات مي گويد او در انتخابات رياست جمهوري نمي آيد.
محمدعلي ابطحي رئيس دفتر خاتمي در دولت اصلاحات، در صفحه فيس بوك خود درباره كمپين دعوت از خاتمي و تبليغات برخي اصلاح طلبان نوشت: من نمي دونم اينايي كه كمپين دعوت از آقاي خاتمي براي رياست جمهوري راه انداختن، كي هستن. ولي تو رو خدا به پير به پيغمبر اميد درست نكنين. نه آقاي خاتمي مياد و نه درسته كه بياد.
هفته گذشته محمد محمدرضايي از نمايندگان سابق مجلس خبر داده بود كه جمعي از اعضاي مجمع نمايندگان ادوار و شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، در ديدار با خاتمي، از وي براي انتخابات رياست جمهوري دعوت كردند.
محمدرضايي به ايسنا گفته بود: در جلسه اخير حاضران عمدتا شرايط كشور را براي حضور سيدمحمد خاتمي در انتخابات آينده به عنوان تنها كانديداي اصلاح طلبان كه مي تواند اجماع و اتفاق نظري بين آنها به وجود بياورد، مهيا مي ديدند. البته ايشان وعده اي براي حضور در انتخابات ندادند و اين موضوع را منوط به فراهم شدن شرايط و تعامل بيشتر حاكميت با جريانات اصلاح طلبان دانستند كه به نظر مي رسد در اين صورت احتمال كانديداتوري آقاي خاتمي وجود دارد.
گفتني است در پي راه اندازي وبلاگي در فضاي مجازي تحت عنوان دعوت از خاتمي، سايت خودنويس به مخاطبان خود هشدار داد و در اين وبلاگ نوشت: اين سايت اطلاعات مربوط به كاربران را جمع مي كند. دريافت مشخصات مرسوم نيست و كارشناسان اينترنت و امنيت سايبري توصيه مي كنند حتي الامكان از قرار دادن مشخصات خود در اختيار كمپين ها و سايت هاي ناشناس خودداري كنيد.
همزمان عباس عبدي ضمن نگارش تحليلي براي نشريه آسمان، از اصلاح طلبان خواست اگر قادر به رعايت خط قرمزهاي خود نيستند اصلا وارد فضاي انتخابات نشوند چرا كه ضرر اين كار بيش از نفع آن است.
اين مدافع خروج از حاكميت ضمن دفاع از «قدرت طلبي» نوشت: هيچ گاه نبايد مسئوليت بدون قدرت را پذيرا شد و هيچ اصلاح طلبي نمي تواند زير بار چنين شكافي برود.
وي با تخطئه تلويحي مديريت خاتمي و دوستانش نوشت: حضور اصلاح طلبان در قدرت بايد در عمل معطوف به اين خط قرمز باشد و كسي حق ندارد كه پس از حضور در قدرت بگويد، من قدرت ندارم يا نمي شود و يا نمي گذارند و در عين حال هم چنان بر صندلي صوري قدرت تكيه بزند و از نعمت هاي فردي آن كه شهرت و پول و ارتباطات و... است بهره مند باشد ولي هنگامي كه بايد از اين قدرت در جهت اصلاح امور استفاده شود، روحيه افراد منفعل و شكست خورده را بگيرد و بگويد كه اجازه كار كردن به او را نمي دهند. اگر كسي در مصدري قرار گرفته كه به هر دليل هدايت و مديريت آن در دستش نيست، قانوناً و اخلاقا موظف است از آن كار استعفا داده و كناره گيري كند. مسئوليت به صندلي قدرت سنجاق شده است. نمي توان گفت من مسئوليت ندارم، چون قدرت ندارم و در عين حال صندلي قدرت را رها نكرد. به گمان من اگر اصلاح طلبان فقط و فقط همين يك خط قرمز را در رفتار خود رعايت كنند، حضورشان در هر سطح و هر وضعيتي از قدرت پذيرفتني، قابل دفاع و مطلوب خواهد بود، در غير اين صورت ضرر حضور آنان براي اصلاحات، بيشتر از ضرر انحصار قدرت نزد مخالفان شان است.
يادآور مي شود خاتمي در زمان حضور در قدرت خود را تداركاتچي توصيف كرده بود و افراطيون ضمن اينكه او را تهديد به پياده كردن از قطار اصلاحات و بازگرداندن به گوشه عزلت كتابخانه ملي مي كردند، معتقد بودند او مرد شنا در استخر است و نه دريا. آنها حتي خاتمي را با تعابيري نظير شاه سلطان حسين، اردك فلج و... توصيف مي كردند.
بحث هاي درون گروهي اصلاح طلبان درباره انتخابات در حالي است كه كساني چون خاتمي، خيانت هاي فاحشي را در فتنه سال 88 و نيز در روزگار در اختيار داشتن مسئوليت مرتكب شده اند و از نگاه دستگاه هاي نظارتي فاقد صلاحيت محسوب مي شوند همچنان كه به مردم توضيح نداده اند اگر مدعي تقلب در انتخابات بوده اند، چگونه مجددا وارد نامزدي انتخابات مي شوند.
 


نيويورك تايمز: آمريكا به بهانه ايران هراسي به اعراب اسلحه مي فروشد (خبر ويژه)

روزنامه نيويورك تايمز اعلام كرد واشنگتن براي فروش سلاح درباره ايران دروغ مي گويد.
اين روزنامه آمريكايي، در گزارشي نوشت: پنتاگون اواخر سال گذشته ميلادي (2011) از فروش دو رادار دفاع موشكي پيشرفته به امارات متحده عربي خبر داد. افزون بر آن، يك رادار مشابه با قابليت تفكيك بالا اوايل سال جاري به قطر فروخته شد. همچنين، وزارت دفاع آمريكا از طرح كنگره آمريكا براي فروش جنگ افزارها به كويت به ارزش 2/4 ميليارد دلار خبر داد كه شامل 60 فروند موشك پاتريوت پيشرفته، 20 سكوي پرتاب موشك و 4 رادار خواهد بود. اين تجهيزات نظامي به 350 موشكي پاتريوتي افزوده خواهد شد كه كويت بين سال هاي 2007 تا 2010 خريداري كرد.
در اين گزارش آمده است، با وجود خريد مقادير هنگفتي سامانه تسليحاتي، اين نيروهاي ارتش آمريكا هستند كه قابليت اصلي سامانه هاي دفاع موشكي بالستيك در خليج فارس را تامين مي كند. نيويورك تايمز در گزارش خود مي نويسد: چالش هاي سياسي آمريكا از رقابت هاي تاريخي اين كشور با هدف برانگيختن هم پيمانان واشنگتن در خليج فارس براي افزايش امنيت نسبي خود از راه پيوندهاي دوگانه با آمريكا سرچشمه مي گيرد.


آلمان قرباني تازه بحران اقتصادي اروپا (خبر ويژه)

بحران اقتصادي حوزه يورو به تدريج گريبان اقتصاد شكوفاي آلمان را نيز مي گيرد.
دويچه وله گزارش داد: صنايع آلمان ميزان توليدات خود را كاهش داده اند و حجم صادرات نيز به طور محسوسي سير نزولي پيدا كرده است. ماه ژوئن امسال، توليد صنايع آلمان حدود 9 درصد كاهش يافت كه فراتر از ميزان پيش بيني شده بود.
اين گزارش حاكي است: هفته گذشته اعلام شد كه ميزان سفارشات به شركت هاي آلماني نيز كاهش يافته است. حدود 7/1 درصد از ميزان سفارشات صنايع آلمان در ماه ژوئن كاسته شده است. اين بيشترين نرخ منفي از ماه نوامبر سال 2011 تاكنون به شمار مي آيد. صنايع آلمان حدود 8 درصد بيش از شركاي خود در ديگر كشورهاي حوزه يورو در ماه مه امسال سفارش دريافت كرده بودند، اما اين روند كند شده و در ماه ژوئن ميزان آن تنها 5 درصد بيش از كشورهاي ديگر بوده است.
دويچه وله خاطرنشان كرد: همه اين آمار و ارقام پيش بيني كارشناسان اقتصادي را تأييد مي كند، بحران بدهي بانك ها و دولت هاي اروپايي سبب كاهش رشد اقتصادي در آلمان شده است. نظرسنجي از شركت هاي آلماني نيز نگراني از كندي رشد اقتصادي را نشان مي داد. حال نگراني توليدكنندگان و مصرف كنندگان آلمان خود را بطور واقعي در سيستم عرضه و تقاضا آشكار كرده است.


دو دليل هاشمي براي عدم ورود بيشتربه مسائل سياسي (خبر ويژه)

هاشمي رفسنجاني مي گويد توقعات زيادي از او براي ورود بيشتر به مسائل سياسي وجود دارد اما نه وي نفوذ لازم را دارد و نه حساسيت شرايط اين اجازه را به وي مي دهد.
وي در ديدار با همكاران برخي نشريات اصلاح طلب كه در قالب انجمن روزنامه هاي غيردولتي فعاليت مي كنند در پاسخ به درخواست و پرسش هاي برخي از حاضران براي حضور فعال تر مجمع تشخيص مصلحت نظام و نيز شخص وي براي حل مشكلات و معضلات كنوني جامعه، برداشت ها و توقعات اقشار گوناگون و بعضا نخبه كشور از وظايف و جايگاه اين نهاد را نادرست خواند و گفت: برداشت ناصحيحي در ميان برخي از مردم و حتي نخبگان وجود دارد كه مجمع مي تواند براي حل هر مشكل و معضلي ورود پيدا كند، اما نگاهي به وظايف قانوني مجمع تشخيص مصلحت در قانون اساسي نشان مي دهد كه اين نهاد تنها در محدوده وظايف سه گانه خود يعني «حل اختلاف ميان مجلس و شوراي نگهبان»، «تدوين سياست هاي كلي در بخش هاي مختلف» و ارجاع آن به رهبري جهت تصويب و ابلاغ و نيز «ورود به معضلاتي كه از سوي رهبري معظم انقلاب به مجمع ارجاع مي شود»، مي تواند عمل كند و حتي در وظيفه نظارتي كه رهبري معظم انقلاب به مجمع محول كرده اند نيز فاقد ابزار مناسب و اجرايي است. البته اگر به سياست هاي كلي ابلاغ شده عمل شود، بسياري از مشكلات موجود به تدريج برطرف خواهد شد.
هاشمي در ادامه به توقعات موجود از شخص وي براي ورود بيشتر به مسائل سياسي و ارائه راهكار و ديدگاه اشاره كرد و با اذعان به اين كه حضور وي باعث اختلافات مي شود افزود: هر كسي كه دلش براي انقلاب، نظام و مردم مي تپد، علاقمند حضور و فعاليت براي گشايش بيشتر فضا و نيز حل معضلات جامعه است، اما وضع خاص كشور و مقطع حساسي كه به لحاظ داخلي و بين المللي در آن قرار داريم ايجاب مي كند بر اختلافات و تنش ها در كشور نيفزاييم.


سايت حق العمل كار: القاعده و جنايت؟! زبونتو گاز بگير! (خبر ويژه)

يك سايت حق العمل كار براي چندمين بار به تبرئه و تطهير گروهك هاي تروريستي القاعده و سلفي كه در خدمت سازمان سيا و موساد كار مي كنند، پرداخت.
سايت بازتاب با اشاره به عكس منتشره در كيهان مربوط به كودك 3 ساله شيعه اي كه در سوريه توسط تروريست ها به دار آويخته شده، اين عكس را جعلي توصيف كرد و آن را مربوط به 2 سال پيش دانست. بازتاب آنگاه گريزي به فتنه 88 و ماجراي كشته سازي فتنه گران زده و خواستار آن شده كه چون كيهان و رسانه هاي مشابه از فتنه گران خواسته بودند درباره دروغ كشته شدن سعيده پورآقايي و ترانه موسوي عذرخواهي كنند، خود نيز عذرخواهي كنند.
يادآور مي شود اولا منبع خبر كيهان، خبرگزاري هايي بوده اند كه عكس و خبر مذكور را به نقل از سايت شيعه و عراقي قانون منتشر كرده اند و خبر صحت دارد. ثانيا آيا مي توان انبوه جنايت گروه هاي تروريستي مزدور در سوريه را كه بعضا به شكل جنايت هاي دسته جمعي و گروهي عليه شهروند ان بوده و تصاوير آن نيز مخابره شده انكار كرد؟ بنابراين پرسش بعدي مطرح مي شود و آن اينكه گردانندگان سايت اجاره اي و حق العمل كار بازتاب كدام همسويي را با مزدوران سازمان سيا و موساد دارند كه براي چندمين بار جنايت مزدوران اين سرويس هاي جاسوسي را انكار مي كنند؟


مراسم عزاداري به مناسبت سالروزشهادت امير مؤمنان حضرت علي(ع) با حضور رهبر انقلاب

مراسم سوگواري شهادت مولاي متقيان امام علي عليه السلام در حسينيه امام خميني(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، همزمان با ايام شهادت مظلومانه مولي الموحدين حضرت علي ابن ابيطالب عليه السلام مراسم سوگواري و عزاداري آن حضرت با حضور قشرهاي مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.
در اين مراسم،(پنج شنبه ) بعد از نماز ظهر، شركت كنندگان در عزاي شهادت جانكاه و مظلومانه مولاي متقيان حضرت علي عليه السلام به سوگواري پرداختند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14