(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 مرداد 1391 - شماره 20279

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيسي معاون اول قوه قضائيه: جامعه اعتدال پرور، فساد را برنمي تابد
خطيب جمعه تهران : اسرائيل نفس هاي آخر را مي كشد
درپرتو وحي
آيت الله مكارم شيرازي:
عده اي كه در مبارزات انقلاب شركت نداشتند به دنبال سهم خواهي هستند
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي: روز قدس، مهمترين مناسبت در نظام اسلامي است
با همت جمعيت امداد دانشجويي مردمي امام علي(ع)
مراسم كوچه گردان عاشقي در شب هاي قدر برگزار مي شود
در مسابقات جهاني رياضي بلغارستان دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان 3 مدال برنز گرفتند
در ديدار با بقايي مطرح شد تاكيد شيخ الازهر درباره وحدت ميان مسلمانان


رئيسي معاون اول قوه قضائيه: جامعه اعتدال پرور، فساد را برنمي تابد

معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه فساد يعني خروج شي از اعتدال تصريح كرد جامعه اعتدال پرور فساد را بر نمي تابد و در جامعه اسلامي در هيچ كجا فساد نبايد لانه كند.
حجت ا لاسلام سيدابراهيم رئيسي، گفت: امروز امر به معروف و نهي از منكر و تسلط بدان دو كفه ترازو هستند و اگر امر به معروف و نهي از منكر سنگين باشد تسلط بدان كمتر مي شود.
معاون اول قوه قضاييه خاطرنشان كرد: امروز در نظام اسلامي كافي نيست كه در راس، فقيه جامع الشرايط عادلي باشد تا در جامعه عدالت حاكم شود بلكه بايد تمامي سطوح عالي ، مياني ، كارشناسي از ملكه عدالت بهره مند باشند تا جامعه مزه شيرين عدالت را بچشد؛ يك بخشدار، شهردار و قاضي همه و همه بايد بهره مند از ملكه عدالت باشند، جامعه عادل و سالم جامعه اي است كه تمام روابط آن براساس دين شكل گرفته باشد و در حقيقت جامعه اي كه سنگ زيربناي آن عدالت باشد مبناي اساسي آن توحيد است.
رئيسي با بيان اينكه از عدالت سخن گفتن ساده اما در عمل بسيار سخت است افزود: عدالت بايد هم مبداء و منشاء قانون، هم معيار و هم مقصد قانون باشد، يك انسان بايد تمام افكار و اعمال و درون و برونش جلوه عدالت داشته باشد.
وي با طرح اين سوال كه در دنيا بسياري داعيه دار عدالت ، حقوق بشر و دگرخواهي هستند اما كدامشان راست مي گويند؟ ادامه داد: امروز داعيه داران گوش فلك را در دگرخواهي كر كرده اند اما اقدام آنها براي تحكيم موقعيت، جلب توجه ديگران و جذب منافع است.
معاون اول قوه قضاييه با بيان اينكه فساد يعني خروج شي از اعتدال تصريح كرد: فساد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ... همه خروج شي از اعتدال هستند، جامعه اعتدال پرور فساد را برنمي تابد و در جامعه اسلامي در هيچ كجا فساد نبايد لانه كند، امروز امر به معروف و نهي از منكر و تسلط بدان دو كفه ترازو هستند اگر امر به معروف و نهي از منكر سنگين باشد تسلط بدان كمتر مي شود.
 


خطيب جمعه تهران : اسرائيل نفس هاي آخر را مي كشد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عملكرد تركيه در وقايع اخير منطقه گفت: تعجب ما از همسايه اي است كه روزي امپراطوري بوده و با غرب درافتاده اما امروز با كمك به غرب عليه مقاومت فعاليت مي كند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي - سياسي جمعه تهران با اشاره به اهميت ليالي قدر اظهار داشت: ليالي قدر شاه بيت ماه مبارك رمضان است و انسان بايد در اين شبها جايگاه خود را بشناسد.
حجت الاسلام صديقي تاكيد كرد: ما بايد حفره هاي شخصيتي خود را در ماه مبارك رمضان و به ويژه شبهاي قدر جبران كنيم.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه بايد با همت مضاعف براي نجات اسلام و شيعيان در منطقه در برابر گرگهاي بي رحم و غدار مبارزه كرد افزود: آنها حرمله هاي زمان و شايد بدتر از آن هستند لذا بايد با سلاح دعا آنها را نابود كنيم.
وي با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به كشور اظهار داشت: اينكه در آن شرايط، صدام خونخوار حاضر به مبادله اسرا شد، در واقع امداد غيبي بود.
حجت الاسلام صديقي، آزادگان سرافراز كشور را شهداي زنده هشت سال دفاع مقدس توصيف كرد و يادآور شد: آزادگان همان كساني هستند كه در دوران اسارت خود عزت و سربلندي خلق كردند و سيد و سالار آزادگان حجت الاسلام علي اكبر ابوترابي نيز شمع جمع اسرا بود.
وي با اشاره به در پيش بودن روز قدس به سابقه شكل گيري رژيم نامشروع اسرائيل پرداخت و ادامه داد: آخرين جمعه امسال با همه سالهاي ديگر تفاوت دارد؛ غرب يك نطفه نامشروع را در منطقه حساس جهان كاشت و اين نطفه ناپاك به صورت غده سرطاني و خنجر تيزي كه به پهلوي اسلام فشار وارد مي آورد، سبز شد.
امام جمعه موقت تهران ضمن سرزنش سران بي عرضه عرب كه به جاي جنگيدن با اسرائيل كه هويت و حيثيت اعراب را به تمسخر گرفته، با مقاومت و سوريه مي جنگند، ادامه داد: آنها در واقع مزدور آمريكا و اسرائيل هستند.
وي با اظهار تعجب از عملكرد متناقض همسايه اي كه روزي امپراطوري بوده و روزگاري با غرب درافتاده اما امروز با كمك به غرب عليه مقاومت فعاليت مي كند، تصريح كرد: عمر اسرائيل به پايان رسيده و اين نفس هاي آخر آن است و اين جسد بي رمق با بيماري هايي كه دارد هرقدر آنها براي نجاتش تلاش كنند ابدا قابل نجات نيست و از بين رفتني است.
حجت الاسلام صديقي با اشاره به اينكه تحريم هاي دشمن عليه كشورمان در حالي است كه مردم و رسانه ها بصيرت كافي دارند، تصريح كرد: تحريم ها اثر گذار نيست و مصداق آن هشت سال دفاع مقدس است كه ملت ما با شديد ترين فشارها با تحريم ها نيز مواجه بود.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه دشمن به خيال خود مي خواهد ملت شهيد داده و راه شناخته ايران اسلامي را با فشار و تحريم از آرمانهاي مقدسش بازدارد، يادآور شد: ايرانيان فرزندان عاشورا هستند و ملت ما ملتي حسيني است كه فشارها آن را نوراني مي كند.
وي به بحران اقتصادي، گراني و بيكاري جهان اشاره كرد و يادآور شد: جهان به هم ريخته است و ما معتقديم كه اينها مقدمه ظهور امام عصر(عج) است و بوي پيراهن يوسف به مشام مي رسد.
حجت الاسلام صديقي با تاكيد بر اينكه در جنگ بدون حضور مردم پيروزي حاصل نمي شود، ادامه داد: اين آخرين جنگ تاكتيكي دشمن است و در واقع آنها ديگر تيري در تركش ندارند لذا اين حربه دشمن بايد مديريت شود.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه دولت بايد به ملت اعتماد كند و اين مردم هستند كه بايد اقتصاد را پيش ببرند، به لزوم الهام گرفتن از منشور حكومتي امام علي (ع) خطاب به مالك اشتر اشاره كرد و افزود: امام علي (ع) فرمودند كه اول بايد آباداني به وجود آورد و سپس از مردم ماليات گرفت از اين رو دولت بايد كمبودها را شناسايي كند و مردم نيز هرجا كه ببينند دولت دچار مشكل شده خودشان گره گشايي مي كنند.
وي به لزوم اعتماد دولت به مردم و بويژه نسل جوان اشاره كرد و ادامه داد: جوانان در بحث هسته اي، فناوري، صنعت و جنگ نرم به صورت معجزه آسايي درخشيدند و افتخارآفريني كردند از اين رو آنها بايد مورد توجه ويژه قرار گيرند.
حجت الاسلام صديقي در ادامه خطبه دوم به كودتاي عراق اشاره و تصريح كرد: واقعا مايه تاسف است كه مثلث شوم ارتجاع عرب، حكام غرب و افزون طلب هاي درون عراق عليه دولت نوري المالكي به خاطر استقلال طلبي، همراهي با مردم و بيرون راندن آمريكا از عراق بناي كودتا داشتند هرچند تعدادي از افسران در اين ماجرا دستگير شدند اما اميدواريم دولت نوري المالكي با اتكا به مرجعيت آن كشور و مردم عراق از بحران ها به سلامت عبور كند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران مسئله سوريه را موضوع عجيبي توصيف كرد و ادامه داد: در حالي كه آمريكا، اسرائيل را به كلاهك هاي اتمي تجهيز كرده و برخي از كشورهاي سلطنتي نيز حتي يك بار انتخابات نداشته اند، اما هرگز عليه اينها صدايي بلند نمي شود ولي در كشوري كه اصلاحات را آغاز كرده و مردم خودشان به آن راي داده اند، دد منشي مي كنند.
وي به كشتار غير نظاميان و خانواده هاي سوري توسط معارضان اشاره كرد و گفت: ننگ بر آنها كه بچه كوچك را دار مي زنند. واقعا آنها بي حيا و بي شعور هستند. دست سازهاي آمريكا و وهابيت يعني القاعده و تروريست ها، خون خواري مي كنند؛ اين چه اسلام و مسلماني است اما آنها حمايت مي كنند در حالي كه اين نشانه زوال آنها و نزديكي نجات است.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز با بيان اينكه دشمنان بشريت با همه وجود مي خواستند كه اميرالمومنين (ع) در انزوا بماند، يادآور شد: امروز هم دنياي كفر و سياهي لشكر آنها و اين كنيزان بي عرضه استكبار دست به دست يكديگر داده اند تا انقلاب علوي ايران اسلامي را به انزوا بكشانند در حالي كه اين موضوع جديدي نيست.
وي با تاكيد بر اينكه از روز اول، دنيا با امام علي (ع) همين رفتار را داشته است، تصريح كرد: دشمن تمام تحقيقات خود را براي اينكه كسي امام علي (ع) را نشناسد به كار گرفت اما امروز شاهديم كه منابع اسلامي از فضايل اميرالمومنين موج مي زند چرا كه اين نور خدا هيچگاه خاموش نمي شود.
حجت الاسلام صديقي با تاكيد بر اينكه حراست و عظمت اميرالمومنين جلوه خداوند و مظهر تمام اسماء خداست، افزود: وصي و نبي دو روي يك سكه اند و شاهد آن نيز آيه مباهله است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر امام علي (ع) نبود، حيات معنوي، فرهنگي، انقلابي و سياسي پيامبر (ص) باقي نمي ماند لذا استمرار نبوت و عصمت در وجود اميرالمونين (ع) جاري شده است و از ايشان به فرزندان معصومشان نيز رسيده است.


درپرتو وحي

شايعه پراكني گناه بزرگ!
قرآن عظيم:
بخاطر بياوريد زماني را كه اين شايعه را از زبان هم مي گرفتيد.
و با دهان خود حرفي مي زديد كه به آن يقين نداشتيد! و آن را كوچك مي پنداشتيد
در حالي كه (اين كار) نزد خداوند بزرگ است!
سوره نور - آيه 15


آيت الله مكارم شيرازي:

عده اي كه در مبارزات انقلاب شركت نداشتند به دنبال سهم خواهي هستند

آيت الله ناصر مكارم شيرازي گفت: عده اي در دوران مبارزاتي انقلاب شركت نداشتند اما بعد از پيروزي انقلاب براي رسيدن به پست و مقام سهم خواهي مي كنند.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله ناصر مكارم شيرازي بعدازظهر پنجشنبه در ادامه تفسير سوره احزاب كه در شبستان بزرگ امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: الان افرادي هستند كه مي گويند دستتان را در دست آمريكا بگذاريد، همان كاري كه قذافي كرد و تمام تأسيسات هسته اي را با يك كشتي به آمريكا فرستاد.
وي ادامه داد: الان همان مسائل زمان پيامبر و همان ترسوها و انسان هاي دوچهره در زمان ما ديده مي شوند و طلبكارانه سهم خواهي مي كنند در حالي كه هيچ گامي در راه انقلاب برنداشتند.
استاد برجسته حوزه علميه تصريح كرد: پيامبر اسلام مي فرمايد مشكل اينها نداشتن ايمان است و اگر ايمان داشتند اين كارها را نمي كردند و اين حرف ها را نمي زدند. اينها اگر كار خيري انجام دادند همه آنها بر باد مي رود براي اينكه شرط داشتن بقاء خير، داشتن ايمان تا آخر عمر است. اين مرجع تقليد با بيان اينكه اسلام ارزان به دست نيامده كه ارزان از دست برود گفت: ما از اينكه كشورمان كشور شيعه علي ابن ابيطالب (ع) است افتخار مي كنيم.


حجت الاسلام والمسلمين سعيدي:

روز قدس، مهمترين مناسبت در نظام اسلامي است

امام جمعه قم در خطبه هاي اين هفته نماز گفت: روز قدس يادگار امام خميني و مهمترين مناسبت در نظام اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم كه با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم كريمه اهل بيت برگزار شد، با اشاره به فرا رسيدن روز جهاني قدس افزود: امام امت در زمينه قدس فرمودند: «مسلمانان جهان روز قدس را روز همه مسلمين و مستضعفين بدانند» و رهبر انقلاب نيز درباره اين روز مي فرمايند: «قدس نماد صف بندي حق در برابر باطل است».
وي با بيان اينكه صهيونيست ها پس از اينكه با همراهي دولت هاي غربي، بيت المقدس را اشغال كردند دست به ارتكاب انواع جنايات زده اند، بيان كرد: صهيونيست ها دشمنان بشريت هستند و بدون ترديد يهود و مشركان دشمن اصلي مردم دنيا و مؤمنان به شمار مي روند.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه«س» در ادامه با اشاره به اينكه بيت المقدس در طول تاريخ همواره مورد طمع بوده است، گفت: مؤمنان هميشه از اين سرزمين مقدس دفاع كرده و خواهند كرد و دنيا بايد بداند امت اسلام مصمم هستند تا اسرائيل غاصب را از اين سرزمين مقدس بيرون برانند.
سعيدي در خطبه اول نماز، در سخناني با اشاره به اينكه ائمه معصومين «ع» بويژه حضرت علي«ع» الگوي ما در تقوا هستند، بيان كرد: اگر مي خواهيم اهل بيت خود را از ما بدانند بايد در زندگي تقوا پيشه كنيم.
وي با اشاره به اينكه هيچ انساني از خطا مصون نيست، افزود: اصرار بر موضع اشتباه و بيان كردن آن، آب به آسياب دشمن ريختن است.
وي با اشاره به اينكه برخي ها دائما در حال بازگو كردن خطاي ديگران هستند، گفت: يكي از مسائلي كه در انقلاب ضربه زيادي وارد كرده لجبازي و اصرار بر مواضع خطاست و همه بايد مراقب باشند كه در زمين دشمن بازي نكنند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه مهر و ولايت امير المومنين علي«ع» مسلمانان را براي دفاع از قرآن در صحنه نگه داشته است، يادآور شد: تاكيد پيامبر و ائمه اطهار بر توجه به سيره و شخصيت علي«ع» يك توصيه عاطفي نيست بلكه يك توصيه كاربردي است.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه«س» در ادامه با اشاره به خصوصيات فرد محب گفت: وقتي كه انسان محب علي«ع» شد سعي مي كند خصوصيات محبوب را در خود تقويت كند.
وي تصريح كرد: امروز بايد ببينيم كه آيا حجاب، آرايش و غيرت ديني ما مورد پذيرش علي«ع» است؟ شخص ولايي غيرت ناموسي، سياسي و فرهنگي دارد و محب علي«ع» اين ويژگي ها را در خود تقويت مي كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اوضاع كشور سوريه اشاره كرد و گفت: در اين كشور وهابي ها كه لعنت خدا بر آنان باد بچه سه ساله را به جرم حب علي«ع» دار مي زنند و اميدواريم كه خداوند هرچه زودتر شر آنان را از سر جامعه اسلامي كم كند.


با همت جمعيت امداد دانشجويي مردمي امام علي(ع)

مراسم كوچه گردان عاشقي در شب هاي قدر برگزار مي شود

جمعيت امداد دانشجويي- مردمي امام علي(ع) امسال نيز مانند سال هاي گذشته همزمان با ماه مبارك رمضان و شب هاي قدر مراسم «كوچه گردان عاشق» را برگزار مي كند.
اين مراسم كه جنبه نمادين دارد، به تأسي از شيوه عملي حضرت علي(ع) در سر زدن شبانه به نيازمندان، كودكان يتيم و بي سرپرست و تهيه مايحتاج مورد نياز ايشان، شكل گرفته است.
در اين طرح دانشجويان به همراه اساتيد و اقشار مردم، مايحتاج تعريف شده در سبد غذايي يك ماهه خانواده هاي فقيررا تهيه و به صورت يك كيسه غذايي درمي آورند و در شب شهادت حضرت علي(ع) و به ياد ايشان به در خانه هاي محرومان مي برند.
هم اكنون اين طرح به عنوان يك آيين جاي خود را در ميان مردم باز كرده است و علاوه بر اجرا توسط نمايندگان جمعيت در تعداد زيادي از شهرستانها، در بسياري از شهرها، بصورت خودجوش توسط دانشجويان اجرا مي گردد. كوچه گردان عاشق در حقيقت بيانيه عملي دانشجويان و مردم دوستدار و عاشق علي(ع) و عدالت مي باشد، او كه مي فرمايد: «فقيري گرسنه نماند، مگر اين كه توانگري از حق او، خود را به نوايي رساند».
كميته شناسايي ستاد كوچه گردان عاشق در طول سال با بهره گيري از نيروهاي آموزش ديده به شناسايي محله ها و خانواده هاي فقير و بررسي نياز و درجه بندي ميزان فقر آنها خواهد پرداخت. خانواده هايي كه در ليست خانواده هاي درجه يك قرار بگيرند خانواده هايي هستند كه بنا به دلايل مختلف حتي از تامين خوراك و قوت لايموت نيز عاجزند و اغلب كودكان آنها دچار سوء تغذيه شديد هستند. اين خانواده ها ليست اصلي خانواده هاي تحت پوشش طرح كوچه گردان را تشكيل مي دهند.
 


در مسابقات جهاني رياضي بلغارستان

دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان 3 مدال برنز گرفتند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
نوزدهمين دوره مسابقات جهاني رياضي بلغارستان (2012- IMC) با كسب سه مدال برنز و سه ديپلم افتخار توسط دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان به پايان رسيد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان در اين مسابقات كه از پنجم تا پانزدهم مرداد ماه سال جاري در كشور بلغارستان برگزار شد، دانشجويان رياضي دانشگاه صنعتي اصفهان بنام هاي سيدعلي شتاب بوشهري و محمد اكبري به سرپرستي دكتر رامين جوادي عضو هيأت علمي دانشكده رياضي اين دانشگاه موفق به كسب مدال برنز شدند. همچنين مهران حسيني، سجاد بكراني و حميدرضا اميني ديگر دانشجويان رياضي دانشگاه صنعتي اصفهان ديپلم افتخار اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.


در ديدار با بقايي مطرح شد تاكيد شيخ الازهر درباره وحدت ميان مسلمانان

شيخ الازهر در ديدار با معاون رئيس جمهور كشورمان گفت: وحدت بايد هدف تمام مسلمانان باشد به خصوص كه هم اكنون نيز وحدت مسلمانان مورد هدف قرار گرفته است.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، «حميد بقايي» معاون رئيس جمهور ايران كه به مصر سفر كرده است با «احمد الطبيب» شيخ الازهر مصر ديدار و گفت وگو كرد.
حميد بقايي براي دعوت از «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر براي شركت در كنفرانس عدم تعهد كه در تهران برگزار مي شود به مصر رفته بود.
شيخ الازهر در اين ديدار كه عصر پنجشنبه برگزار شد بر ضرورت وحدت ميان مسلمانان در مشرق و مغرب زمين تاكيد كرد و گفت: اصول يكسان است و اختلافات در برخي از موضوعات فرعي است و در نتيجه دليلي ندارد امت اسلامي به دليل اين موضوعات فرعي اختلاف و انشقاق داشته باشد.
وي همچنين بر ضرورت تلاش مسلمانان براي از بين بردن اختلافاتشان تاكيد كرد تا بر وحدت مسلمانان تاثيري نگذارد.
شيخ الازهر تاكيد كرد كه وحدت ميان مسلمانان بايد هدف تمامي مسلمانان باشد به خصوص كه هم اكنون مورد تهاجمي قرار دارند كه وحدت آنها هدف قرار گرفته شده و تلاش مي شود كه مسلمانان به دولت هاي كوچكي تبديل شوند كه يكي با ديگري مي جنگند.
همچنين در بيانيه اي كه الازهر صادر كرد، اعلام كرد كه معاون رئيس جمهور ايران در اين ديدار گفت كه ديدگان جهان اسلام هم اكنون نظاره گر مصر و الازهر شريف است تا امت اسلامي را به مسير وحدت و همدلي رهنمون كرده و آن را از اختلاف و درگيري ها رهايي دهد.
جزئياتي از ديدار بقايي با مرسي
«محمدرضا فرقاني» با اشاره به ديدار رئيس جمهور مصر با هيئت ايراني در كاخ رياست جمهوري مصر گفت: آقاي مرسي آمادگي خود را جهت حضور در اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد كه قرار است شهريور ماه در تهران برگزار شود اعلام و اظهار داشت: نتيجه را در آينده اي نزديك به صورت رسمي اعلام خواهد كرد.
وي كه براي دعوت از رئيس جمهور مصر به همراه آقاي بقايي به اين كشور سفر كرده است در گفت وگو با نم گفت: صبح ديروز طي ملاقاتي كه آقاي بقايي با رئيس جمهور مصر داشتند دعوتنامه رسمي دكتر احمدي نژاد جهت شركت رئيس جمهوري مصر در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد تقديم ايشان شد.
وي با اعلام اين كه «اين ديدار در فضايي گرم و صميمي در كاخ رياست جمهوري مصر برگزار شد» افزود: آقاي بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور ضمن ابلاغ سلام گرم رئيس جمهور و ملت ايران به آقاي مرسي، درخصوص روابط دو كشور و راه هاي توسعه آن به گفت وگو پرداختند. بقايي با اشاره به مشتركات ديني، فرهنگي و تمدن غني دو ملت ايران و مصر به عنوان كشورهاي بزرگ اسلامي، با توجه به تحولات خاورميانه و جهان، بر ضرورت وحدت و تفاهم مشترك في مابين تاكيد و خواستار گسترش روابط دو كشور شد.
معاون اجرايي رئيس جمهور پيروزي محمد مرسي در انتخابات مصر را به وي تبريك و مراتب تاسف عميق ملت و دولت ايران را از حادثه حمله به نظاميان مصر در رفح، در منطقه صحراي سينا اعلام كرد.
در اين ديدار محمد مرسي با تشكر از سفر بقايي و هيئت همراه به اين كشور، مراتب تشكر و امتنان خود را از دكتر احمدي نژاد براي دعوت كتبي و رسمي از وي جهت شركت در اجلاس پيش روي جنبش عدم تعهد اعلام و اظهار كرد: پيش از اين نيز رئيس جمهوري ايران به صورت تلفني از وي دعوت به عمل آورده است.
رئيس جمهور مصر سفر هيئت ايراني به مصر در اين برهه زماني را بسيار با اهميت خواند و اظهار اميدواري كرد اين سفر نقطه آغازي بر گسترش روابط بين دو كشور باشد.
وي افزود: در ماه مبارك رمضان كه ماه دوستي مسلمانان مي باشد، براي گسترش هرچه بيشتر روابط دو كشور و موقعيت مردم ايران دعا مي كنيم.
مرسي همچنين با اشاره به تحولات اخير كشورهاي عربي در منطقه ابراز اميدواري كرد ملت هاي عرب نيز مانند انقلاب ملت مسلمان ايران كه بيش از 30 سال پيش به پيروزي رسيد بتوانند پيروز شوند و سرنوشت خود را به دست گرفته و بحران هاي موجود را پشت سر بگذارند.
وي در پايان ضمن اعلام آمادگي خود براي حضور در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در آينده اي نزديك نتيجه را به صورت رسمي به دولت ايران اعلام خواهيم كرد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14