(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 مرداد 1391 - شماره 20280

حديث دشت عشق
عذرخواهي رئيس فدراسيون تكواندو از مردم
پولادگر: نبايد از شكست كرمي تعجب كنيم!
فرصتي كه «اجلاس غيرمتعهدها» براي فوتبال ايران خريد!
بازرسان AFC از 15 تا 20 شهريور در ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
بولت و لاولين ركورد جهان را هم شكستند
سليمي در جمع ترين هاي المپيك
تيم ملي واليبال 30 مرداد عازم اسلووني مي شود
تندترين انتقادات از سوي مربي سابق تيم ملي مطرح شد
 3 نفر تكواندو را نابود كردند!
اعزام تيم ملي واترپلوي ايران به تركيه
گلايه سرمربي تيم ملي واليبال نشسته از مسئولان وزارت ورزش
روي خط المپيك


حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «محمد شبان پور»
اولين شهيد دفاع مقدس از آران و بيدگل
سرباز شهيد «محمد شبان پور» در تاريخ
1/1/1339 در آران ديده به جهان گشود. اين شهيد بزرگوار در يك خانواده مذهبي و پرتلاش پرورش يافت. تحصيلات خود را تا پايان دوران ابتدايي ادامه داد و به علت فقر ترك تحصيل كرد.
شهيد شبان پور براي كسب و كار در كارخانه مشغول گرديد و البته گاهي اوقات هم به ميوه فروشي مي پرداخت.
پاسداري و ايجاد امنيت در محل را سرلوحه كارهايش قرارداده بود و با نگاهباني و گشت در پايگاه هاي محلي به اين مهم توجه داشت. در نظاهرات عليه حكومت پهلوي شركت فعال داشت و در يك مورد در آستان مقدس امامزاده آقا علي عباس با دژخيمان رژيم درگيري داشته است.
در دوران سربازي به طور داوطلب عازم جبهه شد و اولين شهيد جنگ از منطقه آران و بيدگل بود. او در تاريخ 9/8/59 در پل كرخه واقع در شهرستان دزفول به شهادت رسيد.
او خواب ديده بود كه در همين لباس سربازي به شهادت مي رسد و چه زيبا خواب و روياي صادقه او تعبير شد!
 


عذرخواهي رئيس فدراسيون تكواندو از مردم

پولادگر: نبايد از شكست كرمي تعجب كنيم!

رئيس فدراسيون تكواندو گفت: از اينكه نتيجه مورد انتظار مردم و خودمان به دست نيامد شرمنده هستيم و عذرخواهي مي كنم.
سيدمحمد پولادگر اظهار كرد: نتيجه اي كه مردم از تكواندو انتظار داشتند و دل ما هم آن را مي خواست به دست نيامد، به همين خاطر شرمنده هستيم و عذرخواهي مي كنم. انتظار ما بيشتر از اين بود اما المپيك است و فراز و نشيب هاي آن. در وزن 80-كيلوگرم حوادث عجيبي رخ داد. باخت يوسف كرمي مقابل حريف نه چندان مطرح خود و همچنين باخت استيون لوپز به نماينده آذربايجان از شگفتي هاي المپيك بود. المپيك هم جاي شگفتي ها است، بنابراين نبايد زياد از اين موضوع تعجب كنيم.
رئيس فدراسيون تكواندو با اشاره به اينكه از تكواندو ايران انتظار بيشتري در المپيك داشت، گفت: از لحاظ آماده سازي و تامين امكانات براي حضور در المپيك همه كارهاي لازم را انجام داديم و از اين جهت اصلا ناراحت نيستم و وجدانم آسوده است كه تمام تلاشم را كردم اما ناراحتم كه نتيجه اي كه مردم انتظار داشتند به دست نيامد.
پولادگر ادامه داد: اگر نقدي نسبت به عملكرد تكواندو صورت مي گيرد اميدوارم منصفانه باشد اما متاسفانه شاهد هستيم كه نسبت به مدال نقره با ارزش معتمد هم غيرمنصفانه نقد وارد مي كنند. اين ورزشكار خوب ايران مسابقه هاي بسيار خوب و سختي را انجام داد.
مبارزه با نماينده افغانستان كه برنز المپيك را داشت و حتي آن تكواندوكار برزيلي كه سومين حضورش در المپيك را تجربه مي كرد خيلي سخت بود. همين برزيلي در مسابقات كسب سهميه آتن هادي ساعي را برده بود. همه اين ورزشكاران تجربه المپيكي شان بيشتر از معتمد بود.
رئيس فدراسيون تكواندو در مورد حاشيه هاي ماه هاي اخير اين رشته ورزشي و بركناري رضا مهماندوست نيز گفت؛ بي شك اين مسائل در نتايج ما بي تاثير نبوده است؛ اما من باز هم از تصميم هايي كه گرفتم حمايت مي كنم، اميدوارم كه در آينده نتايج بهتري بگيريم.
پولادگر در پاسخ به اين سوال آيا كادرفني قبلي در راس تيم بودند، نتايج بهتر نمي شد؟ گفت: باقري معتمد در مسابقه هاي كسب سهميه در آذربايجان و همچنين قهرماني جهان در كره جنوبي تحت هدايت همان كادر قبلي تيم ملي به «سروت» از تركيه باخت. ما هم انتظارمان بيشتر از اين نتايج بود. از كرمي انتظار طلا داشتيم اما نشد.
رئيس فدراسيون با اشاره به اينكه تكواندو، نتيجه ضعيفي نيست، گفت: ما از دو نماينده مردان خود در المپيك يك مدال نقره گرفتيم كه اگر ديد منصفانه اي باشد نتيجه ضعيفي نيست. كادرفني و فدراسيون تمام تلاش خود را براي بهترين نتيجه انجام دادند. آنچه مسلم است ما نسبت به شانس هايي كه داشتيم نتيجه ضعيفي نگرفتيم. كشتي فرنگي از شش سهميه كه داشت سه مدال گرفت.
پولادگر با تاكيد بر اينكه از عملكرد كادرفني تيم ملي رضايت دارد، گفت: پس از بازگشت به ايران گروهي را تشكيل خواهيم داد تا نقاط ضعف و قوت حضور تيم ملي در المپيك را بررسي و كارشناسي كند. ما همه موارد را ارزيابي و آسيب شناسي و آن ها را رفع خواهيم كرد.
وي در مورد شكست يوسف كرمي گفت: نمي دانم چه شد، او با تمام وجود در زمين حاضر نشد و نتوانست امتيازاتي كه عقب افتاد را جبران كند اما اين هم منصفانه نيست كه قهرمان خود را اينگونه مورد حمله قرار دهيم.
رئيس فدراسيون تكواندو در پاسخ به اين سوال كه آيا در كادر فني تيم ملي تغييراتي ايجاد خواهد شد؟ گفت: كار كارشناسي خواهيم كرد. آسيب شناسي و بررسي مي كنيم و بعد از آن تصميمات لازم را مي گيريم.
وي ادامه داد: اين غيرمنصفانه است كه كار ملي پوشان و تلاش شبانه روزي آن ها را زير سوال ببريم، آن هم به دليل اين كه نتيجه اي كه توقع داشتيم به دست نيامد،.توقع كسب دو مدال از ورزشكاران مان انتظار بالايي بود.
 


فرصتي كه «اجلاس غيرمتعهدها» براي فوتبال ايران خريد!

بازرسان AFC از 15 تا 20 شهريور در ايران

زمان حضور بازرسان AFC در ايران براي بررسي وضعيت باشگاه هاي ايراني جهت تعيين سهميه ليگ قهرمانان آسيا يك ماه به تاخير افتاد.
محمودي مسئول حرفه اي سازي باشگاه ها در اتحاديه فوتبال، با بيان اين مطلب گفت: طبق برنامه قرار بود بازرسان AFC در اواخر آگوست يعني اواخر مرداد يا اوايل شهريور به ايران بيايند كه نهايتا اعلام كردند 7 يا 8 شهريور مي آيند اما چون در اين زمان اجلاس غيرمتعهدها در تهران برگزار مي شود، سفرشان حدودا با 10 روز تاخير انجام مي شود و بين 15 تا 20 شهريور به ايران مي آيند.
وي درباره زمان بازديد بعدي اين بازرسان نيز توضيح داد: ممكن است اين آخرين بازديد نمايندگان AFC از باشگاه هاي ايراني در سال جاري باشد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

فتح الله زاده :كي روش بايد سرمربي پرسپوليس مي شد!
مديرعامل باشگاه استقلال گفت: بهتر بود رويانيان به جاي ژوزه، كي روش را مي آورد چون او نشان داده به پرسپوليس علاقه دارد. علي فتح الله زاده در پاسخ به اين سوال كه برخي از باشگاه ها از ليست اعلام شده تيم ملي گلايه دارند و معتقدند چرا بايد از پرسپوليس با اين شرايطي كه در جدول دارد اين همه بازيكن دعوت شود؟ گفت:به نظر من رويانيان اشتباه كرد كه ژوزه را به عنوان سرمربي پرسپوليس انتخاب كرد او بايد كي روش را مي آورد چرا كه كي روش نشان داده به پرسپوليس علاقه دارد. ما خوشحال مي شويم از اين تيم اين همه بازيكن دعوت شده اما كي روش كم كم با چنين تصميماتي توانايي هاي خودش را زير سؤال مي برد. در ليگ بچه هاي خوب زياد داريم. البته همه اينها تفكر كي روش است و ما بايد سكوت كنيم. اين فدراسيون است كه بايد در مورد عملكرد سرمربي اش دقت كند. از ليست تيم ملي خيلي ها گلايه مند بودند و فكر مي كنم همه اين گلايه ها فني است. به هر حال اين انتخاب خوب نبود و بودار است هر چند همه مسئوليت برعهده كي روش است.
نبود هتل در تهران دغدغه جديد سرخابي ها!
سرپرست سازمان ليگ برتر با بيان اينكه پرسپوليس و استقلال مي توانند پيش از دربي در كرج هتل بگيرند، گفت: تا الان خواهش مي كردند داربي سرموقع برگزار شود، حالا نبود هتل در تهران را بيان مي كنند! ديگر نمي دانيم چكار بايد كنيم! غلامرضا بهروان با تاكيد بر اينكه داربي هفتادوپنجم پرسپوليس و استقلال در تاريخ و ساعت مقرر برگزار مي شود و اين دو تيم خودشان مشكل گرفتن هتل را حل مي كنند، اظهار كرد: با توجه به برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران بسياري از هتل هاي شهر درگير اين برنامه هستند اما پرسپوليس و استقلال كه در آن مقطع بايد داربي را برگزار كنند مي توانند حتي خارج از تهران هتل بگيرند.بهروان خاطرنشان كرد: به نظرم مي رسد ما نبايد نگران هتل پيدا كردن اين دو تيم باشيم؛ آنها خودشان مي دانند بايد چه كنند. شنيده ام هتل المپيك ممكن است در آن زمان ميزبان تيم هاي حاضر در مسابقات سيزم (ارتش هاي جهان) باشد كه البته فكر كنم براي اجاره يك روز مشكل خاصي نداشته باشند. هرچند هتل آكادمي هم هست و كرج هم كه مي توانند بروند؛ به هر حال آنها خودشان بلدند چكار كنند.
محل ديدار ايران و تونس تغيير كرد
ديدار دوستانه تيم هاي ملي فوتبال ايران و تونس در روز 25 مرداد در شهري واقع در 86 كيلومتري بوداپست پايتخت مجارستان برگزار خواهد شد.به گفته خسرو والي زاده مدير رسانه اي تيم ملي، به دليل اينكه در روز 25 مرداد برابر با 15 اوت كه روز فيفا است تيم ملي مجارستان نيز در بوداپست يك ديدار تداركاتي دارد، قرار شد ديدار تيم هاي ملي ايران و تونس در شهري به نام «كشكه مت» واقع در 86 كيلومتري پايتخت مجارستان برگزار شود.
تمرينات تيم ملي ايران تا امروز در كمپ تيم ملي مجارستان ادامه دارد و پس از آن محل اقامت تيم ايران به هتل رامادا بوداپست و محل تمرينات به زمين اختصاصي باشگاه واشاش منتقل خواهد شد.تيم ملي فوتبال ايران كه به منظور برپايي يك اردوي هفت روزه به مجارستان سفر كرده است، بامداد جمعه 27 مرداد به ايران بازخواهد گشت.
تيم هاي ليگ برتري 15 روز در ماه استراحت و بدنسازي مي كنند!
سرمربي تيم فوتبال نفت تهران گفت: به تعطيلات ليگ برتر عادت كرده ايم و تيم ها هر ماه 15 روز استراحت و بدنسازي مي كنند. منصور ابراهيم زاده در مورد فهرست جديد تيم ملي ايران، عنوان كرد: هم كي روش و هم مربيان خارجي گذشته تيم ملي نشان داده اند فقط تعداد مشخصي از بازيكنان را انتخاب مي كنند. آن نفرات چون با تفكرات شان آشنا هستند معمولا به تيم ملي دعوت مي شوند و فقط يكي دو تغيير در هر فهرست تيم ملي شاهد هستيم. به عنوان مثال قاسم حدادي فر كه در ليگ اين فصل هنوز بازي نكرده به تيم ملي دعوت شده كه البته به نظر من حق او هم هست.سرمربي نفت تهران در مورد تعطيلي ليگ برتر، اظهار داشت: به تعطيلات ليگ برتر عادت كرده ايم و تيم ها ماهيانه 15 روز استراحت و بدنسازي مي كنند!
7 ، 8مربي دائما درباشگاه ها جابجا مي شوند
دروازه بان اسبق پرسپوليس گفت: كفگير فوتبال ما به ته ديگ خورده است و بايد تغييراتي در آن ايجاد شود.بهروز سلطاني مدعي شد: متاسفانه يك حلقه هفت ـ هشت نفره از مربيان وجود دارد كه تماما با پول و رابطه بازي به تيم هاي مختلف مي روند و هر فصل فقط جابجا مي شوند. در اين حال برخي مربيان كارنامه دار و با دانش ما خانه نشين شده اند. كفگير فوتبال ما به ته ديگ خورده است و بايد تغييراتي در آن ايجاد شود. بايد شارلاتان ها را از فوتبال دور كنيم و مربيان خوب را به جاي آن ها بياوريم . وي افزود: تعدادي دلال كه فقط براي پول آمده اند نمي گذارند كه پرسپوليس و استقلال بدون حاشيه بمانند. آن ها حتي در فدراسيون و در كنار تيم ها هستند تا روزي به پست و مقامي برسند.
 


بولت و لاولين ركورد جهان را هم شكستند

سليمي در جمع ترين هاي المپيك

با انجام مسابقات شب گذشته پرش با نيزه، دارندگان عنوان قوي ترين، سريع ترين و بالاترين ركوردهاي المپيك 2012 لندن مشخص شدند.
قوي ترين، سريع ترين و بالاترين، شعار المپيك است و همواره در جريان رقابت هاي المپيك طي ادوار مختلف، 3 رشته فوق سنگين وزنه برداري، دوي 100 متر و پرش با نيزه در نزد هواداران و علاقمندان به ورزش برخوردار هستند.
برهمين اساس و با برگزاري رقابت هاي فينال پرش با نيزه، پازل قوي ترين، سريع ترين و بالاترين مردان المپيك تكميل شد و افتخار بالاترين ركورد را ريناد لاويلن فرانسوي با پرشي به ميزان 5/97 در حالي به خود اختصاص داد كه اين ورزشكار فرانسوي، ركورد جهان را نيز شكسته و به نام خود ثبت كرد.
پيش از اين، بهداد سليمي از ايران در فوق سنگين وزنه برداري و اوسن بولت در دوي 100 متر عناوين قوي ترين و سريع ترين مردان المپيك 2012 لندن را به خود اختصاص داده بودند.
نكته قابل توجه اينكه اوسن بولت در دوي 100 متر ركورد المپيك و لاولين در پرش با نيزه ركورد جهان را شكستند و در ميان اين 3 مرد، فقط سليمي موفق نشد ركورد المپيك يا جهان را در رشته خود جابجا كند.
از المپيك 2000 سيدني كه حسين رضازاده، وزنه بردار فوق سنگين ايران با قهرماني در فوق سنگين وزنه برداري، عنوان قوي ترين مرد المپيك را به خود اختصاص داد، به جز المپيك 2008 پكن كه اين عنوان در غياب خود رضازاده به يك وزنه بردار آلماني رسيد، همواره عنوان قوي ترين مرد المپيك طي المپيك هاي اخير به يك ورزشكار ايراني رسيده است.
 


تيم ملي واليبال 30 مرداد عازم اسلووني مي شود

آرش كشاورزي كه در تمرينات تيم ملي «ب» بسيار با انگيزه ظاهر شده بود به تمرينات تيم ملي «الف» اضافه شد.
تمرينات تيم هاي ملي واليبال «الف» و «ب» از روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر آغاز شد؛ ملي پوشان طبق برنامه در نوبت صبح كارهاي تاكتيكي و تكنيكي تمرين كردند و عصر نيز دو تيم «الف» و «ب» در يك بازي تداركاتي به مصاف هم رفتند.
تماشاي بازي تيم هاي واليبال ايتاليا و بلغارستان با حريفان خود در مرحله يك نيمه نهايي المپيك 2012 براي كسب تجربه از ديگر برنامه هاي ملي پوشان در تمرينات روز گذشته بود كه خوليو ولاسكو آن را برنامه ريزي كرده بود.
با توجه به انگيزه بسيار بالاي آرش كشاورزي در تمرينات روزهاي گذشته تيم ملي «ب»، خوليو ولاسكو وي را از با آغاز دور جديد تمرينات به تيم ملي «الف» آورد تا در صورت ثابت كردن توانايي هاي خود به جمع ملي پوشان اعزامي به اسلووني قرار گيرد.
تيم ملي واليبال 30 مردادماه با 14 بازيكن عازم اسلووني خواهد شد و اگر ولاسكو، آرش كشاورزي را براي اعزام انتخاب كند بايد يك نفر ديگر از بازيكنان كه انگيزه كمتري در تمرينات دارد، حذف شود.
تيم ملي واليبال ابتدا به اسلووني اعزام مي شود و از آنجا نيز ر اهي قاهره خواهد شد تا دو ديدار در چارچوب ليگ جهاني 2013 در برابر تيم ملي مصر برگزار كند.
 


تندترين انتقادات از سوي مربي سابق تيم ملي مطرح شد

 3 نفر تكواندو را نابود كردند!

مربي سابق تيم ملي تكواندو با انتقاد از عملكرد يوسف كرمي و محمد باقري معتمد در بازي هاي المپيك لندن گفت: آقاياني كه زماني آتش بيار معركه شده بودند و اجازه ندادند رضا مهماندوست به كارش در تيم ملي ادامه دهد تا بعد از پنج سال تلاش نتيجه تاريخي در تكواندو رقم بزند، بايد امروز پاسخ اين نتايج را بدهند.
مجيد افلاكي درتازه ترين صحبت هايش با خبرگزاري ايسنا به موارد ديگري نيز اشاره داشت كه گزيده اي از آن درادامه مي آيد:
¤ روزي كه كادرفني تيم ملي تكواندو را به آن شكل بركنار كردند به مهماندوست گفتم كه صبر كن، نه به خاطر خودمان بلكه به خاطر تكواندو و فرزندانش. اينكه من بيايم روزه بگيرم، نماز بخوانم اما حق الناس را رعايت نكنم خدا چنين تو دهني به من مي زند كه بلند نشوم. مهماندوست به خاطر مملكت و تكواندو پنج سال دو فرزند معلول خود را كنار گذاشت. او جانباز است و بدنش پر از تركش، هنوز وقتي از گيت فرودگاه رد مي شود صداي بوق در مي آيد. آن وقت بعضي ها گفتند مهماندوست به خاطر پول از تيم ملي كنار رفت. ذوالقدري اين حرف را زد، من آن موقع گفتم كه به خاطر حمايت از تيم ملي سكوت مي كنم و چيزي نمي گويم اما الان موقع حرف زدن است. اگر امروز يك آدم بزرگ رئيس فدراسيون تكواندو شود باز هم به تكواندو بر نمي گردم اما الان حرف هايم را مي زنم، ما خواستيم در روحيه المپيكي ها تاثير منفي وارد نشود و نگويند كه حاشيه ايجاد مي كنند.
¤ اگر يوسف كرمي آن زمان از مهماندوست حمايت مي كرد كار به اينجا نمي كشيد. آن زمان يوسف كرمي را داخل اتاقي بردند و با او حرف زدند كه قبول كند و پشت مهماندوست نايستد. بعد هم او از اتاق بيرون آمد و گفت من سربازم و جابه جايي سرمربي به من ارتباطي ندارد. رضا مهماندوست پاي همه چيز يوسف كرمي و محمد باقري معتمد ايستاد. ولي شما گفتيد كه وضعيت مهماندوست به ما ربطي ندارد.
¤ ذوالقدري، ساعي و رحيمي تكواندو را نابود كردند. آقاي ذوالقدري! آقاي ساعي! فكر مي كرديد كه پولادگر مي رود و شما مي شويد رئيس فدراسيون؟! چشم مردم بيدار است . فقط دلم براي پولادگر مي سوزد كه بازي اين سه را نفر خورد. البته اين سه نفر تنها مقصر نبودند. تكواندوكاران هم تقصير داشتند، فريبرز عسگري هم اختياري نداشت، در هيروشيما اتفاقاتي افتاد كه فريبرز عسگري خودش را به همه نشان داد.
 


اعزام تيم ملي واترپلوي ايران به تركيه

ملي پوشان واترپلوي كشورمان به منظور برپايي اردوي هشت روزه عازم شهر استابول تركيه شدند.
تيم ملي واترپلو كه خود را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا در امارات آماده مي كند، به منظور برپايي اردوي آمادگي با 13 بازيكن عازم تركيه شد و در محل اقامت تيم واترپلو جوانان در هتل «آركان» اسكان يافت.
ملي پوشان واترپلو در اين اردوي آمادگي ضمن پيگيري تمرينات آماده سازي خود در دو نوبت صبح و عصر، چند ديدار تداركاتي را نيز مقابل تيم هاي باشگاهي تركيه برگزار خواهند كرد. اسامي ملي پوشان اعزامي به اردوي تركيه به شرح زير است:
1- عليرضا شهيدي پور، 2- سجاد عبدي، 3- علي پيروزخواه، 4- اردلان اسكندري، 5- محسن جليلي، 6- محمدحسين محمدي، 7- فرشاد شاكري، 8- سهيل خادم پير، 9- اميرحسين برايي، 10- عليرضا سلطاني، 11- منصور پاكزاد، 12- اميرحسين خاني و 13- آرامه آقازاريان
هدايت تيم ملي واترپلوي كشورمان را «رومن پولاچيك» و «كامبيز رخشاني مهر» بر عهده دارند. سيروس طاهريان نيز سرپرست تيم اعزامي كشورمان است. مسابقات واترپلوي قهرماني آسيا آبان ماه سال جاري به ميزباني شهر دبي امارات برگزار خواهد شد.
 


گلايه سرمربي تيم ملي واليبال نشسته از مسئولان وزارت ورزش

سرمربي تيم ملي واليبال نشسته ايران گفت: مو به مو طبق برنامه پيش بيني شده مان حركت كرده ايم.
هادي رضايي با اشاره به آمادگي كامل تيم واليبال نشسته براي بازي هاي پارالمپيك لندن، بيان كرد: از 14مرحله اردويي كه درنظر داشتيم، 13 مرحله را دقيقا طبق برنامه گذرانده ايم كه 11اردو در داخل و دو اردو در خارج برگزار شد.
وي افزود: دوم شهريورماه به لندن اعزام خواهيم شد و تا اولين مسابقه مان با روآندا شش روز هم در لندن فرصت تمرين داريم. رضايي علاوه بر بوسني، روسيه و مصر را هم از رقباي اصلي ايران دانست و ادامه داد: با توجه به اين كه با بوسني هم گروه هستيم تا فينال با اين تيم روبرو نخواهيم شد.
وي با اشاره به اين كه به جز تيم هاي بريتانيا و روآندا كه بدون كسب سهميه به پارالمپيك آمده اند، ساير تيم هاي حاضر در پارالمپيك قهرمان و نايب قهرمان قاره هاي خود هستند، اضافه كرد: به خاطر حساسيت پارالمپيك، همه تيم ها با برنامه ريزي به بازي ها مي آيند و تيمي براي كسب تجربه و تفريح به لندن نمي آيد و نبايد هيچ يك از رقبا را دستكم بگيريم.
وي همچنين با گلايه از مسئولان وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: تاكنون از طرف وزارت ورزش و جوانان كسي به ما سر نزده كه البته فكر مي كنم به خاطر مشغله زياد آنها براي المپيكي ها باشد و اميدواريم كه با پايان المپيك به ياد ما پارالمپيكي ها بيفتند، زيرا كه همين سر زدن ها توسط آنها از لحاظ روحي به بچه ها خيلي كمك مي كند.
تيم ملي واليبال نشسته ايران در بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن با تيم هاي روآندا، چين، برزيل و بوسني و هرزگوين هم گروه است و در اولين مسابقه خود به مصاف روآندا خواهد رفت.
 


روي خط المپيك

تكرار فينال بسكتبال المپيك 2008 در لندن
تيم ملي بسكتبال آمريكا با پيروزي برابر آرژانتين به ديدار نهايي بازي هاي المپيك لندن رسيد تا يك گام ديگر تا كسب دوباره عنوان قهرماني اين رقابت ها فاصله داشته باشد.
در پايان مرحله نيمه نهايي رقابت هاي بسكتبال بازي هاي المپيك آمريكا، مدافع عنوان قهرماني و اسپانيا قهرمان اروپا به ديدار نهايي رسيدند. در مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها ابتدا اسپانيا و روسيه، تيم هاي اول و سوم اروپا، براي دومين بار در اين بازي ها برابر يكديگر قرار گرفتند. قهرمان اروپا كه در مرحله گروهي برابر روسيه تن به شكست داده بود، در اين ديدار با درخشش برادران گسول توانست رقيب قدرتمندش را با نتيجه 59-67 شكست دهد و راهي ديدار نهايي شود.
در اين مسابقه پائو گسول، سنتر اسپانيايي لس آنجلس ليكرز با كسب 16 امتياز و انجام 12 ريباند بهترين بازيكن ميدان بود. خوزه كالدرون و مارك گسول نيز هر كدام با كسب 14 و 11 امتياز، ديگر بازيكنان تأثيرگذار اسپانيا بودند.
در ديگر مسابقه مرحله نيمه نهايي آمريكا، قهرمان جهان و مدافع عنوان قهرماني برابر آرژانتين، قهرمان آمريكاي جنوبي صف آرايي كرد و با درخشش ستاره هاي خود حريفش را با نتيجه 109 بر 83 مغلوب كرد تا يك پاي ديگر فينال المپيك باشد. كوين دورانت، فوروارد «اوكلاهاما سيتي» با كسب 19 امتياز و انجام 4 ريباند بهترين بازيكن ميدان بود. لبرون جيمز، فوروارد ميامي هيت و ارزشمندترين بازيكن فصل گذشته NBA نيز با كسب 18 امتياز و 7 ريباند ديگر بازيكن تأثيرگذار تيم ملي آمريكا معرفي شد. كارملو آنتوني ديگر بسكتباليست قدرتمند آمريكا نيز با كسب 18 امتياز و 6 ريباند نقش مؤثري در اين پيروزي داشت. در تيم آرژانتين نيز جينوبلي و اسكولا با كسب 18 و 15 امتياز بهترين بازيكنان تيم شان بودند.
با اين نتايج آمريكا و اسپانيا امروز در ديدار نهايي به مصاف يكديگر خواهند رفت و آرژانتين و روسيه براي كسب مدال برنز پيكار مي كنند.
يزداني و تقوي آخرين اميدهاي ايران در المپيك
مهدي تقوي كشتي گير وزن 66 كيلوگرم و رضا يزداني در وزن 96 كيلوگرم آخرين نمايندگان ايران در المپيك لندن هستند كه امروز از ساعت 30:12 روي تشك مي روند.
سهم كاروان ايران از آخرين روز بازي هاي المپيك حضور دو كشتي گير آزاد است، در حالي كه هنوز انتظارات از كشتي آزاد ايران در المپيك بر آورده نشده، مهدي تقوي در وزن 66 كيلوگرم و رضا يزداني در وزن 96 كيلوگرم از ساعت 30:12 امروز در ورزشگاه اكسل روي تشك مي روند. پيش از اين پيش بيني مي شد تا كشتي آزاد و فرنگي ايران در مجموع بين پنج تا هفت مدال را در المپيك به ارمغان بياورد. بايد منتظر بود و ديد كه تقوي و يزداني مي توانند با درخشش مقابل حريفان اين پيش بيني را محقق كنند.
هندباليست هاي فرانسه فيناليست شدند
تيم ملي هندبال فرانسه در ديدار نيمه نهايي رقابت هاي المپيك 2012 لندن با غلبه بر كرواسي فيناليست شد.
ديدارهاي مرحله نيمه نهايي هندبال المپيك 2012 لندن جمعه شب گذشته برگزار شد و تيم هاي فرانسه و سوئد با غلبه بر حريفان خود به ديدار پاياني راه پيدا كردند. در نخستين ديدار تيم هاي سوئد و مجارستان برابر هم صف آرايي كردند و سوئدي ها موفق شدند با نتيجه نزديك 27 بر 26 حريف قدرتمند خود را شكست دهند و راهي ديدار پاياني شوند.
در ديگر ديدار اين مرحله كه به نوعي فينال زودهنگام هم بود تيم هاي فرانسه و كرواسي برابر هم قرار گرفتند و فرانسوي ها موفق شدند 25 بر 22 از سد حريف خود عبور كنند تا ضمن قطعي كردن مدال نقره خود در اين دوره از مسابقات، جدالي ديدني را با سوئد براي كسب نشان طلا برگزار كنند.
با اين نتايج امروز فرانسه و سوئد ديدار فينال را برگزار مي كنند و تيم هاي مجارستان و كرواسي هم براي كسب مدال برنز رقابت هاي المپيك 2012 لندن تلاش خواهند كرد.
انتقاد رسانه هاي هندي از دولت و دستگاه ورزش كشورشان
رسانه هاي خبري هندوستان معتقدند به لحاظ جمعيت كشورشان شرايطي مشابه چين دارد اما به ضعف مفرط ساختارهاي ورزشي از نظر كسب افتخارات ورزشي به پاي چيني ها نمي رسند.
برگزاري مسابقات لندن 2012 و درخشش نمايندگان ورزشي زن و مرد چيني در اين دوره صداي كارشناسان و مطبوعات هند را در آورده است. در روزهاي اخير مقالات تند تحليلي زيادي در رسانه ها عليه دولت و دستگاه ورزش كشور منتشر شده كه مديران و مسئولان آن را به سوءمديريت متهم كرده اند.
در اغلب اين گزارش ها بحث تشابه دو كشور چين و هندوستان به لحاظ شمار جمعيت مطرح شده است. كارشناسان اين كشور مي گويند كشورشان يك ميليارد و 210 ميليون نفر جمعيت دارد كه نزديك به جمعيت يك ميليارد و400 ميليون نفري چين است اما از نظر كسب افتخارات به هيچ وجه به يكديگر شباهت ندارند. اين در حالي است كه تا پايان روز چهاردهم چين با مجموع 81 مدال (37طلا، 25نقره، 19برنز) صاحب رده دوم است و هندوستان با مجموع 4مدال (يك نقره و 3برنز) در رده پنجاه و دوم به سر مي برد.
اتريش به جاي ورزشكار، توريست به انگليس فرستاد
وزير ورزش اتريش از ورزشكاران كشورش در بازي هاي المپيك بخاطر عدم كسب مدال انتقاد كرد و آنها را توريست خواند.
نوربرت دارابوس اظهار داشت: مايه تاسف است اتريش ورزشكاران زيادي را به لندن فرستاد. اما هيچ يك نتوانستند مدال بگيرند. آنها گويا توريست هايي بودند كه چند روزي در پايتخت انگليس فقط هواخوري كردند.
اين مقام افزود: ناكامي در اين بازي ها، وزارت ورزش را مجبور مي كند ساختار جديدي را براي المپيك 2016 برزيل طراحي كند. ما بايد تنها براي ورزشكاراني كه شانس مدال دارند، امكانات لازم را فراهم كنيم. واقعيت اين است اتريش به توريست هاي ورزشي نيازي ندارد. اين اظهارات در حالي عنوان مي شود كه اين كشور اروپايي در 21رشته 70 ورزشكار را به محل انجام مسابقات اعزام كرد. اما براي اولين بار از سال 1964 حتي امكان كسب يك مدال را نيافت.
گودرزي: خداحافظ كشتي!
صادق گودرزي، آزادكار وزن 74كيلوگرم كشورمان بعد از كسب مدال نقره بازي هاي المپيك 2012 لندن از عرصه قهرماني خداحافظي كرد.گودرزي پس از ناكامي در فينال وزن 74كيلوگرم مسابقات كشتي آزاد المپيك 2012 لندن و كسب مدال نقره اعلام كرد: خداحافظ كشتي! من به مدال هايي كه يك كشتي گير آرزوي داشتن آن را داشته رسيده ام و ديگر قصد ماندن در عرصه ملي كشتي را ندارم، مگر اينكه دستور ويژه اي در اين خصوص به من ابلاغ شود.
گودرزي كه گويا با توجه به مسائل مالي و شايد ميزان پاداش مدال آوران المپيكي چنين تصميمي را اتخاذ كرده است، ادامه داد: قصد دارم بعد از بازگشت به ايران فقط در ليگ برتر كشتي بگيرم تا از نظر مالي به مشكلي برنخورم. حدود 10 سال بصورت حرفه اي كشتي گرفتم و چندين سال در تيم ملي بودم و ديگر انگيزه اي براي حضور در اين عرصه ندارم.
دارنده مدال نقره المپيك 2012 لندن در خاتمه اظهار داشت: تمام تلاشم را براي كسب قهرماني در المپيك به كار گرفتم اما با دو اشتباه در فينال به هدفم نرسيدم. البته به هيچ عنوان براي كسب افتخار در المپيك و سرافرازي كشورم كم كاري نكردم و تا پاي جان در اين مسابقات زحمت كشيدم.
صادق گودرزي علاوه بر مدال نقره وزن 74 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك 2012 لندن، دو مدال نقره رقابت هاي جهاني 2010 مسكو و 2011 استانبول و همچنين يك برنز رقابت هاي جهاني 2009 هرنينگ دانمارك و چندين مدال طلاي قهرماني آسيا را در كارنامه دارد.
دونده آمريكايي با وجود شكستگي پا در المپيك دويد
مانتيو ميشل دونده ماده 400*4 متر امدادي آمريكا با وجود شكستگي پا در اثناي مسابقه به كار خود ادامه داد و چوب امدادي را به هم تيمي اش رساند.
تيم چهار نفره 400*4 متر آمريكا در مرحله مقدماتي در بازي هاي المپيك لندن در گروه خود به مقام دوم دست يافت و جواز صعود به فينال را كسب كرد. نكته جالب و شگفت انگيز در اين رقابت اين بود كه مانتيو ميشل دونده آمريكايي در اثناي مسابقه دچار شكستگي از ناحيه پاي چپ شد، اما با اين حال به كار خود ادامه داد و چوب امدادي را به دست ديگر هم تيمش داد.
اين دونده آمريكايي پس از پايان رقابت خود و هم تيمي هايش گفت: وقتي پايم را به 200 متر گذاشتم، صداي شكستگي استخوان پايم را شنيدم. در آن لحظه درد بسيار زيادي احساس كردم و فرياد كشيدم، اما به خاطر هياهوي بالاي تماشاگران كسي صداي فرياد مرا نشنيد. احساس كردم كه شخصي با شمشير پايم را سوراخ كرده است. مي خواستم به مسابقه ادامه ندهم اما وقتي مانس جوشا هم تيمي ام را ديدم كه با شور زياد منتظر من است به كار خود ادامه دادم و با وجود درد زياد چوب امدادي را به او دادم.
تيم چهار نفره آمريكا در فينال در حالي كه ميشل را در اختيار نداشت به مقام دوم دست يافت و به مدال نقره اكتفا كرد.
جدول توزيع مدال ها در پايان روز چهاردهم
آمريكا موقعيت خود در صدر جدول توزيع مدال ها را تثبيت كرد.
در پايان چهاردهمين روز المپيك 2012 لندن، آمريكا با 41 مدال طلا، 26 نقره و 27 برنز در صدر جدول توزيع مدال ها قرارگرفته است. چين كه تا چند روز پيش صدرنشين اين جدول بود، در حال حاضر با 37 طلا، 25 نقره و 19 برنز در رده دوم قرار گرفته و بريتانيا ميزبان بازي هاي المپيك با 25 طلا، 15 نقره و 17 برنز رده سوم را به خود اختصاص داده است. روسيه با 15 طلا، كره جنوبي با 13 طلا، آلمان با 10 طلا، فرانسه با 9 طلا، مجارستان با 8 طلا، استراليا با 7 طلا و ايتاليا با 7 طلا در رده هاي چهارم تا دهم حضور دارند. همچنين ايران با مدال نقره اي كه صادق گودرزي در كشتي آزاد كسب كرد، با 4 طلا، 5 نقره و يك برنز در جايگاه چهاردهم قرار دارد.
دونده زن بحريني نخستين مدال آور تاريخ خليج فارس
مريم جمال دونده بحريني، مدال برنز دوي 1500 متر المپيك لندن را از آن خود كرد تا به عنوان نخستين مدال آور زن تاريخ منطقه خليج فارس در المپيك نامش را به ثبت برساند. جمعه شب فينال دوي 1500 متر زنان برگزار شد و در آن مريم جمال دونده بحريني در جايگاه سوم قرار گرفت و به عنوان نخستين زن تاريخ خليج فارس انتخاب شد كه در بازي هاي المپيك بر روي سكو مي رود. اين دونده بحريني ركورد 4 دقيقه و 10 ثانيه و 74 صدم ثانيه را به خود اختصاص داد و بعد از دو دونده تركيه اي در جايگاه سوم قرار گرفت. اين دونده 27 ساله بحريني در سال 2007 و 2009 قهرمان جهان شد، اما در المپيك پكن در جايگاه پنجم قرار گرفت.
قهرمان تونسي شناي المپيك تهديد به مرگ شد
يك گروه افراطي در تونس، «اسامه ملولي» قهرمان شناي ماراتن بازيهاي المپيك لندن را به علت نوشيدن آب بعد از پايان مسابقه كافر خواند و مهدورالدم اعلام كرد. اسامه ملولي شناگر تونسي در شناي 10 كيلومتر المپيك لندن خوش درخشيد و توانست گردن آويز طلا را به دست آورد و دومين مدال خود را در المپيك لندن به دست آورد. بعد از افتخارآفريني اين شناگر تونسي كه در ميان كشورهاي عربي و آفريقائي به سلطان شنا لقب گرفته است يك گروه افراطي در تونس بيانيه اي را صادر كرد و در آن ملولي را به خاطر نوشيدن آب بعد از مسابقه و روزه خواري در ملا عام مهدورالدم اعلام و تهديد به مرگ كرد.
اسامه الملولي در رقابت هاي شناي 1500 متر آزاد بازيهاي المپيك 2008 پكن نيز گردن آويز طلا را از آن خود كرده بود توانست با 14 دقيقه و 40 ثانيه و با اختلاف 9 ثانيه نسبت به نفر اول، در جايگاه سوم قرار بگيرد. وي با كسب مدال طلاي المپيك لندن به تنها ورزشكار عربي تبديل شد كه دو بار پياپي در دو المپيك متفاوت مدال طلا را به خود اختصاص مي دهد.
برزيل - روسيه؛ جدالي براي طلاي واليبال مردان
تيم هاي برزيل و روسيه فينال واليبال المپيك 2012 لندن را برگزار مي كنند.
ديدارهاي مرحله نيمه نهايي واليبال المپيك 2012 لندن جمعه شب گذشته برگزار شد و در پايان تيم هاي برزيل و روسيه توانستند با غلبه بر حريفان خود راهي ديدار پاياني شوند.
در نخستين ديدار تيم هاي واليبال روسيه و بلغارستان برابر هم صف آرايي كردند كه در اين مسابقه روس ها با حساب 3 بر يك از سد حريف خود گذشتند و فيناليست شدند. در ديگر جدال مرحله نيمه نهايي هم تيم هاي برزيل و ايتاليا ديداري تماشايي را از خود به نمايش گذاشتند كه در پايان برزيلي ها توانستند با نتيجه 3 بر صفر لاجوردي پوشان را كنار زده و خود را حريف روسيه در ديدار پاياني ببينند. با اين نتايج ديدارهاي رده بندي و فينال امشب برگزار خواهد شد كه در ديدار پاياني تيم هاي برزيل و روسيه رودرروي هم قرار خواهند گرفت و مسابقه رده بندي را هم تيم هاي بلغارستان و ايتاليا برگزار مي كنند.
برنز فوتبال المپيك به كره جنوبي رسيد
تيم ملي فوتبال المپيك كره جنوبي با شكست دو بر صفر ژاپن مدال برنز را به دست آورد.
ديدار رده بندي فوتبال بازي هاي المپيك لندن برگزار شد و در آن تيم ملي فوتبال المپيك كره جنوبي موفق شد با دو گل ژاپن را شكست دهد و مدال برنز اين رقابت ها را به خود اختصاص دهد. در اين ديدار كه در ورزشگاه ميلينيوم ولز برگزار شد گل نخست بازي را پارك چو يونگ در دقيقه 38 براي كره جنوبي به ثمر رساند و نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد. با شروع نيمه دوم اگرچه ژاپن براي جبران نتيجه به بازي هجومي روي آوردند، اما اين بازيكنان كره جنوبي بودند كه بار ديگر در دقيقه 57 توسط كو جا چول به گل رسيدند و در نهايت بازي با همين نتيجه به پايان رسيد.
كرمي: شب مسابقه خوابم نمي برد
كاپيتان تيم ملي تكواندو ايران مي گويد در تمام يك سال گذشته به طلا فكر مي كرده اما نمي داند چرا حتي به مدال برنز هم نرسيده است. يوسف كرمي پس از قبول شكست مقابل تكواندوكار انگليسي و بازماندن از رسيدن به مدال المپيك گفت: نمي دانم چرا اين اتفاق رخ داد. واقعا نمي دانم چرا اين جوري شد. يك سال تمام زحمت كشيده بودم. خانواده و دخترم را مدت زيادي نديدم و تمرين كردم.
كرمي در پاسخ به اين سوال كه مردم از تو انتظار طلا داشتند، اما چرا حتي به مدال برنز نرسيدي؟ گفت: خودم هم به طلا فكر مي كردم. در يك سال گذشته فقط براي طلا تمرين كرده بودم. اما امروز روز من نبود.
وي ادامه داد: نمي خواهم بهانه بياورم و اهل توجيه نيستم، اما شب قبل از مسابقه يك ساعت هم نخوابيدم. به جان دخترم قسم مي خورم كه دنبال بهانه آوردن نيستم، اما يكي از مشكلات من كم خوابي بود. بدن من درمسابقه خواب بود. حتي به رختكن هم رفتم خواب بودم.كرمي در پاسخ به اين سوال كه آيا استرس باعث شده بود، كه دچار مشكل كم خوابي شوي؟ گفت: نه. استرس نداشتم. اما نمي دانم چرا خوابم نمي برد. من هر شب ساعت 10:11 مي خوابيدم و صبح هم سر وقت بيدار مي شدم، اما ديشب خوابم نبرد و بعد از اذان هم به سالن آمدم و تمرين كردم. كرمي در مورد مصدوميت كهنه اش هم گفت: من پايم غضروف ندارد و حتي در رقابت هاي گزينشي المپيك در آذربايجان هم با انگشت شكسته مبارزه كردم. با اين وجود شرمنده مردم شدم و از آنها عذرخواهي مي كنم.
شكست قاسمي برابر تايمازوف
كميل قاسمي با شكست مقابل قهرمان جهان و المپيك از رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي بازماند. سنگين وزن ايران در رقابت هاي المپيك مقابل حريف سرشناس ازبكستاني خود در دو تايم (1-0و 1-0) شكست خورد.در تايم نخست قاسمي كار را به كلينچ كشاند، اما بخت با او يار نبود و قرعه به نام تايمازوف در آمد و وقت اول را قاسمي از دست داد. در تايم دوم هم اين اتفاق تكرار شد و باز هم قرعه به نام تايمازوف در آمد و قاسمي اين وقت را از دست داد. البته آرتور تايمازوف كه در يك چهارم نهايي در كلينچ مقابل كميل قاسمي به پيروزي رسيده بود، در نيمه نهايي در حالي كه 3 بر صفر از حريف آمريكايي خود پيش افتاده بود، حريف را ضربه فني كرد و به فينال رسيد. به اين ترتيب، كميل قاسمي در گروه بازنده ها براي كسب مدال برنز به تلاش خود ادامه داد.
اسماعيل پور از رسيدن به نيمه نهايي بازماند
ملي پوش وزن 60 كيلوگرم كشورمان، سومين ديدار خود در رقابت هاي كشتي آزاد بازي هاي المپيك 2012 لندن را با قبول شكست برابر حريف نامدار روس پشت سر گذاشت. مسعود اسماعيل پور، آزادكار وزن 60 كيلوگرم كشورمان كه در دور اول مسابقات كشتي آزاد بازي هاي المپيك 2012 لندن به مصاف تورس از مكزيك رفته و موفق به شكست او شده بود، در دور دوم هم از سد دورن ژوماگازيف از قزاقستان گذشت و به دور سوم رسيد.اسماعيل پور در دور سوم به مصاف بسيك كودوخوف از روسيه رفت و با نتايج (صفر بر 4)، (يك بر صفر) و (صفر بر يك) مغلوب اين حريف قدرتمند روس شد. اين شكست در حالي براي اسماعيل پور به ثبت رسيد كه كشتي گير جوان كشورمان به شدت روي داوري معترض بود. رسول خادم پس از شكست مسعود اسماعيل پور برابر حريف روسي و از دست رفتن شانس كسب مدال طلا و يا نقره اين كشتي گير در مورد اشتباه داوران براي امتياز دادن به كشتي گير ايران گفت: زاويه ديد من به گونه اي نبود كه بتوانيم با قاطعيت به اين راي اعتراض كنيم. ريسك هم نكرديم چون ممكن بود يك امتياز ديگر به حريف بدهند.
لشگري به فينال نرسيد
احسان لشگري به فينال وزن 84 كيلوگرم نرسيد.
آزادكار وزن 84 كيلوگرم ايران مقابل شريف شريف اف قهرمان جهان در سال 2011 روي تشك رفت و در سه تايم باخت.لشگري در تايم نخست يك بار خاك شد و امتياز از دست داد. درادامه هر چقدر تلاش كرد نتوانست امتياز بگيرد و وقت اول را واگذار كرد.در وقت دوم شريف اف كه وقت نخست را برده بود، باز هم در لحظات اول تلاش كرد تا زيرگيري كند، اما لشگري به او اجازه كار بيشتر نداد و در ادامه حريف را خاك كرد و امتياز نخست را گرفت و پيش افتاد. در ادامه يك بار ديگر نيز به پاهاي حريفش رسيد و دو امتياز گرفت و اين تايم را به سود خود پايان داد. در وقت سوم لشگري چند بار براي سر زيربغل تلاش كرد، اما با مقاومت شريف اف روبرو شد. يك بار لشگري به پاهاي حريف رسيد اما حريف او را به روي پل برد و دو اميتاز گرفت. در ادامه لشگري يك امتياز گرفت اما كافي نبود و اين بازي را باخت. لشگري براي كسب مدال برنز به مصاف كشتي گيري از بلاروس رفت.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14