(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 مرداد 1391 - شماره 20280

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نشست تهران ، آغاز يك راه (يادداشت روز)
شليك ! (گفت و شنود)
نگراني صهيونيست ها از برگزاري اجلاس مهم عدم تعهد در تهران
ادعاي جديد آمريكا پيرامون برنامه هسته اي ايران
بررسي قانون انتخابات رياست جمهوري در كميسيون شوراها
صالحي خبر داد
احتمال برگزاري نشست مشورتي سوريه در حاشيه اجلاس جنبش عدم تعهد
تاكنون صورت گرفته است
موافقت با انتقال 32 درصد متقاضيان انتقال دانشگاهي
كيهان و خوانندگان
11 سال ناكامي در افغانستان بس است
زمان آن رسيده كه از ايران كمك بخواهيم (خبر ويژه)
اكونوميست: اروپا قادر نيست از بدترين كابوس اقتصادي رها شود (خبر ويژه)
ناوهاي آمريكا مقابل موشك هاي ايران خلع سلاح هستند (خبر ويژه)
درخواست كمك از ايران
پيشنهاد رئيس ناظران سازمان ملل در سوريه (خبر ويژه)
اسرائيل در حال نابودي است اما مي كوشد اوضاع را عادي نشان دهد (خبر ويژه)


نشست تهران ، آغاز يك راه (يادداشت روز)

نشست بين المللي تهران اگرچه با مشاركت تعداد محدودي از كشورها برگزار شد اما در سطوح منطقه اي و بين المللي مهم و «تعيين كننده» ارزيابي گرديد و در صدر اخبار رسانه هاي مهم قرار گرفت. در نشست پنجشنبه تهران دو نكته مهم به چشم مي خورد؛ نكته اول به «كاري» بودن آن و «نكته دوم» به «آغاز شدن يك راه حل سياسي» باز مي گردد.
نشست تهران با حضور 12 كشور برگزار شد، ايران، روسيه، چين، عراق، لبنان، قزاقستان، پاكستان و پنج كشور عرب آفريقايي اما اين ها همه آن كشورهايي نبودند كه مايل بوده و يا مي توانستند در اجلاس تهران شركت كنند. بطور مسلم اكثر كشورهاي شمالي ايران-جمهوري هاي مشترك المنافع-اكثر كشورهاي مسلمان آسياي جنوبي شرقي، اكثر كشورهاي آمريكاي لاتين، حداقل دو كشور عرب عضو شوراي همكاري خليج فارس و اكثر كشورهاي آفريقايي مايل بوده و مي توانستند در نشست تهران شركت كنند كمااينكه حداقل نيمي از 22 عضو اتحاديه عرب آمادگي خود را اعلام كرده بودند اما برگزاركنندگان و بخصوص دو كشور ايران و روسيه ترجيح دادند شيب اقدام ديپلماتيك براي حل و فصل منازعه سوريه ملايم و در عين حال «عملياتي» باشد. همه مي دانند كه وقتي تعداد اعضا زياد مي شود توافق روي موارد به سختي صورت مي گيرد و در نهايت توافقات معطوف به صحنه عمل كم رنگ مي شود از اين رو اجلاس اخير پاريس كه با حضور حدود 80 كشور برگزار شد نتوانست به جمعبندي مشخصي برسد و به سرنوشت اجلاس هاي اسلامبول و تونس گرفتار شد. شايد به همين دليل نشست 12 كشور در تهران به نشست 10 كشور در ژنو تشبيه شد نه با اجلاس پاريس و... هر چند نشست تهران به نتايج منسجمي رسيد ولي نشست ژنو با مقاومت روسيه به اهداف خود دست نيافت. در ارزيابي رهيافت هاي نشست تهران مي توان به موارد زير اشاره كرد:
1- نشست تهران با محوريت ايران و روسيه در شرايطي برگزار شد كه آمريكايي ها وانمود مي كردند زمان راه حل سياسي بحران سوريه پايان يافته و زمان جايگزين شدن راه حل هاي امنيتي و نظامي فرارسيده است. منظور آمريكايي ها از اين تبليغات آن بود كه كشورهاي مخالف اقدام نظامي عليه سوريه كه اكثريت قاطع كشورهاي دنيا را شامل مي شوند به اعمال فشار بر سوريه براي پذيرش كناره گيري اسد متقاعد نمايند. از اين رو درست در بحبوحه عمليات ضد تروريستي ارتش سوريه، عنان استعفا داد تا زمينه بالا گرفتن بحث راه حل هاي نظامي امنيتي هموار شود و دولت سوريه از ترس، عمليات ارتش در حلب را متوقف نمايد. نشست تهران اين توطئه پيچيده را برهم زد چرا كه از يك سو حضور 12 كشور موثر در تحولات سوريه بخصوص ايران، عراق، لبنان و روسيه در اين نشست، بحث راه حل سياسي را از نقطه اي كه به ظاهر پايان يافته بود (اعلام رسمي شكست طرح هاي سياسي) آغاز كرد و مشخص شد كه راه حل سياسي بدون حضور آمريكا و هم پيمانان آن ميسر است. از سوي ديگر اين نشست يك فرصت تازه را براي پايين كشيدن آتش منازعه و حل و فصل مسايل بين طرفين از طريق گفت وگو و بر مبناي حقوق عادلانه طرفين مطرح كرد كه غرب قادر به نفي آن نيست چرا كه نفي راه حل سياسي پذيرش رسمي مشاركت در خونريزي هاست از اين رو سخنگوي وزارت خارجه آمريكا- پاتريك ونترل- پس از نشست تهران بطور ضمني بر اين مشكل و پيچيدگي موضعگيري پس از نشست تهران، اذعان كرد؛ او از يك سو گفت: «ما نمونه هاي اندكي در اختيار داريم تا بر موضع خود مبني به مخرب بودن رفتار ايران در سوريه تاكيد كنيم» و از سوي ديگر موضع سنتي آمريكا در قبال ايران را تكرار كرد: «به هر حال ما نمي توانيم بپذيريم كه حامي حكومت سوريه مي تواند يك بازيگر سازنده براي تسهيل راه حل سياسي در قبال بحران سوريه باشد». در واقع نشست تهران تاكيد كرد كه راه حل سياسي زمينه دارد و مورد توجه كشورهاي مهمي است.
2- نشست تهران در فضايي برگزار شد كه عمليات ارتش سوريه در استان حلب و محاصره گروههاي تروريستي مورد حمايت آمريكا و هم پيمانان منطقه اي و خارجي آن ادامه داشت و استفاده غرب از ابزار زور براي سيطره بر سوريه و ايجاد تحول در نظام سياسي آن به بن بست كامل رسيده بود. اگر به صحنه تحولات سوريه بخصوص پس از پايان پاكسازي پايتخت و روستاها و باغات اطراف آن نگاه بياندازيم درمي يابيم كه تمركز نظامي آمريكا و هم پيمانهاي آن روي حلب كه با هدف جداسازي حلب، ادلب، حما و حمص صورت گرفت، به نتيجه مورد نظر منجر نشده است. برخي آمار بيانگر آن است كه محور آمريكا طي يك دوره يك ماهه حداقل 30 هزار نفر عنصر تروريست كه به انواع سلاح هاي نيمه سنگين و بعضا حساس هم مجهز شده بودند را به درون حلب نفوذ داد. اين نيروها سلاح هايي براي شكار تانكها و حتي هواپيماهاي نظامي در اختيار داشتند اما با اين وجود نتوانستند كار چنداني از پيش ببرند. ارتش سوريه با هوشمندي خاصي كل استان را محاصره كرد، مرزهاي شمالي اين استان با تركيه كه بين 150 تا 200 كيلومترمربع مي باشد را به كنترل جدي درآورد و با حوصله به تنگ كردن حلقه محاصره تروريست ها مبادرت ورزيد تخمين ها بيانگر آن است كه تاكنون حدود نيمي از اين تروريست ها كشته، دستگير و يا مجروح شده و از كار افتاده اند و بخشي از اين تروريست ها در ميان جمعيت محو شده اند. از اين رو توانايي عملياتي اين گروه اينك به چند هزار نفر تقليل يافته است. اين در حالي است كه ارتش با كنترل مناطق حساس ديرالزور، حما و حمص از فرار اين عناصر به اين مناطق جلوگيري كرده اند با اين وصف پايان عمليات در حلب به معناي پايان اقدامات منسجم ضدنظام سوريه هم مي باشد.
اجلاس تهران در اين فضا به آن دسته از كشورهايي كه بطور واقعي خواهان پايان اين درگيري ها و آغاز روند سياسي- از جمله محترم شمرده شدن حقوق مخالفان حكومت سوريه- هستند، امكان داد تا در روند سياسي سوريه مشاركت بورزند و كاملا معلوم است كه تعداد زيادي از كشورها از چنين روندي حمايت مي كنند. بر اين اساس از همين حالا مي توان پيش بيني كرد كه تحرك از اين نوع در سطح بين المللي و منطقه اي افزايش مي يابد.
3- نشست تهران ضربه سنگيني به آمريكا زده و ادامه آن مي تواند ورشكستگي كامل آمريكا را به تصوير بكشد. چرا كه نشست تهران در غياب همه كشورهاي همگرا با آمريكا برگزار شد اگر اين نشست به نتايج عملي برسد يعني به پايان خشونت ها و يا كاسته شدن جدي دامنه خصومت ها منجر شود، اين نكته را به اثبات مي رساند كه كانون حل منازعات منطقه اي و بين المللي در جاي ديگري است نه واشنگتن يا پاريس يا لندن و يا اسلامبول. جايگزين شدن محور ايران و روسيه در تحولات منطقه اي به جاي محور آمريكا- اسرائيل منطقه خاورميانه را از كنترل آمريكا خارج مي كند از اين رو يك روز پس از نشست تهران، هيلاري كلينتون به تركيه آمده و بر لزوم ادامه حمايت جدي از تروريست ها تاكيد كرد. وزير خارجه آمريكا در اين سفر از يك سو مي گويد خشونت ها بايد فورا متوقف شود و از سوي ديگر مي گويد كمك تسليحاتي به مخالفان نظام سوريه را تا سقوط دولت اسد افزايش مي دهيم. تناقض گويي كلينتون و عصبانيت شديد او بيانگر آن است كه آمريكا مي بيند كه اوضاع سوريه از كنترل آمريكا، تركيه و... خارج شده و خشونت ها در سوريه در حال تمام شدن است و حال آنكه دولت بشار اسد بر جاي خود باقي مانده است. از اين رو او هم از توقف خشونت (به ظاهر و تحت تاثير شعار نشست تهران) دفاع مي كند و هم از افزايش روند ارسال سلاح! و حال آنكه او مي داند امكان ارسال سلاح بيشتر به سوريه وجود ندارد و نيروهاي آموزش ديده و اعزام شده آنان رو به انهدام كامل هستند. ادامه عمليات پاكسازي ارتش و نشست تهران ثابت كرد كه هم اوضاع نظامي- امنيتي و هم اوضاع سياسي ديپلماتيك در كنترل دوستان واقعي سوريه است. به عبارت ديگر نشست تهران و شكست عمليات تروريزم در حلب نشان داد كه آمريكا و... هم كنترل سياسي و هم كنترل امنيتي خود بر سوريه را از دست داده اند. اين ضربه اي به مراتب سنگين تر از خروج نظامي از عراق پس از روي كار آمدن دولت دوست ايران در بغداد است.
4- نشست تهران و مشاركت دو عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل و دو همسايه عرب سوريه- عراق و لبنان- در آن به خوبي وجهه منطقه اي و خارجي نشست را به تصوير كشيد و اين مانع آن شد تا اين نشست بعنوان يك ابتكار محدود و غيرعملي ارزيابي گردد در اين ميان حضور روسيه بعنوان هم پيمان نظامي سوريه و عراق بعنوان رئيس اتحاديه عرب از اهميت خاصي برخوردار بود و پشتوانه هاي عملي توافقات نشست تهران را مشخص كرد و حال آنكه آمريكايي ها گمان مي كردند با تبليغات سياسي و تهديدات ديپلماتيك و توسل به اقدامات وسيع تروريستي در عراق مي توانند از حضور روسيه و عراق در نشست تهران جلوگيري نمايند. در واقع اين نشست نشان داد كه نظام سوريه علاوه بر آنكه در داخل از توانايي كافي براي مقابله با امواج تروريزم برخوردار است در سطح منطقه اي و بين المللي نيز قادر به جذب همكاري هاي موثر مي باشد. اين وضعيت را بگذاريد كنار اقدامات 17 ماه اخير عليه سوريه كه از آن رژيمي ضعيف و رو به فروپاشي به تصوير مي كشيد.
5- نشست تهران براي كشوري كه در فضاي پرفشار بين المللي به برگزاري آن مبادرت ورزيده است، يك موفقيت مهم به حساب مي آيد. اين نشست در اين شرايط، «تهاجمي» و «هوشمندانه» تلقي شد. آسوشيتدپرس روز جمعه آن را «گام بزرگي براي بيرون آوردن سوريه از بحران از طريق دستگاه ديپلماسي» و خنثي كننده «هرگونه بحث از حمله نظامي» دانست كما اينكه نيويورك تايمز اين نشست را «جايگزيني مناسب براي گزينه هاي نظامي» ارزيابي كرد. اين نشست در زمان مناسب خود برگزار شد و طبعا از تاثيرات عميقي هم برخوردار مي شود. اگر اين نشست قبل از عمليات تروريست ها در حلب انجام مي شد تحت الشعاع تحولات حلب قرار مي گرفت و درگيري هاي بين ارتش و تروريست ها در حلب بعنوان دليل شكست نشست تهران ارزيابي مي شد اما حالا كه راه حل هاي نظامي آمريكايي ها و... امتحان خود را پس داده اند، اجلاس تهران و منطقي و عملي بودن پيشنهادات آن بيشتر ديده مي شود كما اينكه بخش هايي از مخالفين حكومت سوريه تمايل خود را به گفت وگو با دولت براي برون رفت از وضعيت فعلي ابراز كرده اند.
سعدالله زارعي
 


شليك ! (گفت و شنود)

گفت: حمايت اردوغان از تروريست ها در سوريه بدجوري براي دولت تركيه دردسر درست كرده و تظاهرات پراكنده اي عليه دولت در نقاط مختلف تركيه آغاز شده است.
گفتم: حالا كه خربزه خورده بايد هم پاي لرزش بنشينه.
گفت: مردم مسلمان تركيه مي گويند چرا دولت كشورشان با آمريكا و اسرائيل و عربستان و قطر براي حمايت از تروريست ها و قتل عام مردم سوريه همدست شده است.
گفتم: تازه اول كار است و دولت تركيه بايد منتظر گسترش تظاهرات و نهايتا سقوط خود باشد.
گفت: رسانه هاي دولتي تركيه براي فريب مردم ادعا مي كنند كه دولت فقط به مخالفان سوريه كمك مي كند ولي در كشتار مردم سوريه به دست تروريست ها دخالتي ندارد!
گفتم: دو نفر براي شكار شير رفته بودند. يكي از آنها به سمت شير شليك كرد و شير كه زخمي شده بود به طرف آنها حمله كرد. يكي رفت بالاي درخت و ديگري سرجايش ايستاده بود. رفيقش گفت چرا فرار نمي كني؟ و يارو گفت؛ مگه من به طرفش شليك كردم!
 


نگراني صهيونيست ها از برگزاري اجلاس مهم عدم تعهد در تهران

با نزديك شدن به برگزاري اجلاس مهم كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد موسوم به نم در تهران، صهيونيست ها تلاش گسترده اي براي تحت شعاع قرار دادن و ممانعت از حضور دبيركل سازمان ملل متحد در اين اجلاس آغاز كرده اند.
به گزارش روزنامه صهيونيستي هاآرتص، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي از دبيركل سازمان ملل خواست در اجلاس جنبش عدم تعهد كه در هفته اول شهريورماه در تهران برگزار مي شود، شركت نكند.
براساس اين گزارش، نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي شده است شركت بان كي مون، دبيركل سازمان ملل در اين اجلاس به فعاليت هاي هسته اي رژيم ايران مشروعيت مي بخشد.
رژيم صهيونيستي از جهت گيري جنبش غيرمتعهدها در قبال موضوع فلسطين و حمايت اين جنبش از به رسميت شناخته شدن فلسطين در سازمان ملل متحد نيز به شدت نگران است.
رژيم صهيونيستي هفته پيش با كارشكني در سفر هيئت هاي اعزامي برخي از كشورهاي اعضاي جنبش عدم تعهد كه قرار بود با حضور در رام الله جلسه اي با تشكيلات خودگردان فلسطين براي به رسميت شناخته شدن فلسطين داشته باشند اين نگراني را بروز داده بود.
اين روزنامه صهيونيستي به نقل از دفتر نتانياهو خبر داد كه وي در يك گفت وگوي تلفني به بان كي مون گفت: «سفر شما به ايران اشتباه بزرگي است، حتي اگر اين كار با حسن نيت انجام شود.»
وي افزود: «وقتي خبر سفر شما به كنفرانس جنبش عدم تعهد را شنيدم، بسيار متأسف شدم.»
نتانياهو همچنين در اين گفت وگوي تلفني به بان كي مون گفته است دليلي نمي بيند او از كشوري كه دولتش يهودستيز است و به صراحت اعلام مي كند قصد دارد اسرائيل را نابود كند، ديدن كند.
وي همچنين به بان كي مون گفته است حضور او در تهران آبرويش به عنوان دبير كل سازمان ملل را خدشه دار خواهد كرد.
نتانياهو در پايان اين گفت وگوي تلفني گفته است: «آقاي دبيركل جاي شما در تهران نيست.»
روزنامه تايمز اسرائيل نيز دراين باره نوشت: با نزديك شدن به زمان برگزاري نشست سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران، گروه ها و انجمن هاي مختلف يهودي صهيونيستي كه از برگزاري اين اجلاس در تهران به خشم آمده اند، همچنان به تلاش خود براي كمرنگ كردن حضور كشورها در اين نشست ادامه مي دهند.
براساس اين گزارش مسئولان يكي از گروه هاي مهم يهودي صهيونيستي موسوم به انجمن «بني بريث» دو روز پيش با ارسال نامه اي به «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، نسبت به انتشار گزارشاتي مبني بر حضور وي در نشست سران عدم تعهد در تهران، ابراز نگراني كردند.
اين گروه كه يكي از بانفوذترين گروه هاي صهيونيستي در عرصه جهاني به شمار مي رود در نامه خود مدعي شده است كه حضور بان كي مون در تهران لزومي ندارد و شركت وي در اين اجلاس مي تواند به عنوان ابزاري تبليغاتي براي تهران به كار رود.
در نشستي هم كه روز شنبه سران سازمان هاي بزرگ يهودي آمريكايي برگزار كردند، «ريچارد استون» مدير نشست و «مالكوم هوئلين» معاون مدير اجرايي نشست، از كشورهاي مختلف خواستند تا نشست تهران را تحريم كنند.
پايگاه خبري تحليلي آسيا تايمز نيز در گزارشي با اشاره به اجلاس هاي آتي مكه و جنبش عدم تعهد اعلام كرد كه اين دو نشست ابزار بسيار مناسبي براي ايران در زمينه حل بحران سوريه، مسئله هسته اي و تحريم ها است.
پايگاه «آسياتايمز» دراين باره نوشت: ماه اوت را بايد ماه ديپلماتيك حياتي در تقويم ايران ناميد كه مي تواند دستاوردهاي بزرگي را در زمينه مقابله با تحريم ها و راهبردهاي منطقه اي برايش به ارمغان آورد.
بنابراين گزارش، ايران از يك سو مي خواهد در عربستان و در نشست سران اسلامي شركت كند. اين نشست مي تواند سكوي پرتابي براي بهبود روابط ايران و عربستان باشد و حتي اين دو كشور مي توانند به بحران سياسي موجود در سوريه خاتمه دهند.
«آسياتايمز» مي نويسد: موفقيت ايران و عربستان سعودي بطور يقين پاسخي به جبهه تركيه و آمريكا است كه به شدت خواهان تغيير حكومت در سوريه هستند و شورشيان را مجهز مي كنند. در حقيقت هر نوع توافق بين عربستان و ايران بشدت به وجهه تركيه كه «اسب تروجان» ناتو محسوب مي شود، مي باشد.
و اما در مورد اجلاس سران غيرمتعهدها در وهله اول حضور «محمد مرسي» مهم است و اگر وي در اين نشست شركت كند كه احتمالش نيز مي رود آنگاه اسرائيل سيلي سنگيني را از اين دو كشور دريافت مي كند. اسرائيلي كه تلاش كرد در صحراي سينا با اقدامات ايذايي روابط تهران و قاهره را تيره كند اما تحليلگران مصري متوجه نيات اسرائيلي ها شده اند و ماجراي اخير در سينا را به تل آويو ربط مي دهند.
«آسيا تايمز» در خاتمه مي نويسد: هدف ايران در اين دو نشست يافتن راه حل تمام منطقه اي با همكاري قدرت هاي منطقه اي براي حل بحران سوريه است.
همچنين اجلاس «نم» همانطور كه هميشه نشان داده موافق برنامه هسته اي ايران و مخالف آمريكا در اين زمينه است. ميزباني اين اجلاس ابزار ديپلماتيك مهمي براي عقب راندن فشارهاي آمريكا و اسرائيل در زمينه تحريم ها عليه ايران است.
 


ادعاي جديد آمريكا پيرامون برنامه هسته اي ايران

در پي انتشار اخباري درباره ميزان پيشرفت در برنامه هسته اي ايران، كاخ سفيد در ادعايي مضحك اعلام كرد كه ما درون اين برنامه چشماني داريم كه اگر تهران به سمت ساخت سلاح اتمي حركت كند، متوجه خواهيم شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه «فيليپ جي كارني» سخنگوي كاخ سفيد روز جمعه در كنفرانس خبري گفت: ما «چشماني» داخل تأسيسات هسته اي ايران داريم و در زمان خود متوجه خواهيم شد آيا تهران قصد عبور از آستانه برگشت ناپذير و توليد تسليحات هسته اي را دارد يا خير و اينكه چه زماني براي اين موضوع اقدام مي كند.
كارني در واكنش به برآورد اطلاعاتي اخير در آمريكا مبني بر اينكه «تهديد ايران تبديل به نگراني فزاينده شده» گفت: رئيس جمهور اوباما به ممانعت از دستيابي ايران به سلاح هاي هسته اي پايبند است.
وي افزود: ما حركت بين المللي براي افزايش تحريم ها را بر عهده داريم آن هم تحريم هايي كه رئيس جمهور ايران آن را سخت ترين تحريم هاي اعمال شده عليه كشورش قلمداد كرده است. كمتر هفته اي مي توان يافت كه در آن ما تحريم ها را تشديد نكرده باشيم.
سخنگوي كاخ سفيد در بخش ديگري از اين كنفرانس خبري با بيان اينكه آمريكا و اسرائيل درباره مسئله هسته اي ايران همكاري مي كنند، مدعي شد: ما در نگراني هاي اسرائيل سهيم هستيم به همين علت براي وادار كردن تهران به تغيير رفتارش، اين تلاش بي سابقه و متمركز را در پيش گرفته ايم.
براساس برآورد اطلاعاتي آمريكا كه روز پنجشنبه منتشر شد، ايران در ماه هاي اخير در زمينه برنامه هسته اي خود به پيشرفت قابل توجهي دست يافته است.
پيش از اين رويترز در گزارشي به نقل از يك مقام امنيت ملي آمريكا تصريح كرد كه ايران در آستانه دستيابي به سلاح هسته اي نيست.
 


بررسي قانون انتخابات رياست جمهوري در كميسيون شوراها

كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي با دعوت از كارشناسان مجمع تشخيص مصلحت نظام قانون انتخابات رياست جمهوري را بررسي مي كند.
كارشناسان مجمع تشخيص مصلحت سه شنبه هفته جاري در كميسيون شوراهاي مجلس حاضر خواهند شد تا به همراه نمايندگان مجلس قانون انتخابات رياست جمهوري را بررسي كنند.
همچنين بررسي كليات طرح اصلاح جداول حوزه هاي انتخابيه مجلس شوراي اسلامي و تعداد نمايندگان و بررسي كليات طرح امر به معروف و نهي از منكر ديگر برنامه اين كميسيون در روز سه شنبه است.
كميسيون شوراها همچنين روز سه شنبه از مصطفي محمد نجار وزير كشور دعوت كرده تا با حضور در جلسه كميسيون پاسخگوي سؤال عوض حيدرپور نماينده شهرضا، سؤال احمد بخشايشي نماينده اردستان، سؤال يونس اسدي نماينده مشكين شهر، سؤال سيدجلال يحيي زاده نماينده تفت و ميبد، سؤال علي ايرانپور نماينده مباركه، 5 سؤال نادر قاضي پور نماينده اروميه، سؤال سيدناصر موسوي لارگاني نماينده فلاورجان، سؤال غلامرضا كاتب نماينده گرمسار و سؤال احمد شوهاني نماينده ايلام باشد.
 


صالحي خبر داد

احتمال برگزاري نشست مشورتي سوريه در حاشيه اجلاس جنبش عدم تعهد

وزير امور خارجه كشورمان از احتمال برگزاري نشست مشورتي سوريه در حاشيه اجلاس جنبش عدم تعهد خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد، علي اكبر صالحي در حاشيه نشست مشورتي پيرامون موضوع سوريه كه با حضور 30 كشور جهان در تهران برگزار شد گفت: ممكن است برخي از اعضاي جنبش عدم تعهد در حاشيه اجلاس سران در تهران يك نشست مشورتي با موضوع سوريه داشته باشند.
وي با اشاره به تاثير اين نشست بر محورهاي اصلي شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: اسناد جنبش عدم تعهد و دستور كار فعاليت هاي اين جنبش در نشست سه ماه پيش وزراي خارجه كه در شرم الشيخ مصر برگزار شد، نهايي شده است و اجلاس تهران به منظور انتقال رياست جنبش عدم تعهد از مصر به جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.
وي در ادامه افزود: با توجه به اهميت موضوع سوريه، ممكن است بعضي از اعضا در حاشيه اجلاس، يك نشست مشورتي ديگر با موضوع سوريه داشته باشند كه اين امر مستلزم اعلام علاقمندي كشورها براي برگزاري نشست مذكور است.
 


تاكنون صورت گرفته است

موافقت با انتقال 32 درصد متقاضيان انتقال دانشگاهي

مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم از موافقت با انتقال 32 درصد دانشجويان متقاضي در دانشگاه هاي مقصد خبر داد.
مجتبي بذرافشان مقدم مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم در گفت وگو با فارس با بيان اينكه 31 هزار و 516 دانشجو تقاضاي انتقال خود براي سال تحصيلي 92-91 را در سامانه جامع خدمات آموزشي وزارت علوم ثبت كرده اند، گفت: دانشگاه هاي مبدأ با انتقال و مهماني 63 درصد از اين دانشجويان يعني حدود 20هزار و 83 نفر موافقت كرده اند.
به گفته وي دانشگاه هاي دولتي مبدأ با 71 درصد تقاضاي نقل و انتقال دانشجويان، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي با 52 درصد و آموزشكده هاي فني و حرفه اي با 55 درصد تقاضاي دانشجويان موافقت كرده اند.
مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم خاطرنشان كرد: با 70درصد تقاضاي نقل و انتقال دانشجويان كارشناسي، 53 درصد تقاضاي دانشجويان كارداني به كارشناسي و 52 درصد تقاضاي دانشجويان كارداني در دانشگاه هاي مبدأ موافقت شده است.
به گفته وي دانشگاه هاي مبدأ با تقاضاي انتقال 79 درصد دانشجويان زن متاهل، 67 درصد دانشجويان دختر مجرد، 56 درصد دانشجويان پسر مجرد و 56 درصد دانشجويان مرد متاهل موافقت كرده اند.
بذرافشان با اشاره به مهلت دانشگاه هاي مقصد براي بررسي تقاضاي دانشجويان تا 10 شهريورماه، خاطرنشان كرد: دانشگاه هاي مقصد تاكنون با 4 هزار و 668 پرونده انتقال و مهماني كه معادل 32 درصد كل تقاضاهاي رسيده به آنها است موافقت كرده اند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003

¤ سفر داوود اوغلو وزيرخارجه تركيه به منطقه كردنشين عراق بدون مجوز قانوني مقامات عراق، زير پا گذاشتن قوانين بين المللي بود، انگار او و سران تركيه، واقعا توهم امپراطوري عثماني را باور كرده اند. تركيه كه توان كنترل جمعيت قليل و معترض كردهاي خود را ندارد به دنبال نقش آفريني بين المللي است! اميد است سران به اصطلاح مسلمان اين كشور از توهم خودبزرگ بيني بيرون آمده و ديگر برده آمريكا نباشند تا منطقه بيش از اين ملتهب نشود.
فوادكاسب
¤ اعدام كودك شيعه عراقي در سوريه سند حقانيت شيعه و اعدام كنندگان اين كودك نمونه بارز استيصال و درماندگي و ناجوانمردي در طول تاريخ هستند، لعنت ابدي بر مدعيان حقوق بشر و برندگان جايزه صلح نوبل از جمله خانم شيرين عبادي و ديگر مدعيان دروغينشان باد.
سعيدي
¤ ملت مسلمان عراق بايد خيلي هوشيار باشند و نگذارند مقامات خائن تركيه در همكاري با رژيم صهيونيستي كردستان عراق را با اقدامات مرموز خود به حلب دوم تبديل كنند. زيرا تبعات آن جبران ناپذير است.
7564---0912
¤ مولايمان حضرت علي(ع) يك لحظه مماشات با ظالمان را نپذيرفت چگونه دستگاه ديپلماسي ما حاضر شدند به ديدار فرعون زمان يعني ملك عبدالله بروند. يكي از جاهايي كه خداوند به فرشتگان مي فرمايد نظاره كنيد، صحنه رزم مجاهدي است كه تمام يارانش شهيد شده اند و او تك و تنها به مصاف دشمن حق مي رود، چرا از تنها شدن بترسيم وقتي خداوند در كنار ماست.
حسين بازرگان
¤ چرا ماده 103 قانون تامين اجتماعي را بعد از 5 سال كه از تصويب آن مي گذرد، كنار گذاشته اند؟ از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
اميد روحاني
¤ مسئولان قوه قضائيه آن قدر كه به فكر زندانيان و محكومان هستند، اگر همان قدر به فكر شاكيان پرونده ها بودند، اين قدر جرم در كشور اتفاق نمي افتاد.
كلانتري
¤ جاده زنجان - تبريز دست اندازهاي فراواني دارد و اصلا به هنگام رانندگي ايمن نيست، از مسئولان وزارت راه تقاضاي بازسازي و رسيدگي به وضعيت جاده هاي كشور را داريم.
يك شهروند
¤ قيمت اجاره هاي مسكن خيلي بالا رفته و مردم توان پرداخت اين اجاره بهاي سنگين را ندارند. افزايش قيمت ها روي چه ضابطه و قانوني انجام مي شود. مسئولان بايد براي معيشت مردم تدابيري بينديشند.
0061---0919
¤ وقتي فرد مجرمي كه براي او حكم قطعي صادر شده، به راحتي از كشور فرار مي كند در برابر اين سخنان چگونه بايد قضاوت كرد؟ 1- رئيس قوه قضائيه: همه در برابر قانون يكسانند؟!
2- وكيل مجرم فراري: زندان جا براي موكلش نداشت؟
3- رئيس زندانها: هر كس كه معرفي شود او را تحويل گرفته و زنداني مي كنيم؟
9654---0937
¤ ادغام صندوق بازنشستگي جهاد كشاورزي در سازمان بازنشستگي كشوري موجب گرديده بعد از گذشت 7 ماه هنوز با مشكل دريافت حقوق و فيش حقوقي مواجه باشيم. معوقه سال گذشته را نيز پرداخت نكرده اند. اين امور كي بايد اصلاح شود آيا عمر ما به اين اصلاحات اداري كفاف مي دهد؟
1483---0913
¤ كسب مدالهاي رنگارنگ توسط ورزشكاران ما در المپيك موجب شادي و شعف ملت ايران شد متاسفانه سعيد عبدولي كشتي گير شايسته و دلير ايراني با ناداوري و ناجوانمردانه از مسابقات حذف شد از نظر ملت ايران او قهرمان است و بايد هم از وي تجليل مي شد.
علي نژاد از قائم شهر
¤ با توجه به اثرات كارهاي هنري به افكار و انديشه ها شايسته است كارتونها و انيميشن ها و فيلم هايي از سوي هنرمندان متعهد با آموزه هاي ديني و بيان عوارض و عواقب كم توجهي به معايب بدحجابي در دنيا و آخرت با همكاري دستگاه هاي انتظامي ساخته شود و در معابر و اماكن به افراد هديه شود تا شايد وضعيت امروز برخي از اقشار جامعه بهبود يابد.
خانم رضايي
¤ هر هنجاري كه در جامعه رخ مي دهد به طور قطع علل و عوامل زيادي مي تواند داشته باشد و كاهش زاد و ولد در كشورمان نيز دلايل متعددي مي تواند داشته باشد. شايد يكي از دلايل اصلي به صداوسيما و اين دانشگاه عمومي برمي گردد كه به جاي تحكيم خانواده ها در فيلم ها و سريالها به تزلزل خانواده ها روي مي آورد تا جوانان جرأت ازدواج نداشته باشند.
صادقي
¤ از صداوسيما انتظار مي رود كه زمينه ساز گسترش حجاب و عفاف در جامعه باشد نه اينكه با ساخت برخي سريالها و فيلم ها ايفاي نقش بازيگراني با پوشش هاي نامناسب باعث ترويج بي حيايي و عدم توجه به پوشش اسلامي در جامعه شود.
شكيبايي از قروه
¤ مسئولين وزارت صنعت، معدن و تجارت كه ارزاني برخي اقلام را وعده داده بودند؛ بفرمايند با گذشت دو سوم ماه مبارك رمضان چه اقلامي ارزان شده است؟
8200---0912
 


11 سال ناكامي در افغانستان بس است

زمان آن رسيده كه از ايران كمك بخواهيم (خبر ويژه)

نيروهاي خارجي همان گونه كه عملكرد جبهه ائتلاف از سال 2001 نشان داده قادر به ايجاد ثبات در افغانستان نيستند و براي ثبات در اين كشور بايد از همسايه قدرتمندي به نام ايران كمك گرفت.
اين مطلب را شبكه لوهافينگتون پست ضمن تحليل خبر خروج نيروهاي فرانسوي از افغانستان منتشر كرد. «ديديه شدت» متخصص امور امنيتي و ديپلماتيك در امور منطقه در اين تحليل نوشت: نيروهاي نظامي فرانسه 10 روز پيش رسما دره سوردبي را ترك كردند. همچنين قرار است پس از 2014 ميلادي حضور نظاميان بيگانه در افغانستان پايان يابد و حتي اگر آمريكايي ها هم بخواهند نيروهاي خود را در اين ناحيه نگه دارند آنها را محدودتر خواهند كرد. نيروهاي خارجي نمي توانند كاري كه ائتلاف از سال 2001 تاكنون از انجام آن عاجز بوده را عملي كرده و ثبات را به افغانستان برگردانند.
رسانه فرانسوي خاطرنشان مي كند: اين كار بايد توسط خود افغان ها به ثمر برسد و ديگر اين كه چه بخواهيم يا نخواهيم كشورهاي همسايه نيز در اين امر دخيل مي باشند. يكي از اين همسايگان كه مي تواند با قدرت زيادي به ثبات افغانستان كمك كند كسي نيست جز ايران. بدون كمك ايران، اتحاد شمال نمي توانست در سال هاي دهه 1990 خود را سرپا نگه دارد. ايراني ها همچنين در طول دهه اخير در خط مقابله با قاچاق مواد مخدر قرار داشته و 3700 نفر كشته داده اند و از سوي ديگر، هرج و مرج و ناآرامي در افغانستان بر ايران اثر مي گذارد. حدود 2 ميليون افغاني به ايران پناه برده اند.
در ادامه اين تحليل آمده است: ايران يك متغير مهم براي رسيدن به ثبات در افغانستان است اين كه خيلي ها در غرب ايران را دوست ندارند بايد از چالش ما در افغانستان جدا شود. تهران تلاش مي كند افغانستان را پس از سه دهه جنگ خانگي و بازي هاي قدرت هاي بزرگ به آرامش و ثبات برساند. زمان آن فرا رسيده كه ما هم با جديت پرونده افغانستان را مجددا بررسي كنيم.
 


اكونوميست: اروپا قادر نيست از بدترين كابوس اقتصادي رها شود (خبر ويژه)

نشريه معتبر اكونوميست با هشدار نسبت به بحران اقتصادي فراگير در منطقه يورو نوشت: رهبران اروپايي در اين بحران به ويلاها و قصرهاي خود رفته اند و اعتماد نسبت به آنها در حال فرو ريختن است.
اكونوميست با مرور اوضاع وخيم اقتصادي در كشورهاي مختلف اروپايي نوشت: بدترين كابوس ها آنهايي هستند كه نمي توانيد از دست آنها رها و بيدار شويد. اين را مي شود از اوضاع اسپانيا سراغ گرفت كه يك سال پيش ميزان بدهي هايش اوج گرفت. اين بحران مثل يك بيماري واگير از يونان و ايرلند و پرتغال شروع شده بود و حال به ايتاليا و فرانسه و آلمان رسيده است. اسپانيا عليرغم همه تلاشها و دردش هنوز نمي تواند از احساس زلزله و سرنوشت شوم بر خود نلرزد. در 25 جولاي نتيجه وام و قرضه هاي ده ساله به ركورد 5/7% دوره يورو دست يافت. قرضه هاي دو ساله به بالاي 7% صعود كردند. اين نشريه اقتصادي مي افزايد: كابوس اسپانيا يك علامت بيماري از آنچه است كه در مورد تمامي منطقه يورو نادرست مي باشد. همچنان كه ماهها پشت سر هم سخت مي گذرند، بحران عميق تر مي شود. رهبران اروپا از تمام جهان تقاضاي اعتماد داشته اند مبني بر اينكه آنها براي نجات يورو كاري خواهند كرد. آنان همچنين خواستار دادن فرصت بيشتري براي جمع و جور كردن آشفتگي شده اند. وظيفه شان واقعا سنگين است، اما آنها در قصرهاي ييلاقي و ويلاهاي ساحلي خود ناپديد و پنهان مي شوند، اعتماد در حال فرو ريختن است و زمان به نفع آنها نيست.
اكونوميست با تصريح اينكه دولت ها بيشتر دنبال به تاخير انداختن بحران و خريدن زمان هستند تا درمان آن، نوشت: «دردسر آن است كه 17 عضو منطقه يورو، صرفنظر از 333 ميليون شهروند خود، نمي توانند با هم به توافق برسند كه چه كسي بايد قرباني آنچه اجازه ظهور اروپايي جديد را مي دهد باشد. آلمان كه اين هفته پائين آمدن احتمالي ميزان وام را هشدار داده بود، كاملا وحشت كرده است. هلندي ها و فنلاندي ها هم دارند كنار مي كشند. فرانسه با آلمان بر سر اينكه چه تغييراتي در راه ادامه كاري اتحاديه اروپا ضروري است با هم اختلاف نظر دارند. در يونان رأي دهندگان بمثابه بدهكاران دارند از حد وسط به سمت افراط گريهاي سياسي رانده مي شوند. در ايتاليا «ماريو مونتي» دهها سال در معرض عدم محبوبيت رو به رشد است منطقه يورو در حال ركود است و بريتانيا را نيز با خود به زير مي كشد. بحران آبستن تركيبي از رياضت بخش عمومي و عدم قطعيت بخش خصوصي است. سرمايه گذاران عقب مي كشند زيرا آنها ريسك باخت بزرگي را ملاحظه مي كنند. تا زماني كه موضوع فروپاشي فاجعه بار منطقه يورو بعنوان يك احتمال واقعي باقي است، بسيار مشكل به نظر مي رسد كه شاهد تغيير آن باشيم.»
اين نشريه در پايان نوشت: براي مقامات اروپايي بسيار سخت شده كه مردم را با خود همراه كنند. اين ژرف ترين كابوس هاست و بقاي يورو هر روز سخت تر مي شود.
 


ناوهاي آمريكا مقابل موشك هاي ايران خلع سلاح هستند (خبر ويژه)

ايران با قدرت موشكي پيشرفته اي كه در اختيار دارد قادر است تنگه هرمز را ببندد و ناوهاي رزمي سه تني را منهدم كند.
يك پايگاه خبري فرانسوي ضمن انتشار اين مطلب نوشت: ايران چگونه مي تواند تنگه هرمز را در صورت درگيري با آمريكا ببندد و به حضور آمريكايي ها پايان دهد؟ كدام موشك هاي ايران قادرند به ناوهاي جنگي آمريكا حمله كنند؟
پايگاه آتلانتيكو با مرور برخي ابعاد قدرت موشكي ايران نوشت: موشك هاي ظفر موشك هايي كوچك اما قدرتمند هستند. اين موشك ها مجهز به ضدرادار بوده و مي توانند به چشم نيايند. موشك هاي مذكور روي ناو موتوري ايران سوار شده اند.
اين گزارش مي افزايد: موشك هاي نصر نيز قادرند ناوهايي به وزن سه تن را منهدم كنند. اين سامانه ها معمولا از كشتي هاي كوچك پرتاب مي شوند. نصر مي تواند از چرخبال يا زيردريايي نيز شليك شود.
اين پايگاه خبري فرانسوي تاكيد مي كند: موشك كوثر موشكي ضدناو با برد متوسط تا 20 كيلومتر است. روي زمين نصب مي شود و قادر است سيستم راداري را مخدوش كند تا بتواند در مسير هدف خود باقي بماند. بنا به گفته برخي منابع اين موشك توسط حزب الله در سال 2006 برگزيده شد و با آن دو ناو اسرائيلي هدف قرار داده شد كه منجر به كشته شدن چهار افسر اسرائيلي شد.
در ادامه اين گزارش آمده است موشك نور بردي معادل 160 كيلومتر دارد. موشك قادر قوي ترين موشك آرسنال ايران است و بردي برابر با 200 كيلومتر دارد. همچنين موشك صاعقه قادر است ناوهاي دريايي مستقر در 300 كيلومتري خود را هدف قرار دهد.
 


درخواست كمك از ايران

پيشنهاد رئيس ناظران سازمان ملل در سوريه (خبر ويژه)

رئيس ناظران سازمان ملل تأكيد كرد بدون همراهي و كمك ايران، حل بحران سوريه ممكن نيست.
ژنرال رابرت مود در مصاحبه با روزنامه اسپانيايي ال پائيس تصريح كرد: از نگاه من دخالت نظامي راه مناسبي براي حل بحران سوريه نيست بلكه بايد سياستمداران براي يافتن راه حلي با حضور قدرتهاي منطقه نظير ايران فعال شوند زيرا حضور اين كشورها در روند مذكور حياتي است.
مود افزود: راهكار ديگر حمايت از روند حل بحران در درون سوريه است چون خود سوريها بايد درباره آينده خود و زندگي با يكديگر تصميم بگيرند. به اين دلايل معتقدم دخالت خارجي راه حلي خوب براي بحران سوريه نيست و بايد حمايت داخلي براي آن پيدا كرد.
رئيس ناظران سازمان ملل در سوريه درباره استحكام دولت دمشق گفت: نيروهاي مسلح سوريه به همبستگي خود ادامه مي دهند و قوي هستند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اساساً امكان حل بحران سوريه از راههاي بدون خشونت وجود دارد؟ گفت: بله همواره چنين امكاني وجود دارد اما در شرايط كنوني سوريه همه چيز بسيار مشكل است زيرا خشونت خشونت مي آورد.
وي افزود: در عين حال نبايد فراموش كنيم كه كوفي عنان خواستار توجه جدي قدرتهاي اصلي منطقه اي و شوراي امنيت براي تقويت تلاشها و استفاده از همه توان خود براي حل اين بحران شده است.
ژنرال مود درباره تفاوت بحران ليبي و سوريه اظهار داشت: در سوريه از يك سو شورشيان بخش بزرگي از خاك كشور را كنترل نمي كنند و از سوي ديگر در حالي كه آنها يك نيروي ضعيف و شكننده هستند يك نيروي بسيار قدرتمند دولتي در مقابل آنها قرار دارد.
اظهارات رئيس ناظران سازمان ملل از آن نظر اهميت دارد كه كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل نيز ماه گذشته قبل از استعفا از سمت خود تصريح كرده بود تمام تلاش هاي غرب براي حل و فصل بحران سوريه شكست خورده و براي حل آن بايد با ايران رايزني و مذاكره شود.
در همين حال روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي خاطرنشان كرد ايران به طور قاطع از سوريه حمايت مي كند و لحني آشتي ناپذير در مقابل غرب دارد.
اين روزنامه با مهم ارزيابي كردن سفر دبير شوراي عالي امنيت كشورمان به دمشق نوشت: اين سفر اعلام نبرد وسيع تر با آمريكاست. سفر سعيد جليلي به عنوان نماينده رهبر عالي ايران، به نوعي اعلام همبستگي جمهوري اسلامي با سوريه است. جليلي صراحتاً در سوريه اعلام كرد هرگز مداخله قدرت هاي بيگانه در بحران سوريه را تحمل نخواهد كرد و به هيچ وجه شكسته شدن محور مقاومت در سوريه را نمي پذيرد.
اين روزنامه مي افزايد: از سه دهه قبل كه انقلاب اسلامي در ايران پا گرفت سوريه بخشي از جبهه ايران در خاورميانه به شمار آمده است. ايران هم در حرف و عمل در حال بازسازي نقش سوريه در منطقه است با همان لحن آشتي ناپذير كه در نبردش با غرب و برنامه هسته اي اش دارد. نيويورك تايمز افزود: ايران با وجود آنكه زير فشار تحريمها قرار دارد، نبرد سوريه را نبرد خود تلقي مي كنند و به غرب هشدار مي دهند كه از مداخله در امور داخلي سوريه جداً اجتناب كنند.
نشريه آمريكايي المانيتور نيز در تحليلي خاطرنشان كرد سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران به دمشق و بيروت و بغداد نشان مي دهد ايران در ماجراي سوريه از موضع دفاعي خارج شده و به موضع ضد حمله و تهاجم روي آورده است.
 


اسرائيل در حال نابودي است اما مي كوشد اوضاع را عادي نشان دهد (خبر ويژه)

سفير انگليس در فلسطين اشغالي هشدار داد: در حالي كه تل آويو مي كوشد همه چيز را در داخل اسرائيل براي جهانيان خوب نشان دهد، اين رژيم در حال فروپاشي كامل است.
متيو گولد كه خود يك صهيونيست افراطي است، مي گويد: دولت اسرائيل سرمايه گذاري هاي بسياري در حوزه رسانه مي كند اما مردم نه اعتنايي به آنها مي كنند و نه به رسانه هاي اسرائيلي اهميت مي دهند. اگرچه آنها كارشناس نيستند ولي خوب را از بد به خوبي تشخيص مي دهند و به راحتي تبليغات اسرائيل را نمي پذيرند. آنها به روشني مي بينند كه هر روز در زمين هاي غيرقانوني و اشغالي شهرك سازي مي شود و به خوبي هر روز از اتفاقاتي كه در كرانه باختري و غزه رخ مي دهد، آگاهند و همه امور مرتبط به آن مناطق را به طور روزانه مي خوانند.
به گزارش شبكه 10 تلويزيون اسرائيل، سفير انگليس در تل آويو اظهار داشت: اسرائيل سختي هاي بسياري را متوجه شهروندان فلسطيني در كرانه باختري و نوار غزه كرده است و همچنان به طور غيرقانوني در حال ساخت شهرك هاي مسكوني در زمين هايي است كه واقعا مالك آنها فلسطيني هاي كرانه باختري هستند.
وي مي افزايد: هر كس در دنيا كه نگران جايگاه اسرائيل است بايد دريابد جايگاه اين رژيم روز به روز در حال ضعيف شدن است و لحظه به لحظه از تاييد آن نزد جهانيان كاسته مي شود. به نظر من اين روند سرعت تازه اي به خود گرفته است. منظور من افراد عادي نيستند بلكه نمايندگان پارلمان و شخصيت مهم جهاني هستند كه يك به يك از تاييد اسرائيل منصرف مي شوند.
براساس اين گزارش، «گولد» همچنين گفته است: من نمي توانم اين حقيقت را كتمان كنم كه اسرائيلي كه با تلاش هاي بسيار پس از سال ها توانست مواضع جهانيان را نسبت به خود تغيير دهد اكنون شاهد است كه صبر جهانيان از رفتارهاي او به سر آمده است.
وي به عنوان نمونه مي گويد: شبكه بي بي سي براي هر كشوري كه در بازي هاي المپيك لندن شركت كرده است صفحه جديدي در وبسايت خود باز كرده و ضمن نام بردن از پايتخت آن كشور توصيفاتي درباره آن نوشته است، اما درباره اسرائيل نه تنها نامي از پايتخت آن نياورده بلكه تصويري را نيز منتشر كرده است كه در آن يك سرباز اسرائيلي با يك جوان فلسطيني درگير مي شود. اين نشان مي دهد كه افكارعمومي بريتانيا نيز نسبت به اسرائيل بدبين هستند و ديگر رفتارهاي خصمانه، تبعيض آميز و نژادپرستانه آن را نمي پذيرند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14