(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 مرداد 1391 - شماره 20280

پس ازتهديد غرب به تحريم صورت گرفت
توليد كيت هاي انتقال خون در داخل كشور
زمين لرزه هاي شديد شمال غرب كشور را تكان داد
انفجار مهيب در خرم آباد 3 كشته داد
اهداي عضو بانوي كاخكي به 5 نفر زندگي دوباره بخشيد
منصور قمشه خبر داد
توانمندسازي مددجويان محور اصلي برنامه كميته امداد
رانندگي بدون همراه داشتن گواهينامه جرم است
عابران پياده نيمي از قربانيان تصادفات روزانه پايتخت
اعلام ضوابط ادامه تحصيل مشمولان وظيفه عمومي در مدارس
پرونده كلاهبردار يك ميلياردتوماني كيش برروي ميز دادگاه
قتل 2 مامور پليس!
حوادث كوتاه از كشور
باند بزرگ سرقت منازل شمال شرق تهران متلاشي شد
دستگيري واردكنندگان 5 كيلو طلاي غيراستاندارد به بازار
بركناري يك فرمانده آموزشي نيروي هوايي به خاطر رسوايي اخلاقي
مانيل زير آب
ترن هوايي با شيب 121 درجه!
سقوط آزاد از طبقه 22
عنكبوت در گوش زن چيني


پس ازتهديد غرب به تحريم صورت گرفت

توليد كيت هاي انتقال خون در داخل كشور

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت از تهديد كشورهاي غربي مبني بر تحريم كيت هاي تشخيص انتقال خون و توليد اين كيت ها در كشور خبر داد.
مصطفي قانعي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: با دانشگاه علوم پزشكي شيراز براي همكاري با شركت صا ايران قرارداد بستيم تا با همكاري يكديگر تيوب دستگاه هاي سي تي اسكن را توليد كنند، چرا كه ما سالانه يكصد ميليون دلار براي واردات تيوب سي تي اسكن هزينه مي كنيم.
وي ادامه داد: صنعت دفاعي ما به جايي رسيده كه مي تواند اين تيوب ها را توليد كند و اميدواريم تا سال آينده در صورتي كه تست باليني و تست هاي ديگر موفق باشد دستاورد خوبي را در اين زمينه داشته باشيم.
قانعي در خصوص توليد ساير تجهيزات پزشكي در داخل كشور گفت: كشورهاي خارجي ما را تهديد كردند كه كيت آزمايشگاهي به ما نخواهند فروخت كه در اين صورت سازمان انتقال خون دچار مشكل مي شد.
معاون وزير بهداشت خاطرنشان كرد: در اين راستا كيت هاي آزمايشگاهي تا حدي در انستيتو پاستور ساخته شده و توانسته ايم چند مجوز را بگيريم و اميد آن است كه تا پايان امسال استاندارد اروپا را هم بگيريم.
رئيس انستيتو پاستور اضافه كرد: به دليل ميزان حساسيت و دقت در سازمان انتقال خون كيت هاي توليد داخل حتماً بايد استاندارد اروپا را هم اخذ كند ولي براي جامعه آزمايشگاهي نيازي به كيت هايي با استاندارد اروپا نيست و اگر آزمايشگاه مرجع وزارت بهداشت كيت ها را تأييد كند كافي است.
وي گفت: آمادگي خود را رسماً به سازمان انتقال خون براي توليد كيت هاي آزمايشگاهي اعلام كرده ايم.
 


زمين لرزه هاي شديد شمال غرب كشور را تكان داد

سرويس شهرستانها-
زلزله هاي شديدي عصر شنبه به بزرگي 2/6 ريشترشمال غرب كشوررا لرزاند.
نخستين زمين لرزه در ساعت 53 / 16 به بزرگي 2/6 ريشتر تبريز و ديگر شهرهاي استان آذربايجان شرقي را لرزاند .
اين زمين لرزه در موقعيت 49 / 38 شمالي و 87 / 46 شرقي و عمق 10 كيلومتر صورت گرفته است .
مركز اين زمين لرزه 17 كيلومتري اهر، 19 كيلومتري ورزقان، 35 كيلومتري هريس و 510 كيلومتري تهران، اعلام شد.
گزارش هاي رسيده حاكيست شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه مردم هراسان و وحشت زده به خيابان ها ريختند .
به فاصله 11دقيقه از زمين لرزه نخست، تبريز براي دومين بار با زلزله اي به بزرگي 6ريشتربه مركزيت ورزقان لزريد .
گفتني است زمين لرزه بزرگي كه شدت آن هنوز اعلام نشده است در ساعت 5 :17دقيقه اروميه را نيز لرزاند .
شدت زمين لرزه در استان هاي شمال غرب كشور به حدي بود كه تلفن هاي ثابت و همراه اين مناطق براي مدتي مختل شد .
خبرديگر آنكه زلزله اي به بزرگي 3 / 4 درجه ريشتر عصر روز شنبه غرب گيلان و برخي شهرهاي مركزي اين استان از جمله رشت را نيز لرزاند.
شهرهاي غرب استان گيلان به ويژه آستارا و تالش ، شدت اين زمين را بيشتر احساس كرده اند.
فروريختن خانه هاي كاهگلي
نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي از فرو ريختن تعدادي از ساختمانها در اين شهرستان همچنين زخمي شدن عده اي از مردم در زلزله هاي عصر شنبه در اين شهرستان خبر داد.
الله ورودي دهقاني با اشاره به وقوع دو زلزله 2/6 و 6 ريشتري در حوالي شهرستان ورزقان استان آذربايجان شرقي به مهر گفت: زلزله در شهرستان ورزقان خرابي هايي را ايجاد كرده است به گونه اي كه تلفن هاي ثابت و همراه در اين شهرستان قطع شده و امكان ارتباط وجود ندارد.
وي با بيان اينكه بر اساس آخرين اخبار تعدادي از ساختمانهاي كاهگلي در اين شهر فرو ريخته است گفت: همچنين بر اثر اين زلزله تعدادي از مردم اين شهر مجروح شده اند و در حال انتقال به بيمارستانها هستند.
نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه متاسفانه در اين شرايط فرماندار ورزقان به دليل پروازي بودن در اين شهر حضور ندارد، گفت: در تلاش براي تماس با استاندار آذربايجان شرقي هستم اما نتوانستم با وي ارتباط برقرار كنم.
رئيس سازمان امداد و نجات كشور نيز گفت : بر اساس آخرين اطلاعات دريافتي ارتباط با روستاها قطع است و تنها با بي سيم ارتباط داريم. همچنين آمار كشته شدگان اعلام نشده ولي مجروحان در حال انتقال به بيمارستان هستند كه بيشتر شكستگي استخوان است.
محمود مظفر افزود : برخي روستاها مانند خرمالو و هريف آسيب ديده ولي بالگردها و امدادگران به سرعت به محل حادثه اعزام شده اند.
سخنگوي جمعيت هلال احمر نيز با تشريح آخرين وضعيت وقوع 2 زلزله 6 ريشتري در آذربايجان شرقي گفت: طبق گزارش تيمهاي ارزيابي 4 شهرستان آسيب ديده است.
پويا حاجيان اعلام كرد: شهرستانهاي اهر، ورزقان، مهربان و هريس همراه با 6 روستا آسيب ديده است.
وي گفت: همچنين سه باب واحد مسكوني در شهرستان ملكان تخريب شده و ارتباط با روستاي ورزقان از توابع شهرستان مهربان هم قطع است


انفجار مهيب در خرم آباد 3 كشته داد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
انفجار مهيب در خرم آباد 3 كشته و دستكم 9 مجروح بجا گذاشت.
بر اثر انفجار شديدي كه ساعت 8 و30دقيقه صبح شنبه در منطقه پشته حسين آباد خرم آباد كوچه پاك مهر 21 رخ داد، يك باب واحد مسكوني به كلي ويران شد و به خانه هاي همجوار آن نيز خسارت وارد شد.
به گفته اهالي تا شعاع حدود 20كوچه اطراف كانون حادثه شيشه هاي خانه ها و بسياري از درب و پنجره هاي آنها آسيب ديدند.
در اين حادثه يك زن و يك مرد در دم جان سپردند و يك كودك 6 ماهه پس از 5/2ساعت تلاش در حالي كه زنده بود، توسط امدادگران هلال احمر، نيروي انتظامي و نيروهاي مردمي از زير آوار خارج شد و به بيمارستان تامين اجتماعي انتقال يافت اما تلاش پزشكان موثر واقع نشد و او جان سپرد. همچنين مادر وي نيز كه بشدت دچار سوختگي شده بود به بيمارستان شهداي عشاير انتقال يافت.
جعفرپور رئيس اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد گفت: پرنيا رحمان پور 30 ساله كه حدود 90درصد دچار سوختگي شده در وخامت شديد بسر مي برد و در بخش ICU تحت مراقبت ويژه قرار دارد جراحات وارده به حدود 8 تن ديگر از مجروحان سطحي است.
بنابراين گزارش جانشين فرمانده انتظامي لرستان گفت: علت وقوع حادثه توسط كارشناسان تحت بررسي است.
همچنين عده اي از اهالي محل گفتند با توجه به شدت حادثه احتمالا در آنجا مواد منفجره وجود داشته است، عده اي ديگر اذعان داشتند: با توجه به اينكه در لحظات اوليه انفجار بوي گاز به مشام رسيده و خودروي اين خانواده كه مخزن گاز ال پي جي روي آن نصب بوده نيز بشدت آسيب ديده است، احتمالا علت حادثه انفجار مخزن گاز ال پي جي بوده است.
لازم به يادآوري است طي ماه هاي گذشته نيز چند مورد انفجار و آتش سوزي ناشي از نصب مخزن ال پي جي بر روي خودروها در خرم آباد رخ داده است.
در لرستان به علت گران بودن نصب مخزن CNG و ضعف بنيه مالي بسياري از رانندگان خودروهاي مسافربري براي گازسوز كردن آنها از مخزن ال پي جي كه قيمت آن حدود 10درصد نصب مخزن CNG است استفاده مي كنند.
بي توجهي مسئولان ذي ربط نسبت به اين روند، زمينه ساز بروز حوادث ناشي از مخازن غيراستاندارد و مصرف گاز ال پي جي شده است.
 


اهداي عضو بانوي كاخكي به 5 نفر زندگي دوباره بخشيد

گناباد- خبرنگار كيهان:
اهداي اعضاي بانوي 28 ساله كاخكي كه در اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود، به 5 نفر زندگي دوباره اي بخشيد.
خانم قمري كه در يكي از مدارس شهر خواف به كارهاي فرهنگي مشغول بود، در سانحه رانندگي 11 مرداد ماه دچار مرگ مغزي شده و پس از 6 روز مراقبت از وي در بيمارستان امداد مشهد، خانواده وي براي اهداي اعضا به بيماران نيازمند، رضايت مندي خود را اعلام كردند.
اين بانو كه از شهرك كاخكي گناباد بود، به بيمارستان منتصريه مشهد منتقل و در آنجا اعضايش به 5 بيمار نيازمند اهدا شد.
گفتني است، مرحومه قمري تنها سه ماه از ازدواجش گذشته بود، در سانحه دلخراش رانندگي به دليل مكالمه با تلفن همراه توسط راننده دچار مغزي شده بود.
 


منصور قمشه خبر داد

توانمندسازي مددجويان محور اصلي برنامه كميته امداد

در نشست مشترك اعضاي كميسيون اجتماعي و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با سرپرست و معاونين كميته امداد امام خميني(ره) در محل دفتر مركزي اين نهاد و جشن رمضان عملكرد و برنامه هاي كميته امداد امام خميني(ره) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
منصور قمشه معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني(ره) در مورد اين نشست گفت روساي كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات و اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با قدرداني از برنامه ها، عملكرد و خدمات كميته امداد امام خميني(ره) به اقشار نيازمند بويژه ايجاد عزتمندي و توانمندسازي خانواده ها آمادگي مجلس را براي بررسي و پيگيري طرحهاي اشتغالزايي خانواده ها و ديگر طرحهاي مرتبط با محرومان اعلام داشتند.
معاون حقوقي و امور مجلس يادآور شد در اين جلسه حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از حضور فعال نمايندگان در اين جلسه و بازديد از بازارچه خوداشتغالي جشن رمضان تشكر كرد و گفت: در سال توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ملي برنامه هاي كميته امداد معطوف توانمندسازي، كارآفريني و تحكيم نهاد خانواده مي باشد وي يادآور شد عزم اين نهاد نيز توسعه مشاركتهاي مردمي و اشتغالزايي نيازمندان و اجراي تكليف برنامه پنجم اين نهاد مي باشد كه همكاري همه دستگاهها بويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را مي طلبد وي با ارائه گزارشي از برنامه ها و عملكرد كميته امداد امام خميني(ره) در سال گذشته يادآور شد با همكاري دولت محترم و مجلس سال گذشته بيش از 300 هزار فرصت شغلي در كشور براي خانواده هاي تحت حمايت ايجاد و اين نهاد در مشاغل خانگي رتبه برتر را كسب نموده است.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) تخصيص 20 درصد از تسهيلات قرض الحسنه بانكها جهت ايجاد اشتغال خانواده ها را گام مهمي در اشتغالزايي خانواده ها با همكاري شوراي اشتغال اعلام كرد.
شايان ذكر است مقرر گرديد اين جلسات در كميسيون اجتماعي و برنامه و بودجه و محاسبات ادامه داشته باشد.
 


رانندگي بدون همراه داشتن گواهينامه جرم است

رئيس مركز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي گفت: براساس قانون، رانندگان موظف هستند تا در حين رانندگي گواهينامه به همراه داشته باشند لذا رانندگي بدون همراه داشتن گواهينامه به هر بهانه اي جرم است.
سرهنگ مرتضي دهقاني افزود: براساس متن قانون تمام افرادي كه در جاده هاي درون شهري و برون شهري كشور به تردد با خودرو اقدام مي كنند بايد گواهينامه با خود به همراه داشته باشند لذا اگر فردي به هر بهانه اي با خود گواهينامه به همراه نداشته باشد ماموران پليس راهور موظف هستند تا براي فرد جريمه 30 هزار توماني در نظر بگيرند.
وي ادامه داد: عدم همراه داشتن گواهينامه در سيستم مركز اجرائيات پليس راهور داراي كد است و بدون هيچ اغماضي با اين نوع تخلف برخورد مي شود.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: اگر كسي در حين رانندگي گواهينامه اش را همراه نداشته باشد از وي كارت ملي يا يكي از اوراق شناسايي دريافت مي شود، لذا فرد طي 48 ساعت وقت دارد تا خود را به يكي از مراكز پليس راهور محل سكونت خود معرفي كند و گواهينامه خود را ارائه كند كه در غير اين صورت فرد به مراجع قضايي معرفي خواهد شد.
وي ادامه داد: كساني كه گواهينامه خود را گم كرده اند بايد با اعلام مفقودي و دريافت تاييديه مركز صدور گواهينامه نسبت به دريافت گواهينامه جديد اقدام كنند. با تاييديه صادر شده اين افراد با زمان تعريف شده در آن تاييديه اجازه تردد در جاده ها را دارند.
 


عابران پياده نيمي از قربانيان تصادفات روزانه پايتخت

معاون ترافيك شهردار تهران گفت: سالانه تعداد زيادي از عابران پياده جان خود را در جريان سوانح رانندگي از دست مي دهند.
سيدجعفر تشكري هاشمي تصريح كرد: به رغم كاهش 20 درصدي تلفات، در چهار ماهه نخست امسال 266 نفر در تصادفات تهران كشته شده اند كه نيمي از آنها را عابران پياده تشكيل مي دهند.
وي با بيان اين كه به اين ترتيب به طور متوسط روزانه دو نفر بر اثر حوادث رانندگي در تهران كشته مي شوند كه يك نفر از آن ها عابران پياده هستند، تاكيد كرد: از اين رو بايد با اتخاذ راهكارهاي اصولي و اجراي روش هاي علمي هم زمان با ايمن سازي حريم پياده رو براي تردد اختصاصي عابران پياده، ايمني بخشي از سواره رو را به منظور عبور عرضي پياده ها تامين كنيم.
تشكري هاشمي با تاكيد بر اين كه اقدامات متعدد و متنوعي به اين منظور در دست اقدام است، اضافه كرد: حفظ ايمني دانش آموزان در مسير خانه تا مدرسه، تامين دسترسي مسافران به سرويس هاي حمل و نقل عمومي، زيباسازي و نوسازي پياده راه ها، تعيين محدوده هاي خودرو ممنوع در اماكن تاريخي و تفريحي و ساخت مسيرهاي دوچرخه از جمله اين اقدامات است.
وي ساخت زيرگذرها، پل هاي عابر پياده، جزاير ايمني و پهلوگاه ها را از ديگر اقدامات به عمل آمده دانست و گفت: بهسازي مسيرهاي ويژه جانبازان و معلولان كه بايد براي تردد در معابر شهري امنيت بالايي داشته باشند نيز در دستور كار قرار دارد.
 


اعلام ضوابط ادامه تحصيل مشمولان وظيفه عمومي در مدارس

ادامه تحصيل دانش آموزان پسر كه مهر امسال وارد 19سالگي مي شوند تنها در صورت اخذ معافيت سربازي تا پايان 20سالگي از سازمان وظيفه عمومي ناجا امكان پذير است.
ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش افزود: بعد از اصلاح موادي از قانون وظيفه عمومي كه شوراي نگهبان آن را به دولت و دولت نيز به دستگاه ها اعلام كرده بخشي از اين اصلاحيه قانون مربوط به آموزش و پرورش است.
وي تصريح كرد: براساس اين قانون مشمولاني كه 18سال آنها تمام مي شود و وارد 19سالگي مي شوند تنها تا پايان 20سالگي مي توانند از معافيت تحصيلي استفاده كنند چرا كه در اصلاحيه اين قانون امكان ادامه تحصيل دانش آموزان و استفاده از معافيت تحصيلي از 24 سال به 20 سال كاهش پيدا كرده است.
سحرخيز افزود: از اين پس مشمولان براي ادامه تحصيل بايد داراي معافيت تحصيلي بوده و سن آنها براي تحصيل تا پايان دوره متوسطه حداكثر 20 سال باشد.
ارائه فرم معافيت تحصيلي مدارس براي ثبت نام مشمولان الزامي است
وي ادامه داد: متولدان مهر 73 و قبل از آن كه اول مهر وارد مدرسه مي شوند و 18سال آنها به اتمام رسيده ثبت نامشان در مدارس به صورت موقت است و بايد با دريافت فرمي از پليس+10و اخذ نامه معافيت تحصيلي براي ثبت نام به مدارس مراجعه كنند چرا كه ارائه اين معافيت هاي تحصيلي الزامي است.
معاون وزير آموزش و پرورش به ايسنا گفت: چنانچه دانش آموزي كه وارد 19سالگي شده باشد و بدون عذر موجه 3 ماه از مراجعه به مدرسه خودداري كند در وظيفه عمومي براي آنها غيبت وارد شده و همچنين در مدرسه نيز مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود؛ لذا به همه دانش آموزان پسر مشمول اين قانون توصيه مي شود در اسرع وقت نسبت به اخذ معافيت تحصيلي خود و ارائه آن به مدرسه اقدام كنند و مديران مدارس موظفند اين دانش آموزان را به نظام وظيفه معرفي كنند.
به گفته سحرخيز اين دانش آموزان چنانچه در سن مشمولان قرار گرفته باشند و به مدرسه مراجعه نكنند و يا بدون اخذ نامه معافيت در مدرسه حاضر شوند تحصيل آنها به معناي انصراف خواهد بود و كسي كه منصرف از تحصيل شود مجاز به ادامه تحصيل نخواهد بود.
معاون وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به يكي از تبصره هاي مربوط به اين قانون نيز به ايسنا گفت: كساني كه قبل از اين قانون وارد دوره متوسطه شده اند روند تحصيل آنها براساس قانون قبلي خواهد بود و اين دانش آموزان مي توانند تا پايان 22سالگي در رشته هاي فني حرفه اي و تا پايان 24 سالگي در رشته هاي علوم فني، تجربي و علوم انساني و رشته هايي كه پيش دانشگاهي دارد ادامه تحصيل دهند.
سحرخيز آيين نامه ضوابط ادامه تحصيل مشمولان نظام وظيفه 11مردادماه جاري به تمامي ادارات كل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است.
 


پرونده كلاهبردار يك ميلياردتوماني كيش برروي ميز دادگاه

كيش- خبرنگاركيهان:
پرونده كلاهبردار يك ميليارد توماني كه با تأسيس آژانس مشاور املاك و تبليغات گسترده در جزيره كيش كار خود را آغاز كرد، با ده ها شاكي روي ميز دادگاه قرار گرفت.
فردي به نام «م.هـ» با تأسيس آژانس مشاور املاك مسكن و تبليغات گسترده توانست طي مدت كوتاهي ميلياردها ريال از ده ها نفر درخصوص خريد و فروش و اجاره مسكن، زمين و املاك كلاهبرداري كند. وي كه به شركت هاي هواپيمايي به خاطر تبليغ آژانس املاك خود برروي بليط آنها بدهكار بود با اولين شكايت از سوي يك شركت هواپيمايي به دادگاه فرا خوانده شد. اين شكايت باعث شد هر روز بر تعداد شاكيان و مال باختگان اين پرونده كلاهبرداري اضافه شود. براساس اين گزارش با دستگيري «م.هـ» پرونده كيفري و حقوقي اين متهم در دادگستري كيش تشكيل شد. اجاره دادن مال غير، خيانت در امانت صدور چك هاي بدون محل و... از جمله اتهامات اين كلاهبردار است.
پرونده «م.هـ» كه به كلاهبردار يك ميليارد توماني شهرت يافته اكنون در دادگستري كيش تحت رسيدگي است.

 


قتل 2 مامور پليس!

در پي قتل دو مامور نيروي انتظامي به فاصله زماني 24 ساعت بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي پايتخت بررسي اين موضوع را در دستور كار خود قرار داد.
بنابراين گزارش ساعت 19 جمعه شب يك مامور نيروي انتظامي با هويت «محمد.د» 20 ساله كه سوار بر موتورسيكلت بوده به يك خودروي پرايد كه در حال عبور با سرعت بالا و در منطقه ورود ممنوع خيابان خواجه عبدالله انصاري است مشكوك مي شود.
اين مامور نيروي انتظامي با استعلام شماره پلاك خودرو متوجه سرقتي بودن خودرو پرايد مي شود و خودرو را تعقيب مي كند كه اين تعقيب و گريز منجر به برخورد خودروي پرايد با موتورسيكلت در بزرگراه صياد شيرازي و مرگ مامور پليس مي شود و راننده پرايد نيز از محل متواري مي شود.
پس از اعلام اين حادثه به قاضي محمد شهرياري بازپرس ويژه قتل تهران، وي در راس گروهي از كارشناسان ويژه قتل در محل حادثه حاضر شد و پس از كسب اطلاعاتي از گواهان كه برخورد پرايد با موتورسيكلت را عمدي عنوان كردند، دستورات قضايي لازم براي شناسايي متهم اين پرونده را صادر كرد.
هم چنين در ساعت 4 بامداد روز شنبه 21 مرداد نيز كلانتري 106 نامجو تهران از كشف جسد نيمه جان فردي در خيابان شريعتي - سبلان اطلاع پيدا كرد كه البته فرد مجروح پس از انتقال به بيمارستان فوت كرد.
با اعلام اين حادثه به قاضي محمد شهرياري، وي در راس اكيپي تخصصي از كارآگاهان از صحنه وقوع جرم بازديد كرد و در تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه مقتول يكي از ماموران كلانتري 128 تهران نو با هويت «حسن.ذ» 27 ساله است و جسد نيمه جان او در حالي كه آثاري از ضربات چاقو بر روي بدنش بوده در خودرو پرايدش در خيابان سبلان كشف شده است.
براساس اين گزارش، در اين پرونده 4 نفر مظنون دستگير شده اند كه با صدور قرار قانوني از سوي قاضي شهرياري، براي كشف حقيقت در بازداشت به سر مي برند.
تحقيقات در زمينه كشف زواياي پنهان اين جنايت هم ادامه دارد.


 


حوادث كوتاه از كشور

اعتراف به 20 فقره سرقت
اراك- خبرنگار كيهان: سارقان وسايل و قطعات خودروها در شهرستان ساوه به دام افتادند. 2 سارق حرفه اي به 20 فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف كردند.
فروپاشي باند تبهكاري در كيش
كيش- خبرنگار كيهان: باند 21 نفره توزيع اسكناس جعلي، قاچاق سيگار، مواد مخدر و سوخت گازوئيل در جزيره كيش طي چند عمليات ضربتي پليس آگاهي و پليس مبارزه با مواد مخدر شناسايي و دستگير شدند.
درگيري خونين دو برادر
خرمدره- خبرنگار كيهان: جوان 20 ساله ساكن خرمدره كه برادرش را به قتل رسانده بود دستگير و تحويل مقامات قضايي شد. مقتول براثر ضربات چاقو بشدت مجروح شد و براثر خونريزي زياد، در بيمارستان درگذشت.
سرقت به وسيله خوراكي مسموم
زنجان- خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي زنجان از دستگيري 4 سارق به اتهام سرقت لوازم ساختماني، كش روي، كيف قاپي و سرقت از يك مسافر اتوبوس با خوراندن مواد غذايي مسموم خبرداد.
شكارچيان به دام افتادند
كاشان- خبرنگار كيهان: صداي گلوله توسط شكارچيان توجه مأموران محيط زيست را جلب كرد و موجب دستگيري شان شد. از شكارچيان لاشه يك رأس قوچ و يك رأس ميش وحشي به دست آمد.
دستگيري آدم رباي سابقه دار
اصفهان- خبرنگار كيهان: فردي كه به اتهام آدم ربايي تحت تعقيب مراجع قضايي استان تهران بود، توسط پليس شناسايي و دستگير شد. متهم ساكن اصفهان بوده و توسط مراجع قضايي اين شهر مورد محاكمه قرار خواهد گرفت.
حادثه خونين در خرم آباد
خبرگزاري فارس- براثر انفجار در يك منزل مسكوني در محله پشته حسين آباد خرم آباد 2 نفر كشته، و 2 نفر ديگر مجروح شدند. هنوز علت اين حادثه مشخص نيست و تيم هاي كارشناسي در حال تحقيق هستند.
براندازي باند شركت هرمي در گرگان
گرگان - خبرنگار كيهان: 5 عضو يك شركت هرمي توسط پليس آگاهي استان گلستان دستگير شدند. تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري عوامل ديگر ادامه دارد.
 


باند بزرگ سرقت منازل شمال شرق تهران متلاشي شد

رئيس پليس آگاهي تهران از انهدام باند بزرگ سرقت منازل در شمال شرق تهران و دستگيري 27 نفر خبر داد.
بنابر گزارش رسيده، سرهنگ عباسعلي محمديان گفت: ماموران معاونت مبارزه با جرايم خاص طي يك عمليات پيچيده پليسي 27 نفر از سارقان حرفه اي منازل را دستگير و در بازرسي از آنان مقادير قابل توجهي اموال مسروقه شامل: وسايل قيمتي، طلاجات، وجوه نقد و نقره جات را كشف و ضبط كنند.
رئيس پليس آگاهي پايتخت با اشاره به اين كه از منزل متهمان آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت ها، اموال مسروقه شامل: طلاجات، وجوه نقد و نقره جات كشف و ضبط شد يادآور شد: در بازجويي هاي پليسي كه از 27 متهم دستگير شده صورت پذيرفته است دو تن از متهمان به نام هاي «مهدي.ب» و «محمد.ب» ضمن شناسايي و معرفي محل ارتكاب جرم خود، به سرقت از منزل شاكي اعتراف كرده اند.
گفتني است، تحقيقات كارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي تهران براي شناسايي ساير مالباختگان پرونده ادامه دارد.
 


دستگيري واردكنندگان 5 كيلو طلاي غيراستاندارد به بازار

اصفهان -خبرنگاركيهان:
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از دستگيري واردكنندگان مقدار 5 كيلو طلاي غيراستاندارد به بازار طلاي اين استان و دو استان ديگر كشور خبر داد.
سرهنگ حسين حسين زاده دراين باره اظهار داشت: درپي اعلام اتحاديه صنف طلا وجواهر استان مبني بر ورود مقدار زيادي طلا با عيار غير استاندارد و كيفيت نازل به بازار طلاي استان و دو استان ديگر كشور، موضوع در دستوركار آگاهان اداره عمليات ويژه اين پليس قرارگرفت.
وي افزود: اين طلاها اغلب به صورت النگو تهيه شده بودند و بايستي داراي عيار 750 مي بودند اما به طرز ماهرانه اي با عيار 250تهيه و دراصفهان و دو استان ديگر به فروش رسيده بودند.
حسين زاده اضافه كرد:دراين رابطه فردي سابقه دار به نام «علي-ر» دستگير شد.
وي گفت: با دستگيري اين شخص و اعترافات وي دو نفر ديگر از عوامل اصلي نيز كه اقدام به تهيه طلاهاي غير استاندارد دركارگاه هاي مخفي خود مي كردند شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اينكه متهمان دستگير شده موفق به تحصيل 2ميليارد و 500 ميليون ريال ثروت بادآورده از اين طريق شده بودند، افزود: اين افراد با تهيه طلاهاي غير استاندارد و تقلبي كه ارزش آن به ميزان يك سوم ارزش واقعي بود اقدام به كم فروشي و كلاهبرداري در سطح گسترده اي كرده و موفق به فروش 5كيلوگرم از اين طلاها دربازار شده بودند تمامي آنها شناسايي و جمع آوري شده است.
وي اظهارداشت: متهمان دستگير شده روانه زندان شدند.
 


بركناري يك فرمانده آموزشي نيروي هوايي به خاطر رسوايي اخلاقي

نيروي هوايي ارتش آمريكا يكي از فرماندهان آموزشي خود را به علت فساد اخلاقي و سوءاستفاده از افراد تحت آموزش خود بركنار كرد.
به گزارش فارس به نقل از شينهوا، نيروي هوايي ارتش آمريكا يكي از فرماندهان آموزشي خود در يك پايگاه آموزشي در تگزاس را به علت رسوايي هاي اخلاقي از كار بركنار كرد.
كلنل «گلن پالمر» در پايگاه مشترك «سن آنتونيو» به علت فساد اخلاقي و برقراري رابطه با افراد تحت آموزش خود از فرماندهي گردان 737 آموزشي اين پايگاه بركنار شد.
براساس اين گزارش، سالانه 3500 نيروي آموزشي هوابرد در اين پايگاه آموزش مي بينند.
بنابراين گزارش، رسوايي هاي اخلاقي از سال 2009 باعث افشاي اقدامات مذبوحانه 15 فرمانده و مربي آموزشي اين پايگاه شده است. تاكنون 38 كارآموز اين پايگاه به عنوان قربانيان اين رسوايي ها شناسايي شدند.
بعد از افشاي رسوايي «لوئيس واكر» از مربيان آموزشي كه از 10 دختر تحت آموزش خود سوءاستفاده كرده بود نيروي هوايي ارتش آمريكا تحقيقات گسترده اي را براي پاكسازي اين رسوايي ها در دستور كار قرار داده است.واكر 13 ماه پيش به علت جرائم خود به 20 سال زندان محكوم شد.
 


مانيل زير آب

بر اثر جاري شدن سيل اخير در فيليپين، 80 درصد مانيل پايتخت اين كشور به زير آب رفت و علاوه بر كشته شدن 64 نفر، دو ميليون و 400 هزار نفر نيز آواره شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه «استريتس تايمز» چاپ سنگاپور، ساكنان حومه مانيل از اين منطقه تخليه شدند. دولت خواستار امدادرساني به صدها هزار نفر از آسيب ديدگان اين سيل مرگبار شد و نسبت به پر شدن ظرفيت پذيرش مصدومان در مراكز پزشكي و امدادرساني هشدار داد.
443 هزار نفر از آسيب ديدگان سيل مانيل در حال پناه بردن به مراكز امدادي و درماني اين شهر هستند. در همين حال مناطقي از استانهاي همجوار پايتخت نيز به زير آب رفته است.
اوايل اين هفته بارش باران شديد در مانيل شروع شد و تنها در مدت 48 ساعت ميزان بارش به اندازه يك ماه بارندگي رسيد كه موجب كشته و ناپديد شدن دهها نفر و زير آب رفتن مناطق وسيعي از زمين هاي كشاورزي در شمال اين كشور شد.
دولت فيليپين هزاران نفر از كاركنان خود و همچنين نظاميان را براي پاك سازي بخش هايي از پايتخت از گل و لاي به جاي مانده از سيل، بسيج كرده است.
به استناد برخي گزارش ها، تعداد آوارگان ناشي از سيل فيليپين به دو ميليون و 800 هزار نفر رسيده است.
 


ترن هوايي با شيب 121 درجه!

مسئولان شهربازي در ژاپن با ساخت شيب دارترين ترن هوايي جهان، اين ركورد را از آن خود كردند.
به گزارش ايسنا، اين ترن هوايي كه سال گذشته ميلادي در شهربازي كوهستاني «فوجي» افتتاح شد، 7 پيچ تند دارد و شيب آن 121 درجه است.
همچنين طول اين ترن هوايي كه از فولاد ساخته شده حدود يك هزار متر است و بلندترين قسمت آن در ارتفاع 43 متري زمين قرار دارد.
پيش از اين عنوان شيب دارترين ترن هوايي جهان از آن يكي از شهربازي هاي انگليس بود كه شيب 112 درجه داشت.
 


سقوط آزاد از طبقه 22

مردي كه خود را از طبقه بيست و دوم هتلي در ايالت فلوريداي آمريكا به پايين پرت كرده بود، روي سقف خودروي پارك شده فرود آمد.
پليس محلي ايالت فلوريدا اعلام كرد: اين مرد 40 ساله در حالي به شدت با سقف خودرو برخورد كرد كه صاحب خودرو داخل آن نشسته بود.راننده خودرو گفت: داخل خودروام نشسته بودم و در حال خوردن صبحانه بودم كه يكباره صداي مهيبي شنيدم و سقف اتومبيل كاملا مچاله شد.وي افزود: پس از وقوع حادثه با كمك كاركنان هتل از داخل اتومبيل بيرون آورده شدم. جسد مرد نيز روي سقف خودرو بود و به دليل شدت ضربه وضعيت نامناسبي داشت.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، پليس «فلوريدا» پس از بررسي محل اقامت اين مرد اعلام كرد: تاكنون انگيزه ارتكاب خودكشي مشخص نشده است.
 


عنكبوت در گوش زن چيني

زني كه به دليل خارش گوش خود به پزشكي در بيمارستان مركزي چين مراجعه كرده بود پس از معاينه فهميد عنكبوتي در گوش وي لانه كرده است.
پزشكان عنكبوتي را از گوش زني چيني بيرون آوردند. اين حشره 5 روز در گوش اين زن جا خوش كرده بود.
پزشكان ابتدا مي خواستند اين حشره را با انبر بيرون بياورند؛ اما نگران بودند كه زن را نيش بزند. بنابر اين از محلول سالين استفاده كردند و منتظر ماندند حشره خودش از گوش زن خارج شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14