(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 مرداد 1391 - شماره 20280

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور:
ايران با آمادگي كامل در اجلاس سازمان همكاري هاي اسلامي شركت مي كند
جليلي خبر داد
هشدار ايران به تركيه پيرامون اشتباهات استراتژيك در سوريه
پاي درس علي (ع)
سفير ايران در عمان:
دولت آمريكا بايد براي زنداني كردن ميرقلي خان غرامت بپردازد
رويترز گزارش داد
عبور ايران از سد تحريم نفت با همراهي قدرت هاي آسيايي
قول مساعد صليب سرخ براي پيگيري وضعيت هيئت ايراني ربوده شده
سفير سوريه در ايران:
ميزباني تهران جهش نويني براي اجلاس عدم تعهد خواهد بود
رگبار، رعد و برق و بارش باران در 7 استان كشور
معاون وزيرخارجه :
اصلاحات در سوريه توسط تروريست هاي خارجي ممكن نيست
اقبالي :نتايج اوليه 32 رشته دكتري دانشگاه آزاد اعلام شد
فرقاني: ضيافت «احمدي نژاد، اوباما و مرسي» خبرسازي واشنگتن تايمز است
تاكيد پاكستان بر ادامه همكاري با بخش انرژي ايران
مدير كل موسسه مطبوعاتي و انتشاراتي «الوحده» سوريه :
نقش مثبت ايران موقعيت تركيه و عربستان را به خطر انداخته است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
شرايط پرداخت تسهيلات مسكن خبرنگاران هموار مي شود


مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور:

ايران با آمادگي كامل در اجلاس سازمان همكاري هاي اسلامي شركت مي كند

مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهوري با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در سطح رياست جمهوري در اجلاس فوق العاده سازمان همكاري هاي اسلامي در مكه مكرمه شركت مي كند، اظهار داشت: تهران با آمادگي كامل در اين اجلاس شركت خواهد كرد.
محمد رضا فرقاني در گفت و گو با ايرنا در پاسخ به سوالي درباره اهميت سفر رئيس جمهوري كشورمان به عربستان براي شركت در اجلاس اضطراري همبستگي اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران با آمادگي كامل براي بررسي موضوعات مهم جهان اسلام و ايجاد اتحاد و اتفاق و همچنين جلوگيري از توطئه هايي كه عليه جهان اسلام تدارك ديده شده و يا در حال اجراست، در اجلاس مكه شركت خواهد كرد.
مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهوري خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران يكي از كشورهاي اصلي و از اركان سازمان همكاري هاي اسلامي است و در همه اجلاس هاي اين سازمان در تمامي سطوح شركت فعال و گسترده اي داشته است.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره نقطه نظرات مفيد و موثري را در ارتباط با مسايل مطرح شده در سازمان همكاري هاي اسلامي اعلام كرده است.
مديركل امور بين الملل دفتر رييس جمهوري با بيان اينكه پس از دعوت از جمهوري اسلامي ايران براي شركت در اجلاس مكه تصميم گرفته شد كه در سطح رياست جمهوري در اين اجلاس شركت شود، افزود: با توجه به موضوعات مهمي كه قرار است در اين اجلاس مورد بررسي قرار بگيرد، از جمله بحران هاي موجود در ميان كشورهاي منطقه و جهان اسلام، تصميم گرفته شد كه در سطح رياست جمهوري در اين اجلاس شركت كنيم.
گفتني است اجلاس فوق العاده سازمان همكاري هاي اسلامي قرار است روزهاي 24 و 25 مردادماه در شهر مكه برگزار شود.
 


جليلي خبر داد

هشدار ايران به تركيه پيرامون اشتباهات استراتژيك در سوريه

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تأكيد كرد كه چند بار در مذاكراتي كه با دوستان ترك داشتم گفتم كه نبايد دچار اشتباه استراتژيك شوند.
سعيد جليلي در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه تلويزيون الميادين كه چرا تركيه و برخي كشورهاي حوزه خليج فارس و عرب عليه نظام حاكم در سوريه هستند؟ گفت: ما درباره اين مسائل با دوستان ترك خود سخن مي گوييم و چند بار درمذاكراتي كه با آنها داشتم گفتم نبايد دچار اشتباه راهبردي شوند. نبايد اجازه دهيم اين رويارويي كه بين مقاومت اسلامي و امت اسلامي عليه دشمن صهيونيست و سياست هاي استكباري آمريكا وجود دارد به علت حساسيت هاي مذهبي و نژادي به تقابل و تعارض در داخل امت اسلامي تبديل شود. اين چيزي است كه دشمنان مي خواهند. با نهايت تأسف، برخي از دولت ها دچار چنين اشتباه هايي شده اند و اكنون نيز بهاي اشتباهاتشان را مي دهند. به عنوان مثال، زماني خانم بي نظير بوتو درباره افغانستان به صراحت گفت گروه هاي تروريستي را آمريكا ايجاد كرده و عربستان حمايت مالي كرده است و ما نيز به ساماندهي و آموزش آنها پرداختيم، اما در نهايت به بلايي براي ما تبديل شده اند. آمريكا با اين بهانه يعني بهانه تروريسم به افغانستان به عنوان يك كشور اسلامي حمله كرد و همچنان نيز آن را اشغال كرده است. اين اشتباه بزرگي است كه برادران پاكستاني ما در آن قرار گرفتند و بعداً رد كردند. بنابراين، اگر اين فتنه توسعه يابد، فراتر از مرزهاي سوريه خواهد رفت و به ديگر كشورها خواهد رسيد. از اين رو، همه بايد كاملاً با درايت و احتياط عمل كنيم و هوشيار باشيم و هر فرصتي را از مستعمراني كه مي خواهند فتنه را از كشوري به كشور ديگر منتقل كنند بگيريم. از اين رو، كشورهاي استعماري كه پيش از اين، از اين شيوه ها استفاده كرده اند بار ديگر مي خواهند اين تجربه را تكرار كنند. از اين رو، بايد چنين فرصتي به آنها داده نشود و اين تهديد به فرصتي براي ملت ها و جوامع اسلامي تبديل شود. بايد براي تبلور و به كارگيري توانمندي موجود در كشورهاي اسلامي در تركيه، عراق، سوريه و ايران تلاش كنيم.
جليلي در پاسخ به سؤال غسان بن جدو مجري شبكه تلويزيوني الميادين مبني بر اينكه نگاه ايران به تحولات سوريه چگونه است تصريح كرد: براي توضيح در اين باره كه بيشتر نيز در مصاحبه هاي مطبوعاتي گفته ام، بايد بگويم كه ما معتقديم از مقاومت و اراده مردمي كه از مقاومت حمايت مي كند بايد حمايت شود. مقاومت اگر دستاوردهايي كسب كرده است به چه چيزي مبتني بود؟ آيا بر اراده آزاد مردم متكي نبود؟
وي افزود: كوفي عنان در سفري كه به تهران كرده بود از من پرسيد ديدگاه شما درباره حل و فصل در سوريه چيست كه من نيز گفتم حل و فصل در سوريه در يك كلمه نهفته است و آن دموكراسي است. بايد به مردم سوريه فرصت داده شود تا آزادانه آنچه براي آينده و سرنوشتشان مي خواهند محقق كنند. برقراري چنين دموكراسي با تجاوزگري هاي جنگي و ارسال افراد مسلح و تروريست حاصل نمي شود بلكه دموكراسي با اراده آزاد مردمي محقق مي شود نه با آنچه مراكز تسلط و ثروت مي خواهند.
جليلي خاطرنشان كرد كه اگر بخواهيم در سوريه به دموكراسي برسيم، دموكراسي با دخالت هاي خارجي و ارسال سلاح و تجهيزات جنگي و تروريست ها ممكن نيست. كوفي عنان نيز به صراحت در مورد دموكراسي سخن مي گفت؛ اما برخي از كشورهايي كه مدعي اند بخشي از حل و فصل در سوريه اند، در واقع، بخشي از مشكل در اين كشورند. طرف هايي كه نمي خواهند جهان اسلام در برابر دشمن صهيونيست بايستد و نمي خواهند امت اسلامي از توانمندي هاي داخلي خود بهره مند شود، اراده مردم سوريه و بي ثبات كردن اين كشور را هدف قرار داده اند. چرا اين حجم فشارها بر مردم سوريه اعمال مي شود؟ علت اين انتقام گيري چيست؟ من معتقدم از محورهاي مهم درباره مسئله سوريه اين است كه همگي بايد براي التيام بخشيدن زخم مردم سوريه و كاستن از رنج هاي آنها تلاش كنيم.
جليلي در پاسخ به اين سؤال كه موضع ايران در قبال سوريه در مقابل كساني كه براي معارضان اسد سلاح مي فرستند چيست، گفت: ما چنين فكر مي كنيم كه سوريه قلعه مستحكم مقاومت است. از اين رو، كسي نمي تواند به نمايندگي از مردم سوريه سخن بگويد. ما معتقديم دشمن اسرائيلي كه با نظام حاكم سوريه مخالفت مي كند، خواهان خير و آزادي براي مردم سوريه نيست بلكه مي خواهد از سوريه به علت حمايت از مقاومت و محور پايداري انتقام بگيرد. اگر دولت و مردم سوريه چنين مواضعي در حمايت از مقاومت نمي گرفتند، در معرض چنين توطئه ها و خصومت هايي قرار نمي گرفتند. بنابراين، مردم سوريه بهاي موضع اصولي و ثابت خود را درباره مقاومت مي دهند. از اين رو، مسئله اول درباره حل و فصل در سوريه بايد سوري باشد و هيچ كس نبايد حق مردم سوريه را در آنچه مي خواهند مصادره كند. چرا آنها براي رسيدن به اين امر از طريق تلاش هاي ديپلماتيك و راه هاي سياسي تلاش نمي كنند و چرا كوفي عنان گفت نمي تواند در مسيرش يك قدم هم پيشرفت كند؟ بنابراين، اين طرفها و اين مراكز قدرت و ثروت به فكر منافع خود و نه چيز ديگر هستند. آمريكا به صراحت و آشكارا مي گويد اهداف و نيت هاي مشخصي دارد. چه كسي به آمريكا اين حق را داده است كه چنين تحريم هايي بر سوريه اعمال كند و به نمايندگي از مردم سوريه سخن بگويد.
سعيد جليلي اضافه كرد كه ما معتقديم فعاليت هايي كه در خارج از سوريه انجام مي شود، به تداوم ورود سلاح و تروريست ها به سوريه منجر مي شود. كسي نبايد ديدگاه و تصور خود را بر سوريها از طريق صدور خشونت و سلاح و تروريست بر سوريه تحميل كند. بنابراين، اين طرفها به دنبال منافع خود و نه منافع مردم سوريه هستند، اما ما معتقديم بايد در سطح بين الملل تلاش هاي ديپلماتيك انجام تا از چنين رويكردها و دخالت هايي جلوگيري شود.
مجري الميادين پرسيد؛ تا زماني كه شما سوريه اسد را متحد راهبردي خود مي دانيد آيا ماندن او در قدرت، خواست راهبردي است و سرنگون شدن او شكست و خسارت و شكست راهبردي براي ايران به شمار مي رود؟ كه جليلي پاسخ داد: ما معتقديم هر نظامي كه از مقاومت حمايت مي كند، با وجود همه فشارها در برابر توطئه هاي بيگانگان ايستادگي مي كند. تقريباً دشمنان سوريه از هر ابزاري كه داشتند استفاده كرده اند. اكنون چگونه اسد توانسته است در مركز قدرت بماند؟ آيا اين طور نيست كه وي بر حمايت مردمي تكيه كرده است؟ البته، ما نمي گوييم هيچ طرفي با او مخالف نيست؛ اما در برآورد كلي اراده مردم سوريه در كنار او قرار دارد. اگر چنين فشارهايي بر هر يك از كشورهاي منطقه اعمال مي شد، از مدتها پيش سرنگون شده بود بنابراين، دكتر بشار اسد به عنوان نماينده مسئولان و مردم سوريه طي دهه هاي گذشته ثابت كرده است مدافع سخت مقاومت و پايداري است و ما معتقديم مردم سوريه بايد مشخص كنند خواهان چه اصلاحاتي هستند.
جليلي در پاسخ به اينكه آيا اتهاماتي درخصوص دخالت سپاه پاسداران در سوريه وجود دارد، تصريح كرد هر اتهامي كه آنها بخواهند مي زنند. آنها چنين اتهام هاي مغرضانه اي ترويج مي كنند. يكسال است كه آنها خواهان سرنگون كردن نظام اسد در سوريه هستند، اما تلاششان به جايي نرسيده است. درباره سوريه نظام و مردم سوريه تعيين كننده هستند. ما به چنين دروغ پردازيها و فريبكاريهاي رسانه اي كه هدف از آن ضربه زدن به روابط ايران و سوريه است اهميتي نمي دهيم.
جليلي در پاسخ به بن جدو كه پرسيد آيا شما به طور قاطعانه وجود نيروهاي سپاه و ديگران را در سوريه رد مي كنيد گفت: بله، صددر صد.
جليلي در مورد ايرانيان ربوده شده در سوريه نيز اضافه كرد: اين هم يكي از آن بحثهايي است كه بايد درباره آن سخن بگوييم. ببينيد، از پديده هاي تاسف باري كه در جهان امروز وجود دارد ربودن افراد بي گناه است. سوريه به لحاظ عادي و ديني كشور گردشگري است. اماكن مقدس و مراكز ديني در آن وجود دارد. مردم ايران معمولا براي زيارت اين مراكز و اماكن ديني و مقدس به آنجا مي روند. بنابراين، مردم سوريه نيستند كه در كمين زائران ايران هستند بلكه گروه هاي تروريستي هستند كه چنين اقداماتي مرتكب مي شوند. هيچ عاقل و انساني به چنين اقدامي راضي نمي شود. اين جنايت مشخصي است و طرفهايي كه از اين جنايت حمايت مي كنند در آن شريك اند.
جليلي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران براي گفت وگو بين مخالفان، به ويژه اخوان المسلمين با دولت سوريه طرحي دارد، اظهار داشت: حتما چنين است. ما مي گوييم تنها راه حل سوريه همين است. ما از يكسال پيش چند بار با دوستان دراين باره سخن گفته ايم و پيام هايي به آنها داده ايم و گفته ايم كه بايد از به كارگيري سلاح و خونريزي جلوگيري شود؛ همه گروه هاي سوري وارد گفت وگوهاي ملي شوند و به دنبال راه هاي مناسب براي برقراري بازگرداندن آرامش و امنيت به سوريه باشند. اين مسئله اين فرصت را فراهم مي كند كه مردم سوريه خواسته هاي خود را محقق كنند كه به برگزاري انتخابات آزاد و بي طرف منجر مي شود و سرانجام اراده مردم مشخص كننده مي شود.
 


پاي درس علي (ع)

عذر خود را آشكارا
با مردم در ميان بگذار!
اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
حق را به صاحب حق، هر كس كه باشد، نزديك يا دور، بپرداز، و در اين كار شكيبا باش، و اين شكيبايي را به حساب خدا بگذار، گرچه اجراي حق مشكلاتي براي نزديكانت فراهم آورد، تحمل سنگيني آن را به ياد قيامت برخود هموار ساز.
وهرگاه رعيت بر تو بدگمان گردد، عذر خويش را آشكارا با آنان در ميان بگذار، و با اين كار از بدگماني نجاتشان ده، كه اين كار رياضتي براي خودسازي تو، و مهرباني كردن نسبت به رعيت است، و اين پوزش خواهي تو آنان را به حق وامي دارد.
نهج البلاغه
نامه 53
 


سفير ايران در عمان:

دولت آمريكا بايد براي زنداني كردن ميرقلي خان غرامت بپردازد

سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان با بيان اينكه خانم ميرقلي خان 5 سال قبل بنابر اتهامات واهي و بي اساس دولت آمريكا زنداني و در بدترين شرايط تحت بازجويي و شكنجه هاي روحي قرار گرفت تاكيد كرد كه دولت آمريكا بايد در اين زمينه غرامت بپردازد.
نوش آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان گفت: دولت آمريكا درخصوص آزادي ميرقلي خان هيچ منتي بر جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان نمي تواند داشته باشد زيرا ايشان مدت محكوميت غيرقانوني خود را تا روز آخر در زندان بسر بردند و با اتمام دوران محكوميت از زندان و كشور آمريكا خارج شدند و با توجه به اينكه مقامات عماني پيگير انتقال وي از آمريكا به ايران هستند، در حال حاضر به عمان آمده و سپس به كشور عزيزمان ايران اسلامي وارد خواهد شد.
وي در رابطه با برخوردهاي نامناسب و ضد حقوق بشري دولت و مقامات قضايي آمريكا گفت: تقاضاي غرامت و شكايت به مراجع حقوقي و قضايي بين المللي و نهادهاي حقوق بشري و اعاده حقوق تضييع شده يك شهروند بي گناه ايراني حق دولت و خانم شهرزاد ميرقلي خان است.
نوش آبادي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان در مسائل انسان دوستانه و حقوق بشري با يكديگر همكاري دارند و درخصوص تحولات منطقه اي و بين المللي با يكديگر مشورت و رايزني مي كنند و موضوع خانم ميرقلي خان يكي از موضوعاتي بوده است كه جمهوري اسلامي ايران از نقش ميانجيگري دولت عمان و كمك هاي اين كشور استفاده كرده ولي دولت آمريكا براي كاهش دوران محكوميت و يا عفو و آزادي خانم ميرقلي خان هيچگونه اقدامي انجام نداده است.
سفير ايران در مسقط افزود: اميدواريم هرچه زودتر نسبت به آزادي دو نفر از شهروندان بي گناه ايراني به نام آقايان عطاردي و تاجيك كه در آمريكا و انگليس محبوس مي باشند و همچنين ديگر زندانيان بي گناه ايراني، دولت آمريكا و انگليس اقدامات لازم را انجام دهند.
شهرزاد ميرقلي خان امشب وارد تهران مي شود.
 


رويترز گزارش داد

عبور ايران از سد تحريم نفت با همراهي قدرت هاي آسيايي

خبرگزاري غربي رويترز طي گزارشي تاكيد كرد كه ايران از سد تحريم هاي نفتي آمريكا و غرب با همراهي و كمك قدرت هاي آسيايي عبور كرده است.
رويترز در اين گزارش اعلام كرد: به نظر مي رسد ايران با كمك مصرف كننده هاي اصلي نفت در قاره آسيا توانسته تحريم هاي آمريكا و اروپا را دور بزند و از مرحله سخت تحريم نفت عبور كند.
براساس اين گزارش با وجود تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه نفت ايران كشورهاي بزرگ آسيايي تلاش مي كنند سهم واردات نفت خود از ايران را حفظ كنند.
رويترز ادامه مي دهد: هم اكنون چين، هند، ژاپن و كره جنوبي با وجود تحريم هاي بانكي، بيمه اي و تحريم نفتكش هاي حامل نفت ايران كه برنامه هسته اي اين كشور را هدف گرفته، بيش از يك ميليون بشكه از صادرات نفت ايران در روز را خريداري مي كنند.
بر اين اساس، پس از توقف ايجاد شده در واردات اين كشورها از نفت ايران به علت اجرايي شدن تحريم ها، كارشناسان بازار نفت پيش بيني مي كنند واردات نفت از ايران در ماه هاي آگوست و سپتامبر افزايش يابد.
ترفور هاوزر از مقامات شركت نفتي روديوم گروپ و مشاور سابق وزارت خارجه آمريكا نيز با اذعان به ناكارآمدي تحريم ها عليه ايران، در اين باره اظهار داشت: ميزان كاهش صادرات نفت ايران در دو ماه گذشته به كشورهاي آسيايي (با توجه به فصل گرما) از ميزان مشابه در سال گذشته (2011) كمتر است.
وي افزود: من پيش بيني نمي كنم كه ميزان واردات نفت از ايران تا پايان سال 2012 كاهش يابد اما فكر مي كنم شاهد افزايش آن هم نباشيم.
رويترز در ادامه گزارش خود تاكيد مي كند: ژاپن در ماه آگوست جاري ميزان واردات نفت از ايران را دو برابر كرده و به 7 ميليون بشكه در روز رسانده است. برخي منابع نيز اعلام كرده اند كه هند نيز درنظر دارد ميزان واردات نفت از ايران را طي هفته هاي آتي به ميزان دو ميليون بشكه در روز بالاتر ببرد. از طرفي چين ميزان واردات نفت از ايران را كه به 8 ميليون بشكه در روز مي رسد حفظ كرده است.
براساس اين گزارش مقامات كره جنوبي نيز اخيرا اعلام كرده اند: واردات نفت كره جنوبي از ايران از ماه سپتامبر با استفاده از نفتكش هاي ايراني از سر گرفته مي شود. خبرگزاري يونهاپ كره جنوبي به نقل از يك مقام دولتي در سئول اعلام كرد: با توجه به توقف بيمه نفتكش هاي حامل نفت ايران به كره جنوبي از سوي اتحاديه اروپا، پيش بيني مي شود تا يك ماه ديگر واردات نفت از ايران از سرگرفته شود.
 


قول مساعد صليب سرخ براي پيگيري وضعيت هيئت ايراني ربوده شده

دبير كل جمعيت هلال احمر كه براي پيگيري وضعيت هفت ايراني ربوده شده در ليبي به ژنو سفر كرده ديدارهايي را با رئيس و ديگر مديران ارشد كميته بين المللي صليب سرخ و دبير كل و ديگر مديران ارشد فدراسيون بين المللي داشت.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، ظاهر رستمي، دبير كل جمعيت هلال احمر كه براي پيگيري وضعيت هفت ايراني ربوده شده در ليبي و مذاكره و ديدار با مسئولان كميته بين المللي صليب سرخ به ژنو سفر كرده است ديدارهايي را با رئيس و ديگر مديران ارشد كميته بين المللي صليب سرخ و دبير كل و ديگر مديران ارشد فدراسيون بين المللي داشت.
بنا بر اين گزارش در ديدار رستمي با پيتر مورر، رئيس كميته بين المللي صليب سرخ و ديگر مديران ارشد كميته بين المللي صليب سرخ، دبير كل جمعيت هلال احمر ضمن شرحي از وقوع گروگان گيري تيم هلال احمر در ليبي خاطرنشان كرد: جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران خواستار صدور بيانيه مشترك كميته و فدراسيون، ايجاد ارتباط با خانواده هاي آنان و نيز پيگيري آزادي فوري آنان است.
در اين ديدار پيتر مورر ضمن اعلام تاسف و نگراني شديد كميته از اين واقعه اين اقدام را قويا محكوم نموده و آمادگي كميته را براي هرگونه همكاري جهت آزادي مديران جمعيت اعلام نمود.
سپس طرفين ابعاد مختلف بشردوستانه اين قضيه را بررسي و بر سر راههاي پيگيري و همكاري مشترك طرفين توافق نمودند.
در ادامه دبير كل جمعيت هلال احمر با بكله گلتا، دبير كل و ديگر مديران ارشد فدراسيون بين المللي ديدار داشت.
در اين ملاقات دبير كل جمعيت درخواست ها و انتظارات جمعيت از فدراسيون را مطرح نموده و بكله گلتا نيز همبستگي كامل فدراسيون با جمعيت هلال احمر و خانواده هاي پرسنل گروگان گرفته شده را اعلام نمود.
در اين ملاقات طرفين بر اقدامات مناسب در اين خصوص از جمله صدور بيانيه فدراسيون همكاري با ديگر جمعيت هاي ملي و سازمان هاي بشردوستانه و نيز تماس با ساير سازمان هاي مسئول تا آزادي پرسنل هلال احمر توافق نمودند.
 


سفير سوريه در ايران:

ميزباني تهران جهش نويني براي اجلاس عدم تعهد خواهد بود

سفير سوريه در كشو رمان گفت: ميزباني تهران جهش نويني براي اجلاس عدم تعهد خواهد بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها، حامد الحسن افزود: ميزباني ايران كه تجسم انقلاب اسلامي است، جهشي نوين براي اين جنبش محسوب مي شود و آغازگر ايفاي نقش فعال در سطح سياست هاي بين المللي خواهد بود به ويژه آن كه اگر در نظر داشته باشيم كه چين و روسيه اكنون نقش مهمي در چند قطبي شدن سياست هاي بين الملل ايفا مي كنند.
وي با اشاره به توطئه هاي بين المللي عليه سوريه نيز گفت: همه اين توطئه ها به اين سبب است كه سوريه ركني اساسي از اركان مقاومت محسوب مي شود در نتيجه افزايش نقش جنبش عدم تعهد و موفقيت اين اجلاس در تهران حمايتي قوي از ملت سوريه در مواجهه با توطئه هاي بين المللي كه ابزارهاي منطقه اي و جهاني را نيز در دست دارند خواهد بود.
حامد الحسن تاثير رياست ايران بر اجلاس عدم تعهد را با توجه به سابقه كشورمان در مبارزه با نظام سلطه مهم ارزيابي كرد و گفت: برگزاري اين اجلاس در تهران و بهره مندي ايران از جايگاه رياست اين اجلاس نقش بزرگي در پيشبرد جنبش عدم تعهد و حركت رو به جلوي آن دارد.
وي ادامه داد: رياست ايران به اين جنبش روح و جايگاه شايسته اي خواهد داد و عدم تعهدها جايگاه خود را پس از يك دوره ركود بازخواهند يافت.
 


رگبار، رعد و برق و بارش باران در 7 استان كشور

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از بارش باران و رگبار و رعد و برق در 7 استان كشور خبر داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا ا فزود: امروز در برخي نقاط استانهاي فارس، شمال هرمزگان، جنوب كرمان و جنوب سيستان و بلوچستان بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.طي اين مدت در شمال سيستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبي نيز باد و گرد و خاك دور از انتظار نيست.
به گفته وي در اين مدت در دامنه هاي البرز مركزي واقع در استانهاي مازندران، تهران و شمال سمنان نيز بارش پراكنده باران گاهي با رعد و برق رخ خواهد داد.
اميدوار شهري براي ارتفاعات البرز و برخي نقاط استان هرمزگان، جنوب كرمان و شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوايل شب افزايش ابر و رگبار و رعد و برق پيش بيني كرد، همچنين تا روز سه شنبه در برخي مناطق جنوب غرب كشور رخداد باد و گرد و خاك دور از انتظار نيست و در ساير مناطق كشور در اين مدت آسمان صاف و آفتابي خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: امروز آسمان تهران كمي ابري همراه با وزش باد در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراكنده خوا هد بود و حداقل و حداكثر دما در اين روز به 26 و 37 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين دوشنبه نيز آسمان پايتخت صاف تا كمي ابري گاهي وزش باد پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 26 و 38 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.
بارش شهابي در آسمان يك شنبه ايران
روز يكشنبه زمان اوج بارش شهابي در ايران است ولي از زمان غروب خورشيد مي توان در هر ساعت 100 شهاب را رصد كرد.
بنابر گزارش مهر، براساس محاسبات انجام شده زمان اوج بارش به وقت جهاني در بين ساعات هاي 12 تا 14 ظهر خواهد بود كه اين زمان در ايران ساعت 15 تا 30/18 مي باشد.
زمان اوج بارش در ايران در روز صورت مي گيرد و رصدگران ايراني براي رصد اين پديده نجومي بايد تا غروب خورشيد در ساعت 20/20 منتظر بمانند.
البته مردم در داخل شهرها نبايد منتظر ديدن شهاب باشند؛ چرا كه به دليل آلودگي نوري مشاهده اين پديده با دشواري همراه است.
 


معاون وزيرخارجه :

اصلاحات در سوريه توسط تروريست هاي خارجي ممكن نيست

معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با معاون وزيرخارجه تاجيكستان تاكيد كرد : اصلاحات در سوريه توسط تروريست هاي خارجي ممكن نيست .
به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، نظام الدين زاهدوف معاون وزير امور خارجه تاجيكستان كه به منظور شركت در اجلاس مشورتي تهران پيرامون سوريه به كشورمان سفر كرده است، با سيد عباس عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفتگو كرد.
در اين ملاقات زاهدوف معاون وزير خارجه تاجيكستان ضمن تشكر از دعوت بعمل آمده جهت شركت در اجلاس مشورتي پيرامون سوريه و ارج نهادن به تلاش هاي اصولي و سازنده جمهوري اسلامي ايران براي كمك به حل بحران سوريه، تحولات جاري در سوريه را پيچيده و مشكوك خواند و تصريح كرد كه مشكلات سوريه ناشي از دخالت بيگانگان است. عراقچي نيز ضمن تشريح مواضع جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه اصلاحات در سوريه توسط تروريستهاي خارجي محقق نمي شود.
در اين گفتگو ، معاونين وزراء امور خارجه دو كشور، آخرين وضعيت همكاري هاي دوجانبه و اجراي پروژه هاي راهبردي در روابط فيمابين را بررسي كردند. در اين راستا طرفين توسعه همكاري هاي سه جانبه ايران، تاجيكستان و افغانستان را نيز مورد تاكيد قرار دادند.

 


اقبالي :نتايج اوليه 32 رشته دكتري دانشگاه آزاد اعلام شد

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد، از اعلام نتايج اوليه 32 رشته دكتري تخصصي سال 1391 خبر داد.
دكتر ناصر اقبالي در گفت وگويي با اشاره به اعلام نتايج دعوت به مصاحبه 32 رشته آزمون دكتري تخصصي سال 91 اين دانشگاه به همراه دوره بدون آزمون اين رشته ها افزود: داوطلبان اين آزمون جهت اطلاع از وضعيت خود مي توانند از ساعت 17 امروز (ديروز) شنبه 21 مرداد ماه 91 به پايگاه اينترنتي مركز آزمون دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.net مراجعه كنند.
اقبالي با اشاره به افزايش 65 درصدي داوطلبان اين آزمون نسبت به سال گذشته اعلام كرد: تاكنون نتايج دعوت به مصاحبه 50 رشته دوره دكتري تخصصي اعلام شده است و نتايج قطعي پذيرفته شدگان پس از انجام مصاحبه در پايان شهريورماه اعلام خواهد شد.

 


فرقاني: ضيافت «احمدي نژاد، اوباما و مرسي» خبرسازي واشنگتن تايمز است

مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور انتشار خبري از سوي روزنامه واشنگتن تايمز درباره برگزاري ضيافت رئيس جمهور مصر و احمدي نژاد و دعوت اوباما به اين جلسه را خبرسازي رسانه اي عنوان كرد.
محمدرضا فرقاني در گفت وگو با فارس درباره انتشار خبري از سوي روزنامه واشنگتن پست درباره برگزاري يك ضيافت دوجانبه بين رئيس جمهور مصر و آقاي احمدي نژاد و دعوت اوباما به اين جلسه از سوي بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد گفت: انتشار چنين مطلبي از سوي روزنامه واشنگتن تايمز تنها يك خبرسازي رسانه اي است.
وي افزود: انتشار اخبار اين چنيني معمولا براي ارزيابي فضا و گرفتن بازتاب و عكس العمل طرفين صورت مي گيرد تا اين كه يك خبر واقعي باشد.
مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور ادامه داد: از اين رو به هيچ عنوان چنين مسئله اي مطرح نيست و واشنگتن تايمز نيز براساس يك خبرسازي، چنين مسئله اي را منتشر كرده است.
فرقاني گفت: پرداختن به چنين اخباري نيز دامن زدن به اين خبرسازي است. وي درباره موافقت ايران با مطرح شدن چنين پيشنهادي گفت: در مورد چيزي كه وجود ندارد و مطرح هم نيست، نمي توان صحبت كرد.
خاطرنشان مي شود؛ روزنامه آمريكايي «واشنگتن تايمز» طي گزارشي نوشت كه منابع ديپلماتيك اعلام كرده اند كه «محمد مرسي» رئيس جمهور جديد مصر ماه آينده در نشست مجمع عمومي سازمان ملل با رئيس جمهور ايران ديدار خواهد كرد. اين گزارش ادعا كرد؛ به علاوه «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا را دعوت كرده است تا به ضيافت ناهار اختصاصي كه روز 25 سپتامبر [سه شنبه 4 مهرماه] با حضور احمدي نژاد و محمد مرسي برگزار مي شود، ملحق شود.
مجمع عمومي سازمان ملل برنامه هاي خود را از روز 25 سپتامبر آغاز خواهد كرد.
واشنگتن تايمز مدعي است فهرست ديپلمات ها و رهبراني كه انتظار مي رود در نشست مجمع عمومي سازمان ملل مشاركت كنند، بدست آورده است.
 


تاكيد پاكستان بر ادامه همكاري با بخش انرژي ايران

اسلام آباد به تصميم خود براي همكاري با بخش انرژي ايران و ادامه قرارداد گازي با اين كشور تاكيد كرد .
معظم احمد خان، سخنگوي وزارت خارجه پاكستان گفت : مذاكرات جاري ميان اسلام آباد و واشنگتن براي همكاري در زمينه هاي انرژي منافاتي با توافقنامه پروژه خط لوله انتقال گاز با ايران نخواهد داشت.
احمد خان ادامه داد : دولت پاكستان تصميم دارد پروژه خط لوله گاز ايران-پاكستان را قبل از سال 2014 تكميل كند و پروژه هاي ديگر اين كشور با امريكا هيچ ربطي به اين موضوع ندارد.
سخنگوي وزارت خارجه پاكستان گزارش هايي كه ازسرمايه گذاري 280 ميليون دلاري امريكا در بخش صنايع نيرو پاكستان در ازاي تعهد اين كشور براي دنبال نكردن معامله چند ميليارد دلاري گاز طبيعي خود با ايران خبر مي دهند را رد كرده است.
بر اساس پروژه 2/1 تا 5/1 ميليار دلاري ايران- پاكستان، روزانه 5/21 ميليون متر مكعب گاز طبيعي ايران به پاكستان صادر خواهد شد.
حداكثر ظرفيت انتقال گاز لوله هاي 56 اينچي بكار گرفته شده در اين پروژه كه در مسافتي بيش از 900 كيلومتر يعني فاصله بين شهر بندري عسلويه در استان بوشهر واقع در جنوب ايران و ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان ادامه دارد، 110 ميليون متر مكعب برآورد شده است.
ايران تا كنون بيش از 900 كيلومتر از اين خط لوله را در خاك خود احداث كرده است.
 


مدير كل موسسه مطبوعاتي و انتشاراتي «الوحده» سوريه :

نقش مثبت ايران موقعيت تركيه و عربستان را به خطر انداخته است

مدير كل موسسه مطبوعاتي و انتشاراتي «الوحده» سوريه با اشاره به وزن سياسي قوي و تاثيرگذار ايران در سطح منطقه و جهان تاكيد كرد: جايگاه ايران نه تنها نزد نظام سوريه، بلكه براي برخي مخالفان نظام نيز از اهميت خاصي برخوردار است.
خلف مفتاح در گفت وگو با العالم با ابراز اميدواري درباره اين كه نشست تهران سبب بازگشت گزينه سياسي براي بحران سوريه گردد، تاكيد كرد: با عقب نشيني و شكست افراد مسلح در حلب، غرب و برخي طرف هاي منطقه اي بيشتر برگه هاي برنده خود را از دست داده اند.
مفتاح اظهار داشت: عدم حضور تركيه در نشست تهران، تنها به پيروي اين كشور از طرح هاي امريكا مربوط نمي شود، بلكه به رهبري منطقه نيز ارتباط دارد، زيرا اردوغان مي خواهد تركيه، رهبري منطقه را در دست داشته باشد و به همين دليل با راه حل هاي سياسي براي بحران سوريه مخالف است.
مفتاح در ادامه تصريح كرد: موفقيت تهران در خصوص بحران سوريه، از لحاظ سياسي، تركيه و برخي كشورهاي عربي منطقه و در راس آنها عربستان و قطر را خشنود نمي كند و بسياري از كشورهاي عربي، حتي مصر در حال از دست دادن وزن و جايگاه سياسي خود هستند.
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

شرايط پرداخت تسهيلات مسكن خبرنگاران هموار مي شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شرايط پرداخت تسهيلات مسكن به خبرنگاران رسانه هاي گروهي هموارتر مي شود.
سيد «محمد حسيني» جمعه در حاشيه بازديد از كتابخانه مركزي ايلام در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به وجود دشواري ها در پرداخت اين تسهيلات، موانع موجود در اين زمينه برطرف خواهد شد.
وي ادامه داد: وجود برخي شرايط تسهيلات مسكن باعث گلايه شماري از خبرنگاران و فعالان اين عرصه شده كه رئيس جمهوري براي رفع آنها دستور ويژه صادر كرده تا با سهولت بيشتري پرداخت اين وام ميسر شود.
او بدون اشاره به جزييات اضافه كرد: با رفع اين موانع خبرنگاران واجد شرايط با راحتي و سهولت بيشتري مي توانند از تسهيلات مسكن برخوردار شوند.
حسيني همچنين با اشاره به روز خبرنگار گفت: رئيس جمهوري به همين مناسبت همچون سال هاي گذشته هديه ويژه اي براي قشر زحمتكش خبرنگاران درنظر گرفته كه به آنان پرداخت خواهد شد.
وي به مبلغ هديه ويژه خبرنگاران اشاره نكرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بعدازظهر جمعه به منظور بازديد از طرح هاي عمراني حوزه فرهنگ و سخنراني در همايش ائمه جمعه و جماعات ايلام وارد استان شد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14