(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 1 شهریور 1391 - شماره 20287

حديث دشت عشق
گفت و گوي كيهان با قهرماني كه به يكباره همه چيز براي او تغيير كرد
رضايي: مزد صبوري ام را با طلاي المپيك گرفتم
اخبار كوتاه از فوتبال
تغيير برنامه تيم ملي به دليل برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها
تعويق زمان تجليل از مدال آوران المپيكي
رويانيان در تازه ترين صحبت هاي خود مطرح كرد
توطئه برخي پرسپوليسي ها عليه پرسپوليس
تيم ملي كاراته از امروز در اردو
برگزاري انتخابات قايقراني و دوچرخه سواري در موعد مقرر


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «احمدرضا خراط زاده»
بدون اسلام و قرآن زندگي نمي توان كرد
گرچه خردسالي بيش نبود همراه خانواده، در راهپيمايي ها شركت مي كرد و بر قلب تكيده ديوارها، شعارها نوشت. با يورش پيشواي شروران بر عزم حريم مقدسان، سال 1362 گرچه شانزده سال بيش نداشت به امواج خروشان چتربازان نجات پيوست و با عزمي سبز و داغ چون صاعقه اي بر خاشاك دشمن فرو نشست. مدت 40 ماه شمشير ذوالفقار بي امان بر فرق سر لئيمان كوبيد سرانجام پس از دلاوري ها و شجاعت ها، با اصابت تير خصم به محضر جاودان و قديس يار نايل آمد.
فرازي چند از وصيت نامه شهيد بزرگوار:
«... الان لحظه اي است كه اسلام و قرآن و مملكت در خطر است، بايد به هر طريق ممكن كمك كرد. ما كه خود را پيرو دين اسلام و قرآن مي دانيم اگر اين ها از ما گرفته شود زندگي نمي توان كرد بايد در درجه اول اين ها را پاسداري كنيم تا بتوانيم در پناه آن زندگي نماييم...»
بسيجي شهيد «احمدرضا خراط زاده»، سال 1346 در محله ستار خوراسگان متولد شد و در 26/10/1365 در كربلاي شلمچه (عمليات كربلاي پنج) به شهادت رسيد.
 


گفت و گوي كيهان با قهرماني كه به يكباره همه چيز براي او تغيير كرد

رضايي: مزد صبوري ام را با طلاي المپيك گرفتم

سرويس ورزشي-
كشتي گير طلايي دسته 96 كيلوگرم المپيك لندن معتقد است مزد صبوري خود در كشتي را با كسب مهمترين مدال دوران ورزشي اش بدست آورد.
شايد تا دو سال قبل و پيش از مثبت اعلام شدن دوپينگ اميرعلي اكبري و بابك قرباني خوشبين ترين علاقه مند به كشتي هم تصور نمي كرد قاسم رضايي صاحب دوبنده تيم ملي در المپيك لندن شود؛ اما يكسري اتفاقات غيرمنتظره دست به دست هم داد تا ناكام المپيك پكن پس از دو سال خانه نشيني به تيم ملي بازگردد و درالمپيك نيز مدال طلا را تصاحب كند. قاسم رضايي در گفت و گو با خبرنگار كيهان از روزهاي سخت خانه نشيني تا رسيدن به طلاي باارزش المپيك گفت. چكيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
مشخص كردن هدف
از همان روزي كه روي تشك كشتي رفتم، هدفم رسيدن به مدال طلاي المپيك بود كه اين آرزو در لندن محقق شد. انصافا انگارهمه چيز دست به دست هم داده بود كه مدال طلاي دسته 96 كيلوگرم به من برسد.
روزهاي سخت خانه نشيني
مزد صبوري خودم را در لندن گرفتم؛ پس از ناكامي در المپيك پكن 2 سال خانه نشين شدم. هيچ كس به قاسم رضايي توجه نمي كرد، كشتي گيراني كه حتي حريف تمريني من هم نبودند روي بورس بودند و ديگر كسي نامي از رضايي نمي برد. اما دست تقدير همه چيز را تغيير داد و به يكباره بنده به عنوان كشتي گير دسته 96 كيلوگرم راهي المپيك شدم.
بي اهميت بودن مسابقات جهاني
شايد باورش سخت باشد اما مسابقات جهاني 2009 ، 2010 و 2011 به هيچ عنوان براي من مهم نبود. تمام فكر و ذكرم روي المپيك بود، يك و نيم سال پيش از آغاز رقابت ها تلاش خودم را آغاز كردم و سرانجام براساس يكسري اتفاقات دوبنده تيم ملي را بدست آوردم.
تغيير ديدگاه نسبت به زندگي
در بين دو المپيك پكن و لندن ديدگاه من نسبت به كشتي و زندگي تغيير كرد زيرا در طول 4 سال چيزهايي را به چشم ديدم كه هرگز انتظارش را نداشتم. بدون ترس و واهمه مي گويم كه در پكن فقط به دنبال كسب مدال و رسيدن به پول بودم اما در لندن مي خواستم افتخار آفريني كنم. شايد به همين خاطر بود كه همه چيز دست به دست هم داد تا قاسم رضايي به خواسته خودش برسد.
قرعه عالي در لندن
قرعه ام در المپيك عالي بود. روزي كه قرعه وزن ما مشخص شد به خودم گفتم به راحتي آب خوردن تا فينال پيش مي روم كه همين اتفاق هم رخ داد. در كشتي فينال نيز با استفاده از اشتباهات حريف روس به طلا رسيدم.
هيچ كس ياد من نمي افتاد
بازهم تاكيد مي كنم حضور و طلا گرفتن من در المپيك خواست خدا بود؛ شايد اگر دوپينگ علي اكبري و قرباني مثبت اعلام نمي شد هيچ كس ياد قاسم رضايي نمي افتاد.
بنا استثنايي است
محمد بنا يك مربي استثنايي است؛ او استاد مسائل رواني و روحيه دادن به شاگردانش است. بنا روي روان كشتي گيران كار مي كند و بردن را به همه آنها القا مي كند.
نخستين مربي
نخستين مربي ام در كشتي سعيد شيرزاد در آمل بود. فكر كنم الفباي كشتي را نزد ايشان در سال 1375 آموختم.
المپيك قله نيست
برعكس خيلي ها فكر نمي كنم المپيك قله ورزش باشد؛ درست است كه به طلاي آن رسيدم اما به نظرم كار من تازه آغاز شده و بايد افتخارات ديگري نيز كسب كنم.


اخبار كوتاه از فوتبال

تغيير زمان دربي
سازمان ليگ از تغيير زمان دربي تهران خبر داد. سرپرست سازمان ليگ در اين باره گفت: براساس درخواست يگان ويژه ناجا و شركت واحد و موافقت كميسيون ورزشي شوراي تامين استان تهران زمان بازي استقلال - پرسپوليس از ساعت 10:19 به 18 تغيير پيدا كرد. همچنين به دليل برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد ديدار استقلال و پيكان لغو شد و زمان و مكان جديد آن متعاقبا اعلام مي شود.
استيلي درتمرين پرسپوليس
نخستين تمرين تيم فوتبال پرسپوليس پس از شكست مقابل داماش انجام شد. سرخپوشان پايتخت كه در آخرين ديدار خود در ليگ مقابل داماش شكست خورده اند و بايد روز جمعه در دربي 75 به مصاف رقيب ديرينه خود بروند ديروز در ورزشگاه درفشي فر پشت درهاي بسته تمرين كرد. در اين تمرين ، رويانيان حضور داشت و با بازيكنان تيمش جلسه اي برگزار كرد. حميد استيلي سرمربي فصل گذشته پرسپوليس هم در اين تمرين حاضر شد و براي روحيه دادن به سرخپوشان در آستانه دربي با بازيكنان اين تيم صحبت كرد.
حيدري دربي را از دست داد
هافبك تيم فوتبال استقلال به دليل مصدوميت ديدار برابر پرسپوليس را از دست داد. خسرو حيدري در ديدار استقلال و ملوان از ناحيه عضله پشت ران دچار كشيدگي و مجبور به ترك زمين شد. در همين خصوص خبرگزاري فارس مدعي شد وي پس از اين موضوع به فيزيوتراپي پرداخت تا بتواند آبي پوشان را در ديدار روز جمعه با پرسپوليس همراهي كند اما شدت آسيب ديدگي اين بازيكن به حدي است كه نمي تواند در دربي به ميدان برود. اين موضوع پس از معاينات پزشكي مشخص شد. بدين ترتيب حيدري پس از جباري و ميداودي سومين بازيكني است كه به دليل مصدوميت دربي را از دست مي دهد، ضمن اينكه اين بازيكن سومين دربي متوالي است كه نمي تواند به دلايل مختلف برابر پرسپوليس به ميدان برود.
كنترل نامحسوس سكوها و محوطه ورزشگاه آزادي
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از كنترل نامحسوس و ويژه تماشاگران دربي هفتاد و پنجم توسط ماموران كميته انضباطي خبر داد و در اين باره گفت: ما برنامه ويژه اي براي كنترل تماشاگران داريم. بنده خودم در ورزشگاه خواهم بود و ماموراني را انتخاب كرده ايم كه به طور نامحسوس در ميان تماشاگران پرسپوليس و استقلال حضور پيدا خواهند كرد و رفتارشان را ثبت مي كنند. كميته انضباطي برخورد بسيار جدي را با هرگونه رفتار خلاف اصول اخلاقي و قانوني خواهد داشت. ما حتي در محوطه ورزشگاه ، پاركينگ ها و... هم ماموراني را به كار مي گماريم. حسن زاده در پايان گفت: در صورتي كه لازم باشد كسر امتياز را هم براي كساني كه فضاي ورزشگاهها را آلوده مي كنند در نظر گرفته ايم و به شدت با هواداران و بازيكنان و كساني كه بخواهند فحاشي كنند، برخورد خواهيم كرد.
بازيكن كره اي يك قدم به پرسپوليس نزديك تر شد
كئون جون بازيكن مورد نظر پرسپوليس صبح ديروز براي انجام آزمايشات پزشكي مورد نظر فدراسيون فوتبال اعزام شد . كئون كه سابقه بازي در تيم هاي ملي كره را هم دارد بعد از حضور در برزيل، فوتبال را در باشگاه ماكاسار اندونزي ادامه داد. كئون جون پس از آنكه طي روزهاي گذشته با حضور در تمرينات پرسپوليس مورد ارزيابي كادر فني قرار گرفته بود، همراه نماينده باشگاه براي انجام تست پزشكي اعزام شد.
تاخير 10 روزه در برگزاري اردوي تيم ملي فوتسال
تيم ملي فوتسال به دليل برگزاري اجلاس سران غير متعهدها يك هفته ديرتر وارد اردوي آمادگي جام جهاني 2012 خواهد شد. عباس ترابيان رئيس كميته فوتسال و علي صانعي سرمربي تيم ملي صبح ديروز جلسه اي را برگزار كردند و پيرامون برنامه هاي تيم ملي تصميم گيري شد. برنامه ريزي اردوي تيم ملي يكي از مواردي بود كه در جلسه ديروز بررسي شد و به دليل اين كه هتل هاي مربوط به اسكان ملي پوشان در كمپ تيم ملي به مهمانان اجلاس سران غير متعهدها اختصاص يافته، اردوي تيم ملي با 10 روز تاخير آغاز خواهد شد.
5 داور شانس قضاوت در دربي را دارند
رئيس دپارتمان داوري فوتبال ايران گفت كه داور دربي پنج شنبه مشخص مي شود. سليماني اظهار داشت: ما 5 داور بيشتر نداريم كه توانايي قضاوت در دربي را داشته باشد. محسن قهرماني و عليرضا فغاني از كساني هستند كه مي توانند در اين ديدار قضاوت كنند. اين مسئله كه داوري قبلا دو دربي را قضاوت كرده شانس كمتري دارد و يا يك تيم داوري كه قضاوت كمتري داشته شانس بيشتري دارد درست نيست. ما تمام جوانب را مي سنجيم و داوري هاي هفته گذشته داورها را بررسي و سپس گزينه مناسب تر را معرفي مي كنيم.
 


تغيير برنامه تيم ملي به دليل برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها

تيم ملي فوتبال ايران دهم شهريور به اردوي تداركاتي اردن كه متصل به بازي با لبنان خواهد بود، اعزام خواهد شد.
مدير رسانه اي تيم ملي با اعلام اين خبر اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است تيم ملي دهم شهريور به امان پايتخت اردن اعزام شود. تمرينات تيم ملي تا بازي تداركاتي چهاردهم شهريور مقابل تيم ملي اين كشور ادامه خواهد داشت. پس از مسابقه هم قرار است تمرينات در امان ادامه داشته باشد و نهايتا هجدهم يا نوزدهم همين ماه عازم لبنان مي شويم تا براي مسابقه 21 شهريور برابر اين تيم آماده شويم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا پيش از دهم شهريور تيم ملي تمرين خواهد داشت، گفت: فعلا كه چنين برنامه اي وجود ندارد. اصلا يكي از دلايل برگزاري اردوي تيم ملي در اردن بخاطر برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها و درگير بودن هتل ها بود بنابراين بلافاصله پس از حضور ملي پوشان در اردو به اردن مي رويم. كارلوس كي روش هم در اين مدت ضمن بررسي هاي بيشتر بازي با تونس، صرفا مسابقات ليگ را پي گيري مي كند. مدير رسانه اي تيم ملي درباره حل شدن مشكل رضا قوچان نژاد نيز گفت: مدارك قوچان نژاد ناقص بود و او در اردوي مجارستان با ارايه مداركي اضافه تر به مسئولان تيم ملي آن را كامل كرد تا براي فيفا بفرستيم تا ايراني بودن او ثابت شود. قوچان نژاد مسئله خدمت سربازي هم دارد اما اين مشكل فقط براي حضور در ايران است كه با پي گيري فدراسيون در آينده حل خواهد شد.
والي زاده درباره حضور احتمالي مسعود شجاعي در تيم ملي براي بازي با لبنان نيز اظهار كرد: شجاعي براي اردوي مجارستان هم در ليست كي روش قرار داشت كه بنابر درخواست باشگاه اوساسونا بخاطر مسايل پزشكي واحتياط بيشتر اين بازيكن، به اردو دعوت نشد اما به احتمال فراوان در صورت بهبود بيشتر وضعيت جسماني اش، ممكن است براي اردوي اردن و بازي با لبنان دعوت شود.


تعويق زمان تجليل از مدال آوران المپيكي

مراسم تقدير از كاروان المپيك ايران شنبه با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود.
آيين تجليل از مدال آوران بازي هاي المپيك 2012 لندن كه قرار بود امروز (چهارشنبه) با حضور دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور، محمد عباسي وزير ورزش و جوانان، محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك، مدال آوران و ورزشكاران اعزامي به المپيك و روساي فدراسيون هاي ورزشي برگزار شود، به روز شنبه چهارم شهريور ساعت 8 شب تغيير پيدا كرد. در اين مراسم كه در تالار وزارت كشور برگزار خواهد شد، هداياي ورزشكاران ايران در بازي هاي المپيك لندن و مربيان آنها اهدا خواهد شد. قرار است به مدال آوران طلايي بازي هاي المپيك 200 سكه طلا، نشان نقره 150 سكه و مدال برنز 100 سكه از سوي وزارت ورزش و جوانان اهدا شود.


رويانيان در تازه ترين صحبت هاي خود مطرح كرد

توطئه برخي پرسپوليسي ها عليه پرسپوليس

با وجود ثبت سه شكست در كارنامه تيم فوتبال پرسپوليس، مديرعامل اين باشگاه كماكان اعتقاد دارد ژوزه مربي بزرگي است و از وي حمايت مي كند.
محمد رويانيان روز گذشته در تمرين پرسپوليس حاضر شد؛ وي هدفش از حضور در تمرينات را بالا بردن حسن اتحاد و همدلي تيم دانست. وي در جريان همين بازديد تأكيد كرد كه از سرمربي پرتغالي تيمش باز هم حمايت مي كند. گزيده اي از صحبت هاي رويانيان در ادامه مي آيد:
¤ ناراحتي من مربوط به امروز نيست و از گذشته است و مربوط به كساني مي شود كه در فصل نقل و انتقالات جلسه گذاشتند و گفتند ما در پرسپوليس مدير فوتبالي مي خواهيم. من تاكنون اين حرف را نزده بودم؛ ناراحتي من از دست افرادي است كه فقط ادعا مي كنند پرسپوليسي هستند ولي با پول، نفوذ و مصاحبه ها به دنبال تخريب روحيه پرسپوليس هستند و در قلب خود مي خواهند ما موفق نباشيم. آقاياني كه مدعي هستند پرسپوليسي اند نبايد عليه پرسپوليس توطئه كنند.
¤ آقاياني كه پرسپوليسي اند نبايد در اين تيم دنبال پنهان كاري و عليه مدير عامل باشگاه باشند. اگر من مدير عامل باشگاه باشم يا نباشم، فرقي ندارد؛ پرسپوليس بزرگ نبايد ضربه بخورد. روزي كه به پرسپوليس آمدم گفتم تا آخر عمرم دست از اين تيم بزرگ برنمي دارم. هر كجاي دنيا باشم از پرسپوليس به هر نحوي كه امكان دارد حمايت مي كنم اما در اين بين افرادي كه فوتبالي اند و فقط مي گويند ما پرسپوليسي ايم چرا اينقدر مخفيانه بايد ما را بزنند؟!
¤ ژوزه را با تأييد كميته فني به پرسپوليس آوردم. اصلاً بر فرض كه كميته فني تشكيل نشده و مانوئل را تأييد نكرده باشد اما من ايشان را به پرسپوليس آوردم و پاي او مي ايستم و از وي با قدرت حمايت مي كنم.
¤ چرا بايد در اولين شكست در فصل جاري عليه مربي شورش و موضع گيري كنند؟ چرا الان بايد ديگران موضع گيري كنند كه آيا ژوزه در پرسپوليس باشد يا نباشد؟ آقايان چرا مخفيانه جلسه مي گذاريد و مي گوييد رويانيان بايد از پرسپوليس برود؟ به دنبال چه هدفي هستيد؟ نمره من را هواداران بايد بدهند.
سرويس ورزشي كيهان: مدير عامل باشگاه پرسپوليس در تازه ترين مصاحبه خود صراحتاً از هيچ كس نام نبرده اما قسمت پاياني صحبت هاي وي و اين گفته ها كه پس از نخستين شكست پرسپوليس عليه ژوزه شورش و موضع گيري كردند نشان داد بخشي از انتقادات او متوجه علي پروين است. مدير سابق راهبردي باشگاه پرسپوليس پس از اولين شكست اين تيم انتقادات تندي را عليه سرمربي پرتغالي سرخپوشان مطرح كرده بود.
 


تيم ملي كاراته از امروز در اردو

اعضاي تيم ملي كاراته در حالي از صبح امروز وارد مرحله سوم اردوي آماده سازي خواهند شد كه قرار است هفته آينده راهي تركيه شوند.
اردونشينان كه براي حضور در بيستمين دوره مسابقات جهاني فرانسه آماده مي شوند مرحله سوم اردوي آماده سازي خود را از امروز در سالن شهيد كبكانيان تهران آغاز خواهند كرد. اين تيم قرار است جهت حضور در يك تورنمنت تداركاتي راهي تركيه شود.
رقابتهاي كاراته وان استانبول از سري مسابقات ليگ جهاني است كه 11 و 12 شهريورماه برگزار خواهد شد.
فدراسيون كاراته از عليرضا اجدادي، امير مهدي زاده و هامون درفشي پور در وزن 60 كيلوگرم، سعيد احمدي، محمدرضا بخشي لو در وزن 67- كيلوگرم، بهمن عسگري، سعيد فرخي، ابراهيم حسن بيگي، در وزن 75- كيلوگرم، مازيار الهامي، علي فداكار در وزن 84-كيلوگرم، ذبيح اله پورشيب، جاسم ويشگاهي، سجاد گنج زاده و سامان حيدري در وزن 84-كيلوگرم براي حضور در اردوي آماده سازي دعوت كرده است. رقابتهاي كاراته قهرماني جهان هفته اول آذرماه در پاريس برگزار خواهد شد.
 


برگزاري انتخابات قايقراني و دوچرخه سواري در موعد مقرر

سخنگوي وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد كه مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي قايقراني و دوچرخه سواري در تاريخ مقرر برگزار خواهد شد.
محمدحسين انصاري فرد در پاسخ به اين پرسش كه آيا نامه اخير IOC به وزارت ورزش و جوانان رسيده است؟ اظهار كرد: معمولا نامه ها تا در كميته ملي المپيك مهر و امضا شوند و به دست وزارتخانه برسند، دو روز طول مي كشد، اما اين نامه در همان روزي كه ارسال شد از طريق رسانه ها منتشر شد و همان روز از وجود آن مطلع شديم. وي با بيان اين كه وزارتخانه قطعا به اين نامه پاسخ خواهد داد، تصريح كرد: طبيعي است كه پاسخ نامه با همكاري كميته ملي المپيك داده خواهد شد.
مديركل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان در واكنش به منع ايران از برگزاري انتخابات روساي فدراسيون هاي ورزشي تا زمان اصلاح اساسنامه آنها از سوي كميته بين المللي المپيك، خاطرنشان كرد: امروز (ديروز) سجادي تاكيد كرد كه انتخابات فدراسيون ها در زمان مربوطه برگزار مي شود. از آنجايي كه ثبت نام از كانديداها در خرداد و تير انجام شده بود و مقدمات كار قبل از نامه كميته بين المللي المپيك براي برگزاري مجمع فراهم شده است مجامع در زمان مقرر برگزار مي شود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14