(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 شهریور 1391 - شماره 20289

با اختصاص 30 ميليارد ريال اجرايي مي شود
ساماندهي پاياب سد علويان مراغه
تجليل از 4 هزار خانواده شهيد در نجف آباد
يادواره شهداي زن دهلران برگزار شد
خودكفايي 3500 خانوار مددجو در چهارمحال و بختياري
ورود هزار تن محصول جاليزي خراسان رضوي به بازار
مجوز فروش بليط قطار در ايستگاه بهاباد
بهره برداري از شبكه هاي آب، فاضلاب و برق مسكن مهر
بافت فرسوده يزد با وام 7درصد نوسازي مي شود
بحران كمبود آب كشاورزي در خوزستان
نماينده مردم كاشان در مجلس:
نحوه توزيع اعتبار در استان اصفهان بايد اصلاح شود
آغاز ساماندهي منارجنبان از طريق مشاركت
اختصاص 75 ميليارد ريال براي تكميل مصلاي اهواز
تاكيد بر لزوم تدوين طرح جامع پيشگيري از اعتياد
شهرستان ميامي امسال بودجه مستقل ندارد
نبود پايگاه انتقال خون در تربت جام
اقامه نماز جماعت در تفرجگاه هاي گنبدكاووس
70 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كرمانشاه آبي مي شود
اختصاص 20ميليارد ريال اعتبار به توسعه خدمات پزشكي دلفان
تخريب طبيعت به بهانه توسعه آزادراه!
عرضه 20 فرصت سرمايه گذاري منطقه آزاد انزلي در همايش گيلان
لزوم توجه به قالي بافي در مانه و سملقان


با اختصاص 30 ميليارد ريال اجرايي مي شود

ساماندهي پاياب سد علويان مراغه

مراغه- خبرنگار كيهان:
با اختصاص 30 ميليارد ريال اعتبار طرح ساماندهي انهارپاياب سد علويان مراغه اجرايي مي شود.
معاون استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به خبر فوق افزود: طرح ساماندهي پاياب سد علويان با 120 ميليارد ريال اعتبار از سال 89 آغاز شده و در حال حاضر از 80 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
«صادقي اصل» تصريح كرد: اجراي اين طرح با هدف صرفه جويي در مصرف و هدر رفت آب كشاورزي صورت مي گيرد، طول پروژه 30هزار متر بوده كه 26هزارمتر آن اجرا شده است و با بهره برداري از آن، آب مورد نياز كشاورزي يك هزار و 700هكتار از باغات با كمترين هدر رفت تامين خواهد شد.
 


تجليل از 4 هزار خانواده شهيد در نجف آباد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
اولين همايش تجليل از 4هزار خانواده شهيد با حضور مسئول بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان نجف آباد و فرماندهان و مسئولان لشكر عملياتي زرهي 8 نجف اشرف در حسينيه عاشقان ثارالله اين لشكر برگزار شد.
دراين مراسم «سرتيپ محمدتقي اميني» فرمانده لشكر عملياتي زرهي 8 نجف اشرف ضمن تجليل از مقام شامخ شهداي والا مقام انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس به ويژه سرداران و شهداي اين لشكر، حضور مقتدرانه و تاثيرگذار يگان هاي سپاه در حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس را از عوامل نااميدي و شكست صداميان و استكبار جهاني در اوايل جنگ اعلام كرد.
وي برگزاري يادواره ها و همايش هاي تجليل از مقام شامخ خانواده شهدا را از اولويت هاي برنامه هاي اجرايي اين لشكر عنوان كرد.
در پايان اين مراسم با حضور فرمانده، مسئول نمايندگي ولي فقيه در لشكر و مسئول حفاظت اطلاعات لشكر 8 زرهي نجف اشرف از خانواده هاي معظم شهداي شاخص به نمايندگي از ديگر خانواده ها با تقديم هدايايي تجليل شد.
 


يادواره شهداي زن دهلران برگزار شد

دهلران-خبرنگاركيهان:
يادواره 22 شهيد زن شهرستان دهلران با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم اين شهرستان برگزار شد.
امام جمعه دهلران با گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت: برگزاري اين مراسم ها موجب زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهداي گرانقدر و انتقال فرهنگ غني ايثار و شهادت به نسلهاي آينده مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن موسوي افزود: وظيفه ما پاسداري از خون مطهر شهدا و ارزش هاي انقلاب اسلامي و منويات رهبرمعظم انقلاب و آرمان هاي امام خميني و شهداست.
در اين مراسم كه با حضور مردم روزه دار و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران در مسجد جامع دهلران برگزار شد، با اجراي ويژه برنامه هائي همچون مداحي و شعر و سرود از مقام شامخ 22 شهيد زن شهرستان دهلران تجليل شد.
 


خودكفايي 3500 خانوار مددجو در چهارمحال و بختياري

شهركرد-خبرنگاركيهان:
تعداد 3500خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) استان چهارمحال و بختياري به مرز خودكفايي رسيدند.
مديركل اين نهاد انقلابي در استان با اشاره به مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: درمهرماه سال جاري جشن توانمندي و خودكفايي اين خانواده ها با حضور برخي از مسئولان كشور برگزار مي شود.
ابوالقاسم رستگار اضافه كرد: در ماه مبارك رمضان امسال تعداد حاميان ايتام در استان به 15هزار نفر حامي مي رسد.
وي ادامه داد: در شهر شلمزار 86 هكتار زمين كشاورزي به 60 خانوار مددجو تحت پوشش خدمات كميته امداد امام خميني استان به صورت تعاوني درجريان واگذاري است.
رستگار با اشاره به اينكه از اين مقدار به هر خانوار يك هكتار زمين تعلق مي گيرد اظهارداشت: تا پايان سال 91 تعداد 60 خانوار مددجو يادشده توانمندسازي و از پوشش خارج مي شوند.
 


ورود هزار تن محصول جاليزي خراسان رضوي به بازار

مشهد- خبرنگار كيهان:
مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي از توليد هزار تن محصولات جاليزي در فصل زراعت جاري خبر داد.
صبور در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سال جاري بيش از 51500 هكتار از اراضي استان زير كشت محصولات جاليزي شامل: خربزه، هندوانه و طالبي قرار گرفته است كه پيش بيني مي شود حدود 1000 تن محصول توليد و جذب بازارهاي داخلي و خارجي استان شود.
وي از استقبال بازارهاي منطقه از محصولات جاليزي خراسان رضوي به ويژه محصول خربزه خبر داد و گفت: با توجه به شهرت و كيفيت خربزه توليدي در استان و استقبال بازار كشورهاي منطقه از اين محصول همچون سالهاي گذشته بخشي از توليد به كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر خواهد شد.
 


مجوز فروش بليط قطار در ايستگاه بهاباد

بهاباد-خبرنگار كيهان:
مدير كل راه آهن شرق كشور، در جلسه كميته حمل و نقل ريلي شهرستان بهاباد ازاخذ مجوز فروش بليط قطار در بهاباد در آينده اي نزديك خبر داد.
«محمد پورفخري» اداره كل راه آهن شرق را داراي طولاني ترين خط ريلي كشور و مقام سوم در تناژ بارگيري دانست و گفت: اميدواريم ايستگاه بهاباد تجهيز و مجوز فروش بليط قطار در اين شهرستان صادر شود.
 


بهره برداري از شبكه هاي آب، فاضلاب و برق مسكن مهر

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
شبكه هاي آب، فاضلاب و برق مسكن مهر فولادشهر با صرف اعتبار 165ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
مديرعامل شركت عمران شهر جديد فولادشهر با اعلام اين خبر گفت: 165 ميليارد ريال اعتبار اين پروژه ها از سهم آورده متقاضي هزينه شده است.
حجتي افزود: ساخت 6باب مسجد در محل هاي مختلف مسكن مهر در دستور كار شركت عمران قرار گرفته است، كه مسجد امام جواد(ع) آماده بهره برداري ساكنان قرار گرفت. وي همچنين از احداث و بهره برداري 2باب فضاي ورزشي و يك باب كلانتري در مسكن مهر فولادشهر خبر داد.
تعداد 32هزار واحد مسكوني در مسكن مهر فولادشهر در حال احداث است كه از اين تعداد 13هزار و 815 واحد توسط تعاونيها و 14هزار و 788 واحد توسط انبوه سازان و مابقي توسط خود مالك ساخته مي شود.
 


بافت فرسوده يزد با وام 7درصد نوسازي مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
براي احداث واحد مسكوني در بافت هاي فرسوده شهر يزد وام 250 ميليون ريالي با كارمزد 7درصد در دوره زماني باز پرداخت 13ساله اعطا مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري يزد به شهروندان متاهل يا سرپرست خانواري كه ملك آنها در بافت فرسوده قرار دارد و داراي سند مالكيت و پروانه ساختمان است و زمين يا واحد مسكوني از دولت نگرفته اند، وام احداث واحد مسكوني با كارمزد 7درصد داده مي شود.
اين وام در مبلغ هاي 20، 5/22 و 25 ميليون تومان براي احداث واحدهاي مسكوني در بافت هاي فرسوده و تاريخي شهر يزد واقع در محله هاي مهدي آباد، نعيم آباد، قاسم آباد، خيرآباد، عيش آباد، محمودآباد، كسنويه، نعيم آباد، سجاديه، سيدالصحرا، رحيم آباد، جنت آباد، سرجمع، باغ گندم، شيخداد، چهارمنار، تخت استاد، كوچه بيوك، فهادان، كوشكنو، دارالشفاء، لب خندق، كوچه ميرقطب، سردوراه، يعقوبي، آبشور، سرسنگ، گازرگاه، خواجه خضر، خرمشاد، ملافرج ا...، حسن آباد، گنبدسبز، كوي سعدي، پيربرج، محله تل، نظركرده، خلف باغ، مسجد جامع، شاه ابوالقاسم، اكبرآباد، اهرستان و... اعطا مي شود.
تخفيف عوارض صدور پروانه از سوي شهرداري و تخفيف سازمان نظام مهندسي ساختمان در تهيه نقشه ها از جمله تسهيلات اين وام به حساب مي آيد.
گفتني است حداكثر دوره ساخت در اين وام 2سال و بازپرداخت آن در اقساط 13 ساله است.
افرادي كه واجد شرايط نيستند، يعني زمين يا واحد مسكوني از دولت گرفته اند و فرم ج آنها قرمز شده است، مي توانند در بافت فرسوده از امتيازها و تسهيلات مسكن با كارمزد بالاتر استفاده كنند.
 


بحران كمبود آب كشاورزي در خوزستان

همزمان با برداشت آب از سرشاخه هاي رودخانه دز، آورد رودخانه به خوزستان بسيار كم شده است كه با توجه به بالا بودن EC آب رودخانه كارون، كمبود بارندگي و كاهش ذخيره سدها مزارع خوزستان به رغم وجود رودخانه هاي پرآب كشور در اين استان با خطر نابودي روبه رو شده اند.
طبق گفته هاي مدير جهاد كشاورزي آبادان كشت تابستانه آبادان بر اثر بي آبي از بين رفت و همچنين محصولات تابستانه كشاورزان اهوازي درحال نابودي است .آن ها در رقابت با شركت توسعه نيشكر دهخدا در برداشت آب از رودخانه بي رمق دز ناكام ماندند و پس از مراجعه به مسئولان جهاد كشاورزي و سازمان آب و نگرفتن جواب با حضور در دفتر روزنامه كيهان به اقدام شركت توسعه نيشكر دهخدا در هدايت آب رودخانه دز به سمت پمپهاي خود اعتراض كردند.
«حسين آميلي» معاونت كشاورزي شركت توسعه نيشكر در گفت وگو با كيهان در پاسخ به اعتراض كشاورزان گفت: شركت توسعه نيشكر دهخدا بيش از 8هزار هكتار كشت نيشكر دارد از آنجاكه گياه نيشكر چند ساله است، اين شركت براي حفظ اين زراعت چند ساله و جلوگيري از ضرر و زيان هاي هنگفت اقتصادي نيازمند تأمين آب است، كه طبق توافقات انجام شده با سازمان آب حداقل آب موردنياز را درخواست داشته كه طبق قانون ملزم به تهيه آن هستيم كه متأسفانه به رقم كيفيت بسيار نامطلوب آب اين شركت هرگز از حد مقرر شده عدول نكرده است و اين شركت در محدوده ورودي كانال برداشت آب اختصاصي خود اقدام به لايروبي كانال براي حداقل آب كرده است.
«ناصر مجدي» مديرعامل شركت توسعه نيشكر امام خميني درخصوص كمبود آب مزارع نيشكر گفت: درحال حاضر كيفيت رودخانه كارون به شدت كاهش يافته و EC آن بالاي 2هزار ميكروموس است و آب دز نيز به دليل برداشت از سرشاخه ها بسيار كم شده است و محصول گياه نيشكر را كه نيازمند آب شيرين است كاهش مي دهد.
وي افزود: احداث سد در خوزستان براي توليد برق برنامه ريزي شده است و چنانچه براي كشاورزي برنامه ريزي مي شد تمامي اراضي خوزستان زير كشت مي رفت و در فصول گرم سال نيز با كمبود آب مواجه نمي شديم.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در گفت وگو با كيهان گفت: كاهش بارندگي و كمبود ذخيره آب در سدها باعث محدوديت كشت در برخي مناطق استان شده و در برخي ديگر از مناطق ممنوعيت كشاورزي داريم.
وي افزود: توزيع و تأمين آب از اختيارات سازمان آب و برق است و در اين خصوص براي كشاورزان نمي توانيم كاري انجام دهيم.
اهواز- خبرنگاركيهان

 


نماينده مردم كاشان در مجلس:

نحوه توزيع اعتبار در استان اصفهان بايد اصلاح شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي خواستار بازنگري و اصلاح در نحوه و ميزان تخصيص اعتبار در سطح استان اصفهان شد.
عباسعلي منصوري در جمع مديران دستگاه هاي اجرايي در فرمانداري ويژه شهرستان كاشان اظهار داشت: براي دريافت بودجه كاشان از اصفهان بايد همه مسئولان شهرستان تلاش كنند.
به گفته وي استان اصفهان در شاخص ها تفاوت زيادي بين مجموعه خود و شهرستان قائل شده و سعي بر آن است تا بودجه ها در مركز استان هزينه شود.
وي تبعيض در اختصاص اعتبارات را تفكر صحيحي از سوي مسئولان استان ندانست و تصريح كرد: اين امر نشان دهنده اين است كه شهرستان كاشان بايد براي گرفتن حق خود از استان تلاش و كوشش مضاعفي داشته باشد تا از هزينه كردن نامتعارف بودجه هاي استان اصفهان در مركز استان جلوگيري شود.
وي خاطر نشان كرد: پيشرفت هاي سريع عمراني در مركز استان اصفهان موجب شده است تا روند توسعه و آباداني در مركز استان با سرعت انجام شود اما شهرستان كاشان براي تأمين آسفالت خيابان هاي خود هم با مشكل روبه رو باشد. منصوري با اشاره به مشكلات دريافت حداقل تسهيلات بانكي توسط مردم شهرستان كاشان و همچنين عدم مقايسه شاخص هاي اين شهرستان با مركز استان و ساير شهرستان، بيان داشت: افكار عمومي اين امر را نشانه كم كاري مسئولان شهرستان كاشان مي دانند.
 


آغاز ساماندهي منارجنبان از طريق مشاركت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهردار منطقه 9 اصفهان از اتمام آزادسازي اطراف منارجنبان و آغاز عمليات اجرايي ساماندهي آن از طريق مشاركت خبر داد.
عبدالرسول امامي گفت: گردشگران بسياري در طول سال از منارجنبان ديدن مي كنند اما متاسفانه اين بناي تاريخي با مشكل آزادسازي مواجه بود.
وي افزود: آزادسازي و ساماندهي اطراف بناي تاريخي منارجنبان به علت كمبود اعتبار لازم در ابتدا مشكل بوده و براي اهالي اين محله نيز مشكلات عديده اي ايجاد كرده بود.
وي ميزان آزادسازي انجام شده را با هزينه اي بالغ بر 80 ميليارد ريال اعلام كرد.
شهردار منطقه9 همچنين اضافه كرد: اكثر مردم اين منطقه به دليل داشتن باغ ها و اراضي كشاورزي در محدوده آثار تاريخي منارجنبان و كوه آتشگاه بلاتكليف بوده و خواستار ساماندهي محوطه اطراف اين آثار مي باشند كه عمليات اجرايي ساماندهي منارجنبان از طريق مشاركت آغاز شده است.
 


اختصاص 75 ميليارد ريال براي تكميل مصلاي اهواز

اهواز -خبرنگاركيهان:
فرماندار اهواز گفت: درسال جاري مبلغ 75 ميليارد ريال براي تكميل پروژه مصلاي بزرگ مهديه امام خميني (ره) اهواز اختصاص يافته است.
«عبدالعزيز فدعمي» دركار گروه فرهنگي اجتماعي شهرستان اهواز با اعلام اين خبر اظهار داشت: فازاول مصلاي اهواز با 12هزار متر مربع مساحت براي استفاده شهروندان ماه گذشته به بهره برداري رسيد.
وي افزود: فضاهاي مناسب ابزار كار فرهنگي هستند و لذا درسال هاي اخير اعتبارات قابل توجهي درشهرستان اهواز به احداث، توسعه و تكميل فضاهاي فرهنگي اختصاص داده شده است.
فدعمي خاطرنشان كرد: ماه رمضان فرصت مناسبي براي برنامه هاي فرهنگي وبهره گيري از بركات قرآن كريم است و خوشبختانه امسال برنامه هاي مناسبي از سوي دستگاه هاي مختلف در اين زمينه پيش بيني شده و درحال اجراست.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري اهواز، وي برگزاري محفل انس با قرآن با حضور قاريان بين المللي درمصلاي اهواز از روز دهم رمضان برگزاري نمايشگاه بزرگ قرآني، نشست هاي تخصصي قرآني در دانشگاه ها و طرح ضيافت انديشه با حضور اساتيد دانشگاه را از جمله برنامه هاي شاخص در اين زمينه عنوان كرد.
 


تاكيد بر لزوم تدوين طرح جامع پيشگيري از اعتياد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
تدوين طرح جامع پيشگيري از اعتياد در فيروزآباد لازم است و عملياتي شدن اين طرح اهميت دارد.
فرماندار فيروزآباد گفت: مبارزه با موادمخدر مستلزم فرهنگ سازي و آگاه نمودن افكار عمومي نسبت به تبعات موادمخدر و پيشگيري از اعتياد است و توانمندسازي معتادان بهبود يافته براي بازگشت آنان به چرخه توليد و فعاليت اجتماعي مهم است.
«جهانبخش بهمني» در جلسه شوراي مبارزه با موادمخدر اظهار كرد: براي مبارزه و مقابله با معضل اعتياد كه مي تواند حيات جامعه را به خطر بيندازد بايد از همه ظرفيت هاي موجود استفاده شود.
وي با اشاره به تغيير گرايش مصرف موادمخدر از سنتي به صنعتي تاكيد كرد: مواد مخدر مقوله ثابت نيست و هر روز معضل جديدتري به آن افزوده مي شود و هر روز موادمخدر جديدي با توان تخريبي بيشتر توسط سوداگران مرگ در جامعه توزيع مي شود.
بهمني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي والامقام كه در راه مبارزه با سوداگران مرگ به درجه رفيع شهادت نائل آمده اند گفت: اين شهدا، سندهاي گويايي هستند كه نشانگر اين موضوع است كه ايران اسلامي در امر مبارزه با موادمخدر هزينه هاي زيادي پرداخته است.
در پايان بر لزوم تدوين طرح جامع پيشگيري از اعتياد در شهرستان تاكيد و اجرايي و عملياتي شدن اين طرح مورد تاكيد قرار گرفت.
 


شهرستان ميامي امسال بودجه مستقل ندارد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
مدير كل دفتر برنامه ريزي و بودجه استانداري سمنان گفت: به دليل اينكه قانون بودجه قبل از شهرستان شدن ميامي به مجلس تقديم شده بود امسال براي اين شهرستان هيچ بودجه اي در نظر گرفته نشده است.
رقيه نانگير در اولين جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان ميامي ضمن تاكيد بر محروميت شديد ميامي، اظهار داشت: همكاري همه دستگاه هاي اجرايي براي رفع محروميت اين شهرستان ضروري است.
وي افزود: در قانون بودجه هر ساله براي شهرستان هاي جديدالتاسيس رقم هايي در حدود 5 ميليارد ريال براي راه اندازي ساختمان هاي اداري در شهرستان هاي تازه تاسيس اختصاص مي يابد ولي به دليل اينكه قانون بودجه سال 91 قبل از شهرستان شدن ميامي به مجلس تقديم شده بود اين رقم نه تنها براي ميامي بلكه براي هيچ كدام از شهرستان هاي جديدالتاسيس در قانون بودجه كشور منظور نشده است.
نانگير گفت: ميامي و آرادان جزو شهرستان هاي استان در قانون بودجه ابلاغي امسال نيستند. اما با اين حال سعي و تلاش ما بر اين است كه رقم قابل توجهي به اين دو شهرستان اختصاص يابد.
نانگير افزود: از اعتباراتي كه از رديف ملي به استان داده مي شود تا جايي كه امكان دارد در ميامي هزينه خواهيم كرد.
 


نبود پايگاه انتقال خون در تربت جام

شهرستان تربت جام با جمعيتي حدود 245 هزار نفر و داشتن 206 روستا، فاقد پايگاه انتقال خون است و اهداكنندگان بايستي مسير 170 كيلومتري تربت جام تا مشهد را طي كرده تا بتوانند خون خود را اهدا كنند.
شهروندان تربت جام با انتقاد از نبود پايگاه انتقال خون، خواستار مهيا كردن امكانات لازم براي اهداي خون خود هستند.
سال گذشته پايگاه سياري در اين شهر مستقر شده بود، اما براي اينكه تنها 3 روز در اين شهرستان استقرار داشت، همه افرادي كه متقاضي اهداي خون بودند، نتوانستند به اين مهم بپردازند.
رئيس جمعيت هلال احمر تربت جام در اين باره گفت: با توجه به اينكه متقاضيان اهداي خون در شهرستان زياد هستند،هر 3 ماه يك بار از سازمان انتقال خون استان تقاضاي واحد سيار مي كنيم و همه هزينه هاي اسكان و غذاي آنها را نيز مي پردازيم. وي همچنين از اقدامات و مكاتبات اين جمعيت با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولان وزارت بهداشت براي فراهم كردن زمينه هاي استقرار پايگاه انتقال خون در تربت جام خبر داد.
تربت جام- خبرنگار كيهان
 


اقامه نماز جماعت در تفرجگاه هاي گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
در راستاي ترويج فرهنگ نماز جماعت در جامعه نمازجماعت مغرب و عشا در پارك ها و تفرجگاه هاي شهر گنبدكاووس پس از ماه مبارك رمضان برگزار خواهد شد.
معاون سياسي، اجتماعي فرماندار گنبدكاووس در جلسه ستاد اقامه نماز اين شهرستان ضمن اعلام خبر فوق گفت: شهرداري مكان مناسب را در 2 پارك «الغدير» و «قابوس» براي اقامه نمازجماعت و اداره تبليغات اسلامي نيز روحاني براي اقامه اين فريضه واجب الهي و پاسخ به سؤالات شرعي فراهم خواهند كرد. ضمن اينكه در تمامي پارك هاي شهر گنبدكاووس، جهت قبله مشخص شده است.
«محمدتقي قزل سفلي» همچنين با خوب ارزيابي كردن اقامه نماز جماعت در اكثر ادارات و نهادهاي اين شهرستان افزود: نهادينه كردن فرهنگ اقامه نماز جماعت نيازمند تلاش همگاني است و مديران و روساي ادارات نيز بايد بستر لازم براي اقامه نماز جماعت و آموزش نماز به كاركنان را فراهم كنند.
وي همچنين بر لزوم اجرايي كردن مصوبات ستاد اقامه نماز اين شهرستان از سوي مديران و برگزاري گفتمان ها و كلاس هاي آموزشي نماز در ادارات و نهادها و نيز انجام اين برنامه ها در روستاها با همكاري شوراها و دهياران تاكيد كرد.
 


70 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كرمانشاه آبي مي شود

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
سال آينده 70 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي ديم استان آبي مي شود.
سيددادوش هاشمي استاندار كرمانشاه با اظهار اين مطلب در جلسه توسعه كشاورزي استان تصريح كرد: استان كرمانشاه 580 هزارهكتار اراضي قابل كشت دارد كه 200 هزار هكتار آن آبي و مابقي اراضي كشاورزي ديم است. وي با اشاره به تنوع آب و هوايي استان و ميزان 500 ميليمتر بارندگي در سال اظهار داشت: خوشبختانه شرايط اقليمي مناسب استان كرمانشاه زمينه توسعه كشاورزي را فراهم كرده است.
وي در بخشي از سخنانش با اشاره به جايگاه مناسب استان در توليد برخي محصولات كشاورزي گفت: استان كرمانشاه در زمينه توليد جو و نخود مقام نخست كشور و در توليد ذرت مقام دوم كشور را به خود اختصاص داده است.
 


اختصاص 20ميليارد ريال اعتبار به توسعه خدمات پزشكي دلفان

دلفان -خبرنگاركيهان:
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان دلفان از اختصاص 20 ميليارد ريال اعتبار به توسعه شبكه بهداشت ودرمان شهرستان دلفان خبر داد.
«يوسف رضاجهانيان» در جمع خبرنگاران گفت: اين اعتبار با همكاري دانشگاه علوم پزشكي لرستان به اين شهرستان اختصاص يافته كه صرف احداث ساختمان جديد اداري شبكه بهداشت و درمان و ساخت شش واحد مسكوني سازماني براي اسكان پزشكان متخصص مي شود.
وي با اشاره به وجود بيش از 440 روستا و گستردگي شهرستان دلفان خواستار توجه بيشتر مسئولان وزارت بهداشت و درمان به اين منطقه محروم شد و اظهار داشت: بايستي در تخصيص اعتبارات و توزيع امكانات و تجهيزات با عدالت و براساس شاخص هاي محروميت عمل كرد تا اين شهرستان نيز در بحث بهداشت و درمان به توسعه يافتگي دست يابد.
جهانيان اظهار داشت: دراين شهرستان 80 خانه بهداشت فعال وجود دارد كه اميدواريم با توجه به وجود 440 روستا دراين منطقه نسبت به افزايش تعداد خانه هاي بهداشت روستايي شهرستان برنامه ريزي شود.
 


تخريب طبيعت به بهانه توسعه آزادراه!

متاسفانه مدتي است به بهانه تكميل ورودي آزادراه بندر امام خميني-اهواز اراضي حدفاصل شهر بندر امام تا آزادراه كه در برنامه توسعه شهر بندر امام در سال هاي آينده قرار دارد، پيمانكاران با مجوز مسئولان فرمانداري و سكوت بخشداري تمام خاكهاي اراضي را برداشت مي كنند . بايد پرسيد كه چرا پيمانكار به جاي برداشت خاك از معادن خاك در جاده بندر امام-آبادان يا ماهشهر - اميديه بايد ازاين اراضي خاك برداشت كند و چرا مسئولين سازمان مسكن و شهرسازي، بخشداري، شوراي اسلامي شهر و ده ها مسئول ديگر درباره اين فاجعه سكوت اختيار كرده اند؟ آيا سود حاصله آن قدر زياد است كه مسئولان همه سكوت اختيار كرده اند؟ آيا هزينه خاك ريزي مجدد، كوبيدن خاك، رفع خطر از پايه هاي برق فشار قوي، تخريب طبيعت و از بين بردن اكو سيستم محاسبه شده است؟
بندر امام خميني-خبرنگار كيهان
 


عرضه 20 فرصت سرمايه گذاري منطقه آزاد انزلي در همايش گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
20 فرصت سرمايه گذاري منطقه آزاد انزلي در نخستين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري گيلان عرضه مي شود.
رئيس هيئت مديره و مديرعامل منطقه آزاد انزلي با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين فرصت ها در حوزه هاي صنايع غذايي، صنايع الكترونيكي، توليد تجهيزات خودرو، انبارداري، حمل و نقل، گردشگري و بندر است كه از ميان 100 فرصت سرمايه گذاري امكان سنجي شده اين منطقه انتخاب شده است.
سعيد رحيمي با بيان اينكه در حوزه گردشگري طرح هاي ايجاد مجموعه گردشگري ساحلي، ساخت هتل 5 ستاره و مجموعه هاي تفريحي، احداث دهكده سلامت، شهربازي و ايجاد بازارچه صنايع دستي عرضه شده است افزود: احداث سردخانه، توليد فرآورده هاي چاي داخلي، توليد سوسيس گياهي از سويا، توليد نان صنعتي، توليد پكتين از پوست مركبات و تهيه روغن خوراكي از سبوس برنج، از فرصتهاي سرمايه گذاري عرضه شده در حوزه صنايع غذايي است ضمن اينكه در حوزه تجهيزات خودرو بسته هاي سرمايه گذاري اين منطقه در برگيرنده توليد كيسه هوا، توليد سيستم ضدقفل ABS، توليد مخازن و نازل پمپ گاز CNG كامپوزيتي است.
همايش فرصتهاي سرمايه گذاري استان گيلان در آبان ماه سال جاري با معرفي 100 فرصت سرمايه گذاري استان به سرمايه گذاران داخلي و خارجي برگزار مي شود كه منطقه آزاد انزلي با ارائه 20 فرصت سرمايه گذاري يك پنجم فرصت هاي سرمايه گذاري را ارائه كرده است.
 


لزوم توجه به قالي بافي در مانه و سملقان

مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
بخشدار بخش مركزي مانه و سملقان، عدم تخصيص تسهيلات و گراني نخ را از عوامل بي توجهي به صنعت قالي بافي دانست و خواستار توجه جدي به اين صنعت شد.
بافت قالي و قاليچه و تابلو فرش هاي تركمني درگذشته در بخش مركزي مانه و سملقان به عنوان يك اشتغال به اقتصاد خانواده ها رونق فراواني داده بود اما به دليل عدم تخصيص تسهيلات و گراني نخ مورد نياز اين صنعت روستا از چرخه توليد حذف شد و جاي خود را به شغل هاي كاذب داد.
بخشدار بخش مركزي مانه و سملقان با اشاره به اين مطلب گفت: اگر اين صنعت مورد حمايت و توجه قرار مي گرفت، هم اشتغال حفظ و هم درآمد خوبي نصيب روستائيان مي شد.
«علي اكبر طاهري» به پرورش و نگهداري اسب اصيل تركمن در دهستان جيرانسو اشاره كرد و افزود: در صورت توجه و حمايت از اين توانمندي در منطقه مي توان به اقتصاد روستاهاي منطقه كمك زيادي كرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14