(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 شهریور 1391 - شماره 20289

افشاي پرداخت رشوه به مقامات سعودي براي فروش تجهيزات نظامي انگليس
رزمايش 10 هزار نفري حزب الله در جنوب لبنان به اجرا درآمد
گفت وگوي سران آلمان و فرانسه با نخست وزير يونان
هشدار سوريه به تل آويو حمله كنيد اسرائيل را موشكباران مي كنيم
استقرار نيروهاي تازه نفس ارتش لبنان براي مهار ناآرامي هاي طرابلس
رئيس جمهور اكوادور: اگر به سفارت ما حمله شود اوج بربريت انگليس را نشان مي دهد
آل خليفه با ديويد كامرون گفت وگو كرد
مذاكره در لندن ، سركوب در منامه
خشم تل آويو از تصميم ضدصهيونيستي آفريقاي جنوبي
درگيري قبيله اي در ليبي14 كشته بر جاي گذاشت
بحران اقتصادي باز هم قرباني گرفت
كارگر اخراجي مردم را در نيويورك به رگبار بست
سفير سابق آمريكا در عراق و افغانستان به دليل بدمستي بازداشت شد
ژنرال مصري: موساد در حادثه صحراي سينا دست دارد
انهدام تانك هاي آمريكايي در شمال افغانستان
هزاران دانشجو در كانادا عليه دولت به خيابان ريختند


افشاي پرداخت رشوه به مقامات سعودي براي فروش تجهيزات نظامي انگليس

رسانه هاي انگليسي از رسوايي قرارداد فروش سلاح هاي انگليس به عربستان سعودي خبر دادند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري «الميادين»، روزنامه انگليسي «ساندي تايمز» در گزارش افشاگرانه اي اعلام كرد: در معامله اي كه ارزش آن دو ميليارد پوند است، تجهيزات، دستگاه هاي ارتباطاتي و ابزار سركوب به نيروهاي گارد سلطنتي عربستان به فروش رسيده و ميليون ها پوند نيز رشوه پرداخت شده است.
بر اساس اين گزارش، معامله هاي فروش سلاح كه بيش از چندين ميليارد دلار ارزش دارد، اكثر اوقات براي رديابي نشدن از سوي دستگاه قضايي زير پوشش امنيت ملي انجام مي شود و زمينه خوبي براي فساد در انگليس به شمار مي رود. به نوشته ساندي تايمز، مقامات بلندپايه در وزارت دفاع انگليس به علت دست داشتن يك شركت امنيتي در ارتباط با اين معامله و پرداخت رشوه مورد بازجويي قرار خواهند گرفت.


رزمايش 10 هزار نفري حزب الله در جنوب لبنان به اجرا درآمد

حزب الله لبنان براي آمادگي در برابر هرگونه حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به مناطق جنوبي لبنان يك مانور نظامي برگزار كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه لبناني الجمهوريه، منابع نظامي نزديك به حزب الله اعلام كردند مقاومت اسلامي لبنان بزرگترين تمرين نظامي تاريخ خود را كه سه روز متوالي ادامه داشت با موفقيت به انجام رساند.اين رزمايش پس از اظهارات سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در منطقه بقاع كه مادر جنگ هاي حزب الله با اسرائيل خوانده مي شود صورت گرفت.در اين رزمايش جوانان 16 تا 20 ساله عضو حزب الله كه بيشترشان در جنگ 33 روزه سال 2006 حضور نداشتند شركت كردند.منابع نظامي اعلام كردند 10 هزارنفر نيروهاي كارآزموده و اصلي در اين رزمايش حضور داشتند و فرماندهان ارشد حزب الله نيز بر انجام اين مانور نظارت داشتند.


گفت وگوي سران آلمان و فرانسه با نخست وزير يونان

رهبران آلمان و فرانسه در برلين خواستار «ادامه حضور يونان در منطقه يورو به شرط ادامه اصلاحات اقتصادي» شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، آنگلا مركل، صدراعظم آلمان و «فرانسو اولاند» رئيس جمهور فرانسه به عنوان رهبران دو كشور مهم منطقه يورو با هدف بررسي بحران عميق اقتصادي حاكم بر يونان روز پنجشنبه در برلين ديدار و گفت وگو كردند.
رهبران اين دو كشور اروپايي سپس با حضور در يك كنفرانس مطبوعات اعلام كردند مخالف اخراج يونان از منطقه يورو هستند اما اين كشور نيز بايد به سياست هاي رياضتي وعده داده شده عمل كند.
پيش از اين نخست وزير يونان از كشورهاي اروپايي خواسته بود با دادن فرصت بيشتر امكان «نفس كشيدن» به اين كشور را بدهند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، «اولاند» و «مركل» ديروز به طور جداگانه با «آنتونيس ساماراس»، نخست وزير يونان ديدار كردند. يونان در ميان كشورهاي اروپايي وضعيتي به مراتب وخيم تر دارد طوري كه اين اوضاع باعث شده مقامات برخي كشورهاي اروپايي از جمله وزراي خارجه اتريش و آلمان پيشنهاد اخراج اينگونه كشورها را به عنوان يكي از راه هاي نجات تمام اعضاء مطرح سازند. آلمان حتي پيش از اين به يونان پيشنهاد كرده بود براي پرداخت بدهي هاي سر به فلك كشيده بخشي از سرزمين خود را بفروشد!
 


هشدار سوريه به تل آويو حمله كنيد اسرائيل را موشكباران مي كنيم

سفير سوريه در اردن هشدار داد در صورت تجاوز رژيم صهيونيستي به خاك اين كشور دمشق با شليك 20 موشك تاسيسات هسته اي اسرائيل را نابود خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، بهجت سليمان در ديدار با مقامات اردني تاكيد كرد، سوريه قادر است با شليك 20 فروند موشك تاسيسات هسته اي اسرائيل را نابود كند.
وي افزود، رژيم صهيونيستي در صورت حمله به سوريه با خسارات جبران ناپذيري مواجه خواهد شد.
سليمان با اشاره به جدايي رياض حجاب نخست وزير سابق سوريه در مقابل دريافت 20 ميليون دلار از نظام بشار اسد گفت، حجاب در ازاي پول به وطنش و مردمش خيانت و از كشور فرار كرد.
شريف شحاده نماينده مجلس سوريه نيز درباره منطقه پرواز ممنوع به غربي ها هشدار داد و گفت، ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه آغاز جنگي ويرانگر در منطقه خواهد بود.
وي افزود، دمشق اين اقدام تجاوزكارانه را پاسخ خواهد داد.
نماينده مجلس سوريه همچنين گفت، اقدامات كشورهايي كه به تروريست ها پول و سلاح مي دهند تا عليه سوريه بجنگند بازي با آتش است و بايد نسبت به پيامدهاي آن آگاه باشند.
گفتني است كشورهاي غربي و برخي از كشورهاي منطقه خواستار ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه هستند.
همچنين مسئولان آمريكايي و تركيه اي مذاكرات سياسي خود را براي فشار به دولت سوريه آغاز كرده اند.
ديپلمات ها، نظاميان و كاركنان سرويس هاي مخفي آمريكا و تركيه در روز پنجشنبه در آنكارا پايتخت تركيه گرد هم آمدند تا درباره يك طرح اضطراري رايزني كنند.
هدف از اين طرح اضطراري دخالت نظامي مشترك در سوريه و برنامه ريزي براي دوران پس از بشار اسد است.
قرار است پنتاگون مجري اين طرح اضطراري درباره سوريه باشد. تحليلگران منطقه معتقدند اظهارات اخير باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا درباره احتمال به كارگيري سلاح هاي شيميايي از سوي نظام سوريه بهانه اي براي دخالت نظامي در سوريه است.
اين در حالي است كه تروريست هاي دستگير شده در سوريه اعتراف كرده اند براي ايجاد شورش و جنگ و آشوب در سوريه از سوي كشورهاي خارجي پول و سلاح دريافت مي كردند.
در تازه ترين اعترافات يك تروريست مصري به نام محمد سعيد آمده است كه براي صحنه سازي عليه نيروهاي امنيتي سوريه 7000 دلار از شبكه خبري الجزيره قطر دستمزد مي گرفته است.
از سوي ديگر ارتش سوريه در ادامه درگيري ها با شورشيان در شهر حلب، دمشق، حماه و حمص صدها فرد مسلح را كه بيشتر آنان سوداني و ليبيايي بودند به هلاكت رساند.
منابع آگاه اعلام كردند كه گروه القاعده عمليات تروريستي عليه سوري ها را هدايت مي كند.
40 دستگاه خودروي تروريست ها نيز در منطقه طرابلس در شمال سوريه و نزديك مرز اين كشور با تركيه از سوي نيروهاي نظامي سوريه منهدم شد. ارتش سوريه يكي از مراكز فرماندهي شورشيان در شهر حلب را نيز ويران كرد.
همچنين روز پنجشنبه 9000 نظامي ارتش سوريه براي تكميل پاكسازي شهر حلب از وجود افراد مسلح در برخي مناطق وارد آن شدند.
ساير رويدادها
¤ مردم تركيه در اعتراض به مداخله آنكارا در امور داخلي سوريه تظاهرات كردند.
¤ وزير خارجه عراق در گفت وگوي تلفني با همتاي آمريكايي خود اعلام كرد بغداد با دخالت هاي منطقه اي در سوريه مخالف است.
¤ رسانه ها از حمله تروريستي به مرقد فرزند امام حسين(ع) در حلب سوريه خبر دادند.
¤ مخالفان دولت سوريه اعلام كردند رياض حجاب نخست وزير سابق و مناف طلاس افسر ارشد ارتش در نزد آنان جايگاهي ندارند.


استقرار نيروهاي تازه نفس ارتش لبنان براي مهار ناآرامي هاي طرابلس

در ادامه درگيري ها در طرابلس و كشته و زخمي شدن صدها نفر در اين شهر دولت لبنان جلسه اضطراري تشكيل و نسبت به بروز فتنه در كشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري ها، جلسه اضطراري دولت در منزل نجيب ميقاتي نخست و زير لبنان با حضور برخي از نمايندگان و وزرا تشكيل شد و شركت كنندگان در اين جلسه بر ايجاد راه حل ريشه اي براي درگيري هاي طرابلس تاكيد كردند. هيئت دولت از ارتش خواست نيروهاي بيشتري در شهر طرابلس مستقر سازد و تمام وسايل و امكانات خود را براي دستگير كردن مخلان امنيت و آشوبگران در اين شهر بكار گيرد. در اين جلسه همچنين از كميته عالي كمك رساني دولت خواسته شد تا به اهالي شهدا، مجروحان و خسارت ديدگان، كمك هاي لازم را ارايه دهد.
نجيب ميقاتي طي سخناني در اين جلسه گفت: به ارتش لبنان براي ايجاد هماهنگي با تمام فعالان و شخصيت هاي باب التبانه و جبل محسن با هدف حل مشكلات آنها صلاحيت كامل داده شده و دولت تمام تلاش خود را براي حفظ استقرار و امنيت طرابلس بكار خواهد بست.
گفتني است درگيري ها در لبنان پس از آرامش چند ساعته بار ديگر در شهر طرابلس از سر گرفته شد و گروه هاي اهل سنت با علوي هاي اين شهر در منطقه جبل محسن و باب التبانه درگير شدند كه در پي آن خالدالبرادعي يكي از روحانيون اهل سنت كشته و چند تن ديگر زخمي شدند.
درگيري ها ميان اين دو گروه كه طرفداران و مخالفان نظام سوريه محسوب مي شوند، به كشته شدن دو تن و زخمي شدن چند تن ديگر منجر شد كه براساس آمار تلفات درگيري هاي شمال لبنان طي يك هفته گذشته به دست كم 20 تن كشته و بيش از 200 زخمي رسيده است.
شبكه الجزيره نيز گزارش داد كه ارتش براي آرام كردن اوضاع نيروها و تانك هاي خود را در خيابان ها مستقر ساخته و درگيري ها در بيشتر مناطق پايان يافته اما هنوز ناآرامي در برخي محله ها وجود دارد.
به گفته منابع محلي لبنان، بيشتر افراد با شليك تك تيراندازها در جبل محسن و باب التبانه كشته و زخمي شدند و كاركنان بخش پزشكي و اورژانس طرابلس نيز از فاجعه بار بودن اوضاع خبر مي دهند.
از سوي ديگر، مصطفي غلوش از اعضاي جريان المستقبل وابسته به سعد الدين حريري اعتراف كرد كه كشورهاي قطر و عربستان در تحريك اوضاع در شمال لبنان نقش دارند.


رئيس جمهور اكوادور: اگر به سفارت ما حمله شود اوج بربريت انگليس را نشان مي دهد

رئيس جمهور اكوادور در واكنش به تهديد انگليس به حمله سفارت اين كشور در لندن گفت: اين اقدام در صورت وقوع اوج بربريت انگليس را نشان مي دهد.
«رافائل كوره آ»، رئيس جمهور اكوادور در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «راشاتودي» تصريح كرد، حمله انگليس به سفارت اكوادور به بهانه پناهندگي موسس سايت ويكي ليكس، بربريت محض اين كشور خواهد بود.
«كوره آ» افزود: واقعيت اين است كه ما از «جوليان آسانژ» رئيس سايت افشاگر «ويكي ليكس» حمايت كرده و به او اجازه پناهندگي به سفارت خود در لندن داديم اما متاسفانه دولت انگليس ما را تهديد كرد. اين رفتار انگليس باعث شد همه كشورهاي آمريكايي جنوبي و برخي ديگر از كشورهاي جهان از موضع ما حمايت و عليه انگليس موضع بگيرند.
گفتني است، «آسانژ» در دور تازه آنچه «انتشار اسناد محرمانه» گفته مي شود اقدام به افشاي اطلاعات محرمانه نظامي و وزارت خارجه آمريكا كرده و پس از مواجهه با تهديدات گسترده به سفارت اكوادور پناهنده شده است.
دولت انگليس نيز تحت فشارهاي آمريكا درصدد نقض مصونيت قضايي كاركنان سفارت اكوادور و حمله به ساختمان آن براي دستگيري آسانژ است.
انگليس مي گويد چون دادگاه سوئد «آسانژ» را محكوم به انجام كارهاي غير اخلاقي كرده، خود را موظف به دستگيري و استرداد وي مي داند. در مقابل اما آسانژ با رد اتهامات فساد اخلاقي اعلام كرده، آنها قصد استرداد وي به آمريكا براي محاكمه و احيانا اعدام او را دارند.
روزنامه «ديلي ميل» نيز در تازه ترين گزارش خود در مورد اين رويداد نوشت، وكلاي آسانژ تلاش هاي خود براي گرفتن پناهندگي براي وي و انتقال او به كشور اكوادور را آغاز كرده اند.
براساس اين گزارش آسانژ با نوشتن نامه اي به قضات دادگاه لاهه به دنبال فرار از چنگ آمريكايي هاست.
گفتني است در برخي ايالت هاي آمريكا جرم انتشار اسناد محرمانه اعدام است.
 


آل خليفه با ديويد كامرون گفت وگو كرد

مذاكره در لندن ، سركوب در منامه

پادشاه بحرين و نخست وزير بريتانيا در لندن در شرايطي ديدار كردند و روند اصلاحات در بحرين را مورد بررسي قرار دادند كه نيروهاي امنيتي آل خليفه در بحرين به شدت تظاهرات مسالمت آميز مردم را سركوب مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين در ديدار با ديويد كامرون نخست وزير ايتاليا روند اصلاحات در بحرين و لزوم آزادي شماري از فعالان حقوق بشر را بررسي كردند.
اين در شرايطي است كه مردم بحرين با برگزاري تظاهرات در منامه و شهرها و روستاهاي اين كشور خواستار سرنگوني پادشاه و آزادي زندانيان سياسي هستند.
اين سومين ديدار كامرون با پادشاه بحرين است كه در آن كامرون خطاب به پادشاه بحرين تاكيد كرد. وي بايد براي برون رفت از مسئله نقض حقوق بشر در كشورش راهكاري بينديشد.
رئيس سازمان توانبخشي و مبارزه با خشونت بحرين در گفت وگو با شبكه خبري بي بي سي اظهار داشت: انگليس يكي از متحدان اصلي بحرين به شمار مي رود و ادامه اين ديدارها بدون آن كه وعده هاي طرفين محقق شود غيرطبيعي به نظر مي رسد.
وي افزود، دولت بحرين براي پايان دادن به خشونت هاي وحشتناك در اين كشور تلاش نمي كند.
مردم بحرين در تظاهرات خود در منامه، تاكيد كردند رژيم آل خليفه با زنداني كردن زندانيان سياسي از جمله فعالان حقوق بشري همچون نبيل رجب نخواهد توانست آنان را به سكوت و عقب نشيني وادار كند.
تظاهركنندگان با در دست داشتن پرچم هاي بحرين و تصاويري از نبيل رجب فرياد «مرگ بر حمد» و «سرنگون باد حمد» سر دادند.
تظاهرات مشابهي هم در شهرهاي ديگر برگزار شد و شركت كنندگان در تظاهرات تاكيد كردند رژيم آل خليفه با وجود همه جنايت هاي خود نخواهد توانست انقلاب مردم بحرين را سركوب و خاموش كند. تظاهركنندگان همچنين اعلام كردند حمايت هاي انگليس از رژيم بحرين بايد متوقف شود.
ده ها مخالف بحريني همزمان با سفر پادشاه بحرين به انگليس در شهر لندن تظاهرات كردند و كوشيدند تا به خودرو حمد بن عيسي آل خليفه هنگام خروج از ساختمان نخست وزيري حمله كنند. نيروهاي پليس انگليس مانع از انجام اين كار شدند و شماري از فعالان بحريني را هم بازداشت كردند.
سازمان ملل متحد و سازمان خبرنگاران بدون مرز نيز در بيانيه اي از رژيم بحرين خواستند كه نبيل رجب رئيس مركز حقوق بشر اين كشور را سريعا آزاد كند.


خشم تل آويو از تصميم ضدصهيونيستي آفريقاي جنوبي

رژيم صهيونيستي از اقدام آفريقاي جنوبي در استفاده از برچسب هاي ساخت اراضي اشغالي فلسطين به خشم آمد و سفير پرتوريا در بيت المقدس را احضار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت خارجه اسرائيل با احضار سفير آفريقاي جنوبي رسما اعتراض اين رژيم را به تصميم اخير پرتوريا براي درج نام اراضي اشغالي فلسطين بر روي كالاهايي كه از شهرك هاي صهيونيستي وارد اين كشور مي شود اعلام كرد. آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي كه از اقدام آفريقاي جنوبي به خشم آمده بود اين اقدام را كاملا غيرقابل قبول خواند.
دولت آفريقاي جنوبي تصويب كرده است كه از اين پس درج نام «اراضي اشغالي فلسطين» بر روي كالاهايي كه از شهرك هاي صهيونيستي وارد اين كشور مي شود، ضروري است تا همه بدانند كه اسرائيل اين زمين ها را اشغال كرده است.
«جيمي مانيي» سخنگوي دولت آفريقاي جنوبي در كنفرانس مطبوعاتي خود اعلام كرد: اين اقدام آفريقاي جنوبي در راستاي مواضع ما در به رسميت شناختن مرزهاي 1948 سازمان ملل صورت گرفته است و ما با اين اقدام مي خواهيم نشان دهيم كه اراضي اشغالي فراتر از اين مرزها را به عنوان بخشي از اسرائيل به رسميت نمي شناسيم.
به رغم اينكه حجم مبادلات تجاري ميان رژيم صهيونيستي و آفريقاي جنوبي زياد نيست اما رژيم صهيونيستي نگران اين مسئله است كه تدابير پرتوريا عليه كالاهاي شهرك هاي صهيونيستي الگوي ساير كشورها قرار گيرد.


درگيري قبيله اي در ليبي14 كشته بر جاي گذاشت

درگيري در شرق پايتخت ليبي 14 كشته و ده ها مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، شهر «زليتن» در شرق طرابلس پنجشنبه شاهد درگيري ميان افراد دو قبيله بود كه مرگ 12 نفر از طرفين را در پي داشت و با مداخله نيروهاي دولتي اين درگيري پايان يافت. دو نيروي دولتي نيز در اين ميان جان خود را از دست دادند. علاوه بر حادثه فوق، نيروهاي يك واحد نظامي كه قصد كودتا عليه دولت طرابلس را داشتند، قبل از عمليات غافلگير و خلع سلاح شدند. يك مقام وزارت كشور طرابلس در اين باره گفت از اين افراد كه در يك پادگان مستقر بودند، 100دستگاه تانك و 26 راكت انداز كشف شد.
خبر ديگر از ليبي اينكه «سيف الاسلام» فرزند ديكتاتور سابق ليبي قرار است يك ماه ديگر دراين كشور محاكمه شود.


بحران اقتصادي باز هم قرباني گرفت

كارگر اخراجي مردم را در نيويورك به رگبار بست

تيراندازي و تبادل آتش پس از آن ميان يك مهاجم ناشناس و افراد پليس در يكي از مرتفع ترين و پر رفت و آمدترين ساختمان هاي نيويورك، حداقل 10 كشته و 9 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، صبح ديروز فردي ناشناس به سوي مردم در ساختمان «امپاير استيت» شروع به تيراندازي كرد و پس از لحظاتي اين تيراندازي به تبادل آتش ميان وي و پليس تبديل شد. طبق اولين آمارها اين حادثه دست كم 10 كشته و 9 زخمي برجاي گذاشت. به گفته شاهدان، فرد تيرانداز يك مرد ميانسال با موهاي جوگندمي بوده و در تبادل آتش جان خود را از دست داده است. شبكه «سي ان ان» در خبرهاي تكميلي اعلام كرد، اين فرد «جفري جانسون» نام و 53 سال سن داشت و سال گذشته از كارش معلق شده بود. وي در موقع تيراندازي سلاح گرم نيمه خودكار كاليبر 45 در دست داشت. به گفته «ميشل بلومبرگ» شهردار نيويورك بسياري از قربانيان توسط پليس هدف قرار گرفته اند.


سفير سابق آمريكا در عراق و افغانستان به دليل بدمستي بازداشت شد

سفير سابق آمريكا در افغانستان كه در حال مستي رانندگي مي كرد و قصد فرار از صحنه جرم را داشت، به دست پليس واشنگتن دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «رايان كراكر» كه در خيابان هاي واشنگتن با خودروي «فورد» خود به طور غيرعادي رانندگي مي كرد و پس از برخورد با يك كاميون قصد داشت از صحنه تصادف متواري شود، به دست پليس متوقف شد. پليس نيز پس از دستگيري كراكر و انجام تست متوجه شد كه وي دو برابر حالت عادي الكل مصرف كرده است. يك شاهد عيني گفت: بديهي بود كه راننده مست است و من پس از مشاهده شيوه رانندگي وي، با پليس تماس گرفتم و پس از تعقيب و گريز راننده دستگير شد. كراكر كه به زبان عربي تسلط دارد، شش بار سفير آمريكا در كشورهاي عراق، پاكستان، كويت، لبنان و سوريه شد. وي سال گذشته سفير آمريكا در افغانستان شده بود، اما در سال جاري اعلام كرد به دليل شرايط جسماني ديگر نمي تواند به مسئوليت هايش ادامه دهد.
كراكر 22 شهريور بايد در دادگاه حاضر شود و به اتهامات فوق پاسخ گويد.


ژنرال مصري: موساد در حادثه صحراي سينا دست دارد

يك مقام بلندپايه مصري، رژيم صهيونيستي را به عنوان عامل اصلي در حوادث صحراي سينا معرفي كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه دولتي «الاهرام»، سرلشكر «احمدعطيه» از فرماندهان بلندپايه نيروهاي امنيتي مصر، رژيم صهيونيستي به صورت مستقيم در حادثه رفح كه به كشته شدن 16 مرزبان مصري منجر شد، دست داشته است.
براساس اين گزارش، سرلشكر عطيه اظهار داشت: يگان 242 اسرائيل وابسته به موساد با استفاده از مزدوران خود در صحراي سينا براي بر هم زدن امنيت مصر اقدام به حملات سازماندهي كرد.
به گفته سرلشكر عطيه، اعضاي اين گروه را افراد فراري از قاهره و بقيه استان ها و ساير زندانيان و ناراضيان سياسي تشكيل مي دهند و موساد تجربه طولاني در جذب آنها داشته است.
اين مقام بلندپايه مصري يادآور شد: يگان 242 اسرائيل كه در سال 1971 در سينا تشكيل شد، با استفاده از كارشناسان موساد، به جذب نيرو براي تحقق اهداف خاص خود دست زد و توانست در هنگامي كه قاهره مشغول مسائل سياسي بود، سربازان مرزبان مصر را مورد هدف قرار دهد.
سرلشكر عطيه تأكيد كرد: متأسفانه به علت نفوذ مزدوران اسرائيلي در ميان مردم و پراكنده شدن آنها در صحراي سينا، شناسايي شدن شان بسيار مشكل است و ما با دشمن مشخصي روبه رو نيستيم.
اين در حالي است كه عمليات گسترده نظامي مصر عليه گروه هاي مسلح در صحراي سينا ادامه دارد و «عبدالفتاح السيسي» وزير دفاع جديد مصر در ديدار خود با «محمد مرسي» رئيس جمهور، گزارشي از آخرين تحولات منطقه را به وي ارائه داد.
در همين حال با ادامه استقرار تانك ها و سربازان مصري در صحراي سينا و افزايش نگراني رژيم صهيونيستي از اين موضوع، كاخ سفيد، باز گذاشتن باب مذاكره ميان قاهره-تل آويو در اين خصوص را خواستار شد.
به گزارش ايسنا به نقل از «رويتر»، «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا، در گفت وگوي تلفني با «محمد كامل عمرو» وزير امور خارجه مصر تأكيد كرد: دولت مصر بايد راه هاي ارتباطي را با اسرائيل در خصوص مقابله با شبه نظاميان در صحراي سينا را باز نگه دارد. «ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز گفت: اين درخواست كلينتون پس از آن مطرح شد كه تماس هايي در روزهاي اخير با طرف هاي مصري و اسرائيلي صورت گرفت و بر اهميت هماهنگي عمليات نظامي در صحراي سينا تأكيد شده است.


انهدام تانك هاي آمريكايي در شمال افغانستان

يك دستگاه تانك آمريكايي در نزديكي پايگاه «بگرام» در شمال افغانستان بر اثر انفجار مين منهدم شد.
به گزارش خبرگزاري فا رس، «عبدالشكور قدوسي» فرماندار منطقه بگرام از انهدام تانك در نزديكي بزرگترين پايگاه هوايي آمريكايي خبر داد. به گفته وي، انفجار مين باعث انهدام اين تانك شد. اين مقام افغان در مورد شمار تلفات حادثه مذكور اظهار بي اطلاعي كرد. اما «ذبيح الله مجاهد» سخنگوي طالبان ضمن پذيرش مسئوليت اين حادثه، از كشته شدن شش آمريكايي بر اثر آن خبر داد. پايگاه بگرام بزرگترين پايگاه آمريكايي در افغانستان است و در 70 كيلومتري شمال كابل قرار دارد.
هفته گذشته نيز در اين پايگاه هواپيماي «مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا هدف قرار گرفته و او مجبور شده بود با هواپيماي ديگري پايگاه را به سمت كابل ترك كند.
خبر ديگر از افغانستان حاكي است انفجار يك مين در استان قندهار افغانستان، جان شش غيرنظامي را گرفت. در ميان قربانيان چند زن و كودك نيز مشاهده شدند.
خبر ديگر اينكه، «اسماعيل خان» از چهره هاي سرشناس جهادي در افغانستان گفت، رئيس جمهور بعدي بايد از چهره هاي جهادي باشد. وي كه در جمع مردم هرات سخن مي گفت، از تشكيل شوراي بزرگ مجاهدين نيز خبر داد. اسماعيل خان تاكيد كرد: اين شورا يكي از گزينه هاي موثر براي دفاع از ارزش هاي اسلام و نظام خواهد بود.


هزاران دانشجو در كانادا عليه دولت به خيابان ريختند

هزاران نفر از دانشجويان كانادايي در اعتراض به شهريه هاي سنگين دانشجويي تظاهرات كردند.
به گزارش «سي بي سي نيوز»، بيش از 10هزار نفر از دانشجويان «كبك» طبق برنامه اقدام به برپايي تظاهرات ماهانه خود عليه بي توجهي دولتمردان اين كشور به فشارهاي افزايش شهريه هاي دانشگاهي به قشر دانشجو كردند.
دانشجويان كانادايي همچنين عليه «قانون 12» كه به «لايحه 78» معروف شده نيز شعار دادند. اين قانون چند ماه پيش و پس از آن تصويب شد كه تظاهرات و اعتصاب دانشجويان به شورش و درگيري هاي شديد با پليس منجر شد. طبق اين قانون معترضان موظفند پيش از برگزاري هرگونه تجمع از مسئولين اين كشور كسب اجازه كنند. اين قانون چندي پيش حتي گروهي از وكلاي كانادايي را نيز به نشانه اعتراض به «نقض آزادي» به خيابان ها كشانده بود.
اعتراض هاي دانشجويي در كانادا از فوريه سال گذشته و در اعتراض به افزايش بيش از 80 درصدي شهريه ها آغاز شده است. به گفته رهبران دانشجويان در حال حاضر 48000 نفر از دانشجويان در اعتصاب به سر مي برند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14