(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 شهریور 1391 - شماره 20289

حديث دشت عشق
شكست دوباره سپاهان،كار بزرگ نفت در انزلي و صعود سايپا به صدر جدول
بازگشت دوباره تساوي به دربي پايتخت
عملكرد ضعيف حدادي و از دست رفتن صدر جدول رقابت هاي ليگ الماس
سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري رئيس شد
باز هم خبري از نماينده كميته ملي المپيك نبود!
اخبار كوتاه از فوتبال
ديدار با كره جنوبي براي حضور در فينال
صعود تيم بسكتبال جوانان ايران به جمع 4 تيم برترآسيا
پايان تلاش آزادكاران نوجوان با يك طلا و 6 برنز و عنوان سومي
سقوط يك پله اي پس از يك سال
همگروهي تيم ملي فوتسال با اسپانيا، پاناما و مراكش


حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «سعيد مصدق خواه»
شرط قبولي اعمال ما اطاعت از ولايت فقيه است
حفظ و تداوم اين انقلاب عظيم اسلامي وابستگي شديد به اعمال و كردار تك تك ما دارد يعني اگر ما آنچنان كه اسلام مي خواهد يك انسان متعهد انقلابي و مكتبي باشيم مي توانيم ادعا كنيم كه عضوي از حكومت اسلامي و تداوم بخش آن هستيم. حتي ريزترين و كوچكترين اعمال ما زير ذره بين قرار دارد. اكنون كليه مستضعفان جهان به ما و انقلاب ما و سرنوشت حكومت اسلامي ما چشم دوخته اند و اميد آنها به پيروزي اين انقلاب است. يكي از شرايط قبولي اعمال ما نزد خدا اطاعت از ولي امر و ولايت فقيه است. معلم شهيد «سعيد مصدق خواه»، سال 1340 متولد شد و در 29/7/1362 به شهادت رسيد.


شكست دوباره سپاهان،كار بزرگ نفت در انزلي و صعود سايپا به صدر جدول

بازگشت دوباره تساوي به دربي پايتخت

تساوي استقلال و پرسپوليس در دربي پايتخت،شكست دوباره سپاهان ،كار بزرگ نفت تهران با پيروزي برابر ملوان در انزلي و صعود سايپا به صدر جدول از جمله مهمترين نتايجي بود كه در باز هاي هفته ششم ليگ برتر رقم خورد.
در مهمترين بازي هفته ششم،هفتاد و پنجمين ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس در شرايطي با تساوي بدون گل به پايان رسيد كه در نيمه دوم برخي تماشاگران اين دو تيم با پرتاب سنگ و اشياء متفرقه به زمين عملا جريان بازي را قطع كردند تا شاهد افت كيفي اين ديدار در نيمه دوم باشيم. ديدار تيم هاي پرسپوليس و استقلال در هفته ششم رقابت هاي ليگ برتر كه هفتاد و پنجمين دربي پايتخت بود، عصرديروز در حضور بيش از 90 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادي با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
قضاوت اين بازي بر عهده محسن تركي بود كه به پولادي و فشنگچي از تيم پرسپوليس و اكبرپور و عمران زاده از تيم استقلال كارت زرد نشان داد.
در اين مسابقه پرسپوليس با تركيب جونيور نيلسون، محسن بنگر، سيدجلال حسيني، رضا نورمحمدي، حسين ماهيني، اميرحسين فشنگچي، مهرداد پولادي، مهدي مهدوي كيا، علي كريمي(87- محمد نوري)، غلامرضا رضايي و محمد قاضي(78- كريم انصاريفرد) بازي كرد.
سيدمهدي رحمتي، حنيف عمران زاده، پژمان منتظري، علي حمودي(59 - امين منوچهري)، اميرحسين صادقي، هاشم بيك زاده، فابيو جانواريو، جواد نكونام، فريدون زندي(84- رودريگو توزي)، سياوش اكبرپور و آرش برهاني(79- جي لوئيد ساموئل) هم در تركيب تيم استقلال حضور داشتند.
در حاليكه نيمه نخست با برتري تيم پرسپوليس به پايان رسيد، نيمه دوم را دو تيم بدون تغيير در جمع نفرات آغاز كردند اما قلعه نويي با فرستادن حنيف عمران زاده به خط حمله آبي پوشان، در تركيب تيمش يك تغيير تاكتيكي ايجاد كرد.
اين تغيير تاكتيكي باعث شد كه استقلالي ها بيش از نيمه نخست به ارسال بلند روي دروازه سرخپوشان روي آورند و در دقيقه 50 هم روي ضربه سر اين مدافع موقعيتي را روي دروازه پرسپوليس ايجاد كردند.
در دقايق ابتدايي نيمه دوم هم باز برتري با تيم پرسپوليس بود كه حركات تكنيكي كريمي عامل شكل گيري اين حملات بود. در دقيقه 56 بازي حركت زيبا و در عرض كريمي را رحمتي با خروجي به موقع دفع كرد.
امين منوچهري در دقيقه 59 به جاي حمودي وارد زمين مسابقه شد تا حنيف عمران زاده به جاي خود در خط دفاع اين تيم باز گردد. حضور عمران زاده در خط حمله استقلال باعث شد جريان بازي تا حدودي به سود استقلالي ها شود.
اما اتفاقات غير فوتبالي كه توسط تماشاگران رقم خورد، بازي را از روال عادي اش خارج كرد. در دقيقه 60 كريمي براي ارسال يك ضربه كرنر به سمت راست دروازه استقلال رفت اما پرتاب اشياء مختلف باعث شد براي چند دقيقه بازي متوقف شود. پس از اين اتفاق تركي به كنار زمين رفت و با ناظر بازي در اين خصوص صحبت كرد كه در نهايت با پايان اين اتفاقات، داور حكم به ادامه بازي داد.
پس از چند رفت و برگشت روي دروازه دو تيم، اين اتفاقات از سوي تماشاگران منتسب به تيم پرسپوليس رخ داد. جانواريو كه براي ارسال ضربه كرنر به جناح راست زمين پرسپوليس رفته بود، با پرتاب سنگ ها و اشياء مختلف مواجه شد و اين اتفاق براي دقايقي بازي را متوقف كرد.با درخواست كريمي و مهدوي كيا اين اتفاقات تلخ به پايان رسيد و جانواريو ضربه كرنر را ارسال كرد كه با دخالت سرخپوشان توپ از سمت ديگر زمين به خارج رفت. تكرار صحنه هاي غير فوتبالي از سوي تماشاگران پرسپوليس در سوي ديگر سكوها، مجددا باعث توقف بازي شد. بي توجهي تماشاگران به درخواست پرسپوليسي ها باعث شد تركي توپ را برداشته و به كنار زمين برود. پس از حدود 5 دقيقه و بازگشت آرامش روي سكوها، داور مسابقه راي به ادامه بازي داد.
اين اتفاقات باعث شد روند حركتي بازي را از دست پرسپوليسي ها خارج شود و در اين دقايق آبي پوشان با ارسال هاي بلند، چندين موقعيت را روي دروازه حريف ايجاد كنند. در نهايت تلاش بازيكنان دو تيم نتيجه بخش نبود و دو تيم دربي 75 را با تساوي بدون گل پايان دادند. استقلال با اين تساوي 9 امتيازي شد و پرسپوليس هم با 5 امتياز در هفته پنجم به كار خود پايان داد.نتايج ساير ديدارهاي هفته پنجم به اين شرح است:
¤ راه آهن 2 - فولاد يك
گل ها: عليرضا عباسفرد (18) و بهادر عبدي (86) براي راه آهن و مهدي نوري (30 - پنالتي) براي فولاد
¤ سايپاي البرز1 - آلومينيوم هرمزگان صفر
گل: سعيد دقيقي (41)
¤ پيكان 1 - سپاهان صفر
گل: ايمان مبعلي (2+90)
¤ مس كرمان 1 - داماش گيلان صفر
گل: كيوان امرايي(40)
¤ ذوب آهن اصفهان 3- تراكتورسازي تبريز 1
گل: هوگو ماچادو(9) و آموا استويچكوف(23)و اسماعيل فرهادي(62)براي ذوب آهن - محمد ابراهيمي(90)براي تراكتور
¤ مقاومت سپاسي شيراز صفر - گهر زاگرس صفر
¤ ملوان انزلي 1 - نفت تهران 3
گل: جلال رافخايي(72) براي ملوان- يعقوب كريمي(27) و سيدايمان موسوي(40و65)براي نفت
بازيكنان ملي پوش پرسپوليس و استقلال مصاحبه نكردند
بازيكنان ملي پوش دو تيم فوتبال پرسپوليس و استقلال پس از تساوي در دربي 75 مصاحبه نكردند. پس از انتقادات رسانه ها از بازيكنان فوتبال و مقايسه آنها با مدا ل آوران المپيك، بازيكنان تيم ملي ايران در اقدامي عجيب تصميم گرفتند با هيچ رسانه اي مصاحبه نكنند. اين اتفاق پس از تساوي در دربي 75 دو تيم استقلال و پرسپوليس هم رخ داد و بازيكنان ملي پوش سرخابي با هيچ رسانه اي مصاحبه نكردند.
 


عملكرد ضعيف حدادي و از دست رفتن صدر جدول رقابت هاي ليگ الماس

دارنده مدال نقره رقابت هاي پرتاب ديسك المپيك 2012 در مسابقات ليگ الماس كه در سوئيس برگزار شد در جايگاه هفتم قرار گرفت و به رده دوم جدول رده بندي سقوط كرد.
احسان حدادي در رقابت هاي پرتاب ديسك ليگ الماس كه عصر پنجشنبه در لوزان سوئيس برگزار شد با عملكرد ضعيف و ثبت ركورد 62 متر و 67 سانتي در پرتاب دوم خود در جايگاه هفتم اين مرحله از ليگ قرار گرفت. در اين رقابت «گرد كانتر» از استوني دارنده مدال برنز بازي هاي المپيك 2012 با ركورد 65متر و 79 سانتي متر به عنوان نخست دست پيدا كرد. «لورنس اوكويه» با پرتاب 65 متر و 27 سانتي متر دوم و «فرانك كاسانس» از اسپانيا با ركورد 65 متر و 24 سانتي متر سوم شد.
در اين رقابت 10 پرتابگر شركت كرده بودند. حدادي با اين نتيجه صدر جدول را به كانتر واگذار كرد و در جايگاه دوم قرار گرفت. تا پايان رقابت هاي ليگ الماس سه مرحله باقي مانده است كه مرحله بعدي اين ليگ در بيرمنگام انگلستان برگزار مي شود.


سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري رئيس شد

باز هم خبري از نماينده كميته ملي المپيك نبود!

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري با راي قاطع اعضاي مجمع اين فدراسيون ورزشي براي چهار سال پيش رو به عنوان مسئول اول دوچرخه سواري ايران انتخاب شد.
انتخابات فدراسيون دوچرخه سواري از ساعت 50:10 پنجشنبه در هتل المپيك تهران برگزار شد. در اين مجمع انتخاباتي كه مي بايست با حضور 46 نفر از اعضاي مجمع برگزار مي شد تنها 42 نفر حضور داشتند و نماينده كميته ملي المپيك نيز از غايبان مجمع بود. در اين رقابت انتخاباتي كه با حضور خسرو قمري و سيدعلي رضوي برگزار شد، خسرو قمري با 40 راي از 42 راي ماخوذه براي چهار سال آينده به عنوان رئيس فدراسيون دوچرخه سواري انتخاب شد و سيدعلي رضوي نيز تنها 2 راي را به خود اختصاص داد. سيدعلي رضوي ابتدا از حضور در مجمع انتخاباتي فدراسيون دوچرخه سواري انصراف داده بود اما پس از چند دقيقه انصراف خود را پس گرفت و در مجمع شركت كرد.
خسرو قمري پس از بركناري علي زنگي آبادي به عنوان سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري انتخاب شد كه با راي اعتماد اعضاي مجمع فدراسيون دوچرخه سواري براي چهار سال سكاندار دوچرخه سواري ايران شد.
سرويس ورزشي كيهان: برگزاري يكي ديگر از مجامع انتخاباتي در شرايطي بود كه تهديد كميته بين المللي المپيك مبني بر عدم برگزاري انتخابات فدراسيون هاي ورزشي به قوت خود باقيست اما گويا وزارت ورزش و جوانان بدون توجه به اين تهديدات سعي در انتخاب رئيس فدراسيون قايقراني و دوچرخه سواري داشت. اما نكته مهم برگزاري انتخابات قايقراني و دوچرخه سواري آنجا بود كه نماينده اي از كميته ملي المپيك در انتخابات حاضر نبود؛ گويا مديران كميته ملي المپيك برخلاف مسئولان وزارت ورزش اعتقادي به برگزاري مجامع انتخاباتي در اين شرايط نداشتند و براي آنكه بعدها در صورت برجود آمدن مشكلي مقصر نباشند پاي خود را از انتخابات كنار كشيدند!


اخبار كوتاه از فوتبال

بعضي ها 3 مدال المپيك مي گرفتند!
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با بيان اينكه راه صعود به جام جهاني طولاني و دشوار است، در عين حال تاكيد كرد: ايران در جام جهاني 2014 برزيل حضور خواهد داشت . كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي ايران درپاسخ به اين سوال كه هنوز هم انتقاداتي راجع به غيبت برخي بازيكنان در اردوي تيم ملي وجود دارد؟ گفت:ما بايد به اين نظرات احترام بگذاريم، بخاطر اينكه فوتبال، ورزشي است كه تمامي نظرات درآن دخيل هستند ولي برخي از اين نظرات و انتقادات راجع به بازيكناني بود كه به علت عدم صدور ويزا نتوانستند ما را همراهي كنند و بعضي ديگر از نظرات هم آنقدر معتبر نيستند كه لازم باشد من به آنها پاسخ بدهم.من يكسري حرف هاي كلي را مي توانم بگويم. متاسفانه يك عده كمي در فوتبال ايران صحبت هايي مي كنند كه باعث تعجب من است. برخي از منتقدان از طراحي فوتبال مدرن صحبت مي كنند اما متاسفانه خودشان از پست بازيكنان تيم ملي اطلاعي ندارند.وي در پاسخ به اين سوال كه آخرين برداشت شما در مورد برگزاري و يا عدم برگزاري جام حذفي چيست؟ افزود: من دوست ندارم از طريق رسانه ها نقطه نظرم را اعلام كنم، زيرا اگر اين كار را بكنم، حتّي شايد ما شاهد سوء تفاهم هاي بيشتري نيز بشويم. اين يك عادت بد است كه برخي از دست اندركاران فوتبال ايران دارند. مسئله خيلي ساده است، افراد مرتبط به مسائل مي بايست در زمان مناسب، در مكان مناسب دور هم جمع شوند كه بهترين راه حل و تصميمات را براي فوتبال ايران بگيرند.مطرح كردن اين مسائل در نشريات و رسانه ها درست و حرفه اي نيست و از لحاظ اخلاقي هم مورد قبول نيست و هيچ گاه گره اي را باز نمي كند. من فقط مي توانم بگويم، بايد به كساني كه اين مسائل را در رسانه ها مطرح مي كنند ياد آوري شود كه مسابقات المپيك 10 روز پيش به اتمام رسيده است. مطمئنا اگر رشته صحبت كردن با رسانه ها در اين المپيك وجود داشت، بعضي از افراد هر 3 مدال را برنده مي شدند.
بارسلونا برابر رئال مادريد به پيروزي رسيد
تيم فوتبال بارسلونا ديدار رفت سوپر جام اسپانيا را در شرايطي از رقيب ديرينه خود برد كه اين بار خبري از گوارديولا نبود.
در اين ديدار كه بامداد روز جمعه در ورزشگاه نيوكمپ برگزار شد، شاگردان « تيتو ويلانووا» موفق شدند با نتيجه 3 بر 2 برابر شاگردان مورينيو به پيروزي برسند. ويلانووا كه جانشين گوارديولا شده است در اين ديدار توانست نخستين پيروزي خود برابر رئال را رقم بزند.در اين ديدار كريستيانو رونالدو(55) و دي ماريا(86) براي رئال مادريد گل زدند و پدرو گونزالس(56)، مسي( 70 - پنالتي) و ژاوي هرناندز(78) براي بارسلونا گل زدند تا آبي و اناري پوشان بارسا ديدار رفت سوپر جام فوتبال اسپانيا را به سود خود به پايان برسانند. ديدار برگشت اين دو تيم هفته آينده برگزار خواهد شد.
قلعه نويي: اين بازي مي تواند استارت استقلال براي قهرماني باشد
سرمربي تيم فوتبال استقلال پس از تساوي اين تيم برابر پرسپوليس گفت: ما شروع خوبي در بازي داشتيم به گونه اي كه عملكرد استقلال اين نويد را به من داد كه براي قهرماني استارت بزنيم. امير قلعه نويي پس از تساوي بدون گل تيمش برابر پرسپوليس به خبرنگاران گفت: ما شروع خوبي داشتيم و عملكرد استقلال اين اميدواري را به ما داد كه از اين بازي استارت قهرماني را بزنيم. وي ادامه داد: هر دو تيم بازي خوبي را به نمايش گذاشتند اما اي كاش بازي گل داشت تا تماشاگران خوشحال به خانه هايشان مي رفتند. سرمربي تيم فوتبال استقلال در مورد رفتار برخي تماشاگران در سنگ پراني به سمت بازيكنان گفت: فوتبال اينقدر ارزش ندارد كه تماشاگران بخواهند به بازيكنان حريف سنگ بزنند. اميدوارم از اين پس ديگر شاهد بروز اين اتفاقات در ورزشگاه ها نباشيم.
ژوزه: استقلال فقط دفاع مي كرد
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با اشاره به اينكه در طول اين بازي يك تيم مي خواست برنده باشد و آن هم پرسپوليس بود گفت: به بازيكنانم افتخار مي كنم زيرا امروز آن طور كه مي خواستم بازي كردند. مانوئل ژوزه پس از تساوي بدون گل تيمش مقابل استقلال در دربي 75 در خصوص اين بازي ضمن بيان مطلب فوق گفت: در طول بازي يك تيم مي خواست برنده باشد آن هم ما بوديم و يك تيم نمي خواست بازنده باشد و آن استقلال بود. وي ادامه داد: ما در 90 دقيقه به خصوص نيمه اول فشار زيادي را روي دروازه استقلال ايجاد كرديم و دو شانس مسلم گلزني داشتيم اما آنها فقط دفاع مي كردند به طوري كه دروازه بان ما هيچ واكنشي از خود نشان نداد.سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس ادامه داد: در نيمه دوم همه چيز عوض شد چون استقلال بازيكن شماره 5 (حنيف عمران زاده) خود را به خط حمله منتقل كرد اين مسئله باعث شد بازي كيفيتش را از دست داده و استقلال حملاتي را روي دروازه ما انجام داد اما ما سعي كرديم بازي خودمان را انجام دهيم ضمن اينكه در نيمه دوم مانند نيمه نخست خوب نبوديم چون تماشاگران روند بازي را برهم زدند.
 


ديدار با كره جنوبي براي حضور در فينال

صعود تيم بسكتبال جوانان ايران به جمع 4 تيم برترآسيا

تيم بسكتبال جوانان ايران با 37 اختلاف امتياز لبنان را شكست داد و به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي قهرماني آسيا و انتخابي جهان صعود كرد.
بيست و دومين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان آسيا و انتخابي جهان ديروز با برگزاري ديدارهاي روز هشتم در اولانباتور مغولستان پيگيري شد. در چارچوب اين روز از مسابقات و در مرحله يك چهارم نهايي تيم ايران به مصاف لبنان رفت و موفق شد اين تيم را با نتيجه 84 بر 47 شكست دهد.
شاگردان مهران حاتمي با كسب اين پيروزي به مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال جوانان آسيا و انتخابي جهان صعود كردند. حريف آنها در اين مرحله تيم كره جنوبي است كه ديروز موفق به شكست فيليپين شد. تيم بسكتبال جوانان ايران ديدار با كره جنوبي در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان آسيا را امروز برگزار مي كند.
بيست و دومين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان آسيا و انتخابي جهان روز يكشنبه با تعيين تيم هاي برتر به پايان مي رسدوسه تيم برتر اين رقابت ها سهميه حضور در پيكارهاي جهاني را كسب مي كنند.
 


پايان تلاش آزادكاران نوجوان با يك طلا و 6 برنز و عنوان سومي

سقوط يك پله اي پس از يك سال

در پايان رقابت هاي كشتي آزاد نوجوانان جهان كه طي روزهاي 31 مرداد تا اول شهريور ماه در شهر باكو پايتخت آذربايجان برگزار شد، تيم ايران با كسب يك مدال طلا و 6 برنز و مقام سومي به كار خود خاتمه داد.
در روز دوم اين رقابت ها كه از ظهر پنجشنبه در باكو آغاز شد، صابر خانجاني در وزن 46 كيلوگرم، حسين روزبه در وزن 63 كيلوگرم و علي اصغر اكبري در وزن100 كيلوگرم به مدال برنز دست يافتند. در روز نخست اين رقابت ها نيز علي محمدزاده در وزن 50 كيلوگرم صاحب مدال طلا شد و سمير ياوري، رضا مظفري و حسين شهبازي نيز در اوزان 58، 69 و 85 كيلوگرم به مدال برنز رسيدند. در رده بندي تيمي اين رقابت ها روسيه با 77 امتياز اول شد و آذربايجان هم با 74 امتياز به مقام دومي دست يافت. تيم ايران هم با 60 امتياز به مقام سوم رسيد و تيم هاي اوكراين با 56 امتياز، ژاپن با 39 امتياز، گرجستان با 35 امتياز، تركيه با 32 امتياز، آمريكا و قزاقستان با 31 امتياز و هند با 22 امتياز به ترتيب به عنوان تيم هاي چهارم تا دهم شناخته شدند.
سرويس ورزشي كيهان: عنوان سومي در حالي براي نوجوانان كشتي آزاد كشورمان به ثبت رسيد كه آنها در دوره گذشته اين مسابقات در مجارستان موفق به كسب 2 طلا، دو نقره و سه برنز شده بودند؛ علاوه بر اين تيم نوجوانان پس از روسيه بر سكوي دوم جهان ايستاده بود. به عبارت ساده تر تيم نوجوانان در دوره گذشته 4 فيناليست داشت اما اين دوره تنها يك كشتي گير به مبارزه نهايي راه يافت. مربيان تيم نوجوانان علي الخصوص مراد محمدي بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه عادت به عدم كسب طلا آنها براي كشتي گيراني كه در ابتداي راه هستند خطرناك است و بايد اين نقيصه هر چه سريعتر برطرف شود.


همگروهي تيم ملي فوتسال با اسپانيا، پاناما و مراكش

تيم ملي فوتسال ايران در گروه B مسابقات فوتسال جام جهاني 2012 تايلند با تيم هاي اسپانيا، پاناما و مراكش هم گروه شد.
مراسم قرعه كشي مسابقات فوتسال جام جهاني 2012 تايلند ظهر روز جمعه در هتل «رجيس» شهر بانكوك برگزار شد. در پايان قرعه كشي اين مسابقات گروه هاي ششگانه به شرح زير درآمدند:
گروه A: تايلند، كاستاريكا، اوكراين و پاراگوئه
گروه B: اسپانيا، ايران، پاناما و مراكش
گروه C: برزيل، ژاپن، كلمبيا و پرتغال
گروه D: مصر، مكزيك، ايتاليا و استراليا
گروه E: ليبي، صربستان، جمهوري چك و كويت
گروه F: روسيه، جزاير سليمان، گواتمالا و آرژانتين
عباس ترابيان درخصوص قرعه كشي مسابقات فوتسال جام جهاني 2012 اظهار داشت: برخي كشورها چون برزيل و تايلند به قرعه كشي مسابقات اعتراض كرده اند. وي در ادامه افزود: برزيلي ها به اين اعتراض كرده اند كه چرا با تيم ملي كلمبيا كه جزو نمايندگان آمريكاي جنوبي است در يك گروه قرار گرفته اند و تيم ميزبان نيز به اينكه با تيم هاي مطرحي چون اوكراين و پاراگوئه همگروه است اعتراض دارد. رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال احتمال تغيير قرعه كشي را رد نكرد و گفت:ممكن است با رايزني هايي كه مي شود قرعه كشي مسابقات جام جهاني تغيير كند كه در اين صورت ما به فيفا اعتراض خواهيم كرد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14