(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 شهریور 1391 - شماره 20295

به بهانه شهادت آتش نشانان كارخانه پتروشيمي ماهشهر
فعاليت 13سرمايه گذار خارجي در يزد
برگزاري نخستين همايش بين المللي اقتصادسنجي در سنندج
كوتاه از هفته دولت
نبود بيمارستان سوانح و سوختگي در بندر امام و ماهشهر
جوايز ويژه به 5 استاد دانشگاه كشور اهدا شد
احداث 14 مصلا در استان اردبيل
خرابي جايگاه CNG گرگان (يادداشت خبرنگار)
رشد 64 درصدي زكات فطره بهزيستي استان زنجان
ساخت سامانه تشخيص خواب آلودگي راننده در اصفهان
اعتراض به تضييع حقوق فرزندان شهدا و جانبازان در خوزستان
جوادآباد مظلومترين بخش استان تهران
توقف كار ساخت پل باستاني رشت
واگذاري واحدهاي تجاري به مددجويان كميته امداد رودسر
پايان مطالعات راه آهن گرگان -مشهد
لزوم توسعه دانشكده پرستاري قاين
انتقاد فرماندار آبادان از مجريان طرح فاضلاب
تذكر نماينده ميبد به وزير صنعت و معدن


به بهانه شهادت آتش نشانان كارخانه پتروشيمي ماهشهر

سيزدهم مردادماه حادثه انفجار و آتش سوزي در كارخانه پتروشيمي بندر ماهشهر، خوزستان رخ داد. در اين حادثه 15 نفر از مأموران آتش نشاني اين كارخانه به هنگام انجام مأموريت مهار آتش كشته و زخمي شدند. در آخرين خبر آمده بود كه پنج نفر از آنها جان خود را از دست داده اند و صد البته مرگ اين مأموران پرتلاش كمتر از شهادت نبوده است.
يكي از مأموران ايثارگر كه در حين مأموريت دچار سوختگي شديدي شده بود، به دليل نبود امكانات كافي بيمارستان ماهشهر به اهواز و سپس به تهران منتقل مي شود اما به علت شدت سوختگي جان به جان آفرين تسليم مي كند.
مرگ شهادت گونه 5 نفر از مأموران آتش نشاني كارخانه پتروشيمي ماهشهر هشداري است براي مسئولان كه چرا اين استان، بيمارستاني مجهز به امكانات سوانح سوختگي ندارد؟ و چرا نبود پزشك متخصص سوانح سوختگي باعث مرگ صدها بيمار مي شود؟
بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه خوزستان بايد 30 بيمارستان مجهز، سوانح سوختگي داشته باشد تا با استفاده از امكانات و تجهيزات به روز بتوان آمار مرگ و مير حوادث منجر به سوختگي را كاهش داد.
اميد است مسئولان و دست اندركاران استان خوزستان به ويژه نمايندگان محترم مجلس با انديشه و تدابير سازنده براي حفظ و سلامتي مردم خونگرم، شجاع و صبور خوزستان نسبت به توسعه و ساخت بيمارستانهاي تخصصي و فوق تخصصي در شهرهاي بزرگ و كوچك استان اقدامات اساسي را انجام داده و اجازه ندهند كمبود بيمارستان و پزشك متخصص و پرستار همچنين امكانات و تجهيزات باعث شود خانواده هايي بدون سرپرست و نيروهاي وفادار و متخصص بر اثر سوختگي و بيماري هاي قابل درمان به راحتي فوت كنند.
فريدون پري نژاد


فعاليت 13سرمايه گذار خارجي در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
تاكنون 13شركت خارجي براي سرمايه گذاري در استان يزد مجوز دريافت كرده اند و مجموع سرمايه گذاري هاي مصوب خارجي در اين استان 72ميليون دلار بوده است.
مديركل اقتصاد و دارايي استان يزد با اشاره به صدور 4مجوز جديد براي سرمايه گذاري خارجي در سال جاري خاطرنشان كرد: 2پروژه با حضور سرمايه گذاران خارجي درحال طي مراحل دريافت مجوز هستند كه به زودي مجوز آنان صادر خواهدشد.
«مرادعلي مير» با اشاره به موقعيت ممتاز استان يزد در چهارراه مواصلاتي كشور، خاطرنشان كرد: با وجود تحريم ها و فشارهاي خارجي 6پروژه با مشاركت هندي ها، 3پروژه با مشاركت ترك ها و پروژه هاي ديگري با مشاركت كشورهاي هلند، آلمان، ايتاليا، پاكستان و ايرلند در اين استان درحال اجراست.
وي افزود: مجموع سرمايه گذاري خارجي يزد در سال جاري حدود 11ميليون دلار بوده است و اكنون 140پروژه براي سرمايه گذاري خارجي در اين استان آماده شده و يزد در اين زمينه رتبه 11و 12 را در سطح كشور داراست.


برگزاري نخستين همايش بين المللي اقتصادسنجي در سنندج

سنندج- خبرنگاركيهان:
نخستين همايش بين المللي اقتصادسنجي روش ها و كاربردها در سنندج برگزار شد.
اين همايش با حضور صادقي شجاع معاون بين المللي دانشگاه آزاد اسلامي، معاونان استانداري كردستان، مهمانان خارجي و جمعي از اقتصاددانان كشور با محوريت روش ها و كاربردهاي اقتصادسنجي، اقتصادسنجي مالي، داده هاي پانل و داده هاي آماري و اقتصادسنجي به همت دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج در مجتمع امام خميني(ره) اين واحد دانشگاهي برپا شد.
شاهين فكور رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج و دبير همايش گفت: 410مقاله از سراسر جهان به دبيرخانه همايش رسيد كه پس از داوري و بررسي 350مقاله براي ثبت نام مورد پذيرش قرار گرفت. وي گفت: در نهايت 270نفر با ثبت نام خود حضورشان را در اولين همايش رسميت بخشيدند. رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج اضافه كرد 120نفر با مقاله و باقي به عنوان پوستر در اين همايش حضور داشتند.


كوتاه از هفته دولت

كلنگ زني چند طرح عمراني
خرمدره- خبرنگار كيهان: با حضور عباسي معاون برنامه ريزي استانداري زنجان و مسئولان محلي 7 طرح عمراني و خدماتي در سطح شهرستان خرمدره كلنگ زني يا افتتاح شد. اين طرح ها شامل: كلنگ زني مجتمع آبرساني به روستاهاي ويستان بالا و پايين با اعتباري بالغ بر 750 ميليون تومان، كلنگ زني طرح آبياري تحت فشار 85 هكتار از اراضي مجتمع كشت و صنعت خرمدره با اعتباري بالغ بر 450 ميليون تومان، كلنگ زني مدرسه 12 كلاسه آزادي در زميني به مساحت 3 هزار مترمربع با اعتباري بالغ بر 700 ميليون تومان، افتتاح فاز اول مجتمع پرورش قارچ سپيدخرم با اعتبار اوليه 400 ميليون تومان، پروژه گازرساني به روستاي اردجين و بهره مندي 286 خانوار از نعمت گاز است. همچنين افتتاح كتابخانه عمومي پيام روستاي نصيرآباد با اعتباري بالغ بر 40 ميليون تومان، افتتاح ساختمان دهياري روستاي نصيرآباد با اعتباري بالغ بر 8 ميليون تومان از جمله ديگر طرح هايي بودند كه مورد بهره برداري قرار گرفتند.
115 پروژه در بخش كشاورزي
گرگان- خبرنگار كيهان: به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، تعداد 115 پروژه در بخش هاي آب و خاك و تامين آب كشاورزي با اعتباري بالغ بر 54963 ميليون ريال در استان گلستان افتتاح شد.
«سيدنصير سيدمحمدي» رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان گفت: از اين مجموع تعداد 32 پروژه عمراني در بخش هاي احداث آببندان، عمليات اصلاح و نوسازي خاك، تسطيح اراضي، زهكشي، شورزدايي، يكپارچه سازي اراضي كشاورزي، احداث و مرمت جاده هاي دسترسي به مزارع، احداث كانال هاي آبرساني و انتقال آب و لوله اجرا شده است.
سيدنصير سيدمحمدي افزود: مابقي پروژه ها به تعداد 83 پروژه در زير بخش هاي تامين آب زراعي- افزايش راندمان آبياري با استقرار سيستم هاي آبياري تحت فشار به صورت باراني و قطره اي در مزارع كشاورزي و باغي و بهسازي قنوات و عمليات ضدفرسايش خاك به بهره برداري رسيده است.
گازرساني به واحدهاي صنعتي
مديرعامل شركت گاز گلستان درخصوص اجراي 22 پروژه گازرساني گفت: از اين ميزان، تعداد 17 پروژه مربوط به گازرساني به واحد هاي صنعتي و يك پروژه مربوط به گازرساني به جايگاه CNG و نيز تعداد 4 پروژه روستايي بوده كه 3 مورد آن شامل روستاهاي بالو، آلوفن و بلوچ آباد افتتاح و يك مورد نيز روستاي زيارت بود كه عمليات اجرايي آن آغاز شده است.
«رمضانعلي سنگدويني» اظهار داشت: براي گازرساني به 22 پروژه مذكور بالغ بر 29 ميليارد و 90 ميليون ريال هزينه انجام شد.
عملياتي شدن 51 طرح
شهريار- خبرنگار كيهان: عباس جوهري فرماندار شهريار اظهار داشت به مناسبت گراميداشت هفته دولت 51 پروژه با اعتباري بالغ بر 55 ميليارد تومان در بخش هاي مختلف با اعتبارات ملي و استاني با هدف ايجاد اشتغال و بهبود وضعيت معيشتي مورد بهره برداري قرار گرفت.
توسعه شبكه آب
جاسك- خبرنگار كيهان: طي هفته دولت طرح توسعه شبكه آب شهرستان جاسك با صرف هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 400ميليون ريال به بهره برداري رسيد. در اين هفته 41طرح عمراني به ارزش 86ميليارد و 785ميليون ريال در جاسك مورد بهره برداري قرار گرفت. اين طرح ها در زمينه راه و شهرسازي، انرژي، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان بودند. همچنين طي همين هفته نمايشگاه دستاوردهاي دولت در جاسك برگزار شد.
آبرساني به 48روستا
اهواز- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خوزستان از آبرساني به 48روستاي استان خوزستان در هفته دولت خبرداد. مهندس غلامعلي خليف پور با بيان اينكه اين روستاها در شهرستان هاي اهواز، ايذه، لالي، دزفول، رامشير و مسجدسليمان قرار دارند، افزود: با آبرساني به اين تعداد روستا بيش از 6هزار خانوار روستايي ساكن با جمعيتي بيش از 34هزارنفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند شدند. وي در ادامه گفت: اين تعداد روستا در غالب 9پروژه آبرساني روستايي قراردارند و براي اين پروژه ها اعتباري افزون بر 9ميليارد و 200ميليون تومان هزينه شده است.
كلنگ زني چند طرح
خرمدره- خبرنگاركيهان: افتتاح پايگاه مقاومت بسيج امام خميني برادران و پايگاه مقاومت بسيج زينب كبري(س) خواهران با اعتباري بالغ بر 200ميليون ريال، كلنگ احداث زمين فوتبال روستاي قلعه حسينيه با اعتبار اوليه 320ميليون ريال، كلنگ احداث 10واحد مسكوني مددجويي كميته امداد با يك ميليارد ريال اعتبار در 540متر مربع از جمله طرح هايي بودند كه در هفته دولت عمليات اجرايي آنها شروع شد.
33پروژه گازرساني
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: تعداد 33پروژه گازرساني شهرستان گنبد به صورت متمركز در روستاي بي بي شيروان مورد بهره برداري قرارگرفت. مديرعامل شركت گاز استان گلستان در حاشيه مراسم گازرساني افزود: از مجموع 40روستاي قابل افتتاح هفته دولت تعداد 20روستا اختصاص به شهرستان گنبد دارد كه در اين رابطه تعداد 16هزار و 393 نفر از مردم شريف شهرستان از اين موهبت الهي بهره مند شدند.
رمضانعلي سنگدويني در خصوص ساير پروژه هاي شهرستان گفت: در ساير بخش ها نيز تعداد 13پروژه شامل گازرساني به مسكن مهر، واحدهاي صنعتي و جايگاه سي ان جي افتتاح شده است. وي افزود: در مجموع مي توان گفت براي گازرساني به 33پروژه شهرستان گنبد افزون بر 93 ميليارد و 650ميليون ريال هزينه شده است.
اجراي آبياري تحت فشار
گناباد- خبرنگاركيهان: مدير جهاد كشاورزي گفت: در هفته دولت 9طرح كشاورزي با اعتباري بالغ بر 3ميليارد و 631ميليون تومان به بهره برداري رسيد. وي افزود: اين طرح شامل آبياري تحت فشار، اجراي 50كيلومتر لوله گذاري آب، احداث 10كيلو كانال انتقال آب، ساخت دوباب استخر ذخيره آب كشاورزي هستند. همچنين طي مراسمي از سالن چند منظوره يك دبيرستان نمونه مردمي گناباد بهره برداري شد. اين سالن در زميني به مساحت يك هزار و 400مترمربع و با هزينه اي افزون بر 250 ميليون تومان ساخته شده است.
بهره برداري از سد انحرافي
ساري- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب منطقه اي مازندران گفت: در هفته دولت 8طرح آبرساني در منطقه مازندران به بهره برداري رسيد. دكتر رمضان طهماسبي افزود: اين طرح ها با اعتباري بالغ بر 3ميليارد و 200ميليون ريال مورد بهره برداري قرارگرفتند. وي با بيان اينكه از 8طرح آبرساني يك طرح ملي بوده است اظهار داشت: سد انحرافي شاهبند نكا طرح ملي بود كه توسط اين شركت اجرايي شد و با بهره برداري از آن 5هزار و 900هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان نكا از آب اين سد مشروب مي شوند.
افتتاح مدرسه
رحيم آباد- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور مسئولان و مردم رحيم آباد برگزار شد يك باب مدرسه 6كلاسه در زميني به مساحت 720مترمربع و با هزينه بالغ بر 4ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. اين مدرسه ويژه كودكان استثنايي در رحيم آباد است. همچنين طي يك مراسم جداگانه يك باب دبستان در شهرستان رحيم آباد افتتاح گرديد. اين دبستان 5كلاسه با زيربناي 392 مترمربع و با صرف هزينه 306 ميليون ريال ساخته شده است.


نبود بيمارستان سوانح و سوختگي در بندر امام و ماهشهر

اهواز- خبرنگار كيهان:
18 مجتمع پتروشيمي ماهشهر و بندر امام خميني، يك بيمارستان سوانح و سوختگي در كنار خود ندارند.
نماينده مردم ماهشهر، اميديه و هنديجان در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب در جلسه شوراي اداري استان خوزستان اظهار داشت: با وجود مسئله ريزگردها كه البته از مركز در حال پيگيري است، حق بدي آب و هواي كارمندان خوزستان را كم و يا حذف كردند كه نمايندگان استان در حال پيگيري آن از طريق رئيس جمهور هستند.
حبيب آقاجري افزود: همچنين برخي مناطق شهري استان بدون برخورداري از شرايط لازم از ليست مناطق محروم خارج شده و ماليات آنها به 10درصد رسيده است در حالي كه اين گونه نيست.
اين عضو مجمع نمايندگان استان خوزستان، مشكلات آب آشاميدني و كشاورزي را يكي از مشكلات جدي استان دانست و گفت: مسئولان به دنبال طرح كوثر و غدير هستند اما تقاضا داريم كه اعتبارات لازم با سرعت بيشتر تخصيص يابد، چرا كه بهترين زمين هاي كشاورزي هنديجان به دليل نبود آب به شوره زار تبديل شده است.
آقاجري در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: 18 مجتمع پتروشيمي در شهرهاي ماهشهر و بندر امام خميني وجود دارد كه اين امر احتمال بروز حوادث پرخطر نظير آتش سوزي و سوانح را تا حد زيادي بالا مي برد، اين در حالي است كه در هيچ يك از اين شهرها بيمارستان سوانح و سوختگي وجود ندارد.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: وجود اين مجتمع هاي عظيم، هر چند مزايا و محاسن بسياري دارد كه هيچ كس منكر آن نيست، اما آلودگي دريا و هوا در اين شهرها تبديل به يك مشكل زيست محيطي در منطقه شده است و سازمان حفاظت از محيط زيست در ممانعت از فعاليت صنايع آلوده كننده محيط به وظيفه خود عمل نكرده است.
 


جوايز ويژه به 5 استاد دانشگاه كشور اهدا شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
جوايز ويژه انجمن رياضي ايران به 5 تن از اساتيد دانشگاه هاي صنعتي اصفهان و ولي عصر رفسنجان اهدا شد.
اين جوايز در چهل و سومين كنفرانس رياضي ايران در دانشگاه تبريز به اساتيد اهدا شد كه بر اين اساس جايزه ويژه «پروفسور محسن هشترودي» به محمدرضا كوششي از دانشگاه صنعتي اصفهان، جايزه مهدي بهزاد به «علي رجالي» از همين دانشگاه و جايزه عباس رياضي كرماني به طور مشترك به علي آرمندنژاد، فاطمه اكبرزاده و زهرا محمدي از دانشگاه ولي عصر رفسنجان اهدا شد.
جوايز فوق به ترتيب به مقالات برتر ارائه شده در سمينارهاي دوسالانه هندسه و توپولوژي «بهترين مديريت در رياضي» و «مقالات برتر ارائه شده در كنفرانس هاي سالانه رياضي كشور» اهدا شد.
انجمن رياضي ايران داراي 10 جايزه ويژه است.


احداث 14 مصلا در استان اردبيل

اردبيل-خبرنگاركيهان:
معاون سياسي و امنيتي استاندار اردبيل بر عنايت دولت نهم و دهم به امر مصلي سازي درسطح اين استان تأكيد كرد.
«عباس دست باز» گفت: در 2 سال اخير احداث 14 مصلاها در 9 شهرستان و 5 بخش آغاز شد و تاكنون براي احداث و تكميل آنها 88 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي افزود: امسال نيز 35ميليارد ريال براي ادامه عمليات مصلا درنظر گرفته شده و تمام تلاش ها براين است كه اين پروژه ها در دهه فجر امسال و هفته دولت سال آينده به بهره برداري برسد.
«دست باز» گفت: با احتساب اعتبارات امسال بيش از 123 ميليارد ريال در حوزه مصلا سازي استان سرمايه گذاري شده است.


خرابي جايگاه CNG گرگان (يادداشت خبرنگار)

خرابي جايگاه هاي سوخت CNG شهر گرگان، تبديل به مشكلي بزرگ براي رانندگان اين شهر شده است.
دو جايگاه سوخت CNG واقع در بلوار استرآباد و بلوار جرجان به دليل استفاده از كمپرسورهاي نامناسب از سرويس دهي خارج شده اند و به رغم قول مساعد مسئولين شركت گاز مبني بر تعويض آنها تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است و اين مسئله باعث ايجاد صف هاي طولاني براي سوخت گيري و نارضايتي رانندگان گرگاني شده است.
در همين راستا «ابراهيم كريمي» شهردار گرگان براي رفع مشكل اين دو جايگاه سوخت CNG با معاونت استانداري گلستان مكاتبه كرد.
«ابراهيم كريمي» در اين نامه از «عبدالرضا دادبود» معاونت استانداري گلستان خواست تا نسبت به حل مشكل دو جايگاه CNG بلوار استرآباد و بلوار جرجان دستور پيگيري دهد.
«كريمي» از معاون عمراني استاندار درخواست كرد كه با توجه به اينكه دو جايگاه مذكور با صرف هزينه سنگيني از بيت المال احداث شده، دستور پيگيري را براي حل اين معضل شهري را صادر كند.
طبق گفته شهردار گرگان، اين شهر به لحاظ تعداد جايگاه CNG در حالت تعادل بوده و با تكميل جايگاه بلوار آيت الله كاشاني و احداث 3 مكان معرفي شده توسط شهرداري به لحاظ توزيع مكاني هم شرايط قابل قبولي را خواهد داشت.
در حال حاضر شهر گرگان داراي 6 جايگاه سوخت CNG است كه 4 جايگاه آن توسط شهرداري گرگان احداث شده و 2 جايگاه ديگر متعلق به بخش خصوصي است و طبق وعده-هاي داده شده قرار است به زودي جايگاه سوخت CNG واقع در بلوار آيت الله كاشاني به بهره برداري برسد.
گرگان- خبرنگار كيهان


رشد 64 درصدي زكات فطره بهزيستي استان زنجان

زنجان- خبرنگاركيهان:
زكات فطره جمع آوري شده بهزيستي استان زنجان نسبت به سال گذشته 64 درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان زنجان مديركل بهزيستي استان زنجان ضمن بيان مطلب فوق افزود: امسال مردم خير و نوع دوست زنجان بيش از يك ميليارد و 100 ميليون ريال زكات فطره به مددجويان بهزيستي كمك كردند.
«عباسعلي خلدي» افزود: كل مبلغ جمع آوري شده براي رفع مشكل مددجويان تحت پوشش بهزيستي هزينه شده است.
وي از هزينه كرد فطريه زنجاني ها در امر مسكن، اشتغال، هزينه درمان، جهيزيه و تأمين لوازم خانگي و رفع مشكلات معيشتي مددجويان بهزيستي خبر داد و ابراز داشت: كمك يك ميليارد و 100 ميليون ريالي مردم زنجان توانست بسياري از مشكلات مددجويان بهزيستي را رفع كند.


ساخت سامانه تشخيص خواب آلودگي راننده در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان به همراه دو دانشجوي تحصيلات تكميلي موفق به ابداع سيستم تشخيص خواب آلودگي راننده شد.
سيستم تشخيص خواب آلودگي راننده توسط سيداميرحسن منجمي، عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان و محسن سرداري زارچي و سيدمهران پسته اي از دانشجويان تحصيلات تكميلي گروه مهندسي كامپيوتر دانشگاه و اعضاي گروه پژوهشي پردازش كاربردي تصوير و سيگنال دانشكده مهندسي، طي يك روال تحقيقاتي چندساله تكميل شده است.
براساس اين گزارش، از آن جايي كه درصد قابل ملاحظه اي از تصادفات رانندگي به خصوص در جاده هاي بين شهري ناشي از خواب آلودگي رانندگان است، براي اجتناب از وقوع اين دسته حوادث ناخوشايند رانندگي، اين سيستم هوشمند نظارتي در دانشگاه اصفهان ابداع شده است كه به كمك تكنيك هاي پردازش تصوير و هوش مصنوعي، راننده را به صورت پيوسته رصد كرده و در صورت تشخيص خواب آلودگي با ارسال آلارمي به راننده هشدار مي دهد.
برپايه اين گزارش، كارايي، شرايط عملياتي و دقت اين سيستم درحد مطلوب بوده و در 95 درصد از موارد خواب آلوده بودن راننده را به طور صحيح به وي هشدار مي دهد.
درحال حاضر مسئولان پژوهشي دانشگاه اصفهان با وزارت صنايع و كارخانه هاي بزرگ خودروسازي كشور وارد مذاكره شده اند تا بتوانند با نصب اين سيستم بر روي خودروهاي داخلي گامي در جهت ارتقاء ايمني و كيفيت محصولات صنعت خودروسازي بردارند.


اعتراض به تضييع حقوق فرزندان شهدا و جانبازان در خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
جمعي از فرزندان شاهد و ايثارگر خوزستاني نسبت به عدم رعايت قانون استخدام افراد بومي توسط بنيادشهيد در معرفي به شركت نفت اعتراض كردند.
جمعي از ايثارگران ضمن تماس با دفتر سرپرستي كيهان خوزستان اعلام كردند اخيرا 170نفر از فرزندان شاهد و ايثارگر واجدشرايط استخدام از طريق بنيادشهيد خوزستان به بنياد مركز براي استخدام در شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب معرفي شدند اما بنياد شهيد و ايثارگران كشور بدون توجه به رعايت قانون كه مقدركرده صددرصد استخدام دستگاه هاي اجرايي مختص افراد بومي است متأسفانه جمع كثيري از آنها را از ليست حذف و افراد غيربومي را جايگزين كرده است.
اين افراد اعلام كردند، درشرايطي كه بيكاري در خوزستان بيداد مي كند و معمولا افراد غيربومي مدتي پس از سكونت در خوزستان به دليل گرماي طاقت فرسا و بدي آب و هوا درخواست انتقال مي كنند، آيا انصاف است كه حق مسلم فرزندان ما ناديده گرفته شده و حقوقمان پايمال شود؟
به گزارش خبرنگار ما، خانواده هاي شاهد و ايثارگر در ادامه با استناد به بخشنامه دبيرخانه شوراهاي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور مورخه 24/12/89 اعلام داشتند، انتظار ما از مسئولان ذي ربط اين است كه به قانون احترام بگذارند و اجازه ندهند حق كسي ضايع شود و از هرگونه اقدام نسنجيده كه زمينه نارضايتي مردم را فراهم مي كند جداً پرهيز كنند. در اين راستا ما از طريق استانداري خوزستان و مكاتبه با رياست جمهوري مراتب اعتراض خود را اعلام داشته و خواهان احقاق حقوق حقه خود شده ايم.


جوادآباد مظلومترين بخش استان تهران

بخش حاصل خيز جوادآباد با 15 هزار كيلومتر از غرب به حسن آباد قم، از شرق به گرمسار، از شمال به ورامين و از جنوب به كاشان وصل است و اين بخش با توليد هزاران تن صيفي جات، محصولات كشاورزي، گندم، جو، ميوه ، پسته، لبنيات، شترمرغ، گاو، گوسفند، تخم مرغ، شيرو دهها اقلام مورد نياز مردم بيش از 30 درصد نياز استان تهران را تامين مي كند و در چند سال گذشته به عنوان بخش نمونه در توليدات معرفي شده است.
بخش جوادآباد 150 شهيد، قريب 200 جانباز و حدود 2000 ايثارگر و رزمنده جان بر كف تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
اما در اين بخش سازمان هايي هم چون حمل و نقل، تاكسيراني، اتوبوس و ميني بوسراني، اتحاديه ها، بانكها و سازمانهاي مورد نياز مردم با توجه به اهميت شان وجود ندارد.
شهرداري جوادآباد از سال 1375 تأسيس شده و بجز اولين شهردار، 5 شهردار بعدي به خاطر عدم همكاري شوراي اسلامي و اعمال سليقه هاي روزافزون آنها نتوانستند به امور عمراني و زيباسازي و توسعه شهر ادامه دهند و امروز شهر جوادآباد به عنوان شهر ارواح معروف شده است.
اين بخش از استان تهران با مشكلاتي هم چون بيكاري و عدم پاسخگويي مسئولان منطقه به مردم مواجه است و اميدواريم مسئولان استان توجه خاصي به اين منطقه محروم داشته باشند.
جوادآباد ورامين- خبرنگار كيهان


توقف كار ساخت پل باستاني رشت

رشت- خبرنگاركيهان:
به علت كسري بودجه شهرداري رشت كار ساخت پل باستاني شعار اين شهر، نيمه كاره مانده است.
غلامرضا خاكسار عضو شوراي اسلامي شهر رشت با بيان اين مطلب اظهار داشت: ركود در اجراي اين پل ديده مي شود و اين در حالي است كه به مردم وعده داده شده تا بهمن ماه سال جاري از اين تقاطع غيرهمسطح بهره برداري خواهد شد.
وي افزود: بواسطه اجراي اين طرح و همچنين بسته شدن وروديهاي صابرين، روزانه شاهد ترافيك سنگيني در محور شهيد قلي پور تا پيربازار هستيم ضمن اينكه حفاي هاي شركت آب و فاضلاب نيز ترافيك اين محدوده را افزايش داده است.
اين عضو شورا در ادامه گفت: از شهردار رشت خواسته ام گزارش جامعي از وضعيت اجراي اين تقاطع ارائه دهد تا مشخص شود در چه زماني اين پل مورد بهره برداري قرارمي گيرد.


واگذاري واحدهاي تجاري به مددجويان كميته امداد رودسر

رودسر- خبرنگار كيهان:
82 غرفه مجتمع تجاري ولي عصر بخش كلاچاي شهرستان رودسر به سرپرستان خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد اين شهرستان واگذار شد.
اين مطلب را حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور در مراسم افتتاح اين مجتمع تجاري عنوان كرد و گفت: مي كوشيم علاوه بر فراهم كردن زمينه ايجاد نشاط و شادابي خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد، عزت نفس آنها خدشه دار نشود.
وي افزود: بر همين اساس تلاش كميته امداد بر اين امر استوار است كه افراد، هرچه سريعتر به خودكفايي برسند.
وي در ادامه با اشاره به توانمنديهاي خانواده هاي تحت پوشش اين نهاد تصريح كرد: بايد از استعدادهاي اين افراد در جهت رسيدن به استقلال و خودكفايي به بهترين شكل ممكن استفاده شود.
اين مجتمع تجاري با اعتباري بالغ بر 18 ميليارد ريال از طريق وام قرض الحسنه به سرپرستان خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد واگذار شده است كه پس از يكسال تنفس در پرداخت وام، طي مدت 7 سال بازپرداخت خواهد داشت.
 


پايان مطالعات راه آهن گرگان -مشهد

گنبد كاووس - خبرنگاركيهان:
استاندار گلستان گفت: مطالبات راه آهن گرگان- مشهد به پايان رسيده و فاز اول راه آهن گرگان- گنبدكاووس بهره برداري مي شود.
جواد قناعت درجريان بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي دولت كه در گنبدكاووس برپا شد با بيان اين مطلب افزود: بخش هاي مختلف شهرستان گنبدكاووس از توسعه قابل توجهي برخوردار است.
بهره برداري از سد دانشمند، ثبت برج قابوس و اجراي راه آهن را از جمله طرح هاي خوب دولت درحوزه شهرستان گنبدكاووس نام برد و اظهارداشت: نگاه ما به شهرستان گنبدكاووس ويژه بوده زيرا اين شهرستان داراي استعدادهاي خوبي است.
استاندار گلستان درباره الگوي اسلامي ايراني گفت: بايد نشست هاي علمي خوبي در استان صورت گيرد و از نظرات حوزه و دانشگاه در اين زمينه بهره برده شود.
قناعت يادآور شد: تاكنون نشست مشتركي بين دانشگاه ها و علما در اين بخش انجام شده تا ببينيم اين الگو به چه شكلي بايد در استان اجرا شود.
گفتني است نمايشگاه دستاوردهاي دولت با حضور سازمان ها و نهادهاي مختلف در يكصد غرفه برپا شد و شركت كنندگان در آن جديدترين فعاليت هاي خود را درمعرض ديد عموم قرار دادند.


لزوم توسعه دانشكده پرستاري قاين

قاين- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهرستان قاين در مجلس شوراي اسلامي، احداث بيمارستان جديد و توسعه دانشكده پرستاري و مامايي اين شهرستان را خواستار شد.
دكتر «جواد هروي» با اشاره به جمعيت 160 هزار نفري قاينات تامين متخصص زنان، احداث بيمارستان جديد و توسعه دانشكده پرستاري و مامايي را از مهم ترين نيازهاي حوزه بهداشت و درمان شهرستان برشمرد و افزود: اين نيازها بايد با عنايت ويژه و فوري وزير از رديف آرزوهاي مردم محروم قاينات خارج و محقق شود.
نماينده قاينات همچنين با اشاره به وضعيت نابسامان درمانگاه تامين اجتماعي شهرستان و عدم انطباق تجهيزات و امكانات درمانگاه تامين اجتماعي قاين با سرانه بيمه شدگان شهرستان خواستار توسعه، تكميل و تجهيز مراكز تامين اجتماعي شهرستان در شهرهاي قاين، حاجي آباد، خضري و آرين شهر شد.
وي گفت: اين نيازها با توجه به اهميت موضوع بايد با فوريت در دستور كار جدي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي قرار گيرد و مردم محروم شهرستان خواستار عنايت ويژه در رفع مشكلات و نابساماني هاي موجود در اين خصوص هستند.


انتقاد فرماندار آبادان از مجريان طرح فاضلاب

آبادان-خبرنگاركيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه آبادان عملكرد ضعيف مجريان طرح فاضلاب اين شهر را مورد انتقاد قرار داد.
بهرام ايلخاص زاده درجلسه بررسي و پيگيري روند اجراي فاضلاب آبادان كه قرار است از محل اعتبارات مشاركت هاي مردمي (اوراق مشاركت) به انجام برسد، درمحل سراسري اجتماعات فرمانداري اين شهر افزود: مسئولان و مجريان طرح خيلي خيالشان راحت است و متوجه نيستند كه چه كاري را به دست گرفته اند.»
وي با اشاره به بازديد خود از پروژه فاضلاب مناطق مختلف شهري، اظهارداشت: در پروژه فاضلاب منطقه سليچ كه به طور مثال بايد 100نفر مشغول كار بر روي آن باشند تنها 5 نفر مشغول به كار بودند.
ايلخاص زاده با اشاره به اينكه مجريان طرح چند روز پيش گزارش دادند كه در منطقه شطيط طرح را اجرا كرديم گفت: معلوم نيست اين كار را كجا انجام داده اند كه هيچ چيزش معلوم نيست و كسي آن را نديده است، ما كل شطيط را گشتيم اما چيزي نديديم.
معاون استاندار و فرماندار ويژه آبادان در پايان گفت: اجراي درست و به موقع فاضلاب شهري حق مردم است و ما پاي حق مردم مي ايستيم.


تذكر نماينده ميبد به وزير صنعت و معدن

يزد- خبرنگاركيهان:
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزايش نرخ ارز، خواستار حمايت از واحدهاي توليدي دريافت كننده تسهيلات ارزي شد.
«نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي در تذكري به وزير صنعت معدن و تجارت با تأكيد بر اين امر افزود: توليدكنندگاني كه تسهيلات ارزي دريافت كرده و هنوز تمام اقساط را بازپرداخت نكرده اند، در چند ماه گذشته به دليل افزايش نرخ مرجع به شدت آسيب ديده و برخي در معرض ورشكستگي قرارگرفته اند.
حجت الاسلام والمسلمين «سيدجلال يحيي زاده» افزود: افزايش نرخ ارز مرجع اين گروه را به شدت دچار آسيب خواهد كرد كه مقتضي است تدبيري اتخاذ شود تا در تغييرات احتمالي نرخ ارز توسط دولت، اين افراد بيشتر متضرر نشوند و در بازپرداخت اقساط نرخ قبلي براي آنها ملاك قرارگيرد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14