(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 شهریور 1391 - شماره 20295

همزمان با بازگشت خيل مسافران صورت مي گيرد
محدوديت هاي جديد در جاده هاي منتهي به تهران
احمدي مقدم: محدوديت ترافيكي تهران از امروز كاهش مي يابد
حسيني خبر داد
ارسال 20 كاميون كمك تهراني ها براي زلزله زدگان آذري
در ديدار با خانواده هيئت ربوده شده عنوان شد
ابراز تاسف وزير خارجه ليبي از تاخير در آزادي ربوده شدگان ايراني
رويدادهاي خارجي
فروش 2هزار دلاري صنايع دستي در نمايشگاه حاشيه اجلاس
معاون ثبت احوال كشور: براي تغيير نام نيازي به حكم دادگاه نيست
مديركل تعزيرات: توليدكنندهاي لبني برخلاف تفاهمنامه قيمت ها را افزايش داده بودند
تنها كتابخانه منجيل به خاكستر تبديل شد
حوادث كوتاه از كشور
كارخانه توليد فرش طعمه آتش شد
خانه 7 ميلياردي ورثه هري پاتر
انفجار بمب در مونيخ
شاهكار راننده 100 ساله!
اعتراض در عمق 400 متري زمين!
مسلمان شدن يك كشيش در برنامه زنده
توضيح فرماندهي انتظامي اهواز درباره يك خبر


همزمان با بازگشت خيل مسافران صورت مي گيرد

محدوديت هاي جديد در جاده هاي منتهي به تهران

فرمانده پليس راه از آمادگي پليس براي بازگشت مسافران و بكارگيري تمهيدات ويژه خبر داد و گفت: با تخلفات حادثه ساز قاطعانه برخورد مي كنيم.
سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت وگو با مهر گفت: با توجه به تعطيلات پنج روزه تهران و سفر بسياري از هموطنان، بازگشت آنها از سفر آغاز شده است و ماموران با حضور در جاده ها ضمن روانسازي ترافيك، آماده بازگشت مسافران هستند.
به گفته وي، حجم بار ترافيك در جاده هاي منتهي به تهران افزايش يافته است و پيش بيني مي شود از عصر امروز (ديروز) بار ترافيكي در مسيرهاي شمالي كشور نيمه سنگين شود.
فرمانده پليس راه تاكيد كرد: با توجه به حجم ترافيك در جاده چالوس به منظور تخليه بار ترافيكي در اين محور، تردد وسايل نقليه از ساعت 14 تا 24 امروز (ديروز) از ميدان اميركبير كرج تا مرزن آباد ممنوع اعلام شده است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 تا 24 از 15 كيلومتري بالاي مرزن آباد (دزدبن) به سمت كرج نيز به صورت يكطرفه مي باشد.
مهماندار از برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: ماموران پليس راه بدون اغماض با تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غيرمجاز، حركات مارپيچ و حركت در شانه خاكي جاده ها برخورد كرده و خودروهاي متخلف 72 ساعت توقيف مي شوند.
وي از رانندگان خواست با صبر و حوصله بيشتري رانندگي كرده و براي بازگشت حداقل چند برابر روزهاي عادي وقت در نظر بگيرند.
مرگ 5 سرنشين تاكسي
در آتش
سرهنگ رضا سلبي رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور هم در گفت وگو بامهر با اشاره به مهمترين تصادفات چند روز گذشته گفت: شب پنج شنبه تصادف يك دستگاه تاكسي در كيلومتر 31 صفا دشت در شهرري به ماموران گزارش شد. با حضور نيروهاي پليس راه مشخص شد خودروي پيكان با تير برق كنار جاده برخورد كرده و پس از آتش سوزي هر پنج سرنشين آن جان خود را از دست داده اند.


احمدي مقدم: محدوديت ترافيكي تهران از امروز كاهش مي يابد

فرمانده نيروي انتظامي كشور از كاهش محدوديت ترافيكي پايتخت از امروز شنبه خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه دومين روز شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران به خبرنگاران گفت: اجلاس تهران در كمال امنيت برگزار شد و ترافيك اين شهر نيز با همكاري مردم و تلاش ماموران نيروي انتظامي روان و منظم بود.
وي ادامه داد:ما تلاش كرديم كه مشكلي براي مردم به وجود نيايد و برگزاري اجلاس تاثيري بر زندگي عادي مردم نداشته باشد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: برگزاري اين اجلاس يك موفقيت بزرگ براي جمهوري اسلامي محسوب مي شود.
وي همچنين گفت: برخي از هيئت هاي شركت كننده در اين اجلاس از برخي از مكان هاي فرهنگي و تاريخي كشور چه در تهران و چه در برخي از استان ها بازديد مي كنند و اين هيئت ها از فردا (امروز) به كشور خود باز خواهند گشت.
وي همچنين با بيان اين كه محدوديت ترافيكي از فردا (امروز) در تهران كمتر مي شود، بار ديگر تاكيد كرد، ما تلاش كرديم كه كمترين زحمت و محدوديت براي مردم ايجاد شود و تعطيلي تهران نيز در راستاي اين موضوع بود.
احمدي مقدم همچنين در مورد تبليغات منفي رسانه هاي صهيونيستي در ارتباط با امنيت تهران گفت: اين رسانه ها ايجاد شايعه و فضاسازي را در اين شرايط وظيفه خود مي دانند و ما درصدد پاسخگويي به ادعاهاي آنها نبوده ايم: چرا كه پاسخگويي به اين شايعات مي توانست به اين فضاسازي ها دامن بزند.وي افزود: مردم تهران به دليل تعطيلاتي كه در نظر گرفته شده بود مسافرت هايي را داشتند و در خروجي هاي شهر تهران با ترافيك سنگيني روبرو بوديم، اما در حال حاضر بخشي از مسافران در حال بازگشت هستند.
 


حسيني خبر داد

ارسال 20 كاميون كمك تهراني ها براي زلزله زدگان آذري

قائم مقام مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران از ارسال 20 كاميون كمك هاي مردمي تهراني ها براي زلزله زدگان آذربايجان شرقي در اوايل هفته جاري خبر داد.
سيدحسين خادم حسيني در گفت وگو با فارس، با اشاره به ارسال 20 كاميون كمك هاي مردمي تهراني ها براي زلزله زدگان آذربايجان شرقي گفت: اين كمك هاي غيرنقدي شامل مواد خوراكي و همچنين اقلام زيستي از جمله پتو و چادر است.
وي افزود: اين كمك ها اوايل هفته جاري براي آسيب ديدگان زلزله آذربايجان شرقي ارسال مي شود و با همت 12 شعبه جمعيت هلال احمر در سراسر تهران به خصوص در ايام راهپيمايي روز قدس و عيدفطر جمع آوري شده است.
خادم حسيني خاطر نشان كرد: همچنين در ادامه ارسال كمك هاي مردمي به آسيب ديدگان زلزله آذربايجان شرقي، نيروهاي امدادي اين جمعيت نيز براي كمك هاي بيشتر به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.محمود مظفر رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر هم از توزيع 462هزار و 651بسته غذايي بين زلزله زدگان و نصب 53 سرويس بهداشتي با بهره گيري از آب گرم در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي خبر داد.
وي در گفت وگو با فارس با اشاره به خدمات امدادي ارائه شده در زمين لرزه آذربايجان شرقي گفت: تا ساعت 9 صبح روز جمعه 10 شهريور بالغ بر حدود 125 هزار و 280 نفر از زلزله زدگان آذربايجان شرقي با همت امدادگران هلال احمر اسكان اضطراري يافتند.
وي با اشاره به برپايي 26 هزار و 352 چادر امدادي براي اسكان زلزله زدگان آذربايجان شرقي افزود: در اين زمينه 116هزار و 780 ست(بسته) اقلام زيستي نيز بين زلزله زدگان توزيع شده است.
وي خاطر نشان كرد: تاكنون براي زلزله زدگان آذربايجان شرقي نيز 53 سرويس بهداشتي با آب گرم نصب شده است و بين آسيب ديدگان 28 هزار و 281 ست (بسته) بهداشتي نيز توزيع شده است.
نگراني از شيوع بيماري هاي تنفسي
در ميان زلزله زدگان
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت از شيوع بيماري هاي تنفسي در ميان زلزله زدگان آذربايجان شرقي با توجه به سرد شدن هوا خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت محمدمهدي گويا تاكيد كرد: بايد به فكر شرايط اسكان بهتر مردم باشيم و چادرها را به كانكس تبديل كنيم.
تامين وسايل گرمايشي مناسب اهميت زيادي دارد زيرا اين وسايل بايد به گونه اي باشد كه خود باعث آتش سوزي در چادر زلزله زدگان نشود.


در ديدار با خانواده هيئت ربوده شده عنوان شد

ابراز تاسف وزير خارجه ليبي از تاخير در آزادي ربوده شدگان ايراني

وزير امور خارجه ليبي از تاخير در آزادي اعضاي هلال احمر ربوده شده در كشورش ابراز تاسف كرد.
عاشور بن خيال در ديدار با خانواده هاي ربوده شدگان هلال احمر ايران در ليبي گفت: بنده بسيار متاسفم كه در چنين شرايطي به ايران آمده ام و خيلي مايل بودم خبر بيشتري از وضعيت افراد ربوده شده بياورم.
وي افزود: متاسفانه يك گروه نظامي نامشخص باعث ربوده شدن اعضاي جمعيت هلال احمر ايران شدند و ما هنوز نتوانسته ايم ارتباط زيادي با آنان برقرار كنيم.
بن خيال در پاسخ به سوالي تصريح كرد: در رابطه با داشتن اطلاعات از ربوده شدگان اين تصور نشود كه ما دولت مستقل و كاملي داريم بلكه دولت ليبي يك وضعيت انتقالي دارد و تمام اطلاعات را ما به صورت موثق دريافت نمي كنيم و از كانال هاي مختلف اين اطلاعات به دستمان مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: براساس آخرين اطلاعات، مطمئن هستيم افراد ربوده شده در شرايط مناسبي هستند و ما براي آزادي اين افراد بسيار خوشبين هستيم.
موضوع را حتما
پيگيري مي كنيم
وزير امور خارجه ليبي در ديدار با رئيس جمعيت هلال احمر كشورمان هم تاكيد كرد: از طريق منابعي اطلاع داريم كه هيئت ربوده شده هلال احمر ايران در بنغازي در سلامت كامل به سر مي برند و رفتار خوبي با آن ها مي شود.
وي اضافه كرد: از هلال احمر و دولت ايران به خاطر درك شرايط موجود تشكر مي كنم، ما آرام نمي نشينيم و با تلاش و حساسيت فراوان اين موضوع را پيگيري مي كنيم.
وزير امور خارجه ليبي كه براي شركت در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها به تهران سفر كرده است، با بيان اينكه موضوع ربوده شدن هيئت هفت نفره جمعيت هلال احمر ايران در ليبي حجم قابل توجهي از سفرم به ايران را تشكيل مي دهد افزود: من خوشبين هستم كه در روزهاي آتي اخبار خوبي در اين خصوص به دست آوريم.
رئيس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران هم در اين ديدار با يادآوري خدمات بشردوستانه اين جمعيت به مردم ليبي در جريان حوادث انقلاب ليبي، تصريح كرد: ما پذيراي حدود 150 نفر از مجروحان ليبيايي در تهران بوديم، پنج محموله بشردوستانه به ليبي ارسال كرديم، اردوگاهي را مركب از تجهيزات پزشكي و نيازهاي زيستي براي مداوا و كمك رساني به مردم نيازمند و مهاجر ليبي در مرز اين كشور و تونس برقرار كرديم، متخصصان ما مدت دو ماه در بنغازي آموزش هاي توانبخشي را به نيروهاي ليبيايي ارائه كردند و در آخر جمعي از مديران و معاونان جمعيت هلال احمر ايران براي گسترش همكاري ها عازم ليبي شدند كه خبر ربوده شدنشان به ما رسيد.
ابوالحسن فقيه افزود: با وجود اينكه يك ماه از ربوده شدن آنها مي گذرد فقط مي شنويم كه در سلامت هستند اما هيچ شواهدي در اين باره وجود ندارد، مبناي خبر را نمي دانيم و نمي دانيم كه آيا با گروگانگيران ارتباطي برقرار شده است يا خير؟
رئيس جمعيت هلال احمر با طرح پرسشي ادامه داد: گفته مي شود كه گروگانگيران از انقلابيون هستند و جاي شگفتي دارد كه چرا دولت انقلابي ليبي و ما كه به انقلابيون كمك كرده ايم دچار اين وضعيت شده ايم؟


رويدادهاي خارجي

آخرين خبرها از طوفان آيزاك
اگرچه طي دو روز گذشته از شدت طوفان آيزاك كاسته شده، اما اين طوفان با تبديل به بادهاي استوايي سهمگين و وزش باران، ايالت هاي لوئيزانا و نيواورلئان را در نورديده است.
به گزارش ايسنا، از «يواس اي تودي» اين طوفان با به جا گذاشتن خسارت هاي زياد در حال حركت به نواحي شمالي است. با اين حال ساكنان لوئيزانا- مي سي سي پي و آلاباما كه اخطارهاي امنيتي را جدي نگرفته بودند در شرايط بدي قرار دارند و شب ها را در تاريكي سپري مي كنند. همچنين با مسدود شدن جاده ها نيروهاي امنيتي نتوانستند به كمك حادثه ديدگان بشتابند.
مسئولان حوادث غيرمترقبه اين منطقه تصريح كردند تا زماني كه طوفان به طور كامل فروكش نكند، نمي توانند برق منطقه را وصل كنند. همچنين امكان ارسال موادغذايي و اوليه نيز تا زمان فروكش پيدا نكردن، وجود ندارد.در همين حال صليب سرخ از فرستادن نيروهايش به منطقه خبر داد و گفت: تاكنون 5هزار نفر از مردم حادثه ديده در چادرهاي موقت اسكان يافتند.
در اين حال پليس نيواورلئان اقدام به دستگيري افرادي نموده كه در حال سرقت و سوءاستفاده از شرايط موجود بودند. همچنين آتش نشاني نيواورلئان اعلام كرده است كه در 12 ساعت اخير 4 آتش بزرگ را مهار كرده است.
با ادامه حركت طوفان به سمت شمالي مسئولان امنيتي از مردم خواستند منازلشان را ترك كنند، اگرچه هنوز اين مناطق به طور كامل خالي از سكنه نشده اند. مردم به دليل ترس سرقت اموالشان ترجيح مي دهند منازلشان را ترك نكنند.
گفتني است، هنوز از خسارات به جا مانده از اين حادثه خبري منتشر نشده است.


فروش 2هزار دلاري صنايع دستي در نمايشگاه حاشيه اجلاس

درآمد حاصل از فروش صنايع دستي در نمايشگاه «صنايع دستي و گردشگري حاشيه شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد» نزديك به دوهزار دلار بوده است.
مدير روابط عمومي اتحاديه صنايع دستي كشور به مهر گفت: از ششم شهريورماه همزمان با برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها تاكنون نزديك به دوهزار دلار صنايع دستي فروخته شد. همچنين ميزان فروش ريالي خريد صنايع دستي مردم ايران از اين نمايشگاه نيز يك ميليون و 900 هزار تومان اعلام گرديد.
مصطفي خوشابي ادامه داد: مهماناني از كشور ليبي، هند، مالزي و تانزانيا از نمايشگاه صنايع دستي ديدن كرده اند.
وي با بيان اينكه برخي متخصصان فروش صنايع دستي مسلط به چهار زبان خارجي در اين نمايشگاه حضور داشتند، گفت: آمادگي داريم در صورت درخواست مهمانان تفاهم نامه هايي را براي برپايي نمايشگاه و فروشگاه موقت و فصلي صنايع دستي، دريافت سفارش، ايجاد فضاي پايلوت صنايع دستي در كشورهاي خارجي به امضا برسانيم.
نمايشگاه صنايع دستي حاشيه اجلاس در برج ميلاد برپا شده است و امكان دارد در صورت حضور برخي مهمانان تا روز 15 شهريورماه تمديد شود.


معاون ثبت احوال كشور: براي تغيير نام نيازي به حكم دادگاه نيست

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اجراي دستورالعمل جديد تغيير نام در سال جاري، گفت: از اين پس براي تغيير نام ديگر نيازي براي مراجعه به دادگاه نيست.
محسن كرمي با اشاره به اينكه در گذشته مردم براي تغيير نام به زحمت مي افتادند، گفت: رويه قبلي تغيير نام اين بود كه متقاضيان بايد دادخواست خود را به دادگاه تسليم كرده و با كمك وكيل، در دادگاه از خود دفاع مي كردند.
كرمي با اشاره به تدوين دستورالعمل جديد تغيير نام در ثبت احوال با استفاده از ظرفيت هاي قانوني، گفت: شوراي عالي ثبت احوال نيز اين دستورالعمل را به تصويب رسانده و براساس آن، اختيار تغيير نام و نام خانوادگي به سازمان ثبت احوال داده شده و فرايند رجوع به دادگاه براي تغيير نام كاملا حذف شده است.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال با اشاره به اينكه از ابتداي اجراي اين دستورالعمل جديد در ارديبهشت سال جاري تاكنون، يك هزار و114 مورد درخواست تغيير نام به ثبت احوال رسيده است، گفت: اين درخواست ها در كميته ويژه اي با عنوان «كميته نام» كه در سازمان ثبت احوال تشكيل شده، رسيدگي مي شود و در صورتي كه مغايرتي با دستورالعمل جديد تغيير نام وجود نداشته باشد، با آن موافقت مي شود.
به گفته كرمي، در چهار ماه گذشته 678 درخواست تغيير نام كه براساس دستورالعمل جديد به آن رسيدگي شده، مورد موافقت قرار گرفته است و با 428 درخواست نيز به علت مغايرت با ضوابط دستورالعمل، موافقت نشده است.
وي در ادامه، به برخي ضوابط دستورالعمل جديد تغيير نام اشاره و خاطرنشان كرد: تغيير نام هاي كم اقبال با فراواني كم به نام هاي مناسب با فراواني بيشتر با توجه به آمار پنج سال قبل، الحاق يا اضافه كردن واژه يا نام به اول يا آخر اسامي و يا حذف آن از موارد ذكر شده در دستورالعمل تغيير نام است
.معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال تاكيد كرد: تغيير اسامي خارجي به اسامي غيرايراني ممنوع بوده و اما امكان تغيير اسامي خارجي به نام هاي مناسب ايراني وجود دارد.


مديركل تعزيرات: توليدكنندهاي لبني برخلاف تفاهمنامه قيمت ها را افزايش داده بودند

مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: برخي توليدكنندگان لبنيات در حالي اقدام به افزايش غيرقانوني قيمت ها كردند كه مغاير بر مفاد تفاهم نامه اي بود كه با حضور خودشان تنظيم و امضا شده بود.
يدالله ملكي در گفت وگو با فارس، درباره تخلف برخي توليدكنندگان لبنيات در زمينه افزايش غيرقانوني قيمت ها گفت: در اين زمينه احكامي صادر شده است كه برخي از آنها قطعي شده است و برخي هم كه قطعي نشده در حال رسيدگي در واحد تجديدنظر ديوان عدالت اداري است.
وي با بيان اينكه ما روال قانوني خود را انجام مي دهيم و اين حق محكومان است كه به راي صادره اعتراض كنند گفت: مجموع جريمه هاي نقدي محكومان بيش از 10 ميليارد تومان است.
ملكي ادامه داد: برخي توليدكنندگان لبنيات افزايش قيمت هايي داشتند كه براساس تفاهمنامه نبوده است. در حالي كه اين تفاهمنامه با حضور خودشان تنظيم شده است.
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران تاكيد كرد: با ارجاع پرونده ها از سازمان حمايت و اداره صنعت، معدن و تجارت تهران، شعبه ويژه اي براي رسيدگي به اين تخلفات تشكيل داديم گفت: در كمترين فرصت به اين پرونده ها رسيدگي شد و در آينده نيز با اين نوع تخلفات به شدت برخورد خواهيم كرد.
 


تنها كتابخانه منجيل به خاكستر تبديل شد

رشت-خبرنگار كيهان:
تنها كتابخانه عمومي شهر منجيل طعمه حريق شد.
كتابخانه عمومي شهر منجيل كه پس از زلزله رودبار در سال 1371 ساخته شده بود بر اثر اتصال كابل دچار حريق شد و علي رغم تلاش آتشنشانان شهرهاي منجيل، رودبار و لوشان و بعلت سازه چوبي كتابخانه و گرمي و بادي كه در جريان بود كاملا در آتش سوخت بطوري كه تنها سازه هاي آجري و فلزي اين كتابخانه ها برجا ماند.
مديركل كتابخانه هاي عمومي گيلان گفت: حدود 5ميليارد ريال به اين كتابخانه خسارت وارد شده كه اقدامات لازم به منظور ساخت مجدد آن با همكاري همه مسئولان ذيربط شهرستان رودبار به زودي انجام مي شود.
اسماعيل جانعلي پور با بيان اينكه در اين آتش سوزي تمام 14 هزار كتاب كتابخانه منجيل در آتش سوخته افزود: براي بازسازي كتابخانه اي با اين تجهيزات اكنون بايد بيش از 10ميليارد ريال هزينه شود.


حوادث كوتاه از كشور

باند قماربازي متلاشي شد
رشت- خبرنگار كيهان: در پي گزارش هاي مردمي، ماموران پاسگاه يكي از مناطق آستارا با همكاري پليس امنيت عمومي، با اخذ مجوز قضايي منزل مورد استفاده براي قماربازان را مورد بازرسي قرار داده، و 12 نفر را دستگير كردند.
انهدام باند قاچاقچيان در آق قلا
گرگان- خبرنگار كيهان: پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا در استان گلستان 13 قاچاقچي مواد مخدر را كه اقدام به توزيع مواد مخدر صنعتي در اين شهر مي كردند، دستگير كردند. با دستگيري متهمان و بازرسي محل تجمع آنها 510 گرم ترياك و مقاديري شيشه و حشيش و نيز آلات و ادوات استعمال شيشه كشف و ضبط شد. متهمان ضمن تشكيل پرونده تحويل مقام قضايي شدند.
كشف مواد مخدر با همكاري مردم
جاسك- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي استان هرمزگان گفت: با اشراف اطلاعاتي ماموران و همكاري خوب مردم شهرستان مقدار 895 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف شد.
مواد مخدر در ميان ضايعات خرما
تبريز- خبرنگار كيهان: يك دستگاه كاميون بنز كه حامل بار ضايعات خرما از ايرانشهر به تبريز براي يك كارخانه لواشك سازي بود، در پليس راه تبريز- ميانه توقيف و 50 كيلوگرم مواد مخدر از آن كشف شد.
دستگيري 15 متهم فراري
رشت- خبرنگار كيهان: در اجراي مرحله اول طرح عملياتي دستگير سارقان متواري در سطح استان گيلان، 15 متهم فراري در شهرستان هاي رشت، آستارا، انزلي، رودبار، لنگرود و رضوان شهر دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف 2 كيلوگرم مواد مخدر
در قروه
ايسنا- در عمليات ايست و بازرسي در شهرستان قروه از يك دستگاه خودروي سمند 2 كيلوگرم مواد مخدر شيشه كشف و ضبط شد و راننده خودرو به همراه يك خانم سرنشين توقيف شدند.
سارق حرفه اي
در دام پليس
جزيره كيش- خبرنگار كيهان: يك سارق حرفه اي كه اقدام به سرقت لوازم داخل خودروها مي كرد، در دام ماموران كلانتري 11 جزيره كيش گرفتار شد.
وي به 11 فقره سرقت اعتراف كرد.


كارخانه توليد فرش طعمه آتش شد

كارخانه فرشبافي زرين شهرستان مياندوآب پنجشنبه شب بر اثر اتصال برق يكي از دستگاه هاي فرشبافي به طور كامل در آتش سوخت.
رئيس اداره آتش نشاني مياندوآب روز جمعه به ايرنا گفت: بر اثر اين آتش سوزي تمام فرش ها و مواد اوليه اين كارخانه كه يكي از بزرگترين كارخانه هاي توليد فرش در آذربايجان غربي است به طور كامل در آتش سوخت.
عليرضا دلكشان افزود: در اين آتش سوزي همچنين بخش عظيمي از ساختمان و تجهيزات اين كارخانه و نيز مقادير زيادي از فرش هاي توليدي آن به طور كامل سوخته و از بين رفته است.
وي علت اين حادثه را اتصال برق يكي از دستگاه هاي فرشبافي اين واحد توليدي عنوان كرد.
دلكشان افزود: اكيپ هاي آتش نشان شهر مياندوآب و شهر باروق يك ساعت و نيم تمام براي مهار آتش تلاش كردند تا از گسترش شعله ها به كارخانه هاي همجوار جلوگيري كنند.
وي اضافه كرد: اين آتش سوزي خسارت جاني دربر نداشت و تنها چند كارگر كه سعي در مهار آتش داشتند دچار مسموميت و مصدوميت هاي جزئي شدند.


خانه 7 ميلياردي ورثه هري پاتر

«جي.كي.رولينگ» خالق مجموعه داستان هاي هري پاتر براي دو فرزند خود يك خانه درختي 7 ميليارد ريالي به سبك خانه جادوگران مي سازد.
فارس به نقل از گاردين نوشت: جي .كي. رولينگ نويسنده 46 ساله مجموعه كتاب هاي «هري پاتر» براي «ديويد» و «كنزي» دو فرزند خود خانه اي درختي به سبك خانه جادوگران مدرسه هوگوارت خواهد ساخت.
خانه رولينگ كه در حومه ادينبورگ قرار دارد، بنايي متعلق به قرن هفدهم است. اين اقدام خانم نويسنده موجب نارضايتي برخي همسايگان وي شده كه از روند نوسازي هاي اخير در اين منطقه ناراضي هستند. اما به رغم اين مخالفت ها با تصميم مقامات شوراي شهر ادينبورگ اين خانه درختي ساخته خواهد شد.نقشه مهندسان براي ساخت اين خانه به شوراي شهر تحويل داده شده است كه از سه خانه مخروطي شكل در باغ خانه رولينگ خبر مي دهد. اين خانه ها از چوب درخت سدر ساخته خواهند شد و سقف اين خانه ها به صورت مخروطي است. اين خانه ها از طريق راهروها و پل هاي ساخته شده از طناب به يكديگر متصل مي شوند.هزينه هاي ساخت اين بناي سفارشي كه طرح آن از كتاب هاي جي .كي. رولينگ گرفته شده است نزديك به 250 هزار پوند تخمين زده شده كه برابر با 700 ميليون تومان است.
جي.كي. رولينگ در واپسين سال هاي سده بيستم پا به دنياي نويسندگي گذاشت و با خلق مجموع آثار «هري پاتر» در كمتر از يك دهه، ره صد ساله نويسندگي را پيمود و به يكي از نويسندگان مشهور جهان تبديل شد. مجموعه آثار «هري پاتر» در 7 جلد منتشر شدند و تا به امروز به بيش از 70 زبان دنيا ترجمه شده اند.


انفجار بمب در مونيخ

يك بمب برجاي مانده از جنگ جهاني دوم در مركز شهر مونيخ در آلمان منفجر شد
به گزارش ايسنا، اين بمب 250كيلويي كه پس از 67 سال در مونيخ پيدا شد، همچنان پرقدرت و مهيب بود. يك گروه متخصص پس از 24ساعت تلاش براي خنثي كردن اين بمب، چاره اي جز انفجار كنترل شده آن نيافتند.
به گزارش پايگاه اينترنتي لوكال، رطوبت منطقه و تاخير در عملكرد شيميايي بمب از دلايل ناكامي گروه خنثي كننده اعلام شده است.
در پي انفجار بمب، شيشه هاي تمام خانه هاي اطراف، شكست و به برخي از نزديك ترين ساختمان هاي مسكوني آسيب جدي وارد شد. مقامات مونيخ اعلام كردند كه ساكنان اين خانه ها تا زمان كنترل ويژه ماموران و كسب اطمينان از شرايط ايمني حق بازگشت به منازلشان را ندارند.گفتني است در پي كشف اين بمب توسط كارگران ساختماني، پليس دوشنبه شب منطقه را تا شعاع يك كيلومتري با حدود 2500 سكنه تخليه كرد.


شاهكار راننده 100 ساله!

يك راننده 100 ساله با از دست دادن كنترل خودرو و ورود به حياط مهدكودكي در لوس آنجلس چندين نفر را به بيمارستان فرستاد.
به گزارش ايسنا پليس با تاييد اين خبر اعلام كرد راننده 100 سال سن داشته و در پي اين بي دقتي 11 نفر از جمله 9كودك و 2 بزرگسال را زخمي و روانه بيمارستان كرده است.
وي كه در حاشيه خياباني در جنوب لوس آنجلس در رانندگي بود، نتوانست سرعت بالاي خودرو خود را كنترل كند و با برخورد به مهد كودك وارد حياط شد و كودكان را زير گرفت.
اگرچه خود راننده گفته است ترمزماشين كار نكرده است با اين حال شاهدان معتقدند وي به دنبال اقدام تلافي جويانه بود تا از كودكاني كه پشت ماشين او مي دويدند و خود را به ماشين مي زدند زهر چشم بگيرد. گفتني است حال 4 كودك وخيم گزارش شده است.


اعتراض در عمق 400 متري زمين!

يك نفر از 100 معدنچي معترض كه خود را در معدني در «كالياري» ايتاليا محبوس كرده اند، رگ دست خود را در برابر دوربين هاي تلويزيوني زد.
به گزارش خبرگزاري ها حدود 100 نفر از معدنچيان ايتاليايي 6 روز قبل مجهز به صدها كيلو مواد منفجره، با هدف اعمال فشار به دولت اين كشور، با انفجار ورودي يك معدن، خود را در عمق حدود 400 متري زمين حبس كردند.
اين معدنچيان اين اقدام را چند شب گذشته انجام داده و به وسيله 350 كيلوگرم مواد منفجره، خود را در يك معدن «كربو سيليس» در غرب شهر «كالياري» حبس كردند. يكي از اين افراد گفته است كه اين اقدام در آستانه نشست كابينه دولت انجام مي گيرد، تا اين موضوع در اين نشست مورد بحث قرار بگيرد.
يكي از معدنچيان معترض گفت: «700 فرصت شغلي در ساردنيا حذف شده است اما اجازه نخواهيم داد اين روند ادامه يابد.»
معدنچيان 400 تن مواد منفجره در يكي از دالانهاي معدن كار گذاشته اند و تنها در صورتي كه دولت با طرح حفظ معدن موافقت كند محل را ترك خواهند كرد.
دولت ماريو مونتي مي گويد طرح پيشنهادي معدنچيان عملي نيست زيرا بيش از 250 ميليون يورو هزينه مي برد.


مسلمان شدن يك كشيش در برنامه زنده

در يكي از برنامه هاي شبكه ماهواره اي كويتي به نام «رمضان تي وي» كشيشي كه به عنوان مهمان دعوت شده بود، مسلمان شد.
مشرق به نقل از شفقنا نوشت: مجري برنامه تلويزيوني ابتدا در مورد برخي مباحث و اعتقادات اسلامي از جمله اينكه «آيا ايمان داريد خداوند يكتا است؟» و «عيسي(ع) مخلوق خداوند و پيامبر اكرم(ص) بنده و پيامبر خداست؟» سوال كرد و كشيش در پاسخ تمام پرسش ها با كلمه «بله» جواب داد.
كشيش در ادامه تاكيد كرد: من هر روز نسخه اي از قرآن كريم از كتابخانه به امانت مي گيرم و همان نسخه مرا تشويق كرد كه در مورد اسلام اطلاعات زيادي به دست آورم.
بر اساس گزارش پايگاه روزنامه نورت، زماني كه كشيش گفت: من به ملائكه، روز قيامت، بهشت و جهنم نيز ايمان دارم، مجري برنامه از وي پرسيد: «آيا دوست داري اسلام را به عنوان دين بپذيري؟ و شهادتين را به تو آموزش دهم؟» كشيش از چنين خواسته اي استقبال كرد و اسلام آوردن خود را در اين برنامه پخش زنده اعلام كرد.


توضيح فرماندهي انتظامي اهواز درباره يك خبر

اهواز-خبرنگاركيهان:
در پي درج مطلبي با عنوان «تصويري كه از اهواز حذف نمي شود» در روزنامه كيهان مورخه 24/4/91 در صفحه 15 معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان جوابيه اي در اين خصوص صادر كرد كه در آن آمده است: با بررسي هاي به عمل آمده و برابر اعلام راهور اهواز هيچ خودروي فرسوده و رها شده اي با مشخصات مندرج در آن روزنامه در منطقه زيباشهر، خيابان شهيد خواجه نژاد رويت نشده است، پس در اجراي امريه، سردار فرمانده محترم انتظامي استان به جهت جمع آوري ساير خودروهاي فرسوده احتمالي كه در سطح معابر و خيابان هاي كلانشهر اهواز رها شده اند با معاونت محترم حمل و نقل و ترافيك شهرداري اهواز مكاتباتي صورت گرفته است.
لازم به ذكر است كه به فاصله اندكي پس از درج و انتشار مطلب و عكس مذكور در روزنامه كيهان، اهالي منطقه در تماس با خبرنگار ما اعلام كردند كه خودروي اسقاطي مزاحم از سطح محله جمع آوري شده، اما اينكه اين اقدام توسط چه شخص يا ارگاني صورت گرفته معلوم نيست.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14