(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 شهریور 1391 - شماره 20301

حديث دشت عشق
افشارزاده: انتخابات به تعويق نمي افتد
فدراسيون هاي مساله دار در انتخابات كميته ملي المپيك حق راي ندارند
پيروزي شيرين تيم ملي واليبال ايران برابر ژاپن
يك گام تا ليگ جهاني
اخبار كوتاه از فوتبال
ناهماهنگي مشكل اصلي تيم ملي فوتبال
اخبار پارالمپيك 2012 لندن


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «هادي سمايي» شفا يافته امام حسين(ع)
بسيجي شهيد «هادي سمايي» تيرماه سال 45، در شهرستان گناباد ديده به جهان گشود، وي دومين فرزند خانواده بود. در يك سالگي به علت مبتلا شدن به بيماري سرخك از يك طرف بدن فلج شد و تا شش ماه ادامه داشت. خانواده اش شفايش را از امام حسين(ع) خواستند تا اينكه سيدالشهدا او را شفا داد.
در دوران دبستان مكبري مسجد جامع جديد را بر عهده داشت.
در دوران انقلاب، با وجود سن كم حضوري مستمر در تظاهرات عليه رژيم پهلوي داشت. پس از پيروزي انقلاب، فعاليتش را در پايگاه بسيج محل (حاج آقا مصطفاي فعلي) آغاز نمود. در اموري همچون نگهباني در پايگاه و گشت شبانه شركتي فعال داشت. در فعاليت هاي كتابخانه حجت (عج) و مراسم هيات فاطميه (س) حضور پيدا مي كرد.
هادي قبل از اعزام، در آذرماه سال 60 بعد از گذراندن دوره آموزشي در سيد مرتضاي كاشمر از طريق سپاه رهسپار جبهه شد. به عنوان بسيجي داوطلب مسئوليت خمپاره اندازي را در خط مقدم جبهه بر عهده گرفت.
سرانجام در منطقه پنجوين، عمليات والفجر 4، در دي ماه سال 62 بر اثر جراحات وارده، سبكبالانه به سوي معشوق پرواز كرد و مفقود الاثر گرديد. پيكر پاكش پس از يازده سال در حين تفحص پيدا و در تاريخ 30/11/73، تشييع و در بهشت قاسم گناباد به خاك سپرده شد.


افشارزاده: انتخابات به تعويق نمي افتد

فدراسيون هاي مساله دار در انتخابات كميته ملي المپيك حق راي ندارند

بهرام افشارزاده مي گويد از حضور در هيات مديره باشگاه استقلال خوشحال است اما در عين حال تاكيد مي كند كه حل مشكلات مالي اين باشگاه از عهده اش خارج است.
عضو جديد هيات مديره باشگاه استقلال با رد برخي شايعات مبني بر اين كه حضور او در هيات مديره اين باشگاه براي خداحافظي از كميته ملي المپيك است، گفت: ماندن يا رفتن من از كميته ملي المپيك به هيچ عنوان به اين موضوع بستگي ندارد. بايد به مسائل پيش رو با ديد فراملي نگاه كنيم، از اين رو با توجه به سرمايه گذاري كه ورزش كشور بر روي من انجام داده و تجربياتي كه اندوخته ام وظيفه دارم در هر مسئوليت ورزشي كه بر عهده ام قرار مي گيرد خدمتگزار باشم.
بهرام افشارزاده در ادامه درباره مشكلات مالي باشگاه استقلال گفت: حل مشكلات مالي اين باشگاه از عهده من خارج است و نمي توانم به تنهايي آن را رفع كنم اما با توجه به سوابق و تجربياتي كه دارم در برنامه ريزي بخش ورزش و به ويژه ورزش هايي غير از فوتبال مي توانم براي باشگاه استقلال موثر باشم.
دبير كل كميته ملي المپيك درباره زمان برگزاري مجمع انتخاباتي اين كميته هم گفت: مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك در موعد مقرر يعني حداكثر سه ماه پس از بازي هاي المپيك برگزار مي شود و به تعويق نخواهد افتاد. زمان دقيق برگزاري اين مجمع به زودي در يكصد و چهل و دومين نشست هيات اجرايي اين كميته مشخص مي شود و اميدواريم پيش از برگزاري اين مجمع اساس نامه فدراسيون هاي ورزشي اصلاح شود و مورد تاييد فدراسيون هاي بين المللي قرار بگيرد.
عضو جديد هيات مديره باشگاه استقلال با اشاره به اين كه طبق قانون برگزاري انتخابات فدراسيون هاي ورزشي بر عهده وزارت ورزش و مجامع اين فدراسيون ها است درباره نامه كميته بين المللي المپيك ( IOC ) به اين كميته گفت: در اين نامه به مواردي از جمله ارسال اساس نامه كميته ملي المپيك ايران به IOC، اصلاح اساس نامه فدراسيون ها و تاييد آن از سوي فدراسيون هاي بين المللي و استقلال فدراسيون هاي ورزشي در ايران اشاره شده بود كه تمامي اين موارد را طي نامه اي به وزير ورزش و جوانان اعلام و اساس نامه كميته ملي المپيك را تهيه و به IOC ارسال كرديم.
افشارزاده همچنين درباره نامه اتحاديه بين المللي دوچرخه سواري به فدراسيون دوچرخه سواري ايران گفت: در اين نامه انتخابات اين فدراسيون مورد تاييد قرار نگرفته و از مسئولان فدراسيون كشورمان خواسته شده است كه در نشست سي ويكم شهريور ماه اتحاديه بين المللي دوچرخه سواري در كشور هلند از خود دفاع كنند. فدراسيون هايي كه انتخابات آن ها مورد تاييد فدراسيون بين المللي مربوطه قرار نگيرد در انتخابات كميته ملي المپيك حق راي نخواهند داشت.


پيروزي شيرين تيم ملي واليبال ايران برابر ژاپن

يك گام تا ليگ جهاني

ملي پوشان واليبال ايران با برتري قاطع مقابل ژاپن در يكقدمي حضور در مسابقات ليگ جهاني قرار گرفتند تا روياي واليبال ايران در آستانه تحقق قرار گيرد.
دو پيروزي پي در پي مقابل مصر با نتايج (3 بر صفر) و (3 بر يك) آنهم در قاهره تيم ملي واليبال ايران را به ديدار مقابل ژاپن كشاند تا با كسب امتياز لازم در ديدار مقابل اين تيم جواز حضور در ليگ جهاني را كسب كند.
نخستين ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و ژاپن از ساعت 19 ديروز (جمعه) در سالن 12 هزار نفري آزادي كه جمعه شب بيش از اين تعداد تماشاگر را در دل خود جاي داده بود، برگزار شد.
شاگردان «خوليو ولاسكو» كه حمايت خيل تماشاگران را به دنبال خود داشتند، در اين بازي خيلي زود برتري خود را به تيم ژاپن تحميل كردند و با برتري (25 بر 19) در گيم اول شروعي عالي داشتند. برتري (25 بر 14) كمترين حق ملي پوشان واليبال ايران در گيم دوم بود كه در اين گيم به تيم ژاپن اجازه خودنمايي ندادند.
ژاپني ها گيم سوم را بهتر از دو گيم اول آغاز كردند و از تيم كشورمان پيش افتادند اما فقط تا امتياز 23 برتري از آن اين تيم بود و پس از آن برتري از آن شاگردان خوليو ولاسكو شد. بازگشت به ميدان فوق العاده تيم ايران برتري (25 بر 23) آنها در گيم سوم را به دنبال داشت تا برتري 3 بر صفر در بازي نخست از آن تيم كشورمان شود.
بدين ترتيب تيم ملي واليبال كشورمان با برتري قاطع مقابل ژاپن با پيروزي تنها در يك گيم از بازي فردا(يكشنبه) به ليگ جهاني واليبال صعود مي كنند.


اخبار كوتاه از فوتبال

خانه تكاني درهيئت مديره باشگاه ذوب آهن
چهارعضو هيئت مديره باشگاه ذوب آهن روز پنج شنبه از سمت خود استعفا كردند. دليل اين استعفا نتايج نامطلوب تيم عنوان شده است.مجيد طلايي(رئيس هيات مديره)، منصور يزدي زاده(نايب رئيس)، مسعود داودي و مجيد فيض بخشيان استعفاي خود را به براتي مديرعامل كارخانه ذوب آهن ارايه كردند.گفته مي شود حداكثر تا سه شنبه هفته جاري اعضاي جديد هيئت مديره باشگاه انتخاب و معرفي خواهند شد.تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان اكنون در رده هجدهم جدول است و باشگاه ذوب آهن به دليل مشكلات مالي بخشي از تيم هاي ورزشي خود را منحل كرده است.
خيز مايلي كهن براي پرسپوليسي شدن
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: مايلي كهن خيز برمي دارد كه به پرسپوليس نزديك شود و هر بار هم روي سر ما خراب مي شود اما ما قصد استفاده از او را نداريم. مديرعامل پرسپوليس در مورد اينكه گفته مي شود مايلي كهن به پرسپوليس خواهد آمد، گفت: مايلي كهن خيز برمي دارد كه نزديك شود و هر بار هم روي سر ما خراب مي شود اما ما چنين قصدي نداريم. او مربي متديني است اما چيزهاي ديگر را هم بايد رعايت كند. فقط نمي شود كه متدين بود و كار كرد. بايد مسائل ديگر را هم در نظر گرفت. مايلي كهن بايد يك مقدار آرامش داشته باشد. ما دوست داريم از او استفاده كنيم اما بايد صبورتر باشد.
دعوت از غلامي به جاي پولادي
بازيكن تيم سپاهان اصفهان از سوي كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به تيم ملي دعوت شد. با توجه به درپيش بودن ديدار حساس با تيم ملي لبنان و آسيب ديدگي تني چند از بازيكنان اصلي تيم ملي، همچنين بازگشت پولادي به ايران، كي روش تصميم گرفت يك مهاجم را به تيم دعوت كند. به اين ترتيب غلامي بعدازظهر روز پنج شنبه هفته گذشته ازطريق دبي وارد امان شد و به اردوي تيم ملي پيوست.
علي عسگر از پرسپوليس كنار گذاشته شد
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس، حميد علي عسگري را از اين تيم كنار گذاشت و در اختيار باشگاه قرار داد. پيشنهاد سه باشگاه ليگ برتري به حميد علي عسگري، بازيكن جوان پرسپوليس و اقدام اين بازيكن مبني بر مذاكره با برخي از اين باشگاه ها و عدم بي توجهي او به اين پيشنهادات و همچنين برخي اتفاقات ديگر در تمرينات پرسپوليس، ناراحتي «مانوئل ژوزه» را در برداشت كه سرمربي پرسپوليس تصميم گرفت، حميد علي عسگري را از تيم كنار بگذارد.محمد رويانيان، مديرعامل باشگاه پرسپوليس نيز ضمن اعلام حمايت قاطع از سرمربي تيم، گفت: آقاي مانوئل، حميد علي عسگري را در اختيار باشگاه قرار داده و اين بازيكن تا پايان مدت قراردادش به هيچ تيمي منتقل نخواهد شد و فعلا بايد در تمرينات تيم دوم پرسپوليس شركت كند.علي عسگري قرار است فردا در جلسه كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس شركت كند.
 


ناهماهنگي مشكل اصلي تيم ملي فوتبال

تيم ملي فوتبال كشورمان در ديداري تداركاتي در شرايطي برابر تيم ملي اردن به تساوي رسيد كه باز هم شاگردان كي روش تيم هماهنگي نبودند.
تيم ملي فوتبال كشورمان كه خود را براي ديدار با لبنان آماده مي كند، شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته در ديداري تداركاتي به مصاف تيم ملي فوتبال اردن رفت و در پايان برابر حريف عرب خود به تساوي بدون گل دست پيدا كرد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه ملك عبدالله شهر امان برگزار شد، كارلوس كي روش تيم ملي فوتبال ايران را در هر دو نيمه با تركيبي متفاوت به ميدان فرستاد اما ناهماهنگي همچنان مشكل اصلي اين تيم است. ملي پوشان كشورمان در اين بازي هم نتوانستند نمايش قابل قبولي داشته باشند و همچنان در خط دفاعي و حمله مشكلاتي دارند. تيم ايران تا « تيم» شدن راه زيادي در پيش دارد.
در نيمه نخست ضربه زيباي محمدرضا خلعتبري به تير عمودي اردن برخورد كرد. اين مهمترين فرصت ايران در اين نيمه بود. در نيمه دوم هم مهاجم تيم ملي اردن با استفاده از ضعف خط دفاع و دروازه بان ايران در توپهاي ارسالي ضربه سرزيبايي به سمت دروازه ايران زد و اين توپ هم به تير عمودي ايران برخورد كرد. آنها در اين نيمه با مشاهده ضعف ايران در توپهاي هوايي بر روي ارسال توپهاي هوايي تمركز كردند و در چند صحنه خطرناك ظاهر شدند. اين سومين تساوي پياپي ايران در ماههاي اخير بوده است. تيم ايران خرداد در تهران برابر قطر متوقف شد، سپس در اردوي مجارستان برابر تونس مساوي شد و چهارشنبه شب هم برابر اردن متوقف شد. تيم ملي فوتبال كشورمان خود را براي ديدار با لبنان در هفته چهارم از مرحله چهارم و نهايي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا آماده مي كند. اين بازي روز سه شنبه 21 شهريورماه در بيروت برگزار خواهد شد.


اخبار پارالمپيك 2012 لندن

ديدار تيم ملي واليبال نشسته ايران با بوسني در فينال
ملي پوشان واليبال نشسته كشورمان با برتري مقابل روسيه جواز حضور در ديدار نهايي مسابقات واليبال نشسته بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن را به دست آوردند. در آخرين ديدار از مرحله نيمه نهايي مسابقات واليبال نشسته بازي هاي پارالمپيك لندن تيم هاي واليبال نشسته ايران و روسيه به مصاف هم رفتند. اين بازي كه در سالن واليبال مجموعه ورزشي اكسل شهر لندن برگزار شد در پايان به برتري 3 بر صفر ملي پوشان واليبال نشسته كشورمان با نتايج (25 بر 15)، (25 بر 18) و (25 بر 18) انجاميد تا ايران براي هفتمين بار حضور در ديدار نهايي مسابقات واليبال نشسته پارالمپيك را تجربه كند. بدين ترتيب تيم ملي واليبال نشسته كشورمان عصر امروز در ديدار نهايي مسابقات واليبال نشسته چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك لندن به مصاف بوسني و هرزگوين مي رود. شاگردان هادي رضايي در مرحله گروهي مسابقات تيم بوسني را با نتيجه 3 بر يك شكست داده اند.
ايزديار در مسابقات شنا هفتم شد
شاهين ايزديار در مسابقات شناي 100 متر آزاد كلاس S10 بازي هاي پارالمپيك به عنوان هفتم دست يافت. در ادامه مسابقات روز هشتم از چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك روز پنج شنبه مسابقات شناي 100 متر آزاد كلاس S10 برگزار شد كه طي آن ايزديار در رقابت با شناگران ديگر كشورها با حد نصاب 57 ثانيه و 91 صدم ثانيه در رده هفتم قرار گرفت. شناگر ايران طي روزهاي گذشته در ماده SM10 مختلط انفرادي و ماده 50 متر آزاد كلاس S10 به ترتيب در رده هاي هفتم و پنجم ايستاد و از صعود به مرحله فينال باز ماند.
جذابترين طلاي ايران بر سينه رحمان درخشيد
وزنه بردار سنگين وزن كشورمان در شب پاياني مسابقات وزنه برداري پارالمپيك لندن غوغايي به پا كرد و با ارتقاي چندباره ركورد پارالمپيك ضمن دستيابي به مدال طلاي پارالمپيك چهاردهم، قوي ترين مرد معلول اين بازي ها لقب گرفت. مسابقات وزنه برداري پارالمپيك 2012 لندن چهارشنبه شب با رقابت وزنه برداران در دسته 100+ كيلوگرم به اتمام رسيد. اين رقابت عرصه درخشش جوان ايراني سيامند رحمان بود كه در سالن وزنه برداري اكسل شهر لندن غوغايي به راه انداخت و با ارتقاي ركورد پارالمپيك در دو نوبت قوي ترين مرد معلول جهان لقب گرفت. سيامند رحمان در نخستين حركت خود موفق به مهار وزنه 270 كيلوگرمي شد و با اين حركت ركورد پارالمپيك را بهبود بخشيد. رحمان در دومين حركت به راحتي وزنه 280 كيلوگرمي را مهار كرد و ركورد پارالمپيك را 10 كيلوگرم ديگر ارتقا داد. دلاورمرد اشنويه در سومين حركت خود درخواست وزنه 301 كيلوگرمي كرد تا ركورد جهان را كه متعلق به خودش بود يك كيلوگرم ارتقا دهد. رحمان در حركت سوم وزنه 301 كيلوگرمي را نتوانست مهار كند و با مهار وزنه 280 كيلوگرمي مدال طلاي وزن 100+ كيلوگرم مسابقات وزنه برداري پارالمپيك 2012 لندن را با افتخار به گردن آويخت.
پس از سيامند رحمان كه به راحتي قهرمان شد، «فارس العجيلي» از عراق با مهار وزنه 242 كيلوگرمي به مدال نقره وزن 100+ كيلوگرم مسابقات وزنه برداري پارالمپيك 2012 لندن دست يافت و «بائه چون كئون» از كره جنوبي با پرس وزنه 232 كيلوگرمي به مدال برنز اين وزن رسيد.
رحمان: وزنه بردار كره اي نگذاشت 301 كيلو را بزنم
قويترين مرد معلول جهان رسيدگي به اعتراض وزنه بردار كره اي را مانعي براي موفقيتش در زدن وزنه 301 كيلوگرمي عنوان كرد و گفت: هدف اولم كسب مدال طلا بود كه خوشبختانه به آن رسيدم. سيامند رحمان كه در رقابت هاي فوق سنگين وزنه برداري بازي هاي المپيك موفق شد علاوه بر كسب مدال طلا، ركورد پارالمپيك را دو بار جابه جا كند، پس از برگردن آويختن مدال طلا به خبرنگاران گفت: خدا را شكر مي كنم كه در اولين تجربه حضورم در پارالمپيك موفق به كسب مدال طلا شدم و ركورد را هم ارتقا دادم. وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا نتوانستيد وزنه 301 كيلوگرمي را مهار كنيد گفت: به خاطر اعتراض وزنه بردار كره اي و توقف 10 دقيقه اي كه براي رسيدگي به اعتراض وي صورت گرفت، بدنم سرد شد و نتوانستم اين وزنه را بزنم. البته من در تمرينات 310 كيلوگرم را زده بودم. در لندن هم مي توانستم به راحتي 301 را بزنم اما موفق نشدم و شايد به همين خاطر مربيانم از دست من راضي نباشند! قويترين مرد جهان با بيان اينكه المپيك بعدي ركورد بهتري خواهد زد خاطرنشان كرد: همين مدال طلا برايم يك دنيا ارزش دارد. هدف اصلي من كسب مدال طلا بود كه خدا را شكر با دعاي خير مردم به آن رسيدم. از مربيانم هم تشكر مي كنم كه در اين مدت كمك زيادي به من كردند. سيامند رحمان در پايان گفت: اين مدال متعلق به همه مردم ايران است اما به طور ويژه آن را به مردم آذربايجان و مردم شهرستان اشنويه تقديم مي كنم و اميدوارم در رويدادهاي آينده بتوانم ركوردهاي بهتري را براي ورزش ايران رقم بزنم.
مدال نقره پرتاب نيزه براي سجاد نيك پرست
پرتابگر ايران به مدال نقره پرتاب نيزه مسابقات دووميداني بازي هاي المپيك 2012 لندن در كلاس 13/12F رسيد و هجدهمين مدال را براي كاروان دلوار به ارمغان آورد. مسابقات دووميداني بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن با رقابت پرتاب نيزه مردان در كلاس 13/12F پيگيري شد. در اين مسابقه تيم كشورمان دو نماينده به نام هاي سجاد نيك پرست و سيدعرفان حسيني داشت كه اولي به مدال نقره دست يافت و دومي چهارم شد. در مسابقات پرتاب نيزه مردان كلاس 13/12F بازي هاي پارالمپيك لندن سجاد نيك پرست با حد نصاب 63 متر و 15 سانتيمتر در بين 11 پرتابگر دوم شد و سيدعرفان حسيني نيز با ركورد 57 متر و 94 سانتيمتر به عنوان چهارمي پارالمپيك بسنده كرد. براساس اين گزارش، در اين رقابت «پنگ كاي» از چين با پرتابي به ميزان 64 متر و 38 سانتيمتر به مدال طلا رسيد و مدال برنز از آن «برانيمير بودتيچ» از كرواسي شد كه ركورد 56 متر و 78 سانتيمتر را از آن خود برجاي گذاشته بود.
نوزدهمين مدال كاروان دلوار به سپه وند رسيد
نماينده ايران در رشته پرتاب ديسك، مدال برنز پارالمپيك 2012 را از آن خود كرد. فرزاد سپه وند در مسابقات پرتاب ديسك ماده 44F با پرتاب 58 متر و 39 سانتي متر به مدال برنز رسيد و ششمين مدال برنز كاروان ايران كه به نام كاروان دلوار در اين مسابقات حاضر شده را به ارمغان آورد. در اين بخش نماينده آمريكا با پرتاب 60 متر و 5 سانتيمتر مدال طلا را از آن خود كرد و نماينده بريتانيا با پرتاب 59 متر و يك سانتي متر مدال نقره را بر گردن آويخت.
شكري بيستمين مدال آور ايران
نهمين روز از پارالمپيك 2012 لندن براي كاروان افتخارآفرين دلوار با دستيابي كامران شكري به مدال نقره مسابقات پرتاب نيزه كلاس 42F آغاز شد تا جمع مدال هاي دووميداني كاران كشورمان در اين بازي ها به 11 مدال برسد.
مسابقات دووميداني چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك ديروز با رقابت ورزشكاران در ماده پرتاب نيزه كلاس 42F پيگيري شد.
نماينده كشورمان در اين رقابت كامران شكري بود كه با برجاي گذاشتن حد نصاب 52 متر و 6 سانتيمتر به عنوان دوم و مدال نقره دست يافت. در اين رقابت «يانلونگ فو» از چين با حد نصاب 52 متر و 79 سانتيمتر به مدال طلا دست يافت و مدال برنز نيز به «رونار استينستاد» از نروژ رسيد كه ركورد 48 متر و 90 سانتيمتر را از خود برجاي گذاشت.
ناكامي تيم گلبال از صعود به مرحله نيمه نهايي
ملي پوشان گلبال كشورمان با تحمل شكست مقابل تيم فنلاند از راهيابي به مرحله نيمه نهايي مسابقات گلبال بازي هاي پارالمپيك لندن باز ماندند.
تيم ملي گلبال كشورمان كه به عنوان صدرنشين گروه A مسابقات گلبال بازي هاي پارالمپيك لندن به مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها رسيده بود، براي راهيابي به جمع تيم برتر مسابقات به مصاف تيم فنلاند رفت. ملي پوشان گلبال ايران در اين بازي عملكردي دور از انتظار داشتند و در مصاف با تيم چهارم گروه B مسابقات گلبال بازي هاي پارالمپيك لندن با نتيجه 5 بر يك مغلوب شدند. با اين نتيجه تيم فنلاند به جمع تيم هاي برتر مسابقات گلبال بازي هاي پارالمپيك لندن راه يافت و ملي پوشان گلبال كشورمان از دستيابي به مدال اين رقابت ها بازماندند.
آخرين ديدار تيم فوتبال پنج نفره براي كسب مقام پنجم
تيم فوتبال پنج نفره ايران كه از صعود به مرحله نيمه نهايي بازي هاي پارالمپيك بازماند، در نخستين ديدار براي تعيين رده بندي تيم هاي پنجم تا هشتم اين مسابقات مقابل تركيه پيروز شد. در آغاز روز هشتم بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن، امروز تيم فوتبال پنج نفره ايران در ورزشگاه «ريوربانك آره نا» به مصاف تركيه رفت. اين ديدار در چارچوب تعيين رده بندي تيم هاي پنجم تا هشتم مسابقات فوتبال پنج نفره بازي هاي پارالمپيك برگزار شد كه طي آن تيم ايران با نتيجه يك بر صفر به برتري دست يافت.
رجب پور تنها گل تيم ايران و اين بازي را در دقيقه 9 وارد دروازه تركيه كرد. تيم فوتبال پنج نفره كشورمان آخرين ديدار خود در بازي هاي پارالمپيك لندن را براي كسب مقام پنجم امروز برابر تيم چين انجام مي دهد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14