(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 شهریور 1391 - شماره 20301

شهادت 6 فلسطيني در پي يورش هوايي اسرائيل به غزه
جرج گالووي از محاكمه بوش و بلر حمايت كرد
تاكيد سران روسيه و چين بر تقويت همكاري ها در عرصه بين الملل
مردم سوريه در مراسم تشييع جنازه شهدا
با خون خود از كشور دفاع مي كنيم
محاكمه سيف الاسلام با استرداد جعبه سياه قذافي به تعويق افتاد
عمليات تروريستي مقابل مسجدي در دمشق
سفروزيرخارجه هند به پاكستان
گسترش اعتراض هاي داخلي و خارجي به احكام دادگاه آل خليفه
تظاهركنندگان در شرق عربستان خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند
هزاران پاكستاني عليه جنايات آمريكا به خيابان ها ريختند
پليس و نيروهاي امنيتي يو نان هم به صف معترضان ضددولتي پيوستند
افشاي ديدار حريري و جنبلاط در پاريس براي توطئه چيني عليه دولت لبنان
اعتصاب كاركنان لوفت هانزا به ديگر شهرهاي آلمان كشيده شد
رئيس اتحاديه كارگري انگليس به دولت درباره اعتصاب سراسري هشدار داد
گفت وگوي دبير كل ناتو با رئيس جمهور آذربايجان در باكو


شهادت 6 فلسطيني در پي يورش هوايي اسرائيل به غزه

در پي بمباران هوايي غزه از سوي رژيم صهيونيستي شش نفر شهيد و چندين نفر ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري سما فلسطين، جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به همراه خودروهاي زرهي ارتش اين رژيم همزمان از طريق هوا و زمين مناطق مختلف غزه را هدف حملات موشكي خود قرار دادند كه بر اثر اين يورش وحشيانه دست كم شش نفر شهيد و چندين نفر ديگر مجروح شدند.نيروهاي رژيم اشغالگر قدس اجازه عبور خودروهاي امدادي براي جمع آوري اجساد شهيدان و مجروحان را نمي دادند و منابع پزشكي اعلام كردند به همين دليل ممكن است تعداد شهدا افزايش يابد.بمباران هوايي و زميني غزه در شرايطي صورت مي گيرد كه رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا سرگرم مذاكرات محرمانه در تل آويو است.
 


جرج گالووي از محاكمه بوش و بلر حمايت كرد

يك نماينده پارلمان انگليس از محاكمه «توني بلر» و «جرج بوش» به اتهام ارتكاب جنايات جنگي حمايت كرد.
به گزارش پرس تي وي، «جرج گالووي» از درخواست «درموند توتو» اسقف آفريقاي جنوبي براي محاكه نخست وزير انگليس و رئيس جمهور آمريكا به اتهام حمله به عراق در سال 2003 و ارتكاب جنايات جنگي حمايت كرد.
كشتار غيرنظاميان در عراق، افغانستان و پاكستان از جمله جناياتي است كه بوش و بلر مرتكب شده اند.علاوه بر آن، دو كشور آمريكا و انگليس علاوه بر مشاركت در شكنجه مخالفان رژيم «معمر قذافي» خيلي از مردم ليبي را نيز طي بمباران ها كشته اند.مقامات آمريكا و انگليس همه اين جنايات را تحت پوشش گسترش دموكراسي انجام داده اند كه البته رسانه هاي بزرگي مثل سي ان ان و بي بي سي نيز در اين ميان بي تقصير نيستند. آنها با تبليغات دروغين خود زمينه ساز جنايات مذكور شده اند.


تاكيد سران روسيه و چين بر تقويت همكاري ها در عرصه بين الملل

روساي جمهور چين و روسيه بر تشريك مساعي و همكاري براي حل و فصل مشكلات جهاني و منطقه اي تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه و هوجين تائو رئيس جمهور چين روز جمعه در حاشيه «اجلاس جامعه اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام» در منطقه «ولادي وستوك» با يكديگر ديدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه اي و بين المللي مورد علاقه دو طرف گفت وگو كردند.
براساس اين گزارش، پوتين در اين ديدار خطاب به همتاي چيني خود اظهار داشت: روابط روسيه و چين به سطح بسيار عالي رسيده است و اين موفقيت تا اندازه زيادي با تلاش ها و توجه شما به دست آمده است.رئيس جمهور روسيه در اين ديدار از چين به عنوان شريك مهم و راهبردي روسيه ياد كرد و بر عزم مسكو براي بسط و گسترش همكاري ها با پكن تاكيد كرد.برپايه اين گزارش هوجين تائو رئيس جمهور چين هم با ابراز خرسندي از روند رو به گسترش روابط مسكو- پكن، توسعه روابط با روسيه را اولويت اصلي سياست خارجي كشورش عنوان كرد.
رئيس جمهور چين در اين ديدار خاطرنشان كرد: اطمينان دارم، اجلاس سران جامعه اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام تحت رياست شما (پوتين) و تشريك مساعي ما و سران كشورهاي عضو با موفقيت برگزار خواهد شد.
اين در حالي است كه بيست و چهارمين اجلاس سران جامعه اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام (آپك)، از امروز آغاز و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.همچنين روسيه و چين روابط گسترده و واحدي در چارچوب همكاري هاي منطقه اي و بين المللي داشته و تشريك مساعي آنها باعث شده است تا آمريكا از يكه تازي خود در عرصه سياست جهاني دست بردارد.
در همين حال روزنامه «مردم» ارگان حزب حاكم چين روز جمعه نوشت: براساس گزارش منابع رسانه اي آمريكا، كاخ سفيد به تازگي آزمايش هاي موشكي راهبردي واحد دوم توپخانه چين را تحت نظارت گرفته است.
به نوشته اين روزنامه، چين داراي قابليت بازدارنده هسته اي بسيار قوي است و مي تواند از امنيت ملي خود حراست كند و هر تحولي كه به وجود مي آيد، در جهت توسعه توانايي هاي بازدارندگي و جديدتر كردن تجهيزات هسته اي اين كشور است.


مردم سوريه در مراسم تشييع جنازه شهدا

با خون خود از كشور دفاع مي كنيم

مردم سوريه در مراسم تشييع و خاكسپاري هشت نفر از شهداي نيروهاي مردمي در منطقه زينبيه در استان ريف دمشق تأكيد كردند تا آخرين قطره خون خود از سوريه در برابر تروريست ها دفاع خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در مراسم تشييع شهداي نيروهاي مردمي سوريه در منطقه زينبيه استان ريف دمشق كه روز پنجشنبه صورت گرفت شركت كنندگان اعلام كردند دشمنان بدانند كه نمي توانند با هيچ اقدامي ما را از اين منطقه دور كنند.
مردم سوريه همچنين تأكيد كردند در برابر دشمنان مقاومت مي كنند و از اين مكان مقدس دفاع خواهند كرد.
در اين مراسم علاوه بر همرزمان، فرزندان شهدا در حالي كه لباس نظامي بر تن داشتند بر ادامه راه شهدا تا آخرين قطره خون خود تأكيد كردند.
در جريان درگيري هاي چهارشنبه شب بين نيروهاي مردمي با افراد مسلح در مناطق ببيلا، بيت سحم و عقربا در استان ريف دمشق هشت نفر از آنان شهيد و شماري نيز مجروح شدند.
در جريان اين درگيري ها بيش از 50 نفر از افراد مسلح نيز كشته و ده ها تن ديگر مجروح شدند.
خبرگزاري سانا سوريه نيز از كشف تونل هايي در حومه دمشق خبر داد كه تروريست ها و عناصر مسلح از آن براي تردد و انتقال سلاح استفاده مي كردند، در جريان عمليات ارتش براي كشف اين تونل ها 17 تروريست كشته و تعداد زيادي دستگير شدند.
عمليات ارتش سوريه عليه تروريست ها در محله سيف الدوله در حلب نيز همچنان ادامه دارد و برخي از مناطق اين محله از تروريست ها پاكسازي شده است.
در ميان كشته شدگان شماري از اتباع غيرسوري نيز ديده مي شود. نيروهاي دولتي سوريه همچنين به شورشيان شهرهاي حمص و حماه در غرب اين كشور حمله كردند و شمار زيادي از آنان را از پاي درآوردند. از مخفيگاه اين شورشيان مقادير زيادي سلاح و مهمات كشف شده است. افراد مسلح در منطقه الحوله در حومه حمص به سوي يك خودرو كه اعضاي يك خانواده سوار آن بودند تيراندازي و تمام اعضاي اين خانواده را قتل عام كردند.
اين در حالي است كه روزنامه حريت چاپ تركيه از افزايش شمار جاسوسان سيا و ديپلمات هاي آمريكايي در مرز تركيه با سوريه خبر داد و نوشت ديپلمات هاي آمريكايي سرگرم سازماندهي مخالفان دولت سوريه هستند.
شبكه خبري الجزيره گزارش داد فرانسه و انگليس خواستار تسريع انتقال سياسي قدرت در سوريه هستند و اقداماتي را براي كمك فوري به مخالفان دولت اسد آغاز كرده اند.
يك نماينده پارلمان آلمان نيز با افشاي زواياي پنهان نقش برلين در تشديد جنگ داخلي سوريه با حمايت از مخالفان مسلح در اين كشور تأكيد كرد، دخالت دولت آلمان در بحران سوريه به مراتب عميق تر از آن است كه نشان داده مي شود.
در همين رابطه ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه از تمام كشورهاي غربي خواست در موضع گيري خود درباره بحران سوريه بازنگري كنند. وزير خارجه روسيه هم با انتقاد از برخورد غرب با مسئله سوريه گفت، مسكو با هر نوع تلاش كشورهاي غربي براي دخالت خاجي در اوضاع سوريه به شدت مخالف است و مانع از اتخاذ چنين تصميماتي در شوراي امنيت خواهد شد.
وزارت خارجه سوريه روز پنجشنبه با صدور بيانيه اي اظهارات رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه را در مورد اين كشور شديداً محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است، اردوغان سوريه را به تروريسم متهم مي كند در حالي كه او و دولت متبوعش علناً در سوريه دست به اقدامات تروريستي مي زنند و به گروه هاي مسلح تروريست پناه و آموزش مي دهند و راه نفوذ تروريست ها به سوريه را هموار مي سازند.
تعدادي از جوانان انقلابي يمن نيز در اعتراض به اعزام مزدوران القاعده به سوريه در برابر مقر هيئت وزيران در صنعا پايتخت يمن تظاهرات كردند و نقش قطر و عربستان در تشديد جنگ در سوريه را محكوم كردند.
مردم شهر هاي تركيه در نزديكي مرز سوريه نيز با برگزاري تظاهراتي به دخالت هاي تركيه در امور داخلي سوريه اعتراض كردند. نيروهاي امنيتي تركيه اين تظاهرات را به شدت محكوم كردند.


محاكمه سيف الاسلام با استرداد جعبه سياه قذافي به تعويق افتاد

يك مقام دولت طرابلس گفت، محاكمه «سيف الاسلام» به خاطر استرداد وزير اطلاعات رژيم سابق ليبي به تعويق افتاد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «طه بعره» سخنگوي دفتر دادستاني كل ليبي گفت: انتظار مي رود محاكمه سيف الاسلام اندكي به تاخير بيفتد، زيرا «عبدالله السنوسي» مي تواند اطلاعات تازه اي به ما بدهد كه از آن مي توان در محاكمه سيف الاسلام استفاده كرد.
السنوسي از چهره هاي بدنام رژيم «معمر قذافي» و رئيس دستگاه امنيتي او بود. دولت موريتاني چهارشنبه گذشته السنوسي كه 26 اسفند گذشته دستگير شده بود، را به ليبي تحويل داد. از جمله سؤالاتي كه السنوسي بايد بدان پاسخ بدهد، سرنوشت امام «موسي صدر» است. شوراي انتقالي ليبي رئيس دستگاه اطلاعاتي قذافي را به دست داشتن در فاجعه زندان «بوسليم» طرابلس در سال 1996 متهم مي كند. در آن ماجرا بيش از 1200 زنداني ظرف چند دقيقه به دست نيروهاي قذافي قتل عام شدند. «محمد هميل»، سخنگوي رسمي خانواده هاي قربانيان زندان بوسليم استرداد السنوسي را پيروزي بزرگ براي همه خانواده هاي قربانيان جنايات قذافي پس از چهار دهه دانست و گفت: به زودي دادخواستي را عليه السنوسي در ارتباط با دست داشتن وي در جنايت زندان بوسليم ارائه مي دهيم. «ابراهيم صهد»، عضو كنگره ملي ليبي و از مخالفان سابق اين كشور نيز ضمن ابراز خرسندي و خوشحالي فراوان از استرداد السنوسي به ليبي گفت: دستگاه قضايي ليبي هر چه سريع تر بايد السنوسي را مورد بازجويي قرار دهد و وي را عادلانه محاكمه كند. صهد از دولت كنوني و آتي ليبي خواست جنايتكاران ديگر رژيم سابق را كه در كشتار مردم ليبي دست داشتند و در خارج از كشور به سر مي برند، تحت پيگرد قرار داده و به كشور بازگرداند.
نماينده كنگره ملي ليبي گفت: ليبي امروز با ليبي دوران قذافي متفاوت است، ليبي امروز مي تواند محاكمه عادلانه براي السنوسي و امثال وي ترتيب دهد.
«انور سواني»، رئيس انجمن زندانيان سابق ليبي نيز روز استرداد السنوسي به ليبي را روز شادي براي زندانيان رژيم قذافي توصيف كرد و گفت: اين پيروزي براي خون هايي است كه طي دوران ديكتاتوري قذافي ريخته شده است. وي همچنين اعلام آمادگي كرد كه حاضر است درباره جنايات السنوسي شهادت دهد.
سواني گفت كه خود شاهد كشتار در زندان بوسليم در سال 1996 بوده است و شخص وي به طور عجيبي از اين كشتار نجات مي يابد.
«محمد التومي» عضو ديگر كنگره ملي ليبي نيز تاكيد كرد السنوسي و نيروهايش بر شكنجه شدن وي در زندان نظارت داشتند.


عمليات تروريستي مقابل مسجدي در دمشق

در حمله تروريستي به نمازگزاران مسجدي در دمشق شمار زيادي از شيعيان كشته و زخمي شدند.
تلويزيون سوريه از انفجار تروريستي در مسجد الركنيه در محله ركن الدين دمشق خبر داد.
اين حمله تروريستي روز گذشته زماني رخ داد كه نمازگزاران در حال خروج از مسجد بودند.
منابع امنيتي دمشق اعلام كردند يك فرد تروريست موتورسيكلتي را در خارج از مسجد منفجر كرد كه بر اثر آن تعداد زيادي از نمازگزاران به شهادت رسيدند و تعدادي از آنها نيز در اين حادثه مجروح شدند.
اين منابع به آمار دقيق كشته ها و زخمي ها هنوز اشاره اي نكرده اند ليكن شاهدان حادثه اعلام كردند تعداد تلفات بالا است.


سفروزيرخارجه هند به پاكستان

وزير خارجه هند به منظورايجاد اعتماد در روابط ميان اين كشور وپاكستان براي ديداري سه روزه وارد اسلام آباد شد.
به گزارش فارس ، «اس ام كريشنا» وزير خارجه هند كه براي ديدار سه روزه با مقامات پاكستاني ديروز وارد اسلام آباد شد، قرار است با«حنا رباني» همتاي پاكستاني اش درباره رفع تنش وايجاد فضاي اعتماد ميان دوكشور گفت وگو كند.
كريشنا با بيان اين كه رهبران هند و پاكستان خواستار ايجاد جو اعتماد در روابط دو كشور هستند، افزود: ما متعهد به يافتن راه حل تمامي مشكلاتي هستيم كه روابط مارا تحت الشعاع خود قرارداده است.
رسانه هاي هند از احتمال امضاء توافقنامه اي مبني بر تردد مردم دو كشور بدون اخذ ويزا خبر داده اند.


گسترش اعتراض هاي داخلي و خارجي به احكام دادگاه آل خليفه

سازمان ملل متحد، شخصيت ها و برخي نهادهاي بين المللي با محكوم كردن اقدامات ظالمانه رژيم بحرين در صدور احكام ناعادلانه از آل خليفه خواستند ضمن احترام به حقوق بشر از تبعات انتقام مردم بترسد.
به گزارش خبرگزاري ها، بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد با اذعان به ظالمانه بودن اقدامات آل خليفه نسبت به مردم اين كشور از رژيم حاكم بحرين خواست به حقوق مردم احترام بگذارد و از اعمال خشونت آميز نسبت به آنان و همچنين احكام ناعادلانه درباره فعالان حقوق بشري اجتناب كند.
سازمان ديد بان حقوق بشر نيز با محكوميت اين احكام ظالمانه اعلام كرد مقامات بحرين، فرصت مصالحه و آشتي در كشور را از دست داده اند.
به گزارش مهر، در بيانيه اين سازمان آمده است دولت بحرين تصميم جدي براي اصلاحات يا پاسخ دادن به مطالبات مردم ندارد.
از سوي ديگر وزير خارجه دانمارك، احكام صادره را نااميد كننده توصيف كرد و خواستار آزادي عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشري از زندان هاي رژيم بحرين كه تابعيت دانماركي هم دارد، شد.
سازمان عفو بين الملل، نيز احكام صادره عليه 13 نفر از انقلابيون را شرم آور توصيف و اعلام كرد احكام دادگاه بحريني، ضربه ديگري به عدالت بود و نشان داد مقامات بحريني در راه اصلاحات گام برنمي دارند و شيوه انتقام را در پيش گرفته اند.
دستگاه قضايي آل خليفه اخيرا 20 نفر از فعالان سياسي بحرين را به حبس هاي طويل المدت محكوم كرد.
دادگاه استيناف آل خليفه احكام دادگاه موسوم به سلامت ملي آل خليفه عليه 13 نفر از رهبران انقلابيون را كه برخي به حبس ابد محكوم شده اند تاييد كرده است.
كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتقاد از تاييد حكم زندان 20 فعال بحريني خواستار لغو سريع تر اين احكام از سوي دادگاه آل خليفه شد.
حزب الله لبنان نيز با صدور بيانيه اي اقدام دستگاه قضايي بحرين را در تاييد احكام صادر شده عليه رهبران مخالفان محكوم كرد و خواستار لغو آن شد.
همچنين اهالي القطيف عربستان در طرفداري از انقلاب بحرين و محكوميت احكام دادگاه هاي بحرين عليه فعالان اين كشور تظاهرات كردند.
مردم عربستان در حالي كه پرچم بحرين را با خود حمل مي كردند شعارهايي در حمايت از مردم و انقلاب اين كشور سر مي دادند.
اين در حالي است كه قشرهاي مختلف مردم بحرين نيز با برگزاري تظاهرات گسترده در بيش از 37 شهر و روستا ضمن محكوم كردن احكام ظالمانه اخير دستگاه قضايي آل خليفه بر ضرورت آزادي فوري انقلابيون تاكيد كردند.
در اعتراض به اقدامات نيروهاي امنيتي آل خليفه كه مورد حمايت نظاميان سعودي و ديگر رژيمهاي حاشيه خليج فارس هستند، ائتلاف جوانان چهارده فوريه بحرين دست به فعاليت هاي، مختلفي زد كه طي آن ده ها جوان، چندين خيابان منامه از جمله جاده منتهي به فرودگاه را با لاستيك بستند.
نيروهاي امينتي رژيم بحرين نيز با شليك گلوله و گازهاي سمي و اشك آور به سوي جوانان، به مصدوميت و ايجاد خفگي در شماري از جوانان منجر شد.
منابع پزشكي بحريني اعلام كردند يكي از جوانان پس از شليك گلوله از سوي نيروهاي امنيتي، به شدت مجروح شده است و وضعيت خطرناكي دارد.


تظاهركنندگان در شرق عربستان خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند

ساكنان منطقه القطيف در شرق عربستان با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز، آزادي روحاني مبارز شيعه را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، ساكنان منطقه القطيف روز پنجشنبه در تظاهرات گسترده اي، آزادي فوري بازداشت شدگان سياسي و به ويژه آيت الله «نمر باقر النمر» روحاني شيعه شرق عربستان شدند.
براساس اين گزارش، در اين تظاهرات، معترضان بر ضرورت پايان تبعيض هاي طايفه اي و تحقق برابري و عدالت براي همه شهروندان تاكيد كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، مردم شرق عربستان در ادامه اعتراضات خود، ضمن حمايت از انقلاب مردمي بحرين خروج نيروهاي اشغالگر سعودي از آن كشور را خواستار شدند.
از سوي ديگر، رسانه هاي عربستان سعودي روز جمعه اعلام كردند كه حال عمومي «سعود الفيصل» وزير خارجه اين كشور پس از عمل جراحي روده مساعد است.
رسانه هاي دولتي عربستان بدون اشاره به اينكه شاهزاده سعود الفيصل 72 ساله از چه زماني فعاليت هاي خود را از سر مي گيرد، اعلام كردند كه وي مي بايست از اين پس يك دوره نقاهت را سپري كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سعود الفيصل كه از سال 1975 تاكنون سمت وزارت خارجه عربستان سعودي را برعهده دارد، سوم اوت در بيمارستان با همتايان خود در كشورهاي عرب حوزه خليج فارس كه براي شركت در نشست شوراي همكاري خليج فارس به عربستان رفته بودند ديدار كرد.
اين در حالي است كه گمان نمي رود پس از بهبودي وي عهده دار پست وزارت خارجه شود.


هزاران پاكستاني عليه جنايات آمريكا به خيابان ها ريختند

هزاران پاكستاني با تظاهرات در شمال غرب اين كشور، حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به مناطق قبايلي را محكوم كردند.
به گزارش پرس تي وي، مردم شهر «نوشهره» 50 كيلومتري شمال شرق پيشاور با برگزاري تظاهرات، حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به وزيرستان شمالي و ساير مناطق را محكوم كردند.
معترضان خشمگين با سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي، نسبت به ناتواني اسلام آباد در پايان دادن به اين حملات به شدت انتقاد كردند.
«افتخار احمد» يكي از سازمان دهندگان اين تظاهرات گفت: ما با برپايي تظاهرات مي خواستيم خشم خود را نسبت به حملات آمريكايي ها نشان دهيم.
مقامات واشنگتن چند ماه قبل اين حملات را قانوني دانسته و مدعي بوده اند كه در اين حملات شبه نظاميان طالبان هدف قرار مي گيرند. اين در حالي است كه منابع رسمي پاكستان مي گويند بيشترين قربانيان حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي مردم بي گناه و غيرنظامي هستند.
طي هفت سال گذشته حدود 3000 نفر در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين كشته شده اند كه تنها 170 نفر آنها شبه نظامي بوده اند.
جاسوسي به شيوه آمريكايي ها
به گزارش شبكه العالم، مقامات پاكستاني اعلام كردند، همه كارمندان خارجي كه تحت پوشش «سازمان نجات كودكان» در پاكستان فعاليت مي كرده اند، در حال فعاليت جاسوسي براي آمريكا بوده اند و به همين خاطر، دولت آنها را اخراج كرده است.
اعضاي اين نهاد كه در ظاهر كودكان را واكسينه مي كردند، در ماجراي عمليات «ابيت آباد» كه به قتل اسامه بن لادن انجاميد، نقش داشته اند.«شكيل افريدي» كه مسئول فعاليت هاي جاسوسي اين سازمان در پاكستان بوده، ارديبهشت ماه گذشته دستگير و به اتهام خيانت به 33 سال زندان محكوم شده است.


پليس و نيروهاي امنيتي يو نان هم به صف معترضان ضددولتي پيوستند

بحران شديد اقتصادي در يونان، پليس و نيروهاي امنيتي اين كشور را نيز به خيابان ها كشاند.
نيروهاي پليس يونان نيز در يك حركت نادر به نشانه اعتراض به اوضاع اقتصادي و سياست هاي رياضتي دولت تظاهرات كردند.
براساس تصاوير و گزارش هاي منتشر شده، هزاران نفر از نيروهاي امنيتي آتن در كنار نيروهاي آتش نشاني، كاركنان بنادر و گارد ساحلي اين كشور پس از اين كه شنيدند دور جديد سياست هاي رياضتي حقوقي و مزاياي آنها را نشانه گرفته خشمگين و مقابل ساختمان وزارت اقتصادي اين كشور تجمع كردند.
نيروهاي پليس كه تاكنون كارشان مقابله با تظاهرات ضددولتي بود، اين بار خود در كنار قربانيان رياضت هاي اقتصادي قرار گرفته و خواستار توقف اجراي چنين سياست هايي شدند. برخي نيروهاي پليس نيز براي اين كه اوج ناراحتي و تاثير مخرب چنين رياضت هاي تحميلي را نشان دهند، با انداختن طناب دار بر گردنشان، نارضايتي خود را به نمايش گذاشتند. معترضان سپس با حركت به سمت ساختمان پارلمان از دولت خواستند بيش از اين از حقوق و مزاياي آنها نكاهد.
گروهي از نمايندگان نيروهاي پليس كه با مسئولان دولتي ديدار كرده بودند اعلام كردند دولتمردان در راستاي اجراي سياست هاي تحميلي تروئيكاي اروپا (صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و اتحاديه اروپا) حقوق و مزاياي آنها را به شدت كاهش داده اند اما آنها در ديدار خود گفتند، هرگز اجازه كاهش حتي يك يورو از حقوقشان را نخواهند داد. تظاهركنندگان تهديد كردند به اعتراض ها همچنان ادامه مي دهند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي با انتشار گزارشي در مورد بحران اقتصادي يونان نوشت: دولت يونان با تهيه طرح هايي در صدد كاهش 11 ميليارد و 500 ميليون يورويي هزينه هاي خود است به همين دليل گفته مي شود قصد دارد 28 درصد حقوق و مزاياي نيروهاي امنيتي و پليس را كاهش دهد!
به گفته تظاهركنندگان يوناني دولت اين كشور در دو سال گذشته دستمزد نيروهاي پليس و آتش نشانان را حدود 30 درصد كاهش داده است.
«يوانيس استاموليس» رئيس اتحاديه آتش نشانان يونان نيز در واكنش به سياست هاي رياضتي دولت گفت: «با 700 يورو در ماه نمي توانيم آتش را خاموش كنيم.»
از اتريش نيز خبر مي رسد، بحران اقتصادي چهره هاي سياسي اين كشور و احزاب سياسي را به سمت شعارهاي خاص براي كسب راي واداشته است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره نوشت: چهره هاي سياسي براي جلب توجه مردم و كسب راي اعلام مي كنند در صورت پيروزي كشور را از منطقه يورو خارج مي كنند!
اين شعارها كه براي انتخابات شوراي ملي سال آينده صورت مي گيرد نشان مي دهد خروج از منطقه پولي يورو مي تواند يكي از خواسته هاي مهم مردم اين كشور باشد.


افشاي ديدار حريري و جنبلاط در پاريس براي توطئه چيني عليه دولت لبنان

رسانه هاي لبناني با اشاره به ديدار اخير سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل و وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست ترقي خواه در پاريس يكي از مهم ترين نتايج اين ملاقات را ايجاد توطئه عليه دولت لبنان دانستند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه السفير، منابع آگاه از ديدار سعدالدين حريري و وليد جنبلاط در پاريس پرده برداشتند و تاكيد كردند كه اين ملاقات در رابطه با ايجاد توطئه اي جديد عليه دولت لبنان و احتمالا كودتا عليه دولت نجيب ميقاتي صورت گرفته است.
به گفته اين منابع محل ملاقات در فرانسه و افراد ملاقات كننده كه از رهبران اصلي 14 مارس هستند نشان مي دهد كه توطئه اي جديد عليه نجيب ميقاتي كه هم پيمان حزب الله است صورت مي گيرد.
هرچند كه وليد جنبلاط ديدارش با حريري در راستاي كودتا عليه دولت لبنان را نپذيرفته و اعلام كرده اين ملاقات فرصتي براي ديدار با دوستي بود كه مدت ها وي را نديده بود.
از سوي ديگر رسانه هاي لبناني در گزارشي اعلام كردند: با بررسي پرونده هاي مالي دولت لبنان در سال هاي گذشته حريري و فواد سينيوره نخست وزير سابق متهمان اصلي اختلاس 16 ميليارد دلاري از بيت المال در اين كشور هستند.
روزنامه الديار لبنان در گزارشي اعلام كرد: بررسي پرونده مالي دولت لبنان در سال هاي اخير نشان مي دهد كه حريري و فواد سينيوره 16 ميليارد دلار از بيت المال و بودجه هاي دولتي اختلاس كرده اند.
در گزارش مفصلي كه از سوي اين روزنامه منتشر شده و در ديگر رسانه هاي لبناني از جمله النشره بازتاب داشته آمده است: طي سالهاي 2005 تا 2009 (سال هاي نخست وزيري حريري) اقداماتي نامشروع و برخلاف قانون اساسي انجام شده كه حريري و سينيوره متهمان اصلي نقش آفريني در آن هستند.
 


اعتصاب كاركنان لوفت هانزا به ديگر شهرهاي آلمان كشيده شد

دور تازه اعتصاب كاركنان شركت هواپيمايي لوفت هانزاي آلمان در شهرهاي مختلف اين كشور آغاز شد.
كاركنان شركت هواپيمايي لوفت هانزاي آلمان در فرانكفورت، برلين، هامبورگ و مونيخ، اشتوتگارت و دوسلدورف روز گذشته دور تازه اعتصاب خود را به نشانه اعتراض به كمي حقوق و دستمزد و نبود امنيت شغلي آغاز كردند.
گفته مي شود اين اعتصاب 24 ساعته بيش از نيمي از پروازهاي اين شركت بزرگ هواپيمايي اروپا را لغو و در پرواز بيش از يكصد هزار مسافر اختلال ايجاد كرده است. آنطور كه روزنامه آلماني «زود دويچه» نوشته، يكي از سخنگويان اتحاديه كاري «يو اف او» ديروز همزمان با برپايي اين اعتصاب پيش بيني كرد از 1800 پرواز اين شركت 1200 پرواز لغو شود. يادآور مي شود اين شركت بزرگ هواپيمايي كه تاكنون با درخواست افزايش 5 درصدي حقوق و همچنين حذف قراردادهاي موقت اعتصابيون موافقت نكرده طي روزهاي گذشته ميليون ها دلار به خاطر برگزاري پي درپي اين اعتصاب ها متضرر شده است.
اين اعتصابها تاكنون باعث سرگرداني هزاران مسافر نيز شده است. اين شركت به رغم انجام گفت وگوهاي طولاني با نمايندگان اعتصابيون اعلام كرده حاضر به تغيير قراردادهاي موقت به دائمي نيست اما حاضر است حقوق آنها را 5/3 درصد افزايش دهد.
شركت هواپيمايي لوفت هانزا به طور عادي روزانه 1800 پرواز به سراسر جهان انجام مي دهد.


رئيس اتحاديه كارگري انگليس به دولت درباره اعتصاب سراسري هشدار داد

رئيس بزرگترين اتحاديه كارگري انگليس با اعلام اينكه اين كشور به سمت فقر پيش مي رود، احتمال برگزاري اعتصاب سراسري ضددولتي را «جدي» دانست.
خبرگزاري فارس به نقل از شبكه «اسكاي نيوز» نوشت، «لن مك كلاسكي»، رهبر اصلي اتحاديه «يونيت» بزرگترين اتحاديه كارگري انگليس تصريح كرد مردم اين كشور از كاهش حقوق و دستمزد و مستمري هاي خود خشمگين هستند و دولت با سياست هاي اقتصادي كه در پيش گرفته شرايط را براي برگزاري يك اعتصاب سراسري فراهم كرده است. وي با اعلام اينكه «واقعا احتمال برپايي اين اعتصاب ها بالاست» زمان برگزاري آن را پيش از پايان سال جاري عنوان كرد.
به گفته «كلاسكي»، اين اعتصاب ها ادامه حركت اعتراضي نوامبر گذشته خواهد بود كه طي آن كاركنان دولتي در اعتراض به اصلاحات انجام گرفته در بخش مستمري بازنشستگان به طور هماهنگ دست از كار كشيدند.
وي دليل اين هشدار خود را «لاينحل ماندن مسئله مستمري بازنشستگان كاركنان بخش سلامت، آموزش و خدمات شهري» عنوان كرد.


گفت وگوي دبير كل ناتو با رئيس جمهور آذربايجان در باكو

دبير كل پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در چارچوب سفر دوره اي به قفقاز با رئيس جمهور آذربايجان در باكو ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، «اندرس فوگ راسموسن» در ديدار با «الهام علي اف» رئيس جمهور آذربايجان از مشاركت و حضور نظاميان اين كشور در افغانستان و همكاري با ناتو قدرداني كرد.
الهام علي اف در اين ديدار با تاكيد بر اهميت همكاري كشورش با ناتو اظهار داشت: باكو حتي پس از خروج ناتو از افغانستان به اين كشور كمك خواهد كرد.
براساس اين گزارش برخلاف انتظار باكو از ديدار راسموسن، دبير كل ناتو بدون اذعان به تعلق قره باغ به جمهوري آذربايجان گفت: ناتو در حل مناقشه قره باغ مشاركت ندارد، اما از فعاليت هاي گروه مينسك در اين خصوص حمايت مي كند، دراين ديدار دبير كل ناتو بدون اشاره به حمايت اغلب كشورهاي عضو ناتو از ارمنستان مدعي شد درصورتي كه جنگ ميان ارمنستان و جمهوري آذربايجان دوباره شعله ور شود، ناتو همچنان جانب بي طرفي را حفظ و در اين مناقشه مداخله نخواهد كرد.
از سوي ديگر، همزمان با سفر راسموسن به منطقه، نقض آتش بس در خطوط تماس جمهوري آذربايجان و ارمنستان تشديد شده است.
همچنين جمهوري آذربايجان از سال 1994 در چارچوب برنامه مشاركت براي صلح با ناتو همكاري مي كند و به رغم اين مواضع ناتو تاكنون انتظارات ناتو را در مناقشه قره باغ برآورده نكرده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14