(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 شهریور 1391 - شماره 20301

از اواخر امسال بيمارستان هاي دولتي بدون ارجاع پزشك خانواده ، پذيرش نمي كنند
از سوي مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش
برنامه هاي قرآني مدارس در سال تحصيلي جديد تشريح شد
مديركل دفتر حمايتي صنايع دستي كشور: تمام صنعتگران صنايع دستي بيمه مي شوند
ماموران اورژانس اجتماعي به گاز اشك آور و شوكر تجهيز شدند
425 مسافر تابستاني جاده ها دچار سانحه شدند
از امروز آغاز مي شود
توزيع كتاب هاي درسي راهنمايي و متوسطه تهران و البرز
حوادث كوتاه از كشور
50 تن كالاي قاچاق در شيراز امحا شد
جاعل خوزستاني به 10 سال حبس محكوم شد
مديركل اداره بورس وزارت علوم خبر داد
آغاز توزيع 4 هزار معرفي نامه ارز دانشجويي
شيطان صفتان به دختر بيمار هم رحم نكردند
اطلاعيه اتوبوسراني تهران در خصوص تغيير مسيرهاي موقت
مهار آتش سوزي در پمپ بنزين
آمادگي مترو تهران براي استقبال از مهر
حادثه اي ديگر براي مهاجران غيرقانوني
آتش سوزي در بازار تاجيكستان
43 كشته تلفات زلزله چين
قتل عام خانوادگي در آلپ


از اواخر امسال بيمارستان هاي دولتي بدون ارجاع پزشك خانواده ، پذيرش نمي كنند

از اواخر امسال با فراگير شدن برنامه ملي پزشك خانواده در سراسر شهرها و روستاهاي كشور به جز موارد اورژانسي، پذيرش بيمارستان ها فقط از طريق ارجاع پزشك خانواده انجام مي شود.
سجاد رضوي، مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: برنامه وزارت بهداشت اين است كه از اواخر شهريور و پاييز امسال به مرور تا آخر سال مردم تمام استانهاي كشور در تمام شهرها و روستاها تحت پوشش پزشك خانواده بروند و تمام خدمات سلامت خود را از طريق تيم پزشك خانواده در مرحله اول دريافت كنند.
مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در واقع پزشك خانواده دروازه ورود مردم به نظام خدمات سلامت كشور خواهد بود و در صورتي كه به خدمات پزشكي تخصصي و بستري نياز داشته باشند فقط از طريق ارجاع پزشك خانواده مي توانند از اين خدمات استفاده كنند.
وي گفت: البته بخش خصوصي و جداي از پزشك خانواده هم وجود خواهد داشت اما در اين سيستم ديگر دفترچه بيمه قابل قبول نيست و مردم بايد هزينه همه خدمات را خودشان بپردازند. در صورتي كه در سيستم پزشك خانواده هيچ هزينه اي در سطح اول كه پزشك خانواده است دريافت نمي شود. همه هزينه ها رايگان است و در صورت ارجاع به پزشك متخصص يا فوق تخصص بيمار با در دست داشتن دفترچه بيمه فقط 10 درصد كل هزينه ها را پرداخت مي كند كه اين يك تحول بزرگ در كاهش هزينه هاي مردم براي سلامت خواهد بود.مدير كل نظارت بر درمان وزارت بهداشت ادامه داد: به اين ترتيب از اواخر امسال ارجاع به بيمارستان هاي دولتي و پذيرش در اين مراكز به جز موارد اورژانسي فقط از طريق ارجاع پزشك خانواده انجام خواهد شد. و ديگر دفترچه بيمه افراد بدون ارجاع پزشك خانواده در هيچ بيمارستاني پذيرفته نمي شود.
 


از سوي مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش

برنامه هاي قرآني مدارس در سال تحصيلي جديد تشريح شد

مديركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از تهيه فايل هاي صوتي از مداحان منتخب دانش آموزي و 30 مؤذن برگزيده كشوري براي پخش از بلندگوهاي مدارس خبر داد.
محمد بنيادي، مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس با بيان اينكه برنامه هاي آموزش و پرورش در بخش قرآني در قالب 7 طرح براي سال تحصيلي جديد اجرا خواهد شد، گفت: از مهمترين برنامه هاي قرآني آموزش و پرورش، طرح مدارس قرآن است كه در دو بخش مدارس تخصصي قرآن و برنامه هاي قرآني مدارس اجرا مي شود.
بنيادي با بيان اينكه «طرح نور» همان طرح نهضت ملي حفظ قرآن است، گفت: اين طرح از سال گذشته در آموزش و پرورش آغاز شد و امسال نيز با جديت پيگيري مي شود.
وي اضافه كرد: اين طرح با ثبت نام بيش از 3 ميليون و 500 هزار دانش آموز و بيش از 150 نفر از فرهنگيان آغاز شد كه مورد توجه بسياري از عوامل و محافل قرآني قرار گرفت.
اين مقام مسئول در آموزش و پرورش به برگزاري مسابقات در حوزه اداره كل قرآن، عترت و نماز اين وزارتخانه اشاره كرد و ادامه داد: مسابقات قرآن، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه امسال نيز همانند گذشته در سطح مدارس، مناطق، استان و كشور برگزار مي شود.
مدير كل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش به طرح محوري با عنوان «زندگي با قرآن و عترت» اشاره كرد و گفت: آياتي از قرآن كريم كه متناسب با سن دانش آموزان باشد، با ترجمه منظوم انتخاب شده است كه به همراه احاديث مرتبط با آن آيه، به دانش آموزان آموزش داده مي شود.
مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش از ديگر فعاليت هاي محوري در بخش عترت را آموزش مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) با نام نوگلان حسيني و تشكيل و تقويت هيئت هاي مذهبي عنوان كرد و گفت: دومين دوره همايش مداحان دانش آموز سال تحصيلي جديد برگزار مي شود.
وي در خصوص برنامه هاي صوتي ويژه دهه كرامت، گفت: فايل هاي صوتي از مداحان منتخب دانش آموزي كه در اولين همايش مداحي شركت كرده بودند، تهيه شده است كه در ايام مختلف سال از بلندگوهاي مدارس پخش خواهد شد.
وي افزود: فايل هاي صوتي از 30 نفر از بهترين مؤذنان استان ها كه از برگزيدگان كشوري هستند، تهيه شده است كه هنگام اذان، از بلندگوهاي مدارس پخش مي شود.
بنيادي در پايان با اشاره به نتيجه ارزيابي ستاد مركزي اقامه نماز از تمام دستگاه هاي اجرايي كشور گفت: آموزش و پرورش امسال نيز موفق به كسب مقام نخست شد.
 


مديركل دفتر حمايتي صنايع دستي كشور: تمام صنعتگران صنايع دستي بيمه مي شوند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر حمايتي و بازرگاني صنايع دستي كشور از طرح بيمه همه صنعتگران صنايع دستي خبر داد.
كامران سبزه ميداني با اعلام اين خبر افزود: به منظور رفع دغدغه صنعتگران صنايع دستي كشور در مورد فروش توليداتشان، نحوه برپايي نمايشگاه هاي اين حوزه تغيير مي كند و از اين پس اين نمايشگاه ها به جاي فروش محصولات صرفا به معرفي آنها خواهند پرداخت.
وي گفت: با همكاري ميان اتحاديه هاي سراسري و استاني بازارهاي جهاني هدف شناسايي و نسبت به عرضه محصولات صنايع دستي اقدام خواهد شد.
وي افزود: در راستاي حمايت از صنعتگران صنايع دستي كشور تعداد 30 نمايشگاه دائمي در 30 استان كشور تشكيل مي شود.
سبزه ميداني گفت: براي احياي صنايع دستي فراموش شده در استان هاي كشور اعتبار ويژه اختصاص مي دهيم كه سهم هر استان متناسب با تلاشي كه در اين عرصه خواهد داشت، تعيين مي شود.
وي خاطرنشان كرد: كتابچه اي حاوي صنايع دستي 24 استان كشور، در اجلاس سران غيرمتعهدها بين شركت كنندگان توزيع شد.


ماموران اورژانس اجتماعي به گاز اشك آور و شوكر تجهيز شدند

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور از تجهيز ماموران اورژانس اجتماعي در سراسر كشور به گاز اشك آور، اسپري فلفل و شوكر خبر داد.
محمد نفريه، با اعلام خريد وسايل دفاع شخصي به تعداد ماموران اورژانس اجتماعي افزود: اين وسايل ميان پايگاه ها و ماموران اورژانس اجتماعي در حال توزيع است.
وي در ادامه از اختصاص بودجه 12ميليارد توماني براي تقويت و توسعه اورژانس اجتماعي در كشور خبر داد و گفت: مقرر شده است با بودجه اختصاص يافته 100دستگاه خودرو اورژانس اجتماعي خريداري شود و 100پايگاه اورژانس اجتماعي نيز ايجاد شود.نفريه افزود: در حال حاضر 144مركز مداخله در بحران، 198ماشين خدمات سيار اورژانس اجتماعي، 106خط تلفن و 101پايگاه خدمات اجتماعي در قالب اورژانس اجتماعي فعاليت مي كنند.


425 مسافر تابستاني جاده ها دچار سانحه شدند

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد: در 24 ساعت گذشته، 425 نفر از مسافران تابستاني جاده ها و مسيرهاي مواصلاتي سراسر كشور دچار سانحه شدند.
«محمود مظفر» افزود: در اجراي طرح امداد و نجات تابستانه جمعيت هلال احمر در سراسر كشور در 24 ساعت گذشته 111 مورد عمليات امداد و نجات جاده اي براي نجات جان 425 حادثه ديده حوادث جاده اي و ترافيكي صورت گرفته است.
وي اضافه كرد: در اين حوادث 425 نفر از هموطنان در جاده ها و مسيرهاي مواصلاتي سراسر كشور آسيب ديدند كه با اقدامات فوري امدادرساني از سوي امدادگران و نجاتگران 310 مستقر در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي و بين شهري هلال احمر 215 نفر از آنها كه دچار جراحت و صدمات بيشتري بودند با استفاده از ست هاي نجات هيدروليك و پنوماتيك جاده اي نجات يافتند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ادامه داد: پس از نجات جان افراد ياد شده از سوي امدادگران هلال احمر و نجاتگران در محل وقوع حوادث به 210 نفر از سانحه ديدگان و متاثرين از حادثه نيز خدمات حمايت هاي رواني و اسكان و تغذيه اضطراري پس از حادثه ارائه شد.
به گفته مظفر از 215 مصدوم داراي جراحت حوادث ياد شده، 94 نفر از آنها بايد با قيد فوريت هاي امدادي به مراكز درماني و بيمارستاني اعزام و 116 نفر از آنها نيز در محل سانحه ازسوي امدادگران درمان سرپايي شدند.
وي، وضعيت عمومي تمامي مصدومان را مساعد عنوان كرد.
اين مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از مردم و مسافران تابستاني خواست در صورت قرار گرفتن در وضعيت هاي اضطراري عمومي و پيچيده انواع حوادث و سوانح جاده اي، دريايي و كوهستاني با شماره 147 نداي امداد سازمان امداد و نجات تماس بگيرند.
 


از امروز آغاز مي شود

توزيع كتاب هاي درسي راهنمايي و متوسطه تهران و البرز

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از توزيع كتب درسي مقاطع راهنمايي و متوسطه استان هاي تهران و البرز از امروز خبر داد.
حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان، معاون وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس به توزيع كتب درسي بين تمام دانش آموزان راهنمايي و متوسطه كشور اشاره كرد و گفت: كتاب هاي مقاطع دبستان، فني و حرفه اي، كاردانش و پيش دانشگاهي از طريق مدارس و كتاب هاي راهنمايي و متوسطه از طريق كتابفروشي ها در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.
وي با بيان اين كه توزيع كتاب در استان هاي مختلف كشور آغاز شده است، گفت: تنها توزيع كتاب در دو استان تهران و البرز انجام نشده بود كه طبق اعلام قبلي، توزيع كتاب در اين دو استان نيز انجام مي شود.
حجت الاسلام محمديان با بيان اين كه امسال 991 عنوان كتاب درسي با 131 ميليون جلد توليد شده است، تاكيد كرد: به هيچ عنوان كمبودي در زمينه كتب درسي نداريم.
وي تصريح كرد: قيمت كتاب هاي درسي در كتابفروشي ها در معرض ديد عموم قرار دارد، ضمن اين كه قيمت هر كتاب در پشت جلد همان كتاب، درج شده است.
به گزارش فارس، سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي، شماره تماس هاي 88827778 و 44987973 را براي دريافت هرگونه شكايت و پيشنهاد در خصوص وضعيت توليد و توزيع كتب درسي اعلام كرده است.
 


حوادث كوتاه از كشور

سيم برق جان سارقش را گرفت
رشت- خبرنگار كيهان: مردي 29 ساله و سابقه دار، كه قصد سرقت سيم برق معابر را داشت، بر اثر فشار برق بر زمين كوبيده شد و جان سپرد.
دستگيري مجرم اينترنتي
ايسنا- در پي شكايت فردي مبني بر درج شماره تلفن وي در چند وبلاگ اينترنتي، و ايجاد مزاحمت مكرر، طي تحقيقات پليس فتاي آذربايجان شرقي، متهم شناسايي و طي عملياتي دستگير و به جرم خود معترف شد. وي ساكن آذرشهر است.
زن دوم، بهانه قتل همسر اول
ايسنا- مردي كه به دليل اختيار كردن زن دوم، با همسر اولش دچار اختلاف شده بود، وي را به قتل رساند. به گزارش پزشكي قانوني علت مرگ مقتوله 42 ساله به هويت- سيكنه، خفگي بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردن اعلام كرده و متهم به نام «شكرخدا» پس از اعتراف به قتل بازداشت شد.
كشف محموله هاي قاچاق
بوشهر- خبرنگار كيهان: در حين كنترل خودروهاي عبوري از ايست و بازرسي شهيد موسوي شهرستان ديلم از 3 دستگاه خودرو مجموعاً 200 قرص نيروزا و 10قوطي پودر نيروزا، 120 قوطي چاي خارجي بدون مجوز و لوازم خانگي فاقد مجوز كشف هر 3 خودرو توقيف شد و رانندگان به همراه كالاهاي مكشوفه به پايگاه انتظامي انتقال داده شدند.
آتش سوزي خودرو منجر به مرگ شد
خوانسار- خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد 3 دستگاه پيكان سواري در جاده خوانسار- گلپايگان يكي از خودروها آتش گرفت و سرنشين آن به هويت «علي اكبر-ف» به دليل شدت سوختگي در دم جان باخت.
نشت گاز از مخزن آسيب ديده سوخت خودرو، دليل آتش سوزي آن اعلام شده است.
اعتراف به 19 فقره سرقت
اهواز- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان اهواز از دستگيري يك نفر سارق محتويات داخل خودرو و كشف 19 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. متهم در بازجويي هاي پليس به 19فقره سرقت وسايل داخل خودرو در سطح شهرستان اهواز اعتراف كرد و با تشكيل پرونده راهي مراجع قضايي شد.
كشف مواد در اتوبوس
فرمانده انتظامي شهرستان آبادان از كشف 4 كيلو و 465 گرم مواد مخدر از نوع ترياك و 947 گرم مواد مخدر از نوع حشيش از يك دستگاه اتوبوس در اين شهرستان خبر داد.
در اين ارتباط 2 نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
توقيف هزاران نخ سيگار قاچاق در بابل
بابل- خبرنگار كيهان: مأموران پليس انتظامي در بابل ضمن بازرسي از يك دستگاه خودرو به رانندگي «ص.ع» 22 ساله مقدار 12 هزار نخ سيگار قاچاق را كشف و تحويل مقامات قضايي دادند.
حادثه رانندگي در قم
خبرگزاري فارس: معاون مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي از برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با يك دستگاه خودروي نيسان در خيابان مصلي خبر داد و گفت: بر اثر اين حادثه 10 نفر مجروح شدند كه با 4 آمبولانس به بيمارستان انتقال يافتند.
 


50 تن كالاي قاچاق در شيراز امحا شد

سرپرست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان فارس از امحاي بيش از 50 تن كالاي قاچاق در شيراز خبر داد.
به گزارش فارس، محمد بذرافشان در حاشيه مراسم امحاي بيش از 50 تن كالاي قاچاق در شيراز، با تقدير از ساير دست اندركاران امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز اين استان و همچنين با اشاره به رابطه مستقيم قاچاق كالا و موضوع توسعه يافتگي كشورها، اظهار داشت: قاچاق كالا موجب بيماري اقتصاد و جلوگيري از رشد و شكوفايي مناسب آن مي شود و به همين لحاظ، اين پديده شوم مانند علق هرز، درخت تنومند اقتصاد جامعه را بيمار مي كند.
وي مبارزه با پديده شوم قاچاق كالا را از جمله مصاديق بارز دستيابي به اقتصاد مقاومتي دانست و تصريح كرد: در سال گذشته بيش از 800 ميليون دلار لوازم بهداشتي و آرايشي قاچاق در كشور به صورت قاچاق وارد شده است كه اين ميزان علاوه بر ضربه اقتصادي، تهديد جدي براي سلامت جامعه به شمار مي رود.
سرپرست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان فارس با اشاره به نامگذاري سال جاري توسط رهبر معظم رهبري به عنوان «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» خاطرنشان كرد: ورود هر هفت هزار دلار كالاي قاچاق، مساوي با از بين رفتن يك فرصت شغلي در كشور است كه در اين زمينه بايد شاهد تلاش جدي تر ساير متوليان، براي مبارزه بي امان با سوداگران اقتصادي باشيم.
بذرافشان با اشاره به نتايج منفي فرهنگي و اقتصادي ورود كالاي قاچاق بيان كرد: طي دو ماه گذشته بيش از 50 تن كالاي قاچاق سريع الفساد شامل مواد غذايي و لوازم بهداشتي آرايشي، به ارزش بيش از 800 ميليون ريال در فارس كشف و ضبط شده است.


جاعل خوزستاني به 10 سال حبس محكوم شد

اهواز-خبرنگار كيهان:
مدير كل استاندارد استان خوزستان از محكوميت 10 سال زندان متهمي به جرم جعل نشان استاندارد خبر داد.
رضا دهدشتي زاده گفت: شش ميليون قالب آجر رسي ماشيني توسط بازرسان اداره كل استاندارد خوزستان به علت جعل نشان استاندارد توقيف شد.
وي با اعلام اين خبر افزود: اين پرونده جهت رسيدگي به مرجع قضايي ارجاع شد كه پس از رسيدگي و طي مراحل بدوي و تجديد نظر متهم به اتهام جعل علامت استاندارد به تحمل 10 سال حبس و همچنين به اتهام عرضه و توليد كالاي مشمول استاندارد اجباري بدون تمديد پروانه به تحمل 6 ماه حبس تعزيري و پرداخت يك ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خوزستان وي در پايان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه كالاي فاقد نشان استاندارد و يا با كيفيت پايين تر از حد انتظار مراتب را جهت بررسي موضوع با تلفن 1517، سامانه رسيدگي به شكايات مردمي اداره كل استاندارد خوزستان در ميان بگذارند.
 


مديركل اداره بورس وزارت علوم خبر داد

آغاز توزيع 4 هزار معرفي نامه ارز دانشجويي

مديركل اداره بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم از آغاز توزيع 4000 معرفي نامه ارز دانشجويي خبر داد.
دكتر حسن مسلمي نائيني با اشاره به اطلاعيه اداره كل بورس و امور دانشجويان خارج در خصوص توزيع نامه هاي معرفي به بانك دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از كشور براي دريافت ارز دانشجويي گفت: 4 هزار درخواست براي 17 شهريور از طريق سامانه «نشا» به صورت الكترونيك اخذ شده كه تعداد هزار و 728 درخواست تاييد و مابقي درخواست ها به دلايل مختلف پذيرفته نشده است.
وي افزود: تاييد و يا عدم تاييد درخواست از طريق پست الكترونيك به متقاضيان اطلاع رساني شده است.
بر اين اساس متقاضياني كه درخواست آنها پذيرفته نشده است مي توانند به سامانه نشا مراجعه و نسبت به رفع نقص مدارك خود اقدام و درخواست مجدد خود را براي توزيع نامه هاي معرفي به بانك در روز 31 شهريور سال 1391 ثبت نمايند. مسلمي خاطرنشان كرد: نامه هاي معرفي به بانك در روز 17 شهريور از ساعت 9 و به مدت 5 روز كاري بعد در 10 موسسه اعزام دانشجو به خارج از كشور در تهران و همچنين 20 موسسه ديگر در ساير استان ها توزيع خواهد شد.
 


شيطان صفتان به دختر بيمار هم رحم نكردند

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري 4 پسر شيطان صفت كه به جاي رساندن دو خواهر جوان به بيمارستان آن ها را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند، خبرداد.
سرهنگ عباسعلي محمديان در تشريح اين ماجرا گفت: صبح روز شنبه چهارم شهريور امسال دو دختر جوان با مراجعه به كلانتري 173 امين آباد به ماموران اعلام كردند كه توسط دو سرنشين يك دستگاه خودرو پرايد سفيد و با تهديد چاقو به يك زمين كشاورزي منتقل شده و توسط آنها و همچنين دو جوان ديگر كه در داخل باغ مشغول مصرف مواد بوده اند، مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور شعبه پنجم بازپرسي دادسراي شهرري تيم ويژه اي از كارآگاهان جنايي پايگاه نهم پليس آگاهي جهت شناسايي و دستگيري متهمان تشكيل و موضوع به صورت ويژه در دستور كار آنها قرار گرفت.
دو زن جوان به اسامي مينا 24 ساله و ستاره 18 ساله كه خواهر هستند، پس از حضور در اين پايگاه در اظهارات خود عنوان داشتند كه در حوالي پاساژ مهدي واقع در ميدان شهرري و به قصد رفتن به مركز درماني، سوار يك دستگاه خودرو پرايد شده اند اما دو سرنشين پرايد با تهديد چاقو آنها را به يك زمين كشاورزي در حاشيه شهرري برده و در آنجا و به همراه دو جوان ديگر، آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده اند.
مينا خواهر بزرگ تر در اين رابطه افزود: حدود ساعت 15 روز جمعه سوم شهريور به همراه خواهرم ستاره، در حال عبور از خيابان بوديم كه ناگهان خواهرم با يك دستگاه خودرو عبوري برخورد كوچكي كرد اما به علت بيماري صرع بيهوش شد و مشغول به هوش آوردن خواهرم بودم كه به اصرار دو سرنشين جوان يك دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ جهت رساندن خواهرم به بيمارستان، سوار ماشين آنها شديم. در حالي كه تصور مي كردم راننده در حال رفتن به سمت بيمارستان است ناگهان متوجه شدم كه ماشين از مسير خود به سمت بيمارستان منحرف شده است. به همين علت به سرنشينان پرايد اعتراض كردم اما آنها با تهديد چاقو مرا ساكت كرده و از سمت كمربندي كهريزك، من و خواهرم را به باغي در امين آباد بردند و به اتفاق دو جوان ديگر كه در باغ مشغول مصرف موادمخدر بودند ما را مورد آزار و اذيت قرار دادند و سپس در حوالي شهرري رهايمان كردند.بنابراين گزارش كارآگاهان با گذشت تنها چند ساعت از وقوع حادثه سه تن از متهمين را دستگير و با انجام اقدامات پليسي، شامگاه 12 شهريور موفق به شناسايي مخفيگاه چهارمين متهم به نام حسام در يك دامداري متروكه واقع در جاده ورامين شده و پس از اطمينان از حضور حسام در داخل دامداري، در ساعت 24 وارد اين محل شدند و در حالي كه حسام تلاش داشت تا با استفاده از چند سگ نگهبان و رها كردن آنها به سمت كارآگاهان از محل متواري شود، با شليك چند تير هوايي وي را نيز دستگير و به پايگاه نهم پليس آگاهي منتقل كردند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعترافات صريح متهمين پس از مواجهه با شاكيان پرونده، گفت: هر چهار متهم پرونده جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي قرار گرفتند.
سرهنگ محمديان در پايان به كليه شهروندان بويژه زنان و دختران جوان هشدار داد كه براي تردد در شهر از خودروهاي مسافربر شخصي و ناشناس استفاده نكنند.
وي تاكيد كرد: متاسفانه بي توجهي به اين هشدار جدي پليس باعث وقوع جرايمي تلخ در سطح جامعه مي شود.
 


اطلاعيه اتوبوسراني تهران در خصوص تغيير مسيرهاي موقت

اجراي عمليات عمراني در خيابان چمن آرا در بلوار شهيد عباسپور (حكيميه) سبب شده مسير خطوط 924 (دانشگاه امام حسين- پايانه علم و صنعت) و 942 (حكيميه- پايان شهيد دستواره) به صورت موقت مسدود شود.
شركت اتوبوسراني با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: مسير خطوط 922 (دانشگاه امام حسين- پايانه علم و صنعت) و 942 (حكيميه-پايان شهيد دستواره) به صورت موقت تغيير كرده است.تغييرات صورت گرفته در اين مسير به شرح ذيل است: اتوبوس هاي خطوط فوق در مسير رفت از بلوار عباسپور وارد خيابان شهيد صدوقي شده و ادامه مسير مي دهند و در مسير برگشت از اتوبان شهيد بابايي وارد خيابان شهيد صدوقي و بلوار عباسپور شده و مسير قبلي را ادامه مي دهند.همچنين در مسير رفت ايستگاه هاي دانشگاه آزاد، احسان و شهيد بهشتي حذف مي شوند و در مسير برگشت هر دو خط مذكور ايستگاه هاي دانشگاه آزاد و شهيد بهشتي حذف مي شود.


مهار آتش سوزي در پمپ بنزين

آتش نشانان مستقر در ميدان شوش با حضور به موقع و تلاش خود مانع از گسترش آتش سوزي در جايگاه سوخت شوش شدند.
به دنبال شهروندان با سامانه 125 در ساعت 18 و 53 دقيقه روز گذشته و اعلام بروز آتش سوزي در جايگاه سوخت ميدان شوش، بلافاصله يك گروه از آتش نشانان ايستگاه 91 كه در ساعات پيك ترافيك براي دسترسي سريع به حوادث محدوده ميدان شوش در اين مكان مستقر شده بودند راهي محل حادثه شدند.
عليرضا صفرزاده فرمانده آتش نشانان اعزامي درباره چگونگي وقوع اين حادثه اظهار داشت: بنا به اظهار شاهدين، شخصي در مجاورت جايگاه سوخت و در كنار خروجي لوله بنزين مخزن بدون توجه به خطرات آن در حال كشيدن سيگار بود كه به دنبال انداختن ته سيگار روشن بر روي زمين ناگهان اطراف اين فرد به علت وجود بخار بنزين شعله ور شد.
وي افزود: آتش نشانان مستقر در ميدان شوش به محض اعلام ستاد فرماندهي اين سازمان به سرعت عازم جايگاه سوخت رساني شوش شدند و با حضور دو دقيقه اي در محل حادثه از توسعه آتش سوزي و نيز سرايت آن به اطراف جلوگيري كردند.
اين فرمانده آتش نشاني همچنين تصريح كرد: البته همزمان با اعزام اين گروه آتش نشاني، به دليل اهميت مكان حادثه چندين ايستگاه كمكي نيز از نقاط ديگر رهسپار محل آتش سوزي شدند كه با توجه به مهار سريع آتش همگي بدون هيچ گونه عملياتي به ايستگاه هاي خود بازگشتند.
وي علت بروز اين حادثه را بي احتياطي و سهل انگاري فرد در استعمال دخانيات در اين مكان پرخطر ذكر كرد و افزود: اين حادثه مصدومي نداشت و آتش نشانان با سرعت عمل خود مانع از وقوع يك فاجعه شدند.
 


آمادگي مترو تهران براي استقبال از مهر

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: همزمان با آغاز مهر و بازگشايي مراكز آموزشي، پيش بيني مي شود ميزان مسافران مترو 15 درصد افزايش يابد.
مهندس علي محمد قلي ها اظهار كرد: براي استقبال از مهرماه مترو تهران در آماده باش كامل خواهد بود تا بتوانيم با تمام ظرفيت و توان به شهروندان خدمات رساني كنيم و پاسخگوي افزايش تقاضاي سفرها با مترو باشيم. وي ادامه داد: با توجه به ورود سري جديدي از واگن ها به شبكه خطوط مترو، اميدواريم كه بتوانيم خدمات رساني مناسبي به شهروندان داشته باشيم و مترو تهران سهم قابل توجهي از سفرهاي شهري را تحت پوشش قرار دهد.
قلي ها تصريح كرد: ميزان جابه جايي مترو تهران در روزهاي اوج تاكنون 5/2 ميليون نفر بوده است كه پيش بيني مي شود با آغاز مهرماه حجم مسافران مترو نيز افزايش يابد.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه همچنين در مورد ميزان تاخيرهاي مترو در سال جاري گفت: ميزان تاخيرهاي مترو تهران از ابتداي سال تاكنون نسبت به سال گذشته 45 درصد كاهش داشته است.
 


حادثه اي ديگر براي مهاجران غيرقانوني

در پي غرق شدن ده ها تن از مهاجران غيرقانوني در سواحل تركيه شماري از اين مهاجران در سواحل ايتاليا غرق شدند.
رسانه هاي خبري اعلام كردند تاكنون 54 تن از مهاجران غيرقانوني توسط تيم هاي نجات گارد ساحلي ايتاليا نجات يافتند ولي هنوز از سرنوشت دهها تن ديگر اطلاعي در دست نيست.به نوشته اين رسانه ها، اين كشتي حامل 102 مهاجر غيرقانوني بود كه در سواحل تركيه لنگر انداخته بود.روز چهارشنبه گذشته نيز 60 نفر از مهاجران غيرقانوني كه قصد داشتند از تركيه وارد يونان شوند بر اثر واژگوني يك كشتي ماهيگيري در نزديكي سواحل تركيه، جان خود را از دست دادند.اكثر سرنشينان اين كشتي را شهروندان افغاني، عراقي و سوري تشكيل مي دادند كه به طور قاچاق قصد ورود به يونان را داشتند.تركيه در مسير عبور غيرقانوني مهاجران آسيايي به اروپا قرار دارد و همه ساله هزاران مهاجر غيرقانوني در اين مسير دستگير و دهها تن از آنان نيز جان خود را از دست مي دهند.


آتش سوزي در بازار تاجيكستان

آتش سوزي در بزرگ ترين بازار عمده فروشي «كاروان» در حومه پايتخت تاجيكستان يك كشته و 3 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش فارس از دوشنبه، بر اثر اين آتش سوزي كه 12 ساعت ادامه داشت، خسارت هاي سنگيني به اقتصاد تجار مقيم اين بازار وارد آمد.
بنا به گفته «رمضان رحيم اف» وزير كشور تاجيكستان، يك فرد كشته شده و همچنين 3 نفر زخمي شدند كه از تاجران اين بازار بودند.
بنابر گفته شاهدان در اين آتش سوزي تعداد قربانيان بيشتر از آن است كه مقامات رسمي اعلام مي كنند.تاجري كه خود شاهد اين آتش سوزي بوده است گفت كه هنگام آتش سوزي شديد 2 جوان براي از كام حريق بيرون كشيدن كالاهاي فروشگاه خود به انبارهاي آتش گرفته رفتند و ديگر از آنجا بيرون نيامده اند.بنابراين گزارش، تعداد زيادي تجار اين بازار صبح پنجشنبه مقابل دفتر مدير بازار كاروان تجمع كرده و از مسئولان تقاضاي توضيح علل وقوع اين حادثه را خواستار شدند.تجار معترض بر اين باورند كه آتش سوزي ها در «كاروان» كه همه ساله اتفاق مي افتد عمل عمدي و از قبل برنامه ريزي شده است كه از سوي افرادي با هدف معين انجام مي شود.بنابراين گزارش در پي افزايش تعداد معترضان و تشديد تنش وزارت كشور تاجيكستان با هدف جلوگيري از اتفاقات ناگوار حدود 300 نفر از نيروهاي پليس را به مكان تجمع اعزام كرد اما توده مردم معترض محل تجمع خود را ترك كرده و براي مطرح كردن تقاضاهايشان به سوي شهرداري حركت كردند.برخي از منابع گفته اند كه طي آتش سوزي كه تمام شب ادامه داشت فروشگاه و انبار كالا به مساحت 3 هكتار در آتش از بين رفتند.
 


43 كشته تلفات زلزله چين

آمار تلفات زلزله پيش از ظهر جمعه در استان هاي «يون نن» و «گويجو» واقع در جنوب غرب چين به 43كشته و 200 مجروح رسيد.
به گزارش ايرنا، منابع رسمي اعلام كردند، اين زمين لرزه كه قدرت آن 5/7ريشتر بوده باعث خسارت به حداقل 20هزار واحد مسكوني شده است.گروه هاي امداد و نجات طي پنج ساعت از وقوع اين زمين لرزه بيش از 100 هزار نفر را به مكان هاي امن منتقل كردند.مركز زلزله نگاري چين تا ساعت مخابره اين خبر 16پس لرزه را ثبت كرده كه بزرگترين آن5/6 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) بوده است.مركز اين زلزله در منطقه «اي ليانگ» در استان «يون نن» و در ساعت 11 و 19 دقيقه قبل از ظهر جمعه ثبت شده است. پيش بيني مي شود با توجه به شدت زلزله و بافت روستايي اين منطقه شمار تلفات افزايش يابد.«يون نن» از استان هاي زلزله خيز چين است. در سال 2008 ميلادي چين شاهد زلزله در استان «سيچوان» در جنوب غرب اين كشور بود كه بيش از 80 هزار نفر قرباني داشت.


قتل عام خانوادگي در آلپ

دختر بچه چهار ساله اي كه پس از حمله مسلحانه به سوي والدينش در منطقه توريستي آلپ واقع در جنوب شرق فرانسه در زير اجساد آنان پنهان شده بود، پس از هشت ساعت، بي حركت، تنها و وحشت زده توسط نيروهاي پليس پيدا شد.
به گزارش ايسنا، تلاش پليس براي پيدا كردن سرنخ ها و عاملان قتل شبانه چهار تن در اين منطقه آغاز شده است.
به گزارش آسوشيتدپرس، پليس چند ساعت پس از جست وجو در محل حادثه، اين كودك را زنده در زير اجساد پدر و مادر و مادربزرگش پيدا كرد.به گفته مقامات پليس، انگيزه قتل سه عضو اين خانواده و نيز دوچرخه سواري كه جسد وي نيز در نزديكي محل حادثه پيدا شد، هنوز معلوم نيست. تصور مي شود مقتولان كه اجسادشان داخل يك خودروي «بي ام و» پيدا شده، گردشگر بوده اند. خواهر هفت ساله اين دختر بچه نيز كه در جريان اين حادثه، دچار جراحت شديد شده بود با هلي كوپتر به بيمارستان منتقل شد.تحقيقات پليس فرانسه براي كشف اطلاعات بيشتر در مورد اين پرونده جنايي ادامه دارد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14