(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 شهریور 1391 - شماره 20302

جليقه رايگان براي 90 هزار مسافر تابستاني
جزييات معافيت و تسهيلات خدمت سربازي مشمولان مناطق زلزله زده
رويدادهاي خارجي
روشي جالب براي تشخيص 4 قلوها
ايران رتبه دار مقام 12 در توليد داروهاي نوتركيب
ثبت نام اينترنتي در برنامه پزشك خانواده در 4 استان كشور
از پاييز اجرا مي شود
امكان حضور همسران در اتاق زايمان
پرونده به اجراي حكم رفت مكان يابي براي اعدام عقرب سياه
نحوه بهره مندي دانشجويان از معافيت تحصيلي
افزايش مراكز معاينه فني خودروهاي سنگين و نيمه سنگين به 110 مركز
راه اندازي 5 ايستگاه جديد مترو تا مهر
رئيس پليس فتاي اراك: كاربران اينترنتي مراقب كلاهبرداران مجازي باشند
روز جهاني معلولان در تقويم رسمي كشور
تيراندازي اشتباهي پليس آمريكايي به كارمند فروشگاه
چيني ها انگليس را هم كپي كردند
اندونزي 6 ريشتر لرزيد
آخرين گزارشها از زلزله چين
ثبت نام گوسفند در مدرسه!


جليقه رايگان براي 90 هزار مسافر تابستاني

معاون پيش دبستاني و دانش آموزي سازمان جوانان جمعيت هلال احمر اعلام كرد: از آغاز فصل گرما و مسافرت تابستاني هموطنان به استان هاي شمالي كشور، اعضاي فعال و جوان اين سازمان در سواحل خزر به 89 هزار و 993 نفر از مسافران تابستاني جليقه هاي نجات رايگان دادند.
«سيدعلي منيري» در گفت وگو با ايرنا، افزود: اين جليقه هاي نجات رايگان به منظور پيشگيري از حوادث احتمالي در محيط هاي آبي و دريايي سواحل شمالي كشور به صورت رايگان و اماني در اختيار مسافران ياد شده و شناگران درياي خزر قرار گرفته است.
معاون پيش دبستاني و دانش آموزي سازمان جوانان جمعيت هلال احمر ادامه داد: طرح راهنماي مسافران تابستاني براي دومين سال متوالي و با رويكرد پيشگيري و پاسخگويي به انواع حوادث دريايي و ساحلي، جاده اي و ترافيكي و فعال سازي كانون هاي روستايي از سوي جوانان اين سازمان از 17 تير ماه سال جاري آغاز و تا پايان تعطيلات تابستاني ادامه خواهد داشت.
وي اضافه كرد: از آغاز طرح تابستانه تاكنون 16 ميليون و 767 نفر از مسافرين تابستاني از خدمات سازمان جوانان جمعيت هلال احمر بهره مند شدند.
به گفته منيري در اجراي طرح ياد شده 179 هزار و 534 بروشور آموزشي و نقشه جغرافيايي و خطرپذيري استان هاي شمالي كشور در ميان مسافران تابستاني توزيع شد و با نمايش تابلوهاي هشدار دهنده در محورهاي مواصلاتي فيروزكوه به هراز، قزوين به رشت و كرج به چالوس مسافران تابستاني با خطرات ناشي از شنا در مناطق ناشناخته و خارج از طرح هاي سالم سازي درياي خزر آشنا شدند.


جزييات معافيت و تسهيلات خدمت سربازي مشمولان مناطق زلزله زده

جانشين اداره منابع ستاد كل نيروهاي مسلح جزئيات معافيت و تسهيلات خدمت سربازي مصوب مقام معظم رهبري و فرماندهي معظم كل قوا را براي مناطق زلزله زده شمال غرب كشور تشريح كرد.
سردار موسي كمالي گفت: سربازان در حال خدمت (حين خدمت و آموزش)، اعزامي از شهرستان هاي (اهر، ورزقان، هريس، كليبر) كه خانواده هاي آنان در شهرستان هاي ياد شده سكونت دارند و به افراد خانواده و واحدهاي مسكوني شان 40 درصد و يا بالاتر صدمه وارد شده به مدت سه ماه مرخصي اضطراري داده مي شود.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص مشمولان و سربازان شامل معافيت خاطرنشان كرد: كساني كه تمام يا حداقل دو نفر از اعضاء خانواده درجه يك خود را از دست داده باشند، كساني كه سرپرست خانواده را از دست داده و يا سرپرست خانواده به دليل معلوليت ناشي از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند ديگري كه سرپرستي خانواده را برعهده بگيرد در استان حضور نداشته باشد، سربازان متاهل داراي فرزند كه همسر و يا فرزند خود را از دست داده يا همسر به دليل معلوليت قادر به اداره امور خانواده نباشد، سربازان متاهلي كه به دليل از دست دادن پدر و پدر همسر (هر دو) همسرشان در محل بي سرپرست باشند و سربازان متاهلي كه منزل مسكوني شان قابل سكونت نبوده و از بين رفته محسوب مي شود، از خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند.
وي در ادامه افزود: تقاضاي سربازان براي معافيت در كميسيوني مركب از بخشدار محل يا نماينده اول، رئيس وظيفه عمومي محل يا نماينده او، نماينده قوه قضائيه محل، نماينده سپاه پاسداران محل، يك نفر نماينده شوراي اسلامي شهرستان يا شوراي اسلامي بخش يا شهر رسيدگي مي شود.
كمالي همچنين اعلام داشت: كساني كه بعد از شنيدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصي خدمت را ترك كرده اند در صورتي كه متحمل آسيب هاي جاني و مالي (تخريب 40 درصد و يا به بالا واحد مسكوني) شده اند در شمول مرخصي ياد شده قرار گرفته و بقيه افراد پس از مراجعه به محل زندگي و اطلاع از وضعيت و سلامت خانواده بايد پس از ده روز به محل خدمت خود مراجعه كرده و اين ده روز جزء مرخصي استحقاقي آنان محاسبه خواهد شد.
اين مقام ارشد نظامي در خصوص شرايط خدمت مشمولان مناطق زلزله زده گفت: سربازاني كه خانواده آنان در محل زلزله زده سكونت داشته و به سبب اين زلزله آسيبي به افراد خانواده و يا به واحدهاي مسكوني شان (40 درصد و يا بالاتر) صدمه وارد شده به نزديكترين يگان نظامي يا انتظامي محل سكونت خانواده منتقل مي شوند.
وي در ادامه افزود: اعزام مشمولان شهرستان هاي (اهر، ورزقان، هريس، كليبر) كه آسيبي به افراد خانواده و يا به واحدهاي مسكوني شان 40 درصد و يا بالاتر صدمه وارد شده به مدت شش ماه تا مورخ 30/11/1391 به تعويق افتاده و نيروهاي مسلح نيز نيروهاي اختصاص يافته را تا مورخ 20/4/1392 پس از طي مدت آموزش نظامي در نزديك ترين يگان نظامي يا انتظامي محل سكونت خانواده به كارگيري كنند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان تاكيد كرد اين مصوبات به تمامي نيروهاي مسلح ابلاغ شده است و سازمان ها مكلفند در اسرع وقت نسبت به حسن اجراي آن اقدام كنند.


رويدادهاي خارجي

روشي جالب براي تشخيص 4 قلوها

يك خانواده چيني براي شناسايي فرزندان 4 قلويشان در مدرسه دست به ابتكار جالبي زده اند.
اكثر خانواده هايي كه داراي فرزندان چند قلو هستند دچار مشكل تشخيص آنها از يكديگر هستند. وقتي اين كودكان به محيط جامعه از جمله مدرسه وارد مي شوند اين مشكل براي ديگران هم ايجاد مي شود.
به همين خاطر در كشور چين خانواده اي كه داراي فرزند چهارقلو هستند ابتكار جالبي انجام داده اند.
اين چهارقلوها به قدري شبيه هم هستند كه پدر و مادر آنها نمي توانند آنها را از يكديگر تشخيص دهند و براي اينكه اين مشكل براي معلم اين كودكان كمتر شود مادر آنها اين كودكان 6 ساله را براي شروع سال تحصيلي به آرايشگاه برده و موهاي آنها را به صورت شماره تراشيده است.


ايران رتبه دار مقام 12 در توليد داروهاي نوتركيب

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي گفت: ايران در جهان رتبه دوازدهم توليد داروهاي نوتركيب و در منطقه در جايگاه اول و در آسيا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
دكتر «احمد شيباني» ديروز در مراسم افتتاحيه يازدهمين همايش انجمن علمي داروسازان افزود: افتخار جامعه داروسازي كشور در بين دانشمندان برتر كشور داروسازان برجسته اي دارد، به طوري كه از ميان 8 دانشمند برتر علوم پزشكي كشور 4 دانشمند از جامعه داروسازي است.
به گفته وي داروسازان در عرصه هاي مختلف تلاش زيادي كرده اند تا در بين دانشگاه و صنعت پل ارتباطي نهادينه و تعريف شود.
شيباني اظهار داشت: حضور داروسازان در دانشگاه و صنعت چشمگير است و در سال هاي اخير شاهد توسعه اين ارتباط مثبت بوده ايم.
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي اضافه كرد: در هفته دولت از چند قلم داروي نوتركيب توسط دانشمندان ايراني و محققين برتر در عرصه داروسازي رونمايي شد و اين نمونه اي از ارتباط تنگاتنگ علم با صنعت است.
شيباني گفت: ايران در توليد دارو در جايگاه خوبي قرار دارد به طوري كه 170 قلم داروي نوتركيب «بايوتيك» 31 قلم به دست اين محققان فرموله شده است كه مي توان گفت اين داروسازان خدمتگزاران واقعي مردم محسوب مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: تعرفه هاي حق فني داروسازان از سالهاي پيش مورد بحث و تبادل نظر بوده و هست و تاكنون جنبه رسمي و قانوني نيافته است و اين تعرفه ها همه ساله از سوي وزارت بهداشت تعيين مي شود.
رئيس سازمان غذا و دارو ادامه داد: مطابق قانون تعرفه گذاري بخش خصوصي به سازمان نظام پزشكي محول شده است و اين سازمان بر حسب وظيفه در كنار ساير تعرفه هاي پزشكي براي داروخانه ها نيز رقمي را تعيين مي كند و معمولا تعرفه ها از سوي سازمان نظام پزشكي با تاخير اعلام مي شود و رضايت داروسازان را فراهم نمي كند.
شيباني افزود: آخرين تعرفه حق فني داروخانه ها توسط سازمان نظام پزشكي در سال 1388 مصوب شد كه 950 تومان بود و از آن زمان تاكنون اين تعرفه ها در كشور با چالش روبرو بوده است و در اين ميان ديوان عدالت اداري به لغو تعرفه هاي حق فني داروخانه ها به دليل عدم ارائه خدمات درماني و تشخيصي راي داد.


ثبت نام اينترنتي در برنامه پزشك خانواده در 4 استان كشور

رئيس اجرايي برنامه پزشك خانواده گفت: ثبت نام اينترنتي در برنامه پزشك خانواده از طريق سايت مربوط به استان هايي است كه طرح پزشك خانواده در آنها آغاز شده است.
«محمد شريعتي» افزود: اين ثبت نام در اين مرحله فقط در استان هاي فارس، سيستان و بلوچستان و مازندران، انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: ثبت نام اينترنتي در استان تهران نيز براي ساكنان برخي مناطق جنوبي استان كه برنامه پزشك خانواده در آن آغاز شده، انجام مي شود.
رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده گفت: ثبت نام اينترنتي براي ساير استان ها همزمان با اعلام آغاز برنامه پزشك خانواده و تعريف پزشكان خانواده آن مناطق، گسترش مي يابد.
شريعتي خاطرنشان كرد: آغاز اجراي برنامه پزشك خانواده از سوي رسانه هاي استاني و محلي، دانشگاه هاي علوم پزشكي و كارشناسان بهداشتي اعلام مي شود.رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده تأكيد كرد فقط سرپرستان خانواده مي توانند با مراجعه به سايت اينترنتي http://www.1590.ir نسبت به تعيين پزشك خانواده اقدام كنند و اگر فردي بخواهد بصورت موردي اقدام كند، شرايط خاصي دارد و بايد مجوز اين كار را از دانشگاه علوم پزشكي منطقه دريافت كند.
شريعتي اظهار داشت: افراد پس از ثبت نام اينترنتي با در دست داشتن شناسنامه و كارت ملي و همچنين مداركي مانند قبض آب، برق، گاز يا تلفن به منظور احراز هويت محل سكونت بايد به پزشك خانواده اي كه تعيين كرده اند، مراجعه كنند.
وي گفت: پزشك خانواده، پشت دفترچه بيمه افراد ثبت نام شده را مهر مي زند كه در اين مهر، نام پزشك خانواده، پزشك جانشين، ماما و پرستار خانواده درج شده است؛ برخي پزشكان نيز به افراد ثبت نامي «كارت سلامت» مي دهند اما ارايه اين كارت الزامي نيست.
رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده يادآور شد ثبت نام در برنامه پزشك خانواده كاملاً رايگان است و پس از آن نيز مردم براي دريافت خدمات سلامت، هيچگونه پولي پرداخت نمي كنند.
به گزارش ايرنا، عمليات اجرايي برنامه پزشك خانواده امسال براي نخستين بار بطور رسمي در استان هاي فارس، سيستان و بلوچستان و مازندران و برخي قسمت هاي جنوبي استان تهران، آغاز شده و به تدريج در سراسر كشور اجرايي خواهد شد.
در برنامه پزشك خانواده، هر پزشك تعدادي خانواده را زير پوشش خدمات خود قرار مي دهد و با تشكيل بانك اطلاعاتي الكترونيكي حاوي وضعيت جسماني و روحي مراجعه كنندگان، مشكلات آنها را پيگيري و با توجه به يافته هاي موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشك متخصص ارجاع مي دهند.طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت، هزينه ويزيت و معاينه هاي اوليه، همچنين داروها به جز داروهاي بيماري هاي خاص، در اجراي برنامه پزشك خانواده براي مردم رايگان خواهد بود.
 


از پاييز اجرا مي شود

امكان حضور همسران در اتاق زايمان

مسئول زايشگاه بيمارستان ضيائيان از اجرايي كردن حضور همسر در اتاق زايمان از پاييز امسال خبر داد.
زهرا ترابي در رابطه با مزيت هاي اين طرح گفت: حضور پدر در اتاق زايمان، باعث افزايش اعتماد به نفس زنان حين زايمان مي شود و به علت اثر تسكين دهندگي تا حدودي از شدت دردهاي زايماني مي كاهد و مادر كمتر نياز به بي حس كننده و داروهاي تسكين دهنده دارد و حتي طول مدت زايمان كوتاه شده و به دنبال آن باعث ارتباط هر چه سريعتر پدر و فرزند مي شود.
وي ادامه داد: همسران قبل از حضور در اتاق زايمان بايد آموزش مناسبي در خصوص حمايت هاي دوران بارداري ببينند تا بتوانند همراهي مناسبي، هنگام زايمان داشته باشند در غير اين صورت مي تواند باعث دخالت بي جاي او در كار پزشك شود و جهت انجام اين امر بايستي در كلاس هاي آموزشي به مدت 8 جلسه شركت كنند.
اين كارشناس مامايي با بيان اينكه اين طرح در بسياري از كشورهاي غربي سابقه اي طولاني دارد، اظهار كرد: حضور همسر در اتاق زايمان در كشورهاي اسلامي امري غيرعادي است اما منع قانوني ندارد و براي اجرايي كردن اين موضوع نيازمند فضاهاي جداگانه است كه امكان آن در اين بيمارستان فراهم شده است.
ترابي از اجرايي كردن حضور همسر در اتاق زايمان بيمارستان ضيائيان از پاييز امسال خبر داد و گفت: زيرساخت هاي لازم براي اجراي اين برنامه در بيمارستان فراهم شده است به طوري كه با اجرايي كردن طرح، هر فرد براي زايمان در يك اتاق و با حضور يك ماما مورد مراقبت قرار مي گيرد.
مسئول زايشگاه بيمارستان ضيائيان با بيان اين مطلب كه هزينه اين نوع زايمان تحت پوشش بيمه است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 12 ماما در اين مجموعه مشغول به كار هستند كه با اجراي طرح 15نيروي ماما جذب خواهيم كرد.
 


پرونده به اجراي حكم رفت مكان يابي براي اعدام عقرب سياه

پرونده عقرب سياه براي اجراي حكم اعدامش از دادستاني به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد.
«صادق» معروف به «عقرب سياه» در هفتم ارديبهشت سال 87 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذيت آنها در بيابان هاي حسن آباد تهران دستگير شد. عقرب سياه بعد از اعلام شكايت از سوي تعدادي زن و دختر جوان تهراني مبني بر ربودن و آزار و اذيت آنها در سال 88 دستگير شد.
بسياري از قربانيان اين پرونده از ترس آبروريزي يا تهديد شكايت نكرده يا شكايت خود را با مراجعه به دادگاه پس گرفته اند. قربانيان گفته اند: كه وي در تماس هاي تهديدآميز خود گفته است كه نام و آدرس مدرسه فرزندان شاكيان را نيز دارد.
صادق مرادي در محاكمه اول به اعدام محكوم و در محاكمه دوم تبرئه شد. تبرئه او باعث ايجاد بحثهاي اعتراض آميز در ميان رسانه ها شد و قربانيان هم نسبت به نقض حكم اعدام توسط ديوان عالي كشور، اعتراض كردند، اين مسئله حتي باعث اعتراض رئيس قوه قضائيه به حكم شد.
پس از تبرئه عقرب سياه، كميسيون اجتماعي مجلس جلسه ويژه اي را با حضور مسئولان قضايي برگزار كرده و به بررسي اين پرونده پرداخت و عقرب سياه را سزاوار رأفت ندانست.
پس از تبرئه عقرب سياه و واكنش هاي بسيار به اين حكم، پرونده براي رسيدگي دوباره به شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد و اين بار قضات دادگاه به رياست قاضي محمدي كشكولي به پرونده رسيدگي كردند.
وي در سومين محاكمه در بهمن 1390 به اعدام محكوم شد كه قضات شعبه 14 ديوان عالي كشور حكم را تائيد كردند.
با گذشت بيش از 1600 روز از دستگيري مرد شيطان صفت سرانجام پرونده براي اجراي حكم اعدام از دادستاني به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد. پس از مشخص شدن محل اجراي حكم از سوي قاضي صادركننده حكم، مرد متجاوز به دار آويخته خواهد شد.سخنگوي قوه قضائيه نيز هفته گذشته در نشست خود با خبرنگاران از اجراي حكم متهم در آينده اي نزديك خبر داده بود.
 


نحوه بهره مندي دانشجويان از معافيت تحصيلي

جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح تسهيلات پيش بيني شده براي ادامه تحصيل دانشجويان مقاطع مختلف و انصرافي كه تاكنون به خدمت سربازي اعزام نشده اند را تشريح كرد.
سردار موسي كمالي با اشاره به برداشته شدن شرط پذيرش از طريق كنكور براي بهره مندي دانشجويان از معافيت تحصيلي گفت: در قانون جديد سربازي، شرط عبور از كنكور براي بهره مندي از معافيت تحصيلي برداشته شده و در حال حاضر نيز هر يك از مشمولان در صورتي كه وارد غيبت نشده باشند، مي توانند با ثبت نام در دانشگاه ها، نسبت به اخذ معافيت تحصيلي اقدام كنند.
جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح ادامه داد: در قانون قديم به دانشجوياني كه از طرقي به جز كنكور وارد دانشگاه مي شوند، معافيت تحصيلي تعلق نمي گرفت و همين امر باعث مي شد كه برخي دانشگاه ها، مانند دانشگاه آزاد اسلامي با هزينه هايي بالا، اقدام به برگزاري كنكور كنند كه تصويب اين قانون به نفع آنها نيز شد.
به گفته كمالي در اين قانون همچنين مشكل آن دسته از دانشجوياني كه در پرديس هاي بين المللي دانشگاه هاي مختلف دولتي در مناطقي نظير كيش، چابهار، قشم و ... پذيرفته شده و به دليل عدم اطلاع كافي از قوانين، وارد غيبت از سربازي مي شدند، نيز حل شد.
امكان ادامه تحصيل دانشجويان تا دكتراي تخصصي
وي همچنين با اشاره به اينكه در قانون جديد امكان ادامه تحصيل و صدور معافيت تحصيلي براي دانشجويان مقطع دكتري تا سطح تخصص فراهم شده است به ايسنا گفت: در گذشته تنها دانشجويان مي توانستند تا دكتراي عمومي از معافيت تحصيلي بهره بگيرند و براي ادامه تحصيل بايد ابتدا به سربازي اعزام مي شدند كه در قانون جديد، اين مسئله نيز حل شد.
به گفته كمالي از ديگر تسهيلاتي كه در اين قانون براي دانشجويان مصوب شده، امكان انصراف از تحصيل براي يكبار و تحصيل در رشته دلخواه است.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح اضافه كرد: دانشجويان انصرافي در صورتي كه بخواهند در مقطع جديد ادامه تحصيل بدهند، مدت بهره مندي از معافيت تحصيلي براي آنان از نو محاسبه مي شود و سال هاي قبل در مدت بهره مندي اش از معافيت تحصيلي تاثيري نخواهد داشت.
تسهيل شرايط
خروج از كشور دانشجويان
كمالي با بيان اينكه در گذشته قوانين سختي براي خروج دانشجوياني كه به سربازي نرفته اند از كشور وجود داشت گفت: در حال حاضر مشمولان ليسانس به بالا با تاييد وزارت علوم و سپردن وثيقه اي كه مقدار آن از سوي سازمان وظيفه عمومي ناجا تعيين مي شود، مي توانند به راحتي از كشور خارج شوند.
وي افزود: در حال حاضر مقدار اين وثيقه در حدود، 150 ميليون ريال است.
فرصت يكساله
به مشمولان ديپلم به بالا
جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح، با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته شده براي امكان ادامه تحصيل مشمولان نيز، اظهار كرد: در حال حاضر هر فرد ذكور داراي مدرك تحصيلي ديپلم و بالاتر از آن يكسال فرصت دارد تا براي قبول شدن در مقطع بالاتر درس بخواند يا به خدمت سربازي اعزام شود.كمالي ادامه داد: با اين قانون ديگر فردي بهانه اي نخواهد داشت كه فرصت كافي براي مطالعه دروس نداشته است.


افزايش مراكز معاينه فني خودروهاي سنگين و نيمه سنگين به 110 مركز

معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور از افزايش تعداد مراكز معاينه فني خودروهاي سنگين و نيمه سنگين كشور به 110 مركز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، شهرام آدم نژاد در حاشيه افتتاح دومين مركز معاينه فني خودورهاي سنگين و نيمه سنگين ايوانكي افزود: اين مراكز تا پايان شهريور ماه جاري به 110 مركز افزايش مي يابد.
وي با اشاره به تلاش براي ورود دو هزار دستگاه كاميون در سيستم حمل و نقل كشور براي نوسازي ناوگان حمل ونقل افزود: امسال با توجه به افزايش تردد در مقايسه با سال قبل، سفرهاي تابستاني ايمن تري داشته ايم.
دومين مركز معاينه فني خودروهاي سنگين و نيمه سنگين ايوانكي در زميني به مساحت 5 هزار و 200 متر مربع و با 900 متر مربع زيربنا با سرمايه گذاري 10 ميليارد ريالي بخش خصوصي بدون تسهيلات ساخته شده است.
كار ساخت اين مركز در بهمن ماه سال 89 آغاز شده بود.
 


راه اندازي 5 ايستگاه جديد مترو تا مهر

مديرعامل شركت متروي تهران از بهره برداري بخش مياني خط3 مترو در حد فاصل چهارراه ولي عصر تا شهيد بهشتي تا مهرماه خبر داد.
هابيل درويش افزود: عمليات احداث سه متروي تهران هم اكنون در سه شيفت بطور شبانه روزي در حال انجام است.
وي تصريح كرد: اميدواريم تا مهر و شروع سال تحصيلي جديد بخش مياني آن با 5 ايستگاه آماده راه اندازي شود.
وي گفت: 7 كيلومتر از بخش مياني خط 3 مترو تهران كه به زودي به بهره برداري خواهد رسيد از چهارراه وليعصر(عج) آغاز مي شود با عبور از ميدان وليعصر(عج)، خيابان فاطمي به خيابان شهيد بهشتي مي رسد. اين بخش از خط با خطوط يك و چهار مترو ايستگاه تقاطعي دارد.
وي علت تاخير در بهره برداري از اين خط را ايجاد مشكلات بين المللي و عدم تامين منابع مالي ارزي و ريالي عنوان كرد و خاطرنشان كرد: اميدواريم بخش مياني خط سه مترو در حد فاصل چهارراه وليعصر تا شهيد بهشتي به طول 7 كيلومتر تا مهر و بخش جنوبي آن تا پايان سال به بهره برداري برسد.
درويش با اشاره به اينكه پيش بيني شده كه خط 3 مترو تهران به يكي از پرمسافرترين خطوط مترو تبديل شود گفت: اين خط بخش قابل توجهي از سفرهاي شهري را تحت پوشش قرار مي دهد.


رئيس پليس فتاي اراك: كاربران اينترنتي مراقب كلاهبرداران مجازي باشند

اراك - خبرنگار كيهان:
رئيس پليس فضاي مجازي نيروي انتظامي استان مركزي از كاربران اينترنتي خواست، مراقب كلاهبرداران فضاي مجازي باشند.
سرگرد نوروزي گفت: پليس فضاي مجازي با توانمندي و تخصص لازم و رصد فضاي مجازي ردپاي مجرمان را شناسايي و امنيت مطلوب براي كاربران اينترنت و فضاي مجازي را فراهم مي كند.
وي افزود: به تبليغات و وعده هاي كاذب برخي سايت ها اعتماد نكنيد و در فعاليت هاي اقتصادي مانند، خريدهاي اينترنتي نيز نكات امنيتي لازم را رعايت كرده تا فرصت ارتكاب جرم براي افراد سودجو و فرصت طلب فراهم نشود.
وي اظهار داشت: كاربران اينترنتي و فضاي مجازي مراقب باشند در دام شيادان و كلاهبرداران گرفتار نشوند و در صورت بروز هرگونه مشكلي مراتب را به پليس فتا گزارش دهند.


روز جهاني معلولان در تقويم رسمي كشور

رئيس جامعه معلولان ايران گفت: با پيگيري مجدانه سازمان هاي مردم نهاد معلولان، روز جهاني معلولان بار ديگر به متن تقويم جمهوري اسلامي ايران بازگشت.
علي همت محمودنژاد اظهار كرد: در جلسه هفتصد و هفدهم شوراي عالي انقلاب فرهنگي و به پيشنهاد شوراي عالي فرهنگ عمومي و با توجه به پيگيري هاي مجدانه معلولان و رسانه ها روز 12 آذر به عنوان روز جهاني معلولان به تصويب رسيد.
وي افزود: اين در حالي است كه روز 20 مهر با عنوان روز احسان معلولان و نيازمندان پس از حذفش از تقويم رسمي كشور، هنوز به تقويم رسمي كشور بازنگشته است و اين در حالي است كه تعداد زيادي از معلولان كشور فاقد مسكن هستند.محمودنژاد در ادامه با اشاره به روز 24 مهر «عصاي سفيد» و روز جهاني ناشنوايان عنوان كرد: معلولان در اين روزها مي توانند مشكلات خود را به گوش مسئولان برسانند.
گفتني است روز جهاني معلولان از تقويم سال 91 حذف شده بود.


تيراندازي اشتباهي پليس آمريكايي به كارمند فروشگاه

ماموران پليس آمريكا به سمت يكي از كاركنان فروشگاهي در نيويورك كه تلاش مي كرد از يك سرقت مسلحانه فرار كند، اشتباهي تيراندازي كردند.
به گزارش اسكاي نيوز پليس نيويورك طي عملياتي به سمت «رينالدو كوواس» كارمند 20 ساله فروشگاهي در نيويورك حين سرقت مسلحانه تيراندازي كردند.
«رينالدو» در حالي كه تلاش مي كرد از اين سرقت مسلحانه فرار كند تا خود را از دست سارقان برهاند، به طور اشتباهي مورد اصابت گلوله پليس قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
تصاوير ويدئويي از اين سرقت مسلحانه سه مرد را در حالي نشان مي دهد كه «فليكس مورام» مدير فروشگاه را كتك مي زنند و زماني كه ماموران پليس رسيدند، سارقان به سمت پشت فروشگاه فرار مي كردند.
ادامه اين نوار ويدئويي نشان مي داد كه مدير فروشگاه و «كوواس» به سمت در جلويي فرار مي كردند و «كوواس» اشتباهي مورد اصابت گلوله ماموران پليس قرار گرفت.
پليس، سارقان را دستگير كرد و در كوله پشتي آنها 700 دلار پول نقد، سيگار و بليت هاي بخت آزمايي پيدا كرد. كميسيونر پليس نيويورك اعلام كرده در حال بررسي اين تيراندازي است.


چيني ها انگليس را هم كپي كردند

محله حومه رودخانه تايمز در كشور چين به نحوي خارق العاده بازسازي شده است.
چيني ها كه عادت دارند از روي همه چيز كپي كنند در يكي از شاهكارهاي خود تكه اي از كشور انگلستان را در شهر شانگهاي بازسازي كرده اند.
بخشي از رودخانه تايمز در محله اي حومه شهر شانگهاي براي بازديد جهانگردان بازسازي شده است كه چندان با اصل آن تفاوتي ندارد.«جيمز هو» رئيس شركت عمراني «هانگ» سازنده اين محله در گفتگو با خبرگزاري رويترز هدف از اين پروژه را سرگرم كردن شهروندان و جذب جهانگردان عنوان كرده است.
اين محله آنقدر شبيه اصل خود ساخته شده است كه شكايت شهروندان انگليسي براي كپي برداري از ساختمانهاي آن را در پي داشته است.
 


اندونزي 6 ريشتر لرزيد

زمين لرزه اي به بزرگي 6 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين منطقه «پاپوا» در اندونزي را لرزاند.
بنابر اعلام مركز لرزه نگاري آمريكا اين زمين لرزه ساعت 51/19 ديروز به وقت محلي، «پاپوا» را به لرزه درآورد.
كانون اين زمين لرزه در عمق حدود 20 كيلومتري سطح زمين بوده است. اين زمين لرزه همچنين در حدود 3 درجه جنوب عرض جغرافيايي و در حدود 135 درجه اي شرق عرض جغرافيايي رخ داده است.
به گزارش خبرگزاري شين هوا، تاكنون از تلفات و خسارت هاي احتمالي اين زلزله خبري منتشر نشده است.


آخرين گزارشها از زلزله چين

مقامات چيني از افزايش تلفات زمين لرزه 6/5 ريشتري در استان يونن به 89 كشته و تخليه 100 هزار سكنه خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، مقامات چيني با اشاره به كشته شدن 89 نفر بر اثر زمين لرزه 6/5 ريشتري در استان يونن در جنوب غرب اين كشور اعلام كردند كه جاده هاي مسدود شده باعث توقف عمليات امداد و نجات شده و احتمال افزايش تلفات نيز وجود دارد.اين زمين لرزه ساعت 11 و 19 دقيقه به وقت محلي در نزديكي استان «يونن » رخ داد و پس لرزه اي با همين قدرت 45 دقيقه بعد اين منطقه را براي بار دوم لرزاند.
پس از وقوع اين زمين لرزه بيش از 100 هزار سكنه تخليه شدند. تعداد مجروحان هم 730 نفر اعلام شد.
مقامات چيني با اشاره به اختلال در ارتباط جاده اي به دليل بافت روستايي منطقه و ريزش كوهها، جمع آوري اطلاعات از وسعت تخريب زلزله را كاري دشواري دانستند.
پيش از اين نيز در سال 2008 بر اثر زمين لرزه 9/7 ريشتري در شمال استان يونن 90 هزار نفر كشته شدند كه بسياري از تلفات به خاطر زيرساخت هاي ضعيف بود.


ثبت نام گوسفند در مدرسه!

والدين دانش آموزان يك كلاس در فرانسه براي رساندن تعداد شاگردان به حدنصاب، يك گوسفند را در اين مدرسه ثبت نام كردند.
به گزارش فارس، مديرمدرسه ابتدايي «ژول سيمون» شهر «سن-نازر» فرانسه به دليل اينكه يكي از كلاس هاي مدرسه يك شاگرد كمتر از حد نصاب داشت، كلاس را تعطيل كرد.والدين دانش آموزان با توجه به اينكه سال تحصيلي چند روزي است آغاز شده و كودكان آنها بلاتكليف مانده بودند، تصميم عجيبي گرفتند.
آنها در اعتراض به اين تصميم مدير مدرسه يك گوسفند سياه را تحت نام «ونسان پ» به احترام نام «ونسان پيون» وزير آموزش و پرورش فرانسه در اين مدرسه ثبت نام كردند.به گزارش آتلانتيكو، اكنون مدير مدرسه كمبود بودجه را براي گشودن كلاس بهانه كرده و قصد بازگشايي آن را ندارد؛ والدين با توجه به اينكه «ونسان پ» هم نام با وزير آموزش و پرورش است، اميدوارند او از خود حركتي نشان داده و دستور گشودن كلاس را بدهد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14