(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 شهریور 1391 - شماره 20302

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نقشه راه در ماراتن يازدهم (يادداشت روز)
سند (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پس از موفقيت آميز بودن اجلاس تهران
تلاش بي حاصل 3 عضو اتحاديه اروپا براي تشديد تحريم ها عليه ايران
قاضي سراج : احكام 39 متهم فساد كلان بانكي ابلاغ شد
پايان تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام در مجمع تشخيص مصلحت
وزير راه و شهرسازي: بازسازي مسكن زلزله زدگان را شخصاً پيگيري مي كنم
اعتراض لاوروف به سياست تهديد و تحريم واشنگتن
تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران به منافع شركت هاي روسي لطمه مي زند
كيت مخبر براي مقابله با شنودهاي اشرار توليد شد
آبروي ما را بردي اين قدر خالي نبند! (خبر ويژه)
دهن كجي هند به تحريم ايران آمريكا را گيج كرده است (خبر ويژه)
سوريه مي تواند پرتگاه سقوط اردوغان باشد (خبر ويژه)
پنتاگون مزدوران طالبان را به سوريه كيش مي دهد (خبر ويژه)
كانادا مگر كوري؟! (خبر ويژه)
محمد هاشمي خبر نامزدي آيت الله هاشمي را تكذيب كرد (خبر ويژه)


نقشه راه در ماراتن يازدهم (يادداشت روز)

هفتمين رئيس جمهور ايران كيست؟ پاسخ اين سؤال 9 ماه ديگر- 24 خرداد 1392- با برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري معلوم خواهد شد. اما به گونه ديگري هم مي توان اين رويداد را به پرسش و بحث گذاشت. اين كه «نقشه راه انتخابات كدام است»؟ منطقا پاسخ هركدام از طيف هاي سياسي به اين پرسش، معطوف به تلقي آنها از مقصد و مقصود انتخابات است. به عنوان مثال براي طيف هايي كه نامزدهاي خود را از مدت ها قبل معلوم كرده اند، نقشه راه در واقع نزديكترين و ممكن ترين مسير براي پيروزي آن شخص در ماراتن يازدهم است. طيف هايي هم هستند كه انتخابات را فرصت و بهانه ايجاد التهاب سياسي در كشور مي دانند و بنابراين نقشه راه آنها در واقع كيفيت تغيير ريل انتخابات از يك فرصت سياسي و جشن مردم سالاري به چالش امنيتي است آن گونه كه در پاييز و زمستان 87 نوشته و در بهار 88 به اجرا گذاشته شد. طيف دوم معمولا براي پيشبرد نقشه خود، وارد نقشه طيف اول مي شود و آنگاه سر بزنگاه، تغيير ريل را اعمال مي كند.
سومين پاسخ به اين پرسش كه نقشه راه انتخابات كدام است، تلقي طيف هايي است كه با وجود مهم شمردن رئيس جمهور معتقدند انتخاب رئيس دولت- يا ساير انتخابات- فرع بر يك راهبرد و هدفگذاري كلان است. بنابراين انتخابات و نامزدها با همه اهميت، طريقيت دارد و نه موضوعيت؛ ايستگاه است نه مقصد؛ مقدمه است نه مطلوب؛ قطعه اي از يك پازل بزرگتر است نه كليت و تماميت آن. براي اين طيف، رويكرد موقعيت شناسانه، هماهنگ و توام با برنامه ريزي و نقادي منصفانه و دقيق از وضعيت فعلي، مقدم بر بازي با نام چهره ها و نامزدهاست. بدين معني كه جمهوري اسلامي امروز با فرصت هاي بي نظير در طول تاريخ- و البته چالش هايي- مواجه است و دهه چهارم انقلاب را با گفتمان پيشرفت معطوف به عدالت و معنويت و مجاهدت و خطرپذيري و عقلانيت و مقاومت سپري مي كند. بنابراين نقشه راه انتخابات از منظر اصولگرايي بايد چنان ترسيم شود كه نه تنها بر سر راه اين گذار ايجاد خلل نكند بلكه بر سرعت پيشرفت بيفزايد. به عبارت ديگر سخن بر سر مديريت ترافيك رقابت ها براي هم افزايي اقتدار ملي و به حداقل رساندن هزينه ها و فرسايش هاست. بهره برداري لازم از فرصت هاي بزرگ ملي- نظير اعتبار و اقتدار سياست خارجي، بيداري اسلامي در منطقه، پيشرفت هاي چشمگير علمي و فني و...- در كنار چالش هاي مهم سياسي و فرهنگي و اقتصادي ما را بر آن مي دارد تا ساعت انتخابات و رقابت هاي معطوف به آن را اولاً با راهبرد بي بديل وحدت تنظيم كنيم و ثانياً با مقدمات ضروري نظير سازمان، اتاق فكر و برنامه منطبق سازيم. در واقع اگر انتخابات را يك هرم بدانيم، سازمان(اتاق فكر) و برنامه و نامزد 3 بعد اين هرم و آرمان هايي نظير وحدت و پيشرفت و مردم سالاري قاعده آن خواهد بود.
اين تلقي، حاصل تجارب انتخاباتي در رقابت هاي سياسي طي 2 دهه اخير است. به تدريج دو دغدغه مهم از بستر رقابت هاي انتخاباتي پديدار شد. يكي پيروزي در انتخابات و دوم، حركت رئيس جمهور و دولت جديد در مسير آرمان هاي كلان انقلاب. عرصه سياست كشور در دو دهه گذشته شاهد نوسان هايي در اين باره بود چه زماني كه رئيس دولت دورترين نسبت ها را با آرمان هاي انقلاب پيدا كرد و چه زمان هايي كه ميان روساي دولت و برخي آرمان ها- كم يا بيش- فاصله افتاد و اين پرسش را با خود آورد كه آيا اين فاصله ها الزاما به خاطر انحراف است يا ضعف سازمان و برنامه نيز در نقش بستن اين اتفاق موثر است؟ به تعبير ديگر با مرور تجربه 33 ساله انقلاب و به ويژه تجارب 20 سال گذشته سزاوار است بپرسيم كه آيا موضوع «رياست جمهوري» پديده اي صرفا قائم به شخص و خلقيات و قوت و ضعف هاي فرد نامزد است يا بايد در متن برنامه معطوف به سازمان و اتاق فكر ديده شود؟ آيا رئيس جمهور ريل گذار خودمختار است يا هماهنگ كننده دولت براي حركت در مسير و چارچوب مشخص در هماهنگي با كليت حاكميت؟ مشخص است كه در اينجا صرفا سخن از ساختار حقوقي و قانون اساسي و سياست هاي كلي نظام نيست بلكه سؤال اين است كه نقش طيف ها و جبهه هاي فعال در انتخابات درباره دغدغه مورد بحث چيست؟ آيا گروه هاي حامي در دو وجه افراط و تفريطي يا بايد صرفا سهم خواه كابينه باشند و سهمي از كيك قدرت را تصاحب كنند و يا كارگران سياسي نامزدها تا انتخابات باشند كه پس از پيروزي مورد بي اعتنايي قرار گيرند و دغدغه هاي مشروعشان شنيده نشود؟ اقتضاي شريعت و عقلانيت اين است كه گروه هاي حامي نامزدها نه تلقي سرمايه گذار شريك شركت سهامي قدرت داشته باشند و نه مانند بخشي از موتور ارسال موشك به فضا تلقي شوند كه در پايان انتخابات كنده شده و از حيّز انتفاع و تاثير ساقط مي شوند.
اين عدم تعادل و حركت پاندولي دولت ها در ميانه دو حد افراط و تفريط متاسفانه در سه دولت موسوم به سازندگي، اصلاحات و عدالت- با شدت و ضعف هايي- پديدار شد يعني مثلا در دولت سازندگي به تدريج از اثرگذاري نيروهاي ارزشي و انقلابي كاسته شد و سهم و مجال بيشتري به طيف هاي تجديدنظرطلب واگذار گرديد انگار كه نيروهاي انقلاب اصلا حاميان و غمخواران روزهاي سخت رئيس دولت وقت نبوده اند. اتفاق ديگري كه افتاد اين بود كه طيف حاكم بر دولت در حالي كه ظاهرا راهنماي راست مصطلح را مي زدند، به سمت چپ پيچيدند؛ يعني در حالي كه آقاي ناطق نوري خود را نزديك به رئيس دولت مي پنداشت، جريان حاكم بر دولت سازندگي به جانب رقيب تجديدنظرطلب پيچيده و بلكه با او بسته بودند. پس از آن نيز دولت جديد، شركت سهامي احزاب و گروه هايي ائتلافي شد كه دولت را تبديل به گوشت قرباني كرده و هر يك گوشه اي از آن را به نيش كشيده بودند. دولت جايگزين، از متن اعتراض ملي به روند طعمه انگاري قدرت و لااباليگري نسبت به آرمان هاي اساسي انقلاب شكل گرفت و در واقع همه طيف هاي نگران سرنوشت انقلاب در بسترسازي و گفتمان سازي براي دولت جديد نقش آفريني كردند.
اتفاق 27 خرداد و سوم تيرماه سال 1384، حلقه سوم از زنجيره اصولگرايي بود كه در 2 انتخابات شوراي شهر دوم و مجلس هفتم(سال هاي 1382 و 1383) شكل گرفت و با انتخابات شوراي شهر سوم، مجلس هشتم، رياست جمهوري دهم و مجلس نهم در حد فاصل سال هاي 86، 87 ، 88 و 90 امتداد يافت. با اين حال و با وجود پيروزي متواتر اصولگرايان در 7 انتخابات طي 9 سال گذشته، منحني حركت اصولگرايان روي نمودار «سازمان» و «برنامه» با نوسان ها و فراز و نشيب هايي همراه بود و هرجا كه گسترش حلقه هاي سياسي گرد محور صاحب منصبان در مراكزي نظير دولت و مجلس و شهرداري اصالت پيدا كرد، رويكردهاي جبهه محور و برنامه محور در حاشيه و اولويت دوم قرار گرفت. بنابراين بي آن كه بخواهيم خدمات ارزشمند هر يك از اين مراكز حاكميتي را انكار كنيم مي توان ادعا كرد پديداري برخي هزينه تراشي ها و فرصت سوزي ها و فرسايش ها و كجروي ها ريشه در همين ضعف سازمان جمعي و خلأ اتاق فكر دارد؛ سازماني كه «برنامه ريز، نقاد و ارزياب روندهاي موجود، و تربيت كننده رجال مهيا براي نقش آفريني هاي تيمي، جمعي و ملي» باشد.
خوب يا بد تا به امروز عمدتا اين نامزدها بوده اند- كه لااقل در زمينه جلب آراي مردم- بار انتخابات را به دوش كشيده اند. به رغم اذعان به اهميت و بي بديلي اين نقش و جذابيت اين پرسش مهيج كه هفتمين رئيس جمهور كيست، سزاوار تاكيد است كه صرف رقابت نامزدها، تكافوي نيازهاي منتهي به تعبيه فرآيند انتخابات را نمي كند. درست است كه يكي از نامزدها نهايتا سكان رانندگي دولت را برعهده مي گيرد اما رانندگي هم پيش شرط هايي دارد و هم لوازم و ملزوماتي كه بايد تا انتهاي مسير همراه وي باشد. راننده هرگز فرد خودمختار و خودبسند نيست بلكه طبق نقشه و مسير و سرعت و ضوابط مشخصي بايد حركت كند. سازمان برنامه ريز حزبي و جبهه اي در اين ميان كمك مهمي به حركت معطوف به مقصد مي كند و طبعا اين نقش، غير از نقش حمايتي- نظارتي اجزاي حاكميت نظير مجلس و قوه قضائيه ذيل مديريت كلان رهبري است. در واقع چنين سازمان برنامه ريز، ارزياب و كادرسازي مي تواند پشتوانه همأ بخش هاي حاكميتي باشد.
رهبر معظم انقلاب 24 مهر سال گذشته در جمع دانشگاهيان كرمانشاه در تبيين خوب و بد موضوع تحّزب و نسبت آن با وحدت فرمودند «تحّزب مي تواند در جامعه انجام بگيرد، در عين حال وحدت هم صدمه اي نبيند؛ اينها با هم منافاتي ندارد... ما دو جور حزب داريم. يك حزب عبارت است از كانال كشي براي هدايت هاي فكري- حالا چه فكري به معناي سياسي، چه فكري به معناي ديني و عقيدتي- اگر چنانچه كساني اين كار را بكنند خوب است. قصد عبارت از اين نيست كه قدرت را در دست بگيرند... البته كساني كه يك چنين توانايي داشته باشند به طور طبيعي در مسابقات قدرت در انتخابات هم آنها صاحب رأي خواهند شد، آنها برنده خواهند شد ليكن اين هدفشان نيست. اين يك جور حزب است، اين مورد تاييد است... يك جور حزب تقليد از احزاب كنوني غربي است... به معناي باشگاه هايي براي كسب قدرت؛ اصلا حزب يعني مجموعه اي براي كسب قدرت. يك گروهي با هم همراه مي شوند، از سرمايه و پول و امكانات مالي خودشان بهره مند مي شوند يا از ديگران كسب مي كنند يا بند و بست هاي سياسي مي كنند براي اينكه به قدرت برسند. يك گروه هم رقيب اينهاست، كارهاي مشابه انجام مي دهد تا آنها را از قدرت پايين بكشد... اين نه، هيچ وجهي ندارد. اگر كساني در داخل كشور ما با اين شيوه دنبال تحّزب مي روند ما جلويشان را نمي گيريم... اما من اين جور حزبي را تاييد نمي كنم. اين جور حزب بازي معنايش عبارت است از كشمكش قدرت؛ اين هيچ وجهي ندارد اما حزب به معناي اول، يعني يك كانال كشي در درون جامعه براي گسترش فكر درست - چه فكر عقيدتي و اسلامي، چه فكر سياسي و تربيت كادرهاي گوناگون- بسيار خوب است.»
بنابراين مي توان به مدلي از تعامل سياسي در جبهه اصولگرايي بر مبناي وحدت در عين كثرت و كثرت در عين وحدت رسيد كه در آن سازمان و برنامه و كادرسازي معطوف به آرمان هاي انقلاب و مديريت فرصت ها و تدبير چالش هاي كشور در ظرف يك حركت جمعي حرف اول را بزند. مي توان با يكديگر الفت و اتحاد داشت، صرف نظر از اينكه مثلا در ايستگاه انتخابات، نامزدها و حاميان آنها با يكديگر ائتلاف كنند يا به رقابت و مسابقه سالم و هوشمندانه و سنجيده- ضمن مراقبت از طراحي هاي دشمن- بپردازند. مهم اين است كه شرط ائتلاف سهم طلبي، و پيامد رقابت، منفذگشايي براي دشمنان و بدخواهان نباشد. در واقع مراد از وحدت، همسويي و هماهنگي و هم پوشاني جهت گيري ها براي اداي يك مسئوليت و تعهد جمعي است. آن راهبرد كلي «اجتماع و اتحاد قلب ها و اراده ها و انگيزه ها درباره وفاي به عهد الهي» است.
ملاك اصلي و نقشه راه نهايي، همان فرمايش شريف امام عصر(عج) درباره راز تاخير روزگار ظهور و تشكيل نهايي دولت كريمه است. «اگر شيعيان ما- كه خداوند آنها را به اطاعت خود موفق گرداند- در راه وفا به عهدي كه برعهده آنان است مجتمع و همدل بودند، ميمنت ديدار ما به تأخير نمي افتاد». اين وحدت و الفت و اجتماع دلها ذيل هدايت ولايت فقيه و نايب امام زمان(عج) نقشه راه اصلي ماست حتي اگر پاي در ميدان مسابقه بگذاريم. رقابت ها نبايد از ياد ما ببرد كه رفاقت و اخوت داريم و به سوي هدف مشتركي ره مي سپاريم.
محمد ايماني


سند (گفت و شنود)

گفت: روزنامه هاآرتص فاش كرد كه فراخوان سفير كانادا از ايران، پاسخ اهانت به اسرائيل در اجلاس تهران بوده است.
گفتم: خوشا به حال باغباني كه شغال از او قهر كند.
گفت: رسانه هاي آمريكايي و اروپايي هم اين اقدام را براي انحراف افكار عمومي از موفقيت ايران در اجلاس تهران ارزيابي كرده اند.
گفتم: پس بگو كه چرا سايت وابسته به سركرده حلقه انحرافي هم دقيقا همين ايام را براي اهانت و ناسزا به حضرت آيت الله مصباح انتخاب كرده است!
گفت: اي ول! آرزوي حلقه انحرافي آن است كه اعتراض ملت مسلمان و انقلابي ايران را به عنوان يك سند براي اثبات وفاداري خود براي مديران بيروني اين حلقه فاكتور كند!
گفتم: مي گويند در دوران مشروطه يكي از همين قماش به سفارت انگليس پناهنده شده بود. سفير از او پرسيد؛ از كجا اطمينان داشته باشيم كه تو همپيمان ما هستي؟ و يارو گفت؛ قربان! فلان آقا كه در دشمني او با انگليس شكي نيست، با دو لب مبارك خودش به من فرمود؛ خجالت بكش مرتيكه!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤اي سيد و سالار چه خوش رايحه اي
سيدعلي الحسيني الخامنه اي
از نام تو عاشقان توان مي گيرند
انگار كه دشمنان همه مي ميرند
راه تو بصيرت است مصباح هدي
ايثار تو ماندني است اي رهبر ما
هم رهبري و مرجع تقليد جهان
آوازه تو فخر زمين است و زمان
علي شايان
¤كشورهاي سلطه گر و صاحب حق وتو اختيارات ويژه اي را كه مي بايست براي مجمع عمومي سازمان ملل متحد تعريف مي شد به چند كشور عضو در شوراي امنيت واگذار كرده اند. ايران در اين سه سال رياست بر جنبش عدم تعهد مكررا بايد پيگير جابه جايي اين اختيارات از شوراي امنيت به مجمع عمومي باشد.
5506---0912
¤از مسئولان تقاضا داريم به قهرمانان پارالمپيك هم مثل قهرمانان المپيك پاداش دهند چون آنها بيشتر مستحق دريافت جايزه هستند.
8575---0937
¤باعث تاسف است كه وزارت ارشاد اجازه چاپ يكي ديگر از روزنامه هاي زنجيره اي را داده است. از الان كه چند شماره از آن چاپ شده است براي انتخابات رياست جمهوري در حال فتنه گري و زمينه چيني است.
محمدي
¤از مسئولان تقاضا داريم نسبت به كاهش قيمت لبنيات دقت ويژه اي به خرج دهند. وضع اسفناكي در اين مورد وجود دارد. هفته اي 2 پاكت شير هم نمي توانيم بخريم.
حيدري
¤يك فروشگاه لوازم خانگي ايراني و توليد داخلي دارم اما متاسفانه در چند ماه گذشته 40 درصد قيمت كالاها را گران كرده اند، حال كه قرار شده كالاي ايراني مصرف كنيم چرا بايد اين اجناس كه دو سال قبل توليد يا خريداري شده با اين قيمت هاي گران در اختيار ما فروشندگان قرار گيرد و ما به ناچار اين اجناس را باز با قيمتهاي بالا تر در اختيار مردم قرار دهيم.
1050---0912
¤به منظور رفع گراني در كالاهاي مصرفي بايد فاصله توليدكننده و مصرف كننده كم شود اما در حال حاضر متاسفانه اين فروشندگان هستند كه با قيمت گذاري روي اجناس باعث گراني در بازار مي شوند. دولت بايد روي اجناس و براي مصرف كنندگان قيمت بگذارد. تا اين فاصله كم شود.
3154---0912
¤تمام مشكلات و گراني هاي موجود در جامعه از قبيل گراني مسكن در بانكها كليد مي خورد. اگر سيستم بانكي ما اصلاح شود اكثر مشكلات ما حل مي شود اين معضلات ناشي از انحصار حضور ثروتمندان در سرمايه گذاري ها است. وقتي فقط عده اي مي توانند از ثروت كشور بهره ببرند طبيعي است كه فقرا و مستضعفان زير پاي اين ثروتمندان له مي شوند.
7036---0912
¤شركت مخابرات بدون اجازه ما آواي قرآن و پيشواز را از گوشي تلفن ما برداشته و موسيقي مبتذل گذاشته است. و هرچه پيگيري كرديم تا اين آهنگ را عوض كنند هيچ كس به حرف ما گوش نمي دهد.
مطلبي
¤متاسفانه در برخي از بانكهاي دولتي بعد از تعطيلات ماه مبارك رمضان همچنان ساعت كارشان 6 ساعت است اگر اين كار قانوني است چرا به طور رسمي اعلام نمي كنند تا همه از اين كاهش ساعت آگاه شوند؟ چرا اين همه بي تفاوتي در قبال مسئوليت افراد وجود دارد.
سلحشور
¤از شهرداري تهران تقاضا داريم در روزهاي گرم سطل هاي زباله در سطح شهر را كه مملو از زباله مي باشد را تخليه كنند. اين بوي آزاردهنده سلامتي مردم را تهديد مي كند.
يك شهروند
¤از مسئولان وزارت راه تقاضا داريم نسبت به تامين روشنايي در بزرگراه تهران-پرديس اقدام كنند.
فواد كاسب
¤از سال 86 در تعاوني شماره 12 منطقه 3، براي پروژه مسكن مهر ثبت نام كرده ام. اين خانه ها تا الان تكميل شده و تسويه حساب كرده ايم، اما به علت وصل نشدن انشعابات آب، برق و گاز اين خانه ها را به ما تحويل نمي دهند. از وزير مسكن تقاضا داريم به وضعيت ما رسيدگي كند. ديگر توان پرداخت اجاره خانه هاي بالا را نداريم.
مهرشهر كرج-شهرك ابريشم
¤در برخي از جاده هاي كشور مثل جاده نطنز، در نزديك پليس راه يك نمازخانه وجود دارد كه متاسفانه در اين نمازخانه بسته است و مسافران مجبورند در حاشيه جاده ها به اقامه نماز بپردازند. از مسئولان مي خواهيم به اين مسائل توجه كنند.
يك شهروند
 


پس از موفقيت آميز بودن اجلاس تهران

تلاش بي حاصل 3 عضو اتحاديه اروپا براي تشديد تحريم ها عليه ايران

وزراي خارجه كشورهاي انگليس، فرانسه و آلمان و سه سناتور آمريكايي در اقدامي منفعلانه و به دنبال شكست پروژه انزواي ايران از طريق تحريم ها در اجلاس تهران، خواستار افزايش تحريم هاي بي نتيجه عليه جمهوري اسلامي شدند.
در حاليكه از برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران كه پيام صريح آن شكست راهبرد غرب در انزواي ايران از طريق تشديد تحريم ها بود؛ چند روزي سپري نشده است، وزراي خارجه سه كشور انگليس، فرانسه و آلمان از نشست دو روزه وزراي خارجه اتحاديه اروپا در قبرس خواستار تشديد و تصويب هرچه سريعتر دور تازه اي از تحريم ها عليه ايران شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «ويليام هيگ» وزير امور خارجه انگليس در گفت وگوهاي غيررسمي با 26 وزير امور خارجه اتحاديه اروپا در جهت گزينه فشار عليه ايران از طريق افزايش تحريم ها به عنوان يك ضرورت براي مقابله با كشورمان، تحركات تازه اي را آغاز كرده است.
در حالي كه هيگ در اين نشست ادعا كرد كه تحريم هاي فرامرزي اعمال شده از سوي اتحاديه اروپا تاثيري جدي بر ايران داشته است، ناظران و تحليلگران معتقدند اجلاس بزرگ سران غيرمتعهدها در تهران دليل محكمي بر شكست اين ادعا در عرصه جهاني است.
همچنين وزير خارجه فرانسه نيز از آماده شدن مفاد پيش نويس دور جديد تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران تا جلسه آتي مجمع عمومي سازمان ملل كه 18 سپتامبر، در نيويورك تشكيل مي شود، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آلمان «لوران فابيوس» در توضيح مفاد پيش نويس دور جديد تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران مدعي است كه اين تحريم ها، بخش مالي، تجاري و نفت ايران را مورد هدف قرار خواهد داد.
اين گزارش مي افزايد كه خبر تهيه پيش نويس تحريم هاي جديد عليه ايران با برخي اقدامات ضدايراني از سوي دولت كانادا نيز همراه شده است.
از سوي ديگر؛ «گيدو وستروله» وزير خارجه آلمان نيز با بيان اينكه ما نمي توانيم مذاكراتي كه تنها نتيجه آن «تعلل» باشد را قبول كنيم از گفت وگو درباره تحريم هاي جديد بر عليه ايران در راستاي مقابله با برنامه هسته اي ايران خبر داد.
گرچه وزراي خارجه انگليس، آلمان و فرانسه قصد دارند با ميدان داري اتحاديه اروپا چهره منفي از ايران هسته اي در اذهان ديگر كشورهاي عضو اتحاديه اروپا ترسيم كنند، حمايت 120 كشور عضو جنبش عدم تعهدها از برنامه صلح آميز هسته اي ايران در بيانيه پاياني اجلاس تهران خلاف اين ادعا را بيان مي كند.
در كنار تلاش وزراي خارجه اين 3 كشور اروپايي، سه سناتور آمريكايي نيز اقدامات ضد ايراني مبني بر تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي را خواستار شدند.
«جان مك كين»، جمهوري خواه، «جوليبرمن»، دمكرات و «ليندسي گراهام»، جمهوري خواه خواهان تشديد تحريم هاي بي نتيجه عليه ايران شدند.
به گزارش هافينگتون پست، اينها در جريان نشست سياسي اقتصادي «انجمن آمبروستي» در ايتاليا، در عين حال اذعان كردند كه تحريم هاي اقتصادي نمي تواند ايران را از فعاليت هسته اي اش بازدارد.
«جان مك كين» گفت: تحريم هاي اقتصادي در برنامه هسته اي ايران تاثير نداشته چرا كه در ايران اين موضوع پشتوانه مردمي دارد.
«جو ليبرمن» گفت: ما خواهان تحريم هاي اقتصادي شديدتر شديم.
«گراهام» هم ادعا كرد كه تهديد جدي به انجام حمله نظامي به ايران بايد از سوي آمريكا باشد.
تلاش براي اعمال تشديد تحريم ها عليه ايران در حالي است كه طي سال هاي گذشته تلاش هاي آمريكا و چند كشور غربي دراين باره بي حاصل بوده است.


قاضي سراج : احكام 39 متهم فساد كلان بانكي ابلاغ شد

قاضي سراج از ابلاغ 40 حكم پرونده فساد بزرگ مالي به 39 متهم و بانك صادرات به عنوان شاكي پرونده خبر داد.
قاضي ناصر سراج - رئيس شعبه اول دادگاه انقلاب تهران- در گفتگو با مهر اظهار داشت : طي سه روز احكام 39 پرونده فساد مالي بزرگ به متهمان آن و بانك صادرات به عنوان شاكي ابلاغ شد. ابلاغ حكمي با اين حجم در اين مدت كوتاه كار بزرگي بود.
وي افزود : آخرين حكم اين پرونده امروز ابلاغ شد كه تاخير آن به دليل مسافرت خارج از كشور وكيل متهم بود. وكلا و متهمان 20 روز پس از ابلاغ حكم فرصت دارند به آن اعتراض كنند.پس از قطعي شدن حكم مي توان به نام متهمان و ميزان محكوميت آنها اشاره كرد.
اين مقام قضائي با انتقاد از برخي رسانه ها اظهار داشت : انشاء ، تايپ و تصحيح 1660 برگ راي نياز به زمان زيادي دارد كه در اين پرونده كار فوق العاده اي انجام شد. احكام در كوتاه ترين زمان ممكن آماده ابلاغ شد اما برخي رسانه ها به طولاني شدن آن انتقاد كردند.
در اين پرونده، مه آفريد خسروي ، آقاي (ب.ب) مشاور حقوقي مه آفريد، آقاي (الف.ش) مدير مالي شركت سرمايه گذاري امير منصور آريا و آقاي (س. ك) رئيس شعبه بانك صادرات گروه ملي فولاد در پرونده فساد مالي بزرگ به اعدام ، رد مال و جزاي نقدي محكوم شدند.
همچنين مه آفريد متهم رديف اول پرونده به پرداخت يك چهارم عوايد حاصل از پولشويي به ميزان 25 هزار و 729 ميليون و 800 هزار ريال و پرداخت 28 هزار ميليارد و 554 ميليون ريال به بانك ها ، معادل كل ال سي هاي پرونده محكوم شده است.
رئيس دادگاه همچنين آقاي (س. م) رئيس سابق بانك ملي كيش و آقاي (د. م) از متهمان پرونده را به حبس ابد، رد مال و جزاي نقدي محكوم كرده است.
آقايان (ط. ن) ، (ع. ر) و ( م. م) نيز به 20 سال حبس، رد مال و جزاي نقدي محكوم شدند.
همچنين آقاي (ع. ر) به 15 سال حبس و رد مال وپنج تن ديگر از متهمان به 10 سال حبس و رد مال محكوم شدند. همچنين 26 تن از متهمان به مجازات رد مال و جزاي نقدي، هفت سال زندان و كمتر از آن محكوم شده اند.
متهمان شاغل در ادارات دولتي نيز به انفصال موقت از كار در ادارات دولتي محكوم شدند.


پايان تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام در مجمع تشخيص مصلحت

مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه روز گذشته خود بررسي سياست هاي كلي اجتماعي نظام را به اتمام رساند.
در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه بررسي سياست هاي كلي اجتماعي نظام، پيگيري شد و با تصويب سه بند اصلي و سه بند زيرمجموعه باقي مانده، تدوين اين سياست ها در قالب 14 بند اصلي و 40 بند زيرمجموعه به پايان رسيد.
در ابتداي اين جلسه، آيت الله هاشمي رفسنجاني با توجه به برگزاري موفق شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها در جمهوري اسلامي ايران كه هنوز هم مباحث مربوط به آن در رسانه ها و محافل مختلف داخل و خارج ادامه دارد، گفت: با توجه به شرايط موجود در منطقه و جهان، برگزاري چنين اجلاسي در تهران كه از لحاظ كيفي و كمي در سطح مطلوبي انجام شد، رخدادي ميمون و مبارك بود كه اميدواريم آثار مثبت آن در آينده، بيشتر آشكار شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه اهميت اين اجلاس را با توجه به هدف اصلي و نماد غيرمتعهدها، بيانات رهبري معظم انقلاب در مراسم افتتاحيه قوي تر كرد افزود: آنچه را كه لازم بود به عنوان خط مشي و مقتضيات جنبش عدم تعهد به آن پرداخته شود، در سخنان ايشان به خوبي بيان شد كه البته مسئوليت جمهوري اسلامي ايران به عنوان رياست سه ساله بر اين جنبش براي تحقق نتايج و برنامه هاي مصوب بسيار سنگين است.
پس از اين سخنان، در ادامه اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا و روساي قواي قضائيه و مقننه، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، رئيس پليس امنيت ناجا، قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي و معاونين محيط زيست انساني و آموزشي و پژوهش سازمان محيط زيست نيز حضور داشتند، ادامه بررسي بندهاي باقيمانده از سياست هاي كلي اجتماعي در دستور كار قرار گرفت كه پس از بحث و بررسي هاي به عمل آمده به تصويب رسيد. طراحي جامع براي رفع نيازهاي اساسي جوانان، حفظ و ايجاد نمادها و نشانه هاي انقلاب و دفاع مقدس و صيانت از محيط زيست محور بندهاي تصويب شده است كه به منظور تاييد نهايي خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال خواهد شد.


وزير راه و شهرسازي: بازسازي مسكن زلزله زدگان را شخصاً پيگيري مي كنم

وزير راه و شهرسازي صبح ديروز با حضور در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي در جريان روند بازسازي قرار گرفت.
علي نيكزاد در گفت وگو با خبرگزاري مهر با اشاره بر ضرورت سرعت بخشيدن به كار و پايان عمليات بازسازي پيش از آغاز فصل سرما در اين منطقه گفت: براي دومين بار است كه به مناطق زلزله زده آمده ام تا از نزديك مراحل بازسازي را ببينم.
وي افزود: با توجه به كوهستاني بودن منطقه و فرا رسيدن سرماي زودهنگام بايد تلاش بيشتري در زمينه بازسازي در اين مناطق صورت گيرد و به همين دليل بازسازي مسكن زلزله زدگان را شخصاً پيگيري مي كنم.
وزير راه و شهرسازي پس از ديدار از روستاهاي شالي، چوپانلار، باج باج، كويچ وارد روستاي زغن آباد شده و با بسيجياني كه در اين منطقه در حال كمك به مردم آسيب ديده بودند ملاقات كرد.
در اين بازديد استاندار آذربايجان شرقي و مسئولان بنياد مسكن وزير راه و شهرسازي را همراهي كردند.


اعتراض لاوروف به سياست تهديد و تحريم واشنگتن

تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران به منافع شركت هاي روسي لطمه مي زند

روسيه بار ديگر نسبت به سياست هاي تهديد و تحريم آمريكا عليه ايران اعتراض كرد.
سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در جمع خبرنگاران اعلام كرد: مقامات مسكو از سياست تهديد و اعمال تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران و سوريه حمايت نمي كنند.
به گزارش فارس به نقل از ايتارتاس، وي در پايان مذاكرات خود با هيلاري كلينتون گفت: در ملاقات با هيلاري كلينتون ما اوضاع سوريه و ايران را مورد بررسي قرار داديم. در هر دو مورد اهداف ما بر يكديگر منطبق است. ما مايل هستيم كه سوريه كشوري آزاد و داراي شكوفايي سياسي باشد و رهبران آن كه از سوي مردمش انتخاب شده اند، خواسته همه كساني كه در سوريه زندگي مي كنند، از جمله گروه هاي مختلف مذهبي و نژادي را مورد توجه قرار دهد.
وزير خارجه روسيه يادآور شد: البته در رابطه با راه هاي دستيابي به اين اهداف آمريكا سياست تهديد و افزايش اعمال فشار را در پيش گرفته و تحريم هاي جديدي را عليه ايران و سوريه اعمال كرده است كه اين روش براي ما قابل قبول نيست، براي اينكه به عقيده ما راه حل مشكلات با جلب همكاري حاصل مي شود نه با منزوي كردن.
لاوروف افزود: علاوه بر اين مسائل، هر چه مي گذرد تحريم هاي يكجانبه آمريكا در قبال ايران و سوريه جنبه فرامرزي بيشتري به خود گرفته است و مسلماً منافع شركت هاي روسي را نيز تحت تأثير قرار داده است. وي گفت: ما به شركاي آمريكايي خود يادآور شده ايم كه چنين برخوردي براي ما قابل قبول نيست، البته من نمي دانم كه نتيجه چه خواهد شد.


كيت مخبر براي مقابله با شنودهاي اشرار توليد شد

به همت مبدع قمي كيت مخبر براي مقابله با شنودهاي اشرار و سرويس هاي آنان توليد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از ستاد خبري سومين نمايشگاه و جشنواره ملي علم تا عمل استان قم، استفاده از اين محصول به نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي اين امكان را مي دهد كه در مقابل شنودهاي اشرار و سرويس هاي آنان در منطقه بتوانند سكوت راديويي ايجاد كنند و فرامين و دستورات مقتضي را به فرماندهان خط اول يا مخبر نفوذي بين اشرار صادر كنند.
كيت مخبر به عنوان يكي از 40 طرح برگزيده استان قم به سومين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل راه يافته است.
عمده اشرار و باندهاي موادمخدر و قاچاقچيان مسلح، به تجهيزات شنود تلفن همراه و بي سيم هاي بسيار مدرن مجهز هستند، به همين دليل وقتي بار ترافيكي بي سيم در محدوده عمليات بالا باشد و يا از طريق شنود راديويي تلفن هاي همراه از وجود كمين و آماده باش نيروهاي مسلح مطلع مي شوند كه عمليات كمين لو رفته، نحوه ورود خود به كشور را به سرعت تغيير مي دهند.
در اين طرح يك خط امن براي ارسال پيام هاي محرمانه ميان فرمانده و نيروي مورد امر و يا بين نيروهاي امنيتي نفوذ كننده در بين اشرار مسلح با پاسگاه مرزي برقرار مي شود.


آبروي ما را بردي اين قدر خالي نبند! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي ضد انقلاب از مشاور فراري كروبي خواست به جاي قضاوت از سر كينه و بغض درباره اجلاس عدم تعهدها در تهران، با سند و مدرك حرف بزند.
پايگاه اينترنتي گويانيوز نوشت: به نظر مي رسد ناكامي نامزد مورد حمايت آقاي واحدي در انتخابات سال 88، منجر به بغض و كينه او شده و اين ناراحتي، در تحليل هاي يكجانبه وي و گفته هايي كه بيش تر به حكم سياسي شبيه است تا تحليل منطقي شرايط سياسي، مشاهده مي شود. قطعاً از فردي كه مدعي تحليل گري سياسي است انتظار مي رود نگاه منطقي و مبتني بر ادله و استدلال هاي قوي داشته باشد.
نويسنده اين پايگاه اينترنتي با اشاره به ادعاي واحدي مبني بر هزينه چند ميليارد دلاري اجلاس سران خاطرنشان مي كند: او با وجود تكرار چند باره اين هزينه، هرگز منبع موثق و ادله مستندي براي ادعاي خود ارائه نكرده است. به نظر مي رسد اجلاسي كه كل افراد دخيل در آن، از شركت كنند گان تا مجموعه هاي تشريفات داخلي، نظامي و انتظامي، حتي اگر يكصد هزار نفر باشد و بابت هر يك، دولت موظف به پرداخت 5 هزار دلار آمريكا نيز شده باشد، باز به عدد پانصد ميليون دلار خواهيم رسيد كه با وجود اين محاسبه آرماني، باز هم با ادعاي چند ميليارد دلاري آقاي واحدي فاصله زيادي دارد. از سويي، بخشي از هزينه هاي اجلاس، از سرمايه NAM تأمين شده است و به صورت كلي، ادعاي بودجه چند ميليارد دلاري براي برگزاري يك اجلاس يك هفته اي در تهران، ادعاي غلط و نامستدلي به شمار مي رود.
گويانيوز همچنين با اشاره به ادعاي ديگر اين فرد سرخورده و متواري نوشت: شما درباره سفر محمد مرسي چگونه تصور مي كنيد ايران ضرر كرده است؟ آيا اگر در آينده اي نزديك روابط سياسي ايران و مصر به حد سفير ارتقا يافت، باز هم شما بر روي موضع خود پافشاري مي كنيد.
نويسنده گويانيوز در پايان از مخالفان جمهوري اسلامي خواست چشم بر دستاوردهاي جمهوري اسلامي در تحولات منطقه و جهان نبندند و تحليل هاي زوركي فاقد مبنا ارائه ندهند.
يادآور مي شود واحدي بعد از 3 سال سوءاستفاده از عنوان مشاور كروبي اخيراً اعلام كرد كه از اين سمت (!) استعفا داده چرا كه با هر نوع حكومت اسلامي مخالف است. وي مدت ها از سوي محافل اپوزيسيون و حتي رسانه ملي آنها مورد بي اعتنايي قرار مي گيرد.


دهن كجي هند به تحريم ايران آمريكا را گيج كرده است (خبر ويژه)

موضع مقامات ارشد هند درباره معاملات نفتي با ايران، آمريكا را گيج و شوكه كرده است.
روزنامه پاكستان تودي در ارزيابي بي اعتنايي هند به تحريم هاي نفتي آمريكا عليه ايران نوشت: هند با بي پروايي تمام مشغول انجام معاملات نفتي با ايران است، چرا كه اولا ايران بزرگ ترين تامين كننده نفت هند است و ثانيا يافتن جايگزين براي نفت ايران كار دشواري است. بنابراين كمپاني هاي نفتي هند به سختي در حال رقابت هستند تا بتوانند با فعاليت در محدوده ممنوعيت هاي مالي ايران به واردات نفت از اين كشور ادامه دهند.
اين روزنامه مي نويسد: منابع دولتي هند با تمجيد و تعريف از بازديد مانموهان سينگ نخست وزير هند از ايران گفتند «ما هنوز بزرگ ترين خريدار نفت ايران هستيم و همچنان به اين كار ادامه مي دهيم. كمپاني ها، دقت و وسواس زيادي در انتخاب دارند.» و اكنون اين يكي از اظهاراتي است كه واشنگتن را تا حد گيج شدن و شوك مطلق پيش خواهد برد.
پاكستان تودي معتقد است: دهن كجي هند و چين- بزرگ ترين خريداران نفت ايران- به تحريمهاي ايالات متحده به اين معناست كه اگر بزرگ ترين خريداران نفت ايران از تحريم ها پيروي نمي كنند پس مقاصد واشنگتن براي تحت فشار قرار دادن ايران براي دست كشيدن از برنامه هسته اي خود از طريق هدف گرفتن قدرت مالي تهران بي فايده خواهد بود. علاوه بر اين هند يكي از اعضاي غيرثابت شوراي امنيت سازمان ملل است و بايد اين را در نظر گرفت كه برنامه هسته اي ايران و نتايج تحريم ها يكي از بزرگ ترين دغدغه هاي شوراي امنيت است. مخالفت و اكراه هند با الحاق به اين جبهه قطعا چيزي نيست كه مورد استقبال قرار بگيرد.
نويسنده پاكستان تودي با طرح اين پرسش كه هند تا كجا در جبهه پشتيبان ايران پيش خواهد رفت، نوشت: ظاهرا دهلي نو همچنان آماده است تا با تحريم هاي ايران مخالفت كند. البته آمريكا پيش از اين ژاپن و 10 كشور اروپايي را از تحريم هاي نفتي ايران مستثني كرد اما به نظر مي رسد دهلي نو اهميتي به اين تحريم ها نمي دهد و چنين نشان مي دهد كه قصد ندارد در آينده نيز به تحريم كنندگان بپيوندد.
در پايان اين تحليل آمده است: تدبير هند در حال ايجاد سردرگمي و پيچيدگي در قواعد روابط بين الملل و سياست خارجي اين كشور است. هند همواره علاقه كمي به ايران داشته است كه آن هم به دليل نيازهاي نفتي اين كشور به ايران و علاقه هند به يافتن يك مسير آرام و صلح آميز به افغانستان است. اما وفاداري به اين رابطه برغم مخالفت هاي جهاني، مي تواند نشان دهنده رابطه و پيوستگي دوجانبه باشد. حالا هم نه تنها نخست وزير هند در اجلاس عدم تعهد در تهران شركت مي كند بلكه با طفره از اقدام تحريمي در مورد نفت ايران، تركيب كمدي ها و تراژدي ها در سناريوي اشتباه آمريكا كاملا آشكار است.


سوريه مي تواند پرتگاه سقوط اردوغان باشد (خبر ويژه)

معاون سابق نخست وزير تركيه هشدار داد بحران سوريه زمينه ساز سقوط اردوغان خواهد شد.
عبداللطيف شنر در گفت وگو با روزنامه وطن (چاپ تركيه) اظهار داشت: «هيچ ترديدي ندارم كه دستگاه ديپلماسي كشور و استراتژي تعيين شده توسط داود اوغلو براي اتخاذ موضع در برابر بحران سوريه، به اقتدار اردوغان و حزب عدالت و توسعه پايان خواهد داد و من سوريه را ايستگاه وداع و سقوط اردوغان و رجال سياسي متنفذ حزب وي مي دانم.»
شنر در ادامه درباره نقش تركيه در تشديد بحران در سوريه گفت: «متأسفانه اردوغان حاضر نيست قبول كند كه كوهستان قنديل و قرارگاه مركزي پ.ك.ك در كشوري غير از سوريه قرار دارد. وي به جاي آن كه در برابر حكومت مركزي بغداد و اقليم كردستان عراق بايستد، سوريه را مسبب مشكلات امنيتي خود مي داند. اردوغان بايد قبول كند كه وضعيت بحران زده كنوني كشور سوريه نه به خاطر عملكرد بشار اسد بلكه به خاطر فشارهاي تركيه به اين نقطه وحشتناك رسيده و اگر آنكارا در برابر مشكلات اين همسايه مهم خود مواضع خردمندانه اي اتخاذ مي كرد، كار به اين جا كشيده نمي شد.»
يادآور مي شود در پي حمايت تركيه از تروريست ها و گروه هاي مسلح در سوريه، فعاليت گروه هايي نظير پ. ك. ك در نقاط مختلف تركيه نيز رو به شدت گذاشته است.
سيا و پنتاگون از تركيه به عنوان ايستگاه نيابتي جنگ عليه محور مقاومت در سوريه استفاده مي كنند. ادعاي حمايت از مردم و دموكراسي در سوريه در حالي است كه كشورهاي حامي تروريست ها و گروه هاي مسلح در سوريه، كمترين اعتراضي به حاكميت ديكتاتوري در عربستان و بحرين و قطر ندارند. اين تناقض درباره تركيه برجسته تر است كه با عربستان و قطر در راستاي ايجاد بي ثباتي در سوريه هم پيمان شده است. از سوي ديگر دولت تركيه از پاسخ به اين پرسش مهم طفره مي رود كه چرا در جبهه ضدسوري، با رژيم اشغالگر فلسطين همراه شده است.


پنتاگون مزدوران طالبان را به سوريه كيش مي دهد (خبر ويژه)

روزنامه تايمز فاش كرد مزدوران عرب طالبان در حال خروج از مناطق قبيله نشين پاكستان براي پيوستن به عناصر مسلح در سوريه هستند.
به گزارش العالم، اين روزنامه انگليسي تاكيد كرد: افزايش حملات هواپيماهاي بدون خلبان و كاهش حمايتها، شرايط نامناسبي را براي مزدوران عرب طالبان در مناطق قبيله نشين پاكستان به وجود آورده است.
اين روزنامه افزود: حدود 250 تن از مزدوران كه اكثر آنها از كشورهاي عربي هستند در ماه هاي اخير پاكستان را ترك كرده اند و برخي از آنها به خانواده هايشان وعده بازگشت داده اند؛ برخي نيز سلاح و دارايي هاي خود را فروخته اند.
براساس اين گزارش، خروج مزدوران عرب طالبان از پاكستان براي عزيمت به سوريه، در گذشته نيز به سوي ليبي و مصر تكرار شده بود؛ اين در حالي است كه فرماندهان طالبان تاكيد كرده اند كه اين موضوع تاثير زيادي بر عمليات اين گروه در پاكستان نمي گذارد.
در همين حال امين حطيط كارشناس نظامي و راهبردي انساني با بيان اينكه «ارتش آزاد سوريه دروغي بيش نيست»، گفت: اين عنوان پوششي براي فعاليت تروريست هاي القاعده است و هيچ ارتباطي با مردم يا ارتش سوريه ندارد.
حطيط خاطر نشان كرد: القاعده ضد آمريكا عمل نمي كند؛ و آمريكا تا اين لحظه از روند جنگ سوريه رضايت دارد به همين دليل مانع از گفت وگو در اين كشور مي شود اما هنگامي كه احساس كند اوضاع از كنترلش خارج شده، براي كنترل بحران به مذاكره تن مي دهد.
حطيط تاكيد كرد: آمريكا نمي خواهد بحران سوريه حل شود، بلكه به دنبال آن است كه ارتش سوريه را كه آخرين ارتش عربي ضد رژيم صهيونيستي است نابود كند؛ چرا كه ديگر ارتش هاي عربي را قبلا نابود كرده است.
از سوي ديگر روزنامه فلسطيني المنار از نشست محرمانه مقامات اطلاعاتي آمريكا، تركيه و عربستان در آنكارا خبر داد و نوشت: محور اصلي اين مذاكره، چگونگي اعزام عناصر تكفيري و اعضاي القاعده از كشورهاي ليبي و پاكستان و يمن به سوريه بوده است. در اين نشست بندربن سلطان، رئيس استخبارات سعودي و معاون سازمان سيا حضور داشته و تماس هايي نيز با دوحه و پاريس در حين برگزاري مذاكره گرفته شده است.
روزنامه مذكور از قول منابع مطلع نوشت: شركت كنندگان در اين نشست بر افزايش تجهيز مخالفان نظام سوريه به سلاح و همچنين افزايش پايگاه هاي جاسوسي در مرزهاي تركيه تاكيد كرده اند تا مخالفان كه مجبور مي شوند به دليل ناامني و اقدامات تروريستي كشور را ترك كنند در اين پايگاه ها ساكن و به ارتش آزاد سوريه ملحق شوند.
«بندر بن سلطان» با ارائه طرحي در اين نشست خواسته است تا در عراق نيز عمليات تروريستي افزايش يابد تا از راهبرد اين اقدامات تروريستي به دولت عراق فشار وارد شود تا عليه دولت سوريه موضع گيري كند.
در اين نشست «بندربن سلطان» تصريح كرد دولت سعودي از مقاومت دولت سوريه و موفقيت ارتش اين كشور در پاك سازي شهرهاي اين كشور از تروريست ها نگران است.
يادآور مي شود اندرس فوگ راسموسن دبيركل ناتو اخيرا در اظهاراتي تاكيد كرد: سوريه شبيه ليبي نيست و من مخالف چنين تشبيهي هستم. سوريه نياز به راه حل سياسي دارد. ناتو در ماجراي ليبي حمايت كشورهاي منطقه و شوراي امنيت را با خود داشت.
 


كانادا مگر كوري؟! (خبر ويژه)

يك همكار سابق نشريات زنجيره اي نسبت به موضع رياكارانه دولت كانادا درباره ايران ابراز شگفتي كرد.
آرش حسيني پژوه از همكاران سايت روز آن لاين در واكنش به مواضع دوگانه دولتمردان غربي و از جمله كانادايي نوشت: دولت كانادا فراموش كرده كه در همان گوشه و كنارها، دولتي كه خاك سه كشور را اشغال كرده، وجود دارد؟ فراموش كرده همان دولت چندين كلاهك هسته اي دارد و حتي عضو هيچ پيمان بين المللي هم براي نظارت به بمب هاي هسته اي اش نيست. آيا آنها از وضعيت حقوق بشر در عربستان بي خبرند؟ از صدها كودك زنداني در اسرائيل بي خبرند؟ از هزاران فلسطيني در حبس و حصر بي خبرند؟
وي مي افزايد: ايران در سوريه دخالت مي كند؟ اصلا حرفتان درست اما آيا يادتان رفته فاجعه يازده سپتامبر به دست شهروندان كدام كشور رخ داد؟ به خاطر دارند در همين يكي دو سال گذشته چند دانشمند هسته اي در ايران به وسيله عمليات هاي تروريستي كشته شدند؟ دولتمردان غرب اگر اينها يادشان نيست، اما ما يادمان هست، حتي يادمان هست هنوز، وقتي حرف از گفتگوي تمدن ها مي زديم، ما را محور شرارت خواندند!
وي نوشت: براي ما روشن است كه اسرائيل و عربستان متحدان خوبي براي آنها هستند، اين استانداردهاي دوگانه براي ما آشناست، امنيت جهان گمان نمي كنم چندان برايشان با ارزش باشد، امنيت اسرائيل اما آنقدر ارزش دارد كه چشم بر روي تمام بدي هايش ببندند. هيچ كدام از نگراني هاي ما درباره حقوق بشر و... دليلي نمي شود تا چشم و گوشمان را در مقابل استانداردهاي دوگانه كشورهاي غربي ببنديم و براي هر اعمال فشاري بر دولت ايران برايشان سوت و كف بزنيم! ما مي بينيم.


محمد هاشمي خبر نامزدي آيت الله هاشمي را تكذيب كرد (خبر ويژه)

محمد هاشمي خبر حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در انتخابات يازدهم رياست جمهوري را تكذيب كرد.
وي در گفت وگو با «خبرگزاري دانشجو»، درباره انتشار گمانه زني هايي مبني بر حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفت: اين خبر تنها و تنها گمانه زني رسانه اي است.
عضو سابق مجمع تشخيص مصلحت نظام اين اخبار را نادرست خواند و خاطرنشان كرد: بنده خبر حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت در انتخابات رياست جمهوري يازدهم را قوياً تكذيب مي كنم.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14