(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 شهریور 1391 - شماره 20302

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني صورت گرفت
كلنگ احداث مسجد بزرگ مجتمع فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد دماوند به زمين زده شد
پس لرزه هاي شكست غرب در جنگ ديپلماتيك با ايران
روباه پير با بستن سفارت كانادا دم خود را جمع كرد
وزارت علوم خبر داد احتمال توقف اعزام دانشجو به كانادا
در مكتب امام
سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه آغاز شد
«علم لدنّي» امامان معصوم
هاشمي شاهرودي: هماهنگي خوبي ميان قواي سه گانه ومسئولان عالي نظام وجود دارد
سردار سلامي :هرگونه جنگ عليه ايران را به درون مرز دشمن مي كشانيم
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: دولت نبايد از مردم ماليات تورمي بگيرد
مهمانپرست : اقدام كانادا واكنش به شكست ديپلماتيك در اجلاس تهران بود
عسگراولادي: تصور نشود احمدي نژاد و دوستانش مي خواهند يك دوره ديگر بمانند
سردار نقدي : قطع رابطه تمام غرب با ايران ، شكست در اجلاس«نم» را جبران نمي كند
بيانيه فراكسيون اصولگرايان مجلس به مناسبت برگزاري اجلاس تهران


با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني صورت گرفت

كلنگ احداث مسجد بزرگ مجتمع فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد دماوند به زمين زده شد

مراسم كلنگ زني مسجد مجتمع فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي دماوند، با حضور رئيس دفتر رهبر انقلاب، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، مديرمسئول روزنامه كيهان و امام جمعه دماوند و ديگر مسئولان برگزار شد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمين محمد محمدي گلپايگاني در اين مراسم اظهار داشت: مسجد يعني دارالزهد؛ مسجد يعني دارالفكر؛ مسجد يعني دارالعلم و مسجد يعني دارالجهاد.
وي ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد كلنگ زني و ايجاد مسجد دانشگاه آزاد اسلامي واحد دماوند در اين خطه هستيم.
محمدي گلپايگاني اضافه كرد: اميدواريم در مجموعه عظيم علمي اين دانشگاه، مسجدي نيز در شأن و منزلت آن احداث شود.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: خانه خدا را ساختن، محل عبادت و بندگي را پرداختن و در اختيار مؤمنان قرار دادن، قدم عظيمي است.
بنابراين گزارش رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در اين مراسم به عملكرد شش ماهه گذشته خود اشاره كرد و گفت: در شش ماه گذشته، پنج آزمون سراسري با موفقيت در دانشگاه آزاد برگزار شد و هزاران نفر نيز در اين مدت از دانشگاه فارغ التحصيل شدند.
فرهاد دانشجو با بيان اينكه بيش از 100 هزار متر مربع ساختمان سازي طي شش ماه گذشته به اتمام رسيده است، خاطرنشان كرد: در طي اين مدت براي 1500رشته بدون مجوز، مجوز اخذ شد.
وي با اشاره به تشكيل شوراي گسترش دانشگاه آزاد و شوراي جذب هيئت علمي در طي اين مدت، گفت: در طي اين مدت 300 عضو هيئت علمي جديد جذب، 200 دانشجو بورسيه و پرديس هاي علوم تحقيقات قانوني و ساماندهي شده اند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تخصيص وام شهريه براي دانشجويان تحصيلات تكميلي، خاطرنشان كرد: تمركززدايي در مديريت دانشگاه آغاز شد و بسياري از مديران و رؤساي مناطق ابقا و برخي نيز تغيير كرده اند.
دانشجو با بيان اينكه براي اولين بار آزمون مشترك كارشناسي ناپيوسته به صورت آزمايشي برگزار شد، تصريح كرد: ظرف اين مدت كميته مشاوران تشكيل و به سمت برقراري عدالت در پرداخت حقوق حركت كرديم.
وي با اشاره به ايجاد منابع مالي جديد، گفت: موضوع ايجاد منابع مالي در حال بررسي است.
همچنين دكتر محمود صفري رئيس دانشگاه آزاد واحد دماوند در مراسم كلنگ زني مجتمع فرهنگي اين دانشگاه، با بيان اينكه واحد دماوند به زودي از ساختمان هاي استيجاري بي نياز مي شود، اظهار كرد: از اول مهر در ارائه خدمات آزمايشگاهي بي نياز مي شويم.
محمود صفري با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي واحد دماوند از سال 81 به عنوان يك مركز آزمايشگاهي، فعاليت رسمي خود با 292 دانشجو را آغاز كرد، اظهار كرد: علي رغم محدوديت هاي بسيار هم اكنون اين واحد با درجه واحد بزرگ، ضمن جذب بيش از 110 عضو هيئت علمي تمام وقت و 550 استاد مدعو و حق التدريس و بيش از 13 هزار دانشجو در چهار رشته تحصيلي با اولويت رشته هاي فني و مهندسي، فعاليت مي كند.
وي افزود: البته رشته مقطع هاي كارشناسي ارشد پرديس واحد علوم و تحقيقات دماوند شامل 12 رشته و رشته هاي كارداني آموزشكده سماء، شامل شش رشته را بايد به مجموعه رشته ها اضافه كرد.
رئيس دانشگاه آزاد واحد دماوند با بيان اينكه واحد نوپاي دماوند در عمر 10 ساله خود توانسته است از بسياري از مراكز علمي و دانشگاهي شرق استان تهران پيشي بگيرد، تصريح كرد: با كسب يك هزار و 107 امتياز از عنوان مركز در سال 1381به واحد بزرگ ارتقا يافته است.
 


پس لرزه هاي شكست غرب در جنگ ديپلماتيك با ايران

روباه پير با بستن سفارت كانادا دم خود را جمع كرد

سرويس سياسي-
دولت كانادا در اقدامي سياسي و همسو با سياست هاي ضد ايراني روباه پير، آمريكا و رژيم صهيونيستي سفارت متروكه خود در تهران را به دليل عدم توقف در فعاليت هاي هسته اي، حمايت از سوريه و دشمني با رژيم صهيونيستي از سوي جمهوري اسلامي ايران بست.
خبرگزاري رويترز دو روز پيش به نقل از «جان بيرد» وزير خارجه كانادا در اين باره گزارش داد كه دولت كانادا دليل اين تصميم خود را حمايت تهران از نظام سوريه و دشمني با اسرائيل دانسته است.
وي در بيانيه اي اعلام كرد: كانادا سفارت خود در ايران را تعطيل كرده و اعلام مي كند كه ديپلمات هاي ايراني حاضر در اين كشور را به رسميت نمي شناسد و به همين دليل ديپلمات هاي ايراني بايد كانادا را ترك كنند.
در ادامه اين بيانيه، وزير خارجه كانادا مدعي شده است: موضع كانادا درباره حكومت ايران مشخص است و ما ايران را به عنوان تهديدي عليه صلح جهاني و امنيت بين الملل مي شناسيم.
حمايت ايران از سوريه، ادامه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي و موضع تهران در قبال اسرائيل از دلايل كانادا براي قطع روابط ديپلماتيك با تهران اعلام شده است.
اين اقدام نسنجيده و سياسي دولت كانادا بلافاصله با واكنش هاي متفاوتي از سوي رسانه هاي خارجي مواجه شد كه نكته مشترك گزارش اكثر اين رسانه ها حول محور انگليسي و آمريكايي بودن اين اقدام است.
روزنامه كانادايي «گلوب اندميل» در تحليلي به قلم «دوج ساندرز» با عنوان «قطع ارتباط با ايران فقط باعث دردسر براي خودمان مي شود»، نوشت: بستن سفارت يك كشور خارجي هيچ توجيه عقلاني ندارد.
نويسنده با اشاره به يكي از دلايل واهي مطرح شده از سوي مقامات كشورش براي اين اقدام مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به تسليحات هسته اي مي افزايد: ريسكي در اين رابطه وجود ندارد، آژانس هاي اطلاعاتي آمريكا و فرماندهان ارشد نظامي اسرائيل نيز اعتقاد دارند كه ايران به دنبال تسليحات هسته اي نيست و بنابراين به دليل واهي تلاش ايران براي دستيابي به اين تسليحات نمي توان با ايران قطع ارتباط كرد.
شبكه تلويزيوني راشا تودي در گزارشي تحليلي در اين باره اعلام كرد: اظهارات وزير امور خارجه كانادا درباره ايران در زماني صورت گرفت كه اجلاس همكاري هاي اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام در ولادي وستوك در حال برگزاري است. وي خواست در اين اجلاس ايران را به اقداماتي واهي متهم كند و اين در حاليست كه شواهدي در اين باره وجود ندارد و او از شواهدي ساختگي استفاده كرد.
راشا تودي افزود: اين سخنان نشانگر يك ديپلماسي «گاوچران مابانه» است و به نظر من اين سخنان و تصميم در جاي ديگر و از طريق واشنگتن به وزير امور خارجه كانادا منتقل شده است.
در ادامه اين گزارش آمده است: كانادا در بسياري از موارد دنباله روي سياست آمريكا است و ما شاهد ادغام در نيروهاي نظامي دو كشور و مشورت دو كشور در سياست خارجي هستيم و به نظر مي رسد دولت هارپر كمابيش پا در جاي پاي دولت آمريكا مي گذارد و به نظر آمريكا از كانادا خواسته تا گام نخست را بردارد.
شبكه فرانس 24 هم در اين باره گزارش داد: كانادا بعنوان متحد وفادار به اسرائيل تصميم گرفت سفارتخانه خود را در تهران تعطيل و ديپلمات هاي ايراني حاضر در اتاوا را اخراج كند.
براساس اين گزارش كانادا در سال 2006 پس از حمله اسرائيل، اولين كشوري بود كه جنبش حزب الله را در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار داد. اين اقدام جديد كانادا مورد استقبال كابينه نتانياهو نخست وزير اسرائيل قرار گرفته است. بنابراين نبايد از تعطيلي سفارت ايران تعجب كرد.
پايگاه «خبر استار» نيز در گزارشي تحليلي به قلم سردبير شبكه خبري «سي بي سي» كانادا با انتقاد از اين اقدام اسرائيلي دولت كانادا نوشت: آن چه عجيب مي نمايد زمان بندي اقدام كاناداست. قطعاً اين اقدام در برهه كنوني تأثير اندكي بر ايران خواهد گذاشت. همچنين اين حركت با تغيير فضاي اسرائيل در جهت مخالفت با نظريه حمله فوري به تأسيسات هسته اي ايران همزمان شده است. نويسنده در ادامه به مردم كانادا توصيه مي كند، دولت هارپر را درباره پيامدهاي اين درگيري مورد سؤال قرار دهند و سپس با اشاره مجدد به نفوذ سياست هاي نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در تصميم گيري هاي اوتاوا نوشت: البته با توجه به اقدامات اخير كانادا، بايد تا مشورت بعدي دولت با وزير خارجه جديد كشورمان كه در اسرائيل نخست وزير است، منتظر پاسخ بمانيم.
پس لرزه هاي سيلي محكمي كه غرب از برگزاري موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران و به واسطه حضور بيش از 120كشور در اين اجلاس خورد و رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان «شكست مفتضحانه غرب» ياد كردند، همچنان فضاي سياسي بين الملل را تحت تأثير خود قرار مي دهد چنان كه پس از اظهار سرخوردگي سران رژيم صهيونيستي از برگزاري موفق اين اجلاس در تهران، اين بار كشور كانادا با پيروي از سياست روباه پير به اقدامات احساسي در قبال ايران روي آورد تا شايد اثرات اين اجلاس تحت الشعاع قرار گيرد.
در حالي كه ويليام هيگ دو روز پيش در سخناني عصبي و با ادبياتي مشابه ادبيات نتانياهو از لزوم تشديد فشارها و تحريم ها بر ايران سخن گفت، دولت كانادا كه يكي از كشورهاي تحت سلطه انگليس در قاره آمريكا به شمار مي رود نيز اعلام كرد با هدف قطع ارتباط ديپلماتيك با ايران، سفارت خود در تهران را تعطيل خواهد كرد.
اقدامات انفعالي انگليس و توابع آن در حالي تشديد يافته است كه رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه هفته گذشته در جمع اعضاي مجلس خبرگان، يكي از نتايج برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران را خنثي شدن تبليغات و هياهو در مورد تحريم ها دانستند و افزودند: رؤساي كشورها و هيئت هاي شركت كننده در اجلاس سران عدم تعهد، از نزديك جريان عادي زندگي و نشاط مردم را در پايتخت و شهرهاي ديگر ديدند و در حاشيه اجلاس نيز با مسئولان كشور در خصوص قراردادهاي مختلف رايزني كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه نتيجه جنگ ديپلماتيك بدخواهان ملت ايران، شكست مفتضحانه آنان بود، خاطرنشان كردند: موفقيت و شكوه و عظمت اجلاس تهران به گونه اي بود كه مخالفان نظام اسلامي و رسانه هاي آنها منفعل و مجبور به اعتراف به واقعيات شدند.
بنابراين دولت كانادا در حالي سفارتخانه متروكه خود در تهران را بست كه طي چند سال گذشته جمهوري اسلامي ايران هيچ ارتباط خاص سياسي و ديپلماتيك با اين كشور نداشته است و با تعطيلي اين سفارتخانه هيچ ضربه اي به روابط نداشته دو كشور! وارد نخواهد آمد.
نكته حائز اهميت ديگر در اقدام دولت كانادا به دلايل اوتاوا در بستن سفارتخانه خود در تهران برمي گردد.
دولت كانادا، تهديد برنامه هسته اي ايران، حمايت تهران از دولت دمشق و دشمني با رژيم صهيونيستي را عامل قطع روابط دو كشور مي داند. اين در حالي است كه ايران بارها از سوي دولت كانادا كه سياست خارجي مستقلي ندارد به موارد واهي ديگري از جمله نقض حقوق بشر و... متهم شده است كه اين ادعاهاي جديد در واقع حرف تازه و جديدي نيست و تحليلگران سياسي را بر آن داشته است كه دليل اين اقدام دولت اوتاوا را در عوامل ديگري جستجو كنند.
تحليلگران سياسي بحران اقتصادي در غرب كه دامنگير دولت كانادا نيز شده است را به عنوان يكي از دلايل تصميم اين كشور به بستن سفارتخانه اش در تهران قلمداد مي كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دولت كانادا كه همچون دولت هاي غربي در بحران شديد اقتصادي فرو رفته است و تا ورشكستگي فاصله زيادي ندارد، از حدود يك سال پيش در دستور محرمانه به وزارت امور خارجه از آنها مي خواهد طرح تعديل نيروهاي محلي و سپس تعطيلي سفارتخانه هاي خود در چندين كشور را در دستور كار خود قرار دهند.
وزارت امور خارجه هم كه منابع مالي خود را به دليل بحران شديد مالي و اقتصادي دولت رو به كاهش مي بيند، در دستوري به سفارتخانه هاي خود در 25 كشور دنيا از جمله ايران دستور تعديل نيروهاي محلي و در نهايت تعطيلي سفارتخانه را صادر مي كند.
از حدود 6 ماه پيش دستور محرمانه دولت بحران زده كانادا در دستور كار اصلي سفارتخانه هاي كانادا در 25 كشور دنيا قرار مي گيرد و اولين قدم تعديل نيروهاي محلي و بومي بود.
بنا بر اطلاعات موثق ارائه شده از سوي منابع مطلع، از 6 ماه پيش مسئولان سفارت كانادا در تهران بنا بر دستور دريافتي از اتاوا (پايتخت كانادا) كارمندان محلي خود را تعديل مي كنند تا اين كه پس از يك ماه تمام كارمندان ايراني اين سفارتخانه تعديل شده و مرحله بعدي تعطيلي سفارتخانه در تهران در دستور كار قرار مي گيرد.
بنا براين گزارش، مسئولان سفارتخانه كانادا در تهران بيش از 4 ماه پيش، 250 كارتن از وسايل و تجهيزات سفارتخانه كانادا در تهران را بسته بندي كرده و به كانادا منتقل مي كنند تا سفارتخانه اين كشور در تهران به صورت نيمه تعطيل دربيايد.
دولت كانادا كه طي ماه هاي گذشته فشار شديد مالي و اقتصادي را در كنار فشارهاي شديد اجتماعي و سياسي تجربه كرده و همين عوامل باعث بروز تظاهرات گسترده دانشجويي، بالا رفتن ميزان بيكاري و همچنين فقر و گرسنگي شده است در اقدامي كاملا بي ربط با سياست ولي با پزي سياسي اولين قدم از تعطيلي سفارتخانه هاي خود در نقاط مختلف دنيا را با تعطيلي سفارتخانه نيمه تعطيل خود در تهران (به بهانه حمايت ايران از سوريه و دشمني با رژيم صهيونيستي) كليد زد تا در آينده سفارتخانه هاي خود در برخي ديگر از كشورها از جمله آلمان، ژاپن، فيليپين، تركمنستان و چندين كشور ديگر را نيز كه نيمه تعطيل هستند، تعطيل كند.
بنابراين در چنين شرايطي كه غرب و رژيم صهيونيستي از برگزاري اجلاس موفقيت آميز نم كه به رغم تحريم ها و فشارها و ادعاي انزواي ايران دوسوم جهان در تهران گردهم آمده بودند، سرخورده شده اند شرايط را مناسب ديده و اقدام به بستن سفارتخانه كردند.
به نظر مي رسد نگراني غرب از شناخت عيني 120 كشور جهان نسبت به شرايط واقعي حاكم بر ايران و بر هم خوردن بسياري از معادلات بين المللي غرب در قبال ايران موجب شده است تا غرب به اقدامات احساسي و نسنجيده در قبال ايران روي آورد كه مواضع نتانياهو، اظهارات ويليام هيگ و رفتار دولت كانادا در همين چارچوب تحليل مي شود.
 


وزارت علوم خبر داد احتمال توقف اعزام دانشجو به كانادا

معاون بورس وزارت علوم از احتمال توقف اعزام متقاضيان تحصيل به كانادا خبر داد.
حسن مسلمي نائيني به تعطيلي سفارت كانادا در ايران اشاره كرد و افزود: وزارت امور خارجه براي امور دانشجويان ايراني در اين كشور تصميم گيري مي كند.
وي درباره آخرين وضعيت اعزام دانشجويان به كانادا گفت: مراحل اعزام دانشجويان به كانادا همچنان ادامه خواهد داشت تا تصميم گيري هاي جديد در اين زمينه اعلام شود.
نائيني گفت: شايد همان تصميمي كه براي اعزام دانشجويان به انگليس بعد از تعطيلي سفارت ايران در اين كشور گرفته شد براي اعزام دانشجويان ايراني به كانادا هم گرفته شود.
به گفته معاون بورس وزارت علوم، ممكن است اعزام دانشجو به كانادا متوقف شود.
مسلمي نائيني درباره دانشجويان دكتري تخصصي كه از سوي وزارت علوم براي اعزام به كانادا بورسيه شده اند، گفت: دانشجوياني كه هم اكنون در مرحله اعزام قرار دارند با مشكلي مواجه نمي شوند اما براي متقاضيان جديد تحصيل در كانادا تصميم گيري خواهد شد.
اين مقام مسئول در وزارت علوم تاكيد كرد: در صورت تصميم گيري براي توقف اعزام، اين كشور كانادا است كه فرصت تحصيل دانشجويان ايراني در دانشگاه هايش را از دست مي دهد.


در مكتب امام

فقط مقاومتتان نجاتتان مي دهد!
بايد بدانيد در ميداني كه قدم گذاشته ايد، مواجه هستيد با مشكلات بسياري كه تنها مقاومتتان نجاتتان خواهد داد. به هيچ وجه ترس و بيم به خود راه ندهيد، كه مبارزات كوبنده تان نشان داده است كه نمي دهيد.
متحد شويد كه در سايه اتحاد، پيروزيتان بر ابرقدرتان حتمي است.
صحيفه نور، ج 14، ص 10


سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه آغاز شد

مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه در مدرسه فيضيه قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، با برگزاري اين مراسم كه آيت الله مكارم شيرازي سخنران اصلي آن بود، سال تحصيلي حوزه هاي علميه رسما آغاز شد.
در اين مراسم همچنين آيت الله استادي امام جمعه قم و از اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه به ايراد سخن پرداخت.
سخنراني آيت الله حسيني بوشهري و آيت الله مقتدايي از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.
در اين مراسم همچنين آيت الله حسيني بوشهري به عنوان مدير جديد حوزه هاي علميه سراسر كشور معرفي و از زحمات آيت الله مقتدايي مدير سابق تقدير شد.
بيانيه جامعه مدرسين
حوزه علميه قم
با آغاز سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه، جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيانيه اي صادر كرد. در اين بيانيه آمده است:
بحمدالله سال تحصيلي حوزه هاي علميه آغاز مي شود و شور و شوق تحصيل علوم ديني و تهذيب اخلاقي سراسر حوزه هاي علميه را فرا گرفته است. شروع دروس حوزه هاي علميه يادآور نام عالمان مجاهدي است كه در طول تاريخ با رشادت فراوان، از حريم اسلام و كيان تشيع پاسداري كردند و ضمن صبوري در برابر ناملايمات به رسالت حقيقي خويش عمل كردند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: رسالت امروز حوزه هاي علميه حراست از كيان اسلام و تشيع، مبارزه علمي و عملي با توطئه هاي دشمنان اسلام و خنثي ساختن كيد منافقان و مزدوران، پاسخ به شبهات علمي و پرسش هاي نسل جوان، هدايت جامعه به سمت معرفه الله و حمايت از نظام مقدس جمهوري اسلامي و حفظ دستاوردهاي آن است. بي ترديد، ماندگاري حوزه علميه پويا بدون همدلي و همراهي استادان محترم و حوزويان با مديريت آن امكان پذير نيست. اهتمام اساتيد محترم حوزه هاي علميه به اجراي دقيق برنامه هاي شوراي عالي و مديريت حوزه و تلاش براي استحكام علمي و عملي حوزه ها در سايه شاگردپروري روش مند و روزآمد و توجه به امر تهذيب و اخلاق در كنار تحصيل و تدريس به پديد آمدن حوزه علميه منسجم و مورد رضايت امام زمان - عجل الله تعالي فرجه الشريف- خواهد انجاميد.
در بخشي ديگر از اين بيانيه آمده است: طلاب عزيز و جوان، سرمايه هاي علمي و معنوي حوزه هاي علميه و اميدهاي آينده جهان اسلام اند و آنچه نبايد لحظه اي از آن غفلت شود، نظم در امور و دقت عمل در فراگيري دروس، و تقوي و بصيرت در اخلاق و رفتار است. توجه به نصايح خردمندانه و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، علماي اعلام و اساتيد بزرگوار حوزه هاي علميه و تبعيت از برنامه ها و قوانين مديريت محترم حوزه، حركت علمي و عملي طلاب را شتاب مي بخشد و فضايي آكنده از علم و اخلاق را در حوزه هاي علميه حاكم مي سازد.
در پايان بيانيه آمده است: لازم است مديريت محترم حوزه علميه قم با حفظ ارتباط مستمر خود با بدنه حوزه هاي علميه رسالت خود را به خوبي ايفا كند. در اين ميان، ارائه دروس متناسب با نيازهاي جامعه از جمله توجه به فقه حكومتي، اهتمام به امر تهذيب و اخلاق در مدارس علميه، حفظ اصالت هاي حوزه و تقويت مباني فقه سنتي و جواهري از مهم ترين امور است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن تبريك فرا رسيدن سال تحصيلي حوزه هاي علميه به مراجع معظم تقليد، علماي اعلام و اساتيد محترم، اعضاي فعلي و پيشين شوراي عالي و مديريت حوزه و فرداًفرد طلاب عزيز، براي همگان سالي توأم با توفيق و سعادت را آرزو دارد.
 


«علم لدنّي» امامان معصوم

امام آن انسان كاملي است كه مانند خود رسول گرامي (ص) نگار مكتب نرفته است. حقّ هيچ كسي از امت بر عهده او نيست، او مديون تعليم و تربيت و تزكيه احدي نيست ! يعني در روي زمين كسي نيست كه حقّ تعليم، تزكيه و تربيت نسبت به امام داشته باشد؛ زيرا او مسلّط بر نفوس همگان است. بايد همه آنچه كه جوامع بشري نيازمندند او بداند، يك؛ و بتواند حل كند، دو؛ و از آينده و گذشته اينها با خبر باشد كه اينها را به ملكوت هدايت كند، سه؛ و كرامت هائي كه مربوط به خود آنهاست هم دريافت كند، چهار؛ و مانند آن. چنين انساني نمي تواند مكتب بشر را ببيند، ناچار بايد از » علم لدنّي » استفاده كند؛ اين مطلب اوّل.
چيستي » علم لدنّي »
مطلب دوّم توضيح ( علم لدنّي ) است؛ علم لدنّي يك دانشي در قبال دانش هاي ديگر نيست ! علوم را در اثر داشتن موضوع خاص، محمول مخصوص، مبادي و مباني خاص به علوم تجربي، رياضي، فلسفي، كلامي، عرفاني و مانند آن تقسيم مي كنند. امّا علم لدنّي در برابر علوم ديگر نيست كه يك موضوعي، محمولي و مسأله اي داشته باشد. علم لدنّي را به لحاظ فاعل تقسيم مي كنند، نه به لحاظ موضوع و محمول و مسأله ! اين علومي كه در حوزه و دانشگاه است، تقسيمش به اين لحاظ است كه موضوع آن يا امر جسماني و طبيعي و مانند آن است يا عدد و مقدار است مثل هندسه يا اصل هستي شناسي است مثل فلسفه و كلام؛ امّا علم را به لحاظ معلّم تقسيم نمي كنند!
علم لدنّي تقسيم علم به لحاظ موضوع و محمول و رابطه و مبادي نيست، به لحاظ معلّم است كه همين علوم را، يعني علوم تجربي، علوم رياضي، علوم فلسفي ـ كلامي، عرفاني؛ اين را آدم پيش كي ياد بگيرد ! اگر پيش استاد دانشگاه يا حوزه ياد گرفت، همين نام خاص خودش را دارد؛ يا طبيعيّات است يا رياضيات است يا علوم انساني و فلسفه و اينهاست. امّا اگر پيش خدا ياد گرفت، مي شود ( علم لدنّي )؛ » لدن » يعني نزد. اين علم از لحاظ موضوع و محمول همان علوم ديگر است، ولي اگر اين علوم را انسان نزد خدا ياد گرفت، مي شود » علم لدنّي ». تفاوتش با علومي كه انسان از استاد ياد مي گيرد يا از كتاب خواندن ياد مي گيرد يا از مناظره و محاجّه و اينها ياد مي گيرد چيست ؟
تفاوتش اين است كه ديگران خيلي از لوازم، ملزومات، ملازمات اين موضوع را نمي دانند و ذات أقدس له ب كلّ ش يء عليم است. بر فرض بدانند، از يادشان مي رود؛ چون همه ما در حوزه و دانشگاه اين را تجربه كرده ايم. استاد مطلبي را مطالعه مي كند كه بگويد، در كلاس درس كه مي آيد بخشي از مطالب يادش مي رود يا مي بيند فضا مصلحت نيست، بايد تقيّه كند. ولي درباره ذات أقدس له نه جهل راه دارد، چون او ب كلّ ش يء عليم (1) است. نه سهو و ن سيان راه دارد، چون و ما كان ربّك نسيّاً (2). نه تقيّه راه دارد، چون او علي كلّ ش يء قدير(3) است؛ نه بخل و حسد و امثال ذلك راه دارد كه مثلاً اين حرف ها را نگويد، احتكار كند؛ چون او جواد محض است و سخيّ صرف !
لزوم تعليم علم آموخته شده به ديگران
برخي ها يك دانشي را كه دارند، اين را كتمان مي كنند كه به ديگران ندهند، مخصوص خودشان باشد؛ امّا اسلام فرمود: اگر يك كسي علمي را مي داند، خدا به او داده است.معمولاً اينها كه چيز بلدند، مي گويند: اگر ما بگوئيم، ديگران هم ياد مي گيرند، بازار ما راكد مي شود! در حالي كه اگر انسان به ديگران بگويد، دهها رشته ديگر را خدا به آدم ياد مي دهد؛ اين جود و بخشش است.
ائمه ما (ع) فرمودند: من ايقن ب الخلف جاد ب العطيّ ه (4). يعني انساني كه مي بخشد، بايد معتقد باشد كه جاي آن بخشوده شده فوراً پر مي شود. يك وقت است انسان در يك بيابان، سنگي را از جا برمي دارد؛ اين گودي جاي سنگ، مدّتها مي ماند تا پر بشود. ولي يك وقت يك قدح آبي را از رودخانه روان مي گيرد، گرفتن همان و پر شدن همان؛ اينطور نيست كه بعداً جاي اين قدح پر بشود ! فرمود: اگر كسي در راه خدا بخشيد؛ چه علم، چه مال، چه آبرو فورا جبران مي شود. گاهي انسان تواصي به حق دارد،ازآبرو مايه مي گذارد تا جان كسي، مال كسي، آبروي كسي را بخرد. فوراً ذات أقدس له آن خلأ را پر مي كند. من ايقن ب الخلف جاد ب العط يّه؛ اين از بيانات نوراني اهل بيت است. اگر كسي بداند كه جاي اين بخشوده شده پر مي شود، خليفه دارد، جانشين دارد، قائم مقام دارد، فوراً جاي آن پر مي شود؛ اين در بخشش وجود ا مساك نمي كند. خيلي از ماها هستيم؛ چه در حوزه، چه در دانشگاه مطالبي را مي دانيم؛ سعي مي كنيم ابتكاراً به نام ما ثبت بشود، بازگو نكنيم. اين مشكلات عيبي يا نقصي در ساحت قدس ربوبي راه ندارد، بنابراين او همه اين چيزها را بدون نقص و عيب دارد.
اعطاي علم و استعداد آن توسط خداي سبحان
مشكل ديگر ما اين است كه ما چه در حوزه، چه در دانشگاه مي بينيم استاد خيلي از مطالب را فرا گرفته و مي خواهد بگويد، ولي مي بيند اينها كه به كلاس درس او آمدند، همه اينها اين ظرفيّت را ندارند؛ روي مصلحت مي گويد، لذا بعضي از مطالب را نمي گويد ! بخواهد به او فهم بدهد، مقدورش نيست؛ به او توان و استعداد بدهد، مقدورش نيست ! ولي ذات أقدس له اوّل ظرفيّت مي دهد؛ اگر كسي به حضور او رفت، تا آنجا رفتن كار دشوار است ! اگر به آن كلاس كسي سري زد و آنجائي شد؛ هم ظرفيّت به او مي دهند، هم مظروف !
آن يكي فيضش گدا آرد پديد و آن د گر بخشد گدايان را مزيد(5)
اين دو م صرع از دو بيت آن كتاب معروف است؛ اين دو م صرع جمعاً يك بيت نيست. آن يكي فيضش گدا آرد پديد؛ يعني با يك فيض،خدا استعداد و گدا خلق مي كند، با فيض ديگر اين گدا را پاسخ مثبت مي دهد؛ اين مربوط به خداست، مقدور ديگري نيست.
لدنّي بودن علوم انبياء و اولياي الهي
پس اگر كسي به بارگاه الهي رفت، تا آنجا برود سخت است ! يك معراج مي خواهد. آنجا رفت، معلّم او الله شد؛ هر علمي كه او ياد مي گيرد، لدنّي است. خواه فيزيك باشد، خواه متافيزيك؛ هر چه ياد گرفت، درست است، اشتباه درآن نيست، با طهارت است كه اين مي شود ( علم لدنّي ). انبياء، اولياء (ع) كه همه چيز را به اذن خدا مي دانند، همه چيز را در مكتب الله ياد گرفته اند؛ نه اينكه كتاب خواندند، درس خواندند، استاد ديدند و مانند آن. اينها همگي نگاران مكتب نرفته اند كه به غمزه، مسأله آموز صدها مدرّسند.
وجود مبارك امام صادق (ع) براي اينكه اين معنا را به ديگران تفهيم كند؛ يكي از اصحاب آن حضرت به پيشگاه امام عرض كرد: بالأخره از ما سند مي خواهند. شما كه محضر پيامبر را ادراك نكرديد، پدرتان هم محضر پيامبر را ادراك نكرده است؛ ما حرف هائي كه از شما مي شنويم به چه طريق و با چه سند نقل كنيم ؟ شما گاهي يك تحليلات عقلي داريد، آن احتياج به سند ندارد؛ امايك وقت يك مطالب نقلي داريد كه خدا اينچنين فرمود،پيامبر اينچنين فرمود ... .
فرمود: هر چه از من شنيده ايد، ما با يك طريق، با يك سلسله حرف مي زنيم؛ تو اينجور نقل بكن، بگو: امام صادق از پدرش امام باقر، از وجود مبارك پيامبر، از وجود مبارك جبرئيل، از ذات أقدس له نقل مي كند؛ خيلي حرف است !! فرمود: ما سندمان اين است، اين سند جميع علوم ماست. فرمود: اگر به خود ما مراجعه كردند كه ما براي آنها تبيين مي كنيم.
حديث ديگري در ذيل آيه كريمه:الّذين قالوا ربّنا الله ثمّ استقاموا تتنزّل عل يه م الملائ كه(6)، است،يعني كساني كه گفتند خداي ما الله است، در پذيرش ربوبيّت موحد بودند و روي اين مطلب علماً و عملاً اهل استقامت بودند، فرشتگان الهي بر آنها نازل مي شوند. وجود مبارك امام صادق فرمود: اگر در مدينه به خانه ما مي آمدي، ما آن جاهائي كه فرشته ها نازل مي شدند و مي نشستند رابه شما نشان مي داديم كه كجا ملائكه آمد، كجا نشست، چه جور نشست!
پس علوم، چه حوزوي و چه دانشگاهي؛ گاهي به لحاظ موضوع و محمول و مسأله و مبادي و مباني تقسيم مي شود، مثل همين كه مي گوئيم فقه و اصول و رياضي و تجربي و فلسفه و كلام و اينها ! يك وقتي به لحاظ معلّم تقسيم مي شود، نه به لحاظ موضوع و محمول؛ تا ما اين علم را پيش كي ياد بگيريم ! اگر پيش بشر ياد گرفتيم، همين عناوين خاص را دارد؛ اگر از لدن، از نزد الله ياد گرفتيم، مي شود ( علم لدنّي ). اين ذوات قدسي علومشان لدنّي است؛ لذا هيچ اشتباهي هم ندارند و ظرفيّت اينها را هم ذات أقدس له به اينها عطا كرده است و مي دانند.
كيفيّت كشف امامت حضرت صادق (ع) توسط برخي شيعيان
مرحوم شيخ مفيد (ره) در كتاب شريف امالي شان اين حديث نوراني را نقل كرد. امالي كتابي از مجموع املاء هاست؛ وقتي كه به حضور آن بزرگان دوستانشان مشرّف مي شدند، مطالبي را املاء مي كردند، اينها مي نوشتند، مي شد: امالي. مرحوم شيخ مفيد، صدوق، شيخ طوسي و سيّد مرتضي امالي دارند؛ اين امالي نويسي رسم بود. مرحوم شيخ مفيد در كتاب شريف امالي نقل مي كند: بعد از رحلت امام باقر (ع) يك هيأتي به سرپرستي سالم بن أبي حفصه به پيشگاه امام صادق (ع) براي عرض تسليت آمدند. سالم بن أبي حفصه به همراهانش گفت: شما اينجا باشيد، من بروم حضور پسر امام باقر، به او تسليت بگويم؛ آن روز هنوز مشخص نبود كه امام بعدي كيست، از بس اين امويان وعباسيان مردم را به ستوه آورده بودند ! گرچه خواص و برخي ديگرمي دانستند.
سالم بن أبي حفصه به نمايندگي از اين هيأت به امام صادق عرض كرد: ما كسي را از دست داده ايم، يعني امام باقر (ع) را؛كه با اينكه در زمان پيامبر نبود؛ اماهمينكه مي فرمود: قال رسول الله (ص)، همگان مي پذيرفتند. ديگر كسي به خودش اجازه نمي داد به امام باقر بگويد: شما كه پيامبر را درك نكردي، از كجا از او حديث نقل مي كني ! روي امامتي كه داشت همه باور مي كردند؛ ما يك چنين كسي را از دست داديم ! بعد از اينكه سالم بن أبي حفصه اين مطلب را به عرض امام صادق (ع) رساند، وجود مبارك امام مقداري تأمّل كردند، بعد سر بلند كردند ويك حديث قدسي را نقل كردند كه خداي سبحان فرمود: اگر كسي در راه خير صدقه اي بدهد، مثل آن است كه يك برّه اي را در منزل خود بپروراند، چندين برابر رشد كند؛ اين صدقه را، اين كار خير را خداي سبحان چندين برابر رشد مي دهد و به صاحبش بر مي گرداند.
سالم بن أبي حفصه فهميد كه امام ششم، وجود مبارك امام صادق است؛ بعد نزدهمراهانش رفت وگفت كه من رفتم تسليت كسي را بگويم كه او از پيامبر بدون واسطه حديث نقل مي كرد و مامي پذيرفتيم؛ الآن ديدم كسي جانشين اوست كه از خداي سبحان حديث نقل مي كند، يعني به مقام والاي امامت رسيده است (7).
برخي آثار علوم لدنّي ائمه (ع)
از اين مجموعه استفاده مي شود كه آن انسان كامل ومعصومي، امام است كه همه علوم را بداند و علم او لدنّي، يعني از نزد خدا باشد. شما مي دانيد وقتي يك تشنه به سرچشمه رفت، آب زلال نصيبش مي شود، آبش دست خورده نيست، آلوده نيست. آبي كه از سرچشمه به وسيله جوي و قنات و راههاي ديگر به بوستان و مزارع و منازل مي رسد، در ديد خيلي هاست، خيلي ها مي بينند؛ احياناً در راه آلوده مي شود، مخلوط مي شود و دهها مشكل ديگرپيدا مي كند! امّا اگر كسي وارد سرچشمه شد، از خود چشمه آب گرفت، كسي نمي داند كه او كجا آب مي نوشد! كسي كه او را نمي بيند! آلوده هم كه نيست، دست خورده هم كه نيست ! هر اندازه هم كه بخواهد بيآشامد، كسي مانع او نيست ! و اينچنين نيست كه تشنگي محدود باشد، به قدر تشنگي مي نوشد؛ تشنگي او هم زياد است. يك تشنگي محمود و ممدوحي است كه خدا اوّل عطش مي دهد، تشنگي مي دهد، توفيق ظرفيّت مي دهد؛ بعد به اين ظرفيّت، مظروف كامل عطا مي كند. اينها خواص علم لدنّي است كه وجود مبارك امام صادق و سائر ائمه دارا هستند.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ آذر 1384
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) ر. ك: نور/ 64 (2) مريم/ 64 (3) نور/ 45 (4) من لا يحضره الفقيه/ 4/ 416
(5) مثنوي معنوي دفتر اوّل/ بيت 2749 (6) فصّلت/ 30 (7) ر. ك: الأمالي ل لمفيد/ 354
خوان حكمت روزهاي يك شنبه منتشر مي شود.
 


هاشمي شاهرودي: هماهنگي خوبي ميان قواي سه گانه ومسئولان عالي نظام وجود دارد

رييس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا، بر هماهنگي خوب ميان قواي سه گانه و مسئولان عالي نظام تاكيد كرد.
آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي در حاشيه مراسم تجديد بيعت نمايندگان مجلس خبرگان با آرمان هاي امام خميني (ره) در خصوص راهكارهاي رفع اختلاف ميان مسئولان نظام و عمل به توصيه هاي امام راحل تصريح كرد: توصيه ما براي وحدت، همان فرمايشات هميشگي امام (ره) و راهكارهايي است كه هميشه مقام معظم رهبري بر آن تاكيد دارند.
وي افزود: الحمدلله اكنون وضع قواي سه گانه و مسئولان عالي نظام، وضع خوبي است. مي توان گفت تقريبا هماهنگي خوبي ميان آنها وجود دارد و مشكل خاصي نيست. برخي اختلافات قانوني در تفسير برخي قوانين عادي و اصول قانون اساسي وجود داشت كه در هيئت عالي حل اختلاف بررسي شده و بحمدالله حل شده است و لذا مشكلي نداريم.
رييس سابق قوه قضاييه در پاسخ به سوالي ديگر در خصوص شرايط حضور همه اقشار مردم و گروه هاي مختلف سياسي در انتخابات آتي رياست جمهوري اظهار كرد: حضور گروه ها و نيروهاي انقلاب در صحنه انتخابات آينده موضوع مهمي است و حتما مردم ما در پاي صندوق هاي راي حاضر مي شوند و ان شاالله همه شرايط براي حضور گروه هاي گوناگون سياسي در انتخابات آينده وجود دارد.


سردار سلامي :هرگونه جنگ عليه ايران را به درون مرز دشمن مي كشانيم

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اين كه در صورت هرگونه تجاوز عليه كشور جنگ را به درون مرزهاي دشمنان مي كشانيم، گفت: ملت ايستاده است تا پوزه دشمنان را به خاك بمالد و هزاران تابوت را روانه شهرهايشان كند.
سردار حسين سلامي با اشاره به توطئه دشمنان در حمله به ايران اظهار كرد: در صورت هرگونه تجاوز عليه ايران جنگ را به درون مرزهاي دشمنان مي كشانيم، آنها پي به قدرت ما برده اند و اجازه نمي دهيم هيچ جنگي به سرزمين ما كشيده شود.
جانشين فرمانده كل سپاه افزود: مانورهاي شگفت انگيزي كه براي ضربه زدن در نقاط دوردست برگزار كرده ايم، ريشه در شهادت شهيدان ما دارد.
وي همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران، افزود: تمام دشمنان متحد شده بودند تا اين اجلاس شكست بخورد و با زشت ترين سياست يعني فرستادن پيامك براي كشورهاي غير متحد يكي از مسخره ترين رفتارهاي سياسي خود را به نمايش گذاشتند.
به گفته جانشين فرمانده كل سپاه، نمايش و رزمايش اجلاس غيرمتعهدها در ايران چشم تمام جهان حتي دوستداران انقلاب را خيره كرد.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: ما به بركت شهدا در چشم دشمنان ملت هميشه آماده هستيم و اين موجب شده است تا دشمنان ما از هميشه ضعيف تر شوند و شهادت راز موفقيت ملت ما در تمام دوران است.
سردار سلامي كه در مراسم يادواره 115 شهيد بخش كومله اين شهرستان با ابراز خرسندي از حضور در جمع خانواده هاي شهدا اظهار كرد: در تمام نقاط اين سرزمين شهيدان والا مقامي وجود دارند، همان گونه كه تنها از يك كوچه 30 متري در كومله لنگرود و از شش خانواده محب اهل بيت و وفادار به ولايت 9 شهيد به آسمان پر كشيدند.
جانشين فرمانده كل سپاه بهترين راه شناخت شهدا را استفاده از منبع پر فيض قرآن مجيد و بهره گيري از كلام ائمه معصومين (ع) دانست.
وي با اشاره به اين كه شهيدان »عند ربهم يرزقون« هستند، افزود: خداوند در قرآن مي فرمايد شهيدان زنده اند و آنها را مرده نپنداريد، زيرا آنها اين هنر را داشتند، تا جاي مرگ و زندگي را عوض كنند و به مرز زندگي جاودانه برسند.


رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: دولت نبايد از مردم ماليات تورمي بگيرد

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس، روش دولت براي تأمين كسري بودجه با استفاده از بانك مركزي را نوعي اخذ ماليات دانست كه بي سروصدا از مردم گرفته مي شود.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران و رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات رئيس جمهوري در مصاحبه تلويزيوني اخيرش در زمينه قانون هدفمندسازي يارانه ها، اظهار داشت: مجلس براي اينكه نظر دولت درباره ميزان درآمد حاصله از اجراي گام دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها را تأمين و با آن همراهي كرده باشد، با كسب درآمد 66 هزار ميليارد توماني در سال 91 موافقت كرد وگرنه ديدگاه عمومي نمايندگان بر اين بود كه همان رقم 54 هزار ميليارد تومان سال 90 براي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در سال جاري كافي است.
وي اضافه كرد: اشكال كار اين است كه در مورد پرداخت يارانه نقدي، دولت راحت عمل مي كند، يعني پرداخت ها را انجام مي دهد اما بدون اينكه منبع درآمدش به دست آمده باشد؛ يعني اين طور نيست كه در كسب درآمد ناشي از اصلاح قيمت ها، همان راهي را دنبال كند كه مجلس قبول دارد بلكه مي خواهد باز هم بدهي ايجاد كند، يعني بدهي بيشتر و كسري بودجه بيشتر و اين خطرناك است، همان خطري كه سال گذشته نيز اقتصاد ما را تهديد كرد و قيمت ها را بي حساب بالا برد.
وي تاكيد كرد: بايد معلوم باشد كه قرار است چه اتفاقي بيفتد، اگر مقصود دولت اين باشد كه قيمت ها را 4 برابر كند، 135 هزار ميليارد تومان شايد به دست آيد، اما اگر نخواهند قيمت ها 4 برابر شود و آن را دو برابر كنند، معنايش اين است كه رقم 54 يا 56 هزار ميليارد به دست مي آيد، بايد به اين پرسش پاسخ داده شود كه آيا مي خواهند بيش از دو برابر قيمت ها را افزايش دهند يا خير؟ ما فقط اين را نبينيم كه دولت چقدر مجاز خواهد بود بين مردم توزيع كند؟ بايد ديد دولت چقدر درآمد خواهد داشت و مي خواهد چقدر بين مردم توزيع كند؟
وي با ذكر اين نكته كه ما همين الان هم از كسري بودجه مربوط به سال گذشته كه امسال هم ادامه يافته، رنج مي بريم، توضيح داد: با قيمت هايي كه سال 89 اصلاح شده، هم اكنون سالانه 12 تا 13 هزار ميليارد تومان كسري بودجه داريم و معلوم نيست اين كسري بودجه را از كجا مي خواهند تأمين كنند.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس اضافه كرد: البته دولت راحت در اين زمينه عمل مي كند. راه ساده اي را دنبال كرده و آن استفاده از بانك مركزي است؛ ولي استفاده از اين بانك يعني كاهش قدرت خريد مردم و كاهش درآمد حقوق بگيرها، يعني مردمي كه با حقوق اندكي در حال زندگي هستند، همان حقوق شان زود تمام مي شود و شاهد كاهش قدرت خريدشان خواهند بود و اين در واقع يك نحوه ماليات بي سر و صداست كه دولت از مردم دريافت مي كند و تحت عنوان «ماليات تورمي» شناخته مي شود، اين يك نحوه سرقت دارايي مردم است و دولت نبايد از اين كارها انجام دهد.


مهمانپرست : اقدام كانادا واكنش به شكست ديپلماتيك در اجلاس تهران بود

سخنگوي وزارت خارجه ايران تعطيلي سفارت كانادا در تهران را ادامه سياست هاي ضدايراني «هارپر» خواند و دولت فعلي كانادا را دنباله روي سياست هاي ديكته شده صهيونيستي-انگليسي برشمرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «رامين مهمانپرست» در واكنش به اظهارات وزير امور خارجه كانادا اعلام كرد: دولت فعلي كانادا به رهبري آقاي «استفان هارپر» با سياست هاي افراطي در حوزه سياست خارجي شناخته مي شود. اقدامات متعدد و خصمانه اين دولت عليه ملت ايران و جامعه ايراني مقيم كانادا مانند بستن بخش رواديد سفارت كانادا در تهران، مسدود كردن حساب هاي ايرانيان مقيم اين كشور و منع انتقال پول براي دانشجويان ايراني در كانادا از جمله اين سياست ها بوده است.
وي افزود: رفتارهاي خصمانه دولت نژادپرست فعلي در كانادا در حقيقت دنباله روي از سياست هاي ديكته شده صهيونيستي و انگليسي است. دولت كانادا در اين راستا تلاش گسترده اي براي عدم برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران انجام داد كه با بي اعتنايي كشورها و شخصيت هاي بين المللي با شكست روبرو شد.
مهمانپرست خاطرنشان كرد: تعطيلي سفارت كانادا در تهران از سوي اين دولت در ادامه سياست هاي ضدايراني هارپر و واكنش شتاب زده نسبت به شكست آشكار آن دولت در قبال برگزاري موفق اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران ارزيابي مي شود.
وي تصريح كرد: پاسخ و واكنش مناسب كشورمان و دستگاه سياست خارجي به اين اقدام عجولانه و افراطي دولت كانادا به زودي به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهد رسيد.
همچنين رئيس مجلس شوراي اسلامي در اعتراض به سياست هاي صهيونيستي و ضدايراني رژيم كانادا، سفرش به اين كشور را لغو كرد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در اعتراض به سياست هاي ضد ايراني دولت كانادا و تعطيلي سفارت اين كشور در تهران، سفر خود به اين كشور براي شركت در اجلاس بين المجالس را لغو كرده است. قرار بود علي لاريجاني همراه با يك هيئت پارلماني اواخر مهرماه براي شركت در اجلاس بين المجالس به كانادا سفر كند.
«علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم با بيان اينكه تصميمات دولت كانادا را انگليسي ها مي گيرند، گفت: ضروري است تا وزارت امور خارجه نيز براساس اصل منافع ملي در مقابل اين عمل كانادا واكنش نشان دهد و اولين اقدام وزارت امور خارجه مي تواند اخراج سريع كاركنان سفارت كانادا در تهران از كشور خودمان باشد.


عسگراولادي: تصور نشود احمدي نژاد و دوستانش مي خواهند يك دوره ديگر بمانند

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به سخنان اخير رييس جمهور، خطاب به وي گفت: آقاي رييس جمهور، طبق قانون اساسي شما و دولت شما با همه تلاشها و توفيقاتش، دو دوره بيشتر نمي تواند بماند و دوره بعد به انتخاب مردم مربوط مي شود.
حبيب الله عسگراولادي در جمع دبيران استانهاي حزب موتلفه اسلامي، تاكيد كرد: آقاي رييس جمهور، آنچه باقي مي ماند خط نظام و اصولگرايي است.
وي يادآور شد: اگر به خاطر داشته باشيد در دوره دوم رياست جمهوري آيت الله هاشمي رفسنجاني، برخي از كارگزاران مي خواستند كه در قانون رياست جمهوري تجديدنظر شود كه ايشان براي يك دوره ديگر بماند و در آن زمان نيز من موضع گيري مناسبي انجام دادم مبني بر اينكه قانون اساسي را نمي توان با احساسات و عواطف پيش برد.
اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در ادامه گفت: اگر منظور ايشان (رييس جمهور) اين است كه خط وي و دولت، خط نظام است و ادامه مي يابد، اين مسئله مي تواند درست باشد ولي نبايد گذاشت تصور شود آقاي احمدي نژاد و دوستانشان مي خواهند يك دوره ديگر بمانند.
عسگراولادي خطاب به احمدي نژاد اظهار كرد: دولت شما در طول مدت عمر خود كارهاي بسيار خوبي انجام داده است كه اين به خاطر پايبندي به اصول، آرمانها، انقلاب و ارزشهاي انقلاب اسلامي بوده و با اين اظهارنظر كه مي خواهيد بمانيد زيرسوال مي رود. بگذاريد مردم براي دور بعد رييس جمهور خود را انتخاب كنند. برخي دوستان آقاي احمدي نژاد نظر دارند كه دولت وي 8 سال نيست بلكه بيست سال مي ماند و مردم درباره چنين اظهارنظرهايي سوال دارند.


سردار نقدي : قطع رابطه تمام غرب با ايران ، شكست در اجلاس«نم» را جبران نمي كند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اگر تمامي كشورهاي غربي هم روابطشان را با ايران اسلامي قطع كنند شكست بزرگشان از برگزاري با شكوه اجلاس جنبش عدم تعهد جبران نمي شود .
محمدرضا نقدي در جشنواره مالك اشتر در سالن 5 آذر، گفت: در اوج دوران زورآزمايي استكبار با ايران اسلامي و برخلاف تطميع و تهديد استكبار، اجتماع عظيم و با ابهت جنبش عدم تعهد با حضور تمامي دولت هاي عضو برگزار شد .
نقدي به ايستادن تمام قد سران كشورها حين ورود و خروج امام خامنه اي مدّظله العالي اشاره و تصريح كرد: در حاليكه هيچ فردي در هيچ يك از اجلاس هاي بين المللي همچون نشست سازمان ملل به سران استكبار توجهي نمي كند، تمامي رهبران دنيا بدون رعايت ضوابط و مقررات ديپلماتيك، تمام قد مقابل رهبر عزيزمان ايستادند .
وي با اشاره به تقدير سران كشورها از بيانات مقام معظم ولايت گفت : استكبار جهاني و دولت هاي غربي در پي شكست سنگين شان و درهم و فرو ريختن هيمنه سياسي آنها با برگزاري جلسات متعدد و توطئه هاي گوناگون در پي جبران اين شكست هستند .
رييس سازمان بسيج مستضعفين افزود: اگر تمامي كشورهاي غربي هم روابطشان را با ايران اسلامي قطع كنند شكست بزرگشان از برگزاري باشكوه اجلاس جنبش عدم تعهد جبران نمي شود .
وي با اشاره به توطئه ها و طراحي هاي شوم استكبار تصريح كرد: مستعمره كانادا كه حاكمش را پيرزن انگليسي عزل و نصب مي كند، سال هاي طولاني است كه ارتباطي با ايران نداشته است .
نقدي تاثير قطع رابطه با اين كشورها را مثبت ارزيابي كرد و ادامه داد : اقدام دشمنان عليه جمهوري اسلامي نشان موفقيت ما بوده و مستضعفين عالم و مردم دنيا را به ما نزديك تر مي كند .
وي همچنين اقدام اخير را موجب شناخت بهتر ايران اسلامي در افكار عمومي دانست و بيان كرد: هر چه آنها عليه جمهوري اسلامي شعار دهند ملتها به خاطر انتقام از استكبار به سوي ما آمده و جذب كشورمان مي شوند .
رييس سازمان بسيج مستضعفين تقويت جايگاه رهبري در سراسر جهان و ازدياد عشق ملت ها به كشور ما را از ديگر آثار نقشه هاي آمريكا و غرب خواند و افزود: اين غرب است كه به ما نيازمند بوده و ما به آنها نياز نداريم و امروز ايران اسلامي بدون اتكا به غرب، مقتدرتر و پيشرفته تر از هر روز است .


بيانيه فراكسيون اصولگرايان مجلس به مناسبت برگزاري اجلاس تهران

فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم به مناسبت برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران بيانيه اي صادر كرد.
در اين بيانيه آمده است كه برگزاري اجلاس شانزدهم در تهران از آن جهت اهميت دارد كه ايران، به عنوان كشوري كه به بركت انقلاب اسلامي، خود را از سلطه و نفوذ قدرت هاي سلطه گر رهانيده، مي تواند از جايگاه يك كشور واقعا غيرمتعهد، رياست اين جنبش را در سه سال آينده برعهده گيرد و آن را در مسير نيل به اهداف آن هدايت كند. سخنان شجاعانه و مستدل و مستقل رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي در افتتاحيه اجلاس تهران، در حقيقت فتح بابي براي گفتماني از اين دست در فضاي جنبش بود. رهبر حكيم جمهوري اسلامي ايران، صريح و صادقانه، آنچه را كه سران كشورها و هيئت ها در دل داشتند به زبان آوردند و هيبت و ابهت توخالي سلطه گران را درهم شكستند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14