(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 شهریور 1391 - شماره 20302

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تقدير محمود الزهار از مواضع ايران در حمايت از فلسطين
آنتوني كوردزمن: موشك هاي ايران كمتر از 4 دقيقه به اهداف برخورد مي كنند
سرلشكر صفوي : سوريه و لبنان عمق دفاع راهبردي ايران هستند
رئيس كميته اطلاعاتي كنگره:
نه ايران و نه آمريكا، هيچكدام گزينه نظامي را جدي نگرفته اند
صالحي: مشكل در موضوع هسته اي ايران از ناحيه غرب و آمريكا است
امير پوردستان خبر داد
ايجاد تغييرات در تانك ذوالفقار متناسب با تهديدات روز
با حضور وزير امور خارجه و نايب رئيس مجلس
همايش تجليل از نخبگان و چهره هاي ماندگار قزوين برگزار شد
قاضي مدير خراساني: شائبه ها درباره احكام پرونده اختلاس بيمه دروغ است
صندوق رفاه وزارت علوم: دانشجويان براي بيمه تكميلي ثبت نام كنند
پاي درس علي (ع)
دهه فجر امسال بزرگترين بيمارستان خصوصي ايران در تبريز افتتاح مي شود
زائران شاهچراغ از فيروزآباد پياده به زيارت مي روند
با حضور وزير نيرو حفاري بزرگترين تونل انتقال آب درخاورميانه پايان يافت
قاري يزدي در مسابقات بين المللي قرآن تونس اول شد
ماه آينده در تهران همايش ملي عفاف و حجاب برگزار مي شود
با هزينه مجلس خبرگان رهبري 15 مسجد در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي ساخته مي شود
18طرح خيرساز مورد حمايت وزارت علوم قرار گرفت
معرفي استاندار جديد اردبيل با حضور وزير كشور انجام شد
تربيت يك ميليون حافظ قرآن توسط سازمان اوقاف و امورخيريه
جشن عاطفه ها در مدارس كشور برگزار مي شود


تقدير محمود الزهار از مواضع ايران در حمايت از فلسطين

محمود الزهار از رهبران ارشد سياسي جنبش مقاومت اسلامي حماس در ادامه ديدارهاي خود در تهران بعدازظهر ديروز (شنبه) با وزير امور خارجه ايران ديدار و گفت وگو كرد.
وزير امور خارجه ايران در اين ديدار با اشاره به موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در حمايت و دفاع از آرمان فلسطين تاكيد كرد كه موج بيداري اسلامي در جهان اسلام به خصوص در كشورهاي منطقه يك فرصت بزرگ و ظرفيت ارزشمند براي فلسطين است.
وي با ابراز خوشبيني نسبت به تاثير مثبت روند تحولات جاري در منطقه به نفع قضيه فلسطين تصريح كرد: به طور قطع با شكل گيري حكومت هايي برآمده از اراده و خواست ملت هاي مسلمان منطقه، اهتمام كشورها و ملت ها به دفاع و حمايت از فلسطين تا آزادي قدس شريف قوي تر از گذشته تداوم خواهد يافت.
وزير امور خارجه ايران هم چنين با اشاره به برگزاري موفق و باشكوه شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران با حضور گسترده و فعال بسياري از كشورهاي جهان از جمله رئيسان كشورهاي اسلامي، تلاش ها و رايزني هاي گسترده ايران در جهت اتخاذ موضعي قوي و مستحكم از سوي اجلاس تهران در جهت حمايت از مردم فلسطين را مورد تاكيد قرار داد كه در نهايت به حصول نتايج بسيار خوبي در اين راستا در قالب صدور بيانيه فلسطين منجر شد.
صالحي در بخش ديگري از اين ديدار با تشريح موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات سوريه، حمايت ايران از مردم و دولت سوريه را در چارچوب حمايت و تقويت محور مقاومت و دفاع از موضوع اصلي جهان اسلام يعني قضيه فلسطين و مقابله با دشمن صهيونيستي دانست.
محمود الزهار، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامي (حماس) نيز در اين ديدار با تشريح شرايط و اوضاع فلسطين و همچنين منطقه، برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران را به صالحي تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد جنبش نم در دوره رياست جمهوري اسلامي و با همكاري و همراهي همه كشورهاي عضو اين جنبش فعال تر و قوي تر از گذشته در مجامع بين المللي از حقوق ملت فلسطين دفاع و حمايت كند.
الزهار همچنين با تاكيد بر تداوم رويكرد مقاومت از سوي آحاد ملت فلسطين در مقابل رژيم اشغالگر صهيونيستي و عقب نشيني نكردن و دست نكشيدن از اصول و حقوق مردم فلسطين، از حمايت هاي همه جانبه رهبري، دولت و مردم ايران از مردم فلسطين تقدير كرد.
 


آنتوني كوردزمن: موشك هاي ايران كمتر از 4 دقيقه به اهداف برخورد مي كنند

تحليلگر برجسته نظامي آمريكا طي گزارشي مفصل به تحليل تبعات مرگبار حمله احتمالي آمريكا و رژيم اسرائيل به ايران پرداخت و نسبت به موشك هاي ايراني كه ظرف كمتر از چهار دقيقه به اهداف برخورد مي كنند، هشدار داد.
«آنتوني كوردزمن» در اين گزارش 98صفحه اي تصريح مي كند در صورتي كه ايالات متحده آمريكا بخواهد براساس توصيه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائيل به ايران حمله كند، براي اين منظور به امكانات بسيار گسترده اي نياز خواهد داشت. براي چنين حمله اي چندين اسكادران بمب افكن و جت جنگنده، چندين تيم از كماندوهاي آمريكايي، موشك هاي رهگير و يك گروه كامل از نيروي دريايي آمريكا نياز خواهد بود. در عين حال، در بهترين حالت، چنين حمله اي مي تواند يك دهه برنامه هسته اي ايران را به عقب بيندازد.
كوردزمن بر اين باور است كه حمله اسرائيل به تأسيسات اتمي ايران نهايتاً يك تا دو سال برنامه هسته اي اين كشور را به تأخير مي اندازد. به عقيده اين تحليلگر نظامي، ايده حمله يك جانبه نظامي اسرائيل به ايران بهتر از ادامه بدون چالش برنامه هسته اي ايران نخواهد بود. در ضمن چنين حمله اي امواج پشت سر هم حملات متقابل ايران را در پي خواهد داشت كه حتي مي تواند برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس را نيز به خطر افكند و ذخاير نفت جهان را تهديد كند. شرايط ممكن است به گونه اي پيش رود كه حتي خروج اسرائيل از اين عمليات نيز با ترديد مواجه شود.
به ادعاي اين تحليلگر نظامي، ايالات متحده ممكن است قادر باشد تا 10 سال برنامه هسته اي ايران را به تعويق اندازد؛ اما انجام چنين كاري نيازمند تخصيص نيروهاي فراوان خواهد بود، حتي در همان حمله اول، نيروهاي لازم شامل تعداد زيادي بمب افكن، نيروهاي لازم براي از بين بردن پدافند هوايي ايران، جنگ الكترونيك و... خواهد بود.
كوردزمن تصريح كرده است كه حمله اول تازه بخش ساده كار است و همزمان با آن، ايالات متحده مجبور است به جلوگيري از بسته شدن تنگه 21 مايلي هرمز بپردازد كه 20درصد از نفت جهان از آن عبور مي كند. در ضمن آمريكا مجبور است به حفاظت از متحدين توليدكننده انرژي خود در اطراف خليج فارس مبادرت ورزد، وگرنه نفت و گازي نمي ماند كه از تنگه صادر شود.
به گزارش فارس اين تحليلگر و استراتژيست نظامي نسبت به توان موشكي ايران و قدرت به خطر انداختن اهداف مختلف توسط اين كشور نيز ابراز نگراني كرده و گفته است كه ايالات متحده به جهت نگراني از برخي موشك هاي ايران كه ظرف كمتر از چهار دقيقه به اهداف خود برخورد مي كنند، در حال ايجاد يك پايگاه راداري نسل ايكس در قطر است.
وي همچنين تأكيد كرده براي كسب اطمينان از عدم اصابت موشك هاي ايران به كويت و رياض، ايالات متحده مجبور است 8 پايگاه موشك هاي بالستيك ايران را نابود كرده و 15تسليحات توليد موشك اين كشور را از بين ببرد. علاوه بر اينها، 22 سكوي پرتاب موشك ايران نيز بايد از بين بروند. آمريكا بايد تا مي تواند سكوهاي پرتاب موشك ايران را از بين ببرد تا تعداد موشك هاي قابل پرتاب از ايران كاهش يابند.
براي از بين بردن هر يك از 5 تأسيسات هسته اي ايران، به دو هواپيماي بي-2 نياز است كه هر كدام بايد دو بمب 30 هزار تني سنگرشكن آمريكايي را حمل كنند. اسرائيل هم شايد بتواند حمله مشابهي را انجام دهد اما براي اين حمله بايد يك چهارم از نيروي هوايي خود به علاوه تمام تانكرهاي سوخت رسان خود را مورد استفاده قرار دهد و شايد ديگر چيزي براي حمله به اهداف دوم در دستش باقي نماند. اين جنگنده ها بايد از مرز تركيه- سوريه عبور كرده و سپس وارد عراق و ايران شوند، مسيري كه الزاماً از كشورهاي دوست اسرائيل نمي گذرد.
حتي اگر اسرائيل بتواند رآكتورهاي هسته اي ايران را هدف قرار دهد، پاسخ هاي ايران مخرب و داراي تبعات منطقه اي خواهد بود. به نوشته كوردزمن، «شما حتي دوست نداريد تصور كنيد كه پس از آن خاورميانه به چه شكلي درخواهد آمد.»
در اين گزارش همچنين تصريح شده است كه اگر چه ايالات متحده ممكن است از نظر فني قابليت اين عمليات را داشته باشد اما بهتر است مذاكرات ادامه يابند، چرا كه جنگ در خليج فارس خطرات بسياري را متوجه اقتصاد جهان مي كند. شايد برخي سياستمداران خواستار حمله پيش دستانه به ايران باشند اما دلايلي وجود دارد كه نشان مي دهد چرا برنامه ريزان نظامي تا اين حد نگران اين حمله هستند.
گفتني است، با توجه به اينكه اقتصاد ايالات متحده در شرايط چندان مناسبي به سر نمي برد، بعيد است اين كشور آماده درگير شدن در يك جنگ تمام عيار به شيوه مورد اشاره قرار گرفته از سوي كوردزمن باشد. آمريكا در جنگ ليبي نيز از دخالت گسترده پرهيز كرد و اين در حالي بود كه جنگ ليبي از نظر ابعاد با آنچه آنتوني كوردزمن تصور كرده است، قابل قياس نيست.
 


سرلشكر صفوي : سوريه و لبنان عمق دفاع راهبردي ايران هستند

دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا تأكيد كرد كه لبنان و سوريه عمق دفاع استراتژيك ايران هستند.
سرلشكر «سيديحيي صفوي» روز شنبه در همايش اساتيد دفاع مقدس با بيان مطلب فوق اظهار داشت: اگر رژيم صهيونيستي روزي اقدامي عليه جمهوري اسلامي ايران انجام دهد حزب الله لبنان خيلي راحت تر مي تواند به آن تهديد پاسخ دهد.
وي تاكيد كرد: ايران از اهميت ژئوپولتيكي مهمي برخوردار است و به همين دليل همواره مورد طمع دشمنان خارجي بوده است.
سردار صفوي ادامه داد: ايران داراي دو هزار و 25 كيلومتر ساحل در خليج فارس و درياي عمان است و حدود 65 درصد منابع نفتي و 30 درصد گاز جهان در منطقه خليج فارس قرار دارد.
وي اضافه كرد: روزانه 17 ميليون بشكه نفت از تنگه هرمز صادر مي شود و همچنين چهار ميليون بشكه نفت نيز از طريق لوله منتقل مي شود.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا يادآور شد: حدود 80 درصد منابع نفتي ايران در منطقه اي در خوزستان قرار دارد و به همين دليل است كه رژيم بعثي عراق در پي اشغال اين سرزمين بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر ضرورت انتقال مفاهيم ارزشي به نسل جوان تصريح كرد: اگر ملتي شهادت طلب باشد هيچ گاه كشورش اشغال نمي شود.
به گزارش ايرنا، دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا يادآور شد: اگر ملت هاي عرب در سال 1948 شجاعت و ايمان لازم را داشتند سرزمين فلسطين هيچ گاه اشغال نمي شد.


رئيس كميته اطلاعاتي كنگره:

نه ايران و نه آمريكا، هيچكدام گزينه نظامي را جدي نگرفته اند

رئيس كميته اطلاعاتي كنگره آمريكا اعلام كرد نه واشنگتن و نه تهران، هيچكدام موضوع حمله را جدي نگرفته اند و همين موضوع تل آويو را به شدت آشفته كرده است.
«مايك راجرز» رئيس كميته اطلاعاتي مجلس نمايندگان آمريكا يك بار ديگر تاكيد كرد كه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديداري كه 2 هفته پيش با «دن شاپيرو» سفير آمريكا در اسرائيل داشته، به شدت از موضع آمريكا در قبال برنامه هسته اي ايران تاكيد كرده است.
به گزارش فارس به نقل از هاآرتص، وي اين صحبت را در مصاحبه با راديو ميشيگان مطرح كرده و گفته است كه نتانياهو در اين ديدار عصبي، پريشان و مضطرب بوده است.
راجرز پيش از اين روز سه شنبه گذشته هم اين صحبت را مطرح كرده و گفته بود كه بحث و گفت وگوي نتانياهو و شاپيرو، از معناي رايج آن در ادبيات ديپلماتيك بسيار دور بود و كمترين شباهتي به يك گفت وگوي ديپلماتيك نداشت.
به گفته وي، نتانياهو در اين ديدار آرامش خود را از دست داده و شروع به توبيخ شاپيرو كرده است. او همچنين افزوده است كه نحوه برخورد نتا نياهو كاملا مشخص كرده است كه اسرائيلي ها صبر خود نسبت به دولت اوباما را از دست داده اند.
راجرز مي گويد نتانياهو در بخشي از صحبت هاي خود به شاپيرو گفته است: «موضع اسرائيل اينه، هي گوش كن، شما بايد به ما بگوييد، يعني اگر مي خواهيد ما صبر كنيم، كه اين چيزي است كه اين دولت (دولت اوباما) گفته، كه شما بايد صبر كنيد، شما بايد صبر كنيد، شما بايد صبر كنيد... اما حالا شما هم بايد به ما (اسرائيلي ها) بگوييد كه خط قرمز چه وقتي است، اونوقته كه ما مي تونيم تصميم بگيريم كه اين برنامه رو متوقف كنيم يا نكنيم.»
اين نماينده ارشد مجلس نمايندگان آمريكا همچنين مي گويد كه به عقيده نتانياهو، ايران تنها 4 تا 8 هفته تا ساخت اولين بمب هسته اي خود فاصله دارد و ضمنا او باور نمي كند كه اوباما به ايران حمله كند.
او افزوده است: «در حال حاضر اسرائيلي ها باور نمي كنند كه دولت (دولت آمريكا) زماني كه مي گويد تمام گزينه ها روي ميز است، در اين گفته خود جدي باشد. و مهمتر از آن، اين كه ايراني ها هم اين را جدي نمي گيرند، و به همين دليل است كه (اين) برنامه (برنامه هسته اي) همچنان پيش مي رود.»
وي نهايتا در پايان اين مصاحبه گفته است: در حال حاضر، آن ها (اسرائيلي ها) بسيار آشفته هستند، چرا كه نمي دانند پس از انتخابات چه اتفاقي مي افتد، و عقيده دارند كه پنجره آنها براي تاثيرگذاري بر برنامه (هسته اي ايران) شروع به بسته شدن كرده است (به زودي اسرائيل توان ضربه زدن به برنامه هسته اي ايران را نخواهد داشت).


صالحي: مشكل در موضوع هسته اي ايران از ناحيه غرب و آمريكا است

وزير خارجه ايران بر آمادگي هميشگي ايران براي مذاكره در شرايط برد-برد تاكيد كرد.
علي اكبر صالحي در گفت وگو با ايسنا در پاسخ به ادعاي سخنگوي جديد آمريكا براي استفاده ايران از آخرين فرصت هاي ديپلماسي و گفت وگو براي حل موضوع هسته اي با بيان اينكه ما هيچ وقت فرصت ديپلماسي را از دست نداده ايم گفت: بارها آمادگي خود را اعلام كرده و گفته ايم كه در شرايط برد-برد حاضر به مذاكره هستيم.
وي با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب در رابطه با صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب ورود به عرصه هاي غير صلح آميز سلاح هاي كشتار جمعي را حرام اعلام كرده اند و اگر امروز مشكلي وجود دارد مشكل غرب و آمريكاست.
وزير امور خارجه ايران در اين گفت وگو نتايج شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد براي جمهوري اسلامي ايران را مثبت خواند و گفت: حضور 120 كشور دنيا و چندين نهاد بين المللي در اين اجلاس، برگزاري 140 سخنراني و تصويب 8 سند كه يكي از آنها بيش از 700 بند داشت از دستاوردهاي بزرگ اين اجلاس در تهران محسوب مي شد.
 


امير پوردستان خبر داد

ايجاد تغييرات در تانك ذوالفقار متناسب با تهديدات روز

فرمانده نيروي زميني ارتش از ايجاد تغييرات در تانك ذوالفقار متناسب با تهديدات روز خبر داد.
امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در خصوص وضعيت تانك ذوالفقار اظهار داشت: قطعا متناسب با تهديدات، در تانك ذوالفقار تغييراتي ايجاد مي كنيم و آن را متناسب با نياز ميدان نبرد آماده و پيشرفته خواهيم كرد.
پوردستان به فارس گفت: هر روز بر روي نمونه جديدتري از تانك ذوالفقار كار مي كنيم تا اين تانك بتواند در ميادين نبرد و دفاع زميني كارآيي خودش را حفظ كند.
تانك ذوالفقار اولين تانك تماما ايراني است كه ساخت آن در داخل كشور در سال 1374 توسط نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي و با اتكا به توان متخصصان داخلي انجام شد.
اين تانك چندين مرحله ارتقا يافته و نسل هاي مختلفي از آن توليد شده است و در نسل هاي جديد ذوالفقار نيز سيستم هدايت آتش به روز و سامانه هاي ليزري نصب شده بود.


با حضور وزير امور خارجه و نايب رئيس مجلس

همايش تجليل از نخبگان و چهره هاي ماندگار قزوين برگزار شد

قزوين-خبرنگار كيهان:
همايش تجليل از نخبگان و چهره هاي ماندگار قزوين در دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين با حضور وزير امور خارجه و نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
در اين همايش از 26 چهره ماندگار، نخبه و فرهيخته شهر قزوين در عرصه هاي مختلف شامل پزشك، جانباز، خانواده شهيد، نقدنويس، پژوهشگر قرآني، خلبان، فيلسوف، انديشمند، ورزشكار، خوشنويس، هنرمند، عالم روحاني، نويسنده، مورخ، قاري و استاد قرآني با اهدا لوح تقدير، تنديس و پنج سكه بهار آزادي تجليل شد.
در اين مراسم از تمبر روز قزوين و دو كتاب با عنوان اوصاف قزوين و مقالات قزوين توسط علي اكبر صالحي وزير امور خارجه و سيدمحمد حسن ابوترابي فرد نماينده مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و مسعود نصرتي شهردار قزوين رونمايي شد.
علي اكبر صالحي در اين همايش، با بيان اينكه ايران اصرار بر عناوين ندارد و براساس اصول و موازين اسلامي حركت مي كند، اظهار داشت: اميدواريم ايران بتواند به الگوي پيشرفته و سرآمد در جهان تبديل شود.
وزير امور خارجه گفت: با مجموعه اطلاعاتي كه در دست داريم، آينده درخشاني در پيش روي اين كشور است كه اميدواريم در زمان كوتاه تر به اين موفقيت برسد.
صالحي با اشاره به اينكه اكنون ايران دوران برانگيختگي را گذرانده و به دوران بالندگي رسيده است و بايد اين كشور با برنامه ريزي دقيق و تلاش منسجم به دوران فرهيختگي برسد، خاطرنشان كرد: ايران با طي كردن اين مسير مي تواند در عرصه معرفت، علم، فرهنگ و كرامت انساني در جهان بدرخشد.
بنابراين گزارش نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم گفت: قزوين با داشتن پيشينه اي كهن، چهره هاي برجسته و آثاري ارزشمند به مثابه موزه اي كوچك از تاريخ و تمدن ايران اسلامي است. حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسن ابوترابي فرد اظهار كرد: قزوين يكي از مناطق استثنايي ايران است كه با ريشه تاريخي، تفكر اسلامي و علمي و تمدني كهن از قدمتي ارزشمند برخوردار است.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: در كتب قديمي از 592 دانشمند و چهره علمي شهر قزوين كه پسوند قزويني داشته اند ياد شده و تعداد كثيري هم اين پسوند را نداشته اند و حمدالله مستوفي تاريخ نگار برجسته نيز در كتب خود تاريخ گزيده، ظفرنامه، نزهه القلوب ريشه هاي علمي و ديني و هنري اين شهر را بازگو كرده است.
ابوترابي يادآور شد: قزوين موزه كوچكي از تاريخ ايران است و بايد بتوانيم آن را بخوبي به ديگران معرفي كنيم و با پاسداري از ارزشها به افق هاي بلندي دست يابيم.


قاضي مدير خراساني: شائبه ها درباره احكام پرونده اختلاس بيمه دروغ است

قاضي مدير خراساني درباره برخي شائبه هاي صدور احكام پرونده اختلاس بيمه تأكيد كرد كه اين شائبه ها دروغ است.
سيامك مدير خراساني با بيان اينكه هنوز احكام متهمان اختلاس موسوم به بيمه صادر نشده است، اظهار داشت: در حال حاضر مشغول بررسي اتهامات موجود در پرونده هستيم و احكام متهمان پس از اتمام بررسي ها صادر مي شود.
قاضي پرونده اختلاس بيمه ايران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: نمي توان زمان دقيقي را براي صدور احكام متهمان در نظر گرفت.
وي همچنين درباره ايجاد برخي شائبه به دليل طولاني شدن زمان صدور احكام پرونده اختلاس بيمه گفت: اين شائبه ها دروغ است و ما در حال رسيدگي به پرونده هستيم و هر پرونده با پرونده ديگر متفاوت است.
گفتني است پرونده موسوم به «اختلاس بيمه» در دو بخش بيمه ايران و استانداري تهران در سال 89 تشكيل و پس از تجديد نظر در تحقيقات اين پرونده، محاكمه متهمان آن از ابتداي خرداد ماه سال جاري در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران از سر گرفته شد.
در 12 تير 1391 پس از اتمام آخرين دفاعيات متهمان، قاضي مدير خراساني ختم رسيدگي اين پرونده را اعلام كرد و گفت: به زودي احكام مربوط به متهمان پرونده صادر خواهد شد.


صندوق رفاه وزارت علوم: دانشجويان براي بيمه تكميلي ثبت نام كنند

صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم در آستانه سال تحصيلي جديد از مسئولين دانشگاه ها خواست كه درخصوص بيمه تكميلي به دانشجويان اطلاع رساني كنند.
از سوي صندوق رفاه به تمام دانشگاه هاي كشور اعلام شد كه با توجه به اهميت ارتقا سلامت دانشجويان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و آغاز سال تحصيلي جديد، اطلاع رساني به دانشجويان جهت مراجعه به بخش پورتال دانشجويي سامانه صندوق رفاه دانشجويان به منظور ثبت نام بيمه تكميلي و تاييد مندرجات پرونده خود در بانك اطلاعاتي صندوق رفاه دانشجويان صورت گيرد.
صندوق رفاه از عقد قرارداد بيمه دانش با شركت هاي بيمه طرف تفاهم صندوق رفاه دانشجويان خبر داد و اعلام كرد كه پوشش بيمه حوادث براي تمام دانشجويان شاغل به تحصيل در آن مركز است.
همچنين دانشگاهها تا 20 آبان ماه مهلت دارند آمار تمام دانشجويان متقاضي بهره مندي از بيمه پايه درمان را به صندوق رفاه تحويل دهند.
 


پاي درس علي (ع)

نشانه حكمت در گفتارظاهر مي شود
حكمت درختي است كه:
در دل برويد
و بر زبان ميوه و ثمر دهد!
غررالحكم و دررالكلم- ج 1- ص 286


دهه فجر امسال بزرگترين بيمارستان خصوصي ايران در تبريز افتتاح مي شود

تبريز-خبرنگاركيهان:
بزرگ ترين و مجهزترين بيمارستان بخش خصوصي كشور با پيشرفته ترين تجهيزات پزشكي جهان در تبريز افتتاح خواهد شد.
رئيس هيئت مديره بيمارستان بين المللي تبريز، روز جمعه گفت: اين بيمارستان 45هزار مترمربع زيربنا و 300 تخت خواهد داشت. دكتر شهرام دبيري اسكويي در مورد راه اندازي بخش «آنكولوژي و راديوتراپي» بزرگترين بيمارستان خصوصي ايران در تبريز افزود: اين بخش داراي پيشرفته ترين تجهيزات دنيا، با امكان درمان هاي 3بعدي و «اي.ام.آر.تي» است و زمينه درمان سرطان هاي پيشرفته با دقت بسيار بالا و عوارض كم را فراهم مي سازد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر دبيري تصريح كرد: امكان انتقال تصاوير جراحي از بيمارستان به صورت مستقيم وجود دارد كه با اين امكان و سيستم پيشرفته، پزشك و متخصصين در خارج از كشور نيز، قادر به نظارت بر اعمال جراحي خواهند بود. ضمن آن كه بخش آنكولوژي مجهز به پيشرفته ترين راديوتراپي است كه شتاب دهنده خطي با عملكرد 3بعدي بوده كه ميزان اشعه تابش به تومور را، مديريت مي كند و از آسيب رساندن به ديگر نواحي بدن، جلوگيري مي كند. وي افزود:با تجهيز بيمارستان به «پت اسكن» از طريق تصويربرداري پزشكي هسته اي، مي توان بيماري هاي سرطان را در مراحل اوليه و پيش از پيشرفت، تشخيص داد و درمان كرد و بخش «يددرماني» نيز براي نخستين بار در ايران، براي سرطان هاي تيروئيد، در اين بيمارستان معظم، راه اندازي مي شود.
رئيس هيئت مديره بيمارستان بين المللي تبريز، اطمينان داد كه هيچ رابطه اي مابين بيمار و پزشك در بيمارستان وجود نخواهد داشت و كليه هزينه ها، طبق تعرفه هاي دولت براي بخش خصوصي، از طريق پذيرش بيمارستان انجام خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، احمدعلي رضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي نيز در سخناني، اظهار داشت: وجود اين بيمارستان در جذب توريسم درماني موثر خواهد بود.
اين گزارش حاكي است: راه اندازي مرحله اول بيمارستان 100 مورد اشتغال زايي داشته كه با تكميل كل پروژه بيمارستان به 600 نفر خواهد رسيد.
مكان بيمارستان بين المللي تبريز كه 110 پزشك متخصص و فوق تخصص تبريز و بومي خارج از كشور، سهام داران آن هستند، در سال 85 خريداري و عمليات ساخت نيز از سال 87 آغاز شده و با 41 هزار مترمربع مساحت در ميدان «افلاك نما» تبريز واقع است و مجهز به باند فرود بالگرد، بخش هاي مختلف تخصصي و هتل آپارتمان براي همراهان بيماران خواهد بود و ساعات ملاقات در آن، حذف خواهد شد.
وقت گرفتن براي اين بيمارستان، اينترنتي بوده و با استقرار سيستم پنوماتيك، نمونه هاي آزمايش بيماران، به طور اتوماتيك به آزمايشگاه ارسال و داروهاي مورد نياز، از طريق لوله ها و با فشار هوا، از داروخانه بيمارستان به اتاق هاي عمل ارسال مي شوند و نيازي به حمل آنها، توسط خدمه نخواهد بود و تمام اتاق هاي بستري بيماران، مستقل و تك تختخوابي خواهد بود و علاوه بر بيماران داخلي، بيماران كشورهاي تركيه، آذربايجان، ارمنستان و عراق را نيز پوشش خواهد داد.


زائران شاهچراغ از فيروزآباد پياده به زيارت مي روند

فيروزآباد-خبرنگار كيهان:
به منظور ارج نهادن به مقام حضرت شاهچراغ(ع) و شركت در مراسم سالگرد شهادت امام صادق(ع) كاروان پياده اي از فيروزآباد به سمت شيراز حركت كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين حمزه عبدي رئيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان فيروزآباد با اظهار اين مطلب افزود: اعزام اين كاروان شامل 85 نفر از جوانان عضو مجمع محبين الرضا(ع) هستند، براي چهارمين سال متوالي است كه كار فرهنگي خود را آغاز كرده اند و اعضاي آن در مسير حركت خود در روستاهاي مجاور ضمن اقامه نماز جماعت با مداحي و سخنراني، خود را آماده شركت در مراسم گراميداشت سالگرد شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع) مي كنند. اعضاي كاروان پس از اجتماعي در تپه شهداي گمنام، با آرمان هاي شهدا تجديد پيمان كردند. در اين سفر دو نفر از روحانيون اعضاي كاروان را همراهي مي كنند.
گفتني است، فيروزآباد تنها شهرستاني است كه اين حركت فرهنگي را چهار سال است كه برگزار مي كند.


با حضور وزير نيرو حفاري بزرگترين تونل انتقال آب درخاورميانه پايان يافت

جشن پايان حفر تونل بزرگترين طرح آبرساني خاورميانه ديروز با حضور وزير نيرو و جمعي از مسئولان استان قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم براي اجراي اين پروژه عظيم آبرساني تاكنون چهار بند انحرافي، 56 كيلومتر تونل، هفت كيلومتر كانال، 185 كيلومتر لوله گذاري، 90هزار متر مكعب مخزن و ايستگاه پمپاژ با ظرفيت 2/5 متر مكعب درثانيه ايجاد شده است.
پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم از طرح هاي مهر ماندگار استان قم و وزارت نيرو محسوب مي شود كه حفر تونل از آن به عنوان بزرگ ترين تونل انتقال آب در خاورميانه با 56 كيلومتر طول، يك كار انحصاري در طرح هاي كشور است.
اجراي اين طرح موجب انتقال سالانه 81 ميليون متر مكعب آب از رودخانه هاي اليگودرز به سد كوچري گلپايگان و تصفيه خانه آن شده و تامين آب آشاميدني و مصارف صنعتي 10 شهر و 30 روستا از جمله خوانسار، خمين، گلپايگان، محلات، تيمور، سلفچگان، ساوه و قم و جبران كمبود آب شهرهاي مركزي كه رشد جمعيت دارند را تسهيل مي كند.
دراجراي اين طرح انواع سازه هاي آبي به كار گرفته شده و شامل چهار سد انحرافي است كه نقش آنها جمع آوري آب از دره هاي شهرستان اليگودرز و سرشاخه هاي دز است.
مبدأ اصلي تامين آب اين طرح رودخانه چشمه سرداب در 60 كيلومتري جنوب غربي شهرستان اليگودرز است كه با حفر تونل و بندهاي انحرافي، آب چهار رودخانه به سد كوچري هدايت مي شود.
با تكميل اين طرح كه زمان آن از سوي مسئولان استان بهار سال 92 اعلام شده است، پنج هزار متر مكعب در ثانيه آب به شهر قم منتقل شده و مردم قم طعم آب شيرين و با كيفيت را خواهند چشيد.


قاري يزدي در مسابقات بين المللي قرآن تونس اول شد

يزد- خبرنگار كيهان:
قاري يزدي رتبه اول مسابقات بين المللي قرآن در تونس را از آن خود كرد.
حسن دانش، قاري برجسته يزدي كه به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در مسابقات بين المللي قرآن كريم تونس شركت كرده بود، در رشته قرائت رتبه اول اين مسابقات را كسب كرد.
اين مسابقات از 11 تا 15 شهريور سال جاري به ميزباني تونس برگزار و مراسم اختتاميه آن نيز در كاخ رياست جمهوري تونس برگزار شد.
بنابراين گزارش دومين مسابقات بين المللي حفظ، تجويد و تفسير قرآن كريم تونس (نخستين رقابت بين المللي قرآني پس از انقلاب اين كشور) با حضور 19 كشور از جمله مراكش، الجزاير، تركيه، كويت، جمهوري اسلامي ايران و روسيه برگزار شده است.
حسن دانش در سال 1365 هجري شمسي در يزد متولد شد، وي در مسابقات كشوري اوقاف در سال گذشته (1390) مقام پنجم را كسب كرد.


ماه آينده در تهران همايش ملي عفاف و حجاب برگزار مي شود

مدير كل فرهنگي هنري وزارت آموزش و پرورش كشور گفت: همايش ملي عفاف و حجاب با رويكرد علمي، فرهنگي و پژوهشي برگزار مي شود.
محمد ابراهيم محمدي در گفتگو با مهر در بجنورد افزود: اين همايش با همكاري دبيرخانه عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه اين نخستين همايش عفاف و حجاب با عامليت دبيرخانه آن در آموزش و پرورش خواهد بود، تصريح كرد: مطابق برنامه قرار است، اين همايش در مهر ماه سال جاري و به ميزباني تهران برگزار شود.
محمدي اظهار داشت: عفاف و حجاب و خانواده، عفاف و حجاب و امنيت فردي و اجتماعي، حجاب و موفقيت تحصيلي و... برخي از محورهاي مقالات و آثار اين همايش هستند.
وي تصريح كرد: در اين همايش علاوه بر آثار و مقالات علمي و پژوهشي، آن دسته از آثار برتر هنري دانش آموزان كه با محورهاي همايش مرتبط هستند نيز، در رشته هاي مختلف به نمايش گذاشته مي شود.
اين مسئول همچنين از تدوين منشور حجاب و عفاف ويژه دانش آموزان در مدارس كشور خبر داد و افزود: سعي مي شود تا با اجراي اين برنامه عفاف و حجاب در مدارس از طريق افزايش آگاهي و دروني كردن ارزش ها بيش از گذشته رعايت شود.
مدير كل فرهنگي هنري وزارت آموزش و پرورش در پايان عنوان كرد: برنامه هاي اين وزارتخانه در مورد عفاف و حجاب حول 3 محور حساس سازي، اغنا و اسوه سازي سياست گذاري شده و به مرور اجرا مي شود.
 


با هزينه مجلس خبرگان رهبري 15 مسجد در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي ساخته مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
مجلس خبرگان رهبري هزينه احداث 15 مسجد را در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي برعهده گرفت.
آيت الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با اعلام اين خبر افزود: با توجه به آسيب ديدگي 200 مسجد در اثر زلزله اخير، مجلس خبرگان تصميم گرفت هزينه احداث 15 مسجد را در اين مناطق تقبل كند.
در زلزله اخير مناطق اهر، هريس و ورزقان 55 مسجد به طور كامل و برخي مساجد نيز تا ميزان 50درصد تخريب شد.


18طرح خيرساز مورد حمايت وزارت علوم قرار گرفت

كاشان- خبرنگاركيهان:
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري از حمايت و تكميل 18طرح خيران توسط اين وزارتخانه براي نخستين بار در سال گذشته خبر داد.
سيدجواد ساداتي نژاد در حاشيه كلنگ زني دو طرح خيرساز در دانشكده هاي فني و حرفه اي كاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه اين 18طرح از ميان 100طرح ارائه شده انتخاب و تكميل شده است، اظهار داشت: طرح هايي كه توسط خيران تا 50درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشد، بقيه آن با حمايت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تكميل مي شود.
وي با اشاره به اعلام فراخوان براي طرح هاي خيران خاطرنشان كرد: طي اين فراخوان تاكنون 88طرح خيرساز با اعتبار 156ميليارد تومان در سطح دانشگاه هاي كشور شناسايي شده است.
دبير كميته خيران وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، بيشترين اين طرح ها را متعلق به شهرهاي كاشان، يزد و سمنان دانست و تصريح كرد: در جذب خيران براي سرمايه گذاري در عرصه علم و فناوري دانشگاه كاشان پيشتاز بوده به گونه اي كه 30 ميليارد تومان طي سه سال سرمايه گذاري شده است.
ساداتي نژاد از تشكيل ستاد توسعه خيران در تمام دانشگاه هاي كشور به منظور هدفمندسازي كمك مردم و خيران طي سال جاري خبر داد.


معرفي استاندار جديد اردبيل با حضور وزير كشور انجام شد

اردبيل- خبرنگار كيهان:
ملت قهرمان ايران با شكستن بن بست ها با اقتدار گام برمي دارند تا نوميدي را به اردوي دشمنان اين ملت حاكم سازند.
مصطفي محمدنجار وزير كشور در جلسه معارفه استاندار جديد اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: تير دشمن دراعمال فشار و اتخاذ روش هاي مختلف به سنگ خورده است. آنها مي خواهند با تحريم، وعده فقر و يأس بدهند.
وي افزود: ملت مؤمن و متعهد با توجه به فرامين اسلام با يأس بيگانه اند و هر بن بستي را مي شكنند و با اقتدار گام برمي دارند.
وي با اشاره به موفقيت هاي ايران اسلامي در صحنه هاي مختلف گفت: جمهوري اسلامي ايران در 30 سال گذشته شاخصه هايي از خود ارائه كرده است كه همه آنها موجب عداوت دشمنان با اين نظام الهي شده است.
نجار افزود: جمهوري اسلامي ايران در سايه تلاش بي وقفه جوانان و دانشمندان اين مرز و بوم در عرصه هاي علمي در سطح جهان صاحب سبك شده وحرف هاي زيادي براي گفتن دارد.
وي گفت: هرچه فشار دشمن افزايش مي يابد خلاقيت هاي جوانان كشور نيز بيشتر مي شود و ملت با اقدامات مبتني بر ارزش هاي اسلامي هر روز بيش از پيش توانايي و لياقت خود را نشان مي دهد.
وي به گوشه اي از خدمات دولت نهم و دهم در سطح استان اشاره كرد و گفت: امروز كشور به يك كارگاه بزرگ تبديل شده و ساختن ايراني آباد، مقتدر و پرافتخار در سرلوحه همه كارها قرار گرفته است.
در ادامه اين جلسه حجت الاسلام سيدحسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و تني چند از نمايندگان استان سخن گفته و در نهايت اكبر نيكزاد به عنوان استاندار جديد اردبيل معرفي شد.


تربيت يك ميليون حافظ قرآن توسط سازمان اوقاف و امورخيريه

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان از اجراي طرح تربيت يك ميليون حافظ قرآن توسط سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي نقدعلي در اين باره گفت: سازمان اوقاف و امور خيريه در كل كشور بنا دارد در مدت 5 سال يك ميليون حافظ و قاري قرآن تربيت كند.
وي افزود: اجراي اين طرح از ابتداي ماه مبارك رمضان آغاز شده است كه استان اصفهان حدود 32 هزار نفر شامل 16 هزار قاري و 16 هزار حافظ تربيت خواهد كرد.
معاون اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اشاره به اين كه بقاع متبركه و اماكن مذهبي موجود در سطح كشور بهترين مكان براي اجراي طرح ملي نهضت حفظ قرآن و اجراي برنامه هاي فرهنگي به شمار مي آيد، افزود: در دهه كرامت يعني مهرماه سال جاري كه مسابقات قرآني در مرحله شهرستاني برگزار مي شود مي توان نتيجه اجراي اين طرح را بر روي حفاظ و قراء قرآن تربيت شده ديد.


جشن عاطفه ها در مدارس كشور برگزار مي شود

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از برگزاري جشن عاطفه ها در تمامي مدارس كشور خبر داد.
سعيد ستاري افزود: جشن عاطفه ها امسال در مدارس و همچنين در پايگاه هاي كميته امداد برگزار خواهد شد كه اكثر عوايد و درآمدهاي حاصل از اين جشن براي كمك به زلزله زدگان آذربايجان شرقي ارسال خواهد شد.
ستاري اضافه كرد: در حال حاضر مجموعه امداد 4 هزار واحد مسكوني را در مناطق زلزله زده در حال ساخت و ساز دارد كه از اين تعداد 2 هزار واحد در روستاها و 2 هزار واحد نيز در شهرهاست.
وي ادامه داد: حدود يك هزار واحد نيز در مناطق شهري و روستايي براي نيازمندان از سوي كميته امداد احداث خواهد شد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14