(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 4  آبان  1391 - شماره 20341

مجتهدزاده:
طرح بيمه زنان خانه دار تا 20 آبان نهايي مي شود
احمدي مقدم:
سرمايه گذاري در مرز موجب كاهش هزينه مقابله با جرايم مي شود
كميته امداد اعلام كرد
دريافت نذورات نقدي از طريق عابر بانك
سرپرست سازمان بسيج دانش آموزي:
اردوهاي راهيان نور ارتباطي با نمره درسي ندارد
حوادث كوتاه از كشور
220 قلم داروي پيشنهادي وزير بهداشت
خارج از پوشش بيمه است
استمداد شوراياري محله اسلام آباد تهران از شوراي شهر
از سوي وزارت علوم 50 دانشگاه آمريكا نامعتبرشناخته شد
به دليل اختلافات ملكي زن تبعه ايتاليايي در نورآباد به قتل رسيد
باقرزاده خبر داد
كاهش فاصله بي سوادي در مناطق شهري و روستايي به كمتر از 8 درصد
كشف 4500 كيلوگرم موادمخدر در بونكر گاز
انتصاب در ستاد مبارزه با مواد مخدر
خشونت در آمريكا باز قرباني گرفت
«حناخان» در ليست سياه طالبان
34 سال در انتظار مرگ
شبيه اسد
بحران كودك ربايي در هند


مجتهدزاده:

طرح بيمه زنان خانه دار تا 20 آبان نهايي مي شود

مشاور امور زنان و رئيس مركز زنان و امور خانواده نهاد رياست جمهوري از تكميل و نهايي شدن جزييات طرح بيمه زنان خانه دار تا بيستم آبان ماه جاري خبر داد.
«مريم مجتهدزاده» افزود: قرار است جزييات اجراي اين بيمه تا بيستم آبان ماه جاري همزمان با روز خانواده، تكميل و نهايي شود.
وي با بيان اينكه موضوع بيمه زنان خانه دار همچنان در حال پيگيري و بررسي است، اضافه كرد: طرح بيمه كردن زنان خانه دار اكنون در مراحل اجرايي و كارشناسي است.
مشاور رئيس جمهوري در امور بانوان تاكيد كرد با توجه به اينكه خانه داري يك شغل با ارزش افزوده بسياري است، اجراي بيمه زنان خانه دار به عنوان گامي مؤثر در راستاي ارزش گذاري به اين شغل مطرح شد.
به گزارش ايرنا، در زمان حاضر براي بيمه هاي اجتماعي مدل هاي مختلفي وجود دارد كه زنان خانه دار مي توانند از مدل 12 درصد، 14 درصد، 18 درصد و يا 27 درصد استفاده كرده و تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار بگيرند.
نسخه اولين بيمه زنان خانه دار به 10 سال پيش (1381) برمي گردد. اين طرح در نخستين سال اجرا در 6 استان كشور به شكل پايلوت اجرا شد و زناني كه تحت پوشش قرار گرفتند براي برخورداري از بيمه بازنشستگي ماهانه مبلغ 5 هزار تومان به حسابي كه از سوي سازمان بهزيستي تعيين شده بود واريز كردند.
بر اساس اين طرح، زنان مي بايست بين 22 تا 60 سال سن داشته باشند و پس از 20 سال بيمه پردازي مي توانستند از مستمري پرداختي به كاركنان و بازنشستگان مشمول قانون استخدامي كشوري برخوردار شوند.
اين طرح درست پس از 5 سال و ابتداي سال 1386 از سوي سازمان بهزيستي لغو شد و اعتراض زناني كه حق بيمه پرداخت كرده بودند تنها منجر به بازگرداندن اصل پولشان شد.

 


احمدي مقدم:

سرمايه گذاري در مرز موجب كاهش هزينه مقابله با جرايم مي شود

فرمانده نيروي انتظامي گفت: قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا همچنان در مجلس و شوراي نگهبان مانده است. از رئيس مجلس مي خواهم نسبت به رفع نواقص قانون اقدام كند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در ششمين همايش مرزبان كشور با بيان اين كه قانون جديد مرزباني در كش و قوس مجلس قرار دارد گفت: ما بايد از نگاه كردن به مرز به عنوان يك واحد انتظامي صرف، خارج شويم و امنيت در مرزها را نبايد صرفا به حضور مرزبانان اختصاص دهيم. چرا كه با تغيير الگوي اقتصادي در مرزها و اشتغال در اين مناطق، مي توانيم امنيت را برقرار كنيم.
وي افزود: سرمايه گذاري در مرز موجب كاهش هزينه مقابله با جرايم در داخل كشور مي شود و سرمايه گذاري زودبازدهي است.
احمدي مقدم از تكميل راه هاي مرزهاي خاكي كشور تا پايان سال آينده خبر داد و گفت: مشكل اعتبارات از جمله مسائل موثر در تعلل فعاليت هاست.
وي همچنين بر استفاده از فناوري هاي نوين در كنترل محموله ها تاكيد كرد و گفت: بايد از كنترل گزينشي كالاها عبور و با تجهيزات پيشرفته بر همه كالاهاي ورودي و خروجي از كشور نظارت كنيم. فرمانده نيروي انتظامي نوسازي قوانين و پركردن خلاءها را از عوامل موثر در مبارزه با قاچاق دانست و افزود: اكنون قانون مبارزه با قاچاق كالا با ايرادهاي شوراي نگهبان مسكوت مانده است و از مجلس شوراي اسلامي انتظار داريم با رفع ايرادات، آن را براي اجرا، زودتر به تصويب برساند.
احمدي مقدم در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به مرزهاي دريايي گفت: زندگي ساحل نشينان و اقتصاد و معيشت اين افراد به آب بستگي دارد و نمي توان به دليل شرايط درياها اقدام به احداث برجك، پاسگاه و سيم خاردار كنيم و همان طور كه در خشكي حضور فعال داشته ايد بايد در درياها نيز فعالانه عمل كنيد.
احمدي مقدم با بيان اينكه نيروي انتظامي تقويت دو ساله اي را براي درياباني در نظر گرفته است، ابراز اميدواري كرد: تقويت درياباني به محدوديت منابع برنخورد و اگر شناورهاي سفارش داده شده آماده شود تقويت درياباني در دستور كار قرار مي گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مانيتورينگ و كنترل هوشمند مرزها گفت: يك زماني به دليل ناامن بودن مرزها اقدام به ساختن برجك و پاسگاه با 40 تن پرسنل مي كرديم اما آرام آرام با امن شدن مرزها بايد تغييري در چيدمان نيروي انساني ايجاد كنيم و به سمت هوشمندسازي كنترل مرزها پيش برويم.
وي با تاكيد بر تغيير چيدمان نيروي انساني و افزايش گشت ها و استحكامات گفت: رادارها و دوربين هاي مرزي بايد تحت شبكه باشد و نگاه فناورانه در مرزباني متكي بر پيش بيني و اشراف اطلاعاتي باشد.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث مبارزه با قاچاق كالا گفت: معتقديم در مرزهاي خاكي تقريبا جريان قاچاق كالا به كنترل درآمده و تنها كالاها از طريق گذرگاههاي رسمي تردد مي شود و بايد به دنبال كنترل هوشمند گذرگاههاي رسمي باشيم تا بسترهايي كه مورد سوءاستفاده قرار مي گيرد، كنترل شود.

 


كميته امداد اعلام كرد

دريافت نذورات نقدي از طريق عابر بانك

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) از فراهم شدن امكان دريافت نذورات نقدي مردم براي عيد قربان از طريق عابر بانك و پرداخت اينترنتي خبر داد.
سعيد ستاري افزود: بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده مردم مي توانند نذورات نقدي خود را از طريق شماره حساب 6666 بانك ملي شعبه كميته امداد و همچنين تمامي عابربانك هاي متصل به شبكه شتاب پرداخت كنند.
وي گفت: همچنين اين نهاد از طريق پايگاه اينترنتي www.emdad.ir آماده دريافت كمكهاي نقدي مردم است.
معاون مشاركتهاي مردمي كميته امداد تاكيد كرد: اين نهاد بخشي از كمكهاي مردمي جمع آوري شده در روز عيد قربان را براي كمك به مردم زلزله زده آذربايجان شرقي ارسال خواهد كرد. همچنين از ساير استانها نيز اعلام آمادگي شده تا گوشتهاي قرباني خود را به اين مناطق بفرستند.
ستاري گفت: دفاتر، مساجد و پايگاه هاي كميته امداد در روز عيد قربان آماده دريافت گوشت قرباني شده و يا نذورات نقدي هستند.
استقرار 1750 پايگاه بهزيستي در روز عيد قربان
معاون مشاركتهاي مردمي سازمان بهزيستي كشور گفت: 1750 پايگاه تحت نظارت سازمان بهزيستي، آماده دريافت كمك هاي مردمي در روز عيد قربان هستند.
«حسين بدخشان» افزود: اين پايگاه دريافت كمك هاي مردمي در روز عيد قربان در سراسر كشور، آماده پذيرش كمك هاي نقدي و غيرنقدي و نذورات خيرين هستند.
وي گفت: اين پايگاه ها در قالب مجتمع هاي روستايي، مراكز و موسسه هاي خيريه در سطح شهر و استان هاي كشور در روز عيد قربان داير شده و كمك هاي مردمي را جمع آوري مي كنند.
بدخشان درباره قرباني كردن گوسفند در اين مراكز نيز گفت: خانواده ها مي توانند با مراجعه به اين مراكز گوسفندهاي خود را ذبح كرده و گوشت آن را در اختيار مددجويان و نيازمندان بهزيستي قرار دهند.اين مسئول در سازمان بهزيستي ادامه داد: همچنين، همزمان با عيد قربان خانواده ها مي توانند از طريق شماره حساب 90190 بانك ملت و يا با ارسال پيامك از موبايل خود به شماره 8111، كمك هاي نقدي خود را به مددجويان و نيازمندان اهدا كنند.
 


سرپرست سازمان بسيج دانش آموزي:

 اردوهاي راهيان نور ارتباطي با نمره درسي ندارد


سرپرست سازمان بسيج دانش آموزي كشور اردوهاي راهيان نور را براي دانش آموزان غير اجباري دانست و گفت: اين اردوها به هيچ وجه ارتباطي با نمره دانش آموزان ندارد.
سرهنگ حسين ممتحن ديروز در يك نشست خبري در خصوص حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان بروجني ضمن تسليت به داغديده هاي اين حادثه گفت: اين اردوها برنامه جديدي نيست و از سال هاي گذشته نيز برگزار مي شد اما در چند سال اخير شاهد رشد كيفي و كمي در اين سفرها بوديم.
وي با تاكيد بر اينكه اردوهاي راهيان نور كاملا داوطلبانه است، اضافه كرد: گواه اين ادعا، اين است كه ما براي يك ميليون دانش آموز برنامه ريزي كرديم اما 732 هزار دانش آموز در برنامه هاي اردويي شركت كرده اند و اين حضور 73 درصدي نشان مي دهد كه دانش آموزان داوطلب، در اين اردوها حضور يافتند.
سرپرست سازمان بسيج دانش آموزي كشور با تاكيد بر اينكه نه تنها در ايران بلكه در تمام دنيا برنامه هاي اردويي شيوه موثر در تعليم و تربيت است، گفت: در طول سفر اردوي راهيان نور، براي هر لحظه دانش آموزان برنامه ريزي شده است.
وي با بيان اينكه تمام دانش آموزان بايد رضايت نامه والدين يا ولي قانوني خود را براي شركت در اردوهاي راهيان نور ارائه دهند، گفت: شركت در اردوهاي راهيان نور مانند مابقي اردوهاي دانش آموزان داوطلبانه است.
سرهنگ ممتحن در خصوص درس آمادگي دفاعي دانش آموزان و تاثير شركت در اردو براي اخذ نمره در اين درس نيز گفت: نمره كتبي درس آمادگي دفاعي 12 و نمره كتبي آن، 8 است كه دانش آموزان در 3 اردو براي اين درس شركت مي كنند.
وي ادامه داد: اردوي اول و دوم در مدرسه و اردوي سوم در اردوگاه هاي بسيج دانش آموزي در سطح شهرستان است، اردوهاي راهيان نور موضوع ديگري است و به هيچ وجه ارتباطي با نمره دانش آموزان ندارد.سرپرست سازمان بسيج دانش آموزي كشور در خصوص حادثه اخير اردوي دانش آموزي گفت: دانش آموزان از 3 مرجع بيمه مي شوند كه شامل بيمه وزارت آموزش و پرورش با عنوان بيمه راهيان نور، بيمه سازمان بسيج با عنوان بيمه غرامت بسيجيان و بيمه مسافربري شركت حمل ونقل با عنوان بيمه سرنشين است.
وي افزود: قسط اول خسارت بيمه بسيج دانش آموزي به حساب سپاه چهارمحال وبختياري واريز شده است تا بين خانواده هاي سانحه ديده توزيع شود.
سرهنگ ممتحن با بيان اينكه 4 معاون وزير آموزش و پرورش و سردار فضلي و معاونانش در مراسم تشييع پيكر دانش آموزان بروجني حضور داشتند، اضافه كرد: مسئولان بسيج و آموزش و پرورش پيگير وضعيت دانش آموزان حادثه ديده هستند.
سرپرست سازمان بسيج دانش آموزي كشور در خصوص حادثه اتوبوس دانش آموزان بروجني گفت: سرعت اتوبوس حامل دانش آموزان در طول سفر همواره مناسب بوده است اما در سه دقيقه آخر از 79 كيلومتر بر ساعت به 90 و در لحظه حادثه به 114 كيلومتر بر ساعت رسيده بود.

 


حوادث كوتاه از كشور

سارقان مسافركش در اروميه دستگير شدند
اروميه- خبرنگاركيهان: 20 سارق كه در پوشش مسافركش در اروميه اقدام به سرقت اموال مسافران مي كردند دستگير شدند. اين افراد پس از سوار كردن مسافران با دادن آب ميوه يا خوراكي مسموم آنها را بيهوش و اموالشان را سرقت مي كردند. سارقان قربانيان خود را بيشتر از ميان دامداراني كه دام هاي خود را در ميدان دواب فروخته و حامل مقادير زيادي پول بودند انتخاب مي كردند.
تصادف مرگبار در محور جم- عسلويه
خبرگزاري فارس: يك دستگاه خودرو 206 حامل 4 نفر از اعضاي يك خانواده در حال برگشت از شيراز به عسلويه بر اثر سرعت زياد به شدت با يك دستگاه خودرو مزدا برخورد كرد كه در اين حادثه كودك 6 ماهه به همراه پدر خانواده كه در حين رانندگي بود در دم جان باختند و مادر و دختر خانواده به علت صدمه شديد از ناحيه دست و پا با آمبولانس به بيمارستان فاطمه زهرا(س) بوشهر منتقل شدند كه طبق اطلاعات دريافتي وضعيت مادر چندان رضايت بخش نيست.
سارق 17ساله دستگير شد
كاشان- خبرنگاركيهان: فرد مشكوكي كه در كاشان در حال جابه جايي سيم هاي برق بود، شناسايي و دستگير شد. سارق 17ساله به هويت «الف.ش» به سابقه خود در سرقت سيم هاي برق اعتراف كرد و به همراه پرونده متشكله براي تحقيقات بيشتر تحويل پليس آگاهي كاشان شد.
كشف 12كيلوگرم طلاي قاچاق در اروميه
اروميه- خبرنگاركيهان: در پي خروج 2 نفر ايراني با مشخصات معلوم از يكي از گمركات اروميه ماموران پليس به آنها مشكوك شده و پس از بازرسي بدني وسايل همراه، 8 قطعه شمش طلا به وزن 11كيلو و900 گرم كه در بدنشان جاسازي شده بود به دست آمد.
براساس اعتراف متهمان در بازجويي هاي پليس آنها قصد داشتند پس از خروج از كشور شمش هاي طلا را به صورت غيرمجاز به تركيه انتقال دهند. متهمان به همراه اموال مكشوفه و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
 


220 قلم داروي پيشنهادي وزير بهداشت

خارج از پوشش بيمه است

رئيس اداره بيماري هاي خاص وزارت بهداشت گفت: تامين داروهاي بيماران خاص كه عمدتا وارداتي هستند، مهمترين دغدغه اين بيماران است و 202قلم داروي پيشنهادي وزير بهداشت به بيمه ها نيز هنوز تحت پوشش بيمه نرفته است.
محمد عقيقي افزود: برنامه هاي متعددي براي حمايت از بيماران خاص و رفع مشكلات آنها وجود دارد ولي همه آنها به تامين به موقع بودجه وابسته است، به عنوان مثال برنامه وزارت بهداشت اين است كه امسال نيز مانند سال هاي گذشته حداقل 500 تخت دياليز در كشور اضافه شود اما اگر بودجه اين كار به موقع تامين نشود، امكانپذير نيست.
وي ادامه داد: مشكلات به هرحال وجود دارد ولي در شرايط خاص كشور نبايد با بيان و تكرار آنها مردم را نگران كنيم اما به هرحال يكي از مهمترين مشكلات كمبود داروهاي بيماران خاص است.
عقيقي ادامه داد: بخش عمده داروهاي بيماران خاص هنوز وارداتي هستند و مشكلات اقتصادي موجود به خصوص مشكل انتقال ارز باعث شده تامين برخي داروهاي بيماران خاص به خصوص داروهاي بيماران هموفيلي، تالاسمي، دياليزي و پيوندي با مشكل مواجه شود.
رئيس اداره پيوند و بيماري هاي خاص وزارت بهداشت گفت: مشكل تامين اين داروها، كمبود منابع مالي و ارز نيست بلكه بيشتر مشكل، مسائل مربوط به انتقال ارز به شركت هاي خارجي است كه البته مسئولان دارويي كشور همه تلاش خود را انجام مي دهند كه كمبودي نباشد و تاكنون نيز با مسئله «ناياب شدن» اين داروها مواجه نشده ايم.
وي ادامه داد: مسئله مهم ديگر پوشش بيمه اي داروهاي بيماران خاص است، متاسفانه هنوز فهرست 202 قلم داروي پيشنهادي وزير بهداشت به شوراي عالي بيمه براي پوشش بيمه اي، تحت پوشش بيمه نرفته است و بخش عمده اي از اين داروها، مربوط به بيماران خاص و سرطاني هاست.
عقيقي به فارس گفت: در اين زمينه نمي توان فرد خاصي را مسئول دانست، مشكلات به مسائل كلي اقتصادي مربوط است كه اميدواريم هرچه زودتر حل شود.رئيس اداره پيوند و بيماري هاي خاص وزارت بهداشت گفت: در مورد بيماران مبتلا به ام اس نيز با توجه به اينكه از سال 84 اين بيماري نيز جزو بيماري هاي خاص تعريف شده، مشكلات دارويي كمتر است زيرا تعدادي از داروهاي مهم اين بيماران در داخل توليد مي شود.
 


استمداد شوراياري محله اسلام آباد تهران از شوراي شهر

سرويس اجتماعي-
دبير شوراياري محل شهرك نيايش و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران را به دادرسي از مردم اين محله به خاطر ضايع شدن حقوقشان در دو دهه گذشته فرا خواند.
حجت الاسلام عليرضا آزادپرور دبير شوراياري و رئيس هيئت امناي محله اسلام آباد كه به تازگي به نام شهرك نيايش تغيير نام يافته است روز سه شنبه در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به بلاتكليفي بيش از دو دهه اهالي و محروميت از حق داشتن ساخت و ساز و توسعه مسكن گفت: شهرداري منطقه 2 در حالي مدعي است كه چون محله اسلام آباد (شهرك نيايش فعلي) در حريم رودخانه قرار دارد، به همين خاطر اجازه ساخت به اهالي داده نمي شود. در حالي كه ساختمان ها، مجتمع ها و چندين برج با مجوز شهرداري در نزديك ترين مكان به رودخانه كه كاملا در خارج از محدوده مي باشند ساخته شده يا در حال احداث است. وي تاكيد كرد: اين چه قانوني است كه فقط شامل اهالي قديمي و سنتي اين محله با 6000 نفر جمعيت كه از سال 1340 در آن سكونت دارند و در ميان آن ها 250 خانوار از خانواده هاي محترم شهدا و ايثارگر و دو هزار نفر بسيجي است، مي شود.آزادپرور تاكيد كرد: از اعضاي شوراي شهر مي خواهم كه بازرسان را به منطقه اعزام كنند تا متوجه شوند كه شهرداري با احداث خياباني به نام فرهنگ عملا محله ما را به دو قسمت شمالي و جنوبي تقسيم كرده است. به يك قسمت اجازه ساخت داده و آباد كرده است و به بخش دوم اجازه ساخت حتي يك طبقه روي خانه خود را نمي دهد و در نتيجه باعث بروز نوسان قيمت زمين در اين منطقه و طبعا به زيان اهالي كه طبق دستور شهرداري حق ساخت و ساز ندارند، شده است.وي گفت: بارها مشكلات و خواسته هايمان را از طرق مختلف به مسئولان شهرداري رسانده ايم اما آن ها هيچ موقع در جلساتي كه مربوط به آينده و سرنوشت اهالي بوده است هيچكدام از اعضاي شوراياري محل را كه مورد اعتماد و امين آنان شناخته مي شوند به جلساتشان راه نداده اند و ما اكنون نمي دانيم با اين ندانم كاري ها چه كنيم.آزادپرور خطاب به اعضاي شوراي شهر تاكيد كرد: اگر زلزله اي در تهران رخ دهد اهالي به شدت خسارت جاني و مالي خواهند ديد و معلوم نيست چه كسي و چه كساني پاسخگوي آن خواهند بود و ما از شما مي خواهيم كه به داد اين اهالي برسيد.
دبير شوراياري محل محله اسلام آباد در پايان با اشاره به نيازهاي اساسي محله از قبيل نبود قرارگاه پليس براي حفظ امنيت اخلاقي و جاني و درمانگاه و پزشك گفت: از اعضاي محترم شوراي شهر و شهرداري محترم تهران عاجزانه مي خواهيم كه به خواسته اهالي اين منطقه توجه و بررسي جدي داشته باشند. تعيين تكليف اهالي با اعطاي مجوز ساخت و ساز طبق ضوابط شهرسازي، اختصاص بخشي از زمين هاي محل به عنوان يك شهرك و تجميع اهالي به عنوان ساكنين آن و در صورت عدم امكان تحقق موارد يادشده ترتيبي اتخاذ شود كه املاك ساكنين به قيمت روز و محلات مجاور ميسر شود.در پايان اين جلسه مهندس حسن بيادي كه رياست جلسه را بر عهده داشت ضمن تاييد اظهارات و مستندات دبير شوراياري محله اسلام آباد تهران تصريح كرد: بنده شخصا چندين بار به شهرداري در اين رابطه تذكر دادم اما متاسفانه بر عكس آن عمل شد.
 


از سوي وزارت علوم 50 دانشگاه آمريكا نامعتبرشناخته شد

اداره كل دانش آموختگان وزارت علوم 50 دانشگاه آمريكا را در رديف دانشگاه هاي نامعتبر اعلام كرد.
براساس اعلام مهر ماه سال جاري اداره كل دانش آموختگان وزارت علوم، تعداد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي آمريكا كه در رديف گروه يك يا ممتاز قرار گرفته اند به 89 دانشگاه مي رسد.در اين ميان حدود 271 دانشگاه نيز در گروه دو يا خوب قرار گرفته اند اما اداره كل دانش آموختگان پيشنهاد كرده كه اگر چه مدارك دانشگاه هاي گروه دو ارزشيابي مي شود، اما توصيه مي شود در دوره هاي كارشناسي ارشد (Master) و دكتري (ph.D) تنها در دانشگاه هاي گروه يك ادامه تحصيل داده شود.
همچنين مدارك 50 دانشگاه آمريكا نيز از سوي وزارت علوم نامعتبر اعلام شده است.
متقاضيان مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://msrt.ir از فهرست اسامي دانشگاه هاي معتبر و نامعتبر آمريكا مطلع شوند.
 


به دليل اختلافات ملكي زن تبعه ايتاليايي در نورآباد به قتل رسيد

 خرم آباد- خبرنگار كيهان:
زن تبعه ايتاليايي در شهرستان نورآباد به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسيد.
در اين حادثه كه در روستاي محمدجان رخ داد زن 40 ساله اي به نام جوزبه اين جنري بر اثر اصابت گلوله به ناحيه سرش به قتل رسيد و همسر وي كه بومي محلي است به نام دكتر محمد- الف از ناحيه دست چپ بر اثر اصابت گلوله مجروح شد.به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمد- الف اهل نورآباد كه به اتفاق همسرش جوزبه اين جنري از كشور ايتاليا براي فروش املاكش به زادگاه خود در شهرستان نورآباد سفر كرده بود مقارن ساعت 4 بامداد توسط يك نقابدار مسلح مورد حمله قرار گرفتند كه بر اثر شليك گلوله با اسلحه كمري، وي مجروح و همسرش در دم جان سپرد.بر پايه اين گزارش متهم به قتل با تلاش پليس شناسايي و دستگير و اسلحه متعلق به وي كشف شد. اين گزارش مي افزايد متهم به قتل از بستگان دكتر محمد -الف است.
 


باقرزاده خبر داد

كاهش فاصله بي سوادي در مناطق شهري و روستايي به كمتر از 8 درصد


رئيس سازمان نهضت سوادآموزي آموزش و پرورش از كاهش بي سوادي در مناطق شهري و روستايي به كمتر از 8درصد خبر داد.
علي باقرزاده در ديدار با نماينده دفتر منطقه اي يونسكو افزود: سوادآموزي يك فرايند سازمان يافته براي ايجاد و تثبيت مهارت خواندن، نوشتن، محاسبه كردن، روخواني قرآن كريم و كاربست آن در زندگي فردي و اجتماعي بزرگسالان بي سواد و كم سواد جامعه است كه براي تعالي و تكامل خودشان و طي مراتب حيات طيبه صورت مي گيرد.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به اينكه يونسكو، آيينه تمام نماي دانش و تجارب كشورها و محل ميثاق عموم براي رسيدن به اهداف جمعي است گفت: در طول بيش از 33سال فعاليت سوادآموزي، آمار بي سوادي از 50درصد به كمتر از 15درصد در گروه هاي سني كاهش يافته است كه در گروه سني زير 50سال اين عدد حدود شش درصد است.معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه تقريبا بيش از 70درصد فعاليت هاي سوادآموزي در حوزه زنان و مناطق روستايي متمركز شده است، افزود: فاصله بي سوادي در مناطق شهري و روستايي از حدود 35درصد به كمتر از هشت درصد كاهش يافته است كه اين فاصله در گروه هاي جنسي مختلف نيز از 23درصد به كمتر از هفت درصد كاهش يافته است.
باقرزاده ادامه داد: تهيه و توليد بيش از 400 عنوان كتاب ساده براي نوسوادان، كسب پنج جايزه بين المللي و آموزش بيش از 70 هزار نفر از اتباع بيگانه مقيم كشور گوشه اي از اقدامات نهضت سوادآموزي در جمهوري اسلامي است.
 


كشف 4500 كيلوگرم موادمخدر در بونكر گاز

شهريار - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي ويژه غرب استان تهران از دستگيري اعضاي يك باند سه نفره تهيه و توزيع موادمخدر در ملارد شهريار خبر داد.
سرهنگ اصلاني گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر باخبر شدند كه يك محموله موادمخدر توسط تريلر بونكر گاز از شرق كشور به روستاي بيدگنه شهريار آمده تا محموله موادمخدر را در شهرستان هاي غرب استان تهران توزيع كند.
وي افزود: ماموران با شناسايي تريلر بونكر گاز موفق شدند با كمك ماموران آتش نشاني بونكر گاز را تخليه و چهار هزار و 500 كيلوگرم موادمخدر را كشف و ضبط كنند.
سرهنگ اصلاني ارزش ريالي اين مواد افيوني را 15 ميليارد تومان ذكر كرد و اظهار داشت: سه نفر مجرم سابقه دار در اين ارتباط دستگير شدند.
 


انتصاب در ستاد مبارزه با مواد مخدر

طي حكمي از سوي وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، سرتيپ پاسدار بهرام نوروزي به سمت معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل اين ستاد منصوب شد.
 


خشونت در آمريكا باز قرباني گرفت

يك نفر در تيراندازي افراد مسلح در «نيواورلئان» ايالت «لوئيزيانا» آمريكا كشته شد و 5 نفر ديگر نيز مجروح شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شينهوا، تلويزيون محلي «فاكس 8» گزارش كرد چهارشنبه شب حدود ساعت 19 يك مرد مسلح در «نيواورلئان» شروع به تيراندازي كرد و يك نفر را كشت و پنج نفر ديگر را مجروح كرد.
براساس اين گزارش، 5 نفر از قربانيان كه از 18 تا 20 سال سن داشتند به بيمارستان منتقل شدند و يك نفر ديگر نيز جان خود را از دست داد.
طبق گزارش هاي رسيده، دو گروه از افراد در محل حادثه در حال مجادله بودند كه چند نفر شروع به تيراندازي كردند اما هنوز مشخص نيست كه چند نفر تيراندازي كردند.
آزاد بودن استفاده از سلاح گرم در آمريكا منجر به بروز خشونت هاي مرتبط با تيراندازي شده است به طوريكه هر روز گزارش هاي زيادي از تيراندازي و مرگ و ميرهاي ناشي از شليك گلوله منتشر مي شود.
چند روز قبل نيز به دنبال تيراندازي يك فرد مسلح در يك سالن زيبايي در «بروكفيلد» ايالت «ويسكانسين» آمريكا دست كم سه نفر كشته و 4 نفر ديگر زخمي شدند.
 


«حناخان» در ليست سياه طالبان

رسانه هاي خبري از تهديد جديد طالبان عليه يك دختر ديگر پاكستاني به خاطر فعاليت در كمپين حمايت از حقوق زنان خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از ديلي نيوز، دو هفته پس از حمله طالبان به «ملاله يوسف زي» نوجوان پاكستاني «حناخان» دختر ديگر پاكستاني به شبكه خبري الجزيره اعلام كرد كه طالبان وي را به خاطر فعاليت در كمپين حمايت از حقوق زنان تهديد به مرگ كرده است.
حناخان اعلام كرد كه خانواده اش از دولت پاكستان خواستند تا از وي محافظت كند، اما اين درخواست مورد بي اعتنايي قرار گرفته است.
وي افزود: كمي پس از حمله به ملاله، كاغذي را كه روي آن يك ضربدر كشيده شده بود، مقابل در ورودي خانه مان پيدا كردم و والدينم يك پيام تهديد به مرگ دريافت كردند كه روي آن نوشته بود شما قرباني بعدي هستيد به همين دليل ديگر نمي توانم به تحصيلاتم ادامه دهم.
حناخان نوجوان پاكستاني به خاطر فعاليت هايش در زمينه حقوق زنان و حمايت از حق تحصيل دختران در پاكستان معروف است.
ديده بان حقوق بشر گزارش داد كه از ابتداي سال جاري تاكنون 96 مدرسه مورد حمله افراطيون قرار گرفته است و بيشتر آنها در دره سوآت رخ داده است.پدر حناخان به روزنامه «داون» گفت: پس از سخنراني همسرم درباره حقوق زنان و آموزش دختران پاكستاني، همواره با تهديد مرگ از سوي طالبان مواجه بوديم.
گفته مي شود عامل سوءقصد به ملاله يوسف زي يك پاكستاني است كه در عمليات نظامي سال 2009 ارتش اين كشور بازداشت شده بود.اين فرد با نام «عطاءالله» شناخته مي شود كه در حال حاضر متواري است و احتمال مي رود به افغانستان گريخته باشد.
 


34 سال در انتظار مرگ

حكم اعدام يك بيمار رواني پس از 34 سال بار ديگر به تعويق افتاد.
«جان فرگوسن» 64 ساله مبتلا به شيزوفرني حاد 34 سال از عمر خود را در زندان در انتظار مرگ بوده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، جلسه ديوان عالي آمريكا درخصوص اعدام اين متهم در آخرين لحظات به حالت تعليق درآمد تا تعيين سرنوشت اين آمريكايي كه از 40 سال پيش اختلالات رواني اش براي پزشكان محرز شده است، به زمان ديگري موكول شود.اين شهروند آمريكايي به جرم هشت فقره قتل به اعدام محكوم شده و قرار بود سه شنبه شب در ايالت فلوريدا اعدام شود. عالي ترين نهاد قضايي آمريكا از به تعويق انداختن زمان اجراي حكم پرونده اين محكوم خودداري كرده بود اما به گفته كريس هندمن، يكي از وكلاي مدافع جان فرگوسن درست آخرين لحظات حكم ديوان استيناف جنوب شرقي آمريكا را قبول كرد و اعدام را به حالت تعليق درآورد. دادگاه ايالت فلوريدا نيز كه خواستار تعليق اجراي حكم اعدام فرگوسن شده است تاكيد كرده موارد و مسائلي را كه وكلاي مدافع اين محكوم مطرح كرده اند، بايد با دقت بيشتري مورد بررسي قرار گيرد.
 


شبيه اسد


به تازگي در رسانه ها، تصوير پيرمردي اهل تركيه منتشر شده كه چهره اش بسيار شبيه حافظ اسد رئيس جمهور سابق سوريه است.
اين پيرمرد در كنار يكي از اردوگاه هاي آوارگان سوريه در خاك تركيه ديده شده است.
حافظ اسد پدر رئيس جمهور فعلي (بشار اسد) در سال 1971 در كودتاي نظامي به قدرت رسيد و تا سال 2000 رئيس جمهور سوريه بود.
 


بحران كودك ربايي در هند

سال گذشته در هند بيش از 50 هزار كودك ربوده شده اند كه پليس اعلام كرده از يافتن آنها عاجز است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تي آر تي، كميته ملي جوانان هند نيز با تاييد اين خبر عنوان كرد كه اين موضوع در پي افزايش بي رويه جمعيت در اين كشور رخ داده و بسياري از كودكان در ا ين كشور توسط باندهاي قاچاق انسان و تهيه كنندگان فيلم هاي مستهجن ربوده مي شوند.
طبق گفته ها بيشتر كودك ربايي ها در شهرهاي پرجمعيت هند از جمله دهلي نو و بمبئي رخ مي دهد و نگراني ها از افزايش تصاعدي اين اتفاق همه را دچار تزلزل كرده است.
بيشتر اين كودكان سني كمتر از 6 سال دارند و عموما توسط باندهاي بزرگ كودك ربايي ربوده مي شوند تا اعضاي آنها به فروش برسد.صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل موسوم به يونيسف پيش از اين اعلام كرده بود كه سالانه بيش از يك ميليون و 200 هزار مورد كودك ربايي در سراسر جهان رخ مي دهد.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14