(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6  آبان  1391 - شماره 20342

درشش ماهه نخست امسال رخ داد
مرگ 24هزار و 496 نفر در تهران
سازمان تعزيرات براي بار چندم اعلام كرد
قوانين فعلي قدرت بازدارندگي در برابر گرانفروشي و احتكار را ندارد
نشستن دانش آموزان زير 12سال در صندلي جلو ممنوع شد
66درصد ظرفيت هاي كارداني خالي است
400 ميليون دلار ارز دارويي كشور تأمين شد
كاهش شيوع هپاتيت B بين كودكان و نوجوانان
مديرعامل ايران ايرتور اعلام كرد
توقف ورود هواپيماهاي جديد
ادامه بارندگي ها در پايتخت
رئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني:
مسئولان به دنبال حفظ اشتغال در كشور باشند
رئيس دانشگاه خبرداد
پذيرش دانشجوي پسادكتري در دانشگاه اميركبير از نيمه اول آبان
ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد
تصويب 256 ميليارد ريال اعتبار كمكي جهت دستگاه هاي حوزه درمان
پسر بچه زاهداني از چنگال آدم ربايان نجات يافت
رويداد هاي خارجي
ادامه سريال آتش سوزي در مناطق زلزله زده
كلاهبرداري از زندان
اعدام عاقبت مادر سنگدل!
اعدام يك مقام كره شمالي با خمپاره
پليس آدمخوار
تفريح عجيب و غريب
طوفان سندي در سواحل آمريكا
زايمان زن پاكستاني در صفا و مروه


درشش ماهه نخست امسال رخ داد

مرگ 24هزار و 496 نفر در تهران

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ضمن اعلام آمار متوفيان شش ماهه نخست امسال در پايتخت، گفت: در اين مدت 24هزار و 496 نفر در تهران فوت كرده اند.
اكبر توكلي نژاد تعداد فوت شدگان مرد در 6ماهه نخست امسال را 13هزار و 886 نفر عنوان كرد و افزود: 9هزار و 482 نفر نيز زنان و يكهزار و 128 نفر نوزاد در اين مدت جان خود را از دست دادند.
وي با بيان اين كه تمام كساني كه جان خود را در تهران از دست داده اند، در بهشت زهرا(س) مدفون نشده اند و بعضا به آرامستان ها و شهرهاي ديگر اعزام شده اند، افزود: از ميان حدود 25هزارنفري كه در نيمه نخست امسال جان خود را در تهران از دست دادند، تنها حدود 17هزار و 342 نفر در بهشت زهرا(س) دفن شده اند.
توكلي نژاد آمار افراد دفن شده در بهشت زهرا(س) به تفكيك زن، مرد و نوزاد را نيز اعلام كرد و گفت: 9هزار و 468 نفر از اين تعداد مردان، 6هزار و 830 نفر زنان و يكهزارو 44 نفر نوزاد بودند كه در شش ماهه اول امسال در سازمان بهشت زهرا(س) دفن شدند.
 


سازمان تعزيرات براي بار چندم اعلام كرد

قوانين فعلي قدرت بازدارندگي در برابر گرانفروشي و احتكار را ندارد

معاون سازمان تعزيرات حكومتي گفت: جريمه هاي محتكران و گران فروشان براساس قانون فعلي بسيار كم است و بازدارندگي ندارد.
يدالله ملكي در گفت وگو با مهر اعلام كرد: جريمه هاي محتكران و گران فروشان براساس قانون فعلي بسيار كم و از بازدارندگي كافي برخوردار نيست.
وي افزود: يك طرح ويژه بازرسي با كمك وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازي شده كه در قالب اكيپ مشترك و به صورت سيار در سطح كشور فعاليت خود را تشديد كرده اند.
رئيس تعزيرات استان تهران در خصوص ميزان جريمه هايي كه تاكنون برخي اصناف و بازاريان از گرانفروشي و احتكار پرداخته اند، گفت: جريمه ها بسيار پايين است و در واقع بازدارندگي لازم را در شرايط كنوني اقتصاد ندارند. نامه اي در اين زمينه به معاونت پارلماني رياست جمهوري نوشته ايم كه در آن پيشنهاد داده ايم طرحي دو فوريتي براي افزايش ميزان جريمه ها و بالابردن قدرت بازدارندگي آن ها به مجلس ارائه شود.
وي در پاسخ به اينكه بيشترين تخلفات تعزيراتي در تهران كدام است، گفت: عدم نصب قيمت و گران فروشي بيشترين تخلفات تهران را تشكيل مي دهد ولي با توجه به شرايط بازار و سوءاستفاده افراد فرصت طلب ميزان احتكار بيشتر شده كه با آن ها برخورد شديد مي شود.
ملكي گفت: اميدواريم با تصويب قانون جديد واحدهاي صنفي در مجلس برخي اشكالات در برخورد با متخلفان برطرف شود.
ملكي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران هم در حالي كه به ارسال حدود 5پرونده تخلفاتي به سازمان تعزيرات اشاره مي كرد تصريح كرد: اين در حالي است كه هنوز 11پرونده تخلفات خودروسازان به فرآيند رسيدگي براي رأي نهايي نرسيده است.
برخورد با متخلفين فروش
دام زنده
بزرگمهر صادقي نيچكوهي هم در گفت وگو با اين باشگاه گفت: از صبح روز جمعه عيد قربان گشت هاي سيار تعزيرات در سطح شهرستان ها و مناطق شهر تهران اعزام و تعدادي از اين گشت ها نيز در محل عرصه دام مستقر هستند.
وي افزود: شهروندان براي هر گونه شكايتي در خصوص دام زنده چه تخلف گرانفروشي و چه كم فروشي حتما مراتب را به سامانه 124 اعلام كنند.
وي به عرضه كنندگان دام زنده هشدار داد حتما دام زنده را به قيمت تعيين شده به فروش برسانند و ترازوهاي خود را چك كنند تا مشكلي در اين رابطه به وجود نيايد كه در صورت مشاهده يا گزارش هر گونه تخلفي برخوردي قاطع با عرضه كنندگان دام زنده خواهد شد.
وي تاكيد كرد: شهروندان به عنوان نمايندگان ما نيز در صورت مشاهده هرگونه تخلفي مراتب را به سامانه 124 اطلاع دهند.
 


نشستن دانش آموزان زير 12سال در صندلي جلو ممنوع شد

رئيس پليس راهور تهران تاكيد كرد: سوار كردن دانش آموزان زير 12سال در صندلي جلوي سرويس مدارس مطلقا ممنوع است.
سردار رحيمي در گفت وگو با مهر تصريح كرد: بر اساس قانون سوار كردن كودكان زير 12سال در صندلي جلو خلاف قانون است و بنابراين سرويس هاي مدارس در خصوص رعايت اين قانون كوشاتر باشند.
رحيمي با اشاره به اينكه تاكسيراني به تعهداتش در مورد سرويس مدارس عمل نكرده است، تاكيد كرد: قرار بود تمامي سرويس هاي مدارس مجاز برچسب ويژه را در ابتداي سال تحصيلي دريافت كنند اما بر خلاف موافقتنامه هاي موجود هنوز تعدادي از رانندگان برچسب هاي خود را دريافت نكرده اند. اميدواريم مديرعامل جديد تاكسيراني پايتخت به اين موضوع توجه كرده و برچسب ها هر چه سريع تر به رانندگان واگذار شود.
وي در مورد جزئيات وقوع اولين حادثه سرويس مدارس در پايتخت گفت: اين خودرو پرايد تاكسي بوده و جزو سرويس هاي مجاز بود. پس از بررسي هاي اوليه مشخص شد علت تصادف اين سرويس لغزندگي جاده و عدم كنترل وسيله نقليه بوده است.
وي افزود: قانون براي سرويس مدارس و ايمني دانش آموزان سختگيري بيشتري كرده است به طوري كه رانندگان موظف هستند علاوه بر كنترل دوره اي ايمني خودرو و داشتن معاينه فني، از سوار كردن بيش از ظرفيت دانش آموزان خودداري كنند.
 


66درصد ظرفيت هاي كارداني خالي است

رئيس اتحاديه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي كشور با اشاره به تعداد ظرفيت هاي خالي مؤسسات غيرانتفاعي كشور، گفت: 7/66 درصد از ظرفيت دانشگاه ها و مؤسسات غيرانتفاعي كشور در مقطع كارداني فني و حرفه اي خالي است.
علي آهون منش با بيان اينكه ظرفيت اعلام شده براي مقطع كارداني فني و حرفه اي دانشگاه هاي غيرانتفاعي در سراسر كشور 42هزار و 656 نفر بوده است، اظهار كرد: در حال حاضر در اين مقطع 14هزار و 215نفر ثبت نام كرده اند كه تنها 3/33درصد ظرفيت اعلام شده است.وي با اشاره به ظرفيت 32هزار و 57نفري دانشگاه هاي غيرانتفاعي در مقطع كارشناسي ناپيوسته، تصريح كرد: در اين مقطع نيز حدود 14هزار و 311 نفرثبت نام كرده اند و هنوز 4/55درصد ظرفيت اين مقطع خالي مانده است.
آهون منش همچنين با اشاره به 6/41درصد صندلي خالي در دوره هاي كارشناسي پيوسته، گفت: ظرفيت اين دوره ها 15هزار و 307 نفر اعلام شده است كه در حال حاضر حدود 8 هزار و 945نفر در اين مقطع ثبت نام كرده اند.
وي درباره صندلي هاي خالي در دوره هاي كارشناسي ارشد، تصريح كرد: ظرفيت اعلام شده براي اين دوره ها دو هزار و 55نفر بوده كه تا به حال هزار و 216 نفر معادل 59درصد ظرفيت ثبت نام كرده اند؛ البته در حال حاضر تكميل ظرفيت براي كارشناسي ارشد اعلام شده است.
به گفته آهون منش، تعداد صندلي هاي خالي مؤسسات غيرانتفاعي تا حدودي مربوط به اعلام تكميل ظرفيت هاي مكرر دانشگاه آزاد است.
 


400 ميليون دلار ارز دارويي كشور تأمين شد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تأمين 400 ميليون دلار ارز دارويي كشور خبر داد.
مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه افتتاح خط توليد آنژيوكت در يك شركت تجهيزات پزشكي هلال احمر گفت: با كمك و همكاري برخي مديران بانك مركزي در حدود 300 تا 400 ميليون دلار ارز دارويي كشور تأمين شد و اميدواريم با همت بانك مركزي كه در زمينه نياز دارو مردم و بيماران را به خوبي درك كرده اند بتوانيم دو ميليارد دلار ارز نياز دارويي كشور را نيز تأمين كنيم.
 


كاهش شيوع هپاتيت B بين كودكان و نوجوانان

رئيس شبكه هپاتيت كشور گفت: با توجه به تزريق واكسن هپاتيت B به نوزادان از بدو تولد ميزان شيوع اين بيماري بين سنين نوزادي تا جواني در كشور كاهش يافته است.
سيد مؤيد علويان ضمن اشاره به ضرورت غربالگري مادران در شناسايي هپاتيت B در دوران بارداري اظهار كرد: غربالگري مادران در دوران بارداري براي شناسايي هپاتيت B موضوعي است كه تصويب شده و وزارت بهداشت هم روي آن مهر تأييد زده است.
عضو هيئت علمي دانشگاه بقيه الله ادامه داد: نبايد از ازدواج و باردار شدن مادران هپاتيتي جلوگيري كرد چرا كه با تزريق واكسن به همسر و نوزاد مي توان جلوي انتقال ويروس را گرفت.
اين فوق تخصص گوارش و كبد تصريح كرد: در صورت غربالگري مادران باردار و تشخيص هپاتيت B مي توان علاوه بر واكسن هپاتيت، ايمونوگلوبين A را به نوزادان تزريق كرد تا از ابتلاي احتمالي به هپاتيت پيشگيري شود.
به گفته رئيس شبكه هپاتيت كشور تحقيقات اخير نشان داده كه ابتلا به هپاتيت B در سنين كودكان تا جوانان يعني همان سنيني كه از 81 سال گذشته تحت پيشگيري قرار گرفتند كاهش يافته است.
علويان تصريح كرد: اگر مادري مبتلا به هپاتيت بوده و آنتي ژن آن مثبت باشد مي توان در 8 هفته پايان بارداري ميزان سطح ويروس هپاتيت را با آزمايش اندازه گيري كرد و اگر اندازه ويروس بيش از 01 به توان 8 باشد بايد درمان از همان دوره بارداري شروع شود.
امكان شيردهي در مورد مادران مبتلا به هپاتيت موضوع ديگري بود كه رئيس شبكه هپاتيت كشور به آن اشاره كرد و گفت: مادران مبتلا در صورتي كه به نوزادشان ايمونوگلوبين تزريق شده باشد منعي براي شيردهي ندارند و توصيه مي كنيم حتماً به نوزاد شير دهند.
 


مديرعامل ايران ايرتور اعلام كرد

توقف ورود هواپيماهاي جديد

مديرعامل ايران ايرتور اعلام كرد: به دليل ضرر و زيان هاي ناشي از استفاده ايرلاين ها از ارز آزاد، ورود هواپيماهاي جديد به ناوگان اين شركت را متوقف كرديم.
كاپيتان سيروس باهري در گفت و گو با ايسنا، در مورد برنامه هاي شركت هواپيمايي ايران ايرتور در زمينه وارد كردن هواپيماهاي جديد به ناوگان هوايي كشور گفت: اگر قيمت دلار تثبيت نشود اين كار براي ما خطرناك است.
وي با بيان اين كه از مهرماه سه هواپيما شامل دو فروند ام دي و يك فروند ايرباس 330 وارد كرديم، اعلام كرد: با توجه به شرايط موجود فعلا وارد كردن هواپيما را متوقف كرديم.
كاپيتان باهري پيشتر اعلام كرده بود: شركت ايران ايرتور درپي افزودن 30 فروند هواپيما به ناوگان هوايي خود است.
وي همچنين تاكيد كرده بود: وارد كردن هواپيما كار آساني است مشروط بر اين كه پول آن وجود داشته باشد.
 


ادامه بارندگي ها در پايتخت

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: بارش باران پاييزي در پايتخت همچنان ادامه دارد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت و گو با مهر با بيان اين كه بارش هاي پراكنده باران در تهران ادامه خواهد داشت، گفت: اين بارش ها مانند بارش هاي بهاري است.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي ادامه داد: يك سامانه بارشي از غرب كشور وارد شده است كه اين سامانه به تدريج دامنه هاي جنوبي البرز و نواحي مركزي و جنوب غرب كشور را تحت تاثير قرار مي دهد.وي اضافه كرد: امروز در استان هاي گيلان و مازندران و سپس در استان گلستان بارش باران و رعد و برق از شدت بيشتري برخوردار است.
 


رئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني:

مسئولان به دنبال حفظ اشتغال در كشور باشند

رئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني كشور با اشاره به ريزش كارگران و تعطيلي بنگاه هاي توليدي و صنعتي گفت: ايجاد اشتغال با توجه به شعار دولت رونق نداشته و مسئولان به دنبال حفظ اشتغال موجود باشند.
فتح الله بيات در گفت وگو با فارس با اشاره به وضعيت كارگران و تاثير نوسانات ارز بر روي توليد و اشتغال اظهار داشت: متاسفانه وضعيت براي حفظ اشتغال موجود و نيز سطح رفاه كارگران مساعد نيست.
وي ادامه داد: تلاش مي كنيم با تبديل وضعيت قراردادهاي كارگري، شرايط را براي ارتقاي سطح معيشت و كاهش دغدغه آنها فراهم كنيم.رئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني كشور با بيان اينكه در بازار كنوني ريزش نيروي كار بيش از رويش و ايجاد اشتغال است، تصريح كرد: در صورتي كه اين روال ادامه يابد، شرايط نگران كننده مي شود و نياز است دولت براي رفع اين مشكل تدابير ويژه و حمايتي بينديشد.
اين فعال كارگري تاكيد كرد: طي ماه هاي اخير، مقرري بگيران بيمه بيكاري افزايش يافته كه دليل آن عدم رونق توليد و وجود مشكلات عديده براي كارفرمايان و توليدكنندگان است.
به گفته بيات، حفظ اشتغال در شرايط فعلي بسيار سخت شده و در بخش صنعت و صنايع بزرگ، ركود توليد و فروش محصولات مشاهده مي شود.
وي افزود: بخش صنعت، نيازمند حمايت دولت است، چرا كه بيشترين ريزش ها مربوط به اين بخش بوده و بخش هاي ديگر مانند خدمات و كشاورزي وضعيت بهتري نسبت به اين بخش دارند.
رئيس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني كشور در خصوص هدف گذاري دولت براي ايجاد بيش از 2 ميليون شغل در سال جاري گفت: ايجاد اشتغال علاوه بر اينكه رونق نداشته متاسفانه هر روز شاهد ريزش ها و تعطيلي بنگاه ها و كارگاه هاي صنعتي و توليدي در كشور هستيم.
وي عنوان كرد: اكنون بسياري از واحدها، به كارگران خود بابت پرداخت حقوق، بدهكار هستند و مطالبات معوق زيادي از سوي توليدكنندگان وجود دارد.
بيات، خواستار حمايت دولت از توليدكننده و كارگران شد و افزود: در صورتي كه از سوي مسئولان، برنامه ريزي براي درنظر گرفتن مشوق هاي حمايتي و معافيت هاي مالياتي درنظر گرفته نشود، وضعيت موجود بدتر خواهد شد.
 


رئيس دانشگاه خبرداد

پذيرش دانشجوي پسادكتري در دانشگاه اميركبير از نيمه اول آبان

رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير از پذيرش دانشجوي پسادكتري در نيمه اول آبان ماه سال جاري خبرداد.
دكتر عليرضا رهايي در گفت وگو با مهر گفت: با توجه به كمك ها و پشتيباني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از دوره هاي پسا دكتري، برنامه اي در اين زمينه تنظيم كرديم كه به موجب آن همه دانشكده ها به فراخور اساتيدي كه دارند در اين دوره دانشجو پذيرش كنند.
وي با اشاره به استقبال دانشكده هاي دانشگاه صنعتي اميركبير از پذيرش دانشجوي پسا دكتري گفت: نيمه اول آبان ماه سال جاري با همكاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري پذيرش دانشجوي پسادكتري آغاز مي شود.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير يادآور شد: دوره پسادكتري در اغلب رشته هاي دانشگاه مانند مهندسي مكانيك، برق، عمران، شيمي، معدن، و مهندسي دريا راه اندازي مي شود.وي گفت: دانشجويان دوره هاي پسادكتري نه تنها شهريه نخواهند پرداخت بلكه با قراردادهايي كه با اين پذيرفته شدگان منعقد مي شود، حقوقي هم از طرف دانشگاه به آنان تعلق خواهد گرفت.

 


ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد

تصويب 256 ميليارد ريال اعتبار كمكي جهت دستگاه هاي حوزه درمان

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر از تصويب 256ميليارد ريال اعتبار كمكي به دستگاه هاي حوزه درمان و حمايت هاي اجتماعي ستاد خبر داد و گفت: اين اعتبارات نسبت به اعتبارات كمكي سال گذشته، 87 درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابك دين پرست در خصوص عملكرد حوزه درمان و حمايت هاي اجتماعي طي چهارماه اخير(بعد از تشكيل معاونت كاهش تقاضا) گفت: در اين مدت به منظور رفع برخي از ابهامات متصديان ذي ربط در دستگاه ها و شوراهاي هماهنگي استان ها، الحاقيه دستورالعمل موقت مراكز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان موضوع ماده 16 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر تدوين و توسط وزير كشور و دبيركل ستاد جهت اجرا به دستگاه هاي مربوطه ابلاغ شد و اكنون نيز تدوين آيين نامه موضوع ماده 16 مراحل نهايي را طي مي كند.
معاون كاهش تقاضاي ستاد در ادامه، فعاليت هاي مرتبط با امور بين الملل حوزه درمان و كاهش آسيب را از ديگر اقدامات حوزه درمان و حمايت هاي اجتماعي ستاد طي مدت ياد شده عنوان كرد و گفت: برگزاري دو كارگاه آموزشي درمان اعتياد و كنترل ايدز ويژه پزشكان كشورهاي عضو اكو و پزشكان افغانستان و پاكستان، تهيه و تكثير كتابچه هاي راهنماي HIV/AIDS و راهنماي مشاوره و آزمايش داوطلبانه HIV در مراكز گذري، توزيع بروشور آشنايي HIV/AIDS براي كارمندان غيرپزشكي زندان ها، اجراي پروژه بررسي مقايسه اي چند روش گروه درماني مبتني بر شواهد در مراكز درمان اعتياد كشور و مستندسازي آنها با هدف تعيين وضعيت گروه درماني اعتياد در كشور و انتخاب و اثربخش ترين رويكردهاي درمان از اهم برنامه هاي اجرا شده در فعاليت هاي امور بين الملل حوزه درمان هاست.
 


پسر بچه زاهداني از چنگال آدم ربايان نجات يافت

رئيس پليس آگاهي انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: با دستگيري آدم ربايان پسر بچه هفت ساله زاهداني پس از 16 روز اسارت با تلاش نيروهاي انتظامي به آغوش خانواده اش بازگشت.
سرهنگ محسن عطار در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اين پسر به نام «امير يزدان.ج» 18 مهرماه سال جاري كه احتمال داده مي شد در محل پارك فرهنگيان زاهدان مفقود شده است اما با بررسي هاي ماموران و تلفن افراد ناشناس مشخص شد كه توسط سرنشينان يك دستگاه خودروي پژو 405 ربوده شده است.
وي گفت: آدم ربايان هشت روز پيش براي گمراه كردن پليس توسط يكي از اعضاي باندشان از داخل كشور پاكستان با خانواده اين كودك تماس گرفته و درخواست 250 ميليون تومان پول نقد براي آزادي فرزندشان را كردند.
رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: با پيگيري هاي فني پليس مشخص شد كه اين كودك در كوه هاي اطراف زاهدان نگهداري مي شود.
وي گفت: از آنجايي كه هنوز كودك در اختيار آدم ربايان بود، به خانواده وي آموزش هاي لازم داده شد تا هنگام تماس گروگان گيران براي پرداخت مبلغ درخواستي آنان اعلام آمادگي كنند.
بر همين اساس خانواده كودك ربوده شده در تماس آدم ربايان با آنان موافقت خود را براي پرداخت پول اعلام و در محل قرار حاضر شدند كه يكي از آدم ربايان پس از حضور در اين محل دستگير شد.
وي افزود: با كمك اين فرد سركرده آدم ربايان نيز دستگير و به جرم خود اعتراف كرد.
عطار اظهار داشت: نيروهاي انتظامي پس از اينكه از محل نگهداري كودك آگاه شدند منطقه مورد نظر را كه در شيار يكي از كوه هاي اطراف زاهدان بود، محاصره كردند. آدم رباها كه با اين وضعيت رو به رو شدند كودك را رها كرده و متواري شدند.
وي افزود: پيگيري هاي لازم براي دستگيري اين دو آدم ربا ادامه دارد.رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان بيان داشت: يكي ديگر از همدستان آدم ربايان كه از پاكستان با خانواده اين كودك تماس مي گرفته، با همكاري پليس آن كشور دستگير شد.

 


رويداد هاي خارجي


آمار فاجعه بار خودكشي نظاميان آمريكايي
يك روزنامه غربي با اشاره به آمار تكان دهنده خودكشي نظاميان آمريكايي شمار نظامياني كه خودكشي مي كنند را بيشتر از افرادي خواند كه در جنگ افغانستان كشته مي شوند.
به گزارش مهر به نقل از ديلي ميل، براساس آمار ارائه شده از سوي موسسه بروكينگز، 247 نظامي آمريكايي در ماههاي ژانويه تا سپتامبر سال جاري خودكشي كردند، اين در حالي است كه در اين مدت تنها 222 نفر در افغانستان كشته شدند.
اين آمار نشان مي دهد كه تلفات نظاميان تنها به خاطر حملات طالبان، گسترش عمليات تروريستي يا از سوي نيروهاي افغاني نيست.بر اساس آخرين گزارشها از سوي ارتش آمريكا كه جمعه گذشته منتشر شد، 15 سرباز وظيفه تنها در ماه گذشته دست به خودكشي زدند، در آگوست گذشته نيز آمار مشابهي درباره خودكشي نظاميان منتشر شد.سرلشكر «هاوارد بي برومبرگ» معاون رئيس ستاد نيروهاي انساني ارتش آمريكا با تاكيد بر لزوم جلوگيري از خودكشي نظاميان اعلام كرد كه اين اقدام بر آمادگي ارتش تاثير منفي مي گذارد.براساس اين گزارش پيش از سپتامبر سال جاري، شمار سربازان وظيفه كه دست به خودكشي زدند، 146 نفر بوده و در اين مدت 101 سرباز ذخيره نيز خودكشي كردند.اين آمار بيانگر وضعيت موجود در ارتش آمريكا و مسئوليتهاي سنگين آن در قبال جنگ عراق و افغانستان است كه بسيار بيشتر از آمارهاي يك دهه گذشته است.هنوز دلايل افزايش آمار خودكشي در ميان نظاميان آمريكايي مشخص نيست، اما تحقيقات نشان مي دهد مواردي چون حضور در عمليات هاي متعدد، فشارهاي رواني، سوءاستفاده از نسخه هاي پزشكي، داروها و موادمخدر، و مشكلات مالي در افزايش خودكشي تاثيرگذار بوده اند.هم اكنون ارتش آمريكا يك ميليون و 400 هزار نظامي فعال دارد و افزايش آمار خودكشي در ميان اين افراد در حالي ثبت شده كه ارتش آمريكا در سالهاي اخير اقدامات خود را براي افزايش سلامت روان و راحتي نيروهاي خود افزايش داده است.بر همين اساس، بررسي ها نشان مي دهد كه سربازاني كه به طور مرتب در چندين عمليات نظامي شركت كرده اند در موقعيت خطرناك تري نسبت به سايرين براي دست زدن به خودكشي هستند.به نوشته آسوشيتدپرس، هرچند افغانستان با خروج آخرين نظاميان آمريكايي از اين كشور در سال 2014 براي آمريكا به پايان مي رسد، اما با اين وجود شمار نظاميان آمريكايي كشته شده در جنگ افغانستان در سال جاري ميلادي براي خود يك ركورد محسوب مي شود و اين در حالي است كه گزارشهاي متعددي نيز درباره سوءرفتار نظاميان آمريكايي در افغانستان منتشر شده است.
 


ادامه سريال آتش سوزي در مناطق زلزله زده

پس از گذشت 74روز از وقوع زمين لرزه در آذربايجان شرقي 3چادر ديگر زلزله زدگان طعمه حريق شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي مهر، 3چادر در روستاي «ملالار» از توابع شهرستان اهر بامداد روز پنجشنبه آتش گرفت و وسايل و مقداري پول به مقدار 3ميليون تومان دستمزد كارگران كه در اين چادرها نگهداري مي شد، در آتش سوخت علت اين حادثه روشن كردن آتش در كنار چادرها توسط خود اهالي اعلام شده است.
اين گزارش حاكي است، اين آتش سوزي خسارت جاني نداشته است.
عدم رعايت اصول ايمني از سوي زلزله زدگان و نزديكي چادرها به يكديگر تاكنون منجر به آتش سوزي هاي متعدد در روستاهاي مناطق زلزله زده شده كه در يك مورد نيز به فوت يك پيرزن انجاميد.
 


كلاهبرداري از زندان

دو زنداني كه با استفاده از آگهي روزنامه و دستگاه هاي عابر بانك از شهروندان كلاهبرداري مي كردند، در جريان رديابي هاي پليس شناسايي شدند.
يكي از مالباختگان به كارآگاهان گفت: براي فروش اثاثيه خانه خود، در روزنامه... آگهي درج كرده بوديم كه شامگاه 11مهر شخصي با معرفي خود تحت عنوان مدير عامل يك شركت خصوصي و به بهانه خريد مبلمان منزل تماس گرفت و براي واريز مبلغ 25ميليون ريال، شماره عابر بانك خود را اعلام كرد. اين شخص از همسرم خواست كه به نزديك ترين دستگاه عابر بانك مراجعه كند كه همسرم نيز با مراجعه به بانك شعبه كوي نصر اطلاعاتي را كه توسط اين شخص اعلام شده بود، توسط دستگاه ATM انجام داد كه متاسفانه در عوض واريز پول از سوي اين شخص، مبلغ يك ميليون و 495هزار و 566ريال از حساب اينجانب برداشت شد.
مالباخته نيز در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: پس از گرفتن شماره حساب عابر بانك از سوي شخص تماس گيرنده، اين شخص اظهار داشت كه چون حسابش «ارزي» است، به منظور دريافت پول نياز است تا به دستگاه عابر بانك مراجعه كنم تا او بتواند پول را به حساب من واريز كند. من نيز با مراجعه به دستگاه عابربانك همانگونه كه اين شخص درخواست كرده بود، گزينه زبان انگليسي را انتخاب كرده و كدهايي كه وي اعلام مي كرد را وارد دستگاه كردم كه بعد از اخذ صورتحساب مالي متوجه شدم كه در عوض دريافت پول، مبلغ فوق از حساب همسرم كسر شده و به حساب فردي ديگر واريز شده است.
با توجه به كلاهبرداري به شيوه و شگرد ATM و شناخت كاملي كه كارآگاهان در خصوص اين شيوه دارند، كارآگاهان در اداره چهاردهم در اولين مرحله به بررسي تراكنش مالي انجام شده از حساب مالباخته پرداخته و در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه دار به نام «پاستور.خ» 37ساله در زندان شدند كه به اتهام سرقت از اماكن خصوصي و تكرار جرم به زندان، رد مال و... محكوم شده است.
با شناسايي هويت متهم، بلافاصله هماهنگي هاي لازم قضايي انجام و با همكاري رئيس و پرسنل حفاظت زندان، محل نگهداري متهم «پاستور.خ» در داخل زندان بازرسي و كارآگاهان موفق به پيدا كردن دو جلد دفترچه حاوي تلفن هاي استخراج شده از آگهي هاي روزنامه و همچنين شماره كارت هاي عابر بانك استفاده شده در انتقال وجوه كلاهبرداري شده توسط متهم شدند.
با توجه به دلايل و مدارك به دست آمده، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اوليه خود عنوان داشت: به مدت 6ماه است كه با همدستي يكي از متهمان داخل زندان به هويت محمد.ع (27ساله) و پس از تهيه عابر بانك از خارج از زندان، با معرفي خود به عنوان مديرعامل، مهندس، مأمور خريد و... اقدام به شناسايي مالباختگان از طريق آگهي هاي روزنامه كرده و پس از كشاندن اين افراد به پاي دستگاه ATM، با انجام اقدامات رواني آنها را راضي مي كرديم تا گزينه انگليسي را انتخاب و سپس...
بررسي سوابق متهم «محمد.ع» نشان داد كه وي از مجرمان سابقه داري است كه پيش از اين به خاطر ارتكاب جرايم مختلف «سرقت خودرو» «خريد و فروش مواد مخدر»، «سرقت مقرون به آزار» و آخرين بار به اتهام «مشاركت در سرقت»، بارها دستگير و روانه زندان شده است.
سرهنگ رهبريان در پايان اين خبر با تاكيد بر جدي گرفتن هشدارهاي پليسي در خصوص اين نوع از كلاهبرداري گفت: از كليه شهروندان درخواست مي شود كه در زمان استفاده از دستگاه هاي عابر بانك براي انتقال وجوه نقد، حتما از هويت شخص تماس گيرنده مطمئن شوند. همچنين اين نكته را مد نظر داشته باشند كه براي واريز شدن وجه نقد به حساب بانكي آنها، به هيچ عنوان نيازي به مراجعه آنها به دستگاه هاي عابر بانك وجود ندارد. از سوي ديگر هرگونه درخواست فرد يا افراد تماس گيرنده مبني بر انتخاب گزينه انگليسي را جدي گرفته و در صورت عدم آشنايي كامل با زبان انگليسي، به هيچ عنوان از اين گزينه در انجام عمليات انتقال وجه استفاده نكنند.
 


اعدام عاقبت مادر سنگدل!

مادر سنگدل مالزيايي به جرم شكنجه منجر به مرگ كودك سه ساله اش به اعدام محكوم شد.
«وونگ مي تينگ» 26ساله متهم است كه به همراه «تان پنگ تونگ» 29 ساله دختر سه ساله اش را تا سرحد مرگ كتك زده كه اين كتك ها سرانجام به مرگ وي منجر شده است.
آنان حتي در سفري كه به شهر «ملاكا» در جنوب مالزي داشتند دست و پاي دختربچه معصوم را با حوله بسته و او را در خانه تنها گذاشته بودند.دادگاه عالي مالزي اين دو انسان سنگدل تحت بند 302 قانون كيفري مالزي را محاكمه كرده و براي آنان حداكثر مجازات اعدام را در نظر گرفته است.شواهد نشان مي دهد كه روي بدن دختربچه بيش از 60 زخم وجود داشته است.

 


اعدام يك مقام كره شمالي با خمپاره

يكي از افسران نظامي كره شمالي به دليل نوشيدن مشروبات الكلي در دوران 100 روزه سوگواري براي «كيم جونگ ايل» و بي احترامي به رهبر متوفي اين كشور با شليك خمپاره اعدام شد.
به نوشته روزنامه ديلي ميل، رسانه هاي كره جنوبي ادعا مي كنند كه «كيم چول»، معاون سابق و مرموز وزير ارتش كره شمالي با شليك يك خمپاره اعدام شده است.
كيم جونگ اون، رهبر جديد كره شمالي كه در ماه دسامبر جانشين پدر متوفي خود شد، دستور داد تا هيچ اثري از كيم چول باقي نماند و او به طور كامل از صحنه روزگار حذف شود.
براساس گزارش ها، مقام هاي كره شمالي از مردم خواسته بودند تا از انجام فعاليت هاي لذت بخش از جمله نوشيدن الكل در دوران سوگواري رهبر متوفي اين كشور كه 100 روز به طول انجاميد، خودداري كنند و هشدار داده بودند هركسي كه ناراحتي و غم و اندوه شديد خود را از مرگ كيم جونگ ايل نشان ندهد تحت مجازات قرار مي گرفته و به مدت شش ماه به اردوگاه هاي كار فرستاده مي شود.همچنين ادعا شده است هركس كه پس از مرگ كيم جونگ ايل در مراسم دو روزه تدفين وي شركت نكرده بود نيز به اردوگاه هاي كار فرستاده شد و همچنين كساني كه با تلفن هاي همراه با خارج از كشور تماس گرفتند، مجازات شدند.
 


پليس آدمخوار

يك افسر پليس نيويورك به اتهام تلاش براي ربودن 100 زن و تجاوز و كشتن آنان دستگير شد.
اين افسر پليس قصد داشت پس از ربودن 100 زن و تجاوز به آنان، قربانيانش را بكشد و پس از پختن آنان اقدام به خوردن گوشتشان كند.
پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) پس از دريافت گزارشي از همسر سابق اين مرد 28 ساله او را دستگير و بازجويي هاي خود را آغاز كرد. پليس معتقد است در صورتي كه اتهامات «گيلبرتو» تاييد شود او به حبس ابد محكوم خواهد شد.
پليس با بررسي رايانه گيلبرتو فايل هايي پيدا كردند كه حاوي اطلاعاتي از تاريخ تولد، مشخصات ظاهري، آدرس و ديگر اطلاعات شخصي قربانيانش بود.
«گيلبرتو» كه فارغ التحصيل دانشگاه مريلند در رشته روانشناسي است پس از دستگيري از كار معلق شد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، پليس آمريكا همچنين اعلام كرد: بررسي ها نشان مي دهد «گيلبرتو» به هيچ يك از افراد مدنظرش آسيبي نرسانده و مرتكب هيچ يك از اين جرائم نشده است.
 


تفريح عجيب و غريب

جوانان ژاپني كه در پي تجربه كارهاي عجيب و غريب هستند با تزريق مواد سيليكوني بر پيشاني خود متفاوت بودن را تجربه مي كنند.
باشگاه خبرنگاران به نقل از ان تي وي نوشت: جوانان ژاپني با مراجعه به جراحان پلاستيك مواد سيليكوني را به درون پيشاني خود تزريق مي كنند تا پيشاني خود را متورم كنند.
اين اقدام در ژاپن روز به روز طرفداران بيشتري پيدا مي كند و نگراني ها را در اين خصوص كه اين مواد مي تواند براي آنها خطرناك باشد افزايش داده است.
گفتني است كه اين مواد 24ساعت در پيشاني دوام دارند و پس از آن پيشاني فرد به حالت اوليه باز مي گردد.
 


طوفان سندي در سواحل آمريكا

منابع خبري از افزايش شمار تلفات طوفان سندي به 21 نفر خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، طوفان شديد سندي با عبور از كشورهاي جامائيكا، هائيتي و كوبا، كشور باهاماس را درنورديد و به سمت سواحل شرقي آمريكا در حركت است.بنا بر اين گزارش، سرعت طوفان سندي در باهاماس 160 كيلومتر بر ساعت بوده است.
رسانه هاي دولتي كوبا اعلام كردند طوفان سندي موجب تخريب خانه ها و از جا كنده شدن سقف منازل شده و 11 نفر را در استان هاي شرقي سانتياگو و گوانتانامو به كام مرگ كشانده است.
همچنين تلفات اين طوفان در هائيتي، 9 نفر و در جامائيكا يك نفر بوده است.كارشناسان هواشناسي هشدار دادند احتمالا طوفان سندي با بادهاي زمستاني تركيب شده و طوفان مخربي را هفته آينده در سواحل شرقي آمريكا ايجاد خواهد كرد.پيش بيني شده است كه از قدرت اين طوفان طي 48 ساعت آينده كاسته شود.
 


زايمان زن پاكستاني در صفا و مروه

يك زن باردار پاكستاني حين انجام مناسك حج، وضع حمل كرده و صاحب دو دختر دوقلو شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14