(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


 شنبه 6  آبان  1391 - شماره 20342

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حلقه مياني حمله به سودان (يادداشت روز)
كمربند ! (گفت و شنود)
تماس تلفني معاونان جليلي و اشتون براي از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5
رئيس جمهور عيد قربان را به سران كشورهاي اسلامي تبريك گفت
ايران تجاوز هوايي رژيم صهيونيستي به سودان را محكوم كرد
عليرضا زاكاني:
ورود زودهنگام به انتخابات تنها فضاي خدمت را از مسئولان مي گيرد
رويترز:
ايران تحريم ها را با سيستم حمل و نقل نامرئي دور مي زند
كيهان و خوانندگان
اين جوجه ماركسيست در جلسات سران اصلاح طلبان چه مي كرد؟(خبر ويژه)
اسرائيل آشتي شيعه و سني در خاورميانه را مرگ خود مي داند(خبر ويژه)
هركس در حاكميت شوك و تنش ايجاد كند به كار ما مي آيد(خبر ويژه)
نفوذي كيهان نيستم ولي از اين قمپزها حالم به هم مي خورد! (خبر ويژه)


حلقه مياني حمله به سودان (يادداشت روز)

حمله همزمان روز چهارشنبه رژيم صهيونيستي به غزه و سودان سبب شد كه بعضي از محافل سياسي آن را نشانه هاي آغاز دور جديدي از درگيري هاي ارتش رژيم غاصب عليه محور مقاومت ارزيابي نمايند اما وقتي سخنگوي ارتش صهيونيستي در روز پنجشنبه اعلام كرد كه از ساعات پاياني روز چهارشنبه به توقف آتش عليه منطقه غزه روي آورده و ميانجيگري مصر را پذيرفته است، تصور اين كه در آستانه آغاز يك درگيري گسترده ميان رژيم صهيونيستي و مناطق عربي هستيم تا حد زيادي تغيير كرد.
رژيم صهيونيستي در دو هفته گذشته بيش از 40 بار به منطقه بسته و تحت محاصره غزه حمله كرد و 81 نفر از ساكنان اين منطقه را شهيد و زخمي كرد و فلسطيني ها تنها زماني كه اين حملات تشديد گرديد و استمرار پيدا كرد، واكنش نشان دادند و البته رژيم غاصب، مدعي است كه حماس طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته حداقل 80 راكت به مناطق جنوبي فلسطين شليك كرده و به حداقل يك نظامي اسرائيلي آسيب جدي وارد ساخته است. خود اين خبر بيانگر آن است كه نيروهاي مقاومت فلسطيني دست كم دو هفته خويشتنداري كرده و سپس واكنش نشان داده اند.
از سوي ديگر رژيم صهيونيستي در همان ساعتي كه به گفته «آموس گيلاد»- يك مقام ارتش- آتش بس در حمله به غزه را با ميانجيگري مصر پذيرفته، به منطقه اي نظامي در پايتخت سودان حمله كرده است. خبرهاي موثق بيانگر آن است كه چهار فروند جنگنده اسرائيل در فاصله ساعات 10 تا 12 شب روز چهارشنبه از نقطه اي نزديك به خليج عقبه به پرواز درآمده و پس از طي مسافت نسبتا طولاني به «مجتمع نظامي اليرموك» حمله كرده و اين تاسيسات را به آتش كشيده و سپس به پايگاه خود در جنوب فلسطين اشغالي بازگشته اند. اين رژيم اگرچه با صراحت از پذيرش مسئوليت اين اقدام طفره رفته اما آن را رد هم نكرده و اين در حالي است كه وزير اطلاع رساني سودان با صراحت اين جنگنده ها را متعلق به رژيم صهيونيستي دانسته و البته هيچ ترديدي هم در اين موضوع نيست. در خصوص رخدادهاي نظامي امنيتي ميان رژيم صهيونيستي و سودان و غزه تاملاتي وجود دارند:
1- سلسله حملات زميني و هوايي اخير رژيم صهيونيستي به غزه يكي دو روز پس از اعلام رسمي سيدحسن نصرالله مبني بر پرواز پهپاد حزب الله بر فراز منطقه نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي صورت گرفت. اين موضوع كه در 60 سال اخير بي سابقه بود و به قول غالب قنديل اسرائيل را از موضع تهاجمي به موضعي دفاعي كشاند، حيثيت اسرائيل را در سطح داخلي و خارجي تضعيف كرد و از آن طرف نقش زيادي در افزايش موقعيت مقاومت داشت. گروههاي جهادي تحت محاصره غزه به طور يكپارچه از اقدام حزب الله حمايت كردند و حتي گردان هاي مجاهدين، پرواز پهپاد ايوب بر فراز مناطق امنيتي نظامي رژيم صهيونيستي را سبب تغيير معادله امنيتي به ضرر اسرائيل ارزيابي كردند. از اين منظر حمله واكنشي اين رژيم به منطقه اي كه از سال 1386 تاكنون در محاصره شديد دارويي، غذايي و ... بوده، واكنش يك قدرت تضعيف شده به يك قدرت رو به افزايش است. البته اسرائيل در اين واكنش دو حلقه نسبتا ضعيف را انتخاب كرده است؛ غزه و سودان. بر اين اساس رژيم صهيونيستي اگر چه در اين ميدان از ادبياتي سازش ناپذير استفاده كرد و نتانياهو به ارتش دستور داد كه قاطعانه امنيت جنوب را تامين نمايد و «آموس گيلاد» روز پنج شنبه، از كوتاه نيامدن ارتش اسرائيل در برابر مقاومت فلسطين حرف زد و گفت: «قاطعانه مي توانيم بگوييم هيچگونه توافقي با حماس نه اكنون و نه در گذشته صورت نگرفته و هرگز هم نخواهد گرفت.» اين در حالي بود كه در همين زماني كه گيلاد از عدم توافق حرف مي زد يك سخنگوي ديگر اين رژيم از توافق غير رسمي اسرائيل و حماس با ميانجيگري مصر خبر مي داد. بنابراين مي توان گفت اقدام دو هفته اخير رژيم صهيونيستي عليه سودان و غزه تنها كاري بوده كه نيروهاي نظامي اسرائيل براي نشان دادن اقتدار خود مي توانسته اند انجام بدهند.
2- حمله رژيم صهيونيستي به سودان كمي پيچيده تر از حمله اين رژيم به غزه است چرا كه در حمله به سودان حتما بايد يكي از دو كشور عرب كه حدفاصل ميان فلسطين و سودان هستند، اجازه پرواز به جنگنده هاي اسرائيلي را بدهند اين دو كشور مصر و عربستان هستند. پرواز اين جنگنده ها و استفاده از آسمان عربي تاكنون با سكوت قاهره و رياض مواجه گرديده و اين خود تاييدي بر اين مطلب است كه حمله به سودان با هماهنگي قطعي عربي صورت گرفته است.
اما در اين ميان و با استناد به روابط خصمانه عربستان با گروههاي جهادي فلسطيني از يك سو و دشمني ميان عربستان و دولت سودان، اين احتمال كه رژيم صهيونيستي از طريق خاك عربستان و هماهنگي با آل سعود به سودان حمله كرده باشد، قوي تر و جدي تر است كما اين كه پاره اي از خبرها نيز بر اين احتمال صحه مي گذارند. يكي از اين خبرها اين است كه 4 جنگنده رژيم صهيونيستي بعد از برخاستن از پايگاههاي خود در جنوب فلسطين، بر فراز خليج عقبه ديده شده اند. خليج عقبه همان نقطه اي است كه عربستان را به فلسطين متصل مي گرداند. با اين وصف يك بار ديگر پس از جنگ هاي 33 و 22 روزه شاهد توافق تل آويو و رياض عليه يك كشور اسلامي عربي هستيم كما اينكه اين همراهي ميان رژيم هاي صهيونيستي و وهابي در درگيري هاي اخير سوريه و لبنان هم به وضوح قابل مشاهده مي باشد.
3- اقدام مشترك اسرائيل عليه غزه و سودان در يك سكوت نسبي رسانه اي در سطح جهان اسلام و عرب همراه گرديد در اين ميان اتحاديه عرب با به كار بردن عبارات ضعيفي حمله تروريستي را بدون آن كه در آن از رژيم صهيونيستي- تنها متهم- نامي ببرد را شايسته تحقيق و بررسي دانست! همين اتحاديه وقتي حادثه كشته شدن زنان و كودكان در روستاي الحولاي سوريه اتفاق افتاد، دولت دمشق را به عنوان عامل قطعي حادثه محكوم كرد و حال آن كه نشانه هاي بديهي وجود داشت كه دامن ارتش سوريه را مبرا مي كرد. واكنش بسيار ضعيف اتحاديه عرب كه سرخوردگي زيادي را در جهان عرب پديد آورد و از سوي آنان به تمسخر گرفته شد نشان مي دهد كه سران عربي و اتحاديه آنان موضوعيت و حتي موجوديت خود را از دست داده اند با اين وصف بايد گفت همانطور كه بعضي از مقامات غربي هم گفته اند، اعراب به زودي به سوي دولت هايي سوق پيدا مي كنند كه از هويت و موجوديت آنان حمايت نمايند.
4- حمله رژيم صهيونيستي به غزه با ميانجيگري دولت جديد مصر فعلا متوقف گرديده است و جالب اين است كه حملات زميني و هوايي عليه ساكنان بي دفاع غزه در همان زماني شروع گرديد كه رژيم جديد مصر، «عاطف سالم الاهل» را به عنوان سفير جديد مصر راهي تل آويو كرد و محمد مرسي در نامه اي عاطفي بر پايبندي قاهره بر بندهاي توافقنامه كمپ ديويد تاكيد كرد و حمله به غزه در حالي صورت گرفت كه پيش از آن دولت مرسي بر حقوق فلسطيني ها و بخصوص حقوق ساكنان محاصره شده غزه تاكيد مي كرد. اسرائيل از فضاي برقراري مجدد رابطه مصر و اسرائيل و عزيمت سالم الاهل و استوارنامه عاطفي او استفاده كرد و حملات خود را روي غزه متمركز كرد تا همگان دريابند كه آن كه عقب مي نشيند اعراب و دولت هاي آنان است نه اسرائيل. با اين وصف مي توان گفت حمله اين دفعه رژيم غاصب صهيونيستي به غزه با دفعات قبل تفاوت مي كند. اگر در گذشته حمله عليه فلسطيني ها بود اين بار اين حمله كه به حمله به خارطوم ضميمه شد، عليه كشورهاي عربي صورت گرفته است و در اين ميان موضع مصر بيش از گذشته در معرض سؤال قرار داشت. ميانجي گري مصري ها در اين ميان اگرچه سبب پذيرش طرف فلسطيني شد اما بيش از سكوت آن در قبال حمله اسرائيل به غزه و خارطوم، داراي معاني منفي بود. ميانجي گري مصر به اسرائيل فرصت داد تا از پيامدهاي حمله به غزه و سودان بگريزد چرا كه اين حملات مي توانست خشم عمومي و گسترده جهان اسلام و جهان عرب را در پي داشته باشد. ميانجي گري مصر در واقع گريبان اسرائيل را از دست مسلمانان و فلسطيني ها آزاد كرد بدون آنكه طرف متجاوز بهاي تجاوز خود را پرداخته باشد. اظهارات آموس گيلاد هم نشان داد كه ارتش اسرائيل هيچ تعهدي به فلسطيني ها و يا مصري ها نداده و هر زمان كه لازم بداند به حمله جديدي دست مي زند و مصري ها قاعدتاً بار ديگر در مقام «ميانجي گر» ظاهر مي شوند و حال آنكه اخوان المسلمين مصر خود را متحد حماس در غزه معرفي مي كند. از اين رو به نظر مي آيد اخواني ها بعد از بدست آوردن قدرت در مصر دچار يك تضاد پيچيده- پارادوكس- شده اند و نتوانسته اند در معادله «بقا-هويت»، هويت خود را حفظ نمايند. سكوت سران اخوان در برابر عزيمت سفير جديد كه پيش از اين بعنوان كارگزار دولت مبارك در كنسولگري ايلات فعاليت مي كرده، سكوت در برابر حمله رژيم صهيونيستي به سودان، و سكوت در برابر حمله نظامي تل آويو عليه غزه نشان مي دهد كه اخوان بقا را بر هويت ترجيح داده است و اين در حالي است كه بقاي هر كشور و يا گروه در گرو هويت او مي باشد.
5- حمله رژيم صهيونيستي به غزه و سودان در فضايي صورت گرفت كه ادعاهاي مبتني بر حمله رژيم صهيونيستي به ايران به مسئله اصلي محافل سياسي و نظامي در سطوح منطقه اي و خارجي تبديل شده بود. در واقع حمله به غزه و خارطوم جايگزين حمله به ايران شده است و اين نشان مي دهد كه اسرائيل قادر به حمله به ايران و حتي حمله به حزب الله نيست و از اين رو در حالي كه هويت و موجوديت آن به واسطه پهپاد ايوب حزب الله -كه ساخت ايران است- بشدت زير سؤال رفته است به غزه و خارطوم حمله مي كند تا عصبانيت خود را تخليه كند خود اين مسئله بيانگر آن است كه اسرائيل فقط در برابر حمله زانو مي زند و در برابر تواضع و ترس حريف به رقص درمي آيد و حمله ور مي شود.
سعدالله زارعي
 


كمربند ! (گفت و شنود)

گفت: «فرهاد-م» يكي از ضد انقلابيون ماركسيست در وبلاگ خود نوشته است «وقتي مي بينم همه قدرت هاي بزرگ دنيا عليه رژيم برخاسته اند، از كار خودمان، هم خنده ام مي گيرد و هم اين كه حالم به هم مي خورد»!
گفتم: چرا؟!... از كدام كار اپوزيسيون خنده اش مي گيره و حالت تهوع بهش دست ميده؟
گفت: نوشته «از اين كه در اين معركه خودمان را علاف چندتا پيرزن و پيرمرد زهوار دررفته مثل شيرين عبادي و نوشابه اميري و بيژن صف سري و اسماعيل نوري علا و مهرانگيز كار و مرتضي كاظميان و مسعود بهنود كرده ايم و براي رژيم قمپز در مي كنيم.»
گفتم: خب! بالاخره گروه هاي اپوزيسيون بايد در مقابل پولي كه مي گيرند يك كاري هم انجام بدهند.
گفت: آخه، در حالي كه آمريكا و اسرائيل و اتحاديه اروپا نمي توانند در مقابل ايران هيچ غلطي بكنند، وجود اين پير و پاتال ها براي اونا چه فايده اي داره كه بابت اون پول هم ميدن؟!
گفتم: اين پير و پاتال ها مثل سوراخ هاي اول كمربند هستند كه هستند ولي هيچ وقت قابل استفاده نيستند و به درد نمي خورند!
 


تماس تلفني معاونان جليلي و اشتون براي از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5

سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از گفت وگوي تلفني معاونان دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا براي فراهم كردن زمينه تداوم مذاكرات ايران و 1+5 خبر داد.
يكي از سخنگويان «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپايي در مصاحبه با خبرگزاري «فرانسه»، از گفت وگوي تلفني روز چهارشنبه هفته گذشته «هلگا اشميت» معاون اشتون با «علي باقري» معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران به منظور به روز رساني اطلاعات و آگاهي ايران از جديدترين مباحثات صورت گرفته با محور برنامه هسته اي تهران خبر داد.
سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين باره اعلام كرد: اين تماس تلفني در چارچوب تلاش هاي ديپلماتيك جاري با هدف رسيدن به يك راه حل ديپلماتيك در قبال موضوع هسته اي ايران كه توسط اشتون مديريت مي شود صورت گرفت.
براساس اعلام اين سخنگو، اتحاديه اروپا از اين تماس تلفني، براي مطلع كردن ايران از مباحثات صورت گرفته در نشست تاريخ 27 سپتامبر سال جاري بين 5 عضو دائمي شوراي امنيت سازمان ملل به علاوه آلمان در نيويورك با محور برنامه هسته اي تهران استفاده كرد.
سخنگوي اشتون گفت كه در اين تماس تلفني به عزم آنها (گروه 1+5) براي پيدا كردن راه حلي ديپلماتيك درباره ضرورت مشاركت فوري ايران در يك فرآيند اعتمادسازي با هدف حل و فصل نگراني هاي بين الملل درباره ماهيت برنامه هسته اي تهران تاكيد شد.
اين خبر در حالي منتشر مي شود كه وزراي امور خارجه 27 كشور عضو اتحاديه اروپا هفته گذشته در رابطه با تحميل دور جديد تحريم ها عليه ايران به بهانه برنامه هسته اي تهران به توافق رسيدند.
سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه تماس تلفني روز چهارشنبه با ايران با يك تماس تلفني ديگر بين اشتون و «سعيد جليلي» به منظور بحث درباره گام هاي بعدي در مذاكرات پيگيري خواهد شد.
استقبال روسيه از تماس هاي مستمر جليلي و اشتون
«الكساندر لوكاشويچ» سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه گفت: سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و مذاكره كننده ارشد هسته اي اين كشور و كاترين اشتون مسئول ديپلماسي و امنيت اتحاديه اروپا، تماس هاي مستمر و منظمي درباره پيشبرد مذاكرات تهران و 1+5 دارند و ما از اين امر استقبال مي كنيم.
وي در گفت وگو با ايرنا افزود: تماس ها و گفت وگوهاي مستقيم جليلي و اشتون چارچوب خوبي براي پويايي بخشيدن به روند مذاكرات ايران و گروه 1+5 مي باشد و مسكو بر اين باور است كه در مقطع كنوني اين وضعيت رضايت بخش مي باشد.
لوكاشويچ با رد شايعات برخي رسانه هاي خبري مبني بر مذاكرات پنهاني آمريكا با ايران درباره برنامه هسته اي كشورمان اظهار داشت: چنين چيزي نه وجود دارد و نه نيازي به آن براي پيشبرد مذاكرات درباره حل و فصل مسايل مربوط به برنامه هسته اي جمهوري اسلامي است. وي اضافه كرد: مذاكرات يكجانبه آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران به درد هيچ كس نمي خورد.
سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه همچنين با اشاره به مقاله اخير نشريه آمريكايي وال استريت ژورنال مبني بر اينكه مذاكرات ايران و 1+5 براي برداشتن تحريم هاي ضد ايراني در قبال توقف غني سازي اورانيوم از سوي تهران تا برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا متوقف خواهد شد، گفت: ما اين گونه نوشته ها را تفسير نمي كنيم.
وي با اشاره به اينكه روسيه مخالف هرگونه وقفه طولاني مدت در مذاكرات ايران و 1+5 است افزود: تلاش ها و رويكردهاي مسكو به عنوان يكي از اعضاي 1+5 نيز در اين راستا متمركز است و براي اجتناب از مكث در گفت وگوهاي طرفين تلاش مي كنيم.
وي ادامه داد: بر اين باوريم كه بايد از نتايج به دست آمده در دورهاي قبلي مذاكرات ايران و گروه 1+5 به نحو بهتر و مطلوب تري استفاده شود.
لوكاشويچ با بيان اينكه موضع روسيه در قبال مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 تغييري نكرده است، اظهار داشت: معتقديم كه در مذاكرات قبلي ايران و 1+5 آهنگ خوبي در زمينه پيشبرد گفت وگوها و تماس ها بين طرفين ايجاد شده است و اين روند بايد ادامه يابد.
 


رئيس جمهور عيد قربان را به سران كشورهاي اسلامي تبريك گفت

محمود احمدي نژاد در پيام هاي جداگانه اي فرا رسيدن عيد سعيد قربان را به «اكمل الدين احسان اوغلو» دبيركل سازمان همكاري اسلامي و سران كشورهاي اسلامي تبريك گفت.
در بخشي از پيام رئيس جمهور كشورمان خطاب به سران كشورهاي اسلامي و دبيركل سازمان همكاري اسلامي آمده است: اميدوارم در آستانه اين عيد بزرگ و با بهره گيري از تعاليم انبياء الهي، شاهد تحكيم روزافزون روابط برادرانه و پيوندهاي دوستي ميان ملت ها به ويژه ملت هاي اسلامي، استقرار جهاني سرشار از عدالت، صلح و امنيت پايدار و همچنين نابودي ريشه هاي ظلم و تبعيض باشيم.
 


ايران تجاوز هوايي رژيم صهيونيستي به سودان را محكوم كرد

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان تجاوز هوايي رژيم صهيونيستي به خاك سودان و بمباران حومه پايتخت اين كشور را شديدا محكوم و اين اقدام را مغاير با قوانين بين المللي ارزيابي كرد.
«رامين مهمان پرست» اين اقدام غيرقابل توجيه رژيم اشغالگر قدس را برخاسته از خوي ددمنشانه اين رژيم توصيف و آن را موجب افزايش تشنج در منطقه دانست.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: جمهوري اسلامي ايران ضمن يادآوري مسئوليت سازمان هاي منطقه اي و نهادهاي ناظر بر حفظ صلح و امنيت بين المللي در اين خصوص، خواستار اتخاذ موضع مناسب و انجام مسئوليت خطير آنها در برابر اين تجاوز آشكار و جلوگيري از تكرار آن در آينده مي باشد.
وي همچنين بر ضرورت هوشياري كشورهاي منطقه و اتخاذ مواضع مستحكم در قبال تجاوز رژيم صهيونيستي به يك كشور مسلمان عضو اتحاديه عرب تاكيد كرد.
گفتني است، در حمله هوايي هواپيماهاي جنگي رژيم صهيونيستي به حومه پايتخت سودان يك كارخانه مهمات سازي منهدم و دو شهروند سوداني غيرنظامي نيز كه در خانه هاي خود در حال استراحت بودند، كشته شدند.
 


عليرضا زاكاني:

ورود زودهنگام به انتخابات تنها فضاي خدمت را از مسئولان مي گيرد

سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي گفت: پرداختن به موضوع انتخابات به صورت زودرس كشور را دچار شكاف مي كند و تنها فضاي خدمت را از مسئولان مي گيرد.
عليرضا زاكاني با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مورد پرهيز از ورود زودهنگام به عرصه انتخابات خاطرنشان كرد: فرمايش رهبر معظم انقلاب از منطق فوق العاده استواري برخوردار است كه بايد تمامي گروه ها و افراد آن را مورد توجه قرار دهند.
وي با تاكيد بر اين كه «تمامي افراد و گروه ها نبايد وقت خود را صرف امور حاشيه اي كنند» گفت: ضروري است كه در شرايط كنوني گروه ها و افراد از پرداختن به اموري كه باعث تفرقه و نقار در جامعه مي شود پرهيز نمايند.
اين نماينده مجلس در عين حال با بيان اين كه «در شرايط كنوني بايد فضاي گفتمان فراتر از افراد و گروه ها در جامعه ايجاد شود» اظهار كرد: ما گفتمان پيشرفت اسلامي را به عنوان گفتماني كه در چارچوب آن مي توان نگاه تحول گرايانه نسبت به جامعه و حركت پيشروانه در جهت رسيدن به اهداف انقلاب و ايجاد شرايط مطلوب به وجود آورد را دنبال مي كنيم، رويكردي كه نتيجه نهايي آن مطمئنا افزايش مشاركت مردم در عرصه انتخابات مي شود.
زاكاني درباره نظر فراكسيون اصولگرايان مجلس در مورد چگونگي ورود به عرصه انتخابات نيز به ايسنا گفت: فراكسيون اصولگرايان نيز معتقد است كه ورود به عرصه انتخابات در زمان كنوني نادرست است.

 


رويترز:

ايران تحريم ها را با سيستم حمل و نقل نامرئي دور مي زند

خبرگزاري رويترز در گزارشي اعلام كرد كه ايران با استفاده از يك سيستم حمل ونقل نامرئي، حساب هاي بانكي و كارگزاران چند جانبه با تحريم هاي غرب مقابله مي كند.
رويترز در اين باره نوشت، با استفاده از مردان واسط سايه، حساب هاي بانكي چند جانبه و ناوگان حمل ونقل نامرئي، تجارت ذغال سنگ ايران علي رغم تحريم هاي آمريكا و اروپا كاملا افزايش يافته است.
براساس اين گزارش، تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه تهران در حالي روز به روز در حال افزايش است كه ايران براي واردات كالاهايي از جمله مواد غذايي، مصرفي و مواد اوليه به سيستم حمل ونقل خود تكيه كرده است.
بسياري از شركت هاي كشتيراني از ترس از دست دادن بازار آمريكا و اروپا از بازار ايران خارج شده اند.
با وجود اين، منابع صنعتي مي گويند كه توليدكنندگان در اوكراين ذغال سنگ و كك ايران كه از مواد ضروري توليد فولاد است را تامين مي كنند.
به گزارش فارس، رويترز نوشت: در حالي كه ذغال سنگ مستقيما به عنوان يك كالا تحت تحريم نيست اتحاديه اروپا فروش فولاد به ايران را هفته گذشته تحريم كرد و باعث شد كه ايران براي رفع فولاد مورد نياز خود توليد آن را افزايش دهد و بنابراين به زغال سنگ بيشتري احتياج دارد.
يك منبع تجاري در انگليس گفت: ايران يكي از كشورهاي در حال رشد در توليد فولاد است اما براي توليد آن نياز به مواد اوليه و مواد خام دارد. آنها نياز به واردات بيشتري در زمينه ذغال سنگ و كك دارند.
براساس اين گزارش، منابع مختلف معتقدند كه تجارت ايران بسيار پيچيده است و از طريق چند كارگزاري چند منظوره و همچنين با استفاده از ارزهاي مختلف از جمله روبل روسيه صورت مي گيرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ هر زمان كه دشمن احساس كرده در داخل ايران بين مسئولين وحدت ملي به مخاطره افتاده به فكر آشوب و برپا كردن فتنه افتاده است تا به خيال خود بتواند وارد خاك ريزهاي نظام شود ولي با وجود مردم هوشيار و بابصيرت هرگز نمي تواند مسير روشن انقلاب را به انحراف بكشاند. اين روزها برخي بر طبل آشفته اقتصاد در داخل مي كوبند و آن را پيروزي دشمن در تحريم ها اعلام مي كنند. دعا بكنيم كه سرنوشت همه ما به عاقبت به خيري ختم بشود.
محمودي
¤ اگر براي كيهان امكان دارد قطع روزنامه را مثل روزنامه همشهري كوچك بكند. در اين صورت هم در مصرف كاغذ صرفه جويي شده و هم خوانندگان روزنامه براي مطالعه راحت هستند.
9732---0912
¤ رياست محترم جمهوري با رسانه اي كردن نامه نگاري هاي خود خطاب به ديگر سران قوا دنبال چيست و چه هدفي دارد اگر هدف در جريان قرار دادن ما مردم است كه اعلام مي كنيم مشكل ما گراني و تورم مي باشد و از اين نوع نامه نگاري هاي مسئولين ناراحت مي شويم.
2036---0938
¤ آيا براي ترويج فرهنگ اسلامي ايراني فقط بايد بساط دنبك زني و دلقك بازي به رسم ترويج داستان هاي ايراني مبادرت ورزيم كه در عصر يكشنبه مسئولين مترو و درست در شب شهادت امام باقر(ع) به راه انداختند؟
يك دانشجوي بسيجي
¤ جمهوري اسلامي ايران به خاطر اهميت وجود رسانه هاي خبري مستقل بايد از همين امروز براي ارسال ماهواره مخابراتي به فضا اقدام كند و تعلل نداشته باشد.
4170---0919
¤ با توجه به اينكه هر ماه قبل از 28 حقوق كاركنان واريز مي شد چرا در مهرماه تا پايان مهر هم خبري از پرداخت ها نشد؟ علت تاثير تحريم هاست يا سوء مديريت برخي ها؟
0572---0916
¤ دلسوزان نظام به هوش باشند كه حلقه انحرافي و جريان فتنه به مديريت كارگزاران وابسته به خارج قصد متوقف ساختن انقلاب و كوتاه آمدن در مقابل آمريكا را دارند. در اين شرايط حساس نبايد رهبر و سكاندار انقلاب و نظام را تنها بگذاريم.
8516---0919
¤ اگر در هر اداره اي ده نفر كار خلاف را به عامل آن تذكر بدهند جلوي خيلي از تخلفات گرفته مي شود. غرض اينكه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه نبايد فراموش شود البته خوش اخلاقي، برخورد درست و احترام به شأن و شخصيت افراد در اين كار خيلي مهم و تأثيرگذار است.
8531---0913
¤ از كليه وزارتخانه ها و ادارات تابع درخواست مي شود نسبت به نصب آيات حجاب و عفاف و روايات و نظرات مراجع عظام در ادارات به ترويج اين حدود الهي كه از مؤثرترين روشهاي امر به معروف و نهي از منكر است اقدام نمايند.
6263---0938
¤ در پارك هاي ميدان شوش و منطقه دروازه غار روزانه صدها معتاد تزريقي خطرناك از زن و مرد و قاچاقچي خرده فروش مواد مخدر دور هم جمع مي شوند و كار خودشان را انجام مي دهند. از نيروي انتظامي تقاضا داريم با برپايي كيوسك نگهباني در اين پارك خانواده هاي ما را نجات بدهند.
0102---0933
¤ در منطقه عظيميه كرج فضاي سبز را تغيير كاربري داده اند و قرار است اداره دارايي در آن ساختمان اداري احداث كند. اداره دارايي استان البرز مگر چقدر ساختمان نياز دارد كه نمي توانند از تنها فضاي سبز اين منطقه چشم پوشي كنند.
خورشيدي
پاسخ روابط عمومي
سازمان زيباسازي شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه كيهان تاريخ 23 مهرماه سال 91 مبني بر بسته شدن راه هاي رفت و آمد شهروندان منطقه امام حسين(ع) و هزينه بر بودن ساخت پياده راه در اين محدوده به آگاهي مي رساند: با باز شدن بن بست هاي خيابان فخرآباد، شهروندان مي توانند براي رفت و آمد به جاي عبور از اين خيابان از خيابان مجاهدين اسلام استفاده كنند، همچنين براي سهولت رفت و آمد شهروندان و جلوگيري از طولاني شدن مسير، دوربرگرداني در خيابان مجاهدين اسلام مقابل بيمارستان شفا يحيائيان قرار گرفته است.
پاسخ روابط عمومي
سازمان زيباسازي شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 25 مهرماه سال 91 مبني بر بسته شدن راه هاي رفت و آمد شهروندان اين منطقه و هزينه بر بودن ساخت پياده راه در اين محدوده به آگاهي مي رساند:
«با توجه به اينكه مسيرهاي جايگزين منتهي به ميدان شهدا با تمهيدات ترافيكي از رفت و آمد رواني برخوردار است، دسترسي شهروندان به مترو شهدا مانند سابق امكان پذير است. همچنين وسايل حمل و نقل عمومي و همينطور تاكسي ها و خطي هاي اين محدوده با عبور از ميدان شهدا و مسيرهاي جايگزين به راحتي مسافران را به مترو شهدا رسانده و نياز به استفاده از مترو بهارستان نيست. از سوي ديگر اتوبوس هاي شهيد محلاتي تا هفت تير به راحتي در اين محدوده رفت و آمد كرده و همچنين براي سهولت رفت و آمد شهروندان يك خط اتوبوس از ميدان هفت تير تا ميدان كلانتري راه اندازي شده است كه شهروندان مي توانند از اين خط استفاده كنند.»
پاسخ روابط عمومي
شركت مخابرات استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20318 مورخ 8/7/91 كيهان تحت عنوان «قطعي تلفن هاي پاكدشت» به آگاهي مي رساند:به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران، با توجه به افزايش ساخت و ساز و افزايش تقاضا نسبت به دايري تلفن ثابت در محدوده مركز مخابرات شهداي مرصاد در منطقه پاكدشت (شهرك الهيه)، اين مركز براي رفع نياز متقاضيان از سيستم موقت PGS استفاده كرده است و شبكه مشتركين مذكور نيز در حال اجراي عمليات توسعه و نوسازي مي باشد و بزودي مشكل مشتركين تلفن ثابت اين شهرك برطرف مي شود.
پاسخ روابط عمومي
سازمان نوسازي شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان مورخ 27/7/91 با موضوع «امكان امدادرساني در زمان وقوع حوادث غير مترقبه در بافت هاي فرسوده» به آگاهي مي رساند: «سازمان نوسازي شهر تهران به منظور تسريع در روند نوسازي بافت هاي فرسوده نسبت به ارائه تسهيلات تشويقي نوسازي در محدوده بافت فرسوده اقدام نموده است. لذا مالين و مالكين بافت هاي فرسوده مي توانند با مراجعه به دفاتر خدمات نوسازي در محلات و يا وب سايت nosazi.com مراجعه نموده و اطلاعات تكميلي را دريافت نمايند. همچنين وزارت راه و شهرسازي نيز تسهيلات بانكي براي اين امر در نظر گرفته است.»

 


اين جوجه ماركسيست در جلسات سران اصلاح طلبان چه مي كرد؟(خبر ويژه)

يك ماركسيست دير به دوران رسيده درباره گروه هاي ضد انقلاب مي گويد ما در عرصه سياسي بيشتر با تابوت هاي خالي گروه ها روبرو هستيم.
«ع-ت» در مصاحبه با سايت اخبار روز با بيان اينكه من يك ماركسيست هستم، به حضور (نفوذ) خود در انجمن اسلامي(!) دانشگاه اميركبير اشاره كرد و درباره بي محتوا شدن اغلب گروه هاي معارض گفت: در عرصه سياسي ما بيش تر از آنكه با نام هايي حاضر و موجود در واقعيت و حال رو به رو باشيم با بازماندگاني از دوران گذشته روبه رو هستيم. بازماندگاني كه تابوت هاي خالي سازمان ها و گروه هايي در گذشته را روي دوش خود حمل مي كنند. اين افراد مي خواهند چيزي را كه نيست به زور زنده معرفي كنند.
وي افزود: البته حساب افراد محترمي كه بخشي از زندگي خود را براي آرمان خود فدا كرده اند. و اكنون نيز به حقيقت پايبند هستند جداست. اين افراد ممكن است كار سياسي را كنار گذاشته باشند يا همچنان به عنوان شخصيت مستقل يا در چارچوب گروه هاي جديدي مشغول به امر سياست باشند اما خيلي صريح مي گويم افرادي كه مي خواهند از نام احزاب و گروه هايي كه در گذشته وجود داشته است هويت سياسي بگيرند يا نان بخورند بايد اسم كلاش را روي آنها گذاشت و گفت: مثلاً از نظر كار حزبي من معتقدم حزب توده بي نظيرترين حزب سياسي در خاورميانه بوده است. بماند كه همان موقع هم كاملاً برپايه سياست هاي اتكالي پيش مي رفت و در سايه نفوذ ابرقدرت شمالي ايران نفس مي كشد اما سازماندهي قوي داشت اما اكنون از حزب توده به عنوان يك گروه «موجود»، «زنده» و «حاضر در واقعيت» نام بردن يك جك بي معني و يك خطاي بزرگ سياسي است. چريك هاي فدايي هم با آن آبرو و عظمت بعد از سال 57 به آن وضع افتادند. اكنون فكر مي كنم حداقل 20 محفل مختلف ادعا دارد نمايندگي اين سازمان را دارند. اين ادعا نه تنها با واقعيت همخواني ندارد كه تبديل به يك تراژدي شده است. داخل ايران هم اين پديده را شاهد هستيم. افراد به اسم يك مجله توقيف شده، يك گروه دانشجوئي از هم پاشيده، يك محفل حقوق بشري و غيره مي چسبند و در آن متوقف مي شوند. به عنوان منبع هويت گيري، جسد خشك شده مجموعه اي را كه ديگر وجود ندارد را تا سال ها يا تا پايان عمر خود روي صندلي سياست مي نشانند.
«ع-ب» درباره اين پرسش كه وضعيت نيروهاي چپ (ماركسيست) در داخل ايران چگونه است، گفت: از جهاتي خوب و از جهاتي بد! خوب از اين نظر كه نيروهاي چپ در ايران با پس گردني دهه هفتاد و هشتاد ادب شده اند و سر عقل آمده اند. بد از اين لحاظ كه زمان دشمن ماست و مثل برق و باد مي گذرد. در بهترين حالت پنج سال و در بدترين حالت يك سال زمان داريم براي انجام كاري كه بايد يك يا چند دهه روي آن كار مي شده است.
وي سپس درباره اوضاع آشفته جبهه سرمايه داري جهاني تصريح كرد: نه در كشورهاي پيراموني كه اين بار در كانون هاي سرمايه داري جهاني، قطار اقتصاد جهان بعد از حركت سريع بر روي ريل نئوليبراليسم به يكباره در ناكجا آباد، از خط خارج شده است. بعضي هنوز در شوك هستند و بعضي ديگر داد و فريادي به راه انداخته اند. وضعيت آمريكا، اسپانيا، پرتغال، يونان، انگليس را ببينيد. دوران برقراري دولت رفاه به بهاي چاپيدن كشورهاي پيراموني سرآمده است. جلوي سهم خواهي چيني ها را كه نمي توانند بگيرند. هند، برزيل، آفريقاي جنوبي و غيره هم كه مدعي هستند. از بودجه «آموزش و پرورش» و «بهداشت و درمان» و «خدمات اجتماعي» مي زنند و به ثروتمندان و بانك ها به عنوان جايزه براي گندي كه به وضعيت جهان زده اند وام هاي بلاعوض مي دهند. صداي مردم هم در اعتراض به ماليات گرفتن از فقرا براي ثروتمند كردن دوباره ثروتمنداني كه ماليات نمي دهند بلند مي شود.
اين جوجه ماركسيست درباره نفوذ برخي طيف هاي شبه چپ ماركسيست در دانشگاه ها گفت: من به شخصه در زمان عضويت در شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك در بعضي جلسات سران اصلاح طلبان حضور داشتم. در زماني كه احمدي نژاد قدرت را در دولت به دست گرفت رسماً به بدنه جوان خود مي گفتند «خودتان را جلو نياندازيد. چپ ها را تحريك كنيد تا با احمدي نژاد درگير شوند و بعد شما زير تابوت آنها را بگيريد و كم كم جلو برويد».
 


اسرائيل آشتي شيعه و سني در خاورميانه را مرگ خود مي داند(خبر ويژه)

«اسرائيل دنبال فتنه گري ميان شيعه و سني در منطقه است. ايران به رغم همه دشمني هاي آمريكا و اسرائيل، به موفقيت هاي بزرگي در خاورميانه دست يافته است».
روزنامه القدس العربي چاپ لندن با بيان اينكه صهيونيست ها نگران پيشرفت هاي ايرانند و مي گويند ايران برنده شد، فكري براي اين موضوع بكنيد، نوشت: رژيم اسرائيل و متحدان آن در آمريكا از جمله ايپك نقش اصلي را در برافروختن فتنه منازعات مذهبي ميان شيعه و سني در خاورميانه دارند. آنها با جديت و شدت به دولت هاي غربي و آمريكا فشار مي آورند كه اگر نظم زندگي مسالمت آميز سني و شيعه به وجود آيد، قدرت و امنيت اسرائيل از بين خواهد رفت. آنها سناريوهاي مختلفي را در اين زمينه ترسيم مي كنند، به خصوص كه موفقيت انقلاب جمهوري اسلامي ايران در سال 1979 باعث شده است تا اين كشور به كعبه آمال و اميد روشن جهان تشيع تبديل شود. براي همين بود كه اسرائيلي ها از عدم سرنگوني شاه و صدام حسين حمايت مي كردند و مي گفتند كه نظام هاي ديكتاتوري آنها به نفع ما است. هنگامي هم كه ديدند بايد حقيقت را بپذيرند و حكومت هاي مردمي اي در ايران و عراق بر سر كار آمده اند كه تاب تحمل زياده خواهي هاي اسرائيل را ندارند، بر تنور جنگ شيعه و سني دميدند و هر روز نيز در آن هيزم مي ريزند.
دكتر علي الهليل نويسنده قطري القدس العربي مي افزايد: بي شك قرباني چنين وضعيتي نه ايران و عراق بلكه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس هستند كه همچنان حكومت هاي ديكتاتوري بر آنها حكومت مي كنند و خواسته يا ناخواسته در راستاي منافع آمريكا و اسرائيل به فتنه شيعه و سني دامن مي زنند.
وي اضافه كرد: ايران در حال حاضر علي رغم دشمني هاي آمريكا و اسرائيل توانسته است دستاوردهاي بسياري را در خاورميانه كسب كند كه به جرات مي توان گفت كشورهاي مستبد عربي هيچ كدامشان آن دستاوردها را به دست نياورده اند. ما شاهديم كه ايران به چه دستاوردهاي بزرگي در عراق، لبنان، سوريه، فلسطين، بحرين و حتي كويت و عربستان رسيده است بدون اين كه حتي يك ريال ايراني از جيب خود بپردازد و پيش بيني مي شود در آينده نيز ايران دستاوردهاي بيشتري را به دست آورد. حالا غرب هر چقدر هم تلاش كند كه اقتصاد ايران را ويران كند باز هم نخواهد توانست كه جلوي دستاوردهاي ايران را بگيرد.
اين نشريه عربي در پايان خاطر نشان كرد: هر آن چه امروز در بحرين، منطقه الشرقيه و القطيف عربستان، عراق و حتي در داخل ايران شاهديم و عده اي تلاش دارند كه فضاي شيعه و سني را حاكم كنند چيزي جز فتنه انگيزي و شيطنت هاي اسرائيل نيست كه مي خواهد به واسطه آن قضيه فلسطيني را به محاق ببرد و آنها را از حقوقشان محروم كند و پس از آن در كشورهاي عربي خليج فارس نيز دشمن وهمي ايران را درست كند و كاري كند كه اعراب فراموش كنند كه تنها دشمن اصلي شان نه ايران بلكه اسرائيل است.
 


هركس در حاكميت شوك و تنش ايجاد كند به كار ما مي آيد(خبر ويژه)

ارگان گروهك ملي-مذهبي براي چندمين بار تصريح كرد جريان اپوزيسيون داراي برخي هم پوشاني ها با هاشمي رفسنجاني است و بايد از نقش وي درون حاكميت استفاده كرد.
وبسايت اين گروهك كه توسط شماري از عناصر فراري از پاريس به روزرساني مي شود، با بيان اينكه مخالفان داراي مناطق هاشوري مشترك با هاشمي هستند نوشت: اگر نيروي دموكراسي خواهي [اسم مستعار جريان هاي برانداز] وجود دارد كه بتواند راه دموكراسي را بدون ديگران بگشايد مي تواند چنين كند، با توجه به مجموعه شرايط؛ تناسب قوا؛ شرايط جهاني؛ دموكراسي خواهان جامعه محور بايد بتوانند با هاشمي و آنچه كشمكش مديريتي درون حاكميت است، برخوردي مناسب كنند. اين به خاطر نقشي است كه هاشمي درون حاكميت دارد.
پايگاه اين گروهك در ادامه با بيان اينكه هاشمي ديگراني را با خود دارد كه مخالف سياست هاي موجود هستند، تصريح مي كند: «اما سوال اين است كه اين مخالفت كه در جريان است آيا مي تواند براي دموكراسي خواهان از سبزها؛ ملي-مذهبي ها و ملي دموكراتها مفيد باشد؟ البته با موقعيتي كه اين جريانات دارند يعني امكان راه انداختن حركتي مستقل و موثر مانند سال 1388 را ندارند، اما پتانسيل آن را دارند. جنبش سبز توان حركت اجتماعي ندارد. اين نيرو براي حركت به فضا نياز دارد.»
نويسنده در ادامه با طرح اين پرسش كه «اين بستر را چه عواملي مي تواند ايجاد كند؟» نوشت: كشمكش درون حاكميتي و بحران هاي آن و هم سويي هاشمي با خواست هاي جنبش سبز، حركت هاشمي را مفيد مي كند. اين مفيد بودن، قرارداد ميان هاشمي و سبزها و دموكراسي خواهان نيست، اما هم سويي است كه مي تواند ادامه يابد و بستگي به شرايط دارد.
وبسايت ملي-مذهبي در ادامه خاطر نشان كرد: حال بايد ديد آيا امكان ديگري براي تحول و تلاش وجود دارد. اگر ندارد، بدون اينكه دچار توهم روي رفتار هاشمي شويم، بايد توجه كنيم كه پتانسيل اجتماعي هميشه برقرار نيست، اگر دوره سركوب طولاني پتانسيل مزبور را از ميان ببرد، بازيافت آن سال ها زمان مي خواهد تا حركتي از صفر شروع شود. براي اين كه از بحران حاكميتي استفاده شود تا باز براي سالها جامعه به كما يا بي حسي و كرختي نرود؛ در نتيجه بحران درون حاكميت براي دموكراسي خواهان مفيد است. پس مي توان مويد هر حركت در جهت تنش در مديريت حاكميت شد؛ بدون آنكه دچار توهم شويم چه در توان خود يا در برآورد دموكرات بودن نيروها، چون در سياست موازنه قواست كه يك نيرو را قدرت مي بخشد.
پايگاه اينترنتي وابسته به جريان نفاق مي نويسد: مسئله و ابهام بعدي اين است كه اعتماد به هاشمي ايجاد يأس و نااميدي مي كند؛ چرا كه او بر سر پيمان نمي ايستد. پاسخ آن است كه هاشمي به خاطر جنبش سبز و دموكراسي به ميدان نيامده است. نقطه هاشور دموكراسي خواهي و جنبش سبز با هاشمي توافقي نيست. چرا كه وي هم در شرايط سختي قرار دارد. تلاش او براي تغيير فضا و خارج شدن از سكون فعلي، به نفع ماست. اما وي با نظر و تحليل خود وارد ماجرا شده است. منتها بايد ديد كه دموكراسي خواهان توان آن را دارند، از تغيير فضا سود جويند و باز در معادلات سياسي نقش موثر و تعيين كننده پيدا كنند؟ مشكل ما اعتماد صددرصدي يا عدم اعتماد صفر درصدي است. ابهام ديگر اين است كه هاشمي نقش مهمي ندارد و در نتيجه [اميد بستن به او] تلاش بي حاصل است. هر رفتار و فعاليت سياسي نتايج مثبت و منفي دارد. بايد در برآورد نهايي رفتار سياسي را نمره مثبت و منفي داد. در حال حاضر آنچه جامعه ما نياز دارد، شوك است. اين شوك را هر كس وارد كند مفيد است. بحران مديريتي در جامعه بي حس و نيمه كرخت شده، بايد در درون حاكميت تحرك ايجاد كند. اين تحرك مي تواند در سطح عمومي حساسيت ايجاد كند. در اين صورت تحرك هاشمي مفيد است. چرا كه اگر حتي به نشاط مخالفان منجر نشود، بحران مديريتي حاكميت را علني تر مي كند.

 


نفوذي كيهان نيستم ولي از اين قمپزها حالم به هم مي خورد! (خبر ويژه)

«من مخالف حرف زدن و مقاله نوشتن و مصاحبه كردن و كامنت گذاشتن عليه رژيم نيستم فقط مي گويم بايد مواظب باشيم كه اغراق نكنيم و به قول كيهان قمپز در نكنيم»!
«فرهاد- م» يكي از ضد انقلابيون فراري بعد از اين مقدمه در وبلاگ خود نوشته است «وقتي آن طرف را مي بينم كه آمريكا و اتحاديه اروپا و اسرائيل و خيلي كشورهاي ديگر دنيا با تحريم و تهديد، حمله نظامي به جنگ رژيم ديني ايران آمده اند، اين طرف خنده ام مي گيرد، البته خنده كه نه، عقم مي گيرد. مي پرسيد از كدام طرف؟ مي گويم از خودمان يعني از اپوزيسيون ايران در آمريكا و اروپا» مي پرسيد چرا؟ مي گويم اپوزيسيون وسط اين معركه كجا ايستاده و چه نقشي دارد؟ اول آب پاكي بريزم روي دست همه و بگويم گور... كيهان و بعد اعتراف كنم كه جايگاه خودمان را در اين معركه كجا مي بينم. كجا؟ آنجا كه همين كيهان... درباره ما نوشته بود «وقتي دو تا مهندس با هم دعوا مي كنند يك عمله نبايد پشت سر هم بپرسد بيل من چي شد؟ خنده ام مي گيره كه چند تا پيرزن و پيرمرد زهوار دررفته كه نصف پاشون لب گوره، به نام اپوزيسيون عليه رژيم قمپز در مي كنند كه بعله، فلان مي كنيم و فلان مي كنيم و از خودم مي پرسم، از دست پير و پاتال هايي مثل زهرا رهنورد و نوشابه اميري و مهرانگيز كار و فرزانه روستايي و اسماعيل نوري علا و بيژن صف سري و كاظم علمداري و مرتضي كاظميان و مسعود بهنود و مهدي فتاپور و محسن كديور و اميرارجمند و بقيه اين طيف چه كاري عليه رژيم برمي آيد؟ باز هم مي گويم منظورم اين نيست كه عليه رژيم حرفي نزنيم. اپوزيسيون بايد حرف بزند و تحليل كند ولي نبايد قمپز در كند و ريش و قيچي خودمان را دست چند تا پيرزن و پيرمرد زهوار دررفته ندهيم و حرفهايي نزنيم كه اگر به گوش ملت در داخل كشور برسد، به ريشمان بخندند و ما را ماليخوليايي تصور كنند.
«فرهاد -م» در ادامه نوشته است «من نه مدحي دوم و سوم و نمي دانم چندم هستم و نه عامل نفوذي كيهان فقط چند تا كلمه حرف حساب دارم. اگر هنوز هم دانستن را حق مردم مي دانيد جواب بدهيد و من و امثال من را در اين غربت غم گرفته از سرگرداني و ترديد نجات بدهيد.»
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14