(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6  آبان  1391 - شماره 20342

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امام جمعه قم:
مسئولان از طرح مباحث اختلاف برانگيز پرهيز كنند
آيت الله امامي كاشاني:
مشكلات كشوربا همدلي مردم و مسئولان قابل حل است
در مكتب امام
پورمختار خبر داد
جزئيات ديدار 2 ساعته رؤساي دو كميسيون مجلس با احمدي نژاد
گزارش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از حادثه بروجن
واكنش ها به مصوبه كميسيون شوراها درباره اصلاح موادي از قانون انتخابات
حضور سرزده احمدي نژاد در منزل شهيدان محمود و داود عبداللهي
برگزاري مراسم دعاي عرفه در قم و شهرهاي مرزي عراق
تقدير اخضر ابراهيمي از نقش ايران در برقراري آتش بس
گاردين : انگليس به آمريكا در اقدام عليه ايران كمك نمي كند
اعتراض سفير ايران در فرانسه به مديركل يوتل ست
بعد از روسيه چين نسبت به اعمال زور و تحريم عليه ايران هشدار داد
واكنش ها نسبت به اقدام هتاكانه بازيگر سينما !


امام جمعه قم:

مسئولان از طرح مباحث اختلاف برانگيز پرهيز كنند

امام جمعه قم برخي رفتارهاي مسئولان را نوعي خودزني سياسي دانست و بر لزوم حفظ وحدت با محوريت رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي صبح جمعه در خطبه هاي نماز عيد قربان كه با حضور خيل عظيم زائران و مجاوران كريمه اهل بيت(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به نامه نگاري هاي سران قواي مجريه و قضائيه اظهار كرد: در برنامه ريزي هاي حكومتي، وجود اختلاف نظر بين مسئولان امري طبيعي است ولي برخي از جريان ها با سوءتعبير از اين اختلاف نظرها، فرصتي مناسب براي تبليغات دشمن عليه نظام در اختيار دارند.
وي تاكيد كرد: امروز جمهوري اسلامي از رهبري فرزانه و زمان شناس برخوردار است كه رهنمودهاي ايشان چراغ راه ماست و مسئولان نظام بايد حول محور ولايت اجتماع كرده و از هرگونه سخن و عملي كه به سود دشمن و به ضرر مردم است پرهيز كنند.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از مسئولان كشور خواست كه با توجه به وجود ساز و كارهاي مختلف براي برطرف كردن اختلافات، از طرح اين مباحث در عرصه عمومي پرهيز و به صورت هيجان زده رفتار نكنند.
وي تصريح كرد: گاهي اوقات از طريق مشاوران و نزديكان، توصيه هايي به مسئولان مي شود و آنان به اعمالي فراخوانده مي شوند كه نتيجه اش به سود دشمن است.
به گفته حجت الاسلام والمسلمين سعيدي دشمن با تحريم و تبليغات خود مي خواهد حركت سيل آساي مردم به سمت ولايت را منحرف سازد و مردم را دچار اختلاف و نفاق كند.
وي با اشاره به پيام ولي امر مسلمين به كنگره عظيم حج اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه اصلاح خود و اصلاح امت دو فريضه تعطيل ناپذير است، امروز فرصتي براي اصلاح امت اسلامي به وجود آمده و نبايد آن را از دست داد.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بيان اين كه آمريكا و اسرائيل با استفاده از ايادي خود به كشورهاي اسلامي ضربه مي زنند، تصريح كرد: آنها در ايران اسلامي افراد خشك مغزي را براي عمليات انتحاري فريب مي دهند، بنابراين ما بايد از هر حركتي كه خودزني محسوب شود به شدت پرهيز كنيم و تمام توانمان را به سمت آمريكا و اسرائيل نشانه رويم.
امام جمعه قم افزود: خدا انسان را به رعايت اعتدال فراخوانده است، اما برخي ها در ايام سوگواري به شادي مي پردازند و خود را از برنامه هاي سازنده عزاداري محروم مي كنند و در مقابل نيز افرادي شيفته اشك و ماتم هستند و در تمام طول سال بهانه اي براي عزاداري پيدا مي كنند و اگر مناسبتي هم وجود نداشته باشد مسائلي را مي سازند.
 


آيت الله امامي كاشاني:

مشكلات كشوربا همدلي مردم و مسئولان قابل حل است

خطيب نماز عيد سعيد قربان با اشاره به مشكلات اقتصادي حال حاضر كشور گفت: دست اندركاران بايد با وحدت و برنامه ريزي براي حل مشكلات اقتصادي از جمله گراني و بيكاري تلاش كنند.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني در خطبه دوم نماز عيد سعيد قربان در دانشگاه تهران به اقدام عملي حضرت علي(ع) در جهت تكريم اين عيد سعيد پرداخت و متذكر شد: نماز عيد قربان افضل بر نماز جمعه است.
امام جمعه موقت تهران گفت: پيامبر اسلام(ص) در روز عيد قربان در منا به همه مردم فرمودند كه امروز روز عيد قربان و روز حج اكبر است كه از سوي خدا و رسول به او اعلام شده است.
وي افزود: بزرگان شيعه و سني در باب حج اكبر اينگونه تفسير كردند كه چون در آن روز همه مردم اعم از مسلمان و مشرك در حج حضور داشتند، پيامبر اسلام آن روز را به عنوان روزي كه اجتماع بزرگ مردم صورت گرفت، روز حج اكبر ناميدند.
آيت الله امامي كاشاني تصريح كرد: اين نامگذاري اهميت اجتماع و با هم بودن را مي رساند و اجتماع امت اسلام در برابر كفر و دشمنان اسلام اگر واقعا شكل بگيرد بسيار اثرگذار است.
آيت الله امامي كاشاني افزود: در داخل كشور پيوند ما در برابر دشمني كه كشور را احاطه كرده و همدلي مردم و مسئولان براي حل مشكلات يك ضرورت است و بايد خدا را شاكر باشيم كه به ما عزت و اقتدار داد.
آيت الله امامي كاشاني گفت: دست اندركاران بايد با وحدت و برنامه ريزي براي حل مشكلات اقتصادي از جمله گراني، بيكاري تلاش كنند و كشوري با اين ثروت، جوانان خوب و مبتكر و خلاق و ملتي ايثارگر و بيدار مي تواند با همه تحريم ها روي پاي خود محكم بايستد و پيش رود و دشمن خيال نكند مي تواند بر چنين ملتي فائق آيد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اجتماع، با هم بودن، يكدلي، حفظ عزت و اقتدار و در مسائل اقتصادي صاحب برنامه بودن و حركت جدي در مسير حل مشكلات نيازمند تقوا و آگاهي است.
وي افزود: هر كدام از ما در هر پست و مقامي كه هستيم وظيفه داريم مشكلات جامعه را ببينيم و راه حل آن را بيابيم و به خاطر خدا مشكلات را حل كنيم و به خاطر خدا از فرصت خدمتي كه در اختيار داريم به نفع كشور و ملت استفاده كنيم.
آيت الله امامي كاشاني تاكيد كرد: بايد با استفاده از نظرات همه كارشناسان در جهت رفع مشكلات گام برداريم و نگذاريم مردم در مشكل و سختي باشند.
آيت الله امامي كاشاني همچنين در خطبه اول نماز عيد قربان اظهار داشت: عيد قربان درس هاي فراواني دارد كه يكي از مكتب هاي آن فداكاري، ايثار و روشن شدن راز و رمز امتحان و ابتلا است.
وي با بيان اينكه امتحان در محنت ها از امتحان در نعمت ها آسان تر است، يادآور شد: امتحان يعني خط زندگي و تا آخر ترسيم كردن اين خط از ولادت تا قيامت؛ ادامه حيات 60-70 ساله انسان، حيات هزاران ساله اوست، در واقع آن هزاران سال، باطن اين 70 سال است، ادامه عمر دنياست و به معناي بهشت و جهنم و پاداش و كيفر اعمال است.
 


در مكتب امام

 بتخانه كاخ سفيد!
راستي كدام انسان عاقلي است كه «بت پرستي جديد و مدرن» را در شكل ها و افسون ها و ترفندهاي ويژه خود نشناخته باشد؟
و از سلطه اي كه بتخانه هايي چون «كاخ سياه» بر ممالك اسلامي و خون و ناموس مسلمين و جهان سوم پيدا كرده اند، خبر نداشته باشد؟
صحيفه نور- ج 20- ص 317
 


پورمختار خبر داد

جزئيات ديدار 2 ساعته رؤساي دو كميسيون مجلس با احمدي نژاد

رئيس كميسيون اصل 90جزئيات ديدار 2ساعته اخير خود و رئيس كميسيون شوراهاي مجلس با رييس جمهوررا تشريح كرد.
محمدعلي پورمختار درباره ديدارهفته گذشته خود و رئيس كميسيون شوراهاي مجلس با رئيس جمهور، توضيح داد: اين ديدار سومين ملاقاتم با آقاي احمدي نژاد طي 2 ماه اخير بود.
وي افزود: در اين ديدار عمدتاً درباره مسائل مختلف مربوط به مجلس و دولت بحث شد و قرار بود بر اساس توافق صورت گرفته در جلسه گذشته، برخي نمايندگان هم در اين نشست حضور داشته باشند.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس اظهار داشت: يكي از مهم ترين مسائلي كه در اين ديدار مطرح شد، موضوعات مربوط به وضعيت اقتصادي بود كه لازم بود به صورت مستقيم در اين باره گفت وگو كرده و نظرات آقاي احمدي نژاد را بشنويم.
پورمختار افزود: يكي ديگر از مباحث مهم مطرح شده در اين جلسه، موضوع نامه نگاري هاي اخير رئيس جمهور با رئيس قوه قضائيه بود كه آقاي احمدي نژاد درباره سابقه و دلايل اين موضوع، توضيح داد.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس گفت: مذاكرات بين رؤساي قوا نبايد در سطح رسانه ها صورت گيرد بلكه بايد گفت وگوها از نزديك انجام شود و مسائل به صورت روشن و صريح در جلسات خصوصي مطرح شود.
وي همچنين گفت كه در نظر دارد به ديدار رئيس قوه قضائيه برود و مطالب مطرح شده از سوي رئيس جمهوري را به اطلاع آيت الله آملي لاريجاني برساند.
پورمختار اين نكته را نيز متذكر شد كه موضوعات مربوط به روابط دولت و مجلس را هم پيگيري مي كند تا زمينه تعامل صميمانه و نرديك تر بين قوا فراهم شود.
به گزارش فارس، وي گفت كه در اين ديدار 2 ساعته كه مسئولاني از دولت از جمله لطف الله فروزنده معاون پارلماني رئيس جمهور حضور داشتند، درباره مسائل منطقه اي نيز با احمدي نژاد گفت وگو شد.
 


گزارش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از حادثه بروجن

كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گزارش خود را از حادثه بروجن كه منجر به جان باختن تعدادي از هموطنانمان شد، به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارائه كرد.
«عباس مقتدايي» سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت و گو با ايسنا در اين باره گفت: اين گزارش حكايت از آن دارد كه دانش آموزان بروجني براي اعزام به اردوي راهيان نور سوار بر اتوبوس ساخت سال 85 و داراي دو راننده شدند، رانندگاني كه طبق برگه هاي تاييديه پليس از صحت و سلامت كافي برخوردار بودند. علاوه بر اين كه سرنشينان اين اتوبوس داراي رضايت نامه اي از اوليا بودند، همراهاني از مدرسه و پليس يار دانش آموزان را همراهي مي كردند و تمامي سرنشينان از سن و بيمه دانش آموزي، بسيج و شخص ثالث اتوبوس برخوردار بودند.
وي با بيان اين كه «تعيين علت اصلي حادثه در صلاحيت پليس است» گفت: مطمئنا نظرات كارشناسي پليس به همراه بررسي هاي مجلس نتايجي را به دست خواهد آورد كه با اتكا به آن مي توان در آينده از وقوع چنين حوادثي جلوگيري كرد.
وي همچنين با بيان اين كه «كميسيون آموزش و تحقيقات پس از بررسي هاي خود سه تذكر به مسئولان آموزش و پرورش، وزارت راه و ترابري و اعزام كنندگان راهيان نور داد» گفت: به مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مورد بازنگري در دستورالعمل ها تذكر داده شد تا استانداردهاي ايمني بالاتري را در نظر گيرند. همچنين به وزارت راه و شهرسازي براي حذف نقاط حادثه خيز به خصوص در راه هايي كه كاروان راهيان نور از آن استفاده مي كنند تذكر داده شد. تذكر ديگر كميسيون آموزش و تحقيقات به اعزام كنندگان راهيان نور بود تا با اتخاذ تهميدات ايمني بيشتر بخصوص با استفاده از تجهيزات ريلي از بروز حوادث اين چنيني در آينده جلوگيري به عمل آيد.
وي در مورد دليل ارائه گزارش كميسيون آموزش در مورد حادثه بروجن به كميسيون امنيت ملي، گفت: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از سوي رئيس مجلس به عنوان مسئول رسيدگي كننده به اين حادثه انتخاب شده است از اين رو كميسيون آموزش گزارش خود را به اين كميسيون ارائه كرده تا در حاصل مذاكرات و نتايج به دست آمده مورد استفاده قرار گيرد.
 


واكنش ها به مصوبه كميسيون شوراها درباره اصلاح موادي از قانون انتخابات

در حالي كه خبرها حاكي از واكنش فراكسيون اصولگرايان به مصوبه كميسيون شوراها درباره انتخابات است، كدخدايي اعلام نظر در اين مورد را به تصويب نهايي موكول كرد.
يك عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه با مصوبه اخير كميسيون شوراها در مورد اصلاح موادي از قانون انتخابات رياست جمهوري حتي احمدي نژاد هم رد صلاحيت مي شد، گفت: با اين مصوبه فردي همچون جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي به دليل نداشتن سابقه هشت سال نمايندگي رد صلاحيت مي شود.
اميرحسين قاضي زاده با بيان اينكه مصوبه كميسيون شوراها تبعات و آثار منفي زيادي به دنبال خواهد داشت، اظهار كرد: تغيير شرايط سني و تحصيل كانديداها امري مثبت در اصلاحات كميسيون شوراها به شمار مي آيد اما به نظر مي رسد كه تغييرات ديگر مشكل زا خواهد بود.
وي توضيح داد: تاكنون رويه برگزاري انتخابات ها به گونه اي بوده است كه شوراي نگهبان صلاحيت كانديداها را بررسي مي كرده است و قانون انتخابات نيز حضور افراد با سلايق و نظرات مختلف از طوايف و گروه هاي متفاوت را آزاد گذاشته بود رويكردي كه صحنه رقابت آزادانه را به تمامي جهانيان در طول سال هاي بعد از انقلاب نشان داد.
اين نماينده اصولگراي مجلس نهم به ايسنا گفت: در چنين شرايطي به نظر مي رسد كه گروهي مي خواهند با اتخاذ چنين تصميم هايي راي مردم را مديريت كنند تا خارج از حلقه مدنظر آنها هيچ فردي به پست رياست جمهوري دست پيدا نكند، اين رويكرد بسيار خطرناك است و قطعا پشتوانه بدني نظام مقدس جمهوري اسلامي را تحت تاثير قرار خواهد داد.
قاضي زاده خاطرنشان كرد: اين رويكرد باعث مي شود كه افرادي مسئول در قوه مجريه به مرور زمان به يك جريان بسته تبديل شوند كه راي مردم را مديريت كنند. اين كار تاثير انتخاب مسئولان در عالي ترين سطوح نظام را كم خواهد كرد.
مهرداد بذرپاش، از اعضاي فراكسيون اصولگرايان نيز در واكنش به اين موضوع گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات كه بخش زيادي از آن در كميسيون شوراها و امور داخلي به تصويب رسيد، از نظر ما ايرادات فراواني دارد كه در فراكسيون اصولگرايان به صورت جدي به آن خواهيم پرداخت.
وي تاكيد كرد فراكسيون اصولگرايان مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات را از ابعاد مختلف مورد بررسي جدي و دقيق قرار خواهد داد.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس از مخالفت اعضاي فراكسيون اصولگرايان با طرح اصلاح قانون انتخابات سخن گفت و افزود: اگرچه هنوز موضوع به صورت رسمي در فراكسيون مطرح و بررسي نشده است ولي با هر يك از اعضا كه صحبت مي كردم، مخالفت هاي جدي با اين طرح داشتند از اين رو در آينده نزديك فراكسيون اصولگرايان رسما نظر خود را اعلام خواهد كرد.
بذرپاش افزود: البته اين طرح به كارگروه سياسي فراكسيون ارجاع شده است كه در روزهاي آينده نظر خود را به اعضا اعلام خواهد كرد و در اولين فرصت اين طرح در جلسه رسمي فراكسيون مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
در همين حال عباس علي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان پيرامون اصلاحات بندهاي اصلاحي قانون انتخابات كه در دستور كار مجلس شوراي اسلامي ايران قرار گرفته است، گفت: تغييرات و اصلاحات قانون انتخابات در كميسيون شوراها نهايي نشده است و براي اعلام نظر منتظر نهايي شدن اصلاحات در بندهاي اصلاحي قانون انتخابات هستيم.
وي به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر به دليل نهايي نبودن مصوبات نمي توانيم نقطه نظري روي اين امر داشته باشيم.
 


حضور سرزده احمدي نژاد در منزل شهيدان محمود و داود عبداللهي

همزمان با عيد سعيد قربان رئيس جمهور كشورمان به صورت سرزده در منزل شهيدان محمود و داود عبداللهي حضور يافت.
محمود احمدي نژاد در فضايي عاطفي و صميمي با والدين شهيدان عبداللهي به گفت وگو نشست و از رشادت و ايثار شهيد محمود و داود عبداللهي و صبر و فداكاري والدين اين شهيدان تجليل و قدرداني كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد همچنين ضمن دلجويي و آگاهي از وضعيت زندگي و دغدغه هاي پدر و مادر اين شهيدان، براي آنها و تمام والدين شهدا، سلامتي و تندرستي آرزو كرد.
رئيس جمهوري با بيان اينكه از حضور در منزل شهدا و ديدار با خانواده آنان، انرژي و توان كسب مي كند، افزود: هر آنچه داريم مديون شهدا و خون پاك آنان هستيم.
وي از «راه شهدا» به عنوان «راه خدا» ياد كرد و گفت: عزت و سرافرازي كشور در پيگيري و حركت در اين راه است.
رئيس جمهوري همچنين استقامت و صبر والدين شهيدان را يادآور شد و گفت: بدون ترديد والدين شهيدان در اجر و ثواب فرزندان شهيد خود سهيم هستند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: چه بسا والدين شهدا اجر بالاتري دارند زيرا شهدا تربيت يافته در دامان پاك پدران و مادراني مومن و الهي بوده اند كه توانستند به اين مرتبه دست پيدا كنند.
در اين ديدار، پدر و مادر شهيد محمود و داود عبداللهي با ابراز خوشحالي از حضور رئيس جمهوري در منزل شان، در فضايي بسيار عاطفي و با محبت، به بيان خاطراتي از فرزندان شهيد خود پرداختند.
 


برگزاري مراسم دعاي عرفه در قم و شهرهاي مرزي عراق

سرويس شهرستان ها-
دعاي پرفيض عرفه با حضور صدها هزار نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در حرم حضرت معصومه (س) و همچنين در مرز خسروي، شرهاني و شلمچه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم همزمان با عصر روز نهم ذي الحجه به ياد دعاي امام حسين(ع) در صحراي عرفات، مراسم پرفيض قرائت دعاي عرفه با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي كريمه اهل بيت(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
جمعيت شركت كننده در مراسم قرائت دعاي عرفه امسال به حدي بود كه علاوه بر شبستان امام خميني تمام صحن ها، شبستان ها و خيابان هاي منتهي به حرم مطهر مملو از جمعيت بود.
مراسم قرائت دعاي عرفه در جوار شهداي گمنام در كوه خضر نبي نيز با حضور گسترده عاشقان سرور و سالار شهيدان برگزار شد.
مسجد مقدس جمكران نيز از ديگر اماكني بود كه ميزبان عاشقان حسين ابن علي(ع) در مراسم قرائت دعاي عرفه بود.
همچنين با حضور هزاران نفر از عاشقان و دلباختگان سيد و سالار شهيدان مراسم دعاي عرفه در مرز خسروي و بخش سومار برگزار شد.
يادمان شرهاني يكي از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس در استان ايلام نيز همانند سال هاي گذشته شاهد برگزاري مراسم معنوي دعاي عرفه بود. اين مراسم امسال با حضور كاروان هاي دانش آموزي راهيان نور، خانواده شاهد و ايثارگر و اقشار مردم دهلران برپا شد
آيين دعاي عرفه در مشهد شهداي شلمچه با حضور خيل عظيم زائران و كاروان راهيان نور از مناطق مختلف كشور در كنار قبور شهداي دفاع مقدس قرائت شد. در اين مراسم 120 هزار نفر شركت داشتند.
 


تقدير اخضر ابراهيمي از نقش ايران در برقراري آتش بس

اخضر ابراهيمي، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه، از اقدامات جمهوري اسلامي ايران در جهت برقراري آتش بس در سوريه تقدير كرد.
در پي اعلام آتش بس از سوي ارتش سوريه، وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميزبان اولين نشست مشورتي پيرامون سوريه در تهران پيشنهاد برقراري آتش بس در اين كشور را مطرح كرد كه اين پيشنهاد به عنوان مقدمه اي در جهت شروع روند سياسي جديد در سوريه مورد تأكيد شركت كنندگان در نشست قرار گرفت و در سند پاياني اجلاس درج شد. همچنين در جريان ديدار دكتر احمدي نژاد با اردوغان نخست وزير تركيه در باكو طرفين بر اهميت برقراري آرامش در سوريه و اجراي آتش بس تأكيد كردند.
اين بيانيه در ادامه تصريح كرد كه در همين راستا اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه كه به منظور بررسي راه هاي دستيابي به راه حل سياسي بحران سوريه به تهران سفر كرده بود پيشنهاد برقراري آتش بس در عيد سعيد قربان را با مقامات كشورمان مطرح نمود كه بلافاصله مورد استقبال طرف ايراني واقع و بر ضرورت انجام آن تأكيد گرديد.
بيانيه وزارت امور خارجه اضافه كرد كه جمهوري اسلامي ايران ضمن تقدير و حمايت از اقدام حسن نيت دولت و ارتش سوريه و با قدرداني از تلاش هاي ارزنده آقاي اخضر ابراهيمي و ديگر كشورها و طرف هاي ذيربط آمادگي كامل خود را براي ادامه تلاش ها جهت تكميل روند سياسي با هدف حل و فصل نهايي بحران سوريه اعلام مي دارد.
در همين راستا وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در تماس تلفني با نماينده سازمان ملل در امور سوريه از تلاش هاي وي در برقراري آتش بس در دمشق تشكر و قدرداني كرد.
علي اكبر صالحي در تماس تلفني با اخضر ابراهيمي با اشاره به نتايج سودمند سفر ابراهيمي به تهران، اعلام آتش بس را گامي مهم در مسير شروع روند سياسي حل بحران سوريه ارزيابي كرد.
اخضر ابراهيمي نيز با تشكر متقابل از تلاش هاي تهران و تمجيد از نقش مثبت و فعال جمهوري اسلامي ايران در رسيدن به اين دستاورد ابراز اميدواري كرد كه با رعايت كامل آتش بس از سوي همه طرف ها، مقدمات دستيابي به يك آرامش پايدار با ثبات در سوريه فراهم شود.
صالحي همچنين در تماس تلفني با وزير امور خارجه سوريه با تبريك فرا رسيدن عيد سعيد قربان، اعلام آتش بس از سوي ارتش سوريه را اقدامي مثبت و درخور تقدير دانست.
علي اكبر صالحي در تماس تلفني با وليد معلم همچنين ابراز اميدواري كرد كه ديگر طرف ها نيز به اين حسن نيت دولت سوريه پاسخ مناسب داده و با رعايت كامل آتش بس راه را براي ايجاد آرامش در كشور فراهم كنند.
وليد معلم نيز از تلاش هاي صادقانه جمهوري اسلامي ايران براي برقراري آرامش در سوريه تقدير و تشكر كرد.
در همين خصوص شوراي امنيت سازمان ملل متحد طي نشستي با طرح پيشنهادي ايران موافقت كرد.
به گزارش الجزيره، شوراي امنيت طي نشستي به اتفاق آرا با برقراري آتش بس در سوريه همزمان با عيد قربان موافقت كرد.
بنابراين گزارش، در اين طرح برقراري آتش بس سه روزه در سوريه از روز عيد قربان (جمعه) پيشنهاد شده است و اعلام شد كه اين سه روز در صورت فراهم بودن شرايط ادامه پيدا خواهد كرد.
 


گاردين : انگليس به آمريكا در اقدام عليه ايران كمك نمي كند

روزنامه انگليسي گاردين نوشت: لندن به واشنگتن اعلام كرده كه اقدام پيش دستانه عليه ايران را نقض قوانين بين المللي مي داند و در اين اقدام به آمريكا كمك نخواهد كرد.
روزنامه انگليسي «گاردين» طي گزارشي نوشت انگليس ايران را «تهديد آشكار» به شمار نمي آورد و به آمريكا در هر گونه اقدام پيش دستانه عليه تأسيسات هسته اي ايران كمك نخواهد كرد.
يك مقام ارشد دولت انگليس به روزنامه گاردين گفته است ديپلمات هاي آمريكايي براي استفاده از پايگاه هاي نظامي انگليس در قبرس در حمله احتمالي عليه ايران چانه زني كرده اند.
اين گزارش مي افزايد لندن با تأكيد بر اينكه برنامه هسته اي تهران هنوز تهديد «آشكار» به حساب نمي آيد به اين درخواست آمريكا پاسخ منفي داده اند. لندن همچنين تأكيد دارد هرگونه حمله پيشدستانه به ايران مصداق نقض قوانين بين المللي است.
طبق اين گزارش، برآورد سرويس هاي خارجي انگليس نشان از آن دارد كه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران تهديد حاضر و آشكار به شمار نمي آيد.
گاردين به نقل از يكي از مقامات برجسته دفتر نخست وزير انگليس نوشت: تسهيل حمله پيش دستانه به ايران توسط انگليس نقض قوانين بين المللي به شمار مي آيد.
اين مقام افزود: اين واضح است. دولت از اين موضوع براي فشار به آمريكايي ها استفاده مي كند.
گاردين به نقل از يكي ديگر از مقامات نوشت: من فكر مي كنم آمريكايي ها از بي ميلي وزيران در ارائه ضمانت هايي از اين نوع شگفت زده شده اند.
نيروي دريايي انگليس چندين ناو جنگي در خليج فارس دارد كه شامل زيردريايي هايي با سوخت هسته اي است.
به گزارش فارس گاردين همچنين گزارش داد كه نمايندگان ارتش انگليس در تابستان گذشته با مقامات ارتش آمريكا در فلوريدا درباره محدوده طرح هاي احتمالي ديدار داشته اند.
از سوي ديگر، سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس نيز اعلام كرد: همانطور كه ما شفاف ساخته ايم، دولت انگليس معتقد است كه اقدام نظامي عليه ايران در شرايط كنوني صحيح نيست اگرچه هيچ گزينه اي را از روي ميز برنمي دارد.
وي ادعا كرد: ما معتقديم كه رويكرد دوجانبه در فشار بر ايران از طريق تحريم ها و تعامل با آن، بهترين شيوه براي حل موضوع هسته اي ايران است. ما درباره سناريوهاي اقدام نظامي گمانه زني نمي كنيم. اين موضوع در آن شرايط مورد بررسي قرار مي گيرد.
 


اعتراض سفير ايران در فرانسه به مديركل يوتل ست

سفير كشورمان در فرانسه درجريان ديدار خود با مسئولان شركت يوتل ست ، نسبت به توقف پخش شبكه هاي ماهواره اي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از طريق ماهواره يوتل ست اعتراض كرد.
علي آهني در ديدار با ميشل دو روزن ، مديركل و رييس هيات مديره شركت يوتل ست، ضمن اعتراض شديد به اين تصميم يكجانبه و غيرمنطقي شركت يوتل ست گفت: اين اقدام شركت براساس تفسيري غيرقابل قبول از مصوبات سياسي اتحاديه اروپايي عليه جمهوري اسلامي ايران انجام شده و درتناقض اشكار با مفاد قراردادهاي دوجانبه است .
وي خاطرنشان كرد: اين اقدام يكجانبه يوتل ست، محروم ساختن ميليون ها بيننده و شنونده برنامه هاي راديويي و تلويزيوني شبكه هاي مختلف جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان ، نقض آشكار حقوق بشر و معاهدات بين المللي است كه برآزادي بيان و آزادي دسترسي عموم به اخبار و اطلاعات تاكيد دارند.
وي همچنين قطع شبكه هاي صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران توسط شركت يوتل ست را نقض صريح معاهدات مربوط به استفاده يكسان و برابر همه كشورها از فضاي ماوراء جو دانست و بر ضرورت بازنگري دراين تصميم تاكيد كرد.
آهني همچنين دراين ملاقات توسل غيرمشروع برخي دول غربي به ابزارهاي مختلف جهت فشار به رسانه ها و شركت هاي ارتباطاتي براي پيشبرد اغراض سياسي و كنترل و سانسور فضاي رسانه اي را غيرقابل قبول و توجيه خواند.
شركت ماهواره اي يوتل ست فرانسه اخيرا دراقدامي يكجانبه و در حالي كه 9 سال از قرارداد خدمات دهي به شبكه هاي كشورمان از سوي اين شركت باقي است، پخش برنامه هاي 19 شبكه راديويي و تلويزيوني را قطع كرد.
هرچند اين شركت با صدور بيانيه اي اعلام كرده است كه براساس درخواست اتحاديه اروپايي و در جهت تحريم هاي ايران اين كار صورت گرفته است، اما برخي از رسانه هاي مستقل در فرانسه اعلام كرده اند كه شبكه هاي راديويي و تلويزيوني شامل اين تحريم ها نمي شود و اين اقدام به دستور شوراي عالي سمعي و بصري فرانسه و براي رضايت بيشتر صهيونيست ها انجام شده است.
مديركل و رييس هيات مديره يوتل ست دراين ديدار توضيحاتي درباره دلايل اتخاذ تصميم خود ارائه داد.
به گزارش ايرنا، آهني ، همچنين ضمن تشريح تناقض هاي موجود در مصوبات اتحاديه اروپايي با كنوانسيون ها و معاهدات بين المللي و وارد ندانستن دستورالعمل شوراي عالي سمعي و بصري فرانسه، دلائل ارائه شده از سوي طرف فرانسوي براي متوقف نمودن پخش شبكه هاي صدا وسيما را قانع كننده ندانست و خواستار رفع محدوديت هاي غيرقانوني اعمال شده در اين خصوص شد.
 


بعد از روسيه چين نسبت به اعمال زور و تحريم عليه ايران هشدار داد

چين با رد تحريم ها و توسل به زور عليه تهران به خاطر برنامه هسته اي كشورمان، هشدار داد كه اين اقدامات اجباري مي تواند اثر منفي بر صلح و ثبات منطقه اي و جهاني داشته باشد.
«هونگ لي»، سخنگوي وزارت خارجه چين روز پنجشنبه در نشست خبري هفتگي اش با بيان اين كه تحريم ها و استفاده از زور نمي تواند مسئله موجود را حل كند، حل و فصل مسالمت آميز موضوع هسته اي ايران را از راه گفت و گو و مذاكره خواستار شد.
به گزارش ايسنا، اين مقام چيني همچنين ابراز اميدواري كرد كه دور جديد گفت و گوها بين ايران و گروه 1+5 در اسرع وقت صورت گيرد.
گفتني است، جمهوري اسلامي ايران تاكنون چندين دور مذاكره با اعضاي گروه 1+5 شامل آمريكا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان درباره برنامه هسته اي اش انجام داده است.
مخالفت چين با تحريم ها و تاكيد اين كشور بر حل مسالمت آميز برنامه هسته اي ايران يك روز بعد از اظهارات روسيه در حمايت از برنامه هسته اي تهران بيان شد.
وزير خارجه روسيه در گفت و گو با روزنامه دولتي «روسيسكايا گازتا» تاكيد كرد كه همه فعاليت هاي ايران در زمينه هسته اي كاملا مشروع است زيرا به وسيله پيمان منع اشاعه و مقررات آژانس قدغن نشده است

 


واكنش ها نسبت به اقدام هتاكانه بازيگر سينما !

گروه ادب و هنر-
بدپوششي يكي از زنان بازيگر سينماي ايران كه به عنوان داور در جشنواره اي ضد ايراني ظاهر شده بود، با واكنش هايي روبرو شد.
جمعي از فعالان دانشجويي تهران بزرگ در نامه اي سرگشاده به فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، خواستار برخورد عادلانه و قانوني با بازيگر متخلف شدند.
در اين نامه آمده است: هويت زن ايراني از شاخصه هاي مهم هويت ملي، فرهنگي و ديني ماست و حجاب نمود احراز شده اين هويت ملي مي باشد.
حضور يك بازيگر شاخص به عنوان نماينده زن ايراني با ظاهري غيرديني و منافي عفت و شرافت بانوان ايران اسلامي، هتك حرمت به اين حريم مقدس و معادل به عصمت نبوي است.
در همين حال، جنبش مقابله با عريانگري در سينماي ايران اعلام موجوديت كرد.
اين جنبش در بيانيه اي، حضور دون شأن بازيگر زن سينماي ايران در جشنواره ضد ايراني ابوظبي را تاييدي بر لطمات وارد شده توسط امارات نسبت به تماميت فرهنگي و ارضي كشور و اهانتي آشكار به هويت بانوان ايراني دانست.
رئيس بسيج بانوان كشور نيز، اعلام كرد اگر بازيگر سينماي ايران از عملي كه انجام داده از مردم برائت نجويد و عذرخواهي نكند، قطع بر يقين بايد جزو كساني باشد كه ممنوع التصوير شود و اين خواست مردم است.
مينو اصلاني تاكيد كرد: اقدام اين بازيگر كمتر از حركت ماهواره هاي معاند نيست. وي به نوعي بلندگوي ماهواره هايي شده است كه آنها هم بر باورها و اعتقادات مردم ما مي تازند.
گفتني است در جشنواره ضد ايراني و ضد اسلامي ابوظبي، فيلم ايراني «يك خانواده محترم» جايزه ويژه كسب كرد.
اين فيلم ساخته مسعود بخشي و به تهيه كنندگي محمد آفريده است كه سراسر اهانت به بنيانگذار جمهوري اسلامي، رزمندگان اسلام و ملت ايران قلمداد مي شود. نمايش اين فيلم در كن، باعث شد برخي از ايرانيان- سينما و غيرسينماگر- در اعتراض به اهانت هاي اين فيلم به ارزش هاي ديني و ملي، تالار نمايش را ترك كنند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14