(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10  آبان  1391 - شماره 20346

راه هاي ناهموار تردد براي معلولان
در 14آبان برگزار مي شود
همايش ملي تشيع و طبرستان در مرزن آباد
ايران در كيهان
اصلاح و احياي 500 هكتار از باغ هاي استان البرز
رئيس مجلس دانش آموزي كشور:
مصوبات مجلس دانش آموزي قابل اجراست
برگزاري دوره هاي آموزشي تربيت فرزند در يزد
مراسم نكوداشت خدمات استاد گوگلاني در كلاله برگزار شد
استاندار هرمزگان:
پالايشگاه كيش و گشوي جنوبي نمونه اي از خودكفايي خواهند بود
عضو شوراي اسلامي شهر رشت:
مسئولان اقدام اساسي براي آبگرفتگي رشت انجام نمي دهند
پايش همزمان مناطق شكار ممنوع در آذربايجان شرقي
كاشان 3ميليون مترمربع فرش ماشيني صادر كرد
وصول ماليات بيش از اهداف تعيين شده دراستان اصفهان اعلام شد
دو هزار دانش آموز بي بضاعت مراغه نيازمند ياري مردم هستند
ابراز نگراني امام جمعه زنجان از رشد شديد آمار طلاق
مديركل امور فرهنگي مركز توسعه روستايي مناطق محروم كشور:
مراكز تصميم گيري فرهنگي نبايد تعدد داشته باشند
معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي:
تعاوني هاي كوچك زمينه ساز تشكيل بنگاه هاي بزرگ اقتصادي اند


راه هاي ناهموار تردد براي معلولان

هرچند معلوليت در جامعه محدوديت نيست اما برخي كم توجهي ها به رفت و آمد اين قشر از جامعه محدود كرده است.
خيابان هاي ناهموار، دست اندازهاي كوچك و بزرگ، پياده روها، سنگ فرش هاي شكسته، پله هاي بلند و كم عرض ساختمان هاي اداري و عمومي هيچ كدام براي تردد اين قشر آسيب ديده اي كه بايد با ويلچر رفت و آمد كنند، مناسب نيستند.
با توجه به اهميت موضوع چند روزي آمد و شد اين افراد را زيرنظر گرفتيم و از نزديك مشكلات آنها را مشاهده كرديم.
يوسفي يكي از معلولان جسمي كه از ويلچر استفاده مي كند، گفت: هميشه براي مراجعه به ادارات دچار مشكل مي شويم، نمي توانيم كارهاي اداري خود را انجام دهيم و بايد به ناچار براي انجام كارهاي خودمان يك نفر را همراه داشته باشيم.
در ادامه يكي ديگر از معلولان جسمي گفت: مشكلي كه برايم پيش آمده بود وقتي كه قصد ملاقات با فرماندار را داشتم و به فرمانداري مراجعه كردم، با پله هاي متعدد آنجا مواجه شدم و قادر به بالا رفتم از آنها نبودم و مجبور شدم در طبقه همكف منتظر فرماندار بمانم تا اينكه فرماندار خودش از محل كار خود به طبقه پايين آمد تا توانستم مشكلات خود را بيان كنم.
وي با اشاره به مشكلات گوناگوني كه در شهر هنگام رفت و آمد برايم پيش آمده گفت: ناهمواري خيابان هاي شهر شرايط را براي من بسيار سخت و مشكل كرده است و به ناچار بايد ويلچر را با فشار تمام به حركت دربياورم و اين برايم بسيار خسته كننده است.
يكي ديگر از معلولان با اشاره به وضعيت عابربانك ها گفت: دور از دسترس بودن خودپرداز بانكها و يا ارتفاع بلند آنها از سطح خيابان بزرگ ترين مشكلي است كه هميشه با آن مواجه هستيم.
معلول ديگري گفت: استفاده از وسايل نقليه درون شهري عمومي از مشكلاتي است كه ما هميشه با آن روبه رو هستيم چرا كه بيشتر آنها جايي براي گذاشتن ويلچر ندارند و اگر هم اقدامي صورت گيرد متحمل هزينه زيادي مي شويم.
وي افزود: به هرحال ما هم قشري از جامعه هستيم كه امكانات رفاهي براي ما نيز لازم و ضروري است.
رئيس اداره بهزيستي مانه و سملقان با اشاره به تعداد معلولان در مانه و سملقان گفت: از دوهزار و 334 نفر معلول كه پنج درصد جمعيت شهرستان است، تعداد 988 نفر معلول جسمي حركتي، 785 نفر معلول ذهني، 198نفر معلول شنوايي، 174 نفر معلول بينايي و 198 نفر معلول اعصاب و روان هستند.
اسماعيل قرباني افزود: درحالي كه براساس قانون دستگاه هاي اجرايي بايد 3 درصد سهميه استخدامي را به معلولان اختصاص دهند، متاسفانه تاكنون چنين اقدامي صورت نگرفته است.
وي با اشاره به برنامه هاي خوداشتغالي معلولان گفت: به دليل نام معلوليت بانكهاي عامل در پرداخت تسهيلات به معلولان بسيار سختگيري مي كنند و اكثر معلولان متقاضي تسهيلات اشتغال زايي هستند ولي موفق به دريافت وام نمي شوند.
همچنين شهردار آشخانه با اشاره به مشكلات شهروندان معلول گفت: مناسب سازي پياده روها و ساخت وسازها براي راحتي و آسايش شهروندان معلول از برنامه هاي شهرداري است تا در آينده اي نزديك از مشكلات اين قشر آسيب ديده جامعه كاسته شود.
غلامرضا روحاني افزود: بيشتر ساختمان هاي اداري براي رفت و آمد معلولان مناسب سازي نشده اند، زيرا اين ساختمان ها پيش از تصويب قانون مناسب سازي براي تردد معلولان احداث و ساخته شده اند.
وي افزود: در حال حاضر ساخت و سازهاي جديد با نظارت ناظران براي رفت و آمد معلولان به دقت مدنظر است تا در آينده هنگام مراجعه به دستگاه ها، شهروندان عزيز معلول با مشكل مواجه نشوند.
شهردار آشخانه با تذكر به تاكسي هاي درون شهري گفت: هيچ تاكسي حق ندارد معلولان را به صورت دربستي سوار كند و يا از كنار آنها بي تفاوت عبور كند و چنانچه اين موارد گزارش شود، با متخلف به صورت جدي برخورد خواهدشد.
مانه و سملقان- خبرنگاركيهان
 


در 14آبان برگزار مي شود

همايش ملي تشيع و طبرستان در مرزن آباد

كلاردشت- خبرنگاركيهان:
شهردار مرزن آباد از آمادگي شهر مرزن آباد براي برگزاري همايش ملي تشيع و طبرستان در روز 14 آبان روز ملي مازندران خبر داد.
مهندس جعفرردايي در جلسه اعضاي ستاد برگزار كننده اين همايش گفت: اين همايش با توجه به اهميت گرايش مردم طبرستان به حكومت علويان و حضور داعي كبير در منطقه سعيدآباد يعني مرزن آباد امروزي برگزار مي شود.
وي گفت: براي هرچه بهتر برگزاركردن اين همايش ملي همه دستگاه هاي اجرايي، از جمله استانداري، ادارات كل ارشاد و سازمان تبليغات اسلامي استان، خصوصا مسئولان شهر مرزن آباد در تلاش اند تا بستر براي يك همايش ملي فراهم شود.
شهردار مرزن آباد در خصوص برگزاري اين همايش ملي گفت: اين همايش با رويكرد شيعه و حكومت علويان در مازندران با فراخوان مقاله در 16موضوع، مقدمات برگزاري آن فراهم شد تا به امروز 142 مقاله از سراسر كشور به دبيرخانه رسيده است كه با بررسي انجام گرفته،مقالات رسيده با موضوعات «علل گرايش مردم طبرستان به تشيع، زمينه هاي مهاجرت علويان به طبرستان ، شخصيت هاي تأثيرگذار در حكومت هاي شيعي، انديشه هاي سياسي و شيوه حكومت علويان و بررسي جغرافياي تاريخي كلار، كجور، چالوس و سعيدآباد يا مرزن آباد امروز خواهد بود، كه اولين محل بيعت مردم مازندران با حسن ابن زيد( داعي كبير) بوده است.
ردايي افزود: اين همايش ملي در روز 14 آبان امسال كه مصادف با روز ملي مازندران نيز هست در شهرمرزن آباد برگزار مي شود.
 


ايران در كيهان

ميزان اشتراك صندوق صدقات
يزد- خبرنگاركيهان: 67درصد از شهروندان يزدي مشترك صندوق صدقات كميته امداد هستند.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد با اعلام اين خبر گفت: 217هزار و 800صندوق صدقات در استان يزد توزيع يا نصب شده است. محمدرضا غريب نواز افزود: مشتركان صندوق هاي صدقه كوچك شامل مشتركان خانگي و مغازه هاي كوچك هستند كه بنا به درخواست آنها صندوق هاي صدقه در محل موردنظر تحويل داده مي شود. معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد در ادامه درآمد ماهانه كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد از محل صندوق صدقات را 3ميليارد و 750ميليون ريال عنوان كرد.
بيمه مشتركان گاز خانگي
¤ مشتركان گاز خانگي در يزد بيمه آتش سوزي هستند.
مديرعامل شركت گاز استان يزد با اشاره به طرح ملي بيمه مشتركان گاز طبيعي اظهار داشت: به منظور تامين پوشش بيمه جاني و مالي، مشتركان خانگي گاز طبيعي در مقابل حوادث ناشي از گاز، اعم از حوادث منجر به انفجار، آتش سوزي و مسموميت ها كه ممكن است متوجه ساكنان يا اشخاص شود، از اول بهمن ماه سال88 به مورد اجرا گذاشته شده است. عليرضا پيله ور افزود: تمامي مشتركان گاز طبيعي بخش خانگي در روستاها با پرداخت ماهانه 250ريال و در شهرها با پرداخت 500ريال در مقابل حوادث ناشي از گاز بيمه شده است.
راهكارهاي رفع بيكاري
اليگودرز- خبرنگاركيهان: رفع بيكاري در شهرستان اليگودرز با مشاركت بخش خصوصي و حمايت دولت امكان پذيراند.
نماينده اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي با اعلام مطلب فوق گفت: پيگيري احداث صنايع بزرگ و كوچك با حمايت از سرمايه گذاران كه با تعدادي از آنها توافق شده است و در اين راستا طرحي را پيگيري كرده ايم كه بخش اعظمي از مشكلات بيكاري را رفع خواهد كرد و مردم در آينده اي نزديك شاهد شروع اين طرح خواهند بود. توكلي افزود: همچنين بواسطه پيگيري هاي انجام شده مبلغ 20ميليارد تومان جهت اجراي فاز دو كارخانه شيشه اختصاص يافته كه با راه اندازي اين بخش تعداد 300نفر از بيكاران بومي شهرستان مشغول بكار خواهند شد.
انتخابات شوراهاي دانش آموزي
نايين- خبرنگاركيهان: انتخابات شوراهاي دانش آموزي در مدارس نايين برگزار شد.
رئيس آموزش و پرورش نايين با اعلام خبر فوق گفت: پانزدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش آموزي مدارس در 50مدرسه مقاطع مختلف تحصيلي در اين شهرستان برگزار شد.
احمد قاسمي افزود: در اين انتخابات چهار هزار دانش آموز به 500دانش آموز داوطلب عضويت در شوراهاي دانش آموزي راي دادند.
وي اضافه كرد: از منتخبان شوراي دانش آموزي در نايين تعداد 355نفر عضو اصلي و 100نفر عضو علي البدل هستند.
افتتاح پروژه هاي شهري
مرند- خبرنگاركيهان: تعدادي پروژه عمراني در شهرستان مرند توسط استاندار آذربايجان شرقي افتتاح شد.
در اين مراسم پروژه پاياب شد زنوز با صدف 5/6ميليارد ريال از سوي سازمان آب و فاضلاب استان و پروژه هاي شهرداري مرند از قبيل: پارك مسافر(قوناخلار) به مساحت 7هكتار و با هزينه اي نزديك به 66ميليارد ريال، پارك كوهستاني يوموري تپه به مساحت 127هكتار با صرف هزينه اي بالغ بر 152ميليارد ريال، پارك آموزشي ترافيك (كودكان) به مساحت 7300مترمربع و با صرف هزينه اي بالغ بر 20ميليارد ريال از جمله طرح هايي بودند كه بدست استاندار آذربايجان شرقي افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
راه اندازي فرماندهي نيروي انتظامي
بهارستان- خبرنگار كيهان: فرماندهي انتظامي شهرستان بهارستان فعاليت خود را آغاز كرد.
در اين مراسم سرهنگ اصلاني فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران ايجاد و ارتقاي سطح امنيت و آرامش شهروندان را اولويت اين فرماندهي دانسته و با اشاره به نرخ رشد جمعيتي شهرستان بهارستان تصريح كرد: به رغم اينكه در شهرستان بهارستان حدود 5 كلانتري فعال وجود دارد، اما مي طلبد كه در آينده اي نزديك نسبت به افزايش امكانات اداري و انساني اقدامات لازم انجام شود.
كسب استانداردهاي فضاي سبز
¤ فضاي سبز شهر گلستان به استانداردهاي فضاي سبز نزديك شده است.
شهردار گلستان با بيان مطلب فوق گفت: آبنماي ميدان ارغوان راه اندازي شده است و عمليات عمراني جهت راه اندازي آبنماهاي پارك الهيه و ميدان ياس ادامه دارد و اميدواريم كه هر چه سريع تر راه اندازي شوند.
حسين عليقلي زاده در خصوص راه اندازي پارك صد هكتاري ريه افزود: جنگل كاري در اراضي ريه به مساحت 25 هكتار رسيده كه البته عمليات جنگل كاري در اين اراضي ادامه دارد و اميدواريم هر چه سريع تر 100 هكتار مورد هدف جنگل كاري شود.
همايش بصيرت بخشي نخبگان سياسي
بندرعباس- خبرنگار كيهان: با حضور قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ايران، در هرمزگان همايش بصيرت بخشي نخبگان سياسي هرمزگان برگزار شد.
در اين همايش دكتر سروري با تحليل اوضاع كنوني كشور افزود: مسئولان نبايد به جاي چاره انديشي براي رفع مشكلات دست به فرافكني بزنند زيرا به جاي پيشرفت كارها، باعث برهم زدن نظم و آرامش رواني و ايجاد تلاطم و تنش مي شوند. وي تاكيد كرد: وقتي مردم همه جوره پاي انقلاب ايستاده اند مستحق چنين رفتاري از طرف مسئولان نيستند آنها توقع دارند كه مسئولين در اين موقعيت اقتصادي به جاي بحث و جدل بر سر مسائل پيش پا افتاده و بي اهميت با اولويت بندي صحيح اين تنگناها را رفع كنند.
اختصاص اعتبار به دهياري ها
جاسك- خبرنگار كيهان: شش ميليارد و 740 ميليون ريال اعتبار از ماده 39 قانون ماليات بر ارزش افزوده به دهياري هاي شهرستان جاسك اختصاص يافت.
ابوذر مهدي نخعي فرماندار جاسك با اعلام خبر فوق گفت: اين اعتبار براي بهسازي معابر روشنايي معابر، پارك و بوستان پسماند روستايي و ساختمان دهياري در نظر گرفته شده است.
عدم بودجه كافي
كرج- خبرنگار كيهان: ساماندهي تپه مراد آب كرج نيازمند بودجه است. مدير اجرايي طرح ساماندهي تپه مرادآب كرج با اعلام خبر فوق گفت: طرح ساماندهي تپه مرادآب يا همان زورآباد كرج بودجه مشخص و معين ندارد و رديف مشخصي هم براي آن تاكنون تعريف نشده است.
حسين عطايي تصريح كرد: اكنون كار آزادسازي 600 واحد مسكوني از منطقه باقي مانده است كه به محض تخصيص اعتبار اين واحدها تملك و آزادسازي مي شوند.

 


اصلاح و احياي 500 هكتار از باغ هاي استان البرز

كرج- خبرنگاركيهان:
معاون جهاد كشاورزي استان البرز از اصلاح و احياي 500هكتار از باغ هاي اين استان خبرداد.
عباسعلي عامري اظهارداشت: طرح توسعه و ارتقاي بهره وري باغ هاي استان البرز در دستوركار اين معاونت قرارگرفته است كه طرح هاي توسعه باغ هاي آبي در سطح شيبدار، اصلاح و احياي باغ هاي استان و حذف و جايگزيني باغ هاي فرسوده را شامل مي شود.
وي با بيان اينكه مطالعات طرح هاي مزبور انجام شده،گفت: اجراي عمليات توسعه باغ هاي آبي در سطح شيبدار نيازمند متقاضي و تامين اعتبارات است و پيش بيني مي شود سال جاري نزديك به يك هزار هكتار توسعه در اين بخش داشته باشيم.
اين مسئول افزود: انجام عمليات هرس و تغذيه گياهي و جايگزيني باغ هاي فرسوده درجه 2 در دستوركار قرار گرفته است.
عامري با بيان اينكه 260هكتار باغ براي حذف و جايگزين برنامه ريزي شده است. اظهار داشت: در اين طرح درختاني كه توليد اقتصادي ندارند حذف و نهال هاي تجاري جايگزيني آنها مي شود.
معاون بهبود توليدات گياهي اداره كل جهاد كشاورزي استان البرز تصريح كرد: استان البرز با توليد 910 هزار تن شليل و هلو رتبه اول و با توليد 18هزار تن قارچ خوراكي رتبه دوم كشور را در توليد به خود اختصاص داده است.
وي يادآور شد: سطح كل محصولات باغي استان البرز 500 هزار هكتار است.
 


رئيس مجلس دانش آموزي كشور:

مصوبات مجلس دانش آموزي قابل اجراست

اراك- خبرنگاركيهان:
رئيس مجلس دانش آموزي اظهار كرد: مصوبات اين مجلس قانوني و قابل اجرا است.
فاطمه كلانتري كه از دانش آموزان دبيرستان هاي اراك است با بيان اين مطلب افزود: مجلس دانش آموزي كشور 150عضو دارد كه سه نماينده آن از اهالي استان مركزي هستند.
وي اظهار كرد: نمايندگان هر استان نسبت به جامعه دانش آموزي آن استان انتخاب مي شوند، به طور مثال استان تهران با بيشترين تعداد نماينده، 13نماينده دارد و كمترين تعداد نمايندگان هم مربوط به استانهاي ايلام و چهارمحال و بختياري با 2نماينده است.
كلانتري افزود: نمايندگان منتخب در تمام اموري كه مربوط به وزارت آموزش و پرورش است اظهارنظر مي كنند.
 


برگزاري دوره هاي آموزشي تربيت فرزند در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
مدير شبكه فعالين ازدواج استان يزد (شفا) از برگزاري دوره هاي آموزشي تربيت فرزند در سطح مدارس اين استان خبر داد.
مدير شبكه فعالين ازدواج استان يزد با اعلام خبر فوق گفت: دوره هاي آموزشي تربيت فرزند در كليه مقاطع تحصيلي مدارس استان يزد برگزار خواهد شد.
علي پارسانيا اظهار اميدواري كرد هرچه سريع تر تفاهم نامه برگزاري اين دوره هاي آموزشي با آموزش و پرورش استان يزد منعقد و اين دوره ها برگزار شود.
به گزارش خبرنگار ما، وي خاطر نشان كرد: اين دوره ها اگر در كل استان نيز اجرا نشود حداقل در مركز استان و 4شهرستان داراي نمايندگي شفا برگزار مي شود.
وي با اشاره به فعاليت هاي آموزشي شبكه فعالان ازدواج استان يزد افزود: در طول دو سال گذشته 17هزار نفر آموزش هاي پيش از ازدواج را فرا گرفته اند.
پارسانيا يادآور شد: براساس طرح هاي ارائه شده از سوي شبكه فعالان ازدواج در امور فرهنگي، مقرر شده تا دانشگاه هاي استان يزد نيز حداقل براي 30درصد از دانشجويان خود دوره هاي آموزشي مهارتي بگذارند.
 


مراسم نكوداشت خدمات استاد گوگلاني در كلاله برگزار شد

شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
مراسم نكوداشت استاد قدير گوگلاني از فرهنگيان با سابقه شهرستان كلاله، برگزار شد.
نورالله نورالهي فرماندار كلاله در اين مراسم گفت: بدون ترديد خدمات صادقانه و خالصانه در عرصه فرهنگ و تعليم و تربيت گام مثبتي در تامين ره توشه آخرت است و قدرداني و قدرشناسي از فعالان اين عرصه به عنوان يك حركت انسان دوستانه مورد توجه و تاكيد است.
همچنين نماينده مردم شهرستان هاي مينودشت، كلاله، گاليكش و مراوه تپه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از تلاش هاي استاد گوگلاني طي چند دهه اخير در عرصه تعليم و تربيت، گفت: با وجود امكانات اندك آموزشي سال هاي قبل از پيروزي انقلاب، تلاش هاي انسان هاي بزرگي همچون استاد گوگلاني در خدمت به مردم و فرزندان اين مرز و بوم قابل تقدير است.
عبدالكريم رجبي افزود: تلاش هاي دست اندركاران عرصه فرهنگ و تعليم و تربيت همواره مورد توجه و تاكيد مردم و نيز مسئولان ارشد نظام از جمله رهبر معظم انقلاب است.
 


استاندار هرمزگان:

پالايشگاه كيش و گشوي جنوبي نمونه اي از خودكفايي خواهند بود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
پالايشگاه هاي در حال احداث كيش و گشوي جنوبي به نمونه اي بارز از خودكفايي تبديل خواهند شد.
استاندار هرمزگان در حاشيه بازديد از پالايشگاه سرخون قشم با بيان اين مطلب افزود: رويكرد ضدتحريمي در اين مجموعه به گونه اي است كه قطعا ساخت اين پالايشگاه ها نمونه اي بارز از خودكفايي در كشور است.
ابراهيم عزيزي ادامه داد: بي شك در ساخت اين پالايشگاه ها به منفعت هاي بومي و محلي توجه شود و مردم نافع مجموعه هاي جديد گازي در استان باشند.
وي بر استفاده از قابليت هاي بخش خصوصي تاكيد كرد و اظهار داشت: فرصت هاي سرمايه گذاري بخش خصوصي را در انجام پروژه هاي خود مدنظر قرار دهيد تا هر چه زودتر به اهداف خود دست يابيم.
گفتني است مجموعه پالايشگاه هاي گازي سرخون و قشم در منطقه سرخون بندرعباس و گورزين جزيره قشم با 350 نفر نيروي رسمي و 650 نفر نيروي قراردادي فعاليت مي كنند.
 


عضو شوراي اسلامي شهر رشت:

مسئولان اقدام اساسي براي آبگرفتگي رشت انجام نمي دهند

رشت- خبرنگار كيهان:
آبگرفتگي هر ساله خسارت زيادي به شهر رشت وارد مي سازد اما مسئولان اقدام اساسي براي رفع اين مشكل انجام نمي دهند.
عضو شوراي اسلامي رشت با بيان اينكه مشكل آبگرفتگي و هدايت آب هاي سطحي بايد در ايام خشك و به طور اساسي انجام شود گفت: با وجود اينكه به تازگي در محلات علي آباد و رشتيان لوله گذاري براي هدايت آب هاي سطحي شده بود، اما در بارندگي هاي اخير در اين محدوده ها شاهد آبگرفتگي شديد بوديم.
غلامرضا خاكسار افزود: رودخانه هاي زرجوب و گوهررود هر ساله توسط شهرداري لايروبي مي شود اما لايروبي امتداد مسير اين رودخانه ها از سمت پيربازار تا مرداب انزلي بدون متولي مانده كه اين عدم لايروبي باعث شده آب كشش و راه خروج نداشته باشد و به جاي اينكه به سمت مرداب انزلي برود، پس زده و به تاسيسات شهري خسارت وارد مي آورد كه در اين زمينه فرمانداري كوتاهي مي كند. وي اظهار داشت: متاسفانه هيچ مسئولي پاسخگوي كم كاري خود نيست و در صورتي كه بايد اين مهم در قالب يك برنامه منسجم و با مديريت استانداري انجام شود.
خاكسار از شهردار رشت خواست با كمك ديگر نهادهاي مسئول از جمله استانداري، مشكل آبگرفتگي را اساسي مرتفع و در صورت لزوم، خدمات موتوري شهرداري خود اقدام به لايروبي رودخانه هاي پيربازار كند.
در ادامه اين جلسه عاقل منش رئيس كميسيون فرهنگي- اجتماعي شوراي اسلامي شهر رشت گفت: استانداري 7 ميليارد و 200 ميليون ريال براي اين كار اختصاص داده و قرار بود شهرداري نيز 50درصد اين پروژه را هزينه كند كه تاكنون بيش از 50درصد اعتبار صرف شده و با وجود بيش از 20 ميليارد ريال صرف هزينه هنوز مشكل آب هاي سطحي حل نشده است.
 


پايش همزمان مناطق شكار ممنوع در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگاركيهان:
مناطق چهارگانه شكار ممنوع آذربايجان شرقي، با استفاده از فناوري هاي نوين به صورت آنلاين پايش مي شوند.
مديركل اداره حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق افزود: با تجهيز يگان حفاظت محيط زيست به فناوري هاي نوين، اين امر صورت مي گيرد.
بيوك رئيسي افزود: تهيه وسايل سيستم اطلاعات جغرافيايي سنجش از دور «جي اي اس» و «جي پي اس»، نصب دوربين مادون قرمز و تكميل سيستم ايمني، از ابزارهاي تازه اي هستند كه در اختيار كارشناسان و محيط بانان قرار گرفته است.
وي شناسايي وضعيت زيست گاه ها و رسيدن به قابليت ها و پتانسيل موجود و بررسي تنوع زيستي گياهي و جانوري، برنامه ريزي براي كاهش تهديدهاي محيط زيست طبيعي مانند شكار را، از اهداف اين سرمايه گذاري در حفاظت از محيط زيست، عنوان كرد.
اين گزارش حاكي است: مناطق حفاظت شده شمال آذربايجان شرقي شامل «ارسباران» و «كيامكي»، قبلا به صورت سنتي (گشت و كنترل توسط محيط بانان) و حفاظت مستمر پايش مي شد كه با تجهيزات و فناوري هاي نوين به صورت تلفيقي نسبت به كنترل مناطق، اقدام خواهد شد.
 


كاشان 3ميليون مترمربع فرش ماشيني صادر كرد

كاشان- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي كاشان از صدور 3ميليون مترمربع فرش ماشيني از اين شهرستان به خارج از كشور خبر داد.
محمدرضا آرين گفت: در 4ماهه اول سال جاري در بين كالاهاي صادراتي شهرستان كاشان، فرش ماشيني با 3ميليون مترمربع رتبه نخست كالاهاي صادراتي شهرستان و كشور را به خود اختصاص داده است. وي افزود: فرش ماشيني كاشان با حضوري فعال و مستمر در بازارهاي جهاني موفق شده بالاترين رتبه صادرات فرش ماشيني در كشور را به نام خود ثبت كند.
آرين ارزش ريالي كالاهاي صادراتي از كاشان به خارج از كشور را در اين مدت بيش از 80ميليون دلار اعلام و اظهار داشت: اين كالاها به 23كشور از 5قاره جهان صادر شده كه به لحاظ ارزش و مقدار دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.
 


وصول ماليات بيش از اهداف تعيين شده دراستان اصفهان اعلام شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني اصفهان با اعلام اينكه مركز مشاوره مالياتي تمام وقت براي فعالان اقتصادي استان داير شده است، گفت: اين مركز با هدف ارائه مشاوره مالياتي به فعالان اقتصادي تشكيل شده است.
عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني اصفهان در جمع اعضاي كميته مالياتي اتاق بازرگاني اصفهان با اعلام خبر فوق كاهش درآمدهاي نفتي را عامل مهم فشار دولت براي دريافت ماليات دانست و افزود: از سال1383 تاكنون، استان اصفهان 143 درصد بيش از اهداف تعيين شده وصول ماليات داشته است.
به گزارش خبرنگار ما، رجالي سهم استان اصفهان از درآمدهاي نفتي را 4/5 درصد اعلام و اضافه كرد: اين استان به اندازه سهم از بودجه ملي، ماليات پرداخت مي كند و اگر روزي قرار باشد از درآمدهاي نفت ريالي دريافت نكند، به طور حتم مي تواند خودش را اداره كند.
وي با اشاره به افزايش سهم مالياتي استان اصفهان در سال جاري خاطرنشان ساخت: حدود 800 ميليارد تومان براي ماليات استان اصفهان در نظر گرفته شده كه معادل ماليات سال گذشته استان خراسان رضوي با 6 ميليون جمعيت و حضور سالانه چندين ده ميليون گردشگر قابل توجه است.
 


دو هزار دانش آموز بي بضاعت مراغه نيازمند ياري مردم هستند

مراغه- خبرنگار كيهان:
رئيس كميته امداد مراغه گفت: 2هزار و 25 دانش آموز در اين شهرستان نيازمند ياري و هداياي نقدي و غيرنقدي مردم هستند.
غلامعلي ملامهدي افزود: مأموران و ستادهاي جمع آوري هداياي اين مركز امروز از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده دريافت هداياي مردمي هستند.
وي يادآور شد: مردم نوعدوست اين شهرستان مي توانند براي اهداي هداياي نقدي و غيرنقدي خود به يكي از 7 پايگاه ثابت مستقر در ميدان هاي اصلي اين شهر مراجعه كنند.
ملامهدي اظهار كرد: 70درصد از هداياي جمع آوري شده در مدارس براي دانش آموزان بي بضاعت همان مدرسه و بقيه نيز در بين دانش آموزان زير پوشش كميته امداد امام خميني(ره) اين شهرستان توزيع مي شود.
 


ابراز نگراني امام جمعه زنجان از رشد شديد آمار طلاق

زنجان -خبرنگاركيهان:
آمارطلاق در كشور بسيار بالا رفته، و به حدي رسيده كه ممكن است ايران ركوردشكني كند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان در همايش پيوند كوثر به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه كه با استقبال پرشور مردم زنجان برگزار شد ضمن بيان مطلب فوق افزود: كشور با مشكلات جدي درحوزه ازدواج جوانان مواجه است كه بايد چاره انديشي شود.
آيت الله خاتمي افزود: در حوزه ازدواج آژير خطر كشيده شده است اين هشدار به مشكلات گوناگوني همچون، ارتقاي آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، ازدواج هاي خياباني و درپي آن افزايش آمار طلاق و رونق زندگي مجردي اشاره مي كند.
وي گفت: براي تاثيرگذاري بيشتر برنامه ها، بايد نيازها و موضوعات استخراج و كارگاه هاي متناسب با آن صورت سلسله مراتبي با حضور اساتيد برجسته برگزار شود و محتويات كارگاه ها آموزش هاي پيش از ازدواج، حين ازدواج و بعد از آن را در برگيرد.
آيت الله خاتمي افزود: مكانيزم هايي در زندگي پيش آمده است كه بايد براي آموزش دختران و پسران تدبيري انديشيد و بدون شك مشاوره ازدواج يك ضرورت است.
وي با اشاره به زندگي حضرت علي و فاطمه (س) آنان را الگوي زوج هاي جوان معرفي كرد و در خاتمه سخنان خود افزود: علاوه بر آموزش هاي لازم در محور ازدواج بايد بنياد ازدواج كوثر تلاش نمايد تا مركز خيريه ازدواج را براي كمك به جوانان راه اندازي كند.

 


مديركل امور فرهنگي مركز توسعه روستايي مناطق محروم كشور:

مراكز تصميم گيري فرهنگي نبايد تعدد داشته باشند

اهواز- خبرنگار كيهان:
تعدد مراكز تصميم گيرنده در حوزه فرهنگي يك تهديد بوده و نتيجه مطلوبي را به دنبال نخواهد داشت.
مديركل امور فرهنگي مركز توسعه روستايي مناطق محروم كشور در جلسه بررسي و رفع مشكلات روستاهاي استان خوزستان گفت: متوليان امر در حوزه عمراني و زيرساخت ها مشخص بوده، از اين رو برنامه ريزي در اين حوزه ها نتيجه بخش خواهد بود اما تعدد در حوزه فرهنگي تهديد بوده و هدف نهايي محقق نخواهد شد.
رضا برزگر با بيان اينكه تعدد در حوزه هاي فرهنگي، موازي كاري و جزيره اي شدن اعتبارات را به دنبال خواهد داشت، افزود: با توجه به رفع مشكلات در حوزه هايي همچون حوزه راه، برق و آب در بيشتر روستاها، بايد غفلت گذشته در زمينه مشكلات فرهنگي را جبران كرده و نسبت به بالا بردن سطح فرهنگ در روستاها اقدام شايسته كرد.
برزگر تاكيد كرد: حل مشكلات فرهنگي نيازمند همكاري هاي متقابل ميان دستگاه هاي فرهنگي و اجرايي است كه اين امر مصداق فرمايش رهبر معظم انقلاب درخصوص پيوست فرهنگي است.
مديركل امور فرهنگي مركز توسعه روستايي مناطق محروم كشور با بيان اينكه برخي مشكلات در روستاها مرتفع و ديگر مشكلات نيز برطرف خواهند شد، اظهار داشت: همانگونه كه استان خوزستان طلايه دار هشت سال دفاع مقدس بوده و مديريت جنگ در آن اتفاق افتاد، اين انتظار مي رود كه در حوزه فرهنگي نيز يك استان الگو براي سراسر كشور باشد.
 


معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي:

تعاوني هاي كوچك زمينه ساز تشكيل بنگاه هاي بزرگ اقتصادي اند

اروميه -خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي گفت: تعاوني ها در مقياس كوچك زمينه ساز ايجاد بنگاه هاي بزرگ هستند.
غلامرضا ديزج نژاد در آيين افتتاح دفتر نمايندگي صندوق ضمانت از سرمايه گذاري تعاون در اروميه با تاكيد بر حمايت از تعاوني هاي كوچك در استان افزود: اعتقاد دارم كه حمايت و توانمند سازي تعاوني هاي كوچك زمينه تبديل آنها به بنگاه هاي بزرگ اقتصادي را فراهم مي كند.
وي همچنين تشويق فارغ التحصيلان دانشگاهي به تشكيل تعاوني ها را مورد تاكيد قرارداد و خاطر نشان كرد: با وارد كردن اين نيروهاي فعال و پويا به حوزه تعاوني ها شاهد زنده شدن و حفظ روحيه تعاون و توسعه اين بخش خواهيم بود.
معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: به رغم گسترش فضا در حوزه بورس شركت هاي معدودي در آن فعال هستند كه به نظر مي رسد روش هايي بايد به كارگرفته شود تا حضور شركت هاي بيشتري را مبتني بر اقتصاد اسلامي در بورس شاهد باشيم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14