(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10  آبان  1391 - شماره 20346

به خاطر افزايش روزافزون مشكلات براي مردم
شوراي شهر تهران خواستار بررسي مجدد طرح تفصيلي شد
خودروهاي مانيتوردار توقيف مي شوند
رئيس اداره آنفلوآنزا و مراقبت هاي مرزي وزارت بهداشت :
مشكل كمبود واكسن آنفلوآنزا جدي است
فروش مكمل هاي غذايي در باشگاه هاي ورزشي ممنوع است
امروز صورت مي گيرد
طنين زنگ مبارزه با استكبار جهاني در مدارس سراسر كشور
آغاز طرح ويژه ترافيكي بازگشت حجاج از امروز
راننده بي وجدان پس از برخورد با عابر پياده از صحنه گريخت
با اهداي اعضاي پيكر جوان 30 ساله
 3 بيمار در اهواز و شيراز حيات دوباره يافتند
مصدوم حادثه سرقت مسلحانه اصفهان از مرگ نجات يافت
كشف 10انبار كالاي احتكار شده در اصفهان
تيراندازي در شرق فرانسه
ناپديد شدن 70 قايق در چين
سجاده مرسي دردسرساز شد
عروس طلايي
پدري كه به نوزادش الكل خوراند


به خاطر افزايش روزافزون مشكلات براي مردم

شوراي شهر تهران خواستار بررسي مجدد طرح تفصيلي شد

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به رغم بحث هاي فراوان نتوانستند طرح الزام شهرداري به رعايت اصول معماري ايراني اسلامي و زيباسازي نما و منظر ساختمان هاي شهر را به سرانجام برسانند و نهايتا مجبور شدند طرح را براي ويرايش مجدد به كميسيون عمران ارجاع دهند.
به گزارش خبرنگار ما همه اعضا با كليات طرح و حتي مفاد آن موافق بودند اما برخي از اعضا مثل عليرضا دبير، رسول خادم و خسرو دانشجو در جزئيات مربوط به مفاد طرح و حتي عنوان طرح اشكال وارد كردند كه درخواست بررسي كارشناسانه اين ماده واحده توسط كميته ويژه اي تا سه ماه آينده مطرح شد.
مهندس مهدي چمران ضمن مخالفت جدي با اين پيشنهاد گفت: نمي توان از معماري اسلامي تعريف جامعي داد حتي اگر چندين ماه كار كارشناسانه روي آن صورت گيرد كما اين كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي چندين سال است كميته اي را براي بررسي اين موضوع راه اندازي كرده ولي هنوز خروجي اي كه براي ما شاخص باشد نداشته است.
چمران خطاب به مخالفين تصويب اين طرح در شرايط فعلي گفت: اگر 30 سال هم بگذرد هيچ كميته اي و مركزي نمي تواند آن شاخص هايي را كه همگي به دنبال آن هستيم تهيه كند بنابراين با توجه به نماي زشتي كه امروز پايتخت پيدا كرده و متاسفانه شهرداري امروز مبلغ آن شده است ناهنجاري هاي جسمي و رواني را در جامعه به بار آورده است بهترين و تنها ترين چاره كار كليد زدن به اين تغييرات با اجرايي كردن اين طرح است.
چمران با اشاره به پيشنهاد برخي از اعضاي شورا مبني بر ارائه ضوابط نماسازي توسط شهرداري گفت: نهادي كه ساختمان هاي خودش را نمي تواند به شكل مطلوبي نماسازي كند چگونه مي تواند اين كار را به تنهايي براي كل ساختمان هاي تهران انجام دهد.
وي تصريح كرد: شما اگر اندك توجهي به معماري ساختمان شهرداري در مناطق 9، 10 و 7 كنيد متوجه مي شويد كه اين ساختمان ها با مصالحي طراحي شده كه هيچ نسبت و سنخيتي با معماري اسلامي ندارد.
مهندس چمران به ساختمان شهرداري و شوراي شهر اشاره كرد و گفت: اگر كوچكترين حادثه اي در اين دو ساختمان پر از شيشه اتفاق بيفتد، هر ذره اين دو ساختمان تبديل به تركش هايي مي شود روي تن و بدن ساكنين و رهگذران آن و اين در حالي است كه ساختمان هاي شهرداري در هر كجاي دنيا بايد نمادي از الگوي معماري همان شهر باشد.
رئيس شوراي شهر تصريح كرد: با يك نگاه به شهر و آشفتگي نماي شهر دخالت شورا در اين موضوع اظهر من الشمس است و معتقدم ميزان اين دخالت طي اجراي اين طرح مشخص خواهد شد.
مهندس چمران در پاسخ به عليرضا دبير كه معتقد بود نمي شود استفاده از كامپوزيت را ممنوع كرد آن هم در شرايطي كه اين كالا نه تنها به كشور وارد بلكه در داخل نيز توليد مي شود گفت: كامپوزيت مشخصه هاي ضداسلامي دارد و حداقل مي توان در ساختمان هاي مسكوني به جاي آن از آجر استفاده كرد.
بنابراين گزارش به پيشنهاد برخي اعضا طرح به كميسيون عمران بازگشت خورد و مقرر شد پس از ويرايش مجدد در دستور جلسه هفته آينده قرار گيرد.
چمران در واكنش به اين تصميم گفت: چنين تصميمي نوعي از سر كردن وظايف است ولي درست نيست كه چنين مسئله مهمي كه 30 سال عقب افتاده باز هم عقب بيفتد.
وي ضمن انتقاد از شكل مخالفت با اين طرح از اين اقدام برخي از اعضاي شورا به عنوان گروكشي ياد كرد.
طرح تفصيلي
بايد بررسي مجدد شود
خبرنگار ما مي افزايد، مهندس چمران ديروز ضمن تاييد تذكر دكتر شيباني مبني بر مشكل آفرين شدن طرح تفصيلي در تهران از شهرداري خواستار توقف ارائه بسته هاي تشويقي به بافت هاي فرسوده كه اكنون به غلط به ساختمان هاي موسوم به ناپايدار در مناطق شمالي تهران نيز تعلق مي گيرد شد.
وي تاكيد كرد: اين طرح بر مبناي علمي و كارشناسي به تصويب رسيده بود اما اواخر بررسي اين طرح در شوراي عالي شهرسازي پيشنهادات عجيب و غريبي داده و به تصويب رسيد كه بسياري از مبناها را مثل همين ساختمان هاي ناپايدار و دادن امتياز ساخت چند طبقه به مالكين آنها بود.
مهندس چمران با ابراز تاسف از اينگونه حركت ها گفت: در آن جلسات براي آنكه قيمت مسكن بالا نرود پيشنهاد افزودن يك طبقه به پهنه «آر112» داده شده بود اما در عمل ديده مي شود كه اين پهنه به «آر122» تغيير كرده است، در حالي كه اين قانون بايد تنها در عرض 12متري و در قطعات 300متري اجرا مي شد.
چمران با اشاره به حضور مهندس جاويد معاون نوسازي شهرداري در جلسه خطاب به وي گفت: ما با افزايش يك طبقه موافق بوديم اما با دادن دو طبقه اضافه به برخي از مالكين عملا امكانات رفاهي مردم را حذف و حقوق آنها را ضايع كرده اند.
رئيس شوراي شهر تهران به نمونه اي از اين دست به ارائه تسهيلات بافت فرسوده به ساختمان هاي محله صاحبقرانيه اشاره كرد و گفت: متاسفانه در قوانين به عنوان بافت فرسوده محسوب شده و ساختمان هاي ويلايي دو طبقه مجوز ساخت 5 طبقه و براساس سياست هاي تشويقي اين بافت گاهي 7 طبقه نيز داده مي شود.
چمران در اين رابطه درخواست توقف ارائه اين مشوق ها در بافت هاي ناپايدار كرد و گفت: اين مشكل در كميسيون ماده 5 بايد اصلاح شود.
در اين رابطه عليرضا دبير معتقد بود كه برخي مالكين كه داراي سند مسكوني هستند طبق كميسيون بخش7 سند خود را به باغ تبديل و مجوز ساخت 9طبقه مي گيرند كه يك نوع كلك شرعي محسوب مي شود.
در ادامه حمزه شكيب نيز در پاسخ به اظهارات دبير تاكيد كرد: كسي نمي تواند بر سر شهرداري كلاه بگذارد مگر اينكه خودش بخواهد.
دكتر شكيب تصريح كرد: در حال حاضر طرح تفصيلي مبناي علمي ندارد و بنده و آقاي شيباني نظرمان بر اين است كه طرح تفصيلي برگردد و بررسي مجدد و اصلاح شود.
شوراياري ها سكوي پرتاب اشخاص نيستند
در ادامه اين جلسه حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر در تذكري از شوراياري هاي محل خواست كه حسب تذكرات مقام معظم رهبري در خصوص تبليغات زودرس رياست جمهوري آينده از ستاد هماهنگي انجمن هاي شوراياري خواست كه ضمن رصد و نظارت از حسن فعاليت انجمن هاي شوراياري اجازه ندهند كه فعاليت هاي انجمن هاي شوراياري درگير با مسائل سياسي و جناحي شود.
خسرو دانشجو سخنگوي شورا هم در ادامه ضمن تشكر از اعضاي شوراي اسلامي تهران كه با سلايق سياسي متفاوت اين مسئله را رعايت مي كنند از شوراياري هاي محل هم خواست كه در اين راستا حركت كنند.
حريم تهران 67 كيلومتر بيشتر شد
خبرنگار ما از جلسه ديروز شوراي شهر تهران همچنين حاكي است طرح تدقيق مرز حريم تهران پس از گزارش نماينده شهرداري به تصويب اعضاي شورا رسيد .
سيد صباح الدين متقي مدير كل حريم شهرداري تهران در جريان پانصد و سومين جلسه علني شوراي شهر تهران گفت: از 437 كيلومتر پليگون (خط محيط حريم) حريم پايتخت كه بايد بسته شود، 35 كيلومتر نياز به تدقيق داشت كه اين كارنيز انجام شده است .
متقي افزود: با تدقيق مرز حريم در مجاورت استان البرز، مساحت حريم شهر تهران كه پيش از اين 5 هزار و 918 كيلومتر مربع اعلام مي شد براساس برآورد به عمل آمده جديد به اين رقم 67 افزوده شده است .
وي يادآور شد در حريم پايتخت 404 روستا، 7 شهرستان و 24 شهر با احتساب تهران وجود دارد.
 


خودروهاي مانيتوردار توقيف مي شوند

رئيس پليس راهور تهران گفت: خودروهايي كه داراي مانيتور در ديد راننده باشند علاوه بر اعمال قانون، توقيف هم مي شوند.
سردار حسين رحيمي در گفتگو با مهر افزود: براساس قانون استفاده از مانيتور براي راننده ممنوع است و در صورتي كه مانيتوري در مقابل ديد راننده نصب شده باشد، به علت ايجاد اختلال در رانندگي خودروي متخلف علاوه بر اعمال قانون، توقيف مي شود.
وي ادامه داد: استفاده از مانيتور براي سرنشينان عقب خودرو مشكلي ندارد و رانندگان مي توانند آن را در صندلي عقب نصب كنند.رئيس پليس راهور تهران از راه اندازي گشت هاي موتورسوار در خطوط اتوبوس هاي تندرو خبر داد و افزود: اين گشت ها با استقرار در اين خطوط با تخلفاتي از جمله سرعت، سبقت و عبور از چراغ قرمز اتوبوسها برخورد كرده و با خودروهاي غيرمجاز و موتورسواراني كه وارد اين خطوط شوند نيز برخورد مي كنند.به گفته رحيمي، شهروندان مي توانند در صورت نبود پليس، تخلفات رانندگان اتوبوس هاي درون شهري را ثبت و از طريق تلفن 110 موضوع را به پليس اطلاع دهند تا بلافاصله توسط ماموران با رانندگان متخلف برخورد كنند.

 


رئيس اداره آنفلوآنزا و مراقبت هاي مرزي وزارت بهداشت :

مشكل كمبود واكسن آنفلوآنزا جدي است


رئيس اداره آنفلوانزا و مراقبت هاي مرزي وزارت بهداشت گفت: كمبود واكسن آنفلوآنزا جدي است و متأسفانه امسال با كمبود واكسن مواجه هستيم كه اميدواريم حل شود .
محمود سروش در گفت و گو با فارس افزود: دفاع بيولوژيك و جلوگيري از ورود هر نوع ميكروب و ويروس به كشور يكي از وظايف اصلي معاونت بهداشتي وزارت بهداشت است كه به خصوص با همكاري مركز مديريت بيماري ها و مركز سلامت و محيط اين معاونت انجام مي شود .
وي ادامه داد: در همين زمينه يكي از اقدامات مهم كنترل تمام زائران به عتبات عاليات در عراق است و تمام زائران و اتوبوس هاي آنها اعم از كاروان هاي سازمان حج و زيارت و زائران انفرادي كنترل مي شوند و آموزش هاي لازم براي پيشگيري از بيماري به آن ها ارائه مي شود .
سروش گفت: به طور كلي افسران سلامت در تمام مرزهاي زميني،هوايي و دريايي كشور مستقر هستند و همه موارد مشكوك را كنترل مي كنند به طوري كه حتي تمام كودكان زير 15 سال هنگام ورود به كشور از نظر بيماري فلج اطفال ايمن سازي مي شوند .
رئيس اداره آنفلوانزا و مراقبت هاي مرزي وزارت بهداشت درباره تهديدات احتمالي بيولوژيك گفت، يكي از مهمترين آ نها بيماري هاي حاد تنفسي مانند آنفلوانزا و انواع آن مانند آنفلوانزاي پرندگان، آنفلوانزاي خوكي و گسترش آنفلوانزاي انساني و تغييرات ژنوم اين ويروس است .
وي افزود: يكي ديگر از اين بيماري ها بيماري وباست كه اكنون در سليمانيه عراق شايع است و به همين علت مرزهاي كردستان و آذربايجان غربي براي كنترل و جلوگيري از ورود اين بيماري به حالت آماده باش هستند .
سروش ادامه داد: خطرات ديگري از قبيل بيماري تب كريمه كنگو نيز وجود دارد كه ممكن است از مرزهاي جنوبي و جنوب شرقي وارد كشور شوند .
وي ادامه داد: بر اساس مقررات بين المللي كشورهاي عضو سازمان بهداشت جهاني موظف هستند ظرفيت پاسخ دهي خود را نسبت به بيماري ها بالا ببرند و بر همين اساس ما نيز ظرفيت پاسخ دهي كشور را نسبت به بيماري ها بالابرده ايم .
رئيس اداره آنفلوانزا و مراقبت هاي مرزي وزارت بهداشت افزود: يكي از اقدامات انجام شده در اين زمينه ايجاد 170 تخت ICU ايزوله تنفسي در كشور است كه به سرعت بيماران بدحال به اين تخت ها منتقل مي شوند .
اين مقام مسئول در وزارت بهداشت تأكيد كرد: وزارت بهداشت حدود 500 هزار دوز واكسن آنفلوانزا را براي افراد در معرض خطر مانند كاركنان اورژانس 115، كاركنان اورژانس هاي بيمارستاني، بخش هاي عفوني، بخش هاي ايزوله تنفسي، بخش هاي مراقبت هاي ويژه تأمين كرده است كه در اختيار آنان قرار مي گيرد .
سروش در پاسخ به اينكه ساير گروههاي مردم آيا امكان تأمين واكسن را از داروخانه دارند يا نه گفت: متأسفانه واكسن مورد نياز براي مردم به صورت حداقلي وارد كشور شده است و در اين زمينه مشكل داريم،سال گذشته بخش خصوصي حدود يك ميليون و 900 هزار دوز واكسن آنفلوانزا را از طريق داروخانه ها توزيع كرد كه در كنار 500 دوز واكسن وزارت بهداشت عدد خوبي بود .
رئيس اداره آنفلوانزا و مراقبتهاي مرزي وزارت بهداشت ادامه داد: امسال نيز ارز لازم براي خريد اين واكسن ها تأمين شده است اما مشكلاتي براي خريد اين واكسن به وجود آمده كه اميدواريم حل شود اما توصيه كلي ما رعايت اصول بهداشت فردي براي جلوگيري از انتقال بيماري هاي تنفسي توسط مردم است .
وي گفت: توصيه هميشگي وزارت بهداشت اين است كه كودكان، سالمندان و بيماران همواره اوايل فصل سرما واكسن آنفلوانزا را بزنند البته كودكان زير 5 سال كه دو سال كامل از شير مادر تغذيه كرده باشند و مشكلي نداشته باشند،از اين نظر خيلي در خطر نيستند .
 


فروش مكمل هاي غذايي در باشگاه هاي ورزشي ممنوع است

اراك- خبرنگار كيهان:
ارائه مكمل هاي غذايي در باشگاه هاي ورزشي توسط مربيان ممنوع است و تنها پزشكان و متخصصان تغذيه مي توانند در اين خصوص اقدام كنند.
مدير كل ورزش و جوانان استان مركزي با اعلام اين مطلب افزود: بيش از 120 مورد بازرسي از باشگاه هاي خصوصي استان مركزي، در سال جاري به ويژه در رشته بدن سازي و پرورش اندام انجام شد.
سعيد ملكي اظهار كرد: گروه بازرسي شامل پزشكان و كارشناسان دانشگاه علوم پزشكي اراك، اداره كل و هيئت پزشكي ورزشي استان، در اين بازرسي ها، وضعيت بيمه ورزشي و نيز توزيع مكمل هاي غذايي در باشگاهها را بررسي كردند.
وي تصريح كرد: رعايت نكردن موارد قانوني، صدور مجوز و تمديد پروانه فعاليت باشگاهها را با مشكل مواجه خواهد كرد و لازم است ورزشكاران مكمل هاي مجاز را از داروخانه ها تهيه كنند.
 


امروز صورت مي گيرد

طنين زنگ مبارزه با استكبار جهاني در مدارس سراسر كشور

زنگ مبارزه با استكبار جهاني امروز به طور همزمان در مدارس كشور طنين انداز مي شود .
علي فرهادي، رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با فارس توانا گفت: به مناسبت روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز بسيج دانش آموزي، زنگ مبارزه با استكبار جهاني امروز در مدارس كشور طنين انداز مي شود و وزير آموزش و پرورش نيز با حضور دريكي از مد ارس راهنمايي شهر تهران زنگ مبارزه با استكبار جهاني را به صدا در خواهد آورد .
 


آغاز طرح ويژه ترافيكي بازگشت حجاج از امروز

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح ويژه ترافيكي براي بازگشت حجاج خبر داد.
سردار حسين رحيمي ديروز در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه نخستين سري از حجاج بيت الله الحرام از امروز وارد كشور مي شوند، افزود: ورود حجاج از روز چهارشنبه ساعت 14 آغاز شده و براساس اعلام سازمان هواپيمايي كشور تا 30 آبان ماه ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه روزانه بين 6 تا 8 پرواز حجاج را از عربستان به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل مي كند، افزود: با توجه به اينكه همچنان پاركينگ هاي 1 و 2 اين فرودگاه در حال تعمير است، لذا امكان پذيرش خودرو ندارد و پيش بيني مي كنيم ترافيك سنگيني را در محدوده فرودگاه مهرآباد تهران شاهد باشيم.
وي افزود: پارك خودروها در محل هاي ممنوعه به خصوص ترمينال شماره 3 ممنوع بوده و پليس در صورت مشاهده و به جهت جلوگيري از انسداد مسير نسبت به انتقال خودروها به پاركينگ هاي فرودگاه و ساير پاركينگ هاي حاشيه اي اقدام مي كند كه در اين راستا تعداد قابل توجهي جرثقيل براي انتخاب خودروها در نظر گرفته شده است.
رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اينكه تلاش شده است هيچگونه محدوديت تردد براي خودروهاي استقبال كنندگان از حجاج در نظر گرفته نشود تاكيد كرد: در عين حال از تمامي همراهان حجاج درخواست مي شود با توجه به تغييرات ساعتي پروازها پيش از عزيمت به سمت فرودگاه مهرآباد از طريق اطلاعات پرواز مهرآباد از ساعت ورود حجاج اطمينان حاصل كنند.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به كمبود فضاي پارك در داخل فرودگاه مهرآباد از همراهان حجاج درخواست مي شود با استقبال حداقلي به فرودگاه آمده و استقبال حداكثري خود را در منازل حجاج انجام دهند تا با مشكلات ترافيكي در اين محدوده مواجه نشويم.
 


راننده بي وجدان پس از برخورد با عابر پياده از صحنه گريخت

رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران بزرگ از مرگ عابر پياده اي در جاده مخصوص بر اثر برخورد خودرو خبر داد.
سرهنگ اسماعيلي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه در ساعت 10:6 صبح سه شنبه در مسير شرق به غرب جاده مخصوص در محدوده منطقه نفت پارس، خودروي سواري نامشخصي با عابر پياده برخورد كرده است، گفت:متاسفانه مصدوم 20 ساله پس از برخورد با خودروي سواري در دم جانسپرد.
وي با بيان اينكه خودروي مذكور پس از برخورد با اين جوان از صحنه متواري شده است، گفت: اين در حاليست كه بررسي كارشناسان تصادفات نشان داد كه هيچ خط ترمزي كه نشان دهد راننده پيش از برخورد با عابر پياده ترمز كرده است، وجود ندارد.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت گفت: بررسي كارشناسان تصادفات نشان داد كه بي توجهي به جلو از جانب راننده خودرو علت تامه تصادف بوده است.
اسماعيلي با بيان اينكه به نظر مي رسد در صورتي كه راننده خودرو پس از تصادف براي كمك به اين جوان توقف مي كرد، اين جوان 20 ساله جان خود را از دست نمي داد، گفت: براساس ماده 719 قانون مجازات اسلامي چنانچه راننده سواري به منظور فرار، محل حادثه را ترك كند شامل مقررات مخففه در موضوع مواد 714، 715، 716 نخواهد شد.
وي اظهار اميدواري كرد كه ديگر شاهد اين بي اخلاقي ها در بين رانندگان نباشيم.
 


با اهداي اعضاي پيكر جوان 30 ساله

 3 بيمار در اهواز و شيراز حيات دوباره يافتند

با اهداي اعضاي پيكر جوان 30 ساله مرگ مغزي، كليه ها و كبد وي در اتاق عمل پيوند بيمارستان گلستان اهواز اهدا شد .
به گزارش فارس ، عباس چنانه مدير مركز پيوند اعضا اين بيمارستان اظهار داشت: با اهداي اعضاي پيكر جوان 30 ساله اي، جواد 22 ساله و عبدالكريم 38 ساله كليه دريافت كردند و كبد هم توسط دكتر امين بحريني، فوق تخصص جراحي پيوند بيمارستان گلستان به مركز پيوند كبد بيمارستان نمازي شيراز فرستاده شد .
وي افزود: در مهرماه امسال به علت سوانح شديد رانندگي پنج مورد مرگ مغزي گزارش شد، اما متأسفانه با وجود پيگيري هاي هماهنگ كننده هاي پيوند اعضاي بيمارستان گلستان، خانواده ها به اهداي عضو رضايت ندادند .
مدير مركز پيوند اعضا بيمارستان گلستان اهواز ادامه داد: ما از همشهريان و هم استاني هاي عزيز خواهشمنديم هنگامي كه خداي ناكرده، براي بيماري، مرگ مغزي اتفاق مي افتد، والدين و سرپرست متوفي را به اهداي عضو تشويق كنند تا با اهداي عضو، جان دوباره به بيماران نيازمند بخشيده شود . چنانه همچنين گفت: بيشتر افرادي كه دچار مرگ مغزي مي شوند، به علت تصادف هاي رانندگي است كه اميدواريم هموطنان ما با رعايت قوانين راهنمايي رانندگي از بروز حادثه ها جلوگيري كنند .
 


مصدوم حادثه سرقت مسلحانه اصفهان از مرگ نجات يافت

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مصدوم حادثه سرقت مسلحانه خودروي حمل پول در يك عمل جراحي در بيمارستان شهيد صدوقي اصفهان از مرگ نجات يافت.
مصدوم 47 ساله كه در خيابان بلال بزرگمهر اصفهان بر اثر شليك گلوله از سوي سارقان از ناحيه سينه به شدت مجروح شده بود تحت عمل جراحي قرار گرفت كه هم اكنون در بخش اورژانس بيمارستان شهيد صدوقي تحت مراقبت به سر مي برد و پزشكان حال وي را رضايت بخش اعلام كرده اند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان خودروي حامل پول سرقت شده بانك صادرات اين شهر بعدازظهر روز حادثه كه در حوالي خيابان جي رها شده بود شناسايي و توقيف شد.
براساس اين گزارش پليس در حال حاضرتمام توان خود را براي دستگيري سارقان حادثه مذكور به كار گرفته و سرنخ هايي از اين ماجرا به دست آورده است.
تعداد سارقان كه سه نفر بودند در وهله اول به نگهبان خودروي حمل پول تيراندازي و وي را مجروح كردند.
سارقان پس از آن راننده و يكي ديگر از همراهان خودرو را به گروگان گرفتند و با خود بردند.سارقان خودروي سرقت شده حمل پول به همراه دو نفر گروگان گرفته شده را ساعاتي بعد از وقوع حادثه آزاد كردند.
 


كشف 10انبار كالاي احتكار شده در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان از شناسايي و پلمب 10انبار بزرگ احتكار كالاي لوازم خانگي به ارزش 200ميليارد تومان در شهر اصفهان خبر داد.
سرهنگ ميرعباس صوفي وند اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر احتكار اقلام و كالا در 10انبار واقع در يكي از كارخانه هاي ريسندگي و بافندگي متروكه در يكي از محورهاي خروجي شهر اصفهان ماموران طي هماهنگي با مقام قضايي با حضور بازرسان و كارشناسان ويژه اداره كل بازرگاني استان در بازديد از اين انبارها انواع لوازم خانگي شامل يخچال، تلويزيون، ماشين ظرفشويي، هواكش، سينماي خانگي، ماشين لباسشويي و فرش كه احتكار شده بود كشف شد.وي اظهار داشت: برخي اجناس مكشوفه فاقد هلوگرام است.
صوفي وند با بيان اينكه اجناس احتكار شده در اين انبارها توسط كارشناسان بالغ بر 200ميليارد تومان تخمين زده شده است، افزود: در اين خصوص پرونده اي تشكيل شد و انبارها پلمب و با مسئولان آنها برخورد قانوني صورت گرفت.


 


تيراندازي در شرق فرانسه

 تيراندازي در يكي از مناطق شرقي فرانسه 2 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوي «لوپاريزين»، دو نفر بعدازظهر روز دوشنبه در جريان يك تيراندازي در منطقه «مالهاوس» واقع در ناحيه آلزاس فرانسه مجروح شدند.
براساس اين گزارش، در جريان اين تيراندازي يك نوجوان 17 ساله و يك مرد 33 ساله مجروح شدند و پليس نهايتا عامل اين تيراندازي را كه يك فرد 29 ساله بود، يكساعت بعد در فاصله چندصدمتري محل تيراندازي دستگير و بازداشت كرد.
مجروحان اين حادثه كه يكي از ناحيه كمر و ديگري از ناحيه صورت آسيب ديده بود، شب گذشته از بيمارستان مرخص شدند.
طبق تحقيقات اوليه يك اختلاف قديمي دليل اين تيراندازي بوده است.
افزايش خشونت در فرانسه هم اكنون به حدي رسيده كه اين پديده روز به روز در حال عادي تر شدن است و دولت نيز اقدام عملي موثري براي مقابله با اين پديده انجام نمي دهد.
 


ناپديد شدن 70 قايق در چين

خبرگزاري چين روز سه شنبه گزارش داد بر اثر وزش طوفان در جنوب اين كشور طي سه روز اخير 6 فروند قايق غرق و 70 فروند ديگر ناپديد شده اند.
به گزارش ايرنا، شين هوا همچنين افزود: طوفان تاكنون جان يك نفر را در چين گرفته و پنج تن ديگر نيز ناپديد شده اند.توفان «سون تين» خسارات سنگيني به بخش هاي جنوبي چين وارد كرده و باعث بارش سنگين در استان هاي جنوبي اين كشور شده است.
تيم هاي امداد و نجات به مناطق سيل و طوفان زده اعزام شده اند و كار تخليه هزاران نفر از مردم از مناطق ناامن آغاز شده است. اين بيست و سومين توفان ساحلي است كه در سال جاري ميلادي به مناطق ساحلي چين خسارت و تلفات وارد مي كند.
 


سجاده مرسي دردسرساز شد


استفاده محمد مرسي از سجاده مخصوص در نماز جماعت با اعتراض شخصيت هاي فكري و سياسي از جمله فهمي هويدي نويسنده سرشناس مصري مواجه شد.
به گزارش خبرگزاري حوزه، «فهمي هويدي» اقدامات امنيتي و تشريفات پيرامون دكتر محمد مرسي رئيس جمهور مصر را محكوم و تاكيد كرد كه تلاش هايي صورت مي گيردتا از او يك فرعون جديد بسازند.
هويدي در مقاله اي كه روزنامه الشروق مصر آن را منتشر كرده آورده است: برخي بر اين باورند كه رئيس جمهور بايد با ديگران متفاوت باشد حتي در ايستادن در پيشگاه خداوند. وي افزود: بروكراسي مصر پيوسته اينگونه به رئيس جمهور القا مي كند كه بايد با ديگر مسئولان متفاوت باشد و اين در حالي است كه همين بروكراسي تلاش مي كند واقعيتي را كه با چشمان خود مي بيند تحريف كند.
وي در بخش ديگري از مقاله خود آورده است: قانون گذاران نيز از عوامل موثر در فرعون سازي هستند كه ارتباط محكمي با نهاد امنيتي دارند. زيرا آنها تلاش مي كنند بر اقدامات خود براي تامين امنيت فرعون و سفيد نگاه داشتن چهره او سرپوش بگذارند و آنرا قانوني سازند. مهارت هركدام از آنها در اين است كه بدون اينكه رئيس جمهور بفهمد از او فرعون بسازند.
وي در پايان از مرسي درخواست كرده است در مقابل مردم از اين تشريفات اعلام برائت كند و به تمام مسئولان كشور بگويد كه مي خواهد واقعيت را همان گونه كه هست ببيند.
او گفته است: اگر رئيس جمهور سجاده اي را كه براي او گسترده مي شود جمع كند و به كناري بگذارد، توانسته اين پيام را به گردانندگان اين تشريفات برساند و حرف و حديث ها را درباره خود خاتمه دهد.
 


عروس طلايي

عروس چيني با طلا و جواهراتي به ارزش 200 هزار دلار به خانه بخت رفت تا داماد حساب كار دستش بيايد!
«ليو چنگ»، پيش از رفتن به خانه بخت، يك ساعت از وقتش را صرف كرد تا بيش از پنج كيلو گردنبند، دستبند، حلقه طلا و ديگر جواهرات را به خود آويزان كند.مادر چنگ گفت: طي سال ها در نوسانات بازار هر وقت اين طلا ارزان مي شد مي خريدم تا اين مجموعه را فراهم كردم. هدفم اين بود كه داماد آينده ام بداند با چه جور خانواده اي طرف است! اين روشي براي آموزش همزمان صرفه جويي و كسب پول هم هست.
 


پدري كه به نوزادش الكل خوراند

پليس آمريكا از دستگيري پدري به اتهام خوراندن الكل به نوزاد دوماهه اش خبر داد.
پليس آمريكا با اعلام دستگيري اين مرد 19ساله تصريح كرد: متهم مقدار قابل توجهي الكل به پسرش خورانده بود.
مادر نوزاد كه متوجه مشكل تنفسي فرزندش شده بود او را به بيمارستان رساند و پس از بررسي هاي لازم مشخص شد مقداري الكل در خون اين نوزاد وجود دارد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، پليس آمريكا با اعلام اينكه متهم قصد كشتن فرزندش را نداشته، تصريح كرد: او به اتهام قتل نافرجام تحت بازجويي است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14