(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10  آبان  1391 - شماره 20346

اسلام آباد از آمريكا خواست
حملات هوايي به پاكستان را متوقف كند
ميشل سليمان گفت وگو را
تنها راه حل بحران سياسي لبنان دانست
آمريكا؛ حاميان مالي دو كانديدا
علي رغم مخالفت گسترده مردم مصر
سفير رژيم صهيونيستي به قاهره بازگشت
تروريست ها در 5 شهر سوريه
دست به انفجار مناطق مسكوني زدند
مذاكره بارزاني و بيكرافت
درباره تقويت روابط كردستان عراق و آمريكا
حزب الله لبنان:
مسلمانان ميانمار به دست آمريكا قتل عام مي شوند
سهمگين ترين طوفان اقيانوس اطلس شرق آمريكا را درنورديد
فرصت طلبي اوباما و رامني از فاجعه سندي
ژنرال دمپسي:
آمريكا بر حمايت كامل از اسرائيل تأكيد دارد
در پي كاهش شديد بودجه
مسئولان شهرداري مادريد به معترضان ضددولتي پيوستند
محاصره العكر بحرين وارد سومين هفته شد
مردم : تا سرنگوني آل خليفه مقاومت مي كنيم


اسلام آباد از آمريكا خواست

حملات هوايي به پاكستان را متوقف كند

دولت پاكستان بار ديگر خواستار پايان دادن به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به اهداف غيرنظامي در اين كشور شد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، به نقل از شبكه تلويزيوني «داون»، «رحمان مالك» وزير كشور پاكستان با انتقاد از حملات پهپادهاي آمريكايي به مناطق قبايلي اظهار داشت: حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي، اقدامات پاكستان را در مبارزه با تروريسم بي اثر كرده است.
مالك در پاسخ به سؤالي درباره اعزام نيروهاي بيشتر به منطقه وزيرستان در شمال غرب پاكستان گفت: رويكرد نظامي راه حل مشكل در مناطق قبايلي نبوده و نيست و با وجود در خواست هاي مكرر دولت پاكستان از واشنگتن براي پايان دادن به حملات پهپادها، دولت آمريكا به حملات خود به شمال و جنوب منطقه، وزيرستان همچنان ادامه مي دهد.
 


ميشل سليمان گفت وگو را

تنها راه حل بحران سياسي لبنان دانست

رئيس جمهور لبنان تاكيد كرد گفت وگو تنها راه حل بحران سياسي اين كشور است.
به گزارش واحد مركزي خبر، ميشل سليمان طي سخناني اظهار داشت، گفت وگوي ملي ميان گروه ها و احزاب مختلف كشور تنها راه مطمئن براي حل و فصل بحران سياسي كنوني است و مذاكره كنندگان بايد با اولويت دادن به منافع ملي كشور با يكديگر گفت وگو و تبادل نظر كنند.
وي افزود، مذاكره تنها راه حفاظت از كشور در برابر خطرات خارجي به ويژه تهديدهاي رژيم اسرائيل، تجاوزات روزمره و نقض مكرر قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل متحد توسط اين رژيم است. رئيس جمهور لبنان از رهبران سياسي، احزاب و گروه هاي مختلف لبنان خواست اختلاف نظرها را كنار بگذارند و با دورانديشي و اراده اي قاطع براي حفاظت از كشور در برابر تمام خطرات و تهديدها تلاش كنند.
 


آمريكا؛ حاميان مالي دو كانديدا


منابع مالي «باراك اوباما»ي دموكرات و «ميت رامني» جمهوريخواه بهترين ابزار براي نشان دادن تفاوتي است كه بين دو كانديداي رياست جمهوري آمريكا وجود دارد.
در واقع، آن طور كه رده بندي سايت «اوپن سكرتز» نشان مي دهد، مي بينيم كه مثلا حاميان مالي «اوباما» را دانشگاه ها و صنايع تكنولوژيك تشكيل مي دهند كه «مايكروسافت» و «گوگل» نفرات اول و دوم شان هستند و دانشگاه «كاليفرنيا»، دفتر وكلاي «دي ال اي پايپر» و دانشگاه «هاروارد» مقام هاي بعدي را دارند.
اين در حالي است كه، در مورد «رامني» انگار كه همه «وال استريت نشينان» بسيج شده اند تا كار او را راه بيندازند! و در بين آنها، بانك هاي «گلدمن ساچز»، «جي پي مورگان چيس»، «مورگان استانلي»، «بانك آمريكا«، «كرديت سوئيس گروپ»، و... حالا، بايد گفت كه پول اين حاميان به طور مستقيم به دست كانديداها نمي رسد، بلكه از طريق كميته هاي اقدام سياسي و رؤسا به صورت فردي، سهامداران مهم و اعضاي خانواده شان در اختيار آنها قرار مي گيرد. به اين ترتيب، مي بينيم كه «اوباما» موفق شده است
4/348 ميليون دلار جمع آوري كند، در حاليكه «رامني» توانسته فقط 4/193 ميليون دلار به دست آورد.
گفتني است، روابط بين «اوباما» و صنايع تكنولوژيك در واقع به اولين مبارزات تبليغاتي او درسال 2008 بازمي گردد! يعني، زماني كه «اريك اشميت»، رئيس وقت «گوگل» و «استيو بلمر»، رئيس وقت «مايكروسافت» برايش به شدت تبليغ مي كردند. اين روابط آنقدر پيشرفته بود كه حتي بعد از پيروزي «اوباما»، خيلي از كادرهاي دو شركت به دولتش پيوستند! اما مي شود گفت كه براي «باراك اوباما» منابع مالي سال 2008 با اين دفعه كلي فرق دارند. چرا كه 4 سال پيش «وال استريت» سرسختانه از كانديداي دموكرات حمايت مي كرد و «گلدمن ساچز»، «جي پي مورگان چيس» و «سيتي گروپ» جزو مهم ترين حاميان مالي اش بودند، اما بحران مالي باعث شد كه كاخ سفيد تصميم بگيرد بانكداران را بيشتر كنترل كند! كه البته بايد گفت اين تصميم «اوباما» را به هيچ وجه محبوب تر نكرد.
¤ سرويس خارجي كيهان
 


علي رغم مخالفت گسترده مردم مصر

 سفير رژيم صهيونيستي به قاهره بازگشت

منابع خبري از بازگشت سفير رژيم صهيونيستي به قاهره در ميان تدابير شديد امنيتي خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، رسانه هاي مصر روز دوشنبه از بازگشت هيئت ديپلماتيك رژيم صهيونيستي شامل سفير، كنسول و 6 ديپلمات اسرائيلي به قاهره خبر دادند.
به گفته اين منابع، براي تامين امنيت خودروهاي حامل ديپلمات هاي اسرائيلي از سگ هاي تربيت شده استفاده شده بود و خودروهاي مذكور با اسكورت ويژه و در ميان تدابير امنيتي شديد تا تعيين محل اقامت جديد سفير به منطقه اي در حومه قاهره منتقل شدند.
بازگشت سفير رژيم اشغالگر قدس به مصر در حالي صورت مي گيرد كه انتشار متن اعتبارنامه سفير مصر در تل آويو، محافل سياسي مصر را همچنان در بهت و حيرت فرو برده است.
همچنين اعزام سفير مصر به اراضي اشغالي و پذيرش سفير رژيم صهيونيستي در قاهره در شرايطي انجام مي شود كه دولت جديد مصر به رياست محمد مرسي، تاكنون براي ارتقا روابط با جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از بزرگترين و تأثيرگذارترين كشورهاي اسلامي منطقه هيچ تلاشي انجام نداده است.
از سوي ديگر، سفارت رژيم صهيونيستي مجبور شده است تا فعاليت هاي خود را در مكاني موقت در مصر انجام دهد، زيرا وزارت خارجه تاكنون موفق به تعيين مكان ثابتي براي سفارت اين رژيم نشده است و هم اكنون پرچم اسرائيل در قاهره به چشم نمي خورد. علاوه بر اين كارمندان سفارت رژيم صهيونيستي در مصر سه روز در هفته و بدون حضور خانواده هاي شان مشغول به كار هستند. اين در حالي است كه مردم مصر بارها قطع روابط با رژيم صهيونيستي و اخراج سفير اسرائيلي را از خاك كشورشان خواستار شده اند و اقدام در برقراري روابط با اشغالگران را انحراف در اهداف انقلاب 25 ژانويه به شمار مي آورند.
 


تروريست ها در 5 شهر سوريه

دست به انفجار مناطق مسكوني زدند

در پي وقوع انفجارهاي متعدد تروريستي در سوريه كه به كشته و مجروح شدن ده ها شهروند بي گناه سوري منجر شد دولت اين كشور با ارسال پيامي به شوراي امنيت سازمان ملل اعلام كرد كه سهل انگاري اين سازمان در عدم محكوميت اين انفجارها باعث وقوع چنين حوادث اسفباري شده است.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت سوريه با ارسال پيامي براي شوراي امنيت سازمان ملل اين سازمان را به سهل انگاري و بي توجهي به جان شهروندان سوري متهم و تأكيد كرد، اگر شوراي امنيت در اولين روز نقض آتش بس از سوي مخالفان اين اقدام را محكوم مي كرد تروريست ها فجايع بعدي را مرتكب نمي شدند. گفتني است در همان ساعات اوليه اعمال آتش بس در سوريه در روز عيد قربان تروريست هاي مسلح با حمله به مغازه ها، منازل و شهروندان سوري، همچنين با درگيري با ارتش آتش بس را نقض كردند تا طرح اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه با شكست مواجه شود.
بر اثر انفجارهاي پي در پي در شهرهاي حمص، درعا، ديرالزور و حلب نيز تعداد زيادي از شهروندان كشته و مجروح شدند.
تروريست هاي مسلح با حمله به چندين مركز ايست و بازرسي ارتش سوريه نيز شماري از سربازان را كشته يا مجروح كردند.
اين در حالي است كه دولت سوريه با پيشنهاد آتش بس اخضر ابراهيمي موافقت كرده بود.
تلاش تروريست ها كه با حمايت كشورهاي خارجي و به ويژه عربستان، قطر، تركيه و آمريكا صورت مي گيرد براي بي ثبات كردن اوضاع كشور در حالي صورت مي گيرد كه اخضر ابراهيمي بار ديگر تلاش خود را براي خاتمه بخشيدن به بحران كنوني سوريه آغاز كرد و به كشورهاي روسيه و چين سفر كرده است.
وزارت خارجه روسيه نيز با صدور بيانيه اي ناتواني شوراي امنيت را در محكوم كردن عمليات تروريستي در سوريه محكوم و اعلام كرد كه تداوم اين وضع تروريست ها را تشويق به ادامه فعاليت هايشان مي كند.
كوفي عنان فرستاده سابق سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه نيز در مصاحبه اي تأكيد كرد، گرايش به گزينه نظامي در سوريه و تلاش در اين زمينه شرايط كشور را پيچيده تر مي كند.
وي افزود، شوراي امنيت بايد بر همه طرف ها و كشورهاي منطقه براي پايان دادن به كمك هاي تسليحاتي خود و وارد شدن در روند مسالمت آميز حل و فصل بحران سوريه اعمال فشار كند.
از سوي ديگر ارتش سوريه با صدور بيانيه اي تأكيد كرد بر بازگرداندن امنيت به سراسر كشور پافشاري مي كند.
در بيانيه فرماندهي كل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه آمده است؛ گروه هاي تروريستي مسلح با نقض آتش بس همچنان به حملات خود به مردم و پاسگاه هاي ارتش و نيروهاي حفظ نظم ادامه مي دهند.
در اين بيانيه همچنين تصريح شده است، ارتش به تعهدات خود براي اجراي وظايف قانوني اش در دفاع از سرزمين و پافشاري اش به نابودي تروريسم و بازگرداندن امنيت و ثبات به سراسر سوريه پايبند است.
در همين حال دولت سوريه اعلام كرد به رغم تلاش گروه هاي تروريستي مسلح براي ايجاد ناامني و بي ثباتي در كشور، دولت به امر پاكسازي شهرها ادامه مي دهد.
شهرداري حلب با اشاره به تلاش گروه هاي تروريستي براي ممانعت از رفتن كاركنان شهرداري ها و رفتگران به محل كار خود اعلام كرد كه شهرداري براي پاكسازي شهر در تلاش است و اين تلاش ها متوقف نخواهد شد.
برخي از شهروندان نيز با قدرداني از تلاش هاي شهرداري شهر حلب اظهار داشتند كه تلاش تروريست ها براي فلج كردن اوضاع شهرها بي نتيجه است و مردم همچنان به كار و فعاليت مشغول هستند. از سوريه همچنين خبر مي رسد كه 50 نفر از تروريست هاي وهابي و سلفي مسلح با حمله به منزل «احمد بدرالدين حسون» مفتي اعظم شهر حلب اموال وي را به غارت برده و وي را تهديد كردند.
منابع خبري سوريه اعلام كردند، قتل، ترور، دزدي و انفجار جناياتي است كه تروريست ها با حمايت بين المللي در سوريه انجام مي دهند و از انجام اينگونه اقدامات ترس و هراسي ندارند.
اين منابع تأكيد كردند، كساني كه بر خشونت ها، انفجارها و گروه هاي مسلح براي تغيير اوضاع سوريه و كشاندن آن به سوي خشونت هاي بيشتر تكيه مي كنند، سخت در اشتباه هستند.
 


مذاكره بارزاني و بيكرافت

درباره تقويت روابط كردستان عراق و آمريكا

رئيس منطقه كردستان عراق با سفير آمريكا در بغداد ديدار و در خصوص تحكيم و گسترش روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه مصري «اليوم السابع»، «مسعود بارزاني» رئيس منطقه خودمختار كردستان عراق روز دوشنبه با «رابرت استفان بيكرافت» سفير آمريكا در عراق ديدار و در خصوص مذاكراتي كه اخيراً هيئت سياسي منطقه كردستان عراق در بغداد انجام داده بود، وي را مطلع كرد.
برپايه اين گزارش، مسعود بارزاني و سفير آمريكا در اين ديدار بر اهميت تداوم مذاكرات و حل و فصل اختلافات و دستيابي به يك استراتژي مشترك تأكيد كردند. دو طرف همچنين اوضاع كنوني در استان «كركوك» را مورد بررسي قرار دادند و سفير آمريكا بر لزوم توافق و هماهنگي اربيل و بغداد به موضوع كركوك و آمادگي كشورش براي ارائه كمك هاي ضروري را ابراز كرد.
اين ملاقات در حالي صورت گرفته است كه بسياري از تحليل گران بر اين باورند كه تضعيف عراق در دستور كار غرب قرار دارد و در ماه هاي اخير بمب گذاري ها در اين كشور افزايش يافته و به كشته شدن ده ها غيرنظامي از جمله زنان وكودكان منجر شده است.
به اعتقاد تحليل گران مسائل خاورميانه، دلايل اصلي حمله آمريكا به عراق، تامين امنيت رژيم صهيونيستي و كنترل شركت هاي خارجي بر نفت اين كشور بود كه يك عراق ضعيف، تحقق تمامي اين اهداف را ممكن مي سازد.
 


حزب الله لبنان:

مسلمانان ميانمار به دست آمريكا قتل عام مي شوند

حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي افزايش خشونت و قتل عام مسلمانان ميانمار را محكوم و تأكيد كرد: اين نسل كشي به دست آمريكا انجام مي گيرد.
به گزارش ايرنا، در اين بيانيه آمده است: افزايش تجاوز و اعمال خشونت عليه شهروندان مسلمانان ميانمار به عملياتي سازماندهي شده با هدف قتل عام و نابودي كامل روستاهاي آنها تبديل و مايه نگراني و خشم شديد مسلمانان جهان شده است.
حزب الله خاطرنشان كرده است: اين جنايات علامت سؤال هايي را پيرامون سهل انگاري دولت ميانمار در اجراي اقدامات فعال و مؤثر جهت پايان دادن به خشونت ها، ظلم و كشتار عليه مسلمانان ميانمار مطرح مي كند.
در اين بيانيه تصريح شده است: همه جمعيت هاي دوستدار انسان، سازمان هاي بين المللي و حقوق بشري بايد براي تأمين حقوق بديهي قربانيان خشونت و ارايه كمك هاي انسان دوستانه براي آوارگان و بي خانمانان ميانماري اقدام كنند.
حزب الله سكوت سازمان همكاري اسلامي، سازمان ملل و ديگر مجامع بين المللي در قبال قتل عام مسلمانان ميانمار به دست بودائيان را تأسف بار خوانده است.
روزنامه آلماني «تاگس شاو» نيز در مطلبي با اشاره به وضعيت اسف بار مسلمانان ميانمار نوشت: بخش زيادي از منطقه راخين سوخته و از بين رفته است.
ديلي ميل نيز در گزارشي نسل كشي مسلمانان ميانمار را با نسل كشي مسلمانان بوسني در دهه 90 مقايسه و از سكوت مجامع جهاني انتقاد كرده است. در جديدترين موج خشونت ها عليه اقليت مسلمانان ميانمار بيش از 30 هزار نفر آواره و حداقل 200 نفر كشته و زخمي شده اند.
 


سهمگين ترين طوفان اقيانوس اطلس شرق آمريكا را درنورديد

فرصت طلبي اوباما و رامني از فاجعه سندي

طوفان بزرگ سندي كه با سرعت 140 كيلومتر در ساعت شرق آمريكا را در نورديده و در اين كشور تا كنون بيش از 20 كشته، صدها مجروح، ميليون ها آواره بر جاي گذاشته و زندگي بيش از 60 ميليون آمريكايي را تحت تاثير قرار داده است تبديل به ابزار سياسي نامزدها انتخاباتي آمريكا شد.
طوفان سهمگين «سندي» كه از روز دوشنبه ميهمان ناخوانده ايالت هاي شرقي آمريكا شده، پيش از اين كه امروز وارد كانادا شود، تا كنون مناطق مختلف آمريكا از جمله واشنگتن، ماساچوست، نيوجرسي، نيويورك، كانكتيكت، پنسيلوانيا، مريلند، رودآيلند، ويرجينيا و ... را در نورديده و ميلياردها دلار خسارت بر اقتصاد بدهكارترين كشور جهان تحميل كرده است. به گفته كارشناسان آمريكايي، اين توفان تا كنون بيش از 20 ميليارد دلار خسارت دربرداشته و طبق گزارش خبرگزاري فرانس 24، پيش بيني مي شود پس از اتمام توفان و بررسي دقيق تر خسارت ها، اين ميزان تا 45 ميليارد دلار هم افزايش يابد.
وخامت اوضاع در برخي مناطق به حدي است كه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در 8 ايالت اين كشور وضعيت »فاجعه« آن هم از نوع بزرگ آن را اعلام كرده است.
در نيويورك ده ها ساختمان تخريب شده 10 پست برق منفجر شده و صدها آتش نشان در حال خاموش كردن ساختمان هاي در حال سوختن هستند. آب دريا در منهتن تا چهار متر بالا آمده شهر آتلانتيك سيتي نيز به طور كامل زير آب رفته است علاوه بر اين 14 هزار پرواز لغو شده است. برق در ايالت هاي نيوهمپشاير، مريلند، پنسيلوانيا، واشنگتن دي سي و ساير مناطق شرقي اين كشور به طور كامل قطع شده و بازار بورس نيويورك نيز پس از 124 سال تعطيل شده است.
اوضاع در نيويورك، فيلادلفيا، واشنگتن و نيوجرسي شايد بدتر از بقيه مناطق آمريكا باشد. گزارش شده هر لحظه امكان نشت مواد خطرناك راديواكتيو از نيروگاه اتمي«اويستر كريك« در نيوجرسي كه زير آب رفته وجود دارد. اين نيروگاه قديمي ترين نيروگاه اتمي آمريكاست و نشت مواد راديواكتيو مي تواند باعث وقوع يك فاجعه تمام عيار در اين كشور شود. مقامات مسئول آمريكايي با مشاهده اوضاع اين نيروگاه وضعيت »هشدار« اعلام كردند. آخرين خبرها حاكي است، به دليل وخامت اوضاع اين نيروگاه تعطيل شد. در بسياري از شهرها نيز ايستگاه هاي مترو و اتوبوس، فرودگاه ها، فروشگاه ها، ادارات، مدارس، دانشگاه ها تعطيل شده و پالايشگاه هاي شرقي اين كشور نيز فعاليت هاي خود را به طور كامل متوقف كرده اند. اين توفان همچنين باعث افزايش قيمت بنزين در آمريكا نيز شده است. بيش از 30 هزار نظامي پنتاگون براي كمك به مردم مصيبت زده آمريكا به حال آماده باش درآمده و در برخي مناطق نيز وارد عمل شده اند.
روزنامه تلگراف در اين باره نوشته كه آمريكا خود را براي مواجهه با اثرات بزرگترين توفان تاريخ خود آماده مي كند؛ اين توفان آنقدر سهمگين هست كه پيش بيني مي شود بر نتيجه انتخابات رياست جمهوري اين كشور كه طي چند روز آينده برگزار مي شود(16 آبان ماه) تاثير گذار باشد. به نوشته اين روزنامه انگليسي، دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا براي 10 روز باقي مانده تا انتخابات حساب ويژه اي باز كرده بودند اما با وقوع اين توفان عملا برنامه ها و سفرهاي تبليغاتي اين دو تعطيل شده است.
آخرين خبرها حاكي است، ميت رامني سفر تبليغاتي خود به ويرجينيا را به سوي اوهايو تغيير داده و باراك اوباما نيز نگران از اعتراض هاي احتمالي، مجبور شده وقت خود را صرف رصد كردن اخبار توفان سندي كند.
نگاهي به اظهارات اخير نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا نشان مي دهد، توفان سندي هنوز به پايان نرسيده، به ابزاري براي بهره برداري هاي سياسي آنها تبديل شده و اين دو در چند روز باقي مانده تا زمان انتخابات نيز از اين واقعه تلخ به عنوان يك فرصت استفاده خواهند كرد. ميت رامني، نامزد جمهوريخواهان در واكنش به اين واقعه گفت به خاطر مردم به ايالت هاي بحران زده سفر خواهد كرد. اوباما، نامزد دموكرات ها نيز بلافاصله اعلام كرد، براي رسيدگي به امور در كاخ سفيد مي ماند و برنامه هاي تبليغاتي خود را تعطيل مي كند!
رونامه آمريكايي لس آنجلس تايمز اما طي گزارشي به قلم »جيمز ريني« به بررسي فرصت ها و بهره برداري هايي كه اوباما و رامني مي توانند از اين توفان بكنند اشاره كرده و نوشت: اين توفان براي دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا فرصت هايي را مهيا كرده است.
در اين گزارش آمده: توفان بزرگي كه دوشنبه شب سواحل شرقي آمريكا را در نورديد، در اين هفته دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا را با فرصت هايي مواجه ساخته است، دو مردي كه وارد آخرين هفته مبارزات خود جهت ورودبه كاخ سفيد شده اند.
نويسنده سپس به برخي از اين بهره برداري ها اشاره كرده و لغو سفر روز دوشنبه اوباما به اورلاندو براي ديدار با بيل كلينتون را در همين راستا ارزيابي مي كند. اوباما در جريان لغو اين برنامه گفته بود براي شنيدن پاسخ دولت در خصوص اقدامات صورت گرفته براي مردم مصيبت زده، به واشنگتن باز مي گردد!لس انجلس تايمز لغو برنامه تبليغاتي روز سه شنبه رامني به خاطر توفان را هم در همين راستا ارزيابي كرده و نتيجه مي گيرد اين اقدامات، اولين و آخرين برنامه هاي لغو شده دو رقيب انتخاباتي آمريكاست. البته جيمز ريني به تهديدات اين توفان براي هر دو نامزد جمهوريخواه و دموكرات نيز اشاراتي مي كند. به عبارتي نگاه مردم آمريكا اكنون به عملكردهاي اين دو است و اين توفان مي تواند علاوه بر فرصت، تبديل به تهديدي بسيار جدي براي هر يك از آنها باشد!
 


ژنرال دمپسي:

آمريكا بر حمايت كامل از اسرائيل تأكيد دارد

 رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در سفر به تل آويو بر حمايت كامل واشنگتن از رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ژنرال «مارتين دمپسي» در ديدار با شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي روابط واشنگتن و تل آويو را در بهترين حالت و دوستانه توصيف كرد و بار ديگر بر حمايت كامل واشنگتن از تل آويو تاكيد كرد.
وي كه در رأس هيئتي روز يكشنبه وارد تل آويو شده است گفت: رزمايش مشتركي كه در حال حاضر با مشاركت آمريكا و اسرائيل در حال اجراست در حقيقت دليلي است بر اين كه واشنگتن نسبت به اسرائيل متعهد است.
گفتني است رزمايش مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي كه حدود سه هفته به طول خواهد انجاميد بزرگترين رزمايش مشترك آمريكا و اسرائيل است. اين در حالي است كه اتحاديه اروپا در پي اعمال فشارهايي از سوي سازمان هاي غيردولتي و مردم در صدد تحريم كالاهاي اسرائيلي است.
سازمان هاي غيردولتي از جمله سازمان فدرال بين المللي حقوق بشر و مصرف كنندگان اروپايي از اتحاديه اروپا خواسته اند كه از ورود كالاهاي توليدي شهرك نشينان صهيونيستي جلوگيري كند.
كميسر سابق اروپا در روابط خارجي در اين باره گفت، مصرف كنندگان اروپايي از اتحاديه اروپا مي خواهند فعاليت هاي تجاري و سرمايه گذاري در شهرك هاي اسرائيلي را ممنوع كنند و ورود كالاهاي وارداتي از اين شهرك ها را به بازارهاي اتحاديه اروپا رسما ممنوع كنند.
از سوي ديگر نيروهاي امنيتي رژيم صهيونيستي از دستگيري 30 تن از رهبران جنبش حماس در كرانه باختري طي ماه هاي گذشته خبر دادند.
 


در پي كاهش شديد بودجه

مسئولان شهرداري مادريد به معترضان ضددولتي پيوستند

مسئولان شهرداري و كاركنان بخش حمل و نقل عمومي اسپانيا در اعتراض به بحران اقتصادي اعتصاب و تظاهرات كردند.
خيابان هاي مادريد، روز دوشنبه شاهد حضور صدها نفر از مسئولان شهرداري در اعتراض به سياست هاي رياضتي دولت و شهرداري اين شهر بود.
تظاهركنندگان با حمل دست نوشته هاي كوچك و بزرگ عليه كاهش شديد بودجه شهرداري ها و حذف فرصت هاي شغلي در اين بخش شعار دادند.
شهردار مادريد و دولت ماريانو راخوي به عنوان مجريان اين رياضت هاي اقتصادي كه با هدف جبران كسري بودجه اعمال مي شود، از سوي تظاهركنندگان مورد عتاب قرار گرفتند.
مادريد همزمان با اين تظاهرات كم سابقه، شاهد يك تظاهرات اعتراضي ديگر از سوي كاركنان شركت هاي حمل و نقل عمومي هم بود.
براساس گزارش هاي منتشر شده، صدها نفر از كاركنان بخش حمل و نقل عمومي اسپانيا به دعوت اتحاديه كارگري «اي ام تي» و در اعتراض به خصوصي سازي و كاهش هزينه هاي دولتي اين بخش (سياست هاي رياضتي) اعتصاب و در خيابان هاي مادريد راهپيمايي كردند.
خصوصي سازي، يكي از روش هايي است كه كشورهاي بحران زده اروپايي براي رهايي از بحران بدهي به صورت بي رويه در دستور كار قرار داده اند. اجراي چنين سياست هايي غالبا باعث اخراج كاركنان، كاهش حقوق و يا افزايش شديد ماليات ها مي شود.
از آلمان، عضو اصلي و قدرتمند اتحاديه اروپا نيز خبر مي رسد، كمي درآمد باعث اعتصاب رانندگان تاكسي در هامبورگ شده است.
رانندگان تاكسي هاي فرودگاههاي اين شهر آلماني روز دوشنبه سوار بر تاكسي در خيابان ها صفوف طويلي تشكيل داده و در اعتراض به «كمي كرايه هاي تاكسي» هيچ مسافري را سوار نكردند.
اين اقدام رانندگان باعث غافلگيري و سرگرداني مسافران زيادي شده است. از آنجايي كه آلمان اقتصاد قدرتمند اروپا محسوب مي شود، برگزاري چنين اعتراضاتي عمق بحران اقتصادي را كه چند سالي است اروپا را فرا گرفته نشان مي دهد.
با اين اوصاف درك اوضاع كشورهايي مثل يونان كه جزو ضعيف ترين اعضاي اتحاديه اروپا است راحت تر صورت مي گيرد.
در همين ارتباط گزارش هايي از يونان منتشر شده مبني بر اين كه اين كشور بايد 150 مورد بسته رياضتي ديگر را نيز اجرا كند تا شايد از اين وضع نجات يابد!
خبرگزاري آريا به نقل از «گزارش حسابرسان تروئيكاي اروپا» (صندوق بين المللي پول، بانك مركزي اروپا و اتحاديه اروپا) نوشت: براي بررسي شرايط اقتصادي يونان هنوز بايد 150 مورد اصلاحات اقتصادي ديگر انجام بگيرد.
گفتني است، شورش و ناآرامي هايي كه اين روزها هر از چند گاهي در برخي كشورهاي اروپايي ديده مي شود حاصل اجراي فقط چند مورد از اين اصلاحات اقتصادي است! در جديت اين ناآرامي ها همين بس كه تاكنون باعث سقوط چندين دولت اروپايي و تحميل ميلياردها دلار هزينه بر اين كشورها شده است.
به هزينه هايي كه اعتصاب ها و شورش ها بر دوش كشورهاي اروپايي تحميل مي كنند اضافه كنيد بدهي هايي را كه از طريق دريافت همين وام ها بر دولت ها تحميل مي شود!
به عبارتي به نظر مي رسد دولت هاي بحران زده اروپايي دچار يك «دور باطل» شده اند و دريافت كمك هاي مالي (وام) تنها به منزله مسكني عمل مي كند كه مرگ اتحاديه اروپا را به تاخير مي اندازد. دولت هاي اروپايي هم از طرف تروئيكاي اروپا و هم از طرف مردم و هم از طرف بحران مالي (از سه طرف) تحت فشار قرار دارند و هيچ يك از اين سه قادر به كوتاه آمدن از خواسته خود نيست!
 


محاصره العكر بحرين وارد سومين هفته شد

مردم : تا سرنگوني آل خليفه مقاومت مي كنيم

مردم بحرين با وجود هشدارهاي جدي وزارت كشور مبني بر برگزار نكردن تظاهرات به خيابان ها آمدند و بر مطالبات مشروع خود و همچنين لغو محاصره روستاي العكر تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از مردم بحرين براي ابراز همبستگي با مردم تحت محاصره العكر به خيابان هاي منامه و ديگر شهرها و روستاهاي بحرين آمدند و با شعار «سرنگون باد حمد» خواستار سرنگوني پادشاه بحرين شدند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كه به رغم خشونت ها و سركوبگري هاي شديد نيروهاي آل خليفه همچنان به تظاهرات ادامه خواهند داد و از خواسته هاي مشروع خود دست برنخواهند داشت.
اين در حالي است كه مردم روستاي العكر نيز با برگزاري تجمع و تظاهرات تاكيد كردند كه همچنان بر خواسته هاي خود پايبندند و از محاصره، گلوله و قتل عام هراسي ندارند.
مردم تحت محاصره روستاي العكر همچنين اظهار داشتند كه پيروزي در نهايت از آن مردم بحرين خواهد بود و رژيم آل خليفه به خاطر آزار و شكنجه و جنايتي كه در حق مردم مي كند رسوا خواهد شد. اين منطقه بيش از دو هفته است كه در محاصره نيروهاي امنيتي آل خليفه قرار دارد.
از سوي ديگر وزارت كشور بحرين اعلام كرد كه برپايي هرگونه تجمع اعتراض آميز را ممنوع مي كند.وزير كشور بحرين طي بيانيه شديداللحني اظهار داشت كه دولت بحرين با هر فردي كه در تظاهرات شركت كند برخورد خواهد كرد.
در همين رابطه برخي از كارشناسان مسايل سياسي با زير سوال بردن بيانيه و تهديد وزير كشور آل خليفه اعلام كردند كه مردم حق برگزاري راهپيمايي را دارند.با ممنوع شدن برگزاري هرگونه تظاهرات در بحرين، اين كشور در وضعيتي همانند وضعيت اضطراري به سر مي برد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14