(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10  آبان  1391 - شماره 20346

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آبي هاي آب نديده ! (يادداشت روز)
خودكار (گفت و شنود)
مهمانپرست:
ادعاي آمريكايي ها درباره مذاكره با ايران مصرف داخلي دارد
نامه محرمانه ليبرمن به اشتون
از اينكه مردم اروپا را ناديده گرفته و ايران را تحريم كرديد متشكريم !
مذاكرات شيمون پرز و دمپسي درباره ايران
كيهان و خوانندگان
يعني مي فرماييد كه اپوزيسيون گوسفند است؟! (خبر ويژه)
اين آقا هم جايزه مي خواهد! (خبر ويژه)
هيزم بي بي سي بر آتش خيالي (خبر ويژه)
كي بود كي بود ما نبوديم بي خيال تقلب! (خبر ويژه)
همنوايي با اسرائيل عليه راهيان نور (خبر ويژه)


آبي هاي آب نديده ! (يادداشت روز)

تحريم هاي گسترده عليه ايران اسلامي و نقش - بيشتر- غيرمستقيم آن در گراني افسارگسيخته برخي از كالا و خدمات مورد نياز مردم، اگرچه قابل انكار نيست ولي اقداماتي كه بايستي براي مهار گراني ها انجام مي پذيرفت و متاسفانه انجام نپذيرفته است نيز در پيدايش اين پديده ناهنجار نه فقط موثر بوده بلكه اصلي ترين نقش را داشته است. يعني هريك از دو عامل «تحريم ها» و «سوءمديريت» سهم جداگانه اي در پيدايش پديده پلشت گراني هاي افسارگسيخته اين روزها داشته و دارند و اگر مقابله با مافياي اقتصادي را نيز بخشي از وظيفه مسئولان نظام اعم از مجريه و مقننه و قضائيه بدانيم- كه بي ترديد چنين است- مي توان نتيجه گرفت كه تحريم ها علي رغم گستردگي آنها، سهم ناچيزي در پديده گراني داشته اند و اين پديده پلشت و ناهنجار با مديريت هماهنگ و هوشمندانه مسئولان محترم كشورمان به آساني قابل مهار كردن است. البته مقصود آن نيست كه در پي اين اقدامات هيچ اثري از گراني ها باقي نمي ماند، بلكه با انجام اقداماتي كه بايد انجام مي پذيرفت و تاكنون از آن غفلت شده است، واقعيات آنگونه كه واقعا هست به عرصه آمده، رخ مي نمايد و در عرصه و فضاي واقعي، از يكسو، قيمت كالا و خدمات مورد نياز مردم فرصت جهش هاي مصنوعي پيدا نمي كند و از سوي ديگر، التهابي كه دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها سعي در القاء آن دارند بي اثر مي ماند. اين همه كه به آساني قابل انجام است فقط به دست هاي همتي نياز دارد كه بايد از آستين دست اندركاران امور اجرايي و قضايي و مقننه كشور بيرون آيد. درباره نقش تحريم ها و ضريب اثر آنها كه با عمليات رواني و درشت نمايي هاي گسترده دشمنان همراه بوده است، پيش از اين گزارش ها و يادداشت هايي داشته ايم و در وجيزه پيش روي به سه نكته گفتني كه به درون مربوط است مي پردازيم و صد البته، گفتني هاي بسيار ديگري نيز هست كه باقي مي ماند.
1- تحريم ها پديده تازه اي نيست و از سي و چند سال قبل با آن روبرو بوده ايم. مقايسه توان، امكانات و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در آن سال ها با آنچه امروزه در اختيار داشته و از آن برخورداريم، به وضوح نشان مي دهد كه عبور از تحريم هاي كنوني به مراتب آسانتر از عقبه هاي سخت و نفس گيري است كه تحريم هاي قبلي پيش روي مردم و نظام پديد آورده و به سلامت از آنها عبور كرده بوديم. آن روزها در حالي كه جنگي تمام عيار از سوي قدرت هاي استكباري به انقلاب اسلامي نوپاي ايران تحميل شده بود، تحريم هاي سخت و همه جانبه اي نيز، عرصه را بر مردم و نظام به شدت تنگ كرده بود. اقتصاد آن روزهاي ما به طور تقريبا كامل به درآمد نفتي تكيه داشت ولي حضور ناوهاي جنگي آمريكا و اروپا در خليج فارس، بمباران پالايشگاه ها و چاه هاي نفت از سوي دشمن بعثي، حمله به نفتكش هاي ايران با موشك هاي اگزوسه فرانسوي كه از سوي هواپيماهاي سوپراتاندارد- باز هم فرانسوي- و با بهره گيري از قيف ليزري صورت مي گرفت، جريان صدور نفت ايران را تقريبا فلج كرده بود. جزيره خارك هر از چندگاه توسط هواپيماهاي اهدايي آمريكا و متحدانش بمباران مي شد. هيچيك از شركت هاي بين المللي بيمه حاضر به بيمه نفتكش هاي ايراني نبودند. آن روزها برادران جان بر كف سپاه و بسيج و ارتش با تحمل سختي هاي فراوان كه شهادت شماري از آنان را در پي داشت، تعداد اندكي از نفتكش هاي كشورمان را از تنگه هرمز و دهانه خليج فارس عبور مي دادند، تا محموله نفتي آن را در بازارهاي آزاد نوتردام به بهاي بسيار اندك بفروشند. اشغال بخشي از خوزستان و شرايط جنگي آن، شمار فراواني از هموطنانمان را آواره كرده بود. عراق با استفاده از موشك هاي «اسكادبي» اهدايي شوروي سابق شهرهاي مرزي ايران در جنوب و غرب را بمباران مي كرد و مردم را آواره و بي سرپناه.
مدتي بعد، كارشناسان و متخصصان نظامي آمريكايي، فرانسوي و انگليسي، موشك هايي با برد بلند در اختيار صدام گذاردند و ارتش بعثي با اين موشك ها كه به وارونگي و فريب نام الحسين! و العباس! بر آن نهاده بودند، شهرهاي مركزي ايران اسلامي را نيز موشك باران مي كرد. گروههاي تروريستي به ترور و انفجار مشغول بودند، همزمان، جنگ سفارتخانه ها، تحريم هاي سياسي، صدور بيانيه مجامع بين المللي عليه ايران اسلامي جريان داشت و هياهوي تبليغاتي غرب براي خالي كردن دل ملت و گرفتن روحيه از رزمندگان قطع نمي شد و...آن روزها، در اوج دست و پنجه نرم كردن با دشواري هايي كه فقط به اندكي از آن اشاره رفت مشكلات بزرگ ديگري نيز پيش روي داشتيم كه كارشكني هاي عمدي بني صدر در دو ساله اول جنگ و پس از آن و بعد از شهادت رجايي و باهنر، سنگ اندازي هاي رئيس دولت وقت از جمله آنها بود. سنگ اندازي هايي كه در جريان فتنه 88 معلوم شد از كجا ريشه مي گرفته است.
امروز، وقتي به عقبه هاي تند و نفس گيري نگاه مي كنيم كه در آن شرايط سخت و با امكانات بسيار اندك، به سلامت پشت سرگذاشته ايم، چگونه و با كدام محاسبه منطقي مي توانيم شرايط كنوني را با توجه به پيشرفت هاي حيرت انگيز كشورمان در همه عرصه هاي علمي، تكنولوژيك، عمراني، كشاورزي و... شكننده! تلقي كنيم و از آن به گفته ورشكستگان سياسي كه هنري غير از نق زدن ندارند، با عنوان «بحران» ياد كنيم؟! و براي عبور از آن، نسخه سازش ارائه دهيم؟!
2- همه شواهد موجود حكايت از آن دارند كه ايران اسلامي كشوري ثروتمند و برخوردار از امكانات و مواهب فراوان است و «ثروت» در مقياسي به مراتب فراتر از ميزان و نرم متوسط جهاني توليد مي شود ولي يكي از اصلي ترين دشواري ها كه عبور از آن دشوار نيست، «توزيع ثروت» است كه به قول حضرت آقا، عادلانه نيست. در اين باره گفتني است كه هر گاه سخن از اجراي قانون «از كجا آورده اي؟» به ميان مي آيد، جريان خزنده اي مي كوشد همه نگاه ها را متوجه مسئولان كند كه بايد گفت؛ اجراي اين قانون درباره برخي از مسئولان اگرچه ضروري است ولي اين، همه ماجرا نيست، مگر چند مسئول را مي توان يافت كه صاحب ثروت افسانه اي باشند؟! ماجرا -بخوانيد فاجعه- آن است كه در اين ميان، كلان سرمايه داران مفت خور و زالو صفت در حاشيه امن قرار گرفته اند. برج هاي سربه فلك كشيده متعلق به چه كساني است؟ اتومبيل هاي چند صدميليوني را كه هر روز بر تعداد آنها افزوده مي شود، چه كساني سوار مي شوند؟ مالك ويلا ها و باغ هاي اشرافي چه كساني هستند؟! كاش مسئولان محترم اطلاعاتي و امنيتي و يا هر مركز و نهاد مربوطه ديگر، براي يك روز و فقط يك بار، تعدادي از اتومبيل هاي چندصدميليوني و مثلا تعدادي از پورشه هاي سفارشي را متوقف كرده و فقط از هويت اين «پورشه» و «بنز» و «بي ام و» سواران سوال مي كردند و اينكه از كجا آمده اند و اين ثروت هاي افسانه اي را از كجا آورده اند؟! و آنگاه متوجه مي شدند كه «آسمان زر نريخته به سرش»، بلكه «يا خودش دزد بوده يا پدرش»! حالا به نقاط ديگر همين شهر تهران يا هر شهر بزرگ ديگري هم سرك بكشيد. از آن جانباز ويلچرسوار بپرسيد كه چه مي كند؟ و از كجا زندگي فقيرانه خود را تأمين مي كند؟ اصلا چرا راه دور برويد، سري به خانه هاي چند ده متري و فقيرانه بزنيد و از بزرگ خانواده بپرسيد در روزهاي حادثه نظير جنگ تحميلي كجا بوده است؟ بيشترين پاسخ ها به يقين، آن است كه در جبهه هاي آتش و خون از جان و مال و ناموس مردم و وجب به وجب خاك ميهن اسلامي دفاع مي كرده اند.
حالا از خودتان بپرسيد كه آيا، اين جماعت كه سپهر جغرافيايي آنان، پهنه ايران اسلامي و توده هاي عظيم مردم اين مرز و بوم است، به قول حضرت امام(ره) ولي نعمت و صاحبان واقعي انقلاب و نظام و ايران نيستند؟! بي ترديد هستند. و سوال بعدي باز هم از خودتان اين است؛ چه شده و چه اتفاقي افتاده كه ثروت و امكانات كشور از دست صاحبان اصلي آن خارج شده و در اختيار انگل ها قرار گرفته است؟!
ياد آن برادر بسيجي به خير كه خطاب به همين انگل ها سروده بود؛
اي آب نديده ها و آبي شده ها
بي جبهه و جنگ انقلابي شده ها
مديون شب حمله جانبازانيد
اي بر سر سفره آفتابي شده ها
يكي از همين انگل ها، كه در جريان آشفتگي اخير بازار ارز دستگير شده و تازه عامل دست چندم- و نه از عوامل اصلي- بوده است، اعتراف مي كند كه طي آن دو هفته همه روزه مبلغ 10 ميليون دلار ارز مي فروخته و بابت هر دلار از عامل اصلي- و پنهان- مبلغ 10 ريال- بله 10 ريال- دريافت مي كرده است. يعني روزي 10 ميليون تومان! و...
3- يكي از اصلي ترين مشكلات ديگر كه متاسفانه علي رغم نصايح دلسوزانه و اندرزهاي پيامبرگونه و حكيمانه امام راحل(ره) و حضرت آقا، كمتر گوشي از مسئولان محترم به آن بدهكار بوده است؛ وانهادن وظايف اصلي و مسائل حياتي كشور، از جمله مقابله با همين گراني هاي افسارگسيخته و به جاي آن پرداختن به دعواهاي سياسي و خط و نشان كشيدن براي يكديگر است... و اين ماجرا ادامه بلند ديگري نيز دارد.

حسين شريعتمداري
 


خودكار (گفت و شنود)

گفت: «ميت رامني» نامزد رياست جمهوري آمريكا بدجوري خيط كاشته.
گفتم: چطور مگه؟
گفت: در خبرها آمده بود همين رامني كه آنهمه به كافي نبودن تحريم ها عليه ايران اعتراض مي كرد، خودش صاحب دهها شركت بزرگ است كه بسياري از آنها، تحريم هاي ايران را دور زده اند.
گفتم: از قديم و نديم گفته اند «سگ زرد برادر شغاله» و به نوشته بيانيه اخير جنبش وال استريت؛ هم اوباما و هم رامني در يك نقطه كه منافع كارتل هاي بزرگ سرمايه داري است، به هم مي رسند و مثل هم هستند.
گفت: ولي رامني از اين آبروريزي خيلي دمغ شده است.
گفتم: حق داره! مي گويند پدر يك خودكار قرمز مرده بود، تا چند هفته مشكي مي نوشت!
 


مهمانپرست:

ادعاي آمريكايي ها درباره مذاكره با ايران مصرف داخلي دارد

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: اخباري كه درباره مذاكرات ايران و آمريكا منتشر مي شوند، مصرف داخلي براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا دارد و آنها فكر مي كنند با انتشار اين گونه اخبار مي توانند روي نتيجه انتخابات تاثير بگذارند.
«رامين مهمانپرست» در ادامه افزود: مسئولان كشور ما بارها هرگونه ادعايي را درباره مذاكره رد كردند و اگر ادعاهايي در داخل آمريكا براي تغيير رويكردشان مطرح مي شود و حرف هايي مطرح مي كنند به عنوان اينكه بخواهند اشتباهات گذشته را تكرار كنند بايد آنها را در عمل ارزيابي كرد نه با حرف هايي كه هيچ پشتوانه اي ندارد و فقط براي مسائل داخلي احزاب آمريكا بيان مي شود.
وي گفت: توافق لندن و واشنگتن مبني بر اختصاص پايگاه براي حمله در محدوده جنگ رواني عليه ملت ايران قابل ارزيابي است و موضع ما درباره اين اقدامات آن است كه همه كشورهاي غربي از جمله انگليس و آمريكا نيروهاي نظامي خودشان را از منطقه بيرون ببرند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان افزود: با اين اقدام هم منطقه آرامش بيشتري خواهد يافت و هم توان نيروها صرف مشكلات داخلي كشورهايشان خواهد شد كه با بحران هاي جدي روبرو هستند و البته اين بحران ها در آينده جدي تر خواهد بود.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي درباره لغو سفر هيئت پارلماني اروپايي به كشور گفت: روابط پارلماني بين كشورها كاملا مرسوم و ظرفيتي براي توسعه همكاري هاست كه اين روابط بين ما و كشورهاي اروپايي نيز وجود داشته و دارد.
مهمانپرست افزود: هم اكنون نيز هيئتي از گروه دوستي پارلماني آلمان در ايران به سر مي برد.
وي گفت: اتحاديه اروپا درخواستي داشت كه نمايندگان پارلماني اروپا به تهران سفر كنند كه مورد استقبال مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته و برنامه هاي آن نيز تنظيم شده بود.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: البته بسياري از كشورهاي غربي و برخي از شخصيت هايي كه دشمني آنها با كشور ما ثابت شده است تلاش زيادي براي جلوگيري از اين سفر انجام دادند و در نهايت با فشار اين كشورها هيئت پارلماني اروپا درخواستي به عنوان پيش شرط مطرح كرد كه مورد قبول ما نبود.
مهمانپرست گفت: ما به هيچ جريان و كشوري اجازه نمي دهيم كه بخواهد در امور داخلي ما دخالت كند.
وي افزود: هرگاه قصدشان دخالت نكردن در مسائل داخلي كشور ما باشد و بخواهند از روابط پارلماني به عنوان ظرفيت جديدي براي توسعه همكاري ها استفاده كنند، ما استقبال مي كنيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره برگزاري نشست معارضان سوري در تهران گفت: تلاش زيادي مي كنيم تا بين نمايندگان معارضان و دولت سوريه گفت وگوهاي مختلفي براي ايجاد آرامش و اصلاحات لازم انجام شود.
مهمانپرست درباره برخي ادعاها مبني بر ارتباط كارخانه مهمات سازي سودان با سپاه پاسداران، ضمن تكذيب اين اخبار و ادعاها از سوي مسئولان ارشد نظام، افزود: صهيونيست ها براي سرپوش گذاشتن به اقدامات تجاوزكارانه شان از بهانه هاي مختلف استفاده مي كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر، سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: فكر مي كنيم اگر كشورهاي1+5 با رويكردي منطقي در مذاكرات شركت كنند مسئله به سرعت قابل حل است.
مهمانپرست درباره خبرهاي رسانه هاي غربي در خصوص بحث هسته اي و تلاش1+5 به منظور ترتيب دادن يك بسته جديد براي ايران افزود: اخبار متعددي درباره بحث مذاكرات ما با 1+5 منتشر مي شود كه هيچكدام از اينها تا زماني كه به صورت رسمي در مذاكرات با هيئت نمايندگان كشورمان مطرح نشود از نظر ما قابل توجه نخواهد بود.
وي گفت: مذاكرات ما در نشست هاي گذشته به صورت شفاف برگزار شد و تيم مذاكره كننده هسته اي ما نظراتشان را اعلام كردند و در اين مذاكرات پيشنهادهاي مختلفي مطرح شده است.
مهمانپرست افزود: كافي است كه آنها حقوق هسته اي ما و حق داشتن چرخه سوخت براي اهداف صلح آميز را به صورت كامل به رسميت بشناسند آن وقت است كه مشكل اصلي حل خواهد شد.
 


نامه محرمانه ليبرمن به اشتون

از اينكه مردم اروپا را ناديده گرفته و ايران را تحريم كرديد متشكريم !


آويگدور ليبرمن در نامه اي به مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از وي به اين دليل كه «فشار اقتصادي وارده به مردم اروپا را ناديده گرفته» و « با وجود شرايط بسيار سخت اقتصادي درخواست اسرائيل براي تشديد تحريم عليه ايران را پذيرفته» تشكر فراوان كرده است.
وزير خارجه رژيم صهيونيستي با نگارش نامه اي محرمانه خطاب به كاترين اشتون، از وي به خاطر اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران تشكر كرد.
بر مبناي اين اطلاعات، آويگدور ليبرمن در نامه اي به مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از وي به اين دليل كه «فشار اقتصادي وارده به مردم اروپا را ناديده گرفته» و «با وجود شرايط بسيار سخت اقتصادي درخواست اسرائيل براي تشديد تحريم عليه ايران را پذيرفته» تشكر فراوان كرده است.
اتحاديه اروپا روز دوشنبه 23 مهر 1391 تحريم هاي جديد عليه ايران اعمال كرد كه كارشناسان عقيده دارند بيش از آنكه ايران را هدف گرفته باشد، زندگي مردم اروپا در آستانه فصل سرما را هدف گرفته است. اين نامه دو روز پس از اعمال اين تحريم ها نگاشته شده است.
از جمله تحريم هاي اعمال شده در اين تاريخ، تحريم واردات گاز از ايران است كه هرچه بيشتر سرنوشت اروپا را به تصميمات روسيه وابسته مي كند.
اين در حالي است كه اروپا هم اكنون گازي از ايران وارد نمي كند.
 


مذاكرات شيمون پرز و دمپسي درباره ايران

رئيس رژيم صهيونيستي با رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا درباره ايران مذاكره كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دفتر شيمون پرز، رئيس رژيم صهيونيستي در اين باره اعلام كرد، مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا و پرز روز دوشنبه درباره «تهديد هسته اي ايران» و «تقويت روابط استراتژيك» ميان دو طرف و «تحولات منطقه» مذاكره كردند.
بنابراين گزارش، پرز ادعا كرد كه تحريم ها در حال نشان دادن برخي نتايج هستند.
وي افزود: فكر مي كنم همه ما موافقيم كه بايد با گزينه هاي غيرنظامي شروع كنيم و در عين حال همه گزينه ها را بر روي ميز نگه داريم. اگر بتوانيم آن را به روشي ديپلماتيك پايان دهيم، بسيار بهتر خواهد بود.
در همين رابطه، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز قرار است روز چهارشنبه به فرانسه سفر كند تا اولين سفر خود به فرانسه را پس از به قدرت رسيدن «فرانسوا اولاند» انجام دهد.
نتانياهو در اين سفر با اولاند درباره برنامه هسته اي ايران صحبت خواهد كرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤ غدير «كربلاي عوام» بود و «كربلا غدير خواص»، در غدير با آنكه بيعت گرفته شد جفا شد ولي در كربلا با اينكه بيعت برداشته شد وفا شد . غدير روز تبرك يافتن ولايت از بركت علي است. بياييد در استقبال از غدير چند صفحه از نهج البلاغه را بخوانيم.
3114---0912
¤ درود بر ملت غيرتمند ايران اسلامي كه الحق و الانصاف هميشه نشان داده اند كه در عمل به فرامين و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي از مسئولين جلوترند و به همين دليل است كه دشمنان در همه جا و پي در پي شكست مي خورند.
امير مشاط زاده
¤ در ادامه سخن آقاي شريعتمداري كه نوشته اند چه كساني بايد شرمنده باشند، بايد تاكيد كنم گلايه هايي بس غمگينانه و بغض هايي سخت فرو خورده در دل حزب الله وجود دارد كه اگر رهبر معظم انقلاب اجازه دهند همين جمعه ميليون ميليون امت حزب الله با قامت افراشته تمام ايران و تهران را به نشانه اطاعت محض از ولايت از جمعيت مملو مي سازند و همه ايران را خراسان شمالي مي سازند. اين امري بديهي است.
رنجبر
¤ اعتراض ها و اعتصاب ها و تظاهرات مردم اروپا عليه دولتمردانشان را كه با باتوم نظامي دموكراسي اروپايي جواب داده مي شود، نمي توان فقط به طرح رياضتي و بحران اقتصادي كه غرب گرفتار آن شده معطوف كرد بلكه بخش ديگري از آن نيز مربوط به اطاعت هاي كوركورانه اي است كه دولتمردان آنها از آمريكا و رژيم اشغالگر قدس مي كنند و منافع ملي شان را فداي اميال شيطاني آنها مي كنند. اين بدان معناست كه مردم اروپا و آمريكا پي برده اند كه دولتمردانشان به آنها دروغ مي گويند و تذكري است كه قبلا رهبر معظم انقلاب در پي بيداري اسلامي و رسيدن آن به كشورهاي اروپايي داده بود.
محمودي
¤ يكي از علت هايي كه دشمن را از تعرض نظامي به ما بازداشته دستيابي كشور به دانش هسته اي است. لذا ما نبايد در برابر دشمنان براي غني سازي كوتاه بياييم و به بهانه رفتار مسالمت آميز در مقابل آن ها ضعيف ظاهر شويم.
رضا ايران منش
¤ از مسئولين اجرايي درخواست مي كنم براي مقابله با گرانفروشي كه گاه به صورت ساعتي افزايش پيدا مي كند راهي بيابند.
4656---0937
¤ آقاي رئيس جمهور نمي خواهد بازديدي از بازار داشته باشد و وضع مردم را از نزديك ببيند؟
يك شهروند
¤ مسئولين اجرايي كه به فكر تحول در قواي ديگرند شايسته است ابتدا مشكل قوه خود را حل نمايند بعد به اصلاح قواي ديگر بپردازند چرا بايد آهن 14 در عرض يك سال از 130هزار تومان به 370 هزار تومان برسد؟ چرا از صبر برخاسته از ديانت مردم سوءاستفاده مي شود.
6563---0935
¤ به اطلاع دولتمردان برسانيد شركت هاي خودروساز از فروش اتومبيل خودداري مي كنند. آيا دستگاه قضايي در اين مورد وظيفه اي برعهده دارد يا خير؟
6091---0915
¤ اگر قوه قضائيه به طور جد با محتكران و اخلالگران اقتصادي برخورد جدي داشته باشد، خواهيم ديد كه از فرداي آن روز قيمت بسياري از اجناس پايين مي آيد.
8890---0913
¤قيمت لبنيات در طول اين چند ماه چندين مرتبه افزايش يافته است حال كه به بالاترين قيمت خود رسيده روزنامه دولت تيتر كرده كه تا فروردين سال آينده قيمت هاي لبنيات ثابت مي ماند.
4261---0915 و 8516---0919
¤شركت پتروشيمي كه يك شركت خصوصي مي باشد خودسرانه محصولات و فرآورده هاي خود را افزايش قيمت داده و كوتاه هم نمي آيد. چرا؟
1706---0913
¤به رغم رهنمود رهبر معظم انقلاب مبني بر افزايش جمعيت، درمانگاهها و مراكز ناباروري همكاري خوبي در اين زمينه ندارند و هزينه هاي زيادي از بيماران دريافت مي كنند. درمانگاه ناباروري بيمارستان امام خميني وابسته به وزارت بهداشت بنابه دلايل واهي هزينه ها را آزاد حساب مي كنند و زوجين از ادامه درمان باز مي مانند لذا گزارشي در اين خصوص تهيه كنيد.
يزداني
¤تسهيلات دولت براي ازدياد جمعيت فقط شامل حال كارمندان مي شود براي ساير اقشار جمعيت كشور وجود ندارد. در ضمن تجربه نشان داده كه اولا جماعت كارمند اغلب زير بار بيش از دو فرزند نمي روند ثانيا همين دو فرزند را با هزار مشكل در مهدكودك ها بزرگ مي كنند كه از عاطفه مادري دور هستند، در حالي كه ساير اقشار اين گونه نيستند.
بوربور
¤بابت صفحه فرهنگ مقاومت تشكر مي كنم لطفا اين صفحه ادامه داشته باشد تا برخي افراد ناسپاس و غرق در لذات دنيوي بدانند كه آسايش آنان در گرو خون شهيدان است.
الطافي
¤با توجه به پخش برنامه زيست محيطي «شوك» از سيما، بايد گفت شوك به مراتب شديدتر غفلت مسئولان محيط زيست از نابودي هزاران اصله درخت و مرگ آبزيان رودخانه هاي حفاظت شده چالوس و سمارود به وسيله گل و لاي وارد شده به آب رودخانه و برداشت پر مخاطره مخلوط از بستر رودخانه هاي فوق توسط معادن و كارگاه هاي شن و ماسه از حوزه نوشهر و چالوس است. البته با توجه به تكرار انعكاس مطالب فوق اميد است دستگاههاي نظارتي اقدام كنند.
يك هموطن از چالوس
¤مسئولين معاونت نيروي انساني رئيس جمهوري هفته گذشته اعلام كردند مشكل استخدامي حل شده و افراد مي توانند به مراكزي كه آزمون داده اند مراجعه نمايند وقتي به سازمان زندانها كه دو هزار شركت كننده در آزمون 29/2/91 داشت رفتم اعلام شد كه مشكل هنوز حل نشده است و اصل آزمون سازمان زندانها زير سوال است. با توجه به 400 نفر شركت كننده از خانواده شهدا و 1600 نفر از افراد عادي جامعه از مسئولين انتظار رسيدگي دارم.
احمدي از قزوين
¤از دولت محترم درخواست مي شود نسبت به پرداخت 28 هزار تومان يارانه نان كه براي بسياري از افراد پرداخت نشده اقدام نمايد.
ارجمند
¤با توجه به اتمام پاورقي علل و عوامل پذيرش قطعنامه 598 براي تهيه كتابش چگونه اقدام كنيم.
4012---0912
كيهان: اين كتاب هنوز منتشر نشده است و انتشار آن از طريق روزنامه به اطلاع خوانندگان محترم خواهد رسيد.
¤با توجه به نزديكي فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) به قم چه نيازي وجود دارد كه در اين استان فرودگاه جديد احداث بشود؟
3095---0936
¤قسط دوم حقوق زمان اسارت آزادگان هنوز پرداخت نشده است. چرا دولت و مسئولين در اين مورد كوتاهي مي كنند؟
2438---0919
 


يعني مي فرماييد كه اپوزيسيون گوسفند است؟! (خبر ويژه)

دستاوردهاي همايش پنجم اتحاد جمهوري خواهان ايران كه در كلن آلمان با حضور مشتي اپوزيسيون پير و پاتال تشكيل شده بود همچنان ادامه دارد!
در آخرين مورد از اين دستاوردهاي بي نظير، «مسعود.ن» با انتشار يادداشتي در گويانيوز، با اشاره به اين همايش اپوزيسيون را دچار «فرايندهاي سوداگرانه، غيراخلاقي و غيرفرهنگي» خواند و از بحران اعتماد در ميان ضد انقلاب خبر داد. وي برخي از شركت كنندگان در اين گونه همايش ها را به نوعي نفوذي جمهوري اسلامي توصيف كرد و نوشت؛ «تا كي قرار است دمكراسي طلبان و آزاديخواهان سرزمينمان از يك سوراخ چند بار نيش بخورند، و يا با مار در آستين و خصم در خانه، براي تحقق خواست هاي انساني و دموكراتيك مردم ميهنمان مبارزه كنند؟ تا كي؟»
چند روز بعد هم «بابك.الف» در جوابيه اي نوشت «مسعود.ن» با تحليل خود همه اپوزيسيون را گوسفند فرض كرده است!
«نوشته شما را... خواندم. پنهان نمي كنم كه سخت دچار شگفتي شدم. بي تعارف بگويم نوشته شما را دور از انصاف و مغاير با اخلاق سياسي يافتم... مي گويم دور از انصاف، از اين نظر كه شما فرازي از صحبت فردي را كه در همان سخنراني صريحا اعلام مي كند در مقام ناظر در همايش شركت كرده است و به هر دليل درست يا نادرست، مدت هاست كه مقامي در رهبري آنجا قبول نمي كند؛ اين همه بزرگ كرده، به همه و به يك جريان سياسي تعميم داده و به داوري نشسته ايد! آيا در اين آبستراكسيون از جمع و خلاصه كردن آنها در يك فرد؛ تك تك ما را به گوسفند و جمع ما را به گله گوسفندان تقليل نمي دهيد؟»
نويسنده در ادامه با نگاهي عاقل اندرسفيه، همپالكي خود را نصيحت مي كند كه براي ارزيابي اين همايش بهتر است به بيانيه آن رجوع كند و نه به سخنان چند نفر از شركت كنندگان.
استناد به بيانيه اين همايش براي اثبات موفقيت و همبستگي اپوزيسيون نيز در نوع خود جالب است چرا كه اين بيانيه از فرط اتحاد و همبستگي دو هفته بعد از پايان ميتينگ صادر شد!
گفتني است سالانه ده ها مورد از اين گونه همايش ها و ميتينگ ها با عناوين مختلف در اروپا و آمريكا برگزار مي شود كه خرج سفر و هتل و ناهار و شام شركت كنندگان از سوي سرويس هاي اطلاعاتي غرب و در چند مورد به طور آشكار از سوي سفارت سعودي در كشور ميزبان پرداخت شده و ضد انقلاب هاي فراري هم در اين ميان ديداري با هم تازه مي كنند و البته گاهي هم پاچه هم را مي گيرند!
 


اين آقا هم جايزه مي خواهد! (خبر ويژه)

رسانه هاي زنجيره اي ضدانقلاب مدتي است تلاش دارند تا با دروغ پراكني و فضاسازي، شبهات و شايعاتي را درباره محيط زندان ها در ايران پمپاژ نمايند.
آنچه در ميان اين خط رسانه اي برملا شد هماهنگي زندانيان و محكومان فتنه با نهادهاي به اصطلاح حقوق بشري است.
اين رسانه ها در دو هفته گذشته اخبار و گزارش هاي متعددي درباره اعتصاب غذاي يك زن زنداني كه جرايم امنيتي مرتكب شده بود را در حجم گسترده اي توليد كردند و هر چند از همان ابتدا معلوم بود كه اين يك ترفند رسانه اي است اما جمعه گذشته پشت پرده اين تلاش ها و تحركات لو رفت چرا كه همان خانم زنداني - نسرين ستوده- از طرف پارلمان اروپا جايزه ساخاروف - جايزه به اصطلاح حقوق بشري- دريافت كرد و برخي از سايت هاي اپوزيسيون فاش كردند كه اعتصاب غذاي وي سفارشي و صوري بوده و با هدف زمينه سازي براي بهره برداري مجامع بيروني صورت پذيرفته است. ضمن آن كه جايزه 50 هزار يورويي ساخاروف و چند جايزه ديگر مي تواند دستمزد مناسبي براي اين ماموريت باشد!
در همين حال، يكي ديگر از محكومان فتنه از داخل زندان به اصطلاح گزارشي درباره وضعيت يكي از زندان ها نوشته است.
مهدي محموديان در نوشته اي مبسوط كه در اقدامي هماهنگ رسانه هاي بيگانه، آن را بازتاب و بازنشر داده اند مدعي شده كه تعداد زيادي در انتظار مجازات اشد هستند و عدد و رقم آنها را نيز توضيح داده است و در پايان نتيجه گرفته كه در زندان ها فشارها، عذاب ها و شكنجه ها بيداد مي كند!
اكنون چند سؤال ساده مطرح است؛ چطور در زندان هايي كه اين همه فشار و شكنجه هست، اين آقا توانسته يك گزارش مبسوط بنويسد و از داخل زندان آن را براي رسانه هاي خارج كشور ارسال كند؟
وي آمار و ارقام مورد ادعا را براساس كدام مستندات مطرح كرده است؟
آيا نبايد مسئولان زندان و ضابطين محترم دادگستري نظارت بيشتري بر محكومان و مجرمان داشته باشند كه آنها نتوانند به راحتي آمارهاي دروغ بنويسند و بعد در رسانه هاي زنجيره اي ضدانقلاب منتشر نمايند؟
به نظر مي رسد اين آقا هم هوس كرده با شلوغ كاري و هياهو و دروغ پراكني و جا باز كردن در رسانه هاي ضدانقلاب جايزه حقوق بشري و دلارهاي آمريكايي بگيرد.
 


هيزم بي بي سي بر آتش خيالي (خبر ويژه)

هفته گذشته بود كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در گزارشي مدعي شد واشنگتن و تهران بر سر مذاكره مستقيم و دو جانبه درباره پرونده هسته اي ايران به توافق رسيده اند. چند روز پس از آن نيز رسانه هاي غربي مدعي شدند ولايتي به نمايندگي از ايران با آمريكايي ها مخفيانه مذاكره كرده است كه با تكذيب صريح وي مواجه شد.
بي بي سي نيز روز دوشنبه با انتشار گزارشي با عنوان «مقام هاي ايراني «مذاكره» پنهاني مي كنند يا «ديدار» مخفيانه؟» سعي كرد هيزمي بر اين آتش خيالي بيندازد. بي بي سي در گزارش خود به شكلي موذيانه و غيرمستقيم سعي مي كند به مخاطب اينگونه القا كند كه رابطه اي برقرار شده است، هرچند ممكن است نتوان نام آن را مذاكره گذاشت!
«محتمل است كه فرستادگان حكومت ايران با نمايندگاني از دولت آمريكا در دوره رياست جمهوري باراك اوباما هم ديدارهايي انجام داده باشند اما با توجه به روابط فعلي ايران و آمريكا و اجماع جهاني بي سابقه اي كه ايالات متحده عليه ايران و برنامه اتمي اش استوار كرده، بسيار بعيد است كه دو طرف در اين دوره حتي به توافقات ابتدايي براي انجام «مذاكره» رسيده باشند.
به اين ترتيب ممكن است در سال هاي اخير ديدارهايي معمول ميان فرستادگان نه چندان بلندپايه دو طرف انجام شده باشد اما چنين ديدارهاي احتمالي حتي در صورت تكرار به هيچ وجه به معناي «مذاكره» نمي تواند باشد.»
جنجال سازي هاي رسانه اي غرب در اين مورد در حالي است كه كمتر از يك هفته به انتخابات رياست جمهوري آمريكا باقي مانده و نحوه برخورد با ايران به يكي از چالش برانگيزترين موضوعات براي نامزدهاي آن تبديل شده است.
بي بي سي يك روز پيش از اين گزارش نيز، گزارشي با عنوان «آيا ولايتي با آمريكايي ها مخفيانه مذاكره كرده است؟» را منتشر كرده بود كه همين خط خبري را دنبال مي كرد.
اينگونه خبرسازي ها درباره مذاكره ايران و آمريكا، آن هم بصورت مخفيانه در حالي منتشر مي شود كه از يكسو، جمهوري اسلامي بارها اعلام كرده است مذاكره با شيطان بزرگ خط قرمز انقلاب اسلامي است و ايران نيازي به آن ندارد و از سوي ديگر به نوشته نيويوركر حاكي از نقش و اهميت تعيين كننده ايران در معادلات بين المللي است كه هيئت حاكمه آمريكا هر از چندگاه با طرح خبري درباره مذاكره با ايران و علي رغم تكذيب بلافاصله آن از سوي ايران، سعي در بهره گيري از اين جايگاه برجسته دارد.
 


كي بود كي بود ما نبوديم بي خيال تقلب! (خبر ويژه)

اصلاح طلبان و حاميان جريان فتنه كه تا ماه ها پيش، تصور مي كردند بدون مرزبندي با فتنه گران و ساختارشكنان، مردم و نظام براي آنها تره خرد كرده و فرش قرمز براي حضورشان در عرصه سياست پهن مي كنند، اين روزها با سرخوردگي هرچه تمام تر تغيير استراتژي داده اند. بعد از آنكه اصلاح طلبان دريافتند كه بود و نبود آنان در عرصه انتخابات، تأثيري در مشاركت سياسي مردم ندارد، سعي كردند به مرور استراتژي خود را تغيير دهند.
براين اساس، اين جريان در ماه هاي اخير، به شدت بر حجم تبليغاتي خود افزوده و روزي نيست كه يكي از چهره هاي اين جريان با روزنامه ها و رسانه هاي زنجيره اي خود مصاحبه و گفت وگو نكنند. در همين حال، «احمد شيرزاد» نماينده اصلاح طلب مجلس ششم در گفت وگو با روزنامه «مردم سالاري» به صراحت بيان كرد كه ما بايد از هر فرصت پيش آمده به نفع خود استفاده كنيم. البته وي براي موجه نشان دادن چهره اصلاح طلبان اينطور وانمود كرد كه: «اگر اجازه بالندگي به اصلاح طلبان داده شود بنده با توانايي كه از آنها سراغ دارم هر چند وقفه اي در فعاليت آنها افتاده است ولي كار به سرعت انجام خواهد شد». وي معتقد است كه اصلاح طلبان نه تنها از فرصت انتخابات بلكه از هر فرصت سياسي بايد استفاده كنند.
شيرزاد در پايان اين مصاحبه، با پذيرش تلويحي و ديرهنگام خطاهاي اصلاح طلبان گفت: هر مقام اجرايي و سياسي امكان خطا دارد و بايد بپذيرد كه گاهي ممكن است خطا كند. مجموعه اصلاح طلبان نيز از اين اصل مستثني نيستند و خود را انسان هاي زميني مي دانند كه مانند هر انسان ديگري و مانند آدم ابوالبشر امكان خطا دارند. البته وي توضيح نداد حالا كه حاميان فتنه متوجه اشتباهشان شده اند چرا از مردم به خاطر اهانت هايي كه به ارزش هاي انقلاب و شعور سياسي ملت كردند، عذرخواهي نمي كنند.
 


همنوايي با اسرائيل عليه راهيان نور (خبر ويژه)

هفته گذشته بود كه 26 دختر دانش آموز اهل شهرستان بروجن در مسير بازگشت از منطقه راهيان نور بر اثر واژگون شدن اتوبوس جان خود را از دست دادند. اين حادثه دلخراش در حالي كه قلوب مردم ايران را داغدار كرده بود، به سوژه اي تبديل شد كه معاندان نظام چه در خارج و چه در داخل آن را به پاي جمهوري اسلامي بنويسند.
هفته نامه «الف-ج» وابسته به جريان فتنه در شماره اين هفته نامه خود با تيتر «اعزام هاي اجباري دانش آموزان را متوقف كنيد» همصدا با بي بي سي و ديگر رسانه هاي ضدانقلاب و با عقده گشايي تمام به اين موضوع پرداخته است.
اين هفته نامه در ابتداي اين گزارش با مظلوم نمايي تمام، اعزام هاي دانش آموزان به مناطق راهيان نور را اجباري و تنها به خاطر كسب 10 نمره عملي دروس آمادگي دفاعي دانسته است و مي نويسد: بچه هايي كه اكثر آنها به اجبار و تنها به خاطر كسب 10 نمره عملي واحد درسي آمادگي دفاعي بايد از شهر و زادگاه خود در بروجن و خوزستان مي رفتند؛ نيم روزي حركت كردند و شب هنگام رسيدند... و بچه هاي مردم دور از خانه و در تاريكي شب به كام مرگ رفتند و قطعه قطعه شدند.
«الف-ج» در جايي ديگر از اين گزارش خروجي اردوهاي راهيان نور را در دو واژه «مرگ» و «اجبار» توصيف مي كند و با زير سؤال بردن بعد محتوايي و معنوي اين اردوها، مي نويسد: اما نمي خواهيم از «اردو»ها بگويم. بطور مشخص تاكيد بر دو واژه است، يكي «مرگ» و ديگري «اجبار».
استفاده از واژه «اجبار»، ادبياتي است كه در يك هفته گذشته رسانه هاي ضدانقلاب و مخصوصا رسانه هاي اسرائيلي با آن فضاسازي زيادي عليه نظام به راه انداختند، اين در حالي است كه پدر يكي از دانش آموزان حادثه ديده به نام «مريم باباخانيان» كه بدحال ترين مجروح حادثه ديده كاروان راهيان نور است و هم اكنون در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان گلستان اهواز بستري است، درباره اين اردو مي گويد: من براي رسانه ها و راديوهاي بيگانه پيام دادم و اميدوارم آنها اين پيام را منتشر كنند، آنها بايد بدانند كه ما از خط شهدا خارج نمي شويم و پشتيبان نظام و مملكت هستيم؛ بچه هاي ما براي نمره به اردوي راهيان نور نرفتند، آنها با ميل و اشتياق رفتند و در حال برگشت از خوزستان بودند كه اين سانحه به وجود آمد و قبل از آمدنشان هم دخترم مريم مرتب تلفني با من در تماس بود و خيلي خوشحال و راضي بود. دخترم به من مي گفت كه در سرزمين هاي دفاع مقدس حال خوشي داشته و خيلي راضي بود و او به شهدا علاقه زيادي داشت.
اما در اين ميان سردار سليماني دبير قرارگاه مركزي راهيان نور در كشور قضاوت هاي غلط و جوسازي هاي عجولانه رسانه هاي بيگانه و انتشار آن توسط برخي افراد را رد كرده و درباره اعزام دانش آموزان به راهيان نور مي گويد: اين اردوها به صورت كاملا داوطلبانه بوده و براساس يك فرايند كاملا قانوني براساس تفاهم نامه و ابلاغيه مشترك وزارت آموزش و پرورش و بسيج برگزار مي شود و كليه دانش آموزان با رضايت نامه والدين حضور مي يابند لذا اجباري بودن آن گفتاري دروغ و بياني بي اساس و ناجوانمردانه است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14