(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10  آبان  1391 - شماره 20346

حديث دشت عشق
پرسپوليس - پيكان ؛ جدال همسايه هاي بحران زده
توقف تراكتورسازي ، پيروزي سپاهان صدرنشيني استقلال تثبيت شد
اخبار كوتاه از فوتبال
اعضاي تيم ملي تكواندو بر بالين باقري معتمد
صعود به مرحله نيمه نهايي مسابقات نوجوانان آسيا
نوجوانان واليباليست ايران جهاني شدند
چگونگي حضور خواهرزاده رضازاده در تيم ملي وزنه برداري
پرسشي كه رئيس فدراسيون قايقراني مطرح كرد
چرا در گذشته با تغيير 26 رئيس فدراسيون، پاي IOC وسط نيامد؟!
نامزدهاي توپ طلاي جهان معرفي شدند
شانس بالاي مسي و دل بوسكه
اخراج 17بازيكن در يك بازي فوتبال!


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رسول ابراهيمي»
به امام خود وفادار باشيد
سال 1351به جمع زمينيان پيوست.
در پي كسب علم، 8 سال با كاروان دانش آموزان همراه شد و اين همراهي درست زماني بود كه امت بيداردل، حديث بيداري را به رهبري مقتداي خود زمزمه مي كردند. پس از آن به فرمان امام خميني(ره) كه حسين زمان او بود، به جنگ يزيديان رفت تا آنان را به لجنزار تاريخ فرستد.
در كمتر از يك ماهي كه در جبهه ها حضور داشت، مردانه از ذره ذره خاكش دفاع كرد و سال 1367 در «فاو» بر اثر برخورد تركش، عاشقانه رداي سرخ شهادت را برتن كرد و به افلاكيان پيوست.
فرازي چند از وصيت نامه شهيد:
«... از امت حزب الله مي خواهم كه گوش به فرمان امام (ره) كنند قدم به قدم از فرمان امام سر باز زدن از فرمان خدا و فرمان پيامبر سر باز زدن است. توصيه مي كنم كه امام را مثل مردم كوفه تنها نگذاريد و وفادار به ايشان باشيد...»
 


پرسپوليس - پيكان ؛ جدال همسايه هاي بحران زده

توقف تراكتورسازي ، پيروزي سپاهان صدرنشيني استقلال تثبيت شد

سرويس ورزشي-
تيم هاي فوتبال پرسپوليس و پيكان در حالي امروز به مصاف همديگر مي روند كه سرمربيان هر دو تيم شرايط خوبي را تجربه نمي كنند و به خاطر نتايج اخير خود تحت فشار هستند.
هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال روز دوشنبه با پيروزي استقلال مقابل گهر و صدرنشيني موقت اين تيم آغاز شد. بازي هاي اين هفته امروز با انجام شش مسابقه ديگر پيگيري مي شود كه در يكي از مهمترين اين مسابقات پرسپوليس در ورزشگاه آزادي به مصاف پيكان مي رود. مسابقات ليگ بعد از بازي هاي اين هفته به خاطر اردوي تيم ملي تا 27آبان تعطيل مي شود.
پرسپوليس- پيكان
باخت پرسپوليس به مس كرمان مجددا سرخپوشان را وارد حاشيه كرد تا شايعه تغيير سرمربي اين تيم يكبار ديگر پررنگ تر شود. «مانوئل ژوزه» بعد از نتيجه هفته گذشته حتي به كميته فني باشگاه پرسپوليس هم احضار شد ولي از نتايج اين جلسه خبر خاصي به بيرون درز نكرد. ژوزه حالا در برابر تيمي قرار مي گيرد كه سرمربي و بازيكنان جوان و ناشناخته اي دارد. به رغم تكذيب مديرعامل باشگاه پرسپوليس مبني بر اولتيماتوم دادن به سرمربي اين تيم، گفته مي شود اگر اين تيم برابر پيكان نتيجه نگيرد ژوزه از كارش بركنار خواهد شد. اين در حالي است كه هنوز تكليف علي كريمي هم براي برگشت به پرسپوليس مشخص نيست. از سوي ديگر مهرداد پولادي مدافع چپ پرسپوليس هم به خاطر جراحي دستش از اصلي ترين غايبان بازي فردا خواهد بود. اين هفته مقابل پرسپوليس تيمي بازي مي كند كه در نتيجه گيري عجيب و غريب و پرنوسان بوده است. به نظر مي رسد نسخه عبدالله ويسي هنوز در تيم جديدش جواب نداده است. پيكان بعد از چهار پيروزي پياپي، در سه مسابقه شكست خورد و در دو بازي اخير به تساوي رسيده است. به همين خاطر شايعه تغيير ويسي در پيكان هم چند هفته اي است كه مطرح شده. بايد ديد در نبرد دو مربي با دو تفكر متفاوت كداميك برنده از زمين خارج خواهد شد.
برنامه بازي هاي امروز هفته چهاردهم ليگ برتر به اين شرح است:
چهارشنبه- 10/8/91
¤ فجر شهيد سپاسي شيراز- سايپاي البرز (ساعت 30:15)
¤ ملوان بندرانزلي- آلومينيوم هرمزگان (ساعت 30:15)
¤ ذوب آهن اصفهان- راه آهن تهران (ساعت 30:15)
¤ صباي قم- فولاد خوزستان (ساعت 30:15)
¤ صنعت نفت آبادان- مس كرمان (ساعت 50:16)
¤پرسپوليس تهران- پيكان تهران (ساعت 45:17)
پيروزي سپاهان و توقف تراكتورسازي
اما روز گذشته و در ادامه رقابت هاي هفته چهاردهم دو ديدار برگزار شد كه با نتايج جالب توجهي همراه بود.درتهران تيم فوتبال سپاهان موفق شد در ديدار با نفت شكست را با پيروزي تغيير دهد و سه امتياز باارزش را در بازي خارج از خانه خود كسب كند. گل هاي تيم سپاهان را در دقيقه 38 جواهير سوكاي، اميد ابراهيمي (74، پنالتي و 90) و محمدرضا خلعتبري (79) وارد دروازه حريف كردند.گل هاي تيم نفت را هادي شكوري (7 - پنالتي) گوران لوبوويچ (18 و 58) به ثمر رساندند. شرايط مسابقه حتي پس از گل سوم نفت به گونه اي بود كه انتظار مي رفت سپاهان گل هاي بيشتري را دريافت كند اما تعويض هاي زلاتكو كرانچار كه محمد غلامي، حسين پاپي و رادومير جلاويچ را به زمين فرستاد، تاثيرگذار بود. در تبريز تيم تراكتورسازي نتوانست برابر حريف خود به پيروزي برسد تا در رده دوم جدول ماندگار شود.
در اين بازي شاگردان توني اليويرا در همان شروع بازي و در دقيقه 2 صاحب يك ضربه پنالتي شدند كه اين ضربه را فلاويو لوپز نتوانست به گل تبديل كند. تبريزي ها هم تا پنج دقيقه مانده به پايان بازي شكست خورده بودند اما توانستند به تساوي برابر داماش برسند. البته آنها فقط با پيروزي مي توانستند صدرنشيني را از استقلال پس بگيرند كه اين اتفاق رخ نداد. گل هاي اين بازي را مهدي كريميان(22) و محمد ابراهيمي(85) براي تراكتور و محمدرضا مهدوي (12) و مهدي كياني(50) براي داماش زدند.


 


اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال بازگشت كريمي قوت گرفت
در حالي كه چند روز پيش مهدوي كيا به نمايندگي از بازيكنان پرسپوليس در محل اقامت ژوزه حاضر شده بود و از او خواسته بود كه شرايط را براي بازگشت علي كريمي فراهم كند و اين پيشنهاد با پاسخ منفي ژوزه همراه شده بود، ديروز 12 بازيكن پرسپوليس به منزل ژوزه رفتند و با او درباره مسائل مختلف پرسپوليس صحبت كردند. آن ها همچنين از ژوزه خواستند اجازه بدهد تا كريمي به پرسپوليس برگردد و نكته مهم اينكه ژوزه با وجود سرسختي هايش در هفته هاي اخير نرمش اوليه از خود نشان داده و گفته حاضر است درباره اين مسئله بيشتر صحبت كند و اين شايد نخستين نشانه براي بازگشت بازيكني باشد كه جايگاه بزرگي در ميان هواداران پرسپوليس دارد. مهدي مهدوي كيا، محسن بنگر، سيد جلال حسيني، جواد كاظميان، مهرزاد معدنچي، مهرداد پولادي، هادي نوروزي و... بازيكناني بودند كه ديروز وساطت كردند تا كريمي به پرسپوليس برگردد.
عزم مهدوي كيا براي خداحافظي جزم است
كاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس مي گويد تحت هيچ شرايطي تصميمش را براي خداحافظي از فوتبال در پايان اين فصل عوض نمي كند. مهدوي كيا گفت: درباره خداحافظي ام از فوتبال بايد بگويم اين تصميمي است كه از ابتداي فصل گرفته بودم و مطمئن باشيد تحت هيچ شرايطي نظرم عوض نمي شود و همان طور كه روزگاري با وجود حضورم در بوندسليگا از تيم ملي خداحافظي كردم در پايان اين فصل هم براي هميشه با فوتبال خداحافظي مي كنم.
مالك واقعي كمپ استقلال
اداره كل ورزش و جوانان استان تهران اعلام كرد كمپ استقلال متعلق به اين باشگاه نيست و در اختيار اين اداره كل قرار دارد.اين اداره كل روز گذشته اعلام كرد: در اجراي قانون تأسيس باشگاه توسط مردم با نظارت دولت مصوب مجلس شوراي اسلامي و آيين نامه اجرايي آن اداره كل تربيت بدني وقت زمين هاي داراي كاربري ورزشي تحت تملك خود را در اختيار بخش خصوصي و حقوقي قرار مي دهد كه در اين راستا با توجه به سياست سازمان تربيت بدني و ادارات كل تربيت بدني در جهت كمك به حمايت از باشگاه هاي ورزشي قطعه زمين كاربري ورزشي واقع در بلوار فردوس غربي جنب پارك ارم در سال 1378 جهت ساخت كمپ استقلال به صورت قرارداد اجاره به متراژ 36000 متر مربع در اختيار باشگاه مذكور قرار داده شد و از آن زمان تا به حال باتوجه به تعيين اجاره بها هيچ گونه مبلغي به حساب اداره كل واريز نشده است.
انتقادات ژوزه از فوتبال ايراني
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس مدعي شد از روش فوتبال ايران خوشش نيامده است. ژوزه گفت: با تمام احترامي كه براي فوتبالدوستان ايراني قائلم بايد بگويم كه از اين روش فوتبال خوشم نيامده است، بازيكنان ايران فرهنگ بازي گروهي و تاكتيك پذيري ندارند و همه به صورت انفرادي كار مي كنند، دليل آن هم اين است كه از پايه ضعيف هستند. بايد كار را از پايه قوي شروع كنند. بازي ها بيشتر از اينكه فكري باشد، فيزيكي است و اگر صادقانه بخواهم بگويم اين روش فوتبال را تا به حال دوست نداشتم. بهتر است بيش از اين صحبت نكنم.
اظهار نظر جالب ويسي در خصوص پرسپوليس
عبدالله ويسي مي گويد تيمش بايد با خطرناك ترين پرسپوليس تاريخ بازي كند. سرمربي پيكان گفت: ما امروز يكي از سخت ترين بازي هاي فصل خود را در پيش داريم. امروز بايد با خطرناك ترين پرسپوليس تاريخ بازي كنيم . از اين جهت كه آنها در چند روز گذشته با هم جلساتي داشته اند و هم قسم شده اند كه از اين شرايط بيرون بيايند. اميدوارم بتوانيم برابر تيم زخم خورده پرسپوليس بازي خوبي انجام دهيم و سه امتياز را به دست بياوريم.
ليونل مسي كفش طلاي اروپا را برد
مهاجم آرژانتيني بارسلونا به دومين كفش طلاي فوتبال اروپا دست پيدا كرد. ليونل مسي 25 ساله فصل گذشته 50 گل براي بارسلونا به ثمر رساند و اين در حالي است كه همتاي وي، كريستيانو رونالدو، 46 گل زد. مسي اين جايزه را به هم تيمي هاي خود اهدا كرد. وي گفت: اين جايزه مربوط به گلزني است اما بدون هم تيمي هايم من نمي توانستم اين گل ها را به ثمر برسانم. تلاش نمي كنم تا به جوايز انفرادي دست پيدا كنم بلكه به دنبال كسب جام براي تيم هستم. گل هاي من باعث قهرماني لاليگا، جام حذفي و ليگ قهرمانان اروپا شده است. اينها گل هاي من هستند، گل هاي تيم. مسي در سال 2010 براي اولين بار با به ثمر رساندن 34 گل به توپ طلاي اروپا دست پيدا كرد.
 


اعضاي تيم ملي تكواندو بر بالين باقري معتمد

دارنده مدال نقره المپيك 2012 لندن پس از عمل جراحي روز يكشنبه روي پاي آسيب ديده خود تا شش ماه از ميادين ورزشي دور خواهد بود.
محمد باقري معتمد در اردوي تيم ملي در كره جنوبي قبل از بازيهاي المپيك دچار آسيب ديدگي شد. وي با زانوي آسيب ديده و ليگامنت پاره راهي المپيك شد و موفق به كسب مدال نقره شد. معتمد بعد از بازگشت از المپيك قصد داشت زانوي آسيب ديده خود را به تيغ جراحان بسپارد كه تصميم به حضور در ديدار دوستانه بين دو تيم منتخب آسيا و اروپا گرفت تا ضمن پيكار با «سروت» تركيه اي شكست در فينال المپيك را جبران كند. وي بعد از بازگشت از روسيه قيد حضور در جام جهاني را زد و راهي بيمارستان شد تا زانوي آسيب ديده خود را به دست دكتر رازي جراحي كند اين عمل كه چهار ساعت به طول انجاميد روز يكشنبه انجام شد. اعضاي تيم ملي، كادرفني، رئيس فدراسيون تكواندو، بسياري از اهالي تكواندو و جمشيد سهرابي رئيس هيئت تكواندو استان تهران طي دو روز گذشته با حضور در بيمارستان آتيه از وي عيادت كردند.
 


صعود به مرحله نيمه نهايي مسابقات نوجوانان آسيا

نوجوانان واليباليست ايران جهاني شدند

تيم واليبال نوجوانان ايران با صعود به مرحله نيمه نهايي قهرماني آسيا جواز حضور در رقابت هاي جهاني مكزيك را بدست آورد.
تيم واليبال نوجوانان ايران در مرحله يك چهارم پاياني رقابت هاي قهرماني آسيا به مصاف تايلند رفت و با نتيجه سه بر صفر به پيروزي رسيد و راهي نيمه نهايي شد تا جواز حضور در رقابت هاي جهاني مكزيك را بدست آورد. تيم نوجوانان ايران در ست نخست با نتيجه 25 - 11به پيروزي رسيد، ست دوم را نيز 25 بر 16 برد و در آخرين ست نيز حريفش را با نتيجه25 - 23 مغلوب كرد و به نيمه نهايي مسابقات قهرماني آسيا رسيد. شاگردان ايرج مظفري در نيمه نهايي امروز ساعت 16 با برنده بازي ژاپن - چين تايپه مسابقه مي دهند. ديگر ديدار نيمه نهايي بين چين و كره جنوبي برگزار مي شود. كره جنوبي با پيروزي 3 بر 2 مقابل هند و چين با عبور از سريلانكا با نتيجه 3 بر صفر به مرحله نيمه نهايي رسيدند و بايد به مصاف هم بروند.
 


چگونگي حضور خواهرزاده رضازاده در تيم ملي وزنه برداري

سرمربي تيم ملي وزنه برداري گفت: براي من توانايي افراد مهم است نه اسم و فاميل آنها.
كوروش باقري در مورد دعوت از خواهرزاده حسين رضازاده به اردوي تيم نوجوانان، گفت: مطمئن باشيد اگر 5 رضازاده، 16 باقري و ... ببينم كه مي توانند به تيم ملي كمك كنند، آنها را دعوت مي كنيم اما براي من توانايي افراد مهم است نه اسم و فاميلش.
همانطور كه خواهرزاده خودم را پس از كسب مقام دوم كشوري به اردوي تيم ملي دعوت كردم، اما در نهايت نامش را براي مسابقات جهاني خط زدم. سرمربي تيم ملي وزنه برداري صحبت هايش را اينگونه ادامه داد: در وزنه برداري ركوردگيري اهميت دارد و مطمئن باشيد تا زماني كه من هستم، اجازه نمي دهم به غير از ركوردگيري و شايستگي و توانايي افراد، موضوع ديگري در انتخاب وزنه برداران نقش داشته باشد. وي با تشكر از مسئولان فدراسيون به خاطر حمايتي كه از خودش صورت گرفت، در مورد اينكه ممكن است به خاطر مشكلات ارزي به همكاري «جورج زالاي» با تيم ملي خاتمه داده شود، تصريح كرد: بنده در اين خصوص دخالت نمي كنم و تصميم گيرنده اصلي در اين خصوص رضازاده است، هرچند از عملكرد ايشان رضايت دارم.
 


پرسشي كه رئيس فدراسيون قايقراني مطرح كرد

چرا در گذشته با تغيير 26 رئيس فدراسيون، پاي IOC وسط نيامد؟!

رئيس فدراسيون قايقراني در خصوص تغيير روساي فدراسيون ها و تهديد كميته بين المللي المپيك گفت: چگونه است كه در زمان مديريت هاي قبلي، روساي 26 فدراسيون تغيير كرد و پاي IOC وسط نيامد؟!
اسبقيان در خصوص تعليق برخي فدراسيون هاي ورزشي و نامه نگاري هاي صورت گرفته دراين زمينه اظهار داشت: قطعا هيچكس دوست ندارد كه ورزش كشور آسيب ببينيد و كسي كه درايران زندگي مي كند حتي حاضر است خودش آسيب ببيند اما ورزش كشور دچار مشكل نشود. من فكر مي كنم با تعاملاتي كه ميان كميته بين المللي المپيك و وزارت ورزش وجود دارد قطعا اين مسائل مرتفع خواهد شد. وي درخصوص اينكه پاي بيگانه به وسط كشيده شده است و اين مي تواند به ورزش كشور آسيب وارد كند، افزود: من از همه دلسوزان ورزش سوال دارم و آن اين است كه چطور مي شود روساي 26 فدراسيون در سازمان سابق تربيت بدني و مديريت آقايان تغيير مي كند، اما پاي IOC وسط نمي آيد؟ من مطمئن هستم كه وزير ورزش بركناري ها را به صورت كاملا قانوني انجام داده است.
 


نامزدهاي توپ طلاي جهان معرفي شدند

شانس بالاي مسي و دل بوسكه

فهرست 23نفره برترين بازيكن سال فيفا اعلام شد كه 12بازيكن آن در لاليگاي اسپانيا بازي مي كنند.
«ليونل مسي» 25 ساله در دو سال گذشته موفق به كسب عنوان برترين بازيكن سال جهان شده و توپ طلا را بالاي سر برده است و امسال نيز از شانس بالايي براي كسب سومين توپ طلا برخوردار است. در حالي كه «مسي» و «كريستيانو رونالدو» به عنوان اصلي ترين گزينه هاي كسب اين عنوان به شمار مي آيند، هافبك بارسلونا «آندرس اينيستا» هم از بخت بردن توپ طلا برخوردار است. فهرست 23نفره نامزدهاي دريافت توپ طلا به اين شرح است: سرخيو آگوئرو (منچسترسيتي)، ماريو بالوتلي (منچسترسيتي)، كريم بنزما (رئال مادريد)، جيانلوييجي بوفون (يوونتوس)، سرخيو بوسكتس (بارسلونا)، ايكر كاسياس (رئال مادريد)، ديديه دروگبا (شنهوآ)، رادامال فالكائو (آتلتيكو مادريد)، زلاتان ابراهيموويچ (پاري سن ژرمن)، آندرس اينيستا (بارسلونا)، ليونل مسي (بارسلونا)، مانوئل نوير (بايرن مونيخ)، نيمار (سانتوس)، مسوت اوزيل (رئال مادريد)، جرارد پيكه (بارسلونا)، آندره پيرلو (يوونتوس)، سرخيو راموس (رئال مادريد)، كريستيانو رونالدو (رئال مادريد)، وين روني (منچستر يونايتد)، يحيي توره (منچسترسيتي)، رابين فن پرسي (منچستريونايتد)، ژابي آلونسو (رئال مادريد)، ژاوي هرناندز (بارسلونا).
فهرست نامزدهاي برترين مربيان سال جهان هم به اين شرح است: ويسنته دل بوسكه (اسپانيا)، روبرتو دي ماتئو (چلسي)، سرآلكس فرگوسن (منچستر يونايتد)، پپ گوارديولا (بارسلونا-بدون شغل)، يوپ هاينكس (بايرن مونيخ)، يورگن كلوپ (دورتموند)، يواخيم لو (آلمان)، خوزه مورينيو (رئال مادريد)، چزاره پراندلي (ايتاليا).
 


اخراج 17بازيكن در يك بازي فوتبال!

در ديداري كه در ليگ فوتبال اروگوئه بين تيم هاي واندررز و يوونتود برگزار شد، داور مسابقه به17بازيكن كارت قرمز نشان داد.
اين ديدار در پايان 90 دقيقه با نتيجه تساوي 3 - 3 به پايان رسيد اما داور پس از اينكه يكي از بازيكنان را در حين انجام بازي با كارت قرمز جريمه كرد، پس از بازي به دليل درگيري بازيكنان مجبور شد 16كارت قرمز ديگر به بازيكنان هر دو تيم نشان دهد. بر پايه گزارش اينديپندنت، درگيري از زماني آغاز شد كه بازيكنان واندررز معتقد بودند داور مي بايست در لحظات پاياني ديدار خطاي بر روي «گاستون رودريگز» را پنالتي اعلام مي كرد. بازيكنان دو تيم در پايان ديدار با مشت و لگد به جان هم افتادند و داور ديدار، «لئودان گونزالز»، از هر تيم 8 بازيكن را با كارت قرمز جريمه كرد. درگيري به سكوهاي ورزشگاه «پاركه ويه را» در مونته ويدئو كشيد و سر يك هوادار به دليل اصابت سنگ شكافت. طبق قوانين داوري، هيچ تيمي نمي تواند در جريان بازي بيش از چهار بازيكن اخراجي داشته باشد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14