(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10  آبان  1391 - شماره 20346

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خانواده شهيد:
شهيد احمدي روشن خط شكن تحريم ها بود
دستاوردهاي هيئت پارلماني اعزامي ايران به اجلاس بين المجالس
درپرتو وحي
معاون فرمانده نيروي هوايي ارتش اعلام كرد
بهره برداري از شبيه سازهاي مهم ترين جنگنده هاي ايران از 14F تا ميراژ
وزارت خارجه سودان اعلام كرد
 تكذيب ارتباط ايران با كارخانه اسلحه سازي يرموك سودان
امير عبداللهيان مطرح كرد
آمادگي ايران براي كمك به توسعه كشورهاي آفريقايي
كميسيون امنيت ملي:
شوراي امنيت به جاي دروغ پردازي به جنايات عليه مسلمانان ميانمار بپردازد
پاسخ نقدي به جنجال سازي رسانه هاي غربي؛
اردوي راهيان نور اجباري نيست
ايران بزرگترين توليدكننده محصول انار در جهان
آب خضر در نشست خبري مطرح كرد
حمايت از مردم ميانمار در مراسم يوم الله 13 آبان امسال
ديدار حداد عادل با علامه مصباح و حسيني بوشهري در قم
زنان روستايي رودبار زيتون ها را چيدند
صفراف خبر داد
 تلاش روسيه براي پايان دادن به سياست تحريم هاي يكجانبه ضد ايراني
درخواست ژاپن براي معافيت از تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران
اخبار ادبي و هنري
وزير كشور در مراسم معارفه استاندار جديد ايلام:
ولي فقيه 33 سال است نظام را از گردنه ها سالم عبور داده است
تجمع بزرگ ضداستكباري دانشجويان در قزوين
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
كنگره شعر دفاع مقدس در تبريز آغاز به كار كرد
معاون آموزشي سازمان بسيج اساتيد:
غرب از روحيه جهادي دانشمندان هسته اي ايران مي ترسد
برداشت 856 هزار تن سيب زميني از اراضي اردبيل
آغاز رزمايش بزرگ ارتش در غرب كشور
معاون حقوقي وزير راه و شهرسازي:
معماري ايراني- اسلامي در ساخت و سازها رعايت شود
رديابي پيكر 43 خلبان شهيد ايراني در خاك عراق
مدير كل راه و شهرسازي هرمزگان:
براي پرداخت تسهيلات نوسازي در بافت هاي فرسوده محدوديتي نداريم
تشييع پيكر پاك خلبان شهيد كيان جو در اصفهان
قطارهاي دو طبقه در شبكه ريلي كشور به حركت در مي آيد


خانواده شهيد:

شهيد احمدي روشن خط شكن تحريم ها بود

همسر شهيد احمدي روشن با بيان اينكه مصطفي خط شكن تحريم ها بود و تحريم توانايي احمدي روشن ها را بروز داد، گفت: مصطفي توانست با وجود تحريم ها سايت نطنز را پيش ببرد.
مادر شهيد احمدي روشن درباره افزايش تحريم ها و فشار دشمن و مقاومت و ايستادگي ملت ايران اظهار داشت: موقعيتي كه جمهوري اسلامي در آن قرار دارد و تحريم هاي اعمال شده عليه كشورمان تازگي ندارد و ما از ابتداي انقلاب با بي مهري مواجه بوديم.
مادر شهيد احمدي روشن با بيان اينكه شايد تحريم ها بيشتر شده باشد اما قطعا با مقاومت و ايستادگي ملت ايران به خود دشمنان باز مي گردد، يادآور شد: هرچه شرايط تحريم ها سخت باشد از ابتداي انقلاب و جنگ سخت تر نيست چرا كه آن زمان كشور از لحاظ اقتصادي و نظامي در سطح پايين تري قرار داشت.
وي با يادآوري اين موضوع كه ما در زمان جنگ از كشور روسيه سيم خاردار وارد مي كرديم، گفت: مقاومت و ايستادگي مردم و تقديم شهدا باعث شد امروز به نتيجه برسيم و دشمن در فشارهاي خود ناكام بماند.
مادر شهيد احمدي روشن با تاكيد بر اينكه تحريم ها بهانه اي براي دست نيافتن ايران به انرژي هسته اي است چرا كه ما از ابتداي انقلاب در حالي كه از اين انرژي صلح آميز برخوردار نبوديم اما باز هم مورد تحريم دشمن قرار گرفتيم، گفت: مردم ما فهيم هستند و فريب حيله هاي دشمن را نخواهند خورد و به خوبي مي دانند كه هدف آمريكا از اين تحريم ها گرفتن امتياز از جمهوري اسلامي است.
در ادامه فاطمه كاشاني همسر شهيد احمدي روشن با تاكيد بر اينكه مسئله انرژي هسته اي دستاويزي براي دشمنان است اظهار داشت: دشمن مي خواهد بر كشور ما مسلط شود چرا كه اين فناوري باعث قدرت ايران در جهان شده لذا اگر امروز ما از اين مسئله كوتاه بياييم نه تنها آنها سايت هاي هسته اي ما را پلمب خواهند كرد بلكه اجازه فكر كردن را هم از ما مي گيرند.
در ادامه اين نشست مادر شهيد احمدي روشن در پاسخ به سوالي درباره عدم ديدار با هاشمي رفسنجاني در جلسه اي كه با خانواده شهداي هسته اي برگزار شد، گفت: اين موضوع به تفكرات سياسي افراد باز مي گردد هرچند ما براي آقاي هاشمي ارزش قائل هستيم اما بينش سياسي ايشان با ما فرق دارد.
در ادامه اين نشست همسر اين شهيد درباره بينش شهيد احمدي روشن درباره مقاومت و ايستادگي خاطرنشان كرد: امثال شهداي هسته اي به خوبي مي دانستند كه اين تحريم ها براي چه اعمال شده و شهيد احمدي روشن توانست امكانات ضروري را براي سايت نطنز فراهم كند و نيازهاي اين سايت را به صورت زيركانه اي تامين كند.
وي گفت: به قول يكي از دوستان مصطفي، او خط شكن تحريم ها بود و اگر تحريم ها عليه كشورمان اعمال نمي شد هيچگاه توانايي امثال شهيد احمدي روشن ها بروز نمي كرد.
فاطمه كاشاني يادآور شد: ما در حال حاضر از نظر هسته اي به جايي رسيده ايم كه نيازي به كشورهاي ديگر نداريم و شهداي ما در اين راه طوري تلاش كردند كه جان خود را فدا كردند.
به گزارش فارس، صديقه سالاريان مادر شهيد احمدي روشن نيز درباره نوع تفكر شهيد مصطفي احمدي روشن گفت: مصطفي علاوه بر اينكه كالاهاي مورد نياز سايت نطنز را فراهم مي كرد توانسته بود بسياري از كالاهاي تحريمي را با استعداد فرزندان ايران بومي سازي كند.
 


دستاوردهاي هيئت پارلماني اعزامي ايران به اجلاس بين المجالس

دستاوردهاي هيئت پارلماني اعزامي ايران به اجلاس بين المجالس جهاني در كانادا از سوي رئيس اين هيئت تشريح شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجلس شوراي اسلامي، ايرج نديمي در نشستي خبري با تشريح دستاوردهاي سفر هيئت پارلماني اعزامي ايران به كانادا براي حضور در اجلاس بين المجالس جهاني، گفت: در اين سفر ضمن ارائه دو جوابيه كامل به امارات و كانادا از سوي ايران، هيئت ايراني يازده نشست با كشورهاي مختلف آسيايي مثل چين، هند، فيليپين، عراق، كره جنوبي و پاكستان داشت.
نديمي با يادآوري موانع پيش روي هيئت پارلماني ايران براي سفر به كانادا گفت: با توجه به اصرار دولت كانادا بر عدم شركت گروه ايراني، لازم بود تا جمهوري اسلامي ايران در اجلاس شركت كند.
وي ادامه داد: به دليل قطع ارتباط ايران و كانادا، كشور ميزبان خود را در نقش مصادره كننده نشست بين المجالس قرار داد و سعي مي كرد تا از ورود ايران به خاك كانادا خودداري كند.
اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس نهم با بيان اينكه شركت ندادن اعضاء تابع ضوابط داخلي IPU است، گفت: ايران هم حق عضويت خود را پرداخت كرده بود و هم مجلس منحله نداشت بنابراين شرايط حضور در اجلاس بين المجالس را داشت.
نديمي با يادآوري انتقاداتي كه در رسانه هاي داخلي به سفر هيئت پارلماني ايراني به كانادا مي شد، گفت: ايران به كانادا سفر نكرده، ايران به اجلاس بين المجالس جهاني رفته بود.
رئيس هيئت پارلماني اعزامي مجلس به كانادا به اثرات حضور ايران در اجلاس اشاره كرد و گفت: حضور ما باعث شد كه روال جامعه جهاني اين نباشد كه ايران نبايد در مجامع بين المللي حضور داشته باشد، دوم پاسخگو بودن ايران را بيش از گذشته نشان داد.
وي با يادآوري اظهارات وزير امور خارجه كانادا در اجلاس بين المجالس جهاني گفت: در حالي كه وي حق دخالت در امور ساير كشورها را ندارد ايراداتي در رابطه با لايحه مجازات اسلامي، قصاص و نگاه ايران به رژيم اشغالگر قدس داشت.
نديمي با بيان اينكه هيئت ايراني پاسخ هاي قانع كننده اي درباره دخالت هاي وزير امور خارجه كانادا مطرح كرد، گفت: قانون مجازات اسلامي متعلق به دين ماست و قوانين پارلمان ايران عين دموكراسي است.
نماينده لاهيجان و سياهكل توضيح داد: جوابيه ايران به امارات نيز در جاي خود بسيار تاثيرگذار بود از آنجايي كه امارات كوچك طبق رسم سنواتي ادعاي مالكيت جزاير سه گانه ايراني را دارد ما به امارات پاسخ داديم كه قبل از آنكه شما در نقشه پيدا شويد اين جزاير متعلق به كشور ايران بود.
وي با اشاره به همراهي رئيس مجلس هند با هيئت ايراني در كانادا گفت: رئيس مجلس هند در اين سفر از ايران به نيكويي ياد كرد و در عين حال هيئت ايراني زمينه سفر لاريجاني به هند را فراهم كردند و مذاكراتي دراين باره انجام دادند كه نتيجه آن سفر دكتر لاريجاني به هند تا 14 روز ديگر است.
اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر اينكه حضور هيئت ايراني در اين اجلاس ثمرات بسيار زيادي داشت از رايزني هاي اقتصادي و سياسي ايران با چين، ژاپن، كره جنوبي خبر داد و گفت: رايزني هاي ايران با مقامات پارلماني كشورهاي آسيايي در جاي خود بسيار تأثيرگذار بود.
نديمي با بيان اينكه هيئت پارلماني ايراني از جهت كميت در حداقل اما از جهت كيفيت در حداكثر بود، گفت: ايران پر اثرترين هيئت حاضر در اجلاس بين المجالس جهاني در كانادا بود.
 


درپرتو وحي

نحوه جان دادن
مومنان و كفار
قرآن كريم:
قسم به فرشتگاني كه (جان گناهكاران را بشدت و سختي از بدنهايشان) بيرون مي كشند و ملائكه اي كه (روح مومنان را)با (مهرباني و) مدارا و نشاط (و شادي از جسم هايشان) جدا مي سازند.
و سوگند به فرشتگاني كه (براي اجراي فرمان الهي) با سرعت حركت مي كنند و سپس از هم سبقت مي گيرند و آنهايي (فرشته هايي) كه به تدبير امور (جهان) مي پردازند...
سوره نازعات
آيات 5 - 1
 


معاون فرمانده نيروي هوايي ارتش اعلام كرد

بهره برداري از شبيه سازهاي مهم ترين جنگنده هاي ايران از 14F تا ميراژ

معاون فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي از طراحي، ساخت و ارتقاء پيچيده ترين شبيه ساز هاي مهمترين جنگنده هاي نهاجا در داخل كشور خبر داد.
سرتيپ خلبان «منوچهر يزداني» معاون تربيت و آموزش نيروي هوايي ارتش در گفت و گو با فارس، ضمن اشاره به جايگاه سيمولاتورها يا همان شبيه سازها در آموزش خلبانان جنگنده ها گفت: شبيه سازها نقش بسيار برجسته و عمده اي در آموزش هاي تخصصي به ويژه پروازي به عهده دارند.
وي افزود: بوسيله اين شبيه سازها علاوه بر صرفه جويي در زمان و هزينه مي توانيم سطح مهارت كاركنان متخصصمان را افزايش دهيم و از سوانح و رويدادهاي محتمل هم جلوگيري كنيم.
يزداني در ادامه تصريح كرد: از چندي پيش طراحي و ساخت شبيه سازها در كشورمان با محوريت نهاجا در دستور كار قرار گرفته است و در 3سال گذشته توفيقات مطلوبي در اين حوزه داشتيم.
معاون تربيت و آموزش نيروي هوايي ارتش با بيان اينكه الان قادريم شبيه سازهاي بسيار پيچيده و به روزي را توليد كنيم، ادامه داد: به عنوان مثال ما شبيه ساز هواپيماي سوخو 24 را داريم. تا چندي پيش كاركنان پروازي ما به روسيه و اكراين اعزام مي شدند ولي در حال حاضر به تاييد كليه كارشناسان و حتي مستشاران آن كشورها كه آمدند و از شبيه ساز ما بازديد كردند، شبيه سازي كه در داخل نهاجا توليد شده بسيار كارآمدتر و بهتر از شبيه ساز آن كشورها است.
وي تأكيد كرد: در حال حاضر طرح هاي زيادي در دست مطالعه، ساخت و يا بهينه سازي شبيه سازها داريم كه مي توان به شبيه ساز ميراژ، پي سي 7 و بسياري ديگر اشاره كرد كه بخشي از آنها به بهره برداري رسيده و برخي هم با پيشرفت زيادي در دست تكميل و راه اندازي است.
يزداني همچنين با اشاره به شبيه ساز جنگندهF14 گفت: با توجه به حساسيتي كه اين شبيه ساز داشت از حدود 10 سال پيش بهينه سازي آن در دستور كار قرار گرفت چون شبيه ساز آن در كشور موجود بود و طرح ارتقا و به روز كردن آن آغاز شد و از حدود 3 سال پيش شبيه ساز جنگنده F14 به بهره برداري رسيده است.
 


وزارت خارجه سودان اعلام كرد

 تكذيب ارتباط ايران با كارخانه اسلحه سازي يرموك سودان

سودان هرگونه ارتباط ايران با كارخانه اسلحه سازي يرموك كه توسط رژيم صهيونيستي بمباران شد را تكذيب كرد.
وزارت خارجه سودان در بيانيه اي اعلام كرد: هيچ گونه ارتباطي ميان توليدات نظامي سودان با هيچ يك از طرف هاي خارجي وجود ندارد.
در اين بيانيه تأكيد شده است كه، ايران به سلاح هاي ساخته شده در سودان چه براي خودش و چه براي متحدانش نيازي ندارد.
به گزارش شبكه فرانس 24، در همين حال وزارت امور خارجه سودان رژيم صهيونيستي را به دست داشتن در حمله به اين كارخانه اسلحه سازي متهم و تهديد كرد كه در هر جا و هر زمان كه از نظر آن مناسب باشد، به اين اقدام پاسخ خواهد داد.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي از هرگونه اظهارنظر در اين باره خودداري كرد.
وزارت امور خارجه سودان همچنين تأكيد كرد: رژيم صهيونيستي همواره سعي مي كند تا اطلاعات گمراه كننده اي را به واسطه منابع مختلف كه داراي روابط شناخته شده اي هستند، منتشر كند و به اين طريق سعي دارد تا اقدام شنيع خود را توجيه كرده و براي آن بهانه بياورد مثل ارتباط ساختگي بين توليدات كارخانه يرموك با كشورهاي ايران و سوريه و جنبش حماس در فلسطين و حزب الله در لبنان.
 


امير عبداللهيان مطرح كرد

آمادگي ايران براي كمك به توسعه كشورهاي آفريقايي

معاون عربي و آفريقاي وزارت امورخارجه كشورمان از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي انتقال تجربيات و گسترش روابط با كشورهاي آفريقايي خبر داد.
«حسين امير عبداللهيان» كه به عنوان فرستاده جمهوري اسلامي ايران و به دعوت دولت جمهوري بروندي در كنفرانس شركاي توسعه اي اين كشور در مقر اروپايي سازمان ملل متحد در ژنو شركت كرده است، طي سخنراني در اين كنفرانس ديدگاههاي جمهوري اسلامي ايران را در رابطه با توسعه و امنيت در اين كشور و كل آفريقا تبيين كرد.
وي در سخنان خود با دوستانه خواندن روابط دو كشور و تمجيد از گام هاي مثبت دولت بروندي در بازگرداندن آرامش به سرزمين خود و آغاز روند بازسازي پس از يك دوره بحران و بي ثباتي، ابراز اميدواري نمود كه در سايه مديريت صحيح منابع توسط دولت آقاي انكرونزيزا رئيس جمهور، همراهي و مساعدت كشورهاي همسايه و نهايتا حمايت و كمك جامعه بين المللي ثبات و پيشرفت روز افزون براي مردم اين كشور و منطقه درياچه هاي بزرگ حاصل شود.
معاون وزيرخارجه كشورمان سهم عظيم قاره آفريقا در توسعه و پيشرفت امروز جهان و نقش الهام بخش فرهنگ و تمدن اصيل اين قاره كهن را مورد تاكيد قرار داد و افزود: جامعه بين المللي و كشورهاي پيشرفته بايد با همكاري و ارائه كمكهاي مناسب، كشورها و ملتهاي آفريقايي را در به فعليت رساندن ظرفيت هاي اقتصادي عظيم خود همراهي كنند.
معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان نگاه جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي در حال توسعه آفريقايي را برادرانه و روابط با اين كشورها را رو به گسترش دانست.
وي تعامل مثبت و همكاري بدون مرز و سازنده و نيز آمادگي براي انتقال تجربيات و دست آوردهاي جمهوري اسلامي ايران به اين گروه از كشورها را مورد تاكيد قرار داد.
 


كميسيون امنيت ملي:

شوراي امنيت به جاي دروغ پردازي به جنايات عليه مسلمانان ميانمار بپردازد


كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با صدور بيانيه اي اعلام كرد: شوراي امنيت و سازمان ملل به جاي تسويه حساب هاي سياسي و انتشار گزارشات حقوق بشري دروغ به جنايات آشكار عليه مسلمانان ميانمار بپردازد.
در بخشي از اين بيانيه با اشاره به اخبار و گزارشات نسل كشي ميانمار و كشتار و آواره شدن مسلمانان اين كشور آمده است: طي يك سال گذشته بارها و بارها جامعه مسلمانان ميانمار مورد حمله وحشيانه قرار گرفته و ده ها هزارنفر از مسلمانان كشته، مجروح و يا آواره شده اند.
كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه ضمن محكوم كردن رفتارهاي وحشيانه قرون وسطايي عليه مسلمانان ميانمار از كشورهاي اسلامي و ملت هاي مسلمان جهان به ويژه مجامع بين المللي اسلامي همچون كنفرانس خواست با عكس العمل مناسب و تشكيل جلسات فوري و اضطراري به فرياد مسلمانان ميانمار برسند.
اين كميسيون همچنين با ابراز تعجب و تاسف شديد از عملكرد مجامع بين المللي همچون شوراي امنيت سازمان ملل متحد و مجامع حقوق بشري مثل شوراي حقوق بشر سازمان ملل در قبال نسل كشي و قتل عام مسلمانان مظلوم ميانمار تاكيد كرد: شوراي امنيت و شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد به جاي اعمال سياست هاي دوگانه و تسويه حساب هاي سياسي با كشورها و انتشار گزارشات حقوق بشري كذب و سراسر دروغ در مورد كشورهاي مستقل به جنايات آشكار عليه مسلمانان ميانمار بپردازند و پرده از اين فاجعه اسفبار بردارند و دولت ميانمار را ملزم به رعايت حقوق مسلمانان كنند.
گفتني است كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اعزام هيئت پارلماني به منطقه موضوع را به صورت ويژه پيگيري مي كند.
 


پاسخ نقدي به جنجال سازي رسانه هاي غربي؛

اردوي راهيان نور اجباري نيست

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به جزئيات حادثه غم انگيز اتوبوس راهيان نور و تاكيد بر رعايت موارد ايمني به ادعاها و جنجال سازي هاي رسانه هاي غربي پاسخ گفت.
سردار نقدي طي سخناني با ابراز تاسف شديد از حادثه اتوبوس راهيان نور، از برخي افراد كه آگاهانه و يا ناآگاهانه به تخريب حركت معنوي راهيان نور مي پردازند، انتقاد كرد.
نقدي با اشاره به مواردي كه بر اساس دستورالعمل هاي ابلاغي در اردوهاي راهيان نور بايد رعايت شود، تاكيد كرد كليه اين موارد در مورد اتوبوس حادثه ديده لحاظ شده بود.
وي با تشريح جزئيات ماجرا و چگونگي رعايت نكات ايمني، تاكيد كرد بايد سخت گيري در موارد ايمني را به آخرين لايه هاي عملياتي تعميم داد.
نقدي با اشاره به اردوهاي ميليوني بسيج در سال، گفت به تناسب حوادث كشوري سالانه 1300 نفر در اين اردو بايد جان خود را از دست بدهند كه به دليل رعايت همين نكات ايمني چنين اتفاقي نمي افتد و البته بايد همين تعداد سانحه نيز با اعمال شديد موارد ايمني برطرف شود.
وي در پايان به جنجال رسانه هاي غربي و دنباله روي برخي رسانه هاي داخلي درباره اجباري بودن اين اردوها پرداخته و اين ادعا را بزرگ ترين تهمت به خانواده شهدا و اين دانش آموزان توصيف كرد.
نقدي با اشاره به دستورالعمل هاي بسيج و آموزش و پرورش گفت: در همه اين دستورالعمل ها تاكيد شده اين اردوها اجباري نيست و اگر دانش آموزي در آن شركت نكرد مي تواند با شركت در ساير برنامه هاي عملي، نمره ميداني خود را كسب كند كه تحقيقات در مورد دانش آموزان شهر بروجن هم اين مسئله را تاييد مي كند.
 


ايران بزرگترين توليدكننده محصول انار در جهان

تبريز- خبرنگار كيهان:
ايران با برداشت سالانه 700 هزار تن انار، بزرگترين توليدكننده اين محصول در جهان به شمار مي رود.
معاون امور بهبود توليدات گياهي اداره جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي در اين باره گفت: ايران با ميانگين عملكرد 12 هزار و 600 كيلوگرم در كشت آبي و 8 هزار و 600 كيلوگرم در ديم و با توليد سالانه 700 هزار تن انار، رتبه نخست جهاني را در اختيار دارد.
به گفته ايوب ايراني فام، مهمترين آفت انار در ايران «كرم گلوگاه انار» است و توليدكنندگان انار، بايد انارهاي پوسيده و باقيمانده در باغات از سال قبل را بسوزانند تا با آفت فوق، مبارزه شود.
وي تصريح كرد: 2355 تن انار در انارستان هاي آذربايجان شرقي توليد مي شود و در ايران انارهاي وحشي در جنگل هاي ارسباران اين استان و نيز مناطق شمال كشور، وجود دارد و انارهاي آذربايجان شرقي در مناطق جلفا، خداآفرين و شبستر، پرورش داده مي شوند كه 150هكتار آن در جلفاست.
ايراني فام كه در حاشيه مراسم برداشت انار در جلفا صحبت مي كرد، به خبرنگاران يادآور شد: در آذربايجان شرقي انارهاي گلوشا، گل نفت، رباب، ملس، خاتوني و شيرين، پرورش مي يابند.
 


آب خضر در نشست خبري مطرح كرد

حمايت از مردم ميانمار در مراسم يوم الله 13 آبان امسال

رئيس ستاد برگزاري مراسم سيزدهم آبان اعلام كرد كه مراسم امسال 13 آبان اين ويژگي خاص را دارد كه حمايت از مردم مسلمان ميانمار جزو برنامه ها خواهد بود.
به گزارش فارس، اصغر آب خضر قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و رئيس ستاد برگزاري مراسم سيزدهم آبان ماه در نشستي خبري، به بيان برنامه هاي اين سازمان در مراسم 13 آبان پرداخت و اظهار داشت: امسال به دليل تقارن سيزدهم آبان ماه با عيد سعيد غدير خم، مراسم گراميداشت به شكل تظاهرات سراسري «روز ملي مبارزه با استكبار جهاني» در سراسر كشور در همين روز در بيش از 700 نقطه از كشور پس از اقامه نمازجمعه با حركت در مسيرهاي تعيين شده در استان ها برگزار مي شود.
وي افزود: در تهران نيز از محل نماز جمعه دانشگاه تهران به دو سمت ميدان انقلاب و ميدان فلسطين تظاهرات گسترده و دشمن شكني را شاهد خواهيم بود؛ البته در تهران مراسم ويژه اي خواهيم داشت كه اين مراسم در روز جمعه 12 آبان ماه از ساعت 10 الي 30:11 صبح، مقابل درب اصلي لانه جاسوسي سابق آمريكا واقع در خيابان طالقاني با حضور گسترده اقشار مختلف مردمي به ويژه دانشجويان و دانش آموزان برگزار مي شود.
آب خضر در خاتمه خاطرنشان كرد: اين روزها شاهديم استكبار جهاني با همه توان خودش عليه اسلام و مسلمانان در حال طراحي و توطئه است از هتك حرمت به ساحت پيامبر رحمت تا آغاز دور تازه كشتار و آوارگي مسلمانان در ميانمار، اين بار به وسيله تندروهاي افراطي بودايي اين جنايت در حال انجام است.
مراسم امسال 13 آبان اين ويژگي خاص را دارد كه حمايت از مردم مسلمان ميانمار جزو برنامه هايمان خواهد بود.
 


ديدار حداد عادل با علامه مصباح و حسيني بوشهري در قم

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با حضور در شهرستان قم با رئيس موسسه آموزشي-پژوهشي امام خميني(ره) و مدير حوزه هاي علميه قم ديدار كرد.
غلامعلي حدادعادل، رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز به منظور ديدار با آيت الله مصباح يزدي، رئيس موسسه آموزشي-پژوهشي امام خميني(ره) و آيت الله حسيني بوشهري، مدير حوزه هاي علميه قم وارد شهرستان قم شد و پس از ديدار با آيت الله مصباح يزدي با آيت الله حسيني بوشهري ديدار كرد.
به گزارش مهر، گفتني است در اين ديدار مسائل سياسي روز كشور و لزوم آرامش فضاي سياسي كشور مورد تاكيد قرار گرفت.
همچنين حجت الاسلام حسين جلالي، رئيس دفتر علامه مصباح اظهار داشت ديدار حداد و رئيس موسسه امام خميني(ره) انتخاباتي نيست.
 


زنان روستايي رودبار زيتون ها را چيدند

صومعه سرا- خبرنگاركيهان:
براي نخستين بار جشنواره برداشت زيتون توسط هيئت ورزش هاي سنتي و بومي محلي در شهرستان رودبار برگزار شد.
در اين جشنواره كه به مناسبت هفته ورزش و جوانان برگزار شد، بانوان روستايي با لباس محلي در 3 گروه 2نفره به برداشت زيتون پرداختند.
در پايان اين جشنواره نيز جوايزي توسط هيئت ورزش هاي سنتي و بومي محلي استان گيلان و اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار به نفرات برتر اهدا شد.
لازم به ذكر است اين جشنواره به پيشنهاد فدراسيون ورزش هاي سنتي و بومي و محلي كشور و با همكاري اداره ورزش و جوانان رودبار، جهاد كشاورزي و هيئت ورزش هاي سنتي و بومي محلي استان و اين شهرستان برگزار شد.
 


صفراف خبر داد

تلاش روسيه براي پايان دادن به سياست تحريم هاي يكجانبه ضد ايراني

يك كارشناس روس با اشاره به مذاكرات احتمالي ايران و 1+5 در آينده گفت: روسيه سعي مي كند در چارچوب 1+5 به سياست تحريم هاي يكجانبه عليه ايران خاتمه داده شود.
رجب صفراف كارشناس مسائل روسيه درباره مذاكرات احتمالي در آينده ميان ايران و 1+5 با تأكيد بر افزايش نقش روسيه در ميان كشورهاي 1+5 اظهار كرد: وزارت خارج روسيه اطمينان دارد كه برنامه هسته اي ايران صلح آميز است و هر چه كه در رابطه با اين برنامه وجود دارد ربطي به امنيت بين المللي و يا انحراف از مسير صلح آميز ندارد.
اين كارشناس روسي در گفت وگو با ايسنا، ادامه داد: همه مي دانند غرب برنامه هسته اي ايران را بهانه كرده است و هدفش صرفا تغيير سيستم سياسي ايران است.
صفراف با اشاره به تشديد تحريم هاي يكجانبه از سوي اتحاديه اروپا و آمريكا عليه ايران، گفت: روسيه به طور كامل مقابل تحريم هاي يكجانبه و بين المللي عليه ايران است و اعتقاد دارد سياست تحريم و تهديد بايد پايان داده شود.
 


درخواست ژاپن براي معافيت از تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران

روزنامه اقتصادي نيكي بيزينس چاپ توكيو از درخواست ژاپن براي معافيت از تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران خبر داد.
اين روزنامه اقتصادي ژاپن در شماره ديروز خود نوشت: ژاپن در تلاش براي معافيت از تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران است كه به توقف دريافت پول توسط ايران در ازاي صادرات نفت انجاميده است.
اين روزنامه به نقل از منابعي كه نخواستند نامشان فاش شود نوشته است كه كوريكي جوجيما وزير دارايي ژاپن در روز 11 اكتبر جاري از تيموتي جايتنر همتاي آمريكايي خود خواسته است كه واشنگتن بانك هاي ژاپني را از اين تحريم ها مستثني كند.
اين روزنامه همچنين نوشته است كه وزير دارايي آمريكا به همتاي ژاپني خود اعلام كرده كه اين درخواست بايد بررسي شود.
پيش بيني مي شود كشورهاي ديگري غير از ژاپن نيز به جمع مخالفان تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران بپيوندند.
اخيراً تحريم هاي جديدي عليه ايران از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا تصويب شده است كه بخشي از آنها معاملات بانكي را شامل مي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

حداد عادل: شعر انقلاب درخشان تر از گذشته شده است
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي قيصر امين پور را پرورش يافته مكتب انقلاب دانست.
به گزارش فارس، غلامعلي حداد عادل ديروز در همايش «در كوچه آفتاب» كه در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به فراز و فرودهاي شعر انقلاب اسلامي اظهار داشت: برخي مي گويند شعر انقلاب اسلامي افول كرده در حالي كه نه تنها اين شعر افول نكرده بلكه درخشان تر شده است.
وي با بيان برخي نمونه ها از پيشرفت در عرصه شعر انقلاب خاطرنشان كرد: اين شعر با همت شاعران جوان و پرذوق امروز رو به اعتلاست.
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب ادامه داد: توجه مقام معظم رهبري به مقوله شعر انقلاب اسلامي يكي از دلايل بالندگي اين شعر است.
وي قيصر امين پور را يكي از بزرگان شعر انقلاب اسلامي دانست و ابراز داشت: قيصر از شاعراني است كه بايد او را شناخت و قدر او را دانست.
حداد عادل با اشاره به اينكه قيصر امين پور از شاعراني است كه در دامن انقلاب رشد يافت، اضافه كرد: بخشي از بالندگي شعر انقلاب اسلامي مديون اين شاعر است.
بيژن نوباوه؛ نماينده مردم تهران:
ارسال فيلم به جشنواره هاي خارجي بدون مجوز تخلف است
عضو كميسيون فرهنگي مجلس اقدام عوامل فيلم سينمايي «يك خانواده محترم» را تخلف از قانون ارزيابي كرد.
بيژن نوباوه وطن، در پاسخ به اينكه آيا براي حضور فيلم هاي ايراني در خارج از كشور، نياز به يك قانون مدون احساس مي شود يا خير؟، اظهار كرد: مسئول معرفي فيلم ها به جشنواره هاي معتبر وزارت ارشاد است. اگر كسي از اين چارچوب خارج شود، عمل غيرقانوني انجام داده است. اين بحثي كاملا متقن و مشخص است.
به گزارش مهر، وي درباره حاشيه هاي ايجاد شده پيرامون فيلم سينمايي «يك خانواده محترم» تصريح كرد: اين فيلم خارج از سيستم مشخص به خارج از كشور ارسال شده است. بنابراين يك اقدام غيرقانوني محسوب مي شود كه برخي در بسياري موارد ديگر نيز مرتكب مي شوند.
نشست فيلم سازان جنبش عدم تعهد
همزمان با جشنواره فجر برگزار مي شود
دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر از برگزاري نشست فيلم سازان كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد همزمان با برگزاري اين جشنواره در تهران خبر داد.
عباسيان در نخستين نشست خبري سي ويكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر گفت: سعي مي كنيم جشنواره را با كمترين هزينه ممكن اما با بهترين كيفيت در همه ابعاد برگزار كنيم كه صرفه جويي در هزينه ها را حتي قبل از برگزاري جشنواره آغاز كرده ايم.
وي از كاهش جوايز اين دوره از جشنواره فيلم فجر خبر داد و افزود: در بخش سوداي سيمرغ تعداد آثار همانند سال گذشته است اما در اين بخش دو سيمرغ جايزه ويژه دبير و سيمرغ فيلمنامه اقتباسي حذف شده است.
دبير جشنواره فيلم فجر همچنين با اشاره به حذف بخش خارج از مسابقه گفت: در اين بخش، فيلم هايي نمايش داده خواهد شد كه به لحاظ كيفي مانند آثار بخش مسابقه باشند اما به دليل حضور يكي از سازندگان اصلي فيلم در هيئت هاي انتخاب يا داوري، به درخواست تهيه كننده و يا به تشخيص هيئت انتخاب در اين بخش به نمايش درخواهد آمد.
عباسيان همچنين درباره بخش بين الملل جشنواره آينده فيلم فجر تصريح كرد: با عنايت به شرايط ويژه دنياي امروز و با رويكرد ظلم ستيزي، عدالت خواهي، معضل تروريسم، حقوق بشر و بيداري ملت ها برگزار مي شود.
وي افزود: همچنين با هماهنگي وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در تلاش هستيم با توجه به اينكه كشورمان رياست جنبش كشورهاي عدم تعهد را عهده دار است زمينه هاي برگزاري اجلاس فيلم سازان كشورهاي عدم تعهد را همزمان با جشنواره فجر در تهران فراهم كنيم.
عباسيان همچنين درخصوص نمايش فيلم هاي جشنواره، گفت: تلاش جدي داريم تا كليه فيلم هاي امسال به صورت ديجيتال پخش شود و هيچ نسخه 35 ميليمتري در جشنواره اكران نشود.
دبير سي ويكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر گفت: در اين جشنواره تلاش داريم تا پذيراي فيلم هايي باشيم كه ارزش هاي انقلاب را مورد تاكيد قرار داده اند.
 


وزير كشور در مراسم معارفه استاندار جديد ايلام:

ولي فقيه 33 سال است نظام را از گردنه ها سالم عبور داده است

وزير كشور رابطه مردم با ولايت را قدرت و عظمت ملت ايران اسلامي دانست و گفت: شكست دشمنان در مراحل مختلف نشان داده كه شناخت مطلوب و درستي از ملت ما ندارند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، مصطفي محمد نجار پيش از ظهر ديروز در آيين معارفه استاندار جديد استان ايلام اظهار داشت: بايد خدا را شاكر باشم به واسطه اينكه در نظامي زندگي مي كنيم كه امروز چشم و چراغ همه جهانيان است. به خصوص نكته مهم نظام ما همان ولايت است كه انقلاب و نظام را از گردنه هاي مختلف 33 سال گذشته به سلامت عبور داده و به اين موفقيت رسانده است.
وزير كشور گفت: انسجام، وحدت و همبستگي ملت ايران حول محور ولايت مهم ترين شاخصه اين ملت است كه بايد قدردان اين موهبت الهي بود.
وي ادامه داد: امروز در ايران اسلامي از همه قوميت هاي كرد، لر، عرب، ترك، تركمن، فارس،بلوچ و... حول يك محور جمع شده كه خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب شده اند.
نجار ادامه داد: امروز دشمن با جهل و بي خردي فشارهاي فراواني را به ملت ما وارد كرده كه نتيجه نخواهد داد: شكست دشمنان در مراحل مختلف نشان داده كه شناخت مطلوب و درستي از ملت ما ندارند.
در پايان اين آيين نيز از سوي وزير كشور با اهداي لوحي از خدمات مجتبي اعلايي استاندار پيشين تقدير شد و محمود عباس زاده مشگيني به عنوان استاندار جديد ايلام معرفي شد.


 


تجمع بزرگ ضداستكباري دانشجويان در قزوين

به همت بسيج دانشجويي استان، تجمع بزرگ ضداستكباري و ضدصهيونيستي دانشجويان در قزوين برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، در اين مراسم آيت الله هادي باريك بين نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذالنور جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان، ميزاني رئيس دانشگاه پيام نور استان، طاهرخاني معاون سياسي امنيتي استاندار قزوين و علماي حوزه علميه استان، به همراه دانشجويان انزجار خود را از توهين به ساحت مقدس پيامبراكرم(ص) اعلام كردند.
در اين تجمع دانشجويان استان شعارهايي هم چون الله اكبر، لبيك يا محمد، محمد محمدرسول كردگار است- آمريكا شيطان روزگار است. مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، محمد و مكتبش هميشه جاودان است، اهانت و خيانت شيوه كافران است، آمريكا و اسرائيل دو عامل جنايت و دانشجو بيدار است از دشمنان بيزار است را سر دادند.
در اين مراسم دانشجويان با بيانيه 7 بندي هتك حرمت ظالمانه صهيونيسم جهاني به ساحت مقدس نبي اكرم(ص) را كه برخاسته از اوج نفرت و باطن شيطاني مستكبران عالم است محكوم كردند.
 


با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

كنگره شعر دفاع مقدس در تبريز آغاز به كار كرد

تبريز- خبرنگار كيهان:
بيستمين كنگره شعر دفاع مقدس، ديروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تبريز گشايش يافت.
در اين كنگره 10 هزار اثر از 6 هزار شاعر و اديب ايران ارائه و از 20 اثر تجليل خواهد شد و 2 هزار اثر برتر در قالب كتاب هاي «لغت نامه ماهيان»، «از سرزمين من به پرواز درآمده» و «ميدان تحرير»، در پايان كنگره كه امروز به كار خود خاتمه مي دهد، رونمايي مي شود.
محمد حسيني در سخنان خود در كنگره تبريز گفت: يكي از تاريخ هاي زرين نظام اسلامي، سال هاي دفاع مقدس است كه جزو افتخارات جاودان مردم ما خواهد ماند.
وي در تالار فرهنگي و هنري پتروشيمي تبريز خطاب به حضار افزود: با توجه به گذشت زمان از دوران دفاع مقدس و فاصله زيادي كه از اين نظر به وجود آمده، لازم است نسل جوان كشور را از طريق ابزارهاي هنري و فرهنگي با حس، روح و حقيقت دفاع مقدس و جانبازي ها و حماسه هاي رزمندگان اسلام آشنا كنيم.
وي تصريح كرد: اشعار و شعرهاي شعراي جنگ، بايد بازخواني بشوند تا مردم بار ديگر در جريان عظمت تأثير شعر دفاع مقدس بر تحولات جنگ تحميلي و روحيه رزمندگان قرار گيرند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سپس به تشريح ويژگي هاي شعر دفاع مقدس پرداخت و گفت: بعد حماسي يكي از اين ويژگي ها بود كه همواره با روح ايراني همراه بوده است.
حسيني افزود: نجوا با خويش،درد دل كردن،تعميق و ترويج روح صبر، پايمردي و استقامت از ديگر ويژگي هاي شعر دفاع مقدس بود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين از ساختمان در حال ساخت موزه هنرهاي معاصر تبريز كه در 650 متر مربع احداث مي شود و توليدات و آثار عرفا، مفاخر، نويسندگان و هنرمندان در آن به نمايش درخواهد آمد و نيز از آثار خانه دانشجويان دانشگاه هنر تبريز ديدن كرد.
 


معاون آموزشي سازمان بسيج اساتيد:

غرب از روحيه جهادي دانشمندان هسته اي ايران مي ترسد

تبريز- خبرنگاركيهان
معاون آموزشي بسيج اساتيد گفت: غربي ها از روحيه جهادي دانشمندان هسته اي ايران بشدت در هراس هستند.
حجت الاسلام والمسلمين عباس نصيري فرد در همايش فرهنگ و بيداري اسلامي در دانشگاه تبريز گفت: غربي ها در مواجهه با مسلمانان، به اسلام هراسي و ايجاد جريان ترس و نفاق، روي آورده اند و سعي مي كنند از اين شيوه ها براي ضربه زدن به اسلام و مسلمانان استفاده كنند. ما بايد اسلام ناب را به جهان بشناسانيم و به طور جدي به نقطه نظرات رهبر انقلاب در زمينه تمدن سازي اسلامي، ارائه الگوهاي حكومتي تجربه شده مبتني بر اسلام ناب، سبك حيات به شيوه اسلامي و برخورداري از شعور شيعه گري متوجه باشيم.
مديركل عربي و آفريقايي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز در اين همايش اظهار داشت: دشمن براي مقابله با اصل امامت و رهبري برنامه دارد و فرهنگ غدير را در اين رابطه، مورد حمله قرار مي دهد.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم انصاري گفت: جنگ غدير از سوي دشمن در ادامه جنگ هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سايبري دشمنان با ايران اسلامي است و ما نياز داريم كه با فرهنگ غني غدير با دشمنان مقابله كنيم.
به گزارش خبرنگار ما، همايش فوق در دانشگاه تبريز ترتيب يافته و براي آن 50 مقاله ارسال شده كه 7 مقاله به صورت سخنراني ارائه و 43 مقاله به صورت مجموعه مقالات همايش چاپ مي شود.
 


برداشت 856 هزار تن سيب زميني از اراضي اردبيل

اردبيل-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل از برداشت 856 هزار و 180 تن سيب زميني در اين استان خبر داد.
عادل عبدايماني با اعلام اينكه در سال جاري از 23 هزار و 921 هكتار از اراضي زير كشت استان 856 هزار و 180 تن سيب زميني برداشت شده است. افزود: در سال زراعي گذشته از 23 هزار و 656 هكتار مقدار 832 هزار تن سيب زميني برداشت شده بود.
وي گفت: از اين ميزان سيب زميني توليد شده 184 هزار تن نياز استان بوده و 18 هزار تن توسط كارخانه ها خريداري شد و 672 هزار تن نيز به استان هاي ديگر و كشورهاي آذربايجان، تركيه و كويت صادر خواهد شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان در پايان گفت: اردبيل در توليد سيب زميني رتبه نخست كشور بوده و آگربا، ساوالان و كايزر بذرهاي مورد استفاده كشاورزان اين استان است.
 


آغاز رزمايش بزرگ ارتش در غرب كشور

رزمايش بزرگ ارتش جمهوري اسلامي ايران در نقاط عمومي تنگه حاجيان و منطقه ملهني گيلانغرب با رمز يا علي ابن ابيطالب آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، در اين رزمايش بزرگ كه از رزمايش هاي كم نظير ارتش در سطح كشور است يگان هاي عمل كننده هوابرد، هلي برد، نيروي زميني شركت دارند.
حفظ آمادگي نيروهاي عمل كننده، بالا بردن سطح توان دفاعي و ارتقاي مهارت در تخصص هاي مربوطه، ارتقاي مهارت فرماندهان در هدايت، ارتقاي فنون رزمي نيروها و همچنين ارائه توانمندي هاي دفاعي ارتش جمهوري اسلامي ايران در بخش هاي نيروي هوايي، هوانيروز و زميني از جمله اهداف مهم برگزاري رزمايش بزرگ ارتش جمهوري اسلامي ايران در غرب كشور است.اين رزمايش در نزديك ترين مرز ايران با عراق در شهرستان گيلانغرب برگزار مي شود و جوابي محكم به تهديدهاي داخلي و خارجي نسبت به ايران است.
 


معاون حقوقي وزير راه و شهرسازي:

معماري ايراني- اسلامي در ساخت و سازها رعايت شود

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون استانهاي وزارت راه و شهرسازي خواستار استفاده از سبك معماري ايراني- اسلامي در ساخت و سازها شد.
عليرضا محفوظي در مراسم توديع و معارفه مدير كل راه و شهرسازي استان همدان افزود: لزوم به كارگيري معماري ايراني- اسلامي در ساخت و سازها به عنوان يكي از دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب مطرح شده و در برنامه پنجم توسعه نيز مورد تأكيد قرار گرفته است.
وي ادامه داد: شهري مانند همدان كه پايتخت تاريخ و تمدن نام گرفته و الگوي خاص خود را در معماري دارد، بايد به سمت توجه بيشتر به معماري ايراني-اسلامي برود تا در كنار حفظ چهره تاريخي شهر، به الگويي براي معماري اصيل تبديل شود.
محفوظي راه آهن غرب كشور و راه آهن تهران- همدان- سنندج را از مهمترين پروژه هاي مهر ماندگار اعلام كرد و افزود: 75 ميليارد ريال اعتبار از محل تملك دارايي و سرمايه توسط راه و شهرسازي استان همدان در حال استفاده است.
در اين مراسم، ضمن تقدير از زحمات كمال الدين ميرجعفريان مدير كل سابق، غلامرضا سقندلي به عنوان مدير كل جديد راه و شهرسازي استان همدان معرفي شد.
 


رديابي پيكر 43 خلبان شهيد ايراني در خاك عراق

پيكر پاك 34 شهيد خلبان مفقودالاثر دوران دفاع مقدس در خاك عراق رديابي شده است.
فرمانده كميته جستجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح روز دوشنبه در حاشيه آيين تشييع پيكر پاك سرلشكر خلبان، شهيد خالد حيدري در گفتگو با خبرنگاران اظهار كرد: در زمان حاضر 63 خلبان شهيد دفاع مقدس جزو جاويدالاثرها هستند كه از اين تعداد پيكر 34 شهيد در خاك عراق رديابي شده است.
سرتيپ سيد محمدباقرزاده گفت: گروه هاي تفحص شهدا در بيش از يك هزار و 300 كيلومتر مرز مشترك ايران و عراق و بخش هايي از خاك عراق كه تيز پروازان كشورمان عمليات انجام داده اند در حال تفحص هستند.
وي اضافه كرد: از 34 خلباني كه محل سقوط هواپيماي آنها مشخص شده است تاكنون پيكر مطهر 7 شهيد به ميهن اسلامي بازگشته و گروه تفحص براي روشن شدن وضعيت پيكر 29 شهيد ديگر با طرف عراقي در حال مذاكره است.
باقرزاده با اشاره به اينكه مسئولان عراقي قول همكاري داده اند تا درباره شناسايي محل دفن ديگر شهداي خلبان نيز اقدامات لازم را انجام دهند وي اضافه كرد: علت بي اطلاعي عراقي ها از محل دفن ديگر خلبانان شهيد ايراني اين است كه محل سقوط هواپيماي اين شهدا در محدوده آب هاي بين المللي خليج فارس و يا در داخل خاك كشور خودمان است.
وي افزود: در نتيجه همكاري مسئولان دو كشور ايران و عراق، پيكر پاك 7 خلبان شهيد كشف و به ميهن اسلامي بازگردانده شده كه 4 نفر آنها شناسايي شده و 3 نفر ديگر در حال حاضر جزو شهداي گمنام هستند.
 


مدير كل راه و شهرسازي هرمزگان:

براي پرداخت تسهيلات نوسازي در بافت هاي فرسوده محدوديتي نداريم

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
قائم مقام وزير و مدير كل راه و شهرسازي استان هرمزگان گفت: تا پايان سال جاري 3 هزار و 400 وا حد در بافت هاي فرسوده در استان به بهره برداري مي رسد.
مهندس زنديه وكيلي افزود: 2 هزار و 391 هكتار بافت هاي فرسوده در استان هرمزگان وجود دارد كه نياز به نوسازي و بهسازي دارد.
مدير كل راه و شهرسازي استان گفت: در هرمزگان تاكنون 8 هزار و 500 واحد در بافت هاي فرسوده نوسازي شده يا در حال نوسازي است كه 70 درصد از متقاضيان از تسهيلات بانكي 20 ميليون توماني استفاده كرده اند.
وي با بيان اينكه 117 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده تصريح كرد: براي دريافت تسهيلات محدوديتي نيست و بانك ها آماده پرداخت تسهيلات هستند.
مدير كل راه و شهرسازي استان هرمزگان گفت: احداث و نوسازي در بافت فرسوده استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزايش يافته است.
وي در پايان سخنان خود از مطالعات بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده شهرهاي بندر خمير و رودان خبر داد.
 


تشييع پيكر پاك خلبان شهيد كيان جو در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
با حضور مردم شهيدپرور اصفهان مراسم تشييع پيكر پاك خلبان شهيد سرلشكر قدرت الله كيان جو در اين شهر برگزار شد.
در مراسم تشييع اين شهيد كه جمعي از مقامات استاني و فرماندهان نيروي هوايي شركت داشتند پيكر شهيد از چهار راه نظر به سمت گلستان شهدا تشييع شد.
«سرلشكر خلبان قدرت الله كيان جو» 18 مهر ماه سال 1359 از پايگاه ششم شكاري بوشهر به مقصد كوت عراق به پرواز درآمد كه هواپيماي وي روي جاده كوت مورد اصابت پدافندهاي دشمن قرار گرفت و وي به اسارت درآمد.
سرلشكر كيان جو با تحمل دوران مشقت بار اسارت در اردوگاه هاي بعثي خلعت شهادت را بر تن كرد كه پس از سال ها پيكر مطهرش به زادگاهش بازگشت و در جوار همرزمانش در گلستان شهداي اصفهان به خاك سپرده شد.
 


قطارهاي دو طبقه در شبكه ريلي كشور به حركت در مي آيد

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: قطارهاي دو طبقه وارد شبكه ريلي كشور مي شود.
عبدالعلي صاحب محمدي در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: بخشي از قطارهاي دو طبقه در كشور به بهره برداري رسيده است و بخشي نيز ظرف يك تا دو ماه آينده در شبكه ريلي به بهره برداري خواهد رسيد. معاون وزير راه و شهرسازي افزود: تحريم ها تاثيري بر فعاليت هاي راه آهن جمهوري اسلامي ايران نگذاشته است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14