(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20  آبان  1391 - شماره 20353

سوريان و سليمي نشان ويژه دريافت كردند
تجليل از ايران به عنوان پنجمين كشور موفق ورزش آسيا
حديث دشت عشق
اخبار كوتاه از فوتبال
كلمبيا حريف تيم ملي در مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني فوتسال
ايران و كره فردا با يكديگر ديدار مي كنند
يك گام تا جهاني شدن تيم فوتبال جوانان
پيروزي مهرام ، شكست ماهان
پتروشيمي فاتح حساس ترين بازي هفته دوم ليگ برتر بسكتبال
ادعاي عجيب دبير كميته فني شنا:
كسي سرمربيگري تيم ملي را قبول نمي كند!
صعود عالميان به جمع 8 پينگ پنگ باز تور جهاني لهستان
تمرينات تيم ملي فوتبال پشت درهاي بسته


سوريان و سليمي نشان ويژه دريافت كردند

تجليل از ايران به عنوان پنجمين كشور موفق ورزش آسيا

كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران از سوي شوراي المپيك آسيا به عنوان پنجمين كشور موفق آسيا در بازي هاي المپيك 2012 لندن انتخاب شد.
در مراسم تجليل از ورزشكاران برتر قاره كهن كه در هتل گالاكسي ماكائو برگزار شد، از كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران به دليل موفقيت كاروان ورزشي ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن و كسب 4 مدال طلا، 5 نقره و 3 برنز به عنوان پنجمين كشور برتر آسيا تجليل بعمل آمد. براساس اين گزارش، نام ايران بعد از كشورهاي چين، كره، ژاپن، قزاقستان قرائت شد تا علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك ايران به روي صحنه دعوت شود و جام مخصوص شوراي المپيك آسيا را دريافت كند. جام ويژه شوراي المپيك آسيا طي مراسمي ويژه در بين تشويق حاضرين در سالن از سوي شيخ احمد الفهد الصباح و همچنين سباستين كو رئيس ستاد برگزاري بازيهاي المپيك 2012 لندن به علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك ايران اهدا شد.
نشان ويژه براي سوريان
و سليمي
اما پيش از اين مراسم در برنامه تجليل از ستارگان ورزش آسيا حميد سوريان و بهداد سليمي به عنوان دو ستاره ايراني ورزش آسيا مورد تجليل قرار گرفته و نشان ويژه OCA را دريافت كردند. حميد سوريان به دليل كسب 6 مدال طلاي جهان و المپيك و همچنين افتخار آفريني هاي پياپي در مسابقات قاره اي و بين المللي رده جوانان و بزرگسالان و همچنين بهداد سليمي نيز به دليل كسب 3 مدال طلاي پي در پي جهان و المپيك و چندين مدال آسيايي و ركوردشكني در بين 10ستاره آسيا جاي گرفته بودند. سوريان و سليمي كه به شدت مورد تشويق و توجه حاضرين در اين مراسم قرار گرفته بودند راس ساعت 22 به وقت محلي به روي صحنه دعوت شدند تا نشان ويژه شوراي المپيك آسيا و تقديرنامه خود را از دستان شيخ احمد الفهد الصباح رئيس شوراي المپيك آسيا و كميته هاي ملي المپيك جهان و همچنين سباستين كو رئيس ستاد برگزاري بازيهاي المپيك لندن 2012 دريافت كند. براي تجليل از دو ورزشكار برتر ايران، توماس باخ نايب رئيس كميته بين المللي المپيك و رئيس كميته ملي المپيك آلمان نيز به روي صحنه دعوت شد. گرفتن عكس يادگاري با قهرمانان و ستارگان ايراني اين مراسم بخصوص از سوي كشورهاي مسلمان نيز از ديگر نكات جالب اين مراسم بود.
لازم به يادآوري است مراسم تجليل از ستارگان برتر ورزش آسيا پنجشنبه شب با حضور شيخ احمد الفهد الصباح، مسئولين و مديران شوراي المپيك، برخي از روساي فدراسيون هاي جهاني، روساي اتحاديه كميته هاي المپيك اروپا و اقيانوسيه، معاونين كميته بين المللي المپيك، دادگاه حكميت ورزش، مسئولين كميته بين المللي مبارزه با دوپينگ و 25 عضو كميته بين المللي المپيك (IOC MEMBER) و همچنين وزراي ورزش و مسئولين كميته هاي ملي المپيك كشورهاي آسيايي در محل سالن اجتماعات هتل گالاكسي ماكائو برگزار شد كه طي آن از 10ورزشكار مرد و زن برتر آسيا كه ضمن كسب مدال طلا به عناوين و ركوردهايي ويژه دست يافته بودند تجليل و تقدير بعمل آمد.
 


حديث دشت عشق

به ياد روحاني شهيد «سيداحمد قاسميان»
پرواز تا بي نهايت
شهيد «سيداحمد قاسميان» نهم ارديبهشت ماه سال 1317 در خانواده اي مذهبي و روستايي و كشاورز به دنيا آمد. پدرش از روحانيون و مروجين اسلام بود. سنين كودكي را با فراگيري دروس ابتدايي گذراند و در سن 18سالگي بنا به توصيه پدر و برادر بزرگترش كه ايشان هم روحاني بود. به تهران اعزام و به فراگيري دروس حوزه پرداخت. سپس وارد دانشگاه الهيات شد و نزد اساتيدي چون استاد مطهري كسب فيض نمود. وي در قيام 15 خرداد يكي از مبارزين اسلام بود و بعد از پيروزي انقلاب وارد اداره مبارزه با منكرات شد و در تمام ارگان ها مثل سپاه، كميته، مسجد و بسيج فعاليت داشت.
و نهايتا در اول اسفند ماه سال 1364 به همراه تني چند از ياران امام و شهيد محلاتي در هواپيمايي در حال عزيمت به جبهه مورد حمله موشكي قرار گرفته وبه درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

نظر دايي درباره بهترين بازيكن جهان
سرمربي راه آهن پيش بيني كرد، عنوان مرد سال فوتبال جهان بار ديگر از آن ليونل مسي شود. علي دايي گفت: به نظرم سه نفر اول دنيا از بين مسي، ژاوي، اينيستا و رونالدو باشند. در اين بين البته مسي يك نابغه هست و نمي شود او را با بقيه مقايسه كرد. امسال بر عكس سال هاي قبل در تيم ملي هم بازي هاي خوبي را انجام داده و فكر كنم او انتخاب شود.
دوري يك ماهه كريمي از ميادين
علي كريمي دست كم يك ماه از مسابقات دور مي ماند.به گفته پزشك پرسپوليس همسترينگ كريمي دچار مصدوميت شده و به همين خاطر وي تا يك ماه نمي تواند در مسابقات حضور يابد. وجيه الله چشمه سري،پزشك پرسپوليس،با تأييد اين خبر افزود:كريمي بايد هر چه زودتر كار فيزيوتراپي خود را آغاز كند. كريمي در بازي دوستانه تيم ملي مقابل تاجيكستان دچار مصدوميت شده بود و از بازي بيرون رفت.
برتري فولاد برابر نفت آبادان
تيم هاي فولادخوزستان و صنعت نفت آبادان در يك بازي تداركاتي به مصاف هم رفتند كه فولادي ها موفق شدند با دو گل، ميهمان خود را شكست دهند. اين ديدار در ورزشگاه اختصاصي فولاد خوزستان برگزار شد كه درنهايت نماينده اهواز موفق شد با دو گل طالب ريكاني و اسماعيل شريفات، ميهمان خود را شكست دهد.
تاييد شدن آپيا از سوي ژوزه
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس هافبك غنايي اين تيم را مورد تأييد اوليه قرار داد. مسئولان باشگاه پرسپوليس پس از صحبت هايي كه با استفان آپيا داشتند اين شرط را گذاشتند كه در صورتي با او قرارداد مي بندند كه ژوزه اين بازيكن را تأييد كند. از همين رو پس از تلاش هاي فراوان، بالاخره اين بازيكن با پيشنهاد پرسپوليسي ها موافقت كرد. آپيا پس از گفت وگويي با ژوزه در مورد آخرين وضعيتش و تمرينات ديروز مورد تأييد اوليه سرمربي قرمزپوشان قرار گرفت و قرار است امروز براي تست پزشكي عازم فدراسيون پزشكي شود تا در صورتي كه مشكلي نداشته باشد با او قرارداد بسته شود. قرارداد پرسپوليسي ها با آپيا تا انتهاي فصل به شرط تمديد امضا خواهد شد.
انصراف ملوان از جذب بازيكنان خارجي
مديرعامل باشگاه ملوان تاكيد كرد اين باشگاه تنها به دنبال جذب بازيكنان ايراني است. صادق درودگر گفت: ما در نيم فصل يكي دو بازيكن جذب مي كنيم كه آن هم بازيكن ايراني خواهد بود. با توجه به قيمت ارز، ظلم است كه بخواهيم به جاي بازيكن ايراني بازيكن خارجي جذب كنيم. وي ادامه داد: دو بازيكن برزيلي در تمرينات تيم شركت كردند كه سرمربي تيم از نظر فني آنها را تاييد نكرد البته ما اعلام كرده ايم بازيكن خارجي اگر بخواهد در تمرينات تيم ما تست بدهد بايد هزينه اياب و ذهاب را هم خودش بدهد.
شكايت بلاژ از مس كرمان
وكيل سرمربي سابق مس كرمان از شكايت ميرسلاو بلاژويچ به كميته انضباطي فدراسيون به دليل پرداخت نشدن مطالباتش خبر داد. وكيل بلاژگفت: بلاژويچ ايران را دوست دارد و حتي ممكن است روزي دوباره براي مربيگري به ايران بيايد به همين دليل هم با وجود اينكه باشگاه مس كرمان طلب 200 هزار دلاري او و دو دستيارش را پرداخت نكرده به جاي شكايت به فيفا ابتدا به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ايران شكايت كرده است.
دژاگه از امروز در تمرين تيم ملي
مهاجم ايراني فولهام انگليس آخرين بازيكني است كه خود را به كي روش معرفي خواهد كرد. اشكان دژاگه كه در تيم فولام انگليس 4 روز مانده به بازي با ازبكستان ( امروز ) در تمرينات تيم ملي حضور پيدا مي كند. بازي تيم ملي مقابل ازبكستان چهارشنبه 24 آبان برگزار مي شود.
يك ركورد بي نظير براي آقاي خاص
ژوزه مورينيو سرمربي پرتغالي رئال مادريد در بازي آينده اين تيم برابر منچسترسيتي براي صدمين بار در ليگ قهرمانان اروپا روي نيمكت مربيگري خواهد نشست و جوان ترين مربي تاريخ ليگ قهرمانان خواهد شد كه به ركورد 100 بازي رسيده است. آقاي خاص در 99 بازي گذشته خود در ليگ قهرمانان به 54 پيروزي، 25 تساوي و 20 شكست دست يافته است و توانسته 2 بار قهرمان اين رقابت ها شود تا به يكي از موفق ترين مربيان تاريخ اين رقابتها بدل شود. مورينيو اكنون در 49 سالگي به ركورد 100 بازي در ليگ قهرمانان دست مي يابد كه به نوبه خود بي نظير است.
 


كلمبيا حريف تيم ملي در مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني فوتسال

تيم ملي فوتسال جزاير سليمان با پيروزي برابر گواتمالا، ضمن خلق يك شگفتي و حذف اين تيم، باعث شد تا كلمبيا حريف بعدي ايران در مرحله يك هشتم جام جهاني فوتسال بشود.
در حالي كه مسئولان تيم ملي فوتسال ايران از گواتمالا به عنوان حريف احتمالي خود در مرحله بعدي ياد مي كردند، تيم جزاير سليمان يكي از ضعيف ترين تيم هاي حاضر در جام جهاني با پيروزي مقابل گواتمالا معادلات را بر هم زد تا كلمبيا به عنوان تيم دوم گروه ششم به مرحله بعدي صعود كند. در پايان روز پاياني مرحله مقدماتي مسابقات جام جهاني فوتسال تيم جزاير سليمان موفق شد 4 بر 3 گواتمالا را شكست بدهد. در ديگر مسابقه اين گروه روسيه توانست با دو گل از سد كلمبيا عبور كند. به اين ترتيب روسيه با 9 امتياز به عنوان تيم اول راهي مرحله بعد شد و كلمبيا با وجود شكست، به خاطر تفاضل گل بهتر به عنوان تيم دوم به مرحله بعد صعود كرد و حريف ايران شد. ديدار ايران و كلمبيا ساعت 30:17 روز يكشنبه برگزار خواهد شد. لازم به يادآوري است تيم ملي فوتسال ايران در آخرين بازي مرحله گروهي مسابقات جام جهاني 2012 تايلند تيم ملي فوتسال پاناما را در يك بازي سخت و نزديك از پيش رو برداشت تا بعد از تيم اسپانيا به عنوان تيم دوم گروه B به مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها صعود كند. نتيجه اي كه قبل از اين تصور مي شد اين بود كه تيم ايران بتواند با گل هاي بيشتري پاناما را شكست دهد اما تيم پاناما براي اينكه شانس صعود به مرحله بعد را از دست ندهد روز سختي را براي ايران رقم زد. براي تيم ايران احمد اسماعيل پور در دقيقه 3، افشين كاظمي در دقيقه 13 و 2 ثانيه و محمد طاهري نيز در دقايق 18 و 44 ثانيه و 37 و 12 ثانيه گل زني كردند و سه گل تيم پاناما را نيز «كلو ديو گودريگ» در دقيقه 5 و 13 ثانيه، «كارلوس پرز» در دقيقه 34 و 12 ثانيه و «آلوار ادو» در دقيقه 39 و 21 ثانيه به ثمر رساندند.
 


ايران و كره فردا با يكديگر ديدار مي كنند

 يك گام تا جهاني شدن تيم فوتبال جوانان

تيم فوتبال جوانان در صورت برتري برابر كره جنوبي در بازي فردا راهي مسابقات جام جهاني جوانان خواهد شد.
تيم فوتبال جوانان كشورمان پس ازپيروزي خيره كننده شش بر صفر برابر كويت و تساوي صفر بر صفر ژاپن و امارات، با 7 امتياز به عنوان تيم اول به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد. ژاپن با چهار امتياز تيم دوم شد و صعود كرد و امارات ميزبان با سه تساوي و سه امتياز از دور رقابتها كنار رفت. كويت هم با يك امتياز تيم چهارم گروه شد. در گروه دوم عراق با 7 امتياز و به لطف تفاضل گل بهتر تيم اول گروه دوم شد تا دربازي مرحله يك چهارم نهايي حريف ژاپن شود. عراق در بازي آخر مرحله گروهي سه بر صفر تايلند را شكست داد. كره جنوبي هم در يك بازي نزديك يك بر صفر چين را شكست داد تا حريف تيم ملي ايران در بازي يك چهارم نهايي شود. در اين گروه عراق با 7 امتياز و تفاضل گل 4+ اول شد و كره جنوبي با 7 امتياز و تفاضل 2+ در رده دوم قرار گرفت. تايلند با سه امتياز سوم و چين بدون امتياز چهارم شدند و اين دو تيم از رقابتها حذف شدند.
بدين ترتيب در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني آسيا تيم فوتبال جوانان ايران روز يكشنبه با كره جنوبي ديدار مي كند؛ تيم جوانان در صورت برتري برابر كره جواز حضور در رقابت هاي جام جهاني را بدست خواهد آورد. مسابقات جام جهاني 2013 در كشور تركيه برگزار خواهد شد.
 


پيروزي مهرام ، شكست ماهان

پتروشيمي فاتح حساس ترين بازي هفته دوم ليگ برتر بسكتبال

حساس ترين ديدار هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال با برتري پتروشيمي به پايان رسيد.
هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال روز پنجشنبه به پايان رسيد كه در حساس ترين بازي تيم هاي پتروشيمي بندر امام و فولاد ماهان اصفهان برابر هم به ميدان رفتند كه در پايان پتروشيمي با حساب 74 بر 70 به پيروزي رسيد. كوراتر اول با امتياز حامد آفاق براي پتروشيمي آغاز شد كه سه پرتاب پنالتي بود پس از آن اوشين ساهاكيان يا يك پرتاب سه امتيازي كار را به تساوي كشاند پس از آن دو حركت بچيروويچ تيم ميهمان را پيش انداخت. پتروشيمي در كوارتر نخست در دفاع و حمله نسبت به حريف برتر بود. ماهان در اين كوارتر عملكرد ضعيف داشتند و توپ هاي زيادي را از دست داد.
در كوارتر دوم ماهان ابتدا بازي را خوب آغاز كرد و فاصله به وجود آمده را كمتر كرد. در ادامه بازي اين تيم چند توپ را از دست داد كه با فرصت طلبي بازيكنان پتروشيمي آنها توانستند امتيازهاي خوبي كسب كنند. جواد داوري كه در كوارتر اول رهبري ماهان در زمين را بر عهده داشت در اين كوارتر بيشتر بر روي نيمكت بود. ماهاني ها دراواخر بازي هم برتر از حريف نشان دادند و توانستند 19 بر 14 به برتري برسند. كوارتر سوم با امتياز بچيروويچ آغاز شد خطاهاي مكرر كار دوست اين فرصت را به پتروشيمي داد كه امتيازهاي خوبي را كسب كند.در اين كوارتر هم حامد آفاق و بچيروويچ پرتاب هاي سه امتيازي خوبي را روانه سبد ماهان كردند تا تيم ميزبان 25 بر 19 به برتري برسد.
كوارتر چهارم باامتياز سامان ويسي به جريان افتاد. جواد داوري هم در اين كوارتر براي ماهان از ابتدا وارد ميدان شد. و با يك پرتاب سه امتيازي خوب فاصله را كمتر كرد. كوارتر چهارم در دقايقي ابتدايي پاياپاي پيش رفت اما مصدوميت سامان ويسي باعث توقف چند دقيقه اي در بازي شد. ماهاني ها در اين كوارتر تلاش زيادي براي پيروزي انجام دادند و حتي اختلاف را به عدد 4 رساندند. اما اين پتروشيمي بود كه در پايان بانتيجه 74 بر 70 به پيروزي رسيد و 2 امتياز حساس را از آن خود كرد. نتايج ساير ديدارها به شرح زيراست:
¤ شهرداري گرگان 72 - مهرام 86
¤ همياري زنجان 94 - صنايع پتروشيمي 73
¤ استقلال زرين قشم 56 - دانشگاه آزاد 62
¤ البدر بندر كنگ93 - نفت سپاهان 86.
 


ادعاي عجيب دبير كميته فني شنا:

كسي سرمربيگري تيم ملي را قبول نمي كند!

دبير كميته فني شنا درباره حاشيه هاي تيم ملي و دليل معرفي نشدن سرمربي گفت: هيچ كس حاضر نيست در اين شرايط مسئوليت بپذيرد.
فرشاد كرمي اظهار كرد: پس از پايان همكاري يورگ با فدراسيون، من و محسن سميع زاده مسئوليت هدايت ملي پوشان تهراني شنا را برعهده گرفتيم و از آن جايي كه در اين شرايط فعلا كسي مسئوليت تيم ملي را نمي پذيرد، به عنوان مربي تيم را تمرين مي دهيم. البته هنوز سرمربي معرفي نشده است و فكر مي كنم بايد تا رسيدن به ثبات، صبر كنيم. وي افزود: اين كه شرايط فدراسيون شنا اصلا نرمال نيست را قبول دارم اما بالاخره در اين شرايط هر كس هر كاري از دستش برمي آيد بايد انجام دهد و با كمترين آسيب، اين بحران ها را پشت سر بگذاريم. فدراسيون كار برنامه ريزي و مديريت تمرين ها، را انجام مي دهد و ما با يك سري از مربي هايي كه كارنامه مشخصي دارند و مسئولان نيز نظر خاصي روي آنها دارند همكاري مي كنيم تا در شهرهاي مختلف شناگران را تمرين دهند.
 


صعود عالميان به جمع 8 پينگ پنگ باز تور جهاني لهستان

نوشاد عالميان با پيروزي بر حريف آلماني به جمع هشت نفر برتر زير 21 سال مسابقات تور جهاني لهستان راه پيدا كرد.
دور دوم از مرحله حذفي مسابقات تور جهاني لهستان در رده سني زير 21 سال برگزار شد و نوشاد عالميان نماينده ايران موفق شد با پيروزي 3 بر يك مقابل ريكاردو والتر با رنكينگ جهاني 39 از آلمان به جمع هشت بازيكن برتر مسابقات راه يابد. نوشاد عالميان گيم نخست را بد آغاز كرد و با ارائه حركات اضافي در پشت ميز باعث پيروزي 11-4 والتر شد ولي در سه گيم بعدي عالميان با استفاده از سرويس هاي خوب خود و زدن ضربات بكهند و فورهند حمله قوي، حريف آلماني به شكست وادار كرد. عالميان گيم هاي بعدي را با امتيازات 11-8 ، 11-6 و 11-5 به سود خود تمام كرد تا موفق شود به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند. نوشاد عالميان در مرحله يك چهارم نهايي امروز بار ديگر بايستي با عمر عصار از مصر مسابقه دهد.
 


تمرينات تيم ملي فوتبال پشت درهاي بسته

در فاصله 4 روز مانده تا بازي با ازبكستان، تيم فوتبال ايران ديروز تمرين هاي تاكتيكي خود را پشت درهاي بسته آغاز كرد.
در شرايطي كه تيم ملي بايد چهارشنبه اين هفته بازي سرنوشت سازي را در مرحله انتخابي مسابقات جام جهاني برابر ازبكستان برگزار كند يك هفته است كه اين تمريناتش را براي اين ديدار آغاز كرده و به فاصله 4 روز مانده به اين مسابقه، از ديروز تمرين هاي تاكتيكي تيم ملي پشت درهاي بسته برگزار شد. تمرين ديروز از ساعت 11 با حضور 24 بازيكن آغاز شد و علي كريمي و اميد نظري بازيكناني بودند كه به دليل مصدوميت از ابتداي تمرين زير نظر دكتر شهاب به سالن بدنسازي رفتند و تمرينات اختصاصي شان را انجام دادند. همچنين رضا قوچان نژاد و آندرانيك تيموريان بازيكناني بودند كه از ديروز با ملي پوشان تمرين كردند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14