(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20  آبان  1391 - شماره 20353

آغاز طرح تشديد برخورد با خودروهاي دودزا
شوراي عالي استان ها تصويب كرد
 كاهش معاينه فني خودروهاي نو از 5 سال به 2 سال
بذرافشان خبرداد
جايابي دانشجويان انصرافي معدل زير 15 دربهمن ماه
همزمان با فرا رسيدن محرم الحرام اعلام شد
توصيه هاي پليس به هيئت هاي مذهبي
هفته اي پر باران در راه است
روزانه 40 نفر به بيماران كليوي اضافه مي شوند
شاخ به شاخ شدن موتورسيكلت ها 5 قرباني داد
در شيراز 9 سوداگر مرگ به دار مجازات آويخته شدند
در رحيم آباد رودسر
سقوط خودرو به دره 5 كشته بر جاي گذاشت
تصادف اتوبوس با كاميون جان 6 نفر را گرفت
اجراي طرح ضربتي جمع آوري مواد دخاني از كيوسك هاي مطبوعاتي
افتتاح اولين مركز درمان تخصصي ويژه بانوان در كمپ تولد دوباره چيتگر
سارقان بسيار بسيار مودب
دستفروش خورموجي شهردار را به گروگان گرفت
هشدار پليس آگاهي؛
مراقب كساني كه تنه مي زنند باشيد
فروش بي سابقه سلاح در آمريكا
دستگيري قاچاقچي با 30 تن كوكائين
افزايش بي سابقه كودك ربايي در بغداد
52 كشته در زلزله گواتمالا
سازنده فيلم موهن محكوم شد


آغاز طرح تشديد برخورد با خودروهاي دودزا

جانشين رئيس پليس راهور تهران از توقيف چهار هزار خودرو به علت نداشتن معاينه فني و دودزا بودن خبرداد.
به گزارش پايگاه خبري نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، سرهنگ «جمال بذرافشان» افزود: با توجه به بروز پديده وارونگي هوا در پايتخت و برگزاري جلسه كميته كاهش آلودگي هوا طي هفته گذشته، پليس راهور طرح ويژه اي را به اجرا گذاشته و با خودروهاي دودزا و فاقد معاينه فني برخورد مي كند.
وي ادامه داد: در اين طرح خودروهاي فاقد معاينه فني اعمال قانون شده و خودروهاي دودزا شخصي و دولتي تا زمان رفع نقص توقيف مي شوند؛ پلاك اين خودروها فك و آنها با پلاك ويژه تعميرگاه به مراكز مجاز مي روند تا رفع نقص فني شوند.
به گفته جانشين رئيس پليس راهور تهران، در هفت ماهه نخست امسال سه هزار خودرو فاقد معاينه فني و دودزا اعمال قانون شده و چهار هزار خودرو نيز تاكنون توقيف شده اند و پليس بدون اغماض با خودروهاي متخلف برخورد مي كند.
بذرافشان افزود: با اجراي طرح تشديد كنترل ورودي هاي طرح زوج و فرد و ترافيك، ماموران در اجراي اين طرح، ورودي ها را كنترل كرده و متخلفان اعمال قانون مي شوند چرا كه ورود كمتر خودروها به محدوده مركزي شهر در كاهش آلودگي موثر است.

 


شوراي عالي استان ها تصويب كرد

كاهش معاينه فني خودروهاي نو از 5 سال به 2 سال

رئيس شوراي عالي استان ها از تصويب بندي در اجلاس روز پنج شنبه اين شورا خبر داد كه براساس آن اعتبار معاينه فني خودروهاي نو از پنج سال به دو سال تغيير يافت.
مهندس مهدي چمران در حاشيه شصت و يكمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها با اعلام اين خبر افزود: اين بند مربوط به طرح دوفوريتي اصلاح ماده 15 رسيدگي به تخلفات رانندگي بود و به موجب آن مقرر شد، اعتبار معاينه فني خودروهاي نو از پنج سال كنوني به همان مدت قبلي يعني دو سال كاهش يابد.
وي افزود: در اين ماده تعيين محل هايي براي پاركبان و يا دستگاه ايست سنج به عهده شوراي عالي ترافيك گذاشته شده كه اين غيرعملي و كار سختي است و مقرر شد اين موضوع در شورا و با هماهنگي راهنمايي و رانندگي و معاونت حمل و نقل شهرداري تصويب شود.
چمران گفت: در خصوص حق التوقف هم گفته شده بود كه بايد وزارت كشور تصويب كند كه اين نيز عملي نيست و طبق قانون اين گونه نرخ ها را شوراي شهر بايد تعيين كند.
چمران گفت: در اين زمينه ماده ديگري هم بحث شد مبني بر اين كه همه وجوهي كه از پارك سنج ها و پاركومترها گرفته مي شود به خزانه واريز شود اما از آنجا كه شهرداري بابت خريد و نگهداري اين دستگاه ها ارقام زيادي هزينه مي كند و زمان واريز به خزانه و برگشت آن به شهرداري ها طولاني است؛ از اين رو در اين جلسه مقرر شد وجوه به طور مستقيم به شهرداري همان شهر پرداخت شود. وي در ادامه گفت: بند ديگر درباره قانون تخلفات راهنمايي و رانندگي بود كه طبق آن مي بايست همه جرائم شهري و روستايي به خزانه كل واريز و سپس در ميان شهرداري ها، وزارت راه و استانداري ها توزيع شود كه در اين جلسه گفته شد اين كار سخت بوده زيرا دو سال است كه به نتيجه نرسيده است.
چمران افزود: البته در مجلس شوراي اسلامي نيز براي امسال اصلاحاتي شد اما ما روش اصلاحي راحت تري پيشنهاد كرديم تا اين مبالغ در خزانه معين استان واريز و در همان استان بر اساس قانون موجود توزيع شود.
چمران ادامه داد: مصوبه ديگر جلسه امروز (پنج شنبه) شوراي عالي استان ها درباره تامين آب پارك ها، باغ ها، بوستان ها و فضاي سبز شهرها و پرداخت آب بها به سازمان هاي آب منطقه اي بود كه مصوب شد در مواردي كه مصرف براي عموم مردم باشد رايگان محاسبه شود به شرط اين كه از آب استفاده بهينه شود و به صورت غرقابي هدر نرود.
افزايش تعداد اعضاي شورا
در تهران و اصفهان
مهندس چمران در اين جلسه همچنين با اشاره به افزايش تعداد اعضاي شوراي شهر برخي از شهرها از جمله تهران و اصفهان گفت: تعداد اعضاي شوراها براساس جمعيت هر شهر معين مي شود كه به اين ترتيب تعداد اعضاي شوراي شهر تهران و اصفهان در انتخابات آينده شوراها به ترتيب به 31 و 25 نفر خواهد رسيد.
وي تاكيد كرد: شوراها با كار خوب خود مي توانند زمينه ساز حضور پررنگ مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراها باشند چرا كه شوراها در بين تمام روستاها و شهرها حاضرند.
اختلاف نظرها در بين شوراها و شهرداري ها نبايد در بين اذهان عمومي منتشر شود و اين اختلافات بايد در بين خود سازمان ها حل شود.
استان ايلام در نرخ بيكاري رتبه اول را دارد
ابراهيم رضايي عضو شوراي شهر ايلام هم در اين جلسه با انتقاد از نحوه تخصيص بودجه براي اين استان گفت: با توجه به شرايط ويژه جغرافيايي استان علاوه بر اين كه حق نوار مرزي براي اين استان تعلق نمي گيرد بلكه كمترين بودجه را نيز در بين استان هاي كشور دريافت مي كند.
وي بازارچه هاي مرزي ايلام را يكي از بهترين فرصت هاي شغلي براي شهروندان ايلامي دانست و گفت: متاسفانه در زمينه اشتغالزايي در استان اقدامي صورت نگرفته است به طوري كه اين استان در نرخ بيكاري رتبه اول كشور را دارد.عضو شوراي شهر ايلام در رابطه با واگذاري زمين هاي مستعد كشاورزي ايلام به كشاورزان تاكيد كرد: بسياري از زمين هاي مناسب كشاورزي جهت ايجاد فرصت شغلي و بهره برداري كشاورزي در نظر گرفته شده بود ولي اداره منابع طبيعي استان اين مزارع را در اختيار كشاورزان قرار نمي دهد و تحت اختيار خود درآورده است.

 


بذرافشان خبرداد

جايابي دانشجويان انصرافي معدل زير 15 دربهمن ماه

معاون دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان گفت: از 8 هزار و 233 دانشجوي انصرافي 426 متقاضي كه داراي معدل 15 به بالا بودند در دانشگاه هاي پيام نور، غير انتفاعي و آزاد جايابي شده اند.
مجتبي بذرافشان، معاون دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان درگفت وگو با فارس، افزود: در سامانه ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي 610 متقاضي داراي معدل 15 به بالا بودند كه از اين تعداد 426 متقاضي در دانشگاه ها براي ترم تحصيلي جاري جايابي شده اند.
وي تصريح كرد: سهم دانشگاه هاي غير انتفاعي براي پذيرش دانشجويان انصراف از تحصيل با معدل بالاي 15 در ترم تحصيلي جاري 67 نفر بوده است.
معاون دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان اضافه كرد: متقاضياني هم كه در سامانه ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي ثبت نام كرده اند و داراي معدل 15 به پايين هستند از بهمن ماه سال جاري مشغول به تحصيل خواهند شد.
به گفته بذرافشان روند بررسي پرونده هاي دانشجويان انصرافي كه داراي معدل 15 به پايين هستند از آبان ماه آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر برنامه جديدي براي ثبت نام مجدد از دانشجويان انصراف به تحصيل نخواهيم داشت، گفت: بيشترين دانشجويان انصرافي مربوط به دانشگاه آزاد بوده اند.
 


همزمان با فرا رسيدن محرم الحرام اعلام شد

 توصيه هاي پليس به هيئت هاي مذهبي

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در آستانه فرا رسيدن ماه محرم الحرام و عاشوراي حسيني، اطلاعيه اي صادر كرد.
متن اين اطلاعيه بدين شرح است: «عاشورا نقطه عطف شجاعت، شكيبايي، ذلت گريزي و ستم ستيزي در تاريخ پرفراز و نشيب اسلام است. عاشورا مظلومانه ترين و جانگدازترين واقعيت در حيات بشري است كه در آن، مبارزه با خودپرستي و خودكامگي با خون نگاشته شد.
در آستانه ماه محرم الحرام و عاشوراي حسيني، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با تأسي از فرمايشات حكيمانه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در پاسداشت اين ايام و همگامي با مردم شهيدپرور ايران اسلامي، توجه مسئولان هيات ها و دسته هاي مختلف عزاداري و همچنين شهروندان را به منظور ايجاد نظم و امنيت هرچه بيشتر مراسم عزاداري، به نكات زير جلب مي نمايد:
-ماموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي با تلاش بي وقفه كوشش خواهند نمود با برقراري نظم و امنيت و سهولت در تردد خودروها، بر شكوه و عظمت مراسم عزاداري در سراسر كشور بيفزايند. لذا به شهروندان محترم توصيه مي شود با ماموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي در اين ايام همكاري صميمانه داشته باشند.
-به هيات ها و دسته هاي عزاداري تاكيد مي شود به منظور صيانت از نهضت عظيم كربلا، از انجام اعمال خرافي و دور از شأن اسلام كه موجب وهن دين و مظهر بي نظمي و ناهنجاري اجتماعي است، پرهيز نمايند.
-مسئولان هيات هاي عزاداري و تكايا، از نصب هرگونه داربست در معابر عمومي كه موجب مسدود شدن خيابان و يا كندي عبور و مرور مي شود به شدت پرهيز نمايند.
-به كليه مسئولين هيات ها و دسته هاي عزاداري توصيه مي شود در حركت دسته هاي عزاداري و حين برگزاري مراسم عزاداري، بويژه در ساعات پاياني شب، رعايت حال بيماران و افراد مسن را بنمايند.
-مراكز 110 پليس در تمامي ساعات شبانه روز آماده دريافت اطلاعات و خدمت رساني به مردم خواهند بود.»
 


هفته اي پر باران در راه است

سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: نفوذ يك سامانه بارشي از شمال غرب كشور نويد دهنده يك هفته بارندگي در كشور است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان هواشناسي، بارش باران ابتدا شمال غرب و غرب كشور را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.
بر اساس اين گزارش، اين سامانه بارشي سپس سواحل، مركز، جنوب غرب و جنوب را در بر خواهد گرفت و در ساير نقاط نيز رعد وبرق دور از انتظار نيست.
برپايه گزارش سازمان هواشناسي كشور، انتظار مي رود مناطق سردسير در دوره فعاليت اين سامانه با بارش برف مواجه شوند.
اين سازمان يادآور شد، بارندگي ها تا پايان هفته آينده در سطح كشور ادامه يابد. از سوي ديگر به سبب نفوذ جريانات شمالي فردا و پس فردا براي درياي خزر وزش باد شديد و در پي آن مواج بودن دريا پيش بيني شده است. اين گزارش مي افزايد: با توجه به نفوذ هواي سرد از روز دوشنبه تا پايان هفته دما در اكثر مناطق كشور بين 6 تا 12 درجه كاهش مي يابد.
همچنين آسمان پايتخت امروز نيمه ابري در پاره اي نقاط با بارش باران و وزش باد همراه است .اين وضعيت در روز يكشنبه نيز تداوم دارد، و در روز دوشنبه براي ارتفاعات بارش برف پيش بيني شده است.
 


روزانه 40 نفر به بيماران كليوي اضافه مي شوند

رئيس هيئت مديره انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: روزانه 30 تا 40 نفر به بيماران كليوي كشور اضافه مي شود.
مصطفي قاسمي در هجدهمين گردهمايي انجمن هاي حمايت از بيماران كليوي سراسر كشور، اظهار كرد: ضروري است فعاليت همه انجمن هاي كليوي به سوي اقدامات آموزش و پيشگيري سوق داده شود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 400 مركز دياليز در كشور فعاليت مي كند، افزود: 3 هزار دستگاه دياليز نيز خدمات لازم را به بيماران ارائه مي كند.
رئيس هيئت مديره انجمن حمايت از بيماران كليوي با اشاره به اينكه وظيفه انجمن هاي حمايت از بيماران كليوي رسيدگي به وضعيت اجتماعي بيماران است، خاطرنشان كرد: بايد بيمار جز رنج بيماري از مشكل ديگري رنج نبرد.
وي با بيان اينكه تجربه انجمن حمايت از بيماران كليوي استان زنجان در زمينه پيشگيري و آموزش مي تواند الگوي همه انجمن هاي كشور باشد، يادآور شد: همه انجمن ها بايد به سوي اقدامات آموزشي و پيشگيري گام بردارند.قاسمي با اشاره به اينكه كمترين هزينه بيمار كليوي 200 هزار تومان است، افزود: اين رقم در برخي موارد به ميليون ها تومان افزايش مي يابد.
وي از افزايش بيماران كليوي در كشور خبر داد و گفت: روزانه 30 تا 40 نفر به بيماران كليوي كشور اضافه مي شود.
 


شاخ به شاخ شدن موتورسيكلت ها 5 قرباني داد

برازجان- خبرنگار كيهان:
در دو حادثه، چهار دستگاه موتورسيكلت با يكديگر برخورد كردند كه در اثر آن پنج نفر جان خود را از دست دادند.
دو دستگاه موتورسيكلت ساعت 18 عصر پنجشنبه در روستاي چاه دول بخش شبانكاره برازجان با يكديگر برخورد كردند كه در اثر آن «ايمان شيخ» 23 ساله، «علي رودساز» 23 ساله و «هادي يونسي» 22 ساله جان خود را از دست دادند. سرپرست فوريت هاي پزشكي برازجان گفت: دو دستگاه موتورسيكلت ساعت 17 و 45 دقيقه عصر چهارشنبه در روستاي عطيه شبانكاره با يكديگر به صورت شاخ به شاخ برخورد كردند. محمدعلي دهقان افزود: در اين حادثه مهدي سهراب پور 27 ساله و بهادر چراغي 38 ساله جان خود را از دست دادند. گفتني است بيشتر موتورسيكلت هايي كه در روستاهاي برازجان تردد مي كنند فاقد چراغ هستند كه به دليل ديده نشدن در شب تصادف مي كنند.
 


در شيراز 9 سوداگر مرگ به دار مجازات آويخته شدند

شيراز- خبرنگاركيهان:
9 قاچاقچي مواد مخدر در شيراز و در ملأعام به دار مجازات آويخته شدند.
اين سوداگران مرگ چندي پيش در دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه و به اعدام محكوم شدند كه اين حكم پس از طي تشريفات قانوني در ملأعام به اجرا درآمد.
«پرويز-ك» به اتهام حمل و نگهداري يك كيلو و 250گرم هرويين، «مجيد- د» به اتهام نگهداري 21كيلوگرم هرويين فشرده، «فيض محمد- م» به اتهام حمل و نگهداري 20كيلو و 630 گرم هرويين، «علي-م» به اتهام حمل و نگهداري 146كيلو و 800 گرم ترياك و «رضا- د» به اتهام حمل و نگهداري 5 كيلوگرم هرويين، «نجف علي- ح» به اتهام حمل و نگهداري يكصد كيلوگرم هرويين، «آرش-الف» به اتهام نگهداري 78 كيلوگرم هرويين فشرده، «شاپور- م» به اتهام مشاركت در حمل و نگهداري 351 كيلوگرم ترياك و «نقيب الله- ت» به اتهام مشاركت در حمل و نگهداري 32كيلوگرم هرويين در شعب اول و دوم و سوم دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه و به اعدام محكوم شدند كه اين حكم با حضور گسترده مردم شيراز در ميدان كوزه گري اين شهر اجرا شد.
بنابراين گزارش دادستان عمومي و انقلاب شيراز به قاچاقچيان مواد مخدر، سارقان مسلح و اخلالگران در نظم و امنيت جامعه هشدار داد و گفت: با جديت و قاطعيت با اين قبيل افراد برخورد خواهيم كرد.
«علي القاصي مهر» مواد مخدر را از جمله عوامل بروز فساد در جامعه دانست و افزود: اراده دستگاه قضايي مبارزه بي امان با اين پديده است و برخورد قاطع با سوداگران مرگ ادامه خواهد داشت.
گفتني است، شهروندان شيرازي در گفتگو با خبرنگار كيهان از اقدام دستگاه قضايي در برخورد با سوداگران مرگ تقدير كرده و خواستار تداوم اين روند شدند.
 


در رحيم آباد رودسر

سقوط خودرو به دره 5 كشته بر جاي گذاشت

رحيم آباد رودسر- خبرنگار كيهان:
سقوط يك دستگاه خودروي جيپ به دره اي 200 متري در جاده روستاي لشكان اشكور به رحيم آباد رودسر 5 كشته برجاي گذاشت.
يك دستگاه خودروي جيپ كه از روستاي لشكان اشكور از توابع رحيم آباد به طرف رحيم آباد در حال حركت بود در اثر بي احتياطي راننده از مسير جاده خارج شده و به داخل دره اي به عمق 200 متر سقوط كرد كه بر اثر آن 5 سرنشين مزبور در دم كشته شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، كشته شدگان اين حادثه دو جوان 23 ساله و سه جوان 24، 25 و 27 ساله هستند كه همگي عضو يك خانواده بودند.
 


تصادف اتوبوس با كاميون جان 6 نفر را گرفت

خرم دره و زنجان - خبرنگار كيهان:
صبح ديروز در كيلومتر 75 محور زنجان - قزوين بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون ماك با يك دستگاه اتوبوس شش نفر جان باختند و 22 نفر نيز به شدت مجروح شدند.
سرهنگ علي اصغر شير محمدي جانشين فرمانده پليس راه استان زنجان در تشريح اين حادثه دلخراش گفت: ساعت 20:5 دقيقه صبح ديروز بر اثر برخورد يك دستگاه اتوبوس كه حامل كارگران شركت كريستال بود با يك دستگاه كاميون كشنده ماك متاسفانه 6 تن كشته و 22 نفر به شدت مجروح شدند.
به گزارش خبرنگار ما، شيرمحمدي افزود: اين حادثه به علت انحراف به چپ كاميون ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده كاميون اتفاق افتاده و مجروحان به بيمارستانهاي ابهر و خرمدره منتقل شدند.وي از فوت پنج كارگر در محل حادثه خبر داد و گفت: يك نفر از مسافران نيز به دليل وخيم بودن حالش در بيمارستان جان خود را از دست داده است.جانشين فرماندهي پليس راه استان زنجان افزود: از مجموع 39 مسافر اتوبوس حامل كارگران 11 نفر هم به صورت سرپايي درمان شده و از بيمارستان ترخيص شده اند.
وي به رانندگان توصيه كرد: براي حفظ جان خود و ديگران همواره قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت و از رانندگي در مواقع خستگي و خواب آلودگي خودداري نمايند.
 


اجراي طرح ضربتي جمع آوري مواد دخاني از كيوسك هاي مطبوعاتي

شهردار منطقه 8 از اجراي طرح ضربتي جمع آوري مواد دخاني از كيوسك هاي مطبوعاتي سطح منطقه خبر داد.
محمدمهدي شادالوئي با اعلام اين مطلب گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و اجراي دستورالعمل اخير شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر در راستاي برخورد با فروش مواد دخاني در كيوسك هاي مطبوعاتي نسبت به برخورد جدي با فروشندگان مواد دخاني در كيوسك هاي مطبوعاتي اقدام مي شود.
وي افزود: اداره ساماندهي منطقه با صدور ابلاغيه، اخطار و تذكر لساني متصديان كيوسك هاي مطبوعاتي سطح منطقه را به اين امر آگاه كرده و از آنان خواسته تا براساس اين دستورالعمل از عرضه مواد دخاني خودداري كنند.
شادالوئي با اشاره به اجراي طرح برخورد با اصناف متخلف سطح منطقه اظهار داشت: تلاش داريم طي بازديدهاي روزانه از سطح منطقه با هرگونه مزاحمت و سد معبر كه براي شهروندان ايجاد مزاحمت مي كند برخورد كنيم.
 


افتتاح اولين مركز درمان تخصصي ويژه بانوان در كمپ تولد دوباره چيتگر

مركز اولين مدل درمان تخصصي ويژه بانوان در كمپ تولدي دوباره بانوان بوستان جنگلي چيتگر راه اندازي شد تا بانوان دچار اعتياد اميد تازه اي براي ترك اعتياد و بازگشت به زندگي عادي پيدا كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حسين مرادي شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: كمپ ترك اعتياد تولدي دوباره با مشاركت شهرداري منطقه و جمعيت خيريه تولد دوباره به منظور ايجاد فضاي مناسب براي افرادي كه داوطلبانه براي ترك اعتيادشان پيشقدم مي شوند، از سال 85 در كشور از منطقه 22 كليد خورده و اين فعاليت تا امروز به طور جدي و گسترده دنبال مي شود. بطوري كه اكنون سه كمپ ترك اعتياد شامل كمپ بزرگسالان ويژه مردان، كمپ ترك اعتياد بانوان و كمپ نوجوانان و جوانان در بوستان جنگلي چيتگر راه اندازي شده است.
وي افزود: درطرح مدل درمان تخصصي با بهره گيري از روانپزشك و روانشناس و در اختيار داشتن يكسري تجهيزات و امكانات لازم در اين خصوص همچنين بهره گيري توأم از راهكارهاي جديد و قديمي، روند درمان را به صورت نيمه تخصصي ارائه مي كنند.
 


سارقان بسيار بسيار مودب

 كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ به دنبال اعضاي باندي هستند كه به شيوه ماهرانه از مسافران سرقت كرده و پس از ربودن اموال اين افراد به بهانه نداشتن «طرح ترافيك» اقدام به پياده كردن مالباخته گان كرده و متواري مي شوند.
در پي وقوع سرقت هاي متعدد جيب بري به شيوه و شگرد مشابه و توسط سرنشينان خودروهاي سواري پرايد سفيد، پژو 405 نقره اي، پرايد نقره اي، پيكان سفيد، سمند نوك مدادي در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ويژه در محدوه ميدان وليعصر، كريم خان، ميدان آرژانتين، خيابان مطهري، خيابان بهشتي، خيابان خرمشهر، بزرگراه كردستان، خيابان و ميدان فاطمي، منطقه عباس آباد و...، موضوع براي شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان پايگاه هشتم با تجميع پرونده هاي مشابه با موضوع جيب بري به شيوه و شگرد فوق، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه ده ها مالباخته اي كه همگي آنها تحت عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودرو سواري مسافربرنما شده اند، توسط سرنشينان اين خودرو حرفه اي مورد جيب بري و سرقت مدارك شناسايي، دسته چك، وجوه نقد و... قرار گرفته اند كه تمامي مالباختگان علاوه بر نوع شيوه و شگرد سرقت ها، در اظهارات خود به يك نكته مشترك ديگر نيز اشاره داشتند و آن لباس هاي بسيار مرتب و برخورد مودبانه سرنشينان خودرو و حتي راننده خودرو با آنها بود به گونه اي كه هيچ يك از مالباختگان در لحظه اول تصور نمي كردند كه اين افراد سارقاني حرفه اي هستند كه در اين پوشش قصد سرقت اموال آنها را دارند. اما با ارجاع پرونده هاي مشابه به پايگاه سوم پليس آگاهي، مالباختگان نيز با حضور در پايگاه سوم پليس آگاهي به تشريح شيوه و شگرد سرقت ها پرداختند.
يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: از ميدان آرژانتين به مقصد كريم خان، سوار يك دستگاه خودرو سواري پژو 405 نقره اي با چهار سرنشين شدم. پس از سوار شدن به ماشين ابتدا يك نفر از سرنشينان صندلي عقب، پولي را به عنوان كرايه پرداخت كرد و راننده نيز به بهانه نداشتن پول خرد، درخواست پول خرد كرد؛ من نيز دست در جيب كت كرده و يك اسكناس 500 توماني به راننده دادم؛ پس از دقايقي، ديگر سرنشين صندلي عقب ماشين كه در كنار من نشسته بود، ضمن عذرخواهي و در حاليكه به من فشار مي آورد مدعي شد كه در دستش پلاتين قرار دارد و به اين بهانه و بسيار مودبانه از من خواهش كرد تا دستم را در پشت سر او قرار دهم و من نيز براي راحتي وي درخواست او را انجام دادم.
وي ادامه داد: پس از طي مسافتي كوتاه ناگهان راننده گفت: ببخشيد؛ طرح ترافيك ندارم و نمي توانم به كريم خان بروم و به اين بهانه مرا پياده كرد و حتي به عنوان عذرخواهي از من كرايه نگرفت و پس از پياده كردن من به سرعت از محل دور شد.
پس از چند دقيقه متوجه شدم كه كيف جيبي حاوي چند فقره چك امضا شده متعلق به تعدادي از همكارانم به ارزش تقريبي 50 ميليون تومان به سرقت رفته است.
يكي از مالباختگان خانم نيز در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در خيابان خرمشهر سوار يك دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ شدم؛ مي خواستم در صندلي جلو بشينم كه راننده ماشين ضمن عذرخواهي و به بهانه اينكه در صندلي جلو يك عدد كارتن قرار دارد از من خواهش كرد تا در صندلي عقب ماشين بشينم.
پس از سوار شدن به ماشين، يكي از سرنشينان صندلي عقب يك اسكناس 10هزار توماني به راننده داد و راننده نيز به بهانه نداشتن كرايه از من درخواست پول خرد كرد؛ براي دادن پول به راننده، كيف دستي همراهم را باز كرده و در حاليكه پس از پرداخت پول هنوز كيف باز بود، ناگهان ديگر سرنشين صندلي عقب كه در كنار من نشسته بود، به بهانه باز بودن درب ماشين دستش را دراز كرد و خودش را روي كيف من قرار داد و در ماشين را چند بار باز و بسته كرد.
هنوز لحظاتي از بستن در ماشين توسط اين آقا نگذشته بود كه راننده ماشين به بهانه نداشتن طرح ترافيك و بدون آنكه از من كرايه اي دريافت كند مرا پياده كرد؛ زماني كه قصد خريد داشتم متوجه سرقت مدارك شناسايي، پول نقد، يك حلقه انگشتر طلا از داخل كيف خود شدم.
در ادامه تحقيقات و با شناسايي مالباختگاني كه سارقان جيب بر اقدام به سرقت چك و وصول آنها كرده بودند، كارآگاهان به تحقيق از اين افراد پرداختند.
كارآگاهان با مراجعه به شعبات مختلف بانكي در سطح شهر تهران و با بررسي مشخصات افراد وصول كننده چك هاي مسروقه اطلاع پيدا كردند كه سارقان با استفاده از اسناد و مدارك شناسايي متعلق به ديگر مالباختگان اقدام به نقد كردن چك هاي مسروقه كرده اند به گونه اي كه تنها با استفاده از مدارك شناسايي متعلق به يكي از مالباختگان و با مراجعه به بيش از 10شعبه بانكي مختلف اقدام به وصول تعداد زيادي از چك هاي مسروقه كرده اند.
كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي با بهره گيري از تصاوير بدست آمده از دهها چهره نگاري انجام شده اطمينان پيدا كردند كه تمامي سرقت ها توسط اعضاي يك گروه از سارقان انجام شده كه با استفاده از انواع خودروهاي سواري اقدام به سرقت از مسافران درون شهري كرده اند.
همچنين با بهره گيري از تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته بانكي، كارآگاهان موفق به شناسايي يكي از سارقان شدند كه برابر اظهارات مالباختگان در عمده سرقت ها در صندلي عقب خودرو اقدام به سرقت از مالباختگان كرده است.سرهنگ كارآگاه حسين خان بابايي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به ده ها مالباخته شناسايي شده در اين پرونده و ارزش ميلياردي پرونده، گفت: با توجه به تعدد سرقت هاي انجام شده از سوي اعضاي اين گروه از سارقان و به منظور شناسايي و دستگيري متهمان، دستور انتشار تصوير بدست آمده يكي از متهمان پرونده از سوي مقام قضايي صادر شده است.وي افزود: از همه شهرونداني كه موفق به شناسايي هويت متهم شدند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات درباره هويت متهم، مخفيگاه و يا محل هاي تردد وي را از طريق شماره تلفن هاي 21865668، 21865649 و 88505753 در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
 


دستفروش خورموجي شهردار را به گروگان گرفت

بوشهر- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: فردي كه شهردار خورموج را گروگان گرفته بود با حضور به موقع ماموران نيروي انتظامي در كمتر از نيم ساعت دستگير شد.
سرتيپ «حيدر عباس زاده» در تشريح اين خبر گفت: طي تماس تلفني با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر اينكه فردي با سلاح وارد شهرداري خورموج شده و شهردار را به گروگان گرفته است، تيم هايي مجهز از پليس شهرستان، به محل موردنظر اعزام شدند.
وي افزود: با حضور ماموران در ساختمان شهرداري گروگانگير را به خروج از ساختمان متقاعد كردند.
عباس زاده گفت: هنگام خروج متهم از ساختمان شهرداري، يكي از ماموران نيروي انتظامي در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير كرد.
وي تصريح كرد: از متهم مزبور يك كلت كمري به همراه 4 فشنگ جنگي كشف و ضبط شد. فرمانده نيروي انتظامي استان بوشهر در پايان گفت: فرد گروگانگير علت اين اقدام خود را جمع آوري بساط دستفروشي خويش توسط شهرداري خورموج اعلام كرد.
 


هشدار پليس آگاهي؛

مراقب كساني كه تنه مي زنند باشيد

رئيس پليس آگاهي تهران گفت: در هر نقطه از شهر كه رفت و آمد مي كنيد به ويژه در قسمت هاي پر تراكم بيشتر به كساني كه به شما تنه مي زنند توجه كنيد.
سرهنگ محمديان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگر براي رفت و آمد خود مترو و يا اتوبوس را انتخاب مي كنيد كه به طور حتم بيشترين تراكم را دارد در حين سوار شدن و يا پياده شدن و همچنين در ترمزهاي ناگهاني بيشتر مراقب كيف ها و وسايل خود باشيد زيرا كه سارقان به تنه اي كوچك نيز اقدام به سرقت نموده و اموال شما را مي ربايند.
وي در ادامه به ديگر توصيه اي اشاره كرد و گفت: هيچ گاه اسناد و وجوه نقد خود را به همراه خود به اين طرف و آن طرف نبريد و تا حد ممكن وسايل ضروري و اندكي را به همراه داشته باشيد و همچنين همان وسايل اندك را از دسترس سارقين دور نگه داريد تا آنان نتوانند به راحتي به مدارك شما دسترسي داشته باشند.
وي در خاتمه با اشاره به عملكرد پليس آگاهي نسبت به اين جرائم خاطر نشان كرد: اين سارقين مطمئن باشند هر چه مبلغ سرقت كم و بي ارزش باشد باز هم مورد توجه پليس آگاهي است و چنانچه اين جرائم به سامانه فوريت هاي پليس ابلاغ گردد در اسرع وقت به آن رسيدگي خواهد شد.
 


فروش بي سابقه سلاح در آمريكا

فروش اسلحه در آمريكا از زمان انتخاب مجدد باراك اوباما به رياست جمهوري به شدت افزايش يافته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه بي اف ام تي وي فرانسه، پيروزي باراك اوباما به نفع فروشندگان سلاح تمام شده است.
برخي آمريكايي ها با نگراني از اينكه رئيس جمهور ممكن است قانون حمل اسلحه را زير سؤال ببرد رو به خريد اسلحه آورده اند.
در حال حاضر مردم آمريكا نگرانند كه در آينده حق داشتن سلاح از آنها گرفته شود به همين دليل رو به خريد اسلحه آورده اند.
باراك اوباما در دور اول رياست جمهوري خود حقيقتاً نگراني از بابت سلاح هاي گرم نشان نداد. اما قبل از انتخاب مجددش متعهد به بررسي اين موضوع شد. او گفت: شكي وجود ندارد كه بايد سلاح را از دسترس كودكان دور نگه داريم و ما به دنبال راه هايي براي حل اين مشكل هستيم.
باراك اوباما اميدوار است دولت فدرال راه حلي منطقي براي اين معضل بيابد. گفتني است، سالانه 30 هزار نفر در آمريكا بر اثر شليك اسلحه كشته مي شوند. در آمريكا از هر چهار نفر دست كم يك نفر سلاح گرم دارد.
 


دستگيري قاچاقچي با 30 تن كوكائين

يك مرد كلمبيايي متهم به قاچاق بيش از 30 تن كوكائين به آمريكا در ونزوئلا دستگير شد.
به گزارش ايسنا، پليس ونزوئلا اعلام كرد: اين مرد كلمبيايي به نام «جورج ميلتون سيفوئنتس ويلا» از اعضاي يك خانواده قاچاقچي مواد مخدر است.به گزارش بي بي سي، خواهر جورج ميلتون نيز اوايل سال گذشته ميلادي به اتهام پولشويي به پليس آمريكا تحويل داده شد و برادر وي نيز خلبان شخصي يك قاچاقچي كلمبيايي بوده است.
«سنتورا ريورول»، وزير دادگستري ونزوئلا خبر بازداشت اين قاچاقچي را توسط نيروهاي پليس كشورش اعلام كرد. «ايورول» تأكيد كرد كه جزئيات مربوط به دستگيري اين قاچاقچي به زودي اعلام مي شود.
طبق اعلام مقامات آمريكايي، جورج ميلتون ظاهراً رئيس يك باند بزرگ قاچاق مواد مخدر بوده كه در كلمبيا، اكوادور، پاناما، مكزيك و اسپانيا فعاليت داشته است.
 


افزايش بي سابقه كودك ربايي در بغداد

منابع داخلي عراق تأكيد كردند: مردم بغداد به دليل شيوع بي سابقه كودك ربايي، در نوعي نگراني، ارعاب و وحشت زندگي مي كنند.
يك منبع امنيتي بلندپايه كه خواست اسمش فاش نشود، به روزنامه الحيات گفت: سه شنبه گذشته، بيش از 21 كودك در مناطق مختلف بغداد ربوده شدند.
اين منبع با اشاره به اينكه در طول همين هفته بيش از 30 مورد كودك ربايي در بغداد صورت گرفته است، افزود: روند ربودن كودكان پايتخت به صورت بي سابقه اي در همه مناطق بغداد بدون استثنا افزايش يافته است.
به گفته منبع مذكور، اكثر كودك ربايي هاي بغداد، سازماندهي شده بوده و از سوي گروه هاي مسلح مانند شبكه القاعده براي تأمين سرمايه صورت مي گيرد چرا كه نيروهاي امنيتي بيشتر منابع مالي اين گروه ها را كه از خارج از كشور تأمين مي شد، خشكانيده اند.
اين منبع امنيتي تصريح كرد: سرويس مبارزه با تروريسم عراق چند روز پيش توانست يك كودك را كه شبكه القاعده ربوده و براي آزادي وي خواستار 600 هزار دلار شده بود، با صحت و سلامت كامل آزاد كرده و به خانواده وي بازگرداند.
براساس گزارش پايگاه خبري اسلام اليوم، منبع مذكور عراقي خاطر نشان كرد: عمليات كودك ربايي تنها به كودكان خانواده هاي ثروتمند محدود نمي شود، چرا كه بيشتر اين اعمال در اطراف پايتخت و مناطق فقيري مانند منطقه «العبيدي»، «شهر الصدر»، بغداد جديد به سمت الرصافه بغداد، و در مناطق ابودشير، الدوره، البياع، حي الفرات، الرضوانيه، ابوغريب، التاجي، الشعله و الحريه رخ مي دهد.
 


52 كشته در زلزله گواتمالا

گروه هاي امدادي با اعلام اينكه شمار قربانيان زلزله گواتمالا به 52 نفر رسيده از توقف عمليات جست وجوي افراد زنده خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي، مقامات دولتي گواتمالا اعلام كردند كه شانس كمي براي يافتن افراد زنده از زير آوار زلزله 4/7ريشتري اين كشور وجود دارد.
خبرنگار الجزيره از گواتمالا گزارش داد كه گروه هاي امدادي تلاش هاي خود را به جاي يافتن افراد زنده بر جمع آوري اجساد قربانيان زلزله متمركز كرده اند.
بنا به اين گزارش، زمين لرزه اي به قدرت 4/7 ريشتر چهارشنبه شب سواحل گواتمالا در اقيانوس آرام را لرزاند كه بر اثر آن تاكنون 52 نفر كشته و شماري مفقود شدند. همچنين هزاران نفر بي خانمان و آواره شده و فاقد دسترسي به شبكه برق هستند. رئيس جمهور گواتمالا با سفر به مناطق زلزله زده سه روز عزاي عمومي اعلام كرده است.
اين زلزله در 20 مايلي جنوب غرب «چامپريكو» در نزديكي مرز گواتمالا با مكزيك رخ داد.
بنا بر اين گزارش، رانش زمين در برخي نقاط موجب مسدود شدن جاده ها و مسيرهاي ارتباطي شده كه اين موضوع روند فعاليت گروه هاي امدادي را با مشكل مواجه كرده است.
همچنين گزارش ها از احتمال افزايش ميزان تلفات و خسارات ناشي از اين زلزله مهيب خبر مي دهند.
 


سازنده فيلم موهن محكوم شد

يك دادگاه آمريكايي «مارك باسيلي يوسف» 55 ساله، سازنده فيلم توهين كننده به ساحت مقدس پيامبر اكرم اسلام صلي الله عليه و آله و سلم را به خاطر كلاهبرداري به يك سال زندان محكوم كرد.
به گزارش شيعه آنلاين وي قرار است دوران حبس خود را در زندان فدرال آمريكا طي كند. باسيلي در دادگاه به سه اتهام ديگر خود نيز اعتراف كرده بود از جمله استفاده از كارت شناسايي تقلبي، توهين به يك نيروي پليس و كلاهبرداري از يكي از بانك هاي آمريكا در سال 2010ميلادي.
گفتني است در پي ساخته شدن اين فيلم، مسلمانان سراسر جهان به قدري خشمگين شدند كه در برخي كشورها به سفارت ايالات متحده آمريكا حمله كردند. سفير آمريكا در ليبي نيز پس از اين حادثه توسط تعدادي مسلح كشته شد.
قابل ذكر است گروهي از مدافعان «مارك باسيلي يوسف»، اقدام او را در چارچوب «آزادي بيان» دانسته اند و به همين دليل مخالف بازداشت يا محاكمه وي هستند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14