(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23  آبان  1391 - شماره 20356

طرح اشتغال زنان در تعاوني هاي روستايي (يادداشت خبرنگار)
فرش ماشيني كاشان مورد تحريم «داخلي» قرار گرفته است!
گراميداشت سالروز سفر رهبر انقلاب به استان سمنان
ايران در كيهان
تصوير شهيد احمدي روشن در يزد رونمايي شد
اعزام 450 سالمند خراسان جنوبي به زيارت امام رضا (ع)
عمليات اجرايي موزه بزرگ اراك آغاز شد
فرماندار اهواز تاكيد كرد
همه دستگاه هاي اجرايي در ترويج فرهنگ كتابخواني سهيم شوند
در اروميه صورت گرفت
رونمايي از كتابچه و نرم افزار چند رسانه اي شهيد رسول فرخي
مديركل ثبت احوال مازندران:
اختلافات فرهنگي از مهم ترين عوامل طلاق است
سرانه فضاي سبز دربناب به 18متر افزايش مي يابد
مديركل كتابخانه هاي عمومي چهارمحال وبختياري:
صدا و سيما براي ترويج فرهنگ كتابخواني تلاش بيشتري كند
اختصاص 100 ميليارد ريال براي احياي تالاب انزلي
مسابقات اذان و مديحه سرايي در گناباد برگزار شد
مديركل آموزش و پرورش همدان:
اساس طرح تحول بنيادين رفع مشكلات آموزشي است
نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد
همدلي مردم شيعه و سني گنبدكاووس از عوامل موفقيت آنها در همه عرصه هاست


طرح اشتغال زنان در تعاوني هاي روستايي (يادداشت خبرنگار)

زنان در اقتصاد خانوار روستايي نقش مهمي ايفا مي كنند و دوشادوش مردان در عرصه هاي اقتصادي اعم از كشاورزي، دامداري، قاليبافي و.. سهم بسزايي در پويايي اقتصاد روستايي دارند.
استان خراسان جنوبي با داشتن مردمي قانع و سخت كوش از اين قاعده مستثني نبوده و زنان در روستاها به كمك مردان مي شتابند اما نكته اي كه در اين ميان حائز اهميت است، سايه سرد خشكسالي هاي شانزده ساله است كه بر سر اين منطقه افتاده و بسان زلزله اي خاموش كشاورزي اين منطقه را به ويراني كشانده است.
قهر طبيعت موجب شده تا زنان هم نتوانند در عرصه كار و تلاش حرفي براي گفتن داشته باشند. اين امر موجب مهاجرت بي رويه و ايجاد حاشيه نشيني در شهرها شده و مشكلاتي را در اين خصوص ايجاد كرده است.
تشكيل تعاوني هاي روستايي يكي از راه حلهاي مناسب براي اشتغال زنان و بهبود اوضاع اجتماعي و اقتصادي و تثبيت جمعيت روستاها است.
استان خراسان جنوبي با داشتن 17 شركت تعاوني زنان روستايي و 3864 عضو توانسته است براي 211 نفر از زنان روستايي ايجاد شغل كند.
مدير سازمان تعاون روستايي استان در اين باره گفت: اين شركتها عمدتا به مشاغلي نظير پارچه بافي، صنايع بسته بندي، توليد عرقيات گياهي، خياطي، قاليبافي و شيريني سازي پرداخته و از محل فروش محصولات دستمزد كاركنان خود را تامين مي كنند.
رضازاده سازمان تعاون روستايي را متولي خريد محصولات اين تعاوني ها دانست و ضمن اشاره به اقدامات ارزنده صورت گرفته در راستاي اشتغال زنان روستايي در سالهاي اخير خواستار همكاري روستاييان در جهت گسترش اين تعاوني ها شد.
بيرجند- خبرنگار كيهان
 


فرش ماشيني كاشان مورد تحريم «داخلي» قرار گرفته است!

كاشان- خبرنگار كيهان:
نايب رئيس اتحاديه توليدكنندگان فرش ماشيني كاشان، چالش اصلي اين صنعت را وجود تحريم هاي داخلي و عرضه نكردن مواد اوليه مورد نياز صنايع فرش ماشيني توسط برخي واحدهاي صنعتي كشور عنوان كرد.
احمد فرهي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحريم هاي آمريكا هيچ تاثيري در صنايع فرش ماشيني كاشان نداشته بلكه چالش اصلي اين صنعت و صنايع مرتبط با آن تحريم هاي داخلي است.
وي افزود: پتروشيمي اراك توليدكننده مواد اوليه نظير «پلي وينيد استات» به عنوان ماده مورد نياز صنايع نساجي و فرش ماشيني از عرضه اين مواد به بازار فرش طي يك ماه گذشته خودداري كرده و تنها درصد محدودي از توليدات خود به ميزان 400 تن را عرضه مي كند.
به گفته وي، عرضه نكردن مواد اوليه اي چون «پلي وينيل استات» در بازار فروش توسط پتروشيمي اراك در واقع تحريم داخلي توسط اين واحد صنعتي است كه اعمال مي شود.
وي تصريح كرد: در حالي كه مواد پتروشيمي ايران بازارهاي تركيه را تسخير كرده اما در بازارهاي داخلي ناياب بوده و بسياري از صنايع را با مشكل روبه رو كرده است.
فرهي با اشاره به تعداد 750 واحد فرش ماشيني و 35 واحد تكميل اين نوع فرش در منطقه كاشان بيان داشت: اين كارخانه ها به دليل مشكلات تامين مواد اوليه و بي ثباتي قيمت ها درحال حاضر تنها با 30درصد توان توليد در حال فعاليت هستند.
وي تاكيد كرد: مسئولان و اداره صنايع شهرستان نيز در حد توان خود تلاش كرده اند اما مسئولان استان اصفهان به ويژه معاون مديركل صنايع استان نگاه مثبتي به صنايع كاشان ندارد.
نايب رئيس اتحاديه توليدكنندگان فرش ماشيني كاشان همچنين اتخاذ تصميمات كوتاه مدت و غيركارشناسانه در اين حوزه را از ديگر مشكلات اين صنعت بيان كرد و استفاده از تفكرات كارشناسان، شفاف سازي قوانين اداره كار و شهرداري ها و توقف صادرات توليدات صنايع پتروشيمي براي برطرف شدن نياز بازار داخلي را از راهكارهاي خروج از مشكلات بخش صنعت نساجي براي مقابله با تحريم هاي دشمن و رسيدن به اقتصاد مقاومتي دانست.

 


گراميداشت سالروز سفر رهبر انقلاب به استان سمنان

سمنان- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان و استاندار سمنان با صدور بيانيه اي هفدهم آبان ماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان را گرامي داشتند.
در اين بيانيه با اشاره به استقبال كم نظير و تاريخي مردم از رهبر عزيز انقلاب اسلامي آمده است: مردم انقلابي و ولايتمدار سمنان با آن استقبال تاريخي برگ زرين ديگري بر كارنامه سراسر درخشان استان افزودند.
در بخش ديگري از اين بيانيه تصريح شده است: مقام ولايت با بيانات حكيمانه و رفتار علي(ع) گونه جان دوباره اي به منطقه بخشيده و هواي پاييزي را به بهاري دل انگيز مبدل ساختند.
در بخش پاياني اين بيانيه با يادآوري دستاوردهاي مادي آن سفر تاريخي آمده است: در كنار ابعاد بزرگ معنوي تصويب 275 مصوبه با اعتبار 222ميليارد تومان و اجراي صددرصدي آنها در بخش هاي مختلف موجب رشد و توسعه و پيشرفت همه جانبه استان و مايه بهره مندي بيشتر مردم عزيز در اقصي نقاط استان شد.
گفتني است رهبر معظم انقلاب در هفدهم آبانماه 1385 در سفري 5روزه به استان سمنان با اقشار مختلف مردم بويژه جوانان و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران ديدار كردند.
به همين مناسبت نمازگزاران در مساجد استان براي سلامتي و طول عمر رهبر انقلاب دعا كردند.
 


ايران در كيهان

برگزاري مسابقه خيرخواهانه
كاشان- خبرنگار كيهان: 100 ميليون ريال جهت كمك به مردم زلزله زده آذربايجان شرقي جمع آوري شد.
ديدار خيرخواهانه تيم هاي فوتبال فرش يلداي كوير كاشان و رسانه ورزش با برد پر گل نماينده كاشان به پايان رسيد. اين ديدار كه در ورزشگاه 15 هزار نفري كاشان برگزار شد، در پايان تيم فوتبال فرش يلداي كاشان با نتيجه سه بر يك به پيروزي رسيد. شايان ذكر است در اين مسابقه حدود 100 ميليون ريال براي كمك به مردم زلزله زده آذربايجان شرقي جمع آوري شد.
انتقاد از شوراي شهر
¤ نقطه ضعف شوراي شهر كاشان مديريت آن است
حسين واعظي عضو شوراي شهر كاشان با اعلام مطلب فوق گفت: با اشاره به برخي اقدامات تحميلي به شورا، هدف اصلي اين اقدامات را گرفتن قدرت از اين شورا دانست و بيان داشت: يك سري محدوديت هاي مديريتي از ناحيه دولتي ها براي ما ايجاد شده اما شوراي شهر كاشان در عوض مقابله، هميشه محافظه كاري كرده و روحيه ايستادگي در برابر آن را ندارد كه يكي از مهم ترين ايرادات اين شورا همين نكته است.
برگزاري مسابقات قرآن كريم
همدان- خبرنگار كيهان: سي و يكمين دوره مسابقات نيمه نهايي قرآن كريم سپاه انصارالحسين(ع) همدان با معرفي نفرات برتب پايان يافت.
محسن افشاري مدير قرآن و عترت و نماز سپاه انصارالحسين(ع) گفت: به فضل خداوند متعال امسال مسابقات قرآن كريم سپاه همدان با حضور 150 نفر از برگزيدگان قرآني استان برگزار شد و شركت كنندگان در پنج رشته قرائت، ترتيل، حفظ، مفاهيم و اذان به رقابت پرداختند.
برگزاري كارگاه آموزشي امر به معروف و نهي از منكر
بهار- خبرنگار كيهان: كارگاه آموزشي يك روزه هيئت هاي امر به معروف و نهي از منكر خواهران بسيجي سپاه شهرستان بهار در محل حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) اين شهر برگزار شد.
مسئول امر به معروف و نهي از منكر سپاه ناحيه مقاومت بسيج بهار افزود:
هدف از برگزاري اين كارگاه را آشنايي مسئولين هيئت هاي امر به معروف و نهي از منكر پايگاه هاي بسيج با شيوه ها و روش هاي صحيح و كاربردي اين دو فريضه مهم برشمرد و گفت: اين كارگاه آموزشي كه به مدت 8 ساعت و با بهره گيري از مربيان و اساتيد استاني و شهرستاني برگزار شد مورد استقبال مسئولين هيئت ها قرار گرفت.
ساماندهي تعاوني ها
اروميه- خبرنگار كيهان: 325 هزار نفر از اعضاي تعاوني هاي مرزنشينان در آذربايجان غربي ساماندهي مي شوند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي گفت: 450 هزار نفر از جمعيت استان تحت پوشش 40 تعاوني مرزنشينان قرار دارند كه از اين تعداد، آمار و اطلاعات 325 هزار نفر از اعضاي تعاوني هاي مرزنشينان در سامانه اينترنتي ثبت و ساماندهي شده است.
بازديد از مناطق عملياتي جنوب
بابل- خبرنگار كيهان: 370 دانش آموز بابلي از مناطق عملياتي جنوب بازديد كردند. فرمانده سپاه ناحيه بابل با اعلام خبر فوق گفت: هدف از برگزاري اين اردو را آشنايي بيشتر نسل جوان با ايثار و فداكاري، رزمندگان و مدافعان حريم ايران اسلامي در طول هشت سال دفاع مقدس دانست.
همايش مشترك رؤساي كميته امداد
اراك- خبرنگار كيهان: همايش مشترك رؤساي كميته امداد امام خميني(ره) استان مركزي برگزار شد.
مديركل كميته امداد امام خميني استان مركزي در اين همايش افزايش ضريب نفوذ خدمات حمايتي، توانمندسازي و افزايش ضريب رضايتمندي را از اولويت هاي اعلام شده براي امداد در سال جاري عنوان كرد و گفت: همه مديران و امدادگران بايد در جهت تحقق اين اهداف تلاش كنند.
جذب سرباز امريه
¤ جذب سرباز امريه در اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي امكان پذير شد.
به گزارش روابط عمومي اين اداره كل، دانش آموختگان رشته هاي تحصيلي علوم اجتماعي، علوم اقتصادي، علوم مديريت (كليه گرايشها)، ترويج و آموزش و توسعه روستايي، مهندسي صنايع و كشاورزي مي توانند با مراجعه به واحد امور اداري اين اداره كل براي گذراندن خدمت سربازي اقدام كنند.
تاكيد بر همدلي ميان سران قوا
كاشان- خبرنگار كيهان: طرح سؤال از رئيس جمهور مطرح نمي شد بهتر بود.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه صاحب الزمان(عج) در استان اصفهان با اعلام مطلب فوق گفت: اختلافات سه قوه را در چنين شرايطي به نفع كشور ندانست و افزود: انتظار مي رود حب نفس و روحيه خودخواهي از همه دور شده تا بتوانيم به معناي واقعي در پشت سر مقام معظم رهبري حركت كنيم.
افتتاح پروژه مسكن مهر
بوشهر- خبرنگار كيهان: 4500 واحد مسكن مهر تا پايان آبان ماه دراستان بوشهر افتتاح مي شود.
مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر در نشست شوراي مسكن استان بوشهر با اشاره به اينكه 31 هزار واحد مسكن مهر در استان بوشهر در حال ساخت است اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال بيش از 10 هزار واحد از اين تعداد افتتاح و به متقاضيان واگذار شد. صفايي افزود: تا پايان آبان ماه نيز 4 هزار و 500 واحد مسكن مهر به متقاضيان واگذار خواهد شد.
حمايت از ايتام
يزد- خبرنگار كيهان: مردم يزد 10 ميليارد ريال براي حمايت از ايتام پرداخت كردند.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد با اعلام خبر فوق گفت: براساس طرح اكرام ايتام خيرين و نيكوكاران سرپرستي يك يا چند يتيم را برعهده مي گيرند و ماهيانه مبلغ 300 هزار ريال براي حمايت از يتيم انتخابي پرداخت مي كنند.
اكبري افزود: در حال حاضر هفت هزار و 366 حامي حمايت مالي و معنوي 2 هزار و 140 يتيم تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد را برعهده دارند.
برگزاري محفل انس با قرآن
گناباد- خبرنگار كيهان: محفل انس با قرآن در دانشگاه آزاد گناباد برگزار شد. دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي گناباد محفل انس با قرآن را با حضور قاريان برتر و ممتاز شهرستان در محل مسجد دانشگاه برگزار كرد.
 


تصوير شهيد احمدي روشن در يزد رونمايي شد

يزد- خبرنگار كيهان:
تصوير شهيد احمدي روشن، در مراسمي با حضور مادر اين شهيد هسته اي درهنرستان سوره يزد رونمايي شد.
صديقه سالاري، مادرشهيد مصطفي احمدي روشن در اين مراسم با اشاره به شخصيت والاي اين شهيد گفت: جوانان ايران اسلامي بايد راه شهداي علمي كشور را ادامه داده و توطئه دشمنان را خنثي كنند.
به گزارش خبرنگار ما، وي افزود: دانش آموزان در شرايط كنوني بايد با ادامه راه شهداي علمي كشور در عرصه هاي مختلف به افتخارآفريني پرداخته و توطئه و تحريم دشمنان را خنثي كنند.
وي حمايت و پيروي از ولايت را راهكار ناكام گذاشتن دشمنان دانست و افزود: در شرايطي كه دشمن به فكر تحريم و توطئه برعليه كشور است بايد با پيروي از رهبري از توطئه دشمنان عبور كرد.
به گفته وي، جوانان ايران اسلامي با عمل به رهنمودهاي رهبر انقلاب فاتح عرصه هاي مختلف در سطح جهان خواهندبود.
تمثال شهيد احمدي روشن را فائزه نورمحمدزاد هنرجوي هنرستان سوره يزد به تصوير كشيده است.
گفتني است، هنرجويان هنرستان و مركز پيش دانشگاهي سوره وابسته به حوزه هنري استان يزد در سال هاي اخير موفقيت هاي چشمگيري در زمينه هاي علمي، آموزشي، درخشش در كنكور سراسري و راهيابي به دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي داشته اند.
 


اعزام 450 سالمند خراسان جنوبي به زيارت امام رضا (ع)

بيرجند- خبرنگاركيهان:
به همت خيرين استان خراسان جنوبي 450نفر از سالمندان و نيازمندان اين استان به زيارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شده اند.
يكي از مديران كارواني كه يكصد و چهارده سالمند را از سراسر استان خراسان جنوبي به زيارت علي بن موسي الرضا(ع) مي برد گفت: تعدادي از اين سالمندان براي بار اول است كه به زيارت مي روند و برخي از آنها نيز بين 30تا 40 سال است كه از آخرين سفرشان به مشهد مقدس مي گذرد.
رمضاني گفت: اين افراد از شهرستانهاي سربيشه، نهبندان، اسديه، بشرويه و بيرجند بوده و به مدت 4 روز ضمن زيارت حرم امام رضا(ع) از ديگر اماكن زيارتي مشهد مقدس نيز بازديد مي كنند.
وي اظهارداشت: تعداد 450 نفر از سالمندان و نيازمندان در قالب 6كاروان زيارتي به همت خيرين به اين سفر معنوي اعزام شده اند.
 


عمليات اجرايي موزه بزرگ اراك آغاز شد

اراك- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي موزه بزرگ اراك با اعتباري بالغ بر 70ميليارد ريال آغاز شد.
اين موزه در زميني به مساحت هشت هزار و 56مترمربع با زيربناي چهارهزار و 850 مترمربع، در چهارو نيم طبقه شامل فضاهاي نمايشگاهي، خدمت پشتيباني و پاركينگ، سالن آمفي تئاتر و سمعي و بصري، كتابخانه، فضاي آموزشي، آزمايشگاه مرمت، بخش نمايش، تاريخ و باستان شناسي، فرهنگ و اقوام، علوم و فنون، صنعت حمل و نقل و حيات وحش با اعتبار مصوب 70ميليارد ريال كه درسال جاري 22ميليارد ريال آن تخصيص يافته است، درحال ساخت است.
به گفته سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي اين پروژه تا پايان سال 94 به بهره برداري مي رسد.
 


فرماندار اهواز تاكيد كرد

همه دستگاه هاي اجرايي در ترويج فرهنگ كتابخواني سهيم شوند

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرماندار اهواز گفت: هفته بزرگداشت كتاب فرصت مناسبي براي توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني است و همه دستگاه هاي اجرايي مي توانند در اين امر فرهنگي سهيم باشند.
عبدالعزيز فدعمي با بيان اين مطلب در جلسه هماهنگي برگزاري هفته كتاب به تلاش دشمنان نظام در جهت دور كردن جوانان از فرهنگ غني اسلامي و ايراني و ايجاد فاصله بين نسل هاي انقلاب اشاره و خاطر نشان كرد: در مقطع كنوني لازم است نسبت به تقويت زير ساخت هاي فرهنگي اهتمام بيشتري صورت پذيرد.
وي افزود: در اين مقطع، كشور نياز به جوانان اهل شناخت و مطالعه دارد و در اين راستا بايد ابزارهاي لازم براي مطالعه و شناخت فراهم شود.
فدعمي اظهار داشت: برنامه هاي مختلفي براي هفته كتاب و كتابخواني تدارك ديده شده كه هدف آن جلب و آشنا كردن عموم مردم با حوزه كتاب و كتابخواني است و تداوم آن مي تواند در دستيابي به اهداف سند توسعه فرهنگي موثر باشد.
وي با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در مورد توسعه فرهنگ مطالعه و استفاده از ظرفيت دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه افزود: براي رسيدن به اهداف مذكور در شهرستان اهواز، سند مطالعه شهرستان تنظيم شده و اهداف ساليانه مورد نظر تدوين شده و در دستور كار قرار گرفته است.
 


در اروميه صورت گرفت

رونمايي از كتابچه و نرم افزار چند رسانه اي شهيد رسول فرخي

اروميه- خبرنگار كيهان:
در آستانه بيست و نهمين سالگرد شهادت دانش آموز بسيجي، شهيد رسول فرخي مقدم از كتابچه و نرم افزار چند رسانه اي وي رونمايي شد.
در اين نرم افزار مجموعه عكس ها و فيلم ها، زندگي نامه، صدا، وصيت نامه، دل نوشته ها و خاطرات شهيد طراحي شده است.
در آيين رونمايي از اين نرم افزار، كه با حضور همرزمان شهيد، بسيجيان و جمعي از مسئولان استاني در منزل خانواده شهيد فرخي مقدم برگزار شد، قاضي پور يكي از نمايندگان مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانش آموز تاكيد كرد: امنيت و آرامش كنوني ايران اسلامي، مديون خون پاك شهيدان و رهبري هاي امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
سيد تاجي مديرعامل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان نيز تداوم راه شهدا و اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت را رسالت اصلي دلسوزان نظام و انقلاب دانست. در اين مراسم تعدادي از همرزمان شهيد رسول فرخي مقدم خاطراتي از اين شهيد سرافراز را بيان كردند.
 


مديركل ثبت احوال مازندران:

اختلافات فرهنگي از مهم ترين عوامل طلاق است

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل ثبت احوال مازندران گفت: آگاه نبودن جوانان در انتخاب همسر، عدم تفاهم اخلاقي، اختلافات فرهنگي و بيكاري از مهمترين عوامل طلاق توافقي است.
فرج الله ملكي با بيان اينكه بيشترين ازدواج ثبت شده استان مربوط به گروه سني 20تا 24 سال است، گفت: بيشترين طلاق ثبت شده مربوط به گروه سني 25تا 29 سال است.
وي افزود: بيشترين نرخ طلاق در استان هاي البرز، تهران، خراسان رضوي، كرمانشاه و قم و كمترين نرخ طلاق مربوط به استان سيستان و بلوچستان است.
ملكي با بيان اينكه بيشترين نرخ ازدواج در استان هاي خراسان شمالي، زنجان و اردبيل است گفت: كمترين نرخ ازدواج مربوط به استان هاي تهران، البرز، سمنان و اصفهان است.
وي گفت: براساس سرشماري سال گذشته با احتساب ولادت و وفات 3 ميليون و97 هزار و 862 نفر آخرين جمعيت استان است كه از اين تعداد يك ميليون و 554 هزار و 617 نفر مرد و يك ميليون و 543 هزارو 245 نفر زن است.
مديركل ثبت احوال مازندران افزود: مازندران داراي 19 شهرستان، 53 شهر، 50 بخش و 122 دهستان است.
 


سرانه فضاي سبز دربناب به 18متر افزايش مي يابد

بناب - خبرنگاركيهان:
عمليات اجرايي فاز دوم پارك ساحلي بناب و پيست اسب سواري آغاز و همزمان از مسجد الزهراي اين مجموعه بهره برداري شد.
در مراسمي كه با حضور مسئولان محلي و اقشار مختلف مردم بناب برگزار شد، معاون فرماندار بناب اعلام كرد: با آغاز عمليات اجرايي فاز دوم پارك بزرگ ساحلي بناب ميزان سرانه فضاي سبز اين شهرستان به 18متر خواهد رسيد.
ناصر هاشمي ميانگين سرانه فضاي سبز كشور را 11 متر براي هر نفر اعلام كرد و گفت: اين ميزان سرانه در حال حاضر در بناب 5/13متر براي هر نفر است كه با اتمام فاز دوم پارك ساحلي بناب به 18متر مي رسد.
به گفته هاشمي با توسعه و تكميل فاز دوم پارك ساحلي بناب به وسعت 44 هكتار،سرانه فضاي سبز بناب براي هر شهروند 6 متر افزايش يافته و مقام نخست كشوري را در اين زمينه به خود اختصاص مي دهد.
وي همچنين اظهارداشت: ميزان سرانه فضاي سبز بناب امسال نسبت به سال گذشته 5/4متر افزايش نشان مي دهد و اين نشانه گام بلند مسئولان شهرداري براي رسيدن به جايگاه نخست كشوري است.
معاون فرمانداري بناب در ادامه سخنان خود ضمن تقدير از عملكرد يكساله شهرداري كه پويايي و فعاليت خوبي را در عمران و آباداني شهر ايجاد كرده، لازمه رغبت و علاقه شهروندان بنايي براي استفاده از فضاي سبز را وجود امكانات رفاهي و امنيت دانست و خواستار توجه مسئولان شهرداري به اين موضوع شد.
هاشمي همچنين با تأكيد برجلب مشاركت هاي مردمي در توسعه و آباداني شهر خاطر نشان كرد: اگر مردم احساس كنند عوارض و مالياتي كه به شهرداري مي پردازند در جهت تامين رفاه و سلامت آنها هزينه مي شود، قطعا مشاركت بيشتري خواهند داشت.
 


مديركل كتابخانه هاي عمومي چهارمحال وبختياري:

صدا و سيما براي ترويج فرهنگ كتابخواني تلاش بيشتري كند

شهركرد-خبرنگاركيهان: صدا و سيما براي ترويج كتاب و فرهنگ كتابخواني بين اقشار مختلف مردم تلاش خود را بيشتر كند.
بهروز صادقي با اعلام اين مطلب اظهاركرد: حق عضويت كتاب در كتابخانه هاي عمومي براي هر نفر سالانه حدود 40 هزار ريال در نظر گرفته شده، و در برابر آگاهيهاي كه به مردم مي دهد رقم بسيار اندكي است.
چه خوب است صدا و سيما اين موضوع را در برنامه هاي خبري، فرهنگي و هنري و اجتماعي خود به نحو مطلوب تبيين و تشريح كند تا مردم به خريد و مطالعه كتاب تشويق شوند. وي تاكيد كرد: دعوت و تشويق مردم از سوي صدا و سيما به خريد و مطالعه كتاب در زمينه هاي گوناگون موجب افزايش آگاهي و دانايي آنان مي شود.
 


اختصاص 100 ميليارد ريال براي احياي تالاب انزلي

رشت- خبرنگار كيهان:
امسال 100 ميليارد ريال براي احياي تالاب انزلي اختصاص يافته است.
اين مطلب را استاندار گيلان در ستاد راهبردي تالاب انزلي عنوان و با بيان اينكه پهنه حريم اين تالاب تا پايان سال جاري مشخص مي شود گفت: امسال افتتاح سد و تله رسوبگير رودخانه هاي پسيخان رشت و سياه درويشان صومعه سرا تا پايان سال جاري در تالاب انزلي انجام مي شود.
كيهان هاشم نيا اولويت ها را در طرحهاي نيمه تمام خواند و گفت: تله رسوبگير رودخانه هاي پسيخان رشت و سياه درويشان صومعه سرا، بازگشايي آبراهه ها، برداشت رسوب پهنه تالاب، احياي حوزه آبريز 3 رودخانه پسيخان رشت، چومثقال و سياه درويشان صومعه سرا جزو طرحهاي نيمه تمام احياي تالاب انزلي است.
وي به روزرساني مطالعات طرح جامع تالاب شامل تعيين محدوده اكولوژيك، جريانهاي آب و بررسي كاربري اراضي محدوده و حريم تالاب را از جمله طرحهاي نيمه تمام تالاب انزلي برشمرد و يادآور شد: پايش اكولوژيكي تالاب شامل حفاظت فيزيكي و نمونه برداري و همچنين پارامترهاي فيزيكي، شيميايي و بيولوژيكي آب و رسوبات از ديگر طرحهاي احياي تالاب انزلي محسوب مي شود.
برپايه همين گزارش در سال جاري مطالعات پرورش ماهي در محدوده تالاب انزلي انجام مي شود.

 


مسابقات اذان و مديحه سرايي در گناباد برگزار شد

گناباد- خبرنگار كيهان:
مسابقات اذان، ابتهال، همخواني و مديحه سرايي اداره اوقاف و امور خيريه در شهرستان گناباد برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين روح الله پورعابدين عضو هيئت داوران اين مسابقات با اعلام اين خبر افزود: اين مسابقات با شركت حدود 40نفر در رشته اذان در مقطع بالاي 16 سال و زير 16 سال و در دو گروه تواشيح و مديحه سرايي در مسجد غضنفري مكان دائمي جامعه قاريان شهرستان گناباد واقع در ميدان غدير برگزار شد.
وي در ادامه بيان كرد: در رشته اذان مقطع بالاي 16 سال 5نفر كه داراي بالاترين امتياز بودند به دور نهايي راه يافتند و 3نفر به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند. اين سه نفر به نام هاي مهدي كمالي، جليل جاودان و محمد خادمي در هر رشته به مرحل استاني اعزام خواهند شد.
 


مديركل آموزش و پرورش همدان:

اساس طرح تحول بنيادين رفع مشكلات آموزشي است

همدان - خبرنگار كيهان:
هدف و اساس تحول بنيادين در نظام آموزشي جديد كشور، رفع مشكلات و خلأهاي و ايجاد خلاقيت و پژوهش محوري در دانش آموزان است.
مديركل آموزش و پرورش استان همدان افزود: در وزارت آموزش و پرورش طي 3 سال اخير 290 اقدام شايسته در مسير توسعه آموزش و پرورش اتفاق افتاده كه هر كدام درجاي خود خدمت بزرگي به جامعه بزرگ نظام تعليم و تربيت و در راس آن فرهنگيان پرتلاش و خدوم و دانش آموزان عزيز به عنوان آينده سازان كشور بوده است.
عباس حسيني محتشم كه به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه همدان سخن محتشم مي گفت ادامه داد: هوشمند سازي بيش از هزارو 700 كلاس درس در طول يك و نيم سال، اتصال تمام مدارس شهري به شبكه ملي اينترنت، اجراي اتوماسيون اداري و آموزش همه فرهنگيان در پيوند استفاده از علوم و فنون آموزشي جديد و راهبري مدارس هوشمند، آموزش معلمان، پايه ششم و پايه دوم به خاطر تغيير كتب درسي از اقدامات مهم و ارزشمند اداره كل آموزش و پرورش استان براي ارتقاي سطح علمي معلمان و دانش آموزان و كسب علوم و فنون روز دنيا به شمار مي رود.
حسيني محتشم خاطرنشان ساخت: امروز با تحول در نظام آموزشي و تغيير كتب درسي، نقش اسلام و الگو پذيري از پيامبر(ص) و ائمه اطهار براي دانش آموزان به شكل بهتري بيان شده است زيرا استكبار جهاني به خاطر ارايه الگوي تربيتي پيامبر عظيم الشأن به جوانان، آن حضرت را مورد اهانت قرار داده كه اين الگوي تربيتي در نظام تعليم و تربيت ما امروز مورد توجه ويژه قرار گرفته است.
 


نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد

همدلي مردم شيعه و سني گنبدكاووس از عوامل موفقيت آنها در همه عرصه هاست

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
وحدت و همدلي كه در ميان مردم شيعه و سني شهرستان گنبدكاووس وجود دارد يكي از رموز موفقيت در همه عرصه ها است و بايد در جهت تقويت و حفظ اين وحدت تلاش داشته باشيم.
نماينده مردم گنبدكاووس و داشلي برون در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب افزود: داشتن برنامه و نقشه راه و نيز احساس مسئوليت مسئولان در قبال دغدغه هاي مردم، تنها راه رشد و توسعه گنبدكاووس است. سليمان عباسي هم چنين از ارائه گزارش برخي مشكلات اين شهرستان به ويژه در بخش هاي بهداشت و درمان، راه، برق و آب شرب روستايي به همراه نياز مالي آن به رئيس جمهور و وزيران مربوطه خبر داده و گفت: براي رفع مشكل آب شرب روستاها به ويژه روستاهاي نوار مرزي مبلغ يك هزار و 50ميليارد ريال، رفع مشكلات برق شهرستان 170ميليارد ريال، تكميل جاده كمربندي 20ميليارد ريال و تجهيز بيمارستان 96تختخوابي گنبدكاووس 70ميليارد ريال اعتبار نياز داريم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14