(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23  آبان  1391 - شماره 20356

آل خليفه پزشكان خارجي را جايگزين پزشكان شيعه مي كند
حزب الله :
اگر به شوراي امنيت دل مي بستيم اراضي اشغالي آزاد نمي شد
احتمال تعطيلي خودروسازي فورد در بروكسل
كاركنان را به خيابان ها كشاند
اخضر ابراهيمي پيروزي نظامي مخالفان بشار اسد را غيرممكن دانست
تايوان براي نخستين بار موشك دوربرد آزمايش كرد
مردم فلسطين در مراسم تشييع پيكر شهداي غزه
از اسرائيل انتقام مي گيريم
مخالفان آل سعود وزير كشور جديد را شكنجه گر خواندند
سخنراني دبير كل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهيد
پس لرزه هاي رسوايي جنسي در انگليس همچنان ادامه دارد
 2 مدير ارشد ديگر بي بي سي از كار بركنار شدند
كناره گيري هوجين تائواز فرماندهي ارتش چين
ارتش لبنان آرامش را به شهر صيدا بازگرداند
تظاهرات شيعيان پاكستان در اعتراض به كشتارهاي هدفمند
موشك مقاومت فلسطين شبكه برق جنوب تل آويو را از كار انداخت


آل خليفه پزشكان خارجي را جايگزين پزشكان شيعه مي كند

يك پزشك بحريني فاش كرد رژيم آل خليفه پزشكان خارجي را جايگزين پزشكان شيعه مي كند.
به گزارش واحد مركزي خبر، پزشك سابق بيمارستان سلمانيه بحرين فاش كرد رژيم بحرين شماري از پزشكان مخالف آل خليفه را در زندان نگه داشته است و از آزادي آنان با وجود درخواست هاي بين المللي خودداري مي كند تا به جاي آنان پزشكان خارجي را به كار گيرد.
وي افزود، رژيم آل خليفه خواستار استفاده از پزشكان خارجي به جاي پزشكان شيعه بحريني در بيمارستان سلمانيه شده است اين پزشك لغو تابعيت شماري از شهروندان شيعه بحريني را در راستاي همين هدف دانست.
رژيم بحرين حتي مهندسان و وكلاي شيعه را هم از كار محروم مي كند و بسياري از زندانيان سياسي در زندان هاي آل خليفه به جرم شيعه بودن ماه هاست كه در زندان به سر مي برند در حالي كه جرم آنها تنها حضور در تظاهرات و مخالفت با سياست هاي سركوبگرانه آل خليفه است.
 


حزب الله :

اگر به شوراي امنيت دل مي بستيم اراضي اشغالي آزاد نمي شد

معاون دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد، اگر به شوراي امنيت اميد مي بستيم هرگز اراضي اشغالي آزاد نمي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، شيخ نعيم قاسم اعلام كرد، اگر حزب الله به شوراي امنيت دل مي بست نه تنها اراضي اشغالي آزاد نمي شد بلكه ممكن بود بخش ديگري از لبنان به اشغال اسرائيل درآيد.
وي افزود، مقاومت محور ثبات لبنان است و اگر مقاومت نبود اراضي لبنان آزاد نمي شد و ما به اين روحيه بالا نمي رسيديم. شيخ نعيم قاسم گفت، وجود مقاومت و سلاح آن مصلحتي ضروري براي لبنان است و اين سلاح بازدارندگي نظامي ايجاد مي كند اما خطر امنيتي اسرائيل را از بين نمي برد.معاون دبير كل حزب الله لبنان همچنين خاطرنشان كرد، الان 60 سال است كه عرب ها از مشكل اسرائيل و تقابل با آن سخن مي گويند اما آنها هيچ اقدامي انجام نمي دهند.
 


احتمال تعطيلي خودروسازي فورد در بروكسل

كاركنان را به خيابان ها كشاند

خبر تعطيلي يكي از اصلي ترين كارخانه خودروساز فورد در اروپا، هزاران نفر از كاركنان اين كارخانه در بلژيك را به خيابان ها كشاند.
انتشار ناگهاني خبر تصميم صاحبان كارخانه خودروساز فورد براي تعطيلي اين كارخانه در بلژيك، خشم و نگراني هزاران نفر از كاركنان آن را برانگيخته است.
به نوشته خبرگزاري «آسوشيتدپرس» مديران اين كارخانه آمريكايي اعلام كرده اند به دليل مواجه شدن با بحران مالي ادامه فعاليت كارخانه آمريكايي فورد در شهر «جنك» واقع در شرق بلژيك مقرون به صرفه نيست و تصميم بر آن شده كه اين كارخانه تا پايان سال 2014 به طور كامل تعطيل شود.
براساس اين گزارش، با تعطيل شدن اين كارخانه كه يكي از اصلي ترين كارخانه هاي فورد در اروپا محسوب مي شود بيش از 9500 نفر بيكار مي شوند.
كاركنان فورد بلژيك با حمل دست نوشته هايي با مضمون «به شغل من كاري نداشته باش؛ فورد مال ماست و...» عليه اين تصميم راهپيمايي كردند.
پيش از اين نيز اعلام شده بود يكي از كارخانه هاي خودروسازي پژوسيتروئن فرانسه در حومه پاريس به دليل كاهش شديد فروش در شرف تعطيل شدن قرار گرفته است. در صورت تعطيلي اين كارخانه 8000 نفر از كاركنان آن شغل خود را از دست مي دهند. كاركنان اين كارخانه نيز بارها عليه تصميم مديران خود براي تعطيلي كارخانه تظاهرات كرده اند.
روز يكشنبه اما، پس از تصويب بودجه سال 2013 يونان از سوي نمايندگان پارلمان اين كشور، هزاران نفر از مردم اين كشور بحران زده به نشانه اعتراض تظاهرات كرده و با پليس ضدشورش درگير شدند.
در بودجه جديد يونان، سايه رياضت هاي اقتصادي بر سر هزينه هاي بخش هاي عمومي اين كشور سنگيني مي كند. دولت به دليل مواجه شدن با كسري شديد بودجه اعلام كرده بود مجبور به كاهش بودجه بخش عمومي شده تا بدين ترتيب بتواند از صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا وام 5/31 ميليارد يورويي دريافت كند.
براساس گزارش هاي منتشر شده، اين بودجه با 167 راي موافق در برابر 128 راي مخالف تصويب شد. هنگام برگزاري جلسه پارلمان بيش از 10 هزار نفر از يوناني ها در اطراف ساختمان پارلمان عليه دولت شعار مي دادند. نخست وزير يونان پيش از اين خطاب به نمايندگان پارلمان هشدار داده بود اگر بودجه تصويب نشود نه اتحاديه اروپا به آنها وام خواهد داد و نه امكان ادامه حضور يونان در منطقه پولي يورو وجود خواهد داشت.
يونان چندسالي است براي نجات از سنگين ترين بحران مالي خود به تصويب و اجراي پي درپي بسته هاي رياضت اقتصادي روي آورده است.
كاهش شديد حقوق و دستمزد، افزايش شديد ماليات، حذف هزاران فرصت شغلي، حذف هزينه هاي عمومي، افزايش شهريه هاي دانشجويي، افزايش خصوصي سازي و ... نتايج عملي اجراي اين سياست هاي رياضتي است كه زندگي براي مردم اين كشور را بسيار سخت كرده است.
در حال حاضر از هر پنج كارگر يوناني يك نفر بيكار شده، بانك ها در وضعيت متزلزل به سر مي برند و حقوق كارمندان و مستمري بگيران نيز تا 40 درصد كاهش يافته است.
صدها تن از مردم اسپانيا نيز روز يكشنبه در منطقه «مورسيا» واقع در جنوب اين كشور عليه ادامه سياست هاي رياضت اقتصادي و مصادره خانه ها از سوي بانك ها تظاهرات كردند. بانك ها پس از مشاهده ناتواني مردم اسپانيا از بازپرداخت اقساط خانه هايشان اقدام به مصادره آنها مي كنند.
تظاهركنندگان اعلام مي كنند وقتي از كار بيكار شده يا حقوق آنها به شدت كاهش يافته چگونه مي توانند اقساط خانه ها را پرداخت كنند. براساس گزارش هاي رسمي منتشر شده از اسپانيا، روزانه حداقل 500 خانه به دليل ناتواني ساكنان آن از بازپرداخت اقساط از سوي بانك ها مصادره مي شود.
 


اخضر ابراهيمي پيروزي نظامي مخالفان بشار اسد را غيرممكن دانست

نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه گفت، مخالفان سوري قادر به پيروزي نظامي بر دولت دمشق نيستند و راهكار سياسي تنها گزينه موجود براي حل و فصل بحران سوريه است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، اخضر ابراهيمي در گفت وگو با شبكه مصري الحيات ضمن تاكيد بر پايان درگيري هاي خونين سوريه خاطرنشان كرد گزينه نظامي تنها راه حل بحران نيست.
وي اظهار داشت: مخالفان سوري قادر به پيروزي نظامي نيستند و گفت وگو تنها گزينه حل و فصل مسالمت آميز بحران اين كشور است.
ابراهيمي تاكيد كرد، شوراي امنيت هرگز در سوريه دخالت نظامي نكرده و نخواهد كرد.
فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه همچنين گفت، مسلح كردن گروه هاي مخالف باعث تشديد بحران و ايجاد جنگ داخلي در سوريه شده است. ابراهيمي تصريح كرد، بحران سوريه بايد به دست مردم سوريه و نه گروه هاي ديگر حل و فصل شود.
اين اظهارات در شرايطي صورت مي گيرد كه گروه هاي مخالف دولت سوريه كه براي متحد شدن در دوحه گرد هم آمده بودند تحت فشار آمريكا و قطر با امضاي توافقنامه اي ائتلاف جديد خود را كه در بردارنده گروه هاي مختلف و جريان هاي مخالف دولت سوريه است را اعلام كردند و احمد معاذ الخطيب يكي از مخالفان سرشناس دولت سوريه و خطيب مسجد جامع بني اميه دمشق را به رياست اين ائتلاف برگزيدند.
اين ائتلاف اولين تجمع و اتحاد مخالفان سوري است كه تقريبا تمام گروه هاي مخالف دولت را در خود جمع كرده است و وظيفه تشكيل دولت انتقالي را برعهده دارد.
همزمان با تشكيل ائتلاف مخالفان دولت سوريه در قطر رئيس ستاد مشترك ارتش انگليس اعلام كرد كه به زودي نيروهاي نظامي انگليس به سوريه اعزام خواهند شد.
وي افزود، انگليس گزينه نظامي را براي بركناري بشار اسد در دستور كار خود قرار داده است.
اين اظهارات نشان دهنده جديدترين تهديدهاي دولت انگليس براي اعزام نيرو به سوريه است و اين احتمال وجود دارد كه انگليس به تدريج وارد يك درگيري تمام عيار شود.
ارتش آزاد سوريه نيز طي بيانيه اي به سفيران كشورهاي خارجي و هيئت هاي ديپلماتيك در دمشق 7 ساعت مهلت داد تا خاك اين كشور را ترك كنند.
منابع آگاه معتقدند با تشكيل ائتلاف مخالفان در خارج و حمايت كشورهاي مختلف از اين ائتلاف در روزهاي آينده بايد شاهد اوج گيري حملات مخالفان عليه ارتش و مردم سوريه باشيم.
همچنين شبكه خبري العربيه اعلام كرد كه ارتش رژيم صهيونيستي در بلندي هاي جولان به حالت آماده باش در آمده است.
اين آماده باش بعد از آن انجام شده كه ارتش رژيم صهيونيستي با چندين «شليك هشدارآميز» خاك سوريه را هدف قرار داده است. اين اولين تقابل مرزي بين سوريه و رژيم صهيونيستي از سال 1976 تاكنون به شمار مي رود.
ساير رويدادها
¤رئيس سازمان اطلاعات مصر در آنكارا اوضاع سوريه را با مقامات تركيه بررسي كرد.
¤مسابقه فوتبال مقدماتي جام جهاني جوانان بين قطر و سوريه در امارات به صحنه تظاهرات در حمايت از نظام سوريه مبدل شد.
¤دبير كل سازمان ملل در پي بالا گرفتن تنش بين تل آويو و دمشق طرفين را به خويشتنداري فرا خواند.
 


تايوان براي نخستين بار موشك دوربرد آزمايش كرد

تايوان براي نخستين بار يك موشك دوربرد دريا به دريا آزمايش كرد.
به گزارش روزنامه تايواني «يونايتد ديلي نيوز» ارتش تايوان يك موشك دوربرد ضد ناو را ديروز آزمايش كرد. اين موشك 400 كيلومتر برد دارد و سرعت آن سه برابر سرعت صوت است. اين در حالي است كه طي هفته هاي اخير چين نخستين ناو هواپيمابر خود را به آب انداخته است.
به نوشته روزنامه فوق، «مؤسسه علوم و تكنولوژي چانگ-شان» كار ساخت اين موشك را برعهده داشته است. اين روزنامه افزود: هيچ كشتي اي توانايي مقاومت در برابر سرعت بسيار بالاي اين موشك را ندارد.
تايوان تاكنون موشك هايي با برد 130 كيلومتر را در اختيار داشت. اين موشك ها نيز دو برابر صوت سرعت دارند.
بعد از انقلاب كمونيستي چين در سال 1949، تايوان با حمايت آمريكا اعلام استقلال كرد. واشنگتن كه طي دو سال اخير در صدد افزايش تنش در مرزهاي آبي چين برآمده است، اكنون از طريق تايوان مي خواهد نسبت به تقويت ناوگان دريايي چين واكنش نشان دهد.
چين نخستين ناو هواپيمابر خود موسوم به «ليونينگ» را ماه پيش راه اندازي كرده است، بنابر ادعاي وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون)، اين ناو در اصل متعلق به شوروي سابق است و چين آن را تعمير كرده و ارتقا داده است.
از زمان به قدرت رسيدن «ما پينگ جئو» رئيس جمهور تايوان در سال 2008 روابط چين و تايوان بهبود چشمگير يافته است. وي قول داده بود سياست غيرمقابله جويانه در قبال چين اتخاذ كند. وي ماه ژانويه (دي گذشته) براي دومين و آخرين بار به سمت رياست جمهوري تايوان منصوب شد. چين همچنان تايوان را بخشي از خاك خود مي داند و منتظر روزي است كه اين جزيره هر چند با توسل به زور به چين ملحق شود.
 


مردم فلسطين در مراسم تشييع پيكر شهداي غزه

 از اسرائيل انتقام مي گيريم

شركت كنندگان در مراسم تشييع پيكر شهداي فلسطيني كه در حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه به شهادت رسيدند از مبارزان فلسطيني خواستند انتقام خون شهدا را بگيرند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از مردم فلسطين با شركت در مراسم تشييع پيكر شهداي فلسطيني بر لزوم تداوم اقدامات تلافي جويانه در پاسخ به جنايات رژيم صهيونيستي تاكيد كردند.
فلسطيني ها با سردادن شعار «انتقام، انتقام»، «راه شهدا ادامه دارد»، «مقاومت مي كنيم، تسليم نمي شويم» تاكيد كردند كه جنايات اسرائيل بي پاسخ نخواهد ماند.
ارتش رژيم صهيونيستي طي دو روز گذشته بارها مناطق مختلف غزه را از زمين و هوا مورد حمله قرار داد و در نتيجه اين حملات دست كم 9 كشته و 70 زخمي برجاي گذاشت كه حال برخي از مجروحان وخيم گزارش شده است.
رژيم صهيونيستي همچنين تهديد كرد غزه را از زمين و هوا بيش از پيش مورد حمله قرار خواهد داد.
عضو دفتر سياسي جبهه دموكراتيك فلسطين در اين باره گفت، حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه در آستانه انتخابات اين رژيم حربه نتانياهو براي پيروز شدن در انتخابات است. معاون دبيركل جنبش فتح نيز اظهار داشت، رژيم صهيونيستي درصدد سوءاستفاده از اوضاع عربي و جنگ عليه سوريه براي پايان دادن به مقاومت در غزه است.
ساير رويدادها
¤ دبيركل اتحاديه عرب گفت، اتحاديه عرب به حمايت از فلسطين ادامه مي دهد.
¤ رئيس جمهور آمريكا در گفت وگوي تلفني با رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد، آمريكا مخالف عضويت فلسطين در سازمان ملل است.
¤ انديشكده شوراي امنيت ملي آمريكا اعلام كرد پيروزي اوباما باعث شكست نتانياهو در انتخابات مي شود.
¤ محمود عباس امروز با رئيس جمهور مصر ديدار و درباره تحولات فلسطين با وي گفت وگو خواهد كرد.
¤ روزنامه تايمز اسرائيل نوشت، نتانياهو در ديدار با ديپلمات هاي خارجي براي زمينه چيني حمله گسترده به غزه گفت وگو مي كند.
 


مخالفان آل سعود وزير كشور جديد را شكنجه گر خواندند

مخالفان آل سعود، وزير كشور جديد عربستان را عامل شكنجه و ترور دانستند و خواستار محاكمه و مجازات وي شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «عبدالله الحامد» يك فعال معروف عربستاني كه ساكن لندن است با اشاره به انتصاب «محمدبن نايف» به عنوان وزير كشور اظهار داشت: محمدبن نايف مزدور آمريكا و تحريف كننده حقايق، مستبد و شكنجه گر است.
الحامد بر لزوم آزادي زندانيان سياسي تاكيد كرد و گفت: وزير كشور دست خود را از دستگاه قضايي كوتاه و افراد بازداشت شده را بايد فوري آزاد كند.
اين فعال عربستاني، خواستار بركناري محمدبن نايف و پيگرد قضايي وي به اتهام شكنجه و نقض حقوق بشر شد و از شكاف و چنددستگي در درون خاندان آل سعود درباره برپايي نظام مشروطه سلطنتي در عربستان خبر داد.
الحامد با اشاره به اتهامات ساختگي وزارت كشور براي شهروندان و محاكمه آنها در دادگاه هاي فاسد، خواستار محاكمه دوباره قربانيان محاكمات مخفيانه در اين كشور شد.
پيش از اين نيز چند تن از فعالان برجسته عربستاني با مطرح كردن اتهامات شكنجه و ترور به شاهزاده محمدبن نايف، محاكمه و مجازات وي را درخواست كرده بودند.
در همين حال منابع خبري به نقل از دفتر پادشاهي عربستان از انجام عمل جراحي ملك «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه اين كشور در هفته آينده خبر دادند.
براساس اين گزارش به نقل از بيانيه دفتر پادشاهي عربستان، ملك عبدالله هفته آينده در «مركز پزشكي عبدالعزيز» در رياض از ناحيه كمر تحت عمل جراحي قرار خواهد گرفت. كهولت سن و بيماري پادشاه و ديگر شاهزادگان ارشد سعودي از بزرگترين چالش هايي است كه رژيم آل سعود با آن مواجه است. همچنين سال گذشته نيز دو وليعهد پادشاه عربستان با فاصله كمتر از 8ماه به دليل كهولت سن و بيماري جان سپردند.
در حال حاضر نيز كشور عربستان دچار بحران و ناآرامي هاي سياسي است و در شرق اين كشور، شيعيان طي اعتراضات گسترده خود، خواهان اصلاحات سياسي، اقتصادي و اجتماعي هستند.
 


سخنراني دبير كل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهيد

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهيد و سالروز شهادت احمد قصير سخنراني مهمي ايراد كرد.
به گزارش فارس اهميت مضاعف سخنراني ديشب سيد مقاومت از آن جهت بود كه اولين سخنراني وي بعد از ترور وسام الحسن و ورود لبنان در مرحله حساس امنيتي بعد از توطئه هاي فتنه انگيزانه غرب بود و رهبر حزب الله در اين سخنراني به ابعاد ناگفته اي از توطئه هاي جريان غرب گراي لبنان براي مرحله بعد از ترور وسام الحسن اشاره كرد.
دبيركل حزب الله در اين سخنراني به تازه ترين تحولات لبنان و منطقه اشاره و اوضاع ناآرام لبنان بعد از ترور وسام الحسن و ادامه تهديدهاي رژيم صهيونيستي و تحركات نظامي آن در مرزها عليه لبنان و همچنين اقدامات تحريك آميز اخير سلفي هاي جنوب را بررسي كرد.
صحبت در مورد مفهوم شهادت و اقدامات محور مقاومت در لبنان و هواپيماي ايوب و همچنين تازه ترين تحولات در غزه، سوريه و بحرين از ديگر محورهاي سخنان نصرالله بود.
مشروح سخنراني دبير كل حزب الله لبنان در شماره بعدي منتشر خواهد شد.
 


پس لرزه هاي رسوايي جنسي در انگليس همچنان ادامه دارد

 2 مدير ارشد ديگر بي بي سي از كار بركنار شدند

با بركناري دو تن ديگر از مديران بي بي سي، بحران اين شبكه دولتي انگليس عميق تر شد.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز روز گذشته از بركناري «استيو ميچل» مدير بخش خبر بي بي سي و «هلن بودن»، معاون وي به خاطر آنچه «شيوه عملكرد بي بي سي در پوشش خبري رسوايي جنسي جيمي سويل» ناميده شده خبر داد.
براساس اين گزارش اين دو مدير كهنه كار تا زمان مشخص شدن نتيجه تحقيقات داخلي بي بي سي اجازه هيچ گونه فعاليت رسانه اي ندارند. اين دو نفر درست دو روز پس از استعفاي «جرج انتويسل» مديركل بي بي سي بركنار مي شوند.
نيويورك تايمز با اشاره به اين بركناري و ماجراي رسوايي هاي جنسي مرتبط با كاركنان بي بي سي نوشت: بحران بي بي سي روز به روز عميق تر مي شود. در اين مدت چندين سردبير بي بي سي نيز بركنار شده اند.
سايت اينترنتي شبكه خبري بي بي سي نيز خود در اين باره نوشت: بعد از طرح خبر آزار جنسي كودكاني كه در برنامه هاي تلويزيوني جيمي سويل، مجري سرشناس اين شبكه شركت داشتند، گزارش شد سردبير برنامه «نيوزنايت» بي بي سي مانع از پخش گزارش اين رسوايي شده است. در زمان اتخاذ اين تصميم «هلن بودن»، مدير خبر بي بي سي و «جرج انتويسل» مدير تلويزيون بي بي سي بودند.
اين شبكه دولتي انگليسي روز شنبه نيز طي گزارشي اذعان كرد، بي بي سي بدترين روزها در 50 سال اخير را مي گذراند.
يادآور مي شود، جيمي سويل با سابقه 40 سال همكاري با بي بي سي كه سال گذشته در 84سالگي درگذشت، يكي از مشهورترين و بانفوذترين شخصيت هاي خبري انگليس بود.
چندي پيش معلوم شد وي دستكم به 3000 نفر از كودكاني كه به طرق مختلف در برنامه هايش شركت مي كردند، تجاوز كرده است.
ديويد كامرون نخست وزير انگليس در واكنش به اين رسوايي گفت: «همه شوكه شده ايم».
 


كناره گيري هوجين تائواز فرماندهي ارتش چين

يك روزنامه چيني فاش كرد هوجين تائو رئيس جمهور ا ين كشور در روز آخر كنگره ملي از مقام خود به عنوان فرماندهي ارتش كناره گيري مي كند.
به گزارش فارس روزنامه «چاينا مورنينگ پست» فاش كرد كه هوجين تائو تصميم دارد از همه سمت هاي خود و بويژه فرماندهي كل قوا كناره گيري كند و آن را در اختيار «ژي جين پينگ» معاون اول رئيس جمهور و رهبر آينده چين قرار دهد.
براساس گزارش اين روزنامه هوجين تائو تصميم گرفته كه از رياست خود بر ارتش خلق چين در روز آخر كنگره كناره گيري كند و قدرت را رسما در اختيار جين پينگ 59 ساله كه در روز 14 نوامبر فردا يعني روز پاياني كنگره ملي خلق چين رسما به عنوان رهبر 5 سال آينده چين تعيين مي شود قرار دهد.
اين خبر بسياري از تحليلگران سياسي را كه انتظار داشتند هوجين تائو رياست كميسيون نظامي مركزي حزب را حفظ كند شگفت زده كرده است.
قرار است فردا همزمان با روز پاياني هجدهمين كنگره ملي خلق چين «ژي جين پينگ» به عنوان رئيس جمهور و «لي كگيانگ» به عنوان نخست وزير معرفي شوند.
 


ارتش لبنان آرامش را به شهر صيدا بازگرداند

وزير كشور لبنان گفت، ارتش از حضور افراد مسلح در شهر صيدا جلوگيري مي كند و با كساني كه قانون را رعايت نكنند با قاطعيت برخورد خواهد كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، «مروان شربل» پس از نشست مسئولان امنيتي در مقر دولت لبنان در شهر صيدا تاكيد كرد، افراد مسلح حق ندارند در داخل شهر تردد كنند و هر فرد مسلحي كه از دستورات ارتش پيروي نكند ماموران امنيتي به افراد متمرد شليك خواهند كرد.
در اين نشست درگيري هاي مسلحانه روز يكشنبه در شهر صيدا بين هواداران يكي از قبايل سلفي به نام احمد الاسير و طرفداران حز ب الله مورد بررسي قرار گرفت.
در اين درگيري ها سه نفر كشته و شش نفر مجروح شدند و نيروهاي سلفي با تيراندازي به طرف مردم سبب رعب و وحشت شدند.
گفته مي شود كه طرفداران شيخ احمد الاسير خواستار حمله انتقام جويانه و افزايش تنش ها هستند.
طرفداران احمد الاسير به برخي از شهروندان نيز حمله كردند و باعث مجروح شدن آنان شدند.
ارتش لبنان با استقرار در خيابان هاي شهر صيدا در حال گشت زني و كنترل شهر است و با افراد مسلح برخورد مي كند.به گفته منابع آگاه مسئله مهم در شرايط فعلي جلوگيري از بروز درگيري هاي قومي و طايفه اي بين گروه هاي مختلف در شهر صيدا است.
 


تظاهرات شيعيان پاكستان در اعتراض به كشتارهاي هدفمند

با كشته شدن چند تن از اعضاي جامعه هزاره در پاكستان، شيعيان اين كشور با برپايي تظاهراتي به عدم تأمين امنيت اين گروه در پاكستان اعتراض كردند.
به گزارش فارس حزب دموكراتيك هزاره با برپايي تظاهراتي در شهر كويته در اعتراض به كشته شدن اعضاي اين گروه، خواستار دستگيري فوري عاملان اين جنايت شد.
اين اعتراض در يادبود 3 عضو جامعه هزاره برپا شد كه روز يكشنبه در كويته مركز ايالت «بلوچستان» به ضرب گلوله كشته شدند.
در اين تظاهرات كه به رهبري »ميرزا حسين هزاره« نايب رئيس اين حزب انجام شد، شركت كنندگان تأسف عميق خود را از كشته شدن اعضاي هزاره در كويته و ساير نقاط بلوچستان ابراز كردند و شعارهايي عليه حكومت ايالتي كه در جلوگيري از افزايش اين حملات ناتوان بوده است، سر دادند.
معترضان خاطرنشان كردند كه وقوع اينگونه حملات در بزرگراه كويته-چمن و در نزديكي پاسگاه هاي مرزي نشان مي دهد كه نيروهاي امنيتي توجهي به تأمين امنيت آنان نداشته اند.
آنان نيروهاي امنيتي را به برخورد متعصبانه و اعضاي جامعه مدني و دولت را به سكوت در برابر نسل كشي شيعيان متهم كردند.
معترضان همچنين خواستار انحلال گروه هاي مذهبي كه پشت اين خشونت هاي فرقه اي قرار دارند، شدند.
شيعيان پاكستان سال ها است كه هدف حملات گروه هاي تروريستي در اين كشور قرار دارند.
 


موشك مقاومت فلسطين شبكه برق جنوب تل آويو را از كار انداخت

اصابت موشك گروه هاي فلسطيني به شبكه برق منطقه «روخوبوت» در جنوب تل آويو باعث قطعي برق در اين منطقه شد.
به گزارش خبرگزاري فارس تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد كه يك موشك گراد به منطقه «روخوبوت» در جنوب تل آويو اصابت كرد كه باعث وارد آمدن خسارت به شبكه برق اين منطقه و قطعي برق شد.
در پي اين حادثه منطقه در خاموش كامل فرو رفت و همين امر ساكنان را دچار وحشت كرد.
اصابت اين موشك كه از غزه شليك شد باعث به وجود آمدن خسارت هاي سنگين در ساختمان هاي اين منطقه شد و صهيونيست ها را به وحشت انداخت.
اين در حالي است كه وزير دارايي رژيم صهيونيستي پيش از اين حادثه اعلام كرده بود كه جنبش حماس موشك هايي در اختيار دارد كه شبيه به موشك هاي حزب الله پيش از جنگ دوم سال 2006 است.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14